Dat is hetzelfde. Dat is één balk voor het volume van de beltoon én meldingen (Whatsapp, Gmail, etc). Wil het apart kunnen regelen.Timmy schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:20:
[...]
Makkelijkste is door op de volume knop te drukken, dan krijg je rechts in het scherm verschillende opties te zien. Druk op de drie stippen bovenin en dan kan je het volume individueel instellen.
Heb je op de drie puntjes gedrukt?LinkinTED schreef op zondag 5 september 2021 @ 15:18:
[...]
Dat is hetzelfde. Dat is één balk voor het volume van de beltoon én meldingen (Whatsapp, Gmail, etc). Wil het apart kunnen regelen.
Ik neem aan dat je ook het laatste deel van mijn tekst hebt gelezen en uitgevoerd?LinkinTED schreef op zondag 5 september 2021 @ 15:18:
Dat is hetzelfde. Dat is één balk voor het volume van de beltoon én meldingen (Whatsapp, Gmail, etc). Wil het apart kunnen regelen.
Zeker, dan krijg ik drie balken.Timmy schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:09:
[...]
Ik neem aan dat je ook het laatste deel van mijn tekst hebt gelezen en uitgevoerd?
- media volume
- beltoon en meldingen
- alarm volume
Tips om de witbalans van de camera's gelijk te krijgen? De 0.6x camera is veel koeler kwa witbalans dan de 1x camera. Dat was bij de Galaxy A52 5G ook al.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LLTvSDLAxA44OJBsyr6JBjYo.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vNcJTdWUcJChIQAWtGlzRKtU.jpg?f=user_large)
Genomen met Gcam met de Google AWB setting aan.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LLTvSDLAxA44OJBsyr6JBjYo.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vNcJTdWUcJChIQAWtGlzRKtU.jpg?f=user_large)
Genomen met Gcam met de Google AWB setting aan.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik heb problemen met mijn F3 met mobiel betalen van ING. Op zich werkt het tot bedragen van € 50,00 zonder dat pincode ingetoetst hoeft te worden. Maar daarboven gaat het fout.
Ik krijg niet het pincode scherm in beeld en in de app is dan niks terug te vinden om betaling middels pin te bevestigen.
In de instellingen heb ik sim wallet gewijzigd naar hce wallet maar dat heeft geen effect.
Ook app opnieuw installeren heeft geen effect. Vreemde is dat betalingen zonder pin gewoon goed gaan. Iemand nog tips?
Ik krijg niet het pincode scherm in beeld en in de app is dan niks terug te vinden om betaling middels pin te bevestigen.
In de instellingen heb ik sim wallet gewijzigd naar hce wallet maar dat heeft geen effect.
Ook app opnieuw installeren heeft geen effect. Vreemde is dat betalingen zonder pin gewoon goed gaan. Iemand nog tips?
Ik had ook hetzelfde maar wel op een ander toestel, heb toen ingesteld dat de ING app bij betaling mijn vingerafdruk vraagt en dat werkt sinds ik het gebruik perfect. Bij mobiel betalen in de app dus Biometrie aanzetten. Laat maar weten of dit heeft gewerkt.Highfive95 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:34:
Ik heb problemen met mijn F3 met mobiel betalen van ING. Op zich werkt het tot bedragen van € 50,00 zonder dat pincode ingetoetst hoeft te worden. Maar daarboven gaat het fout.
Heb ik ook al geprobeerd. Maar dat had helaas geen effect. Eerst had ik biometrie aan staan en nu pincode, maar hetzelfde probleem.dutchnltweaker schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:59:
[...]
Ik had ook hetzelfde maar wel op een ander toestel, heb toen ingesteld dat de ING app bij betaling mijn vingerafdruk vraagt en dat werkt sinds ik het gebruik perfect. Bij mobiel betalen in de app dus Biometrie aanzetten. Laat maar weten of dit heeft gewerkt.
Wat ik vandaag probeerde is app lang ingedrukt houden en dan voor mobiel betalen kiezen. Dan krijg je pincode scherm, maar lukte vandaag ook niet omdat scherm bleef laden en ik pincode niet kon invoeren.
@Highfive95 heb je geprobeerd om alle autorisaties te geven? Show on lockscreen, Display pop-up etc. En ook autostart.
[ Voor 8% gewijzigd door Jimster op 11-09-2021 13:53 ]
@Jimster
Mogelijk is het dat. Ik zag dat alle toestemmingen uit stonden. Heb ze allemaal aangezet. We gaan het zien.
Mogelijk is het dat. Ik zag dat alle toestemmingen uit stonden. Heb ze allemaal aangezet. We gaan het zien.
Dit heb ik ook gehad en heb ik kunnen aanpassen door pop up vensters toe te staan..Highfive95 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:30:
@Jimster
Dit zijn de toestemmingen van mijn ing app.
:strip_exif()/f/image/lnlbJ0WYBC5g1dgMW1SDalKe.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb je ook wel hce wallet ingeschakeld of sim wallet?Jordan schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 18:40:
[...]
Dit heb ik ook gehad en heb ik kunnen aanpassen door pop up vensters toe te staan..
Dit zijn de toestemmingen van mijn ing app.
[Afbeelding]
De sim walletHighfive95 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:03:
[...]
Heb je ook wel hce wallet ingeschakeld of sim wallet?
Weet niet of anderen er ook "last" van hebben z maar ik merkte in 120hz toch wat haperingen bij het scrollen in chrome.
Via de settings die hier https://www.reddit.com/r/..._smooth_120hz_experience/ staan dit op kunnen lossen!
Scrollen gaat nu zoals het maar mijn idee bedoeld is op 120hz
Via de settings die hier https://www.reddit.com/r/..._smooth_120hz_experience/ staan dit op kunnen lossen!
Geen last van op de F3 hier. Ik heb de setting aan en uitgezet en merk geen verschil. Bij mij is het sowieso al 120hz.Jordan schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:57:
Weet niet of anderen er ook "last" van hebben z maar ik merkte in 120hz toch wat haperingen bij het scrollen in chrome.
Sinds enige weken een F3, en nu heb ik een vraag over het gebruik van de Rabo Wallet en contactloos betalen. Bij mijn vorige telefoon LG G6, kon ik gewoon de telefoon tegen de terminal houden, maar bij de F3 moet ik echt het scherm en de app openen om te kunnen betalen. Weet iemand of dit anders kan bij de F3? Of heeft het met veiligheid of iets dergelijks te maken?
Ik heb last van het "black crush" syndroom
Bij video's en Netflix heb ik ladt van blokkerig zwart weergave.
Hebben meer mensen hier last van?
Bij video's en Netflix heb ik ladt van blokkerig zwart weergave.
Hebben meer mensen hier last van?
Dat heb ik ook... nu alle machtiginen autostart en MIUI batterijbesparing uitgezet...Weet nog niet of dit werkt..henk99 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:47:
Sinds enige weken een F3, en nu heb ik een vraag over het gebruik van de Rabo Wallet en contactloos betalen. Bij mijn vorige telefoon LG G6, kon ik gewoon de telefoon tegen de terminal houden, maar bij de F3 moet ik echt het scherm en de app openen om te kunnen betalen. Weet iemand of dit anders kan bij de F3? Of heeft het met veiligheid of iets dergelijks te maken?
Je kunt in dev opties ook nog altijd MIUI-optimalisatie uitschakelen en kijken of dat werkt...
Mag ik weten waar je die kabel besteld hebt?coob schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:07:
[...]
Die heeft nooit zo snel geladen als de nieuwe kabel.
Heb inmiddels een nieuwe kabel besteld.
Dan weet ik zeker dat er een originele geleverd word.

Vandaag Rabo wallet geinstalleerd om contactloos te betalen. Was snel geinstalleerd en werkt als eem tiet. Hoefde zelf niets in te stellen, alles werd automatisch geinstalleerd zodat ik hem meteen kon gebruiken.henk99 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:47:
De telefoon hoef ik alleen maar te unlocken wat me logisch lijkt. Ik hoef de app zelf niet open te hebben om contactloos te betalen!! 👌🏿👌🏿
Werd de app bij jou op de voorgrond actief? Bij de ING en ABN app merkte ik dat het betalen prima gaat maar ik was afhankelijk van de terugkoppeling van de pinapparaat omdat de app zelf niet op de voorgrond verscheen.Riziko schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 23:31:
Vandaag Rabo wallet geinstalleerd om contactloos te betalen. Was snel geinstalleerd en werkt als eem tiet. Hoefde zelf niets in te stellen, alles werd automatisch geinstalleerd zodat ik hem meteen kon gebruiken.
De telefoon hoef ik alleen maar te unlocken wat me logisch lijkt. Ik hoef de app zelf niet open te hebben om contactloos te betalen!! 👌🏿👌🏿
Inmiddels heb ik wat instellingen veranderd, ben benieuwd of dat een verschil maakt...
Aliexpress.Arrived schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:50:
[...]
Mag ik weten waar je die kabel besteld hebt?
Dan weet ik zeker dat er een originele geleverd word.
Alleen wel lastig als je dan een keer de pincode moet invoeren.Riziko schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 23:31:
[...]
Vandaag Rabo wallet geinstalleerd om contactloos te betalen. Was snel geinstalleerd en werkt als eem tiet. Hoefde zelf niets in te stellen, alles werd automatisch geinstalleerd zodat ik hem meteen kon gebruiken.
Dat vraagt ie om de 5-6 keer of zo.
Dan moet je alsnog de app openen.
Precies dat zie ik ook.Als ik de F3 unlock en de telefoon bij de terminal houd, dan komt er wel een piepje van het pinapparaat en mijn telefoon trilt ook. Vervolgens zegt de kassiere dat de terminal wacht op iets wat ik moet doen op de telefoon (pin uiteraard), maar de app is niet open op de voorgrond. Ik zie hem zelfs niet als ik door de 'open apps' scroll. Ik moet dan alsnog de wallet app openen om dat te doen.Timmy schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 06:52:
[...]
Werd de app bij jou op de voorgrond actief? Bij de ING en ABN app merkte ik dat het betalen prima gaat maar ik was afhankelijk van de terugkoppeling van de pinapparaat omdat de app zelf niet op de voorgrond verscheen.
Inmiddels heb ik wat instellingen veranderd, ben benieuwd of dat een verschil maakt...
Het is allemaal niet ondoenlijk ofzo, maar wel een hele gewenning t.o.v. mijn vorige telefoon. Ik hoefde daar niet eens te unlocken. Werkte altijd perfect, slechts eens per 4-5 betalingen een keer de pin, maar dan was wel altijd de app meteen op de voorgrond als ik de telefoon unlockte.
Het is mij inmiddels gelukt om betalingen via de ING en ABN app te doen, de app wordt keurig op de voorgrond getoond. Bij de app-instellingen heb ik voor beide "Pop-up vensters weergeven terwijl het op de achtergrond uitgevoerd wordt" actief gemaakt. In eerste instantie speelde ik ook nog met "Autostart" en wat andere opties maar die blijken allemaal niet nodig te zijn.henk99 schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:05:
Precies dat zie ik ook.Als ik de F3 unlock en de telefoon bij de terminal houd, dan komt er wel een piepje van het pinapparaat en mijn telefoon trilt ook. Vervolgens zegt de kassiere dat de terminal wacht op iets wat ik moet doen op de telefoon (pin uiteraard), maar de app is niet open op de voorgrond. Ik zie hem zelfs niet als ik door de 'open apps' scroll. Ik moet dan alsnog de wallet app openen om dat te doen.
Het is allemaal niet ondoenlijk ofzo, maar wel een hele gewenning t.o.v. mijn vorige telefoon. Ik hoefde daar niet eens te unlocken. Werkte altijd perfect, slechts eens per 4-5 betalingen een keer de pin, maar dan was wel altijd de app meteen op de voorgrond als ik de telefoon unlockte.
Dus alleen je telefoon unlocken, telefoon tegen het pinapparaat houden en eventueel je pincode op de telefoon intoetsen en je ziet het resultaat. De app hoef ik niet meer zelf te openen.
De telefoon unlocken deed ik altijd al. Ik dacht dat het nodig was dus nog nooit zonder geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Timmy op 20-09-2021 11:43 ]
Die setting ga ik ook proberen. Die stond bij mij uit.Timmy schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:40:
[...]
Het is mij inmiddels gelukt om betalingen via de ING en ABN app te doen, de app wordt keurig op de voorgrond getoond. Bij de app-instellingen heb ik voor beide "Pop-up vensters weergeven terwijl het op de achtergrond uitgevoerd wordt" actief gemaakt. In eerste instantie speelde ik ook nog met "Autostart" en wat andere opties maar die blijken allemaal niet nodig te zijn.
Dus alleen je telefoon unlocken, telefoon tegen het pinapparaat houden en eventueel je pincode op de telefoon intoetsen en je ziet het resultaat. De app hoef ik niet meer zelf te openen.
De telefoon unlocken deed ik altijd al. Ik dacht dat het nodig was dus nog nooit zonder geprobeerd.
Update: Inmiddels een paar keer getest en het werkt!
Ik moet nog wel de telefoon unlocken, maar dat is prima. De wallet komt netjes naar de voorgrond nu.
[ Voor 8% gewijzigd door henk99 op 22-09-2021 09:32 ]
Ik heb een probleem met de "niet storen" functie.
Ooit eens aangezet want leek wel handig. Nu is het niet meer uit te krijgen.
Zijn er mensen die dit probleem hebben en het opgelost hebben?
Ik merk dat ik vaak network changed fouten krijg bij het openen van web pagina's in chrome. Ik heb de netwerk instellingen gereset in het systeem verbindingen menu. Ik gebruik de dns van T-Mobile. Hebben meer mensen dit probleem?
Vanaf morgen ook een Poco F3. Hier maar even meelezen
Hmm dat is wel erg vreemd.wampa-one schreef op donderdag 23 september 2021 @ 02:54:
Ik heb een probleem met de "niet storen" functie.
Misschien kun je het laatste pakket eens opnieuw installeren, merk je verder niks van.
instellingen>over deze telefoon>Miui versie> drie puntjes rechts bovenin> download nieuwste pakket
Werkt helaas niet. Als ik het uitzet, menu terug ga en weer het menu in ga staat het weer gewoon aan. Als ik bij herhalen, alle dagen uitzet en het menu uit ga, weer terug erin dan staan alle dagen weer automatisch aangevinkt en de tijden gereset...revengeyo schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:36:
[...]
Hmm dat is wel erg vreemd.
Misschien kun je het laatste pakket eens opnieuw installeren, merk je verder niks van.
instellingen>over deze telefoon>Miui versie> drie puntjes rechts bovenin> download nieuwste pakket
Heb er voor het gemak een screentje van gemaaktwampa-one schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:44:
[...]
Werkt helaas niet. Als ik het uitzet, menu terug ga en weer het menu in ga staat het weer gewoon aan. Als ik bij herhalen, alle dagen uitzet en het menu uit ga, weer terug erin dan staan alle dagen weer automatisch aangevinkt en de tijden gereset...
YouTube: YouTube
Bij mij is ook de automatische niet storen stand geactiveerd. Ik heb zonet geprobeerd dit aan te passen en te deactiveren (door de optie "Tijd om de activeren inplannen" uit te schakelen). Dat werkt prima en de wijzigingen worden ook bewaard.wampa-one schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:44:
Werkt helaas niet. Als ik het uitzet, menu terug ga en weer het menu in ga staat het weer gewoon aan. Als ik bij herhalen, alle dagen uitzet en het menu uit ga, weer terug erin dan staan alle dagen weer automatisch aangevinkt en de tijden gereset...
Welke Miui versie heb jij? Ik heb Global 12.5.3.
Heb dezelfde versie. Je zou haast denken dat het door een app komt
Na een jaar iPhone SE (2020), vandaag de Poco F3 besteld.
Ik ben niet direkt een voorstander van MIUI zeker met alle 'bugs' die ik lees, maar met zulke specs, vond ik het toch de moeite om een 'comprimis' te sluiten met mezelf, om me nog eens te wagen een Xiaomi toestel.
Had altijd voorkeur (los vd iphone), om een toestel aan te schaffen met een 'kale' android, ttz met een Android One toestel. Mijn favoriet merk was dan ook altijd Nokia, maar vind hun specs dan weer iets te laag, voor de prijs, zeker als je ziet welke specs de Poco F3 heeft.
Heb deze besteld bij Gshopper, met de voucher, heb ik deze spotgoedkoop kunnen aanschaffen.
Verwacht deze ten laatste vrijdag te ontvangen.
Ben benieuwd
Ik ben niet direkt een voorstander van MIUI zeker met alle 'bugs' die ik lees, maar met zulke specs, vond ik het toch de moeite om een 'comprimis' te sluiten met mezelf, om me nog eens te wagen een Xiaomi toestel.
Had altijd voorkeur (los vd iphone), om een toestel aan te schaffen met een 'kale' android, ttz met een Android One toestel. Mijn favoriet merk was dan ook altijd Nokia, maar vind hun specs dan weer iets te laag, voor de prijs, zeker als je ziet welke specs de Poco F3 heeft.
Heb deze besteld bij Gshopper, met de voucher, heb ik deze spotgoedkoop kunnen aanschaffen.
Verwacht deze ten laatste vrijdag te ontvangen.
Ben benieuwd
[ Voor 3% gewijzigd door ctuxboy op 26-09-2021 22:26 ]
Ik heb. het volgende probleem met de F3 ,schakelt zichzelf uit dit gebeurt meestal nachts
miui versie 12.5.3 .Is dit een herkenbaar probleem?
Je hebt niet toevallig automatisch uitschakelen in de beveiligingsapp aan staan?Stuwie schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:04:
Ik heb. het volgende probleem met de F3 ,schakelt zichzelf uit dit gebeurt meestal nachts
In de beveiliging app zie ik nergens een optie om dit in of uit te schakelen.
Instellingen>batterij en prestatie>batterij>in- en uitschakelen plannenStuwie schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:16:
In de beveiliging app zie ik nergens een optie om dit in of uit te schakelen.
Iemand ervaring met het debloaten van MIUI12.5?
Wat kan allemaal ‘veilig’ verwijderd worden zonder dat MIUI niet ‘crasht’? Je phone nog vlot werkt?
Wat kan allemaal ‘veilig’ verwijderd worden zonder dat MIUI niet ‘crasht’? Je phone nog vlot werkt?
Sinds wanneer heeft bloatware invloed op de werking van het besturingssysteem 🤔ctuxboy schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:13:
Er zijn legio lijsten via Google te vinden, je komt bijvoorbeeld bij XDA uit. Bij de meeste staat omschreven welke je veilig kan verwijderen en welke mogelijk gevolgen hebben.ctuxboy schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:13:
Bedankt voor je antwoord. Ja heb idd al XDA zien passeren tussen de zoekresultaten via Google, zal ik zeker eens uitproberen.Timmy schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:48:
[...]
Er zijn legio lijsten via Google te vinden, je komt bijvoorbeeld bij XDA uit. Bij de meeste staat omschreven welke je veilig kan verwijderen en welke mogelijk gevolgen hebben.
Deze zaterdag de Redmi Note 10 binnen gekregen.. Maar wist niet van het bestaan van de F3 af. Dacht dat de camera op de Note 10 iets beter was, maar veel reviews zeggen ook anders... Dus ging toch twijfelen.
Heb nog snel een F3 op de kop kunnen tikken voor 289 (nu opeens overal 329), dus zal eens een vergelijkend warenonderzoekje doen. Neig stiekem toch wel naar de F3 nu haha.
Heb nog snel een F3 op de kop kunnen tikken voor 289 (nu opeens overal 329), dus zal eens een vergelijkend warenonderzoekje doen. Neig stiekem toch wel naar de F3 nu haha.
Wat gaan de beveiligingsupdates traag op de F3. Ik heb die van juni er nog op staan...
Nou, van de week is de miui 12.5 enhanced update met september patches uitgekomen. Dus er gaat denk ik iets mis op jou telefoon.Trafico schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:00:
Wat gaan de beveiligingsupdates traag op de F3. Ik heb die van juni er nog op staan...
OTA gebeurt er niets als ik wil updaten. Ik wacht het nog wel even af.
Ik zit ook nog op beveiligingspatch van juni
Gisteren de Poco F3 ontvangen.
Tot nu toe heel tevreden van.
Had wat schrik ivm de MIUI daar ik toch wat gebruikers lees die het ervaren als een 'buggy' UI, maar valt tot nu toe reuze mee, integendeel nog niks voorgehad. Ok, heb het toestel nog geen 24u, als het zo blijft ben ik heel tevreden.
Mijn grootste schrik was de 'battery-drain', die ik her en der lees, maar deze nacht 6-8% batterijverbruik ongeveer. Ik zet hierbij geen 'verbindingen' uit, dus vermoed dat dit toch 'normaal' verbruik is, zeker als je niks uitzet.
De Poco F3 had al de MIUI 12.5 versie aan boord
, na installatie, nog enkele updates ontvangen, zit nu aan versie 12.5.3.
Intussen ook melden dat bij mij ook de beveiligingspatch van juni de meest recente is.
Had wat schrik ivm de MIUI daar ik toch wat gebruikers lees die het ervaren als een 'buggy' UI, maar valt tot nu toe reuze mee, integendeel nog niks voorgehad. Ok, heb het toestel nog geen 24u, als het zo blijft ben ik heel tevreden.
Mijn grootste schrik was de 'battery-drain', die ik her en der lees, maar deze nacht 6-8% batterijverbruik ongeveer. Ik zet hierbij geen 'verbindingen' uit, dus vermoed dat dit toch 'normaal' verbruik is, zeker als je niks uitzet.
De Poco F3 had al de MIUI 12.5 versie aan boord
Intussen ook melden dat bij mij ook de beveiligingspatch van juni de meest recente is.
[ Voor 9% gewijzigd door ctuxboy op 05-10-2021 10:50 ]
De batterij is in het begin niet zo goed, maar na een paar keer laden wordt het steeds beterctuxboy schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:47:
Gisteren de Poco F3 ontvangen.
De Poco F3 had al de MIUI 12.5 versie aan boord, na installatie, nog enkele updates ontvangen, zit nu aan versie 12.5.3.
Oh das goed nieuws! bedankt om te melden. Gemerkt dat deze zoals ze beloven in een uur is opgeladenrevengeyo schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:13:
[...]
De batterij is in het begin niet zo goed, maar na een paar keer laden wordt het steeds beter
Ik heb een vervelend iets en ik ben benieuwd of jullie dit bekend voor komt en weten wat je er aan kan doen.
Ik krijg nagenoeg bij elk gesprek commentaar van mensen die tegen me zeggen "wat zit je toch op knopjes te drukken de hele tijd", wanneer ik dan de telefoon van mijn oor/wang haal zie ik idd dat in het openstaande gesprek het toetsenblok geactiveerd is en ik tientallen keren een cijfer heb ingedrukt met mijn wang. Met name voor de tegenpartij erg vervelend want die melden me dat een normaal gesprek niet mogelijk is.
Wat is hier aan te doen? Een instelling? Met het toestel aan je oor / tegen je wang aan hoort het scherm toch gewoon uit te blijven?
Ik krijg nagenoeg bij elk gesprek commentaar van mensen die tegen me zeggen "wat zit je toch op knopjes te drukken de hele tijd", wanneer ik dan de telefoon van mijn oor/wang haal zie ik idd dat in het openstaande gesprek het toetsenblok geactiveerd is en ik tientallen keren een cijfer heb ingedrukt met mijn wang. Met name voor de tegenpartij erg vervelend want die melden me dat een normaal gesprek niet mogelijk is.
Wat is hier aan te doen? Een instelling? Met het toestel aan je oor / tegen je wang aan hoort het scherm toch gewoon uit te blijven?
Je hoofd perfect horizontaal houden. Als je dat niet doet dan vindt de proximity sensor/oplossing dat het scherm gewoon actief moet zijn.Trafico schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:05:
Ik heb een vervelend iets en ik ben benieuwd of jullie dit bekend voor komt en weten wat je er aan kan doen.
Oplossing is om het scherm echt met de aan/uit-knop uit te zetten net nadat je opgenomen hebt.
Het is echt een onmogelijke uitwerking, van deze basisfunctionaliteit, door Xiaomi.
Welke versie van miui draai je?Trafico schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:05:
ik heb precies hetzelfde, ik heb al 100x mensen in de wacht gezet, opgehangen, mijzelf gemute, toetsen druk ik ook altijd in. gekmakend.... gaat meestal goed als ik op home druk en dan het scherm uitzet, maar je denkt er niet altijd aan.Trafico schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:05:
What's in the case?
Heb je het ook al gemeld bij instellingen onder het kopje feedback? hier kan je bugs melden.Ron!n schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:26:
[...]
ik heb precies hetzelfde, ik heb al 100x mensen in de wacht gezet, opgehangen, mijzelf gemute, toetsen druk ik ook altijd in. gekmakend.... gaat meestal goed als ik op home druk en dan het scherm uitzet, maar je denkt er niet altijd aan.
Wel een hele vervelende bug, slecht werkende proximity sensor, daar hebben xiaomi telefoons vaker last van.
als ik bel gaat het scherm soms ineens op zwart en dan is het weer moeilijk "aan" te krijgen.
https://www.gsmarena.com/...its_phones-news-50617.php
één keer gehad dat ik 'per ongeluk' de microfoon had uitgezet tijdens het bellen, maar voor de rest (voorlopig) geen last van dit probleem, althans niet iets die me stoort.Blekkienl schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:16:
[...]
Heb je het ook al gemeld bij instellingen onder het kopje feedback? hier kan je bugs melden.![]()
Wel een hele vervelende bug, slecht werkende proximity sensor, daar hebben xiaomi telefoons vaker last van.
als ik bel gaat het scherm soms ineens op zwart en dan is het weer moeilijk "aan" te krijgen.
https://www.gsmarena.com/...its_phones-news-50617.php
Het is ook wel iets waar ik schrik voor had voor dit 'probleem' als ik dit toestel had aangeschaft, daar ik dit hier regelmatig had gelezen, daarom probeer ik er bewust op te letten tijdens het bellen, maar merk dat het scherm altijd uitgaat als ik het toestel tegen mijn oor plaats.
Mijn MIUI versie 12.5.3
De truuk is dat je telefoon zo recht mogelijk tegen je hoofd houd. Want de "sensor" zit boven op ipv naast de speaker.
Maar ik hoop dat xiaomi bij de volgende poco's gewoon weer naar normale proximity sensor gaat.
Maar ik hoop dat xiaomi bij de volgende poco's gewoon weer naar normale proximity sensor gaat.
Ik zou graag de app icons met afgeronde hoeken willen ipv de standaard ronde, wel gezocht naar een oplossing (de icon packs niet meegerekend) maar nog niks gevonden, de Icon shape die in de developer options zou moeten staan zie ik niet.
Iemand een oplossing?
Iemand een oplossing?
Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2
Ik draai 12.5.3.0.
Bizar dat het zo werkt.GtrCraft schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:45:
De truuk is dat je telefoon zo recht mogelijk tegen je hoofd houd. Want de "sensor" zit boven op ipv naast de speaker.
Dank voor de tips om het scherm direct na opnemen dan maar handmatig uit te zetten en dan te gaan bellen.
Timmy schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:14:
Ik krijg zojuist een nieuwe rom versie, 12.5.6.0 (EU versie).
:strip_exif()/f/image/D11NibEFaq8OFxRrUwyEmTEv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8Yz1eAgxtKRAfBUr2nk0Pyw3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pxWr72Z5gPuKCiiNk8izwD0B.jpg?f=fotoalbum_large)
Ter info, ik zag de update weer eens niet (net zoals bij 12.5.3). Ik heb de cache en data moeten legen van de updater app. Toen werkte het weer! (Als je geen drie puntjes rechtsboven zit, is er iets mis met de app, zie je die wél, dan is alles prima).
Hoeveel procent gaat er bij jullie na een nacht slapen af? Bij mij is ie vaak zo 12% kwijt, als het niet meer is.
Ik heb het gevoel dat het wel mogelijk zou moeten zijn dat de telefoon maar 5% of minder kwijt is na een nacht? Zeker ten opzichte van mijn vorige telefoon die het net zo goed deed met een veel kleinere accu (en daar vond ik het ook al wat teleurstellend). Ik ga denk ik eens een nieuwe simkaart proberen, kijken of daar iets geks mee is misschien. Maar ik hoor graag ook hoe het met jullie apparaten gaat nu er wat updates zijn geweest die deze issues zouden moeten fixen.
Ik heb het gevoel dat het wel mogelijk zou moeten zijn dat de telefoon maar 5% of minder kwijt is na een nacht? Zeker ten opzichte van mijn vorige telefoon die het net zo goed deed met een veel kleinere accu (en daar vond ik het ook al wat teleurstellend). Ik ga denk ik eens een nieuwe simkaart proberen, kijken of daar iets geks mee is misschien. Maar ik hoor graag ook hoe het met jullie apparaten gaat nu er wat updates zijn geweest die deze issues zouden moeten fixen.
Ik heb sinds een goede week een Pico F3 256gb. Opzich ben ik tevreden, maar toch ook niet helemaal.
De vingerprintsensor vind ik echt op een rotplek zitten. Ik heb nu al 2x een broekzak gesprek gehad omdat je de telefoon unlocked als je hem vastpakt.
Toen ik maps wou gebruiken deed deze t niet, daar was een restart voor nodig.
De camera is maar matig, maar wist ik van tevoren.
De update naar 12.5.6 zie ik op geen enkele manier(zit nu op 5.3)
De vingerprintsensor vind ik echt op een rotplek zitten. Ik heb nu al 2x een broekzak gesprek gehad omdat je de telefoon unlocked als je hem vastpakt.
Je kunt wel instellen dat je eerst moet drukken volgens mij.Bouke-p schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:44:
Zo heb ik het ook ingesteld dat je eerst moet drukken. Anders wordt je gek
Bij mij meestal tussen de 4 en 8 procent...koffieprutser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:14:
Hoeveel procent gaat er bij jullie na een nacht slapen af? Bij mij is ie vaak zo 12% kwijt, als het niet meer is.
Klinkt heel erg bekend. Ik had als eerste oplossing een paar vingerafdrukken verwijderd, dus minder kans om per ongeluk te ontgrendelen. Nu gebruik ik toch maar de optie om alleen te ontgrendelen na het indrukken van de knop.Bouke-p schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:44:
Oké, als ik dus een oproep krijg en ik druk op de aan/uit knop dan hang ik het gesprek op. Waar stel ik in dat ik met de aan/uit knop alleen het scherm uitzet ipv het gesprek ophang? Heb me helemaal suf gezocht...Trafico schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 08:50:
[...]
Ik draai 12.5.3.0.
[...]
Bizar dat het zo werkt.
Dank voor de tips om het scherm direct na opnemen dan maar handmatig uit te zetten en dan te gaan bellen.
Edit:nevermind, gevonden!
Misschien is het toeval, maar ik heb vanmorgen geüpdatet naar 12.5.6 en ik heb nu hele slechte ontvangst. Geen ontvangst tot slechts edge. Vodafone Amsterdam.
EDIT: never mind, toeval dus: nieuws: Vodafone heeft landelijke storing in mobiele netwerk
EDIT: never mind, toeval dus: nieuws: Vodafone heeft landelijke storing in mobiele netwerk
[ Voor 38% gewijzigd door J3roen op 12-10-2021 10:00 ]
Is de camera zo erg ja?Bouke-p schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:44:
Ik heb sinds een goede week een Pico F3 256gb. Opzich ben ik tevreden, maar toch ook niet helemaal.
Wat is er zo slecht aan de camera? Dat hij niet kan meekomen met de iPhone 13 en Samsung S21 dat snapt iedereen. Maar ik ben best tevreden met de foto's. Ik moet wel vaak de witbalans wat koeler zetten, maar verder geen klachten. Ik kom van een Galaxy A52 en Huawei P30 lite. (ik gebruik wel de Gcam app op mijn F3).Bouke-p schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:44:
[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 12-10-2021 15:15 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Zal de 6gb/128gb versie genoeg zijn voor de gemiddelde gebruiker? Waarom kozen jullie voor de 8/256?
Zeker. Voor mij was de enige reden om voor de 8/256 te gaan de aanbieding bij Mediamarkt een goeie maand geleden. Ik had hem voor 304,-.Messje schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:18:
Zal de 6gb/128gb versie genoeg zijn voor de gemiddelde gebruiker? Waarom kozen jullie voor de 8/256?
Maar wanneer je een gemiddelde gebruiker bent heb je aan 6/128 zeker genoeg. Opslag kan in deze tijden makkelijk in de cloud, dus echt veel opslag heb je niet nodig. En 6gb werkgeheugen is zat voor gemiddeld gebruik en kan je zelf fatsoenlijke games mee draaien en multitasken.
Oeh, daar vind je de 128 ook niet voor op dit momentTrafico schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:23:
[...]
Zeker. Voor mij was de enige reden om voor de 8/256 te gaan de aanbieding bij Mediamarkt een goeie maand geleden. Ik had hem voor 304,-.
Maar wanneer je een gemiddelde gebruiker bent heb je aan 6/128 zeker genoeg. Opslag kan in deze tijden makkelijk in de cloud, dus echt veel opslag heb je niet nodig. En 6gb werkgeheugen is zat voor gemiddeld gebruik en kan je zelf fatsoenlijke games mee draaien en multitasken.
Wat betreft de foto's zullen gelijk of net iets beter zijn dan de 9T welke ik ook heb gehad. Ik gebruik wel GCAM dat maakt een significant verschil.Messje schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:37:
[...]
Oeh, daar vind je de 128 ook niet voor op dit momentTwijfel of dit de beste opvolger is van mijn 9T voor een budget tot ongeveer 330. Reviews zien er goed uit, alleen in dit topic kom ik ook wel wat vervelende dingetjes tegen. De BBG zegt van wel, maar dat is al een maand geleden natuurlijk.
De algehele gebruikerservaring door dual speakers (van goede kwaliteit), fel en 120HZ scherm maakt dat ik blij ben met deze keuze!
Vandaag toevallig in de aanbieding in de Mi store Nederland. De 6/128GB voor €299 + eventueel nog €10 extra korting (kortingscode MISTORE) als je voor het eerst via hun app besteld. 😇Messje schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:37:
[...]
Oeh, daar vind je de 128 ook niet voor op dit momentTwijfel of dit de beste opvolger is van mijn 9T voor een budget tot ongeveer 330. Reviews zien er goed uit, alleen in dit topic kom ik ook wel wat vervelende dingetjes tegen. De BBG zegt van wel, maar dat is al een maand geleden natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Maite op 13-10-2021 14:55 ]
Vorige week de Redmi Note 10 Pro en de Poco F3 128 beiden besteld. Had de Note 10 eerst gekocht voor 290 euro, maar zag toen dat er ook een F3 voor 298 euro te koop was... En die had iets betere stats.
Dus ja toen maar beiden gekocht. Ik was vooral benieuwd naar het verschil in de camera. Op papier had de Redmi een betere camera, maar in reviews vond ik men heel erg wisselend qua winnaar. Maar nu ik het zelf heb getest vind ik de camera op de F3 echt wel iets beter. Dus ga, gezien de performance van de F3 ook duidelijk iets beter is, voor die laatste.
Wat ook opmerkelijk is, is dat de batterij van de F3 ook langer meegaat, terwijl die dus ook kleiner is.
Al met al blij met zo'n telefoon voor slechts 300 euro!
Dus ja toen maar beiden gekocht. Ik was vooral benieuwd naar het verschil in de camera. Op papier had de Redmi een betere camera, maar in reviews vond ik men heel erg wisselend qua winnaar. Maar nu ik het zelf heb getest vind ik de camera op de F3 echt wel iets beter. Dus ga, gezien de performance van de F3 ook duidelijk iets beter is, voor die laatste.
Wat ook opmerkelijk is, is dat de batterij van de F3 ook langer meegaat, terwijl die dus ook kleiner is.
Al met al blij met zo'n telefoon voor slechts 300 euro!
Mijn POCO F3 verbruikt snachts 4-5%.koffieprutser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:14:
Ik laat ook alles op staan, ttz ik schakel geen verbindingen uit.
Helaas is m'n Oneplus 3T nu echt aan vervanging toe en overweeg de Poco F3. Echter zou ik dan wel LineageOS erop installeren, ik kan nergens vinden of dan ook alles echt werkt, of kan ik daar wel vanuit gaan bij officiële support?
Heeft iemand Lineage al draaien?
Ik draai zelf PixelExperience op de Poco F3. Alles werkt, zelfs contactloos betalen. Installatie van LineageOS is vrijwel identiek.
Vergeet niet dat de Bootloader unlocken een week wachttijd kost.
Ik draai Lineage. In principe werkt alles.Aikon schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:37:
Helaas is m'n Oneplus 3T nu echt aan vervanging toe en overweeg de Poco F3. Echter zou ik dan wel LineageOS erop installeren, ik kan nergens vinden of dan ook alles echt werkt, of kan ik daar wel vanuit gaan bij officiële support?
Alleen alle camera's werkend krijgen is ff klooien met gcam (basis functionaliteit is er al wel). Je krijgt alleen voor zover ik weet de 48mp modus niet werkend, maar dat is ook niet echt nuttig.
Ook zul je netflix niet kunnen vinden en je hebt geen safetynet, maar hier schijnen fixes voor te zijn. Ik weet niet of je widevine L1 kunt krijgen ook (voor HD netflix).
De ING app zeurt niet over dit soort dingen trouwens.
Dank je, safetynet moet toch wel te fixen zijn met magisk etc? Op m'n Oneplus is dat ook gelukt. 
Dan ga ik hem maar bestellen
Is er nog een logica wanneer hij weer in de aanbieding komt in de Mi Store?
Dan ga ik hem maar bestellen
Zijn er hier Flitsmeister gebruikers? Ik ben overgestapt naar Waze omdat Flitsmeister heel erg schokkerig draait terwijl Waze en andere navigatie apps gewoon vloeiend draaien.
Ooit gemeld bij Flitsmeister maar ze doen er niets mee. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Op mijn oude iPhone draait het gewoon vloeiend. Wellicht een Miui of Android ding?
Ooit gemeld bij Flitsmeister maar ze doen er niets mee. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Op mijn oude iPhone draait het gewoon vloeiend. Wellicht een Miui of Android ding?
Draai Flitsmeister meerdere keren per week en ook vloeiend.
Ik gebruik FM dagelijks maar ervaar die problemen niet. Is het wellicht de batterijbesparing die voor problemen zorgt?J3roen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:18:
Zijn er hier Flitsmeister gebruikers? Ik ben overgestapt naar Waze omdat Flitsmeister heel erg schokkerig draait terwijl Waze en andere navigatie apps gewoon vloeiend draaien.
Wat vreemd dat het bij mij dan wel traag gaat. Ik had dat ook al met mijn Mi 9T.
Besparing inderdaad ook uitgezet en ook de cache verwijderd.
Besparing inderdaad ook uitgezet en ook de cache verwijderd.
Hij focused heel erg moeilijk vind ik, foto's zijn snel onscherp.zonoskar schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:14:
[...]
Wat is er zo slecht aan de camera? Dat hij niet kan meekomen met de iPhone 13 en Samsung S21 dat snapt iedereen. Maar ik ben best tevreden met de foto's. Ik moet wel vaak de witbalans wat koeler zetten, maar verder geen klachten. Ik kom van een Galaxy A52 en Huawei P30 lite. (ik gebruik wel de Gcam app op mijn F3).
Hmmm, ik heb daar geen last van.Bouke-p schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:37:
[...]
Hij focused heel erg moeilijk vind ik, foto's zijn snel onscherp.
:strip_exif()/f/image/TD7yuD9GHdFJGNKQTbMcb8NJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DCbi4BJBWhRAP9MJDvmwZHxk.jpg?f=fotoalbum_large)
Sinds gisteren ook PE draaiende. Werkt fijn en snel! Enige puntje wat ik zie nu is dat ik loze ruimte onder het toetsenbord heb. Heb jij dat weg kunnen krijgen? Ik begreep dat dat alleen weg kan als je hem root en HideNavBar Magisk module gebruikt.CIM schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:26:
Ik draai zelf PixelExperience op de Poco F3. Alles werkt, zelfs contactloos betalen. Installatie van LineageOS is vrijwel identiek.
Rooten gaat mij een beetje te ver voor alleen dit probleem.
Super fijn ook dat ook ik eindelijk weer een andere launcher kan gebruiken met gesture navigatie.
Er is een nieuwe update.
:strip_exif()/f/image/MJmF4sheAznoT1hCDRSoGvgW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B9hmr6TKVKqSP2TxfSWsjpnu.jpg?f=fotoalbum_large)
Op het eerste gezicht merk ik er weinig van. Behalve een iets andere opstart-animatie…
:strip_exif()/f/image/MJmF4sheAznoT1hCDRSoGvgW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B9hmr6TKVKqSP2TxfSWsjpnu.jpg?f=fotoalbum_large)
Op het eerste gezicht merk ik er weinig van. Behalve een iets andere opstart-animatie…
[ Voor 5% gewijzigd door kootje70 op 19-10-2021 11:11 ]
Afgelopen vrijdag het toestel opgehaald gelijk en bevalt me goed. Erg groot, maar dat is wat het is tegenwoordig, verder erg netjes. Vingerafdrukscanner is ook ideaal zo in de aan/uit-knop. Zelf het OS is eigenlijk best strak en heeft erg veel opties. Wel wordt je doodgegooid met bloatware etc. Komende zondag LineageOS erop gooien, unlockcode is aangevraagd.Aikon schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:55:
Dank je, safetynet moet toch wel te fixen zijn met magisk etc? Op m'n Oneplus is dat ook gelukt.
Dan ga ik hem maar bestellenIs er nog een logica wanneer hij weer in de aanbieding komt in de Mi Store?
Daar staan wel tutorials voor op YouTube. Zijn een paar zaken het en der in de instellingen die je uit moet vinken. Heb eigenlijk geen last meer van reclames en bloatware.Aikon schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:00:
[...]
Wel wordt je doodgegooid met bloatware etc. Komende zondag LineageOS erop gooien, unlockcode is aangevraagd.
Iemand op 12.5.6 die kan testen of VOLTE nu wel goed werkt?
Vooral of binnenkomende telefoontjes nog steeds altijd "onbekend" zijn?
Vooral of binnenkomende telefoontjes nog steeds altijd "onbekend" zijn?
Die kan je ook verwijderen met Xiaomi ADB Fastboot tool. Dan heb je geen root of unlockcode nodig https://github.com/Szaki/XiaomiADBFastbootToolsAikon schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:00:
[...]
Afgelopen vrijdag het toestel opgehaald gelijk en bevalt me goed. Erg groot, maar dat is wat het is tegenwoordig, verder erg netjes. Vingerafdrukscanner is ook ideaal zo in de aan/uit-knop. Zelf het OS is eigenlijk best strak en heeft erg veel opties. Wel wordt je doodgegooid met bloatware etc. Komende zondag LineageOS erop gooien, unlockcode is aangevraagd.
Bedankt, de meeste bloatware heb ik verwijderd en ik heb idd even snel een guide gevolgd. Over paar daagjes toch LineageOS, dat was ik sowieso van plan.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Poco F3 5G] Levertijden & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Poco F3 5G] Levertijden & Prijzen