[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 40 Laatste
Acties:
  • 252.380 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
Om het maar eens inhoudelijk over F1TV te hebben.

Man man man wat is en blijft die Sam Collins toch waardeloos. Net de post-show gekeken. Maar zijn verhalen zijn zo onsamenhangend en warrig. Hij presteert het om de inhaalactie van Verstappen op Bottas te vertellen als zijnde inhaalactie om de leiding (eerst Hamilton inhalen bij de herstart, later Bottas inhalen). En vervolgens mag hij nog een beetje vertellen over het fastest lap verhaal, en is het een beetje van: "Verstappen reed uiteindelijk de snelste ronde, maar die werd hem afgenomen omdat die over de track limits ging. Ik neem aan dat dat in bocht 1 of 2 was. [...] Ik krijg nu te horen dat het in bocht 14 was.". Echt waar-de-loos. 9/10 kreeg vraag ik mij bij hem daadwerkelijk af of hij de race wel gezien heeft, of dat hij een stukje improvisatie aan het doen is bij willekeurige beelden bij de race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
wel apart dat het bij de 1 wel goed werkt en bij de andere niet.

de race iedergeval zonder problemen kunnen kijken op android tv met bijhorende app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:21:
Om het maar eens inhoudelijk over F1TV te hebben.

Man man man wat is en blijft die Sam Collins toch waardeloos. Net de post-show gekeken. Maar zijn verhalen zijn zo onsamenhangend en warrig. Hij presteert het om de inhaalactie van Verstappen op Bottas te vertellen als zijnde inhaalactie om de leiding (eerst Hamilton inhalen bij de herstart, later Bottas inhalen). En vervolgens mag hij nog een beetje vertellen over het fastest lap verhaal, en is het een beetje van: "Verstappen reed uiteindelijk de snelste ronde, maar die werd hem afgenomen omdat die over de track limits ging. Ik neem aan dat dat in bocht 1 of 2 was. [...] Ik krijg nu te horen dat het in bocht 14 was.". Echt waar-de-loos. 9/10 kreeg vraag ik mij bij hem daadwerkelijk af of hij de race wel gezien heeft, of dat hij een stukje improvisatie aan het doen is bij willekeurige beelden bij de race.
Sam Collins? https://www.skysports.com...-the-brazilian-grand-prix

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Die Sam Collins ja. Geen idee wat je verder met de link bedoelt, behalve dat die daar ook maar een raar verhaal afsteekt. Maarja, dat doet hij dus echt elke keer (op F1TV) en waarschijnlijk dus net zo goed in de rest van zijn journalistieke oeuvre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:57:
[...]
Die Sam Collins ja. Geen idee wat je verder met de link bedoelt, behalve dat die daar ook maar een raar verhaal afsteekt. Maarja, dat doet hij dus echt elke keer (op F1TV) en waarschijnlijk dus net zo goed in de rest van zijn journalistieke oeuvre.
Mr. Collins is zogezegd niet werkelijk een fan van Verstappen [understatement] en steekt dat al langer niet onder stoelen of banken, het zal hem dus aan zijn derrière roesten wat Verstappen aangaat. Die is meer fan van iemand anders ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@Spollie zojuist de race gekeken (dus niet live maar +4 uur).
als ik mn gesavede layout open (5 windows) dan crasht de hele applicatie bij het laden van de race (ik zie enkele secondes 30mbit++ over de lijn gaan en dan 'terminate' zonder foutmelding of niks.
alleen de algmeene broadcast kijken lukt wel.

race 2 en 1 van dit seizoen terugkijken gaat vlekkeloos (2.1.0).

zit er iets in de broadcast van race 3 wat t verprutst?

edit: dit gaat natuurlijk over RaceControl

[ Voor 5% gewijzigd door dyrc op 02-05-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:15:
[...]

Mr. Collins is zogezegd niet werkelijk een fan van Verstappen [understatement] en steekt dat al langer niet onder stoelen of banken, het zal hem dus aan zijn derrière roesten wat Verstappen aangaat. Die is meer fan van iemand anders ;)
Laat ik het dan anders zeggen. Bij de tech talk video's heb ik ook nog wel eens het idee dat hij niet weet wat de voorkant en de achterkant van een auto zijn. En dat gebeurt hem niet alleen bij de Red Bull auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:14
Ik heb de verlenging van mijn abonnement maar stopgezet. Dat is het beste signaal om af te geven. Het abonnement loopt nog door t/m 3 juni, dus dan hebben ze nog 2 races de tijd om de zaken op orde te krijgen, zodat ik dan kan besluiten of ik weer een abonnement neem.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 21:27
Ik heb een jaarabonnement, maar ik ga na gisteren ook opzeggen om in ieder geval ergens in de statistieken terug te kunnen komen..

Wel vreemd, sinds de start van F1TV ben ik abonnee en de eerste seizoenen verliepen voor mij zo goed als vlekkeloos, maar sinds dit seizoen had ik de vastlopers zo'n 1 à 2 keer per race, maar gisteren was het zeker wel een stuk of 10-15 keer raak. En altijd op momenten waar je het niet wilt hebben.. Echt vreemd dat ze dus zomaar iets veranderen zonder goed te testen. Tot slot nog het mooiste dat de illegale streams, en gebruiken van third party apps wel alle problemen verhelpt.

Als je dan als F1 zó gesponsord wordt door AWS, maar al 3jaar bezig bent om een beetje een goede en stabiele stream service neer te zetten moet je je echt achter de oren krabben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ga niet opzeggen, ik vrees dat we volgende week nog zo een prutverbinding krijgen. Maar dat het daarna wel gefixed gaat zijn.
Het is enorm vervelend, maar een alternatief zie ik niet echt voor mij.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:44
dyrc schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:21:
@Spollie zojuist de race gekeken (dus niet live maar +4 uur).
als ik mn gesavede layout open (5 windows) dan crasht de hele applicatie bij het laden van de race (ik zie enkele secondes 30mbit++ over de lijn gaan en dan 'terminate' zonder foutmelding of niks.
alleen de algmeene broadcast kijken lukt wel.

race 2 en 1 van dit seizoen terugkijken gaat vlekkeloos (2.1.0).

zit er iets in de broadcast van race 3 wat t verprutst?

edit: dit gaat natuurlijk over RaceControl
Stuur anders even je layout-file op (staat in %LOCALAPPDATA%\RaceControl). Grote kans dat het in de volgende release wel werkt, maar ik wil het wel even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
ArthurMorgan schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:47:
Ik ga niet opzeggen, ik vrees dat we volgende week nog zo een prutverbinding krijgen. Maar dat het daarna wel gefixed gaat zijn.
Ik hou me ook nog vast aan F1TV :), want hier is het alternatief bij KPN 15 euro p.m te gaan betalen.
Dan kies ik toch liever de goedkopere weg :), gisteren is de stream maar 1 keer onderbroken tijdens de race.
We mogen niet klagen O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

ArthurMorgan schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:47:
'Cancel subscription' zet alleen de automatische verlenging aan het eind van je abo uit dus prima om een signaal af te geven (geef als reden 'technical issues' aan). Je kan dus gewoon blijven kijken tot einde van je abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
G_Dragon schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:12:
[...]

Ik hou me ook nog vast aan F1TV :), want hier is het alternatief bij KPN 15 euro p.m te gaan betalen.
Dan kies ik toch liever de goedkopere weg :), gisteren is de stream maar 1 keer onderbroken tijdens de race.
We mogen niet klagen O-)
Ik ben Ziggo klant (alleen TV) dus kan het meeste wel al gratis zien, maar vind F1 TV toch wel wat toevoegen. Net als gisteren, waar ik met Engels commentaar wou kijken, want ik begin me steeds meer te storen en de Ziggo verslaggeving. Maar als de stream er dan om de zoveel minuten mee ophoudt, dan heb ik er natuurlijk niets aan.

Ik zie wel wat de toekomst brengt. Kan nu nog 2 races ‘testen’. Mijn ouders hebben ook Ziggo (alleen TV) en ook nog eens ESPN eredivisie. Voor €2 per maand extra kunnen zij Ziggo Sport Totaal er bij nemen en dan krijg je naast alle Ziggo Sport zenders (dus ook het Racing kanaal) er ook nog eens gratis F1 TV Pro bij. Die kun je dan koppelen aan je F1 account. Dan ben ik voor €2 per maand klaar en kan ook nog eens het Ziggo Sport Racing kanaal kijken. >:)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:53
G_Dragon schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:12:
[...]

We mogen niet klagen O-)
Same here, tijdens de race hing de stream (via de officieuze Android TV app) 1x, kwestie van 'back' en stream opnieuw starten, dat was te overzien.

Blijft wel belachelijk hoe 3rd party hobby apps het beter voor elkaar hebben dan de officiele FIA apps, maar ach :D FP2 heb ik via de browser gekeken, en dat was drama, inderdaad meerdere keren 'rood scherm', en alleen op te lossen door een refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 19:09

RoyK

Hobby tekenaar

Helaas is het een groter probleem waar veel mensen last van hebben gehad. Ook ik wat resulteerde in een: "klaar om te casten" tijdens de start 😱

Na 3x was ik het zat en heb ik de race op de iPad gekeken. Het is geen drama, maar ik wil het op mijn luxe TV kijken, niet op een 13" schermpje. Ze zullen de hete adem vast wel in hun nek voelen want ik kan me voorstellen dat veel mensen hier een abbo op hebben.

Wel is uitgekomen waar ik bang voor was door weg te gaan van Ziggo a 15 euro per maand, en voor 50 euro naar F1 te kijken via het internet. Dat tijdens de start de boel eruit ligt. Die kan ik afvinken en mag ik zwemmen in mijn eigen karma haha :D

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:17
RoyK schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:34:
Helaas is het een groter probleem waar veel mensen last van hebben gehad. Ook ik wat resulteerde in een: "klaar om te casten" tijdens de start 😱

Na 3x was ik het zat en heb ik de race op de iPad gekeken. Het is geen drama, maar ik wil het op mijn luxe TV kijken, niet op een 13" schermpje. Ze zullen de hete adem vast wel in hun nek voelen want ik kan me voorstellen dat veel mensen hier een abbo op hebben.

Wel is uitgekomen waar ik bang voor was door weg te gaan van Ziggo a 15 euro per maand, en voor 50 euro naar F1 te kijken via het internet. Dat tijdens de start de boel eruit ligt. Die kan ik afvinken en mag ik zwemmen in mijn eigen karma haha :D
Mijn tactiek was om te casten vanaf mijn telefoon en mijn telefoon constant aan te houden. Zodra de stream op de Chromecast stopte dan zetten ik meteen in de app het casten uit en kon ik verder kijken via de app tot een rustig moment. Op een rustig moment herstartte ik de app en kon ik de cast weer aanzetten zonder problemen. Ik had gelukkig niet dat elke 30 seconden de stream stopte, soms was het een paar minuten, soms 20 minuten. Maar goed, na 10 keer was ik er ook wel goed klaar mee ;w

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 03-05-2021 10:46 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spollie
Tijdens de race heb ik 1x een uitvaller gehad in Race Control, dat valt dan nog mee als ik de ervaringen van anderen lees. Wellicht was de load op het nieuwe platform nu zo veel hoger doordat alle apps sinds deze race ook op de nieuwe API zitten.

Ik ga nog wel een 'auto-recover' feature inbouwen, dus dat een uitvallende stream wordt gedetecteerd en automatisch wordt hervat. Dat zou maximaal een paar seconden moeten duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:00
Vind het wel jammer dat in de nieuwe F1TV app (Android) je niet meer zelf kunt bepalen welke screens je gelijktijdig zien wilt.
Voordeel is dan wel dat ik dit in 1x kan casten naar mijn TV.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7Q-2Ws_RCUfBibgkBtpFFvEy18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jv6PWp3Dnf7QgO01rHoulCic.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
schumi2004 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:51:
Vind het wel jammer dat in de nieuwe F1TV app (Android) je niet meer zelf kunt bepalen welke screens je gelijktijdig zien wilt.
Voordeel is dan wel dat ik dit in 1x kan casten naar mijn TV.
[Afbeelding]
Cool is dit de tablet versie? Ik ken alleen de telefoon-versie, daar kan het waarschijnlijk niet zo mee lijkt mij?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Luuk1983 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:14:
[...]

Cool is dit de tablet versie? Ik ken alleen de telefoon-versie, daar kan het waarschijnlijk niet zo mee lijkt mij?
Telefoon en dan pitlane view zoals dat op website heet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TROFlxIwRLJyYpZqWM2iuiUXTNQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RYwwvuVK6fMGuCZl9wNIbx9Q.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 12:05
dutiptv schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:40:
[...]

Gebruik je toevallig nog Kodi 18?
De F1TV addon is alleen beschikbaar voor Kodi 19
dat was het inderdaad. Dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:19
Rick Winkelman is komend weekend waarschijnlijk in Spanje aanwezig voor interviews etc.

https://www.grandprixradi...ls-pitreporter-in-spanje/

Blijkbaar was Jack Plooij en een camereman positief getest afgelopen weekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Plenkske schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:29:
Rick Winkelman is komend weekend waarschijnlijk in Spanje aanwezig voor interviews etc.

Was ook in de F1 aan tafel podcast. Olav mocht weer terug naar Spanje omdat die alleen naar Portugal was gereden en Jack was samen met de geïnfecteerde medewerker gereisd. Vandaar dat Olav weer 'vrijgelaten' is en Jack en medewerker 14 dagen in quarantaine moeten blijven in Portugal.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Spollie
Race Control 2.2.0 is zojuist gereleased:

Internal player:
- Performance and stability improvements
- Added zoom function to right-click menu
- Improved mouse hide behaviour
- Allow moving player window by dragging control bar
- Fixed window positioning when using non-default scaling setting
- Fixed thread abort exception when closing player window
- Fixed possible application hang when closing player window

General:
- Added setting for default audio language
- Prevent main window from starting larger than desktop resolution supports
- Improved sorting of archive episodes
- Fixed support for Windows 7 / 8 / 8.1

[ Voor 5% gewijzigd door Spollie op 05-05-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Bedankt! Het zou mooi zijn als Microsoft er in hun store ook het versienummer bij zou zetten, nu wacht ik een of twee dagen alvorens te downloaden maar het blijft een beetje gokken, of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
grun93 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:09:
[...]

Bedankt! Het zou mooi zijn als Microsoft er in hun store ook het versienummer bij zou zetten, nu wacht ik een of twee dagen alvorens te downloaden maar het blijft een beetje gokken, of niet?
Hij staat er al in dus je kunt hem nu updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Spollie schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:07:
Hij staat er al in dus je kunt hem nu updaten.
Zojuist geprobeerd, maar ik krijg nog steeds v2.1.0. Wel met een popup dat er een nieuwe release is maar die verwijst naar github. Daar staat een msi bestand maar die opent eerst met een melding dat de bron onbekend is en daarna dat ik eerst een x64 NET desktop runtime moet installeren?
Is die github versie anders dan die van de MS store? Kennelijk want ik heb Race Control immers al en heb er afgelopen weekend dankbaar gebruik van gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
grun93 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:25:
[...]

Zojuist geprobeerd, maar ik krijg nog steeds v2.1.0. Wel met een popup dat er een nieuwe release is maar die verwijst naar github. Daar staat een msi bestand maar die opent eerst met een melding dat de bron onbekend is en daarna dat ik eerst een x64 NET desktop runtime moet installeren?
Is die github versie anders dan die van de MS store? Kennelijk want ik heb Race Control immers al en heb er afgelopen weekend dankbaar gebruik van gemaakt.
Er zijn twee versies, de Microsoft Store versie (die jij waarschijnlijk hebt) en de MSI-installer. De MSI-installer moet je zelf bij elke update downloaden en installeren. De Microsoft Store versie zou zichzelf moeten updaten, maar ik merk dat dat niet altijd even snel gebeurt. Je kunt even de Microsoft Store app openen en naar 'Downloads en updates' gaan en dan op 'Get updates' klikken, dan forceer je de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
Spollie schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:30:
Je kunt even de Microsoft Store app openen en naar 'Downloads en updates' gaan en dan op 'Get updates' klikken, dan forceer je de update.
Dat werkte, het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:20
Ik was dus niet de enige met issues met casten. Voor het eerst dat ik issues heb, maar ook voor het eerst dat er casting-functionaliteit in de app zit.

Dat gezegd hebbende.... Ziggo Sport Totaal casten had exact hetzelfde gezeik. Dus heb ongeveer 5x gewisseld tussen Ziggo en F1TV.

Maar eens kijken naar die onofficiele Android TV app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:41
Plenkske schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:29:

En nu ook bevestigd. Rick was vanochtend vroeg van Amsterdam -> Barcelona aan het vliegen (stond op zijn Instagram stories).
Nu alleen nog officieel de testen bij het circuit zodat hij in de mediabubbel kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
M'n F1TV abbo loopt af. Iemand tips om met korting te verlengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:48
dreester schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:59:
Ik heb wel een 20% kortingscode voor je maar dan mag je geen klant zijn (lees nieuw account) in geval van interesse PM me maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
dreester schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:59:
Ik had deze code gebruikt, misschien werkt deze nog: F1TV25

Eventueel deze: BACK25

Ben nog aan het zoeken naar andere code want heb er ergens 1 op een NL F1 blog/site gezien.

/Edit
Kan hem niet meer terug vinden dus hoop dat 1 van bovenstaande werkte voor je ;)

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 06-05-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 11:02
Van het weekend f1tv pro gebruikt i.c.m. de Chromecast. Het verbaasde me dat dit niet goed werkt, heb veel haperingen en vastlopers gehad.

Heb Chromecast ultra's bekabeld aangesloten en getest met iPad en Android telefoon.

Ben ik de enige, of hebben meer deze issues gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000

Harrie

NederVlaming

Ik heb gezien dat je met de nieuwe app (en streams?) nu ook kan timeshiften, wat vroeger niet ging. Dat vind ik een goede toevoeging.
(Ik kon toch in elk geval pauzeren in een live uitzending, of werkt dat ook maar tot de buffer leeg is?)

In ruil daarvoor zitten we nu met die problemen en haperingen :+

[ Voor 29% gewijzigd door Harrie op 06-05-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hellboy! schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:12:
Van het weekend f1tv pro gebruikt i.c.m. de Chromecast. Het verbaasde me dat dit niet goed werkt, heb veel haperingen en vastlopers gehad.

Heb Chromecast ultra's bekabeld aangesloten en getest met iPad en Android telefoon.

Als je even wat terugleest dan kun je zien dat je blijkbaar niet de enige was (understatement) ;)

@Harrie pauzeren, vooruit- en terugspoelen gaat ook prima met de alternatieve Android TV app, enkel de storingen en onderbrekingen heb ik niet ervaren (indien ik de app afgelopen raceweekend ook daadwerkelijk gebruikte).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:48
Hellboy! schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:12:

Nee ze hadden een grote storing met (onder andere) de cast stream. Als je iets naar boven terugscrollt vindt je vele berichten erover inclusief tweets van F1TV

Edit: Spuit11 volgende keer eerst refreshen

[ Voor 4% gewijzigd door One-eye864 op 06-05-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 11:02
Bedankt, was op mijn phone aan het kijken en had te weinig de thread teruggekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

hardware-lover schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:33:
[...]

Als je even wat terugleest dan kun je zien dat je blijkbaar niet de enige was (understatement) ;)

@Harrie pauzeren, vooruit- en terugspoelen gaat ook prima met de alternatieve Android TV app, enkel de storingen en onderbrekingen heb ik niet ervaren (indien ik de app afgelopen raceweekend ook daadwerkelijk gebruikte).
Ik dacht dat pauzeren en/of terugspoelen in live uitzendingen niet ging? En dus als je een kwartiertje later was, je moest wachten tot de race afgelopen was en de replay beschikbaar kwam. Ik zal dat komend weekend eens proberen!

De interface van de alternatieve app ziet er niet zo gelikt uit, maar die werkte verder wel prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Harrie op 06-05-2021 18:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Heb mail gehad na mijn klacht
Onze excuses dat er het afgelopen raceweekend problemen zijn opgetreden bij het gebruik van je F1 TV-abonnement. Het probleem op de F1 TV-website was ontstaan doordat er ongeldige videobestanden uit het materiaalnetwerk kwamen, waardoor de videospeler steeds pauzeerde en bufferde.

Nadat we hadden vastgesteld wat het probleem was, heeft ons team aan een oplossing gewerkt en wijzigingen aangebracht zodat het probleem zich niet weer voordoet.

We hopen dat je uitkijkt naar de komende race dit weekend.

Bedankt dat je abonnee bent bij F1 TV.

Het team bij F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-09 13:01
ArthurMorgan schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:49:

[...]
Ik heb hem ook ontvangen en heb verder geen klacht ingediend of iets dergelijks. Denk dus een algemeen excuus briefje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56

[...]
Ik ook zonder klacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Laatst online: 22:15

vliegnerd

Nintendo fan.

Ook gehad.

Nieuw is dat ze dit keer uitleggen wat het probleem was. Dat geeft iets meer hoop dat het echt beter zal gaan…

Tot de volgend storing.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

[...]
Dat verklaart iets. Bij werkte het wel maar het voelde allemaal niet goed, ik vermoede een foutieve framerate ergens. Gelukkig had mpv er weinig problemen mee dus via f1viewer werkte ok.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harrie schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:44:
[...]
Ik dacht dat pauzeren en/of terugspoelen in live uitzendingen niet ging? En dus als je een kwartiertje later was, je moest wachten tot de race afgelopen was en de replay beschikbaar kwam. Ik zal dat komend weekend eens proberen!

De interface van de alternatieve app ziet er niet zo gelikt uit, maar die werkte verder wel prima.
Dat was idd eerder niet mogelijk, maar vorig weekend ging dat wel probleemloos tijdens de live uitzending.

De interface kan me eigenlijk niet zo heel veel schelen, zolang het maar goed en degelijk werkt d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenedeHaas
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-08 19:19
f1viewer op linux werkt ook prima in tegenstelling tot het kijken via chromium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Laatst online: 00:22
Heb hier nu tijdens FP1 exact dezelfde problemen als vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankyD86
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:56
De FP 1 is hier goed gegaan via Chromecast, geen uitval, in tegenstelling tot vorige week. Dat geeft de burger moed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
FP1 heb ik nu gewoon in de browser gekeken via Firefox, maar geen problemen ervaren. Ik heb er echter wel een hard hoofd in. Ze hebben het de hele tijd over dat het 'vorige week' niet goed was gegaan, maar ik had de race ervoor ook al allerlei problemen. Maar goed, het geeft de burger in ieder geval moed. Morgen de Chromecast maar eens aanslingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 20:04
F1viewer op de Shield werkt 100% goed.

Ik heb een vraagje aan hoe jullie het volgende doen, morgen en zondag kan ik niet live inhaken
op de stream. Dus ik wil het een uurtje later starten, het is dan nog bezig.

Hoe doen jullie dat?

Ik zie bij f1Viewer geen "start van begin". De F1tvpro app heeft dat ook niet. En om nou de stream
te starten en te gaan klungelen met terug spoelen vind ik een slechte optie.

ZiggoGo daar in tegen heeft wel een soort "herstart stream" knopje. Die zou ik dan kunnen gaan
gebruiken, maar liever kijk ik de F1tvpro stream. De kwaliteit is een veelvoud beter daarvan.

Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ppeterr schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:34:
Ik zie bij f1Viewer geen "start van begin". De F1tvpro app heeft dat ook niet. En om nou de stream
Ik denk wel dat dat laatste de enige optie is. Als ik het goed heb kan je de stream starten en in één keer de timeline naar het begin slepen. Maar zover ik weet is er geen 'start van begin' knop ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Luuk1983 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:36:
[...]

Ik denk wel dat dat laatste de enige optie is. Als ik het goed heb kan je de stream starten en in één keer de timeline naar het begin slepen. Maar zover ik weet is er geen 'start van begin' knop ofzo.
Ben er bang voor, grote kans wel dat ik dan iets mee krijg wat ik nog niet wil zien.
Heb altijd dat soort dingen, hele dag radio stilte. Stap om 16u in de auto - radio aan - en je hoort wat je niet wilt horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
ppeterr schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:38:
[...]

Ben er bang voor, grote kans wel dat ik dan iets mee krijg wat ik nog niet wil zien.
Heb altijd dat soort dingen, hele dag radio stilte. Stap om 16u in de auto - radio aan - en je hoort wat je niet wilt horen.
Ja ik ken dat gevoel.
Ik kijk eigenlijk altijd in de avond terug in verband met een tweeling van 2,5 jaar oud. Dat kijkt niet lekker overdag dus dan maar op het gemak in de avond.
Heel de dag alles ontweken en geen radio geluisterd maar wanneer de race dan wat later start en je klikt de Ziggo app aan en er verschijnt een 'meest gekeken' screenshot waarin je de podiumceremonie of iets dergelijks ziet, dan word je wel sacherijnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:43
Hier FP1 gekeken via zowel de browser (Firefox) en daarna via de RPi4 met dut-iptv addon. Geen problemen ondervonden.

Maar ik denk ook niet dat de vrije trainingen een goede maatstaaf zijn aangezien er minder mensen naar zullen kijken en dus de belasting op de service lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
PatrickPR schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:00:
Hier FP1 gekeken via zowel de browser (Firefox) en daarna via de RPi4 met dut-iptv addon. Geen problemen ondervonden.

Maar ik denk ook niet dat de vrije trainingen een goede maatstaaf zijn aangezien er minder mensen naar zullen kijken en dus de belasting op de service lager is.
Als ik de mails moet geloven die rondgestuurd zijn (die ik niet gehad heb overigens), dan ligt het niet perse aan de belasting, maar het simpelweg aanleveren van corrupte/ongeldige streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
Luuk1983 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:09:
[...]

Als ik de mails moet geloven die rondgestuurd zijn (die ik niet gehad heb overigens), dan ligt het niet perse aan de belasting, maar het simpelweg aanleveren van corrupte/ongeldige streams.
Dat klopt inderdaad, echter ging vorig weekend de vrije trainingen ook goed. De eerste verschijnselen kwamen tijdens de kwalificatie en uiteindelijk tijdens de race was het helemaal drama. De vraag is natuurlijk: werden die corrupte/ongeldige streams sowieso al aangeleverd, of werd dit probleem geïntroduceerd door de grote vraag naar die streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

F1viewer op de Shield werkt 100% goed.

Ik heb een vraagje aan hoe jullie het volgende doen, morgen en zondag kan ik niet live inhaken
op de stream. Dus ik wil het een uurtje later starten, het is dan nog bezig.

Hoe doen jullie dat?

ZiggoGo daar in tegen heeft wel een soort "herstart stream" knopje. Die zou ik dan kunnen gaan
gebruiken, maar liever kijk ik de F1tvpro stream. De kwaliteit is een veelvoud beter daarvan.

Ideeën?
Ik heb vandaag halverwege de uitzending ingeschakeld en er wordt idd met de live weergave gestart.

Daarom vooraf; geluid uit, blik van het scherm af, en de terug toets (ring links) indrukken en vast blijven houden. Het terugspoelen gaat razendsnel dus je bent zo weer bij start. Vanaf daar het moment opzoeken waar jij de weergave zou willen starten.

Ik merk trouwens dat er daarna even een lichte hapering zichtbaar is die even aanwezig blijft, maar deze verdwijnt gelukkig vrij snel.

Misschien kan de optie worden toegevoegd, ik zal het eens vragen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:01

Hoe doen jullie dat?
Daar gebruik ik mijn vrouw voor :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Arn0uDz schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:47:
[...]

Daar gebruik ik mijn vrouw voor :D
Ja, had er ook zo een. Ging als volgt:

Peter, jij hebt zeker nog niet gezien dat max gecrashed is...........ahm,

@hardware-lover Dat ga ik zo dan eens testen bij fp2 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ppeterr schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:49:
[...]
Ja, had er ook zo een. Ging als volgt:

Peter, jij hebt zeker nog niet gezien dat max gecrashed is...........ahm,
Inmiddels ex-vrouw? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Spollie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:23:
Race Control 2.2.0 is zojuist gereleased:

Internal player:
- Performance and stability improvements
- Added zoom function to right-click menu
- Improved mouse hide behaviour
- Allow moving player window by dragging control bar
- Fixed window positioning when using non-default scaling setting
- Fixed thread abort exception when closing player window
- Fixed possible application hang when closing player window

General:
- Added setting for default audio language
- Prevent main window from starting larger than desktop resolution supports
- Improved sorting of archive episodes
- Fixed support for Windows 7 / 8 / 8.1
Kon het toch niet laten om de sync knop weer even in te drukken nu bij Q2 :+
Het werkt in zoverre een soort van, dat alle streams even stil hangen en na een tijdje hélemaal aan het begin bij "Coverage will begin shortly" starten. Wel allemaal tegelijk...

On a more serious note: Ik heb nu 2 keer gehad dat Race Control helemaal crasht en afsluit bij het laden van mijn layout in de interne player. Geen foutmelding, gewoon weg. Soms gaat het wel goed, met MPV gaat het altijd goed.

Layout file:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
{
  "Instances": [
    {
      "Top": 0.0,
      "Left": 0.0,
      "Width": 1280.0,
      "Height": 720.0,
      "FullScreen": false,    
      "ResizeMode": 0,
      "VideoQuality": 0,      
      "Topmost": true,
      "IsMuted": false,
      "Volume": 100,
      "Zoom": 0,
      "AudioTrack": "eng",
      "AspectRatio": "Keep",
      "ChannelName": "WIF"
    },
    {
      "Top": 720.0,
      "Width": 640.0,
      "Height": 360.0,
      "VideoQuality": 1,      
      "IsMuted": true,
      "Volume": 0,
      "ChannelName": "TRACKER"
    },
    {
      "Left": 640.0,
      "ChannelName": "DATA"
    },
    {
      "Left": 1280.0,
      "Volume": 90,
      "AudioTrack": "und",
      "ChannelName": "Max Verstappen"
    },
    {
      "Top": 360.0,
      "ChannelName": "Charles Leclerc"
    },
    {
      "ChannelName": "Lando Norris"
    },
  ]
}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
Tralapo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:08:
[...]

Kon het toch niet laten om de sync knop weer even in te drukken nu bij Q2 :+
Het werkt in zoverre een soort van, dat alle streams even stil hangen en na een tijdje hélemaal aan het begin bij "Coverage will begin shortly" starten. Wel allemaal tegelijk...

On a more serious note: Ik heb nu 2 keer gehad dat Race Control helemaal crasht en afsluit bij het laden van mijn layout in de interne player. Geen foutmelding, gewoon weg. Soms gaat het wel goed, met MPV gaat het altijd goed.

Layout file:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
{
  "Instances": [
    {
      "Width": 1280.0,
      "Height": 720.0,
      "VideoQuality": 0,      
      "Volume": 100,
      "ChannelName": "WIF"
    },
    {
      "ChannelName": "TRACKER"
    },
    {
      "Left": 640.0,
      "ChannelName": "DATA"
    },
    {
      "Volume": 90,
      "AudioTrack": "und",
      "ChannelName": "Max Verstappen"
    },
    {
      "Top": 360.0,
      "ChannelName": "Charles Leclerc"
    },
    {
      "ChannelName": "Lando Norris"
    },
  ]
}
Sync-button ben ik mee bezig, die werkt inderdaad niet voor live uitzendingen. Daarvoor moet wat in de video player library worden aangepast.

M.b.t. die crash: kun je de relevante logfile entries even opzoeken (https://github.com/robvdp...e-is-the-log-file-located) en een Github issue aanmaken? @dyrc had hier namelijk ook al last van maar ik kan het niet reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
Zou het voor de vrije trainingen bij Ziggo niet leuker zijn om iemand een hele ronde te volgen (bijv onboard). Door telkens van de een naar de ander te hoppen na een paar tellen zeggen de beelden (op incidenten na) totaal niks. Af en toe doen ze dat ook wel maar het mag van mij eerlijk gezegd de hoofdmoot zijn.

//Edit
Ze lezen mee, Bottas, Stroll nu Norris, wel net wat later gestart maar toch.

[ Voor 12% gewijzigd door Shinji op 07-05-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
hardware-lover schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:45:
[...]

Ik heb vandaag halverwege de uitzending ingeschakeld en er wordt idd met de live weergave gestart.

Daarom vooraf; geluid uit, blik van het scherm af, en de terug toets (ring links) indrukken en vast blijven houden. Het terugspoelen gaat razendsnel dus je bent zo weer bij start. Vanaf daar het moment opzoeken waar jij de weergave zou willen starten.

Ik merk trouwens dat er daarna even een lichte hapering zichtbaar is die even aanwezig blijft, maar deze verdwijnt gelukkig vrij snel.

Misschien kan de optie worden toegevoegd, ik zal het eens vragen.
Blijkbaar had ik even ruzie met de dingen. Dacht ook even iets later in te schakelen op de
stream van F1viewer via de shield. Eerst begon de PS5 een gevecht aan met de HDMI poort. Stond opeens
HDMI CEC aan op mijn LG tvtje....de ps5 won. Dus geen beeld van de shield....

Vervolgens de harmony elite leeg.....gelukkig gebruik ik soms ook de app op de telefoon, en dat werkte.

Sta je daar, als een halve gare in een stress toestand weg te kijken van de tv en lalalala te roepen om niks te horen.......

Oke, dat was een slechte oefening :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@ppeterr, ik had eigenlijk ook een slechtere FP2 ervaring, maar nu alleen omdat ik niet thuis was en het met de apparatuur van mij oudste zoon moest doen nu. Via een LG op de Next geprogrammeerde afstandsbediening loopt dat ook niet even soepel allemaal (voor mij dan). Had ik eindelijk het begin van de uitzending te pakken, drukt kleinkind lief op een toets om vervolgens Verstappen vertraagd in beeld te krijgen met een hoop stof achter zich. Dat was FP2 voor mij in een notendop 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
hardware-lover schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:06:
@ppeterr, ik had eigenlijk ook een slechtere FP2 ervaring, maar nu alleen omdat ik niet thuis was en het met de apparatuur van mij oudste zoon moest doen nu. Via een LG op de Next geprogrammeerde afstandsbediening loopt dat ook niet even soepel allemaal (voor mij dan). Had ik eindelijk het begin van de uitzending te pakken, drukt kleinkind lief op een toets om vervolgens Verstappen vertraagd in beeld te krijgen met een hoop stof achter zich. Dat was FP2 voor mij in een notendop 😏
Morgen maar even in de herkansing de oefening :) Gelukkig nog geen klein kinderen hier. Maar ik zelf
als klein kind heb mij wel al aangeleerd....draait het, leg de zooi weg.

Heb wel het gevoel dat ik het soms wat te lastig maak met de zooi om het af te spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:19

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

0 problemen met FP3 streamen via Chromecast vanuit de app. Hopelijk ook met de andere sessies dit weekend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@ppeterr, m.b.t. de laatste regel van deze reactie; hardware-lover in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2" ontwikkelaar geeft aan er naar te willen kijken en ziet mogelijkheden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-08 15:38
Hoe kan ik het best formule 1 volgen in België? Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Stijnb_ schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:34:
Hoe kan ik het best formule 1 volgen in België? Iemand suggesties?
Ik woon ook in België, en volg via F1tv.
Daarvoor keek ik vaak via La Deux, weet niet of die het nog uitzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
hardware-lover schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:56:
@ppeterr, m.b.t. de laatste regel van deze reactie; hardware-lover in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2" ontwikkelaar geeft aan er naar te willen kijken en ziet mogelijkheden.
Mooi, thanks for asking. Zou mooie toevoeging zijn.
Ik heb de kwalificatie vandaag ook weer later gestart. En dat ging eigenlijk wel goed.
Maar een knopje die de stream direct vanaf het begin start, zou super fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:35

OcGuru

Giulietta Qv

qualificatie(F1TV) via chromecast ging nu zonder happeringen. Ben benieuwd hoe het morgen gaat, aangezien er dan iets meer mensen kijken.. :o

[ Voor 3% gewijzigd door OcGuru op 08-05-2021 17:17 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 10-09 11:54
Pre show is so far so good

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gaat nu iets niet goed met die trompetters hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Laatst online: 00:22
Langer dan 60 seconden zonder problemen heeft hij het de afgelopen 15 minuten nog niet volgehouden. Chrome, Firefox, race control. Allemaal hangen ze om de haverklap vast.

Toch zo maar eens een piraat aanslingeren dan, die zijn wel stabiel 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geluidsgoeroe
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-02-2022
Ik heb net het topic door zitten bladeren, maar dacht niet direct het probleem tegen te komen waar ik zelf steeds tegenaan loop...

Ben ik de enige die zich via F1TV kapot ergert aan de audio dropouts in specifiek en alleen het Nederlandstalige commentaar? Doorlopend (om de zoveel seconden) valt er een woord of een deel van het woord weg. En dus alléén in het NL-commentaar. Racegeluid en andere commentaartalen (Engels bijv.) gaan zonder enige problemen.

En het ligt dus niet aan mijn verbinding, want dan zou álle audio die dropout hebben, en dat is niet het geval. En of ik nou in de F1TV-app op 4G kijk op de iPhone, of op een werkstation met bekabelde verbinding, de audio dropouts blijven. En dat het niet aan mijn (de) verbinding ligt is nog duidelijker als je in het F1TV-archief een wedstrijd/training/quali terug gaat kijken. Daar zitten exact dezelfde audio dropouts (in dus alleen en specifiek het NL-commentaar) op exáct dezelde plekken zoals ook te horen was tijdens de live-uitzending.

F1TV zegt: 'Wij snappen het niet, het ligt niet aan ons, wij krijgen die NL-commentaarstream zo aangeleverd.'
Maar nou zat ik vorige week bij iemand die thuis Ziggo heeft, en daar waren absoluut geen audio dropouts in het NL-commentaargeluid.

Ik kan toch niet de enige zijn die dit heeft? Zijn er anderen die hier ook tegenaan lopen met specifiek net NL-commentaar via F1TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 10-09 11:54
CrashOverDrive schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:53:
Langer dan 60 seconden zonder problemen heeft hij het de afgelopen 15 minuten nog niet volgehouden. Chrome, Firefox, race control. Allemaal hangen ze om de haverklap vast.

Toch zo maar eens een piraat aanslingeren dan, die zijn wel stabiel 8)7
Weird. Heb gister en vandaag tot op heden geen enkel probleem gehad met casten vanuit de iOS app naar een bekabelde CCU.

Hopelijk blijft dat zo als de race is begonnen en er veel meer streams worden afgenomen

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 09-05-2021 14:55 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Laatst online: 22:15

vliegnerd

Nintendo fan.

Geluidsgoeroe schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:53:
Ik heb net het topic door zitten bladeren, maar dacht niet direct het probleem tegen te komen waar ik zelf steeds tegenaan loop...

Ben ik de enige die zich via F1TV kapot ergert aan de audio dropouts in specifiek en alleen het Nederlandstalige commentaar? Doorlopend (om de zoveel seconden) valt er een woord of een deel van het woord weg. En dus alléén in het NL-commentaar. Racegeluid en andere commentaartalen (Engels bijv.) gaan zonder enige problemen.

En het ligt dus niet aan mijn verbinding, want dan zou álle audio die dropout hebben, en dat is niet het geval. En of ik nou in de F1TV-app op 4G kijk op de iPhone, of op een werkstation met bekabelde verbinding, de audio dropouts blijven. En dat het niet aan mijn (de) verbinding ligt is nog duidelijker als je in het F1TV-archief een wedstrijd/training/quali terug gaat kijken. Daar zitten exact dezelfde audio dropouts (in dus alleen en specifiek het NL-commentaar) op exáct dezelde plekken zoals ook te horen was tijdens de live-uitzending.

F1TV zegt: 'Wij snappen het niet, het ligt niet aan ons, wij krijgen die NL-commentaarstream zo aangeleverd.'
Maar nou zat ik vorige week bij iemand die thuis Ziggo heeft, en daar waren absoluut geen audio dropouts in het NL-commentaargeluid.

Ik kan toch niet de enige zijn die dit heeft? Zijn er anderen die hier ook tegenaan lopen met specifiek net NL-commentaar via F1TV?
Ik had hetzelfde in FP1 en 2. Precies wat je beschrijft. Dacht dat het aan mij lag.

Nu luister ik Engels…

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Werkt wederom perfect op F1 Viewer op Android TV *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GK1ojKNuYp4djCXCAK2hdttmA9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wkWKAbYb3VLRkpLqbHGypOeh.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ik heb sinds het starten van mijn stream nergens last van gehad. Eerst op mijn laptop gekeken, erna geswitcht naar casting naar mijn TV en ook even de mobiele app gebruikt.

Casting ging niet gelijk soepel vanaf de browser maar na een F5 werkt het vlekkeloos.

Kleine noot: blij met de 60 fps stream die F1TV nu aanbied. Ik zit tegelijk de klassieker te kijken wat een 720P 25 fps stream is via Canal Digitaal. Je merkt echt wel het verschil naast elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Bijna... hele race nog geen probleem met casting vanuit de F1 app... tot 1 minuut geleden... Ready to cast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Heerlijk kunnen kijken vandaag, echt blij dat ze het binnen een week hebben kunnen oplossen. Hele weekend stabiel gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Geluidsgoeroe

Heb het hier ook, vrij irritant. Ik kijk via F1viewer. Het laatste stuk ben ik geswitched
naar ziggogo, en daar is het probleem met afgekapte audio niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Chromecast heeft de hele race goed gewerkt via de app.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb nu 2 dagen achter elkaar dat de Next box (of de cloudopslag), steken laat vallen. Er zaten flinke gaten bij vooruit/terug tikken tijdens de live uitzending en kreeg niet de tijden die er eigenlijk zouden moeten zijn (-10 sec of +30 sec).

Gisteren tijdens kwalificatie en vandaag opnieuw tijdens de race. Dat was wat minder en hopelijk is dit snel weer opgelost.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:58
Geluidsgoeroe schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:53:

Je bent niet de enige.... hier heb ik het ook, alleen met NL commentaar... zowel op de Chromecast als via de. browser 8)7

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:35

OcGuru

Giulietta Qv

Video ging probleemloos via chromecast(F1TV) alleen jammer van de audio dropouts en ook liep het geluid niet gelijkt met de beelden.. Maar dat ligt misschien aan mijn verbinding...?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:02
Audio issue in NL commentaar herken ik ook, en dat is dan via de Apple TV app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33
Hier nog iemand met de audio issues zoals hierboven genoemd. Af en toe een woord wat weg viel.

Daarnaast had ik vaak (4/5x) dat de stream extreem wazig beeld liet zien om daarna weer haarscherp te worden. Tevens 1 vastloper gehad..

Dat allemaal met de F1ATV app op de Apple TV. AirPlay heb ik niet geprobeerd.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
Die audio issues zijn er al heel lang, zelfs vorig seizoen al, en zijn ook aanwezig als je via de browser kijkt (dus geeneens 3th party viewers of plugins). Voor mij klinkt dit nog het meest als dat de audiostream van Ziggo naar F1TV om de zoveel tijd opnieuw synct of een fout herstelt.

Bij mij gister ook geen grote problemen. Alleen in het begin wat geknetter in het geluid en op 2/3 van de race even een zwart scherm voor een paar seconden (audio liep wel door). Ook geen terugval in beeldkwaliteit of buffering of iets dergelijks.

@dutiptv Weet je of er nog een keer een update komt van de F1TV plugin voor Kodi 19? Het switchen van audiostream werkt niet bij de eerste keer starten. Dus moet eerst een stream starten, dan de beeldkwaliteit en audiostream goed zetten, de stream stoppen en dan weer opnieuw starten. Dan wordt de laatst ingestelde audiostream wel goed opgepakt. Is dit ook ergens als default in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jon156
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 10:36
Ik stream de F1 via de Ziggo go app.
Sinds de vorige race heb ik af en toe dat de stream ineens stopt, dan staat er "afspelen mislukt"
De vorige race was het nog 1 of 2 keer, dit raceweekend is het veel vaker voorgekomen.

Ik kan dan zonder problemen het casten stoppen op mijn telefoon en weer opnieuw opstarten.
Op de ziggo site staat er dat bij android telefoons dit probleem kan optreden door accu optimalisatie, dat heb ik dan ook uitgezet voor de ziggo sport totaal app, maar het probleem blijft.

Tijdens de race heb ik op den duur mijn telefoon aan de lading gelegd, en daarna heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.

Heeft er iemand een idee wat er mis gaat, of wat ik kan doen om dit te voorkomen (afgezien van mijn telefoon altijd maar aan de lading leggen als ik F1 wil kijken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Volgens Veronica Inside waar Chris Woerts aanwezig was, raakt Ziggo (eigendom van Liberty) per volgend jaar de uitzendrechten kwijt aan Nordic Entertainment. Weet iemand daar meer over? Dat is een behoorlijke bom voor Ziggo en verandert het landschap van waar te kijken best drastisch.

Naar verluidt gaan Olav Mol en Jack Plooij mee.

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 17-05-2021 21:28 . Reden: Naam vergeten ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:53
Volgens VI gaat de F1 vanaf volgend jaar weg bij Ziggo en naar een nieuwe Scandinavische betaalzender.

Edit: te laat. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Qoine op 17-05-2021 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:53
Net bij Voetbal Inside dat Ziggo de rechten voor F1 gaat verliezen. Zou wel mooi balen zijn want via Ziggo heb ik ook gratis F1TV. Krijgen we dadelijk weer een extra betaalzender voor 1 sport.

Het gaat naar een of andere buitenlands bedrijf waar ik nog nooit van gehoord heb. Artikeltjes zullen zo wel online verschijnen her en der.

Edit: spuit 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 12:02
In ieder geval een aderlating voor Ziggo..

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
JoteW schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:16:
In ieder geval een aderlating voor Ziggo..
Gaan we weer terug naar 1080p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alessandro01
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-08 17:07
Chris Woerts geeft zojuist bij Veronica Inside dat Ziggo de F1 rechten niet heeft volgend jaar. Nieuwe aanbieder wordt the Nordic entertainment group 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

F1 is van Liberty en Ziggo is van Liberty. Waarom zou daar in godsnaam een knip in gezet worden.

Mocht dit wel het geval zijn; ben ik overigens ook weg bij Ziggo. Zo’n beetje de enige TV die ik nog kijk.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 17-05-2021 21:19 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het eindeloze gebash op Olav / Jack / Doornbos / Crofty of wie dan ook is hierbij weer eens klaar.
Als je er wat over kwijt wil dan onderbouwd en constructief.

Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.