Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb Miui op de Mi 9T pro ook totaal niet als vervelend ervaren. Ik ben er eigenlijk wel te spreken over. Miss is het de poco schil die er over ligt? Of stelt dat niet veel voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

inferno96 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:23:
Belsimpel heeft het retourproces perfect afgehandeld. Ik wou de Poco eerst repareren en heb daarom enkel de smartphone opgestuurd.
Klinkt goed. Wat was het probleem met jouw telefoon? Ik ben die proximity sensor nu echt wel zat, het lijkt steeds erger te worden.

Hoe oud was jouw telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:15
J3roen schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:05:
[...]

Klinkt goed. Wat was het probleem met jouw telefoon? Ik ben die proximity sensor nu echt wel zat, het lijkt steeds erger te worden.

Even voor mijn beeld, welke probleem ervaar jij precies met die sensor? Zelf is de mijne iig erg sloom of soms in de war als het buiten zonnig is, maar ik weet niet of dat echt een defect is of gewoon een brakke feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inferno96
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-11-2023
Riziko schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:25:
Miss is het de poco schil die er over ligt? Of stelt dat niet veel voor?
Ik denk niet dat het veel voorstelt. Misschien wat andere achtergronden/themes. Ik merk geen verschil met mijn vriendin haar Mi 10 Lite 5G dus het zal wel subtiel ergens verschillen of misschien een optie meer/minder hebben.
J3roen schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:05:
[...]

Telefoon was een paar uur oud en kreeg een 1 pixel brede, paarse streep van boven tot onder. Heb er hierboven over gepost. Proximity sensor werkt, voor zover ik gebeld heb, (nog) goed, maar heb gelezen dat het inderdaad vaak voorkomt dat deze niet goed werkt. Als ik me niet vergis dacht ik dat dit een hardware defect was, dus je kan je garantie claimen normaal.

BTW, vandaag (of gisteren) is eindelijk die notificatiebug (bv. Spotify player die een notificatie blijft tonen) officieel gefixt. Heb de update vanmiddag gedownload.

[ Voor 10% gewijzigd door inferno96 op 07-07-2021 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Wren schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:41:
[...]

Even voor mijn beeld, welke probleem ervaar jij precies met die sensor? Zelf is de mijne iig erg sloom of soms in de war als het buiten zonnig is, maar ik weet niet of dat echt een defect is of gewoon een brakke feature.
Het scherm gaat aan tijdens het bellen aan je oor of in je broekzak waardoor je er allerlei dingen gebeuren op het scherm. Mute, ophangen, toetsen etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
Hier nog, na een tijdje gebruik, steeds een tevreden gebruiker. Mis alleen de standaard recorder functie tijdens bellen...gewoon omdat het kan, de batterij is een stuk minder dan bij de mi9t en de automatische helderheid functie dan.....die kan je beter niet gebruiken als je buiten bent met zon.

Batterij gaat wel een dag mee hoor, maar dan moet ie ook echt aan de oplader. Zonder echt te gamen ofzo. Gelukkig laadt ie erg snel.

Automatische helderheid....genoeg over gezegd denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 15:53
*dubbelpost*

[ Voor 98% gewijzigd door KaiZas op 12-07-2021 14:16 . Reden: Dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 15:53
inferno96 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:23:

Wat vind jij niet zo leuk aan MIUI? Ik vraag het gewoon uit nieuwsgierigheid omdat ik MIUI doorgaans als zeer prettig/handig ervaar en het er goed uit vind zien. Wel ga ik er de Xiaomi.eu ROM opzetten omdat die de troep eruit gooit. (Nog een paar daagjes wachten tot ik de bootloader kan unlocken.) Dat is het enige nadeel vind ik. Maar buiten dat ben ik zeer tevreden met MIUI.
Eens je de custom rom tour op bent gegaan, kun je dan nog helemaal terug? Heb dit een keer gewaagd op mijn Moto G6 destijds en zelfs na teruflashen en relocken bleef er steeds een integriteitsfout (iets met verite) verschijnen bij het starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuukie
  • Laatst online: 22:52
Goedemorgen Poco F3 liefhebbers. Ik heb een vraag 🤔Ik overweeg een Poco F3 aan te schaffen. Wat zijn jullie bevindingen op het gebied van de camera kwaliteit, de software en de batterijduur? Ik hoor graag het graag. Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:50
Ik heb hem nu een paar weken en de camera valt een beetje tegen, qua software is het MIUI even wennen maar wel snel, en de accuduur is prima.

Al met al een prima telefoon voor de huidige prijs. Ik kom van een oneplus 5t maar deze is een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-06 19:36
zuukie schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:19:
Goedemorgen Poco F3 liefhebbers. Ik heb een vraag 🤔Ik overweeg een Poco F3 aan te schaffen. Wat zijn jullie bevindingen op het gebied van de camera kwaliteit, de software en de batterijduur? Ik hoor graag het graag. Alvast bedankt voor de moeite.
Ik ben een gelukkige gebruiker. Kom van een MiA1, dus was sowieso een stap vooruit.
Ook de camera vind ik geweldig. Heb dan wel de GoogleCam geïnstalleerd (zie elders in dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Worstkaas schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:19:
Ik heb de mijn ter reparatie aangeboden. Proximity sensor fail.
Dynalogic heeft gisteren de Poco opgehaald.
Ondertussen draai ik nu een mi11 lite 5g waar ik best tevreden over ben. Toch een klein beetje kleiner en dunner wat heel fijn is.
En, hebben ze wat kunnen betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
J3roen schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:10:
[...]

En, hebben ze wat kunnen betekenen?
Helemaal niet, ze hebben niks gefixed.
De Poco gebruik ik nu als wifi hotspot op vakantie en gaat straks thuis als reserve toestel de kast in.
Blij met mijn mi11 lite 5g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inferno96
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-11-2023
KaiZas schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:09:
[...]

Eens je de custom rom tour op bent gegaan, kun je dan nog helemaal terug? Heb dit een keer gewaagd op mijn Moto G6 destijds en zelfs na teruflashen en relocken bleef er steeds een integriteitsfout (iets met verite) verschijnen bij het starten.
Normaalgezien zou dat gewoon moeten lukken hoor. Is bij mijn vorige Xiaomi perfect gelukt.
zuukie schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:19:
Heb het op de vorige pagina al beschreven. Maar scherm en accuduur zijn top. Idle drain is iets van een 2-5% per nacht. Ik kan de Poco gewoon anderhalve dag gebruiken met middelmatig gebruik. En is zeer snel opgeladen. MIUI werkt heel prettig (persoonlijke smaak) en snel. Enkel jammer dat er soms irritante bugs kunnen verschijnen die niet zouden mogen verschijnen op stable software. Over de camera heb ik geen mening aangezien mij dat niet veel boeit. Maar naar het schijnt is ie gewoon normaal voor deze prijsklasse.

Toptoestel voor dit geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Worstkaas schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:10:
[...]

Helemaal niet, ze hebben niks gefixed.
De Poco gebruik ik nu als wifi hotspot op vakantie en gaat straks thuis als reserve toestel de kast in.
Blij met mijn mi11 lite 5g
Helaas! Ik had al zo'n vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Bij mij is spontaan het glas van het camera eiland gesprongen, iemand anders hier last van gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Lodo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:13:
Bij mij is spontaan het glas van het camera eiland gesprongen, iemand anders hier last van gehad?
Eerder had iemand daar ook last van:
CILLER schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:35:
Gister is bij mij helaas het glasplaatje van de camera al gebroken. Gek genoeg zonder aanleiding als vallen oid :? . Het enige is dat die wat warm is geworden toen ik in de zon zat. Het lijkt alsof hij vanuit de microfoon is gebroken dus een productie issue?
Meer mensen met dit probleem? Ik hoop in ieder geval op een coulante reactie vanuit Xiaomi, dit lijkt me niet de bedoeling.
[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CILLER
  • Laatst online: 13:38
Lodo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:13:
Ja ik dus ;(
Helaas is het me niet gelukt om dit onder de garantie te claimen. Gezien het een budget telefoon betreft en het aan de foto's niet te zien is heb ik het zo gelaten.

Lijkt het bij jou ook vanuit de microfoon gebarsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
CILLER schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:37:
[...]

Ja ik dus ;(
Helaas is het me niet gelukt om dit onder de garantie te claimen. Gezien het een budget telefoon betreft en het aan de foto's niet te zien is heb ik het zo gelaten.

Lijkt het bij jou ook vanuit de microfoon gebarsten?
Vreemd, ik had al gezocht in het topic want ik kon het mij ook herinneren, maar niks gevonden.

Bij mij is exact hetzelfde gebeurd, ik heb alleen geen andere camera om er een foto van te maken, maar de schade is precies hetzelfde, ook rond de microfoon.

Ik had een garantieclaim ingediend via mi.com en volgens hun viel het binnen de garantie, maja, ik heb dus geen vervangende telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Laatst online: 13:38
Ze vroegen bij mij een foto, daarna was het geen garantie meer... (zelfde foto als ik hier gepost had).
Maar als die bij jou wel onder garantie valt, ga ik nog eens een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

Goedemorgen! Ik heb even een vraag over deze telefoon.

Heb nu de Pocophone. F1, en die heeft toch wel vaak last van software foutjes zoals vastlopen in Chrome, en het niet reageren op de terug en home knop. Hoe is dat bij de Poco f3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:12
Hebben jullie ook nog steeds het probleem dat als de telefoon zonlicht ziet, het scherm meteen zeer donker wordt?
Die van mij is gewoon onbruikbaar buiten.
Hoeft ie niet eens warm voor te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-06 09:59
coob schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:51:
Hebben jullie ook nog steeds het probleem dat als de telefoon zonlicht ziet, het scherm meteen zeer donker wordt?
Hier ook, daar hebben volgens mij best wel wat mensen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Lightning89 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:06:
[...]

Hier ook, daar hebben volgens mij best wel wat mensen last van.
Gaat dat nog opgelost worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-06 17:50
Hier ook hetzelfde issue. Ik verbaas me dan ook dat hier nog geen fix voor is vanuit Xiaomi?

Enige wat ik op zo'n moment helpt is de Auto-Brightness uit te schakelen.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
Heeft de poco f3 alleen maar ronde iconen of is dit ergens aan te passen? Kan het nergens vinden!
Bij voorbaat dank alvast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Riziko schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 02:03:
Heeft de poco f3 alleen maar ronde iconen of is dit ergens aan te passen? Kan het nergens vinden!
Bij voorbaat dank alvast!!
Je kan een icon pack installeren, er zijn er heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-03 08:59

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Jammer dat dit niet is opgelost, dit was de reden dat ik 'm terug had gestuurd. Verder een goed toestel, alleen een paar iets te irritante issues zoals deze.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 20:40
Sinds een week ook de F3 binnen. Heb jaren een MotoG gehad maar nu toch de overstap gemaakt naar een ander merk. Bevalt goed tot nu toe, met maar 1 probleem. Ik ben dus al jaren gewend om te werken met de Nova Launcher dus die heb ik ook op de F3 geinstalleerd. Echter, nu heb ik het vermoeden (doordat ik dit topic heb doorgelezen) dat die Nova Launcher niet goed werkt.

Ik gebruik ACalendar+ als mijn agenda. Nog nooit problemen gehad. Maar als ik deze nu installeer werkt hij goed,....totdat ik een andere app gebruik. Als ik daarna naar mijn scherm ga waar ik de ACalendar+ widget heb staan dan werkt deze niet meer. Ik kan er op klikken maar de widget opent niet meer. Eerst dacht ik dat het aan ACalendar+ lag, dus heb ik de Digical+ Agenda geinstalleerd, maar daar ervaar ik hetzelfde probleem. Na de installatie werkt de app,....totdat ik een andere app heb gebruikt, ook dan kan ik er op klikken maar gebeurd er niets.

Vond ergens op een forum dat het inschakelen van "Automatisch starten" het probleem kon oplossen. Maar dat werkt bij mij niet.

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Zojuist een update gekregen. Ben benieuwd of het weer wat bugs op lost.

Edit: Ik zit nu vol in de zon en krijg geen donker scherm.

[ Voor 30% gewijzigd door J3roen op 22-07-2021 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
Top ga hem morgen uitpakken en installeren mooi dat het scherm probleem blijkbaar is opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
J3roen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:09:

Welke update met versienummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Lightning89 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:48:
[...]

Welke update met versienummer?
12.5.3 (Global)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Via OTA? Bij mij is vorige week pas 12.5.1 voorbij gekomen, ik zal dus nog een week of 6-8 moeten wachten ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Lightning89 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:43:
[...]

Via OTA? Bij mij is vorige week pas 12.5.1 voorbij gekomen, ik zal dus nog een week of 6-8 moeten wachten ben ik bang.
Gewoon OTA. Vreemd dat je die pas net had. 12.5.1 heb ik al een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Kan iemand een goede 12V autolader aanraden voor de Poco F3? Ik heb er nu een paar geprobeerd maar ze zijn allemaal even traag, als ik navigatie aan heb komt er per uur maar 1 of 2% acculading bij. Bij al mijn oudere telefoons gebruikte ik dezelfde navigatiesoftware en laadden de telefoons veel sneller bij. Ik word ook weinig wijs uit de verschillende snellaadstandaards.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
SnoeiKoei schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:23:
Kan iemand een goede 12V autolader aanraden voor de Poco F3? Ik heb er nu een paar geprobeerd maar ze zijn allemaal even traag, als ik navigatie aan heb komt er per uur maar 1 of 2% acculading bij. Bij al mijn oudere telefoons gebruikte ik dezelfde navigatiesoftware en laadden de telefoons veel sneller bij. Ik word ook weinig wijs uit de verschillende snellaadstandaards.
Je moet er eentje met Quickcharge vinden, ik heb deze: https://m.nl.aliexpress.c...7154219&browser_id=&is_c= en werkt prima met alles tegelijk, ik heb zelfs het tweede slot gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Lightning89 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:00:
[...]

Je moet er eentje met Quickcharge vinden, ik heb deze: https://m.nl.aliexpress.c...7154219&browser_id=&is_c= en werkt prima met alles tegelijk, ik heb zelfs het tweede slot gebruikt.
Dank je. Mi Fast Charging zegt zo weinig, ik kan het niet linken aan een standaard. Jouw voorbeeld ondersteunt QC 3 en 4, enig idee welk van beide relevant is?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
SnoeiKoei schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:28:
[...]

Dank je. Mi Fast Charging zegt zo weinig, ik kan het niet linken aan een standaard. Jouw voorbeeld ondersteunt QC 3 en 4, enig idee welk van beide relevant is?
De Poco F3 ondersteunt QC3+, echter is QC4 backwards compatible dus het zou gewoon moeten werken, en QC3.0 zit erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
Een hele stomme vraag misschien, maar op mijn mi9T pro kon ik ook in miui 12.5 in het midden van het scherm, links naar beneden swipen voor de notificaties en rechts voor het controle centrum. Dus niet helemaal van boven af... Ik kan deze instelling met geen mogelijk ergens meer vinden! Als je naar de instellingen gaat heb je wel controlecentrum stijl maar dieze geeft alleen aan van links of rechts van de statusbalk naar beneden swipen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-06 17:50
Riziko schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:54:
Een hele stomme vraag misschien, maar op mijn mi9T pro kon ik ook in miui 12.5 in het midden van het scherm, links naar beneden swipen voor de notificaties en rechts voor het controle centrum. Dus niet helemaal van boven af... Ik kan deze instelling met geen mogelijk ergens meer vinden! Als je naar de instellingen gaat heb je wel controlecentrum stijl maar dieze geeft alleen aan van links of rechts van de statusbalk naar beneden swipen!
Hmm het bestaat wel, want gebruik het zelf ook op die manier. Maar waar het in te stellen is, kan ik ook zo gauw niet vinden...

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:06
J3roen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:09:

Gisteren ook de update gedaan en nergens meer last van gehad gisteren.

Helaas vandaag meerdere keren last van gehad, ook in de auto, erg lastig als je gebruikt maakt van navigatie.

Ik hoop dat het snel gefixt wordt, tevens ook al last van dat het scherm aangaat onder het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
Sinds een paar dagen was mijn voor geïnstalleerde screenprotector wat beschadigt. Na maanden deze er nu dus afgehaald...wat een verademing. Scherm is veel scherper ...(schaam)

Tevens heb ik gisteren de 12.5.3 update gehad. Lees hierboven dat het auto brightness probleem daarbij verholpen kan zijn...maar het is toch gewoon een security update tot en met juni?

[ Voor 34% gewijzigd door Meivogeltje op 27-07-2021 09:05 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 10:28
Wordt er in 12.5.3 ook de proximity sensor gefixed ? Ook geen optie het te disabelen.
Heb de X3 Pro 12.5.1 en best wel een irritant probleem dat de telefoon niet uitgaat tijdens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 21:50
Wat zijn de ervaringen met Tasker (en andere apps die in de achtergrond actief moeten blijven)?
Ik heb nu een Poco F2 Pro en heb nu eindelijk met versie 12.5.1 geen problemen meer.
Ookal stonden de battery savings uit (en auto start aan) voor Tasker, toch werd hij steeds afgesloten.
Ook had ik last van notifications die plots allemaal in 1 keer doorkwamen, ik vermoed ook door het killen van inactieve apps.

Dit lijkt allemaal verholpen sinds versie 12.5.1.

Iemand met ervaring met Tasker icm Poco F3?
Ik overweeg de F3, maar enkel als de problemen daar niet aanwezig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Laatst online: 26-06 11:54
BlackShadow schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:31:
Wat zijn de ervaringen met Tasker (en andere apps die in de achtergrond actief moeten blijven)?
Ik heb nu een Poco F2 Pro en heb nu eindelijk met versie 12.5.1 geen problemen meer.
Ookal stonden de battery savings uit (en auto start aan) voor Tasker, toch werd hij steeds afgesloten.
Ook had ik last van notifications die plots allemaal in 1 keer doorkwamen, ik vermoed ook door het killen van inactieve apps.

Dit lijkt allemaal verholpen sinds versie 12.5.1.

Iemand met ervaring met Tasker icm Poco F3?
Ik overweeg de F3, maar enkel als de problemen daar niet aanwezig zijn.
Toen ik nog op stock zat werkte tasker goed, maar moest wel batterijbesparing uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-06 08:46
Heb de laatste tijd met mijn F3 last vh feit dat ik slecht te verstaan ben. Dit lijkt aan mijn mic te liggen; heb hem al stof vrij gemaakt en ook zonder hoesje spreelt dit probleem. Ik draai global 12.5.3. Zijn er mensen met vergelijkbare problemen/oplossingen?

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM_H
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-12-2024
Iemand een linkje naar een screenprotector die goed bevalt en bij een NL webshop te bestellen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-06 08:45
The_Thijs© schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:07:
Heb de laatste tijd met mijn F3 last vh feit dat ik slecht te verstaan ben. Dit lijkt aan mijn mic te liggen; heb hem al stof vrij gemaakt en ook zonder hoesje spreelt dit probleem. Ik draai global 12.5.3. Zijn er mensen met vergelijkbare problemen/oplossingen?
Dit herken ik ook als ik bel met m'n vrouw (zij heeft de F3). En ze hoort het ook van haar vriendinnen waarmee ze belt. Gaat beetje af en aan dat ze helder te horen is en dan weer even klinkt het gedempt alsof haar telefoon onder een kussen ligt ofzo. Nog geen oplossing gevonden helaas, ben benieuwd idd of er anderen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-06 09:57
MitchellHearth schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:41:
[...]

Dit herken ik ook als ik bel met m'n vrouw (zij heeft de F3). En ze hoort het ook van haar vriendinnen waarmee ze belt. Gaat beetje af en aan dat ze helder te horen is en dan weer even klinkt het gedempt alsof haar telefoon onder een kussen ligt ofzo. Nog geen oplossing gevonden helaas, ben benieuwd idd of er anderen zijn.
Staat de functie bellen over wifi of LTE aan? Mogelijk dat het daaraan kan liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:49
Ik hoor graag je ervaringen :) Ben eigenlijk best wel tevreden met mijn wekelijkse updates dus weet eigenlijk niet echt het voordeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
jan groen schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:45:
[...]

Ik hoor graag je ervaringen :) Ben eigenlijk best wel tevreden met mijn wekelijkse updates dus weet eigenlijk niet echt het voordeel..
xiaomi.eu ROM? is dat goed te doen en wat zijn je ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:49
Blekkienl schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:03:

xiaomi.eu ROM? is dat goed te doen en wat zijn je ervaringen?
Ja de Xiaomi.eu rom. Werkt prima maar ik ben geen hardcore gebruiker oid.
Ik krijg iedere week een update gestuurd en dat werkt tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR501
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-06 10:53
Wat vindt men van de camera hier, ik kom van een mi 9t, en één generatie geen camera upgrade vindt in absoluut geen ramp, maar achteruitgang zou natuurlijk jammer zijn.
Wat is jullie ervaring met de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
MR501 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:22:
Wat vindt men van de camera hier, ik kom van een mi 9t, en één generatie geen camera upgrade vindt in absoluut geen ramp, maar achteruitgang zou natuurlijk jammer zijn.
De sensor is precies dezelfde als in je Mi 9T.
Dus hij zou hetzelfde moeten presteren.
Of de software hetzelfde is... Ik denk het niet!

Ik kom zelf van een mi 9T pro, daar zat de sony 586 in. In de mi 9T de sony 582... Op papier zouden deze sensoren hetzelfde moeten zijn, verschil zit hem in de 4K 60fps bij de 586.

Toch zie ik verschil tussen de 582 en de 586, waarbij ik de 586 wat beter vind! Echter zou dit natuurlijk ook de software kunnen zijn.
Bijv met de HDR functie, op mijn mi 9T pro maakte dit wel degelijk verschil. Op de poco F3, wanneer je HDR aanzet zie je bijna geen verschil met wanneer je HDR uit hebt staan.

Maar goed, als je een beetje overweg kunt met een camera krijg je hier ook wel goede kiekjes uit. Daarnaast gebruik ik vaan nog photoshop of lightroom op mijn telefoon om fotos wat te bewerken.

Voor mij was de camera iig geen dealbreaker, je krijgt zoveel waar voor je geld dat je dat voor lief pakt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

MR501 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:22:
Met GCAM kun je wat mij betreft prima foto's maken als je niet al te kritisch bent. Ik kom ook van een 9T en geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Hoe zit het tegenwoordig met het bereik? Ik draai nog op een Mi5 en daar was toendertijd nog wel wat over te doen mbt het 4g bereik enzo. Ik lees daar bij de poco f3 niks meer over?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GtrCraft
JaY- schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:43:
Hoe zit het tegenwoordig met het bereik? Ik draai nog op een Mi5 en daar was toendertijd nog wel wat over te doen mbt het 4g bereik enzo. Ik lees daar bij de poco f3 niks meer over?!
Toendertijd miste band 20 voor 4g vaak op xiaomi telefoons. Maar tegenwoordig niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Vandaag is me iets bijzonders opgevallen.
Ik heb de Poco al vanaf release en van de week heb ik een nieuwe voor mijn zoon binnengekregen.
Nu hing ik vandaag mijn telefoon toevallig aan zijn lader en toen viel me op dat er "mi turbo charge" op het scherm kwam te staan.
Met mijn lader komt er alleen "snel laden" te staan.
Dus ik heb kabels en laders eens uitgewisseld en getest en het zit hem in de bijgeleverde kabel van mijn zoon. Die laadt met 5600mA terwijl mijn kabel rond de 3500mA blijft steken.
Ongeacht welke van de twee laders gebruikt wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGm0358Jtoi9t9UShiW-g9397Zc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgviMOE2MfEUz52XNZgaFUAY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmPtpxJ9ZwEdL8qUlOtAtfD7a5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZWWc6K5S27ETUS0SbSxQFKM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
coob schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 00:48:
Vandaag is me iets bijzonders opgevallen.
Ik heb de Poco al vanaf release en van de week heb ik een nieuwe voor mijn zoon binnengekregen.
Nu hing ik vandaag mijn telefoon toevallig aan zijn lader en toen viel me op dat er "mi turbo charge" op het scherm kwam te staan.
Met mijn lader komt er alleen "snel laden" te staan.
Dus ik heb kabels en laders eens uitgewisseld en getest en het zit hem in de bijgeleverde kabel van mijn zoon. Die laadt met 5600mA terwijl mijn kabel rond de 3500mA blijft steken.
Ongeacht welke van de twee laders gebruikt wordt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Alleen de meegleverde laadkabel laadt tot 6000mah, de meeste andere kabels ondersteunen tot 3500-4000mah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
GtrCraft schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:29:
[...]

Alleen de meegleverde laadkabel laadt tot 6000mah, de meeste andere kabels ondersteunen tot 3500-4000mah.
Dat is het hem juist, beide zijn de origineel meegeleverde kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
coob schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:58:
[...]

Dat is het hem juist, beide zijn de origineel meegeleverde kabels
Dan is die van jou kapot denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
GtrCraft schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:00:
[...]

Dan is die van jou kapot denk ik
Die heeft nooit zo snel geladen als de nieuwe kabel.
Heb inmiddels een nieuwe kabel besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb dit toestel nu even week, zeer tevreden. Ik kwam van een galaxy A52, op zich een fijn toestel, maar die vingerscanner onder hert scherm was zo dramatisch dat ik maar een F3 gekocht heb.

Ik heb echter 3 problemen.

1. Launcher 10 zeurt elke dag wel een paar keer om permission voor de notificaties. Op die A52 had ik daar geen last van.

2. De IMAP instellingen van mijn Ziggo account pikt Outlook niet, terwijl de exact zelfde instellingen op de A52 wel werken (ook zelfde app dus). Ik krijg op de F3 steeds een timeout.

3. Het lukt me niet on meer dan 1 taal voor het toetsenbord in te stellen. Ik typ regelmatig Engels, Dus het zou handig zijn als ik gemakkelijk kon schakelen via de spatiebalk zoals ik dat kon op vrijwel elke Android telefoon die ik hiervoor had.

/edit: De oplossing voor nummer 3 heb ik al gevonden. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 09-08-2021 17:37 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 21:50
Ik heb al enkele keren een spontane reboot bij mijn Poco F3 na het laden opgemerkt, het valt me op dat als ik hem van de autolader haal, hij dan steeds reboot.
Nog mensen die bij het ontkoppelen van specifieke laders een reboot hebben opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-06 08:46
The_Thijs© schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:07:
Ondertussen wat verder gegraven; kwam er achter dat elke Xiaomi een optie heeft om bepaalde onderdelen van de hardware testen middels het CIT menu link

Nu blijkt dat de main mic niet reageert (top mic passed de test wel) lijkt er dus op dat ik uit kan gaan van een hardware defect? (als er iemand is die delfde test met z'n F3 kan doen graag)

Maar eens kijken of ik voor garantie bij Amazon DE moet zijn of beter gelijk bij Xiaomi?

daag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Beide mics doen het bij mij in die test.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pnoob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 10:06
The_Thijs© schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:26:
[...]
Nu blijkt dat de main mic niet reageert (top mic passed de test wel) lijkt er dus op dat ik uit kan gaan van een hardware defect? (als er iemand is die delfde test met z'n F3 kan doen graag)
Zelfde test gedaan met mijn F3 (12.5.3 Global) en beide mics werken bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:18
Sinds gisteren ook een F3 in het bezit en na debloaten van het toestel is het een erg fijne telefoon. Ik heb alleen een probleem met mijn Amazfit Bip. Het horloge heeft verbinding, maar verlies na x aantal tijd (minuten) de connectie met de telefoon. Haal ik telefoon weer uit slaapstand dan maakt hij weer verbinding.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Lijkt erop dat in slaapstand de verbinding verbroken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnoob
  • Laatst online: 27-06 10:06
Highfive95 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:45:
Sinds gisteren ook een F3 in het bezit en na debloaten van het toestel is het een erg fijne telefoon. Ik heb alleen een probleem met mijn Amazfit Bip. Het horloge heeft verbinding, maar verlies na x aantal tijd (minuten) de connectie met de telefoon. Haal ik telefoon weer uit slaapstand dan maakt hij weer verbinding.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Lijkt erop dat in slaapstand de verbinding verbroken wordt.
Battery saver instellen op no restrictions lijkt bij mij te werken.
Settings --> Battery & performance --> Settings (rechtsboven) --> App battery saver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
Highfive95 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:45:

Autostart aan staan bij de app info??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 09:26
JM_H schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:35:
Iemand een linkje naar een screenprotector die goed bevalt en bij een NL webshop te bestellen is?
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o09_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
J3roen schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 07:31:
[...]

Gewoon OTA. Vreemd dat je die pas net had. 12.5.1 heb ik al een paar maanden.
Ik heb het probleem op mijn telefoon gevonden. Ik vond het vreemd dat ik nooit updates kreeg (Bijv. naar 12.5.3), daarnaast kreeg ik de 'drie puntjes' niet te zien in de updater app. Ik kon dus ook niet met de officiele rom updaten.

Oplossing: leeg cache van de updater app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-03 14:46
Allen,

Hoe zit het sinds 12.5.3 met de bugs? Nog last van? Er is nu een mooie aanbieding bij de MediaMarkt voor €319 voor de 256/8 versie en ik neig toch om mijn Samsung S9 weg te doen na 3,5 jaar. €800 betalen voor een S21 vind ik zonde, dat geld gaat nu in een auto hobby 😛.

Is het verschil tussen de voorgeïnstalleerde camera-app en GCAM zo groot? Of valt het allemaal mee?

Dank!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb dit toestel nu 2 weken en ik moet elke dag 1 of 2 keer mijn always on display settings aanpassen omdat dit telkens terug springt op de standaard instellingen. (tijd met een bergje als afbeelding). Is dit een bug in de software dat die setting niet blijft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi Heideman
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-12-2024
Sinds bijna 2 maanden zelf de Poco F3 in gebruik.
Geweldig toestel voor zn prijs, heb zelf zelfs het gevoel dat ik een S20 in handen heb met enkele gebreken :*).

Wel loop ik sinds kort tegen een probleem aan bij het opladen van mijn toestel.
Op internet wordt duidelijk dat de Poco F3 in ongeveer 50 minuten volledig opgeladen kan worden, wat neerkomt op rond de 2% lading per minuut.
Echter heb ik het idee dat mijn toestel met de orginele oplader trager oplaad dan 33 watt, doordat in dit voorbeeld uit de instellingen aangeeft dat het ruim een uur duurt om 70% van de batterij op te laden (en mogelijk trager).
De animatie van 'Mi Turbo Charge' komt wel correct in beeld.

De lader is in zeer nette staat en heeft geen gebruikerssporen en ook in de usb-c poort op mijn toestel is geen vuil te bekennen.
Nou heb ik via diverse forums opgemerkt dat dit probleem vaker voorkomt bij Xiaomi/Poco telefoons, maar ik weer niet zo goed wat de oplossing kan zijn (ben zelf geen expert op dit gebied)
Zijn hier slimme mensen die raad weten van dit probeem???

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnUMA7ygqIdjtSP6ZFpspEheV9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8bqaDI4SDz1lqBye9SbLfbd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KtJy2EYpIeXq8r4vDj_EaF3RkaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nAymkUC8eEPmIy6cYr2qL9FN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 15:49

Marando

Muziekje?

Jordi Heideman schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 00:57:
Sinds bijna 2 maanden zelf de Poco F3 in gebruik.
Geweldig toestel voor zn prijs, heb zelf zelfs het gevoel dat ik een S20 in handen heb met enkele gebreken :*).

Wel loop ik sinds kort tegen een probleem aan bij het opladen van mijn toestel.
Op internet wordt duidelijk dat de Poco F3 in ongeveer 50 minuten volledig opgeladen kan worden, wat neerkomt op rond de 2% lading per minuut.
Echter heb ik het idee dat mijn toestel met de orginele oplader trager oplaad dan 33 watt, doordat in dit voorbeeld uit de instellingen aangeeft dat het ruim een uur duurt om 70% van de batterij op te laden (en mogelijk trager).
De animatie van 'Mi Turbo Charge' komt wel correct in beeld.

De lader is in zeer nette staat en heeft geen gebruikerssporen en ook in de usb-c poort op mijn toestel is geen vuil te bekennen.
Nou heb ik via diverse forums opgemerkt dat dit probleem vaker voorkomt bij Xiaomi/Poco telefoons, maar ik weer niet zo goed wat de oplossing kan zijn (ben zelf geen expert op dit gebied)
Zijn hier slimme mensen die raad weten van dit probeem???

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb de Mi 11i (bijna identiek aan de Poco F3) en de eerste keer vond ik het opladen ook veel langzamer gaan dan ik had verwacht. Het was zelfs in de praktijk niet sneller dan mijn Mi 9T met 18watt oplader, want als test deed ik ze tegelijk aan de oplader toen ze beide nog rond de 15% accu resterend hadden. Ik verwachtte dat de Mi 11i veel sneller zou opladen dan de Mi 9T, maar na een half uur ongeveer stonden ze beide onderin de 60%, het scheelde misschien 2% onderling. De Mi 11i heeft 12% meer accu capaciteit, maar met bijna het dubbele wattage wat er in gaat mag je wel verschil verwachten.

Maar toen ik een dag later de Mi 11i weer aan de oplader deed met nog 6% accu resterend, was deze na een half uur al ruim 70% vol. Tja, misschien moet de accu zoveel mogelijk leeg om maximale performance te kunnen garanderen tijdens het opladen? Ik zeg maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
Kan alleen zeggen dat het opladen bij mij razendsnel gaat, ook bij bijv 70%. Een stuk sneller dan bijv bij m'n oneplus 7 pro, en die vond ik toen al rap. Denk dus dat er iets mis bij jouw toestel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi Heideman
Bedankt Marando, maar ik heb zelf nooit problemen gehad met 'Mi Turbo Charge' en dit is iets van afgelopen week sinds ik problemen heb ermee.
Echter vindt ik het zonde om nu al een nieuwe kabel te moeten kopen terwijl deze eruit ziet als gloednieuw.

Als ik diverse forums op internet moet geloven kan er sprake zijn van een bug dit dit veroorzaakt, maar ben nog niet lang bekend met miui of dit ook voor mijn toestel is.
Ik wacht meerdere reacties tegemoet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordi Heideman
+ Ik heb je tip opgevolgd en mijn batterij gister compleet leeg laten lopen.
Het opladen ging vervolgens wel razendsnel zoals het hoort.

Gelukkig is mijn oplader niet kapot, maar is dit probleem een softwarematig probleem (bug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archangel1994
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06 17:24
Ik overweeg al een tijdje een Poco F3 te kopen maar ik hoor zo veel gezeur over MIUI en de proximity sensor en zo dat het me afschrikt.

Stottert de F3 bij het gebruik van YouTube, Google Discover etc tot op het punt dat het er niet uit ziet als 120hz?

Is MIUI echt een buggy mess?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
Archangel1994 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:50:
Ik overweeg al een tijdje een Poco F3 te kopen maar ik hoor zo veel gezeur over MIUI en de proximity sensor en zo dat het me afschrikt.

Stottert de F3 bij het gebruik van YouTube, Google Discover etc tot op het punt dat het er niet uit ziet als 120hz?

Geen stottering te merken, nergens. De proximity bug is bij mij nog niet voorgekomen bij 12.5.3, echter was dit random dus het zou me niks verbazen als het straks weer terug is.
Voor de rest werkt het allemaal prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:13
Archangel1994 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:50:

YouTube is standaard maar 60Hz, dus dat zie je wel. Vanced is wel in 120Hz. Maps is 120Hz op deze telefoon, dat is voor het eerst dat ik dat gezien heb.
MIUI heeft zijn problemen her en der, maar ik vind de algemene ervaring soepel.
Ik merk wel dat naar links swipen voor Google Discover niet helemaal soepel is, maar daar wen je wel aan.

MIUI heeft overal animaties voor alles, wat er natuurlijk heel gelikt uit ziet maar dat betekent ook dat het gevoelig voor lag is. Daarom is MIUI best moeilijk te draaien op lagere series SoCs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-bin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is het probleem met de automatische (maximale) helderheid opgelost? Dus dat de afleesbaarheid in volle zon ook automatisch goed is i.p.v. dat je handmatig de helderheid moet opschroeven?

Het lijkt mij een erg mooie telefoon die ik wil gaan bestellen, ook omdat er een USB-C naar 3.5mm audio kabeltje wordt meegeleverd. Echter staat dat niet als accessoire vermeld bij bv. Coolblue en Belsimpel? Waar hebben jullie de telefoon besteld en zat de USB-C naar 3.5mm kabeltje er bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:56
R-bin schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:33:
Waar hebben jullie de telefoon besteld en zat de USB-C naar 3.5mm kabeltje er bij?
Mediamarkt en kabeltje zat erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Is het probleem met de automatische (maximale) helderheid opgelost? Dus dat de afleesbaarheid in volle zon ook automatisch goed is i.p.v. dat je handmatig de helderheid moet opschroeven?

Het lijkt mij een erg mooie telefoon die ik wil gaan bestellen, ook omdat er een USB-C naar 3.5mm audio kabeltje wordt meegeleverd. Echter staat dat niet als accessoire vermeld bij bv. Coolblue en Belsimpel? Waar hebben jullie de telefoon besteld en zat de USB-C naar 3.5mm kabeltje er bij?
Deze bug is tot nu toe niet meer voorgekomen, hier geldt hetzelfde, er is al een tijd geen volle zon geweest dus kan het even niet reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 18:00
Na de laatste update is het bij mij in ieder geval opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-06 12:30
LinkinTED schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:55:
[...]

Na de laatste update is het bij mij in ieder geval opgelost.
Na de laatste update is dat inderdaad ook bij mij opgelost!

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-bin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bedankt voor de reacties! Fijn om te horen dat het helderheids-issue is opgelost, zou een irritant dingetje zijn!

Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en de telefoon besteld. Goed dat Mediamarkt genoemd werd, daar verkopen ze alleen de 256gb versie met 8gb, het viel mij op dat die slechts 30 euro duurder is dan de versie 128gb versie, dus daar er eentje besteld.

Ik laat nog weten wat er wel of niet in de verpakking zit.

Edit: gisteren in ontvangst genomen, alle genoemde accessoires op de Xiaomi website zitten er bij, dus inclusief het USB-C - 3.5mm jack kabeltje :)

[ Voor 14% gewijzigd door R-bin op 19-08-2021 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Winnfield schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:41:
Heb sinds twee weken ook een Poco F3, komend van een Oneplus 6 waarvan het scherm kapot is gegaan. Ben er erg blij mee, zeker voor deze prijs; vooral het scherm (120hz) en de snelheid zijn erg fijn. Heb geen last van de bugs die hier en daar voorbij zijn gekomen (schermwaas, proximity sensor). Ik werd wel helemaal mesjogge van MIUI. Na wat gehannes was het eindelijk gelukt om middels die tool een unlock aan te vragen.

[...]

Ik heb nu ArrowOS, welke gebaseerd is op AOSP. Het draait super soepel en alles dat ik gebruik werkt, waaronder m'n bankapp (Triodos) en Paypal. En het is ongelooflijk veel fijner dan dat MIUI...als het niet gelukt was een andere ROM erop te zetten, had ik hem waarschijnlijk wel teruggestuurd..
Zijn er met alternatieve OS-en (Arrow/Lineage) zaken die niet (goed) werken?

Ben dit toestel aan het overwegen nu het lineage ondersteunt maar vraag me wel af of b.v. De RaboBank app danwel werkt. Of de Ziggo app. Navigatie zal wel werken neem ik aan. Vraag me ook af of de IR nog gebruikt kan worden voor apparaat bediening (niet per se nodig maar gewoon om te weten). Buiten die zaken zal het toestel voornamelijk voor media consumptie en webbrowsen gebruikt worden. Camera’s gebruik ik praktisch nooit.
Is data transfer via USB gelimiteerd tot 480Mbit? Specs hier op Tweakers geeft USB2 aan niet USB3 met theoretisch 5Gbit. Ondersteunt de USB-C uitgang dan ook geen DisplayPort?

[ Voor 5% gewijzigd door Jan Ham op 23-08-2021 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Laatst online: 05-06 15:10
Hoe werkt het actief houden van apps eigenlijk bij deze telefoon? Ik dacht dat ik het goed had door ze uit te sluiten van batterij besparen. Ik merk echter dat mijn samsung watch steeds 'not connected' is als ik de samsung app(s) open. Tevens heb ik een app voor de Tado thermostaat die ik op de achtergrond aan wil houden, maar die wordt toch gekilled steeds.
In het multitask scherm heb ik bij de tado en de samsung wear app het slotje geactiveerd, maar ook dit is nog niet de oplossing blijkbaar.
Overigens gooit de telefoon gwn alle apps eruit als je op het kruisje drukt....wel of geen slotje actief .... 8)7

Doe ik hier nog iets verkeerd, of een instelling gemist ergens nog?

[ Voor 1% gewijzigd door henk99 op 29-08-2021 13:02 . Reden: Leestekens ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull
  • Laatst online: 13:48

red bull

Keeps me awake !

103720 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:53:
Sinds een week ook de F3 binnen. Heb jaren een MotoG gehad maar nu toch de overstap gemaakt naar een ander merk. Bevalt goed tot nu toe, met maar 1 probleem. Ik ben dus al jaren gewend om te werken met de Nova Launcher dus die heb ik ook op de F3 geinstalleerd. Echter, nu heb ik het vermoeden (doordat ik dit topic heb doorgelezen) dat die Nova Launcher niet goed werkt.

Ik gebruik ACalendar+ als mijn agenda. Nog nooit problemen gehad. Maar als ik deze nu installeer werkt hij goed,....totdat ik een andere app gebruik. Als ik daarna naar mijn scherm ga waar ik de ACalendar+ widget heb staan dan werkt deze niet meer. Ik kan er op klikken maar de widget opent niet meer. Eerst dacht ik dat het aan ACalendar+ lag, dus heb ik de Digical+ Agenda geinstalleerd, maar daar ervaar ik hetzelfde probleem. Na de installatie werkt de app,....totdat ik een andere app heb gebruikt, ook dan kan ik er op klikken maar gebeurd er niets.

Vond ergens op een forum dat het inschakelen van "Automatisch starten" het probleem kon oplossen. Maar dat werkt bij mij niet.

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Probleem had ik ook met een dergelijke app... auto opstarten aan en batterijbesparing uit... icoontje in de drawer ingedrukt houden en dan via app-info.. het i-tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
Zijn er hier die ervaring hebben met lineage os?

https://www.xda-developer...3-mi-11x-galaxy-m20-more/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:03
henk99 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:01:
Hoe werkt het actief houden van apps eigenlijk bij deze telefoon?
Misschien was je er zelf al uitgekomen maar er zijn een aantal instellingen die je kan doen. Ze staan op deze pagina beschreven. Vooral de eerste optie (App pinning / App locking) werkte bij mij erg goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:37
12.5 enhanced is er voor de. Poco f3!

Heb hem zelf nog niet binnen kunnen halen via OTA, maar hij is ook al te downloaden.

https://www.gizmochina.co...-enhanced-edition-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Jordan schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:49:
12.5 enhanced is er voor de. Poco f3!

Heb hem zelf nog niet binnen kunnen halen via OTA, maar hij is ook al te downloaden.

https://www.gizmochina.co...-enhanced-edition-update/
Vreemde versienummering houdt Poco/Xiaomi er op na. Ik heb nu 12.5.3.0.RKHEUXM en ik zou verwachten dat de 3 of de 0 opgehoogd wordt.

Het lijkt overigens om een stable bèta te gaan, dus er is nog wat geduld nodig.

Ik ben benieuwd naar de verbeteringen. Ik gebruik de F3 sinds een week of 2 maar heb eerlijk gezegd geen problemen ervaren.

[ Voor 6% gewijzigd door Timmy op 04-09-2021 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 18:00
Kun je het volume van de beltoon en de meldingen apart regelen?
Onder instellingen > geluid en trillen > volume aanpassen kan ik beltoon aanpassen, maar dat is ook voor de meldingen... Zou dat graag los van elkaar doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
LinkinTED schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:00:
Kun je het volume van de beltoon en de meldingen apart regelen?
Onder instellingen > geluid en trillen > volume aanpassen kan ik beltoon aanpassen, maar dat is ook voor de meldingen... Zou dat graag los van elkaar doen
Makkelijkste is door op de volume knop te drukken, dan krijg je rechts in het scherm verschillende opties te zien. Druk op de drie stippen bovenin en dan kan je het volume individueel instellen.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Poco F3 5G] Levertijden & Prijzen