Acties:
  • +2 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Flashforward schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 23:04:
[...]

Welke antenne heb jij ingesteld in de bobcat miner als merk? Gewoon de bobcat miner 300 (all) of een andere optie antenne? En maakt het eigenlijk uit wat je daar invult?

Ik heb na 18 uur nog helemaal niets binnen gehad meer sinds ik de antenne gewisseld heb. Ik laat het voor nu maar even zo en kijk morgen wel weer. En anders de stroom er af halen. Of is het handiger om dan met een speldje 30 sec dat knopje in te drukken om de bobcat te resetten?
Eerst even nagaan of er iets fout is.

Heliumgeek is de meest handige app, je ziet snel wanneer je laatste activity was en of je gesynced bent.
Ook geeft ie aan of je offline bent of je poort niet openstaat.

Heliumtracker.io ook 1 van de betere, daar kan je ook een pingtest doen naar je hotspot.
Dacht dat dat niet nodig was bij een Bobcat maar weet niet zeker.

[ Voor 15% gewijzigd door User_TS op 27-03-2022 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:34
Inmiddels na 24 uur heb ik 3 kleine mining rewards binnen. Dus alles lijkt wel nog te werken. Nu een weekje laten draaien en kijken of mijn 6dbi meer binnen haalt dan de 3dbi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
Flashforward schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:15:
Inmiddels na 24 uur heb ik 3 kleine mining rewards binnen. Dus alles lijkt wel nog te werken. Nu een weekje laten draaien en kijken of mijn 6dbi meer binnen haalt dan de 3dbi.
Beste allround antenne een 6dbi , het netwerk is nog instabiel en kan nog wel een paar dagen duren voor het weer redelijk gaat werken.

Meer updates in April verwacht ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derk GTT
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-08 20:17
Weet iemand misschien hoe je bij een Ziggo router in Bridge mode poort 44158 kan port forwarden?

Heb het signaal nu nadat het uit de ziggo router komt via een tplink switch direct naar zolder lopen alwaar het signaal nogmaals via een switch naar de miner gaat. Er zit dus verder geen router meer tussen. Heb alleen nog een router beneden voor het wifi signaal daar en een op zolder.

De bobcat diagnoser geeft aan dat de poort open staat en alleen op de public ip staat closed/timeout met de volgende melding; public port open/close isn't accurate here, if your listen_addr is IP address, it should be OK. Wat daarmee bedoelt wordt begrijp ik niet helemaal.

Als ik echter via een open portcheck tool de port op het ip adres van de miner controleer dan geeft hij aan dat de port 44158 blocked is.

De miner werkt wel, maar heb het idee dat als dit gedaan is het een stuk beter kan werken. Heb het bij de router waar mijn andere miner staat wel ingesteld (dit was een kpn router die niet in bridge mode staat) en daar zijn de opbrengsten gelijk of beter terwijl de verbinding via wifi is en de antenne nog de standaard antenne is en slechts 1 verdieping hoog net buiten het raam staat.

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Quatt Duo + Intergas HRE Huis 1928 redelijk geisoleerd (moet vooral nog HR++ glas in (nu oud dubbel)), 274m2, 850m3. 100m2 vloeverwarming (pelletkachel/cv) 4 convectoren en 15 radiatoren. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Derk GTT schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:48:
Weet iemand misschien hoe je bij een Ziggo router in Bridge mode poort 44158 kan port forwarden?

Heb het signaal nu nadat het uit de ziggo router komt via een tplink switch direct naar zolder lopen alwaar het signaal nogmaals via een switch naar de miner gaat. Er zit dus verder geen router meer tussen. Heb alleen nog een router beneden voor het wifi signaal daar en een op zolder.

De bobcat diagnoser geeft aan dat de poort open staat en alleen op de public ip staat closed/timeout met de volgende melding; public port open/close isn't accurate here, if your listen_addr is IP address, it should be OK. Wat daarmee bedoelt wordt begrijp ik niet helemaal.

Als ik echter via een open portcheck tool de port op het ip adres van de miner controleer dan geeft hij aan dat de port 44158 blocked is.

De miner werkt wel, maar heb het idee dat als dit gedaan is het een stuk beter kan werken. Heb het bij de router waar mijn andere miner staat wel ingesteld (dit was een kpn router die niet in bridge mode staat) en daar zijn de opbrengsten gelijk of beter terwijl de verbinding via wifi is en de antenne nog de standaard antenne is en slechts 1 verdieping hoog net buiten het raam staat.

Niet, je moet hem op je router aansluiten en het daarop instellen.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estrange
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-12-2023
Derk GTT schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:48:

Hoe ziet je opstelling er precies uit? En waarom staat je Ziggo router in bridge mode?
Normaal doe je dat in opstellingen waarbij je wil dat de standaard router combo het signaal gewoon doorgeeft aan een eigen router die je er vlak na plaatst. Maar uit je verhaal lijk ik te halen dat dat niet het geval is omdat je het enkel hebt over switches?
Let hier wel mee op. Als je een router in bridge mode zet dan schakel je daarmee dus ook zijn firewall functie uit. Als dit niet wordt opgevangen door een ander apparaat (een andere router) dan loopt je netwerk dus gevaar!
Switches (zowel managed als unmanaged switches) hebben geen firewall of routing functie.

Port forwarding is een functie van de firewall. In bridge mode kan je dus geen port forwarding instellen.
Er is ook niet zoiets als het checken van de ports op het ip adres van je miner. Met een online port checker tool geef je je public IP addres op (aka je router). Dat wil zeggen als er een ping wordt gestuurd naar je public IP op poort 44158, dan wordt er gecheckt of dit signaal wordt doorgegeven, of geblokkeerd door je firewall. Het zijn de instellingen op je router die deze ping van je start punt (je public IP, je router) doorgeven naar het juiste apparaat in je netwerk (port forwarding instellingen) en dat is in dit geval je miner.
Zonder router kan je dit niet instellen.

[ Voor 14% gewijzigd door estrange op 27-03-2022 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
Bovenstaande idd, via je router geef je een port forwarde naar je miner.
Dus je poort checken doe je dus via je public IP dus het IP van je router.

Als je dan via een port checker je miner wil controleren doe je dat eigelijk gewoon naar je router IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derk GTT
Hartelijk dank voor de info.

Daar was ik mij niet helemaal van bewust, dus er is wat werk te verrichten.

Het probleem was volgens mij dat het wifi signaal van de ziggo router voor storing zorgde op de andere router die beneden staat. Zodoende gaf ziggo toen aan om hem in bridge mode te zetten.

Op zolder staat alleen een wifi booster van ziggo en op de eerste verdieping een booster die via het stroomnet zijn signaal krijgt.

Quatt Duo + Intergas HRE Huis 1928 redelijk geisoleerd (moet vooral nog HR++ glas in (nu oud dubbel)), 274m2, 850m3. 100m2 vloeverwarming (pelletkachel/cv) 4 convectoren en 15 radiatoren. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Derk GTT schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:15:
Hartelijk dank voor de info.

Daar was ik mij niet helemaal van bewust, dus er is wat werk te verrichten.

Het probleem was volgens mij dat het wifi signaal van de ziggo router voor storing zorgde op de andere router die beneden staat. Zodoende gaf ziggo toen aan om hem in bridge mode te zetten.

Op zolder staat alleen een wifi booster van ziggo en op de eerste verdieping een booster die via het stroomnet zijn signaal krijgt.
Je kan ook een VPN tunnel er tussen zetten met een mango; https://hntacademy.com/he...ment-reference-guide.html

Zo geef je ook je IP niet prijs aan het netwerk en nooit gedoe met poorten. Ik draai dit op een aantal locaties (ook voor remote access) en werkt al weken stabiel voor een paar eu per maand.

Maar opzich, als je je router niet van relayed af krijgt is een VPN opzetten niet perse een simpelere oplossing :+

[ Voor 6% gewijzigd door Edwin88 op 28-03-2022 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derk GTT
Dank.

Zal daar ook nog even naar kijken.

Net de spaghetti van kabels even nagekeken en blijkbaar heb ik het inkomende signaal gelukkig toch eerst van de ziggo router direct naar de andere router laten lopen en daarna pas naar de switches.

Zodoende zou ik het port forwarding voor de Bobcat in moeten kunnen stellen in de instellingen van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 12:26

Dennisb1

VCDS 058

Edwin88 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:24:
[...]

Je kan ook een VPN tunnel er tussen zetten met een mango; https://hntacademy.com/he...ment-reference-guide.html

Zo geef je ook je IP niet prijs aan het netwerk en nooit gedoe met poorten. Ik draai dit op een aantal locaties (ook voor remote access) en werkt al weken stabiel voor een paar eu per maand.

Maar opzich, als je je router niet van relayed af krijgt is een VPN opzetten niet perse een simpelere oplossing :+
Die constructie zorgt nogal voor de nodige hoofdpijn als er iets mis gaat.
Ik heb thuis een OpenVPN server draaien waar elke hotspot heen verbind voor uitsluitend management.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisb1 op 28-03-2022 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:45
Ik ben nieuw met Helium miners.
Vind het interessant en wil er aan beginnen met een miner.
Nu kan ik een Heltec miner overnemen.
Is dat een goed merk/miner?
Of zijn andere aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

wesley2004 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:39:
Ik ben nieuw met Helium miners.
Vind het interessant en wil er aan beginnen met een miner.
Nu kan ik een Heltec miner overnemen.
Is dat een goed merk/miner?
Of zijn andere aan te raden?
Ik zou zeggen, lees even terug.

Hangt ook erg van de prijs af maar alles boven de 450 euro zo ongeveer zou ik niet gaan aanschaffen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
Dennisb1 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:52:
[...]

Ik zou zeggen, lees even terug.

Hangt ook erg van de prijs af maar alles boven de 450 euro zo ongeveer zou ik niet gaan aanschaffen persoonlijk.
Ja veel gelezen. Lastig de keus maken.
Prijs is 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:45
wesley2004 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:00:
[...]

Prijs is 400
Welke versie van de Heltec is het? De eerste versie heeft geen ingebouwd filter, je kan door het ontbreken hiervan last hebben van storing. Je hotspot pikt dan minder op en levert dus ook minder op. Als je de hotspot ergens met een buitenantenne neer kan zetten is het denk ik nog best wel interessant, zeker voor die prijs. De terugverdientijd wordt wel steeds hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrange
Als je nieuw bent is het ook wel verstandig om je eerst goed in te lezen over locaties en buitenantenne setup voor je investeringen gaat doen.
[...]

Prijs is 400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Inderdaad, je wordt lekker gemaakt met gratis geld maar zo zit de wereld niet in elkaar.
Vraag ook maar eens waarom hij deze miner weg doet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

[...]

Prijs is 400
Je moet er tevens goed om denken dat je wel direct bij ophalen en voor het betalen je het eigendomsrecht in hand hebt, oftewel in de Helium app moet de hotspot naar jou Wallet toe worden verhuisd. Doe je dat niet heb je niks aan het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
Stimulate14 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:47:
Inderdaad, je wordt lekker gemaakt met gratis geld maar zo zit de wereld niet in elkaar.
Vraag ook maar eens waarom hij deze miner weg doet :P.
Hij had slechte lokatie blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
Dennisb1 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:50:
[...]

Je moet er tevens goed om denken dat je wel direct bij ophalen en voor het betalen je het eigendomsrecht in hand hebt, oftewel in de Helium app moet de hotspot naar jou Wallet toe worden verhuisd. Doe je dat niet heb je niks aan het apparaat.
Dat bood hij wel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
estrange schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:02:
Als je nieuw bent is het ook wel verstandig om je eerst goed in te lezen over locaties en buitenantenne setup voor je investeringen gaat doen.

[...]
Vanalles gelezen en gezocht. Blijft lastig keus maken of je plek wel of niet goed is.
Was van plan buitenantenne neer te zetten op dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
rnark schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:40:
[...]

Welke versie van de Heltec is het? De eerste versie heeft geen ingebouwd filter, je kan door het ontbreken hiervan last hebben van storing. Je hotspot pikt dan minder op en levert dus ook minder op. Als je de hotspot ergens met een buitenantenne neer kan zetten is het denk ik nog best wel interessant, zeker voor die prijs. De terugverdientijd wordt wel steeds hoger.
Hij gaf aan de nieuwste. Van december 2021
Meer kwam ik niet achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Heeft er ook iemand anders al 24 uur problemen met de officiële Helium app? Hij laadt super traag en als ik naar mijn miner ga om te kijken naar de gegevens blijft dat ding laden. Ik kan wel mijn earnings zien die ik binnenhaal maar ze worden niet aangevuld in mijn totaal bedrag van my wallet. De laatste earnings worden dus niet opgeteld met wat ik binnenhaal. What is going on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrange
wesley2004 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:48:
[...]

Vanalles gelezen en gezocht. Blijft lastig keus maken of je plek wel of niet goed is.
Was van plan buitenantenne neer te zetten op dakkapel
Het is niet zo lastig. Ten eerste moet je kijken wat er nog allemaal in je hex zit. Heb je daar nog ruimte, of zijn er al andere en is de transmitscale daarom al laag? Hou er rekening mee dat wanneer je hex al vol is, de transmitscale verder naar beneden gaat als jij nog een extra hotspot online brengt. Lagere transmitscale = lagere opbrengsten.

Ten tweede moet je kijken naar de transmitscales in je omgeving. Wanneer de transmitscales van de hotspots in je omgeving laag zijn, zal je zelf ook minder verdienen als je deze hotspots witnessed dan je zou verdienen moesten ze wel een hoge transmitscale hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrange
Flashforward schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:54:
Heeft er ook iemand anders al 24 uur problemen met de officiële Helium app? Hij laadt super traag en als ik naar mijn miner ga om te kijken naar de gegevens blijft dat ding laden. Ik kan wel mijn earnings zien die ik binnenhaal maar ze worden niet aangevuld in mijn totaal bedrag van my wallet. De laatste earnings worden dus niet opgeteld met wat ik binnenhaal. What is going on?
Bij mij laadt hij ook al een paar dagen erg traag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
estrange schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:12:
[...]

Bij mij laadt hij ook al een paar dagen erg traag..
Ik ben nog niet lang bezig met Helium maar ik ben nu bang dat ik mijn earnings niet ga krijgen omdat die niet worden bijgeschreven op mijn totaal bedrag in mijn wallet.

Is er nog een andere manier om via internet te kijken of je earnings binnenkomen. Is er een Helium tracker ofzo van je wallet die je kan nagaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrange
Flashforward schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:16:
[...]

Ik ben nog niet lang bezig met Helium maar ik ben nu bang dat ik mijn earnings niet ga krijgen omdat die niet worden bijgeschreven op mijn totaal bedrag in mijn wallet.

Is er nog een andere manier om via internet te kijken of je earnings binnenkomen. Is er een Helium tracker ofzo van je wallet die je kan nagaan?
Je zou rechtstreeks de API van de blockchain kunnen aanspreken om te kijken wat er geregistreerd staat. Maar die antwoordt nu ook alleen maar met "too busy" :+

Gebruik dit linkje en vul je wallet adres in. Dan zie je een overzicht van de waarde van je wallet op verschillende datums:
https://api.helium.io/v1/accounts/WALLET-ADRES/stats

[ Voor 12% gewijzigd door estrange op 29-03-2022 16:26 . Reden: toevoegen linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Flashforward schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:16:
[...]

Heb je wel het eigendom in je wallet staan van deze hotspot? Staat jou wallet ID wel links boven onder de hotspot naam in de explorer?

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisb1 op 29-03-2022 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Dennisb1 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:52:
[...]

Heb je wel het eigendom in je wallet staan van deze hotspot? Staat jou wallet ID wel links boven onder de hotspot naam in de explorer?
Hoe bedoel je? Waar kan ik dat zien? Ik heb hem direct van bobcat besteld en geactiveerd. Dus ik neem aan dat ik dan de owner ben toch?

[ Voor 14% gewijzigd door Flashforward op 29-03-2022 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Flashforward schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:59:
[...]

Hoe bedoel je? Waar kan ik dat zien? Ik heb hem direct van bobcat besteld en geactiveerd. Dus ik neem aan dat ik dan de owner ben toch?
op https://explorer.helium.com je miner opzoeken, dan even links kijken of jou wallet id er staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Dennisb1 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:07:
[...]

op https://explorer.helium.com je miner opzoeken, dan even links kijken of jou wallet id er staat
Net gekeken maar waar staat de wallet id weergegeven? Is dat bij het icoontje waar ook staat welke miner je hebt en op welke hoogte je zit? Als ik op een van die id's kijk vindt die niks in de explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Flashforward schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:35:
[...]

Net gekeken maar waar staat de wallet id weergegeven? Is dat bij het icoontje waar ook staat welke miner je hebt en op welke hoogte je zit? Als ik op een van die id's kijk vindt die niks in de explorer.
Gaat om de gene bij het "groene" poppetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Dennisb1 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:42:
[...]

Gaat om de gene bij het "groene" poppetje
Ja daar zie ik wel mijn rewards staan iedere keer als ik wat binnen kreeg via minen. Maar verder staat er niks en de app blijft nog steeds hangen als ik mijn miner wil checken in de app. Via de browser werkt het wel maar die app blijft al 24 uur hangen. Ik ga die app maar is opnieuw installeren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Flashforward schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:52:
[...]

Ja daar zie ik wel mijn rewards staan iedere keer als ik wat binnen kreeg via minen. Maar verder staat er niks en de app blijft nog steeds hangen als ik mijn miner wil checken in de app. Via de browser werkt het wel maar die app blijft al 24 uur hangen. Ik ga die app maar is opnieuw installeren denk ik.
Dat is niet wat ik bedoel, is dat adres jou HNT wallet adres? Komt dat overeen met wat je in je app ziet staan als je een betaling wil ontvangen?
Als je iets verwijderd zorg dan dat je je recovery key hebt anders ben je alles voorgoed kwijt.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisb1 op 29-03-2022 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Okay voor de mensen die het wellicht ook hebben dat de app blijft hangen. Ik heb me via de app uitgelogd en opnieuw mijn seed ingesteld. Nadat ik opnieuw ingelogd was werkt alles nu wel en zie ik ook mijn laatste rewards. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flashforward
Dennisb1 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:55:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel, is dat adres jou HNT wallet adres? Komt dat overeen met wat je in je app ziet staan als je een betaling wil ontvangen?
Als je iets verwijderd zorg dan dat je je recovery key hebt anders ben je alles voorgoed kwijt.
Yes die ik had ik bij de hand. Dank voor het meedenken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Flashforward schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:58:
[...]

Yes die ik had ik bij de hand. Dank voor het meedenken _/-\o_
https://discord.com/chann...318346/958395580751679559

Blijkt een storing te zijn voor sommige mensen. Fijn dat het opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04:55
Inmiddels is er ook weer een update vanuit Linxdot over het verschepen:
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Dear Linxdot community,

Here are the latest manufacturing and shipping updates:

Batch 2 and 3 orders have now been completely fulfilled.
Batch 4 units have safely arrived in Hong Kong and are now being unpacked, flashed with the latest firmware, and prepared for shipping. You should start to receive your tracking details from next week and we will provide a further update once batch 4 has started to ship!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMnqzEvjlA1NH7_p1pbUPy2lRNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gWKOKz6wvrMwdMBRNdqlZ412.jpg?f=fotoalbum_large

Batch 5 and 6 orders are still on track to start being assembled at the factory this week.
Batch 5 orders are still scheduled for late April shipping.

If you have any questions, please email hello@linxdot.com. Please note, our support desk is extremely busy at the moment so it might take up to five working days to get back to you.

Thank you all for your continued patience and support!

Team Linxdot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 14:25

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

Flashforward schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:54:
Je kunt van api provider wisselen in de settings van de helium app

er zijn meerder api's. als je in de app bij instellingen niet je api provider kan wijzigen dan moet je de app verwijderen en opnieuw installeren:
1. Schrijf de 12 woorden op (heb je al gedaan bij onboading)
2. Verwijder de app
3. Installeer de app opnieuw
4. Log in met de 12 woorden

ik heb dat zojuist gedaan en ik kan nu de api provider wijzigen. App reageert weer snel en ook de wallet geeft het juiste getal aan

Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Volgens mij is er een storing op het hele Helium netwerk. Ik zie een hoop rode status van miners op Hotspotty. De mijne is ineens ook niet pingbaar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mussie023
  • Laatst online: 02-06-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BpFKpF4e7QRRimTYrhqphJu5iDs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NePHzn9ai3Vygxytsqki1dt2.jpg?f=fotoalbum_large

Mensen er was een storing met api. Waardoor je wallet achterliep met de hnt. Uitloggen en opnieuw inloggen met je 12 woorden en alles is weer up tp date ! Staat op hun discord zie foto !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackbrown
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-05-2023
Ik zou graag een 15dbi antenne gaan testen. Wie kan mij welke aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:34
jackbrown schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:10:
Ik zou graag een 15dbi antenne gaan testen. Wie kan mij welke aanraden?
Omni/Yagi/Pannel ?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackbrown
Ik twijfel tussen omni en pannel. Maar in welke opzet gebruik je best yagi dan? Dus indien je merknamen voor alle 3 hebt, mag je ze altijd even doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:34
Yagi, gericht aanstralen van verre Hotspots. Kleine openingshoek (15-25gr)
Paneel: vooral naar 1 richting (bv vanaf balkon) aanstralen Hotspots, openingshoek 35-70gr
Omni: 360gr rondom

Op welke locatie wil je de antenne plaatsen?
Hoe hoog? Vrij zicht (LoS)?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Hmm vreemd. Mijn wallet en app werken goed maar opeens sinds vandaag in de Explorer totaal geen activiteit meer.

Aanvulling witneses ben ik ook voor groot deel kwijt...

[ Voor 20% gewijzigd door Cave_Boy op 30-03-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 19:02
Cave_Boy schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:19:
Inmiddels is er ook weer een update vanuit Linxdot over het verschepen:
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Dear Linxdot community,

Here are the latest manufacturing and shipping updates:

Batch 2 and 3 orders have now been completely fulfilled.
Batch 4 units have safely arrived in Hong Kong and are now being unpacked, flashed with the latest firmware, and prepared for shipping. You should start to receive your tracking details from next week and we will provide a further update once batch 4 has started to ship!

[Afbeelding]

Batch 5 and 6 orders are still on track to start being assembled at the factory this week.
Batch 5 orders are still scheduled for late April shipping.

If you have any questions, please email hello@linxdot.com. Please note, our support desk is extremely busy at the moment so it might take up to five working days to get back to you.

Thank you all for your continued patience and support!

Team Linxdot
Doen ze beter dan Nebra ... wacht al sinds april 2021.
Mijn collega heeft een linxdot en veel problemen. Is wel uit een eerdere batch (2) dus kan zijn dat dat inmiddels al is aangepast.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Kr44nVogel schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:06:
[...]

Doen ze beter dan Nebra ... wacht al sinds april 2021.
Mijn collega heeft een linxdot en veel problemen. Is wel uit een eerdere batch (2) dus kan zijn dat dat inmiddels al is aangepast.
Ben benieuwd welke problmen. Kun je die opneomen? Ik lees eigenlijk weinig over problemen met Linxdot. Komt misschien ook omdat ze nog niet heel erg veel verspreid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Cave_Boy schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:47:
Hmm vreemd. Mijn wallet en app werken goed maar opeens sinds vandaag in de Explorer totaal geen activiteit meer.

Aanvulling witneses ben ik ook voor groot deel kwijt...
Ik heb sinds gister nu ongeveer al 11 uur geen rewards meer gehad en via de app Heliumgeek geeft die de hele tijd de status 700 blocks aan wat veel te hoog is en hij gaat ook niet meer naar beneden. Volgens mij is het netwerk echt kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Flashforward schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:58:
[...]

Ik heb sinds gister nu ongeveer al 11 uur geen rewards meer gehad en via de app Heliumgeek geeft die de hele tijd de status 700 blocks aan wat veel te hoog is en hij gaat ook niet meer naar beneden. Volgens mij is het netwerk echt kapot.
Ondertussen is alles groen bij de status pagina 8)7
https://status.helium.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr44nVogel
Cave_Boy schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:51:
[...]

Ben benieuwd welke problmen. Kun je die opneomen? Ik lees eigenlijk weinig over problemen met Linxdot. Komt misschien ook omdat ze nog niet heel erg veel verspreid zijn.
Collega heeft de miner nu 3 weken en is pas 1 dag online geweest. Bluetooth functie werkt slecht , je kan niet in het dashboard om dingen aan te passen , firmware updates moeten de hele tijd via de helpdesk.
Elke aanpassing moet via de helpdesk en dat gaat gewoon traag. Via discord zie je bij troubleshoot vaak dezelfde vragen terugkomen.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Kr44nVogel schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:13:
[...]

Collega heeft de miner nu 3 weken en is pas 1 dag online geweest. Bluetooth functie werkt slecht , je kan niet in het dashboard om dingen aan te passen , firmware updates moeten de hele tijd via de helpdesk.
Elke aanpassing moet via de helpdesk en dat gaat gewoon traag. Via discord zie je bij troubleshoot vaak dezelfde vragen terugkomen.
De firmware updates gaan toch altijd via internet? Ik lees juist dat updates automatisch uitgerold worden.

Aanvulling: Bluetooth lees ik eigenlijk dat dit ongeveer hetzelfde is als bij de andere modellen. Bij het opstarten is deze een x aantal minuten actief en staat daarna uit. Wil je bluetooth weer aan dan kun je dat via de dashboard instellen door hem weer tijdelijk aan te zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door Cave_Boy op 30-03-2022 15:34 . Reden: Kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr44nVogel
Cave_Boy schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:15:
[...]

De firmware updates gaan toch altijd via internet? Ik lees juist dat updates automatisch uitgerold worden.

Aanvulling: Bluetooth lees ik eigenlijk dat dit ongeveer hetzelfde is als bij de andere modellen. Bij het opstarten is deze een x aantal minuten actief en staat daarna uit. Wil je bluetooth weer aan dan kun je dat via de dashboard instellen door hem weer tijdelijk aan te zetten.
Normaal gaat het automatisch , helaas bij haar miner niet. Dus elke update moet handmatig gedaan worden via de helpdesk (schijnt wel opgelost te zijn bij latere batches) . Omdat ze ook niet in het dashboard kan komen kan ze ook niets aanpassen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Het enige wat ik wel kan vinden over de dashboard en de Linxdot is
"The dashboard for the Rockchip-powered Linxdot is currently development. It will be pushed as an update to all active Rockchip Linxdot in March 2022."

Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of deze inmiddels wel of niet is uitgerold je ziet namelijk wel screenshots van enkele dashboards. Ook bij de Rockchip deel heb ik het idee. Dashboard ziet er trouwens best netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrange
Flashforward schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:58:
[...]

ik had ook 2 dagen bijna geen activiteit op 1 van mijn hotspots. Witnesses liepen alleen maar terug, misschien 1 of 2 witnesses per dag. Geen beacons meer.
Nu heeft hij opeens 6 beacons uitgestuurd de laatste 24 uur.. De witnesses lopen ook weer op, maar het loopt toch niet helemaal lekker heb ik de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
Hier een Milesight UG65 met een 7.5 McGill antenne op 16m hoog.

Vandaag haal ik 0.5HNT misschien nog, ik heb een aantal dagen geleden een nieuwe helium update binnen gekregen van 23-3-2022 .

Volgens mij was dit ook toen er een update op het netwerk was en de acitivity in elkaar donderde over het hele netwerk, gaat nu weer oke bij mij de laaste paar dagen.

Moet wel zeggen dat mijn hotspot ook even relayed was na die update.

Ohja die helium status website wordt echt niet goed bijgehouden vooral in die groene blokjes terwijl er echt problemen waren met de API en explorer etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flashforward
estrange schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:40:
[...]

ik had ook 2 dagen bijna geen activiteit op 1 van mijn hotspots. Witnesses liepen alleen maar terug, misschien 1 of 2 witnesses per dag. Geen beacons meer.
Nu heeft hij opeens 6 beacons uitgestuurd de laatste 24 uur.. De witnesses lopen ook weer op, maar het loopt toch niet helemaal lekker heb ik de indruk.
Ik weet echt niet wat er aan de hand is maar ik krijg steeds voor meerdere uren een activity cap tussen de 300-500. Is dit normaal dat er zulke grote periodes tussen zitten? Of hoort dit getal eigenlijk altijd redelijk gelijk en laag te zijn. Ik haal de status op via Helium Geek app.

Zou het helpen als ik de stroom er misschien even af haal en hem er na een paar minuten weer op aan sluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

Ik heb nu een maand een Linxdot draaien. Onboarding ging niet zonder problemen en moest op afstand gefixt worden door een engineer. Dat ging overigens vrij simpel. Na mijn melding was het probleem binnen 12 uur opgelost.
Een vriend van mij kon wel gewoon door met zijn onboarding, maar zijn miner stopte er na een week mee. Onbereikbaar. Onduidelijk wat dit probleem was, maar ook dit werd door een engineer van Linxdot op afstand opgelost.
Wij zaten beide in batch 2. Nu werken de miners prima.

Dashboards zitten nog in de testfase en zullen later worden vrijgegeven. Nu werkt dat nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
PhRiXoS schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:52:
Ik heb nu een maand een Linxdot draaien. Onboarding ging niet zonder problemen en moest op afstand gefixt worden door een engineer. Dat ging overigens vrij simpel. Na mijn melding was het probleem binnen 12 uur opgelost.
Een vriend van mij kon wel gewoon door met zijn onboarding, maar zijn miner stopte er na een week mee. Onbereikbaar. Onduidelijk wat dit probleem was, maar ook dit werd door een engineer van Linxdot op afstand opgelost.
Wij zaten beide in batch 2. Nu werken de miners prima.

Dashboards zitten nog in de testfase en zullen later worden vrijgegeven. Nu werkt dat nog niet.
Hoe werkt dat onboarden dan? Hoe ik het telkens lees is namelijk de Helium app gebruiken en een miner toevoegen.

Over het dashboard. Ik lees dat de een het wel heeft en ander niet? Er zijn twee soorten Linxdot. Batch 2 heeft de ARM en vlak erna zijn ze volgens mij overgestapt naar de Rockchip toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

Cave_Boy schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:15:
[...]

Hoe werkt dat onboarden dan? Hoe ik het telkens lees is namelijk de Helium app gebruiken en een miner toevoegen.

Over het dashboard. Ik lees dat de een het wel heeft en ander niet? Er zijn twee soorten Linxdot. Batch 2 heeft de ARM en vlak erna zijn ze volgens mij overgestapt naar de Rockchip toch?
Als je de Linxdot aanzet dan staat Bluetooth kort aan. Via de Helium app maak je dan connectie en kun je de miner toevoegen aan je account.
Ik kreeg steeds een foutmelding bij het toevoegen aan het account. Maar dat was remote op te lossen.

Er zijn inderdaad 2 verschillende chips. Ik dacht dat alleen batch 1 een chip heeft waarbij het dashboard werkt. Vanaf batch 2 zijn andere chips gebruikt waarbij de dashboard functionaliteit nog niet vrijgegeven is.
Als je toch een Diag wilt uitvoeren dan druk je op een knopje achterop, waarna bluetooth weer aan gaat. Dan kun je via de Helium app pairen en de status uitlezen. Via een Dashboard zal dat straks handiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-09 11:50
Blij dat ik die Linxdot orders heb geannuleerd. Telkens weer de batch uitstellen. Irritant. Volgende maand die light miners, die worden vast goedkoper ook. Tevens als je nu nog een minder wil, op Marktplaats staan er nog genoeg. Bijna tegen kostprijs, vooral SenseCAP, die werken tenminste out of the box. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door atomix9 op 31-03-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
atomix9 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:00:
Blij dat ik die Linxdot orders heb geannuleerd. Telkens weer de batch uitstellen. Irritant. Volgende maand die light miners, die worden vast goedkoper ook. Tevens als je nu nog een minder wil, op Marktplaats staan er nog genoeg. Bijna tegen kostprijs, vooral SenseCAP, die werken tenminste out of the box. ;)
Ik ga vanavond ook annuleren. Was in de veronderstelling dat ze wel goed werkten mede omdat er weinig over te lezen valt maar dit valt wel iets meer tegen. Dit samen met de light miners... Ik dacht leuke extra miner maar doe wel later idd een light miner ofzo erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

Er zijn heel veel linxdot miner uitgeleverd. Valt qua problemen wel mee.
Ik zou gewoon de order laten staan. En als je niet wachten wil koop je er een van MP

Het is sowieso goed om geduld te hebben als je met helium of blockchain aan de slag gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Is er een schatting hoe duur de light miners zijn? Ik zie verschillende geschatte prijzen.
Varierend van €150 - €300 euro. Vind het een beetje lastig dat die miner die omt al waarschijnlijk vrij snel een light miner gaat worden en als die prijs dan inderdaad zo wordt voelt dat natuurlijk minder prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Cave_Boy schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:03:
Is er een schatting hoe duur de light miners zijn? Ik zie verschillende geschatte prijzen.
Varierend van €150 - €300 euro. Vind het een beetje lastig dat die miner die omt al waarschijnlijk vrij snel een light miner gaat worden en als die prijs dan inderdaad zo wordt voelt dat natuurlijk minder prettig.
Ik hoop het niet in ieder geval dat die prijzen die kant op gaan. Komt er nog meer "meuk" online die achter een raam staat of veel te dicht op een ander. Hexes zitten al vrij vol in de meeste grote plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackbrown
Chris12 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:23:
Yagi, gericht aanstralen van verre Hotspots. Kleine openingshoek (15-25gr)
Paneel: vooral naar 1 richting (bv vanaf balkon) aanstralen Hotspots, openingshoek 35-70gr
Omni: 360gr rondom

Op welke locatie wil je de antenne plaatsen?
Hoe hoog? Vrij zicht (LoS)?
Ik zit op een 20 meter hoogte zo'n 50 km ten oosten van Antwerpen. Dit is ook de richting waar ik het paneel kan naar richten. Ik geraak niet op het dak

Zijn er nog andere degelijke dan MCgill?

https://www.ciudadwireles...panel_rp-sma-p-17906.html
Deze is hier al een keer voorbij gekomen. Wat zijn hier de ervaringen mee ?

Of de 14dbi
https://www.ciudadwireles...panel_868mhz-p-17903.html

[ Voor 22% gewijzigd door jackbrown op 31-03-2022 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 12-09 15:10

w00Dy

Make soap, not war

User_TS schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:22:
Hier een Milesight UG65 met een 7.5 McGill antenne op 16m hoog.

Vandaag haal ik 0.5HNT misschien nog, ik heb een aantal dagen geleden een nieuwe helium update binnen gekregen van 23-3-2022 .

Volgens mij was dit ook toen er een update op het netwerk was en de acitivity in elkaar donderde over het hele netwerk, gaat nu weer oke bij mij de laaste paar dagen.

Moet wel zeggen dat mijn hotspot ook even relayed was na die update.

Ohja die helium status website wordt echt niet goed bijgehouden vooral in die groene blokjes terwijl er echt problemen waren met de API en explorer etc.
Na die update was ik weer volledig out of sync. Ik heb ook zo'n Milesight met laatste "stabiele" firmware. Die knakkers krijgen dus echt hun software niet op orde. ik draai 3 maanden nu, ik ben al 5 keer out of sync geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
w00Dy schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:37:
[...]

Na die update was ik weer volledig out of sync. Ik heb ook zo'n Milesight met laatste "stabiele" firmware. Die knakkers krijgen dus echt hun software niet op orde. ik draai 3 maanden nu, ik ben al 5 keer out of sync geweest.
Ik denk dat het ook meerendeels het Helium netwerk is hoor de laatste weken, ik zie Bobcats met veel meer problemen en grote activity gaps.

Ook locatie en hoogte van je antenne bepaald hoeveelheid activity heb ik gemerkt tov andere miners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackbrown
User_TS schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:24:
[...]

Ik denk dat het ook meerendeels het Helium netwerk is hoor de laatste weken, ik zie Bobcats met veel meer problemen en grote activity gaps.

Ook locatie en hoogte van je antenne bepaald hoeveelheid activity heb ik gemerkt tov andere miners.
mijn heltec miners hebben ook veel meer last van activitygaps de laatste week dan anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:41
Wat gebeurt met een antenne versterker tussen de hotspot en de antenne?
Wordt dan de hoek groter met dezelfde afstand of reikt hij verder onder dezelfde hoek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04
TakeAway schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:35:
of reikt hij verder onder dezelfde hoek?
Dat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
Ik heb vandaag mijn nebra pi minder binnen gekregen.
De door nebra geupdate versie.
Dit is de indoor variant deze staat nu op 8m hoogte.
Weet iemand welke antenne ik het beste er aan kan hangen?

En kan ik een test draaien online wat mijn opbrengsten mogelijk zijn op mijn locatie?

En ik heb een ziggo connect modem de wifi staat uit, daar hangen 3 mesh pods aan van deco.
Hoe kan ik nu mijn poorten open zetten.
Ik heb in de deco app wel de optie port forwarding maar weet niet wat ik daar in moet vullen kwa protocol enz.

[ Voor 30% gewijzigd door Demiesehv op 02-04-2022 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

Is er eigen een gratis app die notificaties stuurt als er een reward is gegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33
PhRiXoS schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:41:
Is er eigen een gratis app die notificaties stuurt als er een reward is gegeven?
Kijk eens naar heliumbot.io, notificaties via Discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 11:57
Iemand die mij kan helpen?

Volgens de logs heb ik veel witnesses, waarvan de helft de error "failed to send witness, max retry" geven. De error komt schijnbaar door de blockchain en kunnen we nu niet veel aan doen.

Afgelopen dag heb ik 30 witnesses gedaan volgens de log waarvan er 17 resulteren in de failed to send witness error. Als ik mijn miner er bij pak via helium explorer dan witness ik dus bijna helemaal niks.

https://explorer.helium.c...RogHP2AVamMnv4umP2Hnv93SD

De miner van Heltec betreft de nieuwe hardware revisie.

[ Voor 8% gewijzigd door Zackito op 03-04-2022 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrange
jackbrown schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:08:
[...]

Ik zit op een 20 meter hoogte zo'n 50 km ten oosten van Antwerpen. Dit is ook de richting waar ik het paneel kan naar richten. Ik geraak niet op het dak

Zijn er nog andere degelijke dan MCgill?

https://www.ciudadwireles...panel_rp-sma-p-17906.html
Deze is hier al een keer voorbij gekomen. Wat zijn hier de ervaringen mee ?

Of de 14dbi
https://www.ciudadwireles...panel_868mhz-p-17903.html
Ik heb beide liggen en hoop er volgende week testen mee te kunnen doen.
Ik heb een hotspot waar ik een andere 8dbi panel op had gezet en die ging als een gek. Tot er vorige week opeens problemen kwamen met het netwerk. Nu heb ik nog maar een handje vol witnesses op die locatie.
Ik sluit niet uit dat de problemen ook van de hotspot kunnen komen. Het is een milesight.

Ik zou ook niet geneigd zijn om op die website te bestellen. Beetje raar dat ze de 8dbi panel verkopen voor 25 euro als de aanbevolen retail price van de fabrikant 78 euro is.

[ Voor 12% gewijzigd door estrange op 03-04-2022 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
Zackito schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:49:
Iemand die mij kan helpen?

Volgens de logs heb ik veel witnesses, waarvan de helft de error "failed to send witness, max retry" geven. De error komt schijnbaar door de blockchain en kunnen we nu niet veel aan doen.

Afgelopen dag heb ik 30 witnesses gedaan volgens de log waarvan er 17 resulteren in de failed to send witness error. Als ik mijn miner er bij pak via helium explorer dan witness ik dus bijna helemaal niks.

https://explorer.helium.c...RogHP2AVamMnv4umP2Hnv93SD

De miner van Heltec betreft de nieuwe hardware revisie.
Dat ziet er niet best uit, dat zijn wel heel weinig witnesses.
Heeft je antenne wel goed vrij uitzicht ?

Misschien eens een helium reset dus dat je miner weer opnieuw opstart met het zenden/ontvangen, dat kan bij mijn milesight in ieder geval.

Gisteren 0.7 HNT binnen gehaald https://explorer.helium.c...XwkkDk35i8JMuLFwZDsvMUbFX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr44nVogel
Demiesehv schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:11:
Ik heb vandaag mijn nebra pi minder binnen gekregen.
De door nebra geupdate versie.
Dit is de indoor variant deze staat nu op 8m hoogte.
Weet iemand welke antenne ik het beste er aan kan hangen?

En kan ik een test draaien online wat mijn opbrengsten mogelijk zijn op mijn locatie?

En ik heb een ziggo connect modem de wifi staat uit, daar hangen 3 mesh pods aan van deco.
Hoe kan ik nu mijn poorten open zetten.
Ik heb in de deco app wel de optie port forwarding maar weet niet wat ik daar in moet vullen kwa protocol enz.
Mag ik vragen wanneer je de nebra besteld had ? Welke batch ?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:34

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Ik heb veel gelezen maar kom even ergens niet uit.

Voor een vriend van mij heb ik ook een miner besteld. Wat is handig om te doen?
Deze eerst op mijn adres aan het netwerk toevoegen en daarna verplaatsen? Of hem daar installeren en vervolgens af ge wachten. Wat is handiger, sneller?

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:13
Je kan hem als jij hem in handen hebt gewoon op zijn adres registreren en daarna plaatsen wanneer je tijd hebt.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Weet iemand of er een bedrijf is dat helium antennes duurzaam kan bevestigen? Die van mij (5,8 dbi) is nu meer dan suboptimaal geplaatst en bevestigd aan een muur met ducttape. Graag zou ik deze hoger en vrijer plaatsen (aan de schoorsteen), maar ik heb hier niet de benodigde kennis voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:34

Wessie

Noizy Cows Crewmember

LED-Maniak schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:22:
Je kan hem als jij hem in handen hebt gewoon op zijn adres registreren en daarna plaatsen wanneer je tijd hebt.
Hoe bedoel je, op zijn adres?
De bedoeling is dat ik hem als 2de in mijn account hang, maar dan wel op,zijn adres.

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kATzy_Bx6hHAd5tFPEvQWlmq2qM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1xc7oL8eQxXPtOqCMDIX85TH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

KetchupFTW schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:57:
Weet iemand of er een bedrijf is dat helium antennes duurzaam kan bevestigen? Die van mij (5,8 dbi) is nu meer dan suboptimaal geplaatst en bevestigd aan een muur met ducttape. Graag zou ik deze hoger en vrijer plaatsen (aan de schoorsteen), maar ik heb hier niet de benodigde kennis voor.
Zoiets
https://www.asat.nl/Blueqon-WML15-(15cm)-42mm-L-Muurbeugel
of
https://www.asat.nl/Blueq...t-%7C-Schotel-%7C-Antenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Ik bedoel eerder een bedrijf dat de antenne ook daadwerkelijk bevestigt en installeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User_TS
KetchupFTW schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:57:
De kennis heb je niet ?
Wauw je bent gewoon lui haha, je ergens in verdiepen gaat niet ??

Het internet staat vol met ideeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

KetchupFTW schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:46:
[...]

Ik bedoel eerder een bedrijf dat de antenne ook daadwerkelijk bevestigt en installeert.
Dit doe je toch gewoon zelf? 4 gaten en klaar.
Het is dat ik binnenkort niet in Leiden ben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
User_TS schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:54:
[...]

De kennis heb je niet ?
Wauw je bent gewoon lui haha, je ergens in verdiepen gaat niet ??

Het internet staat vol met ideeen.
Ja, heel makkelijk praten als je geen idee hebt hoe mijn situatie eruit ziet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Ik loop helaas tegen wat problemen op met in registreren van een nieuwe bobcat miner. Je moet sinds kort met de nieuwe app van hun (bobber app) je hotspot activeren en als ik dat probeer krijg ik dus een error.

Tijdens het proces van van het verbinden van de app en de miner (bluetooth stand) krijg ik de volgende error te zien. Weet iemand wat dit precies inhoudt? Of lopen er ook mensen tegen problemen op met de nieuwe bobber app van Bobcat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tX8KVjDM28SxNidxDqhCpQgLHFo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PuCjnNS5YhF1HskRmanEfZAA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 18:27
ik heb 't van de week gewoon met de helium app gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Wunk schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:26:
ik heb 't van de week gewoon met de helium app gedaan
Ja ik ook bij de vorige een week geleden alleen is dat nu dus niet meer mogelijk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

Flashforward schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:09:
Ik loop helaas tegen wat problemen op met in registreren van een nieuwe bobcat miner. Je moet sinds kort met de nieuwe app van hun (bobber app) je hotspot activeren en als ik dat probeer krijg ik dus een error.

Tijdens het proces van van het verbinden van de app en de miner (bluetooth stand) krijg ik de volgende error te zien. Weet iemand wat dit precies inhoudt? Of lopen er ook mensen tegen problemen op met de nieuwe bobber app van Bobcat?

[Afbeelding]
Deze fout had ik met mijn linxdot... dat moest remote door linxdot gefixt worden

Neem contact op met bobcat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Is het trouwens mogelijk om bijvoorbeeld een miner te activeren in een andere plaats en te configureren en dat je die dan later op een andere plaats aansluit? En wat moet je dan precies nog aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
PhRiXoS schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:49:
[...]

Deze fout had ik met mijn linxdot... dat moest remote door linxdot gefixt worden

Neem contact op met bobcat
Heb inmiddels wel een bericht gestuurd naar Bobcat. Hopelijk reageren ze een beetje vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 11:57
** Het is niet de bedoeling producten aan te bieden op het forum. Dat mag in dit geval op Vraag & Aanbod overig of op een ander platform. **

[ Voor 83% gewijzigd door Taro op 05-04-2022 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
KetchupFTW schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:02:
[...]

Ja, heel makkelijk praten als je geen idee hebt hoe mijn situatie eruit ziet. 8)7
Hoe ziet je situatie er dan uit ?
Je zegt zelf dat je de kennis er niet voor hebt, dan ga je je er toch in verdiepen lijkt mij ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
User_TS schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:23:
[...]

Hoe ziet je situatie er dan uit ?
Je zegt zelf dat je de kennis er niet voor hebt, dan ga je je er toch in verdiepen lijkt mij ?
Ben het ermee eens maar het kan ook fysiek iets zijn waardoor het niet kan. Bijvoorbeeld rolstoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelle98
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06-07 13:25
Wat me opvalt de laatste paar dagen is dat het netwerk echt alles behalve stabiel is draait.

Ik ging van 2/3/4 witnesses per uur naar nu 1 per 2/3uur met een beetje geluk... Wat me wel opvalt is dat de rewards voor die ene witness echt ontzettend hoog zijn, steeds maar weer. Andere die dit ook hebben?

Mijn 24H gemiddelde is het zelfde of soms zelfs beter dan gemiddeld. Maar dan gewoon met zo ontzettend veel minder witnesses. Is hier een verklaring voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Jelle98 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:04:
Wat me opvalt de laatste paar dagen is dat het netwerk echt alles behalve stabiel is draait.

Ik ging van 2/3/4 witnesses per uur naar nu 1 per 2/3uur met een beetje geluk... Wat me wel opvalt is dat de rewards voor die ene witness echt ontzettend hoog zijn, steeds maar weer. Andere die dit ook hebben?

Mijn 24H gemiddelde is het zelfde of soms zelfs beter dan gemiddeld. Maar dan gewoon met zo ontzettend veel minder witnesses. Is hier een verklaring voor?
Ik raad aan om de Discord van Helium te volgen, bij de announcements wordt aangegeven wat er aan de hand is en wat ze eraan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 18:27
Ja er zijn momenteel veel problemen op 't netwerk. Ze hebben de PoC rates naar beneden bijgesteld, maar dat lijkt alles gesloopt te hebben.

Gisteren zijn er al nieuwe seed nodes online gegooid en deze week gaat er naar alle vendors een nieuwe software release wat alle huidige miners naar 'lite' miners laat omzetten. Dat betekent dat je lokaal geen blockchain meer hoeft te syncen en alleen remote api calls doet naar remote nodes. Dat zou de snelheid van t netwerk enorm moeten verbeteren..

HOWEVER.. die word pas officieel op 19 april vrijgegeven als een OTA update
Pagina: 1 ... 33 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.