Acties:
  • 0Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:28
Ik heb de welbekende poort forwarding gisteren even gesloten... zag niet veel verschil. Na ongeveer een uur de poort forwarding weer geactiveerd en zag dat nat op symmetric stond. Dit was altijd none.

In de werking verder geen verschil geconstateerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
jgsr schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:25:
Ik heb de welbekende poort forwarding gisteren even gesloten... zag niet veel verschil. Na ongeveer een uur de poort forwarding weer geactiveerd en zag dat nat op symmetric stond. Dit was altijd none.

In de werking verder geen verschil geconstateerd.
Er is ook geen verschil meer sinds de Light-hotspot activatie. Die poort doet nu niets meer en ik denk dat er binnenkort wordt aangegeven dat deze dicht mag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-01 09:44

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik heb mijn miner nog nieuw in doos gesealed, verkopen dus? Zonder winst dus puur break-even.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:16
Stimulate14 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:51:
Zonder winst dus puur break-even.
Dat lukt al niet meer, een SenseCAP van 600e rond brengt nog maar 450 op. Hoop voor je dat het wel lukt _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

stormfly schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:53:
[...]

Dat lukt al niet meer, een SenseCAP van 600e rond brengt nog maar 450 op. Hoop voor je dat het wel lukt _/-\o_
Dan heb ik € 30 verlies :P. Ill take it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quality
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-06-2022
Hoi, wie kan mij helpen? Linxdot miner met 915mhz frequency aangeschaft.

Zal dit niet gaan werken?
Is het omzetten naar 868mhz mogelijk?

Alvast bedankt voor de hulp?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:40
Quality schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:04:

dit gaat niet werken in dit gebied, misschien terugsturen en omruilen?
Valt niet zo snel te omzeilen nee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:29
Quality schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:04:

Omzetten gaat niet. Je zult echt moeten omruilen of verkopen voor iemand die hem wilt hebben in bijvoorbeeld Amerika

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cave_Boy
melvinnie schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:15:
[...]

Er is ook geen verschil meer sinds de Light-hotspot activatie. Die poort doet nu niets meer en ik denk dat er binnenkort wordt aangegeven dat deze dicht mag.
Ben alleen benieuwd wanneer dat moment is. Mijn Linxdot gaat duidelijk beter werken met poort dicht. Toen ik poort opende zaktte alles helemaal in.

Heltec is juist tegenovergesteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JordydG1998
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2022
Cave_Boy schreef op maandag 30 mei 2022 @ 05:59:
[...]
Wat me ook opvalt is dat ik de laatste dagen veel meer data pakketjes krijg (die nogstees bijna niks waard zijn). Om mij heen zie ik bij andere die vrij weinig. Ik heb naar mijn weten niet echt iets raars ingesteld. Sterker nog de welbekende poort is dicht.
Dus omdat jou miner relayed is pakt die meer data pakketjes, denk je? :?

Altijd zelf blijven nadenken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cave_Boy
JordydG1998 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:11:
[...]

Dus omdat jou miner relayed is pakt die meer data pakketjes, denk je? :?
Ik heb geen idee. Dit is wel wat mij opvalt en bevindingen zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JordydG1998
Ach, heb mijn Sensecap van iemand overgenomen voor 425eu. Ik ga er gewoon mee aan de slag, wie weet veranderd het netwerk volgend jaar weer en is het ineens weer super interessant. Zo niet, jammer dan 425 euro door het putje, het kan altijd erger.

Het kan ook gewoon nog zijn dat HIP 51 wel in ons voordeel kan gaan werken, het is nog niet 100% ingevuld hoe die verdeling van $IOT en $MOBILE is (als ik het goed heb begrepen).

Edit: kan zijn dat de waarde van HNT omhoog gaat doordat op 5g wordt ingespeeld, we earnen misschien per ratio minder HNT maar de waarde van het muntje gaat omhoog dus eindstand we verdienen misschien hetzelfde? (#speculatie 8)7)

[Voor 21% gewijzigd door JordydG1998 op 30-05-2022 19:18. Reden: zie edit]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-01 19:13
Ik geloof er niet zoveel meer in, binnenkort m'n hele arsenaal aan hotspots en antennes maar verkopen denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flashforward
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik denk dat gemiddeld mensen inmiddels 8 keer minder binnenhalen. Het is waardeloos nu en totaal niet interessant meer om miners op te stellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Cave_Boy schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:12:
[...]

Ben alleen benieuwd wanneer dat moment is. Mijn Linxdot gaat duidelijk beter werken met poort dicht. Toen ik poort opende zaktte alles helemaal in.

Er is nog best veel communicatie over 44158 volgens mijn Firewall. Binnen 15 seconden heb ik 100 packets te pakken naar van en naar de miner. Ik zet de poort nu even dicht, ben benieuwd hoe het verloopt. 0,134 HNT op dit moment op deze miner (Sensecap)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57
Degene die nog wachten op hun Linxdot en denken te annuleren. Je kan annuleren tot het moment dat hij verstuurd wordt.
Ik had er nog 2 besteld in november die dus in maart zou komen. Vorig maand beide geannuleerd. Nu nog aan het wachten op de refund.
Blijkbaar is er een golf aan refunds waardoor Shopify hun account had geblokkeerd. Dit hebben ze later hersteld.

Met mijn LongAP heb ik allang mijn initiele investering eruit. Dat ging vorig jaar in juli 2021 ook lekker makkelijk aangezien ik toen rond de 4-5 HNT per dag maakte wat neerkwam op 40-45 euro. Helaas zit ik nu ook op rond de 1.5 HNT per maand..Maarja het is nu een extra zakcentje geworden.

[Voor 9% gewijzigd door com2,1ghz op 31-05-2022 08:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillerbeanNL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-12-2022
Is de verwachting dat de rewards überhaupt nog omhoog gaan? Of blijft het voorlopig zoals het nu is?

De koers zal tzt wel weer stijgen maar ik ben puur benieuwd naar de rewards.

En kan het nog lonen om nu nieuwe mcgill antennes te kopen? Of maakt dat niet zoveel verschil meer nu poc eruit is. (Toch?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
KillerbeanNL schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:47:
Is de verwachting dat de rewards überhaupt nog omhoog gaan? Of blijft het voorlopig zoals het nu is?

De koers zal tzt wel weer stijgen maar ik ben puur benieuwd naar de rewards.

En kan het nog lonen om nu nieuwe mcgill antennes te kopen? Of maakt dat niet zoveel verschil meer nu poc eruit is. (Toch?)
POC is er nog. De rewards zullen waarschijnlijk alleen maar afnemen vermoed ik, al heb ik de laatste dagen weer het niveau van een maand terug, dus voor nu nog even van genieten :7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Ik krijg net een e-mail van Heliumhotshop.eu, morgen 1 juni is de Sensecap daar 299 ex btw.
Persoonlijk zou ik deze massaal negeren zodat ze die dingen over een paar weken voor 150 gaan dumpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cave_Boy
melvinnie schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:19:
Ik krijg net een e-mail van Heliumhotshop.eu, morgen 1 juni is de Sensecap daar 299 ex btw.
Persoonlijk zou ik deze massaal negeren zodat ze die dingen over een paar weken voor 150 gaan dumpen
Ik vermoed dat ze inderdaad nog wel wat gaan dalen. Ben zelf blij dat ik alles ruim eruit heb. Al denk ik wel dat als je alles al hebt je nog een leuke verdienste kunt krijgen alleen de periode is een stukje langer voordatje dat krijgt. Bedenk ook dat je er eigenlijk niks meer voor hoef te doen. Het is/ was (vooral was) een vrij snelle mannier maar iedereen wist dat dat ook wel een keer moest stoppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:21
Haha Wailist only bij producten. Sounds legit ;) Nevermind verderop staat het goed.

[Voor 8% gewijzigd door keepitfrosty op 31-05-2022 13:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jelle98
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-01 16:15
melvinnie schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:41:
[...]

Er is nog best veel communicatie over 44158 volgens mijn Firewall. Binnen 15 seconden heb ik 100 packets te pakken naar van en naar de miner. Ik zet de poort nu even dicht, ben benieuwd hoe het verloopt. 0,134 HNT op dit moment op deze miner (Sensecap)
Ben heel benieuwd! Laat maar weten over een aantal dagen of het voor jou verschil maakte _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Jelle98 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:47:
[...]

Ben heel benieuwd! Laat maar weten over een aantal dagen of het voor jou verschil maakte _/-\o_
Hij doet het tot nu toe nog ongeveer hetzelfde, nog steeds veel verkeer via poort 44158 dus ik denk dat Helium gRPC (Protocol waar Light Hotspots mee communiceren met de Validators) over 44158 laat lopen via NAT. (Dus geen forward nodig).

Acties:
  • +4Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-01 01:21

tim427

Turbulence!

tim427 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 01:38:
[...]

Duurde even, maar mijn Linxdot is binnen!

Rokchip based, LD1001 (built in LORA chipset). Binnenkort eens openschroeven; had persoonlijk gehoopt op de RaspbereyPi ComputeModule 4 icm IO board.
Zoals beloofd :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 31-01 22:22
Zie best wel veel mensen hier klagen.
Maar we wisten toch allemaal dat de halvering en update er kwam.
Ik heb weer net zoveel opbrengsten als voor de update elke 2 uur mine ik wel wat.
Plua dat hnt nu zo laag staat, is toch logisch haast elke crypto coin is als een malle gedaalt en gaat echt wel weer omhoog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KanARIEpietjes
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-12-2022
Demiesehv schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 00:32:
Ik heb weer net zoveel opbrengsten als voor de update elke 2 uur mine ik wel wat.
Plua dat hnt nu zo laag staat, is toch logisch haast elke crypto coin is als een malle gedaalt en gaat echt wel weer omhoog.
Het gaat niet om de hoeveelheid HNT per transactie of de prijs van HNT. Het gaat er om dat heel veel hotspots bijna geen activiteit meer vertonen na de LHS update.Waaronder die van mij dus.

Als ik nu 1 of 2 witnesses per dag doe mag ik blij zijn. voor LHS was het een veelvoud daarvan.

Dit dus los van de prijs of de hoeveelheid HNT per POC

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-01 01:21

tim427

Turbulence!

Ik draai net een klein weekje mee; maar ook ik vind de activiteit (los van opbrengsten) wat tegenvallen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

w00Dy

Make soap, not war

Cave_Boy schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:12:
[...]

Milesight hier, maandag de poorten gesloten. Gisteren en eergisteren betere resultaten dan de week ervoor.

• tmtx
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 31-01 08:49
Als ik de poort dicht zet, staat er bij mij op een bepaald moment 'Relayed'. Dat houd dan in dat er geen verbinding is met internet. Ze zeggen dat het dan minder oplevert.

• jgsr
tmtx schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:53:
Als ik de poort dicht zet, staat er bij mij op een bepaald moment 'Relayed'. Dat houd dan in dat er geen verbinding is met internet. Ze zeggen dat het dan minder oplevert.
Bij mij 'symmetric' .... 🤔

• stormfly
tmtx schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:53:
4.What should I do if my SenseCAP is relayed or out-of-sync?

· There is zero concern for relayed status.
No ports (44158/8080/443/1680) need to be opened or forwarded with the new light hotspot update. It's only necessary to be connected to the Internet, and no additional configuration is needed.

· If your hotspot blockchain height is higher than 1350664, then you don't need to worry, sync is not necessary for the light hotspot;
if the blockchain height is lower than 1350664, please try to reboot the device; open a ticket if still not working.

• Flashforward
Demiesehv schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 00:32:
Zou kunnen dat het bij jou weer hetzelfde is als voor de update maar bij de meeste mensen is na de update de opbrengst nog maar 1/5 van wat het daarvoor was. 8)7

• Gizmo2000
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:39
stormfly schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:52:
[...]

4.What should I do if my SenseCAP is relayed or out-of-sync?

· There is zero concern for relayed status.
No ports (44158/8080/443/1680) need to be opened or forwarded with the new light hotspot update. It's only necessary to be connected to the Internet, and no additional configuration is needed.

· If your hotspot blockchain height is higher than 1350664, then you don't need to worry, sync is not necessary for the light hotspot;
if the blockchain height is lower than 1350664, please try to reboot the device; open a ticket if still not working.
Geld dit ook voor een Linxdot?

[Voor 3% gewijzigd door Gizmo2000 op 01-06-2022 19:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:59

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Gizmo2000 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:24:
[...]

ja.

Appeltaart is lekker!

• Cave_Boy
Ook ik zie met mijn Linxdot dat deze in Relay is. Maar hij werkt duidelijk beter.

Foto's van die opengewerkte Linxdot waren leuk om te zien. Wel een hoop extra loze ruimte zag ik.

[Voor 38% gewijzigd door Cave_Boy op 01-06-2022 20:42]

• stormfly
Gizmo2000 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:24:
[...]

Jeps voor elke hotspot.

• PhRiXoS
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:05
Mijn linxdot is sinds de updates meer dood dan levend. Gemiddeld zit ik nu op 5 witnesses is 3 dagen. En nu doet hij al 26 uur niets.
Voorheen zat ik op 30 witnesses.
Geduld is een schone zaak, maar na een maand fixing had ik wel meer verwacht

• Cave_Boy
PhRiXoS schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:22:
Mijn linxdot is sinds de updates meer dood dan levend. Gemiddeld zit ik nu op 5 witnesses is 3 dagen. En nu doet hij al 26 uur niets.
Voorheen zat ik op 30 witnesses.
Geduld is een schone zaak, maar na een maand fixing had ik wel meer verwacht
Dat heb ik met mijn Heltec

• jgsr
Mijn bobcat draait sinds vanmorgen op 1.0.2.94, sinds 2 dagen geen activiteit en nu meldt explorer de miner als inactief. Via diagnoser zie ik dat de miner 2 uur draait en 20 connections... bij de helium api zie ik bij Mode de waarde Full.. zou dit niet Light moeten zijn?

Wie met een Bobcat zou dit kunnen/willen vergelijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:39
jgsr schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 07:50:
Mijn bobcat draait sinds vanmorgen op 1.0.2.94, sinds 2 dagen geen activiteit en nu meldt explorer de miner als inactief. Via diagnoser zie ik dat de miner 2 uur draait en 20 connections... bij de helium api zie ik bij Mode de waarde Full.. zou dit niet Light moeten zijn?

Wie met een Bobcat zou dit kunnen/willen vergelijken.
Heb sinds een aantal dagen een bobcat staan. PB me maar even hoe ik het na kan kijken.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• JordydG1998
Iemand goeie linkjes voor een 5.8dbi antenne? ik hoor graag!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:44
JordydG1998 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:26:
Iemand goeie linkjes voor een 5.8dbi antenne? ik hoor graag!
Ik heb deze van AliExpress, en ben er best tevreden over:

https://nl.aliexpress.com...2XpD&gatewayAdapt=glo2nld

:)

• JordydG1998
Die is 8dbi, ik zoek 5.8dbi :) Maar Ziisor is wel een redelijk merk dat antennes maakt dus?

• Polyphemus
JordydG1998 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:49:
[...]

Die is 8dbi, ik zoek 5.8dbi :) Maar Ziisor is wel een redelijk merk dat antennes maakt dus?
De vierde in de lijst daar is 5dBi; ik had wat reviews gelezen over Ziisor, en kwam weinig negatiefs tegen, maar met het Ali-spul weet je het nooit natuurlijk, of het allemaal eerlijk is qua specs :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stormfly
JordydG1998 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:49:
[...]

Waarom lage dBi, die dBi hoax is manier om resellers advies te laten geven. En jij denkt "wow die heeft er verstand van, daar koop ik hem".

In Nederland is het dBi verhaal redelijk overtrokken, tenzij je in een flat op 30 meter zit. Voor een normale woonhuis hoogte zoveel mogelijk dBi scoren.

Die hele deadzone driehoek gaat over meters, lees <300meter. En idealiter ontwerp je het helium netwerk op cirkels groter dan 300m.

• melvinnie
  • Niet online
Mijn Raks en Sensecaps doen het weer redelijk goed de afgelopen dagen, twee Bobcats blijven jammer genoeg vaak 12-24 uur dood en zien dan 4 beacons en kappen er weer mee. Hebben jullie hier ook last van?

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:02
melvinnie schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:39:
Mijn Raks en Sensecaps doen het weer redelijk goed de afgelopen dagen, twee Bobcats blijven jammer genoeg vaak 12-24 uur dood en zien dan 4 beacons en kappen er weer mee. Hebben jullie hier ook last van?
heb ik ook maar dan met een rak goldspot, wij hebben zonnepanelen op het dak met de antenne eronder, ik had bedacht dat dat het probleem kon zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-01 21:19
TakeAway schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:42:
[...]

heb ik ook maar dan met een rak goldspot, wij hebben zonnepanelen op het dak met de antenne eronder, ik had bedacht dat dat het probleem kon zijn.
Uhm ja een antenne eronder gaat niet veel doen haha :F , een antenne heeft vrij uitzicht nodig en het mooiste nog wat hoger boven de nok van je dak.

[Voor 4% gewijzigd door User_TS op 05-06-2022 13:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TakeAway
User_TS schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:59:
[...]

Uhm ja een antenne eronder gaat niet veel doen haha :F , een antenne heeft vrij uitzicht nodig en het mooiste nog wat hoger boven de nok van je dak.
Dat vrij zicht beter is was mij ook duidelijk, echter kan hij zonder al te veel/lastige ingrepen niet op het dak.
Geen schoorsteen oid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cave_Boy
TakeAway schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:35:
[...]

Dat vrij zicht beter is was mij ook duidelijk, echter kan hij zonder al te veel/lastige ingrepen niet op het dak.
Geen schoorsteen oid.
Dakraam? Er zijn ook zuignappen en speciale kits. Als je in een flat woont en niet op de bovenste verdieping kun ej vaak gewoon op je balkon een antenne standaard zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhRiXoS
melvinnie schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:39:
hier is mijn linxdot ook niet echt te leven gewekt. ik zie ongeveer 1 witness per dag en een beacon in de 3 dagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

PhRiXoS schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:12:
[...]

hier is mijn linxdot ook niet echt te leven gewekt. ik zie ongeveer 1 witness per dag en een beacon in de 3 dagen.
Die van mij maar van marktplaats afgehaald. Er staan er zoveel te koop in verschillende prijzen met seal. Gewoon aangesloten en draaien maar. Nog niet optimaal maar hij staat ook maar op de eerste etage bij het raam met de standaard antenne. De 5.8 is besteld dus daar moet ik op wachten. Daarna kan ik hem in de nok van het dak laten plaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polyphemus
Ik heb het idee dat met iedere firmware update mijn Sensecap slechter gaat werken :O

• Cave_Boy
Polyphemus schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:01:
Ik heb het idee dat met iedere firmware update mijn Sensecap slechter gaat werken :O
Heb zelf geen Sensecap maar als ik bij andere Sensecap's kijk zie ik wel een deel die laag scoort. Echter vaak is dan dat hele gebied eigenlijk lager dus dat geeft een vertekend beeld.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Polyphemus schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:01:
Hieronder de samengevoegde opbrengsten van mijn 3 sensecaps van de afgelopen 120 dagen.

Je kunt het activeren van de 'light hotspots' (rond 11 mei, 4 weken terug) vrij duidelijk terugzien, net als de eenmalige 'klapper' op 13 mei toen vrijwel alles plat lag. Daarna is de gezamenlijke opbrengst vrij grillig, maar het lijkt iets toe te nemen.

Ik merk trouwens dat zowel mijn eigen hotspots als de hotspots er omheen vrij weinig opbrengen in de dagen waarop er nieuwe OTA updates worden gepushed. Het lijkt altijd een uurtje of 10-20 te duren voordat alles weer is gestabiliseerd. Alleen het veel grotere aantal updates van de afgelopen weken zou het huidige verlies kunnen verklaren. Ik hoop maar dat alles snel weer stabiliseerd.

[Voor 26% gewijzigd door scorpion303 op 08-06-2022 14:43]

• Jelle98
scorpion303 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:37:
[...]

Hieronder de samengevoegde opbrengsten van mijn 3 sensecaps van de afgelopen 120 dagen.
[Afbeelding]
Je kunt het activeren van de 'light hotspots' (rond 11 mei, 4 weken terug) vrij duidelijk terugzien, net als de eenmalige 'klapper' op 13 mei toen vrijwel alles plat lag. Daarna is de gezamenlijke opbrengst vrij grillig, maar het lijkt iets toe te nemen.

Ik merk trouwens dat zowel mijn eigen hotspots als de hotspots er omheen vrij weinig opbrengen in de dagen waarop er nieuwe OTA updates worden gepushed. Het lijkt altijd een uurtje of 10-20 te duren voordat alles weer is gestabiliseerd. Alleen het veel grotere aantal updates van de afgelopen weken zou het huidige verlies kunnen verklaren. Ik hoop maar dat alles snel weer stabiliseerd.
Waar tover je zulke mooie grafiekjes vandaan? :9

• keepitfrosty
User_TS schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:59:
[...]

Ik heb dit ook en het maakte bij mij echt totaal geen verschil qua opbrengsten.

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Jelle98 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:12:
[...]

Waar tover je zulke mooie grafiekjes vandaan? :9
https://etl.dewi.org/

je zal wel eers even moeten inloggen met een (leeg) google account..

• Flashforward
Ik ontvang sinds de light miner netwerk geen witnesses meer. Ik ontvang nog wel witnessed. Hoe kan ik dit fixen?

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-01 21:19
Flashforward schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:26:
Ik ontvang sinds de light miner netwerk geen witnesses meer. Ik ontvang nog wel witnessed. Hoe kan ik dit fixen?
Dat is waarschijnlijk in de helium app ja, kijk eens op helium website explorer.

• Flashforward
User_TS schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:07:
[...]

Dat is waarschijnlijk in de helium app ja, kijk eens op helium website explorer.
Ik snap er niks van maar ik krijg ook geen beacons meer die ik daarvoor wel kreeg. Ik snap er ondertussen weinig meer van.

• Polyphemus
Flashforward schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:33:
[...]

Ik snap er niks van maar ik krijg ook geen beacons meer die ik daarvoor wel kreeg. Ik snap er ondertussen weinig meer van.
Ik heb hem net maar eens gereboot en opeens krijg ik witnesses binnen :/

• Flashforward
Polyphemus schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 07:44:
[...]

Ik heb hem net maar eens gereboot en opeens krijg ik witnesses binnen :/
Ik zal hem nog eens gaan rebooten dan. Ik krijg ook totaal geen beacons binnen meer sinds die update van het netwerk.

• Flashforward
scorpion303 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:37:
[...]

[Afbeelding]

Welke site of app gebruik je voor dit overzicht?

• TakeAway
Flashforward schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:56:
[...]

Welke site of app gebruik je voor dit overzicht?
Staat hierboven toch????

• melvinnie
  • Niet online
De uitrol van de "flatline" fix is begonnen, ik heb 'm nu op 3/6 binnen. Het kan volgens Helium 7 dagen duren voordat sommige hotspots weer in actie komen.

• Polyphemus
Mijn Sensecap is ook geüpdate; meestal kondigen ze de uitrol wel aan op hun Discord, maar die ontbreekt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• expansia
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-06-2022
Miner heeft hier in Belgie zijn ups en downs, maar dat hangt vaak samen met het feit dat andere miners rond mij geflatlined zijn. Lijkt er hier op dat dat niet echt een voordeel noch nadeel is.

Ik heb meer kans om bij de 14 te zijn, maar er zijn ook minder kansen.
Zo zie ik het een beetje.
Hopelijk zal het weer beter gaan binnen een weekje.

Ik heb nog echter een vraagje.
In de helium app bij de ingave van mijn dbi, maak ik daar de som van losses en gains? of hou ik het beter bij de gain van mijn antenne.

Groeten

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

** Referrals zijn niet toegestaan. **

[Voor 76% gewijzigd door Taro op 14-06-2022 21:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:40

[Voor 85% gewijzigd door Taro op 14-06-2022 21:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -zenith-
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

[Voor 93% gewijzigd door Taro op 14-06-2022 21:22]

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Levertijd? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -zenith-
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ligt aan je tijd van bestellen en of die op voorraad is. 1 dag was het voor mij, heb goede ervaringen met hexaspot 😀

[Voor 14% gewijzigd door -zenith- op 14-06-2022 12:59]

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik loop tegen een vreemd fenomeen aan. Ik heb een bobcat die het redelijk doet. Middels een PoE UTP kabel aangesloten en een PoE splitter om de bobcat te voeden. Als ik in de firewall kijk, dan lijkt de bobcat ook gewoon online te zijn, meerdere dagen achter elkaar. Echter, in de logs van de bobcat zelf, zie ik een uptime van bijvoorbeeld slechts 2 uur... een dag later weer een uptime van 6 uur :?

• jgsr
kariem112 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:41:
Ik loop tegen een vreemd fenomeen aan. Ik heb een bobcat die het redelijk doet. Middels een PoE UTP kabel aangesloten en een PoE splitter om de bobcat te voeden. Als ik in de firewall kijk, dan lijkt de bobcat ook gewoon online te zijn, meerdere dagen achter elkaar. Echter, in de logs van de bobcat zelf, zie ik een uptime van bijvoorbeeld slechts 2 uur... een dag later weer een uptime van 6 uur :?
Dit zijn niet updates? Er zijn er wat geweest de afgelopen dagen

• kariem112
  • Niet online
jgsr schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:51:
[...]

Dit zijn niet updates? Er zijn er wat geweest de afgelopen dagen
Nope, zojuist ook weer een uptime van 2 uur, zelfde software versie ... Is er een manier om betere logging van dat dit te krijgen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
kariem112 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 06:10:
[...]

Nope, zojuist ook weer een uptime van 2 uur, zelfde software versie ... Is er een manier om betere logging van dat dit te krijgen?
Bedoel je wat je te zien krijgt via de miner knop? Daar zie ik dit: :+
"State": "running",
"Status": "Up 4 years",

• kariem112
  • Niet online
melvinnie schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:19:
[...]

Bedoel je wat je te zien krijgt via de miner knop? Daar zie ik dit: :+
"State": "running",
"Status": "Up 4 years",
:9 dat is beter dan 4 uur.... Ergo: die indicator klopt waarschijnlijk niet? Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Matroxcool
Hier ook een Bobcat die pas weer een uptime van 4 uur heeft hoor.

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-01 18:36
Misschien is hier iemand die me kan helpen.

Op de foto is de 1EABH IC controller te zien, deze is doorgebrand..
(Zit een kleine bubbel op)

Is er hier iemand aanwezig die dit zou kunnen repareren?

Er moet dus een nieuwe IC controller op gesoldeerd worden.

Deze ic controller zit ook in een Xbox one controller, dus mocht iemand een hebben die defect is hoor ik het graag.

Gaat om een sensecap

[Voor 9% gewijzigd door GabrielZ op 16-06-2022 11:11]

• stormfly
GabrielZ schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:27:

Gaat om een sensecap

[Afbeelding]
Ik kan het niet, maar ben wel benieuwd hoe hij defect is geraakt?

• GabrielZ
stormfly schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:33:
[...]

Ik kan het niet, maar ben wel benieuwd hoe hij defect is geraakt?
Door de ac voeding

• Jelle98
GabrielZ schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:27:

Deze ic controller zit ook in een Xbox one controller, dus mocht iemand een hebben die defect is hoor ik het graag.

Gaat om een sensecap

[Afbeelding]
Na wat vlug google werk kom ik bij de volgende chip uit:
- https://sinuss.nl/product...os=1&_sid=f49a3b1bf&_ss=r

- https://nl.farnell.com/mo...eg/dp/3357966?st=mp2161gj

Beschikbaarheid: 1024 ;) Lekker bestellen (als particulier sinuss gebruiken) voor een paar euro dan heb je een goede chip. Farnell link toegevoegd omdat daar meer informatie bij staat.

Lijkt me niet dat het door je AC voeding komt...? Sensecap wordt door een 12V of 5V adapter gevoed?. Als je hier iets met AC op hebt gezet dan is het zeer goed mogelijk dat dit niet de enige chip is die kapot is. Chips kunnen ook kapot zijn zonder dat je dat fysiek kunt zien...

Waar uit de buurt kom je? Ik zou het best even voor je willen vervangen.

edit: farnell linkje

[Voor 7% gewijzigd door Jelle98 op 16-06-2022 13:14]

• GabrielZ
Jelle98 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:08:
[...]

Na wat vlug google werk kom ik bij de volgende chip uit:
- https://sinuss.nl/product...os=1&_sid=f49a3b1bf&_ss=r

- https://nl.farnell.com/mo...eg/dp/3357966?st=mp2161gj

Beschikbaarheid: 1024 ;) Lekker bestellen (als particulier sinuss gebruiken) voor een paar euro dan heb je een goede chip. Farnell link toegevoegd omdat daar meer informatie bij staat.

Lijkt me niet dat het door je AC voeding komt...? Sensecap wordt door een 12V of 5V adapter gevoed?. Als je hier iets met AC op hebt gezet dan is het zeer goed mogelijk dat dit niet de enige chip is die kapot is. Chips kunnen ook kapot zijn zonder dat je dat fysiek kunt zien...

Waar uit de buurt kom je? Ik zou het best even voor je willen vervangen.

edit: farnell linkje
Heel erg bedankt, ik heb je een berichtje gestuurd

• estrange
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09-2022
Hebben jullie de laatste week ook opgemerkt dat je signalen oppikt van veel verder dan je hotspots normaal doen?
Ik heb hotspots die echt uitschieters doen die ver buiten hun gewoonlijke range liggen. En heel ver buiten de line of sight of zelfs fresnel zone liggen.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:07
Troposferische omstandigheden
https://www.dxinfocentre.com/tropo_eur.html
Wikipedia: Tropospheric propagation

Radiosignalen kunnen tijdens zulke omstandigheden zelfs de Atlantische Oceaan over kaatsen

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

w00Dy

Make soap, not war

Ik heb sinds een week echt topdagen, +0.5 HNT per dag (dat haalde ik nog nooit, bezig sinds jan. van dit jaar)

Nu heb sinds een week ook de Belgacom/Proximus router de deur uitgegooid en vervangen door een Fritzbox.
Heeft het daar mee te maken of is het netwerk zich aan't herstellen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Polyphemus
w00Dy schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:00:
Ik heb sinds een week echt topdagen, +0.5 HNT per dag (dat haalde ik nog nooit, bezig sinds jan. van dit jaar)

Nu heb sinds een week ook de Belgacom/Proximus router de deur uitgegooid en vervangen door een Fritzbox.
Heeft het daar mee te maken of is het netwerk zich aan't herstellen?
Ik ervaar precies het omgekeerde qua opbrengsten :P

• Cave_Boy
Ik had mooie hoeveelheden tot afgelopen 2 dagen ongeveer. Het is nu bijzonder laag.

• keepitfrosty
Ik had redelijke dagen inmiddels weer drama dagen qua opbrengst. Volgens mij hebben ze daar echt geen clue wat ze aan het doen zijn haha

• Cave_Boy
Zijn er eigenlijk nog anderen hier die ook met een schuin oog naar Geodnet zijn gaan kijken? Zelf zie ik het als grappig alternatief. Ben met de kosten ruim eruit (ook als ik een geodnet zou aanschaffen). Dit terwijl ik op best goede locatie zit. Maar om mij heen is het ook eigenlijk droevig. Lijkt wel een soort golf die blijft doorgaan.

Nu moet ik wel zeggen dat ik nog weinig weet van Geodnet.

• melvinnie
  • Niet online
Cave_Boy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:12:
Zijn er eigenlijk nog anderen hier die ook met een schuin oog naar Geodnet zijn gaan kijken? Zelf zie ik het als grappig alternatief. Ben met de kosten ruim eruit (ook als ik een geodnet zou aanschaffen). Dit terwijl ik op best goede locatie zit. Maar om mij heen is het ook eigenlijk droevig. Lijkt wel een soort golf die blijft doorgaan.

Daar heb ik wel naar gekeken, sta op de waitlist maar ik denk niet dat ik een goede locatie heb ervoor. Op het dak van mijn appartement zou mooi zijn maar dat mag niet. Dat zou ook een mooie plek zijn voor een 8dbi antenne.

Waar ik ook een klein beetje mee bezig ben is Elumicate. Die zijn nog in de beta-fase, blockchain is nog niet live. Die analyseren met AI beelden van ip-camera`s gericht op voornamelijk kruispunten. Je biedt eigenlijk CPU/GPU power om die beelden te analyseren en krijgt daar op termijn een vergoeding voor. Op termijn komt er de mogelijkheid om ook zelf camera`s in te zetten.

https://www.elumicate.com/

[Voor 21% gewijzigd door melvinnie op 06-07-2022 08:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cave_Boy
melvinnie schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:33:
[...]

Daar heb ik wel naar gekeken, sta op de waitlist maar ik denk niet dat ik een goede locatie heb ervoor. Op het dak van mijn appartement zou mooi zijn maar dat mag niet. Dat zou ook een mooie plek zijn voor een 8dbi antenne.

Waar ik ook een klein beetje mee bezig ben is Elumicate. Die zijn nog in de beta-fase, blockchain is nog niet live. Die analyseren met AI beelden van ip-camera`s gericht op voornamelijk kruispunten. Je biedt eigenlijk CPU/GPU power om die beelden te analyseren en krijgt daar op termijn een vergoeding voor. Op termijn komt er de mogelijkheid om ook zelf camera`s in te zetten.

https://www.elumicate.com/
Zag ik een tijdje terug. Best mooi project. Wat mij echter een beetje weerhoud is dat dit soort projecten best wel wat rekenkracht vereisen en dat vereist vaak wat meer stroom en dat laatste is juist iets wat ik niet wil. Dat is ook een van de redenen waarom ik niet diverse videokaarten in een pc heb om te minen. Veroorzaakt een hoop warmte en het kost een hoop stroom. Die warmte wil je ook (zeker in de zomer) je huis uit hebben en natuurlijk als de koers goed is kun je de kosten eruit halen tot zelfs mooie winst maar zover wil ik nooit gaan.

Wat mij bij Geodnet aantrok is lage stroomverbruik en het in dit geval helpt het iets met het weer (voorspellen). Bij Helium trok mij het deel aan van IoT die dan kunnen communiceren. En moet zeggen dat ik ook geregeld data pakketten krijg.

Heb ook een TinyGS opgezet. Die loopt bij mij echter nog niet goed (Antenne is niet goed). Dit levert geen geld op maar wel grappig projectje.

• Matroxcool
Iemand toevallig ervaring met deze flarm booster van Alie?

https://a.aliexpress.com/_vZqcDs

• Cave_Boy
Matroxcool schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:00:
Iemand toevallig ervaring met deze flarm booster van Alie?

https://a.aliexpress.com/_vZqcDs
Geen ervaring mee. Heb wel een vergelijkbare set gehad maar dit viel vies tegen op die miner. Ik zag niet echt een beter resultaat. Moet erbij typen dat dit wel is in periode met wat schommelingen.

Maar mag je deze in Nederland gebruiken? Ik deed het als testje. Vraag me ook af of je het aankoopbedrag hiervan nog redelijk makkelijk terug kunt verdienen. Dan moet je locatie echt top top zijn heb ik het idee.

• Matroxcool
Cave_Boy schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:27:
[...]

Geen ervaring mee. Heb wel een vergelijkbare set gehad maar dit viel vies tegen op die miner. Ik zag niet echt een beter resultaat. Moet erbij typen dat dit wel is in periode met wat schommelingen.

Maar mag je deze in Nederland gebruiken? Ik deed het als testje. Vraag me ook af of je het aankoopbedrag hiervan nog redelijk makkelijk terug kunt verdienen. Dan moet je locatie echt top top zijn heb ik het idee.
Oké thnx, lijkt me dat je dit gewoon mag gebruiken want hij geeft geen versterking op de TX.
Ik ben wel benieuwd naar de hoeveelheid ruis en of deze goed werkt icm 2 hotspots aan 1 antenne.

• stormfly
Cave_Boy schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:27:
[...]

Het enige wat een FLARM doet is de coax kabel verliezen compenseren. Dat is goedkoper op te lossen met een miner via POE gevoed met korte coax in een IP66 behuizing op het dak.

Er komt niet meer signaal binnen via je antenne met FLARM omdat de antenne en hoogte hetzelfde blijven.

Ja deze mag in Nederland hij heeft 0db TX versterking.

• PhRiXoS
Cave_Boy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:12:

ik heb er een besteld. verwacht hem ergens eind juli/begin augustus.
het is een beetje een gok. maar het idee spreekt me aan.
staat nog echt wel aan het begin.

• Cave_Boy
PhRiXoS schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:54:
[...]

ik heb er een besteld. verwacht hem ergens eind juli/begin augustus.
het is een beetje een gok. maar het idee spreekt me aan.
staat nog echt wel aan het begin.
Ik heb er ook een besteld. Nog niet betaald (Waitlist).

Idee spreekt mij ook aan.
Mijn locatie is niet helemaal ideaal. Woon op appartement maar als ik de handleiding volg heeft het minimaal 10 graden range naar lucht nodig en dat haal ik makkelijk. (45 haal ik ongeveer)

• PhRiXoS
Cave_Boy schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:16:
[...]

Ik heb er ook een besteld. Nog niet betaald (Waitlist).

Idee spreekt mij ook aan.
Mijn locatie is niet helemaal ideaal. Woon op appartement maar als ik de handleiding volg heeft het minimaal 10 graden range naar lucht nodig en dat haal ik makkelijk. (45 haal ik ongeveer)
ik heb hem al wel betaald. Via de BinanceCard, gekoppeld aan Paypal (voor de dip)
toen kreeg je nog 100 dollar korting.
Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee