Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
cherrycoke schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:37:
Beetje een zooitje bij de dc van DPD in belgie? Man man man. Concorde besteld op release, nog steeds op "in magazijn"
En hier is tie er ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:34
In België?

Ik woon in Nederland en de mijne ligt volgens de DPD T&T in Berkel en Rodenrijs, maar verder geen voortgang nog. Ze zullen hier dan wel niet bezorgen op zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
cordonbleu schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:20:
[...]

In België?

Ik woon in Nederland en de mijne ligt volgens de DPD T&T in Berkel en Rodenrijs, maar verder geen voortgang nog. Ze zullen hier dan wel niet bezorgen op zaterdag.
Nee, ook Nederland.
In DPD stond tie op locatie Veenendaal. En nadat het busje was geweest, kwam de status "afgeleverd". De status "onderweg" was er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 19:08
cordonbleu schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:20:
[...]

In België?

Hier ook op verzonden, bij mij staat hij op " DPD parcel centre"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiaBella
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-09 08:26
verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door MiaBella op 09-09-2023 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:37
Gisteren de 75355 X-Wing Starfighter (en wat klein spul erbij) besteld bij BrickFever. Gek genoeg wel een bevestiging op de site gekregen na betalen en een bestelnummer, maar geen bevestigingsmail (wat tegenwoordig eigenlijk wel normaal is). Zelf een mail gestuurd of alles goed is verwerkt, maar nog geen reactie.

Ik heb geen account aangemaakt bij ze.

Is dit normale gang van zaken bij ze, dat je geen bevestiging krijgt?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:34
Concorde is daarnet bij mijn buren bezorgd door DPD. Ik kreeg ook alleen een email met bericht van dat hij bezorgd was. Geen melding en in de T&T geen bericht geweest van dat de bezorger onderweg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:35
@Dr. Strangelove In het andere topic had je het over het niet kunnen bestellen van "LEGO Star Wars Millennium Falcon" (75192?). Als je op de pagina zoekt op plaats of postcode, zou je ook gewoon de dichtstbijzijnde Intertoys moeten krijgen die deze op voorraad heeft. Je krijgt echter de melding:
Er is helaas geen voorraad beschikbaar bij jou in de buurt. Wil je het product graag bestellen en ophalen? Probeer dan op een andere plaats te zoeken.
Dat betekend dat er geen enkele Intertoys meer in Nederland is die deze set heeft. Als je bv. bij de UCS AT-AT kijkt en daar Groningen invoert als plaats, dan zie je dat er een Intertoys ~150km er eentje heeft (de laatste).

Ik heb zowel de AT-AT als de MF op 1 en 2 September in winkels moeten ophalen (Nunspeet en Apeldoorn) omdat ze gelazer hadden met de €20 bonnen actie... En toen waren de sets al relatief dun bezaait bij Intertoys.

Ik zag bij BrickShop dat ze van het weekend nog 61x 75192 op voorraad hadden, die waren gister al allemaal weg. Handelaren zijn ze aan het inslaan of er is nu opeens een enorme run op die sets...

Mr. Bricks heeft hem nog voor €629:
https://misterbricks.nl/l...tml?utm_source=brickwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:37
DaMenaz schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:48:
Gisteren de 75355 X-Wing Starfighter (en wat klein spul erbij) besteld bij BrickFever. Gek genoeg wel een bevestiging op de site gekregen na betalen en een bestelnummer, maar geen bevestigingsmail (wat tegenwoordig eigenlijk wel normaal is). Zelf een mail gestuurd of alles goed is verwerkt, maar nog geen reactie.

Ik heb geen account aangemaakt bij ze.

Is dit normale gang van zaken bij ze, dat je geen bevestiging krijgt?
Men had een mailstoring, Inmiddels opgelost (na een telefoontje). d:)b

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-09 15:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7IsZ7rPWbPyDFno5AO8AC5L3gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0YKxv0gnY72LZdMI0eVtSc7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJLv7D6qpwqo1zmJL6ZaDl9YEiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cN9Xi3qHsPT2c5rnOsIt3Xbh.jpg?f=fotoalbum_large

Bestelling bij Amazon gedaan, netjes verpakt maar de LEGO doos was al in het magazijn beschadigd. Zojuist gemeld bij Amazon per mail met het verzoek om een correcte oplossing (nog even open gelaten wat het resultaat moet zijn).

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cherrycoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRQcEdE0FygnTynC350n1CkqV4s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I6rg8Jx48kwy2742jAIU0HDS.jpg?f=user_large

Me linker hand deed op bestellen drukken en mijn rechter hand deed alles invullen :'( :'(

HET IS HUN SCHULD NIET DIE VAN MIJ :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Ik heb de Concorde een dikke twee weken geleden besteld, die staat op nalevering. Er zat een voor mij niet zo interessante GWP bij.

De GWP's die je sinds deze maand erbij krijgt vindt ik veel leuker, en je krijgt er 3 i.p.v. 1.

Is er een manier om hiervan te profiteren? Of dien ik dan de bestelling te annuleren en weer opnieuw te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:53
VulcanRaven schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:27:
Ik heb de Concorde een dikke twee weken geleden besteld, die staat op nalevering. Er zat een voor mij niet zo interessante GWP bij.

De GWP's die je sinds deze maand erbij krijgt vindt ik veel leuker, en je krijgt er 3 i.p.v. 1.

Is er een manier om hiervan te profiteren? Of dien ik dan de bestelling te annuleren en weer opnieuw te bestellen?
Gewoon even bellen met de klantenservice en je verhaal uitleggen. Ik heb erg goede ervaring met de klantenservice van LEGO, ze denken graag met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
M'n bestelling van LEGO bij LEGO webshop (eerste dit jaar?) is ook binnen. IDEAS setje. Verzonden in een uitermate stevig doosje. Geen doosje met dichtgevouwen of losse deksel en twee witte binders erom heen, maar een stevige doos die echt echt echt goed dichtgeplakt zat. Chapeau! _/-\o_ Ook keurig afgeleverd door DPD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:02
Gim schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:50:
(...) Geen doosje met dichtgevouwen of losse deksel en twee witte binders erom heen, maar een stevige doos die echt echt echt goed dichtgeplakt zat. Chapeau! _/-\o_ Ook keurig afgeleverd door DPD.
LEGO verstuurd toch al een tijd, ongeveer een jaar, niet meer met de plastic witte binders om de verzenddoos heen (om gebruik van plastic te verminderen). In ieder geval voor de grotere sets.
Er wordt al een tijdje papieren tape gebruikt, ik heb daar wisselende ervaringen mee, soms gebruikt men wel een heel kort stukje tape om de losse deksel van de verzenddoos dicht te plakken en raakt die onderweg dan ook los of gaat er in een enkel geval zelfs vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 18:44
cherrycoke schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:40:
[Afbeelding]

Me linker hand deed op bestellen drukken en mijn rechter hand deed alles invullen :'( :'(

HET IS HUN SCHULD NIET DIE VAN MIJ :'( :'(
Hier is het pakketje met extra's vandaag ineens binnengekomen zonder melding. Nu hopen dat het schip morgen komt :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
timmie271 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:47:
[...]

Hier is het pakketje met extra's vandaag ineens binnengekomen zonder melding. Nu hopen dat het schip morgen komt :)
Lucky you, hopen dat die van mij ook snel komt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
cherrycoke schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:15:
[...]

Lucky you, hopen dat die van mij ook snel komt :P
Had hem wel zondagnacht 01u besteld dus kan iets schelen. Maar verder qua status updates krijg ik weinig bericht verder helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
timmie271 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:21:
[...]

Had hem wel zondagnacht 01u besteld dus kan iets schelen. Maar verder qua status updates krijg ik weinig bericht verder helaas....
Hier hangt hij al een aantal dagen in "in magazijn" :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
cherrycoke schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:46:
[...]

Hier hangt hij al een aantal dagen in "in magazijn" :-(
Hier ook hoor. Gisteravond ineens mailtje: is ontvangen door magazijn.

Vandaag pakketje 1 binnen en nu net T&T gekregen van beide pakketjes, dus verwacht morgen het 11kg zware pakket oOo

Communicatie en snelheid vanuit Lego is wel wat langzaam en vaag af en toe. Want de Concorde is nu ook uit de bestellingenlijst verdwenen, alsof is ie weggevlogen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cherrycoke
timmie271 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:50:
[...]

Hier ook hoor. Gisteravond ineens mailtje: is ontvangen door magazijn.

Vandaag pakketje 1 binnen en nu net T&T gekregen van beide pakketjes, dus verwacht morgen het 11kg zware pakket oOo

Communicatie en snelheid vanuit Lego is wel wat langzaam en vaag af en toe. Want de Concorde is nu ook uit de bestellingenlijst verdwenen, alsof is ie weggevlogen :o
Die van mij staat hier afgebouwd op tafel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
heb nu de kleine setjes gekregen, hopend op de grote snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Lego blijft traag, maargoed dat weten we. En op zich slaan we een beetje door met: voor 23:59u besteld; morgen in huis vind ik.

+ daarbij de talloze verschillende bezorgdiensten dagelijks door de straat is ook niet goed voor t milieu.

Eentje mogen ze wel schrappen: DPD. Wat een verschrikkelijk bedrijf blijft dat toch. Aanbellen, en 2 seconden later t pakket maar ergens random neerleggen. Maargoed dat ik snel thuis was anders ligt er weer voor een paar 100 euro aan Lego in t zicht. Nja, in een discrete doos, maar toch. Het gaat om t idee.

Tis dat er leuke GWP’s bij zaten. Die bij nader inzien alweer op MP staan haha. Maar iig een reden om níet meer bij Lego te bestellen. Of zo weinig mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
cherrycoke schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:45:
heb nu de kleine setjes gekregen, hopend op de grote snel.
Kleine setjes (een besteld iets en verder GWP) komen vandaag ook binnen. De wat grotere set ergens binnen de 60 dagen; tja, nabestelling... zolang het maar geleverd wordt, maar aangezien het dagen later nog steeds na te bestellen valt heb ik er wel vertrouwen in qua voorraad elders :+
DCNY schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:54:
Lego blijft traag, maargoed dat weten we. En op zich slaan we een beetje door met: voor 23:59u besteld; morgen in huis vind ik.

+ daarbij de talloze verschillende bezorgdiensten dagelijks door de straat is ook niet goed voor t milieu.

Eentje mogen ze wel schrappen: DPD. Wat een verschrikkelijk bedrijf blijft dat toch. Aanbellen, en 2 seconden later t pakket maar ergens random neerleggen. Maargoed dat ik snel thuis was anders ligt er weer voor een paar 100 euro aan Lego in t zicht. Nja, in een discrete doos, maar toch. Het gaat om t idee.

Tis dat er leuke GWP’s bij zaten. Die bij nader inzien alweer op MP staan haha. Maar iig een reden om níet meer bij Lego te bestellen. Of zo weinig mogelijk.
Maar met DPD moet je toch toestemming geven voor het "ergens neerleggen"? Als je dat niet gedaan hebt moet je gelijk aankloppen bij het bedrijf waar je wat gekocht hebt en je onvrede duidelijk laten merken.

M'n ervaringen met DPD zijn wisselend. Ze hebben het voor elkaar gekregen om één zending vanuit Amazon kwijt te raken in het depot; een grote zending notabene, maar ja het verzendlabel is altijd even klein hè :P Ze hebben het ook voor elkaar gekregen dat het ophaalpunt in m'n woonplaats er mee gestopt is, omdat DPD schijnbaar had aangegeven dat het ophaalpunt van DPD alle bestellingen uit de verpakking moest halen om het product direct te kunnen overhandigen aan de klant.... say what? 8)7 Al heb ik het vermoeden dat dit een verzinsel was van het ophaalpunt ontstaan door andere onvrede, want de verkopende partij is verhaal gaan halen bij DPD en die waren blijkbaar met stomheid geslagen. MAAR, de drie recente DPD bezorgingen thuis zijn heel tijdig en probleemloos verlopen :) Hopelijk kan ik daar vandaag een vierde aan toevoegen ;)

* edit * : vierde keurig op tijd bezorgd. Vanuit LEGO, maar ook door DPD.

En toch... werken ze met PostNL wordt er gal gespuuwd, wordt er gewerkt met DHL dan wordt er gal gespuuwd en dito met DPD en GLS ;) Ik heb het idee dat bedrijven massaal hoppen bij onvrede, waardoor de volgende koeriersdienst weer overbelast raakt waardoor die weer gaat onderpresteren ;)

Maar LEGO doet toch niet aan bestellen voor 23:59, volgende dag geleverd? Dat klinkt meer als een Bol. Ben het wel met je eens dat die waanzin wel mag stoppen, alhans zeker in tijden waarin ze het vaak toch niet kunnen waarmaken. En anders laat mensen maar gewoon flink bijbetalen wanneer ze het snel willen hebben. Dan kan de koeriersdienst de belasting wellicht wat beter verdelen over de tijd.

Wie weet ook wel een idee dat je iets kunt bestellen, klaargezet wordt, maar dat het nog niet verzonden wordt. Dat je als het ware nog meer zaken aan je bestelling kunt toevoegen en zelf een moment kunt kiezen dat het verzonden mag worden. Het staat dan langer in het magazijn, maar bespaart wel op het aantal pakketjes dat bezorgd moet worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Gim op 12-10-2023 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:21
Ik had afgelopen dinsdag een bestelling geplaatst bij Lego.com en kreeg deze ochtend een mail om te zeggen dat ik deze vandaag kan afhalen bij het gekozen proxy punt. De levering verloopt ook via DPD (België), en ik heb er door de jaren heen nog nooit problemen mee ondervonden.

Ik vind dit relatief snel afgewerkt t.o.v. vroegere bestellingen die ik ooit plaatste bij Lego :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Gim schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:30:
[

[...]

Maar met DPD moet je toch toestemming geven voor het "ergens neerleggen"? Als je dat niet gedaan hebt moet je gelijk aankloppen bij het bedrijf waar je wat gekocht hebt en je onvrede duidelijk laten merken.
Klopt, toestemming heb ik níet gegeven. Klacht naar Lego is onderweg, Naar Hornbach ook overigens, want DPD deed dit daarbij vorige week ook
En toch... werken ze met PostNL wordt er gal gespuuwd, wordt er gewerkt met DHL dan wordt er gal gespuuwd en dito met DPD en GLS ;) Ik heb het idee dat bedrijven massaal hoppen bij onvrede, waardoor de volgende koeriersdienst weer overbelast raakt waardoor die weer gaat onderpresteren ;)
Is ook zo. Bij de ene presteert PostNL goed, de ander is weer tevreden met DPD.
Maar LEGO doet toch niet aan bestellen voor 23:59, volgende dag geleverd? Dat klinkt meer als een Bol. Ben het wel met je eens dat die waanzin wel mag stoppen, alhans zeker in tijden waarin ze het vaak toch niet kunnen waarmaken. En anders laat mensen maar gewoon flink bijbetalen wanneer ze het snel willen hebben. Dan kan de koeriersdienst de belasting wellicht wat beter verdelen over de tijd.
Klopt. Dat bedoel ik ook, dat Lego traag is, maar dat ik dat ok vind, omdat we bij anderen weer doorslaan met "voor 23:59 besteld, morgen in huis"
Wie weet ook wel een idee dat je iets kunt bestellen, klaargezet wordt, maar dat het nog niet verzonden wordt. Dat je als het ware nog meer zaken aan je bestelling kunt toevoegen en zelf een moment kunt kiezen dat het verzonden mag worden. Het staat dan langer in het magazijn, maar bespaart wel op het aantal pakketjes dat bezorgd moet worden.
Hoop ook ooit dat we naar een andere oplossing gaan. Bv 2 vaste tijdstippen dat 1 (één! bezorgdienst) door je straat rijdt. Maargoed, dat ik eigenlijk weer teveel offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
We hebben allemaal wel eens last van pakketjes die met deuken worden geleverd, meestal is de inhoud dan nog onbeschadigd of licht beschadigd (want geen issue is als je het product toch openmaakt en de doos weggooit)...

Bij DHL komt dit heel, heel regelmatig voor.
Bij DPD soms.
En bij Postnl bijna nooit.

Nu had ik dinsdag tijdens de 2+2 actie voor Lego drie bestellingen gedaan, die werden verstuurd in vier pakketjes. Woensdag werden er twee geleverd via Postnl, perfect, niets mis met de dozen. Diezelfde dag nog eentje geleverd via DHL, pakket weer behoorlijk gedeukt, maar met de inhoud was niets mis. Een pakket was vertraagd en zou de volgende dag geleverd worden. Dus op donderdag levert Postnl het vertraagde pakketje af... En ik weet waarom deze is vertraagd, ze hebben er de hele woensdag mee gevoetbald!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oj4dGNOWWveoLFH9fxa3mO2Xx8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6SsSlaVOzQSUaT325SOwtXCa.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PpeClg-Q2bjyTG1sGK-GTq5_OY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5VUeYhZLFzY0oy7lylAH47UR.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZyLK4Ubb8T4bJW5jAV9KRyTlQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svn6G9nnQmqOB9yDjmLi66eG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind dit toch wat ver gaan, de dozen beginnen een ronde vorm aan te nemen, stel het zou een cadeautje wezen of je bent een verzamelaar! Dus ik netjes foto's gemaakt om een klacht in te dienen bij Bol.com, maar wat zuigt die klantenservice site en helemaal die chat robot! Ik proef hieruit dat een klacht indienen helemaal niets mee gedaan gaat worden en aangezien ik toch de sets ga uitpakken ga ik niet wachten op of de moeite doen voor een retour zending en dan hetzelfde weer terug krijgen om alsnog uit te pakken en de doosjes weg te gooien. Daarnaast zouden deze doosjes onverkoopbaar zijn en worden vernietigd en dat vind ik extreem zonde/slecht!

Ik heb iets dergelijks ook meegemaakt bij een ander bedrijf, wat gewoon niet fatsoenlijk inpakte waardoor de boeken die ik bestelde bijna altijd met beschadigingen aankwamen. Ze vertikte hun verpak policy te verbeteren en ben uiteindelijk geheel gestopt met bij hun bestellen, wat significante bedragen waren. Ik ben dan ook jaren geheel uit dat stukje hobby gestapt (WFB/40k), ik hoop zeer dat dit ook niet gaat gebeuren met Lego met dit soort ondoordachte verpakkingsacties van verkopers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Naar aanleiding van deze post van mij...

Zojuist heeft de DPD een pakketje bij me afgeleverd van LEGO webshop.

Ik was echter totaal verbaasd dat er vandaag iets van LEGO geleverd zou worden, omdat ik gisteren al een pakketje had ontvangen. Het pakketje van vandaag had ook hetzelfde DPD shipment nummer als die van gisteren.

Wat heeft LEGO mij zojuist via DPD bezorgd? Een lege doos! 8)7 :F _O- Wel een goeie grap om het weekend mee te beginnen :+

P.S. @Kapoen helaas dus toch geen Avengers toren of Orient Express, maar ook geen dooie mus. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 13-10-2023 15:29 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:27
Cergorach schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:18:
We hebben allemaal wel eens last van pakketjes die met deuken worden geleverd, meestal is de inhoud dan nog onbeschadigd of licht beschadigd (want geen issue is als je het product toch openmaakt en de doos weggooit)...

Bij DHL komt dit heel, heel regelmatig voor.
Bij DPD soms.
En bij Postnl bijna nooit.

Nu had ik dinsdag tijdens de 2+2 actie voor Lego drie bestellingen gedaan, die werden verstuurd in vier pakketjes. Woensdag werden er twee geleverd via Postnl, perfect, niets mis met de dozen. Diezelfde dag nog eentje geleverd via DHL, pakket weer behoorlijk gedeukt, maar met de inhoud was niets mis. Een pakket was vertraagd en zou de volgende dag geleverd worden. Dus op donderdag levert Postnl het vertraagde pakketje af... En ik weet waarom deze is vertraagd, ze hebben er de hele woensdag mee gevoetbald!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik vind dit toch wat ver gaan, de dozen beginnen een ronde vorm aan te nemen, stel het zou een cadeautje wezen of je bent een verzamelaar! Dus ik netjes foto's gemaakt om een klacht in te dienen bij Bol.com, maar wat zuigt die klantenservice site en helemaal die chat robot! Ik proef hieruit dat een klacht indienen helemaal niets mee gedaan gaat worden en aangezien ik toch de sets ga uitpakken ga ik niet wachten op of de moeite doen voor een retour zending en dan hetzelfde weer terug krijgen om alsnog uit te pakken en de doosjes weg te gooien. Daarnaast zouden deze doosjes onverkoopbaar zijn en worden vernietigd en dat vind ik extreem zonde/slecht!

Ik heb iets dergelijks ook meegemaakt bij een ander bedrijf, wat gewoon niet fatsoenlijk inpakte waardoor de boeken die ik bestelde bijna altijd met beschadigingen aankwamen. Ze vertikte hun verpak policy te verbeteren en ben uiteindelijk geheel gestopt met bij hun bestellen, wat significante bedragen waren. Ik ben dan ook jaren geheel uit dat stukje hobby gestapt (WFB/40k), ik hoop zeer dat dit ook niet gaat gebeuren met Lego met dit soort ondoordachte verpakkingsacties van verkopers.
Mijn ervaring met BOL is dat ze zeker wel wat er aan willen doen.. Ik denk als jij deze retour stuurt dat je gewoon nieuwe krijgt, maar als dat voor jou niet nodig is, kan het best zo zijn dat je nog een tegoedbon krijgt ofzo..

Dus zeker even doorzetten en klacht indienen.. Dit is niet normaal 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiaBella
  • Laatst online: 13-09 08:26
Vandaag mijn bestelling van 2 legosets ontvangen van Intertoys, resultaat:
- beide legodozen flink beschadigd
- één legodoos lijkt een eerdere retour te zijn: een zijde is opengesneden en daarna weer dichtgeplakt.
Deze bestelling gaat dus retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
@Gim het lijkt erop dat ik in hetzelfde verhaal terecht ben gekomen als jou. Ik kreeg deze ochtend een bericht van DPD om te zeggen dat mijn bestelling is aangekomen in het afhaalpunt. Echter heb ik deze zending vorige week reeds ontvangen :?

Deze namiddag ga ik dus waarschijnlijk ook een lege doos oppikken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:23:
@Gim het lijkt erop dat ik in hetzelfde verhaal terecht ben gekomen als jou. Ik kreeg deze ochtend een bericht van DPD om te zeggen dat mijn bestelling is aangekomen in het afhaalpunt. Echter heb ik deze zending vorige week reeds ontvangen :?

Deze namiddag ga ik dus waarschijnlijk ook een lege doos oppikken :P
Hilarisch toch als dat het geval is :P Ik heb LEGO er wel van op de hoogte gesteld, want het is natuurlijk wel een beetje knullig. Het is ook geen fout van DPD, maar van LEGO. Immers ontvangt DPD gewoon een pakketje met een label en die bezorgen dat; zij bekommeren zich niet om de inhoud ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
@Cergorach , ik ben het zeker eens met @iketot. Bij klachten altijd melden en je krijgt met een vervangend exemplaar echt niet dezelfde toegestuurd. En als je de chatbot hekelt, dan gewoon 'medewerker' typen, want dan ben je sneller van die chatbot af.

Een tegoed bon heb ik überhaupt nog niet zo vaak gehad, althans niet voor zoiets. Ik heb weleens een bon gehad toen ik iets in mijn winkelwagen had gelegd, ging afrekenen en de betaling niet goed ging. Daarna wilde ik het opnieuw proberen, maar was m'n winkelwagen geleegd. Wilde ik opnieuw bestellen (bij dezelfde verkoper, gewoon BOL zelf) was de prijs plots €8 hoger en stond er ook nog heel flauw bij dat er nu plots sprake was van een "prijstip". Toen hebben ze me toch even €8 gecompenseerd met een tegoed bon zodat ik op die wijze onder de streep dezelfde prijs te betalen had. Tja, krijg je met een systeem die automatisch zijn prijzen aanpast op basis van concurrenten, maar wel netjes dat ze in deze toch gecompenseerd hebben.

Met de chat kun je meen ik geen foto's delen, maar ze kunnen tijdens de chat wel een mail sturen waarop je dan kunt reageren met de foto's. Anders is het ook lastig inschatten wat de schade is waarvoor ze al dan niet zouden compenseren. Voor retour zenden of een vervanging aanvragen heb je niet direct foto's nodig; ze gaan al redelijk snel over tot vervanging als er ook maar iets aan scheelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 16-10-2023 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Vrijdag 13 oktober bestelling geplaatst bij Intertoys, die zou binnen 1-2 dagen worden geleverd.

Gisteren kreeg ik deze mail :

Helaas heeft jouw bestelling met 8XXXXXX wegens grote drukte bij online bestellingen vertraging opgelopen waardoor deze later bij jou wordt bezorgd. Onze excuses hiervoor. We verwachten dat je bestelling binnen 2 weken alsnog wordt bezorgd.

Heb er niet zo veel haast mee, het is de kerst set, die ik pas na Sinterklaas wil opbouwen, maar 2 weken is wel wat anders dan 1-2 dagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTDRx
  • Laatst online: 13-09 20:35
iketot schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:13:
Vrijdag 13 oktober bestelling geplaatst bij Intertoys, die zou binnen 1-2 dagen worden geleverd.

Gisteren kreeg ik deze mail :

Helaas heeft jouw bestelling met 8XXXXXX wegens grote drukte bij online bestellingen vertraging opgelopen waardoor deze later bij jou wordt bezorgd. Onze excuses hiervoor. We verwachten dat je bestelling binnen 2 weken alsnog wordt bezorgd.

Heb er niet zo veel haast mee, het is de kerst set, die ik pas na Sinterklaas wil opbouwen, maar 2 weken is wel wat anders dan 1-2 dagen..
Hier hetzelfde verhaal.

Ik had vrijdag 13 oktober (voor het eerst) een bestelling geplaatst bij Intertoys.

Naast de Kerst dorpsstraat (10308) en Bezoek van de Kerstman (10293) ook nog 2 poly bags besteld (30588 & 30570).

Gister kreeg ik eerst een mail waarin stond dat de polybags niet op voorraad zijn. Hierdoor zou een terugbetaling voor de polybags in gang gezet worden.Het lijkt erop dat ze hun voorraden niet helemaal op orde hebben, want op dit moment kan ik 30570 nog wel in de webshop bestellen.

Een aantal uur later kreeg ik de mail dat de bestelling wegens grote drukte vertraagd is en de verwachting is dat de bestelling binnen 2 weken alsnog wordt bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
xTDRx schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:49:
[...]

Hier hetzelfde verhaal.

Ik had vrijdag 13 oktober (voor het eerst) een bestelling geplaatst bij Intertoys.

Naast de Kerst dorpsstraat (10308) en Bezoek van de Kerstman (10293) ook nog 2 poly bags besteld (30588 & 30570).

Gister kreeg ik eerst een mail waarin stond dat de polybags niet op voorraad zijn. Hierdoor zou een terugbetaling voor de polybags in gang gezet worden.Het lijkt erop dat ze hun voorraden niet helemaal op orde hebben, want op dit moment kan ik 30570 nog wel in de webshop bestellen.

Een aantal uur later kreeg ik de mail dat de bestelling wegens grote drukte vertraagd is en de verwachting is dat de bestelling binnen 2 weken alsnog wordt bezorgd.
Oef, dat is weer stapje erger. Hopelijk komt alles goed aan bij jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:34
Ik had vrijdag ook bij Intertoys Kerst dorpsstraat (10308) besteld maar dan om hem in de winkel op te halen (er zou voorraad zijn). Pas als je helemaal besteld hebt komt de melding, het kan zijn dat het toch niet op voorraad is dan duurt het langer. Vrijdag geen mail ontvangen dat ik het kon ophalen. Zaterdagochtend dat mijn Click en Collect is vertraagd en dat hij vanuit het distributiecentrum onderweg is naar de winkel, om op maandag eind van de middag een mail te ontvangen dat vanwege grote drukte het binnen 2 weken alsnog bezorgd wordt. Nu heeft het geen haast maar hele mooie gang van zaken vind ik het niet. Naast het feit dat de mail het over track & trace code heeft die ik in de gaten moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
[...]

Hier hetzelfde verhaal.

Oef wat een pech. Ik vrees dat hier hetzelfde gaat gebeuren. Vrijdag 13 oktober zou DHL een pakket hebben ontvangen van Intertoys (Lego Jazz Club). Tot op heden is er niks veranderd als ik kijk naar de trackingcode: "Afgehaald bij DHL ServicePoint door de bezorger.". Ik heb zo'n vermoeden dat dat pakket er simpelweg niet meer is. Mocht ie wel komen, dan vrees ik voor de doos. Bij dergelijke sets zou ik graag de doos willen bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Laatst het UP-huis gekocht bij Amazon, maar die doen echt belachelijk weinig verpakkingsmateriaal in de doos tegenwoordig, dus helaas ingedeukte doos. Klantvriendelijkheid kennen ze daar ook niet, een swap, zoals bij Bol.com vaak wel mogelijk is, is daar niet mogelijk. Het is of retouren (en doordat het een aanbieding was, kan je hem dan niet meer opnieuw bestellen voor die prijs). Of gewoon houden voor de betaalde prijs.

Ging om Amazon met PostNL naar een pickuppoint.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Zenomyscus schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:13:
[...]

Oef wat een pech. Ik vrees dat hier hetzelfde gaat gebeuren. Vrijdag 13 oktober zou DHL een pakket hebben ontvangen van Intertoys (Lego Jazz Club). Tot op heden is er niks veranderd als ik kijk naar de trackingcode: "Afgehaald bij DHL ServicePoint door de bezorger.". Ik heb zo'n vermoeden dat dat pakket er simpelweg niet meer is. Mocht ie wel komen, dan vrees ik voor de doos. Bij dergelijke sets zou ik graag de doos willen bewaren.
Als je online besteld bij Intertoys versturen ze vaak uit de winkel het meest dichtbij jouw woonadres. Ik heb ze hier eens over gebeld, en volgens hun was dat om zo het product sneller bij de klant te hebben. Volgens mij is dat in de praktijk niet het geval, maar goed.
Die paar keer dat ik zo besteld heb is het wel netjes aangekomen. Het was snel vanuit de winkel verzonden (door hun maar DHL punt gebracht) en daarna moet het idd het gewone DHL proces in.
Als er dus staat dat het opgehaald is door DHL heeft Intertoys het iig verzonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Vorige week een pakket besteld met een aantal GWP, maar dat pakket is niet afgeleverd bij mijn vaste DPD punt en gewoon terug gestuurd.

Krijg nu via lego alsnog mijn bestelling nogmaals opgestuurd, maar de GWP zijn niet allemaal meer beschikbaar.

Krijg er wel een klein aantal punten voor terug, maar toch wel balen dit. DPD heeft geen idee waar het mis gegaan is en Lego kan zelf ook niet zien waar het pakket is omdat dit via DPD gaat zodra deze het pakket ophaald heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

dr86 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:40:
Vorige week een pakket besteld met een aantal GWP, maar dat pakket is niet afgeleverd bij mijn vaste DPD punt en gewoon terug gestuurd.

Krijg nu via lego alsnog mijn bestelling nogmaals opgestuurd, maar de GWP zijn niet allemaal meer beschikbaar.

Krijg er wel een klein aantal punten voor terug, maar toch wel balen dit. DPD heeft geen idee waar het mis gegaan is en Lego kan zelf ook niet zien waar het pakket is omdat dit via DPD gaat zodra deze het pakket ophaald heeft.
DPD weet nooit waar het misgaat, dat het misgaat bij ze is bijna een feit. Mijn ervaring is dat het verweg de slechtste pakket dienst is. Erg jammer dat Lego alleen DPD gebruikt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:53:
[...]

Hilarisch toch als dat het geval is :P Ik heb LEGO er wel van op de hoogte gesteld, want het is natuurlijk wel een beetje knullig. Het is ook geen fout van DPD, maar van LEGO. Immers ontvangt DPD gewoon een pakketje met een label en die bezorgen dat; zij bekommeren zich niet om de inhoud ;)
Ik ben daarnet even langs het afhaalpunt gereden, en het betrof blijkbaar een fantoom doos.
Er was dus zelfs geen pakje aangekomen :o

Nuja, gelukkig had ik ook geen verwachtingen hierover. DPD mag morgen deze fantoom doos ophalen volgens de mail waarin de uiterste datum voor ophaling staat >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
_Dune_ schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:07:
[...]

DPD weet nooit waar het misgaat, dat het misgaat bij ze is bijna een feit. Mijn ervaring is dat het verweg de slechtste pakket dienst is. Erg jammer dat Lego alleen DPD gebruikt.
Voor DPD kun je hier nagenoeg elke willekeurige vervoerder invullen en iemand zal zich er in herkennen. DPD is hier juist al jarenlang een dikke prima. Vaste bezorger, altijd heel keurig en geen gegooi en gesmijt met pakketten. Ook verzenden binnen de EU met DPD van tientallen pakketten hier altijd goed gegaan.

9 van de 10 keer ligt het vaak aan de lokale bezorger, daar kun je dan geluk of pech mee hebben, bij elke vervoerder gaat het wel een keer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Wally2002 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:57:
[...]

Voor DPD kun je hier nagenoeg elke willekeurige vervoerder invullen en iemand zal zich er in herkennen. DPD is hier juist al jarenlang een dikke prima. Vaste bezorger, altijd heel keurig en geen gegooi en gesmijt met pakketten. Ook verzenden binnen de EU met DPD van tientallen pakketten hier altijd goed gegaan.

9 van de 10 keer ligt het vaak aan de lokale bezorger, daar kun je dan geluk of pech mee hebben, bij elke vervoerder gaat het wel een keer mis.
/Offtopic

Exact dit.

Bij ons in het dorp zijn letterlijk alle bezorgdiensten wel goed. PostNL, DHL Parcel, GLS, UPS, DPD gaat allemaal goed en netjes zoals het hoort.

Zakelijk stuur ik ook heel veel, en werk nu UPS als beste van de slechten.. Enige die echt goed werk leverde is DHL Express, maar die is niet te betalen 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:34:
[...]

Ik ben daarnet even langs het afhaalpunt gereden, en het betrof blijkbaar een fantoom doos.
Er was dus zelfs geen pakje aangekomen :o

Nuja, gelukkig had ik ook geen verwachtingen hierover. DPD mag morgen deze fantoom doos ophalen volgens de mail waarin de uiterste datum voor ophaling staat >:)
Gisteren heeft DPD hier het tweede deel van mijn LEGO bestelling bezorgd. Het aparte is alleen wel dat LEGO om 14u bericht stuurt dat m'n pakket verzonden is, DPD om 13u30 bericht stuurt dat ze het pakket ontvangen hebben van LEGO en het binnen 1-2 werkdagen versturen en me nog een 1-uur vak laten weten.... maar ondertussen werd het pakket al om 12u afgeleverd :?

De reële mogelijkheid om een andere afspraak te maken was er dus geeneens :P Nou ja, gelukkig waren de buren thuis.

Het viel me wel op dat er geen opvulmateriaal meer zat in de verzenddoos van LEGO. Dat terwijl er bij deze bestelling veel meer loze ruimte in de grote verzenddoos zat, dan bij de GWP's die al eerder toegestuurd werden. Die was wel tot de nok toe aangevuld met opvulkarton. Ook bij LEGO dus afhankelijk van wie de boel aan het inpakken is ;) Maar wel in goede staat ontvangen, dus toch een duimpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
[...]

Hier hetzelfde verhaal.

Al update gehad jij ?

Ik nog niks, dag 10 inmiddels 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTDRx
iketot schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:17:
[...]

Al update gehad jij ?

Ik nog niks, dag 10 inmiddels 🙂
Nee, hier ook geen enkele update, wel meerdere verzoeken om reviews achter te laten :| .

Om een of andere reden heb ik het gevoel dat de termijn van veertien dagen begint te lopen vanaf de kennisgeving in de mail, dus dat zou willen zeggen dat er voor volgende week maandag meer duidelijkheid zou moeten zijn.
Van de andere kant staat in die mail ook dat de bestelling over meerdere leveringen verspreid kan worden. Een deel van de sets wordt op dit moment gewoon online te koop aangeboden, maar er is nog geen deellevering gedaan.

Ik hoop dat het uiteindelijk daadwerkelijk gaat om capaciteitsproblemen bij het uitleveren van de bestellingen en niet dat de voorraad niet op orde is waardoor de bestelling uiteindelijk alsnog gecanceld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
xTDRx schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:32:
[...]

Nee, hier ook geen enkele update, wel meerdere verzoeken om reviews achter te laten :| .

Om een of andere reden heb ik het gevoel dat de termijn van veertien dagen begint te lopen vanaf de kennisgeving in de mail, dus dat zou willen zeggen dat er voor volgende week maandag meer duidelijkheid zou moeten zijn.
Van de andere kant staat in die mail ook dat de bestelling over meerdere leveringen verspreid kan worden. Een deel van de sets wordt op dit moment gewoon online te koop aangeboden, maar er is nog geen deellevering gedaan.

Ik hoop dat het uiteindelijk daadwerkelijk gaat om capaciteitsproblemen bij het uitleveren van de bestellingen en niet dat de voorraad niet op orde is waardoor de bestelling uiteindelijk alsnog gecanceld wordt.
Ik heb zojuist een update ontvangen. De helft van mijn bestelling is geannuleerd wegens voorraadtekort, de andere helft komt er nu aan. Beetje balen, want ik had er speciaal intertoys cadeaubonnen voor gekocht.

Even gecheckt op de site; de specifieke sets zijn nu ook niet te koop/te bestellen via de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Frank_79 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:11:
[...]

Ik heb zojuist een update ontvangen. De helft van mijn bestelling is geannuleerd wegens voorraadtekort, de andere helft komt er nu aan. Beetje balen, want ik had er speciaal intertoys cadeaubonnen voor gekocht.

Even gecheckt op de site; de specifieke sets zijn nu ook niet te koop/te bestellen via de site.
Balen zeg, ik heb vandaag toevallig een mailtje naar hun verstuurd of er nou al meer informatie is over mijn bestelling.. Maar nog geen reactie.. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
Wat is de ervaring hier met Fun.be? Na 5 dagen krijg ik (eindelijk) een berichtje dat de bestelling vertraagd is, zonder enige indicatie met wanneer ik die wel kan verwachten... Is dit de normale gang van zaken daar?
Frank_79 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:11:
Even heel goed opletten met het terug krijgen van je geld (via waardebon), bij mij werd het afgesloten met terugbetaling afgewezen en moest ik er zelf achteraan mailen of ze het alsjeblieft netjes wilde fixen, meerdere keren heen en weer mailen en het duurde 5 weken voordat ik m'n Intertoys bonnen (digitaal) terug kreeg...

Good luck!

Het gaat relatief goed met bij Intertoys bestellen, maar zodra er wat fout gaat is de service echt bagger! Geen enkel persoon die daar ownership neemt van het incident.

Dat tov. de Intertoys winkels waar je neutraal tot extreem goed wordt geholpen! De Intertoys in Nunspeet is een absoluut pareltje van service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Cergorach schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:40:
Wat is de ervaring hier met Fun.be? Na 5 dagen krijg ik (eindelijk) een berichtje dat de bestelling vertraagd is, zonder enige indicatie met wanneer ik die wel kan verwachten... Is dit de normale gang van zaken daar?
Zaterdag besteld, woensdag mail dat de bestelling wordt verzonden. En morgen komen ze langs.
Opzich prima.

En ik heb mail gekregen van Intertoys met me track & trace! Kan toeval zijn of het is door mijn mail vandaag 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xTDRx
Ik heb - naast de reminder een review achter te laten - ook de mail van Intertoys gekregen met de mededeling dat mijn bestelling verzonden wordt!

Onder de track en trace staat nog mooi 'Bezorging verwacht op: 15-10-2023' :P.

In de DHL app zie ik twee zendingen van Intertoys. Eentje is verwerkt in het sorteercentrum en wordt morgen bezorgd, de andere is alleen aangemeld.
Beide sets zijn op voorraad, dus ik hoop dat ik ze morgen ook allebei in ontvangst kan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cherrycoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fb31S03MQ6dUy50yAZmvOoLpiUc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oAzeriCBTn18WaR74YToIW1S.png?f=fotoalbum_large

Toch maar gebruik gemaakt van de stapel korting.

bedankt voor de tip @vectormatic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cherrycoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2VRMm2sTarGVemxgV6QGmCvXqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9L4FVEojuQToYe829waWGZMs.jpg?f=fotoalbum_large

jaa binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
iketot schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:31:
[...]

Zaterdag besteld, woensdag mail dat de bestelling wordt verzonden. En morgen komen ze langs.
Opzich prima.

En ik heb mail gekregen van Intertoys met me track & trace! Kan toeval zijn of het is door mijn mail vandaag 😜
Heb het net kunnen halen bij DHL, had het naar kantoor laten verzenden maar daar is niemand op zaterdag, dus vandaag opgehaald.

Ook mijn FUN.be zending kwam zaterdag aan, en heb ik ook kunnen ophalen net bij DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTDRx
xTDRx schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:37:
Ik heb - naast de reminder een review achter te laten - ook de mail van Intertoys gekregen met de mededeling dat mijn bestelling verzonden wordt!

Onder de track en trace staat nog mooi 'Bezorging verwacht op: 15-10-2023' :P.

In de DHL app zie ik twee zendingen van Intertoys. Eentje is verwerkt in het sorteercentrum en wordt morgen bezorgd, de andere is alleen aangemeld.
Beide sets zijn op voorraad, dus ik hoop dat ik ze morgen ook allebei in ontvangst kan nemen.
Mijn sets van Intertoys zijn zaterdag ook bezorgd en ik heb ze inmiddels ook in huis! Ik had ze elders laten bezorgen aangezien ik op de oorspronkelijke datum niet thuis zou zijn.

Beide sets waren met behoorlijk wat opvulmateriaal verpakt in één grote omdoos. De dozen zijn dan ook niet beschadigd dus wat dat betreft een goede ervaring.

De vertraging, de daarop volgende radiostilte was minder. Ik heb me wel geërgerd aan de verzoeken om een review achter te laten aangezien die (en de reminder) al binnen kwamen nog voordat de bestelling verzonden was.

Afijn, ik ga bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Koopt iemand weleens Lego bij Speldorado? Soms zijn er best aardige aanbiedingen. Ik krijg de nieuwsbrief en daar staat elke week ook een kortingscode in die ik maar niet werkend krijg. Mailtje naar het bedrijf is nog niet beantwoord. Volgende stap een belletje, maar wilde alvast even hier checken of iemand daar ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLvL
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-10-2024
este mensen,

Sinds vanavond hier een account, ik hoop dat ik in het goede topic zit ;)

Op het moment loop ik er tegen aan dat het aanschaffen van losse blokjes, voornamelijk via bricklink, nogal een heel erg prijzige bedoening is. Ik vind het niet erg mijn Lego hobby me veel geld kost, maar normaal gezien probeer je zoiets zo goedkoop en efficiënt mogelijk te doen. En ligt het nu aan mij, of besteed ik nu meer tijd aan het zoeken van de onderdelen, dan het daadwerkelijke bouwen? :(

Even ter informatie welke soort mocs ik bouw, gezien dit ook eventueel invloed heeft op mijn ervaringen met losse blokjes kopen. Ik bouw voornamelijk auto's in creator style (T1, kever, mustang, caterham enz) Oftewel, vaak geen mega grote aantallen per wanted list, maar wel vaal unique lots. Hierbij zitten met enige regelmaat wat zeldzamere onderdelen.

Wat ik tot nu toe gedaan heb is het volgende.
1. Wanted list uploaden
2. Conditie van de onderdelen zet ik altijd op nieuw, Ik wil enkel met nieuwe onderdelen aan de slag.
3. Prijs van de onderdelen zet ik op gemiddelde van afgelopen 6 maanden. Mijn idee hierbij is, als ik onder de gemiddelde prijs ga zitten, krijg ik veel verschillende orders, ipv een grote.
4. Voor het zoeken selecteer ik meerdere wanted lists, dit leek me de efficientie en totaalprijs per moc ten goede komen. Je koopt immers voor meerdere mocs tegelijkertijd bij dezelfde shop.

Wat mijn concrete vragen nu zijn.
1.Enkele mocs staan al 1,5-2 jaar op 95%+ procent staan qua onderdelen. Een gemiddelde moc bevat zo'n 1000-1200 items. Voor die laatste 20-50 onderdelen die nog missen per moc betaal ik dan ineens 100-150 euro. Dat heb ik tot nu toe vertikt. Welke dingen zou ik kunnen verbeteren aan de input die ik geef aan bricklink om dit goedkoper/efficiënter te kunnen bestellen?
2. Is het uiteindelijk goedkoper om de wat meer basis onderdelen, in de kleuren die ik veel gebruik, op voorraad te leggen?
3. Moet ik misschien onder de gemiddelde prijs gaan zoeken? Maar krijg ik dan niet veel meer orders? Inclusief de daardoor toenemende handelings en verzendkosten per order.
3. Hebben jullie nog andere tips/tricks om het bricklinken makkelijker te maken?
4. Misschien dat jullie buitenom bricklink nog 2-3 andere aanbevelingen hebben voor het bestellen van nieuwe losse onderdelen? Vooral winkels met assortiment in de diepte zou ik graag willen weten.

Alvast hartelijk dank voor het verder helpen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
Complimenten voor Cdiscount! Wereldaanbieding op de vuurtoren, snel verzonden en top verpakt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7FhACmOzXZsC0DkjanSJuGnPvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0uNrjvMM7jyvZm9knd0jvJfI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
Voor de mensen die een bestelling van fun.be langs zien komen, wees verdomde voorzichtig. Ik heb tijdens de sale van twee weken geleden het een en ander besteld. Daarvan is nog steeds niets van binnen.

Aan het einde van de eerste week kreeg ik bericht "Sorry, je bestelling heeft vertraging!", dan krijg je een dag later "Je bestelling wordt klaargemaakt.", maar geen tracking url of nummer. De site geeft aan dat dit kan gebeuren als het verstuurd wordt door een partner. Ok, braaf gewacht tot dinsdagavond, geen bericht van fun.be met trackinginformatie (alleen de status geeft aan verzonden), geen emails van transporteurs dat er een pakketje aankomt. Support gemailed met een verzoek tot meer informatie, gister avond een bericht dat het wel erg druk is bij support (kennelijk meer mensen met issues) en ook vandaag geen bericht ontvangen van support.

Als ik een maand moet wachten op een bestelling dan zou ik dat graag voor het bestellen willen weten, dan kan ik mijn beslissing to aankoop daarop baseren... En wellicht komt dit erg zeikerig over, maar het gaat mij om de opstapeling van issues:
#1 Vertraging (can happen)
#2 Verzonden zonder track en trace informatie
#3 Niet aankomen nadat is gezegd dat het is verzonden, wat in combinatie met het ontbreken van een track en trace code best problematisch lijkt.
#4 Geen response van support binnen een normaal tijds bestek (72 uur tijdens een werkweek).

Edit: Weird... Je laat een 1 ster review achter op Trustpilot en je krijgt de dag erna direct antwoord op je email... En dan ook meteen een mailtje van Trustpilot of je je beoordeling wil aanpassen...

[ Voor 6% gewijzigd door Cergorach op 11-11-2023 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 07:50
Jorco schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:15:
[...]

Vanaf nu live. Toch wat leuke sets voor de kinderen kunnen scoren. Prijzen zijn exclusief 20% korting, die komt in het winkelmandje.

[Afbeelding]
Heb je al wat binnengekregen? Mijn bestelling ligt al een tijdje te wachten om gesorteerd te worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 00:18
Rikkie8 schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:41:
[...]

Heb je al wat binnengekregen? Mijn bestelling ligt al een tijdje te wachten om gesorteerd te worden..
Ja de 24e al. Alles was op moment van bestellen op voorraad en in perfecte staat geleverd met DHL.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Laatst online: 04-09 00:31
Hier werd laatst ook nog deels van een bestelling geannuleerd wegens niet meer in voorraad ervan.

VIP punten en gratis producten toch gekregen na telefoon met Lego klantendienst, dat product zelfs nog op site als beschikbaar stond...

Direct erna niet meer beschikbaar op Lego site..., dan maar op Bol besteld aan €10 goedkoper en volgende dag reeds binnen...

Nu weer producten op Lego site besteld met Insider Weekend, had voor de dochter Botanic Garden gekocht en punten ingeruild voor die cassettespeler en kreeg ook nog gratis beker en die kerstfiguren voor koekjes toe, had zelfde moment ook nog punten ingeruild voor een Lego naambord.

Had eerst de code ingevoerd voor de cassettespeler en dan ook nog de code voor het bord, maar kreeg als fout dat twee codes niet zelfde moment konden worden gebruikt.

Heb dus maar nog een bestelling geplaatst erna van een Lego notenkraker, samen met de code van Lego Vintage bord, die is reeds al sedert vandaag in mijn bezet, waar mijn eerste bestelling nog steeds als status In magazijn heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
Lego juist weer vlot tov wat ze normaal zijn. Zaterdagmiddag twee bestellingen gedaan en dinsdagmiddag geleverd. Normaal duurt dat wel een week+ bij Lego...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Wat zijn jullie ervaringen met de verzenddozen en wijze van inpakken door de Lego webshop?

Ze zijn van de vouwdozen afgestapt, het zijn nu van die automatisch verpakte dozen met ritssluiting.

Onlangs een grote verzenddoos ontvangen met twee grote sets en daarbij kleine sets ( GWP) waar verder geen opvulmateriaal is gebruikt en een kleine set dus volledig geplet is door de grote sets.

En van een kleinere verzenddoos waren de sets strak verpakt, maar tijdens transport helaas een hoek gedeukt waardoor een set nu ook een deuk heeft.

Al met al toch een tegenvaller, was wel beter gewend. Zojuist ook een mail gestuurd naar Lego.

Over snelheid trouwens geen klachten, dit weekend besteld, maandag verzonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Wally2002 op 22-11-2023 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Nu online
Wally2002 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 18:43:
Wat zijn jullie ervaringen met de verzenddozen en wijze van inpakken door de Lego webshop?

Ze zijn van de vouwdozen afgestapt, het zijn nu van die automatisch verpakte dozen met ritssluiting.

Onlangs een grote verzenddoos ontvangen met twee grote sets en daarbij kleine sets ( GWP) waar verder geen opvulmateriaal is gebruikt en een kleine set dus volledig geplet is door de grote sets.

En van een kleinere verzenddoos waren de sets strak verpakt, maar tijdens transport helaas een hoek gedeukt waardoor een set nu ook een deuk heeft.

Al met al toch een tegenvaller, was wel beter gewend. Zojuist ook een mail gestuurd naar Lego.

Over snelheid trouwens geen klachten, dit weekend besteld, maandag verzonden.
Dat ze geen vouwdozen gebruiken was mij ook opgevallen. Vond het bij die andere dozen zo fijn dat ze intact bleven.

Bij mij was er ook geen vulmateriaal gebruikt. De Legodoos zat er strak in samen met GWP's, dus verder niet beschadigd.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 18:47

Punkrocker

Mostly harmless

Ook wij hebben het museum ruim een week te vroeg binnen.

Op zich geen probleem mee maar...
Omdat hij pas 1 december verstuurd zou worden had ik nog niet naar de status van de bestelling gekeken op de Lego site.
Dus stond hij onbeheerd voor de voordeur toen ik thuis kwam van mijn werk. Gelukkig was het droog weer en gelukkig dat hij er nig stond. Zo achtergelaten door DPD. ;w

Ik heb Lego gevraagd of ze voortaan een mail sturen als ze de datum zo aanpassen. Dan had ik thuis gewerkt en had ik het pakket aan kunnen nemen.

Maar het is zeker een mooie doos! *O*

Edit:
Ik krijg letterlijk nu een mail van DPD dat mijn pakket van Lego is ontvangen en dat het pakket onderweg is naar mij! _O-

[ Voor 9% gewijzigd door Punkrocker op 23-11-2023 19:56 ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

• QuattroNL
  • Laatst online: 23:43

QuattroNL

It is I.

Punkrocker schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:43:

Omdat hij pas 1 december verstuurd zou worden had ik nog niet naar de status van de bestelling gekeken op de Lego site.
Dus stond hij onbeheerd voor de voordeur toen ik thuis kwam van mijn werk. Gelukkig was het droog weer en gelukkig dat hij er nig stond. Zo achtergelaten door DPD. ;w
Bij mij pleurde DPD de doos ook zo voor de deur, zelfs zonder aan te bellen.
Gelukkig hoorde mijn vrouw een autodeur dichtslaan en zag ze de doos staan....

Ik kreeg wel een mail (kort) vantevoren dus ik was op de hoogte.

Overigens zat er niks geen vulmateriaal in de doos, alles (vooral de kleine doosjes) kon vrij bewegen. Wonder boven wonder niks beschadigd.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xl1UTAnh0DuXGiUps8lndAkycPo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iqlfSGDlBn5Ttb81vBOTZ8IW.jpg?f=user_large

Bestelling van Intertoys binnen gehad. Jazzclub wel licht beschadigd.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Wally2002
QuattroNL schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:33:
[...]

Bij mij pleurde DPD de doos ook zo voor de deur, zelfs zonder aan te bellen.
Het ligt 9 van de 10 keer aan de plaatselijke bezorger. Hier is de vaste bezorger van DPD altijd heel correct, belt altijd aan.
Overigens zat er niks geen vulmateriaal in de doos, alles (vooral de kleine doosjes) kon vrij bewegen. Wonder boven wonder niks beschadigd.
Bij mij dus ook. Een klein doosje was dus geheel geplet door de grote sets in de doos.

Heb van Lego al na een dag reactie gehad. Ze willen graag meer informatie over wat er precies beschadigd is, hoe het ingepakt was, en foto's. Lijkt er in ieder geval op dat ze het serieus oppakken.
Bij mij waren GWP's beschadigd, die waren gelimiteerd en kunnen ze niet in de gewenste nieuwe staat naleveren. Aan de hand van mijn input op hun vragen zouden ze nog wel met een passende reactie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:28

vhal

ಠ_ಠ

Afgelopen week heb ik een LEGO bestelling opgehaald bij een DPD pakketpunt, Assembly Square + de GWP’s. Tegenwoordig laat ik alles via een pakketpunt bezorgen om gedoe met thuisbezorging te voorkomen, DPD vind ik persoonlijk erg onbetrouwbaar. Na het ophalen viel het mij al op dat er redelijk wat beweging in de doos zat. Ik hem de doos nog niet open heb gemaakt maar gezien de ervaringen hier zal ik dit nog wel even doen. Overigens vond ik de doos wel redelijk gammel t.o.v. de voorgaande edities. Wel was het vlot verzonden vanuit LEGO.

Vulmateriaal blijft overigens wel een ding bij LEGO, dat kan m.i. echt beter.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57
Mogelijk vandaag al mn BF-bestelling binnen van lego.com. Zou ik snel vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Lego is best snel met leveren tegenwoordig.
Mijn BF bestelling van vrijdag om 00:30 kwam zaterdag om 12:15 al binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door QuattroNL op 27-11-2023 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Lego.com inderdaad ontvangen. Zag er netjes uit! Alleen geen vulling in de doos (los van de bestelling).

Ook wat bij cdiscount besteld. 3 items besteld. 2 dozen ontvangen. 1 doos met correcte inhoud. Ik mis dus nog 2 items 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Karp schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:39:
Alleen geen vulling in de doos (los van de bestelling).
Klopt, Lego bespaart blijkbaar op enige vulling :|
(ondanks dat ik een hekel heb aan overtollig plastic waren die plastic luchtkussentjes wel efficient).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Nou, dat heb ik nog niet eerder mee gemaakt. Zojuist set van bol ontvangen. De doos van bol zelf is niet te groot, dus niet al te veel lucht. De Lego doos zelf is eigenlijk super netjes, een heel klein deukje. Echter hebben ze het verzendlabel niet alleen op de doos van bol geplakt maar ook op de voorkant van de Lego set zelf?! Voorzichtig geprobeerd eraf te halen, maar helaas komt meteen het bedrukte gedeelte van de Lego doos mee eraf. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

zunrob schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:30:
Nou, dat heb ik nog niet eerder mee gemaakt. Zojuist set van bol ontvangen. De doos van bol zelf is niet te groot, dus niet al te veel lucht. De Lego doos zelf is eigenlijk super netjes, een heel klein deukje. Echter hebben ze het verzendlabel niet alleen op de doos van bol geplakt maar ook op de voorkant van de Lego set zelf?! Voorzichtig geprobeerd eraf te halen, maar helaas komt meteen het bedrukte gedeelte van de Lego doos mee eraf. :(
Ligt een beetje aan wat voor set het is, als het een grote dure set is, gaat deze retour Bol.com. Recent driemaal achtereen iets dergelijks, alhoewel schade was een stukr groter dozen waren gewoon geplet, gehad met Amazon/DHL. Telefonisch contact gehad met Amazon, alle drie retour gegaan en elders besteld.

Het valt mij steeds vaker op dat verpakkingen te wensen overlaten, ook bij Lego zelf wordt de kwaliteit steeds minder, van zowel de omdoos als de doos van de set zelf...

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
_Dune_ schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:37:
[...]

Ligt een beetje aan wat voor set het is, als het een grote dure set is, gaat deze retour Bol.com. Recent driemaal achtereen iets dergelijks, alhoewel schade was een stukr groter dozen waren gewoon geplet, gehad met Amazon/DHL. Telefonisch contact gehad met Amazon, alle drie retour gegaan en elders besteld.

Het valt mij steeds vaker op dat verpakkingen te wensen overlaten, ook bij Lego zelf wordt de kwaliteit steeds minder, van zowel de omdoos als de doos van de set zelf...
Ja, deze gaat retour. Ik heb best al veel Lego bij Bol besteld, en soms gaat er idd wel eens iets fout. Vaak gaat het ook gewoon goed. Maar dat ze een verzendlabel ook nog eens op de Lego doos zelf plakken snap ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Punkrocker schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:43:

Ik heb Lego gevraagd of ze voortaan een mail sturen als ze de datum zo aanpassen. Dan had ik thuis gewerkt en had ik het pakket aan kunnen nemen.

Maar het is zeker een mooie doos! *O*

Edit:
Ik krijg letterlijk nu een mail van DPD dat mijn pakket van Lego is ontvangen en dat het pakket onderweg is naar mij! _O-
Direct de volgende werkdag al reactie gehad van Lego:

"Dank je wel voor je bericht aan LEGO.com, mijn naam is *** en ik help je graag verder.

Zojuist heb ik de feedback voor de levering doorgezet aan mijn collega's, wel fijn om te horen dat je de set al een week eerder hebt kunnen ontvangen!
Graag wens ik je alvast veel plezier van je Museum set, mag alles er goed bijstaan."

En dan blijft het stil.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik probeer
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
te bestellen. Die is bijna overal uitverkocht, en gaat bij Bol voor een te hoge prijs. Ik had hem bij FNAC gevonden in Frankrijk. Op voorraad, redelijkere prijs dan bij Bol, dus prima. Op het allerlaatste moment wordt ik uit het betaalproces gegooid. Weet iemand toevallig nog een andere winkel waar ik hem krijgen kan?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:40
Punkrocker schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:43:
[...]

Direct de volgende werkdag al reactie gehad van Lego:

"Dank je wel voor je bericht aan LEGO.com, mijn naam is *** en ik help je graag verder.

Zojuist heb ik de feedback voor de levering doorgezet aan mijn collega's, wel fijn om te horen dat je de set al een week eerder hebt kunnen ontvangen!
Graag wens ik je alvast veel plezier van je Museum set, mag alles er goed bijstaan."

En dan blijft het stil.... ;(
Wat had je nog meer van LEGO verwacht te horen? ;) Zo te lezen is de bestelling compleet aangekomen (alleen slechte ervaring met DPD, but what else is new), ze hebben je feedback aangenomen, verder kunnen ze niet echt iets doen toch? Of had je een tegemoetkoming gewild ofzo?

scintillating

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Tc99m schreef op donderdag 30 november 2023 @ 00:19:
[...]
Wat had je nog meer van LEGO verwacht te horen? ;) Zo te lezen is de bestelling compleet aangekomen (alleen slechte ervaring met DPD, but what else is new), ze hebben je feedback aangenomen, verder kunnen ze niet echt iets doen toch? Of had je een tegemoetkoming gewild ofzo?
Ik zit niet te wachten op een tegemoetkoming.

Een klein berichtje terug had fijn geweest, met een korte reden waarom ze zoveel vroeger dan aan gegeven de doos verstuurden.

• iketot
Punkrocker schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:15:
[...]

Ik zit niet te wachten op een tegemoetkoming.

Een klein berichtje terug had fijn geweest, met een korte reden waarom ze zoveel vroeger dan aan gegeven de doos verstuurden.
Waarschijnlijk een foutje ? Wil je daar serieus een mailtje over hebben..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heeft iemand ervaring met verkoper Redcat die oa via Amazon, Kaufland en Ebay verkoopt?
Ik had nog niet mijn gewenste set kunnen kopen, maar zie dat hij ook op Ebay staat.

Edit: die blijkt niet naar NL te verzenden vanuit Ebay Duitsland.
Inmiddels heb ik 'm ook op Amazon.es gevonden. Hopen dat die bestelling lukt.

[ Voor 30% gewijzigd door Jorgen op 11-12-2023 23:04 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Karp schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:39:
k wat bij cdiscount besteld. 3 items besteld. 2 dozen ontvangen. 1 doos met correcte inhoud. Ik mis dus nog 2 items 😬
Nog steeds niks ontvangen. Gelukkig betaald met paypal. Nu maar geëscaleerd tot claim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CatGamer
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-12-2023
Hier 19 november op de Lego website een bestelling gedaan van Pick a Brick. Heb ondertussen al twee weken het deel vanuit het warenhuis in Polen binnen, en wacht nog op de (eigenlijk belangrijkste) onderdelen die uit Denemarken moeten komen. Dat laatste deel hangt al sinds twee weken na mijn bestelling op "in magazijn". Nog iemand hier ervaring mee?

Had het eigenlijk met kerst wel willen hebben, maar vrees dat hem dat niet meer gaat worden. En ik dacht eens enigszins op tijd te zijn met m'n bestelling 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

En weer een Lego set geleverd via DHL... tweemaal raden, net als de vorige 3 maal ( in anderhalve maand tijd), is de omdoos en daarmee de Lego doos weer geplet. Tussen door ook Lego sets binnen gehad via PostNL, daar is werkelijk nooit iets mee aan de hand. Ik ben DHL wel zo ongelovelijk zat, samen met steeds maar weer "U was niet thuis" meldingen... Ik zit gewoon op mijn eigen kantoor en hoor deurbel prima.

Gaat in dit geval overigens om set LEGO Ideas A-Frame Boshut - 21338, besteld bij bol.com (handelaar), waarbij ik moet zeggen dat de omdoos niet de stevigste is en er weinig ruimte is om iets op te vangen.

Ik heb inmiddels een bericht naar de betreffende handelaar gestuurd, met de vraag of er een examplaar verzonden kan worden niet via DHL. :) De handelaar zelf heeft overigens een nette score op bol.com.

Sorry... frustratie moest er even uit. ;(

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 19-12-2023 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cherrycoke

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5g6_Y3cstrUN1eRo038TJKq9Es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQmprKv1K3IRjcgJp2YTxELI.jpg?f=fotoalbum_large

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 00:18
Iemand nog dat mij kan helpen?
Mijn zoon is zot van Star Wars Lego (we hebben een 60 tal star wars sets)
Nu had ik op bol de nieuwe set van star wars gekocht voor hem maar blijkbaar is dit al uitverkocht? Weten jullie nog nadere manieren om hieraan te geraken zodat hij er toch nog mee kan spelen tijdens deze vakantie? (deze week nog dus :D)
Set is 75372

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:14
predmat schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:42:
Iemand nog dat mij kan helpen?
Mijn zoon is zot van Star Wars Lego (we hebben een 60 tal star wars sets)
Nu had ik op bol de nieuwe set van star wars gekocht voor hem maar blijkbaar is dit al uitverkocht? Weten jullie nog nadere manieren om hieraan te geraken zodat hij er toch nog mee kan spelen tijdens deze vakantie? (deze week nog dus :D)
Set is 75372
https://www.intertoys.nl/...e-droid-battle-pack-75372
Maar ik neem aan dat je google al had uitgespeeld voordat je de vraag hier stelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De intertoys heeft weinig voorraad, bij mij in de buurt alleen in Goirle en Tilburg. Misschien heeft 1 van de winkels op https://www.brickwatch.ne...le-Droid-Battle-Pack.html wel voorraad? Of anders check https://www.marktplaats.nl/q/lego+75372/

[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 04-01-2024 09:55 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 12:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lb2MVmOz_LIV1bSb3V8t-IeER8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eUWRbOlJmnFmqYEKiKAo249D.jpg?f=fotoalbum_large

Kon me weer niet inhouden :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 17:50
Daar gaan je goede voornemens 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 00:18
Homer-Simpson schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:44:
[...]

https://www.intertoys.nl/...e-droid-battle-pack-75372
Maar ik neem aan dat je google al had uitgespeeld voordat je de vraag hier stelde?
Had ik inderdaad al gedaan al krijg ik allemaal Belgische sites en staat intertoys daar niet tussen :-)
Nu ik heb het ondertussen via Bricksdirect normaal gezien besteld, morgen levering.

Bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

predmat schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:01:
[...]

Had ik inderdaad al gedaan al krijg ik allemaal Belgische sites en staat intertoys daar niet tussen :-)
Nu ik heb het ondertussen via Bricksdirect normaal gezien besteld, morgen levering.

Bedankt :-)
Je hebt eigenlijk maar 1 site nodig: brickwatch.net
Vul het setnr in en zie waar deze het goedkoopst is (alle beetje grote winkelketens doen mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:20

kaanmijo

Picobello B.V.

Afgelopen donderdag het boutique hotel besteld bij fun.be met 30% korting. Krijg net een mailtje dat “vanwege voorraadfout” de hele order geannuleerd is en ik m’n geld terugkrijg :/ Mooi klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Informaticus89
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 11:00
kaanmijo schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:38:
Afgelopen donderdag het boutique hotel besteld bij fun.be met 30% korting. Krijg net een mailtje dat “vanwege voorraadfout” de hele order geannuleerd is en ik m’n geld terugkrijg :/ Mooi klaar mee
Dat is behoorlijk balen. Ik heb donderdag dezelfde bestelling gedaan en die van mij is nu onderweg naar Nederland met BPost. Het kan dus wél! Ik ben wel benieuwd hoe ze hem hebben verpakt, want ik lees daar ook wisselende berichten over, maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Informaticus89 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:27:
[...]
Dat is behoorlijk balen. Ik heb donderdag dezelfde bestelling gedaan en die van mij is nu onderweg naar Nederland met BPost. Het kan dus wél! Ik ben wel benieuwd hoe ze hem hebben verpakt, want ik lees daar ook wisselende berichten over, maar we gaan het zien.
Sinds wanneer verzend fun.be naar Nederland? Ik dacht altijd dat men dat niet deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Informaticus89 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:27:
[...]

Ik had een andere set besteld, zou ook onderweg moeten zijn met BPost. De zending is 5 januari gesorteerd, en dat is nog steeds de laatste informatie. Ben benieuwd wanneer het pakket daadwerkelijk aankomt.
Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste