• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Pr088 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:01:
[...]

Leuke hobby! Maar dit is natuurlijk niet 'DCA je weg naar beneden'. Dit is gewoon markt-timen. Ook prima, maar geeft het beestje wel de goede naam ;)
Maar DCA is toch ook dat wanneer je al aandelen hebt van een bedrijf en er dips zijn zoals deze, je bij koopt omdat je op lange termijn verwacht dat het bedrijf meer waard gaat worden? Pure DCA is dat je koopt ondanks welk moment, maar ik gebruik de markt volatiliteit om mijn gemiddelde ook omlaag te brengen.

Dat ben ik aan het doen, ik verkoop op strategische momenten wanneer het bedrijf even pieken heeft die herkenbaar zijn (Trump die zegt: De oorlog is nu echt over in Iran) en koop op momenten dat het aandeel omlaag gaat om mijn gemiddelde omlaag te brengen (Als Trump zegt: We bombarderen ze het stenen tijdperk in). Maar ik sluit niet mijn posities op pieken.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:10
init6 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:12:
[...]

Maar DCA is toch ook dat wanneer je al aandelen hebt van een bedrijf en er dips zijn zoals deze, je bij koopt omdat je op lange termijn verwacht dat het bedrijf meer waard gaat worden? Pure DCA is dat je koopt ondanks welk moment, maar ik gebruik de markt volatiliteit om mijn gemiddelde ook omlaag te brengen.

Dat ben ik aan het doen, ik verkoop op strategische momenten wanneer het bedrijf even pieken heeft die herkenbaar zijn (Trump die zegt: De oorlog is nu echt over in Iran) en koop op momenten dat het aandeel omlaag gaat om mijn gemiddelde omlaag te brengen (Als Trump zegt: We bombarderen ze het stenen tijdperk in). Maar ik sluit niet mijn posities op pieken.
Pure DCA is gespreid inleggen om kopen op extreme koerspieken of valutaschommelingen te vermijden, zodat je niet een eenmalige inleg doet op een all-time-high. Het is niet wat jij doet. Dat maakt het niet 'fout', al zie ik grote risico's bij je aanpak. Je kunt er zomaar een keertje naast zitten en upside rendement missen. Maar goed, het is een strategie. Maar het is geen DCA.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:29
Misschien niet helemaal ethisch, maar ik betrap mezelf er toch op dat ik wil proberen wat te profiteren van de huidige crisis. Ik zit vooral in ETFs, en zie dit als een tijd met hoge kortingen. Nu wat zoeken naar passende aandelen.

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Pr088 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:19:
[...]

Pure DCA is gespreid inleggen om kopen op extreme koerspieken of valutaschommelingen te vermijden, zodat je niet een eenmalige inleg doet op een all-time-high. Het is niet wat jij doet. Dat maakt het niet 'fout', al zie ik grote risico's bij je aanpak. Je kunt er zomaar een keertje naast zitten en upside rendement missen. Maar goed, het is een strategie. Maar het is geen DCA.
Alleen hoe pak je dat tactisch aan? Ik zit in zo'n periode, nieuw huis, kind op komst. Ik heb flink wat achter de hand voor in/om het huis, maar ik wil ook weer flink in de ETFs stappen. Ik heb nu zo'n 10% van mijn vermogen in WEBN en 5% losse aandelen (waar ik eigenlijk geheel vanaf wil) en 85% als spaargeld op de bank. Ik wil eigenlijk op een cash buffer na gewoon volledig in de indexen zitten einde van het jaar. Dan maar iedere maand voor 5% ETFs aankopen of mocht er een flinke daling komen (net als in 2025) dan in 1 keer meer inleggen.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:26

XanderDrake

Build the future!

twowheeler schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:29:
Misschien niet helemaal ethisch, maar ik betrap mezelf er toch op dat ik wil proberen wat te profiteren van de huidige crisis. Ik zit vooral in ETFs, en zie dit als een tijd met hoge kortingen. Nu wat zoeken naar passende aandelen.
Je weet nooit wat de volgende dip is. Mogelijk blijft de straat van Hormuz dicht totdat Trump de Iraniers gaat compenseren. Dan hebben we pas echt shit aan de knikker.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• NMMNG
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:47
Santee schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:51:
[...]

Alleen hoe pak je dat tactisch aan? Ik zit in zo'n periode, nieuw huis, kind op komst. Ik heb flink wat achter de hand voor in/om het huis, maar ik wil ook weer flink in de ETFs stappen. Ik heb nu zo'n 10% van mijn vermogen in WEBN en 5% losse aandelen (waar ik eigenlijk geheel vanaf wil) en 85% als spaargeld op de bank. Ik wil eigenlijk op een cash buffer na gewoon volledig in de indexen zitten einde van het jaar. Dan maar iedere maand voor 5% ETFs aankopen of mocht er een flinke daling komen (net als in 2025) dan in 1 keer meer inleggen.
Als je beleggingshorizon lang genoeg is, dan is Lump Sum in de meeste gevallen beter dan een gespreide inleg (DCA). Zelfs in de slechtste gevallen.

• Santee
  • Nu online
NMMNG schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:55:
[...]

Als je beleggingshorizon lang genoeg is, dan is Lump Sum in de meeste gevallen beter dan een gespreide inleg (DCA). Zelfs in de slechtste gevallen.
Ik ben mij bewust van die wijsheid, echter zit er denk ik toch een emotioneel gedeelte aan ivm de energiecrises en de AI boom van de afgelopen 2 jaar. Het is cijfers tegen gevoel. Soms helpt DCA daarbij.

• NMMNG
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:47
Santee schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:59:
[...]

Ik ben mij bewust van die wijsheid, echter zit er denk ik toch een emotioneel gedeelte aan ivm de energiecrises en de AI boom van de afgelopen 2 jaar. Het is cijfers tegen gevoel. Soms helpt DCA daarbij.
Goede nachtrust is onbetaalbaar. Als je daardoor beter kunt slapen prima toch. DCA is beter dan niks doen. Zou wel z.s.m. beginnen.

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:50
[...]

Geen antwoord op je vraag, maar je schrijft dat je flink wat geld achter de hand hebt voor in/om het huis en voor een kind dat op komst is. Heb je dat geld niet meer nodig? Als je dat geld op korte termijn (<5 jaar) nodig hebt zou ik het überhaupt niet in een ETF steken.

• Santee
  • Nu online
OosterF schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 11:18:
[...]

Geen antwoord op je vraag, maar je schrijft dat je flink wat geld achter de hand hebt voor in/om het huis en voor een kind dat op komst is. Heb je dat geld niet meer nodig? Als je dat geld op korte termijn (<5 jaar) nodig hebt zou ik het überhaupt niet in een ETF steken.
Ik verwacht 1 grote uitgave binnen 5 jaar (auto) en daar is al geld voor gereserveerd. Verder niet nodig nee.

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:02
Vriend van mij had ook moeite met de lump sum route. Die heeft het geld over 24 maanden gespreid geinvesteerd (dus ongeveer 4% per maand). Gaf hem rust, ondanks het gemiste rendement. Alhoewel hij na een aantal maanden er meer comfortabel mee was.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:09
twowheeler schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:29:
Misschien nog wat perspectief, bron is https://www.currentmarketvaluation.com/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHK_SoYKWD-riCESN3Dvog1wksI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/q8zGB5Ij4CAnHtc3eq1oCCrR.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yolfg9usRmUmXIOLK9D4X8A93fM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/dCPrv7FNMirQHyqSy6TetHbd.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_jonsMKDvSyLRMxorHDTAw3LhE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uxK9nIpuOEbZp3oc6vnkhPrz.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-CXRlXyziZvBND-HdFgUSt06g4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/IHizUwhKEKSlJaOjwfepQsjg.png?f=fotoalbum_tile
Eerste foto is de Buffett indicator (let op: data is wel van 31 december 2025). De S&P500 is 230% groter dan het volledige US GDP. Zelfs met een correctie van 10% is de huidige valuatie nog steeds rond de rode lijn, 2 standaard deviaties boven gemiddeld.
De tweede foto is het 10 jarige gemiddelde P/E ratio en de afwijking hier is ook 2,3 standaard deviaties boven het gemiddelde.
De derde foto is price to sales verhouding, opnieuw 2,5 standaardafwijkingen boven gemiddeld.
2 standaardafwijkingen bij een normale verdeling dekt 95,45% van de curve af. Dit zijn dus dingen die 1 jaar per 20 jaar voorkomen (ik schop met deze uitspraak waarschijnlijk enkele statistici tegen de schenen :P).
De vierde foto is het verschil tussen de 10Y en 3 maand treasury yield. Over een periode van 65 jaar is elke recessie vooraf gegaan door een inverse yield curve en enkel de inversie van 1967 heeft niet meteen een recessie tot gevolg gehad (tot die in 1969 opnieuw inverteerde en wel de recessie volgde).

Mijn punt is dus vooral dat het nu al uitverkoop lijkt en ja de markt was oversold en had een positieve de-escalatie trigger waardoor een relieve bounce volgt, maar we blijven nog met een zware overvalued Amerikaanse beurs zitten. Als de straat van Hormuz open gaat is de verwachting wel dat de olie zakt en de beurs groen kleurt maar we zitten niet automatisch in een nieuwe 3-4 jaar bull market.

Mijn inschatting is dat we groen gaan en nadien sideways bij de-escalatie, of rood als we verder escaleren met boots on the ground of iets dergelijks. In de huidige kwartaalcijfers zitten nog maar een paar weken hogere olieprijs dus wellicht duurt het nog 1-2 kwartalen tot de gevolgen goed zichtbaar gaan worden.
Ik gok voor 2026 in ieder geval op aandelen met lage schulden (quality factor) door de hogere rente, agricultuur en gezondheidszorg (defensieve sectoren), infrastructuur en energie (door de energiehonger van AI en vergroening van wagens en huizen) en de commodities, edelmetalen en managed futures (als opties met minder beta blootstelling). Het is overigens gemakkelijker om specifieke ETFs te kopen voor bepaalde sectoren dan om de individuele aandelen uit te spitten. Ook de IncomeShare ETFs met cash covered puts werken in deze situatie goed verwacht ik.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:46
[...]

Als je niet alles in één keer wilt investeren kun je als basis DCA hanteren. Daar moet je dan een bij jouw passend schema voor maken.
Er is ook een variant waarin je kijkt naar de MA200 of de MA50 van bijvoorbeeld de NQ. Als de index onder de Moving Average komt investeer je twee keer zoveel, komt deze er boven dan investeer je minder.

Hou rekening met het volgende en vertel dat ook goed aan je partner:
Doorgaans gaat de beurs omhoog met een gemiddelde van circa 7%, maar elk jaar heb je een dip van circa 10%, elke 4 a 5 jaar een dip van circa 30% en af en toe een crash van nog net wat meer. Meestal komen de grote dips na een jaar of minder weer op niveau.

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• TJ89
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Interessant artikel in het FD: ( https://fd.nl/financiele-...-van-iran-oorlog-komt-nog )

"Schade neemt per dag toe
Met elke week nemen de schade en de kans op een recessie toe. Een groot deel van het zogenoemde zweepslageffect in de toeleveringsketens moet zich nog openbaren. Denk aan het tekort aan helium dat dreigt voor halfgeleiderproducenten in Azië. Autoproducenten konden tijdens de covid minder auto’s bouwen vanwege chiptekorten. Nu wordt er gevreesd dat AI-investeringen onder druk komen te staan. Juist die investeringsgolf tilde de Amerikaanse economie de laatste jaren naar een hoger niveau."

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07c99yCMWaKT01ak9zLN8jstO4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBC4DKMZQq0bLePAMlqRC7ou.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1gja63t8nP99g7SMuOxtwmMjiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJXBG0q8wWngNOkUFXnsP99B.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben benieuwd of hij daad bij woord gaat voegen maar voorlopig lijkt er van de-escalatie geen sprake. De Straat van Hormuz zou maar voor 15% van zijn normale capaciteit benut worden en enkel door bevriende naties van Iran en door het betalen van een tol tot $2 miljoen per doorvaart. De situatie is hier te volgen: https://hormuzstraitmonitor.com/.

Het belooft dus weer een volatiele week te worden.
8 april is het weer FOMC meeting waar de Amerikaanse rates besproken worden. Ookal worden ze waarschijnlijk niet aangepast, Powell geeft wel wat duiding rond de analyse en houding van de Fed.

Er komen ook nog 2 verschillende inflatiecijfers: 9 april PCE Price index en 10 april CPI index.
The CPI is released by the Bureau of Labor Statistics (see here for details and the latest release), and the PCE is issued by the Bureau of Economic Analysis (here for details). While both measure inflation based on a basket of goods, there are subtle differences between the indices:

Sources of data: The CPI uses data from household surveys; the PCE uses data from the gross domestic product report and from suppliers. In addition, the PCE measures goods and services bought by all U.S. households and nonprofits. The CPI only accounts for all urban households.
Coverage: The CPI only covers out-of-pocket expenditures on goods and services purchased. It excludes other expenditures that are not paid for directly (e.g., medical care paid for by employer-provided insurance, Medicare, or Medicaid). These are included in the PCE.
Formulas: The CPI formula is more likely to be affected by categories with wide price swings such as computers and gasoline. The PCE calculations smooth out these price swings, which makes the PCE less volatile than the CPI.
De gevolgen van de hogere olie zitten natuurlijk nog niet ten volle in deze cijfers maar neemt niet weg dat deze cijfers niet enkele tienden boven de verwachting kunnen uitkomen en zo een hevige reactie uitlokken, niet ten minste in de wisselkoersen en de edelmetalen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:02
Veel prijsverhogingen zijn pas aangekondigd per 1 april, en zelfs dan zijn de prijzen nog niet met onmiddellijk effect doorgevoerd d.w.z. veel prijsverhogingen worden gefaseerd doorgevoerd. De CPI index gaat over maart, dus het effect zal nog altijd beperkt zijn.

Verder roept Trump natuurlijk veel, maar we weten inmiddels dat zijn woord vaak niet betrouwbaar is. Dus we gaan het zien, ik denk niet dat we met zekerheid kunnen stellen dat er geen deescalatie zal zijn.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Vergeet vandaag niet naar de 1-year performance van je aandelen te kijken; zo'n cijfertje zie je niet snel terug :P

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:19
Interessante tijden op de beurs. We hebben een president van Amerika die schrijft dat vannacht ‘een hele beschaving zal sterven, om nooit meer terug te komen’ en de beurzen openen gewoon met een klein plusje.

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:23
49euro schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:15:
Interessante tijden op de beurs. We hebben een president van Amerika die schrijft dat vannacht ‘een hele beschaving zal sterven, om nooit meer terug te komen’ en de beurzen openen gewoon met een klein plusje.
Tsja een dementerende oom in je familie neem je ook niet serieus..

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Dit komt gevaarlijk dicht bij het aankondigen van een genocide :N met zo'n halve gare, is de beurs nog onze minste zorg.

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Black-Death schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:01:
[...]

Dat heb ik ook lang gedacht, maar hij lijkt inmiddels zo ver de fuik in gezwommen zijn dat er geen weg meer terug lijkt.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

eamelink schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 11:15:
Vergeet vandaag niet naar de 1-year performance van je aandelen te kijken; zo'n cijfertje zie je niet snel terug :P
Ik sta ook YTD weer in de (kleine) plus, op een of andere magische wijze :P
Tot nu toe een rollercoaster tussen de +5 en -5% dit jaar iig :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:15
Hier is het anders toch aardig rood gekleurd inmiddels. Terwijl ik de hele ochtend lekker in de plus stond. Olie inmiddels ook +4.5% en de gasprijs hier +6%.

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:31
Black-Death schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:01:
[...]

Neem je het risico met die oom als hij zoiets roept en hij heeft een wapen thuis liggen?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:13

Sport_Life

Solvitur ambulando

eamelink schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 11:15:
Thnx, bijna alweer vergeten ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• TheBrut3
TACO woensdag!
Als dat zo blijft dan kunnen de beurzen wel eens donkergroen kleuren vandaag en de olieprijs donkerrood. Op moment van typen zitten we op -15% olie en nabeurs zat de Dow op 2% en de NASDAQ op 3%.

Ook Azië is flink groen met de KOSPI als koploper met 5.9% en de Nikkei 5.3%.

• init6
  • Niet online
Hele portfolio is +5% in de premarket. Heb 4 posities die ik vandaag hoop te sluiten met 20% winst, ga proberen weer 50% cash te hebben in mijn broker account. Dan weer wachten tot Mango zich bedenkt.

[ Voor 17% gewijzigd door init6 op 08-04-2026 08:10 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

init6 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:09:
Hele portfolio is +5% in de premarket. Heb 4 posities die ik vandaag hoop te sluiten met 20% winst, ga proberen weer 50% cash te hebben in mijn broker account. Dan weer wachten tot Mango zich bedenkt.
Ja, gok dat ik vandaag/morgen weer op de yearhigh uit kom:
https://edition.cnn.com/2...-oil-trump-iran-ceasefire

er valt geen pijl op te trekken, dus veel meer dan gewoon blijven zitten is er niet te doen.
A day on the brink with Iran ended with a TACO and grave constitutional questions
https://edition.cnn.com/2...strait-of-hormuz-analysis

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 08-04-2026 09:19 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:19
Zo het casino is weer open vandaag 🤡

• Santee
  • Nu online
49euro schreef op woensdag 8 april 2026 @ 09:20:
Zo het casino is weer open vandaag 🤡
Halfjaarwinsten in 1 dag, en morgen kan alles weer verdampt zijn :+ Swingtraders kom er maar in

• init6
  • Niet online
Santee schreef op woensdag 8 april 2026 @ 09:36:
[...]

Halfjaarwinsten in 1 dag, en morgen kan alles weer verdampt zijn :+ Swingtraders kom er maar in
Het is wel een beetje het patroon van dit jaar idd. Ik heb normaal gesproken 2 aandelen die ik goed bijhou om te swing traden: OPTT (Positie van 4000$ met een average van 0.4 en elke keer dat het boven de $0.5 stijgt ik daarin 50% verkoop en weer terug koop op 0.4 of lager, al $3300 winst op gemaakt YTD). Zelfde doe ik met IREN, koop onder $38, verkoop als het $44 is. Vorig jaar had ik mede door deze aandelen 30% rendement, op sommige momenten was het 70% maar met IREN iets te lang gewacht.

Maar nu met PEDOTUS heb ik RKLB, AMSC en CRML waar ik hetzelfde mee doe. Het volgt allemaal een beetje hetzelfde patroon door zijn gedrag, niet meer door wat het aandeel of bedrijf zelf doet. EONR positie had ik om het omgekeerde mee te doen, die aandelen stegen als de rest daalde.

[ Voor 10% gewijzigd door init6 op 08-04-2026 10:15 ]

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
NicoHF schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:57:
[...]

Alle info is van Yahoo finance.
Had toch een kleine positie ingenomen omdat ik denk dat die wel weer naar zijn oude niveau terug kan gaan wegens de grote en hoge vraag naar geheugen chips en uitstekende financiële prestaties.
Gekocht op 327 inmiddels staat die in pre op 411usd, niet verkeerd in 8 dagen tijd 😂
Denk dat ik deze nog even een tijdje ga aanhouden.

• Pr088
Santee schreef op woensdag 8 april 2026 @ 09:36:
[...]

Mijn portefeuille blijft dichtbij 0. Toch goed in balans met verzekeraars (NN en ASR) en defensieve waarden (Heineken en Unilever) in de plus en Shell flink in de min (-6%). Maar dat was ook wel te verwachten met een all-time high en deze olieprijzen.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• TheBrut3
Lastig dilemma ook wel. Nu wat winst tussendoor pakken voordat Trump wakker word, een telefoon in zijn hand krijgt en vreemde berichtjes gaat plaatsen. Of hopen dat hij dat niet gaat doen en dat de winsten nog wat verder klimmen.

• Pr088
TheBrut3 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:47:
Lastig dilemma ook wel. Nu wat winst tussendoor pakken voordat Trump wakker word, een telefoon in zijn hand krijgt en vreemde berichtjes gaat plaatsen. Of hopen dat hij dat niet gaat doen en dat de winsten nog wat verder klimmen.
Dat is jullie denkwerk als traders. Ik zit 100% long. ;)

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:58

Grouchy

meep meep

Tegen de -1.5% vandaag, zal wel iets met olie te maken hebben😜.
Er vliegt nog steeds het e.e.a. rond en er vaart weinig Als dat zo blijft zijn we hier toch van plan om morgenochtend wat energy aan te schaffen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Pr088
Grouchy schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:04:
Tegen de -1.5% vandaag, zal wel iets met olie te maken hebben😜.
Er vliegt nog steeds het e.e.a. rond en er vaart weinig Als dat zo blijft zijn we hier toch van plan om morgenochtend wat energy aan te schaffen.
Geen gek idee. Shell krijgt nu een opdoffer vanwege de lagere volumes in de trading update van Q1. Die vind ik wel interessant om bij te kopen, ik vind de daling wat zwaar aangezet door de markt.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:46
Iran heeft mijns inziens nog steeds de kaarten. Iran staat bekend als een keiharde onderhandelaar. Daarnaast zou de doorvaart door de straat van Hormuz alleen mogelijk zijn met goedkeuring van de Iraanse republikeinse garde. En er is behoorlijk wat energie infrastructuur vernietigd.
Dus mijns inziens wordt het aan beide kanten veel te positief voorgesteld en zijn we er nog lang niet.

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• init6
  • Niet online
Dag begon met +7%, inmiddels staat het op 3%. Net niet de triggers gehaald waarop ik bepaalde aandelen wou verkopen.
Pagina: 1 ... 241 242 Laatste

Let op:
Ook hier: geen referrals!

Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij