Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hij geeft dit aan:” Before starting with the Mi bootloader unlocking process, tap on the top-right gear icon to check the update for both USB driver and Mi Unlock Tool.”

Maar als ik op dat gear icoon klik, komt daar helemaal geen optie om de USB driver te installeren..?

Edit: ik heb een oudere versie van de unlock tool gedownload, daar zit de driver installer WEL in:
https://mega.nz/file/DXJA..._5HBVFOhoPWguXDHDtn8vsUZk

maar de unlock tool geeft een error in het chinees :'(

[ Voor 17% gewijzigd door jodeltje op 17-05-2021 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
jodeltje schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:58:
[...]

Hij geeft dit aan:” Before starting with the Mi bootloader unlocking process, tap on the top-right gear icon to check the update for both USB driver and Mi Unlock Tool.”

Maar als ik op dat gear icoon klik, komt daar helemaal geen optie om de USB driver te installeren..?

Edit: ik heb een oudere versie van de unlock tool gedownload, daar zit de driver installer WEL in:
https://mega.nz/file/DXJA..._5HBVFOhoPWguXDHDtn8vsUZk

maar de unlock tool geeft een error in het chinees :'(
Ja je kan nu dus de tool van 5.5 gebruiken om het doen als je de driver van 4.5 geïnstalleerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Lodo schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:08:
[...]

Ja je kan nu dus de tool van 5.5 gebruiken om het doen als je de driver van 4.5 geïnstalleerd hebt.
dat deed ik, gaf die melding. heb de oude (uit die mega-link) geupdate, andere interface, zelfde chinese melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDtGOqovUT_F7rVD2qcO3ekpwAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mh6GvtULXjok5hYnODWQTPxV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lodo
jodeltje schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:14:
[...]

dat deed ik, gaf die melding. heb de oude (uit die mega-link) geupdate, andere interface, zelfde chinese melding:
[Afbeelding]
Hmm ik kan mij herinneren dat ik een pop-up kreeg met iets van 4 Chinese tekens, maar daarna kon ik gewoon verder

@jodeltje Kan je niet beter die link gebruiken die ik had gestuurd? Die wordt ook gewoon netjes op het xiaomi domein gehost hier staan ze allemaal: https://c.mi.com/thread-2262302-1-0.html

[ Voor 14% gewijzigd door Lodo op 17-05-2021 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Lodo schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:17:
[...]

Hmm ik kan mij herinneren dat ik een pop-up kreeg met iets van 4 Chinese tekens, maar daarna kon ik gewoon verder

@jodeltje Kan je niet beter die link gebruiken die ik had gestuurd? Die wordt ook gewoon netjes op het xiaomi domein gehost hier staan ze allemaal: https://c.mi.com/thread-2262302-1-0.html
ja die probeerde ik in 1e instantie (ook om die reden), maar dus een simpelere interface maar met dezelfde melding

ik denk dat als er een stabiele PixelExperience oid uit is het nog een keer probeer :|

[ Voor 7% gewijzigd door jodeltje op 17-05-2021 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lodo
jodeltje schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:39:
[...]

ja die probeerde ik in 1e instantie (ook om die reden), maar dus een simpelere interface maar met dezelfde melding
Je doelt op deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuX4BG23gw7YLG3sdauWMFkb7-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0cnCbN09DsXcouAxbGyAKiBh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Ja precies, die bedoel ik. Daar begon ik mee, en ben ik mee geëindigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lodo
jodeltje schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:49:
[...]

Ja precies, die bedoel ik. Daar begon ik mee, en ben ik mee geëindigd.
Raar, ik krijg in die bovenste row mijn device en als ik dan op unlock druk krijg je een spinner en uiteindelijk in het message veld de melding in het engels dat ik 168 uur moet wachten voordat ik kan unlocken.

Ik heb wel in versie 4.5 in de dir zelf nog alle driver gerelateerde dingen gerunned, wellicht kan je dat nog proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Lodo schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:53:
[...]

Raar, ik krijg in die bovenste row mijn device en als ik dan op unlock druk krijg je een spinner en uiteindelijk in het message veld de melding in het engels dat ik 168 uur moet wachten voordat ik kan unlocken.

Ik heb wel in versie 4.5 zelf nog alle driver gerelateerde dingen gerunned, wellicht kan je dat nog proberen.
Heb ik al gedaan, daarvoor herkende de tool de telefoon niet eens. Wat is dat ook voor onzin, dat ze de benodigde drivers niet in de nieuwste tool hebben zitten? Pfff

Ik kijk over een paar maanden nog een keer, wel hartstikke bedankt voor je hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lodo
jodeltje schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:56:
[...]

Heb ik al gedaan, daarvoor herkende de tool de telefoon niet eens. Wat is dat ook voor onzin, dat ze de benodigde drivers niet in de nieuwste tool hebben zitten? Pfff

Ik kijk over een paar maanden nog een keer, wel hartstikke bedankt voor je hulp!
Succes met je cursus Chinees!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Zijn er al softwarematig oplossingen voor de proximity sensor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 16:06
Michiele93 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:38:
Zijn er al softwarematig oplossingen voor de proximity sensor ?
Wat mij betreft is dat issue (en de matige camera's) nog het enige wat mij ervan weerhoudt écht enthousiast te zijn over dit toestel. Gelukkig maakt de prijs, de specs en algehele kwaliteit wel heel veel goed.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Zijn er hier mensen waar de telefoon steeds best warm wordt?

Ik gebruik het toestel nu een dag en zelfs met normaal gebruik (Whatsapp, Instagram, brave etc.) wordt hij best warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Ik heb gisteren een upgrade gedaan naar de EU rom 12.5.2.

Ik heb ineens 5g icoontje, 50mbs download snelheid. Provider is simpel.

Android auto werkt alleen niet, telefoon gaat in bootloop als ik de USB met de auto verbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 18:28
Worstkaas schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:34:

Android auto werkt alleen niet, telefoon gaat in bootloop als ik de USB met de auto verbind.
Dan klopt er iets niet in de software, Simpel als provider biedt geen 5G aan. 50mbps kan gewoon, simpel biedt Max 75mbps download 4G aan.
Software denkt misschien dat het 5G is terwijl dat dus niet klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Heeft iemand Google play met ABN AMRO al geprobeerd? Ik heb het geactiveerd en even geprobeerd, maar het lukte niet.

Wellicht dat je de app moet starten? Dat zou alleen niet praktisch zijn.

Ik betaal meestal met mijn horloge, maar als backup mijn telefoon gebruiken zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

J3roen schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:31:
Heeft iemand Google play met ABN AMRO al geprobeerd? Ik heb het geactiveerd en even geprobeerd, maar het lukte niet.

Wellicht dat je de app moet starten? Dat zou alleen niet praktisch zijn.

Ik betaal meestal met mijn horloge, maar als backup mijn telefoon gebruiken zou wel handig zijn.
Één test, gedeeltelijk succesvol.

Normaliter onder de €50,- scherm inschakelen, boven de €50,- scherm ontgrendelen. Bij mij werkte het bij een klein bedragje pas na het ontgrendelen van het scherm. Echter hield ik toen de telefoon ook verder van de automaat af. Meer ervaring op te doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 23:11
Trebbors schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:47:
[...]

Één test, gedeeltelijk succesvol.

Normaliter onder de €50,- scherm inschakelen, boven de €50,- scherm ontgrendelen. Bij mij werkte het bij een klein bedragje pas na het ontgrendelen van het scherm. Echter hield ik toen de telefoon ook verder van de automaat af. Meer ervaring op te doen dus.
Werk zonder problemen in ieder geval onder de 50 EUR al een paar keer gebruikt.
Stomme vraag wel NFC aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Freestuff schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:24:
[...]

Werk zonder problemen in ieder geval onder de 50 EUR al een paar keer gebruikt.
Stomme vraag wel NFC aan?
Anders was het mij niet gelukt om er mee te betalen. User J3roen had er een issue mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zkhmcknol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 11:49
YouTube: Poco F3 : Water Test (can it survive a 2 mins water test?) 🤔

Geen IP rating maar deze lijkt redelijk te kunnen omgaan met wat water. Onofficieel uiteraard.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Betalen met de telefoon is erg buggy , ene keer wel andere keer niet.
Is denk ik een miui dingetje . Mijn vorige Xiaomi mi10lite had er ook problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Om de een of andere reden was Google pay weer uitgeschakeld in de ABN Amro app. Ik heb het opnieuw geactiveerd en toen werkte het wel!

Gisteren 2x zonder problemen betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Worstkaas schreef op maandag 24 mei 2021 @ 00:36:
Betalen met de telefoon is erg buggy , ene keer wel andere keer niet.
Is denk ik een miui dingetje . Mijn vorige Xiaomi mi10lite had er ook problemen mee.
Werkt hier perfect icm Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Check voor nfc betalingen ook ff de batterij instellingen, met name autostart voor die apps. Kan ook behoorlijk schelen in hoe goed het werkt, is mijn ervaring met de Rabo wallet app bij mijn vorige (Xiaomi) telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
vaagisdenaam schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:57:
Check voor nfc betalingen ook ff de batterij instellingen, met name autostart voor die apps. Kan ook behoorlijk schelen in hoe goed het werkt, is mijn ervaring met de Rabo wallet app bij mijn vorige (Xiaomi) telefoon...
Toch wel gek dat ik al die apps ik in het geheugen moet houden voor een goede werking. Alles dat meldingen geeft, alles wat met m’n smartwatch te maken heeft, en nu dus ook de Rabo Wallet app (NFC betalingen zijn zeer onbetrouwbaar tot nu toe).

[ Voor 17% gewijzigd door jodeltje op 28-05-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Worstkaas schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:34:

[...]
Cool, morgen is mijn wachttijd voorbij en kan ik het toestel ook naar een .eu rom gaan zetten. Werken VoLTE en VoWifi met de .eu rom bij jou? Zie jij die icoontjes bovenaan staan? (mits de functies zijn aangezet in het instellingenmenu uiteraard)

Dat ie 5G aangeeft kan te maken hebben met hoe je telecom provider dat heeft ingesteld, zie dit artikel van Tweakers. Korte samenvatting: op dit moment staat er vaak 5G als de telefoon feitelijk een 4G verbinding heeft. Waarom? Omdat het kan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Ik heb hier in het centrum 5G maar een paar kilometer hiervandaan bij mijn moeder 4G. Geen idee waar Theemobiel mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:54
Ik heb gisteren een update ontvangen; Miui Global 12.5.1 maar sindsdien is mijn wallpaper gewoon zwart. maakt niet uit of ik een andere instel enz, blijft zwart. Heeft iemand dit ook gehad en een oplossing voor?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Appelsap schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:20:
[...]

Cool, morgen is mijn wachttijd voorbij en kan ik het toestel ook naar een .eu rom gaan zetten. Werken VoLTE en VoWifi met de .eu rom bij jou? Zie jij die icoontjes bovenaan staan? (mits de functies zijn aangezet in het instellingenmenu uiteraard)

Dat ie 5G aangeeft kan te maken hebben met hoe je telecom provider dat heeft ingesteld, zie dit artikel van Tweakers. Korte samenvatting: op dit moment staat er vaak 5G als de telefoon feitelijk een 4G verbinding heeft. Waarom? Omdat het kan. 8)7
Ik ben weer gedowngrade naar versie 12.0.8 aangezien android auto niet werkt in de nieuwere versie.

Op 12.0.8 geen 5g symbool meer. Volte en vowifi kan ik selecteren.

Mobiel betalen ING doet het ook maar af en toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
YangWenli schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:42:
Ik heb hier in het centrum 5G maar een paar kilometer hiervandaan bij mijn moeder 4G. Geen idee waar Theemobiel mee bezig is.
Hoe hoog is de snelheid als je een speedtest doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:58
Sinds de update naar 12.5.1.0 heb ik een irritante maar niet al te erge bug( denk ik). Als je het notificatiescherm opent door naar beneden te swipen zit er een open ruimte (zie foto). Als ik spotify heb gebruikt of iets heb gecast blijft de melding hiervan in die ruimte zichtbaar. Als sluit ik de app geheel af,dan nog komt de melding weer terugAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G35pSgugGJbXL1FW5w2wD9urmmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNg9jbogaBaL2RJ7X4QG0HQX.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:54
Wren schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:56:
Sinds de update naar 12.5.1.0 heb ik een irritante maar niet al te erge bug( denk ik). Als je het notificatiescherm opent door naar beneden te swipen zit er een open ruimte (zie foto). Als ik spotify heb gebruikt of iets heb gecast blijft de melding hiervan in die ruimte zichtbaar. Als sluit ik de app geheel af,dan nog komt de melding weer terug[Afbeelding]

Iemand?
Heb hetzelfde probleem. Plus dat als ik een tweede keer naar beneden swipe notificaties niet uitklappen..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
Hier nog geen update naar 12.5.1 te bespeuren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennard92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 12:43
Melantrix schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:21:
[...]

Heb hetzelfde probleem. Plus dat als ik een tweede keer naar beneden swipe notificaties niet uitklappen..
Ik heb precies hetzelfde. Zelfs als ik de betreffende app verwijder, blijft de 'melding' staan... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Ik kijk met m'n neus, laat maar zitten 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door jodeltje op 06-06-2021 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Worstkaas schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:23:
[...]

Hoe hoog is de snelheid als je een speedtest doet?
119 down 66 up met 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
Vandaag komt, ter vervanging van mijn mi9t, de koerier mijn F3 brengen.
Ik heb het topic doorgenomen en ben benieuwd wat ik tegen ga komen als probleem.

Eigenlijk zie ik niet veel dingen die de mi 9t niet had qua probleem en wat weg ging...battery drain...app meldingen..NFC...

Ik geruik nu al 2 jaar de mi 9t met novalauncher met veel plezier, dus hoop dat ik dat iig kan voortzetten.

Heeft Xiaomi nog een makkelijke tool ofzo om direct van telefoon naar telefoon over te zetten of zal ik het gewoon vanuit backup van mi9t kopiëren naar F3 doen?

Las toevallig iets over mii move,maar weer dus niet of dat een betere optie is dan restoren vanuit een backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:58
Meivogeltje schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:28:
Heeft Xiaomi nog een makkelijke tool ofzo om direct van telefoon naar telefoon over te zetten of zal ik het gewoon vanuit backup van mi9t kopiëren naar F3 doen?

Las toevallig iets over mii move,maar weer dus niet of dat een betere optie is dan restoren vanuit een backup.
Ik kom van de MiA1 af. De overgang ging heel soepel. Maar denk dat dat meer geregeld wordt door Android/Google.
Inloggen met hetzelfde account, dan wordt er gevraagd, of je alles wil overzetten (of zoiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
lennard92 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:50:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Zelfs als ik de betreffende app verwijder, blijft de 'melding' staan... 8)7
Heel irritant, bij mij is het Spotify die maar telkens in mijn meldingen blijft staan.

EU rom 12.5.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Ik zie dat meerdere mensen melden dat zij op 12.5 zitten. Is dat via OTA of hebben jullie die handmatig geïnstalleerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
jodeltje schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:23:
Ik zie dat meerdere mensen melden dat zij op 12.5 zitten. Is dat via OTA of hebben jullie die handmatig geïnstalleerd?
Vanmorgen de ota 12.5 binnengekregen!
Dus via de reguliere weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meivogeltje
Hier bij installatie gisteren ook de 12.5 gehad.
Verder nog geen noemenswaardige problemen tijdens gebruik tegen gekomen.
Het transparante hoesje is goed voor tijdelijk(hoewel die eigenlijk wel lekker in de hand is)
Vooraf geïnstalleerde screen protector zit er ook prima op en het USB naar 3,5 mm jack is leuk...wss alleen niet zo praktisch.
Nova launcher werkt goed.

NFC betaling nog niet goed kunnen testen. Bij betaling was blijkbaar m'n pas nog niet aan Google pay gekoppeld...dus dan houdt het snel op..hahaha.
Volgens mij wel een goed signaal dat ie de transactie in principe wilt doen.

Verder merk ik wel dat donkere modus anders reageert dan op de mi 9t.
Sommige apps gaan er icm deze telefoon niet goed mee overweg..of door miui 12...

Donker is wel echt zwart :-)

In de Nova launcher of in de telefoon settings heb ik ergens de grootte van de mappen met applicaties aangegeven. Weet iemand waar dat zit? Ik weet het niet meer en vind ze nu eigenlijk iets te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Laatst online: 21-12-2024
Kan iemand bevestigen of de navigation gestures met 3th pary launchers (bijv. nova), ook weer werken op miui 12.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brehon
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-07 16:23
mb1234 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:30:
Kan iemand bevestigen of de navigation gestures met 3th pary launchers (bijv. nova), ook weer werken op miui 12.5?
Gestures met 3rd party launchers werken ook niet op 12.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitsers
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-08 18:54
Meivogeltje schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:28:
Vandaag komt, ter vervanging van mijn mi9t, de koerier mijn F3 brengen.
Ik heb het topic doorgenomen en ben benieuwd wat ik tegen ga komen als probleem.

Eigenlijk zie ik niet veel dingen die de mi 9t niet had qua probleem en wat weg ging...battery drain...app meldingen..NFC...

Ik geruik nu al 2 jaar de mi 9t met novalauncher met veel plezier, dus hoop dat ik dat iig kan voortzetten.

Hoe bevalt de poco f3 tov de mi9? Merk je een groot verschil?
Mijn batterij is er helemaal aan op mi9 en gaat echt niet lang meer mee. Dus twijfel om een nieuwe te laten insteken voor 50 euro of gwn een f3 te kopen.
Eigenlijk buiten de batterij werkt die nog perfect.

Wat mij ook wat tegenhoud is dat de f3 weer een halve inch groter is.

[ Voor 3% gewijzigd door Flitsers op 09-06-2021 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meivogeltje
Flitsers schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:35:
[...]

Hoe bevalt de poco f3 tov de mi9? Merk je een groot verschil?
Mijn batterij is er helemaal aan op mi9 en gaat echt niet lang meer mee. Dus twijfel om een nieuwe te laten insteken voor 50 euro of gwn een f3 te kopen.
Eigenlijk buiten de batterij werkt die nog perfect.

Wat mij ook wat tegenhoud is dat de f3 weer een halve inch groter is.
Het enige verschil wat ik echt merk is de zwarte waarde. Die is echt veel beter op de F3. Of dat aan mijn instellingen lag of niet,geen idee.
Verder vind ik de front camera cirkel ook een punt waar ik echt aan moet wennen.
De mi9t vond ik daarin tegen wel mooier om te zien, is ook ietsje kleiner. Verder zie ik eigenlijk alleen voordelen op de F3.

Ik heb m'n mi 9t naast de F3 gehouden en alles zoveel mogelijk 1 op 1 gespiegeld.

Het was enerzijds moeilijk afscheid nemen van de mi 9t, want ik vind het een erg fijn toestel, maar ik moet eerlijk zeggen dat de F3 het wel heel makkelijk maakt.

Waar ik enigszins een beetje huiverend voor was was is de vinger afdrukscanner. Deze vond ik op de mi 9t niet heel geweldig, maar vroeg mij af of een vingerafdruk scanner op de power knop wel zo handig is en goed werkt.
Ik zou niet meer zonder willen! Dat ding reageert echt snel. Zelfs zo snel dat ik vaak alleen het vergrendelscherm zou willen zien met notificaties, maar de telefoon ontgrendelt.

[ Voor 15% gewijzigd door Meivogeltje op 09-06-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Meivogeltje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:08:
[...]

Het enige verschil wat ik echt merk is de zwarte waarde. Die is echt veel beter op de F3. Of dat aan mijn instellingen lag of niet,geen idee.
Verder vind ik de front camera cirkel ook een punt waar ik echt aan moet wennen.
De mi9t vond ik daarin tegen wel mooier om te zien, is ook ietsje kleiner. Verder zie ik eigenlijk alleen voordelen op de F3.

Ik heb m'n mi 9t naast de F3 gehouden en alles zoveel mogelijk 1 op 1 gespiegeld.

Het was enerzijds moeilijk afscheid nemen van de mi 9t, want ik vind het een erg fijn toestel, maar ik moet eerlijk zeggen dat de F3 het wel heel makkelijk maakt.
Wat bedoel je met 'de zwarte waarde'? Aangezien beide toestellen een OLED paneel hebben en dus zwart er precies hetzelfde uit zou moeten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
jodeltje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:12:
[...]

Wat bedoel je met 'de zwarte waarde'? Aangezien beide toestellen een OLED paneel hebben en dus zwart er precies hetzelfde uit zou moeten zien
Mijn ervaring is dus dat dit bij de F3 veel zwarter is. Had ze gisteren nog naast elkaar gelegd. Mi 9t had meer grijzig erin, maar zoals ik zei zou dat ook best aan een of andere instellingen kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Meivogeltje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:15:
[...]

Mijn ervaring is dus dat dit bij de F3 veel zwarter is. Had ze gisteren nog naast elkaar gelegd. Mi 9t had meer grijzig erin, maar zoals ik zei zou dat ook best aan een of andere instellingen kunnen liggen.
Apart. Ik heb mijn F3 naast de MI9T van een vriend gelegd en zag geen verschil in zwart. Maar ik geloof je zo hoor, geen scherm is perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
jodeltje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:19:
[...]

Apart. Ik heb mijn F3 naast de MI9T van een vriend gelegd en zag geen verschil in zwart. Maar ik geloof je zo hoor, geen scherm is perfect
True...maar viel mij ook pas op nadat ik ze naast elkaar legde. De dark modus reageert ook anders op sommige apps. Of dat komt door de miui versie of iets anders ...ik weet het niet. Wel een reden dat het zwart iig meer opvalt.
Nou las ik dat deze op de mi 9t ook aanwezig is, dus zou die kunnen installeren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
Zojuist 12.5.1 gepushed gekregen....achtergrond van m'n telefoon is gelijk aangepast door miui..pff

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSWQ5_plYkNpWsTVO0_76-o9ktI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQTiVOejIbXdQgGLi9Vg0T3U.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Meivogeltje op 12-06-2021 15:56 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:12
Hier ook net de update.

Helaas zijn alle koppelingen van Chrome verwijderd en krijg ze ook niet terug door opnieuw toe te voegen. Alle andere apps staan op de goede plek.

Ook niets in instellingen kunnen vinden. Heeft iemand dit al werkend gekregen?

Update: gevonden, de telefoon maakte een extra scherm aan waar deze staat. Nu werkt alles weer zoals het hoort.

[ Voor 18% gewijzigd door madmaxf1 op 12-06-2021 16:57 . Reden: Oplossing ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meivogeltje
Als er nou ook bij staat waar je de optimalisatie precies kan vinden....dan kan ik er wellicht nog wat mee ..lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 08:27
Ik ben overgestapt van de mi 9t pro naar de F3; tot nu toe erg tevreden. Enige wat ik mis: als ik op de mi9 2x achterelkaar op de window knop (links van de homescreen knop) drukte ging ie terug naar de laatst gebruikte app. Dit werkt niet op de F3, weet iemand of deze functie ook mogelijk is de F3?

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
The_Thijs© schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:47:
Ik ben overgestapt van de mi 9t pro naar de F3; tot nu toe erg tevreden. Enige wat ik mis: als ik op de mi9 2x achterelkaar op de window knop (links van de homescreen knop) drukte ging ie terug naar de laatst gebruikte app. Dit werkt niet op de F3, weet iemand of deze functie ook mogelijk is de F3?
Als je full screen gestures aan hebt staan (waarschijnlijk niet, maar kan het je wel aanraden). Kun van rechts naar links swipen onderaan je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 08:27
Harmani schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:02:
[...]

Als je full screen gestures aan hebt staan (waarschijnlijk niet, maar kan het je wel aanraden). Kun van rechts naar links swipen onderaan je scherm.
ha dank dit zou kunnen ja, ik wilde juist blijven werken met de 3 buttons. Is dit een aanpassing in de poco versie van miui oid?

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart91
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-06 10:00
Vanacht heeft mijn F3 besloten zelf de update naar 12.5.1 te installeren. Sinds dien is mijn achtergrond zwart en ook niet meer te veranderen naar welke achtergrond dan ook.

Nog 54 uur wachten en dan kan ik de bootloader unlocken. meteen MIUI er af, ongeloofelijke troep.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
bart91 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:44:
Vanacht heeft mijn F3 besloten zelf de update naar 12.5.1 te installeren. Sinds dien is mijn achtergrond zwart en ook niet meer te veranderen naar welke achtergrond dan ook.

Nog 54 uur wachten en dan kan ik de bootloader unlocken. meteen MIUI er af, ongeloofelijke troep.....
Hahaha, herkenbaar.
Ik heb pixel experience geprobeerd, maar die kon alleen slow chargen. En ineens was de telefoon leeg 's ochtends. Ik had nog 25% batterij.
Nu maar weer miui 12.5. ook niet tevreden nog over de Poco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart91
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-06 10:00
Worstkaas schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:06:
[...]

Hahaha, herkenbaar.
Ik heb pixel experience geprobeerd, maar die kon alleen slow chargen. En ineens was de telefoon leeg 's ochtends. Ik had nog 25% batterij.
Nu maar weer miui 12.5. ook niet tevreden nog over de Poco.
Ik wil zelf crdroid gaan proberen, gebaseerd op lineageOS. Dat werkte altijd goed op mijn oude OP6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
Na mijn update naar 12.5.1 blijft Spotify in mijn vergrendscherm staan.
Kan m wegpoetsen, maar komt naar een paar seconden al terug.

Sinds de update ook last van het scherm gebruik in de zon. Dan springt hij plotseling naar donker, licht daarna weer langzaam op. Had ik voor de update niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
LinkinTED schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 07:52:
Na mijn update naar 12.5.1 blijft Spotify in mijn vergrendscherm staan.
Kan m wegpoetsen, maar komt naar een paar seconden al terug.

Sinds de update ook last van het scherm gebruik in de zon. Dan springt hij plotseling naar donker, licht daarna weer langzaam op. Had ik voor de update niet.
Ik heb beide bugs ook :/
Spotify blijft op de achtergrond draaien, als ik hem sluit door de terug-knop lang(er) ingedrukt te houden (ergens ingesteld) sluit de app en de notificatie.

Die helderheid is wel raar, daar had ik nooit last van maar nu wel. Het scherm gaat al snel een klein beetje in helderheid omlaag, niet veel maar zeker merkbaar. Gelukkig blijft het scherm ook in de volle zon goed leesbaar.

Hopelijk komt er snel een fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:08
jodeltje schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:06:
[...]

Spotify blijft op de achtergrond draaien, als ik hem sluit door de terug-knop lang(er) ingedrukt te houden (ergens ingesteld) sluit de app en de notificatie.

Die helderheid is wel raar, daar had ik nooit last van maar nu wel. Het scherm gaat al snel een klein beetje in helderheid omlaag, niet veel maar zeker merkbaar. Gelukkig blijft het scherm ook in de volle zon goed leesbaar.

Bedankt voor de terug-knop-lang-inhouden-fix. Settings->Additional Settings->Gesture shortscuts->Button shortcuts (kan vast sneller, maar zo heb ik de setting gevonden)

Jammer van die kleine irritante bugs, verder bevalt de Poco F3 me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
jodeltje schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:06:
[...]

scrappy.doo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:35:
Bedankt voor de terug-knop-lang-inhouden-fix. Settings->Additional Settings->Gesture shortscuts->Button shortcuts (kan vast sneller, maar zo heb ik de setting gevonden)
Welke actie hebben jullie daar aan gekoppeld?

Ik had er voorheen juist geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
LinkinTED schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 18:13:
[...]

Welke actie hebben jullie daar aan gekoppeld?
Huidige app sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
Nice, thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meivogeltje
Pfff...die automatische helderheid is echt een ramp met dit weer. Viel mij al snel op dat ie snel onleesbaar werd, maar nu is het moment van frustrerend gekomen.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmani
Meivogeltje schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:57:
Pfff...die automatische helderheid is echt een ramp met dit weer. Viel mij al snel op dat ie snel onleesbaar werd, maar nu is het moment van frustrerend gekomen.....
Zelfde probleem hier. Wel met de Xiaomi.eu ROM (v12.5.2). Buiten staan met automatisch helderheid ingeschakeld is niet te doen. Heb hem nu standaard maar uitgezet.

Verder ook 2 keer de telefoon in de zon laten liggen (scherm uitgeschakeld) en vervolgens een melding over oververhitting. Bepaalde functies zoals camera zijn dan tijdelijk niet beschikbaar. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Harmani schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:07:
[...]

Zelfde probleem hier. Wel met de Xiaomi.eu ROM (v12.5.2). Buiten staan met automatisch helderheid ingeschakeld is niet te doen. Heb hem nu standaard maar uitgezet.

Verder ook 2 keer de telefoon in de zon laten liggen (scherm uitgeschakeld) en vervolgens een melding over oververhitting. Bepaalde functies zoals camera zijn dan tijdelijk niet beschikbaar. :F
Dat is de reden dat ik hem had teruggestuurd. Meteen met de introductiekorting besteld en een paar dagen later mee op de boot. Lag deels in de zon en dus een donker scherm en oververhitting. |:(

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik heb sinds vandaag de POCO F3 5G bezit.

Ik kom van een Mi 9T af. Ik had hier ook al problemen met soms wat push meldingen. Echter hoopte ik nu dat het voorbij was maar helaas.

Ik krijg van sommige apps gewoon geen push meldingen. Alleen een 'bolletje' dat er een melding is.Bv marktplaats. Deze werkte op de 9T wel.

Als ik het dus goed begrijp is dat bij de POCO F3 niet anders en zal ik deze meldingen ook niet gaan krijgen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

powah2k4 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:31:

Ik krijg van sommige apps gewoon geen push meldingen. Alleen een 'bolletje' dat er een melding is.Bv marktplaats. Deze werkte op de 9T wel.

Als ik het dus goed begrijp is dat bij de POCO F3 niet anders en zal ik deze meldingen ook niet gaan krijgen?
Marktplaats herken ik inderdaad, daar krijg ik ook geen meldingen van. Verder geen andere app voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
J3roen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:16:
[...]

Marktplaats herken ik inderdaad, daar krijg ik ook geen meldingen van. Verder geen andere app voor zover ik weet.
Vind dat wel echt mateloos irritant. Ik zie bijvoorbeeld ook niet meer de chrome cast status boven in de status balk. Alleen als ik hem naar beneden sleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
powah2k4 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:32:
[...]

Vind dat wel echt mateloos irritant. Ik zie bijvoorbeeld ook niet meer de chrome cast status boven in de status balk. Alleen als ik hem naar beneden sleep.
Ook als je de gebruikelijke dingen doet? Batterij besparing uitzetten en als dat niet werkt in het geheugen houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
jodeltje schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:28:
[...]

Ook als je de gebruikelijke dingen doet? Batterij besparing uitzetten en als dat niet werkt in het geheugen houden
Nee heb ik sowieso niet aan staan. Helaas is dit wel een deal breaker voor mij.

WhatsApp kwam ook al niet door gisteren. Toch maar helaas van Xiaomi afstappen.

Edit: geluidsinstellingen crashen ook, grijstinten in bed time mode aanzetten heeft geen zin gehad. Teveel bugs voor mij helaas om telkens oplossingen voor te gaan zoeken

[ Voor 17% gewijzigd door powah2k4 op 22-06-2021 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

powah2k4 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 07:14:
[...]

Nee heb ik sowieso niet aan staan. Helaas is dit wel een deal breaker voor mij.
Weet je dat zeker? Dat staat standaard aan en kan je voor elke afzonderlijke app uitzetten.

Ik snap je frustratie maar op marktplaats na heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
J3roen schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:04:
[...]

Weet je dat zeker? Dat staat standaard aan en kan je voor elke afzonderlijke app uitzetten.

Ik snap je frustratie maar op marktplaats na heb ik er geen last van.
Yes nog altijd. Mijn batterij besparing staat uit. Ik heb verder nog iets aangepast aan de notch meldingen en autostart.

Werkt nog altijd niet optimaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
powah2k4 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:51:
[...]

Yes nog altijd. Mijn batterij besparing staat uit. Ik heb verder nog iets aangepast aan de notch meldingen en autostart.

Werkt nog altijd niet optimaal
"Mijn batterij besparing" is wat onduidelijk, wij bedoelen in ieder geval NIET de batterij besparing vd telefoon, maar wél die vd Marktplaats app:
'Instellingen/apps/apps beheren/marktplaats/batterijbesparing'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pMJGDcNYaDrj3ZOnnn7CXRSzXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qOZDnkRkrzwL0zDOmBooMqJ.jpg?f=fotoalbum_large

En als dat niet werkt kan je ook op het slotje bij de app drukken (in het multitask menu) zodat de app altijd op de achtergrond blijft draaien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l24Lr2vCK9YoEQSj-Zn-BEQZ-94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FN7LTmrVrSQMgKXVF1A9Uw8X.jpg?f=fotoalbum_large

Hier werkt dat tot nu toe bij elke app notificatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worstkaas
Ik word gek van die proximity error. Elke keer blijft mijn scherm aan tijdens het bellen.
Wat een klote telefoon zeg.
Al meerdere roms geprobeerd maar geen verbetering.

Ik ga op zoek naar een nieuwe telefoon.
Mi11 lite misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Worstkaas schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:24:
Ik word gek van die proximity error. Elke keer blijft mijn scherm aan tijdens het bellen.

Mi11 lite misschien?
Kun je hem niet gewoon uit zetten met de power knop?

Maar als je de bugs zat bent is de Samsung galaxy A52 (5G) dan geen goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Worstkaas schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:24:

Mi11 lite misschien?
Ik heb intussen de MI 11 Lite 5G in gebruik.
Na de issues met de Poco F3 is het een aangename meevaller. De prijs is nagenoeg gelijk en het gewicht en formaat zijn fijn.
Camera is ook iets beter lijkt het en het scherm dimt niet in de volle zon. Het is wel iets minder fel, maar dat is voor mij acceptabel.
De Lite is iets minder snel, maar dat is komende van een F1 niet merkbaar, alles is soepeler.
Ik heb ook even een Mi10T Pro gehad, maar dat was echt een baksteen en het scherm was voor mij een stuk minder.

Alleen de melding die blijft hangen in de notificaties is even irritant.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
ovaal schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:03:
[...]

Ik heb intussen de MI 11 Lite 5G in gebruik.
Na de issues met de Poco F3 is het een aangename meevaller. De prijs is nagenoeg gelijk en het gewicht en formaat zijn fijn.
Camera is ook iets beter lijkt het en het scherm dimt niet in de volle zon. Het is wel iets minder fel, maar dat is voor mij acceptabel.
De Lite is iets minder snel, maar dat is komende van een F1 niet merkbaar, alles is soepeler.
Ik heb ook even een Mi10T Pro gehad, maar dat was echt een baksteen en het scherm was voor mij een stuk minder.

Alleen de melding die blijft hangen in de notificaties is even irritant.
Ik heb nu ook de mi11 lite 5g in mijn bezit.
Ik heb een rma aangevraagd voor de Pico F3. Ben benieuwd.

De mi11 lite heeft toch wel een minder mooi scherm dan de Poco. Merk ik vooral met de ING app en de Strava app. Oranje kleur is toch een stuk minder.
De mi11 lite is ook iets minder snel, maar dit is verwaarloosbaar.
De mi11 lite is iets dunner en net wat kleiner. Dit vind ik heel fijn.
Last but not least. Geen ellende met de proximity sensor. Dus eindelijk normaal kunnen bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
Ik baal echt van de bugs. Hij is zelfs nu met 256GB in de aanbieding bij bol.com voor 313 wat echt geen geld is voor deze specs.

Mijn POCO heb ik terug gestuurd. Ik twijfel nu voor de A52 5G maar die kost gewoon nu 100euro meer en qua specs eigenlijk minder.

Twijfel twijfel twijfel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:48
Ik heb sinds gister ook de f3 in huis. En ik denk dat ik erg geluk heb want ik heb geen groene tinten of proximity sensor problemen. Miui 12.5 is zelfs weer een stap dichterbij een goede skin. En verder natuurlijk ook een top telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Ik heb de mijn ter reparatie aangeboden. Proximity sensor fail.
Dynalogic heeft gisteren de Poco opgehaald.
Ondertussen draai ik nu een mi11 lite 5g waar ik best tevreden over ben. Toch een klein beetje kleiner en dunner wat heel fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Worstkaas schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:19:
Ondertussen draai ik nu een mi11 lite 5g waar ik best tevreden over ben. Toch een klein beetje kleiner en dunner wat heel fijn is.
Ik ben benieuwd of het gemaakt kan worden. Houd je ons op de hoogte? Anders is het het overwegen waard om die van mij ook in te sturen.

Hebben ze een tijdsindicatie gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 19:30
Worstkaas schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:19:
Geen (duidelijk) verschil in performance? SD888 vs SD785g merkbaar?
Mag komende maand voor mijn werk nieuwe telefoon uitzoeken. Twijfel tussen de Poco F3 5g en de Mi11i.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Hammetje schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:08:
[...]

Mag komende maand voor mijn werk nieuwe telefoon uitzoeken. Twijfel tussen de Poco F3 5g en de Mi11i.
Toen ik net de mi11 lite in gebruik had merkte ik dat deze iets langzamer was dan de Poco.
Nu heb ik de mi11 een aantal dagen in gebruik en merk er eigenlijk niets meer van. Scherm van de Poco wel een stukje mooier.
Mi11 lite ietsjes kleiner en dunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
J3roen schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:38:
[...]

Hebben ze een tijdsindicatie gegeven?
Geen tijdsindicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Hammetje schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:08:
[...]

SD888? Die zit niet in de Mi11 lite.
Daar zit een 780 in.

Laat maar, verkeerd gelezen.

[ Voor 5% gewijzigd door coob op 27-06-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inferno96
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-11-2023
Donderdag de 8/256 in blauw voor 330 bij Belsimpel besteld. Zaterdag is de Poco F3 toegekomen, maar kan helaas al weer meteen terug de deur uit. Toen ik hem bootte zat er een paars/roze streep van 1 pixel breed, boven tot onder. :( Hopelijk heb ik 'm snel terug.

Heb 'm wel nog heel het weekend gebruikt en het ik ben er zeer tevreden van. Echt veel waar voor je geld! Het scherm vind ikecht goed. Dat ligt misschien ook aan het feit dat ik van een Huawei P10 Lite (2017) kom. Dan is alles modern een grote vooruitgang.

Over de batterijduur ben ik ook tevreden. Heb even een Redmi Note 4 gehad en dat ding haalde 13-15u SOT over 3 dagen maar dat haalt bijna geen enkele smartphone. (Lang leve de SD625!) 1-1.5 dag(en) en 8-10 uur SOT komt hij sowieso toe en met snelladen is het helemaal geen probleem eigenlijk.

Voor de rest ben ik ook geen bugs ofzo tegengekomen, dus op dat vlak heb ik wat geluk tenminste. Jammer voor de anderen eigenlijk want qua hardware/bang-for-buck is het ding top! Hoogstwaarschijnlijk ga ik er wel een custom ROM opzwieren, of allesinds de Xiaomi.eu ROM.

[ Voor 3% gewijzigd door inferno96 op 28-06-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:08
Iemand anders hier toevallig ook zijn Poco opgeschoond, Google Chrome verwijdert en de coronacheck app uitgeprobeerd? Op het moment dat je naar DigiD doorverwezen wordt om in te loggen krijg je daar meteen al de melding dat het aanmelden niet is gelukt, omdat het waarschijnlijk te druk is. Mijn vriendin kreeg ook een soortgelijke melding op dag 1 dat je de app kon gebruiken om een QR code te maken als je gevaccineerd bent, maar dat was pas na de redirect naar de browser/chrome.
Ik heb chrome (XiaomiADBFastbootTools) weer opnieuw geïnstalleerd en nu werkt de app wel naar behoren. Blijkbaar koppelen ze de DigiD login keihard aan Chrome en niet aan de default ingestelde browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootlooped
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-08-2022
Iemand ervaring met custom roms? Ik krijg de F3 morgen binnen en zoek het liefst een AOSP/LOS based rom of evt Pixel Experience. Paypal/Bank-app support is echter wel essentieel. Hoor graag of deze werken op gebruikte custom roms!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Mijn oog is na 2 jaar Mi 9T pro gevallen op de Poco F3. De Mi 9T pro is miss wel mijn favoriete telefoon ooit. Behoorlijke stelling maar voor mij is dat denk ik wel zo. Hij werkt na 2 jaar nog perfect, is mij nog steeds snel genoeg. Alleen de opslag van 128GB begint een beetje problematisch te worden. Als deze telefoon 256GB had gehad had ik niet eens naar een andere telefoon uitgekeken.

Nu is mijn vraag dus, hoe verhoudt de F3 zich ten opzichte van de Mi 9T pro? Bijvoorveeld met de camera? Ik weet dat je de telefoon hier niet om moet kopen, maar als hij vergelijkbare fotos maakt als de mi 9T pro ben ik meer dan tevreden. Is er veel verschil tussen de accu duur van de beide telefoons? Etc etc..

Alvast dank voor de reactie(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Riziko schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:08:
Mijn oog is na 2 jaar Mi 9T pro gevallen op de Poco F3. De Mi 9T pro is miss wel mijn favoriete telefoon ooit. Behoorlijke stelling maar voor mij is dat denk ik wel zo. Hij werkt na 2 jaar nog perfect, is mij nog steeds snel genoeg. Alleen de opslag van 128GB begint een beetje problematisch te worden. Als deze telefoon 256GB had gehad had ik niet eens naar een andere telefoon uitgekeken.

Nu is mijn vraag dus, hoe verhoudt de F3 zich ten opzichte van de Mi 9T pro? Bijvoorveeld met de camera? Ik weet dat je de telefoon hier niet om moet kopen, maar als hij vergelijkbare fotos maakt als de mi 9T pro ben ik meer dan tevreden. Is er veel verschil tussen de accu duur van de beide telefoons? Etc etc..

Alvast dank voor de reactie(s)
Ik zou als ik jou was toch bij een telefoonwinkel de Poco vasthouden.
Mijn ervaring is dat het een erg lomp ding is. Ik heb ook een mi11 lite en deze vind ik veel fijner in de hand liggen. De mi11 lite is dunner, lichter en iets kleiner.
De mindere specs en scherm van de mi11 lite neem ik dan op de koop toe.
Veel Pocos hebben ook een proximity sensor probleem wat echt waardeloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 09-09 15:53
Hier de Poco F3 256/8 in gebruik na jaren met een A2 (werkt nog steeds prima) te hebben gelopen.

Toestel is echt heel fijn. Formaat is prachtig en supersnel. Ik heb totaal geen last van bugs, alles werkt gewoon out of the box. Scherm is fenomenaal. Wel is het in de directe felle zon wat minder goed lesbaar maar nog steeds te doen.

Al met al ben ik er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 22:50
Weet iemand of er al bedrijven zijn die het scherm van de Poco F3 kunnen vervangen? Mijn vrouw heeft 'm in de badkamer laten vallen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Jimster schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 00:28:
Weet iemand of er al bedrijven zijn die het scherm van de Poco F3 kunnen vervangen? Mijn vrouw heeft 'm in de badkamer laten vallen |:(
Dan heb je misschien geluk, daar maakte ze namelijk reclame mee:
Consumers who purchase a Poco F3 (“Product”) between the 30th March 2021 and 30th June 2022, at any official sales channel (online or offline) of Xiaomi or POCO in the Territory of United Kingdom (“Territory”) and activate the Smartphone within the Territory, will be eligible to a one-time (1) free repair service at the local Xiaomi or POCO Service Center during the first six (6) months after the purchase, if the screen of the above mentioned Products is damaged or faulty by a non-intentional action by Consumer (i.e. like non-intentional falling of the Product).
https://www.po.co/uk/serv...cof3-premium-service.html

Weet alleen niet of dit ook in NL geldt

[ Voor 60% gewijzigd door jodeltje op 06-07-2021 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:58
jodeltje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 00:57:
[...]

Weet alleen niet of dit ook in NL geldt
Dat denk ik wel. Hier in het NL:
https://www.po.co/nl/serv...cof3-premium-service.html

Wel even de voorwaarden lezen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnfield
  • Laatst online: 12-09 19:27
Heb sinds twee weken ook een Poco F3, komend van een Oneplus 6 waarvan het scherm kapot is gegaan. Ben er erg blij mee, zeker voor deze prijs; vooral het scherm (120hz) en de snelheid zijn erg fijn. Heb geen last van de bugs die hier en daar voorbij zijn gekomen (schermwaas, proximity sensor). Ik werd wel helemaal mesjogge van MIUI. Na wat gehannes was het eindelijk gelukt om middels die tool een unlock aan te vragen.
Bootlooped schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:48:
Iemand ervaring met custom roms? Ik krijg de F3 morgen binnen en zoek het liefst een AOSP/LOS based rom of evt Pixel Experience. Paypal/Bank-app support is echter wel essentieel. Hoor graag of deze werken op gebruikte custom roms!
Ik heb nu ArrowOS, welke gebaseerd is op AOSP. Het draait super soepel en alles dat ik gebruik werkt, waaronder m'n bankapp (Triodos) en Paypal. En het is ongelooflijk veel fijner dan dat MIUI...als het niet gelukt was een andere ROM erop te zetten, had ik hem waarschijnlijk wel teruggestuurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inferno96
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-11-2023
Belsimpel heeft het retourproces perfect afgehandeld. Ik wou de Poco eerst repareren en heb daarom enkel de smartphone opgestuurd. Na wat nadenken gevraagd of een ruil mogelijk was omdat ik het product niet zo lang kwijt wou zijn, hebben ze ook nog de verzendkosten voor het opsturen van de toesteldoos/accessoires vergoed terwijl ze geen label meer konden aanmaken. (bedrag terug gekregen als korting)

Alles was snel afgehandeld en de klantenservice was zeer vriendelijk. Vrijdag was alles geregeld en zaterdag had ik een nieuw exemplaar. Met deze ook geen van de bekende issues tegengekomen en accuduur is top.
Winnfield schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:41:
Heb sinds twee weken ook een Poco F3, komend van een Oneplus 6 waarvan het scherm kapot is gegaan. Ben er erg blij mee, zeker voor deze prijs; vooral het scherm (120hz) en de snelheid zijn erg fijn. Heb geen last van de bugs die hier en daar voorbij zijn gekomen (schermwaas, proximity sensor). Ik werd wel helemaal mesjogge van MIUI. Na wat gehannes was het eindelijk gelukt om middels die tool een unlock aan te vragen.

[...]

Ik heb nu ArrowOS, welke gebaseerd is op AOSP. Het draait super soepel en alles dat ik gebruik werkt, waaronder m'n bankapp (Triodos) en Paypal. En het is ongelooflijk veel fijner dan dat MIUI...als het niet gelukt was een andere ROM erop te zetten, had ik hem waarschijnlijk wel teruggestuurd..
Wat vind jij niet zo leuk aan MIUI? Ik vraag het gewoon uit nieuwsgierigheid omdat ik MIUI doorgaans als zeer prettig/handig ervaar en het er goed uit vind zien. Wel ga ik er de Xiaomi.eu ROM opzetten omdat die de troep eruit gooit. (Nog een paar daagjes wachten tot ik de bootloader kan unlocken.) Dat is het enige nadeel vind ik. Maar buiten dat ben ik zeer tevreden met MIUI.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Poco F3 5G] Levertijden & Prijzen