KillerbeanNL schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:40:
Hallo Allemaal,
De afgelopen week heb ik een drietal bobcat miners opgehaald via marktplaats. (staan er heel veel op nu)
Allen netjes overgeschreven en werkend.
1. staat al bij mijn ouders te draaien in het noorden van het land (originele antenne)
2. staat op mijn eigen dak met een lange mast en een 6dbi antenne
3. Heb ik eigenlijk nog geen plekje voor. Ik ben goed bekend met antennes en ook met de 868 band.
Ik had als idee om 2 panel antennes te kopen en hierop miner 2 en 3 aan te sluiten op dezelfde locatie maar beiden precies de andere kant op wijzend.
Bereiktechnisch is dit erg goed, maar ik weet niet of de helium blockchain dit accepteert, twee miners op dezelfde plek. Momenteel heb ik miner 3 via de helium app (op papier) verplaatst naar de overkant van de straat, zodat hij in een vrije hex valt. Dit is ongeveer 50 meter. Kan dit gewoon? of moet ik hem stipt op mijn eigen adres hebben staan?
Op youtube zie ik ook mensen die twee miners koppelen aan 1 antenne om op die manier zowel rx als tx krachten te bundelen.
Als laatste zie ik ook flarm boosters maar kennelijk zijn die niet toegestaan en volgens mij kan je daarmee op de denylist komen maar ik kan mij vergissen(?)
Bij voorbaat dank!
Je transmit scale gaat omlaag hoe meer er in jou hex staan, maar geeft volgens mij alleen minder verdiensten aan mensen die jou witnessen.
Beste is natuurlijk als iedereen een 1.0 transmit scale heeft, app.hotspotty.net kan je volgens mij wel je transmit scale simuleren door je locatie te verschuiven alleen is dat nu wel een betaalde functie dacht ik.
Zendkracht ja .. in EU mag je maar een hele lage zendkracht hebben volgens mij 14 of 15dbm maar.
En met een booster zou je misschien over de 100km kunnen witnessen en die rewards krijg je niet omdat dit sinds kort de maximum is.
Hoe hoog zijn je antennes geplaatst ?
Dat is nogal een belangrijke en bepalende factor, hoe ver je signaal kan opvangen en uitzenden en zo ook je omgeving (hoge gebouwen etc) .