Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:18
User_TS schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 23:02:
Hoe zit het bij jullie met de activity en witnesses afgelopen dagen ?
Er zitten bij mij soms uren tussen dat er wat gebeurd.

Iemand een idee of je een maximaal aantal witnessen kan hebben oid ?
Volgens mij heb ik best een goeie plek maar vind dat ik toch relatief weinig witness, zie hier mijn locatie:

https://explorer.helium.c...XwkkDk35i8JMuLFwZDsvMUbFX
Jaloers op deze getallen! Hier allemaal aanpassingen gedaan maar geen veranderingen.
Twijfel om de hele boel op marktplaats te zetten.
Kun je je miner overigens weer als “nieuw” instellen? Dus terug naar fabrieksinstellingen?

https://explorer.helium.c...QChUz7kKRukLJNcq2AsZs4am2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 10:40
Heeft iemand tips om een hotspot aan te schaffen? Zat te kijken naar een bobcat of een linxdot maar moet zeggen dat ik nog niet heel veel vertrouwen heb in aanbieders in NL.

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
javaboon schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 07:29:
Heeft iemand tips om een hotspot aan te schaffen? Zat te kijken naar een bobcat of een linxdot maar moet zeggen dat ik nog niet heel veel vertrouwen heb in aanbieders in NL.
Fastminers.io is wel een goeie en ze hebben nu voorraad, leveren op voorraad dus geen preorders waar je maanden op moet wachten.
Als ik er nog 1 zou willen kopen zou het een sensecap worden, volgens mij echt 1 v/d beste en met 4gb ram.

Let wel op komen waarschijnlijk nog invoerkosten bij denk ik en shipping.

[ Voor 6% gewijzigd door User_TS op 02-03-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:06
Linxdot heeft een wachtrij van hier tot de maan. Ben zelf nog wachtend (maand 8 besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Heliumhotshop heeft wat Hotspots opvoorraad, niet enorm goedkoop maar dan heb je er wel eentje.

[ Voor 6% gewijzigd door melvinnie op 02-03-2022 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Ik zou er gewoon eentje via Marktplaats halen, er zijn er daar echt meer dan genoeg.

En dan een Sensecap, in mijn opinie de enige echte goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
User_TS schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 23:02:
Hoe zit het bij jullie met de activity en witnesses afgelopen dagen ?
Er zitten bij mij soms uren tussen dat er wat gebeurd.

Iemand een idee of je een maximaal aantal witnessen kan hebben oid ?
Volgens mij heb ik best een goeie plek maar vind dat ik toch relatief weinig witness, zie hier mijn locatie:

https://explorer.helium.c...XwkkDk35i8JMuLFwZDsvMUbFX
Het aantal witnesses op zichzelf zegt weinig over je inkomsten, het is vooral of je beacons ziet met 'weinig' andere witnesses en dat je 'goede spots' witnessed (reward scale).

Ik heb een miner in Amsterdam met eindeloos veel witnesses, maar de inkomsten zijn logischerwijs niet wat je verwacht met zoveel beacons. Niet dat ik mag klagen; hij doet ruim 0,5 per dag nu 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:08
LED-Maniak schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:32:
[...]

Heb je een foto? Orientatie van de flat en antenne ten opzichte van andere hotspots?
Hierbij een foto (net even de antenne gewisseld naar een 3dBi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWNJItUJmXmQ5VXTHeIgMSQDlYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WcBA94eLHQUuT7BLZMLTn4sL.jpg?f=fotoalbum_large

Kan het trouwens ook zo zijn dat mensen ons niet meer witnessen omdat onze transmit scale 0.19 is? Of kun je niet mensen "blocken" o.i.d.?

Onze witnesses zakken namelijk steeds verder. Eerst zaten we rond de 125 en nu rond de 75.

We snappen er echt niks van. We hopen nu wel dat de lagere dBi antenne wat positiefs brengt.

@stormfly

We zitten in een scala gebied van 0.77, we pakken (helaas) net een deel van Amsterdam mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Wachten... op 02-03-2022 16:01 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:01
Wachten... schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:33:
[...]

Hierbij een foto (net even de antenne gewisseld naar een 3dBi.

[Afbeelding]

Kan het trouwens ook zo zijn dat mensen ons niet meer witnessen omdat onze transmit scale 0.19 is? Of kun je niet mensen "blocken" o.i.d.?

Onze witnesses zakken namelijk steeds verder. Eerst zaten we rond de 125 en nu rond de 75.

We snappen er echt niks van. We hopen nu wel dat de lagere dBi antenne wat positiefs brengt.

@stormfly

We zitten in een scala gebied van 0.77, we pakken (helaas) net een deel van Amsterdam mee.
Blocken kan niet, het is gewoon druk op het netwerk. Er zijn diverse hoge locaties genoemd in dit topic, hoe hoog zit je en van welk merk heb je de antennes getest? Welke kabel, en goed aangedraaid? Port forward op het modem goed, en een DHCP reservering gemaakt zodat de hotspot ook altijd hetzelfde IP krijgt?

De transmitscale is bedacht om enigszins een controle uit te oefenen op de radioplanning. De transmitscale is vooral relevant om je heen, als jij allemaal 0,19's om je heen hebt verdien je minder dan allemaal 0,99's om je heen. Als je dan een keer zelf een beacon verstuurd dan is jouw eigen transmit scale pas relevant. Vooral de omliggende transmitscales bepalen je inkomsten.

Je heb voor mij de hotspot naam dan kijk ik ff mee naar de RF signalen, kan ook zomaar GSM instraling zijn?

[ Voor 26% gewijzigd door stormfly op 02-03-2022 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Heeft iemand inmiddels al Helium omgezet naar Euro's? Ben benieuwd welke sites jullie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackbrown
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-05-2023
Cave_Boy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:56:
Heeft iemand inmiddels al Helium omgezet naar Euro's? Ben benieuwd welke sites jullie gebruiken.
bitvavo rechtstreeks op de IBAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackbrown
.

[ Voor 100% gewijzigd door jackbrown op 02-03-2022 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackbrown
Wat zijn eigelijk de meest voorkomende redenen om op een denylist te geraken?? Er zijn er toch bij waarvan ik dacht, die is legit. Maar toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
jackbrown schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:58:
[...]

bitvavo rechtstreeks op de IBAN
Als ik daar kijk hebben ze nog steeds een tradingpauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
jackbrown schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:08:
Wat zijn eigelijk de meest voorkomende redenen om op een denylist te geraken?? Er zijn er toch bij waarvan ik dacht, die is legit. Maar toch niet
Cheaten, in elke vorm die mogelijk is.. :+

Per hotspot kijken ze gewoon naar het 'verhaaltje' en als er iets niet klopt aan het verhaal loop je kans op de denylist te komen. Simple as that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mussie023
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-06-2023
Goedenavond allemaal,

Ik heb sinds 1 week een cotx x3 helium miner. Ik woon in een rijtjes huis en heb op me dakkepal een tegelvoet gezet met een 3m paal en me 8 dbi antenne erop gemonteerd. Alleen als ik op helium tracker kijk staat er online maar als ik inlogg op me helium app staat er syncing. Moet ik gewoon geduld hebben of gaat er toch iets fout ?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mussie023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User_TS
Mussie023 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 01:23:
Goedenavond allemaal,

Ik heb sinds 1 week een cotx x3 helium miner. Ik woon in een rijtjes huis en heb op me dakkepal een tegelvoet gezet met een 3m paal en me 8 dbi antenne erop gemonteerd. Alleen als ik op helium tracker kijk staat er online maar als ik inlogg op me helium app staat er syncing. Moet ik gewoon geduld hebben of gaat er toch iets fout ?

Mvg
Ja de helium explorer is traag, heliumtracker is zo goed als 'live' .
Kan wel een paar dagen duren, je krijgt rewards binnen dus komt goed !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
Mussie023 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 01:23:
Goedenavond allemaal,

Mvg
Ik zou alleen wel je COTX verkopen en gewoon via marktplaats een sensecap halen. Voor jouw locatie (ik zit zelf ook in Heemskerk) moet je een stuk beter kunnen doen. Zeker als je gewoon op je dakkapel met een fatsoenlijke antenne staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:07
Ook mensen hier die een Rak 8 dbi gebruiken?
Of zijn overgestapt van een Ideetron 10 dbi naar een Rak 8 dbi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
GabrielZ schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:29:
Ook mensen hier die een Rak 8 dbi gebruiken?
Of zijn overgestapt van een Ideetron 10 dbi naar een Rak 8 dbi?
Ja ik heb de RAK 8dbi en ken mensen met dezelfde resultaten met een RAK 8dbi. Een top antenne voor het geld, en gaat top op een sensecap.

Ultiem is de McGill 9dbi, die tweakers hebben echt een enorme cirkel. De RAK is in feite 7,6 dus je wint nog 1,4 met de McGill. Alleen die McGill is zo zwaar dat je mast dat aan moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:13
Welke tweaker is druk aan het mappen in twente? Op de kaart zie je nu elke keer groene hexen erbij komen dat er gemapped is. :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
stormfly schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:28:
[...]

Ja ik heb de RAK 8dbi en ken mensen met dezelfde resultaten met een RAK 8dbi. Een top antenne voor het geld, en gaat top op een sensecap.

Ultiem is de McGill 9dbi, die tweakers hebben echt een enorme cirkel. De RAK is in feite 7,6 dus je wint nog 1,4 met de McGill. Alleen die McGill is zo zwaar dat je mast dat aan moet kunnen.
Ken je ook mensen op vrijwel dezelfde locaties met de Ideetron 10 dbi?
Of mensen die ze beide aan een VNA hebben gehad?

Ik ben ook wel benieuwd of de Ideetron daadwerkelijk 10 dbi is.. ook omdat deze aanzienlijk kleiner is dan bijvoorbeeld een Rak 8 dbi en een McGill 9 dbi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
LED-Maniak schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:32:
Welke tweaker is druk aan het mappen in twente? Op de kaart zie je nu elke keer groene hexen erbij komen dat er gemapped is. :)
Vertel eens hoe werkt dat? Dan mappen ze het daadwerkelijke bereik, en niet alleen het bereik op basis van je GPS locatie?

En nee ik ben het dus niet ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 03-03-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mussie023
Ik was ook van plan om de sensecap te halen maar mij werdt door heliumhardware.nl toch de cotx aangeraden met de 8 dbi antenne van signalplus. Ik heb de miner afgelopen zondag op de dakkapel gemonteerd. Wat is het verschil tussen sensecap en de cotx x3 ? Die cotx heeft 8 gb ram geheugen.

Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Mussie023 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:26:
Ik was ook van plan om de sensecap te halen maar mij werdt door heliumhardware.nl toch de cotx aangeraden met de 8 dbi antenne van signalplus. Ik heb de miner afgelopen zondag op de dakkapel gemonteerd. Wat is het verschil tussen sensecap en de cotx x3 ? Die cotx heeft 8 gb ram geheugen.

Met vriendelijke groet
Het gaat om de RF techniek, geheugen maakt niet uit. Want alle hotspots gaan dit najaar een light-hotspot firmware krijgen waarbij je minder dan 1 G RAM gebruikt. Het RAM gebruik is nu overigens al laag, maar dan helemaal. Waarom: omdat de blockchain dan in de cloud draait en niet meer lokaal, helpt ook in de SD card levensduur.

Als je dan kijkt naar de RF techniek, het zenden/ontvangen is SenseCAP verreweg de beste hotspot voor de druk bezette ether in Nederland. En PanterX of Picses miner met minder filtering zal in het platteland vast en zeker een fractie meer inkomsten halen. Maar zodra een GSM provider een mast verplaatst heb je kans op instraling.

SenseCAP = geen zorgen en stabiliteit. Zoals je vroeger met de Kreidler of Zundapp zei: 1x trappen en hij blijft lopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Mussie023 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:26:

Met vriendelijke groet
Ik zou hem retourneren en een sensecap of MNTD halen. Hier ga je spijt van krijgen. De COTX is lang niet zo goed op het RF gedeelte als een sensecap of RAK/MNTD.

Signalplus antennes zijn naar mijn weten ook hit-and-miss. Sommige zijn super, andere erg slecht.

Wat een waardeloos advies van die club. :) Die wilden gewoon van hun COTX meuk af. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door LED-Maniak op 03-03-2022 13:05 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
stormfly schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:18:
[...]

Vertel eens hoe werkt dat? Dan mappen ze het daadwerkelijke bereik, en niet alleen het bereik op basis van je GPS locatie?

mappers dragen een zwakke zender bij zich met zwakke antenne gain. Ze sturen data uit en zodra dit ontvangen wordt, dan wordt dit gelogd naar een server. Op de kaart zie je dan de locatie van de mapper en de signaalsterkte van de hotspot die het signaal heeft ontvangen.

Omdat het bereik van een mapper gelimiteerd is, vangen alleen hotspots die echt in de buurt zijn het signaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
LED-Maniak schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:05:
[...]

mappers dragen een zwakke zender bij zich met zwakke antenne gain. Ze sturen data uit en zodra dit ontvangen wordt, dan wordt dit gelogd naar een server. Op de kaart zie je dan de locatie van de mapper en de signaalsterkte van de hotspot die het signaal heeft ontvangen.

Omdat het bereik van een mapper gelimiteerd is, vangen alleen hotspots die echt in de buurt zijn het signaal op.
Aha grappig, en waar zie je deze resultaten? Is daar een publieke website van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
stormfly schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:39:
[...]

Aha grappig, en waar zie je deze resultaten? Is daar een publieke website van?
https://mappers.helium.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
stormfly schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:18:
[...]

Hier staat het uitgelegd
https://docs.helium.com/use-the-network/coverage-mapping/
Met een mapper (heltec bordje) kan je het netwerk in kaart brengen. De data(snr rssi) dat de mapper oppikt stuurt hij via het helium netwerk naar een api van mappers.helium.com of cargo.

Onlangs is er ook iemand bezig geweest in de noordzee, er staat blijkbaar een hotspot op een boei/booreiland(?)..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRREwfX8yVPkhY4Is1baZQmCIXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CF1W7HPzYxomHF46emJXfDYf.jpg?f=fotoalbum_large
https://mappers.helium.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
@LED-Maniak heb jij daadwerkelijk bewijs dat de Ideetron 10 ongeveer hetzelfde presteerde aan de mcgill 9 Dbi? en jij gebruikt nu zelf de 6.5 versie, deze presteerde beter dan je 6 en McGill?

Er is een hoop gesproken in dit topic over de Ideetron antennes maar ik heb verder nergens ooit waardes van de antenne gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik heb alleen de 6.5dBi getest en die werkt hier net zo goed als een McGill 6dBi. Alleen stuk goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mussie023
De cotx miner wordt bij mij ook superwarm soms zo warm dat ik hem niet eens kan aanraken. Heb echt ongeluk ermee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Op Helium Explorer opeens alles op opbrengst 0?

Inmiddels staat er ook online:

Investigating - The Public API databases are currently overloaded. We are investigating and will update as soon as possible. This does not affect the blockchain.

[ Voor 67% gewijzigd door Cave_Boy op 03-03-2022 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

stormfly schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:44:
[...]

Het gaat om de RF techniek, geheugen maakt niet uit. Want alle hotspots gaan dit najaar een light-hotspot firmware krijgen waarbij je minder dan 1 G RAM gebruikt. Het RAM gebruik is nu overigens al laag, maar dan helemaal. Waarom: omdat de blockchain dan in de cloud draait en niet meer lokaal, helpt ook in de SD card levensduur.

Als je dan kijkt naar de RF techniek, het zenden/ontvangen is SenseCAP verreweg de beste hotspot voor de druk bezette ether in Nederland. En PanterX of Picses miner met minder filtering zal in het platteland vast en zeker een fractie meer inkomsten halen. Maar zodra een GSM provider een mast verplaatst heb je kans op instraling.

SenseCAP = geen zorgen en stabiliteit. Zoals je vroeger met de Kreidler of Zundapp zei: 1x trappen en hij blijft lopen :9
Vergeet de software ook niet. Een cotx valt geregeld voor meerdere uren in slaap en pikt niets op. Daarnaast zijn ze bij cotx ook laat met miner releases. Ik ben blij dat ik mijn cotx verkocht heb.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:50
Cave_Boy schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:19:
Op Helium Explorer opeens alles op opbrengst 0?

Inmiddels staat er ook online:

Investigating - The Public API databases are currently overloaded. We are investigating and will update as soon as possible. This does not affect the blockchain.
zie discord anouncements, helium status page etc. de API is down sinds vanmiddag ongeveer.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Jammer, in december had het een enorm positieve impact op de koers toen er moeite was om HNT uit de wallets op te nemen. Volgens mij tikten we toen zelfs de 50 dollar aan. Nu lijkt dat precies andersom te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:12
GabrielZ schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Ken je ook mensen op vrijwel dezelfde locaties met de Ideetron 10 dbi?
Of mensen die ze beide aan een VNA hebben gehad?

Ik ben ook wel benieuwd of de Ideetron daadwerkelijk 10 dbi is.. ook omdat deze aanzienlijk kleiner is dan bijvoorbeeld een Rak 8 dbi en een McGill 9 dbi.
Ik heb zelf een ideetron 10dbi waar ik zeer tevreden over ben. Van m'n 6 hotspots is dit m'n beste hotspot (Sensecap) momenteel met een gemiddelde opbrengst van 0,5HNT per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemdu
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-03 22:27
Matroxcool schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Ik heb zelf een ideetron 10dbi waar ik zeer tevreden over ben. Van m'n 6 hotspots is dit m'n beste hotspot (Sensecap) momenteel met een gemiddelde opbrengst van 0,5HNT per dag.
Netjes.
Op wat voor hoogte en welke omgeving zit je?
Heb net een bobcat 300 en linxdot opgehaald.
Moet vanavond nog een antenne bestellen bij Ideetron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
jochemdu schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:46:
[...]

Netjes.
Op wat voor hoogte en welke omgeving zit je?
Heb net een bobcat 300 en linxdot opgehaald.
Moet vanavond nog een antenne bestellen bij Ideetron.
Ben erg benieuwd hoe die Linxdot is. Ik hoor en lees er erg weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackbrown
Iemand een idee hoe lang het duurt vooraleer je transmit scale opgewaardeerd wordt van 0.5 naar 1 nadat een miner in dezelfde hex is verdwenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

jackbrown schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:39:
Iemand een idee hoe lang het duurt vooraleer je transmit scale opgewaardeerd wordt van 0.5 naar 1 nadat een miner in dezelfde hex is verdwenen?
Ongeveer 2.5 dag

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Is 500 euro een redelijk bedrag voor mijn RAK v2 (2 maanden oud)?
Helaas is mijn omgeving niet ideaal en dit aankloten met 1$ per dag schiet niet echt op voor mij.

Overigens voor de liefhebbers heb ik ook nog te koop:
8dBi antenne
LMR400 Mcgill 3m kabel
Window pass true kabel
Homeriy 50Ω DC-2500MHz bliksembeveiliger
7m draad voor bliksembeveiliging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mussie023
https://explorer.helium.c...YpPH7iYZzvAKqkD6KWaAu1W5n

Heren en dames wat gaat er hier fout ? Ik begin een beetje gek te worden ervan. Vaste ip adres gegeven port 44158 open gezet en de upnp uitgezet en eindelijk online. Maar sinds die online is geen 1x een reward gekregen ? Meerdere malen opnieuw gestart apparaat wordt super heet en loopt soms vast. Kan iemand alsjeblieft een tip geven hoe ik dit kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:44
Zijn er hier mensen waar langzamerhand de SD kaarten het opgegeven? Zo ja, welk merk miner?

Ik heb 3 Sensecaps, twee daarvan zijn inmiddels niet meer in synch met de blockchain. Je kunt een reset blocks & turbo synch uitvoeren om ze weer gelijk te trekken maar na een paar uur is de synch weer weg. Zolang een hotspot geen synch heeft worden er ook geen beacon & witness challenges uitgevoerd.
Ik heb nu al bijna 2 weken nul inkomsten.

Sensecap support zegt dat ik een nieuwe SD kaart moet aanschaffen maar ik vind dit nogal vreemd met een product wat pas een paar maanden draait.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Mussie023 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:08:

Heren en dames wat gaat er hier fout ? Ik begin een beetje gek te worden ervan. Vaste ip adres gegeven port 44158 open gezet en de upnp uitgezet en eindelijk online. Maar sinds die online is geen 1x een reward gekregen ? Meerdere malen opnieuw gestart apparaat wordt super heet en loopt soms vast. Kan iemand alsjeblieft een tip geven hoe ik dit kan oplossen ?
Je RF waardes zijn matig tot slecht. Of je antenne connectoren zijn niet goed aangedraaid, aangelegd. Of je hebt last van een een GSM mast dichtbij. Daar zijn COTX units gevoelig voor, ze leveren daar filters voor uit. Tenzij je de COTX v1.2 gekocht hebt, dit recente model heeft net zoals de Heltec v1.2 extra filters gekregen.

Ik zou daar eerst op focussen, het antenne gedeelte. Je hebt wel een goede sync met de blockchain als je naar het lokale portal kijkt van de COTX?

https://support.cotxnetwo...he-ambient-noise-problem-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ScuL schreef op zondag 6 maart 2022 @ 03:28:
Zijn er hier mensen waar langzamerhand de SD kaarten het opgegeven? Zo ja, welk merk miner?

Ik heb 3 Sensecaps, twee daarvan zijn inmiddels niet meer in synch met de blockchain. Je kunt een reset blocks & turbo synch uitvoeren om ze weer gelijk te trekken maar na een paar uur is de synch weer weg. Zolang een hotspot geen synch heeft worden er ook geen beacon & witness challenges uitgevoerd.
Ik heb nu al bijna 2 weken nul inkomsten.

Sensecap support zegt dat ik een nieuwe SD kaart moet aanschaffen maar ik vind dit nogal vreemd met een product wat pas een paar maanden draait.
Operationeel is SenseCAP een van de hotspots die het snelste synced is. Waardoor je snel online bent en rewards binnen krijgt. Dat kost natuurlijk wel iets, al die data moet opgeslagen worden en als Tweaker heb je gelezen dat SD-cards maar een kort leven hebben qua schrijven.

SenseCAP heeft dat ingezien en is daarom over gestapt op High Endurance kaarten, zodat jouw teleurstelling voor nieuwe klanten niet ontstaat. In het najaar krijgt iedereen lighthotspot firmware, dan vervalt de behoefte om te schrijven naar de SD-card.

13 euro hoeveel dagen inkomsten is dat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dirk0s schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:49:
Is 500 euro een redelijk bedrag voor mijn RAK v2 (2 maanden oud)?
Helaas is mijn omgeving niet ideaal en dit aankloten met 1$ per dag schiet niet echt op voor mij.

Overigens voor de liefhebbers heb ik ook nog te koop:
8dBi antenne
LMR400 Mcgill 3m kabel
Window pass true kabel
Homeriy 50Ω DC-2500MHz bliksembeveiliger
7m draad voor bliksembeveiliging
Geen gekke prijs denk ik, of een alternatieve locatie zoeken.

Welk merk antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 01selcuk
  • Laatst online: 22-06-2022
goedemiddag

ik heb een senscap met 8dbi en 10hoog maar levert niks op ik zit op een plek waar geen hoge gebouwen zijn .
en nog een vraagje hoe kan het zijn dat andere op mij lokatie zitten en op de zelfde straat er wel er niks is
wobbly pistachio pea ben ik en iemand anders is fluffy glossy moose is toch een beetje raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
01selcuk schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:29:
goedemiddag

ik heb een senscap met 8dbi en 10hoog maar levert niks op ik zit op een plek waar geen hoge gebouwen zijn .
en nog een vraagje hoe kan het zijn dat andere op mij lokatie zitten en op de zelfde straat er wel er niks is
wobbly pistachio pea ben ik en iemand anders is fluffy glossy moose is toch een beetje raar
Het ziet er goed uit die goed presterende locatie staat veel hoger dan dat ze aangeven in de app. Is dat mogelijk, staan er flats langs het water oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 01selcuk
nee maar die van mij staat wel goed maar die van fluffy die ken ik niet
maar het is wel raar
ik denk dat ik beter een richt antene moet nemen ik verdien zo helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
Deze van jou ?
https://app.hotspotty.net...itnesses/witnessed-others

Ik zie dat je erg weinig witnesses hebt, weet niet of je antenne veel geblokt wordt door de omgeving ?
Misschien een antenne met een lagere dbi 5.8 of 4 misschien beter dan.

Hoogte en vrij zicht doet veel voor hogere verdiensten.
01selcuk schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:17:
nee maar die van mij staat wel goed maar die van fluffy die ken ik niet
maar het is wel raar
ik denk dat ik beter een richt antene moet nemen ik verdien zo helemaal niks

[ Voor 27% gewijzigd door User_TS op 06-03-2022 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
01selcuk schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:29:
goedemiddag

De fluffy heeft een chinees IP (122.112.117.56)... Het zou me dus niks verbazen als die ergens in een datacenter staat ipv de echte locatie.

De witness map van die miner klopt ook niet echt; alleen maar verre beacons en bijna niks dichtbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:44
stormfly schreef op zondag 6 maart 2022 @ 08:13:
[...]

Operationeel is SenseCAP een van de hotspots die het snelste synced is. Waardoor je snel online bent en rewards binnen krijgt. Dat kost natuurlijk wel iets, al die data moet opgeslagen worden en als Tweaker heb je gelezen dat SD-cards maar een kort leven hebben qua schrijven.

SenseCAP heeft dat ingezien en is daarom over gestapt op High Endurance kaarten, zodat jouw teleurstelling voor nieuwe klanten niet ontstaat. In het najaar krijgt iedereen lighthotspot firmware, dan vervalt de behoefte om te schrijven naar de SD-card.
Ik heb vandaag wat tests gedaan;

originele kaart in mijn Sensecap gekocht SEPTEMBER 2021 - SanDisk Ultra 64GB (A1) - write speed 5MB/s - read speed 41MB/s
high endurance kaart in mijn 2e Sensecap gekocht JANUARI 2022 - SanDisk High Endurance 64GB - write speed 23MB/s - read speed 41MB/s
vandaag een nieuwe SD kaart gekocht - Samsung Pro Plus 128GB - write speed 39MB/s - read speed 41MB/s

De originele SD kaart die bij mijn 1e hotspot kwam is dus compleet vernaggelt.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 01selcuk
Ja klopt ik heb ook de ip adres gevonden van die Chinees ik kan hier toch niks mee maar stel ik neem een 10dbi of 13 dbi antenne
Ik heb zo wie zo geen groot gebouw dan alleen een kerk ik woon in een dorp het zijn allemaal 1 geziens woning met die verdiepingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
01selcuk schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:47:
Ja klopt ik heb ook de ip adres gevonden van die Chinees ik kan hier toch niks mee maar stel ik neem een 10dbi of 13 dbi antenne
Ik heb zo wie zo geen groot gebouw dan alleen een kerk ik woon in een dorp het zijn allemaal 1 geziens woning met die verdiepingen ?
Dan is het een cheater, iemand die de software heeft aangepast. Als dat onderbouwd is met feiten, dan moet hij op de deny list komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 01selcuk
Nee er staan geen flats heb alleen maar eengezinswoningen hier en weilanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
stormfly schreef op zondag 6 maart 2022 @ 08:14:
[...]

Geen gekke prijs denk ik, of een alternatieve locatie zoeken.

Welk merk antenne?
https://www.heliumhotshop...m-outdoor-antenna-eu-868/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
stormfly schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:55:
[...]

Dan is het een cheater, iemand die de software heeft aangepast. Als dat onderbouwd is met feiten, dan moet hij op de deny list komen.
Deze spot is afgelopen week al gerapporteerd zag ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinquin21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 03:23
Ik krijg volgende week pas mijn mc Gill 9db antenne, nu heb ik nog een mast / buis nodig om hem aan te bevestigen.

Welke diameter mast / buis heb ik nodig weet iemand dat ?

Ik zat te denken aan 2 antennebeugels 1,5mtr. uit elkaar op de muur schroeven en dan een 4mtr. aluminium buis met de 9db mc Gill antenne erop.

Weet iemand ook een leuk adresje online voor een mast / buis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-09 11:58
Ik heb hem op een stalen buis (Zink) van Ø 48,3 mm gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinquin21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 03:23
bedankt dan kan ik opzoek naar een 48mm buis dan nog de afweging aluminium of toch staal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:55

w00Dy

Make soap, not war

pinquin21 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:12:
bedankt dan kan ik opzoek naar een 48mm buis dan nog de afweging aluminium of toch staal.
Denk eraan dat 4m stalen buis, dat is een heel gewicht. Hangt een beetje af waar je het moet monteren, maar ik moest 5m alu buis bijna volledig boven mijn hoofd hanteren. Dat valt niet mee, hefboom effect speelt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
Ik gebruik 42mm 3mm wanddikte aluminium buis.
Van de eerder genoemde website.

[ Voor 27% gewijzigd door GabrielZ op 08-03-2022 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
Mussie023 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:08:

Deze doet het nu onderhand wel ok toch?

Mijn beste advies is: verkoop de COTX en haal een sensecap

Echt, aan klooien met halfbakken miners is zonde van je tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 19:42
Hou er rekening mee dat alu maybe lichter is... maar ook minder kan hebben. Je wil natuurlijk niet dat je €500+ miner 6 meter de lucht uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
euhhh.. Die van mij is van gegalvaniseerd staal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:04
Inmiddels heb ik ook een miner weten te bemachtigen en ondanks dat ie redelijk doet (prognose na 2 dagen statestiekjes bekijken zo'n ~100-120 euro per maand) vraag ik me toch 1 ding af.

Ik heb een sensecap m1 met 4db antenne en ongeveer 3-4m LMR400 kabel, welke op ~5 meter hoogte staat, op dit moment nog in een hoek binnen in mijn kamer. De mogelijkheid om de antenne op het dak te plaatsen heb ik "niet", maar kan hem nog wel 1 verdieping hoger plaatsen aan de buitenkant van het huis.

Dan zit ik te kijken naar bijvoorbeeld zoiets: https://www.bol.com/nl/nl...at-coax/9200000035162795/
Zijn deze dingen zonder verlies van winst te gebruiken? Niet specifiek deze dus, maar de kabeltjes in het algemeen? Ik ben namelijk niet van plan om een gat door de muur te boren. Of zijn er andere mogelijkheden?

Graag jullie input, in het topic is voor mij niet zoveel te vinden hierover :)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
enira schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:28:
Inmiddels heb ik ook een miner weten te bemachtigen en ondanks dat ie redelijk doet (prognose na 2 dagen statestiekjes bekijken zo'n ~100-120 euro per maand) vraag ik me toch 1 ding af.

Ik heb een sensecap m1 met 4db antenne en ongeveer 3-4m LMR400 kabel, welke op ~5 meter hoogte staat, op dit moment nog in een hoek binnen in mijn kamer. De mogelijkheid om de antenne op het dak te plaatsen heb ik "niet", maar kan hem nog wel 1 verdieping hoger plaatsen aan de buitenkant van het huis.

Dan zit ik te kijken naar bijvoorbeeld zoiets: https://www.bol.com/nl/nl...at-coax/9200000035162795/
Zijn deze dingen zonder verlies van winst te gebruiken? Niet specifiek deze dus, maar de kabeltjes in het algemeen? Ik ben namelijk niet van plan om een gat door de muur te boren. Of zijn er andere mogelijkheden?

Ik denk dat de extra antenne hoogte teniet wordt gedaan door de verliezen in het raamkabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
enira schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:28:

Gat boren of die miner ergens anders zetten. Miners binnen of dunne iele kabeltjes is echt zonde van de moeite!

Er zijn al zoveel mensen met waardeloze inkomsten, don’t be one of them. Je kan leuk verdienen aan Helium maar je moet wel knap installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 19:20
goede dag, ik ben nieuw tot het minen van de helium. Ik heb een rak v2 met een 5,8 dbi antenna en sinds gisteren buiten hangen op 8 meter.

mijn grootste probleem is dat de miner elke keer omhoog schiet in zijn activity gap.
ik heb hem via wifi aangeloten gehad en via ethernet. Er zit een Samsung endurance SD kaar van 64gb kaart in.

iemand een ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
roundlet schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:34:
goede dag, ik ben nieuw tot het minen van de helium. Ik heb een rak v2 met een 5,8 dbi antenna en sinds gisteren buiten hangen op 8 meter.

mijn grootste probleem is dat de miner elke keer omhoog schiet in zijn activity gap.
ik heb hem via wifi aangeloten gehad en via ethernet. Er zit een Samsung endurance SD kaar van 64gb kaart in.

iemand een ideeen?
De activity gap is het moment dat je voor het laatst radioactiviteit hebt gehad. https://heliumgeek.com/faq/what-is-last-activity-gap.html

Kan ook ontstaan omdat je in een heel rustig gebied woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
bedankt, oke dacht dat het aan de internet kant lag. Maar nee , er zijn genoeg miners in de buurt, die hebben hier geen last van. je kan hem wel opzoeken, long brown boar. kan het aan de antenne liggen . heb deze sinds kort, maar met de orginele binnen antenne had hij het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
roundlet schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:54:
bedankt, oke dacht dat het aan de internet kant lag. Maar nee , er zijn genoeg miners in de buurt, die hebben hier geen last van. je kan hem wel opzoeken, long brown boar. kan het aan de antenne liggen . heb deze sinds kort, maar met de orginele binnen antenne had hij het ook
Zie niks geks aan de jouwe hoor, mijne heeft net ook weer 3 a 4 uur niks gedaan.
Hele dag en nacht redelijk steady rewards en witnesses om het half uur soms een uur ertussen.

Heb ook geen idee waarom er soms echt uren niks binnenkomt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
User_TS schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:41:
[...]

Zie niks geks aan de jouwe hoor, mijne heeft net ook weer 3 a 4 uur niks gedaan.
Hele dag en nacht redelijk steady rewards en witnesses om het half uur soms een uur ertussen.

Heb ook geen idee waarom er soms echt uren niks binnenkomt :?
Oke bedankt. Denk dat ik te kort wacht en elke dag wat probeer. Wat mogelijk niet helpt? Bijna elke dag heb ik wel een andere plek gezocht. Laat hem nu wel een paar dagen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
roundlet schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:26:
[...]

Oke bedankt. Denk dat ik te kort wacht en elke dag wat probeer. Wat mogelijk niet helpt? Bijna elke dag heb ik wel een andere plek gezocht. Laat hem nu wel een paar dagen draaien
wat bedoel je met andere plek ? Hoogte is het belangrijkste , je omgeving en antennekeuze daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
User_TS schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:41:
[...]

wat bedoel je met andere plek ? Hoogte is het belangrijkste , je omgeving en antennekeuze daarvoor.
Ik ga verhuizen dus kan nu geen gaten boren. Dus had hem eerst op zolder met orginele antenne. Daarna op de vliering met orginele antenne( hier deed het best), daarna zelfde plek met een 5.8db antenne. En nu 1 meter lager maar dan de antenne buiten aan de dakgoot. Hij heeft hier 180 graden vrij zicht. Andere kant op alleen mijn dak voor de rest ook vrij zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
roundlet schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 06:27:
[...]

Ik ga verhuizen dus kan nu geen gaten boren. Dus had hem eerst op zolder met orginele antenne. Daarna op de vliering met orginele antenne( hier deed het best), daarna zelfde plek met een 5.8db antenne. En nu 1 meter lager maar dan de antenne buiten aan de dakgoot. Hij heeft hier 180 graden vrij zicht. Andere kant op alleen mijn dak voor de rest ook vrij zicht.
Staan er geen huizen aan de vrije zijde. De dakgoot is immers ook dakgoot hoogte bij de buren en dan straal je tegen de nok aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
roundlet schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:26:
[...]

Zolang je hem niet aan je schoorsteen monteert met 360 vrij zicht kan je proberen tot je een ons weegt. Een antenne moet zo hoog mogelijk met zoveel mogelijk uitzicht. Je dakgoot is niet hoog genoeg; elke meter telt.

Ik heb meerdere malen verschillende setups geprobeerd op mijn locaties (vaak als ik langskwam om te kijken zette ik alvast de miner neer, maar dan binnen) en elke keer zag je minstens een verdubbeling toen ie eenmaal buiten op de goede plek hing. Het is _zo_ belangrijk dat ie zo hoog mogelijk komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
Edwin88 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:21:
[...]

Zolang je hem niet aan je schoorsteen monteert met 360 vrij zicht kan je proberen tot je een ons weegt. Een antenne moet zo hoog mogelijk met zoveel mogelijk uitzicht. Je dakgoot is niet hoog genoeg; elke meter telt.

Ik heb meerdere malen verschillende setups geprobeerd op mijn locaties (vaak als ik langskwam om te kijken zette ik alvast de miner neer, maar dan binnen) en elke keer zag je minstens een verdubbeling toen ie eenmaal buiten op de goede plek hing. Het is _zo_ belangrijk dat ie zo hoog mogelijk komt!
Precies dat dus , ik zit zelf op 16m en heb zo een 0,3 - 0,45 per dag het verschilt nogal ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
stormfly schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 08:53:
[...]

Staan er geen huizen aan de vrije zijde. De dakgoot is immers ook dakgoot hoogte bij de buren en dan straal je tegen de nok aan.
Voorkant waar hij hangt, heb je 180graden vrij . Eerste huis staat dan pas weer na 10 of 15 km.
De andere kant op ben ik van ons blok ( x aantal straten) het hoogste. Zit op 0,1 per dag momenteel. Terwijl hij met de binnen antenne beter deed. Zie ook dat de Activity gap telkens omhoog schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
roundlet schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:07:
[...]

Voorkant waar hij hangt, heb je 180graden vrij . Eerste huis staat dan pas weer na 10 of 15 km.
De andere kant op ben ik van ons blok ( x aantal straten) het hoogste. Zit op 0,1 per dag momenteel. Terwijl hij met de binnen antenne beter deed. Zie ook dat de Activity gap telkens omhoog schiet.
Dan is er iets niet goed met de antenne kabel, connections of de antenne zelf.

Waar liepen de gele lijntjes naar toe toen hij binnen stond? Overbrug je de 10-15km wel nu aan de vrije zijde?

[ Voor 10% gewijzigd door stormfly op 12-03-2022 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
stormfly schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:27:
[...]

Dan is er iets niet goed met de antenne kabel, connections of de antenne zelf.

Waar liepen de gele lijntjes naar toe toen hij binnen stond? Overbrug je de 10-15km wel nu aan de vrije zijde?
T lijkt erop dat ik redelijk ver te komen.
Maar ga die antenne kabel morgen eens wisselen voor een andere. Antenne heb ik pas net, daar zit voor mij inderdaad een twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
roundlet schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:20:
[...]

T lijkt erop dat ik redelijk ver te komen.
Maar ga die antenne kabel morgen eens wisselen voor een andere. Antenne heb ik pas net, daar zit voor mij inderdaad een twijfel
Dit zijn de beste kabels en antennes van McGill: https://hexaspot.com/collections/lmr-400-assemblies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Mijn Setup:
Rak V2
8dbi antenne:
LMR400 Mcgill kabel 3 meter:
https://hexaspot.com/prod...rp?variant=40833275068580

Antenne komt boven het dak uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zr-Zw9DWEJ0Ei2h3cDlLFcsE84o=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/4GRFf5huObZue7OlSZ3iJkyc.gif?f=fotoalbum_large

Maar toch hele lage opbrengsten, wat kan ik nog aanpassen?
Ik zelf gok dat deze grote zendmast op een 500M wel eens het probleem kan zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDvlKiiCaUoj7ERh06b1KHGQWGU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9c9ABBfg2FkieE5Vy59kHjc6.png?f=user_large
Maar in mijn omgeving zijn er andere miners die wel hogere opbrengsten hebben en dus blijkbaar geen last van die toren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
Even voor de mensen met een buiten behuizing voor de miner, welke hebben jullie en hoe hebben jullie hem aan een paal bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dirk0s schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:19:
Mijn Setup:
Rak V2
8dbi antenne:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar in mijn omgeving zijn er andere miners die wel hogere opbrengsten hebben en dus blijkbaar geen last van die toren
Je bereik is te slecht waardoor je alleen maar lage transmitscales ziet, je zult fors omhoog moeten met de antenne wil je dit hier verbeteren. Ze de transmitlayer maar eens aan op de kaart, dan kan je zien waar het groen begint.

Wat mij opvalt is dat ook je buren een heel beperkt bereik hebben, kan het zijn dat jullie wijk in een dal ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
stormfly schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:05:
[...]

Je bereik is te slecht waardoor je alleen maar lage transmitscales ziet, je zult fors omhoog moeten met de antenne wil je dit hier verbeteren. Ze de transmitlayer maar eens aan op de kaart, dan kan je zien waar het groen begint.

Wat mij opvalt is dat ook je buren een heel beperkt bereik hebben, kan het zijn dat jullie wijk in een dal ligt?
Nee in een dal liggen wij niet, omgeving Eindhoven zit ik. Wat bedoel je precies met transmitlayer?

Qua hoogte met antenne gaat het wel lastig worden, daar is niet heel veel meer mogelijk op mijn huidige locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
Dirk0s schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:24:
[...]

Nee in een dal liggen wij niet, omgeving Eindhoven zit ik. Wat bedoel je precies met transmitlayer?

Qua hoogte met antenne gaat het wel lastig worden, daar is niet heel veel meer mogelijk op mijn huidige locatie.
Bij helium explorer rechtsonderin kan je transmit scales selecteren, dan zie je of je iemand witnessed met een hoge of lage transmit scale. Bij iemand met een 0,5 transmit scale krijg je dus maar de helft van de opbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dirk0s schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:24:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dit is jouw gebied, je ziet dat het knal oranje is. Dat geeft aan dat je lage inkomsten haalt, een verbinding met een groene hotspot levert meer op dan met een oranje. Als jij echt wat wilt verdienen zal je moeten reiken tot aan de groene zones. Of meer oranje moeten kunnen bereiken, daarom gaf ik aan dat jouw gele lijntjes voor een antenne buiten echt heel matig zijn.

Ik heb niet alles terug gelezen, het helpt als je nog 1x wilt schetsen welke middelen en kabels je gebruikt?

Deze kwam ik gisteren tegen in een antenne topic op Discord
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dit is een 6dbi McGill op 16 meter, met zo'n grote gele wolk van streepjes hark je wel wat binnen _/-\o_ Jij hebt een handvol gele lijntjes, en dan ook nog eens in een oranje zone. Lees: dubbel pech. Die oranje zone los je niet op, maar je kan wel zorgen met een goede antenne/kabel/evt filters om dat te verbeteren.

[ Voor 17% gewijzigd door stormfly op 13-03-2022 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
stormfly schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:08:
[...]

Ik heb niet alles terug gelezen, het helpt als je nog 1x wilt schetsen welke middelen en kabels je gebruikt?
Rak V2
8dbi antenne:

Rak is dmv een UTP kabel verbonden, de antenne staat op het dak en dmv een buis komt hij boven het dak uit.
De antenne hoger gaat niet meer lukken, persoonlijk denk ik dat die grote zendmast in mijn omgeving (zie vorige post) het probleem is.
Als ik met mijn auto weg ga heeft de radio soms ook problemen in bepaalde straten, misschien dat mijn antenne net in een "fout" stuk staat?

Volgens mij kan het niet aan mijn materiaal liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 11:57
Dirk0s schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:19:
Mijn Setup:
Rak V2
8dbi antenne:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe heb jij je antenne gemonteerd? Ben ik even benieuwd naar voor mezelf :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dirk0s schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:16:
[...]

Rak V2
8dbi antenne:

Rak is dmv een UTP kabel verbonden, de antenne staat op het dak en dmv een buis komt hij boven het dak uit.
De antenne hoger gaat niet meer lukken, persoonlijk denk ik dat die grote zendmast in mijn omgeving (zie vorige post) het probleem is.
Als ik met mijn auto weg ga heeft de radio soms ook problemen in bepaalde straten, misschien dat mijn antenne net in een "fout" stuk staat?

Volgens mij kan het niet aan mijn materiaal liggen?
Ik ben met je eens dat het goede spullen zijn, ik ben zelf geen fan van OEM/no-name antennes, anderen weer wel. Een RAK 8dbi of een McGill 6dBi staan op mijn favo lijst.

Wat je nog kan proberen om een Cavity Filter te plaatsen, zo kan je de verdenking van de grote toren uitsluiten. Als we dat proberen te onderbouwen moet ik zeggen dat het op je RF waardes niet vreemd zijn. Totdat...je naar de afstanden gaat kijken. -136dbm over 1.5km is of bij jou een antenne fout of bij de overzijde. Of 1.8km voor -130dbm, dat duidt mogelijk wel op een sterk verzadigde ether door de grote toren. Het feit dat jullie dat allemaal hebben in die wijk geeft ook al een bepaalde duiding.

Een Cavity Filter is het beste wat je kunt proberen, als we de OEM antenne als OK bestempelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
GabrielZ schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:20:
Even voor de mensen met een buiten behuizing voor de miner, welke hebben jullie en hoe hebben jullie hem aan een paal bevestigd?
OBO t250

Check mijn foto’s in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrange
  • Laatst online: 22-12-2023
stormfly schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:33:
[...]

Ik ben met je eens dat het goede spullen zijn, ik ben zelf geen fan van OEM/no-name antennes, anderen weer wel. Een RAK 8dbi of een McGill 6dBi staan op mijn favo lijst.

Wat je nog kan proberen om een Cavity Filter te plaatsen, zo kan je de verdenking van de grote toren uitsluiten. Als we dat proberen te onderbouwen moet ik zeggen dat het op je RF waardes niet vreemd zijn. Totdat...je naar de afstanden gaat kijken. -136dbm over 1.5km is of bij jou een antenne fout of bij de overzijde. Of 1.8km voor -130dbm, dat duidt mogelijk wel op een sterk verzadigde ether door de grote toren. Het feit dat jullie dat allemaal hebben in die wijk geeft ook al een bepaalde duiding.

Een Cavity Filter is het beste wat je kunt proberen, als we de OEM antenne als OK bestempelen.
De antenne die hij heeft is geen RAK, maar is een huismerk antenne van HeliumHotShop. Dat gezegd zijnde, ik heb geen idee hoe goed deze zijn. Maar het lijkt me sterk dat deze even goed zouden zijn als een McGill of een RAK.

Denk je dat die cavity filter die je linkt van sysmocom hem genoeg gaat helpen dan? De upload frequenties van de mobiele operators zitten allemaal tussen de 832Mhz en 862Mhz aan de ene kant van 880Mhz tot 915Mhz aan de andere kant. Buiten de bandpass window duurt het nog wel even voor je echt sterke demping krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
stormfly schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:33:
[...]

Dit is dus een beetje de “angst” die ik heb nu, meer dingen ervoor kopen en weinig resultaat halen.

Is de conclusie eigenlijk niet gewoon dat mijn locatie niet geschikt is?
estrange schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:00:
[...]

De antenne die hij heeft is geen RAK, maar is een huismerk antenne van HeliumHotShop. Dat gezegd zijnde, ik heb geen idee hoe goed deze zijn. Maar het lijkt me sterk dat deze even goed zouden zijn als een McGill of een RAK.

Denk je dat die cavity filter die je linkt van sysmocom hem genoeg gaat helpen dan? De upload frequenties van de mobiele operators zitten allemaal tussen de 832Mhz en 862Mhz aan de ene kant van 880Mhz tot 915Mhz aan de andere kant. Buiten de bandpass window duurt het nog wel even voor je echt sterke demping krijgt.
Dus nu gaat het al een keuze worden andere antenne of filter….
Én is 8dbi wel de juiste keuze?

[ Voor 25% gewijzigd door Dirk0s op 14-03-2022 05:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
estrange schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:00:
[...]

Ik krijg er geen warm gevoel bij, mensen met uitdagingen in dit topic hebben een Heliumhotshop of een Ideetron antennen. Nooit een RAK of een McGill, die functioneren goed, daar hoor je weinig klachten over.
GSM upload frequenties heeft iedereen in huis, in je broekzak en op je nachtkastje. Upload is kortstondig tot je de mobiel gaat gebruiken. Een downlink frequentie staat altijd met veel vermogen via sector antennes te zenden, daar heb je meer last van met een IOT ontvanger, de veldsterkte is heel hoog.

Neem dan die mast van @Dirk0s daar zitten nog tientallen frequenties in. Allemaal hoge vermogens, die verzadigen de ether.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dirk0s schreef op maandag 14 maart 2022 @ 05:50:
[...]

Dit is dus een beetje de “angst” die ik heb nu, meer dingen ervoor kopen en weinig resultaat halen.

Is de conclusie eigenlijk niet gewoon dat mijn locatie niet geschikt is?

[...]

Dus nu gaat het al een keuze worden andere antenne of filter….
Én is 8dbi wel de juiste keuze?
Zeker geen antenne kopen, eerst met een cavity filter testen. Als dat werkt en je krijgt normale waardes dan kan je daaarna (van de winst) weer een beter antenne kopen.
Pagina: 1 ... 31 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.