Ik moet je hierin gelijk geven.. bricklinken is goedkoper, even wachten op bouwinstructies.ErikT738 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:01:
[...]
Ik zou het gewoon doen. Afgaande op de promoplaatjes is het ding zelf niet heel bijzonder en kan je voor dat geld beter een grote Lego set kopen, of zelfs iets vergelijkbaars bij elkaar bricklinken
Gewoon mailen met je klachten.
Volgens een Duitse website kregen mensen die de Porsche Vip misliepen, tegeoedbon van 15 euro...
Volgens een Duitse website kregen mensen die de Porsche Vip misliepen, tegeoedbon van 15 euro...
Denk dat ze het achteraf toch gekoppeld hadden moeten doen met de shuttle zoals eerst bedacht was.JeroenE schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:08:
@CyBeRSPiN Nee, dit was een actie waarbij je VIP punten moest inleveren, niet iets wat je "vanzelf" krijgt als je een bepaald bedrag uitgeeft of sets uit een bepaald thema koopt.
Heb ik ook maar gedaan. Eens kijken wat het oplevertLoader schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:29:
Na aanleiding van de lancering van de Spaceshuttle en Space coin reward heb ik ook een nette email gestuurd over mijn persoonlijke klantervaring. Ik kreeg toen ook een reactie terug dat ze erg blij zijn met alle feedback en dit ook intern meenemen. Als blijk van waardering kreeg ik ook 1000 VIP punten. Ik hoop echt heel hard dat ze hier wat mee gaan doen, want deze situaties zijn erg schadelijk voor hun imago.Loader schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:29:
Vandaag is het mij wel gelukt en viste ik eens een keer niet achter het net. Bestelling voor de Spaceshuttle en Ulysses is inmiddels bevestigd. Nu kan het wachten beginnen.
[Voor 7% gewijzigd door BeZaX op 14-04-2021 12:05]
Ik heb een bericht verzonden naar Lego dat ik er een beetje klaar mee ben, met dit soort fratsen. Zal wel geen zak helpen maar heb even mijn frustratie van me af geschreven.
[Voor 3% gewijzigd door Pierre op 14-04-2021 12:03]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ze moeten gewoon stoppen met deze acties.
Ik heb gemaild: of je doet het goed of je kapt er mee.
Zou wel goed zijn als iedereen een mail stuurt naar de klantenservice.
Ook al had je totaal geen interesse in dit ding , mail sturen ( alleen als je sowieso 1800 punten hebt )
Misschien dat ze dan stoppen met deze acties.
Ook al had je totaal geen interesse in dit ding , mail sturen ( alleen als je sowieso 1800 punten hebt )
Ja. Misschien moeten ze het voortaan andersom doen, dat je vooraf kunt inschrijven op zo’n exclusive en dat ze er dan genoeg maken voor iedereen. Misschien iets minder exclusief dan, maar geen gezeik iedereen blij.Pierre schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:03:
Ik heb een bericht verzonden naar Lego dat ik er een beetje klaar mee ben, met dit soort fratsen. Zal wel geen zak helpen maar heb even mijn frustratie van me af geschreven.
Kon vanmorgen eindelijk de dinosaurus skeletten bestellen. Had in maart al een mailtje gehad dat hij weer in vooraad was en toen ik aan het eind van de dag wilde bestellen waren ze op. Kreeg gisteren om 12:00 weer een mailtje, en om 16:00 waren ze nog steeds op... Maar vanmorgen om 6:30 waren ze eindelijk beschikbaar!
En als het goed is komt vandaag mijn eerdere bestelling (het bonsai boompje) dus ik heb wat te doen de komende tijd
En als het goed is komt vandaag mijn eerdere bestelling (het bonsai boompje) dus ik heb wat te doen de komende tijd

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Klopt, je kan voor 240 euro de Space Shuttle met Hubble kopen.Loader schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:16:
[...]
Ik moet je hierin gelijk geven.. bricklinken is goedkoper, even wachten op bouwinstructies.
Niettemin, ook maar even "los" gegaan in een mail naar de LEGO shop.
iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)
Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij.
Iets van 25 haar geleden werkte ik in de collectable speelgoed branche. Limited edition action figures van spawn, verzamelkaart spellen enz enz.
Het leuke was dat limited toen echt limited was. De beurzen in de usa waren ook kleiner. Er was beperkt internet dus je wist van het overgrote deel niks af.
Je liep toen een winkel binnen en je had soms het geluk om een 1 van 500 collectable te vinden die voor een beurs in japan was gemaakt. Voor een hoge prijs, maar nog lang niet voor de prijzen van vandaag.
In die setting had toen der tijd 300 ulysses probes exclusief voor het usa nasa visitors centre heel normaal geweest. Dan had je geluk als je oom die op zakenreis was er toevallig een voor je mee bracht.
En als je er dan een had, dan had je ook echt wat.
Vandaag de dag zijn veel limited 1 van de vele die geproduceerd zijn. Van die spellen met een limited edition exclusive poppetje bij zit. Dag 1 kost hij in de winkel 2x de prijs van de normale editie. En een paar maanden later blijkt de media markt zoveel "exclusives" te hebben gehad dat ze in de aanbiedingen bakken liggen voor een appel en een ei.
Het verschil zit er imho in dat vroeger liep je in een winkel of beurs toevallig ergens tegen aan. Nu zitten we massaal de server met f5 om zeep te helpen.
Ik weet dus niet echt wat ik er van moet vinden. Blij dat ik er een heb kunnen bemachtigen. Boos over het systeem. En toch weer blij want vroeger hadden we in de EU gewoon niet de kans gehad om er een te kunnen bemachtigen.
Iets van 25 haar geleden werkte ik in de collectable speelgoed branche. Limited edition action figures van spawn, verzamelkaart spellen enz enz.
Het leuke was dat limited toen echt limited was. De beurzen in de usa waren ook kleiner. Er was beperkt internet dus je wist van het overgrote deel niks af.
Je liep toen een winkel binnen en je had soms het geluk om een 1 van 500 collectable te vinden die voor een beurs in japan was gemaakt. Voor een hoge prijs, maar nog lang niet voor de prijzen van vandaag.
In die setting had toen der tijd 300 ulysses probes exclusief voor het usa nasa visitors centre heel normaal geweest. Dan had je geluk als je oom die op zakenreis was er toevallig een voor je mee bracht.
En als je er dan een had, dan had je ook echt wat.
Vandaag de dag zijn veel limited 1 van de vele die geproduceerd zijn. Van die spellen met een limited edition exclusive poppetje bij zit. Dag 1 kost hij in de winkel 2x de prijs van de normale editie. En een paar maanden later blijkt de media markt zoveel "exclusives" te hebben gehad dat ze in de aanbiedingen bakken liggen voor een appel en een ei.
Het verschil zit er imho in dat vroeger liep je in een winkel of beurs toevallig ergens tegen aan. Nu zitten we massaal de server met f5 om zeep te helpen.
Ik weet dus niet echt wat ik er van moet vinden. Blij dat ik er een heb kunnen bemachtigen. Boos over het systeem. En toch weer blij want vroeger hadden we in de EU gewoon niet de kans gehad om er een te kunnen bemachtigen.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Hier is het wel gelukt na tig keer verversen op 3 verschillende browsers.
Ik had niet verwacht dat dit een dergelijke heisa zou veroorzaken zeg
.
Tijd voor Lego om een wachtrij a là ticketmaster oid in te richten voor dit soort zaken.
Ik had niet verwacht dat dit een dergelijke heisa zou veroorzaken zeg

Tijd voor Lego om een wachtrij a là ticketmaster oid in te richten voor dit soort zaken.
Kan je eigenlijk gratis retourneren via LEGO S&H? Of betaal je verzendkosten? Ik heb de shuttle nog niet aangebroken, ik zou in principe zou ik die terug kunnen sturen en een nieuwe bestellen.
Mag het niet hopen, dan kan je werkelijk waar niks kopen. Dat ticketmaster is helemaal #@$!spacer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:35:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
MadDogMcCree schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:11:
Kan je eigenlijk gratis retourneren via LEGO S&H? Of betaal je verzendkosten? Ik heb de shuttle nog niet aangebroken, ik zou in principe zou ik die terug kunnen sturen en een nieuwe bestellen.
Maar waarom zou je hem dan opnieuw bestellen?Retourbeleid van 90 dagen
Als u niet helemaal tevreden bent met uw bestelling, kunt u deze binnen 90 dagen vanaf de dag dat u het pakje hebt ontvangen, GRATIS naar ons terugsturen.
Voor meer informatie over het retourneren van uw bestelling neemt u contact op met de Klantenservice.
Voor informatie over onze producten, vervangende onderdelen, garantie-informatie en andere vragen kan het team van onze Klantenservice u graag helpen. Let op dat als u een retourzending uitvoert, de LEGO Groep uw contactgegevens moet delen met onze logistieke partner zodat uw retourzending kan worden opgehaald en verwerkt.
@Pendora je moet iets anders bestellen om een VIP promotie opgestuurd te kunnen krijgen.
Ah op die manier.JeroenE schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:16:
@Pendora je moet iets anders bestellen om een VIP promotie opgestuurd te kunnen krijgen.
Ze zouden een soort crowdfunding systeem moeten opzetten. LEGO kondigt een VIP set aan en iedereen mag voor x aantal VIP punten zich inschrijven. Weten ze gelijk hoeveel animo er is en hoeveel ze moeten produceren. Maand later krijg je code in de mail om de set mee te bestellen.spacer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:35:
Hier is het wel gelukt na tig keer verversen op 3 verschillende browsers.
Ik had niet verwacht dat dit een dergelijke heisa zou veroorzaken zeg.
Dat is wellicht wel zo, maar dan had je ook geen reclamefolder in de bus gekregen dat jij dit bij de lokale winkel zou kunnen kopen.Edgenumber schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:35:
Iets soortgelijks doet Lego nu dus wel; ze sturen aan iedereen (die dat wil) een mailtje dat er iets leuks te koop is en vervolgens is het volstrekte willekeur of je dit wel of niet kan bestellen.
Als het dan toch een loterij moet zijn, organiseer dan ook een echte loterij ipv toevallig geluk hebben dan een website wel of niet voor jou werkt.
Dan heb ik een product om te bestellen bij mijn Ulysses Probe set. Er is verder niets in de store wat ik (voor de prijzen) zou willen kopen.Pendora schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:12:
[...]
[...]
Maar waarom zou je hem dan opnieuw bestellen?
1 minifig ? je hebt dan wel verzendkosten helaas.MadDogMcCree schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:17:
[...]
Dan heb ik een product om te bestellen bij mijn Ulysses Probe set. Er is verder niets in de store wat ik (voor de prijzen) zou willen kopen.
Voor de prijzen valt op dit moment toch ook wel beetje mee?MadDogMcCree schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:17:
[...]
Dan heb ik een product om te bestellen bij mijn Ulysses Probe set. Er is verder niets in de store wat ik (voor de prijzen) zou willen kopen.
Ik heb er een ISS bij gekocht. €75 met dubbele VIP punten. De VIP punten zijn €7.50 waard dus betaal ik €2,50 meer dan bij Bol.com wat momenteel het laagste is. Dat vind ik zelf wel mee vallen.
Maar die sets heb ik allemaal al. Ik koop enkel de NASA en de jaarlijkse modular sets. Normaal gesproken zou ik wel een speelset kunnen kopen voor mijn neefje en nichtjes, maar die zijn juist vrij duur tegenover bijvoorbeeld Amazon of Kruidvat. De enige set die ik wel zou willen is helaas uitverkocht, de 21320.Pendora schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:33:
[...]
Voor de prijzen valt op dit moment toch ook wel beetje mee?
Ik heb er een ISS bij gekocht. €75 met dubbele VIP punten. De VIP punten zijn €7.50 waard dus betaal ik €2,50 meer dan bij Bol.com wat momenteel het laagste is. Dat vind ik zelf wel mee vallen.
@MadDogMcCree Volgens mij maakt het in principe helemaal niet uit wat je er precies bij besteld. Tenminste, voor zover ik weet kan je ook een order gedeeltelijk terugsturen zonder verzendkosten.
Als ik het niet krijg dan maar niemand? Beetje jammer ditLoader schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:08:
Ze moeten gewoon stoppen met deze acties.
Ik denk dat jij mijn bericht nog een keer moet lezen?toolkist schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:13:
[...]
Als ik het niet krijg dan maar niemand? Beetje jammer dit
Want je snapt het niet.
Dit was een fiasco. Velen hadden problemen met de vip pagina, ze kwamen er niet doorheen.
Dus moet Lego ervoor zorgen dat er mogelijkheid is tot bestellen van deze set. Dit is niet de eerste keer dat Lego problemen heeft.
Vandaar mijn opmerking: of je doet het goed of je stopt ermee.
Met goed doen bedoel ik, zorg voor genoeg voorraad en zorg dat website goed werkt. is dat niet het geval, dan kun je beter stoppen.
En om te zorgen dat Lego dit goed oppakt zou iedereen moeten mailen naar hun. Ze geven altijd aan dat ze feedback waarderen. Dus ook al heb je geen interesse in deze set, de volgende keer kan er iets langskomen wat jij graag zou willen hebben en dan zou je toch willen dat er genoeg voorraad is en dat alles goed werkt.
Dus jouw reactie op mijn bericht is vreemd te noemen.
Volgens mij verkopen ze die vip sets bewust in gelimiteerde aantallen dus nee, dan gaan ze nooit genoeg voorraad hebben. Ik heb er ook geen problemen mee dat ze dat zo doen, dus zie absoluut niet in waarom ik ze nou zou moeten mailen.Loader schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:31:
[...]
Ik denk dat jij mijn bericht nog een keer moet lezen?
Want je snapt het niet.
Dit was een fiasco. Velen hadden problemen met de vip pagina, ze kwamen er niet doorheen.
Dus moet Lego ervoor zorgen dat er mogelijkheid is tot bestellen van deze set. Dit is niet de eerste keer dat Lego problemen heeft.
Met goed doen bedoel ik, zorg voor genoeg voorraad en zorg dat website goed werkt. is dat niet het geval, dan kun je beter stoppen.
En om te zorgen dat Lego dit goed oppakt zou iedereen moeten mailen naar hun. Ze geven altijd aan dat ze feedback waarderen. Dus ook al heb je geen interesse in deze set, de volgende keer kan er iets langskomen wat jij graag zou willen hebben en dan zou je toch willen dat er genoeg voorraad is en dat alles goed werkt.
Dus jouw reactie op mijn bericht is vreemd te noemen.
En ja ik heb de space shuttle, in de nacht van release besteld, en ja ik had deze vip set ook best willen hebben. Maar helaas pindakaas.
Het is iedere keer feest met die baggerwebsite van ze. Ik heb me maar uitgeschreven van de nieuwsbrief, scheelt weer irritatie als er een interessante actie komt.Loader schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:31:
[...]
Ik denk dat jij mijn bericht nog een keer moet lezen?
Want je snapt het niet.

Dat ze die set in gelimiteerde aantallen verkopen heb ik ook geen problemen mee. Maar dat je dan geen eerlijke kans hebt om hem te bemachtigen gewoon omdat de website niet werkt (dus niet omdat je sneller was, maar gewoon omdat je er toevallig doorheen kwam), daar heb ik moeite mee. Je weet dat als je zoiets doet, dat je website gehammerd gaat worden, zorg er dan voor dat hij er niet aan onderdoor gaat.toolkist schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:47:
[...]
Volgens mij verkopen ze die vip sets bewust in gelimiteerde aantallen dus nee, dan gaan ze nooit genoeg voorraad hebben. Ik heb er ook geen problemen mee dat ze dat zo doen, dus zie absoluut niet in waarom ik ze nou zou moeten mailen.
En ja ik heb de space shuttle, in de nacht van release besteld, en ja ik had deze vip set ook best willen hebben. Maar helaas pindakaas.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Dat is toch eigenlijk de 'eerlijke' kans? Er doorheen komen is net een loterij en iedereen lijkt die problemen gehad te hebben.Wailing_Banshee schreef op donderdag 15 april 2021 @ 07:50:
[...]
Dat ze die set in gelimiteerde aantallen verkopen heb ik ook geen problemen mee. Maar dat je dan geen eerlijke kans hebt om hem te bemachtigen gewoon omdat de website niet werkt (dus niet omdat je sneller was, maar gewoon omdat je er toevallig doorheen kwam), daar heb ik moeite mee. Je weet dat als je zoiets doet, dat je website gehammerd gaat worden, zorg er dan voor dat hij er niet aan onderdoor gaat.
Zie degenen die na 500x F5-en er toch doorheen zijn gekomen.
En voor je denkt dat ik alleen maar aan het trollen ben, ik heb hetzelfde vaak genoeg meegemaakt bij ticketservice, met kaartverkoop van o.a. Lowlands (toen dat nog binnen een uur uitverkocht)
iemand hier die een bestelling heeft geplaatst bij a-tembo recentelijk?
ik heb voor de sale, op eerste paasdag, een kleine bestelling geplaatst om af te halen..
tot op heden niets meer van vernomen.
inmiddels 2 weken verder, ik snap dat ze het druk hebben, maar zo druk?
ik heb voor de sale, op eerste paasdag, een kleine bestelling geplaatst om af te halen..

Gisteren de Sian besteld en deze is vanochtend al geleverd, terwijl ik er al rekening mee hield dat het lang kon gaan duren.mschol schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:59:
Ik denk dat je even aan de bel moet trekken.
Hier dinsdag na pasen iets besteld en de dag erna bezorgdmschol schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:59:

mailtje gestuurd, en werd vanmiddag gebeld: ze wachten op een 2de deel van mijn order om geleverd te worden uit wagenberg.(ik wil ophalen in delft)thriller schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:19:
[...]
Gisteren de Sian besteld en deze is vanochtend al geleverd, terwijl ik er al rekening mee hield dat het lang kon gaan duren.
Ik denk dat je even aan de bel moet trekken.
hij kon niet vertellen wanneer dat gebeurde maar ik heb maar aangegeven dat ik wel wilde wachten
-edit-
vandaag telefoontje gehad dat alles binnen was, morgen afhalen
[Voor 6% gewijzigd door mschol op 16-04-2021 22:14]
Wil hier even mijn (niet geheel positieve) ervaring delen met BrickFever;
Heb daar tijdje geleden in backorder 2x Assembly Square besteld (en direct betaald) voor mij en een vriend van mij. Na een kleine 2 maanden wachten was deze blijkbaar weer beschikbaar bij Lego.nl zelf --> die vriend van mij heeft het daar besteld maar voordat ik dat hoorde en de order bij BrickFever kon annuleren kreeg ik een verzendbevestiging in mijn mail.
Nou, onhandige situatie maar niet onoverkomelijk. Ik heb wel vaker wat retour moeten sturen naar een webshop.
Na overleg met mijn vriend besloten de order van Lego.nl te houden en de BrickFever order te retourneren (vanwege de VIP punten en de GWP).
Bij BrickFever zijn de kosten retour-kosten voor de koper. Staat ook aangegeven op de website dus so far, so good.
Pakket vanwege de waarde maar aangetekend retour gestuurd, was gezien het gewicht van 10+kg nog best 'prijzig'.
Vervolgens bevestiging van ontvangst van retour gekregen vanuit BrickFever met de melding dat het geld was teruggestort. Dit bleek echter €6,75 te weinig.
Navraag bleek dat dit de verzendkosten zijn die de klant blijkbaar ook niet terug krijgt.
Ik heb hen gewezen op het feit dat dit niet netjes was. Allereerst omdat mijn bestelling vanwege het hoge bedrag 'geen verzendkosten' had. En als tweede omdat het vanwege het consumentenrecht niet is toegestaan om de verzendkosten in te houden bij het retourneren van de gehele order.
Hier kreeg ik een nogal vreemde reactie op terug, over 'winkeliers op kosten jagen', 'niet de klant die we zoeken', etc.
Nouja, afsluiting van de mail was in ieder geval dat de verzendkosten terug overgemaakt zouden worden.
Ik heb hier nog een mail achteraan gestuurd om te bedanken dat ze het op wilde lossen, mijn situatie uitgelegd waarom ik de retour had gedaan en dat mijn intentie niet was om de winkelier op kosten te jagen.
Heb hem zelfs nog een tip gegeven dat je als winkelier best retourkosten mag rekenen, zolang je dit maar duidelijk in je algemene voorwaarden vermeld.
Echter, nu 3 weken en 3 reminders later is het geld nog steeds niet teruggestort, wordt er niet meer gereageerd op mijn mails en worden ook mijn telefoontjes genegeerd.
Erg slechte customer service vanuit BrickFever. Ben inmiddels wat gaan googelen en zie dat ik niet de enige ben met deze ervaringen. Ze hebben een mooie (fysieke) winkel maar ik zal toch twijfelen de volgende keer dat ik er langs loop.
Heb daar tijdje geleden in backorder 2x Assembly Square besteld (en direct betaald) voor mij en een vriend van mij. Na een kleine 2 maanden wachten was deze blijkbaar weer beschikbaar bij Lego.nl zelf --> die vriend van mij heeft het daar besteld maar voordat ik dat hoorde en de order bij BrickFever kon annuleren kreeg ik een verzendbevestiging in mijn mail.
Nou, onhandige situatie maar niet onoverkomelijk. Ik heb wel vaker wat retour moeten sturen naar een webshop.
Na overleg met mijn vriend besloten de order van Lego.nl te houden en de BrickFever order te retourneren (vanwege de VIP punten en de GWP).
Bij BrickFever zijn de kosten retour-kosten voor de koper. Staat ook aangegeven op de website dus so far, so good.
Pakket vanwege de waarde maar aangetekend retour gestuurd, was gezien het gewicht van 10+kg nog best 'prijzig'.
Vervolgens bevestiging van ontvangst van retour gekregen vanuit BrickFever met de melding dat het geld was teruggestort. Dit bleek echter €6,75 te weinig.
Navraag bleek dat dit de verzendkosten zijn die de klant blijkbaar ook niet terug krijgt.
Ik heb hen gewezen op het feit dat dit niet netjes was. Allereerst omdat mijn bestelling vanwege het hoge bedrag 'geen verzendkosten' had. En als tweede omdat het vanwege het consumentenrecht niet is toegestaan om de verzendkosten in te houden bij het retourneren van de gehele order.
Hier kreeg ik een nogal vreemde reactie op terug, over 'winkeliers op kosten jagen', 'niet de klant die we zoeken', etc.
Nouja, afsluiting van de mail was in ieder geval dat de verzendkosten terug overgemaakt zouden worden.
Ik heb hier nog een mail achteraan gestuurd om te bedanken dat ze het op wilde lossen, mijn situatie uitgelegd waarom ik de retour had gedaan en dat mijn intentie niet was om de winkelier op kosten te jagen.
Heb hem zelfs nog een tip gegeven dat je als winkelier best retourkosten mag rekenen, zolang je dit maar duidelijk in je algemene voorwaarden vermeld.
Echter, nu 3 weken en 3 reminders later is het geld nog steeds niet teruggestort, wordt er niet meer gereageerd op mijn mails en worden ook mijn telefoontjes genegeerd.
Erg slechte customer service vanuit BrickFever. Ben inmiddels wat gaan googelen en zie dat ik niet de enige ben met deze ervaringen. Ze hebben een mooie (fysieke) winkel maar ik zal toch twijfelen de volgende keer dat ik er langs loop.
Lego Shop heeft het druk zo te merken, afgelopen donderdag de Shuttle besteld + Ulysses maar nog steeds "In magazijn" 

Xbox Live: MarkH
Apart blijft het hoe er geen pijl op te trekken blijft hoe snel je iets binnen krijgt. Ik had zondagavond de Mustang en de Fatboy besteld en die zijn dinsdagmiddag binnengekomen, dus gewoon snel voor Lego. Misschien ligt het bij jullie aan het feit dat het de Shuttle is die net uit is.
Edit: misschien nog een tip voor mensen die 10260 Downtown Diner willen hebben, ik heb die gisteren besteld via BrickOwl bij Brickcomplete in Oostenrijk voor 249,99 (https://brickcomplete.bri...-downtown-diner-set-10260). Via Marktplaats is de set wel iets goedkoper te vinden maar niet veel en dan koop ik hem liever bij een winkel ook al is die in Oostenrijk. Er zijn er nu nog 20 beschikbaar daar.
edit 2: goedkoopste via bricklink is 229,- , geen idee waarom ik daaar niet gekeken heb
. maar goed, hij is onderweg inmiddels 
Edit: misschien nog een tip voor mensen die 10260 Downtown Diner willen hebben, ik heb die gisteren besteld via BrickOwl bij Brickcomplete in Oostenrijk voor 249,99 (https://brickcomplete.bri...-downtown-diner-set-10260). Via Marktplaats is de set wel iets goedkoper te vinden maar niet veel en dan koop ik hem liever bij een winkel ook al is die in Oostenrijk. Er zijn er nu nog 20 beschikbaar daar.
edit 2: goedkoopste via bricklink is 229,- , geen idee waarom ik daaar niet gekeken heb

[Voor 63% gewijzigd door gws24 op 21-04-2021 08:57]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik heb voor 't eerst in ca. 30 jaar weer eens LEGO gekocht. De Space Shuttle via de site van lego zelf. Gezien jullie berichten over lange levertijd, om de tijd te doden ook maar via Bol het space station besteld. Die komt vanavond al (leve Bol select!).
Het kriebelt nu wel om ook de Saturnus V en de maanlander te bestellen. Maanlander lijkt me ook leuk om te bouwen. De raket twijfel ik over omdat ik een paar keer gelezen heb dat het bouwen saai was door de vele herhalingen.
Het kriebelt nu wel om ook de Saturnus V en de maanlander te bestellen. Maanlander lijkt me ook leuk om te bouwen. De raket twijfel ik over omdat ik een paar keer gelezen heb dat het bouwen saai was door de vele herhalingen.
Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda
Hier ligt 'ie volgens lego.com ook nog in het magazijn (maar dan zonder de Ulysses) . Hij ligt echter daadwerkelijk hier al thuis, zonder bericht of wat dan ook. Ach, verrassingspakketje dan maar.MarkH NL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:22:
Lego Shop heeft het druk zo te merken, afgelopen donderdag de Shuttle besteld + Ulysses maar nog steeds "In magazijn"
Nu al plezier vanuit de kids die de doos (gigantisch!) gebruiken als boot, bus, bed, whatever. En dit weekend lekker de Space Shuttle in elkaar zetten met de oudste (dochter van bijna 5).
Waar heb je dat gelezen dan? Zelf vond ik het International Space Station juist vrij saai om te bouwen, veel dubbele herhalingen zoals de zonnepanelen. Maar zag er uiteindelijk wel leuk uit.H_H schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:11:
Ik heb voor 't eerst in ca. 30 jaar weer eens LEGO gekocht. De Space Shuttle via de site van lego zelf. Gezien jullie berichten over lange levertijd, om de tijd te doden ook maar via Bol het space station besteld. Die komt vanavond al (leve Bol select!).
Het bouwen van de Saturn V vond ik qua technieken vrij uniek, natuurlijk ook wat herhalingen, maar dit ging mij niet zo snel vervelen als bij de ISS.
Waar precies weet ik niet meer. Misschien zelfs hier op GoT wel. Je moet natuurlijk wel steeds dezelfde blokjes op elkaar stapelen. Maar gezien ook jouw reactie en die van anderen, misschien toch een kans geven. Kan hem altijd weer doorverkopen.L23 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:35:
[...]
Waar heb je dat gelezen dan? Zelf vond ik het International Space Station juist vrij saai om te bouwen, veel dubbele herhalingen zoals de zonnepanelen. Maar zag er uiteindelijk wel leuk uit.
Het bouwen van de Saturn V vond ik qua technieken vrij uniek, natuurlijk ook wat herhalingen, maar dit ging mij niet zo snel vervelen als bij de ISS.
Nog even twijfelen tussen de Saturnus en de maanlander.
[Voor 4% gewijzigd door H_H op 21-04-2021 16:49]
Ik heb laatst een aantal steentjes besteld via Bricklink. Ben er nog een beetje onervaren mee, maar de eerste indruk was in ieder geval prima.A Lurker schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:47:
Ik had Toypro.com gevonden, maar er zijn er zoveel, en ze hebben vaak zulke slechte zoekfuncties om de onderdelen te zoeken dat ik geen zin had om ze allemaal te vergelijken.
Ik kreeg het niet voor elkaar een XML-onderdelenlijst in een aparte wanted list te krijgen, maar in de default wanted list ging het wel. Vanuit daar kan je dan makkelijk het systeem laten zoeken naar een "beste" bestelling. Hoe dat precies het beste is, vind ik wel onduidelijk. Ik had het liefst alles bij 1 shop, maar dat ging niet (of lukte mij in ieder geval niet). Het werden er 4 en dat is voor de verzendkosten niet zo heel fijn. Eerlijk gezegd had ik geen zin om er heel lang mee te spelen om dit voor elkaar te krijgen.
De bestellingen zijn uiteindelijk bij BricksForMiles, BricksByLFSJ, Odin80 en apple_brick (wat een alias van Toypro lijkt te zijn) gedaan. Ik heb ze zaterdag besteld (en betaald). 2 had ik gisteren binnen, de andere 2 vandaag.
Afgezien van 1tje waar ik maar een paar stukjes had besteld zaten de diverse stukjes allemaal in kleine zakjes. Soms met losse stukjes wel bij elkaar, maar als ik er wat meer van dezelfde had besteld zaten die in losse zakjes. Heel netjes, dus.
Bij bricklink is het wel de bedoeling dat je ook aangeeft of je alle stukjes hebt gehad. Dat gedeelte zouden ze wel beter kunnen doen, vind ik. Je kan wel een bestellijst op het scherm krijgen wat je hebt besteld, maar ze hebben geen functie dat je 1 voor 1 de onderdelen die je hebt gekregen kan afvinken.
Ik heb gewoon alles gekregen, er miste niets, geen gekke dingen. Zelfs de used parts zagen er netjes uit (maar dat kan natuurlijk per bestelling wisselen).
Via tampermonkey/greasemonkey kun je zelf zo iets heel snel toevoegen dmv deze script bijvoorbeeld:JeroenE schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:29:
[...]
Bij bricklink is het wel de bedoeling dat je ook aangeeft of je alle stukjes hebt gehad. Dat gedeelte zouden ze wel beter kunnen doen, vind ik. Je kan wel een bestellijst op het scherm krijgen wat je hebt besteld, maar ze hebben geen functie dat je 1 voor 1 de onderdelen die je hebt gekregen kan afvinken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| // ==UserScript== // @name Bricklink Checkbox Order Details // @namespace http://tampermonkey.net/ // @version 0.1 // @description Adds checkbox to end of item row with color change // @author Kokkie20 // @match https://www.bricklink.com/orderDetail.asp?ID=* // @icon https://www.google.com/s2/favicons?domain=redips.net // @grant none // @run-at document-end // @require https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/3.3.1/jquery.min.js // ==/UserScript== $(function() { $('td:first-child input').change(function() { if (this.checked){ $(this).closest('tr.avoidBreak').css("background-color", "#d2f8d2"); } else { $(this).closest('tr.avoidBreak').css("background-color", "#f8d2d2"); } }); }); $(document).ready(function() { //for table row $("tr.avoidBreak").css("background-color", "#f8d2d2"); }); $("<td><input type=\"checkbox\"></td>").appendTo( "tr.avoidBreak" ); |
Zelf gauw in elkaar gezet

Kan hoogst waarschijnlijk veel beter, en weet wel dat voor de verkopers hun wel die checkboxes kunnen zetten als ze een order "picken"
Hopelijk voegt bricklink dit toe in de toekomst voor normale gebruikers zodat wij het ook wat makkelijker hebben om dingen te kunnen afvinken

Heb de Saturnus ook gebouwd. Vond het niet saai ook door de 3 trappen. Je moet hem echter niet alleen maar in het midden oppakken als ie boven op de kast ligt. Bij de set is klein maanlandertje, ga binnenkort de "echte" kopen, bestel meestal bij Amazon of Bol voor de prijs en levertijd. Wat bij mij wel goed werkte bij de Legoshop is als een steentje ontbreekt. 2x gehad, binnen een week een nieuwe.H_H schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:39:
[...]
Nog even twijfelen tussen de Saturnus en de maanlander.
[Voor 38% gewijzigd door berto52 op 21-04-2021 22:36]
Had van de week die 42096 RSR besteld op Amazon toen die in de aanbieding was, gisteren ontvangen maar met buts op de doos.
Even contact opgenomen bij Amazon, en voila, krijg nog eens 20% terugbetaald. Toch zonde dat je doos er meteen 2e hands uitziet
Even contact opgenomen bij Amazon, en voila, krijg nog eens 20% terugbetaald. Toch zonde dat je doos er meteen 2e hands uitziet

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik wacht sinds 8 december op een bestelling. Toen ik 'm bestelde was ie op voorraad. Blijkbaar had iemand anders net de laatste voor me, sindsdien staat ie op "wachten op nieuwe voorraad", en als je doorklikt naar de set, dan blijkt dat ie uit de handel is.Loader schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:51:
Ik wacht al sinds 12 april op een bestelling, Barracuda Bay + Space Coin maar dat duurt lang...
Aangezien ie nog niet betaald is laat ik 'm gewoon staan, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Lego er achter komt dat ze die order niet meer gaan uitleveren.

Bizar. Woensdagmiddag de Space Shuttle besteld bij Lego.com en deze wordt straks al geleverd rond 12:30 uur. Toch wel snel.
Bizar. Mijn Space Shuttle + Ulysses is pas zojuist verstuurd terwijl ik deze vorige week heb besteld. Dat duurde even.H_H schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:14:
Bizar. Woensdagmiddag de Space Shuttle besteld bij Lego.com en deze wordt straks al geleverd rond 12:30 uur. Toch wel snel.
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Dan kun je lang wachten, had het ooit dezelfde gehad . Na 3 maanden contact opgenomen en toen zeiden ze dat er vertraging was. Maar na half jaar nog een keer contact opgenomen en toen zijn ze gaan uitzoeken en toen bleek dat op het moment van bestellen al uit assortiment was.Gaius schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:55:
[...]
Ik wacht sinds 8 december op een bestelling. Toen ik 'm bestelde was ie op voorraad. Blijkbaar had iemand anders net de laatste voor me, sindsdien staat ie op "wachten op nieuwe voorraad", en als je doorklikt naar de set, dan blijkt dat ie uit de handel is.
Aangezien ie nog niet betaald is laat ik 'm gewoon staan, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Lego er achter komt dat ze die order niet meer gaan uitleveren.
Mijn bestelling van 12 april is vandaag binnen gekomen. Dat heeft veel langer geduurd dan ik gewend ben van hun.
( barracuda bay en de space coin munt)
Geeft niet, ik heb geen haast. Heb 'm destijds toegevoegd om gratis verzending te krijgen. Het artikel waar het om ging hebben ze netjes direct opgestuurd en ik had gratis verzending. Pure winst voor mij als ie helemaal niet meer binnenkomt dus.Loader schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:13:
[...]
Dan kun je lang wachten, had het ooit dezelfde gehad . Na 3 maanden contact opgenomen en toen zeiden ze dat er vertraging was. Maar na half jaar nog een keer contact opgenomen en toen zijn ze gaan uitzoeken en toen bleek dat op het moment van bestellen al uit assortiment was.

En je hebt hem nog niet betaald? Of wel wat je binnen gekregen hebt?Gaius schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:34:
[...]
Geeft niet, ik heb geen haast. Heb 'm destijds toegevoegd om gratis verzending te krijgen. Het artikel waar het om ging hebben ze netjes direct opgestuurd en ik had gratis verzending. Pure winst voor mij als ie helemaal niet meer binnenkomt dus.
Wat ik binnen heb gekregen is betaald, wat ze nog moeten opsturen is nog niet betaald. Anders had ik al aan de bel getrokken.Loader schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:02:
[...]
En je hebt hem nog niet betaald? Of wel wat je binnen gekregen hebt?

Gisteren een bestelling geplaatst bij Amazon.nl die vandaag zou aankomen.
Echter blijkt het dit dat pakketje via redjepakketje (?) is verzonden ipv DHL zoals gebruikelijk.
Geen probleem echter heeft redjepakketje vandaag niet bezorgt en bezorgen ze alleen op maandag tm vrijdag volgens hun website ...
Echter blijkt het dit dat pakketje via redjepakketje (?) is verzonden ipv DHL zoals gebruikelijk.
Geen probleem echter heeft redjepakketje vandaag niet bezorgt en bezorgen ze alleen op maandag tm vrijdag volgens hun website ...
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
bol.com gebruik(te?) ook redjepakketje voor zendingen na 12:00 (same day delivery)Bossie schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:25:
Gisteren een bestelling geplaatst bij Amazon.nl die vandaag zou aankomen.
en die bezorgen v.z.i.w. alleen in de avond en inderdaad alleen doordeweeks.
wellicht was het te laat om pakket met dhl mee te sturen?
wellicht, maar het is gewoon irritant als er niet geleverd word zoals gemeld in de track & trace.mschol schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:49:
[...]
bol.com gebruik(te?) ook redjepakketje voor zendingen na 12:00 (same day delivery)
en die bezorgen v.z.i.w. alleen in de avond en inderdaad alleen doordeweeks.
wellicht was het te laat om pakket met dhl mee te sturen?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hallo, ik ben dus opzoek naar de Looney Tunes Complete serie
Ik had er 2 gevonden:
- https://www.a2toys.nl/epa...s/63446990/Products/71030
- https://otten-speelgoed.n...12-verschillende-figuren/
Maar deze is helaas uitverkocht. Kan iemand hier mij op weg helpen naar een webshop die het kan?
Ik had er 2 gevonden:
Maar deze is helaas uitverkocht. Kan iemand hier mij op weg helpen naar een webshop die het kan?
[Voor 18% gewijzigd door Lordsauron op 06-05-2021 11:47]
Momenteel hier op voorraad.Lordsauron schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:40:
Hallo, ik ben dus opzoek naar de Looney Tunes Complete serie
Ik had er 2 gevonden:
https://blokkenpiloot.nl/...-tunes-minifiguren-71030/
Besteld thanks!!Dagarkin schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:32:
[...]
Momenteel hier op voorraad.
https://blokkenpiloot.nl/...-tunes-minifiguren-71030/
Hé BAH. Amazon is altijd lekker goedkoop. Maar vraag me steeds meer af of dat het wel waard is..
[Voor 28% gewijzigd door Lordsauron op 10-05-2021 20:05]
Tja, als je de doos wil bewaren niet. Maar verder. Als je hem alleen wil bouwen en de doos toch niet bewaar. Zie het dan als korting voor de beschadigde doos.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Bestelling gedaan bij Amazon DE. Set 10274 Ecto-1. Altijd de vraag hoe de betreffende medewerker van Amazon omgaat met de bestelling. Met of zonder Amazon verzend omdoos e.d.
Wel grappig dat hij wederom vanuit Duitsland naar Frankrijk gaat qua verzending. Met de 42082 destijds ging ie ook zo en raakte DPD hem kwijt. De klantenservice van Amazon zei toen zelf dat het raar was dat het via Frankrijk gaat. Ditmaal PostNL, we duimen.
Voor €137 in ieder geval een mooie prijs
[Update] De bestelling zelf in keurige staat ontvangen met verzenddoos. Wat karig vulmateriaal aan één kant om schuiven tegen te gaan. Wel de goede kant, want de koerier liet de doos helaas ongelukkig op straat vallen. Verzenddoos gedeukt, productdoos in top staat
Wel grappig dat hij wederom vanuit Duitsland naar Frankrijk gaat qua verzending. Met de 42082 destijds ging ie ook zo en raakte DPD hem kwijt. De klantenservice van Amazon zei toen zelf dat het raar was dat het via Frankrijk gaat. Ditmaal PostNL, we duimen.
Voor €137 in ieder geval een mooie prijs

[Update] De bestelling zelf in keurige staat ontvangen met verzenddoos. Wat karig vulmateriaal aan één kant om schuiven tegen te gaan. Wel de goede kant, want de koerier liet de doos helaas ongelukkig op straat vallen. Verzenddoos gedeukt, productdoos in top staat

[Voor 42% gewijzigd door Gim op 15-05-2021 11:11]
2 weken terug de Lamborghini Sian besteld bij Amazon.de. Snel geleverd binnen 2 dagen, maar wel een geopende doos met open zakjes die met plakband dicht zaten. Meteen geretourneerd en 3 dagen later een gesealde doos mogen ontvangen. De dag erna een melding dat mijn retour is verwerkt.
Toch wel schandalig dat ze dit soort dure sets geopend durven te sturen. Er is toch geen mens die daar mee akkoord gaat voor die prijs?
Het zal me niet weerhouden om weer bij Amazon te bestellen, daar is het prijsverschil te groot voor, maar heb er toch wel een nare nasmaak van, ook wetende dat deze doos waarschijnlijk weer naar een andere liefhebber zal gaan die tegen hetzelfde gezeur aan gaat lopen.
Toch wel schandalig dat ze dit soort dure sets geopend durven te sturen. Er is toch geen mens die daar mee akkoord gaat voor die prijs?
Het zal me niet weerhouden om weer bij Amazon te bestellen, daar is het prijsverschil te groot voor, maar heb er toch wel een nare nasmaak van, ook wetende dat deze doos waarschijnlijk weer naar een andere liefhebber zal gaan die tegen hetzelfde gezeur aan gaat lopen.
Ioniq 5 Connect+ 73kWh RWD SSG | 5670Wp PV
Je moet ook niet vergeten dat je punten alleen kan inwisselen voor tegoed (of andere zaken) bij Lego zelf. Dus ook al is het financieel hetzelfde als een andere website is het wel zo dat je bij de andere website een tientje bespaard die je kan uitgeven aan wat je maar wil.Preau schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:42:
Kan je VIP punten zien als 5% korting op de Lego website, en dus dubbele punten als 10% korting? Of is die berekening net wat anders?
Ik zie nu dat de Maanlander (99 euro) dubbele punten geeft maar elders is deze te bestellen voor 88 euro dus ik probeer te bepalen wat de goedkopere optie is.
Bij de Lego site kan je een tientje aan punten enkel gebruiken bij de Lego site zelf. Dus als je daar dan later een ander Lego setje van koopt is dat waarschijnlijk ook "gewoon" de adviesprijs en niet goedkoper zoals bij andere winkels.
Ben ik nog te volgen?
Met firefox kan ik zelden tot nooit bestellen bij Lego zelf. Het proces gaat goed tot je moet betalen, dan werkt het niet meer. Ik kan dan niet op de "ik wil betalen!" knop klikken omdat die niet actief wordt of in ieder geval niet reageert. Met Chrome werkt het dan weer wel.zonoskar schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:22:
Ik krijg het niet voor elkaar. Niet op de iPad, niet met Chrome op mijn WIndows10 laptop.
Heb je in je netwerk nog ad-blockers actief zoals pi-hole? Wellicht werkt het dan wel als je die tijdelijk uitzet of anders eens proberen met je telefoon via de 2/3/4/5G ipv de wifi.
Iemand anders die bij bestelling op de lego site een foutmelding krijgt bij de validatie van de betaling?
Zowel Paypal als CC geven een foutmelding.
Zowel Paypal als CC geven een foutmelding.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Om ook maar eens iets positiefs te delen: Normaal heb ik altijd problemen als ik bij LEGO zelf bestel en DPD moet leveren (duurt lang voordat de order wordt verzonden, onjuiste statusupdates, vertraging als pakket al onderweg is, verwarring over afleverpunten, etc.; het zal de meesten bekend voorkomen).
Dinsdag heb ik Everyone is Awesome en het Bonsaiboompje besteld, en terwijl ik niet verwachtte dat deze er voor zaterdag zouden zijn, kreeg ik vanochtend mail van DPD dat de bestelling onderweg was. Vervolgens stond de bezorger precies in het midden van het aangegeven delivery window voor m'n deur.
Netjes bezorgd binnen de beloofde 2-3 werkdagen levertijd, het kan dus toch.
Dinsdag heb ik Everyone is Awesome en het Bonsaiboompje besteld, en terwijl ik niet verwachtte dat deze er voor zaterdag zouden zijn, kreeg ik vanochtend mail van DPD dat de bestelling onderweg was. Vervolgens stond de bezorger precies in het midden van het aangegeven delivery window voor m'n deur.
Netjes bezorgd binnen de beloofde 2-3 werkdagen levertijd, het kan dus toch.

[Voor 13% gewijzigd door Tc99m op 03-06-2021 14:38]
scintillating
Goedenavond, ik heb een gewetens/ervarings vraag 
Ik heb 2 weken terug de Sian (42115) bij Bol gekocht voor ik dacht € 299.
Nu was hij deze week in de aanbieding voor € 252, en ik heb deze ook gekocht om die vorige terug te sturen (kosteloos want ik heb Bol Select).
Nou kwam die van 299 in een originele Lego omdoos, en die van 252 vandaaglos in een Bol doos (zonder enige bescherming).
Weet er misschien iemand of Bol erop let welke 'versie' ze verzonden hebben, die in de Lego omdoos of de Bol doos? Want dan stuur ik die in de Bol doos natuurlijk terug

Nu was hij deze week in de aanbieding voor € 252, en ik heb deze ook gekocht om die vorige terug te sturen (kosteloos want ik heb Bol Select).
Nou kwam die van 299 in een originele Lego omdoos, en die van 252 vandaaglos in een Bol doos (zonder enige bescherming).
Weet er misschien iemand of Bol erop let welke 'versie' ze verzonden hebben, die in de Lego omdoos of de Bol doos? Want dan stuur ik die in de Bol doos natuurlijk terug

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Jij als onwetende besteller hebt toch geen weet van enig verschil tussen de beide dozen? Het zijn allebei Sians.mortael schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:23:
Dus stuur de doos naar keuze terug.
Mogelijk hebben ze een verschillend serienummer aan de buitenkant, al betwijfel ik het.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
bol zal echt geen serienummers van lego modellen bijhouden.. bij electronica is dat anders.mortael schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:23:
ja natuurlijkKNed schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:44:
Terugsturen mag toch ook in een totaal andere eigen omdoos als je dat wilt?
Misschien dat hij al iets langer weer leverbaar is en vertel ik niets nieuws maar voor degene die hem nog willen hebben, R2-D2 is weer op voorraad en heb ik net besteld op lego.com.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
R2D2 vrijdag binnengekomen maar van de drie andere sets die ik besteld had zat er één niet in de doos
.
Direct een mailtje via lego.com gestuurd dat er een set mist en ook aangegeven dat het gewicht op de verzenddoos te laag is om ook de missende set te bevatten dus dat die er nooit in heeft gezeten*. Vandaag antwoord dat ze de missende set via express nasturen
* Pakket was 7,7 kg volgens het label en dat heb ik nagewogen en dat klopte. Als je via bricklink alle items optelt (inclusief 1,2 kg voor de verzenddoos) had het pakket 8,8 kg moeten wegen.
Edit: missende set is vandaag (woensdag 30-6) geleverd. Top service van Lego!

Direct een mailtje via lego.com gestuurd dat er een set mist en ook aangegeven dat het gewicht op de verzenddoos te laag is om ook de missende set te bevatten dus dat die er nooit in heeft gezeten*. Vandaag antwoord dat ze de missende set via express nasturen

* Pakket was 7,7 kg volgens het label en dat heb ik nagewogen en dat klopte. Als je via bricklink alle items optelt (inclusief 1,2 kg voor de verzenddoos) had het pakket 8,8 kg moeten wegen.
Edit: missende set is vandaag (woensdag 30-6) geleverd. Top service van Lego!
[Voor 6% gewijzigd door gws24 op 30-06-2021 20:42]
Denk dat ze met een paar minuten weg zijn, 5000 voor de hele wereld, en je kan er 5 pp bestellen wat ook belachelijk is. Waarom niet gewoon 1 set pp.TestDummie schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:54:
[...]
Prijzen: https://www.stonewars.de/...ogram-2021-die-7-modelle/
Op Facebook staat dat het betaalproces via Lego gaat, maar het proces begint op Bricklink.
Ik ben het volmondig eens dat 5000 veels te weinig is. Idd zullen sets zoals die kasteel binnen een uur weg zijn, misschien zelfs eerder. Het is vreemd dat ze niet een optie tot een reserveringslijst hebben voor als een set populairder is dan deze beperkte oplage. Het zou mij verbazen als dit niet weer een grote ophef en teleurstelling wordt, zoals de Ulysses GWP van een paar maanden terug...
Ja, 5 p.p. vind ik ook een hele rare move van Lego/Bricklink. Dat werkt in de hand dat veel mensen achter het net vissen.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Waarom sowieso die artificiële limieten? De enige goede reden die ik kan bedenken is capaciteit, maar dat kan je opvangen door meer tijd te nemen voor fulfillment na het bereiken van een bepaalde drempel...
Overigens vind ik het kasteel nog steeds erg tof maar zijn de gebruikte minifigures wel een beetje flut.
Overigens vind ik het kasteel nog steeds erg tof maar zijn de gebruikte minifigures wel een beetje flut.
persoonlijk vind ik ze allemaal best crappyNinjetsu NL schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:54:
[...]
Voor het grootste gedeelte van jouw vragen lijktel de volgende link antwoorden te hebben: https://www.stonewars.de/...ogram-2021-die-7-modelle/
Daar staan de prijzen, betalen zou via de Lego shop lijken te gaan en verzending gratis

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂
Ik heb in 2019 wel twee sets gekocht bij de toenmalige Bricklink herkansing. Bij de duurdere van die twee kwam er nog importheffing en BTW over heen en was dat best prijzig geworden uiteindelijk. Wel fijn dat deze sets in Europa gemaakt en gratis verzonden worden. Maar ik heb eigenlijk bij geen van deze sets echt een "yes, must have" gevoel.
En bij de volgende rondes? Zit er daar wel wat bij?Haay schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:43:
Ik heb in 2019 wel twee sets gekocht bij de toenmalige Bricklink herkansing. Bij de duurdere van die twee kwam er nog importheffing en BTW over heen en was dat best prijzig geworden uiteindelijk. Wel fijn dat deze sets in Europa gemaakt en gratis verzonden worden. Maar ik heb eigenlijk bij geen van deze sets echt een "yes, must have" gevoel.
Zelf ben ik nu vooral nieuwsgierig hoe dit allemaal werkt, zodat ik de volgende keer klaar voor ben.
Ja staat bij de FAQ op bricklinkLoader schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:27:
Ik lees steeds 5 per persoon bestellen maar is dat eigenlijk ook officieel bekend gemaakt?
Hmm kwam er hier makkelijk doorheen, lijkt toch een stuk minder hard te gaan dan ik dacht qua pre orders
Het kasteel en de boot gaan in iedergeval aan kop
Het kasteel en de boot gaan in iedergeval aan kop
[Voor 20% gewijzigd door dr86 op 01-07-2021 17:07]
waar kan je op bestellen klikken? ik zie nergens een knopdr86 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:05:
Hmm kwam er hier makkelijk doorheen, lijkt toch een stuk minder hard te gaan dan ik dacht qua pre orders
Welke browser gebruik je?dr86 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:05:
Bij het project zelf, daar wordt je doorgestuurd naar lego.comLoader schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:07:
[...]
waar kan je op bestellen klikken? ik zie nergens een knop
ik zit op bricklink en dan zie ik plaatje van castle maar nergens waar ik op moet klikken om naar lego te komen??dr86 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:07:
[...]
Bij het project zelf, daar wordt je doorgestuurd naar lego.com
https://www.bricklink.com...5665/Castle-in-the-ForestLoader schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:09:
[...]
ik zit op bricklink en dan zie ik plaatje van castle maar nergens waar ik op moet klikken om naar lego te komen??
en dan hier:
https://www.bricklink.com...ego/215755/Sheriff's-SafeVersaevel schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:11:
Heb je ook de link naar de kluis
zie wel dat de pre- order knop overal weg is nu
hier zou alles onder moeten staanVersaevel schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:12:
Ik kan ook de totale li k niet vinden op bricklink
https://www.bricklink.com...-program/introducing.page
Dank voor je hulp @dr86 ! Het werkt idd alleen op de nieuwe betaversie van de website...
[Voor 26% gewijzigd door TestDummie op 01-07-2021 17:15]