Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
Darvular schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:45:
[...]

Is het beter als ik het stuk pvc buis vervang met een stalen/metalen stuk buis ?
Welke antenne heb je? Als je er radialen op hebt is het effect al een heel stuk minder. Je zou het kunnen meten met een SWR meter.

Wat is je bereik nu, het zal niet ineens verdubbelen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darvular
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-09 18:38
stormfly schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:47:
[...]

Welke antenne heb je? Als je er radialen op hebt is het effect al een heel stuk minder. Je zou het kunnen meten met een SWR meter.

Wat is je bereik nu, het zal niet ineens verdubbelen oid?
Ik heb een 868/915MHz 6.5 dBi Base station antenna, Omnidirectional antenne op helaas maar 5 a 6 meter hoogte. Mijn hoogste bereik is nu 5.6 km (dus beetje overkill denk ik). Heb ook een 3dbi antenna gekocht om eens te kijken als dat beter gaat. Hij kan behoorlijk wat witnesses niet zien die wel in de buurt zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Darvular schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:50:
[...]

Ik heb een 868/915MHz 6.5 dBi Base station antenna, Omnidirectional antenne op helaas maar 5 a 6 meter hoogte. Mijn hoogste bereik is nu 5.6 km (dus beetje overkill denk ik). Heb ook een 3dbi antenna gekocht om eens te kijken als dat beter gaat. Hij kan behoorlijk wat witnesses niet zien die wel in de buurt zijn namelijk.
Check, en weet je ook welk type (model/design)? Blijf een interessant vraagstuk, jouw "beperkte" bereik kan mogelijk komen door:

-het ontbreken van een goede massa om goed af te stralen (metalen buis)
-of je omliggende miners zitten lager dan jij en je straalt er overheen (voelt onwaarschijnlijk)
-je zit te laag en ketst af tegen omliggende flats en huizen.

Hoeveel lengte en welk type coax gebruik je?

Ik zou eerst die 3DBi antenne plaatsen, wil je mij taggen als je resultaten hebt? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darvular
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-09 18:38
stormfly schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:55:
[...]

Check, en weet je ook welk type (model/design)? Blijf een interessant vraagstuk, jouw "beperkte" bereik kan mogelijk komen door:

-het ontbreken van een goede massa om goed af te stralen (metalen buis)
-of je omliggende miners zitten lager dan jij en je straalt er overheen (voelt onwaarschijnlijk)
-je zit te laag en ketst af tegen omliggende flats en huizen.

Hoeveel lengte en welk type coax gebruik je?

Ik zou eerst die 3DBi antenne plaatsen, wil je mij taggen als je resultaten hebt? _/-\o_
Het gaat om de 6.5 antenna van ideetron, volgens mij is het de SDBF0.5-868-60.
Zal de 3 DBi eens plaatsen, kijken als dat verschil maakt met de huidige antenna. Laat je de resultaten wel weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 12:41
stormfly schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:44:
[...]

En antenne heeft een plus en een min, daartussen straalt hij af. In mijn beleving moet dat in balans zijn, ik zou een antenne nooit op PVC plaatsen. Omdat het voor mijn gevoel dan niet compleet is.

Hier een google translate artikel

Of all the physical laws that there are, none are more well-established than the fact that a bottom-fed vertical (vertical monopole) or an inverted-L needs something to "push against" to be most effective. Call that 'something' a counterpoise, radials, or whatever you want to; but to be effective, it's got to be there. Period.
Zelf nooit zo over nagedacht. Zou wel wat kunnen verklaren aan mijn kant.
Heb bij mij doordat het binnen staat op een houten plankje staan dus het buitenste deel van metaal raakt niks aan ander metaal aan.

Nu was ik benieuwd en deed ik voor de grap heel kort een kabeltje tussen metalen deel en aarde en zag net voor het aansluiten op aarde een klein vonkje. Hoort een antenne altijd op aarde bevestigd te zijn? Ik lees op internet veel verschillende verhalen. Natuurlijk hangt het van je antenne af maar juist van het model voor Helium lees ik veel verschillende opties.

Ik heb nog een bliksem arrestor. Omdat de antenne binnen is dacht ik er niet aan om die nu aan te sluiten maar misschien wel handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KayVD046
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-11-2021
Ik heb deze complete threat niet gevolgd maar dit is de eerste die ik van over HNT. Is het nuttig om een hotspot te plaatsen in een dorpje? Ik ben in dit geval dan de enige in het dorp met een miner en zou dit bij beide van mijn ouders kunnen plaatsen dus dan zouden er 2 hotspots in het dorp zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:28
stormfly schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:40:
[...]

Ik ga mee in je analyse. De openingshoek is inderdaad relevant, tenzij er in jouw buurt geen nodes dichtbij zijn. In een dorpskern zoals Nederland ze kent zou ik op 25gr Max gaan zitten, niet lager.

Juist als je hoog zit (stad) zou ik een hoge stralingshoek kiezen. In de stad zijn meer nodes en wil je juist om je heen zoveel mogelijk zien door naar beneden te kijken.

De lengte in verhouding van graden gaat alleen op met een gelijkwaardige antenne ontwerp, dan moet je weten wat er onder het plastic zit.

Zou je mij willen taggen als je resultaten hebt uit je antenne vergelijk?
Ok, dat vergelijk ga ik pas maken als ik mijn huidige setup (10dBi, 12m hoog) een poosje (lees 1maand+) stabiel heb draaien. De afgelopen week is niet echt een goed start punt voor een vergelijk.

Mijn antenne zit vast aan een metalen mastdeel+grondplaat/voet. Hiermee haal ik nu 55km+, en in de discovery mode (toen die het nog deed) was de verste rond de 70km.
Op dit moment 82 witnesses, in de discovery mode komen er 150+ hotspots naar voren. Dit komt ook wel overeen als in een LoS doe van 50-60km rondom mij.

In begin december ga ik ook de antenne nog 150cm hoger zetten, zodat ik dit ook een paar weken kan aankijken. Plan is om dan in de kerstvakantie of begin januari de antenne wisseling te doen. Waarbij mijn voorkeur nu uit gaat naar de 7.5 dBi antenne, dit ivm de aankomende POCv11 en omdat deze qua lengte ook een stuk groter is (maar ik weet nog niet of dat uithaalt qua ontvangen/verzenden).
Echter moet ik ook nog even kijken wat de invloed is van de 13gr hoek tov de 26gr hoek, of ik dan een hotspot mis weet ik niet.
Maar dat zullen dan hoogstens enkel de 2 dichtstbijzijnde hotspots zijn (350m/700m), in een eerder gepost youtube filmpje wordt dit uitgelegd met een korte berekening (uit mn hoofd valt 13gr binnen de 300m, als de antenne op 13/14m staat).

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
KayVD046 schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:28:
Ik heb deze complete threat niet gevolgd maar dit is de eerste die ik van over HNT. Is het nuttig om een hotspot te plaatsen in een dorpje? Ik ben in dit geval dan de enige in het dorp met een miner en zou dit bij beide van mijn ouders kunnen plaatsen dus dan zouden er 2 hotspots in het dorp zijn
waar zitten de volgende hotspots, binnen hoeveel km? Hoe hoog ga je de antennes plaatsen?
Hoe ver is je ouders huis van jouw huis verwijderd? (>300m anders heb je er onderling niks aan, als er genoeg andere hotspots zijn is dit niet erg).

[ Voor 4% gewijzigd door Chris12 op 22-11-2021 22:22 ]

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Nog een andere vraag va mij: Heeft het nut om een lightning arrestor te koppelen aan het gegalvaniseerde mastdeel? Het is niet om een directe inslag te voorkomen, maar meer om de indirecte te kunnen absorberen/wegleiden.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Iemand hier nog een antwoord op:

Nog een andere vraag van mij: Heeft het nut om een lightning arrestor te koppelen aan het gegalvaniseerde mastdeel? Het is niet om een directe inslag te voorkomen, maar meer om de indirecte te kunnen absorberen/wegleiden.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Chris12 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:15:
Iemand hier nog een antwoord op:

Nog een andere vraag van mij: Heeft het nut om een lightning arrestor te koppelen aan het gegalvaniseerde mastdeel? Het is niet om een directe inslag te voorkomen, maar meer om de indirecte te kunnen absorberen/wegleiden.
Hier niet gedaan. Ik heb ook geen staal verder om de antenne heen, alleen steen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
DoeEensGek schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:20:
[...]

Hier niet gedaan. Ik heb ook geen staal verder om de antenne heen, alleen steen.
Ik zit nog in twijfel of het een positief effect zal hebben. Heb kort een kabeltje op het metaal gehad en aarde en toen zag ik een klein vonkje. Er staat dus iets spanning op. Vraag me alleen af maak je zo je antenne niet stuk? Hoor van velen die hebben de antenne gewoon direct op een houten / stenen (lees niet geleidend materiaal) vastgemaakt. Kan iemand hier meer informatie over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Cave_Boy schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:26:
[...]

Ik zit nog in twijfel of het een positief effect zal hebben. Heb kort een kabeltje op het metaal gehad en aarde en toen zag ik een klein vonkje. Er staat dus iets spanning op. Vraag me alleen af maak je zo je antenne niet stuk? Hoor van velen die hebben de antenne gewoon direct op een houten / stenen (lees niet geleidend materiaal) vastgemaakt. Kan iemand hier meer informatie over geven.
Ik lees er van alles over. Weet van 2 andere dat ze het niet hebben. Meer kan ik er niet over vertellen omdat ik het ook niet weet. :P

Andere vraag, is er iemand die veel Witnessed Beacon activiteit heeft? Zie je dat terug in de lora uplink log?
Ik merk dat ik veel witnesses heb. 28 stuks tot wel 60km ver, maar als ik naar mijn activiteiten kijk dan is het meest challenged beacon of sent beacon. De enige Witnessed Beacon is van 2 locaties in de buurt. (Met explorer mode had ik ook een groot bereik.) Bij de hotspots om mij heen zie ik diverse locaties die veel meer Witnessed Beacon activiteit hebben.

Dit is een voorbeeld van mijn activiteit.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NjcrbZN0/afbeelding.png
En dit van een hotspot op 15km van mij vandaan.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xjmC7tNN/afbeelding.png

Zelfde antenne en hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
Ik merk hetzelfde op bij mijn hotspot (Heltec), als ik die vergelijk met 2 andere hotspots op 400-800m afstand (Cal-Chip Connected device). We hebben allemaal dezelfde hoogte en ook de LoS is vrijwel overal gelijk.
De andere twee hebben beduidend meer activity en ook rewards, zo'n 2x zoveel.

Ik heb ik de lora log circa 12 poc beacons, echter in de Activity van de hotspot maar 6 witnesses in dat tijdsframe.

Mijn hotspot (beacon/witnesses): 191/115
De andere 2: 313/124 en 301/115

Van deze hotspots is er eentje net zoals ik circa 2 weken actief, de andere al 3-4maanden.
Wellicht dat dit er wat mee te maken heeft? De afgelopen 2 weken waren natuurlijk ook niet de beste weken om te starten met een nieuwe hotspot, door de vele issues van het helium netwerk.

Op de Heltec discord chat loopt een zeer interessante discussie over het underperformance van de Heltecs tov. andere hotspots. Een oorzaak is daar nog niet ontdekt, maar het kan bv. de antenne aansluiting/connector wezen of het type lora GW IC en dan het aantal demodulators in die chip (8/16). Ik volg dat met grote interesse.

@LED-Maniak, ik weet dat jij over bovenstaande veel input/reacties geeft, heb jij nog wat meer aanvullingen hierop?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11
@Chris12 Hoe herken ik een Heltec miner in Helium explorer? Met de naam Heltec of met een andere chipset? Heb je eventueel voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Chris12 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:17:
Ik merk hetzelfde op bij mijn hotspot (Heltec), als ik die vergelijk met 2 andere hotspots op 400-800m afstand (Cal-Chip Connected device). We hebben allemaal dezelfde hoogte en ook de LoS is vrijwel overal gelijk.
De andere twee hebben beduidend meer activity en ook rewards, zo'n 2x zoveel.

Ik heb ik de lora log circa 12 poc beacons, echter in de Activity van de hotspot maar 6 witnesses in dat tijdsframe.

Mijn hotspot (beacon/witnesses): 191/115
De andere 2: 313/124 en 301/115

Van deze hotspots is er eentje net zoals ik circa 2 weken actief, de andere al 3-4maanden.
Wellicht dat dit er wat mee te maken heeft? De afgelopen 2 weken waren natuurlijk ook niet de beste weken om te starten met een nieuwe hotspot, door de vele issues van het helium netwerk.

Op de Heltec discord chat loopt een zeer interessante discussie over het underperformance van de Heltecs tov. andere hotspots. Een oorzaak is daar nog niet ontdekt, maar het kan bv. de antenne aansluiting/connector wezen of het type lora GW IC en dan het aantal demodulators in die chip (8/16). Ik volg dat met grote interesse.

@LED-Maniak, ik weet dat jij over bovenstaande veel input/reacties geeft, heb jij nog wat meer aanvullingen hierop?
Hoe herken je een Heltec miner in de explorer, welke naam/chipset zie je dan? Welke kanaalnaam in Discord is het?

Volg het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
japie101 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:23:
@Chris12 Hoe herken ik een Heltec miner in Helium explorer? Met de naam Heltec of met een andere chipset? Heb je eventueel voorbeelden?
Onder je hotspot naam staat dan : Heltec Automation

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Chris12 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:28:
[...]

Onder je hotspot naam staat dan : Heltec Automation
Tnx heb jij nog de channel naam, Helium discord heeft ontzettend veel channels :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

stormfly schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:35:
[...]

Tnx heb jij nog de channel naam, Helium discord heeft ontzettend veel channels :'(
Wat wil je bereiken met Discord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11
stormfly schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:35:
[...]

Ik denk dat dit m is: https://discord.gg/Pt85TrZfxZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Chris12 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:17:
Ik wil deze chat volgen @Stimulate14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ah kijk aan, totaal gemist :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:13
Iemand hier heel toevallig zijn hotspot in etten leur geplaatst met de naam Thankful Magenta Turtle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
http://community.heltec.c...808-rssi-sensitivity/7481

Hier wat meer informatie over het heltec probleem. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
http://community.heltec.c...gs-compared-to-other/7457 soortgelijk.

Ik heb heltec support gemaild als aanstaande klant met mijn zorgen, als we dat wat breder uitzetten (jullie ook?) dan komt er misschien begrip. De lab test (plaat met blauwe iconen) laat duidelijk zien wat de verschillen zijn in de vendoren. Het antwoord van support laat mij nog niet zien dat ze het erkennen/beseffen.

code:
1
support@heltec.cn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
stormfly schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:01:
[...]

http://community.heltec.c...gs-compared-to-other/7457 soortgelijk.

Ik heb heltec support gemaild als aanstaande klant met mijn zorgen, als we dat wat breder uitzetten (jullie ook?) dan komt er misschien begrip. De lab test (plaat met blauwe iconen) laat duidelijk zien wat de verschillen zijn in de vendoren. Het antwoord van support laat mij nog niet zien dat ze het erkennen/beseffen.

code:
1
support@heltec.cn
Ik zal ze ook eens op de hoogte stellen van de problemen, wel spijtig dat er zo weinig fabrikanten zijn die gewoon knappe apparatuur afleveren. :/

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:07
Zijn er hier mensen die wel degelijk goede resultaten halen met de Heltec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
GabrielZ schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:46:
Of in het verleden hebben behaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
Interessant en verontrustend artikel op reddit mbt pocv11. Wat denken jullie hier van?

In mijn buurt viel dat mij ook op, heltec miners met outdoor antenne die toch gelijk presteren als mijn indoor senscap. Maar is moeilijk te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Nog meer mensen die een Milesight UG65 hebben besteld ?
https://cubify.co.uk/prod...shlist_token=I5QXB0NV1JPN

Volgens mij heeft niemand hem nog aangezien ik nog niks aan reviews zie.

Vraag: Heb ik nu een N Male connector nodig voor de miner die dit aangeeft :

-2 × Internal Antennas
( Optional: 1 × 50 Ω N-Female External Connector )

De externe antenne die ik wil kopen heeft een N-Male aansluiting.
https://www.heliumhotshop...m-outdoor-antenna-eu-868/

Iemand die weet wat voor kabel met connectors ik dan precies nodig heb, vind dit nogal verwarrend :+ :?

Neem aan , aan de ene kant een Female en andere kant Male N connector.
Ik vind alleen kabels met een ander soort aansluiting per kant.

[ Voor 8% gewijzigd door User_TS op 24-11-2021 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
User_TS schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:06:

-2 × Internal Antennas

Iemand die weet wat voor kabel met connectors ik dan precies nodig heb, vind dit nogal verwarrend :+ :?

deze kabel? linkerkant op je antenne en rechterkant op je miner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
GabrielZ schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:46:
DoeEensGek schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:57:
[...]

Of in het verleden hebben behaald?
Naar wat ik lees op de gedeelde links zijn er ook goede modellen.

Yes, it seems that not all Heltec Hotspots are having this issue.

I have a small list of hotspots which cannot detect anything below -95dB to -100dB while others -like yours - can. This could be a hardware manufacturing issue as they all share the same firmware.

You can clearly see this back in the rewards. Your hotspot is doing very well, while the hotspots that have this issue are only generating 1/5th of the rewards they should earn as they miss a lot of beacons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Het gekke is dat een bobcat hier in de buurt eigenlijk hetzelfde lijkt te hebben als mijn Heltec. Alleen de 2 dichtsbijzijnde hotspots kan ik witnessen. Die bobcat heeft precies hetzelfde, ziet alleen mij en een sensecap dichtbij. Gezien worden is voor beide geen enkel probleem. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
User_TS schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:06:

-2 × Internal Antennas

Ik raad je een LMR400 of vergelijkebare kabel aan. Je zult van een N-Female kabel nodig hebben gezien de antenne N-Male is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
In de Helium Explorer zie ik andere hotspots die als fabrikant Cal-Chip Connected Devices hebben staan.

Welk merk hotspot zou dit zijn? SenseCap?

Deze hotspots zijn qua antenne, hoogte en omgeving vrijwel gelijk (binnen 800m afstand van mij), maar doen het ruim 3x zo goed in HNT opbrengst en beacons.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Lightning protection in combinatie met een RP-SMA pluggen aan beide kanten, heeft iemand daar een adresje voor gevonden? Zie ze niet bij McGill, @green-tea, parley labs of andere helium shops.

Heeft verder iemand zijn antenne op een schuin pannendak vastgezet? Op meerdere schotelantenne / zendamateur fora kom ik constructies tegen waarbij je een gat moet maken in je onderdak, dit heeft niet echt mijn voorkeur.

Afbeeldingslocatie: https://cdn11.bigcommerce.com/s-blpsc02m/images/stencil/1280x1280/products/2253/4990/PF_Series2_750x498__52106.1637008507.jpg

Vind deze klem er wel goed uitzien, maar zou dit voldoende zijn voor een antenne met paal van totaal 1m hoog? https://www.data-alliance.net/attachall-antenna-roof-mount/

[ Voor 27% gewijzigd door fenrir op 24-11-2021 20:12 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
DoeEensGek schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:29:
Het gekke is dat een bobcat hier in de buurt eigenlijk hetzelfde lijkt te hebben als mijn Heltec. Alleen de 2 dichtsbijzijnde hotspots kan ik witnessen. Die bobcat heeft precies hetzelfde, ziet alleen mij en een sensecap dichtbij. Gezien worden is voor beide geen enkel probleem. :/
linkje naar de explorer, wil je die delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Chris12 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:43:
In de Helium Explorer zie ik andere hotspots die als fabrikant Cal-Chip Connected Devices hebben staan.

Deze hotspots zijn qua antenne, hoogte en omgeving vrijwel gelijk (binnen 800m afstand van mij), maar doen het ruim 3x zo goed in HNT opbrengst en beacons.
Heb jij ook gekeken of je het gelijkwaardige probleem hebt, dat je bijna geen -100dBm nodes ontvangt? In een van die threads staan screenshots volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
stormfly schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:09:
[...]

Heb jij ook gekeken of je het gelijkwaardige probleem hebt, dat je bijna geen -100dBm nodes ontvangt? In een van die threads staan screenshots volgens mij.
Bij mij zijn vrijwel alle RSSI waarden in de lora uplink log van de beacons tussen de -95 en -114.

Heb er tot nu toe 1 gehad met -79 en dat was een invalid (hotspot op 10km afstand, terwijl hotspots op 1... 9km afstand goed gaan. Nog even uitzoeken hoe dit precies zit)

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28
Chris12 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:43:

Nee dan staat er SenseCap

Even googelen brengt mij hier:
https://www.calchipconnec...elium-compatible-products

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Ok, dan kan het dus een Kerlink Miner, of een RAK Hotspot Miner zijn.

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
stormfly schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:09:
[...]

Van 95 stuks heb ik 2x onder de -100dBm...
1x -98dBm en 1x -95dBm...

Ben benieuwd hoe dit probleem opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Chris12 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:19:
[...]

Bij mij zijn vrijwel alle RSSI waarden in de lora uplink log van de beacons tussen de -95 en -114.

Heb er tot nu toe 1 gehad met -79 en dat was een invalid (hotspot op 10km afstand, terwijl hotspots op 1... 9km afstand goed gaan. Nog even uitzoeken hoe dit precies zit)
Lastig want als de Heltec ontvangers "doof" zijn door een productie/firmware fout. Dan kunnen ze nog steeds -114 ontvangen. Waar de Heltec dit signaal als -114 (signaal met veel ruis) ontvangt, zal een andere vendor dit signaal mogelijk als -90 (ruisvrij) weergeven omdat hun ontvangers de heltec uitdaging niet hebben.

GSM is anders gemoduleerd, maar het geeft wel een indicatie van de schalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3QhMGGVYst6lJYhuf4FvMDsl1KA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hcks7MD5k4KBGSBL2wm0NdE8.png?f=fotoalbum_large

Als je dat plot op de LAB test van de gebruiker op het heltec forum. Dan kan je zien dat andere vendoren het volledige rode gebied nog meenemen in de ontvangst. En de Heltec stop net op de overgang van oranje naar rood. Waarmee je locaties verder weg, of met matige binnen antennes dichtbij, niet goed kunt ontvangen.

When RSSI dropped below -95dBm Heltec #1 and #2 stopped receiving LoRa packets.
Sensecap #1 and #2 continued to receive until about RSSI -110dBm to -120dBm.

[ Voor 21% gewijzigd door stormfly op 24-11-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Kunnen de heltec gebruikers eens de dots op de poc10 kaart plotten van hun invalid witenesses?

YouTube: More Invalid Witnesses! Helium Hotspot witness_rssi_below_lower_boun...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
fenrir schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:04:
Lightning protection in combinatie met een RP-SMA pluggen aan beide kanten, heeft iemand daar een adresje voor gevonden? Zie ze niet bij McGill, @green-tea, parley labs of andere helium shops.

Heeft verder iemand zijn antenne op een schuin pannendak vastgezet? Op meerdere schotelantenne / zendamateur fora kom ik constructies tegen waarbij je een gat moet maken in je onderdak, dit heeft niet echt mijn voorkeur.

[Afbeelding]

Vind deze klem er wel goed uitzien, maar zou dit voldoende zijn voor een antenne met paal van totaal 1m hoog? https://www.data-alliance.net/attachall-antenna-roof-mount/
De lightning protection sluit je ook aan tussen de antenne en je kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
stormfly schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:42:
Kunnen de heltec gebruikers eens de dots op de poc10 kaart plotten van hun invalid witenesses?

YouTube: More Invalid Witnesses! Helium Hotspot witness_rssi_below_lower_boun...
Ik heb tot nu toe maar 1 invalid witness gehad, deze was op -79 RSSI. Dus dat klopt dat deze invalid was volgens de PoCv10 tabel.

Mijn issue is dat 2 omliggende hotspots circa 4-6 witnesses per uur doen, maar mijn Heltec er maar 1-2.
Ik zie wel genoeg beacons in de lora log, maar het lijkt wel of de Heltec te traag reageert of zo.
De Heltec is online, synced, loopt niet achter op de chain, is niet relayed.

Ook opvallend is dat na een powercycle van de Heltec, deze dan binnen 2-10min direct een aantal witnesses heeft, en er dan 4-5 per uur doet. Echter daarna zakt het weer in ;(

Wat mij ook opvalt is dat de Heltec disc elke dag met circa 3% voller raakt:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/51HBJw1/Capture.jpg

Zal een reset van de miner (optie/button in de info page) dit oplossen? Ik kom namelijk weinig info tegen wat een reset van de miner exact inhoud. Gaat die de blockchain dan weer in zijn geheel inlezen?

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Chris12 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 07:38:
[...]

Ik heb tot nu toe maar 1 invalid witness gehad, deze was op -79 RSSI. Dus dat klopt dat deze invalid was volgens de PoCv10 tabel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9cUM0zKIEcvQ0Prthe5WvtQcZg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CxCytvE5p2bvauejI3ZRnlY8.png?f=user_large

Het lastige is dat we nu POCv11 draaien, en die is erg streng geworden. Hoeveel de impact is (qua mining) laten ze niet doorschemeren.

Een RSSI van -79 is een top signaal, en valt ook in de groene area van POCv10. Waar het mogelijk mis gaat is dat de SNR te sterk is waardoor hij toch het rode vlak in zakt. Via dat youtube filmpje kon je dat opzoeken, heb je zin om dat eens te doen? Als je regelmatig een Invalid heeft die wel sterk binnenkomt maar een te hoge SNR heeft, hebt dan is je antenne gain te sterk.
Mijn issue is dat 2 omliggende hotspots circa 4-6 witnesses per uur doen, maar mijn Heltec er maar 1-2.
Ik zie wel genoeg beacons in de lora log, maar het lijkt wel of de Heltec te traag reageert of zo.
De Heltec is online, synced, loopt niet achter op de chain, is niet relayed.

Ook opvallend is dat na een powercycle van de Heltec, deze dan binnen 2-10min direct een aantal witnesses heeft, en er dan 4-5 per uur doet. Echter daarna zakt het weer in ;(

Wat mij ook opvalt is dat de Heltec disc elke dag met circa 3% voller raakt:
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32I8R9RCiJPXyNAwObFyviUfo7g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SL36QxwjfAuuqFCyFGw64ETQ.png?f=fotoalbum_large

Dit is een loralog van het heltec forum, ik wacht nog op levering van de Heltec. Zie jij hetzelfde effect in de RSSI kolom?
Zal een reset van de miner (optie/button in de info page) dit oplossen? Ik kom namelijk weinig info tegen wat een reset van de miner exact inhoud. Gaat die de blockchain dan weer in zijn geheel inlezen?
Geen idee, ik denk dat hij dan weer opnieuw gaat inlezen. Bovenstaande problemen zijn voor mij twee verschillende problemen.

-probleem 1 is het afkeuren van een (mogelijk) te hard SNR signaal.
-probleem 2 is een (mogelijk) dove ontvanger, jij gaf aan dat je eerder al -114 had gezien, ook in die specifieke logs?

@Chris12 ik waardeer je interactie, ik heb de kennis niet in pacht, maar jij voedt het denkproces wel op een leuke manier. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Chris12 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:19:
[...]

Dit is eigenlijk een antwoord op mijn vorige vraag. Dan hebben we mogelijk probleem 3: een Heltec met een goede ontvanger is nog niet in staat om goed te whitnessen?

• Chris12
De invalid witness (en tot nu toe mijn enige invalid) valt volgens mij buiten de Pocv10 specs (die gelden vanaf -80), de SNR van de invalid (-79) was wel prima binnen de specs.
Alleen begrijp ik niet dat deze op 10km invalid is, en dat witnessen van vele km dichterbij wel OK zijn. Wellicht dat mijn antenne precies horizontaal (dus met meeste dBi) op de andere hotspot binnen kwam, dus een echte LoS met die andere hotspot (over 10km).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/T2wQ8Ss/Capture.jpg

Hieronder even een lora log van zojuist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
Nov 25 06:28:11 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":489514676 chan:0  rfch:1  freq:868.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-16.0  rssi:-113   size:29 data:"QDm5qhWAsZQFhkCDNsUZAxFQN7aQjOJrSrXeCNY="}]}  
Nov 25 06:28:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":535434284 chan:7  rfch:0  freq:867.900000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF8BW125" codr:"4/5"  lsnr:-8.8   rssi:-110   size:20 data:"QAH5khSARTMCqmuMupfsLUM80jo="}]}  
Nov 25 06:31:41 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":684249876 chan:3  rfch:0  freq:867.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-1.8   rssi:-106   size:52 data:"QDDaAAHiabiPANY6AEa+e2ef+OIPreWr85YKANGfseszrZGYigZbidpfM96OXduj9hEaJw=="}]}  
Nov 25 06:31:41 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":718864884 chan:0  rfch:1  freq:868.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:0.8    rssi:-104   size:52 data:"QDDaAAGQ1uovAEM9ANduUhCdFc25v2qGS8I1iUtA0LgnRrEUZXev1UWNE5tzLm1pvACq8Q=="}]}  
Nov 25 06:31:42 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":744309532 chan:4  rfch:0  freq:867.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-20.0  rssi:-107   size:32 data:"QEEVASaAPIYBb60sRqaIbVJmNdBGscdn+cQQ7uPNPog="}]}  
Nov 25 06:33:42 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":871033628 chan:1  rfch:1  freq:868.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF8BW125" codr:"4/6"  lsnr:-8.8   rssi:-109   size:12 data:"SyN8Xkd9aiilvKjd"}]}  
Nov 25 06:35:03 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":926007820 chan:5  rfch:0  freq:867.500000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-12.2  rssi:-114   size:32 data:"QEEVASaAPYYBxQ5IF92Qi/gvcnU4KmBm0p8jXXPTCZI="}]}  
Nov 25 06:35:03 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":941719508 chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF10BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-10.8  rssi:-114   size:28 data:"QAI8ZQHA6REFqOE0S9nflCONV92tG30lxFynkg=="}]}  
Nov 25 06:35:03 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":948021500 chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:9.0    rssi:-84    size:64 data:"QE8v1RWAJHEBw2uOJswDYeBdAYHpECZ9PekIuc72xAEanqCSGfFjqEKBYtunxHV4bDTA+NbLT/RJElwX5iEFEw=="}]}  
Nov 25 06:35:03 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":958158380 chan:4  rfch:0  freq:867.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:8.8    rssi:-91    size:64 data:"QE+tOhSArnMB7VdNWXd081zo3gab/WN2U4gy/b69aZfjT3lanX3ffYiv3F8lOpMflyTBoPK8ev7kQWs49uHeQQ=="}]}  
Nov 25 06:36:41 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":982210484 chan:4  rfch:0  freq:867.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF9BW125" codr:"4/5"  lsnr:3.0    rssi:-101   size:23 data:"QEqXCxSA8S0BSrKekExX5trfKNQ5IOA="}]}  
Nov 25 06:38:11 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1065704420    chan:0  rfch:1  freq:868.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-17.8  rssi:-107   size:31 data:"QMgu1BSAupwBw8cW7eD6LMGBrFDdSZGUYT1S6p8Ffw=="}]}  
Nov 25 06:38:11 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1084931764    chan:4  rfch:0  freq:867.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-16.0  rssi:-106   size:52 data:"QDDaAAH1o4InAMSfAMs7P51CHUzIqaPLHEkzdar7p5V9f39Y4hAQHDvt64P6B/LSDf8+Sw=="}]}  
Nov 25 06:38:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1133791139    chan:1  rfch:1  freq:868.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:9.5    rssi:-82    size:64 data:"QPpWNBWAQREBbHMMlVE6kMuZEHnMw/xwFhFcj6TvjzhAKv1y7zt0XTnm4IqbcO8yMa0LHjHBKaTh5cPoBdvyfw=="}]}  
Nov 25 06:40:11 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1173257203    chan:1  rfch:1  freq:868.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:8.8    rssi:-81    size:47 data:"QMwH9xWAbXIBOP/hPtJD3ch5lgGpRcE3Fie2IA394BaWpH+GYk/V7KWUGEUj+Fk="}]}  
Nov 25 06:41:46 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1289351220    chan:7  rfch:0  freq:867.900000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-14.0  rssi:-115   size:32 data:"QEEVASaAP4YBVRM/RMT2J4AzM0jZVtPy9a+JSS1YxXA="}]}  
Nov 25 06:41:46 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1344803732    chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF10BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-8.2   rssi:-113   size:28 data:"QAhDxgDAYhoFteJZLqJq/cPnNTRA6F2msoP2bQ=="}]}  
Nov 25 06:43:41 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1376211380    chan:5  rfch:0  freq:867.500000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-6.8   rssi:-111   size:52 data:"QDDaAAGjHs2qANiPAIPr8GbSYnvo6mFaZcEuHu6Ox6p3N8o+UXDGjvOw29xm2egyMgwYJw=="}]}  
Nov 25 06:43:41 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1384140324    chan:3  rfch:0  freq:867.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-3.0   rssi:-105   size:15 data:"QGP6mhWAZRYB3vt6IO2j"}]}  
Nov 25 06:43:41 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1471050028    chan:0  rfch:1  freq:868.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-12.2  rssi:-108   size:32 data:"QEEVASaAQIYBVs0PjeB/UP4Eql4m+cqAw9flelKFZ/g="}]}  
Nov 25 06:45:11 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1499835708    chan:4  rfch:0  freq:867.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-16.8  rssi:-108   size:19 data:"QEVECBSAAnMFQEQK8U8XNpz6aQ=="}]}  
Nov 25 06:45:11 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1525451220    chan:2  rfch:1  freq:868.500000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF11BW125"    codr:"4/5"  lsnr:2.5    rssi:-101   size:15 data:"QO1NYxWAUxoBE0WdWTMk"}]}  
Nov 25 06:45:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1544079916    chan:0  rfch:1  freq:868.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-18.0  rssi:-114   size:52 data:"QDDaAAFiNnJBAMgDAIe1hGh2fFk8slkwyxJCTalxHfZwb8pdlq3mF7+xvHXhDbomw2LCWw=="}]}  
Nov 25 06:46:42 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1599864972    chan:0  rfch:1  freq:868.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF10BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-10.8  rssi:-108   size:17 data:"QAhDxgDAYxoFEzrgD3chYRU="}]}  
Nov 25 06:46:42 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1633596508    chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-19.2  rssi:-115   size:52 data:"QDDaAAGpmfNeAO+mABxx4PjMSgcXYWyrakXIr1twB5JvzTR8KSQeKW5FADHUWi47GCf+9Q=="}]}  
Nov 25 06:46:42 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1652695292    chan:1  rfch:1  freq:868.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-13.0  rssi:-108   size:32 data:"QEEVASaAQYYBqBcp8eZ7jiMjpYksdRN0rMlEYTVVqTo="}]}  
Nov 25 06:48:11 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1670903476    chan:1  rfch:1  freq:868.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-16.5  rssi:-104   size:33 data:"QBsfuxWA/QIB4dwt6MZGrtJYR0sucLN74OL74Nwurgdj"}]}  
Nov 25 06:48:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1719742276    chan:4  rfch:0  freq:867.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-17.8  rssi:-108   size:52 data:"QDDaAAFp6Pk4AK01AKjzjdNu6WWSs/ThKEyg/0VuapVNSwWs00vtuj1CwSr8P8i+/QiIwQ=="}]}  
Nov 25 06:48:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1736469180    chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-16.0  rssi:-113   size:29 data:"QMDxZhWAwCgBUXOKf0XnX/UT8ci1RNB9R75sEkI="}]}  
Nov 25 06:49:51 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1837874988    chan:7  rfch:0  freq:867.900000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF11BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-17.5  rssi:-115   size:24 data:"QMa+ihUAYlcBnQGklQwvH9a10mAckczb"}]}  
Nov 25 06:51:11 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1848228195    chan:0  rfch:1  freq:868.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:9.8    rssi:-82    size:64 data:"QE8v1RWAJXEBYcWEUOQOIbKYhkk03czcnPP5gxDLu60XuyHhZSgXp9WufWYTZfPWhLDbua+TtbaLG3ahEC2YHw=="}]}  
Nov 25 06:51:11 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1858364572    chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:10.0   rssi:-90    size:64 data:"QE+tOhSAr3MB7aPomwYdlwS/Hz6/4w2PAASX5rqmpIBhYRm+nqbJ/oDwM1c3zGRSLSHF3KJFQ3A19gTuEODZ5w=="}]}  
Nov 25 06:51:11 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1863342732    chan:4  rfch:0  freq:867.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-16.8  rssi:-106   size:52 data:"QDDaAAEoR1/NACh4AAg0RyCxkf0pcmmKeCPYSmdXjT2e7wE38GgEeGoF9So+5i5yN00x1g=="}]}  
Nov 25 06:51:11 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":1867000212    chan:2  rfch:1  freq:868.500000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-12.2  rssi:-101   size:45 data:"gDI3QRSDwBEG/wgBOHh13Ec46XXYEkFzLw+bT5iWDkWcu+yeVvqGzWIg9XGo"}]}  
Nov 25 06:53:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2034002363    chan:2  rfch:1  freq:868.500000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:7.5    rssi:-82    size:64 data:"QPpWNBWAQhEBIeQI08GfmutuVj89LibB/LAYvSWK/rzZ+m64mLris4ZeOnuGnlEPFwzepa+V2bKWQaNgwIe16g=="}]}  
Nov 25 06:55:11 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2066389396    chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-19.8  rssi:-115   size:24 data:"QGL0lhSASQABGFa341iS4FZZY1r5HWBy"}]}  
Nov 25 06:58:41 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2283904012    chan:7  rfch:0  freq:867.900000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF11BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-15.0  rssi:-115   size:24 data:"QDGEIBQAVEMBBolfsiAjvRUviOdxhQzV"}]}  
Nov 25 06:58:41 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2309240100    chan:5  rfch:0  freq:867.500000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-16.8  rssi:-111   size:34 data:"QN+tCyaAAAABZh5KHhFxqHwO3ojDJrdxsF4Ltq4dKMRzAw=="}]}  
Nov 25 06:58:42 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2328409188    chan:7  rfch:0  freq:867.900000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF8BW125" codr:"4/5"  lsnr:-9.0   rssi:-114   size:20 data:"QAH5khSASDMCYUNv+M0rBp0zE70="}]}  
Nov 25 07:00:37 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2484116348    chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-5.5   rssi:-109   size:15 data:"QK04JRSAKxMBMUp6Y5Np"}]}  
Nov 25 07:01:55 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2493570772    chan:0  rfch:1  freq:868.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-19.5  rssi:-109   size:27 data:"QJ+BLBUAsGIBYXITGSWPsKVBt6Aj7xgDNUb8"}]}  
Nov 25 07:01:55 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2520247716    chan:4  rfch:0  freq:867.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF8BW125" codr:"4/5"  lsnr:1.0    rssi:-102   size:23 data:"QElJsRWAdAEBX0YB9R6nZGAhUBqMEJc="}]}  
Nov 25 07:01:55 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2544728740    chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF10BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-8.5   rssi:-112   size:28 data:"QAhDxgDAZRoFE+5q2xzzbQnqSN7Eyg14pURrMg=="}]}  
Nov 25 07:01:55 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2571490836    chan:1  rfch:1  freq:868.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-15.8  rssi:-111   size:42 data:"QPpNoRWA8g8BOH7rkA1x/RMU2Uj63BMrGwUZYA3/rarABP99tlEON5iL"}]}  
Nov 25 07:03:41 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2589398988    chan:0  rfch:1  freq:868.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-17.0  rssi:-108   size:29 data:"QDm5qhWAuJQFC6E3lU70Gi2NrSkC3Lu1MqYFhO4="}]}  
Nov 25 07:05:11 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2699767372    chan:0  rfch:1  freq:868.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-13.8  rssi:-113   size:19 data:"QEVECBSAA3MFiUgZuOhb94/DCQ=="}]}  
Nov 25 07:05:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2716790795    chan:3  rfch:0  freq:867.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:2.5    rssi:-100   size:23 data:"QLWLwBSA1hwBDIfOsAyC6cBaVtBMU3M="}]}  
Nov 25 07:05:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2742788732    chan:7  rfch:0  freq:867.900000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-12.0  rssi:-113   size:32 data:"QEEVASaAR4YBGgU1ods/AoKF3Q37+sXP0qJcsOpAfIs="}]}  
Nov 25 07:05:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2748435340    chan:4  rfch:0  freq:867.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:9.8    rssi:-82    size:64 data:"QE8v1RWAJnEBoANBusWzX7R/ESYFoSTSqpZCQz8+u16rf+prkKxWEYc3vf8xACMgM677VeTlRoyvsCS6e1U7cA=="}]}  
Nov 25 07:05:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2758570835    chan:2  rfch:1  freq:868.500000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:7.0    rssi:-89    size:64 data:"QE+tOhSAsHMB4pEZj3yYoIbRsQ98SXfQHdbD2NWlA/VICADsJV2xyH/hX02AI7QxQiTsDmBi1azPx+Lfid/ZqQ=="}]}  
Nov 25 07:08:37 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2889383572    chan:4  rfch:0  freq:867.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-16.0  rssi:-105   size:29 data:"QDm5qhWAuZQFPOc8LbLwyP7wBHRvrjEqCHRw2MM="}]}  
Nov 25 07:08:37 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2924487700    chan:0  rfch:1  freq:868.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-14.5  rssi:-101   size:32 data:"QEEVASaASIYBDWd8s9McacT0jmJm0E/cN1OqYy46/KQ="}]}  
Nov 25 07:08:37 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2934213700    chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:9.8    rssi:-84    size:64 data:"QPpWNBWAQxEBeLlqzViM6aoBqp/o9LECiQCqvGBuWiLTKOV7jF7yJGH8MlIbtxMG+agL+ud7NOzoQagto4gU9Q=="}]}  
Nov 25 07:08:37 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2973473852    chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:9.5    rssi:-85    size:47 data:"QMwH9xWAbnIB/ZhQzhKclW7gjjhYooozT6aim1O4UqBQ74HSqXDDjUUiKpyMQ6Q="}]}  
Nov 25 07:10:11 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":2984992092    chan:2  rfch:1  freq:868.500000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF10BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-12.8  rssi:-111   size:17 data:"QAhDxgDAZhoFksrl/HjSH94="}]}  
Nov 25 07:10:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":3012726132    chan:3  rfch:0  freq:867.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-17.8  rssi:-106   size:24 data:"QGc7ixWAKgABva1/Q867n74AvqRR/tS8"}]}  
Nov 25 07:12:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":3144698588    chan:3  rfch:0  freq:867.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF10BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-14.0  rssi:-107   size:28 data:"QAhDxgDAZxoFTQ9u+Z2L4+KTSkfGllKdJvIE5g=="}]}  
Nov 25 07:13:41 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":3189367172    chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-10.0  rssi:-112   size:29 data:"QDm5qhWAupQF1mLqgVQmYj4hV5unzAw1NgO+M+o="}]}  
Nov 25 07:13:42 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":3222836228    chan:7  rfch:0  freq:867.900000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-18.2  rssi:-113   size:29 data:"QOidVBSAz5QFV3PUuie+pJrOhgnFHPybwB8DofI="}]}  
Nov 25 07:17:42 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":3469530572    chan:3  rfch:0  freq:867.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-14.2  rssi:-107   size:32 data:"QEEVASaAS4YBd24fj6A9pA8JiSLseYh9jYc/GYOoNck="}]}  
Nov 25 07:19:41 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":3538241236    chan:4  rfch:0  freq:867.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF11BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-14.0  rssi:-107   size:25 data:"QJVxuRUB9wAIAS3R6b5YEE9KVs71oYBZ4g=="}]}  
Nov 25 07:21:11 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":3646590484    chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:9.5    rssi:-80    size:66 data:"QE8v1RWCJ3EDBwH107ysaGCJimAKwpTKNm/0/KukakWxadA+YNxJeXc1pdE5qOC6C+0RF0L3H2rYo+tDPhG5wUwT"}]}  
Nov 25 07:21:11 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":3658777051    chan:3  rfch:0  freq:867.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:8.8    rssi:-91    size:64 data:"QE+tOhSAsXMBgPRLFJFG/dBkjkwmjQ/j1F/YSXP21PZET7QnklJDZpiLCT8bm+mAyjEWiDkXZNpBQK/fxiICvA=="}]}  
Nov 25 07:22:57 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":3744663492    chan:0  rfch:1  freq:868.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF10BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-9.2   rssi:-109   size:28 data:"QAhDxgDAaBoFpr22atBjuXeGwAQMXV2xD1bVNQ=="}]}  
Nov 25 07:24:41 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":3834425003    chan:0  rfch:1  freq:868.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:8.8    rssi:-82    size:64 data:"QPpWNBWARBEB+BC/o3BoUy1AKdhOP7Rkk6hpquupva9gH0sr0awMQJNUBUMPGv+z5tw4Uzmiy3wPhV1CZ3AV7g=="}]}  
Nov 25 07:24:42 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":3928760476    chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-9.0   rssi:-112   size:19 data:"QK5QlRWAEXoFm8KcxdS/YJAF4w=="}]}  
Nov 25 07:30:41 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":4196227340    chan:7  rfch:0  freq:867.900000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-14.8  rssi:-103   size:32 data:"QEEVASaAT4YB6VLvoxhRqSf3JAF7jnZYS3Rw622e6a0="}]}  
Nov 25 07:32:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":50154612  chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF11BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-11.2  rssi:-108   size:28 data:"QAhDxgDAahoFrtT0FpHNGin8yGQQTsSsd/plGg=="}]}  
Nov 25 07:32:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":82959148  chan:0  rfch:1  freq:868.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-12.2  rssi:-101   size:32 data:"QEEVASaAUIYBt8JOESrBQnka132jRF4ZvK6MuVFSulw="}]}  
Nov 25 07:34:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":182666724 chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:10.2   rssi:-81    size:56 data:"QOOq8RWAGRABUXuRRVZ8FOlBtetjroj2zk4CfQA2fLhknwIUiLl27dKan5ER3AydBQ0nSYxsXfY="}]}  
Nov 25 07:35:42 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":246541004 chan:7  rfch:0  freq:867.900000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF10BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-10.8  rssi:-111   size:28 data:"QAI8ZQHA7xEFxXV8mPOVOeyBfEd+l+nRpp27bw=="}]}  
Nov 25 07:35:42 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":251825107 chan:3  rfch:0  freq:867.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:9.5    rssi:-84    size:64 data:"QE8v1RWAKHEBZQObTarPRVCcv2pRqcYPfozSC+Jsz/eYJ1dPEXckkL9DI9eApUZ04mxDOusMm//MyvTUDdU8hg=="}]}  
Nov 25 07:35:42 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":264015907 chan:0  rfch:1  freq:868.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:9.5    rssi:-93    size:64 data:"QE+tOhSAsnMBRl6513dWjhYLf3sb63LsBpq+3dktp/vql228Wavl1H/RoFHJdaNT5u2XJNVXVkz0SPFlYOAAjQ=="}]}  
Nov 25 07:35:42 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":264604580 chan:1  rfch:1  freq:868.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-16.5  rssi:-109   size:32 data:"QEEVASaAUYYBuhrY//nprge8Hb8QfgVzbpc+Izi7ZZw="}]}  
Nov 25 07:36:53 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":347469851 chan:1  rfch:1  freq:868.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:8.5    rssi:-89    size:64 data:"QE+tOhSAs3MBuMJAVp3OWmgP8S7KR0PqDU5cuP1AHg00Zd3AWYN1n1My7iWnndYsv/cAwOr65bppQ+5X5HJMKg=="}]}  
Nov 25 07:36:53 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":354221107 chan:3  rfch:0  freq:867.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:10.2   rssi:-82    size:64 data:"QE8v1RWAKXEB8xZifCHAvXMkpV4huDVw5MSB/gMQW3fLSE9+H1XD7xrZtD2kK3WJW7ql3hGf9L0HX9XN10/gqg=="}]}  
Nov 25 07:36:53 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":355909836 chan:7  rfch:0  freq:867.900000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:9.2    rssi:-87    size:47 data:"QMwH9xWAb3IBrutXaAuXs2c0bgGGrBsTrVxnPPPQVPu7mY1+l0/0perHV2vaeOQ="}]}  
Nov 25 07:38:11 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":374467940 chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-13.8  rssi:-115   size:31 data:"QMgu1BSAu5wBENVnWGJdR36bQukbRdmhKQ9PdAqfwg=="}]}  
Nov 25 07:38:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":414434371 chan:1  rfch:1  freq:868.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:9.2    rssi:-78    size:64 data:"QE8v1RWAKnEBLRdQzOQzVj64p54YPpk5Jouo20DC0GS0sldHY2WnII1V6YrLNBEwE7D5D90E/WQb0hSICK42Mg=="}]}  
Nov 25 07:38:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":415989316 chan:7  rfch:0  freq:867.900000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:8.0    rssi:-97    size:64 data:"QE+tOhSAtHMBlljaSC/u1yuoBm4WjofbQSHoQATr99ACdhBba5wE7gNH1Sq14J9qDEBtOagld/TuWH4XS8Rysw=="}]}  
Nov 25 07:38:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":416123412 chan:4  rfch:0  freq:867.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:8.8    rssi:-85    size:47 data:"QMwH9xWAcHIBIDhLWyVwOt7vp1Ei/PFio3m3lKxazq/qGT5pSVsa5henvT/mMgE="}]}  
Nov 25 07:38:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":437735988 chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:9.0    rssi:-91    size:47 data:"QMwH9xWAcXIB6vI5VYqgbO7LC7SI7IrKQC+O/v6d/ysufTri3fdyaXzYxq+2Ln0="}]}  
Nov 25 07:38:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":439668924 chan:4  rfch:0  freq:867.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:9.2    rssi:-93    size:64 data:"QPpWNBWARREBKt7R6nS8ogdV1WHbg2sDOnNjCWBL+EkiEh8HUXzifDzfLN773VMyztvOwZoZ17wDTObrYe3bvA=="}]}  
Nov 25 07:39:42 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":462272716 chan:0  rfch:1  freq:868.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-18.0  rssi:-111   size:19 data:"QBDs0BSA+nkFwlRwpXOr1j1j6A=="}]}  
Nov 25 07:39:42 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":497614756 chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF11BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-16.2  rssi:-109   size:24 data:"QJIX0RQASgABEjGzZk0moN3rJk5uRhUb"}]}  
Nov 25 07:39:42 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":497736339 chan:3  rfch:0  freq:867.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:8.0    rssi:-87    size:47 data:"QMwH9xWAcnIBgAxAXP+p9zp08v14FS6JGrAgsKmdZcn3jX9P9p8xueunPeIDMMM="}]}  
Nov 25 07:41:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":560709300 chan:4  rfch:0  freq:867.300000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-1.2   rssi:-102   size:15 data:"QD107RWAnwIBA+YWqgBS"}]}  
Nov 25 07:41:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":565158763 chan:3  rfch:0  freq:867.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:9.2    rssi:-83    size:56 data:"QOOq8RWAGhABSkYYlLa4iS2NCjIcAt0l461IX6I6dCUB25DF5SXiduv+GXj1siPw8d0REfi1ySM="}]}  
Nov 25 07:41:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":605510884 chan:0  rfch:1  freq:868.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF11BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-8.5   rssi:-109   size:17 data:"QAhDxgDAaxoFv/cpFIPUhHg="}]}  
Nov 25 07:41:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":628002348 chan:3  rfch:0  freq:867.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-15.5  rssi:-108   size:32 data:"QEEVASaAU4YBb3mcMtIoFI4ZKkgpFK8cnfIKt8ICBwI="}]}  
Nov 25 07:42:32 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":650119412 chan:3  rfch:0  freq:867.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF11BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-12.2  rssi:-109   size:28 data:"QAhDxgDAbBoFyydkmVS2z8vsN7riR7MNI6Tcww=="}]}  
Nov 25 07:42:32 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":654412059 chan:0  rfch:1  freq:868.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:8.5    rssi:-92    size:64 data:"QE+tOhSAtXMBPyJVTQQ9T7MsJ7VN4IXPR0pR19QfEFPnZk/7hlsg4ZWWdsQzLanEfbzOsJZ9ZnKEHi1CqXVZEg=="}]}  
Nov 25 07:42:32 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":655568284 chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:9.0    rssi:-99    size:33 data:"QHgO1hSARxUBR2N1sdKrl3tjP3H0TxC07aC43VGNm69h"}]}  
Nov 25 07:42:32 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":685525724 chan:2  rfch:1  freq:868.500000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF11BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-10.8  rssi:-109   size:17 data:"QAhDxgDAbRoFI0jx6RDRsqE="}]}  
Nov 25 07:44:11 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":713886963 chan:3  rfch:0  freq:867.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:8.5    rssi:-94    size:64 data:"QPpWNBWARxEB0nqyM5jpgz8Ju0HrqTZGoVttRu8up7Hq1FIisO/Jpd4FHi5xg1IxBY6s/raqBxiLHUE4dzmLng=="}]}  
Nov 25 07:44:12 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":804663204 chan:7  rfch:0  freq:867.900000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-14.2  rssi:-114   size:19 data:"QEVECBSABXMFuvEk3lTE+kFw3Q=="}]}  
Nov 25 07:45:40 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":833725900 chan:3  rfch:0  freq:867.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-14.8  rssi:-109   size:19 data:"QK5QlRWAEnoFQfspo6EyPrM2/Q=="}]}  
Nov 25 07:45:40 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":862998123 chan:3  rfch:0  freq:867.100000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:9.0    rssi:-83    size:56 data:"QOOq8RWAGxABAA4WwXHYTWcfLHnPp6dAJ+DcRt/knGdcAGv5+3ygpSO+8pLXTzXElCwHPXMgshM="}]}  
Nov 25 07:45:40 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":900479652 chan:7  rfch:0  freq:867.900000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-11.8  rssi:-113   size:52 data:"QDDaAAFanlVsAPrZAGy8uq+QL8jfNIf2+AoqUbV9E0ESR+YCI0tp9hANAA27855aqtj6kA=="}]}  
Nov 25 07:45:40 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":900522964 chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:9.8    rssi:-94    size:64 data:"QE+tOhSAt3MBPxZuL6p87aqAQ1FOGZ7Lkp3br+64tk6KbR5E88eUBGj16WvaptMtMzktPShELFu18tLIiCEqUA=="}]}  
Nov 25 07:45:40 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":900479652 chan:7  rfch:0  freq:867.900000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF12BW125"    codr:"4/5"  lsnr:-11.8  rssi:-113   size:52 data:"QDDaAAFanlVsAPrZAGy8uq+QL8jfNIf2+AoqUbV9E0ESR+YCI0tp9hANAA27855aqtj6kA=="}]}  
Nov 25 07:45:40 JSON up: {"rxpk":[{"tmst":900522964 chan:6  rfch:0  freq:867.700000 stat:1  modu:"LORA" datr:"SF7BW125" codr:"4/5"  lsnr:9.8    rssi:-94    size:64 data:"QE+tOhSAt3MBPxZuL6p87aqAQ1FOGZ7Lkp3br+64tk6KbR5E88eUBGj16WvaptMtMzktPShELFu18tLIiCEqUA=="}]}

Wanneer ik sorteer op de beacons (size:52):
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mFRBRjf/Capture.jpg

Zijn er 10 beacons in de afgelopen circa 2uur, kijk ik bij de witnesses van mijn hotspot zie ik er hiervan maar 4 terug komen in dat zelfde tijdsbestek. Al deze 10 beacons zijn prima volgens de Pocv10 limits qua RSSI/SNR.

De andere twee hotspots hebben in deze periode 10 en 6 witnesses verwerkt, ik heb uiteraard (lees helaas) hun lora logs niet.

Volgende week ga ik mijn antenne verhogen met 1.5m, dan maar eens kijken of er veranderingen in het aantal gescoorde witnesses komen.

Mijn PVOutput

• Chris12
Via Helium.hiker.rocks (zeer handige site!) heb ik wat analyses gedaan van de laatste 3 dagen op de andere 2 hotspots.

Wat me daar opvalt is dat die betreffende hotspots ook veel RSSI waarden hebben boven de -115 tot -121, terwijl de max van de Heltec -115 lijkt te zijn als ik in mijn logs kijk? Is dit wellicht de mindere ontvangst gevoeligheid van de gebruikte lora module in de Heltec?

Zijn er hier ook andere mensen met een Heltec waarbij zij RSSI waarden zien in de lora logs tussen
de -115 en -122 ?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6WMnY0N/Capture.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VDFhFGf/Capture.jpg

Mijn witnesses komen trouwens binnen bij hun als:
hotspot 1 (op circa 350m afstand)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/k2RNFLq/Capture.jpg
hotspot 2 (op circa 600m afstand)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HHbtmxL/Capture.jpg

Vreemd is wel dat dus de witness van mij met -64/12.5 (RSSI/SNR) wel als valid witness daar op die hotspot is binnen gekomen??

Mijn PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:41
stormfly schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:31:
[...]

Lastig want als de Heltec ontvangers "doof" zijn door een productie/firmware fout. Dan kunnen ze nog steeds -114 ontvangen. Waar de Heltec dit signaal als -114 (signaal met veel ruis) ontvangt, zal een andere vendor dit signaal mogelijk als -90 (ruisvrij) weergeven omdat hun ontvangers de heltec uitdaging niet hebben.
Heltec geeft aan dat er mogelijk een probleem is met de gain amplifier van de ontvanger en dat dit wellicht te tunen valt.
Als je dat plot op de LAB test van de gebruiker op het heltec forum. Dan kan je zien dat andere vendoren het volledige rode gebied nog meenemen in de ontvangst. En de Heltec stop net op de overgang van oranje naar rood. Waarmee je locaties verder weg, of met matige binnen antennes dichtbij, niet goed kunt ontvangen.

When RSSI dropped below -95dBm Heltec #1 and #2 stopped receiving LoRa packets.
Sensecap #1 and #2 continued to receive until about RSSI -110dBm to -120dBm.
LoRa is veel gevoeliger en komt een stuk verder(de ontvangers gaan tot -135dB).

Voor nu zou ik nog even afwachten en geen Heltec kopen overigens.

Misschien moet ik er maar eens een uitgebreide Reddit post aan gaat toewijden. Wellicht dat dit Heltec wakker maakt. Tot nu toe negeren ze mij. :) :/

[ Voor 9% gewijzigd door LED-Maniak op 25-11-2021 10:23 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
LED-Maniak schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:14:
[...]

Heltec geeft aan dat er mogelijk een probleem is met de gain amplifier van de ontvanger en dat dit wellicht te tunen valt.

[...]

Check ik reageerde ook net in discord met een screenshot van @Chris12 dat -120 heel normaal is. Tnx voor de aanvulling van -135.
Ja dat is precies 10 dagen te laat :'(
Misschien moet ik er maar eens een uitgebreide Reddit post aan gaat toewijden. Wellicht dat dit Heltec wakker maakt. Tot nu toe negeren ze mij. :) :/
Dat zou geen gek idee zijn, volgens mij zijn er al best wat helium threads...laten we vooral een pakkende titel kiezen. Heltec miners performing bad etc etc.

• DoeEensGek
LED-Maniak schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:14:
[...]

Software matig?
[...]

Ja ze reageren weinig, ook op anderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
Chris12 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:44:
Via Helium.hiker.rocks (zeer handige site!) heb ik wat analyses gedaan van de laatste 3 dagen op de andere 2 hotspots.

Wat me daar opvalt is dat die betreffende hotspots ook veel RSSI waarden hebben boven de -115 tot -121, terwijl de max van de Heltec -115 lijkt te zijn als ik in mijn logs kijk? Is dit wellicht de mindere ontvangst gevoeligheid van de gebruikte lora module in de Heltec?
Ik denk dat ze de ontvanger oversturen met teveel gain en daardoor de pakketten verminkt raken.
Zijn er hier ook andere mensen met een Heltec waarbij zij RSSI waarden zien in de lora logs tussen
de -115 en -122 ?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn witnesses komen trouwens binnen bij hun als:
hotspot 1 (op circa 350m afstand)
[Afbeelding]
hotspot 2 (op circa 600m afstand)
[Afbeelding]
Vreemd is wel dat dus de witness van mij met -64/12.5 (RSSI/SNR) wel als valid witness daar op die hotspot is binnen gekomen??
Gebaseerd op jouw -79 ervaring valt e.a buiten de POCv10 regels, de tabel gaat niet hoger. Als je voor een WiFi zender in huis gaat staan heb je -30dBm...ik hoop dat een miner de sterke signalen toch nog kan verwerken -80 tot -30 dBm. PoCv11 is ook live sinds 1 november.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
Een software fix inderdaad.
stormfly schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:34:
[...]

Ik denk dat ze de ontvanger oversturen met teveel gain en daardoor de pakketten verminkt raken.
Dat denk ik ook ja.
Gebaseerd op jouw -79 ervaring valt e.a buiten de POCv10 regels, de tabel gaat niet hoger. Als je voor een WiFi zender in huis gaat staan heb je -30dBm...ik hoop dat een miner de sterke signalen toch nog kan verwerken -80 tot -30 dBm. PoCv11 is ook live sinds 1 november.
PoCv11 is niet live. Dit is na het live gaan terug gedraaid. Anders zou je nog veel meer invalids zien.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• stormfly
LED-Maniak schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:36:
PoCv11 is niet live. Dit is na het live gaan terug gedraaid. Anders zou je nog veel meer invalids zien.
https://blog.helium.com/p...ll-to-action-4add36c75a1d dat haal ik hier niet uit, maar ik neem het wel van je aan.

• stormfly
Heltec Indoor Hotspot (HT-2808) main attributes:
Main hardware
CPU: Quad-core Cortex-A53 64-bit 1.5GHz;
RAM: 2G DDR4;
ROM: 32G eMMC 5.1;
LoRa baseband: SX1308 + SX1255/7 chipset.

https://www.semtech.com/p...eless-rf/lora-core/sx1308

Up to -139dBm sensitivity with SX1257 or SX1255 Tx/Rx front-end

[ Voor 43% gewijzigd door stormfly op 25-11-2021 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
[hashc0de — 11/09/2021
@here Rolling back PoCv11

Unfortunately, the core developers have identified an issue with data transfer that is related to LoRaWAN region mappings. In order to keep the network operating and transferring packets, we will need to roll back the poc_version value to 10 and turn off PoCv11 until we do a miner/Hotspot release.

We will be starting this process shortly.

Makers: Please be advised, we will be serving a mandatory release shortly to allow us to re-enable PoCv11 as soon as enough of the Hotspot fleet has a chance to upgrade.

Audit: https://github.com/helium/miner/blob/master/audit/var-100.md

• DoeEensGek

• stormfly

• Chris12
Wat een gezeik met Heltec zeg... Volgens mij zijn er software of firmware issues sinds v1.2.2 is het beduidend slechter.
Hopelijk is het onderzoek nog niet ten einde...

Welke hotspot zouden jullie kopen als je nu de keuze hebt?

RAK/sensecap/bobcat? Of een andere?

Mijn PVOutput

• DoeEensGek
Ik moet er eigenlijk even rustig voor zitten, maar naar wat ik begrijp zouden ze een patch kunnen doen, waardoor je een instelling krijgt in je dashboard. Alleen voor cheaters zou dit misbruikt kunnen worden. Maar heb het vlug doorgelezen. ;)

• Cave_Boy
DoeEensGek schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:19:
[...]

Ik moet er eigenlijk even rustig voor zitten, maar naar wat ik begrijp zouden ze een patch kunnen doen, waardoor je een instelling krijgt in je dashboard. Alleen voor cheaters zou dit misbruikt kunnen worden. Maar heb het vlug doorgelezen. ;)
Zo lees ik het eigenlijk ook maar vraag me af of dit cheaten niet beetje teniet gedaan wordt door de komende update.

• stormfly
Chris12 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:18:

RAK/sensecap/bobcat? Of een andere?
Levertijden is een ding, 1400e voor op marktplaats. Hmzzzz

[ Voor 45% gewijzigd door stormfly op 26-11-2021 08:46 ]

• Zaratrass
  • Laatst online: 08-09 12:12
stormfly schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:21:
[...]

Levertijden is een ding, 1400e voor op marktplaats. Hmzzzz

Of MNTD:

MNTD. is a new brand created by RAKwireless (RAK) solely focused on making crypto-hardware accessible to everyday people. RAK is the same company that made the OG hotspots for Helium and has since manufactured the largest number of hotspots deployed to date.
heb een paar sensecaps te koop :)

• Chris12
Zaratrass schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:25:
[...]

heb een paar sensecaps te koop :)
Hèhè... Ruilen voor een goed ingedraaide Heltec. 5HNT per dag ech waar! })

Mijn PVOutput

• aldjay
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 15:46
Wat is beter?
Mijn Cotx op 7 meter hoog op zolder die van hout met dakpannen is.
Met een buitenantenne op 4 meter hoog op de garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Probleem met mijn vollopende disc is ook opgelost, ik heb denk ik vannacht een reset of zo gehad.
Hierdoor is de disc usage weer normaal.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QMYWybT/Capture.jpg

Echter moeten er nog wel een groot aantal blocks (5000st) ingelezen worden om weer gelijk te komen aan de block height. Deze laatste werkt trouwens ook weer (niet meer de get failed melding).

Ben benieuwd hoelang dit inlezen gaat duren, ik zie dat er sinds 1:30 vannacht geen activity meer is. Ik neem aan dat dit te maken heeft met het opnieuw inlezen van de chain?

[ Voor 3% gewijzigd door Chris12 op 26-11-2021 07:36 ]

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Chris12 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:22:

Echter moeten er nog wel een groot aantal blocks (5000st) ingelezen worden om weer gelijk te komen aan de block height. Deze laatste werkt trouwens ook weer (niet meer de get failed melding).

Ben benieuwd hoelang dit inlezen gaat duren, ik zie dat er sinds 1:30 vannacht geen activity meer is. Ik neem aan dat dit te maken heeft met het opnieuw inlezen van de chain?
Van de discord Heltect general chatbox een recentere snapshot ingelezen, welke ruim 4200 blocks verder was.
Nu nog maar 700 blocks in te lezen, dat gaat een stuk sneller!

Hier nog een interessante post op het heltec forum:
http://community.heltec.c...s-not-sent-to-helium/7823

Zo te zien hebben veel meer mensen last van het probleem van een groot aantal missende witnesses!

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Heb gister voor een paar (ongeveer 4) uur mijn antenne even veranderd van 6,5dBi naar een 3dBi. Nu snap ik dat dit natuurlijk een stuk minder krachtig is maar wat mij opviel is dat ik de uren erna gewoon niks deed ontvangen. Had de connectie nagelopen maar die was keurig. Deed erna de 6,5dBi er weer op en ik had 3 minuten later al enkele connectie met enkele.

De antenne staat i.v.m. renovatie binnen maar zoveel verschil had ik niet verwacht. Of is er toch iets anders nog aan de hand?

Insteek was trouwens kijken of ik meer om me heen zou kunnen oppikken. Blijkbaar is dat dus een no go:-)

Opmerking over het plaatje van @Chris12 .
Ik heb inmiddels ook de laatste versie van de Heltec firmware erop zitten. Echter ik zie bij het onderdeel Latest block height alleen de tekst Query from helium api.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Naar mijn ervaring is het beter wat minder snel conclusies te trekken en wat langer te wachten met testen van antennes, locaties of setups. Soms merk ik veranderingen pas anderhalve dag later voor dat het stabiliseert, een soort van rimpel effect lijkt het wel.
Ik heb nu thuis 2 dezelfde antenne's uit mijn dakraampje op 20cm van elkaar, de 1 een sensecap, de ander een bobcat. De sensecap staat wel 1 meter hoger. Deze heeft ook dubbele opbrengst. Volgende week wil ik de antenne's gaan wisselen.
Echter iedere verandering die ik doe, duurt 1-2 dagen voordat ik echt resultaat zie.
Kortom, omdat het netwerk nog best instabiel is moet iedereen wat minder zenuwachtig zijn :Y)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

aldjay schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:44:
Wat is beter?
Mijn Cotx op 7 meter hoog op zolder die van hout met dakpannen is.
Met een buitenantenne op 4 meter hoog op de garage?
Kom je maar op 1 manier achter. Ik zou beide testen voor een goede week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb midden oktober 2 linxdotminers besteld. Op de explorer zie je dat er in totaal nog maar 500 linxdot miners op het netwerk aangesloten zijn. Mijn ordernummer is 113xxx. Ik ga een refund aanvragen vrees ik :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:13
order nummer 12xx hier, ook nog geen linxdot binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:49:
Ik heb midden oktober 2 linxdotminers besteld. Op de explorer zie je dat er in totaal nog maar 500 linxdot miners op het netwerk aangesloten zijn. Mijn ordernummer is 113xxx. Ik ga een refund aanvragen vrees ik :( .
Hoe filter je op miner type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:08:
[...]

Hoe filter je op miner type?
ik zag dat voorbij komen in hun discord channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Mijn Heltec is trouwens al 10uur lang flatlined...geen enkele Activity.

Zal wel te maken hebben met de soort van automatische reset vannacht, en het daarop volgende blockchain inlezen (nu nog 240 blocks). De lora logging laat wel 6 beacons zien het afgelopen uur.

Kan iemand dat bevestigen? Iemand wel eens iets soortgelijks meegemaakt?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Chris12 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:19:
Mijn Heltec is trouwens al 10uur lang flatlined...geen enkele Activity.

Zal wel te maken hebben met de soort van automatische reset vannacht, en het daarop volgende blockchain inlezen (nu nog 240 blocks). De lora logging laat wel 6 beacons zien het afgelopen uur.

Kan iemand dat bevestigen? Iemand wel eens iets soortgelijks meegemaakt?
Heb zelf om de 30 a 60 min iets maar is niet heel veel activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aldjay
Stimulate14 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:37:
[...]

Kom je maar op 1 manier achter. Ik zou beide testen voor een goede week.
Ik ben benieuwd of dat in theorie veel uitmaakt voordat ik een buitenantenne koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

SultanPindakaas schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:07:
order nummer 12xx hier, ook nog geen linxdot binnen.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:49:
Wanneer hebben jullie besteld? Mijn ordernummer is #118

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

aldjay schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:10:
[...]

Ik ben benieuwd of dat in theorie veel uitmaakt voordat ik een buitenantenne koop.
Dan even de simulatie draaien, haal je veel info uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stimulate14 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:10:
[...]

[...]

Wanneer hebben jullie besteld? Mijn ordernummer is #118
5 oktober. ik heb mijn refund daarnet aangevraagd en 5min later al bevestiging ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:12:
[...]

5 oktober. ik heb mijn refund daarnet aangevraagd en 5min later al bevestiging ontvangen.
En welke ga je nu bestellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Heb zelf ook nog een order bij Linxdot staan (25 aug. 2021 besteld) order 18xxx. Zit ook erover te denken deze te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stimulate14 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:13:
[...]

En welke ga je nu bestellen dan?
goeie vraag. dit was nu wel een tegenvaller omdat ik de miner hoopte einde januari te ontvangen maar dat zou nooit gelukt zijn. zijn er andere bedrijven die nog voor einde januari zouden kunnen leveren als ik nu ergens een aankoop doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:26:
[...]

goeie vraag. dit was nu wel een tegenvaller omdat ik de miner hoopte einde januari te ontvangen maar dat zou nooit gelukt zijn. zijn er andere bedrijven die nog voor einde januari zouden kunnen leveren als ik nu ergens een aankoop doe?
Volgens mij is het allemaal ruk.
Ik heb voor Linxdot gekozen ivm creditcard aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Stimulate14 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:02:
[...]

Volgens mij is het allemaal ruk.
Ik heb voor Linxdot gekozen ivm creditcard aanschaf.
Dat was bij mij wel een van de punten waarom ik die deed plus ze gaven aan wanneer er geleverd zou worden. Dit is echter ook weer uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Cave_Boy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:09:
[...]

Dat was bij mij wel een van de punten waarom ik die deed plus ze gaven aan wanneer er geleverd zou worden. Dit is echter ook weer uitgesteld.
Op Discord komt ook geen echt antwoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris12
Zojuist (net voor de regen) mijn antenne anderhalve meter verhoogt.
De komende tijd maar eens kijken of dat wat meer witnesses/beacons gaat opleveren. Voorlopig nog steeds flatlined voor nu 13uur :'( , maar dat komt omdat ik nog wat blocks achterloop op de chain denk ik (nu nog 180st).

Oude situatie:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/K6x3Qbm/signal-2021-11-13-15-01-22-430.jpg

Nieuwe situatie:
(150cm hoger, en de mast+antenne volledig waterpas)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fF4zJY4/20211126-132426.jpg

PS. Oude mastvoet van 120cm (blueqon, 42mm doorsnede, gegalvaniseerd staal), zonder tegelvoet, komt binnenkort te koop op MP.

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabrielZ
Nieuwe situatie:
[Afbeelding]

Wat heb je gedaan als bliksembeveiliging?
En waar heb je de nieuwe buis vandaan?
Je hebt enkel een nieuwe buis op dezelfde voet gemonteerd?

[ Voor 22% gewijzigd door GabrielZ op 26-11-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aldjay
Heeft het nog wel zin, vanwege de laatste PoC aanpassingen, om een 6dbi antenne op het dak van mijn garage te zetten op 4 meter hoog. Of merk ik dan geen/weinig verschil met de 7 meter hoog binnen op zolder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aldjay
Stimulate14 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:10:
[...]

Dan even de simulatie draaien, haal je veel info uit.
Waar kan ik die simulator vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
GabrielZ schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:57:
Nieuwe situatie:
[Afbeelding]

Wat heb je gedaan als bliksembeveiliging?
En waar heb je de nieuwe buis vandaan?
Je hebt enkel een nieuwe buis op dezelfde voet gemonteerd?
Bliksem beveiliging via een zogenaamde lightning arrestor. Via heliumhotshop.nl

Ik heb een nieuwe voet + buizen (3x 1m, maar nu 2 delen gebruikt) gekocht. Ik had de voet al.
Bij schotelzaak.nl heb ik het vandaan.
Maar als je zoekt op blueqon insteekmast dan vind je zat andere aanbieders.

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
Na 18uur inactief te zijn geweest, is mijn Heltec hotspot het laatste uur zomaar weer witnesses aan het oppakken. Het moet niet gekker worden...5 van de 12 beacons uit de lora logs.

Nog altijd niet een goed resultaat, maar als ik de 2 omliggende RAK hotspots bekijk hebben die ook 4-5stuks verwerkt.

Zien andere Heltec eigenaren verschil met de v1.2.3 firmware?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Chris12 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:55:
Na 18uur inactief te zijn geweest, is mijn Heltec hotspot het laatste uur zomaar weer witnesses aan het oppakken. Het moet niet gekker worden...5 van de 12 beacons uit de lora logs.

Nog altijd niet een goed resultaat, maar als ik de 2 omliggende RAK hotspots bekijk hebben die ook 4-5stuks verwerkt.

Zien andere Heltec eigenaren verschil met de v1.2.3 firmware?
Heb een ongeveer zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Chris12 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:15:
Zojuist (net voor de regen) mijn antenne anderhalve meter verhoogt.
De komende tijd maar eens kijken of dat wat meer witnesses/beacons gaat opleveren. Voorlopig nog steeds flatlined voor nu 13uur :'( , maar dat komt omdat ik nog wat blocks achterloop op de chain denk ik (nu nog 180st).

Oude situatie:
[Afbeelding]

Nieuwe situatie:
[Afbeelding]

PS. Oude mastvoet van 120cm (blueqon, 42mm doorsnede, gegalvaniseerd staal), zonder tegelvoet, komt binnenkort te koop op MP.
Die oude situatie ziet er veel beter uit. Kijk wat een mooie blauwe lucht ipv die grijze grauwe bewolking. ;)

Hier trouwens nog geen bijzonderheden genoteerd. Vanmorgen een witness gedaan op de dichtstbijzijnde hotspot. Die had ik elke keer. Daarna een rustig dagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:57:
[...]

Heb een ongeveer zelfde resultaat.
Zelfde als in "hetzelfde als de afgelopen dagen" of zelfde als in " ik zie ook een verbetering tov de afgelopen dagen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
stormfly schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:14:
[...]

Zelfde als in "hetzelfde als de afgelopen dagen" of zelfde als in " ik zie ook een verbetering tov de afgelopen dagen"
Ik zie geen verbetering tegenover de afgelopen dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
DoeEensGek schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:32:
[...]

Die oude situatie ziet er veel beter uit. Kijk wat een mooie blauwe lucht ipv die grijze grauwe bewolking. ;)
De grauwe grijze bewolking is typerend voor de status van vele Heltec hotspots op dit moment ;)

De volgende keer photoshop ik weer de mooie Funda blauwe wolken lucht erachter ;)

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
Chris12 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:11:
[...]

Bliksem beveiliging via een zogenaamde lightning arrestor. Via heliumhotshop.nl

Ik heb een nieuwe voet + buizen (3x 1m, maar nu 2 delen gebruikt) gekocht. Ik had de voet al.
Bij schotelzaak.nl heb ik het vandaan.
Maar als je zoekt op blueqon insteekmast dan vind je zat andere aanbieders.
waar heb je de aarde van de lightning arrestor op bevestigd?
Pagina: 1 ... 13 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.