Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:50
Is het niet zo dat er in de bobcat300 een instelling gedaan kan worden om het zendvermogen aan te passen, zodat het icm. de gebruikte antenne aan de regelgeving voldoet? Dan is 10dBi qua ontvangst en qua uitsturing toch gewoon te gebruiken?

Die aanpassing is dat dan handmatig of wordt dat door de bobcat300 zelf gedaan aan de hand van metingen van de hotspots rondom jouw?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:06
Chris12 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:26:
Is het niet zo dat er in de bobcat300 een instelling gedaan kan worden om het zendvermogen aan te passen, zodat het icm. de gebruikte antenne aan de regelgeving voldoet? Dan is 10dBi qua ontvangst en qua uitsturing toch gewoon te gebruiken?

Die aanpassing is dat dan handmatig of wordt dat door de bobcat300 zelf gedaan aan de hand van metingen van de hotspots rondom jouw?
De antenne is prima te gebruiken is ook de afgelopen pagina's juist ter discussie geweest alleen de winst van een hoge db antenne wordt voor een deel teniet gedaan omdat inderdaad door de update die binnenkort gaat gebeuren (niet alleen bij Bobcat) het vermogen wat wordt aangepast naar de wetgeving in dat land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Op de helium explorer heb ik hotspots gezien die het met een 10dBi heel slecht deden vergeleken een 3 of 6dBi op die 12 meter hoogte. Staar je niet blind op die hoge getallen.

De ideetron combinatieset en de McGill testopstelling staan nu 48 uur naast elkaar in een vrijwel identieke opstelling. De exacte resultaten ga ik nog niet delen, dat ga ik pas doen als PoCv11 in werking is getreden en ik wat meer tijd heb om de data van beide hotspots perfect naast elkaar te zetten.

Ik kan in ieder geval al verklappen dat de resultaten verrassend positief zijn. B)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Whoehoe heb bericht gekregen dat naar verwachting een Heltec voor mij gereserveerd is. Ze geven aan maximaal 30 dagen maar vaak is het 2 max 3 weken. _/-\o_

[ Voor 68% gewijzigd door Cave_Boy op 15-10-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringerbart
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-05 10:06
Chris12 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:26:

Je moet de juiste dbi van je antenne (-kabelverlies) in de app zetten en aan de hand daarvan gaat de software je tx power verlagen naar de wettelijke normen. De valsspelers gaan dan een te goed signaal doorgeven in verhouding tot de afstand die ze overbruggen. Dat is de theorie, hopelijk werkt het in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Cave_Boy schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:36:
Whoehoe heb bericht gekregen dat naar verwachting een Heltec voor mij gereserveerd is. Ze geven aan maximaal 30 dagen maar vaak is het 2 max 3 weken. _/-\o_
Nog niemand van de offline orders is verzonden hoor, dus wacht het nog maar even af.
Ik heb een order confirm van 28 september en ben ook nog aan het wachten op shipping.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
ringerbart schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:37:
[...]

Je moet de juiste dbi van je antenne (-kabelverlies) in de app zetten en aan de hand daarvan gaat de software je tx power verlagen naar de wettelijke normen. De valsspelers gaan dan een te goed signaal doorgeven in verhouding tot de afstand die ze overbruggen. Dat is de theorie, hopelijk werkt het in de praktijk.
Maar als jij een te goed signaal doorgeeft is dat zichtbaar bij de miners in de buurt en dan wordt toch de miner met het goede signaal hierop aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Cave_Boy schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:40:
[...]

Maar als jij een te goed signaal doorgeeft is dat zichtbaar bij de miners in de buurt en dan wordt toch de miner met het goede signaal hierop aangepakt?
Dan krijg je een invalid en daar krijg je niets voor. Dat gebeurt nu overigens ook al, alleen in mindere mate.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ringerbart
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-05 10:06
Cave_Boy schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:40:
[...]

Ja, als hotspot A valsspeelt en een heel sterk signaal uitstuurt maar in de app een lokatie aangeeft die enkele km verder ligt, gaat de transactie invalid worden en geen rewards krijgen. Heb hiervan enkele voorbeelden gezien, een hele stad met een verdacht perfecte layout van hotspots met standaardantennes die allemaal bijna dezelfde signaalsterkte hadden. Hotspots aan de ene kant van de stad hadden zelfde sterkte dan hotspots die in een hex ernaast zit. Bv een 8dbi gebruiken en aangeven dat je slechts een 1dbi hebt, dan kan je onmogelijk andere hotspots jou beacons laten ontvangen met nog een te goed signaal.
Hier is een goei uitleg vanaf 9m20: https://www.youtube.com/watch?v=6ZYYgRYJMcw

Hier de max signalen om valid te blijven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SiwVNwuIYwC5Bufu2YOxvv9-tSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygevxKsFENkIxB2Z6Ei1NWJF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door ringerbart op 15-10-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Met PoCv11 moet dat nog strenger worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
LED-Maniak schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:48:
Met PoCv11 moet dat nog strenger worden.
Maandag moment of truth!

heb de meeste hotspots wel wat opzij gezet, omdat andere noobs ze direct naast me hebben geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een goedkope maar effectieve manier om je miner buiten te plaatsen zodat die bestend is tegen regen en vriesweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:35:
Wat is een goedkope maar effectieve manier om je miner buiten te plaatsen zodat die bestend is tegen regen en vriesweer?
voor een bobcat300:
https://store.rakwireless...ink&kbr_campaign=e709e81f

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirStranger
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-08 13:12

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Ik heb deze van de elektramat:
Schneider Electric thalassa installatiekast leeg 241x192x105 (NsYTBP241910T)

Twee 20mm gaten in boren voor M20 wartels en je kan er een ethernet en antennekabel doorheen duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
  • Laatst online: 27-06-2024
Outdoor enclosure IP66 icm met poe setje! Werkt perfect. Ben je voor 4/5 tientjes klaar.

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjanssenenzo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-07 15:34
LED-Maniak schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:32:
Op de helium explorer heb ik hotspots gezien die het met een 10dBi heel slecht deden vergeleken een 3 of 6dBi op die 12 meter hoogte. Staar je niet blind op die hoge getallen.

De ideetron combinatieset en de McGill testopstelling staan nu 48 uur naast elkaar in een vrijwel identieke opstelling. De exacte resultaten ga ik nog niet delen, dat ga ik pas doen als PoCv11 in werking is getreden en ik wat meer tijd heb om de data van beide hotspots perfect naast elkaar te zetten.

Ik kan in ieder geval al verklappen dat de resultaten verrassend positief zijn. B)
Ik ben zeeeeer benieuwd. Ik heb zelf een 5.8 op mijn dak staan van Rak.

Heb een offline order geplaatst bij Heltec.. eens kijken hoe lang dat duurt. Mijn schoonouders wonen vlak bij en daar kan ik makkelijk op 15 meter hoogte een antenne plaatsen. Nog geen idee hoeveel dbi. POC11 maar eerst eens afwachten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zaratrass
Vandaag nieuwe miner geplaatst net onder Rotterdam! Ben zeer benieuwd wat die gaat doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xskX7VrN6E0OAVfCpmi5TbtAAQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pcb9F9N3EkEaRgYdUKtMCkdO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad bak
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-10-2021
Vraag: Ik heb mijn indoor Nebra miner geïnstalleerd. Registratie enz ging goed. nu was hij al 2 dagen aan het synchroniseren en springt naar OFFLINE. De miner is offline en needs attention. Als ik kijk dan zie ik het groene lichtje steeds knipperen. Wat ik ook doe het blijft knipperen en in de App staat OFFLINE. Iemand een idee wat is hier aan kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
In deze video wordt het een en ander uitgelegd over de komende update en wordt er uitgelegd of een hoge db antenne handig is of juist niet.

YouTube: Correct antenna parameters after the activation of PoCv11 | How to i...

Mij verbaasde het hoeveel Amerika wel niet mag.

[ Voor 6% gewijzigd door Cave_Boy op 17-10-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik had eerder een Heltec in pre-order staan. Ik vermoed dat er iets is omdat het geld ongeveer 10 min terug is teruggestort op mijn rekening. Heb de persoon die ik mailde voor de pre order inmiddels een mail met vraag hierover gesteld. Hoop voor jullie dat ik de enige ben en voor mij dat er ergens een klein foutje is ontstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Cave_Boy schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:23:
Ik had eerder een Heltec in pre-order staan. Ik vermoed dat er iets is omdat het geld ongeveer 10 min terug is teruggestort op mijn rekening. Heb de persoon die ik mailde voor de pre order inmiddels een mail met vraag hierover gesteld. Hoop voor jullie dat ik de enige ben en voor mij dat er ergens een klein foutje is ontstaan..
Wanneer heb je deze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Zaratrass schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:25:
[...]

Wanneer heb je deze besteld?
5 oktober

[ Voor 0% gewijzigd door Cave_Boy op 18-10-2021 09:27 . Reden: Stond 2 oktober maar was 5 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Cave_Boy schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:23:
Ik heb gelukkig nog niets terug. Ben benieuwd hoelang het duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
En heb een update over waarom mijn betaling opeens teruggestuurd was.

Er zijn diverse betalingen teruggestuurd (ben dus blijkbaar niet de enige).

De bank heeft het geld teruggestuurd. Met als reden onbekend. Mogelijk is de reden omdat het een buitenlandse betaling is dat ze dit risicovol vinden omdat er nu veel buitenlandse betalingen binnenkwamen.

Zelf doe ik vaker uit het buitenland iets bestellen. Ben dan ook blijer met de oplossing die ik nu geboden kreeg. Namelijk betaling via PayPal wat ik eerst niet kon doen. Mijn order blijft gewoon bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Als beginneling een vraagje over de miners.

Als ik het even kort opsom:
Linxdot miner preorder --> Shipping late January 2022.
Bobcat miner 300 --> Estimated shipping time is 12-20 weeks from order date.
Heltec Indoor Hotspot --> Goods will be sent out within 30 working days after placing the order.

Dan zijn dit een beetje de enige 3 optie's momenteel? Waarbij de laatste eigenlijk langer duurt dan de 30 dagen? Ik moet in alle gevallen rekenen op een lange wachttijd?

Ik mis eigenlijk een beetje een actuele startpost :$ En op crypto gebied vertrouw ik zeker niet elke site op internet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvdab
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-11-2023
Goeienavond, iemand ervaring met een RAK 2?
Wat zijn de verschillen met een ander?
Groeten

[ Voor 27% gewijzigd door Kvdab op 18-10-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Cave_Boy schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:29:
En heb een update over waarom mijn betaling opeens teruggestuurd was.

Er zijn diverse betalingen teruggestuurd (ben dus blijkbaar niet de enige).

De bank heeft het geld teruggestuurd. Met als reden onbekend. Mogelijk is de reden omdat het een buitenlandse betaling is dat ze dit risicovol vinden omdat er nu veel buitenlandse betalingen binnenkwamen.

Zelf doe ik vaker uit het buitenland iets bestellen. Ben dan ook blijer met de oplossing die ik nu geboden kreeg. Namelijk betaling via PayPal wat ik eerst niet kon doen. Mijn order blijft gewoon bestaan.
Had je miner in je omschrijving?

Zijn al meerdere betalingen teruggestuurd omdat de bank dacht dat het crypto related is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bikkel10
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-07 12:54
DoeEensGek schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:42:
Als beginneling een vraagje over de miners.

Als ik het even kort opsom:
Linxdot miner preorder --> Shipping late January 2022.
Bobcat miner 300 --> Estimated shipping time is 12-20 weeks from order date.
Heltec Indoor Hotspot --> Goods will be sent out within 30 working days after placing the order.

Dan zijn dit een beetje de enige 3 optie's momenteel? Waarbij de laatste eigenlijk langer duurt dan de 30 dagen? Ik moet in alle gevallen rekenen op een lange wachttijd?

Ik mis eigenlijk een beetje een actuele startpost :$ En op crypto gebied vertrouw ik zeker niet elke site op internet. ;)
Kort antwoord: ja.

Lang(er) antwoord: bij het toevoegen van nieuwe fabrikanten moet je eigenlijk in de eerste batches zitten wil je ze relatief snel krijgen. Er meerdere fabrikanten maar ze hebben hoofdzakelijk allemaal te maken met onderdeeltekorten en zijn doorgaans net het niveau van hobbyist ontstegen, professioneel gezien.

Bobcat heb ik in bestelling staan sinds 2 maanden maar ze zijn nu bestellingen uit mei aan het uitleveren. Reken uit je winst...

Heltec neemt geen orders aan via de website. Misschien heb je geluk met een order via mail ofzo maar ik gok dat deze levertijd ook gaat oplopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veltmanus74
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 03-11-2022
Wacht ook op een hotspot (levering eind januari 2022). Ben me verder een beetje aan het inlezen. Heb even een vraag over privacy en veiligheid. Via app.hotspotty.net kun je vrij makkelijk achterhalen wie er op welke locatie een hotspot heeft staan en wat deze persoon aan HNT binnenhaalt. Lijkt me voor kwaadwillenden ook best interessant. Hoe kijken anderen hier naar? Is dit iets zorgelijks of zie ik spoken?

[ Voor 0% gewijzigd door Veltmanus74 op 18-10-2021 22:09 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:32

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

Update van Linxdot (mijn bestelling zit in batch 2)

Hello!

Here is a quick update with regards to your Linxdot order:

Our manufacturing partner in China has confirmed the factory slot for production and we have all of the components in stock ready to complete batch 2 orders.

All future Linxdot hotspots will be powered by our new custom-made Rockchip board. This is to remove our reliance on RPi CM4s which has been the source of months of supply chain challenges for the Helium community

There has just been a slight hold-up whilst we wait for the software to be implemented into our new Rockchip board. This might put back your estimated shipping date by 1-2 weeks. However, once this is done we will be full steam ahead with the mass manufacturing and shipping of batch 2,  shortly followed by batch 3 orders.

We will of course keep you updated with our progress and let you know when to expect your order. Please note, once your hotspot has been dispatched,  you will receive tracking details via email. 

Thank you for your continued support & patience.

​Team Linxdot :)

Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
LED-Maniak schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:45:
[...]

Had je miner in je omschrijving?

Zijn al meerdere betalingen teruggestuurd omdat de bank dacht dat het crypto related is.
Nee, wel bestelnummer. Dat moest ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:04
PhRiXoS schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:13:

Hello!

Our manufacturing partner in China has confirmed the factory slot for production and we have all of the components in stock ready to complete batch 2 orders.

All future Linxdot hotspots will be powered by our new custom-made Rockchip board. This is to remove our reliance on RPi CM4s which has been the source of months of supply chain challenges for the Helium community

There has just been a slight hold-up whilst we wait for the software to be implemented into our new Rockchip board. This might put back your estimated shipping date by 1-2 weeks. However, once this is done we will be full steam ahead with the mass manufacturing and shipping of batch 2,  shortly followed by batch 3 orders.

We will of course keep you updated with our progress and let you know when to expect your order. Please note, once your hotspot has been dispatched,  you will receive tracking details via email. 

Hoe weet je in welke batch je zit? en wanneer heb jij besteld?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy

Hello!

Batch 2...
Ze deden per maand werken toch? Dan is batch 2 nog maand 10 als we mazzel hebben.
Dan is batch 3 maand 11 en 4 zou eind maand 12 zijn maar mogelijk dus een paar weken eerder. Maar dat is allemaal een schatting. Zelf heb ik geen mail gehad (zit niet in die batch).

Ben benieuwd of er merkbaar verschil is tussen de Raspberry Pi 4 versie en de Rockchip versie. Misschien niet in snelheid maar wellicht in verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

bij je bestelling staat wanneer de verwachte verzendatum is. In mijn geval is dat eind oktober. Linxdot geeft op discord aan dat dit batch 2 is. Batch 3 is eind november.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
@green-tea congrats met je reseller status voor Sensecap M1 miners!

Heb je al een idee hoe je dit gaat doen in Januari? De site van menig grotere distributeur(antratek, distrelec) gaat compleet uit de lucht, zelfs als ze dure imperva en queue-it systemen gebruiken. heliumhotspot.eu lijkt nu al problemen te hebben met het aantal bezoekers.

Voor de geinteresseerden: https://www.heliumhotshop...ot-signup/?v=796834e7a283

Prijs is lager dan bij distrelec.

[ Voor 19% gewijzigd door LED-Maniak op 19-10-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:01

Nogne

>.<

LED-Maniak schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:21:

Heb je al een idee hoe je dit gaat doen in Januari? De site van menig grotere distributeur(antratek, distrelec) gaat compleet uit de lucht, zelfs als ze dure imperva en queue-it systemen gebruiken. heliumhotspot.eu lijkt nu al problemen te hebben met het aantal bezoekers.

Heb mij gelijk maar ingeschreven voor de nieuwsbrief, hopelijk word ingeloot om hem te bestellen. Bedankt voor de tip.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• green-tea
LED-Maniak schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:21:

Thanks!

Ja zeker is al helemaal uitgedacht maar kan ik (ivm misbruik) nog niet bekend maken. Het zal iig "offline" gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Verstandig. Succes! En wellicht zie je nog een order verschijnen dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
green-tea schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:45:
[...]

Thanks!

Ja zeker is al helemaal uitgedacht maar kan ik (ivm misbruik) nog niet bekend maken. Het zal iig "offline" gaan.
Geweldig succes. E-mail ontvangen met een wachtwoord en link. Paar minuten lang 503 en dan een 404 met product niet gevonden. Al uitverkocht na 3 minuten, lekker bezig... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Haha, geen haar beter dan andere shops dus. :D
Tot nu toe alleen antratek en officine die een sale op een gepaste wijze hebben uitgevoerd.

Wat een farce... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik zag de mail binnenkomen, klikte er direct op maar was helaas al te laat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
green-tea schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:45:
[...]

Thanks!

Dat was een groot succes zeg, 503, 503, 503, 503, 503, 404 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Klinkt mooi offline dit. :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 22:25
Pagina is nu toch offline? Gewoon je ethernet eruit trekken en er dan naartoe surfen! Dan doet ie t wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
Stelletje zeikerds 8)7 , eerder kudo's voor @green-tea dat hij een poging doet.
Ben zelf ook wel benieuwd hoeveel animo/request er binnenkomt op je webserver.. Heb jij je hosting partij wel even heads up gegeven? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Ik heb net een email gekregen met een Google Form voor de preorder. Snel invullen dus!

Edit: er worden geen antwoorden meer geaccepteerd.

[ Voor 23% gewijzigd door melvinnie op 19-10-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo2000
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:03

Hello!

Wanneer had je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

Gizmo2000 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:07:
[...]

Wanneer had je hem besteld?
9 augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo2000
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:03
Ik 8 oktober. Duurt dan nog wel ff denk ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• green-tea
Mr.Jingles schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:41:
Stelletje zeikerds 8)7 , eerder kudo's voor @green-tea dat hij een poging doet.
Ben zelf ook wel benieuwd hoeveel animo/request er binnenkomt op je webserver.. Heb jij je hosting partij wel even heads up gegeven? ;w
Deze website draait op een dedicated 2u bak als enige dus dat zou wat moeten kunnen hebben :P

Ik had flink wat animo verwacht maar dit was echt ongekend. Excuses

[ Voor 10% gewijzigd door green-tea op 20-10-2021 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

green-tea schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:31:
[...]

Deze website draait op een dedicated 2u bak als enige dus dat zou wat moeten kunnen hebben :P

https://www.heliumhotshop...ot-signup/?v=796834e7a283
Hij staat nog niet op out of stock. Wellicht handig om aan te passen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
LED-Maniak schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:32:

Ik ben zeer benieuwd! Wanneer verwacht je iets te kunnen delen?

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:39:
[...]

https://www.heliumhotshop...ot-signup/?v=796834e7a283
Hij staat nog niet op out of stock. Wellicht handig om aan te passen ?
Dit betreft inschrijving voor de nieuwsbrief. We zijn bezig met een 2de batch, dus inschrijven voor de nieuwsbrief is nog steeds wijs.

[ Voor 5% gewijzigd door green-tea op 20-10-2021 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Is er een manier om uit te vogelen hoeveel je ongeveer kan gaan minen? Ik zie ze op de kaart met allemaal verschillende earnings en sommige harken veel binnen en andere bijna niks. Zover ik begrijp zit dat hem o.a. in locatie (hoogte) van je antenne, dBi en het uitzicht/belemmering. Maar zoals deze zit maar op 9 meter en heeft toch aardig wat earnings.

Is er een mogelijkheid om voor mezelf in te schatten wat een reëel beeld is. Ik weet bijvoorbeeld dat ik een buiten antenne plaats op circa 7 meter hoogte en geen hoge gebouwen, op een kerktoren na, in de buurt heb staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
DoeEensGek schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:26:
Is er een manier om uit te vogelen hoeveel je ongeveer kan gaan minen? Ik zie ze op de kaart met allemaal verschillende earnings en sommige harken veel binnen en andere bijna niks. Zover ik begrijp zit dat hem o.a. in locatie (hoogte) van je antenne, dBi en het uitzicht/belemmering. Maar zoals deze zit maar op 9 meter en heeft toch aardig wat earnings.

Is er een mogelijkheid om voor mezelf in te schatten wat een reëel beeld is. Ik weet bijvoorbeeld dat ik een buiten antenne plaats op circa 7 meter hoogte en geen hoge gebouwen, op een kerktoren na, in de buurt heb staan.
https://hotspotrf.com/
Met gratis account kan je 10 simulaties doen. Je moet betalen om schatting te krijgen van je earnings.
Vul je hoogte in, type bebouwing, DBi van antenne, cable loss etc en je krijgt een schatting van witnesess etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Mr.Jingles schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:44:
[...]

https://hotspotrf.com/
Met gratis account kan je 10 simulaties doen. Je moet betalen om schatting te krijgen van je earnings.
Vul je hoogte in, type bebouwing, DBi van antenne, cable loss etc en je krijgt een schatting van witnesess etc..
Jouw tip heb ik eens getest! Met een 6.8 dBi antenne krijg ik maar net 1 hotspot binnen bereik en die valt in het paars. Dit lijkt mij dus negatief. Kan ik dit beschouwen als weinig activiteit, waardoor het waarschijnlijk lang gaat duren voordat ik hem terug verdien. (Tenzij de coin waarde door het dak vliegt. :+ )
Ook even 8dBi gesimuleerd en een metertje hoger, maar ook dan maar 1 hotspot binnen bereik en een 2e net erbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
DoeEensGek schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:39:
[...]

Jouw tip heb ik eens getest! Met een 6.8 dBi antenne krijg ik maar net 1 hotspot binnen bereik en die valt in het paars. Dit lijkt mij dus negatief. Kan ik dit beschouwen als weinig activiteit, waardoor het waarschijnlijk lang gaat duren voordat ik hem terug verdien. (Tenzij de coin waarde door het dak vliegt. :+ )
Ook even 8dBi gesimuleerd en een metertje hoger, maar ook dan maar 1 hotspot binnen bereik en een 2e net erbuiten.
Kun je ongeveer aangeven waar dit is? Op erg veel plekken zijn inmiddels wel hotspots. De eilanden nog niet.

Heb zelf met die site 2x een test gedraaid en het verschil met een 3dbi en 6,5dbi antenne minimaal bij mij. Moet hierbij wel melden dat ik op hoogte woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:32
Heb deze Antenne 6.5 dbi nu besteld en komt vanavond binnen.

Ik heb nl indoor problemen met witness (bobcat). Heb 5 miners om mij heen en geen witnessen.

Morgen een tijdelijke opstelling maken zijkant van het dak en zal als het wat droger is een permanente opstelling maken op de schoorsteen.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Offens1490 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:56:
Heb deze Antenne 6.5 dbi nu besteld en komt vanavond binnen.

Ik heb nl indoor problemen met witness (bobcat). Heb 5 miners om mij heen en geen witnessen.

Morgen een tijdelijke opstelling maken zijkant van het dak en zal als het wat droger is een permanente opstelling maken op de schoorsteen.
Zelfde als dat ik heb. Ben alleen benieuwd hoe deze presteert na de update. Vraag me sterk af of dit niet teveel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zdkevin
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-06 21:32
Kan iemand mij helpen?
Ik heb een Bobcat miner en op de app/site van helium staat dat die al 3 dagen offline is en ik zie dus ook geen HNT binnenkomen.
Via de browser is de miner gewoon te bereiken en zegt dat die ook synced is en via hotspotty/heliumstatus staat dat die wel online is.
Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
zdkevin schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:35:
Kan iemand mij helpen?
Ik heb een Bobcat miner en op de app/site van helium staat dat die al 3 dagen offline is en ik zie dus ook geen HNT binnenkomen.
Via de browser is de miner gewoon te bereiken en zegt dat die ook synced is en via hotspotty/heliumstatus staat dat die wel online is.
Wat kan ik doen?
Heb je de port forward gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zdkevin
Cave_Boy schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:45:
[...]

Heb je de port forward gedaan?
Yup die is ook bereikbaar.
Mijn miner status via de miner zelf is ook niet relayed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertjan12
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-02 10:36
Moet je een antenne met een hoger dBi dan 3 (geen 360 graden dus) nog richten? Om dus specifiek een kant op te richten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
zdkevin schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Yup die is ook bereikbaar.
Mijn miner status via de miner zelf is ook niet relayed.
Mijn ervaring is dat niet app niet altijd klopt het dus gewoon af toe moet rechtstreeks checken met de miner.

Heb locatie en hoogt wel ingesteld? Puur ter bevestiging lijkt logisch.

AnimeAdicted

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Offens1490
Cave_Boy schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:13:
[...]

Zelfde als dat ik heb. Ben alleen benieuwd hoe deze presteert na de update. Vraag me sterk af of dit niet teveel is.
Ik hou je op de hoogte.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zdkevin
Offens1490 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:42:
[...]

Mijn ervaring is dat niet app niet altijd klopt het dus gewoon af toe moet rechtstreeks checken met de miner.

Heb locatie en hoogt wel ingesteld? Puur ter bevestiging lijkt logisch.
Jup dat heb ik ook ingesteld, hij heeft een paar dagen online gestaan en sinds 3 dagen ineens offline.
Maar is ook alleen via de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
zdkevin schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:35:
Kan iemand mij helpen?
Wat kan ik doen?
Er schijnt een groot probleem te zijn met bobcat miners. Op reddit loopt een draadje hierover in de helium network reddit. Zeer veel bobcat hebben er last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:24
green-tea schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:31:
[...]

Een server uit het jaar kruik? :D

2U zegt natuurlijk helemaal niets, hooguit dat je er wat 3.5” schijven in kwijt kunt.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
LED-Maniak schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:42:
[...]

Er schijnt een groot probleem te zijn met bobcat miners. Op reddit loopt een draadje hierover in de helium network reddit. Zeer veel bobcat hebben er last van.
Heb ik nu ook dat hij oflfine is. (Na antenne koppelen )Beste wat je kunt doen bij bobcat is dat lamp groen is en er niet aanzitten.
Pas als hij geel is kun je evt stappen naar ondernemen.
Denk software issue.

Kleine update ff diagnostic gedraaid blijkt mijn is teruggevallen op sync naar 99.4%

[ Voor 14% gewijzigd door Offens1490 op 23-10-2021 11:01 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
c-nan schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:53:
[...]

Een server uit het jaar kruik? :D

2U zegt natuurlijk helemaal niets, hooguit dat je er wat 3.5” schijven in kwijt kunt.
Correct! Wou aangeven dat het een flinke bak was maar dat zegt zo niks natuurlijk.

Ben benieuwd of PoCv11 nou echt 1 nov geactiveerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
LED-Maniak schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:14:
Haha, geen haar beter dan andere shops dus. :D
Tot nu toe alleen antratek en officine die een sale op een gepaste wijze hebben uitgevoerd.

Wat een farce... :)
Haha, antratek? Dat was nog een grotere chaos dan dit hoor. Die hebben uiteindelijk een formuliertje online gezet, met dezelfde queue als waar de bots massaal al voorbij konden. Dus de meeste entries in die raffle zijn van bot-owners en maar marginaal van 'eerlijke' klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Ik lees overigens net de eerste paar posts door, en oh wat zou ik graag hebben dat ik toendertijd gewoon 50 van die dingen besteld had en opgehangen. Dan had je nu met pensioen gekund...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Offens1490
Edwin88 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:15:
Ik lees overigens net de eerste paar posts door, en oh wat zou ik graag hebben dat ik toendertijd gewoon 50 van die dingen besteld had en opgehangen. Dan had je nu met pensioen gekund...
Nou denk dat kennis van nu wel ander coins had gekocht IPV miners ;)

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
In Amerika is de versie met 5G inmiddels langzaam aan het opkomen. Hier wordt 5G geveild. Is dit dan ook de reden dat hier geen 5G versie beschikbaar is? Meer data over je lijntje... Meer Helium. In dit geval is het dus dat je naast de 8 a 9 honderd band ook een 5G frequentie aanbied. Dus ook meer snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Ik vraag mij af of dit in Europa ooit gaat komen. Elk land heeft zoy'n eigen regels rond de 3.5GHz en in Nederland niet zomaar vrij te gebruiken.

Er was nog wel een mogelijkheid met locale hotspots die bedrijven mogen opzetten(zoals op de boot naar het VK) maar de regels daarover zijn mij onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Zien jullie de rewards van Sensecap flink zakken de afgelopen dagen? Ik ben van 35 naar 10 dollar per dag gezakt helaas en ik zie dat bij mijn "buren" ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:32
Wie maakt er eigenlijk gebruik van dit netwerk? Vind het principe er achter erg mooi, zeker als je er mee kan verdienen, maar wat is nu concreet de use-case?

Moet ik bijvoorbeeld denken aan deelscooters/fietsen die 1x per tijdsinterval hun locatie doorgeven bijvoorbeeld? En wat zou dan een voordeel zijn in vergelijking met 2G/4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
gastje01 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:14:
Wie maakt er eigenlijk gebruik van dit netwerk? Vind het principe er achter erg mooi, zeker als je er mee kan verdienen, maar wat is nu concreet de use-case?

Moet ik bijvoorbeeld denken aan deelscooters/fietsen die 1x per tijdsinterval hun locatie doorgeven bijvoorbeeld? En wat zou dan een voordeel zijn in vergelijking met 2G/4G?
Naar wat ik weet is dat het netwerk bedoeld is voor apparaten die niet veel data verstoken maar ook dat het energieverbruik erg laag moet zijn. WiFi of 3 a 4g is een stuk minder zuinig. Een ander voordeel is dat het bereik best ver is.

Ik weet dat diverse prullenbakken gebruik kunnen maken van dit netwerk, ook sensoren van bijvoorbeeld grondwaterstand, sluizen en riolering zouden kunnen. In dit geval dus meer gegevens. Zat zelf al te kijken hoe het precies zou moeten werken. Een temperatuur sensor is te koop maar hoe stel je dat in of waar vind je dan de informatie van die sensor. Dat vraag ik me af. Vochtigheid etc kan ook.

Ik meen dat Amazon ook al heeft getest met pakjes dat je live tracking kunt doen. In het pakje zit dan ergens ( kan in de tape zitten) een mini zender zoals een NFC kaartje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
melvinnie schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:07:
Zien jullie de rewards van Sensecap flink zakken de afgelopen dagen? Ik ben van 35 naar 10 dollar per dag gezakt helaas en ik zie dat bij mijn "buren" ook.
Hier ook gemerkt. Van 4HNT per dag naar 1HNT. Nu het weer wat beter is lijkt het wel iets terug te krabbelen, maar nog steeds niet zo goed als een week geleden.
gastje01 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:14:

Op dit moment zijn er nog weinig bedrijven die het gebruiken, maar het wordt steeds meer.
Het voordeel is dat de batterijduur véél groter kan en de kosten véél lager dan 2G/4G verbindingen.

Hier in de buurt zit al het eea. aan sensoren want ik stuur elke paar uur we pakketjes data door.
green-tea schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:57:
[...]

Correct! Wou aangeven dat het een flinke bak was maar dat zegt zo niks natuurlijk.

Ben benieuwd of PoCv11 nou echt 1 nov geactiveerd wordt.
Maar was het onverwacht? Hooguit wat naief. Als de grote jongens het al niet trekken(die werken met imperva, queue-it, etc.), dan is wat gebeurd is niet vreemd. De manier waarop het nu gedaan is(met onduidelijkheid over en in nieuwsbrieven) kweekt weinig goodwill bij je klanten iig. Het was helaas (weer) rommelig opgezet.
Edwin88 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:14:
[...]

Haha, antratek? Dat was nog een grotere chaos dan dit hoor. Die hebben uiteindelijk een formuliertje online gezet, met dezelfde queue als waar de bots massaal al voorbij konden. Dus de meeste entries in die raffle zijn van bot-owners en maar marginaal van 'eerlijke' klanten.
Antratek heeft er van geleerd. Dat zouden andere bedrijven ook kunnen doen. Ze hebben de queue-it afgeblazen toen de site plat ging. Uiteindelijk heb ik van de week 3 hotspots van antratek gekregen nadat ze mij hadden opgebeld overigens.

Het formulier van antratek was zo slecht nog niet. Ze lieten 1000 mensen binnen en daarbinnen worden nu telkens random mensen gebeld. Dan geef je mijn inziens veel meer mensen de kans om uberhaupt mee te doen(in plaats van inschrijven voor een nieuwsbrief, daarna een nieuwsbrief link met wachtwoord die niets doet en daarna blijkt er toch nog een te komen voor een x aantal gelukkigen). Ook al zullen er bots bij antratek zijn geweest, deze bots moesten van de een op de andere dag werkende adressen én telefoonnummers klaar hebben staan om in te voeren. Dat is veel lastiger om voor elkaar te krijgen.

Een verloting geeft een véél eerlijker gevoel bij klanten dan first-come-first-serve. Je weet dat je veel mensen gaat teleurstellen, doe dit dan op een manier waarmee je goodwill kweekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janjanssenenzo
melvinnie schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:07:
Ik zie wel een daling maar tegelijkertijd ook een stabielere opbrengst. Vorige week eigenlijk structureel 1 dag flat en 1 dag volle bak 20 dollar. Net alsof helium mijn gebied deed aan en uitzetten.

Sinds de laatste update is de opbrengst stabiel iedere dag rond de 15 a 17 dollar.

Maar goed, hoe meer miners er online komen hoe lager de opbrengsten gaan zijn volgens mij.

Ik denk dat je nu niet meer moet instappen als je denkt rijk te worden, of je moet echt een top locatie hebben. In Duitsland onder Aachen zit een dorpje wat op dik 300 meter boven NAP ligt. Daar staan 2 miners die allebei 80 dollar per dag doen 🤣

Ik snap dat iedereen de meeste opbrengsten willen echter vind ik zelf 80 dollar niet normaal. Ik zie liever 4 miners 20 dollar maken, ook met 20 dollar per dag is de investering zo terug verdient.

Oh en nog een factor, de hotspots die allemaal relayed zijn. Zonde van al die beacons. Telkens als ik een beacon heb met 0 witnesses denk ik, oh kut mijn antenne... Blijkt zo'n sukkel weer een relayed miner te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
@janjanssenenzo Ik snap wat je bedoelt en ik hoop dat dit ook (al is het misschien langzaam) gaat gebeuren.

Je geeft zelf een voorbeeld aan van Aachen. In Nederland zijn zo ook een paar miners die behoorlijke hoeveelheid binnen halen op 1 dag.

Deze bijvoorbeeld: https://explorer.helium.c...uXe65CmKPViav3eL/activity

Ik snap dat de bovenstaande door zijn hoogte en ook krachtige antenne veel kan binnen halen maar zoveel? Als ik echter ga kijken bereikt deze ook Dulnen (Duitsland) terwijl de locatie van deze miner in Noord Holland is. Deze afstand is naar mijn idee wel erg groot. Kan iemand mij dat uitleggen?

Tevens zie ik bij de Activity een paar bijvoorbeeld staat Challenged Beaconer en dan is dat naar een die veel verder weg is (heel ander land). Hoe moet ik die challenge nu zien?

O valt me nu op dat een andere miner in de buurt ook met dezelfde miner in Dulnen contact heeft gehad. Die is echter veel lager (5meter) en heeft een veel minder krachtige antenne.
https://explorer.helium.c...8xnhDtRrWhLjML17kH47kfmjs

Kan dit of is dit gewoon een verkeerd iets?

[ Voor 15% gewijzigd door Cave_Boy op 24-10-2021 15:16 . Reden: Nog een miner toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Cave_Boy schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:14:
@janjanssenenzo Ik snap wat je bedoelt en ik hoop dat dit ook (al is het misschien langzaam) gaat gebeuren.

Je geeft zelf een voorbeeld aan van Aachen. In Nederland zijn zo ook een paar miners die behoorlijke hoeveelheid binnen halen op 1 dag.

Deze bijvoorbeeld: https://explorer.helium.c...uXe65CmKPViav3eL/activity

Ik snap dat de bovenstaande door zijn hoogte en ook krachtige antenne veel kan binnen halen maar zoveel? Als ik echter ga kijken bereikt deze ook Dulnen (Duitsland) terwijl de locatie van deze miner in Noord Holland is. Deze afstand is naar mijn idee wel erg groot. Kan iemand mij dat uitleggen?

Tevens zie ik bij de Activity een paar bijvoorbeeld staat Challenged Beaconer en dan is dat naar een die veel verder weg is (heel ander land). Hoe moet ik die challenge nu zien?

O valt me nu op dat een andere miner in de buurt ook met dezelfde miner in Dulnen contact heeft gehad. Die is echter veel lager (5meter) en heeft een veel minder krachtige antenne.
https://explorer.helium.c...8xnhDtRrWhLjML17kH47kfmjs

Kan dit of is dit gewoon een verkeerd iets?
Die challenges worden via het internet verstuurd dus dat is niet raar. Ik zie ze ook van over de hele wereld.

Ik heb nu een antenne op 8 meter, en haalde tot voor kort 30 dollar per dag binnen. De ligging is toevallig perfect, weinig obstakels in de omgeving. Dat is met een 8dbi antenne. Toevallig bereik ik die in Purmerend daar ook mee, en vice versa.

Ik kan mij voorstellen dat iemand in een hoge flat praktisch geen moeite hoeft te doen voor goede opbrengsten. Bij mij in de buurt zit er een op 30 meter en die is goed voor 50 dollar per dag. Die heb ik ook fysiek gezien en die haalt geen trucs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
melvinnie schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:28:
[...]

Die challenges worden via het internet verstuurd dus dat is niet raar. Ik zie ze ook van over de hele wereld.

Ik heb nu een antenne op 8 meter, en haalde tot voor kort 30 dollar per dag binnen. De ligging is toevallig perfect, weinig obstakels in de omgeving. Dat is met een 8dbi antenne. Toevallig bereik ik die in Purmerend daar ook mee, en vice versa.

Ik kan mij voorstellen dat iemand in een hoge flat praktisch geen moeite hoeft te doen voor goede opbrengsten. Bij mij in de buurt zit er een op 30 meter en die is goed voor 50 dollar per dag. Die heb ik ook fysiek gezien en die haalt geen trucs uit.
Wat ik alleen niet snap is hoe dan die andere die ik net even later erbij had gepost met maar een paar meter hoogte en een antenne van nog geen 3 ook zover kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjanssenenzo
Cave_Boy schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:52:
[...]

Wat ik alleen niet snap is hoe dan die andere die ik net even later erbij had gepost met maar een paar meter hoogte en een antenne van nog geen 3 ook zover kan komen.
Hoogte, hoogte, hoogte. Het zijn niet de miners in Purmerend die de reden zijn, het is die miner in Duitsland. Dat dorp ligt op 75 meter boven nap. Een antenne op 10 meter plaatsen staat dus gelijk aan een antenne op 85 meter plaatsen in Purmerend.....

Het signaal wat jouw miner uit straalt hoeft niet tot de antenne van de andere miner te reiken volgens mij. Als de 2 stralen van beide miners elkaar goed raken met voldoende kracht dan heb je al een verbinding volgens mij.

[ Voor 17% gewijzigd door janjanssenenzo op 24-10-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
janjanssenenzo schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:24:
[...]

Hoogte, hoogte, hoogte. Het zijn niet de miners in Purmerend die de reden zijn, het is die miner in Duitsland. Dat dorp ligt op 75 meter boven nap. Een antenne op 10 meter plaatsen staat dus gelijk aan een antenne op 85 meter plaatsen in Purmerend.....

Het signaal wat jouw miner uit straalt hoeft niet tot de antenne van de andere miner te reiken volgens mij. Als de 2 stralen van beide miners elkaar goed raken met voldoende kracht dan heb je al een verbinding volgens mij.
Kan iemand bovenstaande bevestigen?

Ik had altijd geleerd en ook gedacht dat een draadloos signaal altijd bij de ontvanger moet aankomen omdat anders de ontvanger nooit weet dat er iets is verstuurd.

Het signaal moet dus naar mijn idee wel echt het apparaat bereiken. Zo werkt dit ook met wifi bijvoorbeeld. Dit werkt ook niet met uitzenden tot halverwege.

Het punt dat het dorp zoveel meter boven NAP is kan ik wel mee inkomen. Echter wat ik mij dan direct ook weer afvraag is waarom zie ik dit dan niet vaker terug bij erg veel andere miners in de buurt?

"Een antenne op 10 meter plaatsen staat dus gelijk aan een antenne op 85 meter plaatsen in Purmerend...."
Dit deel snap ik niet helemaal. Purmerend ligt juist lager dan Dulnen (plaats waar die verre verbinding mee is). Als ik kijk naar de hoogtekaarten dan is zo schat ik het gemiddelde van dat gebied ongeveer op -4 meter NAP.

De miner met zoveel hoogte... ok wil ik best begrijpen dat deze ver kan ontvangen/ zenden etc maar ik vind het wel heel erg ver en frappant dat dit dan ook eer eigenlijk zo weinig gebeurt.

Bij de miner die op 5 meter hoogte is denk ik van hoe kan het dat heel veel andere miners dit niet hebben? Want als je geen hoogte hebt en wel kan connectie hebt met een plaats van letterlijk 216km verder weg (niet helemaal rechtstreeks wat wel met een radio signaal is) dan zou ik dit toch veel meer moeten zien bij andere miners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Wij wonen 4 meter boven NAP en wonen op de bovenste (4e) verdieping van een appartementencomplex en hebben niemand naast, voor of boven ons wonen.

De moeite waard om zo een miner te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjanssenenzo
Cave_Boy schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:26:
[...]

Ik had altijd geleerd en ook gedacht dat een draadloos signaal altijd bij de ontvanger moet aankomen omdat anders de ontvanger nooit weet dat er iets is verstuurd.

Het signaal moet dus naar mijn idee wel echt het apparaat bereiken. Zo werkt dit ook met wifi bijvoorbeeld. Dit werkt ook niet met uitzenden tot halverwege.

Het punt dat het dorp zoveel meter boven NAP is kan ik wel mee inkomen. Echter wat ik mij dan direct ook weer afvraag is waarom zie ik dit dan niet vaker terug bij erg veel andere miners in de buurt?

"Een antenne op 10 meter plaatsen staat dus gelijk aan een antenne op 85 meter plaatsen in Purmerend...."
Dit deel snap ik niet helemaal. Purmerend ligt juist lager dan Dulnen (plaats waar die verre verbinding mee is). Als ik kijk naar de hoogtekaarten dan is zo schat ik het gemiddelde van dat gebied ongeveer op -4 meter NAP.

De miner met zoveel hoogte... ok wil ik best begrijpen dat deze ver kan ontvangen/ zenden etc maar ik vind het wel heel erg ver en frappant dat dit dan ook eer eigenlijk zo weinig gebeurt.

Bij de miner die op 5 meter hoogte is denk ik van hoe kan het dat heel veel andere miners dit niet hebben? Want als je geen hoogte hebt en wel kan connectie hebt met een plaats van letterlijk 216km verder weg (niet helemaal rechtstreeks wat wel met een radio signaal is) dan zou ik dit toch veel meer moeten zien bij andere miners?
Het plaatsje Dulnen ligt op 75 meter NAP. Het ligt dus feitelijk al 75 hoger dan Purmerend. Als je dus in Dulnen op een paal van 10 meter een antenne plaatst en in Purmerend plaats je een paal van 85 meter dan zit je dus feitelijk even hoog.

Ikzelf heb ook verbinding met die miner achter Aachen. Dat is zo'n 46 kilometer. Ik ontvang zijn beacon trouwens nooit maar af en toe pikt hij wel mijn beacon op. Diezelfde miner heeft trouwens ook verbinding met Nieuwegein wat toch al snel zo'n 180 kilometer zal zijn...

Het is voor ons als leek ook lastig om te bepalen wat wel en wat niet goed gaat werken. Voorbeeld, als mijn beacon door een miner 45 kilometer verderop wordt gezien, waarom zien dan nagenoeg alle 40 a 50 miners die daartussen zitten mijn beacon niet? Die zullen lang niet allemaal binnen staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjanssenenzo
c-nan schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:44:
Wij wonen 4 meter boven NAP en wonen op de bovenste (4e) verdieping van een appartementencomplex en hebben niemand naast, voor of boven ons wonen.

1. Zitten er al andere miners in je omgeving?
2. Kun je / mag je een paal aan je buitengevel bevestigen zodat je antenne boven het dak uit steekt?
3. Indien op vraag 2 nee, zit je balkon aan de zijde waar de meeste andere miners zitten? Zou de verbinding zeker beïnvloeden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
c-nan schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:44:

Zie de eerdere vragen van janjansen. Echter bedenk dat je meedoet aan het opzetten van een open netwerk. Als straks de hype over is dan is het wel de bedoeling dat dat netwerk er nog is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Update over ideetron 6.5dBi antenne:
@Chris12 @janjanssenenzo

Specifiek deze set: https://webshop.ideetron....elium+voordeelbundel.html

Afgelopen weken heb ik deze set naast twee McGill 6dBi tuned antennes gezet(mte 1M originele LMR400 kabel). Alle drie de antennes op dezelfde hoogte, op twee meter uit elkaar.

In theorie moet de 6.5dBi slechter presteren:
- Niet 'tuned'
- Langere kabel (hogere demping)

In de praktijk zie ik geen verschil.
De eerste week zag ik een lagere RSSI en lagere SNR op de ideetron opstelling.
Om de sensecap uit te sluiten heb ik de hotspot omgewisseld voor een andere.

Nu een aantal dagen verder zie ik een vergelijkbare RSSI en SNR. Soms beter, soms wat slechter. Gewone variatie dus. De witness en rewards zijn vergelijkbaar. Waarschijnlijk zat de kabel dus niet perfect vast.

Mijn conclusie is dat ik verder ga met Ideetron antennes. De aangeleverde data op de website klopt gewoon. De kabel is van prima kwaliteit. Wil je een kortere kabel dan kan je deLock CFD400 kabels kopen. deLock is een specialist in het maken van kabels.

Een McGill set kost €159.90
Een ideetron set kost €101.58

[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 25-10-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
janjanssenenzo schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:58:
[...]

1. Zitten er al andere miners in je omgeving?
2. Kun je / mag je een paal aan je buitengevel bevestigen zodat je antenne boven het dak uit steekt?
3. Indien op vraag 2 nee, zit je balkon aan de zijde waar de meeste andere miners zitten? Zou de verbinding zeker beïnvloeden
1. Hoe en waar zie ik dat? Als ik op https://explorer.helium.com/ mijn adres invul zie ik allemaal hexagons. In de hexagon staat het getal 4. Maar volgens mij kan ik niet zien waar ze hangen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xm2GjI21U4dByJ1OUVbB_PwhVLM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CxVUhp9z2zRPceahNeICelv9.png?f=fotoalbum_large

2. Ik denk niet dat ik iets aan de buitengevel mag bevestigen. Ik heb een inpandige balkon, aan de binnenzijde van de gevel kan ik uiteraard wel iets bevestigen. Als de antenne lang genoeg is zal deze boven het dak uitsteken.

3. Ik weet niet waar de andere miners zitten, hoe zie ik dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
c-nan schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

1. Hoe en waar zie ik dat? Als ik op https://explorer.helium.com/ mijn adres invul zie ik allemaal hexagons. In de hexagon staat het getal 4. Maar volgens mij kan ik niet zien waar ze hangen?
[Afbeelding]

2. Ik denk niet dat ik iets aan de buitengevel mag bevestigen. Ik heb een inpandige balkon, aan de binnenzijde van de gevel kan ik uiteraard wel iets bevestigen. Als de antenne lang genoeg is zal deze boven het dak uitsteken.

Hotspotty geeft vrij accuraat aan waar de hotspots zich bevinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjanssenenzo
c-nan schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

[Afbeelding]

De 4 geeft al aan dat er 4 miners actief zijn. Als een hexagon een miner bevat is deze groen gekleurd.

Ik heb geen ervaring met een miner plaatsen in hetzelfde hexagon. Het doet zeker wat met je de opbrengst (in negatieve zin)

Misschien dat iemand anders hierop antwoord kan geven??? Ik heb wel eens miners gezien die ondanks een lage ratio toch afdoende naar binnen hengelde...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Ik heb het als volgt begrepen:

Doordat er teveel hotspots in jouw omgeving zijn krijg je een slechte transmit scale. Een slechte transmit scale hoeft niet altijd te betekenen dat er in jouw Hex meerdere hotspots zijn. Ik heb zelf een transmit scale van 0,61 omdat er in de hexes om mij heen veel hotspots zijn terwijl ik de enige ben in mijn Hex.

Bij een lagere transmit scale gaan de opbrengsten van de beacons welke jij zelf verstuurd (Beaconer) omlaag.
Waar je normaal bijvoorbeeld 0.1 HNT ontvangt krijg je in mijn geval bijvoorbeeld 0.61 als er 18 whitnesses zijn. (Bij minder whitnesses krijg je ook minder HNT).

Jouw eigen slechte transmit scale heeft geen invloed op de beacons welke jij whitnessed. Als jij een mooie locatie hebt en veel beacons whitnessed heeft jouw transmit scale geen invloed op de rewards.

Een beaconer met een lage transmit scale heeft wel invloed op de opbrengsten welke de whitnesses ontvangen voor het whitnessen jouw beacons.

Voorbeeld:
Ik whitness een beacon van iemand met een transmit scale van 0,63. Hier krijg ik 0,009 HNT voor
Ik whitness een beacon van iemand met een transmit scale van 1,00. Hier krijg ik 0,015 HNT voor
Beiden hadden 18 whitnesses.

Dus je kan leuke opbrengsten zien ondanks een lage transmit scale. Het komt er op neer dat iedereen die interactie heeft met een hotspot met lage transmit scale gestraft wordt. Het is de bedoeling dat iedereen hierdoor gemotiveerd om zoveel mogelijk spreiding te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
melvinnie schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:11:
Ik heb het als volgt begrepen:

Doordat er teveel hotspots in jouw omgeving zijn krijg je een slechte transmit scale. Een slechte transmit scale hoeft niet altijd te betekenen dat er in jouw Hex meerdere hotspots zijn. Ik heb zelf een transmit scale van 0,61 omdat er in de hexes om mij heen veel hotspots zijn terwijl ik de enige ben in mijn Hex.

Bij een lagere transmit scale gaan de opbrengsten van de beacons welke jij zelf verstuurd (Beaconer) omlaag.
Waar je normaal bijvoorbeeld 0.1 HNT ontvangt krijg je in mijn geval bijvoorbeeld 0.61 als er 18 whitnesses zijn. (Bij minder whitnesses krijg je ook minder HNT).

Jouw eigen slechte transmit scale heeft geen invloed op de beacons welke jij whitnessed. Als jij een mooie locatie hebt en veel beacons whitnessed heeft jouw transmit scale geen invloed op de rewards.

Een beaconer met een lage transmit scale heeft wel invloed op de opbrengsten welke de whitnesses ontvangen voor het whitnessen jouw beacons.

Voorbeeld:
Ik whitness een beacon van iemand met een transmit scale van 0,63. Hier krijg ik 0,009 HNT voor
Ik whitness een beacon van iemand met een transmit scale van 1,00. Hier krijg ik 0,015 HNT voor
Beiden hadden 18 whitnesses.

Dus je kan leuke opbrengsten zien ondanks een lage transmit scale. Het komt er op neer dat iedereen die interactie heeft met een hotspot met lage transmit scale gestraft wordt. Het is de bedoeling dat iedereen hierdoor gemotiveerd om zoveel mogelijk spreiding te realiseren.
Mooi uitgelegd.

Wat ik me alleen afvraag is het straks met de update niet zo dat je maximaal 10 whitnesses kunt zien? De rest telt meen ik niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 22:25
Cave_Boy schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:26:
[...]

Voor een vorm van bijvoorbeeld WiFi klopt dit best wel. Dit heeft ook voornamelijk te maken het met feit dat we bij een WiFi signaal zenden, én data terug sturen. Als wij https://www.google.nl opvragen, moeten we de router wel éérst aangeven dat we die website op willen halen. Je kan dus prima een WiFi verbinding hebben, (download) zonder dat je de router kan vertellen wat je wil (upload). Alleen helaas heeft dat bij WiFi totaal geen zin, en zal je dus geen connectie hebben.

Bij Beaconing werkt dat niet helemaal zo. Een node zend een beacon uit. Zodra die opgevangen word, word er in de blockchain gechecked of die beacon inderdaad verstuurd is. Er hoeft geen terugkoppeling te zijn aan de node die de beacon daadwerkelijk verstuurde. Het kan dus prima zijn dat je een beacon ontvangt van een miner, waar je zelf nooit een beacon aan kan terug sturen.

Volgens mij hoeft het niet fysiek de antenne te raken, anders zou er ook geen nut van de RX Gain zijn van een antenne. Het gaat om de hoeveelheid overlap en een bepaalde connectiesterkte, voldoende om het signaal naar binnen te trekken en om te zetten naar data.

[ Voor 10% gewijzigd door Djurres op 26-10-2021 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Mijn 10dBi antenne komt straks of op de dakkapel op 12m, of langs de zijgevel op 13m hoog.

Nu zit ik na te denken over wat handig is over de plaats om de bobcat miner te plaatsen:
- Zo dicht mogelijk bij de antenne, met een LRM400 antenne kabel van 3m. Ik moet dan power+ethernet naar die aansluit plek voor de miner maken (wat geen probleem is)
- In mijn PC hok, met een LRM400 antenne kabel van 12m. Power+ethernet zijn daar al voorzien. Miner is daar ook makkelijker te plaatsen en visueel te checken.

Ik moet hoe dan ook of een ethernet of een antenne kabel naar de zolder in orde maken, vanaf de PC kamer.
Met een 10dBi antenne is het in mijn ogen niet 'erg' dat de kabel zo'n 1.7dBi verlies geeft, omdat het aantal dBi's straks in v11 toch beperkt wordt in die release. Of zit ik nu op een verkeerde gedachtegang?

Verder nog een vraag over eventuele bliksem beveiliging van de antenne, omdat de antenne straks het hoogste punt is (50cm boven de nok). Is het dan raadzaam een coax bliksemafleider tussen de antenne en kabel te plaatsten? zoiets als dit:
https://www.antennekabel.nl/antenne-bliksem-afl.html

Of is de 50cm boven de nok verwaarloosbaar laag?

Mijn PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 13:23

Rozz

I'm an Apogian!!

Chris12 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:44:

Verder nog een vraag over eventuele bliksem beveiliging van de antenne, omdat de antenne straks het hoogste punt is (50cm boven de nok). Is het dan raadzaam een coax bliksemafleider tussen de antenne en kabel te plaatsten? zoiets als dit:
https://www.antennekabel.nl/antenne-bliksem-afl.html

Of is de 50cm boven de nok verwaarloosbaar laag?
ALS je een surge protector aansluit, MOET je hem ook aarden anders werkt ie niet, MAAR een aarde van je stopcontact gebruiken is niet slim want dan haal je juist de bliksem naar binnen en dan weet je zeker dat heel je meterkast uitfikt.
Juiste manier is om de aarde van je antenne en surge protector aan te sluiten op een aparte aardpen buiten het huis om…MAAR niet iedereen ziet dit natuurlijk zitten.
Dus tja, neem je een “risico” dat het nooit gaat gebeuren, dat kan niemand voor je beslissen, moet je helemaal zelf doen.

Ik quote mijzelf:
Rozz schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:09:
Best case scenario:
Er slaat nooit bliksem in en je verdient een hoop HNT

Worst case scenario:
Bliksem slaat er in, kans is klein maar wel aanwezig, je netwerk GAAT kapot hoedan ook, wie weet krijg je brand in je meterkast omdat de bliksem intern in je miner een weg zoekt, je verzekering dekt de schade niet omdat je totaal geen beveiliging hebt geplaatst.

Hoe ik het zelf ga doen:
Ik laat een bedrijf een aardepen slaan en aardedraad naar mn antennesteun op dak monteren en in de coax een surge protector plaatsen vlakvoordat de coax het huis binnenkomt (vergeet de surge protector niet aan genoemde aardedraad vast te maken) en ook plaats ik surge protector in de rj45 bij de miner als extra.

[ Voor 0% gewijzigd door Rozz op 26-10-2021 09:00 . Reden: Typo ]

Pagina: 1 ... 8 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.