Hier ook gemerkt. Van 4HNT per dag naar 1HNT. Nu het weer wat beter is lijkt het wel iets terug te krabbelen, maar nog steeds niet zo goed als een week geleden.
gastje01 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:14:
Wie maakt er eigenlijk gebruik van dit netwerk? Vind het principe er achter erg mooi, zeker als je er mee kan verdienen, maar wat is nu concreet de use-case?
Moet ik bijvoorbeeld denken aan deelscooters/fietsen die 1x per tijdsinterval hun locatie doorgeven bijvoorbeeld? En wat zou dan een voordeel zijn in vergelijking met 2G/4G?
Op dit moment zijn er nog weinig bedrijven die het gebruiken, maar het wordt steeds meer.
Het voordeel is dat de batterijduur véél groter kan en de kosten véél lager dan 2G/4G verbindingen.
Hier in de buurt zit al het eea. aan sensoren want ik stuur elke paar uur we pakketjes data door.
Maar was het onverwacht? Hooguit wat naief. Als de grote jongens het al niet trekken(die werken met imperva, queue-it, etc.), dan is wat gebeurd is niet vreemd. De manier waarop het nu gedaan is(met onduidelijkheid over en in nieuwsbrieven) kweekt weinig goodwill bij je klanten iig. Het was helaas (weer) rommelig opgezet.
Edwin88 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:14:
[...]
Haha, antratek? Dat was nog een grotere chaos dan dit hoor. Die hebben uiteindelijk een formuliertje online gezet, met dezelfde queue als waar de bots massaal al voorbij konden. Dus de meeste entries in die raffle zijn van bot-owners en maar marginaal van 'eerlijke' klanten.
Antratek heeft er van geleerd. Dat zouden andere bedrijven ook kunnen doen. Ze hebben de queue-it afgeblazen toen de site plat ging. Uiteindelijk heb ik van de week 3 hotspots van antratek gekregen nadat ze mij hadden opgebeld overigens.
Het formulier van antratek was zo slecht nog niet. Ze lieten 1000 mensen binnen en daarbinnen worden nu telkens random mensen gebeld. Dan geef je mijn inziens veel meer mensen de kans om uberhaupt mee te doen(in plaats van inschrijven voor een nieuwsbrief, daarna een nieuwsbrief link met wachtwoord die niets doet en daarna blijkt er toch nog een te komen voor een x aantal gelukkigen). Ook al zullen er bots bij antratek zijn geweest, deze bots moesten van de een op de andere dag werkende adressen én telefoonnummers klaar hebben staan om in te voeren. Dat is veel lastiger om voor elkaar te krijgen.
Een verloting geeft een véél eerlijker gevoel bij klanten dan first-come-first-serve. Je weet dat je veel mensen gaat teleurstellen, doe dit dan op een manier waarmee je goodwill kweekt.