Ik merk hetzelfde op bij mijn hotspot (Heltec), als ik die vergelijk met 2 andere hotspots op 400-800m afstand (Cal-Chip Connected device). We hebben allemaal dezelfde hoogte en ook de LoS is vrijwel overal gelijk.
De andere twee hebben beduidend meer activity en ook rewards, zo'n 2x zoveel.
Ik heb ik de lora log circa 12 poc beacons, echter in de Activity van de hotspot maar 6 witnesses in dat tijdsframe.
Mijn hotspot (beacon/witnesses): 191/115
De andere 2: 313/124 en 301/115
Van deze hotspots is er eentje net zoals ik circa 2 weken actief, de andere al 3-4maanden.
Wellicht dat dit er wat mee te maken heeft? De afgelopen 2 weken waren natuurlijk ook niet de beste weken om te starten met een nieuwe hotspot, door de vele issues van het helium netwerk.
Op de Heltec discord chat loopt een zeer interessante discussie over het underperformance van de Heltecs tov. andere hotspots. Een oorzaak is daar nog niet ontdekt, maar het kan bv. de antenne aansluiting/connector wezen of het type lora GW IC en dan het aantal demodulators in die chip (8/16). Ik volg dat met grote interesse.
@
LED-Maniak, ik weet dat jij over bovenstaande veel input/reacties geeft, heb jij nog wat meer aanvullingen hierop?