• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 13:12
PhRiXoS schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:19:
[...]

ik heb hem al wel betaald. Via de BinanceCard, gekoppeld aan Paypal (voor de dip)
toen kreeg je nog 100 dollar korting.
Als je op waitlist staat dan zou je niet die verhoging krijgen had ik gelezen.
Wat ik wel mooi vind van dit systeem is dat het een complete set is. Bij Helium is het eigenlijk ook wel telkens een complete set maar zo'n binnen antenne is toch wel een heel stuk minder. Hier zit direct een behoorlijke lange kabel bij.

Weer iets meer ontopic.
Er was onlangs een blockchain fout. Dit is niet ten goede voor de opbrengst. Alles stopt dan even.
Dit met de eerdere geschiedenis is dit niet goed voor het vertrouwen. Al moet ik zeggen dat de beheerders wel schijnbaar een redelijk snelle oplossing hadden uitgebracht. Het na effect is echter weer veel geduld hebben...

• Zackie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-05 07:09
Denk na voordat je een GEODNET aanschaft, je moet minimaal 20km van elkaar vandaan zitten, wie het eerste komt, die krijgt het meeste aan token rewards. Ben je als tweede in een ronde van 20km van krijg je wat minder en ga zo maar door.

• Cave_Boy
Zackie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:55:
Denk na voordat je een GEODNET aanschaft, je moet minimaal 20km van elkaar vandaan zitten, wie het eerste komt, die krijgt het meeste aan token rewards. Ben je als tweede in een ronde van 20km van krijg je wat minder en ga zo maar door.
De afstand is meer maar is eigenlijk hetzelfde systeem als Helium doet toch?

• Zackie
Nee totaal niet, Helium is het opbouwen van een netwerk. GEODNET collecteert data uit de ruimte via satellieten.

• Cave_Boy
Maar met Helium wordt een selectie gemaakt en met Geodnet ook. Afstand is alleen anders dacht ik.

• niek1230
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-01 19:13
Sinds vandaag heb ik problemen met mijn bobcat 300. Het kopje sync status is niet meer zichtbaar.
Daarnaast is er ook maar beperkte info beschikbaar onder Miner (5s)

Hopelijk weet iemand de oplossing. Heb de Bobcat al spanningsloos gehad.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 14:50
niek1230 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:39:
Sinds vandaag heb ik problemen met mijn bobcat 300. Het kopje sync status is niet meer zichtbaar.
Daarnaast is er ook maar beperkte info beschikbaar onder Miner (5s)

Hopelijk weet iemand de oplossing. Heb de Bobcat al spanningsloos gehad.
[Afbeelding][Afbeelding]
Dit komt door de laatste OTA update waarin het volgen van de blockchain definitief is uitgeschakeld. Het klopt dus wat je ziet, alles wat daarmee te maken had is weggehaald (sync status, gap, block height).

• estrange
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09-2022
Ik heb mezelf niet ingelezen ik ga hier gewoon af op je bericht. Maar hieruit begrijp ik dus dat ze met een crypto incentive mensen zover willen krijgen om overal maar camera's te gaan hangen omdat ze er dan geld voor krijgen. Die beelden worden dan door een AI geanalyseerd en god weet wat er met die data gebeurt, hoe lang deze wordt bijgehouden en dergelijke?
Ik vind dat best eng klinken en potentieel een heel groot privacy issue incoming.

Of begrijp ik het verkeerd?
melvinnie schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:33:
[...]

Daar heb ik wel naar gekeken, sta op de waitlist maar ik denk niet dat ik een goede locatie heb ervoor. Op het dak van mijn appartement zou mooi zijn maar dat mag niet. Dat zou ook een mooie plek zijn voor een 8dbi antenne.

Waar ik ook een klein beetje mee bezig ben is Elumicate. Die zijn nog in de beta-fase, blockchain is nog niet live. Die analyseren met AI beelden van ip-camera`s gericht op voornamelijk kruispunten. Je biedt eigenlijk CPU/GPU power om die beelden te analyseren en krijgt daar op termijn een vergoeding voor. Op termijn komt er de mogelijkheid om ook zelf camera`s in te zetten.

https://www.elumicate.com/

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
estrange schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:44:
Ik heb mezelf niet ingelezen ik ga hier gewoon af op je bericht. Maar hieruit begrijp ik dus dat ze met een crypto incentive mensen zover willen krijgen om overal maar camera's te gaan hangen omdat ze er dan geld voor krijgen. Die beelden worden dan door een AI geanalyseerd en god weet wat er met die data gebeurt, hoe lang deze wordt bijgehouden en dergelijke?
Ik vind dat best eng klinken en potentieel een heel groot privacy issue incoming.

Of begrijp ik het verkeerd?

[...]
Ik deel jouw zorgen, in Nederland zal dit niet eens mogen maar blijkbaar zijn de regels in de VS iets soepeler. De data zal praktisch onbeperkt bewaard worden omdat bedrijven deze data kunnen kopen. In eerste instantie "voeren" zij je beelden van publieke camera`s. De beelden heb ik kunnen volgen en zijn kruispunten in de VS. Later zullen eigen camera`s toegevoegd kunnen worden en dan begint het privacy-probleem nog meer te spelen.

• Cave_Boy
Inmiddels kan er weer gestemd worden voor HIP 52 (voor IOT https://heliumvote.com/14...GNBb1mgHhTjNmc5KkC3XJxu8p ) en voor HIP 53 (data via 5G maar dat kan niet hier in NL (en vele andere landen) https://heliumvote.com/14...ERRrx5kfQkVoX1uqMTxiE5EgJ).

De splitsing van HNT wordt hiermee ook direct gemaakt. De standaard vergoeding voor data blijft hoe ik het lees hetzelfde voor IOT (0.000610687020.00061068702 HNT per 24 bytes) voor de andere variant (5G) is het 0,50 dollar per GB.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:05
Na wat lurken ook maar eens ingestapt, via MP een Sensecap miner aangeschaft en via een webshop een 8dbi antenne met twee meter kabel besteld. Begin volgende week ga ik deze aan zijn balkonhek monteren bij een vriend die 4 hoog woont. Hij heeft vrij uitzicht, dus range zou ver moeten zijn richting zuid, richting noord zit zijn eigen appartement dus "in de weg".

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:49
Cave_Boy schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 06:53:
Inmiddels kan er weer gestemd worden voor HIP 52 (voor IOT https://heliumvote.com/14...GNBb1mgHhTjNmc5KkC3XJxu8p ) en voor HIP 53 (data via 5G maar dat kan niet hier in NL (en vele andere landen) https://heliumvote.com/14...ERRrx5kfQkVoX1uqMTxiE5EgJ).

De splitsing van HNT wordt hiermee ook direct gemaakt. De standaard vergoeding voor data blijft hoe ik het lees hetzelfde voor IOT (0.000610687020.00061068702 HNT per 24 bytes) voor de andere variant (5G) is het 0,50 dollar per GB.
Ze hebben dus nu alleen wel knoppen gemaakt door de splitsing tussen IOT en MOBILE, om het 5G-netwerk een boost te kunnen geven, door daar meer rewards naar toe te laten gaan.

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:08
Ik heb recentelijk mijn 2e miner ontvangen, maar bij nader inzien is de 2e locatie niet geschikt om deze op te hangen. Deze wil ik dus verkopen, maar loop tegen een issue aan.
De hotspot moet activity hebben in de laatste 1200(??) blocks om deze van wallet te kunnen wisselen. Door de beroerde plaatsing haalt de hotspot dit bij lange na niet. Zelfs geen witnesses etc.

Vragen:
1) Kan ik het activity probleem simpelweg oplossen door de miner naast mijn huidige miner te zetten? Want mijn primaire eerste miner heeft wel gewoon netjes activity. Niet veel, maar wel genoeg.
2) Is het updaten van locatie om activity te genereren verplicht, of is dat optioneel? Ik hoef er geen winst mee te maken -> deze 2e miner moet zo snel mogelijk de deur uit.. :P

Het betreft een Bobcat miner 300.

[Voor 6% gewijzigd door enira op 21-07-2022 09:13]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• Cave_Boy
Vragen:
1) Kan ik het activity probleem simpelweg oplossen door de miner naast mijn huidige miner te zetten? Want mijn primaire eerste miner heeft wel gewoon netjes activity. Niet veel, maar wel genoeg.
Je kan een miner verplaaten. Doe je met veel afstand dan krijg je van miners dicht in de buurt mogelijk meldingen dat je te dichtbij bent (wat in werkelijkheid ook is maar mogelijk wel de 300m afstand hebt maar je signaal is niet kloppend voor die afstand). Krijg je mogelijk meer? Mogelijk ja. Hangt echt van de locatie af. Voor een tijdelijke optie zou ik het persoonlijke doen.

2) Is het updaten van locatie om activity te genereren verplicht, of is dat optioneel? Ik hoef er geen winst mee te maken -> deze 2e miner moet zo snel mogelijk de deur uit.. :P Deze vraag eigenlijk al bij vraag 1 beantwoord. Al merk ik op dit moment niet veel van te dichtbij hotspots meldingen.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05 15:58

Stimulate14

⭐⭐⭐

Terrz schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:45:
Na wat lurken ook maar eens ingestapt, via MP een Sensecap miner aangeschaft en via een webshop een 8dbi antenne met twee meter kabel besteld. Begin volgende week ga ik deze aan zijn balkonhek monteren bij een vriend die 4 hoog woont. Hij heeft vrij uitzicht, dus range zou ver moeten zijn richting zuid, richting noord zit zijn eigen appartement dus "in de weg".
Laat even weten hoe het gaat.

• POTMA
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-04 12:39
Hoe kan je eigenlijk HNT storten in je Helium wallet, Binance, Bitvavo en Coinbase ondersteunen dit helaas niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
POTMA schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:57:
Hoe kan je eigenlijk HNT storten in je Helium wallet, Binance, Bitvavo en Coinbase ondersteunen dit helaas niet.
Ik kan met Binance gewoon HNT heen en weer sturen, waar loop je tegengaan?

• POTMA
melvinnie schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 06:28:
[...]

Ik kan met Binance gewoon HNT heen en weer sturen, waar loop je tegengaan?
Ik mag geen euro's overmaken naar mijn Binance account. Dan krijg ik deze melding in beeld:
"Payment Method Unavailable, Fiat deposit have temporarily been suspended for your region."

Als ik vanuit coinbase BTC of ETH wil overmaken naar mijn Binance wallet geeft coinbase aan dat het een invalid QR code is :?

Misschien doe ik iets verkeerd ...

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 08:07
Wel het goede netwerk?
Ik zelf verstuur het via crypto.com
POTMA schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:08:
[...]

Ik mag geen euro's overmaken naar mijn Binance account. Dan krijg ik deze melding in beeld:
"Payment Method Unavailable, Fiat deposit have temporarily been suspended for your region."

Als ik vanuit coinbase BTC of ETH wil overmaken naar mijn Binance wallet geeft coinbase aan dat het een invalid QR code is :?

Misschien doe ik iets verkeerd ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• POTMA
Dazzie schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:01:
Wel het goede netwerk?
Ik zelf verstuur het via crypto.com

[...]
Het is inmiddels gelukt via Coinbase naar Binance en vanuit daar de Helium wallet in.

• Cave_Boy
Omdat ik mijn nieuwe watermeter wil uitlezen zat ik eens te kijken naar wat de mogelijkheden zijn op dit moment. Ik kwam dan ook bij toeval op deze site: https://www.verbruiksover...eter-op-afstand-uitlezen/ . Het verbaasde me al dat ik dusver nog niet iets had gehoord over een slimme watermeter. Blijkbaar is dat nu pas aan het komen? Wat mij echter opvalt is dat deze gebruik maakt van het LoRa netwerk. Ik vraag me echter wel af via welke LoRa dit gaat. Hoe ik het lees is dit jammer genoeg via een eigen LoRa netwerk. Op de site staat namelijk bijvoorbeeld

"Een watermeter afnemen zonder meetdienst kan natuurlijk, de meetgegevens zijn leesbaar op de meter. Om de data op afstand uit te kunnen lezen moeten we antennes installeren en de meetgegevens opslaan zodat u ze later op basis van begindatum/einddatum snel kan opvragen. Voor deze dienst vragen we een klein bedrag per maand. Dit is met korting vooruit te betalen per één jaar (10% korting), drie jaar (20% korting) of vijf jaar (35% korting)."

Zou juist positief zijn als ze het Helium netwerk hiervoor gebruiken. Alleen ja dat kost datapakketjes.... Al moet ik zeggen de prijs is best goedkoop. Zeker als je grotere hoeveelheden doet.

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:49
Cave_Boy schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:35:
Omdat ik mijn nieuwe watermeter wil uitlezen zat ik eens te kijken naar wat de mogelijkheden zijn op dit moment. Ik kwam dan ook bij toeval op deze site: https://www.verbruiksover...eter-op-afstand-uitlezen/ . Het verbaasde me al dat ik dusver nog niet iets had gehoord over een slimme watermeter. Blijkbaar is dat nu pas aan het komen? Wat mij echter opvalt is dat deze gebruik maakt van het LoRa netwerk. Ik vraag me echter wel af via welke LoRa dit gaat. Hoe ik het lees is dit jammer genoeg via een eigen LoRa netwerk. Op de site staat namelijk bijvoorbeeld

"Een watermeter afnemen zonder meetdienst kan natuurlijk, de meetgegevens zijn leesbaar op de meter. Om de data op afstand uit te kunnen lezen moeten we antennes installeren en de meetgegevens opslaan zodat u ze later op basis van begindatum/einddatum snel kan opvragen. Voor deze dienst vragen we een klein bedrag per maand. Dit is met korting vooruit te betalen per één jaar (10% korting), drie jaar (20% korting) of vijf jaar (35% korting)."

Zou juist positief zijn als ze het Helium netwerk hiervoor gebruiken. Alleen ja dat kost datapakketjes.... Al moet ik zeggen de prijs is best goedkoop. Zeker als je grotere hoeveelheden doet.
Zo te zien aan de plaatjes van de watermeter gaat het via NB-IoT:

https://www.axiomametering.com/storage/app/media/NB_IOT.pdf

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:05
Stimulate14 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:24:
[...]

Laat even weten hoe het gaat.
Antenne en miner installeren was zo klaar. De boel aan de praat krijgen was wel even een gedoe. Had bleef uren op offline staan en had HNT nodig om de locatie en antenne te wijzigen. HNT kopen kon natuurlijk niet direct, Binance verifiëren deed moeilijk, daarna kon ik geen BTC kopen etc :(.

Uiteindelijk verkoper van mijn miner gevraagd of ie wat naar mij over kon maken en tikkie kon sturen :+. Miner bleef offline staan en locatie wijzigen gaf een error.

Miner staat nu online, HNT is uit mijn Wallet (voor wijzigen adres + antenne), maar staat nog steeds op de oude locatie en er staat een error onder meldingen. Duurt dat even ofzo?

Antenne vier hoog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cave_Boy
Terrz schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:49:
[...]

Antenne en miner installeren was zo klaar. De boel aan de praat krijgen was wel even een gedoe. Had bleef uren op offline staan en had HNT nodig om de locatie en antenne te wijzigen. HNT kopen kon natuurlijk niet direct, Binance verifiëren deed moeilijk, daarna kon ik geen BTC kopen etc :(.

Uiteindelijk verkoper van mijn miner gevraagd of ie wat naar mij over kon maken en tikkie kon sturen :+. Miner bleef offline staan en locatie wijzigen gaf een error.

Miner staat nu online, HNT is uit mijn Wallet (voor wijzigen adres + antenne), maar staat nog steeds op de oude locatie en er staat een error onder meldingen. Duurt dat even ofzo?

[Afbeelding]

Antenne vier hoog.

[Afbeelding]
Updaten van miner kan soms halve dag duren heb ik germerkt. 2x updaten tegelijk kan niet (dus bijvoorbeeld andere locatie en andere antenne hoogte/ antenne). Dan moet je na eerste update weer opnieuw updaten.

Offtopic. Inmiddels een mail over Geodnet gehad. Het is nu nog kwestie van weken. :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 11:21

• Robbbbbbbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 11:39
Cave_Boy schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 06:28:
[...]

Updaten van miner kan soms halve dag duren heb ik germerkt. 2x updaten tegelijk kan niet (dus bijvoorbeeld andere locatie en andere antenne hoogte/ antenne). Dan moet je na eerste update weer opnieuw updaten.

Offtopic. Inmiddels een mail over Geodnet gehad. Het is nu nog kwestie van weken. :9
offtopic: Nice! Iemand uit een (goede) ervaring met Geodnet?

• Cave_Boy
Heeft iemand al iets gevonden waarmee je de status van je Helium miner via een dashboard ofzo kunt laden?

Heb een beetje gezocht maar vond niet heel veel. Dan kom eigenlijk telkens uit op de Helium app. Wat ik eigenlijk wil is gewoon een interne pagina waar ik gemakkelijk een overzicht heb van vanalles (services die draaien en ook de miners).

Nog niemand met Geodnet. Het is dus een nieuw avontuur. Ik zat nog net in het staartje dat Helium nog wel wat opbracht en heb inmiddels alles eruit zo ook de Geodnet. Het is vooral lekker leren. Wat ik echter nog niet helemaal begrijp is of deze nu ook LoRa doet of niet. Ene stukje lees ik van wel en andere stukje juist weer niet.

• Jelle98
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-05 09:40
Jullie maken me wel nieuwsgierig met al deze Geodnet posts.

Ik vind zelf het verdien model een beetje appart (?) maar is het het waard om nog in te stappen zijn de rewards hoog als je eenmaal de 6/12maanden+ voorbij bent zodat je zelf ook een deel uitgekeerd krijgt.

Mensen met ervaringen die deze kunnen delen?

Zover als ik me er over in kan lezen is de geodnet token nog niet live en zijn de inkomsten totaal onbekend?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cave_Boy
Jelle98 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:31:
Jullie maken me wel nieuwsgierig met al deze Geodnet posts.

Ik vind zelf het verdien model een beetje appart (?) maar is het het waard om nog in te stappen zijn de rewards hoog als je eenmaal de 6/12maanden+ voorbij bent zodat je zelf ook een deel uitgekeerd krijgt.

Mensen met ervaringen die deze kunnen delen?

Zover als ik me er over in kan lezen is de geodnet token nog niet live en zijn de inkomsten totaal onbekend?
Zelf zie ik het een beetje als een vergelijkbare als Helium. Aangezien Helium zijn ups en vooral downs heeft keek ik naar een mogelijk alternatief. Toen kwam ik bij diverse deze als mogelijk alternatief tegen. Het is echt nog in opstartfase dit tegenover Helium die nu wel iets meer bekend is en ook bij diverse exchanges te doen is.

Zoals getypt het is een probeersel aan mijn kant. Ik vind het idee erachter ook leuk en dat zijn mijn punten dan ook geweest om erin mee te gaan. Niet voor de winst. Dat laatste is wel leuke extra. Heb ik niks.. Naja jammer maar dan is het niet erg. De kosten zijn zoals eerder getypt door Helium eigenlijk al vooruit verdiend.
De rewards... Dat is eigenlijk net zoals voor een groot deel gokken.

Er begint wel steeds meer Geod activiteit te komen
https://recentcoin.com/token/geodnet-token-geod-0xAC0F6637

Wordt misschien wel tijd voor een Geodnet topic.

• Zackie
Geodnet zou ik niet aan beginnen, je moet minimaal 20km van elkaar staan om tokens te kunnen verdienen, wie eerste komt , eerste krijgt. Nederland staat momenteel vol ermee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cave_Boy
Zackie schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:16:
Geodnet zou ik niet aan beginnen, je moet minimaal 20km van elkaar staan om tokens te kunnen verdienen, wie eerste komt , eerste krijgt. Nederland staat momenteel vol ermee.
Nederland is volgens de kaart niet vol. Er zijn nog best wel wat gebieden waar geen Geodnet gebeurd.
https://console.geodnet.com/map

De afstand is nu nog 20KM. Kan me herinneren dat bij Helium ook de cellen steeds kleiner zijn geworden mede omdat het steeds voller werd. Of dit nu ook gaat gebeuren. Geen idee. Dit is meer voor het weer en meer precisie voor GPS gedacht. Theoretisch is het hoe meer stations hoe meer precies het is. Er is natuurlijk wel ergens een grens. Daar zitten ze nu naar wat ik lees niet aan.

Voor degene die meer willen lezen over Geodnet. Ik heb gekeken maar er is naar mijn weten geen topic over hier op Tweakers. Op de website van GristleKing staat wel het een en ander gedocumenteerd. https://gristleking.com/a...de-to-setting-up-geodnet/

Verder met onderwerp Helium:
Inmiddels ben ik wel al iets verder voor mijn dashboard idee. Een sensor die ik heb kan ik al via een dashboard uitlezen. Nu wil ik nog het apparaat eigenlijk uitlezen. Voordat ik dat kan doen moet ik wel even geheel opnieuw beginnen. De MQTT server is niet stabiel (teveel try-outs en geknutsel).

https://docs.helium.com/u...onsole/integrations/mqtt/

• Zackie
@Cave_Boy Oke :)

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

We blijven Nederlanders he, als we ergens aan kunnen verdienen stappen we over.

• melvinnie
  • Niet online
De activity loopt wel weer enorm terug op al mijn miners helaas. De meeste doen 0.03 per dag en een enkeling nog 0.12. Drie weken terug was dat toch nog wel anders.

• Jelle98
Cave_Boy schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:10:
Heeft iemand al iets gevonden waarmee je de status van je Helium miner via een dashboard ofzo kunt laden?

Heb een beetje gezocht maar vond niet heel veel. Dan kom eigenlijk telkens uit op de Helium app. Wat ik eigenlijk wil is gewoon een interne pagina waar ik gemakkelijk een overzicht heb van vanalles (services die draaien en ook de miners).

Nog niemand met Geodnet. Het is dus een nieuw avontuur. Ik zat nog net in het staartje dat Helium nog wel wat opbracht en heb inmiddels alles eruit zo ook de Geodnet. Het is vooral lekker leren. Wat ik echter nog niet helemaal begrijp is of deze nu ook LoRa doet of niet. Ene stukje lees ik van wel en andere stukje juist weer niet.
Ik gebruik op mn android telefoon de app Heliumgeek. Geeft me snel een overzicht van mn miners wat ze draaien. Je kunt op de miner verder klikken en nog veel meer info zien (maar dit doe ik eigenlijk nooit meer)

https://heliumgeek.com/

edit: link toegevoegd

• PhRiXoS
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 11:03
Cave_Boy schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:56:
[...]

Wordt misschien wel tijd voor een Geodnet topic.
goed idee.

Gisteren nog even contact gehad. Als het goed is wordt de mijne eind van de week verstuurd.

• Cave_Boy
PhRiXoS schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:19:
[...]

goed idee.

Gisteren nog even contact gehad. Als het goed is wordt de mijne eind van de week verstuurd.
Heb mijne geïnstalleerd en hij werkt. Krijg alleen niet mijn wallet gekoppeld. Snap dat deel niet goed. Heb YouTube video erbij gebruikt. Heb mail gestuurd de support. Even afwachten.

Helium is bij mij wel geheel gestopt/ ingekakt momenteel. Was ook een reparatie uitgevoerd las ik en wordt weer opgestart.

• PhRiXoS
Cave_Boy schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:33:
[...]

Heb mijne geïnstalleerd en hij werkt. Krijg alleen niet mijn wallet gekoppeld. Snap dat deel niet goed. Heb YouTube video erbij gebruikt. Heb mail gestuurd de support. Even afwachten.

Helium is bij mij wel geheel gestopt/ ingekakt momenteel. Was ook een reparatie uitgevoerd las ik en wordt weer opgestart.
zojuist verzendbevestiging ontvangen. Hoelang duurde het voordat jij de miner ontving na de verzendbevestiging?

• Cave_Boy
PhRiXoS schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:38:
[...]

zojuist verzendbevestiging ontvangen. Hoelang duurde het voordat jij de miner ontving na de verzendbevestiging?
3 dagen. Was via UPS. Keeg ook bericht van UPS om een bedrag over te maken.

• PhRiXoS
Cave_Boy schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:43:
[...]

3 dagen. Was via UPS. Keeg ook bericht van UPS om een bedrag over te maken.
die van mij komt van dhl

hoe hoog was het bedrag voor de invoeringsrechten?

• Zackie
iets van 166 euro , alleen die van mij kwam uit USA.

• Cave_Boy
Inmiddels lijken mijn miners het inmiddels weer iets te doen met activiteit.

Ik had als invoerbedrag 68,xx euro.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

PhRiXoS schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:44:
[...]

die van mij komt van dhl

hoe hoog was het bedrag voor de invoeringsrechten?
€ 116 meen ik.

• melvinnie
  • Niet online
Cave_Boy schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 05:38:
Inmiddels lijken mijn miners het inmiddels weer iets te doen met activiteit.

Ik had als invoerbedrag 68,xx euro.
Ja na de blockchain halt leeft het inderdaad weer een beetje. 5/6 hebben 0.1+ en de Bobcat doet weer eens helemaal niets 8)7 Constant slechte dagen met dat ding.

• PhRiXoS
voor mijn Linxdot helium miner uit china betaalde ik iets meer dan 17 euro invoerrechten. (veel lager dan ik verwacht had, maar de waarde van het pakket klopte niet op de invoerpapieren)

voor de Geodnet heb ik zojuist een betaalverzoek van iets meer dan 114 euro ontvangen (geheel zoals ik verwacht had)
Maandag komt hij binnen

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 12:04

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Op welke afstand moeten andere miners zitten, ik woon niet in een dicht bevolkt gebied(en begin net met helium Mining)

• Cave_Boy
sander817 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:09:
Op welke afstand moeten andere miners zitten, ik woon niet in een dicht bevolkt gebied(en begin net met helium Mining)
De minimale afstand is 300m tussen de stations. Dit is vaak makkelijk realiseerbaar.

• melvinnie
  • Niet online
Cave_Boy schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:03:
[...]

De minimale afstand is 300m tussen de stations. Dit is vaak makkelijk realiseerbaar.
Vrij weinig mensen die zich eraan houden :+

• Cave_Boy
melvinnie schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:07:
[...]

Vrij weinig mensen die zich eraan houden :+
Klopt. Als het een hele mooie plek is wil nog wel eens iemand even de plek ook gebruiken. _/-\o_

Tot behoorlijke verassing kon ik opeens sinds gister op de Bitvavo handelen in Helium wat daar al op mijn account stond. Dit was eerder stop gezet. Het lijkt dat het weer een stapje verder is daar? Je kan nog niet erheen sturen.

[Voor 30% gewijzigd door Cave_Boy op 14-08-2022 10:17]

• PhRiXoS
Mijn Geodnet miner is up and running.
ik heb hem tijdelijk even buiten op de tuintafel gezet. Overal bomen en huizen dus ik verwachtte er nog niet veel van. Wat blijkt.. ik zie tussen de 35 en 40 satellieten. Dus volle bak qua dagelijkse tokens (2 per uur).

• Jelle98
PhRiXoS schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:22:
Mijn Geodnet miner is up and running.
ik heb hem tijdelijk even buiten op de tuintafel gezet. Overal bomen en huizen dus ik verwachtte er nog niet veel van. Wat blijkt.. ik zie tussen de 35 en 40 satellieten. Dus volle bak qua dagelijkse tokens (2 per uur).
Maar die 2/H krijg jij toch niet uitbetaald? pas na X maanden krijg je een percentage..?

Anoniem: 315056

zijn er nog altijd gigantische wachttijden bij alle leveranciers? ik had vorig jaar er eentje besteld bij linxdot maar dan uiteindelijk toch geannuleerd omdat ik toen geen zin had om zo lang te wachten.. zou dit projectje misschien toch nog willen doen :)

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Anoniem: 315056 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:01:
zijn er nog altijd gigantische wachttijden bij alle leveranciers? ik had vorig jaar er eentje besteld bij linxdot maar dan uiteindelijk toch geannuleerd omdat ik toen geen zin had om zo lang te wachten.. zou dit projectje misschien toch nog willen doen :)
Ik heb mijn bestelling op 27 januari geplaatst en is op 21 juli geleverd. In mijn geval dus 6 maanden levertijd. Heeft zolang geduurd dat ik me inmiddels afvraag waarom ik 'm ook alweer besteld had.

• PhRiXoS
Jelle98 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:53:
[...]

Maar die 2/H krijg jij toch niet uitbetaald? pas na X maanden krijg je een percentage..?
tokens worden elke 2 uur uitgekeerd. afhankelijk van je uptime en aantal satellieten per 5 minuten.

$GEOD is nu ook te vinden op https://coinmarketcap.com/currencies/geodnet/

• Cave_Boy
Levertijd is bij diverse inmiddels naar wat ik hoor dezelfde week of zelfs soms volgende dag geworden. Sommige zijn wel langer. Maar dit heeft ook zo zijn prijs. De prijs heeft ook een behoorlijke daling gehad.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Spykie schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:04:
[...]

Ik heb mijn bestelling op 27 januari geplaatst en is op 21 juli geleverd. In mijn geval dus 6 maanden levertijd. Heeft zolang geduurd dat ik me inmiddels afvraag waarom ik 'm ook alweer besteld had.
Staan er ook genoeg op Marktplaats.

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:26
Ik zou linxdot niet aanraden. Ik ben nog steeds met hen in “gevecht” voor een refund terwijl ze dondersgoed weten dat ik gelijk heb. Contacten is haast onmogelijk en ze reageren nergens op

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

• Cave_Boy
Space21 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:40:
[...]

Ik zou linxdot niet aanraden. Ik ben nog steeds met hen in “gevecht” voor een refund terwijl ze dondersgoed weten dat ik gelijk heb. Contacten is haast onmogelijk en ze reageren nergens op
Ik heb linxdot. Werkt prima en contact was erg prettig. Daarbij kan ik zeggen dat ze zelfs coulant waren. Er zijn voor elk merk slechte en goede punten. In dit topic zijn van de meeste merken wel wat positieve en negatieve punten opgenoemd.

Overigens... Het netwerk lijkt wel weer ingestort .. Niet goed voor de betrouwbaarheid.

• melvinnie
  • Niet online
Cave_Boy schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:42:
[...]

Ik heb linxdot. Werkt prima en contact was erg prettig. Daarbij kan ik zeggen dat ze zelfs coulant waren. Er zijn voor elk merk slechte en goede punten. In dit topic zijn van de meeste merken wel wat positieve en negatieve punten opgenoemd.

Overigens... Het netwerk lijkt wel weer ingestort .. Niet goed voor de betrouwbaarheid.
Alle focus ligt op $Mobile jammer genoeg. Het doel. Is bereikt, genoeg coverage voor de data-packets op iot. Binnenkort gaan de rewards over van $HNT naar $IOT, ik ben erg benieuwd wat dat gaat betekenen. We krijgen wel een airdrop begreep ik zodra dat live gaat om het netwerk een kickstart te geven.

Zelf hoop ik dat de 5G/WiFi-netwerken nog wat beweging in de marktprijs gaan brengen, daarom hodl ik nog.

• Cave_Boy
melvinnie schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:36:
[...]

Alle focus ligt op $Mobile jammer genoeg. Het doel. Is bereikt, genoeg coverage voor de data-packets op iot. Binnenkort gaan de rewards over van $HNT naar $IOT, ik ben erg benieuwd wat dat gaat betekenen. We krijgen wel een airdrop begreep ik zodra dat live gaat om het netwerk een kickstart te geven.

Zelf hoop ik dat de 5G/WiFi-netwerken nog wat beweging in de marktprijs gaan brengen, daarom hodl ik nog.
Dat is hetzelfde als wat ik doe. Als straks de prijs echt niks meer is verwacht ik vrij snel daling in het aantal punten omdat het dan echt te laag is voor velen.

Ben stiekem wel benieuwd of GEOD Helium gaat inhalen of niet. Op dit moment is GEOD zo goed als niks waard en HNT vrijwel niks. ;)

[Voor 8% gewijzigd door Cave_Boy op 17-08-2022 07:47]

• melvinnie
  • Niet online
https://fastminers.io/sto...sun-helium-hotspot-miner/

Dit is zo ver ik weet een full hotspot, inclusief import zal je rond de 250 euro kwijt zijn. Nog steeds een roi van 250 dagen natuurlijk voor de gemiddelde goede locatie dus je moet er dan wel van overtuigd zijn dat Helium het dan nog vergelijkbare rewards geeft.
Niet mijn ref code maar wel een tientje korting: "nerdy"

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
melvinnie schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 22:16:
https://fastminers.io/sto...sun-helium-hotspot-miner/

Dit is zo ver ik weet een full hotspot, inclusief import zal je rond de 250 euro kwijt zijn. Nog steeds een roi van 250 dagen natuurlijk voor de gemiddelde goede locatie dus je moet er dan wel van overtuigd zijn dat Helium het dan nog vergelijkbare rewards geeft.
Niet mijn ref code maar wel een tientje korting: "nerdy"
Ik zou toch echt aanraden er nog wat extra spullen bij te bestellen (buitenantenne, antennekabel, tape, bevestiging, etc.) om er voor te zorgen dat je die 'gemiddelde goede locatie' echt optimaal benut. Daarmee komt de rekening echter wel 50-100 euro duurder uit en wordt je ROI 300 dagen tot één jaar (uitgaande van stabiele hnt opbrengsten en hnt prijzen).

• melvinnie
  • Niet online
scorpion303 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:20:
[...]

Ik zou toch echt aanraden er nog wat extra spullen bij te bestellen (buitenantenne, antennekabel, tape, bevestiging, etc.) om er voor te zorgen dat je die 'gemiddelde goede locatie' echt optimaal benut. Daarmee komt de rekening echter wel 50-100 euro duurder uit en wordt je ROI 300 dagen tot één jaar (uitgaande van stabiele hnt opbrengsten en hnt prijzen).
Daar ben ik me van bewust :P heb er nog maar 6 :+

• Cave_Boy
Plus je weet niet wat er gaat gebeuren als straks HNT opgesplitst wordt. HNT is de top van de munt en dan krijg je de mobiele variant en de IOT variant. Ik verwacht dat erg veel door de mobiele variant binnengehaald zal gaan worden en de IOT variant een beetje achter blijft. Mogelijk met kleine aanpassingen doen ze dit redelijk goed instellen maar ik zie op dit moment bijvoorbeeld vergeleken met een jaar terug niet een grote groei van IOT op het Helium netwerk wat eigenlijk wenselijk zou zijn voor het vertrouwen.

• Stef_Venner
  • Laatst online: 24-05 14:16
Ik heb een klein probleem met mijn Sensecap. Deze is ineens niet meer online op het Helium netwerk. Iemand idee om dit te fixen?

Reboot/reconfig werkt niet.

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

l3p

www.^.nl

Brand de blauwe LED nog na een reboot?
Mijne was na de firmware update 3 weken terug ook gestopt. SD card dood.
Nieuw SD kaartje van een paar euro, flashen, via support de config.json gekregen en booten.
30 min later weer up.

[Voor 6% gewijzigd door l3p op 22-08-2022 19:43]

L3p - HF - PC - HT - MK - PV

• scorpion303
  • Niet online
Stef_Venner schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:54:
Ik heb een klein probleem met mijn Sensecap. Deze is ineens niet meer online op het Helium netwerk. Iemand idee om dit te fixen?

Reboot/reconfig werkt niet.
[Afbeelding]
Lokaal inloggen en reboot? Of ‘reset blocks’? Je weet zeker dat alles kwa netwerk helemaalgoed zit?

Alternatief is even de json van de sd card halen, verse sensecap image downloaden en op sd card zetten (inclusief json), instructies staan hier https://parleylabs.com/20...ensecap-m1-micro-sd-card/

• Stef_Venner
  • Laatst online: 24-05 14:16
scorpion303 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:44:
[...]

Lokaal inloggen en reboot? Of ‘reset blocks’? Je weet zeker dat alles kwa netwerk helemaalgoed zit?

Alternatief is even de json van de sd card halen, verse sensecap image downloaden en op sd card zetten (inclusief json), instructies staan hier https://parleylabs.com/20...ensecap-m1-micro-sd-card/
Vreemd genoeg werkt het knopje indrukken totdat je een blauw lampje ziet ook niet. Ga morgen eens de SD kaart vervangen en die image flashen. Thanks!

• sander817

sander817

ik heb een linxdot aangeschaft, maar krijg deze in de app niet via bluetooth the zien.
Device start volgens mij normaal op, zie ook ipadres in de router, eerste led is groen, 2e led knippert lamgzaam rood. Indrukken van de bluetoothknop achterop 3 sec geeft geen solid rode led(pairing mode)

2e led is meteen langzaam aan het knipperen na een reboot. Wat gaat er fout?
webpage via 192.168.1.87 doet ook niks

[Voor 5% gewijzigd door sander817 op 23-08-2022 11:46]

• Spykie
  • Nu online
sander817 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:41:
ik heb een linxdot aangeschaft, maar krijg deze in de app niet via bluetooth the zien.
Device start volgens mij normaal op, zie ook ipadres in de router, eerste led is groen, 2e led knippert lamgzaam rood. Indrukken van de bluetoothknop achterop 3 sec geeft geen solid rode led(pairing mode)

2e led is meteen langzaam aan het knipperen na een reboot. Wat gaat er fout?
webpage via 192.168.1.87 doet ook niks
Ik had twee weken geleden hetzelfde. Na een week begon 'ie het opeens te doen.
Bijzonder frustrerend set-up proces waar je nul invloed op hebt.

• sander817

sander817

ok, afwachten dus? Jij kon ook niet pairen met bluetooth?

• Spykie
  • Nu online
sander817 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:20:
ok, afwachten dus? Jij kon ook niet pairen met bluetooth?
Yup. En de app zag 'm soms wel / soms niet maar kon vervolgens het pair proces niet vervolgen. Paar dagen later ging het opeens wel.

Het was in mijn geval de eerste drie dagen logisch dat het niet werkte, de app moet namelijk eerst updaten via internet voordat het pairen uberhaupt lukt en ik had een niet werkende utp kabel aangesloten :+ . Nadat ik dat veranderd had werkte het na 3/4 dagen opeens.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Coffeezilla over Helium

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:46
Ik heb donderdag mijn Linxdot ontvangen maar deze lijkt weinig te doen. Kunnen jullie aan onderstaande screenshots zien of deze correct werkt? Ik vind het vooral raar dat de blockchain waarden op 0 blijven staan. De miner heeft twee dagen aangestaan verbonden met LAN maar heb hem nu weer voor het raam gezet op wifi.

Via LAN was de DI speed trouwens ongeveer 5000kBps.

• melvinnie
  • Niet online
HeldereM schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:08:
Ik heb donderdag mijn Linxdot ontvangen maar deze lijkt weinig te doen. Kunnen jullie aan onderstaande screenshots zien of deze correct werkt? Ik vind het vooral raar dat de blockchain waarden op 0 blijven staan. De miner heeft twee dagen aangestaan verbonden met LAN maar heb hem nu weer voor het raam gezet op wifi.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Binnen is de kans op goede resultaten heel klein, zeker met de stock antenne en achter dubbel glas. Het kan zomaar een paar dagen duren voordat je iets voorbij ziet komen in deze situatie. Maar geef het nog even in ieder geval, soms doen miners op goede locaties het ook een paar dagen minder of helemaal niet.

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:54
Dit is niet de bedoeling

[Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 27-08-2022 16:30]

• Cave_Boy
Het zou inmiddels niks meer moeten uitmaken maar er staat relayed. Probeer eens de bekende poort te openen (44158). Ik merk bij mij dat dit wel verschil uitmaakt.

Zoals eerder genoemd. Binnen is niet echt handig. Zet de antenne buiten en als het kan een buitenantenne. Let hierbij ook op de plaatsing. (zo hoog mogelijk en niet dat er nog iets in zicht is dat het signaal zou kunnen blokken (een muur/ bomen bijvoorbeeld).

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04:56
HeldereM schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Externe antenna aansluiten met een goede kabel en antenne zo hoog mogelijk op een mast.
Binnen heeft echt geen zin, zie ook bovenstaande reactie van Caveboy.

• Cave_Boy
Ben benieuwd tot hoever ze HNT laten zakken. Hoop niet dat ze die in waarde opnieuw van 0 willen gaan opbouwen. Eerder was het nog redelijk stabiel met een waarde van $11 a $12. Toen zakte hij naar $8 a $9. Inmiddels zitten we $5 a $6. https://coinmarketcap.com/currencies/helium/

• melvinnie
  • Niet online
Cave_Boy schreef op donderdag 1 september 2022 @ 06:07:
Ben benieuwd tot hoever ze HNT laten zakken. Hoop niet dat ze die in waarde opnieuw van 0 willen gaan opbouwen. Eerder was het nog redelijk stabiel met een waarde van $11 a $12. Toen zakte hij naar $8 a $9. Inmiddels zitten we $5 a $6. https://coinmarketcap.com/currencies/helium/
Ik denk dat teveel mensen de hoop verliezen. Er moet echt bullish nieuws komen om dat te veranderen maar 5G, sub-Dao's en switch naar Solana-blockchain zijn niet iets waar mensen waarde in zien. Vrijwel niemand gebruikt het iot gedeelte dus het brengt geen waarde in de echte wereld. (behalve voor de Hotspot Manufacturers :+ )

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:08
Cave_Boy schreef op donderdag 1 september 2022 @ 06:07:
We zitten in een bearmarket, die gaat nog wel verder zakken. my2cents, bij Helium zijn het gewoon prutsers. Alles wordt zo ad-hoc uitgerold, weinig getest, continu veranderingen en nieuwe impulsen. Het enige wat stabiel blijft zijn de fees die de uitvinders opstrijken.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:51
stormfly schreef op donderdag 1 september 2022 @ 07:39:
[...]

We zitten in een bearmarket, die gaat nog wel verder zakken. my2cents, bij Helium zijn het gewoon prutsers. Alles wordt zo ad-hoc uitgerold, weinig getest, continu veranderingen en nieuwe impulsen. Het enige wat stabiel blijft zijn de fees die de uitvinders opstrijken.
Ze zullen vast dingen beter hebben kunnen doen, de vraag is alleen of ze meer hadden kunnen zorgen voor daadwerkelijk gebruik. Want laten we wel wezen, alle andere potentiele issues zouden snel vergeten zijn als er voor tientallen miljoenen per jaar aan data credits werden gebruikt door daadwerkelijke IoT devices.

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:46
melvinnie schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:53:
[...]

Binnen is de kans op goede resultaten heel klein, zeker met de stock antenne en achter dubbel glas. Het kan zomaar een paar dagen duren voordat je iets voorbij ziet komen in deze situatie. Maar geef het nog even in ieder geval, soms doen miners op goede locaties het ook een paar dagen minder of helemaal niet.
Nu na een kleine week zie ik haast elk uur witnesses en ook is het hotspot begonnen met het versturen van meerdere beacons per dag die netjes door 14 andere hotspots opgepikt worden. Had dus wat tijd nodig om op gang te komen.
Ik ga nadenken over een buiten antenne, helaas is het schilderwerk net gedaan en de steiger weg 😢

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 20:17
stormfly schreef op donderdag 1 september 2022 @ 07:39:
[...]

Ik denk dat er nu inderdaad veel bearish nieuws is wat de koers drukt. En natuurlijk het netwerk was niet altijd even top, het heeft er op zekere moment een dag uit gelegen.
Maar vergis je niet dat een netwerk met 900k and counting nogal wat uitdagingen heeft.

Verder denk ik wel dat het idee achter een P2P mobiele netwerk echt potentie heeft. Enige probleem is dat we geen CBRS hebben in europa |:(
Verder zie je ook dat er in de VS, vergelijkbare projecten zijn, zoals pollen mobile.

• Cave_Boy
Mr.Jingles schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:54:
[...]

Ik denk dat er nu inderdaad veel bearish nieuws is wat de koers drukt. En natuurlijk het netwerk was niet altijd even top, het heeft er op zekere moment een dag uit gelegen.
Maar vergis je niet dat een netwerk met 900k and counting nogal wat uitdagingen heeft.

Verder denk ik wel dat het idee achter een P2P mobiele netwerk echt potentie heeft. Enige probleem is dat we geen CBRS hebben in europa |:(
Verder zie je ook dat er in de VS, vergelijkbare projecten zijn, zoals pollen mobile.
Veel Bearisch nieuws wil ik het inmiddels niet meer noemen. Het is inmiddels zoeken naar positief nieuws. Ik ben het zoals in eerdere berichten hier door mij getypt helemaal mee eens dat het netwerk potentie heeft maar het wordt nu gewoon kapot gemaakt. Waarbij ik waarden van €50+ per HNT heb meegemaakt is deze nu rond de €3,50.

Er kan natuurlijk gemeld worden dat er voor elke verandering gewoon gestemd kan worden. Echter het is mij opgevallen als een stemming net online is dan binnen een uur zijn er zoveel stemmen aan een kant dat het eigenlijk geen nut heeft om de andere kant te stemmen. Het wordt letterlijk gestuurd door bepaalde partijen die er heel veel belang bij hebben om iets erdoorheen te krijgen. Zo is dit ook gebeurd met de 5G optie in Amerika. Wij hebben in Europa hier niks aan. We mogen volgens mij blij zijn als er door de 5G activering en de munt splitsing nog een opleving komt van HNT. Momenteel doe ik zelf maar zoveel mogelijk HNT binnenhalen. Voor de rest.. verkopen etc. heeft nu ook geen zin meer. In de eerste plannen die ik las over Helium kwam 5G niet voor. De 5G plannen kwamen later. Het netwerk zou echt voor IOT gebruikt worden en het was veel belovend (dit laatste kan nog steeds met de nodige inspanningen).

Even ter geschiedenis. 3 maanden terug was het nog ongeveer €12,00 per HNT.

Het geld heb ik zelf allang eruit. Maar als je zo met je netwerk omgaat haal je wel alle fun eruit. De berichten op Discord vind ik persoonlijk ook niet altijd positief. Net zoals de vele ad-hoc oplossingen. Al moet ik wel typen dat dit laatste de laatste maand een stukje stabieler voor mijn gevoel is geworden.

Ben ik perse negatief. Nee maar moet wel toegeven dat het lastiger is geworden hier positief hierover te kunnen praten.

Ik zie het zelf een beetje als een mislukte Kickstarter die mogelijk nog wat wordt maar zelf verwacht ik de komende tijd er niks van. Misschien dat mijn product nog volgt...

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:29
Cave_Boy schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:55:
[...]

Veel Bearisch nieuws wil ik het inmiddels niet meer noemen. Het is inmiddels zoeken naar positief nieuws. Ik ben het zoals in eerdere berichten hier door mij getypt helemaal mee eens dat het netwerk potentie heeft maar het wordt nu gewoon kapot gemaakt. Waarbij ik waarden van €50+ per HNT heb meegemaakt is deze nu rond de €3,50.

Er kan natuurlijk gemeld worden dat er voor elke verandering gewoon gestemd kan worden. Echter het is mij opgevallen als een stemming net online is dan binnen een uur zijn er zoveel stemmen aan een kant dat het eigenlijk geen nut heeft om de andere kant te stemmen. Het wordt letterlijk gestuurd door bepaalde partijen die er heel veel belang bij hebben om iets erdoorheen te krijgen. Zo is dit ook gebeurd met de 5G optie in Amerika. Wij hebben in Europa hier niks aan. We mogen volgens mij blij zijn als er door de 5G activering en de munt splitsing nog een opleving komt van HNT. Momenteel doe ik zelf maar zoveel mogelijk HNT binnenhalen. Voor de rest.. verkopen etc. heeft nu ook geen zin meer. In de eerste plannen die ik las over Helium kwam 5G niet voor. De 5G plannen kwamen later. Het netwerk zou echt voor IOT gebruikt worden en het was veel belovend (dit laatste kan nog steeds met de nodige inspanningen).

Even ter geschiedenis. 3 maanden terug was het nog ongeveer €12,00 per HNT.

Het geld heb ik zelf allang eruit. Maar als je zo met je netwerk omgaat haal je wel alle fun eruit. De berichten op Discord vind ik persoonlijk ook niet altijd positief. Net zoals de vele ad-hoc oplossingen. Al moet ik wel typen dat dit laatste de laatste maand een stukje stabieler voor mijn gevoel is geworden.

Ben ik perse negatief. Nee maar moet wel toegeven dat het lastiger is geworden hier positief hierover te kunnen praten.

Ik zie het zelf een beetje als een mislukte Kickstarter die mogelijk nog wat wordt maar zelf verwacht ik de komende tijd er niks van. Misschien dat mijn product nog volgt...
Ik laat hem ook hobbelen geld immers gelukkig er ook uit.

Nebra was een miskoop gelukkig via Nederlandse hub gekocht en geld teruggekregen.

Het kun je trouwens nu zowel Binance als kucoin niet verplaatsen.

Al te zwijgen over Planet watch( niet geïnvesteerd)

AnimeAdicted

• Zackie
Check Crankk eens, project gaat de Helium device's overnemen.

• Cave_Boy
Zackie schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:54:
Linkje?

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Zackie schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:54:
Heb je daar een bron van? Zou wel erg fijn zijn als je je hotspots kan overzetten, ik zie zo snel niets op de website staan.

Van klussen krijg je grijze haren

• Zackie
Discord & TG.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:32

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Zijn vandaag 6706 hotspots toegevoegd voor de denylist:
https://github.com/helium/denylist/issues/7809

Dit gebaseerd op machine learning ontworpen door een nieuwe medewerker van Helium.

Rewards kunnen dus een klein beetje stijgen nu. :)
Goed nieuws in ieder geval dat Helium er iets aan doet!

Als je er zo over denkt: 6700 raspberry pi's of 3.35 miljoen euro aan hotspots.. 8)7 :X

[Voor 14% gewijzigd door LED-Maniak op 27-09-2022 23:25]

Appeltaart is lekker!

• Cave_Boy
LED-Maniak schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 23:18:

Dit gebaseerd op machine learning ontworpen door een nieuwe medewerker van Helium.

Als je er zo over denkt: 6700 raspberry pi's of 3.35 miljoen euro aan hotspots.. 8)7 :X
Gaat de goede kant op maar wat daar ook opgenoemd wordt is jammer genoeg nogsteeds gaande ( je hoeft de deny list niet te laden).

""As long as the denylist is optional this seems to be the wrong way. Everyday more denylisted HS get active again and get rewarded. This has to be solved before more HS are added to the denylist.""

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:25
Van Hotspot vendors die de denylist niet respecteren moet hun vendor key worden ingetrokken

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Cave_Boy
Heb een beetje op de Crankk pagina gekeken en het ziet er mooi gemaakt uit maar het voelt nog wel erg veel in de kinderschoenen. Deels klopt dat natuurlijk omdat dit nog in opzet is.

De antwoorden zijn in elk geval belovend:

About Crankk
How is Crankk better than Helium
We’ve been mining Helium for some time and tried to eliminate some of the apparent nuisances we encountered. We’re not saying Crankk is better. We’re striving to make it better.

Seriously, how is it different from Helium?
Crankk didn’t develop its own blockchain. It uses the Kadena blockchain with low gas fees. Crankk is a token on Kadena. This choice eliminates a lot of the complexity and lowers the requirement for the project in terms of what it needs to prove to be viable. Kadena has proven to be fast, resilient, secure and low cost. This way we were able to concentrate on features that make participating in Crankk a lot more fun and a lot less risky.

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 16:34
LED-Maniak schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 23:18:

Ik heb er een paar gepakt uit die lijst en geen van de hotspot id's die ik gecheckt heb uit die lijst zijn denied.. :?

• scorpion303
  • Niet online
Acidrain schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:45:
[...]

Ik heb er een paar gepakt uit die lijst en geen van de hotspot id's die ik gecheckt heb uit die lijst zijn denied.. :?
De laatste deny list update was vier dagen geleden. Deze deny list additions zijn pas 2 dagen geleden voorgesteld. Het is nu wachten op een review/pull, waarna de voorgestelde wijziging definitief wordt.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:51
ScuL schreef op woensdag 28 september 2022 @ 07:02:
Van Hotspot vendors die de denylist niet respecteren moet hun vendor key worden ingetrokken
Maar in hoeverre is het dan nog decentralized? Niet dat dat voor mij persoonlijk een probleem zou zijn, maar dan kan je je wel afvragen waarom je nog de hele blockchain nodig hebt.

• Cave_Boy
Als er als groep besloten wordt dat er een deny list moet komen dan moet je ook aan deze lijst houden. Er is immers hiervoor gekozen. Echter veel eigenaren van juist dit soort vaak velden met Helium miners willen alleen met de voordelen meedoen en als er iets nadelig is dan doen ze niet mee. Decentralized kan in dit geval nogsteeds . Er moet echter wel centraal met bijvoorbeeld een stemming iets besloten worden. Dit wordt naar mijn idee gewoon gedaan.

Het is jammer genoeg naar mijn weten niet zo dat er een bepaalde tijd is dat je een update verwerkt moet hebben op een systeem.

Een aantal stemmingen zijn ook eigenlijk voor mij duidelijk door van die nep Helium velden voor gestemd terwijl dit voor vele kleine "standaard" eigenaren van een Helium miner juist minder gunstig was.

@Acidrain Eerder zag ik in mijn buurt die geblokkeerd waren (was in begin periode) vrij kort erna waren ze spontaan weer vanalles aan het binnenhalen. Deze waren later weer een paar keer geblokkeerd maar telkens waren ze vrij kort erna gedeblokkeerd.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:25
Sissors schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:26:
[...]

Maar in hoeverre is het dan nog decentralized? Niet dat dat voor mij persoonlijk een probleem zou zijn, maar dan kan je je wel afvragen waarom je nog de hele blockchain nodig hebt.
Het gaat om de strijd tegen misbruik.

Het Helium netwerk geeft een beloning voor mensen die dekking leveren door een antenne te plaatsen met het doel dat andere apparaten met dat netwerk kunnen verbinden.

Als je 50 hotspots in een schuur stopt dan levert dat geen extra dekking op en is het geven van een beloning dus niet terecht.

Al die mensen die gaming clusters opzetten nemen een aanzienlijk deel van de beloning weg voor mensen die wél op een correcte manier hotspots opzetten. Het is een schandalig soort fraude dat niet hard genoeg aangepakt kan worden

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee