Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:28
Ik had 1 miner die naar 1,37 sprong over 24 uur, en een aantal anderen die richting de 0 gingen qua rewards. Verder was het uitsturen van een beacon een paar keer 0,37 waard dus dan schiet het wel op ja.

Ik wacht lekker rustig af; het moet wel 'passief inkomen' blijven natuurlijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7VmfgiPX8ceeitNXxKHF69fJV4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nf0Ml9IpERHY5U56G39rdra8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Edwin88 op 13-05-2022 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:25

w00Dy

Make soap, not war

Welgeteld 23u geen activiteit, zonet de eerste witness binnen. Hopelijk trekt het aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 18:05
Hier al 36 uur niks. Hotspot was wel even dagje uit voor de update omdat ik een nieuwe antenne aangelegd heb.

Ik heb een bobcat300 die altijd al slecht earned maar dacht dat het kwam omdat dr antenne nog binnen zat. Nu een McGill 6dbi met lmr600 naar het dak.. peerbook op de diagnoser heeft 22 verbindingen.

Iemand nog een idee?

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Greetoz schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:57:
Hier al 36 uur niks. Hotspot was wel even dagje uit voor de update omdat ik een nieuwe antenne aangelegd heb.

Ik heb een bobcat300 die altijd al slecht earned maar dacht dat het kwam omdat dr antenne nog binnen zat. Nu een McGill 6dbi met lmr600 naar het dak.. peerbook op de diagnoser heeft 22 verbindingen.

Iemand nog een idee?
Geduld, zeker de komende paar dagen

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 08:37

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

toch verbazend hoe instabiel helium is. Veel miners doen niets tot bijna niets meer.
hier ook al meer dan 24u geen activiteit

Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Dat is niet helemaal correct, want data verkeer loopt wel gewoon door (alleen levert dat niet zoveel HNT op).

Bij de beacons en het witnessen hiervan loopt het op dit moment niet lekker omdat er problemen zijn met de config van veel validators. Dit levert/leverde nu juist het meeste HNT op en maakt het financieel enigszins interessant.

Inkomsten fluctueren nu enorm, maar dat maakt het netwerk nu niet meteen instabiel.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
fenrir schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:43:
Dat is niet helemaal correct, want data verkeer loopt wel gewoon door (alleen levert dat niet zoveel HNT op).

Bij de beacons en het witnessen hiervan loopt het op dit moment niet lekker omdat er problemen zijn met de config van veel validators. Dit levert/leverde nu juist het meeste HNT op en maakt het financieel enigszins interessant.

Inkomsten fluctueren nu enorm, maar dat maakt het netwerk nu niet meteen instabiel.
Toch is het wel vreemd dat er in dezelfde hex hotspots zijn met 0.0 earnings en hotspots met 0,5hnt per dag. Fluctueren is prima maar al 1,5 dag 0 terwijl andere hotspots in de buurt ruim een halve hnt per dag doen is wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Het is op Discord ook vrij onrustig :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Stimulate14 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:03:
Het is op Discord ook vrij onrustig :P.
Wie had verwacht dat dit soepeltjes zou verlopen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estrange
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-12-2023
Hier wil ik er wel meer van ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNxHx4wDFXMBMhp34ZwHbNtphx0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wpz1QBUIj4pojEccJmYf7pXC.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:15
Dit is ook wel apart:

Blockchain Height:
1353721 / 1353609 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3wielerdealer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-01 12:22
Hier ook al sinds woensdag geen activiteit meer met een Bobcat miner. Net even gereset, stroom eraf, maar blijft nu op status geel en Loading (gap:-). Hij lijkt het wel ergens druk mee te hebben want temperatuur is wat hoger dan normaal en opvragen van miner.json duurt erg lang. Komt iemand dit bekend voor?

Update: na ongeveer een uur is de status gelukkig weer groen en loopt de mining gap af :) Alles lijkt weer in orde.

[ Voor 18% gewijzigd door 3wielerdealer op 13-05-2022 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfu3m2y4JTabRDItdH5VMhVkHwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7d1utdfobALhIbeA1teX8PI.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag de McGill op het dak / door de schoorsteen gestoken. Iemand nog een creatief idee de schoorsteen waterdicht te maken? Zat zelf te denken aan een flexibel stuk rubber, gat erin te maken, en met een slangklem aan zowel de antenne als de schoorsteen te verbinden, maar misschien zijn er toch mooiere oplossingen te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
3wielerdealer schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:48:
Hier ook al sinds woensdag geen activiteit meer met een Bobcat miner. Net even gereset, stroom eraf, maar blijft nu op status geel en Loading (gap:-). Hij lijkt het wel ergens druk mee te hebben want temperatuur is wat hoger dan normaal en opvragen van miner.json duurt erg lang. Komt iemand dit bekend voor?

Update: na ongeveer een uur is de status gelukkig weer groen en loopt de mining gap af :) Alles lijkt weer in orde.
Heb je ook alweer rewards enzo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3wielerdealer
Greetoz schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:59:
[...]

Heb je ook alweer rewards enzo dan?
Nope, maar ik ben ook pas net weer online. Ik zie overigens veel meer miners om me heen met veel minder opbrengst dan in de afgelopen weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
3wielerdealer schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 23:08:
[...]

Nope, maar ik ben ook pas net weer online. Ik zie overigens veel meer miners om me heen met veel minder opbrengst dan in de afgelopen weken.
Ja hier ook inderdaad. Na reboot nu een gap van -311 haha. We wachten het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3wielerdealer
Greetoz schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 23:23:
[...]

Ja hier ook inderdaad. Na reboot nu een gap van -311 haha. We wachten het af.
Ja zoiets had ik ook gisteravond. Ik zie dat ik inmiddels weer een nieuwe image heb gekregen, draai nu op "miner-arm64_2022.05.13.0_GA". Gap is nu 0. Ben benieuwd of het de komende dagen verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 13:54

roger is here

duss..

Hier lijkt ie weer normaal te draaien nu.

Browan/MerryIoT op 2022.05.13.0_GA ik doe de update handmatig maar zal uiteindelijk gepushed worden?
gister ook een hoge reward +0.18592 HNT maar dat was dan over de hele dag.

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Z5Hp6LuYm49-eYJ8qOYFPuteh4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5lh46EZsunoyDhqmoqgD6zYa.png?f=user_large

vandaag voorlopig ,04 HNT maar wel een eerste:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPcGqowK9ozxHoXKm9a9T8eKifE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mzR5ggzpwoBENtAGVK1IKL6P.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:54
Wat mij ook opvalt is dat mijn memory used nu op -914G zit( ram).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 21:48
Cave_Boy schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 17:01:
Wat mij ook opvalt is dat mijn memory used nu op -914G zit( ram).
Dus de foto van het zwarte gat hebben ze bij jou gemaakt? 914g zo in verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
Zo mijn mijners zijn weer begonnen met werken hoppaaaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 10:40
Mijn miner heeft nu zo lang niets gedaan dat ie offline gemarkeerd is. Volgens sensecap dashboard alles in orde. Is de boel nu zo instabiel?

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
javaboon schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:18:
Mijn miner heeft nu zo lang niets gedaan dat ie offline gemarkeerd is. Volgens sensecap dashboard alles in orde. Is de boel nu zo instabiel?
Ja het is instabiel en sommige miners van mij doen niks maar ze zijn niet offline. Zolang de blockchain redelijk in sync is dan is het goed. (Als de blockchain niet gesynct is dan is de miner niet bekend met de Light-Hotspot activatie namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
melvinnie schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:50:
[...]

Ja het is instabiel en sommige miners van mij doen niks maar ze zijn niet offline. Zolang de blockchain redelijk in sync is dan is het goed. (Als de blockchain niet gesynct is dan is de miner niet bekend met de Light-Hotspot activatie namelijk).
Dit laatste is mijn probleem met een van mijn miners. Hoe krijg ik dat weer in orde? Hij ging net syncen op moment dat de overstap was en blijft nu al tijdje in die sync status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Cave_Boy schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:18:
[...]

Dit laatste is mijn probleem met een van mijn miners. Hoe krijg ik dat weer in orde? Hij ging net syncen op moment dat de overstap was en blijft nu al tijdje in die sync status.
Dat verschilt per miner natuurlijk maar een quick sync of turbo sync zou moeten helpen. Het belangrijkste is dat het dashboard van de miner aangeeft dat alles in orde is. De Explorer loopt daar vaak een paar dagen in achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
melvinnie schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:27:
[...]

Dat verschilt per miner natuurlijk maar een quick sync of turbo sync zou moeten helpen. Het belangrijkste is dat het dashboard van de miner aangeeft dat alles in orde is. De Explorer loopt daar vaak een paar dagen in achter.
Quick sync en turbo sync heb ik niet (Heltec). Maar ik laat hem wel gewoon lopen. Onlangs een Linxdot ontvangen en moet zeggen die werkt wel direct goed (geen last van die update die was net geweest). Als Heltec straks weer ok is dan verhuist die.

Wat mij opvalt is dat de Linxdot zoals eigenlijk hoort op relayed staat. Alleen dat zou toch niet meer zo zijn? Moet je nu nogsteeds een poort openen voor de Helium miner?

[ Voor 12% gewijzigd door Cave_Boy op 16-05-2022 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Cave_Boy schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:37:
[...]

Quick sync en turbo sync heb ik niet (Heltec). Maar ik laat hem wel gewoon lopen. Onlangs een Linxdot ontvangen en moet zeggen die werkt wel direct goed (geen last van die update die was net geweest). Als Heltec straks weer ok is dan verhuist die.

Wat mij opvalt is dat de Linxdot zoals eigenlijk hoort op relayed staat. Alleen dat zou toch niet meer zo zijn? Moet je nu nogsteeds een poort openen voor de Helium miner?
Die poort is niet meer nodig maar ik heb ergens gelezen dat het aan te raden is om deze voor nu nog open te houden voor als Helium besluit om terug te gaan naar de oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torch1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:31
javaboon schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:18:
Bij mij hetzelfde (ook SenseCap). Staat al paar dagen op offline. Blockchain synced helemaal niet meer, alleen bij herstart. Daardoor ben ik al wel voorbij het block die de light hotspot activeert. Op discord van Sensecap lees ik dat de hotspots niet meer syncen. Moet met light hotspot inderdaad geen probleem zijn. Bij mij al 5 dagen geen enkele activiteit (ook niet in mijn omgeving trouwens). Advies op discord is om hotspot nu met rust te laten en niet steeds te herstarten….. met jeukende handen wacht ik maar rustig af. Wat minder op de explorer kijken is een goede oplossing…. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle98
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06-07 13:25
Ze staan dan wel niet offline die twee van mij (2x sensecap)... maar hier wordt ik nou ook niet echt vrolijker van op deze manier. Mis echt een fors deel van mijn normale inkomsten.

Je ziet precies wanneer het begonnen is (11-5 eerste lage bar)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSO9orVPhlEG7u-dv_cb5N6yxqY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gh08iLKIQExqAr2Hja2Qd8PB.png?f=user_large

edit: Wat mij ook opvalt is dat ze het op discord hadden over dat het aantal beacons richting 2x per 24H zou gaan. Ik heb met beide miners al 5+ dagen geen beacon verzonden. Hoop dat dit een kwestie is van een nog niet stabiel netwerk en dat alles nog over aan het gaan is naar de nieuwe update...

[ Voor 26% gewijzigd door Jelle98 op 16-05-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Jelle98 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:19:
Ze staan dan wel niet offline die twee van mij (2x sensecap)... maar hier wordt ik nou ook niet echt vrolijker van op deze manier. Mis echt een fors deel van mijn normale inkomsten.
Als je leest hoeveel HS's uitliggen, die ga je ook niet witnessen. De lagere inkomsten zijn logisch maar wel een zure appel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 10:40
blockchain is in sync idd (Blockchain Height: 1357630 / 1357622; fully synced). Ook de P2P in/outbound is ok... Maar even afwachten dan.

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle98
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06-07 13:25
w00Dy schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:39:
[...]

Als je leest hoeveel HS's uitliggen, die ga je ook niet witnessen. De lagere inkomsten zijn logisch maar wel een zure appel.
Ik vind em ook logisch hoor haha. Moest ook even mijn geklaag kwijt :P
Als ik niks beacon... en andere ook niet ja dan houdt het op helaas :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:34
Ik heb gisteren een Miner overgenomen (Bobcat 300) Maar de verkoper en ik krijgen het maar niet voor elkaar om de ownership over te zetten naar mijn account.
Elke keer als de verkoper dat wilt doen krijgt hij de melding: "Hotspot has not had a beacon or witness activity in the last 1200 blocks"

We hebben beide gezocht op internet, maar kunnen de oplossing niet vinden. Iemand hier toevallig het verlossende antwoord?

[ Voor 75% gewijzigd door marcel19 op 17-05-2022 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:36
w00Dy schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:39:
[...]

En zelfs al vang je een beacon op.. momenteel is de kans super klein dat je er wat voor krijgt.
Een hotspot hier heeft 42 beacons ontvangen in 24 uur. Hoeveel rewarded? 0(nul, zero, nill, nada). Echt een zooitje is het.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Ik zie nu gelukkig toch weer wat meer activiteit op de "dode" miners. Hopelijk is dat bij jullie ook het geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3wielerdealer
Hier al sinds zaterdag 0 rewards.. Ze hebben weer een bug gevonden en roll-back wordt nu een optie:

"We will roll back the Light Hotspot transition at Tuesday, May 17, 2022 6:00 AM PT if:
1. More than 90% of Validators upgraded (at least 1.10.8) AND
2. Proof-of-Coverage receipts per block is still consistently below 100 receipts."

Bron: https://status.helium.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrange
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-12-2023
In discord hebben ze gezegd dat de roll back voorlopig off the table is. De receipts per block is omhoog aan het gaan en ze vinden het de goede kant op gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door estrange op 17-05-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3wielerdealer
Ik ben benieuwd of ik vandaag weer wat binnen krijg. Om mij heen nog steeds erg veel hotspots met nul of erg weinig rewards. Slechts een enkele met goede opbrengsten zie ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellysmithpro
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-05-2022
I've ordered a Nebra indoor and a Bobcat. Wondering when they will deliver it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr44nVogel
  • Laatst online: 10-09 19:02
kellysmithpro schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 05:17:
I've ordered a Nebra indoor and a Bobcat. Wondering when they will deliver it.
when did you order the nebra ? I am in batch 5 and will get it this friday. So keep hope

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
Morgen code geel voor onweersbuien, nemen jullie nog maatregelen? Zoals miner even uit het netwerk/stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Mr.Jingles schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:46:
Morgen code geel voor onweersbuien, nemen jullie nog maatregelen? Zoals miner even uit het netwerk/stopcontact?
Miner zit achter een APC UPS met spanningsbeveiliging. Dit zal bij directe inslag natuurlijk niet voldoende zijn maar dekt wel een groot aantal pieken op het net. En persoonlijk het is leuk maar ik ga niet voor de grote wienst (wel dat het geld eruit is en dat heb ik). Antenne heb ik op dit moment nog niet buiten (zou wel graag willen). Als hij buiten is zet ik vermoedelijk wel zo'n bliksem arrestor ertussen. Of dat veel helpt bij inslag.. Geen idee er is een hele groep positief erover maar ook negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:41
Cave_Boy schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:50:
[...]

Miner zit achter een APC UPS met spanningsbeveiliging. Dit zal bij directe inslag natuurlijk niet voldoende zijn maar dekt wel een groot aantal pieken op het net. En persoonlijk het is leuk maar ik ga niet voor de grote wienst (wel dat het geld eruit is en dat heb ik). Antenne heb ik op dit moment nog niet buiten (zou wel graag willen). Als hij buiten is zet ik vermoedelijk wel zo'n bliksem arrestor ertussen. Of dat veel helpt bij inslag.. Geen idee er is een hele groep positief erover maar ook negatief.
Waar sluit je de bliksem afleider dan weer op aan? Aparte grondpen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:23
Een arrestor helpt niet voor een directe inslag. Dan moet je echt een bliksemafleider er naast zetten welke via een kopere leiding de grond in gaat.

Als je alles goed wil doen dan zou je ook een overspanningsbeveilig moeten maken in de groepenkast voor indirecte blikseminslag in de nabijheid tegen houden.

Hoop geld extra…
Cave_Boy schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:50:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Inmiddels wat dagen verder en op een enkel piekje na zie ik eigenlijk weinig verandering. Ik zie bij mijzelf en als ik veel andere miners bekijk vrijwel geen stijging. Op de statuspagina is nu wel meer informatie te lezen. Als je het zo leest staat er eigenlijk wel dat er diverse foutjes tevoorschijn zijn gekomen en datz e allemaal patches en updates uitvoeren. Voor de miners is het vooral wachten. Op antwoord hierboven. Een UPS is tegenwoordig niet veel geld meer (een miner verbruikt ook niet veel). Daarnaast heb ik ook mijn modem etc erop zitten. Het stroomnet wordt jammer genoeg steeds instabieler waardoor ik steeds vaker bij mensen een kleine UPS zie. Het gaat niet perse voor de stroomonderbreking maar vaak om de pieken op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3wielerdealer
Jep, hier ook nog steeds slechte opbrengsten en om mij heen zie ik hetzelfde.. Duurt allemaal wel een beetje lang inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
3wielerdealer schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:19:
Jep, hier ook nog steeds slechte opbrengsten en om mij heen zie ik hetzelfde.. Duurt allemaal wel een beetje lang inmiddels.
De updates blijven komen op status van Helium met ook daarbij weer telkens de wens om geduld te hebben. Het schijnt dat het nu wel weer stabieler wordt. Dusver heb ik zelf niks gemerkt en de miners die ik door het land heb aangeklikt (meer dan 20) hebben eigenlijk steeds minder verkeer. Voor een deel klopt dit ook met hun laatste update. Alleen door de lange wachttijd... Voelt het niet fijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08:53
Ik haal al ruim een week praktisch niets binnen meer met mijn miner. Hoelang gaat dit nog duren zeg. Wat een miskoop tot heden. En ik heb er notabene nog 5 liggen hier in dozen zucht. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:40
Flashforward schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:41:
Ik haal al ruim een week praktisch niets binnen meer met mijn miner. Hoelang gaat dit nog duren zeg. Wat een miskoop tot heden. En ik heb er notabene nog 5 liggen hier in dozen zucht. :'(
Als het Sensecaps zijn kan de de modules zoals de Pi en het RF board los verkopen. _/-\o_ Pi is schaars.

Maar zonde is het wel, wat een hoge factor live troubleshooting hanteren ze in hun releases |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
stormfly schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:31:
[...]

Als het Sensecaps zijn kan de de modules zoals de Pi en het RF board los verkopen. _/-\o_ Pi is schaars.

Maar zonde is het wel, wat een hoge factor live troubleshooting hanteren ze in hun releases |:(
Ik heb bobcats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:11
Flashforward schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:41:
Ik had vandaag weer een eerste witness sinds 6 dagen geen activiteit (Sensecap). Dus er lijkt iets te gebeuren ;)

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
13 witnesses laatste 24h , normaal heb ik iets van 30 per dag.
Valt me op dat Bobcats het heel slecht doen, heb zelf een Milesight UG65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
User_TS schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:46:
13 witnesses laatste 24h , normaal heb ik iets van 30 per dag.
Valt me op dat Bobcats het heel slecht doen, heb zelf een Milesight UG65.
Als ik rondkijk zie ik persoonlijk niet een merk die het echt lekker doet en of slechter dan de rest doet. Het is of niets of zo goed als niks. :)
Dat laatste is natuurlijk beter maar dat is dan vaak een centen kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Duurt allemaal wel erg lang inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Ik had opeens gisteren wel een aardige dag sinds tijden op mijn Sensecap, maar nu is het weer huilen met de pet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Net in de discord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kzl-bLoKQadpH4Bz97xqy6g95BY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5te875FMadIhPGRMtGGsQ6dM.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Hoe hoger hoe beter toch? Misschien pak je in een uurtje op 120 meter wel meer dan in een hele dag op 20 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Wat ik nog niet helemaal begrijp en misschien komt het door de update "problemen" maar op min Linxdot zie ik best netjes het CPU gebruik. Op mijn Heltec zag ik dit niet (wel de opslag en werkgeheugen gebruik).

De Linxdot heeft een cpu gemiddelde van ongeveer 90% - 95%. Dit terwijl ook hier (en andere forums en Discord) juist werd besproken dat straks na de update de Raspberry Pi die erin zit eigenlijk uit zijn neus zit te eten. Is die update zo verkeerd gegaan of was het eerdere gemiddelde nog hoger en is dit de daling (5 a 10% daling)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Cave_Boy schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:59:
Wat ik nog niet helemaal begrijp en misschien komt het door de update "problemen" maar op min Linxdot zie ik best netjes het CPU gebruik. Op mijn Heltec zag ik dit niet (wel de opslag en werkgeheugen gebruik).

De Linxdot heeft een cpu gemiddelde van ongeveer 90% - 95%. Dit terwijl ook hier (en andere forums en Discord) juist werd besproken dat straks na de update de Raspberry Pi die erin zit eigenlijk uit zijn neus zit te eten. Is die update zo verkeerd gegaan of was het eerdere gemiddelde nog hoger en is dit de daling (5 a 10% daling)?
Volgens mij hebben ze de blockchain functionaliteit nog niet uitgezet/verwijderd op de hotspots na de grote update, omdat het geheel nog niet lekker werkt. Mijn Sensecap zit op 27% CPU gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerbeanNL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-08 12:31
Hallo Allemaal,

De afgelopen week heb ik een drietal bobcat miners opgehaald via marktplaats. (staan er heel veel op nu)
Allen netjes overgeschreven en werkend.

1. staat al bij mijn ouders te draaien in het noorden van het land (originele antenne)
2. staat op mijn eigen dak met een lange mast en een 6dbi antenne
3. Heb ik eigenlijk nog geen plekje voor. Ik ben goed bekend met antennes en ook met de 868 band.
Ik had als idee om 2 panel antennes te kopen en hierop miner 2 en 3 aan te sluiten op dezelfde locatie maar beiden precies de andere kant op wijzend.

Bereiktechnisch is dit erg goed, maar ik weet niet of de helium blockchain dit accepteert, twee miners op dezelfde plek. Momenteel heb ik miner 3 via de helium app (op papier) verplaatst naar de overkant van de straat, zodat hij in een vrije hex valt. Dit is ongeveer 50 meter. Kan dit gewoon? of moet ik hem stipt op mijn eigen adres hebben staan?

Op youtube zie ik ook mensen die twee miners koppelen aan 1 antenne om op die manier zowel rx als tx krachten te bundelen.

Als laatste zie ik ook flarm boosters maar kennelijk zijn die niet toegestaan en volgens mij kan je daarmee op de denylist komen maar ik kan mij vergissen(?)

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
KillerbeanNL schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:40:
Hallo Allemaal,

De afgelopen week heb ik een drietal bobcat miners opgehaald via marktplaats. (staan er heel veel op nu)
Allen netjes overgeschreven en werkend.

1. staat al bij mijn ouders te draaien in het noorden van het land (originele antenne)
2. staat op mijn eigen dak met een lange mast en een 6dbi antenne
3. Heb ik eigenlijk nog geen plekje voor. Ik ben goed bekend met antennes en ook met de 868 band.
Ik had als idee om 2 panel antennes te kopen en hierop miner 2 en 3 aan te sluiten op dezelfde locatie maar beiden precies de andere kant op wijzend.

Bereiktechnisch is dit erg goed, maar ik weet niet of de helium blockchain dit accepteert, twee miners op dezelfde plek. Momenteel heb ik miner 3 via de helium app (op papier) verplaatst naar de overkant van de straat, zodat hij in een vrije hex valt. Dit is ongeveer 50 meter. Kan dit gewoon? of moet ik hem stipt op mijn eigen adres hebben staan?

Op youtube zie ik ook mensen die twee miners koppelen aan 1 antenne om op die manier zowel rx als tx krachten te bundelen.

Als laatste zie ik ook flarm boosters maar kennelijk zijn die niet toegestaan en volgens mij kan je daarmee op de denylist komen maar ik kan mij vergissen(?)

Bij voorbaat dank!
Je transmit scale gaat omlaag hoe meer er in jou hex staan, maar geeft volgens mij alleen minder verdiensten aan mensen die jou witnessen.

Beste is natuurlijk als iedereen een 1.0 transmit scale heeft, app.hotspotty.net kan je volgens mij wel je transmit scale simuleren door je locatie te verschuiven alleen is dat nu wel een betaalde functie dacht ik.

Zendkracht ja .. in EU mag je maar een hele lage zendkracht hebben volgens mij 14 of 15dbm maar.
En met een booster zou je misschien over de 100km kunnen witnessen en die rewards krijg je niet omdat dit sinds kort de maximum is.

Hoe hoog zijn je antennes geplaatst ?
Dat is nogal een belangrijke en bepalende factor, hoe ver je signaal kan opvangen en uitzenden en zo ook je omgeving (hoge gebouwen etc) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerbeanNL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-08 12:31
User_TS schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 02:00:
[...]

Je transmit scale gaat omlaag hoe meer er in jou hex staan, maar geeft volgens mij alleen minder verdiensten aan mensen die jou witnessen.

Beste is natuurlijk als iedereen een 1.0 transmit scale heeft, app.hotspotty.net kan je volgens mij wel je transmit scale simuleren door je locatie te verschuiven alleen is dat nu wel een betaalde functie dacht ik.

Zendkracht ja .. in EU mag je maar een hele lage zendkracht hebben volgens mij 14 of 15dbm maar.
En met een booster zou je misschien over de 100km kunnen witnessen en die rewards krijg je niet omdat dit sinds kort de maximum is.

Hoe hoog zijn je antennes geplaatst ?
Dat is nogal een belangrijke en bepalende factor, hoe ver je signaal kan opvangen en uitzenden en zo ook je omgeving (hoge gebouwen etc).
Miner 2, die staat ongeveer 11 meter hoog en in het gebied waar hij zit daar zitten 216 mensen teveel in (enorm gebied btw) dat brengt de transmit scale terug naar 0,8. Opzich prima. Hij reikt tot zon 40km nu.

Miner 3 blijft op de blockchain data op relayed staan. Ik denk omdat ik voor miner 2 en 3 hetzelfde ip adres heb maar hier moet ik nog wat mee puzzelen.

Als ik op helium explorer kijk kan ik de kaart ook op earnings zetten. Ik zie dan dat, hoewel mijn eigen hex op papier erg goed is, deze toch geel vertoont. 500 meter verderop is de hex blauw en de miners die daarin staan doen het ook stukken beter.

Wat gebeurd er als ik mijn miner 2 verplaats naar zon blauw vakje?

Het zullen ongetwijfeld beginnersvragen zijn en ja ik heb en zal het topic verder doorspitten hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Mijn Linxdot heeft een update gehad. Draait ook iets beter (iets meer verkeer maar nog steeds weinig). Als ik wil kijken in de webinterface krijg ik nu een inlogscherm voor gebruikersnaam en wachtwoord. Deze heb ik eerder nooit gekregen en ik vind ook nergens op internet een gebruikersnaam en wachtwoord. Heeft iemand van jullie een idee?

(linxdot heeft dusver niet geantwoord op mijn mail)

[ Voor 7% gewijzigd door Cave_Boy op 26-05-2022 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Cave_Boy schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 14:40:
Mijn Linxdot heeft een update gehad. Draait ook iets beter (iets meer verkeer maar nog steeds weinig). Als ik wil kijken in de webinterface krijg ik nu een inlogscherm voor gebruikersnaam en wachtwoord. Deze heb ik eerder nooit gekregen en ik vind ook nergens op internet een gebruikersnaam en wachtwoord. Heeft iemand van jullie een idee?

Als ik het zo lees op Reddit lijkt het alsof het nog in ontwikkeling is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Sinds de light miner update haal ik amper nog wat binnen. Ik denk 90 procent minder als voorheen met mijn bobcat miners. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Flashforward schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:06:
Sinds de light miner update haal ik amper nog wat binnen. Ik denk 90 procent minder als voorheen met mijn bobcat miners. Meer mensen hier last van?
Als ik gewoon kijk over het land en of verder klik ik ook geregeld een bobcat aan. Dit mede omdat ze erg populair zijn. Maar ook die scoren beduidend lager dan voorheen.

Ben benieuwd wanneer er eens wat stabiliteit komt. Las ergens op Discord dat een behoorlijke percentage met stemmers cheaters zijn en hierdoor zouden grote veranderingen telkens erg lang of niet gebeuren. Voor mij klinkt het wel als plausibel. Wat is jullie idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:13
Ja dat klopt, cheaters hebben veel HNT en daardoor weegt hun stem zwaar. Eerdere anti-cheating maatregelen hebben het daardoor niet gehaald. Ze moeten dit echt anders aanpakken.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:11
Flashforward schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:06:
Hier ook met de goldspot, dat is ook niet veel meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdVe
  • Laatst online: 11:17
Cave_Boy schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 14:40:

Login credentials:
We have predefined a unique login for every single RK Hotspot.
The username will be set as "admin" permanently, and the password is set to your unit's Serial Number (SN) - case sensitive. You will find your Hotspot's SN label on the back of your unit. An example login would be:

Username: admin
Password: LD1NTV01030637

After your first login, the web page will prompt you to setup a new password of your choosing. Please keep a record of this password as you will NOT have the option to change it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-01 15:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8_-20qYlrgFgxdVD8DgN4kLX3A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TpN4l5Tb7YB9FNoSqWnHl0Ug.jpg?f=user_large

[ Voor 88% gewijzigd door JordydG1998 op 28-05-2022 23:32 . Reden: meme ]

Altijd zelf blijven nadenken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
EdVe schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:00:
[...]

Login credentials:
We have predefined a unique login for every single RK Hotspot.
The username will be set as "admin" permanently, and the password is set to your unit's Serial Number (SN) - case sensitive. You will find your Hotspot's SN label on the back of your unit. An example login would be:

Username: admin
Password: LD1NTV01030637

After your first login, the web page will prompt you to setup a new password of your choosing. Please keep a record of this password as you will NOT have the option to change it again.
Werkt perfect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdVe
  • Laatst online: 11:17
Reboot functie hebben ze erin gestopt, daarom nu een wachtwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

tim427 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:25:
[...]

Linxdot gok ik. Zelfde mail gehad. Zit zelf in batch 5 :/

(Van Jan, naar Feb, naar eind Feb, naar April)
Duurde even, maar mijn Linxdot is binnen!

Rokchip based, LD1001 (built in LORA chipset). Binnenkort eens openschroeven; had persoonlijk gehoopt op de RaspbereyPi ComputeModule 4 icm IO board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Na de Linxdot update moet ik wel zeggen dat het CPU gebruik ruimschoots is gedaald. Zit nu op een gemiddeld gebruik van 15% a 20%. En de miner werkt tegenover de Heltec momenteel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Laatst online: 11-09 20:18
Wat is nou een goede miner om in het helium verhaal te stappen?

Ik heb zo'n beetje alle pagina's in dit topic doorgelezen en ben er niet helemaal zeker van. Qua locatie lijk ik goed te zitten, wel wat in de buurt, maar niet super dichtbij. Ik wil er wel instappen en het eens aanzien, maar heb nog geen idee wat de beste miner is om mee te starten?

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
NileZ_ schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:42:
Wat is nou een goede miner om in het helium verhaal te stappen?

Ik heb zo'n beetje alle pagina's in dit topic doorgelezen en ben er niet helemaal zeker van. Qua locatie lijk ik goed te zitten, wel wat in de buurt, maar niet super dichtbij. Ik wil er wel instappen en het eens aanzien, maar heb nog geen idee wat de beste miner is om mee te starten?

Wat raden jullie aan?
Maakt in principe niet heel veel uit. Ik ben nog steeds enorm blij met mn Sensecaps

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Ja ik zat zelf inderdaad sterk te denken aan de sensecap M1. Lijkt nog redelijk leverbaar, en qua prijs ook niet al te gek.
Heb er verder nog nul komma nul ervaring mee, vind het ook lastig in te schatten wat het ongeveer opbrengt. Maar wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
Gasten, wat verbruikt jullie miner op jaarbasis ongeveer aan stroom? ik hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
JordydG1998 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:19:
Gasten, wat verbruikt jullie miner op jaarbasis ongeveer aan stroom? ik hoor graag!
Als ik kijk naar de 2 miners die ik heb:
Linxdot gemiddeld genomen 4,1 wat volgens de smart meter die ertussen zit. In begin bij sync was dit richting de 6 a 7 maar toen was de cpu ook continu erg hoog. Nu doet hij vrijwel niks.
Op een jaar is dat dus ongeveer: 0.0984kwh

Heltec (1e serie): Verbruik is gemiddeld met 4,3 wat iets hoger maar komt vermoed ik door de ventilator die erin zit. Op een jaar is dit dus ongeveer 0.1032 kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
Cave_Boy schreef op zondag 29 mei 2022 @ 08:28:
[...]

Als ik kijk naar de 2 miners die ik heb:
Linxdot gemiddeld genomen 4,1 wat volgens de smart meter die ertussen zit. In begin bij sync was dit richting de 6 a 7 maar toen was de cpu ook continu erg hoog. Nu doet hij vrijwel niks.
Op een jaar is dat dus ongeveer: 0.0984kwh

Heltec (1e serie): Verbruik is gemiddeld met 4,3 wat iets hoger maar komt vermoed ik door de ventilator die erin zit. Op een jaar is dit dus ongeveer 0.1032 kwh
Dat is letterlijk geen drol dus, 1kwh kost nuy 0,67€ (bron: https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/kwh-prijs), dus begrijp ik goed dat 0.0984kwh+0.1032 kwh = 0,1984 kwh x 0,67 = 0,13€ per jaar voor 2 miners? Dat lijkt me niet te kloppen toch?

Dacht eerder als zo'n ding 5 watt is en 24uur 'aangesloten' is, dat je dan 0,005kw x 24uur = 0,12kwh x 365 dagen = 43,8kwh per jaar x 0,67 (stroom) = €29,35?

[ Voor 11% gewijzigd door JordydG1998 op 29-05-2022 09:24 . Reden: nieuwe berekening ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
JordydG1998 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 08:46:
[...]

Dat is letterlijk geen drol dus, 1kwh kost nuy 0,67€ (bron: https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/kwh-prijs), dus begrijp ik goed dat 0.0984kwh+0.1032 kwh = 0,1984 kwh x 0,67 = 0,13€ per jaar voor 2 miners? Dat lijkt me niet te kloppen toch?

Dacht eerder als zo'n ding 5 watt is en 24uur 'aangesloten' is, dat je dan 0,005kw x 24uur = 0,12kwh x 365 dagen = 43,8kwh per jaar x 0,67 (stroom) = €29,35?
Stom heb niet keer aantal dagen gedaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Ik zit een beetje de discussie rond HIP51 te volgen op Discord, maar daar moet je geloof ik als hotspot eigenaar niet blij van worden, als die verandering doorgaat.

HNT wordt voor de hotspots vervangen door een andere, nieuwe coin, IOT, en vervolgens wordt er een nieuwe coin voor de 5G hotspots geïntroduceerd, de MOBILE.

Vervolgens gaat er concurrentie ontstaan tussen het minen van de Lora-hotspots en de 5G hotspots, waar de voorkeur zal uitgaan naar de 5G hotspots, om zo de uitbreiding van dat netwerk te stimuleren.

Volgens mij mogen wij in NL helemaal geen 5G hotspots gaan draaien, als ze al te krijgen zijn, omdat de 5G rechten toebedeeld zijn aan de mobiele providers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Polyphemus schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:53:
Ik zit een beetje de discussie rond HIP51 te volgen op Discord, maar daar moet je geloof ik als hotspot eigenaar niet blij van worden, als die verandering doorgaat.

HNT wordt voor de hotspots vervangen door een andere, nieuwe coin, IOT, en vervolgens wordt er een nieuwe coin voor de 5G hotspots geïntroduceerd, de MOBILE.

Vervolgens gaat er concurrentie ontstaan tussen het minen van de Lora-hotspots en de 5G hotspots, waar de voorkeur zal uitgaan naar de 5G hotspots, om zo de uitbreiding van dat netwerk te stimuleren.

Volgens mij mogen wij in NL helemaal geen 5G hotspots gaan draaien, als ze al te krijgen zijn, omdat de 5G rechten toebedeeld zijn aan de mobiele providers...
Klopt. Het allergrootste gedeelte van de geminde coins(die los staan van HNT maar wel geconverteerd kunnen worden) zal naar 5G gaan omdat die meer data verwerken. Resultaat is inderdaad een veel kleiner deel dat overblijft voor LoRa.

Als argument dragen ze aan dat het helium netwerk daardoor wel veel meer bereik heeft en de coin een veel grotere waarde gaat krijgen waardoor mensen die nu HNT hebben hier veel voordeel eruit halen.

Maar dat is natuurlijk koffiedik kijken.

Ik ben eerder bang dat het teveel werk is voor Helium/Nova om dit er ook nog eens bij te doen. Je ziet nu al wat een enorm drama het netwerk is. Een jaar draaien van light hotspots op het testnet en nog komen ze dagelijks bugs tegen en merken ze nu dat de validators het werk absoluut niet aan kunnen en totaal anders is dan ons is voorgeschoteld.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Polyphemus schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:53:

Ah dezelfde gedachtengang die ik had. Ik vraag me ook af wat met HNT gaat gebeuren. Al daalt die momenteel erg veel. Ik ag de tussenstand en 3/4 was voor HIP51. Veel cheaters die voor zijn? Wat zou de winst zijn voor hun?

Begin zelf beetje te denken dat het netwerk langzaam hier kapot gemaakt wordt. Zijn er leuke alternatieven? Geodnet zag ik nog maar best prijzig.

[ Voor 6% gewijzigd door Cave_Boy op 29-05-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:11
Stroomverbruik is niet noemenswaardig. Als je een paar dagen per jaar een paar uur per dag TV kijkt, verbruik je meer stroom dan een minder.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Cave_Boy schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:59:
[...]

Ah dezelfde gedachtengang die ik had. Ik vraag me ook af wat met HNT gaat gebeuren. Al daalt die momenteel erg veel. Ik ag de tussenstand en 3/4 was voor HIP51. Veel cheaters die voor zijn? Wat zou de winst zijn voor hun?
Het voten is niet bepaald eerlijk te noemen. Mensen met veel HNT/HST krijgen de grootste stem.
Tot nu toe worden alle votes bepaald door de lucky few(de werknemers van nova met grote HST stakes bijvoorbeeld). Jij of ik veranderen niets aan de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:41
Dus eigenlijk kunnen we het beste nu zsm proberen onze miners te verkopen.. nu ze nog iets opleveren. De afgelopen twee weken zo weinig activiteit, ik heb er weinig vertrouwen meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Hmm goed dat ik dit lees haha. Stond net op het punt 1 te bestellen. Maar twijfel nu wel na dit gelezen te hebben.

Wat is jullie opbrengst ongeveer per maand dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
NileZ_ schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:24:
Hmm goed dat ik dit lees haha. Stond net op het punt 1 te bestellen. Maar twijfel nu wel na dit gelezen te hebben.

Wat is jullie opbrengst ongeveer per maand dan ?
Dit kun je allemaal zelf opzoeken:
https://explorer.helium.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Heb zelf alle investeringen er goed uit. Momenteel doet 1 miner bij mij vrij weinig 0,005HNT ofzo op een dag. Met de ander haal ik momenteel ongeveer 0,25 a 0,3HNT op een dag.

Wat ik bijzonder vind:
De miner die 0,25 -03HNT doet had geen poort open. De andere wel. Ik dacht ik doe poort aanpassen dat de andere de open poort heeft. Vrij snel erna geen activiteit meer. Pakweg 5 uur later omgezet weer en vrijwel direct had ik activiteit erop. Nog niet mega veel ofzo maar het lijkt wel weer langzaam op te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:34
Cave_Boy schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:08:
Heb zelf alle investeringen er goed uit. Momenteel doet 1 miner bij mij vrij weinig 0,005HNT ofzo op een dag. Met de ander haal ik momenteel ongeveer 0,25 a 0,3HNT op een dag.

Wat ik bijzonder vind:
De miner die 0,25 -03HNT doet had geen poort open. De andere wel. Ik dacht ik doe poort aanpassen dat de andere de open poort heeft. Vrij snel erna geen activiteit meer. Pakweg 5 uur later omgezet weer en vrijwel direct had ik activiteit erop. Nog niet mega veel ofzo maar het lijkt wel weer langzaam op te komen.
Interesting, net op 2 locaties ook maar even de portforwarding uitgezet.
Ben benieuwd of ze het wat beter gaan doen de aankomende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Moet de poort nou wel of niet open staan? Ik begreep na de introductie van light hotspot firmware dat dat niet meer nodig was, en die firmware is met wat horten en stoten uitgerold...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:34
Polyphemus schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:51:
Moet de poort nou wel of niet open staan? Ik begreep na de introductie van light hotspot firmware dat dat niet meer nodig was, en die firmware is met wat horten en stoten uitgerold...
Theoretisch gezien niet meer omdat we light zijn.
Echter draait op de achtergrond nog wel de full hotspot code en syncen ze ook nog de chain voor een eventuele rollback.
Mocht die rollback echt gedaan worden is een portforward zo weer geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Weet ik. Ook gedaan. Maar er zit nogal wat verschil tussen verschillende hotspots vlakbij. Niet een beetje verschil maar behoorlijk ook haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
NileZ_ schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:04:
[...]

Weet ik. Ook gedaan. Maar er zit nogal wat verschil tussen verschillende hotspots vlakbij. Niet een beetje verschil maar behoorlijk ook haha.
Daarom kunnen wij er ook vrij weinig over zeggen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
[...]

Begin zelf beetje te denken dat het netwerk langzaam hier kapot gemaakt wordt. Zijn er leuke alternatieven? Geodnet zag ik nog maar best prijzig.
Even als aanvulling de site: https://geodnet.com/index.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Gaaf project. Ik doe op het werk eea. aan GNSS data en we hebben base stations op het dak staan.
Een gebruiker van die data betaalt zo'n 150 euro per apparaat per jaar voor gebruik.

Eens in de gaten houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
[...]

Het gaat er echt komen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qS4candLz62uGR2i9UYENqzMjkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ihh10JscswYHCuZrUUs4MjqF.png?f=fotoalbum_large

Ik snap dit niet, het is de 'peoples network' toch niet meer dan? Het is in Nederland (en verder in de EU) niet toegestaan om 5G te hosten en signaal te sturen of vergis ik me hier? Het is dus alleen weer een voordeel voor mensen in de US.

Heb een nieuwe Sensecap M1 in de doos liggen, maar als dit voorstel er doorheen komt heeft het denk ik nog weinig nut deze uit te pakken.. Er wordt dan $IOT gemined die je kan omisselen voor $HNT, maar wat is de conversieratio? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
JordydG1998 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:53:
[...]

Het gaat er echt komen..

[Afbeelding]

Ik snap dit niet, het is de 'peoples network' toch niet meer dan? Het is in Nederland (en verder in de EU) niet toegestaan om 5G te hosten en signaal te sturen of vergis ik me hier? Het is dus alleen weer een voordeel voor mensen in de US.

Heb een nieuwe Sensecap M1 in de doos liggen, maar als dit voorstel er doorheen komt heeft het denk ik nog weinig nut deze uit te pakken.. Er wordt dan $IOT gemined die je kan omisselen voor $HNT, maar wat is de conversieratio? :(
Het was een people netwerk kun je beter typen heb ik het idee althans. Persoonlijk zou ik op dit moment niet meer investeren in een nieuwe miner. Als je de miner hebt liggen en je wilt de investering eruit krijgen (wat normaal is). Dan zijn er twee opties. Uitpakken en op een erg goede plek plaatsen of verkopen. Bij beide heb je kans op verlies maar ook winst. Maar het snelle geld zit nu in verkopen. Of je straks dezelfde prijs voor je in doos zijnde Sensecap krijgt.... Waarschijnlijk daalt die opeens behoorlijk.

Zelf ben ik steeds met aan het turen naar Geodnet zoals ik paar post terug melde. Ook deze doet een verdeling etc. Het is me echter niet duidelijk en zichtbaar hoe je de opbrengst kunt zien. Dacht dat het veel leek op Helium. Maar er is toch een stukje anders.

Wat me ook opvalt is dat ik de laatste dagen veel meer data pakketjes krijg (die nogstees bijna niks waard zijn). Om mij heen zie ik bij andere die vrij weinig. Ik heb naar mijn weten niet echt iets raars ingesteld. Sterker nog de welbekende poort is dicht.
Pagina: 1 ... 36 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.