Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:02
Chris12 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:44:
Mijn 10dBi antenne komt straks of op de dakkapel op 12m, of langs de zijgevel op 13m hoog.

Nu zit ik na te denken over wat handig is over de plaats om de bobcat miner te plaatsen:
- Zo dicht mogelijk bij de antenne, met een LRM400 antenne kabel van 3m. Ik moet dan power+ethernet naar die aansluit plek voor de miner maken (wat geen probleem is)
- In mijn PC hok, met een LRM400 antenne kabel van 12m. Power+ethernet zijn daar al voorzien. Miner is daar ook makkelijker te plaatsen en visueel te checken.

Ik moet hoe dan ook of een ethernet of een antenne kabel naar de zolder in orde maken, vanaf de PC kamer.
Met een 10dBi antenne is het in mijn ogen niet 'erg' dat de kabel zo'n 1.7dBi verlies geeft, omdat het aantal dBi's straks in v11 toch beperkt wordt in die release. Of zit ik nu op een verkeerde gedachtegang?

Verder nog een vraag over eventuele bliksem beveiliging van de antenne, omdat de antenne straks het hoogste punt is (50cm boven de nok). Is het dan raadzaam een coax bliksemafleider tussen de antenne en kabel te plaatsten? zoiets als dit:
https://www.antennekabel.nl/antenne-bliksem-afl.html

Of is de 50cm boven de nok verwaarloosbaar laag?
10dBi klinkt als veel te veel. Die straal over veel hotspots heen als je pech hebt. Waarom heb je deze gekozen? 4, 5 of 6 is vaak een veel betere keus. Ook daar ga je half Nederland mee door als je een beetje gunstig zit.

Ga voor de korte 3 meter kabel. Hoe korter hoe beter. Want ook je ontvangstgevoeligheid wordt gedempt als je een lange kabel hebt. 3dBi is een halvering, dus je verliest een hoop.

Een lightning arrestor er tussen is wel raadzaam. Maar vergeet niet dat deze ook voor dBi verlies zorgt. En zorg voor goede aarding buiten het huis om met een eigen pen in de grond. Je wilt niet dat de bliksem via de aardedraad gaat kietelen aan al je apparatuur binnen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:50
Ik zie in het huis hier bij alle radiatoren een aarde draad ergens naar toegaan in de muur.
Is het dan zo dat ik de aarding van de antenne bliksem afleider op een CV leiding kan vast zetten?

Een aardepen+ 20m bliksemafleider koperkabel laten plaatsen is een kostbare klus als ik even snel wat google.

Ik kan de antenne ook lager op de dakkapel plaatsen, en dan geen minder last hebben van blikseminslag kans. Dient de (omni) antenne nog specifiek naar een richting te kijken waar de meeste andere hotspots zich bevinden, zodat dat beter is voor de opbrengst? De daknok welke dan aan 1 kant voor de antenne zit kijkt de kant op waar niet veel hotspots zitten (>2-5km).

De 6 of 8 of 10dBi antenne is een hele discussie over geweest een aantal reacties terug. Mijn voorkeur bij deze antenne is dat deze ook beter zou ontvangen (het zenden wordt straks naar mijn weten beperkt toch door de software in de bobcat zelf?).

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Chris12 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:28:
Ik zie in het huis hier bij alle radiatoren een aarde draad ergens naar toegaan in de muur.
Is het dan zo dat ik de aarding van de antenne bliksem afleider op een CV leiding kan vast zetten?
Daarmee breng je dus de bliksem mee in je huis. Als jij dat veilig acht, doen. Ik zou het in ieder geval niet doen.
Wat zit er nog meer aan die leidingen? De rest van de aarding van de stopcontacten?
Een aardepen+ 20m bliksemafleider koperkabel laten plaatsen is een kostbare klus als ik even snel wat google.
Je kan het ook niet doen en bidden dat het goed komt mocht het ooit inslaan.
Ik kan de antenne ook lager op de dakkapel plaatsen, en dan geen minder last hebben van blikseminslag kans. Dient de (omni) antenne nog specifiek naar een richting te kijken waar de meeste andere hotspots zich bevinden, zodat dat beter is voor de opbrengst? De daknok welke dan aan 1 kant voor de antenne zit kijkt de kant op waar niet veel hotspots zitten (>2-5km).
Zoals het woord omni zegt: neen. Deze richt niet. Zolang hij maar naar de hemel kijkt.
De 6 of 8 of 10dBi antenne is een hele discussie over geweest een aantal reacties terug. Mijn voorkeur bij deze antenne is dat deze ook beter zou ontvangen (het zenden wordt straks naar mijn weten beperkt toch door de software in de bobcat zelf?).
Zeker. een 10dBi is gevoeliger in ontvangst... in een heel klein smal gebied. Iedereen die er onder of boven straalt gaat jouw antenne niet zien. En als het signaal te sterk binnen komt(omdat hij gevoeliger is) dan krijg je een invalid witness en daar krijg je niets voor. Plus je uitzend signaal wordt gecapped naar een veel lagere waarde met PoCv11 dus in dat hele kleine gebied waar je kan ontvangen, ga je dadelijk ook nog eens met een veel lager vermogen uitzenden.

Naja, misschien woon je in noord-groningen of zuid-limburg in een dorp waar geen hotspots zijn en is de dichtsbijzijnde 10km verderop. Wellicht heb je er dan iets aan.

Ik kan even de hotspot niet terug vinden, maar zat gisteren naar iemand met een 10dBi in de explorer te kijken op eenzelfde hoogte als jij wil. In zijn dorp straalde hij mooi over iedereen heen en pas een stad verderop zag hij beacons. Daar verlies je inkomsten mee.

Zelf weten uiteraard. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door LED-Maniak op 26-10-2021 09:52 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Wat is verder op? op hotspotty zijn 3 hotspots te vinden in mijn dorp die allemaal op 300m of verder zitten, en de overige 100+ hotspots pas op >5km. Ik kan je wel via PB een wat gedetailleerder overzicht geven als je wilt.

Ik kan natuurlijk altijd de antenne downgraden naar een 6.5dBi. Wellicht dat ik deze antenne ook koop, en dan wat vergelijkende testen tzt. kan doen (ergens in januari wordt mijn bobcat300 pas geleverd).

Op CV leiding aansluiten van de bliksem afleiding voelt inderdaad niet OK.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:24
melvinnie schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:17:
[...]

Hotspotty geeft vrij accuraat aan waar de hotspots zich bevinden
Thanks!

Valt mij op dat er 1 hotspot in de buurt is die fors meer HNT krijgt t.o.v. de andere hotspots, en dan bedoel ik niet 2x zo meer maar veel meer.

Diegene die een goed verdienste heeft gebruikt een Nebra met een 6.5dBi antenne op 8 meter hoogte.

Wat is een goede kit om mee te starten?

[ Voor 11% gewijzigd door c-nan op 26-10-2021 10:09 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjanssenenzo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-07 15:34
@Rozz
Worst case scenario:
Bliksem slaat er in, kans is klein maar wel aanwezig, je netwerk GAAT kapot hoedan ook, wie weet krijg je brand in je meterkast omdat de bliksem intern in je miner een weg zoekt, je verzekering dekt de schade niet omdat je totaal geen beveiliging hebt geplaatst.
Ik vind het nogal snel gezegd, de verzekering keert niet uit. Hoe weet je dit? Ik heb zojuist mijn polisvoorwaarden doorgenomen en blikseminslag wordt bij mij ten alle tijden vergoed zonder extra voorwaarden.

Vroeger stonden er vaker antennes op daken van huizen voor tv ontvangst.... Waren die toen allemaal geaard????

Ik zou gewoon even de verzekering bellen en ze simpel de vraag stellen en dit daarna nog verifiëren door de polisvoorwaarden erbij te pakken. Heb vaak genoeg de callagent moeten corrigeren als het om voorwaarden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Het is een risico dat je neemt. Worst case komt de bliksem naar binnen op zolder en breekt er brand uit.

Vroeger had men 1 televisie, een telefoon en een paar lampen.
Tegenwoordig zit een huis vol gevoelige en dure elektronica.

De kans blijft klein en je zal zelf moeten inschatten of je er maatregelen tegen gaat nemen of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 13:23

Rozz

I'm an Apogian!!

janjanssenenzo schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:36:
@Rozz
Ik vind het nogal snel gezegd, de verzekering keert niet uit. Hoe weet je dit? Ik heb zojuist mijn polisvoorwaarden doorgenomen en blikseminslag wordt bij mij ten alle tijden vergoed zonder extra voorwaarden.

Vroeger stonden er vaker antennes op daken van huizen voor tv ontvangst.... Waren die toen allemaal geaard????

Ik zou gewoon even de verzekering bellen en ze simpel de vraag stellen en dit daarna nog verifiëren door de polisvoorwaarden erbij te pakken. Heb vaak genoeg de callagent moeten corrigeren als het om voorwaarden gaat.
@janjanssenenzo
Ik schets een worst case scenario uit, ik zeg niet dat dit niet verzekerd wordt/is :P
Sowieso als je het 100% zeker wilt weten kan je je verzekering bellen.

[ Voor 1% gewijzigd door Rozz op 26-10-2021 11:52 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:32
zdkevin schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Yup die is ook bereikbaar.
Mijn miner status via de miner zelf is ook niet relayed.
Hoe is het gegaan. Misschien heb je er wat Ana maar ik heb mijn miner ook een vast op gegeven.

Moet wel zeggen dat er verschrikkelijk routers in omloop zijn om portforwad in te stellen als het al überhaupt kan.
(Tele 2/ t mobile)

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:41
Ik heb zelf inmiddels meermaals gelezen dat gebruikers die:

- Twee routers achterelkaar hadden aangesloten vaak een relay status krijgen
(voorbeeld provider modem die ook nog in routermodus staat en erachter een eigen router neergezet. Doorsturen van open poorten werkt vaak dan ook niet).
- Vast IP adres maakt je miner stabieler. Hoe ik dat stabieler moet lezen begrijp ik niet helemaal maar uit de iets wat vage berichten haal ik uit dat relay dan minder vaak voorkomt.
- Als je de miner op wifi hebt aangesloten en je wifi punt heeft een herstart gehad wil de miner dit niet altijd als prettig ervaren. Sommige miners gaan dan in de relay. Een herstart van de miner is dan veelal de oplossing (kan soms wel even duren). Beste oplossing is bekabeld (geen netwerkkabel in de buurt dan is misschien een powerline adapter een alternatief. Het is niet ideaal maar schijnt bij Bobcat las ik het stabieler te wezen en ook met het syncen ging het iets sneller.

Over de bliksembeveiliging. Ik ga bij mij wel de bliksembeveiliging ertussen zetten. Is ook meer iets op gevoel. Het is niet het hoogste punt maar het is wel een antenne. Aarding heb ik wel in de buurt. Echhter heb ik van de Webshop Ideetron juist de uitleg gekregen dat het natuurlijk beter is als deze is aangesloten op aarding maar dit niet perse hoeft. Na inslag moet je dan hoogstwaarschijnlijk wel je bliksembeveiliging vervangen (pakweg 40 euro?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 21:17
Ik volg dit topic al een tijdje, maar aan het begin was echt alles uitverkocht en zulke levertijden dat ik er vanaf heb gezien.

Maar nu alles weer wat rustiger lijkt, wat is op dit moment een goede setup die leverbaar is? Ik zie namelijk dat er enorm veel leveranciers zijn toegevoegd. En zie door de bomen het bos niet meer. Zoek een leuke om ook te beginnen (locatie e.d. zit goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Silvan schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:06:
Ik volg dit topic al een tijdje, maar aan het begin was echt alles uitverkocht en zulke levertijden dat ik er vanaf heb gezien.

Maar nu alles weer wat rustiger lijkt, wat is op dit moment een goede setup die leverbaar is? Ik zie namelijk dat er enorm veel leveranciers zijn toegevoegd. En zie door de bomen het bos niet meer. Zoek een leuke om ook te beginnen (locatie e.d. zit goed).
Sommige geven aan dat ze in maximaal 30 dagen leveren (Heltec bijvoorbeeld. Er zijn nog geen verhalen dat ze ook binnen die tijd hebben geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zdkevin
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-06 21:32
Offens1490 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:33:
[...]

Hoe is het gegaan. Misschien heb je er wat Ana maar ik heb mijn miner ook een vast op gegeven.

Moet wel zeggen dat er verschrikkelijk routers in omloop zijn om portforwad in te stellen als het al überhaupt kan.
(Tele 2/ t mobile)
Mijn miner is sinds vanochtend eindelijk online op de app.
Maar natuurlijk nog steeds geen witnisses al zitten er 3 miners in de buurt van n range van 2km.
Ook zie ik via de explorer dat ik sinds 16 oktober geen beacon ontvangen of verzonden heb.
Maar ik las een post dat meer bobcat miners er last van hebben zoals hieronder:
https://www.reddit.com/r/...ct_15oct_18_ota/?sort=new

Weet iemand trouwens of het uitmaakt dat mijn miner bij hotspotty/heliumstatus niet op mijn huis qua locatie staat maar 2 straten verder?
Heeft dit invloed op mijn witnisses?

[ Voor 10% gewijzigd door zdkevin op 27-10-2021 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
Er zijn wat meer hotspot makers bij gekomen, maar helaas is de vraag zo groot en aanbod zo beperkt dat je niet zomaar een hotspot kan kopen en hij morgen bezorgd wordt.
Heltec doet/deed offline sales maar het zijn zoals ik begrepen heb 30 werkdagen
Lees mee op de discord pagina van Helium. Vraagt wel aardig wat doorzettings vermogen.
Je moet er snel bij zijn. Kijk even op dashboard van DeWi:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LED-Maniak
Cave_Boy schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:20:
[...]

Sommige geven aan dat ze in maximaal 30 dagen leveren (Heltec bijvoorbeeld. Er zijn nog geen verhalen dat ze ook binnen die tijd hebben geleverd.
Heltec discord staat vol met tracking details binnen de 30 werkdagen. Dit bedrijf levert gewoon.

Ideetron antenne killing it nog steeds trouwens.
Vandaag al 27 beacons opgevangen vs 18 voor de McGill.
Gisteren 62 vs 52 beacons. Zelfde setup, zelfde hoogte(voor science)

Significant verschil in opbrengst!

Vandaag gisteren nog twee binnen gekregen dus nog meer materiaal om te vergelijken.

[ Voor 30% gewijzigd door LED-Maniak op 27-10-2021 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjanssenenzo
LED-Maniak schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:59:
[...]

Heltec discord staat vol met tracking details binnen de 30 werkdagen. Dit bedrijf levert gewoon.

Vandaag gisteren nog twee binnen gekregen dus nog meer materiaal om te vergelijken.
Ik heb ook nog een Heltec aanbetaald. Tevens nog een bobcat in order staan maar wanneer die geleverd gaat worden....

Zal de Heltec zodra die binnen is verkopen en er een Sensecap voor terug kopen. Ik vind het sensecap dashboard echt top.

Maar ga zeker die ideetron antenne erop aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
LED-Maniak schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:59:
[...]

Iets verschil kan altijd maar dit verschil vind ik behoorlijk. Lee sik het hierin goed dat de McGill in dit geval de mindere is?

Ah Discord kanaal heb ik nooit gekeken bij ze (moet ik maar es doen).

[ Voor 5% gewijzigd door Cave_Boy op 27-10-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Cave_Boy schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:12:
[...]

Iets verschil kan altijd maar dit verschil vind ik behoorlijk. Lee sik het hierin goed dat de McGill in dit geval de mindere is?

Ah Discord kanaal heb ik nooit gekeken bij ze (moet ik maar es doen).
Dat lees je goed. Waar het aan ligt.. geen idee. Voorlopig blijf ik nog wel even experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
LED-Maniak schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:52:
[...]

Dat lees je goed. Waar het aan ligt.. geen idee. Voorlopig blijf ik nog wel even experimenteren.
Dat resultaat had ik eigenlijk niet zo erg verwacht. Eerder werd onder andere in dit topic maar ook op andere websites juist de anders als de beste neergezet. Aan de ene kant hoop ik dat het een meetfoutje of dat het straks weer omgeslagen is zodat het ongeveer even goed is. Ben benieuwd naar de volgende metingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Cave_Boy schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:01:
[...]

Dat resultaat had ik eigenlijk niet zo erg verwacht. Eerder werd onder andere in dit topic maar ook op andere websites juist de anders als de beste neergezet. Aan de ene kant hoop ik dat het een meetfoutje of dat het straks weer omgeslagen is zodat het ongeveer even goed is. Ben benieuwd naar de volgende metingen
Misschien praat iedereen elkaar gewoon na en doet niemand zelf werkelijk onderzoek.
Hoger getal en duurder = beter.

Zo hebben we ook audiokabels gesmeed door feeën bij maanlicht voor veel teveel geld. Zelfde met de LMR400 vs CFD400 kabel waarbij de LMR beter zou zijn dan de 'fake' CFD.

Ideetron heeft er zelf ook een verhaal over geschreven. De datasheet liegt niet.

Ik geloof niet dat het een meetfout is. Wellicht is de kwaliteitscontrole van een McGill beter en is niet elke ideetron antenne hetzelfde. Er zullen ook weinig mensen zijn die twee antennes naast elkaar zetten en de resultaten zo vergelijken met elkaar.

[edit]
McGill begint wel weer wat in te lopen en zit nu op 7 beacons achterstand.

[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 27-10-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teeuwj
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 14:17
janjanssenenzo schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:09:
[...]

Ik heb ook nog een Heltec aanbetaald. Tevens nog een bobcat in order staan maar wanneer die geleverd gaat worden....

Zal de Heltec zodra die binnen is verkopen en er een Sensecap voor terug kopen. Ik vind het sensecap dashboard echt top.

Maar ga zeker die ideetron antenne erop aansluiten.
Hoe heb je Heltec aanbetaald als vragen mag, ze vragen namelijk of ik met HNT willen betalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RektByMemes
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-08 22:35
teeuwj schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:52:
[...]

Hoe heb je Heltec aanbetaald als vragen mag, ze vragen namelijk of ik met HNT willen betalen?
Ik heb hem een paar dagen geleden via Paypal betaald in een offline order. Dus Paypal accepteren ze ook. Bank transfers accepteren ze nietmeer aangezien de bank de betalingen nietmeer accepteerd. Let hierbij wel even op de kosten die ze rekenen voor paypal betalingen. Bij mij was dit 40usd, gister was er een online sale waarbij de paypal betaling 22.70usd was. Toen ik vroeg waar dit aan lag was het antwoord dat hun een deel van de paypal kosten zelf betalen bij online betalingen. Zelf geloof ik er geen hol van, maargoed het geeft nog steeds een beter gevoel omdat ik mijn geld altijd nog terug kan krijgen mocht er iets mis gaan.
Bij crypto kan je fluiten naar je geld waarschijnlijk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cave_Boy
[...]

Persoonlijk heb ik met Paypal naar ze gedaan.

@RektByMemes Die $40 stond bij mij er ook bij maar eerder had ik via bank overgemaakt en dat kwam terug. Heb hetzelfde bedrag via Paypal gedaan. Die $40 is standaard heb ik een idee. Maakt niet uit hoe je betaald (of moet contant zijn ;-)

[ Voor 31% gewijzigd door Cave_Boy op 27-10-2021 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janjanssenenzo
[...]

PayPal, totaal 518 dollar met alle kosten en verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
[...]

Duurde het lang voordat jullie mail kregen na aanvraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
DoeEensGek schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:26:
[...]

Duurde het lang voordat jullie mail kregen na aanvraag?
Heb zelf meermaals contact gehad via de e-mail en voor het langstdurende antwoord was het 1 dag. Ik weet niet of je dat lang vind. Minst lang durende antwoord was 3 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Cave_Boy schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:28:
[...]

Heb zelf meermaals contact gehad via de e-mail en voor het langstdurende antwoord was het 1 dag. Ik weet niet of je dat lang vind. Minst lang durende antwoord was 3 minuten.
In shitcoins tijd is een dag heeeeeeel lang. ;) Maar nee prima! Heb ook eens ingevuld en we gaan het meemaken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand ervaring met de panterx ? Best goede specs in vergelijking met de helltec:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Hotspot Details

LoRa Specifications
• LoRa Frequency Band: 470-510MHz
• LoRa Channel Plan: CN470/EU868
• Channel Capacity: 8 channels
• LoRa Output Power Maximum: 30dBm
Receiving sensitivity: -141 dBm @SF12 BW 125kHz; -127 dBm @SF7 BW 125 kHz; -111 dBm @FSK 50 kbps

Platform

• CPU: Quad-core Cortex-A72 (ARM v8) 64-bit SOC @ 1.5GHz
• RAM: 4G DDR4
Storage: 64GB TF Card
• WIFI: IEEE 802.11b/g/n/ac
• Bluetooth: 5.0 BLE
Input Voltage: DC 12V

Connectors
• Antennas: SMA Female
• Ethernet: RJ45 Ethernet jack (10/100/1000 port)
• Power: 5.5*2.1 mm, 12V DC

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2021 00:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 00:03:
Heeft er al iemand ervaring met de panterx ? Best goede specs in vergelijking met de helltec:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Hotspot Details

LoRa Specifications
Receiving sensitivity: -141 dBm @SF12 BW 125kHz; -127 dBm @SF7 BW 125 kHz; -111 dBm @FSK 50 kbps

Platform

Connectors
Geen ervaring en ook tot nu toe had ik er nog niet van gelezen of van gehoord.

Website is zoals vele shopify websites. Vind persoonlijk shopify sites altijd even iets minder fijn gevoel geven dan een wat meer persoonlijkere site. Nogmaals dat is mijn mening.

Op de website lees ik niet echt snel duidelijk wanneer ze denken te leveren. Ze doen wel aardig wat voor de verzending rekenen. Product is namelijk $499 en vervolgens bij checkout is het $603,79. Het is me niet duidelijk of ze ook belasting doen. Dat is veelal niet het geval en als je dan door de douane eruit wordt gevist zou je nog iets moeten betalen.

De performance is hoe ik het lees eigenlijk wel hetzelfde. In dit geval wordt er een Raspberry pi 4 bordje met 4GB werkgeheugen gebruikt.
Ja er worden ook modellen met 2GB uitgebracht ( zijn vaak ook goedkoper). Zelf twijfelde ik ook in de hoeveelheid werkgeheugen. Toen stelde ik hierover hier ook een vraag omdat er ook modellen met 8GB werkgeheugen zijn. In de praktijk wordt er nog niet eens 1GB gebruikt.

Is meer werkgeheugen ook meer toekomst gericht? Dat zou kunnen maar de Raspberry Pi 4 werkt goed rond de 2GB. 4GB zou kunnen maar meer is zonde omdat je dan de processor eigenlijk wat zwak is voor die hoeveelheid werkgeheugen (kun je ook teruglezen in nieuwspost van de Raspberry Pi dat ze de 1GB weer uitbrengen (reactie deel)). Of dit laatste ook voor Helium mining geldig is weet ik niet.

De Raspberry Pi 4 kan 64bit aan maar merk dat veel images gewoon 32bit zijn. Via bepaalde commando's kun je het wel omzetten naar 64bit en ja je merkt in bepaalde gevallen wel wat meer snelheid. Maar of de software op de miner 64bit is..... ?

Persoonlijk denk ik dat er tussen de nieuwere Linxdot en andere Helium miners mogelijk een groter verschil kan geven. Dit omdat Linxdot door de grote tekorten gaat stoppen met het gebruik van de Raspberry Pi modules.

Waar ik wel benieuwd naar ben is het dubbele antenne systeem dat deze heeft. Deze heeft 2x 3dbi. Hoe ziet het systeem dit straks? Of is hierin misschien ingesteld de ene antenne is ontvanger en de ander zender? Als ze beide zenden en ontvangen zitten ze elkaar ook te storen toch?

Featuring enhanced dual-3dBi antennas, Panther X1 offers broader and more stable network coverage, which grants higher efficiency for hotspots to obtain HNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 00:03:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Hotspot Details

LoRa Specifications

Platform

Connectors
PanterX scoort goed/beste van alle miners volgens dit grafiek: Average Rewards per day by Maker :X

Zit natuurlijk wel een nuance aan omdat de PanterX nog niet veel data verzameld heeft. Maar in vergelijking met de COTX scoren ze hier beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjanssenenzo
Mr.Jingles schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

PanterX scoort goed/beste van alle miners volgens dit grafiek: Average Rewards per day by Maker

Zit natuurlijk wel een nuance aan omdat de PanterX nog niet veel data verzameld heeft. Maar in vergelijking met de COTX scoren zer hier beter.
Dat kan echt aan 10 verschillende dingen liggen dus daar zou ik niet zomaar vanuit gaan...positie, antenne, hoogte, omgeving, miners erom heen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dat grafiekje zegt natuurlijk helemaal niets. Je vergelijkt daar 122 hotspots van panterx met 32 hotspots van cotx. Ze hebben allemaal dezelfde module/IC's.

Dat grafiekje begint pas nut te hebben als je duizenden hotspots naast elkaar zet. Zoals SenseCap vs RAK.
En dan zie je opeens dat de verschillen helemaal niet zo groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
janjanssenenzo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:13:
[...]

Dat kan echt aan 10 verschillende dingen liggen dus daar zou ik niet zomaar vanuit gaan...positie, antenne, hoogte, omgeving, miners erom heen....
Mee eens.

Plus de grafiek eronder geeft aan dat 78% offline is van dat model. Dat is meer dan wat er online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Inderdaad, goed punt. Zat me blind te staren op grafiek van 22 okt. ;w

Ben zelf wel benieuwd wat de invloed is van de hardware van de miner. En of dit in de toekomst misschien ook gaat veranderen. Je ziet dat zoals RAK de geheugen van hun Gold miner verhoogd heeft voor "unforseen blockchange challenges". Is natuurlijk ook makkelijk verkopen, maar naast positie, antenne en miners in de omgeving hardware helemaal geen invloed hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjanssenenzo
Mr.Jingles schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:59:
Inderdaad, goed punt. Zat me blind te staren op grafiek van 22 okt. ;w

Ben zelf wel benieuwd wat de invloed is van de hardware van de miner. En of dit in de toekomst misschien ook gaat veranderen. Je ziet dat zoals RAK de geheugen van hun Gold miner verhoogd heeft voor "unforseen blockchange challenges". Is natuurlijk ook makkelijk verkopen, maar naast positie, antenne en miners in de omgeving hardware helemaal geen invloed hebben?
Enige wat ik me kan voorstellen is dat de verzendmodule wat zou kunnen doen. De rest van de hardware geloof ik niet in. Of het nu een pi is of iets anders.... De software van helium is en blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Ik lees dat de port 44158 moet openstaan om de bobcat300 miner goed te laten werken. Is dit op één of andere manier van te voren te testen zonder dat er een bobcat300 aangesloten is?

Mijn netwerk is als volgt:
Bobcat/PC/etc. -> Zyxel switch -> Asus RT-AC86U router + VPN script (VPN always ON) -> FritzBox router -> glasvezel -> VPN Provider -> internet

De ASUS router zit in het 192.168.1.x netwerk, en de Fritzbox in het 192.168.178.x netwerk.
De Fritzbox kent alleen de ASUS router als verbinding (ip: 192.168.178.22) , wifi etc. allemaal uit.
Al het netwerk verkeer loopt dus naar buiten over de VPN en wordt verder ook nog (inkomend) door een pi-hole gehaald om advertentie/tracker meuk te verwijderen.

Nu heb ik in de ASUS de volgende Port FWD gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SQ583SL/asus.jpg
waarbij de 192.168.178.1 de Fritzbox router is.

en in de Fritzbox het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/n147Sth/fritzbox.jpg

Op de zyxel GS1900-8HP is er volgens mij geen port FWD mogelijkheid

Als ik nu via portchecker.co de 44158 port check, dan staat deze op closed.
Moet ik nu nog wat meer instellen? Of heb ik ergens een fout gemaakt?
Ook zonder de VPN aan werkt het niet

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Bij sommige werkt het met 2 routers achter elkaar. De smaak met VPN heb ik echter nog niet gelezen.
theoretisch heb je het goed ingesteld op de routers maar dit wordt dus niet altijd als prettig ervaren door de miners (ook servers vinden dit niet altijd fijn om achter 2 routers te zitten).

Een VPN heeft standaard alle poorten dicht en die poorten staat aan de VPN provider kant en die kun je veelal niet instellen. Dus daar staat de poort nog dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
OK, ik kan het IP adres van de Bobcat300 ook in de uitzonderingslijst van de VPN zetten (dan gaat deze buiten de VPN om naar buiten).

Ik zal dat eens testen met het IP adres van mn PC.

edit: port nog steeds closed :-(

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjanssenenzo
Je zult een programma moeten starten op je pc die op poort 44158 luistert. Als dat programma draait kun je via portchecker kijken of de poort idd bereikbaar is. Heb je geen bobcat voor nodig.

https://geekflare.com/cre...ener-in-windows-or-linux/

En dan maar testen met netwerk settings om de poort open te krijgen. Indien je deze open hebt kun je die settings gaan toepassen op het IP adres wat de bobcat gaat krijgen.

[ Voor 39% gewijzigd door janjanssenenzo op 28-10-2021 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Chris12 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:30:
Ik lees dat de port 44158 moet openstaan om de bobcat300 miner goed te laten werken. Is dit op één of andere manier van te voren te testen zonder dat er een bobcat300 aangesloten is?

Mijn netwerk is als volgt:
Bobcat/PC/etc. -> Zyxel switch -> Asus RT-AC86U router + VPN script (VPN always ON) -> FritzBox router -> glasvezel -> VPN Provider -> internet

De ASUS router zit in het 192.168.1.x netwerk, en de Fritzbox in het 192.168.178.x netwerk.
De Fritzbox kent alleen de ASUS router als verbinding (ip: 192.168.178.22) , wifi etc. allemaal uit.
Al het netwerk verkeer loopt dus naar buiten over de VPN en wordt verder ook nog (inkomend) door een pi-hole gehaald om advertentie/tracker meuk te verwijderen.

Nu heb ik in de ASUS de volgende Port FWD gedaan:
[Afbeelding]
waarbij de 192.168.178.1 de Fritzbox router is.

en in de Fritzbox het volgende:
[Afbeelding]

Op de zyxel GS1900-8HP is er volgens mij geen port FWD mogelijkheid

Als ik nu via portchecker.co de 44158 port check, dan staat deze op closed.
Moet ik nu nog wat meer instellen? Of heb ik ergens een fout gemaakt?
Ook zonder de VPN aan werkt het niet
Probleem kan hem in de dubbele NAT zitten of VPN.
Port forwarding en Dubbele NAT gaat niet altijd samen. Google er maar op.
Je zou iets kunnen doen met Bridge mode zetten van de Fritsbox of DMZ. Maar ik neem aan dat het een reden heeft dat je twee routers gebruikt?

Verder ondersteunen niet alle VPN providers port forwarding, lees ook even terug in de topic.
@LED-Maniak heeft iets dergelijks gedaan met VPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
janjanssenenzo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:48:
Je zult een programma moeten starten op je pc die op poort 44158 luistert. Als dat programma draait kun je via portchecker kijken of de poort idd bereikbaar is. Heb je geen bobcat voor nodig.

https://geekflare.com/cre...ener-in-windows-or-linux/

En dan maar testen met netwerk settings om de poort open te krijgen. Indien je deze open hebt kun je die settings gaan toepassen op het IP adres wat de bobcat gaat krijgen.
Met het programma portlistner geprobeerd maar nog steeds 'Port 44158 is Closed"

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Mr.Jingles schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:13:
[...]

Probleem kan hem in de dubbele NAT zitten of VPN.
Port forwarding en Dubbele NAT gaat niet altijd samen. Google er maar op.
Je zou iets kunnen doen met Bridge mode zetten van de Fritsbox of DMZ. Maar ik neem aan dat het een reden heeft dat je twee routers gebruikt?

Verder ondersteunen niet alle VPN providers port forwarding, lees ook even terug in de topic.
@LED-Maniak heeft iets dergelijks gedaan met VPS.
Ik heb de test PC buiten de VPN om laten connecten, maar helaas nog steeds port closed. Ook de optie port trigger in de ASUS router op port 44158 ingesteld, maar geen oplossing.
Het zal dan dus wel aan de double NAT liggen. De Fritzbox heeft helaas geen DMZ optie voor zover ik kan zien, ik weet ook niet of deze in Bridge mode kan gezet worden.

De reden van 2 routers is, dat de Fritzboz is de provider router en de ASUS mijn eigen router waar alles qua netwerk en VPN verder wordt op geregeld.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Bridge modus is inderdaad niet aanwezig maar je kan wel alles open zetten en door laten sturen naar je Asus.
Dit si niet de meest wenselijke situatie.

Kun je de Helium miner niet op een van de over gebleven poorten van de Fritzbox doen? Die Helium miner krijgt dan gewoon de gateway van de Fritzbox en heeft niks met VPN te maken. OP de Fritzbox kun je de poort open zetten en heb je geen last van dubbele NAT.

https://forum.tweak.nl/t/...modus-wat-niet-kan/521/15

[ Voor 8% gewijzigd door Cave_Boy op 28-10-2021 14:11 . Reden: URL toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Cave_Boy schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:11:
Bridge modus is inderdaad niet aanwezig maar je kan wel alles open zetten en door laten sturen naar je Asus.
Dit si niet de meest wenselijke situatie.

Kun je de Helium miner niet op een van de over gebleven poorten van de Fritzbox doen? Die Helium miner krijgt dan gewoon de gateway van de Fritzbox en heeft niks met VPN te maken. OP de Fritzbox kun je de poort open zetten en heb je geen last van dubbele NAT.

https://forum.tweak.nl/t/...modus-wat-niet-kan/521/15
Ja dat zou een oplossing wezen mocht de port inderdaad niet werken.
Wel heel wat lastig kabelwerk om vanuit de meterkast op de begane grond naar de zolder/PC kamer een netwerkkabel te maken. Ik ga daar eens even over nadenken. Helaas geen loze leidingen hier aanwezig.

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Chris12 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:18:
[...]

Ja dat zou een oplossing wezen mocht de port inderdaad niet werken.
Wel heel wat lastig kabelwerk om vanuit de meterkast op de begane grond naar de zolder/PC kamer een netwerkkabel te maken. Ik ga daar eens even over nadenken. Helaas geen loze leidingen hier aanwezig.
Een soortgelijk netwerk probleem heb ik bij iemand opgelost door van die stroom netwerkadapters (powerline). Is niet ideaal maar zoveel verkeer is het nu ook weer niet en de nieuwe setjes halen tegenwoordig best stabiel leuke snelheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Chris12 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:05:
[...]

De reden van 2 routers is, dat de Fritzboz is de provider router en de ASUS mijn eigen router waar alles qua netwerk en VPN verder wordt op geregeld.
Het allermooiste is om de FritzBox helemaal er uit te werken, dat zal je leven in de toekomst ook een stuk makkelijker maken. Maar dit kost vaak wel even moeite om de config op je Asus goed te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janjanssenenzo
Ik gebruik zelf ook powerline adapters en heb nergens last van. Zelfs mijn etherium miner zit hierop aangesloten. Ping is laag zat anders zou ik invalid shares krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chris12
Ik heb het werkend! Port 44158 is OPEN

Na een frisse blik op de reeds gedane instellingen vanmorgen zag ik dat ik een verkeerd IP adres had ingegeven bij de port sharing op de ASUS.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/S7BcbLt/asus.jpg
Hier nu het IP adres van mijn test PC (ipv. IP van de Fritzbox), waarop portlistner draait.

De test PC staat in de ASUS bij de VPN policy ingesteld dat deze buiten de VPN om gaat dus rechtstreeks op het WAN.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjanssenenzo
Chris12 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:55:
Ik heb het werkend! Port 44158 is OPEN

Na een frisse blik op de reeds gedane instellingen vanmorgen zag ik dat ik een verkeerd IP adres had ingegeven bij de port sharing op de ASUS.

[Afbeelding]
Hier nu het IP adres van mijn test PC (ipv. IP van de Fritzbox), waarop portlistner draait.

De test PC staat in de ASUS bij de VPN policy ingesteld dat deze buiten de VPN om gaat dus rechtstreeks op het WAN.
Maar gaat nog wel via de firewall van de fritzbox dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Ja, op de Fritzbox enkel de 44158 port fwd gezet, verder geen instellingen daar gedaan.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 11:21

Eijkb

Zo.

Zou het voor bv. Ziggo en KPN geen optie zijn om Helium 5G miners in het modem te bouwen? Zo heb je een dekkend netwerk en je zet iedere $HNT miner zo'n beetje buitenspel en het levert wellicht iets op :+

Zijn er al bedrijven in Nederland actief die gebruik maken van het Helium netwerk?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Eijkb schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:25:
Zou het voor bv. Ziggo en KPN geen optie zijn om Helium 5G miners in het modem te bouwen? Zo heb je een dekkend netwerk en je zet iedere $HNT miner zo'n beetje buitenspel en het levert wellicht iets op :+

Zijn er al bedrijven in Nederland actief die gebruik maken van het Helium netwerk?
Heel veel miners zijn dan ook te dicht bij elkaar (buren van elkaar). Denk dat de extra kosten van de aanpassingen in modem etc niet wegen tegen de opbrengsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:08

markvt

Peppi Cola

Eijkb schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:25:

https://www.kpn.com/zakel...f-things/lora-netwerk.htm

Kpn heeft toch al een eigen lora netwerk?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janjanssenenzo
Chris12 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:10:
Ja, op de Fritzbox enkel de 44158 port fwd gezet, verder geen instellingen daar gedaan.
Dan zit je volgens mij wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Happy ATH iedereen ;)

je zou bijna denken dat niemand in dit topic dit nog gezien had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjanssenenzo
LED-Maniak schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:35:
Happy ATH iedereen ;)

je zou bijna denken dat niemand in dit topic dit nog gezien had :P
Had ik de hnt nu maar niet omgeruild voor xrp 🤬

Maar we maken gewoon nieuwe hnt 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Het gaat goed met de Bobcats heb ik het idee. In elk geval vonden ze het nu tijd worden dat het logo op hun miner een krijgt. Een stuk subtieler is het nu wel.

YouTube: Introducing Bobcat's Minimalist Logo | Bobcat Miner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
janjanssenenzo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:41:
[...]

Had ik de hnt nu maar niet omgeruild voor xrp 🤬

Maar we maken gewoon nieuwe hnt 😁
Lekker door minen.

Ben nog druk opzoek naar nieuwe locaties, heb net 10 Sensecaps ontvangen. Heb een aantal te koop neergezet. Ondertussen al twee locaties geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjanssenenzo
Zaratrass schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 07:56:
[...]

Lekker door minen.

Ben nog druk opzoek naar nieuwe locaties, heb net 10 Sensecaps ontvangen. Heb een aantal te koop neergezet. Ondertussen al twee locaties geregeld.
Mocht je er een voor een schappelijke prijs weg willen doen 😁

Ik heb nog wel een locatie hier in Sittard waar ik wat meer kan zetten.... Tuddern, rodebachstrasse... Met een beetje geluk antenne op 15 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
janjanssenenzo schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:06:
[...]

Mocht je er een voor een schappelijke prijs weg willen doen 😁

Ik heb nog wel een locatie hier in Sittard waar ik wat meer kan zetten.... Tuddern, rodebachstrasse... Met een beetje geluk antenne op 15 meter.
Wat vind jij schappelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfing
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-09 22:09
Nu ben ik ook benieuwd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janjanssenenzo
Het feit dat je er 10 binnen hebt verteld mij dat je die hebt voor de verkoop. Beetje jammer omdat er mensen zijn die gewoon een miner willen. Maar goed, vraag en aanbod....

Ik vind inkoopprijs + €100 schappelijk voor een medetweaker. Maar begrijp ook heel goed als je dit niet doet. Op MP gaan ze voor vele hogere bedragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:10
Voor een schappelijke prijs ben ik altijd te porren, maar zal helaas boven de 1000 euro worden. Als ik kijk hoe de hotspots het hier op mijn locatie in de buurt doen, zou dat een terugverdientijd van 5 maanden betekenen... Oftewel niet meer interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Regor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 22:45
Lucky0wn schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:27:
[...]

Voor een schappelijke prijs ben ik altijd te porren, maar zal helaas boven de 1000 euro worden. Als ik kijk hoe de hotspots het hier op mijn locatie in de buurt doen, zou dat een terugverdientijd van 5 maanden betekenen... Oftewel niet meer interessant.
Toch bizar, iets terugverdienen binnen 5 maanden als niet interessant benoemen.

Klinkt wel verwend 😁

Menig investeerder denkt anders

Saus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janjanssenenzo
Regor schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:20:
[...]

Toch bizar, iets terugverdienen binnen 5 maanden als niet interessant benoemen.

Klinkt wel verwend 😁

Menig investeerder denkt anders
Dat heeft denk ik te maken met:

1. Het feit dat het apparaat maar zo'n €500 kost n invoerrechten etc.
2. De Crypto markt erg onvoorspelbaar is
3. Je niet weet wat helium over 2 maanden voor ons ineens in petto heeft.... Ik heb van iemand vernomen dat klaarblijkelijk in de toekomst de opbrengsten niet meer gaan voortvloeien uit witnesses maar alleen uit data...

Je wilt dus je geld zsm terug hebben. Het zijn de miners die het risico lopen. Niet de makers van de apparaten, verkopers en niet te vergeten helium oprichters zelf. Die lopen nul risico en verdienen geld als 💦💦💦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
  • Laatst online: 12-09 14:55
HNT is alleen maar stijgend. Nu bijna de 30 euro :) per coin. na 5 maanden ROI kan maar dat als je op zee woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
SultanPindakaas schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:11:
HNT is alleen maar stijgend. Nu bijna de 30 euro :) per coin. na 5 maanden ROI kan maar dat als je op zee woont.
Op dit moment is het stijgend maar het kan ook plots door diverse omstandigheden ook dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Klopt dat is met alle crypto coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
@Zaratrass Ik heb naar je advertentie gekeken en als je een hele mooie spot hebt geloof ik ook wel dat de 1000+ (nu goed de advertentie gekeken en je vraagt )1200 euro wel in een termijn van 5 maanden terugverdiend kan worden (mits de Helium prijs beetje stabiel blijft en of nog wat gaat stijgen).

Echter de inkoopprijs van deze apparatuur is bij veel Tweakers bekend. Veel schappelijker zou dan ook zijn om onder de Tweakers een verkoopprijs te doen van inkoopprijs + 100 euro voor je eigen (wat eerder ook is gemeld) met als toevoeging een verkooplimiet van 1 apparaat per Tweaker bijvoorbeeld.

Ik wens je veel plezier met de verkoop.

[ Voor 4% gewijzigd door Cave_Boy op 30-10-2021 14:29 . Reden: Even je vraagprijs goed erin gezet ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Wat een onzin allemaal, het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
Hij mag ze lekker verkopen voor wat hij ook maar wil en zou wel gek zijn als hij €200 onder de prijzen op marktplaats gaat zitten omdat dat 'schappelijker' is.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Als ik een batch van 10 miners zou binnenkrijgen zou ik er ook meer dan 1000 voor vragen. Je loopt het risico dat de miners tegen die tijd niets meer waard zijn natuurlijk.

De personen welke de miners van je kopen moeten zelf helder hebben of het de moeite waard is. De premium die je betaald kan in 2-3 maanden terugverdiend zijn mits je een goede locatie hebt. En dat kan de verkoper natuurlijk niet weten.

Ik heb het zelf ook gedaan en heb er 1 voor 1150 en 1 voor 1250 gekocht terwijl ik wacht op twee andere voor de "normale" prijs. Die investering verwacht ik over 5 maanden zeker terugverdiend te hebben. De kennis welke ik met de snellere start heb opgedaan is ook een hoop waard. Bomen hebben bijvoorbeeld veel minder impact dan gedacht waardoor ik nu al twee mooie plekken heb voor de 2 miners die eraan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Een van mijn HS heb ik zelf ook op MK bemachtigd, terug verdient binnen 1.5 maand. Of 8 maanden wachten "Dank je wel nogmaals Nebra" op de hoofdprijs betalen en wachten op je ROI. Het is maar wat je zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beetj3
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-12-2021
Hoi allemaal, ik vroeg me af of het mogelijk is om de locatie van mijn miner 100m op te schuiven in de app zodat ik in mijn eentje in een hex zit. Ik merk namelijk dat er steeds meer miners op m'n lip komen zitten en ben dus benieuwd of het mogelijk is om een stukje op te schuiven?

Ook ben ik benieuwd of jullie het 'not done' vinden om binnen de range van 300 meter een andere miner online te knallen of dat dit er gewoon bij hoort? Ik vind het persoonlijk vrij irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
beetj3 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:35:
Hoi allemaal, ik vroeg me af of het mogelijk is om de locatie van mijn miner 100m op te schuiven in de app zodat ik in mijn eentje in een hex zit. Ik merk namelijk dat er steeds meer miners op m'n lip komen zitten en ben dus benieuwd of het mogelijk is om een stukje op te schuiven?

Ook ben ik benieuwd of jullie het 'not done' vinden om binnen de range van 300 meter een andere miner online te knallen of dat dit er gewoon bij hoort? Ik vind het persoonlijk vrij irritant..
Yes ik ben met meerdere hotspots een stuk opgeschoven om de rewards scales voor mezelf en anderen hoger te houden. Het kost ongeveer 10 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
beetj3 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:35:

Opschuiven kan en kost je rond de 10 dollar. Bedenk wel als de miner eigenlijk op dezelfde plek blijft dit niet klopt. Vermoedelijk zal dit prima gaan omdat het maar 100 meter is en je met 100 meter eigenlijk vrij weinig verlies wordt berekend.

Ik kan me voorstellen dat het vrij irritant gevonden kan worden dat iemand in je buurt ook een miner neerzet maar dat is ook weer handig voor de betrouwbaarheid van het netwerk. Als jij dan uitvalt is dat deel nog steeds gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beetj3
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-12-2021
Ah oke das mooi. Wat denken jullie dat de maximale afstand is die je zou kunnen opschuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
beetj3 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:57:
Ah oke das mooi. Wat denken jullie dat de maximale afstand is die je zou kunnen opschuiven?
Volgens mij ben ik wel eens 500m opgeschoven. tot nu heb ik daarmee geen issues mee gehad.
ik weet niet wat POCv11 gaat doen. die update komt maandag (mits ze hem niet weer uitstellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Laatst online: 08:24
Iemand ervaring met KPN en Relayed hotspot?

Ik heb poort 14588 opengezet in de Experiabox V10. Helaas op ipfingerprints blijft de poort de status "filtered" houden.

Is er iets aan de KPN kant wat er geregeld moet worden? Van mijn kant lijkt alles goed opgezet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
RisingSun schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 07:42:

Ik heb poort 14588 opengezet in de Experiabox V10. Helaas op ipfingerprints blijft de poort de status "filtered" houden.

Is er iets aan de KPN kant wat er geregeld moet worden? Van mijn kant lijkt alles goed opgezet te zijn.
Moet toch 44158 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
Excuus 8)7 Die heb ik inderdaad opengezet, ook heeft de miner zijn eigen static ip gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
RisingSun schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 07:42:

Port open
Fixed IP
Upnp uit
IPv6 uit

Als je poort check doet en die is open, dan wachten. Kan best even duren.

Op https://app.heliumstatus.io/ kan je de status uitlezen (sneller dan de app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
Zaratrass schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:07:
[...]

Port open
Fixed IP
Upnp uit
IPv6 uit

Als je poort check doet en die is open, dan wachten. Kan best even duren.

Op https://app.heliumstatus.io/ kan je de status uitlezen (sneller dan de app)
Port is open
Fixed ip gegeven
upnp is uit
ipv6 ook uit

Toch blijft de poort op CLOSED staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
RisingSun schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:15:
[...]

Port is open
Fixed ip gegeven
upnp is uit
ipv6 ook uit

Toch blijft de poort op CLOSED staan
Router resetten een keertje en anders alles verwijderen / reset / opnieuw instellen.

Hoe check je of je port open is? Ik deed het met me slaperige kop eens op me telefoon op 4g.. dat wordt dan lastig :p

[ Voor 16% gewijzigd door Zaratrass op 31-10-2021 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
Zaratrass schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:18:
[...]

Router resetten een keertje en anders alles verwijderen / reset / opnieuw instellen.

Hoe check je of je port open is? Ik deed het met me slaperige kop eens op me telefoon op 4g.. dat wordt dan lastig :p
Haha, ik heb het echt geprobeerd op de bekende poort check websites, daar ip adres van de miner ingevuld.
Resetten afgelopen 3 dagen lokaal paar keer geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
RisingSun schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:22:
[...]

Haha, ik heb het echt geprobeerd op de bekende poort check websites, daar ip adres van de miner ingevuld.
Resetten afgelopen 3 dagen lokaal paar keer geprobeerd
Oh maar je moet je wan IP invullen op die sites.
Je interne op adres van de miner gaat die zeker niet zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Zaratrass op 31-10-2021 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RisingSun
Zaratrass schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:34:
[...]

Oh maar je moet je wan IP invullen op die sites.
Je interne op adres van de miner gaat die zeker niet zien.
Geen idee wat er veranderd is, maar de miner diagnostisch geeft nu aan dat die niet meer relaxed is!
Dank allemaal! Maar vraag mij niet wat precies de doorbraak heeft gegeven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
De hotspots kunnen nog wel eens vaag doen.

Ik heb er nu een die bedacht heeft op poort 62380 te gaan luisteren. uPnP staan uit en dit heeft weken lang normaal gewerkt. 8)7

portchecker.co laat uiteraard zien dat de juiste poort gewoon open is. :F

[ Voor 17% gewijzigd door LED-Maniak op 31-10-2021 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
@LED-Maniak Hoe gaat het met je antenne test?
Sta hier op het punt een antenne te kopen. Waarschijnlijk de 6.5dbi van ideetron. Ben wel benieuwd naar jouw bevindingen.

Hoeveel van jullie hebben echt een bliksem beveiliging met aparte aarde... :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Kan niet anders zeggen dat ze het net zo goed doen als de McGill.
Ik zag minder opbrengst bij de McGill maar deze stond blijkbaar in relay.

Ze doen het nu allemaal net zo goed. Waarbij de ideetron ook de goedkopere kabels heeft van deLock ipv. "originele" LMR400. De deLock kabels zijn wat flexibeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• somfing
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-09 22:09
[b]
Hoeveel van jullie hebben echt een bliksem beveiliging met aparte aarde... :$
Ik heb hier ook over nagedacht.

Mijne hangt nu op zolder, maar ik wil hem graag tegen mijn schoorsteen hebben. (2.5m extra hoogte en geen dak ertussen) Bij een apparte aardepen heb ik er in ieder geval geen trek in.

Ik ben eens gaan lezen over hoe men dat met zonnepanelen doet, maar daar worden volgens mij binnen de bebouwde gebieden nauwelijks extra bliksemvoorzieningen ingebouwd. Die antenne is nauwelijks hoger.

Ik las dat een "lightning arrestor" nog eens zorgt voor een grote weerstand via een gasbuis, waardoor de kans op een inslag dramatisch verlaagd wordt.

Was dus aan het denken om zo'n lightning arrestor met "gewone aarde" te installeren. Weet niet of hier mensen zijn met verstand van deze materie? (Bijvoorbeeld bij zonnepanelen)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 22:25
Cave_Boy schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:25:
@Zaratrass Ik heb naar je advertentie gekeken en als je een hele mooie spot hebt geloof ik ook wel dat de 1000+ (nu goed de advertentie gekeken en je vraagt )1200 euro wel in een termijn van 5 maanden terugverdiend kan worden (mits de Helium prijs beetje stabiel blijft en of nog wat gaat stijgen).

Echter de inkoopprijs van deze apparatuur is bij veel Tweakers bekend. Veel schappelijker zou dan ook zijn om onder de Tweakers een verkoopprijs te doen van inkoopprijs + 100 euro voor je eigen (wat eerder ook is gemeld) met als toevoeging een verkooplimiet van 1 apparaat per Tweaker bijvoorbeeld.

Ik wens je veel plezier met de verkoop.
Als jij dan je huis verkoopt, mag ik die dan ook kopen voor de WOZ waarde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veltmanus74
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 03-11-2022
Greetings!

Here is the latest manufacturing and shipping update for your Linxdot order:

There has been a slight hold-up at our factory and we have had to push back the estimated delivery dates for batches 2, 3, and 4.

We are working closely with our team in China to get things sorted out, and will provide regular updates once manufacturing is underway.

The good news is that we have all of the components ready to go, so will be able to ramp up production immediately.

What does this mean?
Your estimated shipping dates will be pushed back by a few weeks. Once manufacturing is underway, batch 2 (late October), batch 3 (late November), and batch 4 (late December) will be sent out consecutively. Batch 5 (late January) is still scheduled to ship at the end of January as planned.

Please check your order confirmation email to find your original estimated shipping date. Here is the new forecasted timeline for delivery:

Batch 2 (was due to ship in late October) will now ship in early December.

Batch 3 (was due to ship in late November) will now ship mid-December.
Batch 4 (was due to ship in late December) will now ship early January.
Batch 5 (due to ship in late January) - still scheduled for late January shipping.
We understand that these delays are not ideal and apologise for any inconvenience this may have caused. Rest assured, we are doing everything we can to ramp up production and get your hotspots ready to ship as close to the estimated delivery date as possible.

Thank you for your patience and support. If you have any questions, feel free to email us at hello@linxdot.com.

Team Linxdot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Djurres schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:23:
[...]

Als jij dan je huis verkoopt, mag ik die dan ook kopen voor de WOZ waarde?
Ik geef nergens aan dat iets niet mag. Ik geef wel aan dat iets schappelijk kan. Of de persoon dit doet of niet is zijn eigen keuze. Ik lees genoeg advertenties en ook posts van mede Tweakers die het onderling verkopen met een lagere schappelijke prijs.

Momenteel met de huizen weet ik dat hier in mijn stad al diverse woningen met onderlinge afspraken van eigenaar zijn veranderd die hebben echt niet altijd de hoofdprijs betaald. Dat is ook omdat ze elkaar een beetje kennen.

@Veltmanus74
Ik heb de mail ook gehad. Dacht dat ik in batch 3 zat maar vermoed nu in 4. Beetje jammer. Mooi is wel dat alle onderdelen er zijn. Ik lees alleen niks aan informatie over de mogelijke overstap naar een andere chip. Zouden dit dan toch allemaal Raspberry Pi versies worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
Misschien dat iemand hier een theorie/antwoord op heeft.
Is het beter om een antenne op 1e verdieping voor het raam te zetten, of hoogste punt van de zolder zonder raam?

Twijfel nog om een buiten antenne te plaatsen, het idee om een gat in het dak te boren+antenne bovenop het huis te plaatsen (hoekwoning schuin dak) net even iets te beangstigend. (en vrouwlief vind het de moeite niet waard voor de lange termijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
RisingSun schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:21:
Misschien dat iemand hier een theorie/antwoord op heeft.
Is het beter om een antenne op 1e verdieping voor het raam te zetten, of hoogste punt van de zolder zonder raam?

Twijfel nog om een buiten antenne te plaatsen, het idee om een gat in het dak te boren+antenne bovenop het huis te plaatsen (hoekwoning schuin dak) net even iets te beangstigend. (en vrouwlief vind het de moeite niet waard voor de lange termijn)
Er staat niet wat voor raam het is maar als het geen enkel glas is maar meer richting HR glas of meer dan is het vaak niet gunstig om de antenne voor het raam te zetten. Dit komt omdat er vaak een hoge isolatie in het glas aanwezig is en vaak een heel dun metalen laagje. Echter is je huis heel erg geïsoleerd dan kan het best zo zijn dat je muren ook veel demping kunnen zorgen. Het hangt dus vooral van de isolatie af.

De antenne hoog op zolder zonder raam is vaak wel een goede plek als je niet buiten kunt doen. Maar dat hangt wel van de isolatie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
somfing schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:50:
[...]

Ik heb hier ook over nagedacht.

Mijne hangt nu op zolder, maar ik wil hem graag tegen mijn schoorsteen hebben. (2.5m extra hoogte en geen dak ertussen) Bij een apparte aardepen heb ik er in ieder geval geen trek in.

Ik ben eens gaan lezen over hoe men dat met zonnepanelen doet, maar daar worden volgens mij binnen de bebouwde gebieden nauwelijks extra bliksemvoorzieningen ingebouwd. Die antenne is nauwelijks hoger.

Ik las dat een "lightning arrestor" nog eens zorgt voor een grote weerstand via een gasbuis, waardoor de kans op een inslag dramatisch verlaagd wordt.

Was dus aan het denken om zo'n lightning arrestor met "gewone aarde" te installeren. Weet niet of hier mensen zijn met verstand van deze materie? (Bijvoorbeeld bij zonnepanelen)
Even een mailtje tegenaan gegooid. De bliksembeveiliging hoeft niet geaard te worden en de beveiliging is zelf herstellend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veltmanus74
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 03-11-2022
~Veltmanus74]
Ik heb de mail ook gehad. Dacht dat ik in batch 3 zat maar vermoed nu in 4. Beetje jammer. Mooi is wel dat alle onderdelen er zijn. Ik lees alleen niks aan informatie over de mogelijke overstap naar een andere chip. Zouden dit dan toch allemaal Raspberry Pi versies worden?
Zit zelf in batch 5, dus moet nog zeker een kleine 3 maanden wachten. Zie op de site van Linxdot dat als je nu bestelt, je in batch 6 (late february) gaat vallen. Verder inderdaad geen communicatie over een eventuele andere chip. We gaan het zien. Voorlopig nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 22:25
DoeEensGek schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:46:
[...]

Even een mailtje tegenaan gegooid. De bliksembeveiliging hoeft niet geaard te worden en de beveiliging is zelf herstellend. :)
Eh, bliksembeveiliging die niet geaard hoeft te worden? Hier heb ik nog nooit van gehoord.
Waar moet de stroom dan heen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
DoeEensGek schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:46:
[...]

Over welke bliksembeveiliging heb je het dan specifiek?
Zoiets als dit?
https://webshop.ideetron....x-bliksembeveiliging.html

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
heliumhotshop is dus onbereikbaar tijdens deze sale.
Pre-order for the SenseCAP M1 Helium Hotspot (EU868) 8GB opens at 3 November 09:30 CEST time

Want to get your hands on the SenseCAP M1? We are releasing the non-paid items from the previous batch. This will be a pre-order for the January batch.

We got ourselfs protected by cloudflare and will be selling this on our regular shop, if this fails, we will revert back to offline sales.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CL3dXVy3/afbeelding.png

[ Voor 81% gewijzigd door DoeEensGek op 03-11-2021 09:33 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.