Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Dirk0s schreef op maandag 14 maart 2022 @ 05:50:
[...]

Dit is dus een beetje de “angst” die ik heb nu, meer dingen ervoor kopen en weinig resultaat halen.

Is de conclusie eigenlijk niet gewoon dat mijn locatie niet geschikt is?
Dat is een goede overweging. Want als jij een cavity filter hebt zie jij mogelijk data verder weg, maar jouw omgeving blijft last houden van de antenne mast. Het systeem is dan eenzijdig geoptimaliseerd.

Misschien, als we uit de techniek stappen en de buren hun ontvangst meenemen in de overweging, is je locatie inderdaad niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:18
stormfly schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:35:
[...]

Dat is een goede overweging. Want als jij een cavity filter hebt zie jij mogelijk data verder weg, maar jouw omgeving blijft last houden van de antenne mast. Het systeem is dan eenzijdig geoptimaliseerd.

Misschien, als we uit de techniek stappen en de buren hun ontvangst meenemen in de overweging, is je locatie inderdaad niet geschikt.
Dus jij denkt dat die filter al veel goed gaat doen?

https://explorer.helium.c...bQ53yFm8zBinTMqLqxVzYNmza
Deze is van een kennis, ook in de buurt van de toren met dezelfde setup, wel meer opbrengsten al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Dirk0s schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:01:
[...]

Dus jij denkt dat die filter al veel goed gaat doen?
No (financial) advice ;-) ik denk gewoon met je mee. Het is een lastige situatie, want jouw wijk is vrij vlak, maar hoe dat dan ontstaat weet ik niet.
https://explorer.helium.c...bQ53yFm8zBinTMqLqxVzYNmza
Deze is van een kennis, ook in de buurt van de toren met dezelfde setup, wel meer opbrengsten al.
Lastig om te bepalen of zijn hoogte en antenne juist zijn ingevuld, een lagere dBi pakt ook minder op. Zowel ruis als signalen.

Je kunt nog een test doen met de stock antenne, wat die doet binnenshuis? Minimaal 7 dagen laten draaien voor een goed vergelijk het netwerk is te instabiel om over 1 dag conclusies te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:18
stormfly schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:24:
[...]

No (financial) advice ;-) ik denk gewoon met je mee. Het is een lastige situatie, want jouw wijk is vrij vlak, maar hoe dat dan ontstaat weet ik niet.

[...]

Lastig om te bepalen of zijn hoogte en antenne juist zijn ingevuld, een lagere dBi pakt ook minder op. Zowel ruis als signalen.

Je kunt nog een test doen met de stock antenne, wat die doet binnenshuis? Minimaal 7 dagen laten draaien voor een goed vergelijk het netwerk is te instabiel om over 1 dag conclusies te trekken.
Ik ben ook heel blij met je hulp hoor! :)
En welke info ga ik krijgen door de stock antenne? Stel dat alles dan gelijk blijft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
stormfly schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:24:
[...]

[...]

Even 7 dagen een antenne binnen zetten? En dan? 8)7

Ik kan je het resultaat wel geven; ruk

Als je locatie niet goed werkt; boel afbreken en op zoek naar een andere locatie. Ik zou er niet te veel tijd aan vuil maken en familie/vrienden vragen of je daar eens het dak op mag.

Je kan weken en weken rommelen, maar wat schiet je er mee op? 0,1-0,2 is overigens tegenwoordig een beetje standaard, zeker de laatste dagen. Het netwerk is momenteel niet zo stabiel; beter gebruik je die tijd om ergens bij een familie lid op zijn balkon je miner te installeren.

Met deze omgeving ga je nooit veel binnen halen; de omgeving is te 'rood'. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D43i79UA2FM6P0Zfih_PYe9nv5I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I1Q5eUDgKalxYcWRuezaNOeW.png?f=fotoalbum_large

Hier kan je nog zoveel antennes tegenaan gooien, maar alle witnesses die je krijgt zullen gewoon weinig opleveren.

Ter vergelijking; ik heb bijna al mijn miners (13/14) hier in de buurt staan en gemiddeld doen ze 0,3 - 0,5 per dag. Alles is hier nog redelijk groen dus je witnesses zijn tenminste ook wat waard. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wsM7oI0avhy-0JMOgmkkEApkSo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fcu8jjM3bANFX606K9MZj1vM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Edwin88 op 14-03-2022 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Dirk0s schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:09:
[...]

Ik ben ook heel blij met je hulp hoor! :)
En welke info ga ik krijgen door de stock antenne? Stel dat alles dan gelijk blijft?
Als je je coax in een hoek van 15 graden hebt gebogen kan dat ook van invloed zijn. De test is bedoeld om de items op en naar je dak uit te sluiten zonder extra uitgaven te doen. Je begon immers met het toetsen van de verkoopprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estrange
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-12-2023
Er is in dit topic al meerdere malen gepraat over de volgende wallet: 13PtzcnXEMEFt2Av86KHQbHPL5PNDKh741aYKpHpqDbfB5VnhXb. Dit is een spoofer (witness stuffing) met 65 hotspots.
Er bestaat hier een issue voor op de github, en die is ondertussen aangenomen en closed in het begin van februari. Maar sinds een paar dagen zie ik op de explorer deze hotspots niet meer als "on denylist' en zijn een aantal van zijn hotspots ook weer vrolijk online en inkomsten aan het binnenrijven.

Er is geen issue aangemaakt om de hotspots uit de denylist te halen, dus hoe kan dit dan?

Ook een spoofer in het Noorden van het land die eerder op de denylist stond lijkt nu er weer vanaf te zijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:34
estrange schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:29:
Er is in dit topic al meerdere malen gepraat over de volgende wallet: 13PtzcnXEMEFt2Av86KHQbHPL5PNDKh741aYKpHpqDbfB5VnhXb. Dit is een spoofer (witness stuffing) met 65 hotspots.
Er bestaat hier een issue voor op de github, en die is ondertussen aangenomen en closed in het begin van februari. Maar sinds een paar dagen zie ik op de explorer deze hotspots niet meer als "on denylist' en zijn een aantal van zijn hotspots ook weer vrolijk online en inkomsten aan het binnenrijven.

Er is geen issue aangemaakt om de hotspots uit de denylist te halen, dus hoe kan dit dan?

Ook een spoofer in het Noorden van het land die eerder op de denylist stond lijkt nu er weer vanaf te zijn..
Zie hier voor de uitleg:
https://github.com/helium/denylist/pull/2225

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik krijg vandaag mijn MNTD Gold binnen.

Nou ben ik van plan om een antenne op m'n schoorsteen te zetten. Hiermee komt de hoogte op ±8 meter uit. Aan de zuidkant 'kijkt' de antenne dan tegen m'n dak aan, maar de noordzijde is compleet vrij.

Gezien de geografische ligging (Nijmegen Centrum en Arnhem liggen noordwaarts en dus in het zicht, zuidelijk vrij weinig Helium zenders), denk ik dat dit een redelijk compromis is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ii5ZJYIhS-2DYmVj3b5lqwfdJsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHdmN9gHNrdITHRTWcvrAuzN.jpg?f=fotoalbum_large

Qua antenne denk ik aan de 10dbi Ideetron, gezien de ervaringen hier gepost in het topic.
Er zal dan een kabel van ongeveer 6-7 meter tussen de miner en de antenne komen.

Op onderstaande plaatje zie je dan de antenne (incl bevestiging) in 't rood, de kabel in 't blauw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/REF-9rbhPYamxaorO7-FWnxknRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rj9LQpIEXiE4efjYd8Cvjagj.jpg?f=fotoalbum_large

Maak ik hier nog fouten in het denkproces? Zijn dit de juiste materialen (hieronder)?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3ytCHt_Eiz0aXPhLHN-syv_Qus=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xALq8Ngs7n1fXXQ7woidGDRb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Smultie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:38:

Nou ben ik van plan om een antenne op m'n schoorsteen te zetten. Hiermee komt de hoogte op ±8 meter uit. Aan de zuidkant 'kijkt' de antenne dan tegen m'n dak aan, maar de noordzijde is compleet vrij.

Gezien de geografische ligging (Nijmegen Centrum en Arnhem liggen noordwaarts en dus in het zicht, zuidelijk vrij weinig Helium zenders), denk ik dat dit een redelijk compromis is.
[Afbeelding]

Qua antenne denk ik aan de 10dbi Ideetron, gezien de ervaringen hier gepost in het topic.
Er zal dan een kabel van ongeveer 6-7 meter tussen de miner en de antenne komen.

Op onderstaande plaatje zie je dan de antenne (incl bevestiging) in 't rood, de kabel in 't blauw.
[Afbeelding]

Maak ik hier nog fouten in het denkproces? Zijn dit de juiste materialen (hieronder)?
[Afbeelding]
Wat geeft je kaart aan met de TransmitScale layer aan? Rood of groen, of oranje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
Smultie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:38:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
7 meter kabel van aircell geeft aardig wat verlies. Je zou voor een LMR400 of CFD 400 moeten gaan. Maar als ik jou was jou was zou ik de miner dichterbij de antenne brengen met een outdoor behuizing. Vervolgens de miner voeden met POE door gebruik te maken van een POE splitter en injector.

Vergeet ook niet je antenne & connector goed af te tapen zodat er geen vocht tussen kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Mr.Jingles schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:23:
[...]

7 meter kabel van aircell geeft aardig wat verlies. Je zou voor een LMR400 of CFD 400 moeten gaan. Maar als ik jou was jou was zou ik de miner dichterbij de antenne brengen met een outdoor behuizing. Vervolgens de miner voeden met POE door gebruik te maken van een POE splitter en injector.

Vergeet ook niet je antenne & connector goed af te tapen zodat er geen vocht tussen kan komen.
Dat is inderdaad een optie, maar dan moet ik UTP kabel door m'n huis gaan trekken, daar zit ik (nog) niet op te wachten. WiFi bereik is prima op de eerste etage. Mogelijk kan ik wel de miner wat hoger in de kamer neerzetten/-hangen, dat scheelt weer 2 meter kabel.
Kan dat aftapen ook (gewoon) met isoleertape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:20:
[...]

Wat geeft je kaart aan met de TransmitScale layer aan? Rood of groen, of oranje?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3vFgLHrtzTgplRbnmYUECn2JZs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ik6ysP0sIbRuVgTKiqsWT2yv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Dichtbij is het relatief groen, dat is een voordeel.

[ Voor 28% gewijzigd door stormfly op 15-03-2022 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
Smultie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:28:
[...]

Dat is inderdaad een optie, maar dan moet ik UTP kabel door m'n huis gaan trekken, daar zit ik (nog) niet op te wachten. WiFi bereik is prima op de eerste etage. Mogelijk kan ik wel de miner wat hoger in de kamer neerzetten/-hangen, dat scheelt weer 2 meter kabel.
Ik heb zelf geen ervaring met een hotspot op WiFi. Maar kan je wel vertellen dat het frustrerend is als je inkomsten mist door dat de miner out of sync is(achter loopt op de blockchain). Ik heb daarom al mijn setups met UTP gedaan. Desnoods kan je ook een powerline setje kopen.

Tapen doe ik met vulkaniserende tape(ook te koop bij ideetron) en laagje isolerende tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Smultie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:28:
[...]

Tip: koop een steigerbuis met koppelstukken die je aan de schoorsteen vastmaakt, hierdoor kan je makkelijk nog een paar meter hoger.

Hoe hoger hoe beter elke meter kan veel verschil maken in witnesses.

Hiermee kan je zeker nog 1,5m boven je schoorsteen uitkomen

https://www.hubo.nl/cando-steigerbuis-27mmx300cm
https://www.hubo.nl/cando...binder-leuninghouder-27mm

[ Voor 4% gewijzigd door User_TS op 15-03-2022 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:06
Heb gister een e-mail gehad van Linxdot.
Het blijft ook niet mee zitten ook _/-\o_

Dear Linxdot community,

We have almost finished fulfilling batch 2 and batch 3, and orders will continue to ship from Hong Kong this week. Part of batch 4 is assembled and ready to leave the factory, so we are still on track to start shipping by the end of the month.

Shenzhen went into lockdown over the weekend due to a covid outbreak in the country - https://www.bloomberg.com...s-virus-update-l0q1wikc..

Our factory in Shenzhen has been shut down for a week and there are no available lorry drivers which means that there will be a delay in getting these assembled units from the factory to our shipping hub in Hong Kong. As soon as everything is back up and running we will get orders shipped as quickly as we can.

Whilst we do not expect this to impact our shipping timeline, there may be a one week delay before we start shipping batch 4.

If you have any questions, please email hello@linxdot.com. Please note, our support desk is extremely busy at the moment so it might take up to five working days to get back to you.

Thank you all for your continued patience and support!

Team Linxdot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
@LED-Maniak @Edwin88 @ all

Ik kom er niet uit waarom heeft een hogere antenne meer opbrengsten tov van een lage? Hoe werkt het selectie protocol, heeft een glasverbinding/snelheid voordeel op de withness verwerking?

Is het withnessen random van te voren bepaald? Want stel je gaat naar een wijk met 15 buren (noem het even geïsoleerd/midden in de woestijn). Zien die dan altijd elkaar (14) stuks + de zender? Hoe wordt de invloed van node 16 en 17 bepaald als het netwerk groeit?

Weten jullie of relayed via RF gaat of over IP? Met de relays status zie je nog steeds een gevuld peerbook? Is een peerbook je RF book, of je IP book? Wat laat een peerbook zien, je ziet er hoeveel mensen connected zijn?

Iemand die hier meer over kan vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:27:
@LED-Maniak @Edwin88 @ all

Ik kom er niet uit waarom heeft een hogere antenne meer opbrengsten tov van een lage? Hoe werkt het selectie protocol, heeft een glasverbinding/snelheid voordeel op de withness verwerking?
Een hogere antenne 'ziet' meer van de rest van de wereld.. Je kunt vanaf de top van een berg ook veel meer zien dan vanaf de grond, toch?
Precies dezelfde reden waarom de zendmast in Lopik zo groot is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Y2gE28d7sVcOeNef-7E0LPaFcc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Vaf6yR0IklXcnHfKaquiqZm9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Smultie schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:31:
[...]

Een hogere antenne heeft meer bereik met de rest van de wereld.. Je kunt vanaf de top van een berg ook veel meer zien dan vanaf de grond, toch?
Precies dezelfde reden waarom de zendmast in Lopik zo groot is
[Afbeelding]
Dat snap ik, en gezien mijn post over RF kende ik dat fenomeen al, toch dank voor je reactie. _/-\o_

Gaat mij erom hoe je dat plot op helium, want ik plaats een hogere antenne. Dat impliceert niet dat ik een whitness eerder zie, wel een grotere hoeveelheid. Hoe worden die 14 stuks uitgekozen, met een hogere antenne zie je meer beacons waar je op kan antwoorden, komt daar dan het stukje snelheid om de hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
stormfly schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:35:
[...]

Dat snap ik, en gezien mijn post over RF kende ik dat fenomeen al, toch dank voor je reactie. _/-\o_

Gaat mij erom hoe je dat plot op helium, want ik plaats een hogere antenne. Dat impliceert niet dat ik een whitness eerder zie, wel een grotere hoeveelheid. Hoe worden die 14 stuks uitgekozen, met een hogere antenne zie je meer beacons waar je op kan antwoorden, komt daar dan het stukje snelheid om de hoek?
Dat laatste stukje vraag ik mijzelf ook steeds meer af. Ik begin zelf steeds meer te denken dat dit wel "iets" voordeel geeft. Ben er inmiddels wel achter dat het per maand ongeveer bij mij 80GB - 100GB verstookt (volgens de meter op die poort in de router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:44
stormfly schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:35:
Hoe worden die 14 stuks uitgekozen, met een hogere antenne zie je meer beacons waar je op kan antwoorden, komt daar dan het stukje snelheid om de hoek?
Pingtijd. De eerste 14 hotspots die via p2p (internet) de witness bevestigen krijgen de beloning.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Torch1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:27
ScuL schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:02:
[...]
Pingtijd. De eerste 14 hotspots die via p2p (internet) de witness bevestigen krijgen de beloning.
Dat betwijfel ik:
A change made with the 2021.09.14.0 release randomly shuffles the valid received witness receipts, and selects (up to) 25 of those valid to write to the chain.
bron
Die 25 is inmiddels verlaagd tot 14.

Er zit best veel tijd tussen het moment dat de Challenger een hotspot challenged en dat de witnessers worden beloond. Loopt wel op to 20 minuten. In die tijd kunnen de hotspots die een beacon hebben gezien dat melden bij een Challenger. Een stabiele verbinding is dan belangrijk, en dat de Challenger goed te bereiken is. Je hotspot doet meerdere pogingen (Max 10) om de Challenger te bereiken. Als de Challenger relayed is, kun je die lastiger bereiken. (https://docs.helium.com/t.../understanding-witnesses/).

Denk dat een hogere antenne gewoon verder reikt, dus meer witnesses ziet, dus vaker een witness meld en daardoor vaker zijn witness gemeld krijgt en bij de gelukkige 14 zit. En dat je verder reikt, in gebieden met minder witnesses per beacon en/of hogere reward scale en daardoor meer verdient per witness.

[ Voor 44% gewijzigd door Torch1969 op 16-03-2022 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Voorheen was het wie het eerst komt die het eerst maalt.

Spijtig inderdaad dat het er nog maar 14 zijn :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ScuL schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:31:
Voorheen was het wie het eerst komt die het eerst maalt.

Spijtig inderdaad dat het er nog maar 14 zijn :(
Over een langere tijd gemeten zou het toch niet uit moeten maken in earnings, of mis ik wat?

Okay, je hebt minder kans om een beacon te witnessen, maar de beloning voor het witnessen hoeft ook maar met minder hotspots gedeeld te worden en is daardoor hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
scorpion303 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:02:
[...]

Over een langere tijd gemeten zou het toch niet uit moeten maken in earnings, of mis ik wat?

Okay, je hebt minder kans om een beacon te witnessen, maar de beloning voor het witnessen hoeft ook maar met minder hotspots gedeeld te worden en is daardoor hoger.
Geen idee waar het hem in zit, ik verdien in ieder geval een stuk minder dan een paar weken geleden.

De activity is ook minder geworden, meer hotspots zelfs maar dus ook meer witnesses die onder de 1.0 transmit scale komen en daardoor ook je inkomsten naar beneden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Merk en zie dit in mijn omgeving ook. De activiteit lijkt behoorlijk afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Cave_Boy schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 05:30:
Dat kan ik inderdaad bevestigen, 4 miners van mij deden meestal 0,2 - 0,25 afgelopen maand maar zijn nu gezakt naar 0,1-0,12. Ik volg de POC discussie al een tijdje niet meer in de Discord maar de hoop lijkt gevestigd te zijn op de overgang naar Light hotspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
melvinnie schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:13:
[...]

Dat kan ik inderdaad bevestigen, 4 miners van mij deden meestal 0,2 - 0,25 afgelopen maand maar zijn nu gezakt naar 0,1-0,12. Ik volg de POC discussie al een tijdje niet meer in de Discord maar de hoop lijkt gevestigd te zijn op de overgang naar Light hotspots.
Juist met de lighthotspot update verwacht ik dat een lage ping met internet belangrijk is (snelheid telt niet heel veel mee omdat het niet heel veel data is enkele Mb/s is wel zat vermoed ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
User_TS schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:31:
[...]

Geen idee waar het hem in zit, ik verdien in ieder geval een stuk minder dan een paar weken geleden.

De activity is ook minder geworden, meer hotspots zelfs maar dus ook meer witnesses die onder de 1.0 transmit scale komen en daardoor ook je inkomsten naar beneden gaan.
Ik zie ook een behoorlijke daling van mijn inkomsten. Mijn daling in verdiende hnt is groter dan je normaal zou kunnen verklaren door de komst van extra hotspots.

Vooralsnog vermoed ik dat mijn extra verliezen te maken hebben met:
  • constante daling van transmit scales in mijn en naastgelegen regio(s)
  • spoofers (ik zie nog steeds een behoorlijk deel (10-20%?) van mijn eigen beacons naar meerdere bekende witness stuffing spoofers gaan. Dit betekent dat dit ook gebeurt voor de beacons van mijn buren
  • de laatste dagen kennen een behoorlijk lagere block time (van ~66 seconden) dan normaal. Dit betekent dat er wereldwijd simpelweg minder hnt worden gecreeerd
  • technische netwerk issues waardoor ik op al mijn miners soms voor langere tijd (7-8 uur) geen enkele beacon zie, terwijl er doorgaans toch echt wel ieder kwartiertje er eentje voorbij komt.
De overstap naar light hotspots gaat de laatste twee oorzaken (hopelijk) weghalen. De spoofers en de dalende transmit scales zullen helaas op een andere wijze moeten worden opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door scorpion303 op 18-03-2022 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
estrange schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:29:

Beiden spoofers lijken weer succesvol op de blacklist gezet te zijn. :)

https://github.com/helium/denylist/issues/2445
https://github.com/helium/denylist/issues/2463

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrange
Ik zie het nu ook! Gelukkig maar :)

De laatste dagen ziet iedereen denk ik wel een beetje een dalende trend.
Zelf heb ik ook een milesight die zelfs helemaal niets meer doet. Maar die hebben bijkomend ook nog issues met hun laatste firmware update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
estrange schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:37:
[...]

Ik zie het nu ook! Gelukkig maar :)

De laatste dagen ziet iedereen denk ik wel een beetje een dalende trend.
Zelf heb ik ook een milesight die zelfs helemaal niets meer doet. Maar die hebben bijkomend ook nog issues met hun laatste firmware update..
Hier geen issues met de laatste firmware, wat voor issues zijn dat dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrange
User_TS schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:01:
[...]

Hier geen issues met de laatste firmware, wat voor issues zijn dat dan ?
Niet meer uitsturen van beacons. Ik heb zelf ook maar 1 apparaat dat er last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
estrange schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:10:
[...]

Niet meer uitsturen van beacons. Ik heb zelf ook maar 1 apparaat dat er last van heeft.
Ja hier ook minimaal, geen idee wat dit triggered maar daar verdien je wel het meest aan geloof ik ook.
2 dagen geleden had ik er 2 en toen 3 dagen daarvoor weer.

[ Voor 8% gewijzigd door User_TS op 18-03-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
scorpion303 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:29:
[...]

Ik zie ook een behoorlijke daling van mijn inkomsten. Mijn daling in verdiende hnt is groter dan je normaal zou kunnen verklaren door de komst van extra hotspots.
Hier gaat het ook echt alle kanten op, al zie ik wel weer een dal toen de denylist weer werd 'gereset'. Ik hoop op weer een koersverhoging, want dan blijft het tenminste nog interessant genoeg.

Vooralsnog ben ik al een tijdje ROI en verdien ik er nu aardig leuk aan per maand, maar er komt een punt dat ik mijn 'slechtste' miners weg ga doen voor hopelijk ongeveer aankoopprijs zodat ik er kosteloos 'uit' kan stappen.

Hoeveel miners draai jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Edwin88 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:18:
[...]
Hoeveel miners draai jij?
Twee in Nederland, eentje in buitenland. De Nederlandse staan in de overvolle randstad en halen ieder zo’n 0.15-0.25 hnt per dag. De buitenlandse staat in een rustiger gebied met mooie 1.0 transmit scales en haalt zo’n 0.25-0.35 hnt per dag. Ik zie op alledrie echter hetzelfde afnemende verdienpatroon over de afgelopen 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik zat tot aan vorige maand gemiddeld op 0.5 HNT per miner per dag maar nu heb ik mazzel als ik de 0.2 HNT haal. (miners staan niet in Nederland overigens)

Ik vermoed dat het veel te maken heeft met grote spoofing clusters die de denylist weten te omzeilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
ScuL schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:45:

Ik vermoed dat het veel te maken heeft met grote spoofing clusters die de denylist weten te omzeilen
Dat vermoed ik ook. De collectieve afname in opbrengst is simpelweg te groot en te wijdverspreid om te verklaren door andere oorzaken. Ik hoop maar dat er snel een beter functionerend Deny-list mechanisme wordt opgezet, waarbij spoofing effectiever kan worden bestreden. Ik begin echter te vrezen dat dit lastiger is dan je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
Goedemorgen,

Ik heb een Bobcatminer 300 met standaard antenne. Deze heb ik binnen op zolder geplaatst met de standaard meegeleverde antenne. Ik heb de afgelopen 5 a 6. dagen 0,42 binnen gehaald met een scale van 0.66. Binnen de hex zitten er 8 miners in totaal.

Nu heb ik wat vragen en hoop dat jullie kunnen helpen.

Ik heb een terras of een schuindak(20% +/-) waar ik een antenne op kan plaatsen. De uitdaging die ik heb is de aaring van de antenne, deze is lastig te plaatsen. Kan ik de standaard antenne wel buiten plaatsen op het terras of eventueel op het dak zonder aarding?

Tevens heb ik in de Hex er naast een miner met een scale van 1.00, maar op de kaart staat er geen 1 bij de hex wordt leeg weergegeven, iemand enig idee hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 12:26

Dennisb1

VCDS 058

ScuL schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:36:
[...]

Ik heb vandaag wat tests gedaan;

originele kaart in mijn Sensecap gekocht SEPTEMBER 2021 - SanDisk Ultra 64GB (A1) - write speed 5MB/s - read speed 41MB/s
high endurance kaart in mijn 2e Sensecap gekocht JANUARI 2022 - SanDisk High Endurance 64GB - write speed 23MB/s - read speed 41MB/s
vandaag een nieuwe SD kaart gekocht - Samsung Pro Plus 128GB - write speed 39MB/s - read speed 41MB/s

De originele SD kaart die bij mijn 1e hotspot kwam is dus compleet vernaggelt.
Vernaggelt? Is die kaart van oorsprong sneller?

Maar merk je ook verschil tussen de SanDISK HE en Samsung PP?
Wellicht een grotere kaart is natuurlijk ook een idee? Ben ook erg benieuwd hoe je dit getest hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisb1 op 21-03-2022 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Dennisb1 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:05:
[...]

Vernaggelt? Is die kaart van oorsprong sneller?

Maar merk je ook verschil tussen de SanDISK HE en Samsung PP?
Wellicht een grotere kaart is natuurlijk ook een idee? Ben ook erg benieuwd hoe je dit getest hebt.
Ja de write speed zou ongeveer 20MB/s moeten zijn dus 4x zo langzaam. Met de originele SD kaart wil de Sensecap niet meer synchen, verliest de blockchain en kan daardoor ook niet minen

Ik merk wel dat de Samsung verreweg een betere performance geeft, omvang van de kaart maakt niet echt uit maar 64GB kaartjes zijn niet zo makkelijk meer te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
Novartis schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:58:
Goedemorgen,

Ik heb een Bobcatminer 300 met standaard antenne. Deze heb ik binnen op zolder geplaatst met de standaard meegeleverde antenne. Ik heb de afgelopen 5 a 6. dagen 0,42 binnen gehaald met een scale van 0.66. Binnen de hex zitten er 8 miners in totaal.

Ik heb een terras of een schuindak(20% +/-) waar ik een antenne op kan plaatsen. De uitdaging die ik heb is de aaring van de antenne, deze is lastig te plaatsen. Kan ik de standaard antenne wel buiten plaatsen op het terras of eventueel op het dak zonder aarding?

Tevens heb ik in de Hex er naast een miner met een scale van 1.00, maar op de kaart staat er geen 1 bij de hex wordt leeg weergegeven, iemand enig idee hoe dat komt?
Ik heb die van mij niet geaard, mijn antenne zit gemonteerd aan een steigerbuis en die maakt contact tegen de dakrand. Ik vind het een beetje overdreven en je verliest ook weer aardig wat db met een extra connectie ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

ScuL schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:38:
[...]

Ja de write speed zou ongeveer 20MB/s moeten zijn dus 4x zo langzaam. Met de originele SD kaart wil de Sensecap niet meer synchen, verliest de blockchain en kan daardoor ook niet minen

Ik merk wel dat de Samsung verreweg een betere performance geeft, omvang van de kaart maakt niet echt uit maar 64GB kaartjes zijn niet zo makkelijk meer te krijgen
Leessnelheid (max.) 160MB/s
Schrijfsnelheid (max.) 120MB/s

Dit zijn de specs van de Samsung, je scoort daarom nog best laag in mijn optiek. Test je de snelheid op de sensecap zelf? Welk commando gebruik je hier voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
Dennisb1 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 00:56:
[...]

Leessnelheid (max.) 160MB/s
Schrijfsnelheid (max.) 120MB/s

Dit zijn de specs van de Samsung, je scoort daarom nog best laag in mijn optiek. Test je de snelheid op de sensecap zelf? Welk commando gebruik je hier voor?
Nee ik gebruik een USB2.0 card reader dus het gaat niet sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

ScuL schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 06:37:
[...]

Nee ik gebruik een USB2.0 card reader dus het gaat niet sneller
Voor zover ik lees heeft het geen zin om een kaart sneller dan A1 in de Raspberry te stoppen, dan werkt het averechts, dus een High Endurence kaart is de beste keus wat dat betreft. Wellicht kan iemand dat bevestigen?

A2 en A3 zouden juist langzamer werken in de Raspberry.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisb1 op 22-03-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:10

w00Dy

Make soap, not war

Novartis schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:58:
Goedemorgen,

Aarding is eigen risico, ik heb ze niet. Ik zie soms set-ups voorbij komen met 2,5mm2 aarding. Daar gaat je het echt niet mee doen, ze zeggen dan weer dat het enkel voor statische elektriciteit is. Wil je goed aarden voor een blikseminslag denk dan maar richting 30mm2.

Vroeger stond de huizen vol met antenne's voor radio en TV, dat heb ik bewust meegemaakt. Ik kan me niet voor de geest halen dat als het onweerde iemand in de wijk weer een keer prijs had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

w00Dy schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:02:
[...]

Aarding is eigen risico, ik heb ze niet. Ik zie soms set-ups voorbij komen met 2,5mm2 aarding. Daar gaat je het echt niet mee doen, ze zeggen dan weer dat het enkel voor statische elektriciteit is. Wil je goed aarden voor een blikseminslag denk dan maar richting 30mm2.

Vroeger stond de huizen vol met antenne's voor radio en TV, dat heb ik bewust meegemaakt. Ik kan me niet voor de geest halen dat als het onweerde iemand in de wijk weer een keer prijs had...
In mijn optiek zorgt aarde juist voor aantrekking van bliksem. Dit komt erg vaak voorbij op Discord in de Helium groepen. Mijn idee, aarde maar lekker niet, bliksem zoekt de weg die het snelst is naar de grond. Heb je een aarde draad dan zal je mast juist bliksem "vragen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
ScuL schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:38:
[...]

Over een paar weken is dat allemaal niet meer nodig, de miners worden light hotspots en naar mijn weten wordt er dan niet meer gebruik gemaakt van het geheugen of veel minder belast in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
User_TS schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:07:
[...]

Over een paar weken is dat allemaal niet meer nodig, de miners worden light hotspots en naar mijn weten wordt er dan niet meer gebruik gemaakt van het geheugen of veel minder belast in ieder geval.
Voor zover ik weet is 20 april als datum genoemd. Maar als je een syncing probleem hebt is dat best vervelend. Je verdient namelijk helemaal niks als je SD kaart niet meewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

User_TS schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:07:
[...]

Kan wel zijn natuurlijk maar dit wordt al bijna een jaar geroepen in de Helium Discord groepen dat het light hotspots worden. Tot op de dag van vandaag is het steeds "over een paar weken" het is niet voor niks dat er geen datum wordt geroepen. Er zijn nu wel daadwerkelijk wat beta testen gaande maar goed zolang er nog geen datum is (die ook hard gemaakt wordt...)

Hoe beter je nu synct hoe beter dat momenteel is voor de opbrengst natuurlijk _/-\o_

https://docs.helium.com/m...ots/#code-and-development

[ Voor 21% gewijzigd door Dennisb1 op 22-03-2022 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
@User_TS @w00Dy en @Dennisb1 bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:10

w00Dy

Make soap, not war

Cave_Boy schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 05:30:
Ik mag niet klagen, ik verdien op dit moment het meest sinds ik begonnen ben op 27 januari. In het huidige sliding window is dat 4,25 HNT per maand. Dat is misschien niet veel als ik de rewards van sommige zag een jaar geleden, maar omdat ik in een boerengat woon en 80% van mijn witnesses +20km liggen ben ik toch tevreden.

Moeilijk om te zeggen waaraan het ligt, ook omdat ik regelmatig wat kleine verbeteringen gedaan heb. Ik zou zeggen, dat de antenne verhogen het meest heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Cave_Boy schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:16:
Heb gister een e-mail gehad van Linxdot.
Het blijft ook niet mee zitten ook _/-\o_

Dear Linxdot community,

We have almost finished fulfilling batch 2 and batch 3, and orders will continue to ship from Hong Kong this week. Part of batch 4 is assembled and ready to leave the factory, so we are still on track to start shipping by the end of the month.

Shenzhen went into lockdown over the weekend due to a covid outbreak in the country - https://www.bloomberg.com...s-virus-update-l0q1wikc..

Our factory in Shenzhen has been shut down for a week and there are no available lorry drivers which means that there will be a delay in getting these assembled units from the factory to our shipping hub in Hong Kong. As soon as everything is back up and running we will get orders shipped as quickly as we can.

Whilst we do not expect this to impact our shipping timeline, there may be a one week delay before we start shipping batch 4.

If you have any questions, please email hello@linxdot.com. Please note, our support desk is extremely busy at the moment so it might take up to five working days to get back to you.

Thank you all for your continued patience and support!

Team Linxdot
Waardeloos he. Ik wacht al sinds oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
Dennisb1 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:06:
[...]
In mijn optiek zorgt aarde juist voor aantrekking van bliksem. Dit komt erg vaak voorbij op Discord in de Helium groepen. Mijn idee, aarde maar lekker niet, bliksem zoekt de weg die het snelst is naar de grond. Heb je een aarde draad dan zal je mast juist bliksem "vragen"
Dat is onzin. Net als een bliksemafleider, wat niets meer is dan een metalen mast met aarding op een hoog punt met weg naar de aarde (lage weerstand). Je gaat echt niet een hogere kans op inslag krijgen als je de installatie aard. Zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

w00Dy schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:18:
[...]

Ik mag niet klagen, ik verdien op dit moment het meest sinds ik begonnen ben op 27 januari. In het huidige sliding window is dat 4,25 HNT per maand. Dat is misschien niet veel als ik de rewards van sommige zag een jaar geleden, maar omdat ik in een boerengat woon en 80% van mijn witnesses +20km liggen ben ik toch tevreden.

Moeilijk om te zeggen waaraan het ligt, ook omdat ik regelmatig wat kleine verbeteringen gedaan heb. Ik zou zeggen, dat de antenne verhogen het meest heeft geholpen.
Als ik het vergelijk met April 21 is het momenteel om te huilen. Heb nog steeds wel 12 HNT in de maand maar alsnog... Dat was voorheen met gemak 40 HNT minimaal. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik ben heel benieuwd hoeveel effect het heeft als alles light hotspot zal worden. Heb idee dat dan de internetverbinding nog belangrijkere factor gaat krijgen.

Inmiddels al behoorlijk wat posts terug heb ik maar ook een ander wel eens gevraagd hoe anderen de HNT omzetten naar echte Euro's.

Heel veel handleidingen en reclames gaan over Bitvavo. Echter ik heb een account bij Bitvavo maar ik kwam vermoedelijk net te laat omdat er een HNT trade handel stop is?

Heeft iemand een idee of suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Ik stort mijn HNT altijd naar Binance.
Vanaf daar zou ik het kunnen traden naar XRP bijv om het vervolgens naar Bitvavo te sturen om het morgen op mijn rekening te hebben.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torch1969
Afgelopen dagen lopen de witnesses (en daarmee inkomsten) bij mij ook weer fors terug. Vandaag dieptepunt met 0,045 HNT voor 24H.
Ik dacht, laat ik de log maar weer eens checken of het aan de RF licht. Wat schetst mijn verbazing. Vanaf 0:00 afgelopen nacht:
- 39 witnesses successfully sent
- 21 witnesses failed max retry

Betekent dus 60 beacons gezien! Dat is voor mijn lokatie ongekend goed, aan de RF ligt het dus zeker niet.

En wat is er als POC vastgelegd?? slechts 5 :-(

Dat betekent 55 witnesses verloren gegaan in helium space, waarschijnlijk door brakke miners met slechte verbinding, blockchain achterstand en valende firmware's die de challenges niet goed afhandelen.

Ik kan niet wachten op de HIP 55 met light hotspots en Validator Challenges. Verwacht daar echt een grote verbetering (als de validators het goed aan kunnen....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33
Torch1969 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:35:
Afgelopen dagen lopen de witnesses (en daarmee inkomsten) bij mij ook weer fors terug. Vandaag dieptepunt met 0,045 HNT voor 24H.
Ik dacht, laat ik de log maar weer eens checken of het aan de RF licht. Wat schetst mijn verbazing. Vanaf 0:00 afgelopen nacht:

Betekent dus 60 beacons gezien! Dat is voor mijn lokatie ongekend goed, aan de RF ligt het dus zeker niet.

Dat betekent 55 witnesses verloren gegaan in helium space, waarschijnlijk door brakke miners met slechte verbinding, blockchain achterstand en valende firmware's die de challenges niet goed afhandelen.

Ik kan niet wachten op de HIP 55 met light hotspots en Validator Challenges. Verwacht daar echt een grote verbetering (als de validators het goed aan kunnen....).
Interessant, waar haal je die info vandaan als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torch1969
Quiqziz schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:34:
[...]

Interessant, waar haal je die info vandaan als ik vragen mag?
Uit de logfiles van mijn miner. Een aantal typen miners hebben die gewoon beschikbaar via dashboard. Bij andere miners is die niet zomaar beschikbaar. Ik heb ssh-toegang op mijn sensecap mogelijk gemaakt. Deze info staat in de console.log files.

Vanavond alweer diverse witnesses gemist.

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat er ook de nodige gevallen bij zitten waarbij ik niet één van de gelukkige 14 ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33
Torch1969 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:57:
[...]

Uit de logfiles van mijn miner. Een aantal typen miners hebben die gewoon beschikbaar via dashboard. Bij andere miners is die niet zomaar beschikbaar. Ik heb ssh-toegang op mijn sensecap mogelijk gemaakt. Deze info staat in de console.log files.

Vanavond alweer diverse witnesses gemist.

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat er ook de nodige gevallen bij zitten waarbij ik niet één van de gelukkige 14 ben.
Ah OK, ik heb een bobcat, daar kan dat niet mee voor zover ik weet. Opbrengsten hier zijn ook gehalveerd sinds de laatste paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackbrown
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-05-2023
Iemand enig idee hoelang het duurt als je nu een sensecap besteld op sensecap.net

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Onbeperkt... deze staat op de scam-lijst van Helium:
https://sensecap.net/ - Scam Sales

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

melvinnie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:54:
Onbeperkt... deze staat op de scam-lijst van Helium:
https://sensecap.net/ - Scam Sales
Van dezelfde scammer; https://longapminer.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackbrown
Waar dan te bestellen? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Ik zou niet bestellen. Ze verwachten (maar goed dat zeggen ze al een tijdje) dat ze nu echt binnen 1 a 2 maanden overgaan naar lightspots.
De hotspots die nu verkocht worden zijn daarmee overpriced.

Als je nu ergens besteld, waar dan ook, zit er enkele maanden levertijd op. Tegen die tijd krijg je spijt.

Disclaimer; Dit is mijn gedachte, doe ermee wat je wil maar alles op eigen risico.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennisb1 op 23-03-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Heliumhotshop.eu doe ik meestal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Torch1969 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:35:

Mijn rewards zijn vandaag ineens weer richting de 0,3 aan het kruipen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:10
Dennisb1 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:18:
[...]

Ik zou niet bestellen. Ze verwachten (maar goed dat zeggen ze al een tijdje) dat ze nu echt binnen 1 a 2 maanden overgaan naar lightspots.
De hotspots die nu verkocht worden zijn daarmee overpriced.

Als je nu ergens besteld, waar dan ook, zit er enkele maanden levertijd op. Tegen die tijd krijg je spijt.

Disclaimer; Dit is mijn gedachte, doe ermee wat je wil maar alles op eigen risico.
hexaspot heeft midas miners op voorraad.

Je moet je afvragen of je het prijsverschil gaat terugverdienen in de tijd dat er light hotspots op de markt komen(hint: de meeste locaties niet).

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Wat ik mij zo afvraag met die light hotspots in aankomst.

Kan je dan ook "extra" verdienen met je full hotspot omdat je wel de blockchain kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Dennisb1 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:21:
Wat ik mij zo afvraag met die light hotspots in aankomst.

Kan je dan ook "extra" verdienen met je full hotspot omdat je wel de blockchain kan draaien?
Nee, alle hotspots krijgen de Light Hotspot-firmware. De enige rede waarom Hotspots nog de Blockchain draaien is om andere Hotspots te challengen. Die taak wordt door de Validators overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

melvinnie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:25:
[...]

Nee, alle hotspots krijgen de Light Hotspot-firmware. De enige rede waarom Hotspots nog de Blockchain draaien is om andere Hotspots te challengen. Die taak wordt door de Validators overgenomen.
Dus eigenlijk moet je een Validator zien te worden op een bepaalde manier om "extra" te verdienen of op je full hotspot die validator functie te zien installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dennisb1 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:38:
[...]

Dus eigenlijk moet je een Validator zien te worden op een bepaalde manier om "extra" te verdienen of op je full hotspot die validator functie te zien installeren
1. dan heb je 10.000 HNT nodig
2. kan niet.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

LED-Maniak schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:39:
[...]

1. dan heb je 10.000 HNT nodig
2. kan niet.
Hmm, dan vraag ik mij ernstig af wie er (met de huidige koers) meer dan 220.000 euro voor over heeft. Dan moet het wel heel rendabel gaan worden. Ik voorzie hier toch wat problemen dat er zo direct bijna geen validators zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Er zijn op dit moment duizenden validators en er zijn er per consensus groep maar 30(?) nodig.
Early investors hebben validators.

De CEO van helium inc. heeft er zelf ook al 200 draaien.

Een tekort hoef je niet bang voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:26
Wat heeft het dan nu nog voor zin om een full hotspot te bestellen (en op te wachten net als ik), als full en light straks dezelfde firmware hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Torch1969 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:57:
[...]
Ik heb ssh-toegang op mijn sensecap mogelijk gemaakt. Deze info staat in de console.log files.
Gaaf. Ik wist niet dat mogelijk was om op een Sensecap m1 SSH toegang te krijgen. Met de instructies in YouTube: How To Enable SSH on HNT Miners - NOT a DIY Miner!! Customize Your H... was het echter binnen 10 minuutjes voor elkaar.

Ik zit nu live mee te kijken wat er op de miner gaande is via /mnt/data/docker/volumes/1851574_miner-log/_data/console.log

Vooralsnog is mij nog niet echt duidelijk wat alle verschillende log entries precies inhouden. Zal zo eens alle logs in MS Excel zetten. Dat maakt het vaak wat beter te begrijpen.

Zijn er nog andere handige logbestanden of functies die met SSH mogelijk zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Polyphemus schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:06:
Wat heeft het dan nu nog voor zin om een full hotspot te bestellen (en op te wachten net als ik), als full en light straks dezelfde firmware hebben?
Tsja.. zeg het maar. Wie weet hebben light hotspots ook vertraging met levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torch1969
scorpion303 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:13:
[...]

Gaaf. Ik wist niet dat mogelijk was om op een Sensecap m1 SSH toegang te krijgen. Met de instructies in YouTube: How To Enable SSH on HNT Miners - NOT a DIY Miner!! Customize Your H... was het echter binnen 10 minuutjes voor elkaar.

Ik zit nu live mee te kijken wat er op de miner gaande is via /mnt/data/docker/volumes/1851574_miner-log/_data/console.log

Vooralsnog is mij nog niet echt duidelijk wat alle verschillende log entries precies inhouden. Zal zo eens alle logs in MS Excel zetten. Dat maakt het vaak wat beter te begrijpen.

Zijn er nog andere handige logbestanden of functies die met SSH mogelijk zijn?
Gebruik b.v. in je terminal:
code:
1
 tail -f /mnt/data/docker/volumes/1851574_miner-log/_data/console.log | grep witness

Dan krijg je een live update van alleen de witness log entries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 11:57
Recent antenne op mijn schoorsteen gezet, bijna geen activiteit met mijn heltec miner.

Zodra er een keer een beacon plaats vind dan kom ik maximaal 30-40km en 14 witnesses ook de lokale miners witnesses mij. Zwlf witness ik echt helemaal niemand en heltec lijkt daar de oorzaak van te zijn. Heb de nieuwste versie van Heltec, is gefrabriceerd na december.

Iemand een idee wat ik zou kunnen doen? Er is echt genoeg activiteit te zien in lora logs.
Miner is nog wel verbonden met wifi, wel goed bereik kan dat nog van invloed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Zackito schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:58:
Recent antenne op mijn schoorsteen gezet, bijna geen activiteit met mijn heltec miner.

Zodra er een keer een beacon plaats vind dan kom ik maximaal 30-40km en 14 witnesses ook de lokale miners witnesses mij. Zwlf witness ik echt helemaal niemand en heltec lijkt daar de oorzaak van te zijn. Heb de nieuwste versie van Heltec, is gefrabriceerd na december.

Iemand een idee wat ik zou kunnen doen? Er is echt genoeg activiteit te zien in lora logs.
Miner is nog wel verbonden met wifi, wel goed bereik kan dat nog van invloed zijn?
Als je miner niet goed gesynced is dan zal je ook geen rewards krijgen voor witnesses. Als je zonder al te veel moeite een vaste kabel kan trekken dan zou ik het zeker proberen, anders wachten totdat de light hotspots firmware er is.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 11:57
fenrir schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:10:
[...]

Als je miner niet goed gesynced is dan zal je ook geen rewards krijgen voor witnesses. Als je zonder al te veel moeite een vaste kabel kan trekken dan zou ik het zeker proberen, anders wachten totdat de light hotspots firmware er is.
Is geen probleem inderdaad, miner is gewoon synced maar heeft grote activity gaps.

Is er al een zekerheid wanneer light hotspot firnware beschikbaar komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan een Helium UG65 overnemen, het plan is om die bij mij ma op te hangen, die woont 7 hoog net onder Rotterdam. Het flat is 12 hoog dus voor het ophangen heb ik 2 keuzes, mijn ma heeft aan beide kanten een balkon. Hoe kom ik er achter wat de meest efficiënte kant is? Of wordt het een kwestie van uitproberen en de antenne verplaatsen?
Andere optie is ophangen in Zweden in een plaats waar geen enkele Helium miner hangt. Maar ik verwacht dat ROI dan te laag is (ik heb daar wel een glasvezelverbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackbrown
Iemand met een heltec ook opeens geen witnesses meer vandaag? Andere dagen gemiddeld 0.25 0.3. Nu enkel 2 challenges op 1 dag. Loralogs bekeken, daar is niet veel activiteit meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Het netwerk is lekker onstabiel.
Zojuist 0.46HNT gekregen voor een enkele witness. Met deze mooie dagen is het bereik ook belachelijk. Meerdere +150km, sommige +200km.

Ahhh, net 1.3HNT voor een enkele beacon

[ Voor 11% gewijzigd door LED-Maniak op 26-03-2022 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
LED-Maniak schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:23:
Het netwerk is lekker onstabiel.
Zojuist 0.46HNT gekregen voor een enkele witness. Met deze mooie dagen is het bereik ook belachelijk. Meerdere +150km, sommige +200km.

Ahhh, net 1.3HNT voor een enkele beacon
Uhh wat ?? Hahaha
Ja mijn activity is gestopt samen met andere miners zie ik op heliumgeek app, er is duidelijk wat aan de hand alweeeerrr !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Ergens blij dat ik 1x 0. 7 heb gehad maar daar staat nu wel tegenover dat de rest van mijn miners bijna niets binnenhaalt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
https://engineering.heliu.../poc-interval-update.html

Ja het is duidelijk minder stabiel dan voor dit bovenstaande change window 22:00 onze tijd gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Zou bijna typen doe die update nu maar vast uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-09 20:34
Hey guys,

Ik heb 6 uur geleden mijn bobcat helium miner antenne vervangen voor een 868MHz 6.5dBi Basisstation antenne, Omnidirectioneel die ik bij Ideetron had besteld.

Ik heb alleen sindsdien geen enkele reward of andere connectie meer gehad. terwijl de miner gewoon online staat en ook gewoon te pingen is en geen rare status geeft. Moet ik gewoon geduld hebben of zou er iets niet goed kunnen zijn? Ik heb van de voren wel de stroom er af gehaald voor ik de nieuwe antenne plaatste.

Een laatste vraag. Ik weet dat je in de app van helium ook de antenne die je hebt moet aanpassen in de lijst maar ik heb geen enkel idee welk type ik moet kiezen in die lijst. Weet iemand welke antenne ik moet kiezen die ik bij Ideetron heb gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:34
Flashforward schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:54:
Hey guys,

Ik heb 6 uur geleden mijn bobcat helium miner antenne vervangen voor een 868MHz 6.5dBi Basisstation antenne, Omnidirectioneel die ik bij Ideetron had besteld.

Ik heb alleen sindsdien geen enkele reward of andere connectie meer gehad. terwijl de miner gewoon online staat en ook gewoon te pingen is en geen rare status geeft. Moet ik gewoon geduld hebben of zou er iets niet goed kunnen zijn? Ik heb van de voren wel de stroom er af gehaald voor ik de nieuwe antenne plaatste.

Een laatste vraag. Ik weet dat je in de app van helium ook de antenne die je hebt moet aanpassen in de lijst maar ik heb geen enkel idee welk type ik moet kiezen in die lijst. Weet iemand welke antenne ik moet kiezen die ik bij Ideetron heb gekocht?
Volgens mij is het netwerk nog een beetje van slag na de aanpassingen van gisteravond.
Ik kreeg net nog een reward voor een witness welke 12x hoger was als normaal.
Ook de activity is erg laag op dit moment.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Chris12 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:01:
[...]

Volgens mij is het netwerk nog een beetje van slag na de aanpassingen van gisteravond.
Ik kreeg net nog een reward voor een witness welke 12x hoger was als normaal.
Ook de activity is erg laag op dit moment.
Bij mij ligt het opeens echt plat
Met een stabiel netwerk is 6 uurtjes aankijken al behoorlijk kort om te beslissen of een antenne beter werkt of niet (al zie je vaak wel een redelijk verschil). Wil je meer zekerheid dan is het verstandig de antenne toch wel wat langer te plaatsen (richting de 2 dagen toch wel op zijn minst).

Wat ik echt heb geleerd met Helium netwerk is dat je soms echt veel geduld moet hebben. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Thanks voor de info over het netwerk. Dan ga ik het nog even een dagje aankijken of ik met mijn nieuwe antenne morgen wel weer wat binnenhaal. En anders de miner maar even resetten en kijken of dat dan helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Flashforward schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:43:
Thanks voor de info over het netwerk. Dan ga ik het nog even een dagje aankijken of ik met mijn nieuwe antenne morgen wel weer wat binnenhaal. En anders de miner maar even resetten en kijken of dat dan helpt.
Heb je de miner aangehouden bij het verwisselen van de antenne?

Dat is voor de miner niet heel prettig. Of het direct schade veroorzaakt weet ik niet maar het is wel zend en ontvang deel wat dan onbelast is.

Ik doe zelf altijd eerst de miner uit en dan antenne afkoppelen en nieuwe aankoppelen en dan pas de miner weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derk GTT
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-08 20:17
Flashforward schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:54:
Hey guys,

Heb onlangs hetzelfde gedaan bij mijn Bobcat (ook een 6.5 dBi set van ideetron). Had de eerste 20 uur geen enkele witness. Standaard antenne erop en die gaf wel weer witnesses.

Aangezien ik twee sets had besteld en de tweede nog niet geinstalleerd had heb ik de kabel van de tweede set vandaag aangesloten. De miner kreeg toen binnen een uur een witness. Kan ook zijn dat ik de kabel niet goed had aangesloten, maar dit werkte bij mij. Kan de andere kabel terugsturen om te laten doormeten/vervangen. Mogelijk test ik hem eerst nog even op de tweede set. Momenteel is het echter inderdaad een rommeltje op het netwerk. Kreeg ook 0.13 HNT voor 1 witness omdat ik een van de 2 was.

Maar kijken of er uiteindelijk een echte verbetering te zien met de 6.5 dBi is als het netwerk weer een beetje tot rust is gekomen.

Quatt Duo + Intergas HRE Huis 1928 redelijk geisoleerd (moet vooral nog HR++ glas in (nu oud dubbel)), 274m2, 850m3. 100m2 vloeverwarming (pelletkachel/cv) 4 convectoren en 15 radiatoren. .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User_TS
Flashforward schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:43:
Gewoon laten zitten zie onderstaand bericht, er is een aardig grote update geweest en alle miners moeten hier weer even van bijkomen haha. Iedereen heeft er last van het kan wel een paar dagen duren voordat het weer wat stabieler wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HX-Lnwai2_PcUjNLz2XS-Ip-368=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Q45Ef6vEwR4TbgCrrPq7HVe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Cave_Boy schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:48:
[...]

Heb je de miner aangehouden bij het verwisselen van de antenne?

Dat is voor de miner niet heel prettig. Of het direct schade veroorzaakt weet ik niet maar het is wel zend en ontvang deel wat dan onbelast is.

Ik doe zelf altijd eerst de miner uit en dan antenne afkoppelen en nieuwe aankoppelen en dan pas de miner weer aan.
Nee ik had de stroom er wel af gehaald. Ik had al gelezen dat als je dan de boel zou kunnen laten doorbranden als je de stroom er niet afhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Derk GTT schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:28:
[...]

Heb onlangs hetzelfde gedaan bij mijn Bobcat (ook een 6.5 dBi set van ideetron). Had de eerste 20 uur geen enkele witness. Standaard antenne erop en die gaf wel weer witnesses.

Aangezien ik twee sets had besteld en de tweede nog niet geinstalleerd had heb ik de kabel van de tweede set vandaag aangesloten. De miner kreeg toen binnen een uur een witness. Kan ook zijn dat ik de kabel niet goed had aangesloten, maar dit werkte bij mij. Kan de andere kabel terugsturen om te laten doormeten/vervangen. Mogelijk test ik hem eerst nog even op de tweede set. Momenteel is het echter inderdaad een rommeltje op het netwerk. Kreeg ook 0.13 HNT voor 1 witness omdat ik een van de 2 was.

Maar kijken of er uiteindelijk een echte verbetering te zien met de 6.5 dBi is als het netwerk weer een beetje tot rust is gekomen.
Welke antenne heb jij ingesteld in de bobcat miner als merk? Gewoon de bobcat miner 300 (all) of een andere optie antenne? En maakt het eigenlijk uit wat je daar invult?

Ik heb na 18 uur nog helemaal niets binnen gehad meer sinds ik de antenne gewisseld heb. Ik laat het voor nu maar even zo en kijk morgen wel weer. En anders de stroom er af halen. Of is het handiger om dan met een speldje 30 sec dat knopje in te drukken om de bobcat te resetten?
Pagina: 1 ... 32 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.