Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 12:26

Dennisb1

VCDS 058

Ja echt waardeloos. Sinds 4 maanden is de hele provincie hun opbrengsten al 50% naar beneden
Persoonlijk ben ik ook al 50% in de opbrengsten gezakt.

Ben bang dat dit slechts een voorteken is voor een nog verdere daling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Wunk schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:20:
. Dat betekent dat je lokaal geen blockchain meer hoeft te syncen en alleen remote api calls doet naar remote nodes. Dat zou de snelheid van t netwerk enorm moeten verbeteren..
Ik heb hier mijn bedenkingen bij gezien dan die nodes overbelast gaan worden...
Dit beloofd nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Wunk schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:20:
Ja er zijn momenteel veel problemen op 't netwerk. Ze hebben de PoC rates naar beneden bijgesteld, maar dat lijkt alles gesloopt te hebben.

Gisteren zijn er al nieuwe seed nodes online gegooid en deze week gaat er naar alle vendors een nieuwe software release wat alle huidige miners naar 'lite' miners laat omzetten. Dat betekent dat je lokaal geen blockchain meer hoeft te syncen en alleen remote api calls doet naar remote nodes. Dat zou de snelheid van t netwerk enorm moeten verbeteren..

HOWEVER.. die word pas officieel op 19 april vrijgegeven als een OTA update
Op mijn miners (3x Sensecap en 2x RAK) zie ik de activiteit sinds vanmorgen 7 uur weer toenemen, het gaat dus weer de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34
melvinnie schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:28:
[...]

Op mijn miners (3x Sensecap en 2x RAK) zie ik de activiteit sinds vanmorgen 7 uur weer toenemen, het gaat dus weer de goede kant op.
Ik merk dat het erg veel schommeld. Gaat goed .... Gaat weer dalen ... Gaat goed ... Gaat dalen. Ik wacht nu de grote lite update af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:01
Flashforward schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:50:
Is het trouwens mogelijk om bijvoorbeeld een miner te activeren in een andere plaats en te configureren en dat je die dan later op een andere plaats aansluit? En wat moet je dan precies nog aanpassen?
Je hoeft niks aan te passen; je kan een miner gewoon aansluiten/activeren thuis en dan op de locatie installeren zodra je daar tijd voor hebt. Je kan zelfs de locatie al asserten op de toekomstige locatie, maar meestal activeer ik ze thuis (en laat ze aan het netwerk hangen om te syncen en om synced te blijven) en assert ik de locatie pas als de miner hangt en aangesloten is. Elke keer locatie aanpassen kost 10 eu dus dat doe ik liever maar 1 x.

Verder qua rewards gaat het hier juist weer omhoog. Momenteel 4,5 HNT per 24 uur met 14 miners.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
User_TS schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:23:
[...]

Hoe ziet je situatie er dan uit ?
Je zegt zelf dat je de kennis er niet voor hebt, dan ga je je er toch in verdiepen lijkt mij ?
Ik heb een schuin dak van dakpannen. Die is niet echt gemaakt om op te lopen, dus als ik bij de schoorsteen zou willen komen (het hoogste punt), moet ik met gevaar voor eigen leven het dak beklimmen en dan nog maar hopen dat ik bovenaan met de beugel niets kapot boor. Ook de kabel moet ik dan op een of andere manier net weggewerkt zien te krijgen.

Mijn huidige setup heeft een kabel die tussen het raamkozijn door kan. Als ik echter verder van de Bobcat miner af ga zitten zal ik een langere kabel nodig hebben en die zijn waarschijnlijk niet verkrijgbaar in 'flat-cable'. Ik heb op dit moment de 5,8 dbi RAK wireless antenne en vraag me dan ook af welke kabels überhaupt voor deze antenne geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel10
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-07 12:54
Flashforward schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:09:
Ik loop helaas tegen wat problemen op met in registreren van een nieuwe bobcat miner. Je moet sinds kort met de nieuwe app van hun (bobber app) je hotspot activeren en als ik dat probeer krijg ik dus een error.

Tijdens het proces van van het verbinden van de app en de miner (bluetooth stand) krijg ik de volgende error te zien. Weet iemand wat dit precies inhoudt? Of lopen er ook mensen tegen problemen op met de nieuwe bobber app van Bobcat?

[Afbeelding]
Toevallig een uit het oog verloren backorder ontvangen. Via de Bobber app was een enorm gezeik dus herkenbaar. Blijven proberen was bij mij het devies. Uiteindelijk alsnog via de Helium app antenne en locatie moeten updaten na het onboarden maar hij draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Dennisb1 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:56:
[...]

Dit doe je toch gewoon zelf? 4 gaten en klaar.
Het is dat ik binnenkort niet in Leiden ben....
Deze staat in Amsterdam bij mijn moeder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:25

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

melvinnie schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:07:
[...]

Ik raad aan om de Discord van Helium te volgen, bij de announcements wordt aangegeven wat er aan de hand is en wat ze eraan doen.
dit dus
eigenlijk de beste bron voor informatie.

Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:22
Hallo, Iemand enig idee hoeveel een helium miner ongeveer zou opbrengen in een niet stedelijke locatie i.e een dorp? Regio veghel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
KetchupFTW schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:15:
[...]

1 van de meeste gebruikte zonder veel verlies in "zendsterkte" is de LMR400 kabel, deze is wel megastug.
Zag wel dat er ook flexibele varianten zijn maar ik heb ze nog niet kunnen vinden in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jaricool schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:09:
Hallo, Iemand enig idee hoeveel een helium miner ongeveer zou opbrengen in een niet stedelijke locatie i.e een dorp? Regio veghel?
Twee keer de helft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
jaricool schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:09:
Volgens mij genoeg miners in je omgeving, hoe hoog kan je komen (hoe hoger hoe beter) met de antenne dit is echt het belangrijkste .
Hoe meer vrij uitzicht om je heen hoe beter je andere miners kan bereiken, het is trouwens niet echt te voorspellen nu hoe het met de komende netwerk update gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
User_TS schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:32:
[...]

1 van de meeste gebruikte zonder veel verlies in "zendsterkte" is de LMR400 kabel, deze is wel megastug.
Zag wel dat er ook flexibele varianten zijn maar ik heb ze nog niet kunnen vinden in NL.
Daar ben ik van op de hoogte, maar welke poorten moet deze dan hebben voor een 5,8 dbi RAK-antenne? Ook is het dan zo dat ik voor deze een gaatje door de muur moet boren is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
KetchupFTW schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:41:
[...]

Daar ben ik van op de hoogte, maar welke poorten moet deze dan hebben voor een 5,8 dbi RAK-antenne? Ook is het dan zo dat ik voor deze een gaatje door de muur moet boren is het niet?
Dat zou je even moeten opzoeken wat voor aansluiting de RAK antenne heeft en je miner, ik zweer bij McGill antennes (Hexaspot heeft ze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
User_TS schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:01:
[...]

Dat zou je even moeten opzoeken wat voor aansluiting de RAK antenne heeft en je miner, ik zweer bij McGill antennes (Hexaspot heeft ze).
''N-type to RP-SMA'' staat er.

Weet nog steeds niet zo heel goed wat ik met die informatie aan moet. Is te lang geleden dat ik me erin heb verdiept.

https://store.rakwireless...na?variant=41100827590854

Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om de bijgeleverde kabel (zie link), te connecten aan een andere, langere kabel, zodat ik geen gat hoef te boren en de kabel tussen het raamkozijn kan blijven gaan?

[ Voor 16% gewijzigd door KetchupFTW op 06-04-2022 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
KetchupFTW schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:15:
[...]

Uit ervaring weet ik dat Amsterdam zonder flat of hoog gebouw (je hebt het over dakpannen) absoluut niet de moeite is. Ik heb zelf een 7,5 db op het dak van de 8e etage staan, en die doet het maar middelmatig voor zo'n toplocatie.

Amsterdam vanuit een dak van een rijtjeshuis is zonde van je tijd en moeite. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
KetchupFTW schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:22:
[...]

''N-type to RP-SMA'' staat er.

Weet nog steeds niet zo heel goed wat ik met die informatie aan moet. Is te lang geleden dat ik me erin heb verdiept.

https://store.rakwireless...na?variant=41100827590854

Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om de bijgeleverde kabel (zie link), te connecten aan een andere, langere kabel, zodat ik geen gat hoef te boren en de kabel tussen het raamkozijn kan blijven gaan?
Misschien moet je eens beginnen met N-Type en RP-SMA in google te plakken? Het is echt geen rocket science hoor :P

Er is genoeg info te vinden over antenne aansluitingen enz, je moet alleen wel willen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Edwin88 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:27:
[...]

Uit ervaring weet ik dat Amsterdam zonder flat of hoog gebouw (je hebt het over dakpannen) absoluut niet de moeite is. Ik heb zelf een 7,5 db op het dak van de 8e etage staan, en die doet het maar middelmatig voor zo'n toplocatie.

Amsterdam vanuit een dak van een rijtjeshuis is zonde van je tijd en moeite. |:(
Die van mij staat op een relatief lege locatie in Amsterdam-Noord waardoor ik toch nog een transmit scale van 0.76 weet te krijgen. Ik verdien nu ongeveer 40-60 dollar per maand aan Helium, terwijl de antenne aan één kant volledig is geblokkeerd (hij is vastgemaakt met ducttape aan een muur op de eerste verdieping).

https://explorer.helium.c...4qZAdGK2esDkesbBQY9jve8ZA

Mocht ik door de antenne iets hoger en vooral vrijer te krijgen bijvoorbeeld de earnings met 1,5-2x kunnen verhogen dan houd ik de antenne, anders zal ik hem waarschijnlijk verkopen. Het is me het dan niet waar om hem te houden terwijl ik hem nu voor ongeveer 700 euro zou kunnen verkopen.

En wat betreft die kabel: ik heb al meerdere malen de verkeerde besteld dus zo simpel is het blijkbaar niet voor me :D . Vandaar ook mijn vraag of je een langere kabel (die niet door het raam past) aan een kabel die wel door het raam past kan verbinden (dus dat het signaal als het ware via twee kabels verloopt).

[ Voor 3% gewijzigd door KetchupFTW op 06-04-2022 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
KetchupFTW schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:46:
[...]

Die van mij staat op een relatief lege locatie in Amsterdam-Noord waardoor ik toch nog een transmit scale van 0.76 weet te krijgen. Ik verdien nu ongeveer 40-60 dollar per maand aan Helium, terwijl de antenne aan één kant volledig is geblokkeerd (hij is vastgemaakt met ducttape aan een muur op de eerste verdieping).

https://explorer.helium.c...4qZAdGK2esDkesbBQY9jve8ZA

Mocht ik door de antenne iets hoger en vooral vrijer te krijgen bijvoorbeeld de earnings met 1,5-2x kunnen verhogen dan houd ik de antenne, anders zal ik hem waarschijnlijk verkopen. Het is me het dan niet waar om hem te houden terwijl ik hem nu voor ongeveer 700 euro zou kunnen verkopen.

En wat betreft die kabel: ik heb al meerdere malen de verkeerde besteld dus zo simpel is het blijkbaar niet voor me :D . Vandaar ook mijn vraag of je een langere kabel (die niet door het raam past) aan een kabel die wel door het raam past kan verbinden (dus dat het signaal als het ware via twee kabels verloopt).
Ver van optimaal aan een muur met ducttape dat meen je niet haha.
Je antenne moet boven de daken uitkomen wil het nog iets gaan opleveren, dit heeft geen zin zoals het nu is.

Het is heel simpel als je antenne een N male is dan heb je een kabel met een N female nodig als voorbeeld, en als je miner een RP-SMA female heeft dan moet de kabel een RP-SMA Male zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KetchupFTW
User_TS schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:23:
[...]

Ver van optimaal aan een muur met ducttape dat meen je niet haha.
Je antenne moet boven de daken uitkomen wil het nog iets gaan opleveren, dit heeft geen zin zoals het nu is.

Het is heel simpel als je antenne een N male is dan heb je een kabel met een N female nodig als voorbeeld, en als je miner een RP-SMA female heeft dan moet de kabel een RP-SMA Male zijn.
Ik heb een bobcat miner, dus RP-SMA female (geloof ik). De antenne heeft een N-type male. Dus de kabel moet dan RP-SMA male to N-type female zijn toch? Volgens mij heb ik die nu.

Verder dan de vraag of het mogelijk is om een adapter te gebruiken, zodat ik twee kabels kan gebruiken: één kabel die de antenne verbindt met de adapter, de andere kabel die de adapter verbindt met de bobcat miner? Dit zodat ik geen extra gat hoef te boren en het raam gesloten kan blijven.

Dan zou ik dus (als ik het goed heb) het volgende moeten hebben:

- RP-SMA male to N-type female kabel vanaf de miner;
- die verbindt met een verloopstekker (koppelstuk) met aan de ene kant een N-male, aan de andere kant N type-female;
- die vervolgens de antenne verbindt met een N-type male to female kabel.

Of werkt dit voor geen meter? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 21:48
Elke connector is extra signaalverlies, bovenop je dunne raamdoorvoertje is dat wel erg veel demping. Is een weatherproof box buiten hangen en een 6mm gaatje ergens boren voor utp niet haalbaar voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
torretje2012 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:20:
Elke connector is extra signaalverlies, bovenop je dunne raamdoorvoertje is dat wel erg veel demping. Is een weatherproof box buiten hangen en een 6mm gaatje ergens boren voor utp niet haalbaar voor je?
Wat bedoel je met dunne raamdoorvoertje? Als in: het signaal is nu al slecht omdat de kabel dun is?

Ik weet niet of het haalbaar is, het is niet mijn huis dus ik zou dat moeten bespreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
KetchupFTW schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:25:
[...]

Wat bedoel je met dunne raamdoorvoertje? Als in: het signaal is nu al slecht omdat de kabel dun is?

Ik weet niet of het haalbaar is, het is niet mijn huis dus ik zou dat moeten bespreken.
Wat jij wilt gaan doen met 3 kabels incl raam doorvoer op een Amsterdam locatie.. niet de moeite
Je rewards zullen hooguit een beetje omhoog gaan, maar in Amsterdam regio zie je vooral veel waardeloze beacons.

Bespaar jezelf de moeite en het geld en zoek een betere locatie of verkoop de boel :P

Je enige echte optie is inderdaad om een waterdichte box te zoeken en een simpele platte utp kabel te gebruiken, of een gaatje te boren
Met poe kan je dan stroom en data naar je miner krijgen

Ik heb aardig wat foto’s in dit topic dus zoek even voor wat verduidelijking

[ Voor 18% gewijzigd door Edwin88 op 06-04-2022 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrange
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-12-2023
Iemand toevallig een 9dBi McGill rondslingeren die ik een dagje mag lenen om wat testen mee te doen?
Ik ga uiteraard heel zorgvoldig met het materiaal om! :)

Ik ga op een hoge locatie verschillende antennes testen. Ik zweer zelf bij RAK, maar ben heel benieuwd naar een vergelijking met McGill. Helaas overal out of stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
estrange schreef op donderdag 7 april 2022 @ 00:01:
Iemand toevallig een 9dBi McGill rondslingeren die ik een dagje mag lenen om wat testen mee te doen?
Ik ga uiteraard heel zorgvoldig met het materiaal om! :)

Ik ga op een hoge locatie verschillende antennes testen. Ik zweer zelf bij RAK, maar ben heel benieuwd naar een vergelijking met McGill. Helaas overal out of stock.
Het is nu niet echt de tijd om antennes te testen, het netwerk is een zootje en totaal niet stabiel.
Hou hexaspot in de gaten die komen binnenkort weer met nieuwe voorraad antennes van McGill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinquin21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03:23
estrange schreef op donderdag 7 april 2022 @ 00:01:
Iemand toevallig een 9dBi McGill rondslingeren.
Welke regio? ik heb er 1 nu binnen op me zolder staan die binnenkort het dak op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Sowieso heeft antennes testen voor 1 dag weinig zin.. Zoveel verschil zit er echt niet tussen de verschillende antennes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Edwin88 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:20:
[...]

Wat jij wilt gaan doen met 3 kabels incl raam doorvoer op een Amsterdam locatie.. niet de moeite
Je rewards zullen hooguit een beetje omhoog gaan, maar in Amsterdam regio zie je vooral veel waardeloze beacons.

Bespaar jezelf de moeite en het geld en zoek een betere locatie of verkoop de boel :P

Je enige echte optie is inderdaad om een waterdichte box te zoeken en een simpele platte utp kabel te gebruiken, of een gaatje te boren
Met poe kan je dan stroom en data naar je miner krijgen

Ik heb aardig wat foto’s in dit topic dus zoek even voor wat verduidelijking
En als ik nou gewoon één kabel gebruik? Ik verdien op dit moment gemiddeld tussen de 0,04 en 0,1 Helium per dag, terwijl mijn antenne aan één kant volledig geblokkeerd is door een muur én niet boven de daken uitkomt. Ik verwacht dus nog best wel wat winst te kunnen behalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Edwin88 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 07:39:
Sowieso heeft antennes testen voor 1 dag weinig zin.. Zoveel verschil zit er echt niet tussen de verschillende antennes
Ik heb mijn setup's al maandenlang niet veranderd en zie dusdanige fluctaties in de opbrengsten (per dag/week/locatie, soms kortstondig, soms over meerdere weken) dat ik me serieus afvraag hoe je de effecten van een andere antenne echt goed kan vaststellen door alleen naar de opbrengsten te kijken.

Het enige wat volgens mij zou kunnen werken, is de antennes om-en-om testen (oude antenne, nieuwe antenne, oude antenne, nieuwe antenne) waarbij je de gewisselde antenne precies één week laat zitten.

De effecten van een andere antenne bepalen op de opbrensten van één dag is (mijns inziens) totaal kansloos. Zeker nu de PoC rate is verlaagd en je dagopbrengst (nog) meer wordt bepaald door geluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwin88
KetchupFTW schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:11:
[...]

En als ik nou gewoon één kabel gebruik? Ik verdien op dit moment gemiddeld tussen de 0,04 en 0,1 Helium per dag, terwijl mijn antenne aan één kant volledig geblokkeerd is door een muur én niet boven de daken uitkomt. Ik verwacht dus nog best wel wat winst te kunnen behalen.
Sowieso zal ik altijd iedereen aanraden om een enkele, zo kort mogelijke, kabel te gebruiken van hoge kwaliteit.
De miner moet zo dicht mogelijk op je antenne om de antennekabel zo kort mogelijk te houden.
Dat zal vaak uitkomen op de miner in een buitenbehuizing in de buurt van je mast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFlrRpGMar-GPC7X-ntUrTEF0Dc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQIpBH0jwhXynNsDe5hXNeRk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_T5-zdRj0w8h5Xh6Rag-iVIiJY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krUG465KXX8zhWEZaSWQeaRR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CddAbcZ0AGGXYjkI--6VCM-aaQ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cNHo4sqjstwxe1kb4V3AoO5E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5I9KYiU8LTGvnpjdRrdqCcPHcug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O68uE8FEibAaa4KplD8z18FV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2c88D3YgMKPQxKdwlm5s9vB0z8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBn9qjc2yAxS28JYjXBqvnJK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estrange
pinquin21 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 01:39:
[...]

Welke regio? ik heb er 1 nu binnen op me zolder staan die binnenkort het dak op gaat.
Ik woon regio Utrecht, de testlocatie is regio Eindhoven.
Edwin88 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 07:39:
Ik ga de antennes niet aansluiten op een hotspot, dat heeft inderdaad weinig zin. Voor testen gebruik ik een Glamos, die stuurt beacons uit en luistert dan naar hotspots die antwoorden. De kwaliteit van de teruggestuurde signalen wordt dan met elkaar vergeleken tussen de verschillende setups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dennisb1 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:24:
Ja echt waardeloos. Sinds 4 maanden is de hele provincie hun opbrengsten al 50% naar beneden
Persoonlijk ben ik ook al 50% in de opbrengsten gezakt.

Ben bang dat dit slechts een voorteken is voor een nog verdere daling.
Je beseft dat het aantal Helium miners in dezelfde periode van vier maanden ook verdubbeld is?

Ik vind het prima om te klagen over spoofers, verzadigde hex-en, de relatief stabiele koers van HNT (rond de 21 euro) of de belabberde stabiliteit van het netwerk.

De lineaire groei van het aantal miners en de daaraan gekoppelde afnemende gemiddelde hnt opbrengst per hotspot zou echter voor niemand in dit topic als een verrassing moeten komen. Neem de grafiek met het aantal wereldwijde hotspots (in tijd) en trek die lijn door in de toekomst. Dan weet je precies wanneer je de volgende halvering in gemiddelde opbrengst per hotspot kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrange
Edwin88 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:00:
[...]

Sowieso zal ik altijd iedereen aanraden om een enkele, zo kort mogelijke, kabel te gebruiken van hoge kwaliteit.
De miner moet zo dicht mogelijk op je antenne om de antennekabel zo kort mogelijk te houden.
Dat zal vaak uitkomen op de miner in een buitenbehuizing in de buurt van je mast.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gebruik jij actieve of passieve PoE injectors met die sensecaps?

En had je vorig jaar in de zomer ook al sensecaps in outdoor behuizingen zitten en hoe ging dat?
Ik vermoed dat sensecap de semtech chip SX1308 gebruikt omdat ze zeggen dat de temperature range waarin ze kunnen werken 0 tot 50 graden is. Mijn sensecaps die binnenstaan geven soms al een temperatuur van 35 graden aan dus ik vroeg me af hoe dat gaat buiten in een box in de zon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

estrange schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:05:
[...]

Ik ga de antennes niet aansluiten op een hotspot, dat heeft inderdaad weinig zin. Voor testen gebruik ik een Glamos, die stuurt beacons uit en luistert dan naar hotspots die antwoorden. De kwaliteit van de teruggestuurde signalen wordt dan met elkaar vergeleken tussen de verschillende setups.
Hoe werkt dat precies met zo'n apparaatje? Had ze ook al gezien voor een 260 euro maar hier reageert niet alleen Helium hotspots op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Edwin88 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:00:
[...]

Of je nou 1 of 5 meter gebruikt, dat zal het verschil niet gaan doen. Kwaliteit kabel deels.
Het verlies van de meeste kabels is zo gering dat je dit bijna niet gaat zien. Pas op 100 meter merk je het verlies, daar zijn die waardes ook op gemeten. 0,16db verlies op 100 meter is niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:37
@Dennisb1 het is 0.16db per meter en 16db per 100meter nog wel een verschilletje ;)
https://www.rfportal.app/calculations/cable-loss/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edwin88
estrange schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:15:
[...]

En had je vorig jaar in de zomer ook al sensecaps in outdoor behuizingen zitten en hoe ging dat?
Ik vermoed dat sensecap de semtech chip SX1308 gebruikt omdat ze zeggen dat de temperature range waarin ze kunnen werken 0 tot 50 graden is. Mijn sensecaps die binnenstaan geven soms al een temperatuur van 35 graden aan dus ik vroeg me af hoe dat gaat buiten in een box in de zon?
Ja, sinds augustus hangt er eentje in de volle zon op het dak en die heb ik tot dusver eigenlijk nog niet hoeven aanraken. Of ie te warm word geen idee, hij doet t prima. Tot nu toe al 130 HNT met dat ding binnen gehaald ook 😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:10
estrange schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:15:
[...]

Ik woon hier in een sub-tropisch klimaat met extreem sterke zon en heb mijn Sensecap in een plastic behuizing op het dak geïnstalleerd. Als het buiten 30 graden is is de hoogste temperatuur die ik heb gezien circa 70 graden. Bij 70 graden zet de Sensecap vanzelf een fan aan en is hij binnen twee minuten weer op 45C. In principe zou de Sensecap tot 90C aan moeten kunnen voordat hij sterft maar zelfs in Australië halen ze dat niet

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 17:34
Nog iemand hier een Heltec saw filter over die niet word gebruikt?
Dan mag je me een pm sturen 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17:40
Guys ik heb wat advies nodig.

Ik heb gister ongeveer 17 uur geleden een nieuwe Bobcat miner aangesloten. De miner is zichtbaar in de helium app en ook zichtbaar in de Bobber app van Bobcat. Ik heb ook de verificatie gehad gehad dat de bobcat added is to the blockchain en de hotspot geupdate.

Alles lijkt in orde maar na 17 uur staat de sync status nog op syncing. Ik weet dat dat 48 uur kan duren maar de gap loopt alleen maar op en zou minder moeten worden.

Wat kan ik het beste doen? Nog even afwachten of in de bios van de Bobcat resyncen of resetten?

Ik weet dat mijn miner relayed is maar ik kan daar niets aan veranderen want ik kan op deze locatie niet in de internet modem. Maar relayed miners zouden ook moeten werken.

Zie afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GaIDVUNA-l4qnqY95icVsXORm0M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ivVO4ztgPcTaiqdIlK60ykXI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 18:27
Mijn initiele deploy van de bobcat liep ook op die manier vast met een oplopende gap.

Ik heb via de web interface (even in je browser naar interne IP van je bobcat gaan) even een reset gedaan en daarna een fast sync, dan trekt 'ie een kopie van de blockchain online weg.

Daarna ging 't wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Wunk schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:46:
Mijn initiele deploy van de bobcat liep ook op die manier vast met een oplopende gap.

Ik heb via de web interface (even in je browser naar interne IP van je bobcat gaan) even een reset gedaan en daarna een fast sync, dan trekt 'ie een kopie van de blockchain online weg.

Daarna ging 't wel goed
Thanks dan ga ik dat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Flashforward schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:51:
Guys ik heb wat advies nodig.

Ik heb gister ongeveer 17 uur geleden een nieuwe Bobcat miner aangesloten. De miner is zichtbaar in de helium app en ook zichtbaar in de Bobber app van Bobcat. Ik heb ook de verificatie gehad gehad dat de bobcat added is to the blockchain en de hotspot geupdate.

Alles lijkt in orde maar na 17 uur staat de sync status nog op syncing. Ik weet dat dat 48 uur kan duren maar de gap loopt alleen maar op en zou minder moeten worden.

Wat kan ik het beste doen? Nog even afwachten of in de bios van de Bobcat resyncen of resetten?

Ik weet dat mijn miner relayed is maar ik kan daar niets aan veranderen want ik kan op deze locatie niet in de internet modem. Maar relayed miners zouden ook moeten werken.

Zie afbeelding:

[Afbeelding]
Je kan via een Mango routertje en een VPN een tunneltje maken, en m zo van relayed af krijgen:

https://hntacademy.com/he...ment-reference-guide.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrange
Edwin88 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:56:
[...]

Je kan via een Mango routertje en een VPN een tunneltje maken, en m zo van relayed af krijgen:

Als de 19de werkelijk het light miner protocol live gaat dan moet poort 44158 helemaal niet meer open staan en ben je ook van de relayed af. Om voor die 2 weken nog een router te kopen heeft ook geen zin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-09 11:58
Meer gebruikers hier met een Heltec (de nieuwe versie) met firmware: V1.3.3, die de laatse 10 uur niets meer doet?

Mijn andere setup (geen Heltec's) werkt goed.

UPDATE: Probleem gevonden en fixed.. VPN deed het niet meer.

[ Voor 16% gewijzigd door N0EL op 09-04-2022 13:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaZnFQMOgVTxHfYb_FoS8QQcqvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HzCtDmzwyxfJXkvmtYoHpDGN.jpg?f=fotoalbum_large

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:34

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Ik heb nog een vraag.
Op dit moment heb ik de mogelijkheid om bij mij op de 2de etage (schuin dak) een antenne te monteren.
Echter komt deze niet boven de dakpannen uit, maar blijft hieronder (van binnenuit er tegenaan).
Voegt dit wat toe?

Of kan ik beter kiezen voor een antenne aan mijn schuur (3 meter hoog).
Geen directe hoogbouw kortbij.

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Wessie schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:09:
Ik heb nog een vraag.
Op dit moment heb ik de mogelijkheid om bij mij op de 2de etage (schuin dak) een antenne te monteren.
Echter komt deze niet boven de dakpannen uit, maar blijft hieronder (van binnenuit er tegenaan).
Voegt dit wat toe?

Hoogte en vrij zicht, dat is wat je nodig hebt. Kan je niets op je pannendak (buitenzijde) plaatsen? Oa Asat heeft daar een mooi bevestigingssysteem voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Wessie schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:09:
Ik heb nog een vraag.
Voegt dit wat toe?

Alles wat niet boven je dak en daarmee de omgeving uit komt voegt niks toe. Heel simpel

Of je moet genoegen nemen met weinig inkomsten natuurlijk, maar verwacht er niks van. Zelfs de gemiddelde woonhuizen waar je wel boven je dak uitsteekt zijn niet perse hoog genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:34

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Helder. Ik ga eens kijken of ik boven mijn dak uit kan komen.
Als het goed is krijg ik ergens dit jaar zonnepanelen. Zal eens kijken of ik het e.e.a. kan combineren.
Bedankt voor de toelichting!

[ Voor 8% gewijzigd door Wessie op 09-04-2022 12:18 ]

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrange
Kan je bij de sensecap M1 de logs niet openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
Toch maar de gok wagen, ga denk ik een sensecap M1 bestellen, 514 euro. Een van de beste gateways voor die prijs zover ik heb kunnen vinden. wordt op het dak neergezet van ongeveer 7 meter, met nog een meter paal waarschijnlijk.

Iemand nog aanraders voor antennes? zat aan een omni antenne van ideetron te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Mijn activity gap gaat steeds veel te veel omhoog. Soms gewoon 12 uur gebeurd er niets. 615 blocks loop ik nu achter terwijl ik niet relayed ben en hij gewoon online te zien is en daarnaast is de cap 0 of zelfs -2 wat goed is.

Waarom heb ik steeds alleen zo'n hoge activity gap en valt daar iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Flashforward schreef op maandag 11 april 2022 @ 00:16:
Mijn activity gap gaat steeds veel te veel omhoog. Soms gewoon 12 uur gebeurd er niets. 615 blocks loop ik nu achter terwijl ik niet relayed ben en hij gewoon online te zien is en daarnaast is de cap 0 of zelfs -2 wat goed is.

Waarom heb ik steeds alleen zo'n hoge activity gap en valt daar iets aan te doen?
Als ik om mij heen kijk is dit jammer genoeg bij erg veel miners het geval. Heb er zelf ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle98
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06-07 13:25
Edwin88 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:56:
[...]

https://medium.com/@olive...ular-network-39763d443c99 & https://medium.com/@olive...ted-10-23-21-60d42fc07c74

Beide links gebruiken, de een voor VPS instellen en de ander voor instellen van een Mango routertje. Werkt super. Duidelijke beschrijving met afbeeldingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Jelle98 schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:21:
[...]

https://medium.com/@olive...ular-network-39763d443c99 & https://medium.com/@olive...ted-10-23-21-60d42fc07c74

Beide links gebruiken, de een voor VPS instellen en de ander voor instellen van een Mango routertje. Werkt super. Duidelijke beschrijving met afbeeldingen :)
Wat was er mis met de link die ik postte? Die vind ik persoonlijk stuk duidelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle98
Edwin88 schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:00:
[...]

Wat was er mis met de link die ik postte? Die vind ik persoonlijk stuk duidelijker
helemaal niks mis mee. Meer voor andere, mochten die een handleiding met voorbeelden of extra's fijner vinden. (mensen die geen linux in de vingers hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeyV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16-04-2022
Hey mensen

Ik ben nieuw hier en mss vraag ik het in een foute topic maar kan iemand me helpen met mijn Nebra indoor miner Rock pi?
Hij wil niet pairen.
Bluetooth gaat precies niet goed.
Eerst een jaar wachten en ik weet niet hoeveel geld mislopen en dan een toestel krijgen dat niet werkt ....
Wat een slechte fabriek is me dat zeg.
Enfin alle hulp is erg welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
JoeyV schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:39:
Hey mensen

Ik ben nieuw hier en mss vraag ik het in een foute topic maar kan iemand me helpen met mijn Nebra indoor miner Rock pi?
Hij wil niet pairen.
Bluetooth gaat precies niet goed.
Eerst een jaar wachten en ik weet niet hoeveel geld mislopen en dan een toestel krijgen dat niet werkt ....
Wat een slechte fabriek is me dat zeg.
Enfin alle hulp is erg welkom.
Advies ? Ding niet pairen maar terugstoppen in de doos en snel verkopen. Van dat geld een sensecap halen op MP/tweakers V&A en niet gaan minen met bagger hardware waar je veel te lang op hebt gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo4578
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-08-2024
LED-Maniak schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:45:
Zolang je niet op 80 meter hoogte zit zou 4 of 6dBi niet zoveel moeten uitmaken. Tenzij andere hotspots binnen 300 meter zitten(maar daar heb je ook weinig aan...).

Ik verwacht eerder dat je buren een super lage transmit scale hebben, je antenne-kabel-minerconnectie niet perfect is of je last hebt van verstoringen(toevallig gsm mast in de buurt/op het dak?).

Nog een tip trouwens:

Inter project in Polen is specialist in antennes en RF.

Ze verkopen omni's en paneel antennes van het merk interline voor zeer schappelijke prijzen:
https://www.ip-sa.com.pl/...rline-c-201_19500054.html

Ze hebben ook CNT/LMR 400 kabels voor een stuk schappelijkere prijs dan in NL wordt gevraagd:
https://www.ip-sa.com.pl/...95_19500496_19500499.html

Deze worden op bestelling in de fabriek gemaakt. En ja als je de specs en prijzen niet gelooft kunnen ze ook een meetrapport meesturen.
Ben ik nu helemaal mis of zijn dat de verkeerde connectoren die zij voorstellen?
Op hun site staat RP SMA-female/N-male maar in feite heb je toch RP SMA male/N-female nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
brambo4578 schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:13:
[...]

Ben ik nu helemaal mis of zijn dat de verkeerde connectoren die zij voorstellen?
Op hun site staat RP SMA-female/N-male maar in feite heb je toch RP SMA male/N-female nodig?
Ligt er natuurlijk maar net aan elke antenne je hebt(en welke hotspot). ;)

Degene die ik heb gelinkt werken met de ideetron omni en ziisor paneel antenne. Ze hebben ook de andere kant op voor McGill.

** Producten aanbieden is niet toegestaan. **

[ Voor 37% gewijzigd door Taro op 12-04-2022 10:38 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo4578
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-08-2024
LED-Maniak schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:19:
[...]

Ligt er natuurlijk maar net aan elke antenne je hebt(en welke hotspot). ;)

Degene die ik heb gelinkt werken met de ideetron omni en ziisor paneel antenne. Ze hebben ook de andere kant op voor McGill.

** Knip. **
Het is al even geleden dat ik nog een nieuwe kabel nodig had, maar dan ben ik toch volledig de kluts kwijt :)
Ik dacht dat alle hotspots een RP-SMA female hadden, en je dus een kabel met RP-SMA male nodig hebt. Maar op deze site staan ze net omgekeerd. Je kan natuurlijk wel de N-male/N female werken en dan nog een korte pigtail.

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 12-04-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrange
Senscap heeft iinderdaad een RP-SMA female, maar Milesight is een N-female.
Van andere hotspots weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
Edwin88 schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:55:
[...]

Advies ? Ding niet pairen maar terugstoppen in de doos en snel verkopen. Van dat geld een sensecap halen op MP/tweakers V&A en niet gaan minen met bagger hardware waar je veel te lang op hebt gewacht.
Wat is dat nou voor kansloos antwoord................

Heb je hem even van de stroom afgehaald, reset knop 15 seconden in drukken.
Vervolgens hem even laten staan en wachten.
Dan is die goed opgestart en zou je hem gewoon met bluetooth moeten kunnen verbinden.
Ik had eerste 4 of 5x ook wat moeite met verbinden.
Maar als die eenmaal draait werkt die perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Demiesehv schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:52:
[...]

Wat is dat nou voor kansloos antwoord................

...
Ik ga al heel wat maandjes mee in de Helium business, en heb van meerdere merken vooral heel veel verhalen van mensen gelezen over lang syncen, miners die niks doen, uitvallen vanwege SD problemen, concentrators die niet gevoelig genoeg zijn enz enz.

Dus ja, mijn advies is om de Nebra zo snel mogelijk te 'dumpen' en een betere miner te halen. Uiteindelijk wil je je miner nog 10+ jaar hebben hangen dus dan kan je beter zorgen dat je een knap model hebt toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demiesehv
Edwin88 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:43:
[...]

Ik ga al heel wat maandjes mee in de Helium business, en heb van meerdere merken vooral heel veel verhalen van mensen gelezen over lang syncen, miners die niks doen, uitvallen vanwege SD problemen, concentrators die niet gevoelig genoeg zijn enz enz.

Dus ja, mijn advies is om de Nebra zo snel mogelijk te 'dumpen' en een betere miner te halen. Uiteindelijk wil je je miner nog 10+ jaar hebben hangen dus dan kan je beter zorgen dat je een knap model hebt toch?
Och och draait een aantal maanden mee, knap dat je dit nu al weet dat de geupdate miner van nebra muk is.
Heb er 10 draaien, en draaien allemaal netjes zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Een Nebra rock pi is natuurlijk heel andere koek dan de eerste release(dat is wel echt bagger ja). De Rock pi is niet veel anders dan een MNTD qua design en zeker met light hotspots krachtig genoeg.

Beetje overtrokken reactie dus.

Daarnaast lijkt het mij erg knap als zelfs een sensecap of mntd het 10 jaar zou uithouden. Daar zijn ze niet voor gebouwd.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyV
Merci voor alle hulp en ik moet inderdaad zeggen: dat ik de miner moet weggooien is een kansloos antwoord en zeker de manier waarop.
Nu ergens heeft hij wel een Point.
Ik heb nog nooit zo een waardeloos fabriek en producten meegemaakt dan Nebra.
Als ik mijn helium app open doe zegt hij dat ik 1 hotspot heb. Die heeft een hele andere naam die ik nooit gekozen heb.
Die hotspot kan niks minen.
Als ik dan de Nebra app open doe en de locatie van die anders genoemde hotspot wil instellen komt er voor eeuwig een zoekscherm.
Op mijn miner blijft een oranje lichtje al een week branden en een groen lichtje knipperen.
Wat moet ik in godsnaam doen?
Nebra biedt geen hulp en heeft geen enkele helpdesk functie. Distrelec waar ik hem gekocht heb stuurt mij naar Nebra ....
Dus hier hangt na een jaar wachten mijn miner wat te verbruiken ...
Kan iemand met verstand van zaken in Bumba taal uitleggen wat ik mis doe?

[ Voor 40% gewijzigd door JoeyV op 13-04-2022 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle98
Ik heb een vraagje wat betreft de grote update van normale hotspots naar light hotspots.

Ik lees hier en daar over dat het port forward verhaal wegvalt en dat je alleen een met internet verbonden hoeft te zijn (?). Dan is het in mijn ogen toch mogelijk om op 1 IP adress gewoon 2/3/4/5.... miners te installeren.

Hoe willen ze hier de controle op uitvoeren? Wat zijn consequenties?

Ja ik snap het >300m tussen voor het mooie, maar pak willekeurig in een rondje wat coördinaten en wijs je miner daaraan toe en je hebt visueel wat afstand gecreeërd op de kaart. Terwijl ik ze toch echt allemaal op dezelfde mast kan bevestigen.

Edit: Niet zoals sommige onder ons dus nu denken: Vraag je om advies om te gamen :+
Nee ik vraag helemaal niet om advies. Ik heb juist grote vraagtekens in hoe ze het gamen willen tegengaan omdat het nu al zo lek als een mandje is... Iin mijn ogen maken ze met het wegvallen van port forwarding de kans dat de gewone, niets van VPN tunnel wetende, gebruiker dit ook kan gaan doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Jelle98 op 13-04-2022 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrange
Jelle98 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:14:
Ik heb een vraagje wat betreft de grote update van normale hotspots naar light hotspots.

Ik lees hier en daar over dat het port forward verhaal wegvalt en dat je alleen een met internet verbonden hoeft te zijn (?). Dan is het in mijn ogen toch mogelijk om op 1 IP adress gewoon 2/3/4/5.... miners te installeren.

Hoe willen ze hier de controle op uitvoeren? Wat zijn consequenties?

Ja ik snap het >300m tussen voor het mooie, maar pak willekeurig in een rondje wat coördinaten en wijs je miner daaraan toe en je hebt visueel wat afstand gecreeërd op de kaart. Terwijl ik ze toch echt allemaal op dezelfde mast kan bevestigen.
Ga je nu echt soort van advies vragen om te gamen? Dan ben je hier toch echt aan het verkeerde adres.

Ja ok we willen er allemaal graag een centje mee verdienen, maar dat gaat alleen haalbaar blijven als je een kwalitatief netwerk creëert dat ook meer en meer gebruikt wordt om data over te versturen. Verschillende antennes op 1 mast hangen is niet de manier! Het systeem willen misbruiken is egoistisch.

Er wordt steeds meer ingezet om valsspelers te detecteren en uit te sluiten. In dit geval zou ik me kunnen inbeelden dat ze het kunnen zien aan het feit dat er 5 hotspots dicht op elkaar zitten, op dezelfde wallet, met het zelfde IP adres. Dat is verdacht.
Daarnaast zijn er steeds meer mappers. Als die zien dat alle signalen van 1 punt komen zal dat ook wel aangegeven worden.
De consequenties zijn dat je hotspots op een denylist komen en je daardoor geen verdiensten meer binnen krijgt. Dan kan je je hotspot basically weggooien. Je kan hem ook niet verkopen want je krijgt de naam van de hotspot niet van de denylist af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

estrange schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:51:
[...]

Ga je nu echt soort van advies vragen om te gamen? Dan ben je hier toch echt aan het verkeerde adres.

Ja ok we willen er allemaal graag een centje mee verdienen, maar dat gaat alleen haalbaar blijven als je een kwalitatief netwerk creëert dat ook meer en meer gebruikt wordt om data over te versturen. Verschillende antennes op 1 mast hangen is niet de manier! Het systeem willen misbruiken is egoistisch.

Er wordt steeds meer ingezet om valsspelers te detecteren en uit te sluiten. In dit geval zou ik me kunnen inbeelden dat ze het kunnen zien aan het feit dat er 5 hotspots dicht op elkaar zitten, op dezelfde wallet, met het zelfde IP adres. Dat is verdacht.
Daarnaast zijn er steeds meer mappers. Als die zien dat alle signalen van 1 punt komen zal dat ook wel aangegeven worden.
De consequenties zijn dat je hotspots op een denylist komen en je daardoor geen verdiensten meer binnen krijgt. Dan kan je je hotspot basically weggooien. Je kan hem ook niet verkopen want je krijgt de naam van de hotspot niet van de denylist af.
Nou, nou nou.... wat een reactie vind je ook niet? Hij vraagt niet hoe het moet maar meer zoals ik mij ook afvraag, hoe gaan ze dit (nog beter dan nu, want het is een lachertje) tegenhouden.
Ik vind het eigenlijk wel een interessant vraagstuk die hij stelt. Niet om misbruik van te maken maar meer hoe ze dit technisch willen gaan tegen houden. Het is absoluut een valide punt dat hier iets op bedacht moet zijn. Dit gebeurt nu namelijk ook al met antenne splitters en ze komen zeker niet op de denylist. Wat dat betreft is het systeem best wel lek.

Een IP filter gaat het ieder geval nooit worden want cheaters gebruiken daar nu ook gewoon VPN tunnels voor en herken je vaak ook dat ze soms een heel subnet van 254 ip's voor gebruiken, dit kan dan nog steeds.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisb1 op 13-04-2022 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle98
estrange schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:51:
[...]

Ho! Rustig aan meneer 8)7
Ik vraag alles behalve advies. Ik vind zoals het nu gedaan wordt gewoon al niet goed... laat staan als ik dan lees dat de port forward wegvalt. Het tunnelen wat gamers nu doen is voor de gewone gebruiker onder ons een kansloos avontuur om zelf voor elkaar te krijgen. Maar het wegvallen van een port forward asfalteert in mijn ogen gewoon een weg om ook die grote groep gewone gebruikers mee te laten gamen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estrange
Mijn excuses, het was me niet duidelijk dat het een hypotetische vraag was. Zo kwam het voor mij allesinds totaal niet over..
In geschreven tekst kan je helaas ook niet alles even duidelijk overbrengen of opvatten.

Met de denylist kunnen gebruikers hotspots aangeven die volgens hun gamen, maar los daarvan zitten er ook allerlei automatische checks achter die runnen en vervolgens hotspots op de denylist zetten.
Hoe deze automatische checks gebeuren is uiteraard niet vrijgegeven.
Ik kan me inbeelden dat er een check zou kunnen zijn of komen op gebruik van hetzelfde IP adres.
Port forwarding is nu ook geen absolute vereiste. Het verschil in activiteit is echt niet zo groot met of zonder port forwarding. Dus in dat opzicht zou daar nu ook al mee gegamed kunnen worden op dezelfde manier.

[ Voor 0% gewijzigd door estrange op 13-04-2022 15:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

estrange schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:20:
Ik kan me inbeelden dat er een check zou kunnen zijn of komen op gebruik van hetzelfde IP adres.
Port forwarding is nu ook geen absolute vereiste. Het verschil in activiteit is echt niet zo groot met of zonder port forwarding. Dus in dat opzicht zou daar nu ook al mee gegamed kunnen worden op dezelfde manier.
Tja maar er is ook CG-NAT dus dat wordt toch wel een dingetje voor bijvoorbeeld Ziggo gebruikers met hun IPv6 only verbindingen en ook met 4G modules als je daar je hotspot op hebt, dat kan je dus niet maken om daar op te gaan hanteren.

Wat betreft poort forwarding heb ik andere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle98
Dennisb1 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:35:
[...]

Wat betreft poort forwarding heb ik andere ervaringen.
Het zelfde geldt voor mij. Vandaar de aard van de vraag. Mijn sensecap een tijdje zonder port forwarding laten draaien maar na de relayed status kakte deze binnen een aantal dagen compleet in elkaar. Port forward gedaan en alles draait (met het huidige netwerk) gewoon goed.

Ik was namelijk ook in de veronderstelling dat het niet nodig zou zijn... maar dit meegemaakt hebbende heeft mijn inzicht doen veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
JoeyV schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:10:
Merci voor alle hulp en ik moet inderdaad zeggen: dat ik de miner moet weggooien is een kansloos antwoord en zeker de manier waarop.
Als ik mijn helium app open doe zegt hij dat ik 1 hotspot heb. Die heeft een hele andere naam die ik nooit gekozen heb.
Als ik dan de Nebra app open doe en de locatie van die anders genoemde hotspot wil instellen komt er voor eeuwig een zoekscherm.
Op mijn miner blijft een oranje lichtje al een week branden en een groen lichtje knipperen.
Nebra biedt geen hulp en heeft geen enkele helpdesk functie. Distrelec waar ik hem gekocht heb stuurt mij naar Nebra ....
Ik zeg niet dat je hem moet weggooien |:(

Ik zeg alleen dat je je tijd verdoet met een product van een bagger bedrijf en dat je beter je geld kan investeren in een ander merk miner. Dat mag je kansloos vinden, maar ik gok dat je al aardig wat tijd heb gestoken in het werkend krijgen van je miner? Dat is kansloos. Nebra heeft het gewoon keihard verprutst en dat zal je wellicht ook in de software support de komende tijd nog merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Over meerdere antennes op 1 dak:

Ik heb er eentje in Amsterdam staan, waar we tijdens het installeren ook de antenne van de buurman ontdekten. Die hant nu letterlijk een paar meter verderop aan zijn balkon.

Maakt mij dat dan een gamer? Nee toch? Wat is dan de limiet? Aan dezelfde paal? Hetzelfde gebouw?

Ze kunnen hier niks tegen doen, en ook mappers en andere checks kunnen hier niks tegen beginnen. Je kan simpelweg niet met een mapper een antenne pinpointen tot zoveel meter precies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demiesehv
JoeyV schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:10:
Stuur hem maar naar mij yoe ik neem hem wel over.
Wqnt als ik al je antwoorden lees heb je je in dat jaar wachten totaal je niet ingelezen en uberhaupt de manuel niet gelezen.
De naam kies je niet die krijg je.
Knipperen van de lampjes ia juist goed.
Maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat je de aangewezen peraoon bent voor een miner sorry 😂😂😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Edwin88 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:35:
[...]

Ik zeg niet dat je hem moet weggooien |:(

Ik zeg alleen dat je je tijd verdoet met een product van een bagger bedrijf en dat je beter je geld kan investeren in een ander merk miner. Dat mag je kansloos vinden, maar ik gok dat je al aardig wat tijd heb gestoken in het werkend krijgen van je miner? Dat is kansloos. Nebra heeft het gewoon keihard verprutst en dat zal je wellicht ook in de software support de komende tijd nog merken.
Met alle respect maar iemand die zich niet verdiept heeft in dat jaar moet niet gaan lopen zeiken.
Als iemand zegt ik krijg een naam die ik niet gekozen heb.
Mn lampje brand oranje en knippert groen.
En dan vraagt weet niet wat te doen ja sorry stop dan maar met minen.
Dqn ben je niet serieus en heb je de manuel niet eens gelezen.
Maar jou manier van reageren op een product wat pas geupdate is en perfect werkt is wel kansloos.
Je kent de geupdate pi miner niet dus oordeel niet, je kan het ook anders zien ne ra erkent hun fouten en levert direct aan klanten een update versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Je doet nu precies hetzelfde :9

Zelf heel wat frustratie gehad met Heltec en Bobcat.
Mijn Sensecaps staan nu al maanden (best stabiel) zonder problemen binnen te harken.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaricool
Heb mijn sensecap maandag binnen gekregen.

Nu 10dbi antenne van ideetron op een paal van 5 meter op een loods geboord. Met poe splitter sensecap m1 op het dak erbij, antennekabel van 5 meter. Draait nu 2 uur ongeveer en al iemand op 21 kilometer gezien. Even kijken hoe het de komende dagen gaat.

Mocht het goed zijn plaats ik er wat bij, wat moet de minimale afstond zijn? Dan zou ik er nog eventueel bij kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
jaricool schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:25:
Heb mijn sensecap maandag binnen gekregen.

Nu 10dbi antenne van ideetron op een paal van 5 meter op een loods geboord. Met poe splitter sensecap m1 op het dak erbij, antennekabel van 5 meter. Draait nu 2 uur ongeveer en al iemand op 21 kilometer gezien. Even kijken hoe het de komende dagen gaat.

Mocht het goed zijn plaats ik er wat bij, wat moet de minimale afstond zijn? Dan zou ik er nog eventueel bij kunnen zetten.
300 meter wordt volgens mij nog steeds als minimum gezien. Het hangt uiteindelijk af van de signaalsterkte tussen de twee miners. Je wordt namelijk gestraft (lagere opbrengst van de beacon) als je een beacon verstuurd die de andere miner ontvangt terwijl het signaal te sterk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Goede avond. Ik loop tegen een vreemd probleem aan. De miner draaide eerst op een andere locatie en heb ik verplaatst naar een nieuwe locatie en ook in de helium app aangepast.

Het gaat om een Bobcat miner en op de nieuwe locatie alles netjes aangesloten en een groen lampje. Ik krijg alleen het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTbqAecLYTuR-xAUkrRWwFjLi3w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hp1eqbKrdeeDyiykkWb3dyMV.jpg?f=user_large\

Een gigantische syncing gap.

De volgende dingen heb ik geprobeerd.
- Stroom er af gehaald.
- resync miner
- reset miner
- reboot

Maar de gap komt steeds weer terug. Iemand wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Flashforward schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:02:
Goede avond. Ik loop tegen een vreemd probleem aan. De miner draaide eerst op een andere locatie en heb ik verplaatst naar een nieuwe locatie en ook in de helium app aangepast.

Het gaat om een Bobcat miner en op de nieuwe locatie alles netjes aangesloten en een groen lampje. Ik krijg alleen het volgende te zien:

[Afbeelding]\

Een gigantische syncing gap.

De volgende dingen heb ik geprobeerd.
- Stroom er af gehaald.
- resync miner
- reset miner
- reboot

Maar de gap komt steeds weer terug. Iemand wellicht een oplossing?
Wifi of bekabeld aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
fenrir schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:35:
[...]

Wifi of bekabeld aangesloten?
Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

WiFi ontvangst van alle units is op zijn best belabberd, de oplossing is een netwerkkabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
fenrir schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:52:
[...]

WiFi ontvangst van alle units is op zijn best belabberd, de oplossing is een netwerkkabel
Ik heb hem aan twee andere Wifi netwerken gehangen en daar was er geen probleem en de wifi op de nieuw plek is ook snel en staat er in de buurt dus ik denk niet dat het probleem daar ligt maar zal er een kabel tussen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyV
Beste ** Knip. Let op je taalgebruik... **

Ten eerste heb ik mij verdiept in de crypto wereld.
Ik heb een megagrote zelf opgerichte telegram groep en leer elke dag bij.
Ik weet al lang heel veel over bv de antennes en dbi verhoudingen enz.
Maar tweede dacht ik dat de miner een beetje gebruiksvriendelijker werkte EN ook niet een jaar op zich zou laten wachten zoals IEDEREEN.
Als je een ipad koopt moet je het ding ook niet openschroeven en met je wifi instellingen gaan kloten. Gewoon je netwerk kiezen en opgelost. Dat dit hier niet zo gaat is Nebras fout, niet de mijne en blijkbaar heeft iedereen die problemen. Vandaar dat Nebra zijn populariteit op een jaar heeft zien kelderen en dat sommigen, ook hier dus zeggen dat ik het ding beter in de vuilbak kan smijten.
Ten derde zeg je dan ook hetzelfde tegen al die 100000 andere mensen die een probleem met de Nebra hebben? ** Knip. Let op je taalgebruik... **
Ten vierde vraag ik heel vriendelijk hulp op een platform dat daarvoor dient.
Ik ben zelf een leerkracht muziek.
Denk je dat iedereen perfect gitaar kan spelen als ze naar de eerste les komen? Tuurlijk niet maar ze hebben wel allemaal een gitaar bij en geen enkele vraag is voor mij te dom.
Zo heerst er een open cultuur waar alles gevraagd kan worden en leer je dus enorm bij aan beide zijden. Door er mee bezig te zijn leer je enorm bij.
En je kan je tien jaar inlezen over gitaren. Het is pas als je zelf eentje hebt en begint te spelen dat de problemen opduiken.
En die kan je onmogelijk op voorhand weten.
Dus merci aan alle hulp biedende mensen.
Ik ben al een heel stuk verder nu, echt bedankt.
Ik zal de nieuwe mensen met zo een miner op dezelfde manier proberen te helpen.
** Knip. Let op je taalgebruik... **

Met alle respect maar iemand die zich niet verdiept heeft in dat jaar moet niet gaan lopen zeiken.
Als iemand zegt ik krijg een naam die ik niet gekozen heb.
Mn lampje brand oranje en knippert groen.
En dan vraagt weet niet wat te doen ja sorry stop dan maar met minen.
Dqn ben je niet serieus en heb je de manuel niet eens gelezen.
Maar jou manier van reageren op een product wat pas geupdate is en perfect werkt is wel kansloos.
Je kent de geupdate pi miner niet dus oordeel niet, je kan het ook anders zien ne ra erkent hun fouten en levert direct aan klanten een update versie.

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 16-04-2022 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyV
** Niet op de man spelen, terug naar de inhoud. **
Er is trouwens geen 'manuAl' bij deze miner.
En als de miner fatsoenlijk werkt zoals vandaag knipperen er geen lichtjes maar branden ze constant.
En voor een Telenet router moest ik in de geavanceerde instellingen een port forward doen wat niet werkte door een bug EN uiteindelijk ergens een UPnP instelling op actief zetten.
Met andere woorden, niet normaal en bij de meeste andere miners helemaal niet nodig.
En die oplossing heb ik hier nergens gehoord.
** Knip. **

Stuur hem maar naar mij yoe ik neem hem wel over.
Wqnt als ik al je antwoorden lees heb je je in dat jaar wachten totaal je niet ingelezen en uberhaupt de manuel niet gelezen.
De naam kies je niet die krijg je.
Knipperen van de lampjes ia juist goed.
** Knip. **

[ Voor 18% gewijzigd door Taro op 16-04-2022 08:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaricool
Nou ik twijfelde of ik nog zo laat een mimer zou kopen, maar nu na 18 uur ongeveer 0,6 helium verdiend. Als dat beetje het gemiddelde is, is het wat mij betreft wel waard.

Kwestie van antenne zo hoog mogelijk zetten, de sensecaps werken overigens perfect geen sync of relayed problemen. (wel even poort open zetten). Voor het buiten zetten zelf een waterdicht kastje gepakt, op de muur geboord en dicht gekit.

Ik heb hier thuis wel meerdere van dezelfde loodsen staan even hoog. En zou nog 2 miners erbij kunnen zetten, zit ook gewoon 300 meter tussen. Even kijken of dat een light hotspot wordt, of toch ook gewoon een sensecap m1.

Als je hoogte hebt, niet te moeilijk over nadenken, ideetron antenne werkt goed, paal erbij maken en het is plug en play. Sensecap m1 is erg aan te raden, de m2 komt eraan die zal iets goedkoper worden.

Ik heb overigens mijn hoogte nog niet goed gezet, ik heb het wel in de app van sensecap veranderd, maar het is nog niet doorgevoerd. Het kost 50DC om het te veranderen, moet ik zelf DC kopen voordat ik het kan veranderen?

Het is tegenwoordig verplicht om dat goed in te voeren of niet? Voor de berekening van je theoretische bereik, zodat ze spoofers kunnen detecteren. Of is dat nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:57
Helaas door te weinig opbrengsten vandaag besloten alles te verkopen. De grote zendmast bij mij in de omgeving is volgens mij de grote stoorzender. Alles is dus inmiddels weg ** Knip. Producten aanbieden mag ergens anders. **

[ Voor 24% gewijzigd door Taro op 16-04-2022 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrange
Dirk0s schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:52:
Helaas door te weinig opbrengsten vandaag besloten alles te verkopen. De grote zendmast bij mij in de omgeving is volgens mij de grote stoorzender. Alles is dus inmiddels weg [mbr]** Knip. Producten aanbieden mag ergens anders. **[/mbr]
Jammer om te horen dat het voor jou niet gewerkt heeft!
Ik heb een mogelijke locatie die ook dichtbij een zendmast is dus ik ben best wel benieuwd naar je setup. Welke miner had je? Heb je ook wel eens een saw of cavity filter geprobeerd en gaf dat verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrange
jaricool schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:52:
Ik heb hier thuis wel meerdere van dezelfde loodsen staan even hoog. En zou nog 2 miners erbij kunnen zetten, zit ook gewoon 300 meter tussen. Even kijken of dat een light hotspot wordt, of toch ook gewoon een sensecap m1.

Als je hoogte hebt, niet te moeilijk over nadenken, ideetron antenne werkt goed, paal erbij maken en het is plug en play. Sensecap m1 is erg aan te raden, de m2 komt eraan die zal iets goedkoper worden.

Ik heb overigens mijn hoogte nog niet goed gezet, ik heb het wel in de app van sensecap veranderd, maar het is nog niet doorgevoerd. Het kost 50DC om het te veranderen, moet ik zelf DC kopen voordat ik het kan veranderen?

Het is tegenwoordig verplicht om dat goed in te voeren of niet? Voor de berekening van je theoretische bereik, zodat ze spoofers kunnen detecteren. Of is dat nog niet?
Light hotspots duren nog wel eventjes voor die op de markt komen. Ik zou gokken dat dat pas einde van de zomer wordt. Voor zover ik weet is enkel longAP met de pre-sales gestart, maar dan moet je wel 1000 euro willen neerleggen voor een light miner :9
Sensecap M1 is niet erg duur, voor de prijs zou ik niet gaan wachten op een (betaalbare) light miner.
Let goed op met de M2. Het model dat ze nu uitbrengen is een data only en geen light miner. Data only hotspots doen niet mee aan de PoC en kunnen enkel data transfers over het netwerk uitvoeren. Daar ga je nu nog amper iets aan verdienen. Het klopt dat ze de M2 ook willen uitbrengen als een light hotspot, maar dat komt pas later dit jaar. Vergis je dus niet! :)

Als je via de Helium app een wijziging doorvoerd aan antennehoogte/sterkte wordt dat uit je wallet genomen en hoef je dat niet eerst zelf aan te kopen.
Sinds PoC 11 gebruiken ze die info om te berekenen of je bereik/signaal sterkte logisch is. Ik durf niet te zeggen of er gevallen bekend zijn van mensen die op de dneylist ofzo gekomen zijn wanneer dit niet goed ingesteld stond..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwin88
jaricool schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:52:
Nou ik twijfelde of ik nog zo laat een mimer zou kopen, maar nu na 18 uur ongeveer 0,6 helium verdiend. Als dat beetje het gemiddelde is, is het wat mij betreft wel waard.
Helaas is 0,6 tegenwoordig vrij uitzonderlijk, en met de huidige staat van het netwerk zou ik me nog niet rijk rekenen. Hopelijk blijft het zo hoog! Overigens ben je nog niet te laat hoor; het is sowieso een gokje of de koers interessant genoeg blijft met de dalende rewards de komende maanden/jaren.

Ik heb er in ieder geval nu 14 draaien welke inmiddels ook ruim zijn terugverdient (was er op tijd bij) en dat zorgt er nu al maanden voordat ik qua inkomen een dag minder kan werken (3 ipv 4).

Heeft mijn leven aardig positief veranderd want meer tijd voor mijn jonge kids en hobbies in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
Edwin88 schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:57:
[...]

Helaas is 0,6 tegenwoordig vrij uitzonderlijk, en met de huidige staat van het netwerk zou ik me nog niet rijk rekenen. Hopelijk blijft het zo hoog! Overigens ben je nog niet te laat hoor; het is sowieso een gokje of de koers interessant genoeg blijft met de dalende rewards de komende maanden/jaren.

Ik heb er in ieder geval nu 14 draaien welke inmiddels ook ruim zijn terugverdient (was er op tijd bij) en dat zorgt er nu al maanden voordat ik qua inkomen een dag minder kan werken (3 ipv 4).

Heeft mijn leven aardig positief veranderd want meer tijd voor mijn jonge kids en hobbies in ieder geval!
Tijd voor je kids, beste investering in mijn ogen. Lekker bezig zo!

Net als jij was ik er ook mooi optijd bij en pak nu de maandelijkse inkomsten en dat gaat direct door naar de Giro om te herinvesteren in aandelen en zoek nog een "veiligere" crypto staking. Hopelijk door deze zaadjes te planten heb ik over flink wat jaren een mooie oogst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Op de Explorer kaart zie je tegenwoordig naast de transmit layer ook een 5g layer. In Nederland heb je hier niks aan omdat 5g via de providers gaat. Maar in Amerika is dit wel gewoon toegestaan. Als ik echter daar rondkijk dan valt het me op dat ik eigenlijk bij een enkele miner maar echt wat data zie maar dat kan ook gewone data zijn. Weet iemand hier meer informatie over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Voor degene die iets meer willen weten over de grote update naar light hotspots. Hier https://docs.helium.com/mine-hnt/light-hotspots/ kun je wat meer informatie vinden. Wat mij nu wel opvalt is dat hun testnet maar 137 hotspots bevat. De allelaatste statusssen staan op hun Discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Ik word een beetje moedeloos van mijn bobcat miner. Ik haal ineens de laatste dagen amper wat binnen en daarnaast heb ik hem al twee keer moeten laten fast syncen omdat ik ineens een - 298 sync gap had. Weet iemand hoe het kan dat ik ineens steeds een hoge negatieve min waarde heb met mijn Bobcat? Ik heb gelezen dat een min waarde van -1, -2 en -3 goed is maar een min waarde van over de paar honderd lijkt me niet in orde. Ik merk het ook aan de inkomsten die ik binnen haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Flashforward schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:52:
Ik word een beetje moedeloos van mijn bobcat miner. Ik haal ineens de laatste dagen amper wat binnen en daarnaast heb ik hem al twee keer moeten laten fast syncen omdat ik ineens een - 298 sync gap had. Weet iemand hoe het kan dat ik ineens steeds een hoge negatieve min waarde heb met mijn Bobcat? Ik heb gelezen dat een min waarde van -1, -2 en -3 goed is maar een min waarde van over de paar honderd lijkt me niet in orde. Ik merk het ook aan de inkomsten die ik binnen haal.
Net op discord gecheckt en er zijn veel meer mensen die hier schijnbaar last van hebben. Het is een netwerk issue wederom ;(

Dus mochten er meer mensen tegenaan lopen dan hoef je niets met je miner te doen en is het wachten tot ze de boel weer op orde hebben daar.
Pagina: 1 ... 34 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.