Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:41
Chris12 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:48:
Ik heb sinds gister ook een Heltec miner draaien, althans de Heltec is nu nog aan het syncen.
Is er ergens te zien hoeveel procent de sync inmiddels heeft doorlopen? Ik kan dat nergens vinden in de helium app.

Ik zie de Heltect miner inmiddels al wel in de helium explorer website, maar nog niet bij Hotspotty.

Moet de antenne erop aangesloten zijn om de sync te kunnen voltooien, of zou dat niks uit mogen halen?
Voor het gemak staat de Heltec nu naast mij op het bureau tot de sync is afgelopen, ipv op de beoogde plaats op zolder (welke wat lastig is om te bereiken).
Heb zelf meermaals gelezen dat het syncen vaak 2 tot 5 dagen kan duren. Waarbij 3 dagen een gemiddelde is.
De miner moet wel al met antenne aangesloten zijn omdat deze ook af en toe naar mijn weten om zich heen kijkt wat er in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:07
Vraagje.. is het slim om voor 1 Heltec te gaan of 3 en deze 3 op verschillende plekken te installeren.
Ik kan bijvoorbeeld ook een bij een vrienden of familie installeren die in de buurt wonen.

Wat is het meest efficient om zo snel mogelijk de investering terug te verdienen?
Ik ben ook van plan om de antenne te gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Chris12 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:48:
Ik heb sinds gister ook een Heltec miner draaien, althans de Heltec is nu nog aan het syncen.
Is er ergens te zien hoeveel procent de sync inmiddels heeft doorlopen? Ik kan dat nergens vinden in de helium app.

Ik zie de Heltect miner inmiddels al wel in de helium explorer website, maar nog niet bij Hotspotty.

Moet de antenne erop aangesloten zijn om de sync te kunnen voltooien, of zou dat niks uit mogen halen?
Voor het gemak staat de Heltec nu naast mij op het bureau tot de sync is afgelopen, ipv op de beoogde plaats op zolder (welke wat lastig is om te bereiken).
Hier via wifi gesynct zeker 3/4 dagen. Wel poort geopend. Je kan het ip adres van je miner in de webbalk typen en dan krijg je een pagina met informatie. Username is "HT-M2808", wachtwoord is de laatste 6 tekens van je eth mac (Niet je wifi mac!) in kleine letters zonder ":". ;)
Dan heb je een simpele overzichts pagina waarin je de versie kan zien die je draait en welke block je gesynct ben etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
GabrielZ schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:13:
Vraagje.. is het slim om voor 1 Heltec te gaan of 3 en deze 3 op verschillende plekken te installeren.
Ik kan bijvoorbeeld ook een bij een vrienden of familie installeren die in de buurt wonen.

Wat is het meest efficient om zo snel mogelijk de investering terug te verdienen?
Ik ben ook van plan om de antenne te gaan vervangen.
Tja, dat is hoe je er tegen aan kijkt. Koop je er 3 moet je er 3 terug verdienen. Het is niet dat als je er 2 neerzet je 5x zoveel verdient. En ook locatie is volgens mij deels afhankelijk van opbrengsten.
En de vraag is wat doet de waarde van de munt. ;)

Ik zit hier nog steeds te wachten op mailtje van Heltec. Offline sales ingevuld, maar nog geen antwoord gehad. :(

[ Voor 8% gewijzigd door DoeEensGek op 10-11-2021 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:50
DoeEensGek schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:13:
[...]

Hier via wifi gesynct zeker 3/4 dagen. Wel poort geopend. Je kan het ip adres van je miner in de webbalk typen en dan krijg je een pagina met informatie. Username is "HT-M2808", wachtwoord is de laatste 6 tekens van je eth mac (Niet je wifi mac!) in kleine letters zonder ":". ;)
Dan heb je een simpele overzichts pagina waarin je de versie kan zien die je draait en welke block je gesynct ben etc.
Kijk dat is handig! Ik zie daar:
code:
1
2
block height:1092477
latest block height:1092475

Waarbij beide getallen nog gestaag oplopen (elke sec 1-2 blocks erbij). Wat is het totaal dat er bereikt moet worden?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Chris12 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:25:
[...]

Kijk dat is handig! Ik zie daar:
code:
1
2
block height:1092477
latest block height:1092475

Waarbij beide getallen nog gestaag oplopen (elke sec 1-2 blocks erbij). Wat is het totaal dat er bereikt moet worden?
code:
1
2
block height:1092484
latest block height:1092483

Dit staat er bij mij. Ik heb hem alleen niet gebruikt tijdens het syncen.
Las ook ergens dat de linxdot hotspot in enkele uren gesynct was. Waar dat door komt. Geen idee.

Zit je bekabeld of wifi?

[ Voor 11% gewijzigd door DoeEensGek op 10-11-2021 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
Ok, inmiddels is die bij mij:
code:
1
2
block height:1092485
latest block height:1092485

edit: bekabeld zit de Heltec aangesloten

[ Voor 19% gewijzigd door Chris12 op 10-11-2021 10:30 ]

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Iemand al een keer gekeken in de loralog.php up/down link resultaten?
Ben op zoek naar een uitleg wat de verschillende items in die log file betekenen.

Mijn PVOutput

• Cave_Boy
Kreeg zojuist een mailtje van Fedex dat mijn pakje is vertraagd. Nieuwe planning is 11-11. Als ik op de site tracking doe heb ik het idee dat hij in Shanghai is.

Bovenin staat een balk met door Covid19 en een hoog volume met orders dat pakjes een vertraging kunnen hebben.

Het is jammer maar kan er weinig aan doen. Vermoed dat ik nog even geduld moet hebben.

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
Cave_Boy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 05:58:
Kreeg zojuist een mailtje van Fedex dat mijn pakje is vertraagd. Nieuwe planning is 11-11. Als ik op de site tracking doe heb ik het idee dat hij in Shanghai is.

Bovenin staat een balk met door Covid19 en een hoog volume met orders dat pakjes een vertraging kunnen hebben.

Het is jammer maar kan er weinig aan doen. Vermoed dat ik nog even geduld moet hebben.
Heltec? Ik heb hetzelfde. Hij is nu in België maar steeds delay met Fedex.. doe mij maar dhl

• Chris12
Weet iemand of er een bepaalde vertraging zit in het zichtbaar worden van een nieuwe hotspot op de site hotspotty.net? Mijn Heltec hotspot is al wel zichtbaar (groen) in de helium explorer, maar nog niet op hospotty.net

Hotspot is nog steeds Syncing volgens de app, echter de blockchain sync led op de Heltec knippert allang niet meer. Ook zijn de eerste rewards al binnen, maar nog geen witnesses waarschijnlijk omdat ik nog niet op de hoge buiten antenne aangesloten zit, maar even een test opstelling op mijn bureau heb neergezet (met antenne achter het raam).

Verder had ik een notificatie in de app:
Failed Transaction: Unable to Add hotspot for reason: {invalid,gateway_already_active} Please try again.

Is dit iets om mij zorgen over te maken dat er iets niet goed is gegaan? Het lijkt mij erop dat de hotspot namelijk wel gewoon actief is, en dus niet nogmaals moet toegevoegd worden

Ik zie bij de details of completed milestones in de helium explorer:
- Blockchain Sync <checked> - Hotspot is syncing
- Hotspot Status <checked> - Hotspot is online
- Create a Challence <checked> - Hotspot issued a challenge 45 blocks ago
- Witness a Challenge <checked> - Hotspot has witnessed a challenge recently
- Patricipate in a Challence <checked> - Hotspot participated in a challenge 812 blocks ago
- Witnesses - Hotspot has no witnesses
- Transferred Data - Hotspot hasn't transfered data packets recently

Dus de laatste 2 zijn nog niet afgerond.

Mijn PVOutput

• Cave_Boy
Zaratrass schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:42:
[...]

Heltec? Ik heb hetzelfde. Hij is nu in België maar steeds delay met Fedex.. doe mij maar dhl
Heltec inderdaad.

DHL is hierin vaak wel beter. Gelukkig is het niet UPS die is helemaal een ramp. Blijven positief.

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
Zijn er hier mensen die in hun Outdoor enclosure ook een fan naar buiten hebben gemaakt?
Ben hier bezig en neig er naar dit niet te doen, gezien we hier in NL meer regen hebben dan dagen boven de 30graden. Maar ik ben benieuwd naar jullie overwegingen.

• Cave_Boy
Mr.Jingles schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:30:
Zijn er hier mensen die in hun Outdoor enclosure ook een fan naar buiten hebben gemaakt?
Ben hier bezig en neig er naar dit niet te doen, gezien we hier in NL meer regen hebben dan dagen boven de 30graden. Maar ik ben benieuwd naar jullie overwegingen.
Nadeel van een fan is dat je ook een doorgang krijgt waar vochtigheid doorheen gaat. Dit hoeft niet perse direct regen te zijn maar als het regent krijg je de luchtvochtigheid wel in je behuizing. Een gemiddelde miner verbruikt wel wat stroom maar eigenlijk heel weinig. Is dit niet te koelen met een metalen plaat bijvoorbeeld? En dan in de schaduw neerzetten. Wat ook veel kan helpen is de behuizing in de schaduw doen en dan eromheen eventueel een kleine fan op de behuizing laten gaan eventueel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Chris12 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:21:
Weet iemand of er een bepaalde vertraging zit in het zichtbaar worden van een nieuwe hotspot op de site hotspotty.net? Mijn Heltec hotspot is al wel zichtbaar (groen) in de helium explorer, maar nog niet op hospotty.net

Hotspot is nog steeds Syncing volgens de app, echter de blockchain sync led op de Heltec knippert allang niet meer. Ook zijn de eerste rewards al binnen, maar nog geen witnesses waarschijnlijk omdat ik nog niet op de hoge buiten antenne aangesloten zit, maar even een test opstelling op mijn bureau heb neergezet (met antenne achter het raam).

Verder had ik een notificatie in de app:
Failed Transaction: Unable to Add hotspot for reason: {invalid,gateway_already_active} Please try again.

Is dit iets om mij zorgen over te maken dat er iets niet goed is gegaan? Het lijkt mij erop dat de hotspot namelijk wel gewoon actief is, en dus niet nogmaals moet toegevoegd worden

Ik zie bij de details of completed milestones in de helium explorer:
- Blockchain Sync <checked> - Hotspot is syncing
- Hotspot Status <checked> - Hotspot is online
- Create a Challence <checked> - Hotspot issued a challenge 45 blocks ago
- Witness a Challenge <checked> - Hotspot has witnessed a challenge recently
- Patricipate in a Challence <checked> - Hotspot participated in a challenge 812 blocks ago
- Witnesses - Hotspot has no witnesses
- Transferred Data - Hotspot hasn't transfered data packets recently

Dus de laatste 2 zijn nog niet afgerond.
Klopt, volgens mij moet je er niet blind op staren. Zeker gezien de probleempjes met de api laatste dagen.

Voor wie de heltec besteld heeft, hoeveel zijn jullie aan invoerrechten kwijt?

• GabrielZ
Ik ben aan het kijken welke Antenne ik ga plaatsen voor mijn Heltec, hij zal op de schoorsteen komen die 10.2M hoog is.
de antenne gaat iets uitsteken dus rond de 11m.

Ik heb verschillende tests gedaan op de beta.hotspotrf.com.
terrain suburbs- 1/2 story houses everywhere.
ik woon aan de rand van een dorp met 10000 inwoners met vrijwel alleen normale woningen.
binnen een straal van 1km zijn er nu 5 hotspots, de rest is op zon 15 a 20 km in Leeuwarden.

10dbi - 25 witnesses

8 dbi - 22 witnesses

6.5 dbi - 19 witnesses

Dit is met 5m CFD-400 kabel, verlies 0.2 dbi

Wat raden jullie mij aan?

[ Voor 1% gewijzigd door GabrielZ op 11-11-2021 11:01 . Reden: toevoeging ]

• Cave_Boy
GabrielZ schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:59:
Ik ben aan het kijken welke Antenne ik ga plaatsen voor mijn Heltec, hij zal op de schoorsteen komen die 10.2M hoog is.
de antenne gaat iets uitsteken dus rond de 11m.

Ik heb verschillende tests gedaan op de beta.hotspotrf.com.
terrain suburbs- 1/2 story houses everywhere.
ik woon aan de rand van een dorp met 10000 inwoners met vrijwel alleen normale woningen.
binnen een straal van 1km zijn er nu 5 hotspots, de rest is op zon 15 a 20 km in Leeuwarden.

10dbi - 25 witnesses

8 dbi - 22 witnesses

6.5 dbi - 19 witnesses

Dit is met 5m CFD-400 kabel, verlies 0.2 dbi

Wat raden jullie mij aan?
Na de update kun je uit mijn hoofd nog maar 10 whitnesses hebben. Nummer 11 doet er dan eigenlijk niet meer toe. Dus dan zou de 6,5dbi gewoon kunnen. Het is wel zo dat de 6,5 misschien te hard uitzend en je hierdoor een mindering krijgt na die update.

• GabrielZ
Cave_Boy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:30:
[...]

Na de update kun je uit mijn hoofd nog maar 10 whitnesses hebben. Nummer 11 doet er dan eigenlijk niet meer toe. Dus dan zou de 6,5dbi gewoon kunnen. Het is wel zo dat de 6,5 misschien te hard uitzend en je hierdoor een mindering krijgt na die update.
Bedankt voor je reactie
Ik kon dit zelf nergens terugvinden?
het was en is nog steeds 25 geloof ik?

Indien dit inderdaad nog maar maximaal 10 is kan ik het beste voor de 6.5 gaan denk ik ja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
"We intend to reduce the witness limits to 10 (from 25) and reduce the PoC Challenge Interval to 240 (from 300). These changes should increase PoC activity by 20% but will reduce the maximum number of witnesses per PoC. We will also increase the batch size to 1500 (from 1200) to allow for the increased transaction rate."

Onder andere hier terug te lezen:
https://www.reddit.com/r/...ate_randomized_witnesses/

Nogmaals direct voor 6,5dbi gaan hoeft niet direct de beste optie te zijn. Hangt ook van je omgeving en afstand af naar de andere miners.

[ Voor 13% gewijzigd door Cave_Boy op 11-11-2021 12:18 ]

• Chris12
DoeEensGek schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:19:
[...]

Klopt, volgens mij moet je er niet blind op staren. Zeker gezien de probleempjes met de api laatste dagen.

Voor wie de heltec besteld heeft, hoeveel zijn jullie aan invoerrechten kwijt?
Wel valt me op dat sinds die melding ik geen nieuwe Rewards heb binnen gekregen, wel zijn er 3 challences aangemaakt. Zou de Heltec een power off/on nodig hebben?

Mijn PVOutput

• GabrielZ
Cave_Boy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:17:
"We intend to reduce the witness limits to 10 (from 25) and reduce the PoC Challenge Interval to 240 (from 300). These changes should increase PoC activity by 20% but will reduce the maximum number of witnesses per PoC. We will also increase the batch size to 1500 (from 1200) to allow for the increased transaction rate."

Onder andere hier terug te lezen:
https://www.reddit.com/r/...ate_randomized_witnesses/

Nogmaals direct voor 6,5dbi gaan hoeft niet direct de beste optie te zijn. Hangt ook van je omgeving en afstand af naar de andere miners.
De miner komt op de locatie van het witte handje

De locatie links (Leeuwarden) is op zo'n 16km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcIDe1JDbPGaxk27xpB41X0qoZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MyQrnBA7knoFwcx1VWdQ3dxR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
GabrielZ schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:37:
[...]

De miner komt op de locatie van het witte handje

De locatie links (Leeuwarden) is op zo'n 16km

[Afbeelding]
Hoe is de hoogte en bebouwing? Redelijk vrij zicht? Bomen?

Ik heb menig 4dbi mining setup's gezien die makkelijk de 10KM behaalden. Dit omdat er geen bebouwing tussen zat (vooral akkers).
Misschien dat het plaatje wat inmiddels meermaals hier langs is geweest meer duidelijkheid geeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JocZcinsj7t9aczpHbq4BoODPPk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q6ZHOZeGDKWxKIU38007HZk4.jpg?f=user_large

• GabrielZ
Cave_Boy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:42:
[...]

Ik heb menig 4dbi mining setup's gezien die makkelijk de 10KM behaalden. Dit omdat er geen bebouwing tussen zat (vooral akkers).
Misschien dat het plaatje wat inmiddels meermaals hier langs is geweest meer duidelijkheid geeft.
Hoofdzakelijk normale woningen en hier en daar wat normale bomen, hij komt zon 11m hoog.
het is een woonplaats zonder echte hoge flats of kantoorpanden etc..
ik heb 5 hotspots binnen zo'n 2km en de rest eigenlijk allemaal rond de 16a20km

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Cave_Boy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:42:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb een Rak miner binnen staan op 36 meter hoog. Daarbij haal ik met de standaard antenne (2,8dbi) wel 50km (en dat binnen) Van Zaandam naar Amersfoort.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• Cave_Boy
PerlinNoise schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:56:
[...]

Ik heb een Rak miner binnen staan op 36 meter hoog. Daarbij haal ik met de standaard antenne (2,8dbi) wel 50km (en dat binnen) Van Zaandam naar Amersfoort.
In dit geval is de hoogte het grote voordeel. Als je op dezelfde plek op een meter of 5 zit dan zul je waarschijnlijk een heel stuk minder ver komen.
GabrielZ schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:52:
[...]

Hoofdzakelijk normale woningen en hier en daar wat normale bomen, hij komt zon 11m hoog.
het is een woonplaats zonder echte hoge flats of kantoorpanden etc..
ik heb 5 hotspots binnen zo'n 2km en de rest eigenlijk allemaal rond de 16a20km
11 Meter is net niet en net wel over de huizen heen. Bomen zijn geregeld hoger dan de 11 meter en kunnen je signaal dan ook belemmeren. Ik denk dat ik persoonlijk dat 6,5 in dit geval minder gunstig kan zijn i.v.m. de miners in de buurt.

[ Voor 41% gewijzigd door Cave_Boy op 11-11-2021 13:07 ]

• Chris12
Chris12 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:31:
[...]

Wel valt me op dat sinds die melding ik geen nieuwe Rewards heb binnen gekregen, wel zijn er 3 challences aangemaakt. Zou de Heltec een power off/on nodig hebben?
Na een reboot/power cycle komen er weer Rewards binnen... :)

Mijn PVOutput

• Cave_Boy
Inmiddels is mijn Fedex verzend status update weer geupdate.
Nu is inmiddels wel duidelijk waar het pakketje (Heltec miner) is (Shanghai CN).

Als reden staat er "Operationeel Vertraging".

Ben benieuwd.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik ga meelezen.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Cave_Boy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:41:
Nu is inmiddels wel duidelijk waar het pakketje (Heltec miner) is (Shanghai CN).

Ben benieuwd.
Is normaal. Dag erna gaat hij naar Japan dan naar Frankrijk, dan naar Belgie en dan krijg je vertraging in Apeldoorn...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Zaratrass
  • Laatst online: 08-09 12:12
Cave_Boy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:41:

Ben benieuwd.
Mijne is nu van België naar Frankrijk en nu weer in transit 8)7

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
https://github.com/helium...039-hnt-redenomination.md

Er is nu een vote gaande om het aantal 'bones' te verlagen per HNT. Op dit moment is 70% voor. Dat zou betekenen dat 1 hnt 1000 hnt wordt. (met een waarde van 5 cent per hnt, reken jezelf niet rijk :+ )

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Ik snap de redenen wel, maar in de praktijk verandert het helemaal niets.

Laat ze eerst het netwerk maar eens stabiel krijgen..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 22:55
Iemand enig idee wat het verschil maakt tussen een 3dbi antenne van bijvoorbeeld heliumhotstop of een veel goedkopere van Amazon (ook fiber glass)

[ Voor 14% gewijzigd door Sappa op 12-11-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sappa schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 04:04:
Iemand enig idee wat het verschil maakt tussen een 3dbi antenne van bijvoorbeeld heliumhotstop of een veel goedkopere van Amazon (ook fiber glass)
Plaats ff een linkje van die van Amazon erbij dan... zo is het gokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

- Is al opgelost :).

[ Voor 75% gewijzigd door Stimulate14 op 12-11-2021 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
Sappa schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 04:04:
Nah laten we eerlijk zijn er wordt goed aan verdiend. (En dat is hun goed recht.) verwacht dus echt geen bizarre verschillen. Afwerking kwaliteit en vertrouwen/service kunnen wat verschillen. Zelfde verhaal met de kabels. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sappa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 22:55
Smultie schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:25:
[...]

Plaats ff een linkje van die van Amazon erbij dan... zo is het gokken
Done, thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Over the past month, an average of 1.5+ Hotspots have come online per minute to provide coverage and mine $HNT.
Het gaat hard nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:25:
Iemand al in het bezit van een linxdot miner?
Is besteld, nu wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADE1970
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-09 09:55
Zojuist 1516,70USD overmaakt naar Heltec, nu maar wachten wanneer de drie hotspot gaan binnenkomen...

De offerte die ik heb gehad via de offline bestel mail was:

3x Heltec Indoor Hotspot(HT- M2808)EU868/Gateway $459
Shipping cost $67
Paypal fee $72.7
Total Value $1516.7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Vandaag is mijn pakje dat ergens in Shanghai door operationele problemen vastzat van Shanghai naar Japan en vervolgens is hij in België beland. Ben benieuwd wanneer het naar Nederland gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramb0
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-01-2024
ADE1970 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:59:
Zojuist 1516,70USD overmaakt naar Heltec, nu maar wachten wanneer de drie hotspot gaan binnenkomen...

De offerte die ik heb gehad via de offline bestel mail was:

3x Heltec Indoor Hotspot(HT- M2808)EU868/Gateway $459
Shipping cost $67
Paypal fee $72.7
Total Value $1516.7
Bij het plaatsen van een bestelling staat : : Our orders are all pre-sold, we have chips, no spot finished products...
volgens mij is hun HT-2808 een finished product, of heb ik het mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Mooie update uitleg over de laatste update van het Helium netwerk.

Er is een aanpassing in de komende update gebeurd. In plaats van een limiet van 10 komt er een hoger limiet van 18 witnesing. Dat scheelt behoorlijk (dit is nu 25). Wat in de video ook wordt uitgelegd is dit gunstig voor de wat krachtigere antennes.

Er wordt ook netjes uitgelegd hoe de rewards worden uitgedeeld.

YouTube: Helium Mining - Recent Updates, PoCv11, Who is Impacted, Cheaters an...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Deze aanpassing is er al weken?
Het was 25 toen 10 en nu 18.

De aanpassing die er nu is gedaan is dat de beacon interval van 240 naar 300 is gegaan waardoor er minder beacons plaatsvinden en dus minder rewards.

..en PoCv11 doet helemaal niets tegen cheaters.

[ Voor 10% gewijzigd door LED-Maniak op 13-11-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:00:
Deze aanpassing is er al weken?
Het was 25 toen 10 en nu 18.

De aanpassing die er nu is gedaan is dat de beacon interval van 240 naar 300 is gegaan waardoor er minder beacons plaatsvinden en dus minder rewards.

..en PoCv11 doet helemaal niets tegen cheaters.
Nee, maar wel een paar invalid whitnessed beacons op zowel mijn 5.8 en 8 dBi antennes in de korte tijd dat v11 aanstond. Daar maar ik mij een beetje zorgen om. Maar om nu al 4 dBi antennes aan te schaffen vind ik een beetje voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
We zullen het even moeten afwachten. Bij PoCv11 ben je afhankelijk van de andere partij die beacons stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjanssenenzo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-07 15:34
Ik ga het allemaal wel zien... Een ding weet ik wel, laatste 2 dagen f*cking veel witnesses ineens, earnings per witness zijn wel wat lager maar dat mag de pret niet drukken. 35 dollar per 24 uur teken ik voor 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
Zo vandaag eindelijk ook mijn buiten antenne setup afgemaakt, ben benieuwd wanneer het gaat 'lopen' qua witnesses. Heb al wel beacons en challences ontvangen/verstuurt in de test opstelling (antenne binnen, achter het raam), en de daarbij behorende rewards, maar nog geen witnesses.

Totale hoogte ruim 12m, alleen de bomen (achterin op de foto) zijn hoger, voor de rest geen belemmeringen.
De antenne zelf steekt in z'n geheel over de daknok heen.

Moet de Heltec hotspot zich nu weer inleren in de nieuwe situatie? Of is dat niet het geval?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9sy1bYc/20211113-135052.jpg

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjanssenenzo
Chris12 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:48:
Zo vandaag eindelijk ook mijn buiten antenne setup afgemaakt, ben benieuwd wanneer het gaat 'lopen' qua witnesses. Heb al wel beacons en challences ontvangen/verstuurt in de test opstelling (antenne binnen, achter het raam), en de daarbij behorende rewards, maar nog geen witnesses.

Totale hoogte ruim 12m, alleen de bomen (achterin op de foto) zijn hoger, voor de rest geen belemmeringen.

Moet de Heltec hotspot zich nu weer inleren in de nieuwe situatie? Of is dat niet het geval?

[Afbeelding]
Hotspot hoeft zich niet in te leren.... Antenne op beter positie is gelijk beter ontvangst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
De Helium app op mijn Android wilde niet meer starten, na clear data/cache start de app weer.
Moet ik dan nu weer mijn Heltec hotspot opnieuw via BT koppelen?
Of komt dat vanzelf weer in de app te staan, na import van account (12 words)?

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janjanssenenzo
Chris12 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:06:
De Helium app op mijn Android wilde niet meer starten, na clear data/cache start de app weer.
Gebeurt allemaal vanzelf als je de 12 woorden invult...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Ok, dan moet ik denk ik nog wat geduld hebben. App geeft nu nog aan dat ik 0 hotspots heb.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 20:41
In mijn zoektocht naar een miner, contact gelegd met Heltec. Zojuist reactie (vanuit sale1@heltec.cn) gehad via de offsite kanalen van Heltec. Heeft hier iemand ervaring?

Dit was het eerste bericht:

hi friend,
Please tell me your receiving information, and I will send you a professional invoice. Shipment will be arranged within 30 working days after payment.
we have Heltec indoor Helium hotspots EU868 , the unit price:459usd
pls tell me your Receiptive information:
nation:
province / State:
city:
Street / house number:
post code:
VAT / Tax:
telephone:
Heltec INDOOR Hotspot Quantity:
email address:

I will send a professional invoice to you.hope your reply,

Best wishes,
Camille

Dennis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
dvdbosch schreef op zondag 14 november 2021 @ 07:34:
In mijn zoektocht naar een miner, contact gelegd met Heltec. Zojuist reactie (vanuit sale1@heltec.cn) gehad via de offsite kanalen van Heltec. Heeft hier iemand ervaring?

Dit was het eerste bericht:

hi friend,
Please tell me your receiving information, and I will send you a professional invoice. Shipment will be arranged within 30 working days after payment.
we have Heltec indoor Helium hotspots EU868 , the unit price:459usd
pls tell me your Receiptive information:
nation:
province / State:
city:
Street / house number:
post code:
VAT / Tax:
telephone:
Heltec INDOOR Hotspot Quantity:
email address:

I will send a professional invoice to you.hope your reply,

Best wishes,
Camille
Klopt. Dit had ik ook. Had de tekst gekopieerd en alles erin gezet als antwoord..
LET OP als je antwoord krijgt of je postcode met letters erbij staat. Dit was bij mij 2x niet het geval (ze kennen geen postcode met letters?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
En, wel gewoon besteld en de miner ontvangen :-)?

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
dvdbosch schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:08:
En, wel gewoon besteld en de miner ontvangen :-)?
Hij is onderweg (was vertraagd in Shanghai). Zou de 11e komen. Gisteren was hij nog in België daarvandaan ging hij naar Frankrijk en toen weer naar België en nu is hij in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Is de app bij jullie ook zo traag? Ik kijk meestal op de explorer site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Laatst online: 27-06-2024
Cave_Boy schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:13:
[...]

Hij is onderweg (was vertraagd in Shanghai). Zou de 11e komen. Gisteren was hij nog in België daarvandaan ging hij naar Frankrijk en toen weer naar België en nu is hij in Duitsland.
Haha dit had ik ook. Fedex, maar ze zijn iig allemaal binnengekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door green-tea op 14-11-2021 08:28 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:04
green-tea schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:28:
[...]

Haha dit had ik ook. Fedex, maar ze zijn iig allemaal binnengekomen.
Wanneer krijg je de fedex T&T? Heb nu nog een link waarin staat dat de betaling is gedaan en de "afleveringsbon" aan het bereiden zijn.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Laatst online: 27-06-2024
Wimlem schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:41:
[...]

Wanneer krijg je de fedex T&T? Heb nu nog een link waarin staat dat de betaling is gedaan en de "afleveringsbon" aan het bereiden zijn.
In een mailtje van Heltec

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
Cave_Boy schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:13:
[...]

Top! Bedankt voor de bestiging!

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

[Afbeelding]
Nice. Mijn dakkapel komt eerder dan de miner. Dus ik kan de antenne op mijn dakkapel plaatsen. Dan ben ik rond de 12 meter. Scheelt een hoop gedonder om mijn puntdak op de klimmen en de antenne via de zonnepanelen naar binnen te werken.

De antennes bestel ik als V11 is uitgerold.

[ Voor 6% gewijzigd door Stimulate14 op 14-11-2021 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Chris12 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:06:
Het lijkt erop dat wanneer ik mijn 12 woorden invul om het account opnieuw in te stellen, dat er een ander/nieuw address wordt gekoppeld dan het wallet address aan welke ik mijn Hotspot heb gekoppeld bij de initiële setup.

juiste address: 112nJEK...................
helium app addres: 147N5JV.....

Ik vul de woorden zeker weten in de juiste volgorde in, en het zijn ook zeker weten de juiste woorden (opgeschreven bij aanmaken). En heb dit ook initieel getest, door sign-out te doen, en weer in te loggen met die 12 woorden voordat ik de hotspot ging koppelen.

Hoe kan ik nu mijn hotspot weer koppelen aan de juiste wallet? Of is de app of het helium netwerk gewoon erg buggy op dit moment?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Wimlem schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:41:
[...]

Die krijg je een week na het afleveren. Tenminste, ik wel :z .
Op gegeven moment kreeg ik mailtje van FedEx zelf dat het onderweg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjanssenenzo
Chris12 schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:01:
[...]

Het lijkt erop dat wanneer ik mijn 12 woorden invul om het account opnieuw in te stellen, dat er een ander/nieuw address wordt gekoppeld dan het wallet address aan welke ik mijn Hotspot heb gekoppeld bij de initiële setup.

juiste address: 112nJEK...................
helium app addres: 147N5JV.....

Ik vul de woorden zeker weten in de juiste volgorde in, en het zijn ook zeker weten de juiste woorden (opgeschreven bij aanmaken). En heb dit ook initieel getest, door sign-out te doen, en weer in te loggen met die 12 woorden voordat ik de hotspot ging koppelen.

Hoe kan ik nu mijn hotspot weer koppelen aan de juiste wallet? Of is de app of het helium netwerk gewoon erg buggy op dit moment?
Je kunt je hotspot niet zomaar koppelen aan een andere wallet. Daarvoor dien je tevens in te loggen in de originele wallet.

Je 12 woorden en de volgorde lijken toch niet helemaal juist als je op een andere wallet uit komt.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
janjanssenenzo schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:39:
[...]

Je kunt je hotspot niet zomaar koppelen aan een andere wallet. Daarvoor dien je tevens in te loggen in de originele wallet.

Je 12 woorden en de volgorde lijken toch niet helemaal juist als je op een andere wallet uit komt.....
Ik heb het nogmaals (lees 10x geprobeerd) en had ergens een dyslectische error bij 1 van de woorden... shadow ipv shallow.
Nu is mijn wallet/account weer OK gekoppeld met de app, en met mijn Hotspot zichtbaar!!

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Nog 1 ding wat met opvalt: in de helium app zie ik wat omliggende hotspots welke aan geven dat ze ONLINE zijn. ook terwijl deze nog syncen (1 ervan is ook pas een paar dagen actief)

Mijn eigen hotspot geeft dat (nog) niet aan in de helium app, en is ook nog aan het syncen volgens de app. Kwestie van wat meer geduld hebben?

edit: in hotspotty staat de hotspot online en is ook gesynced. De app zal wel wat achterlopen.
Ook de blockheight komt overeen als ik de hotspot info opvraag.

[ Voor 19% gewijzigd door Chris12 op 14-11-2021 11:40 ]

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjanssenenzo
Chris12 schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:00:
Nog 1 ding wat met opvalt: in de helium app zie ik wat omliggende hotspots welke aan geven dat ze ONLINE zijn. ook terwijl deze nog syncen (1 ervan is ook pas een paar dagen actief)

Mijn eigen hotspot geeft dat (nog) niet aan in de helium app, en is ook nog aan het syncen volgens de app. Kwestie van wat meer geduld hebben?

edit: in hotspotty staat de hotspot online en is ook gesynced. De app zal wel wat achterlopen.
Ook de blockheight komt overeen als ik de hotspot info opvraag.
App loopt altijd achter..... Explorer eigenlijk ook. Eigen dashboard indien aanwezig is nog altijd het beste.... Je kunt ook op https://app.heliumstatus.io/ de status bekijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
janjanssenenzo schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:09:
[...]

App loopt altijd achter..... Explorer eigenlijk ook. Eigen dashboard indien aanwezig is nog altijd het beste.... Je kunt ook op https://app.heliumstatus.io/ de status bekijken....
Is zelfde info ongeveer als hotspot info (lokaal via het ip adres inloggen).

Maar geeft aan dat alles ok is.
"Hotspot online and functioning correctly!
You must be a pro!"

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Nieuw hier en 2 weken geleden mijn eerste miner besteld de Milesight UG65 bij cubify die Januari binnen zou komen, ben al een beetje aan het kijken voor een antenne ik dacht aan een 4dbi.

Heb een appartementje op 4 hoog (bovenste) zo'n 15m denk ik dus wil via mijn balkon een paal maken die boven het platte dak uitkomt.

Nu zie ik dat er pittig wat miners al zijn in mijn omgeving (Heerhugowaard) dus een 5,8dbi of hoger lijkt mij niet echt nodig, wat denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 12:36

hrr

Have a nice Day

Ben ook geïnteresseerd in een Bobcat of Heltic Miner. Heeft er iemand toevallig 1 te koop (of komt ie binnenkort binnen) voor een leuk bedrag? Als ik nu zo zelf zoek is de levertijd minimaal begin januari / februari..

[ Voor 22% gewijzigd door hrr op 15-11-2021 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12

[Afbeelding]
Vraagje: zou het zin hebben om deze mast van 120cm hoog, te verlengen naar 270cm hoog (150cm extra hoogte). Hierdoor zal de totale hoogte circa 13.5m worden.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

User_TS schreef op maandag 15 november 2021 @ 01:43:
Nu zie ik dat er pittig wat miners al zijn in mijn omgeving (Heerhugowaard) dus een 5,8dbi of hoger lijkt mij niet echt nodig, wat denken jullie ?
Waarom lijkt je dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Chris12 schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:30:
[...]

Vraagje: zou het zin hebben om deze mast van 120cm hoog, te verlengen naar 270cm hoog (150cm extra hoogte). Hierdoor zal de totale hoogte circa 13.5m worden.
Hoe hoger hoe beter. Of het veel verschil zal uitmaken... Lastig. Kom je met die nieuwe hoogte boven bepaalde delen uit? Dat zal sneller en meer positief effect hebben tegenover als alles in de buurt eigenlijk met demping hetzelfde blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
Stimulate14 schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:43:
[...]

Waarom lijkt je dat niet nodig?
Met een hoger dbi kan je verder maar pak je ook weer minder op uit je omgeving schijnt het , omdat je minder breed kan uitzenden/ontvangen.
Misschien kan ik wel iets hoger in dbi gaan omdat mijn antenne best hoog staat al ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psiJG-UQ37OVHKFPc02J63jQuYA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MGXaKgwG6J7yl64ZSnIazpLg.jpg?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door User_TS op 15-11-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

User_TS schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:17:
[...]

Met een hoger dbi kan je verder maar pak je ook weer minder op uit je omgeving schijnt het , omdat je minder breed kan uitzenden/ontvangen.
Misschien kan ik wel iets hoger in dbi gaan omdat mijn antenne best hoog staat al ?

[Afbeelding]
Precies ;). Dus dat hangt af van je locatie, situatie en andere hexacons om je heen.
Ik zou dan even een test draaien met gratis credits waarmee je de eventuele nieuwe situatie op voorhand kan bekijken.

https://www.ahn.nl/ahn-viewer
https://beta.hotspotrf.com/map

[ Voor 5% gewijzigd door Stimulate14 op 15-11-2021 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Zojuist is mijn Heltec ook binnen. Kreeg 5 min nadat de Fedex bezorger weg was een betaal verzoek van Fedex voor de belasting (ik moest €68,00 betalen).

Apparaat is nu aan het syncen. Wist niet dat er een gereguleerde fan in de Heltec aanwezig is. Af en toe hoor je die wel aangaan. Heb ik denk ergens gemist toen ik ernaar keek.

Wat mij opvalt in de App staat keurig mijn hoogte en ook antenne setup. In de Explorer staat keurig mijn Miner met syncing maar is de antenne setup en hoogte totaal iets anders. Is blijkbaar synchronisatie. Is al goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Cave_Boy op 15-11-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 12:36

hrr

Have a nice Day

Cave_Boy schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:18:
Zojuist is mijn Heltec ook binnen. Kreeg 5 min nadat de Fedex bezorger weg was een betaal verzoek van Fedex voor de belasting (ik moest €68,00 betalen).

Apparaat is nu aan het syncen. Wist niet dat er een gereguleerde fan in de Heltec aanwezig is. Af en toe hoor je die wel aangaan. Heb ik denk ergens gemist toen ik ernaar keek.

Wat mij opvalt in de App staat keurig mijn hoogte en ook antenne setup. In de Explorer staat keurig mijn Miner met syncing maar is de antenne setup en hoogte totaal iets anders. Is blijkbaar synchronisatie. Is al goed.
Is de fan storend wanneer je hem in dezelfde kamer hebt als dat je zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
hrr schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:30:
[...]

Is de fan storend wanneer je hem in dezelfde kamer hebt als dat je zit?
Heb net even 2x geprobeerd het op te nemen maar de microfoon van computer en telefoon filtert dit geluid denk ik (na opnemen niks hoorbaar).

Het is wel hoorbaar. Storend hoeft niet perse maar als de kamer helemaal stil moet zijn of geregeld helemaal stil is hoor je hem wel. Zag ook in een foto dat het een soort laptop koeling is die wordt gebruikt.
Persoonlijk hoef ik dit ding niet op mijn slaapkamer te hebben. In de woonkamer zou kunnen (misschien kastje eromheen die geluid wat dempt).

https://fccid.io/2A2GJ-M2...s/Internal-Photos-5425369

Extra toevoeging: Bedenk me nu wel dat deze miner aan het syncen is. Ik zie geen CPU load nog maar als deze nu vol bezig is... Dan kan ik wel begrijpen dat de ventilator om de minuut ofzo even 30 seconden aangaat. Straks als alles gesynced is (2 a 3 dagen ) dan kan het best zijn dat de miner veel minder te verwerken heeft en dat de ventilator dus nihil aangaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Cave_Boy op 15-11-2021 15:38 . Reden: Opeens een bedenking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatseflatsikide
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-03-2022
Hi!

Ik woon binnen een ongedekt netwerk en wil beginnen Helium te minen, zag alleen dat ik daar niet zo snel aan kan komen. Kan iemand mij misschien vertellen waar de snelste levertijd op zit, Bobcat, Heltec of Linxdot.. Zie dat Bobcat populair is onder HNT miners, is daar een reden voor?

Hoor het graag _/-\o_

Groet,

Hatseflatsikidee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
Stimulate14 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:52:
[...]

Precies ;). Dus dat hangt af van je locatie, situatie en andere hexacons om je heen.
Ik zou dan even een test draaien met gratis credits waarmee je de eventuele nieuwe situatie op voorhand kan bekijken.

https://www.ahn.nl/ahn-viewer
https://beta.hotspotrf.com/map
Thanks dat is handig, even uitzoeken hoe ik die gratis credits krijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris12
User_TS schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:09:
[...]

Thanks dat is handig, even uitzoeken hoe ik die gratis credits krijg.
Door een account aan te maken krijg je 10 credits.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Vraagje:
Ik heb gister een Heltec miner geinstalleerd.

Dusver 1x aangezet (is niet meer uit geweest) en keurig de setup (wizard) gedaan. Wordt netjes ook gezien op internet en staat bij dat hij aan het syncen is.

De Heltec heeft naast de power aan LED echter ook een aantal LEDjes aan de voorkant.
Rood - Ontvangt van het LoRa netwerk data
Groen - Verstuurdt data naar het LoRa netwerk
Oranje - Blockchain synchronisatie (Knipperen is synchronisatie en aan is compleet)
Blauw - Wi-fi connectie succesvol (Ik heb deze Heltec via een netwerkkabel aangesloten en de poort is ook keurig geopend in het router heb ik ook een vast IP ingesteld voor deze miner).
Wit - Linux kernel running

Sinds gisteravond is het oranje LEDje niet meer aan het knipperen. Volgens de uitleg is dan de Synchronisatie compleet. Op de website van Explorer zie ik nog syncing staan en in de app zie ik ook dat hij aan het syncen is.

Persoonlijk lijkt het me ook al raar dat hij klaar is met synchronisatie maar ja dat ene oranje LEDje...
Ik heb ingelogd op de Heltec miner zelf maar daar blijf ik alleen maar het onderstaande beeld zien. Moet ik de miner een herstart geven of gewoon wachten? Wachten zit in mijn hoofd maar ik kan nergens zien dat hij doorgaat en dat ene oranje LEDje vind ik bijzonder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EC4LSOYm-6Y2l9MFYak7J0oRFts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tJ3popxs7jiZV2g9ChUQepkT.png?f=fotoalbum_large

Ik ben benieuwd wat jullie mening is.

[ Voor 11% gewijzigd door Cave_Boy op 16-11-2021 07:08 . Reden: plaatje vergeten erbij te doen. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Cave_Boy schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:07:
Vraagje:
Ik heb gister een Heltec miner geinstalleerd.

Dusver 1x aangezet (is niet meer uit geweest) en keurig de setup (wizard) gedaan. Wordt netjes ook gezien op internet en staat bij dat hij aan het syncen is.

De Heltec heeft naast de power aan LED echter ook een aantal LEDjes aan de voorkant.
Rood - Ontvangt van het LoRa netwerk data
Groen - Verstuurdt data naar het LoRa netwerk
Oranje - Blockchain synchronisatie (Knipperen is synchronisatie en aan is compleet)
Blauw - Wi-fi connectie succesvol (Ik heb deze Heltec via een netwerkkabel aangesloten en de poort is ook keurig geopend in het router heb ik ook een vast IP ingesteld voor deze miner).
Wit - Linux kernel running

Sinds gisteravond is het oranje LEDje niet meer aan het knipperen. Volgens de uitleg is dan de Synchronisatie compleet. Op de website van Explorer zie ik nog syncing staan en in de app zie ik ook dat hij aan het syncen is.

Persoonlijk lijkt het me ook al raar dat hij klaar is met synchronisatie maar ja dat ene oranje LEDje...
Ik heb ingelogd op de Heltec miner zelf maar daar blijf ik alleen maar het onderstaande beeld zien. Moet ik de miner een herstart geven of gewoon wachten? Wachten zit in mijn hoofd maar ik kan nergens zien dat hij doorgaat en dat ene oranje LEDje vind ik bijzonder.

[Afbeelding]

Ik ben benieuwd wat jullie mening is.
Gewoon ff herstarten. Die pagina hoort binnen enkele tellen te laden.
Api was gisteren overbelast, is druk laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
DoeEensGek schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:11:
[...]

Gewoon ff herstarten. Die pagina hoort binnen enkele tellen te laden.
Api was gisteren overbelast, is druk laatste tijd.
Dit heb ik inmiddels 2x gedaan maar de interne pagina van de Heltec blijft hetzelfde en de powerled knippert nu en ik heb de blockcain led die solid is.
Update
Knipperen van de powerk led is gestopt maar verder is er niks veranderd.

[ Voor 9% gewijzigd door Cave_Boy op 16-11-2021 07:26 . Reden: Kleine update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Als de power led knippert is dat meestal 5min na herstart/power-down, er is dan een BT connectie mogelijk om bv diagnostics te verzamelen.

Bij mij doet de info pagina van de Heltec het op dit moment ook niet:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XsLpwvT/Capture.jpg

er zijn ook allerlei issues op het moment:
https://status.helium.com/

[ Voor 11% gewijzigd door Chris12 op 16-11-2021 07:29 ]

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Chris12 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:28:
Als de power led knippert is dat meestal 5min na herstart/power-down, er is dan een BT connectie mogelijk om bv diagnostics te verzamelen.

[Afbeelding]

Ik zag heel even inderdaad een BT connectie optie. Hij maakte echter geen verbinding (weet niet of ik te laat was maar had het 2x geprobeerd). Het zijn geen 5 min dat hij knippert eerder richting de 2.

Wat mij opvalt na een herstart is vrij snel de oranje LED solid. Ofwel de blockchain is synced. Kan dat zo snel? Op de sites zie ik niks en in de app.

@Chris12 Het plaatje van jou heeft wel een aantal gelijkenissen maar ik mis ook delen als ik vergelijk met die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Na een paar minuten wachten is bij mij nu wel de status pagina geladen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/P43ppCH/Capture.jpg

Verschillen wellicht doordat de firmware van mijn heltec al updated is?
(gisteren had ik nog zelfde look&feel als jouw van de status pagina)

[ Voor 17% gewijzigd door Chris12 op 16-11-2021 07:44 ]

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Chris12 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:43:
Na een paar minuten wachten is bij mij nu wel de status pagina geladen.

[Afbeelding]

Verschillen wellicht doordat de firmware van mijn heltec al updated is?
(gisteren had ik nog zelfde look&feel als jouw van de status pagina)
Gewoon afwachten?

Zit zelf in twijfel omdat ik nu nergens iets kan zien eigenlijk. Doe ik straks niet 3 dagen lang ergens op wachten terwijl ik nu iets moet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris12
Ik zou nog even een paar uurtjes geduld hebben (ook niet mijn sterkste kant ;-) )

https://status.helium.com/incidents/zg6b9g0m12kf

Hier staat dat er een update wordt//is uitgerold, waarna alles weer op gang moet gaan komen.
Of dat ook samenhangt met een firmware update op de hotspot zelf heb ik geen idee.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Cave_Boy schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:21:
[...]

Dit heb ik inmiddels 2x gedaan maar de interne pagina van de Heltec blijft hetzelfde en de powerled knippert nu en ik heb de blockcain led die solid is.
Update
Knipperen van de powerk led is gestopt maar verder is er niks veranderd.
Knipperen van power button is Bluetooth die aanstaat. Na 5minuten is die dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Chris12 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:28:

[Afbeelding]

Jouw pagina ziet er heel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
zelfde firmware?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Zal vanmiddag even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Ik zag bij mij in de buurt een hotspot met een 10dBi antenne ongeveer zoals hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kg0wnfM/Capture.jpg
(willekeurige afbeelding van internet)

Wat is het nut van de horizontale radialen (3 stuks) onderin bij de antenne voet?
Heeft dat enig voordeel qua ontvangst/zenden?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Chris12 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:30:
Ik zag bij mij in de buurt een hotspot met een 10dBi antenne ongeveer zoals hieronder:

[Afbeelding]
(willekeurige afbeelding van internet)

Wat is het nut van de horizontale radialen (3 stuks) onderin bij de antenne voet?
Heeft dat enig voordeel qua ontvangst/zenden?
Als ik op Google kijk dan is dat een dual band antenne. Niet alleen voor de Helium frequentie dus.
Wat ik eerder hoorde an een wat "algemenere" antenne is dat deze soms minder precies zijn als je een specifiek doel hebt. Als je geregeld wisselt van band dan is een brede band handig. Blijf je echter op hetzelfde doel en dus op dezelfde frequentie... Dan heb je geen dual band nodig. Zelf nooit een dual band in het echt gezien trouwens. Zat eerder wel een te overwegen maar na lange discussie kwam ik erachter dat het inderdaad niet altijd handig kan zijn.

Kreeg zojuist het volgende bericht:

Blockchain halted
An update has been posted
After letting the Consensus Group try to figure out how to produce the block for a few hours, some of the core developers have started their day looking at additional performance adjustments that may help the group come together and restart the chain. Validator operators in the Consensus Group, please prepare for another tagged release. The entire network appreciates your diligence

[ Voor 49% gewijzigd door Cave_Boy op 16-11-2021 15:53 . Reden: Kleine update : Kreeg berichtje over de blockchain ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Cave_Boy schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:34:
[...]

Als ik op Google kijk dan is dat een dual band antenne. Niet alleen voor de Helium frequentie dus.
Wat ik eerder hoorde an een wat "algemenere" antenne is dat deze soms minder precies zijn als je een specifiek doel hebt. Als je geregeld wisselt van band dan is een brede band handig. Blijf je echter op hetzelfde doel en dus op dezelfde frequentie... Dan heb je geen dual band nodig. Zelf nooit een dual band in het echt gezien trouwens. Zat eerder wel een te overwegen maar na lange discussie kwam ik erachter dat het inderdaad niet altijd handig kan zijn.

Kreeg zojuist het volgende bericht:

Blockchain halted
An update has been posted
After letting the Consensus Group try to figure out how to produce the block for a few hours, some of the core developers have started their day looking at additional performance adjustments that may help the group come together and restart the chain. Validator operators in the Consensus Group, please prepare for another tagged release. The entire network appreciates your diligence
Klopt dit kan allemaal hier gevolgd worden:

@Chris12 Nu heb ik inderdaad dezelfde pagina als de jouwe. Update geweest dus. :)
firmware: V1.1.9

Ik zie dat je nu ook image en snapshot kan exporteren en importeren. Cq. een backup maken lijkt mij. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DoeEensGek op 16-11-2021 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Het lijkt erop dat er weer wat even in de brouwerij hotspot komt...

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Qf6xbpm/Capture.jpg

De block height stijgt echter nog niet....

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
https://explorer.helium.c...TJ62eeungYYk9FwzFJaDj9WUF

Ik hoop dat dit nog wordt opgemerkt, en anders gefeliciteerd voor de eigenaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
melvinnie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:23:
https://explorer.helium.c...TJ62eeungYYk9FwzFJaDj9WUF

Ik hoop dat dit nog wordt opgemerkt, en anders gefeliciteerd voor de eigenaar >:)
Woow leuke vroege kerstbonus.
Pagina: 1 ... 11 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.