Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharetra
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 13:33
mb1234 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:32:
Zojuist ook de Poco F3 8/256gb besteld.

Kom vanaf een OnePlus 7T Pro, wil graag een keer iets anders en ben het afgeronde scherm zat..

Ben benieuwd of hij gaat bevallen, aangezien de camera's en mogelijk accuduur toch wel beter zijn van de OP.

Anders kan hij altijd nog weer retour 😅

Zijn er meer mensen die vanaf een soort gelijk toestel komen?
Telt de oldschool OP3 mee? :)

Lijkt voorlopig wel een erg fijn toestel te zijn. Kan nog weinig zeggen over hoe het in het dagelijks leven bevalt omdat ik 'm voor nu naast de Oneplus gebruik tot de bootloader unlocked is. Dan de Xiaomi.eu rom erop en eens kijken hoe het gaat. Maar wel erg tevreden met batterijduur bij het gamen, performance, kwaliteit van het scherm en de camera voor zover ik heb gezien. Duidelijke upgrade, maar dat mag natuurlijk ook wel na 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:34
Pharetra schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:36:
[...]

Telt de oldschool OP3 mee? :)

Lijkt voorlopig wel een erg fijn toestel te zijn. Kan nog weinig zeggen over hoe het in het dagelijks leven bevalt omdat ik 'm voor nu naast de Oneplus gebruik tot de bootloader unlocked is. Dan de Xiaomi.eu rom erop en eens kijken hoe het gaat. Maar wel erg tevreden met batterijduur bij het gamen, performance, kwaliteit van het scherm en de camera voor zover ik heb gezien. Duidelijke upgrade, maar dat mag natuurlijk ook wel na 5 jaar.
is de xiaomi.eu rom al beschikbaar? en wat is het voordeel om deze er op te zetten ipv de global/eu rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-06 09:57
golden1988 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:41:
[...]

is de xiaomi.eu rom al beschikbaar? en wat is het voordeel om deze er op te zetten ipv de global/eu rom?
Ik ben ook benieuwd hiernaar.
Xiaomi.eu weekly build is al beschikbaar. Precies hetzelfde als de redmi k40.

Is de telefoon nog bruikbaar tijdens het wachten op de bootunlock?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
golden1988 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:41:
[...]

https://xiaomi.eu/communi...al-rom-differences.37425/

Dus de Chinese prut eruit, wat optimalisaties en tweaks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:49
Sinds vandaag in bezit. Mooie scherm en lekker vloeiend met 120hz. Hier en daar merk je dat de software af en toe buggy is en niet "af". Het is niet storend verder maar als je van Apple af komt valt het je al snel op. Verder moet ik wel zeggen, €349 voor dit toestel is hij meer dan waard. Om maar te denken dat ik paar maanden terug ruim €1200 voor een 12 pro max heb betaald maakt dit toestel voor mij het ultieme bang for buck model. Ik ga over een aantal dagen een xiaomi eu rom erop flashen wellicht dat daar de bugs uit zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• golden1988
ElMayo schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:54:
Sinds vandaag in bezit. Mooie scherm en lekker vloeiend met 120hz. Hier en daar merk je dat de software af en toe buggy is en niet "af". Het is niet storend verder maar als je van Apple af komt valt het je al snel op. Verder moet ik wel zeggen, €349 voor dit toestel is hij meer dan waard. Om maar te denken dat ik paar maanden terug ruim €1200 voor een 12 pro max heb betaald maakt dit toestel voor mij het ultieme bang for buck model. Ik ga over een aantal dagen een xiaomi eu rom erop flashen wellicht dat daar de bugs uit zijn
Dankje, ik denk dat ik hem ook maar ga bestellen:)

edit: ik denk dat ik de gok neem en wacht tot morgen, dan zou je gratis buds er bij krijgen https://event.mi.com/nl/sales2021/springsales-round3

[ Voor 9% gewijzigd door golden1988 op 20-04-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-07 18:04
ElMayo schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:54:
Heb jij geen last bij lage helderheid een groene tint?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlYlXJ1Adjcos8KLSu9rX3Hk3-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vRWTQChalxL1uFeoVFUwDhRq.jpg?f=fotoalbum_large

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
Bassbounce schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:55:
[...]

[Afbeelding]
Voor zover ik kan zien niet, hoe zou ik het als beste kunnen testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
ElMayo schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:20:
[...]

Voor zover ik kan zien niet, hoe zou ik het als beste kunnen testen?
Bij lage helderheid in een donkere omgeving, vooral zichtbaar op donker grijze tinten.

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:12
Bassbounce schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:55:
[...]

[Afbeelding]
Heb hier ook last van maar lijkt software issue. Heb een pixel test app van de play store gedownload en daar is zwart gewoon zwart. Ook op lage helderheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
mregeling schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:23:
[...]

Heb hier ook last van maar lijkt software issue. Heb een pixel test app van de play store gedownload en daar is zwart gewoon zwart. Ook op lage helderheid.
Het gaat niet om zwart maar om donkergrijs. Ik heb er ook last van, maar minder duidelijk dan op mijn iPhone 12 Mini. (Veelvoorkomend oled probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
jodeltje schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:46:
[...]

Het gaat niet om zwart maar om donkergrijs. Ik heb er ook last van, maar minder duidelijk dan op mijn iPhone 12 Mini. (Veelvoorkomend oled probleem)
Erg jammer al mijn vorige telefoons met oled hebben er geen last van.
S8, S9, S10+, Oneplus 7 pro.
Alleen de mi 8 en de mi 9 hadden het ook en het irriteerde echt daarom heb ik die later retour gestuurd.
Wat jammer dat de kwaliteits controle dit als acceptabel ziet.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Bassbounce schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:15:
[...]

Erg jammer al mijn vorige telefoons met oled hebben er geen last van.
S8, S9, S10+, Oneplus 7 pro.
Alleen de mi 8 en de mi 9 hadden het ook en het irriteerde echt daarom heb ik die later retour gestuurd.
Wat jammer dat de kwaliteits controle dit als acceptabel ziet.
Ik had dit in het begin ook veel op mijn OP 7T Pro, maar merk het nu bijna nooit meer. Het lijkt erop dat het door updates steeds beter is geworden.

Hoe was voor jou de stap vanaf OP 7 Pro, is het echt een vooruitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
Hoe zit dat eigenlijk met de EU rom, krijg je wel gewoon steeds je beveiliging en Android updates?

En is dit een officiële Xiaomi rom, of gemaakt door fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
mb1234 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:11:
Hoe zit dat eigenlijk met de EU rom, krijg je wel gewoon steeds je beveiliging en Android updates?

En is dit een officiële Xiaomi rom, of gemaakt door fans?
ben ik ook wel benieuwd naar, het lijkt erop dat xiaomi dit per kwartaal uitbrengt, maar niet de meest recente updates klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
@mb1234
Ik ben nog niet overgestapt, had eerst de s21+ op het oog maar de kleuren van dat scherm zijn zo flauw en gelig dus die heb ik terug gestuurd.
De Poco f3 lijkt me vooral interessant voor de prijs maar dan moet de batterij echt wel beter zijn.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
Moet zeggen dat de batterij me dan wel weer tegenvalt, ruim 25 procent verloren in de nacht in standby modus.. denk dat hij retour gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1234
ElMayo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:36:
Moet zeggen dat de batterij me dan wel weer tegenvalt, ruim 25 procent verloren in de nacht in standby modus.. denk dat hij retour gaat.
Volgens mij is dat een bug in de software, lees verder naar boven dat meerdere mensen er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Bij mij is het dimming probleem nog niet opgelost, ondanks de update. Ik zat vanmiddag in de auto even te browsen terwijl ik op iemand wachtte. Absoluut niets zwaars aan het doen op de telefoon en toch dimmde hij. De telefoon voelde absoluut niet warm.

Het enige wat ik mij kan bedenken was de invloed van de zon, het was wel licht. In de auto zelf was het niet warm, gewoon de airco aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
J3roen schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:05:
Bij mij is het dimming probleem nog niet opgelost, ondanks de update. Ik zat vanmiddag in de auto even te browsen terwijl ik op iemand wachtte. Absoluut niets zwaars aan het doen op de telefoon en toch dimmde hij. De telefoon voelde absoluut niet warm.

Het enige wat ik mij kan bedenken was de invloed van de zon, het was wel licht. In de auto zelf was het niet warm, gewoon de airco aan.
Dit en de groene tint bij lage helderheid zijn toch echt serieuze problemen die dmv een hotfix zouden moeten opgelost worden.
Bijzonder jammer dat deze problemen nog niet zijn opgelost.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 12:21
Speelt bij jullie de bovenste speaker ook een stuk zachter dan de onderste?
Doe maar eens een stereotest op youtube bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlubberBeer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20-10-2022
ElMayo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:36:
https://forum.xda-develop...n-on-the-poco-f3.4263559/

Ik heb gelijk alles gedaan wat er in deze link staat, dus bloatware verwijderen en sommige settings uitzetten en heb maar 2-3% verloren vannacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:03
Ik weet niet of dit de goede plek is maar bij mijn poco F3 lukt het niet om Chrome en Android system webview te updaten. Alle andere apps doen dit wel. Heeft iemand anders daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:28
J3roen schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:05:

Welke update is dat? Ik heb geen update beschikbaar..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-03 08:59

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

ToasterxD schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:37:
Net een update gehad naar MIUI Global 12.0.4. (12.0.4.0(RKHEUXM))

Dit stond er in de omschrijving:
Optimalisatie: Stand-by stroomverbruik 's nachts
Repareren: Schermhelderheid is tijdens games onverwacht verlaagd
Deze update, heeft mij ook geholpen

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-06 16:57
coob schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:05:
Speelt bij jullie de bovenste speaker ook een stuk zachter dan de onderste?
Doe maar eens een stereotest op youtube bv.
Ja, dit hoort zo, de bovenste speaker is regelmatig wat zwakker op telefoons. Je kunt dit overigens gewoon aanpassen, zoek in de instellingen op 'audiobalans'. Let wel op: Dit geldt voor al het geluid, dus als je een bluetooth headset opzet is het verstandig de balans weer in het midden te zetten. Ik was aanzienlijk doof aan één oor toen ik dit vergeten was en een uurtje met muziek op had gefietst 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Frolow op 22-04-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
ovaal schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:50:
[...]

Deze update, heeft mij ook geholpen
Hmm die heb ik niet beschikbaar, vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Sinds een paar weken deze telefoon. Beviel direct enorm goed, maar sinds de laatste update is de internetverbinding instabiel. Thuis raakt hij spontaan de wifi verbinding kwijt na een tijdje, en met 4g/5g is het niet beter.

Volgens de statusbalk blijft de 4g wel actief, maar Spotify en TuneIn werken niet. Browsen gaat dan weer wel...? Settings in de apps staan goed, dus toestemming voor datagebruik, ook buiten wifi.

Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Heeft iemand de EU rom al draaien? Ik neem aan installeren met twrp.

Ik ben niet heel tevreden.
1x dat de telefoon was uitgegaan.
1x dat de telefoon snachts opnieuw opgestart was.

Scherm blijft ook aan met bellen, heel irritant.
De nieuwste update wil hij ook maar niet installeren.

[ Voor 22% gewijzigd door Worstkaas op 23-04-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 20:44
Iemand hier die weet of dat laagje op het glas een vooraf-aangebrachte screen protector is? Of is dat een deel van het scherm?

Heb telefoon nu week en zie er al paar kleine krasjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Adrianb schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:10:
Iemand hier die weet of dat laagje op het glas een vooraf-aangebrachte screen protector is? Of is dat een deel van het scherm?

Heb telefoon nu week en zie er al paar kleine krasjes op.
Dat is een vooraf aangebrachte screenprotector.

Ben ik wel blij mee, want mijn glazen screenprotector zit al een tijdje achterop een ezel vanuit het verre oosten, deze doet het prima tot die aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Ik heb net rom 12.0.4 geïnstalleerd. Blokada blokkeerde deze update .

Nu doet mijn proximity sensor het weer goed. Bellen gaat weer ik dus.

Hopelijk zijn de restart issues nu ook verleden tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
Zijn er hier meer mensen die de update 12.0.4 nog niet beschikbaar hebben? Ik vraag me af of er wat fout gaat met mn telefoon of dat ik gewoon wat meer geduld moet hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 20:44
Melantrix schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 01:54:
Zijn er hier meer mensen die de update 12.0.4 nog niet beschikbaar hebben? Ik vraag me af of er wat fout gaat met mn telefoon of dat ik gewoon wat meer geduld moet hebben..
Ik heb 'm bij de eerste dag gekregen, maar heb wel de optie 'receive updates early' aangevinkt staan onder update settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharetra
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 13:33
Worstkaas schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:25:

Ik heb 'm sinds woensdagavond draaien. TWRP is nog niet beschikbaar, maar je kan wel installeren via Fastboot. Op xiaomi.eu hebben ze daar een reeks scriptjes voor geschreven om dat te versimpelen. Tot zover redelijk tevreden, maar MIUI blijft toch wel echt meh. Heb er nog een debloat tool overheen gegooid om nog meer Xiaomi apps te verwijderen en een firewall overheen gelegd om de internetverbinding van de overige apps te blokkeren. Waarom de gallery app 160 keer heeft geprobeerd te verbinden is mij een raadsel, maar goed 8)7 Ff wachten tot Lineage beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 24-08-2024
Hoppa! schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:11:
Sinds een paar weken deze telefoon. Beviel direct enorm goed, maar sinds de laatste update is de internetverbinding instabiel. Thuis raakt hij spontaan de wifi verbinding kwijt na een tijdje, en met 4g/5g is het niet beter.

Volgens de statusbalk blijft de 4g wel actief, maar Spotify en TuneIn werken niet. Browsen gaat dan weer wel...? Settings in de apps staan goed, dus toestemming voor datagebruik, ook buiten wifi.

Iemand de gouden tip?
Bizar probleem bleef dit nog even. Onder Spotify bleef hij aangeven dat ik offline was en ook in de chrome browser, terwijl ik wel gewoon onder chrome kon internetten. Het lijkt er op dat bepaalde delen van de telefoon gewoon niet doorhadden dat ik een internetverbinding had.

Totaal wazig, in al mijn jaren vage telefoons en custoroms nog nooit meegemaakt. Alles geprobeerd en uiteindelijk een factoryreset gedaan. En dat hielp. Geen idee wat er tijdens de firmware-update is gebeurde, maar iets is er niet goed gegaan met een driver vermoed ik. Ik denk dat er bij het omschakelen van WiFi naar 4G/5G data iets in de software niet goed ging.

Maar nu in elk geval opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Laatst online: 01-07 14:58
Wat zijn de ervaringen met de meegeleverde oplader? Op één of andere manier is mijn lader van mijn s9+ (15 watt) sneller dan de 33 watt lader van Xiaomi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Adrianb schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:38:
[...]

Ik heb 'm bij de eerste dag gekregen, maar heb wel de optie 'receive updates early' aangevinkt staan onder update settings.
hmm dr is wat kapot bij mij denk ik. Als ik kijk of er een update is krijg ik zo'n 'toast' notification met de melding no new updates (ik zit op 12.0.2.0). maar er staat wel update tonight of reboot now. Maar ik heb geen instellingen menu bovenin.

Download nu de rom handmatig die ik dan via recovery flash, hopelijk fixt dat het een en ander.. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 19:36
Hmm na update 12.0.4 werkt de opruimer niet zo goed meer.. blijft maar hangen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Nog steeds random reboots -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:26
Eerste ervaringen:
- Overzetten van Mi9T naar Poco F3 ging goed.
- Scherm is prachtig, heerlijk vloeiend
- 4G/5G is mega snel, waar ik voorheen 2-3 mbps haalde op mijn Mi9T met 4G (en 5 mbps op 3G). Haal ik nu 70mbps op 4G. Echt een heerlijke upgrade.
- Accu lijkt heel snel leeg te lopen, de telefoon is ook maximaal gebruikt om te updaten. Hier weet ik over een week meer over
- Alle miui crap is snel te verwijderen, dezelfde tools als mijn Mi9T werken en overal waar 'miui' staat direct debloaten (of zijn er nog apps die ik moet houden?).
-Recent button werkte indd niet met Nova, de versie die Xda aanraadde van APKmirror werkte ook niet. Ik heb nu de laatste versie van APK gepakt en het werkt weer!
-Helderheidsissues waar de rest het over heeft heb ik nog niet kunnen reproduceren (misschien omdat dat ook al op de Mi9T zat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Lightning89 schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:42:
Eerste ervaringen:
- Overzetten van Mi9T naar Poco F3 ging goed.
- Scherm is prachtig, heerlijk vloeiend
- 4G/5G is mega snel, waar ik voorheen 2-3 mbps haalde op mijn Mi9T met 4G (en 5 mbps op 3G). Haal ik nu 70mbps op 4G. Echt een heerlijke upgrade.
- Accu lijkt heel snel leeg te lopen, de telefoon is ook maximaal gebruikt om te updaten. Hier weet ik over een week meer over
- Alle miui crap is snel te verwijderen, dezelfde tools als mijn Mi9T werken en overal waar 'miui' staat direct debloaten (of zijn er nog apps die ik moet houden?).
-Recent button werkte indd niet met Nova, de versie die Xda aanraadde van APKmirror werkte ook niet. Ik heb nu de laatste versie van APK gepakt en het werkt weer!
-Helderheidsissues waar de rest het over heeft heb ik nog niet kunnen reproduceren (misschien omdat dat ook al op de Mi9T zat?)
Over debloaten. Ik had een upgrade issue waardoor ik geen nieuwe upgrades zag binnen komen en mijn upgrade menu sowieso fucked up was. Ik heb wat dingen opnieuw geinstalleerd met de debloat tool en nu werkt het weer.
Wellicht de moeite waard om even te checken welke versie je hebt en hoe je upgrade menu eruit ziet. Als het werkt lekker zo laten, als het niet werkt kan ik wel achterhalen welke packages er op moeten staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 02:02

KWM

Melantrix schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:33:
[...]

Over debloaten. Ik had een upgrade issue waardoor ik geen nieuwe upgrades zag binnen komen en mijn upgrade menu sowieso fucked up was. Ik heb wat dingen opnieuw geinstalleerd met de debloat tool en nu werkt het weer.
Wellicht de moeite waard om even te checken welke versie je hebt en hoe je upgrade menu eruit ziet. Als het werkt lekker zo laten, als het niet werkt kan ik wel achterhalen welke packages er op moeten staan..
Ik heb dit nu ook: "maar er staat wel update tonight of reboot now. Maar ik heb geen instellingen menu bovenin". Ik heb ook debloat tool gebruikt, kun je aangeven welke dingen je opnieuw hebt geinstalleerd zodat ie het weer deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Laatst online: 00:18
Ik krijg zonet een update binnen: MIUI V12.0.5.0RKHEUXM Stabiel 139M
Als toevoeging zeggen ze:
- Highlights: Nieuw: Dolby effecten
- Systeem: Veiligheidspatch tot april 2021, vereterde systeembeveiliging

Iemand die ook en geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
KWM schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:57:
[...]

Ik heb dit nu ook: "maar er staat wel update tonight of reboot now. Maar ik heb geen instellingen menu bovenin". Ik heb ook debloat tool gebruikt, kun je aangeven welke dingen je opnieuw hebt geinstalleerd zodat ie het weer deed.
De Mi dingen die ik er nu nog op heb staan (met dikgedrukt die ik er weer opnieuw op heb gezet als ik het goed herinner:
  • com.miui.powerkeeper
  • com.mi.gobalbrowser
  • com.xiaomi.mi.mi_connect_service
  • com.miui.daemon
  • com.mi.android.globallauncher
  • com.miui.global.packageinstaller
  • com.xiamoi.powerchecker
  • com.xiaomi.discover
  • com.xiaomi.xmsf/xmsfkeeper
Mocht jij het geduld hebben om ze een voor een te installeren en te testen dan hoor ik graag welke bij jou het verschil maakte, dan kan ik de rest wellicht weer uitzetten.. Ik was gisteren te gefrustreerd om dat secuur 1 voor 1 te gaan doen en heb gewoon op de gok gekeken naar de namen waarbij ik dacht, daar kan wel wat functionaliteit in zitten die ik nu mis.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KWM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 02:02

KWM

Melantrix schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:38:
[...]

De Mi dingen die ik er nu nog op heb staan (met dikgedrukt die ik er weer opnieuw op heb gezet als ik het goed herinner:
  • com.miui.powerkeeper
  • com.mi.gobalbrowser
  • com.xiaomi.mi.mi_connect_service
  • com.miui.daemon
  • com.mi.android.globallauncher
  • com.miui.global.packageinstaller
  • com.xiamoi.powerchecker
  • com.xiaomi.discover
  • com.xiaomi.xmsf/xmsfkeeper
Mocht jij het geduld hebben om ze een voor een te installeren en te testen dan hoor ik graag welke bij jou het verschil maakte, dan kan ik de rest wellicht weer uitzetten.. Ik was gisteren te gefrustreerd om dat secuur 1 voor 1 te gaan doen en heb gewoon op de gok gekeken naar de namen waarbij ik dacht, daar kan wel wat functionaliteit in zitten die ik nu mis.. 8)7
Thanks! Het updaten doet het weer. De optie "over deze telefoon" bij instellingen werkt weer naar behoren.
Ik had op drie dingen na al geinstalleerd staan. De volgende drie heb ik dus opnieuw geinstalleerd:

com.miui.daemon
com.xiaomi.discover
com.xiaomi.xmsf/xmsfkeeper

Dus het ligt aan deze drie wanneer het niet goed werkt (of één of twee van deze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
KWM schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:07:
[...]

Thanks! Het updaten doet het weer. De optie "over deze telefoon" bij instellingen werkt weer naar behoren.
Ik had op drie dingen na al geinstalleerd staan. De volgende drie heb ik dus opnieuw geinstalleerd:

com.miui.daemon
com.xiaomi.discover
com.xiaomi.xmsf/xmsfkeeper

Dus het ligt aan deze drie wanneer het niet goed werkt (of één of twee van deze).
Overal waar 'miui' of 'xiaomi' staat heb ik volgens mij eraf gegooid, en ik kan nu gewoon 12.0.5.0 downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:01
Werd gek van de folie op het scherm, die van Samsung is niet zo en gewoon fijn maar hun protector is echt 1e klas troep.
Via Amazon van Ringke de Invisible Defender ID Glass gekocht en ben helemaal blij want is perfect!
Betreft voor model, Redmi K40,K40 Pro(+) en Mi 11x en Mi 11i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
beezjeh schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:08:
Via Amazon van Ringke de Invisible Defender ID Glass gekocht en ben helemaal blij want is perfect!
Betreft voor model, Redmi K40,K40 Pro(+) en Mi 11x en Mi 11i.
Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:01
Jazeker, screenprotector is echt perfect en nu hopen dat het tegen een stootje kan op lange termijn.

https://www.amazon.nl/dp/...R3VS?_encoding=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
beezjeh schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:19:
[...]

Jazeker, screenprotector is echt perfect en nu hopen dat het tegen een stootje kan op lange termijn.

https://www.amazon.nl/dp/...R3VS?_encoding=UTF8&psc=1
Ik heb deze besteld:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.11d14c4dRTRkeN
Lat wel weten of het iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Laatst online: 01-07 23:08
Al bijna 5 uur op de racefiets met Komoot (navigatie app) aan.
Nog 61 procent batterij over.
Mijn oude s9 was dan al bijna leeg.
Speaker is ook op de fiets luid en duidelijk. Indrukwekkend dat dit kan voor deze prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

Net een rondje gevaren in de zon, dat vond de F3 niet fijn. Oververhitting melden en bijna onleesbaar scherm.
Met de zomer voor de deur zal ik veel op het water te vinden zijn, dat wordt niets met de F3.
Jammer genoeg dan maar retour :'(

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
ovaal schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:33:
Net een rondje gevaren in de zon, dat vond de F3 niet fijn. Oververhitting melden en bijna onleesbaar scherm.
Met de zomer voor de deur zal ik veel op het water te vinden zijn, dat wordt niets met de F3.
Bijzonder jammer dat het toestel zo'n drama is met het scherm dimmen en groene tinten.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

ovaal schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:33:
Heb je de laatste update? Bij mij lijkt het opgelost met 12.0.5. Ik hen niet nog niet uitvoerig getest maar ben het niet meer tegengekomen.

Ook het scherm ging niet meer aan met bellen aan mijn oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Laatst online: 27-06 13:38
Bij mij is het scherm in de volle zon ook niet geweldig.
Gister is bij mij helaas het glasplaatje van de camera al gebroken. Gek genoeg zonder aanleiding als vallen oid :? . Het enige is dat die wat warm is geworden toen ik in de zon zat. Het lijkt alsof hij vanuit de microfoon is gebroken dus een productie issue?
Meer mensen met dit probleem? Ik hoop in ieder geval op een coulante reactie vanuit Xiaomi, dit lijkt me niet de bedoeling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFLx6meToTL_mvJJLTGarBNjl-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ba7DTsYdf9xO0XNmOAuR785t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 19:36
Is er iets wat ik gemist heb? Ik probeer mijn Poco F3 te unlocken maar hij komt niet eens bij de unlock tool in de lijst te staan van aangesloten telefoons. Ik heb dit gevolgd maar kom er niet helemaal uit.. De nieuwste versie van de unlock software gebruikt maar niks..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Het dimmen in de zon is inderdaad een drama. *knip*. Die opmerking is echt nergens voor nodig.

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 28-04-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lithium_Grim
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06 18:35
Ik heb het toestel nu 2 weken en wat opvalt is dat hij uit zichzelf uitschakelt. Meestal als ik hem een tijdje niet actief heb (bv 's nachts). Schijnt een software fout te zijn, dat hoop ik dan maar.
Ook mist er AR Core ondersteuning, wat wel onhandig is voor bv Pokemon Go of andere AR toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartned
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 17:50
ShockWave_Omega schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:00:
Is er iets wat ik gemist heb? Ik probeer mijn Poco F3 te unlocken maar hij komt niet eens bij de unlock tool in de lijst te staan van aangesloten telefoons. Ik heb dit gevolgd maar kom er niet helemaal uit.. De nieuwste versie van de unlock software gebruikt maar niks..?
Waarschijnlijk mis je de drivers dan, die moet je dan nog even apart installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

Zojuist mij Poco F3 aangemeld voor retour, als ik het toestel in de zon niet kan gebruiken door oververhitting/dimmen van het scherm kan ik er een deel van de tijd niets mee. Zeker nu de zomer er aankomt.
Ook is het toestel nu een paar keer vanzelf opnieuw opgestart en had ik zojuist weer problemen met de proximity sensor (telefoon ging tegen mijn oor op speaker, niet fijn).

Verder erg happy met het toestel, maar ik wil 'm gewoon altijd kunnen gebruiken en vertrouwen.

Als iemand nog een case of glass screen protector nodig heeft......

[ Voor 6% gewijzigd door ovaal op 29-04-2021 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
ovaal schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:38:
Zojuist mij Poco F3 aangemeld voor retour, als ik het toestel in de zon niet kan gebruiken door oververhitting/dimmen van het scherm kan ik er een deel van de tijd niets mee. Zeker nu de zomer er aankomt.
Ook is het toestel nu een paar keer vanzelf opnieuw opgestart en had ik zojuist weer problemen met de proximity sensor (telefoon ging tegen mijn oor op speaker, niet fijn).

Verder erg happy met het toestel, maar ik wil 'm gewoon altijd kunnen gebruiken en vertrouwen.

Heb hem ook retour gestuurd. Hopen dat retour normaal verloopt bij mi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89

Ik was helaas ook niet te horen vanwege de proximity sensor. Erg vervelend. Even aankijken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Na hoeveel tijd dimt het scherm eigenlijk in de zon? Ik heb het nu een paar keer een aantal minuten geprobeerd, even nu.nl lezen. Ik gebruik m’n telefoon in de buitenlucht niet lang genoeg denk ik, of niet iedereen heeft er last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:03
jodeltje schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:17:
Na hoeveel tijd dimt het scherm eigenlijk in de zon? Ik heb het nu een paar keer een aantal minuten geprobeerd, even nu.nl lezen. Ik gebruik m’n telefoon in de buitenlucht niet lang genoeg denk ik, of niet iedereen heeft er last van
Ik denk het tweede. Ik had een poco F3 ontvangen die helaas niet goed was maar deze is snel omgewisseld door Belsimpel. Met degene die ik nu heb is niets aan de hand. Zo heeft deze dinsdag de gehele dag op een tafel in de zon gelegen zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

stutrecht schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:26:
[...]

Ik denk het tweede. Ik had een poco F3 ontvangen die helaas niet goed was maar deze is snel omgewisseld door Belsimpel. Met degene die ik nu heb is niets aan de hand. Zo heeft deze dinsdag de gehele dag op een tafel in de zon gelegen zonder enig probleem.
Ik had er last van maar met de laatste update niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

stutrecht schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:26:
[...]

Dat is hoe ik het had verwacht, mijn F1 kan ik ook de hele dag in de zon laten liggen zonder kuren. Deze wordt wel warm natuurlijk, maar als ik tijdens bijvoorbeeld een rondje varen een foto wil nemen kan ik tenminste wat zien op mijn scherm Dat lukt bij de F3 niet.

Met de lunch de telefoon weer goed ingepakt op de bus gedaan, jammer genoeg. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-07 15:21
Volgens mij is het niet daadwerkelijk een oververhittingsprobleem maar is het software die niet goed afgesteld is en dus te snel getriggerd wordt. Zou dus via een update geweest opgelost moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Dat geloof ik ook Luca. Het gebeurt immers niet alleen bij gaming.

Voor de rest ben ik overigens tevreden hoor. Deze scherm dimming is het enige minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:56

Trebbors

Failure is no option!

De maximale helderheid is op handmatige stand lager dan op de automatische stand. Dat is pas vreemd. Goed te merken in de zon.

En ik gebruik de automatische stand nooit graag want dat is voor mij vaak te donker.

[ Voor 36% gewijzigd door Trebbors op 01-05-2021 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartned
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 17:50
Trebbors schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:33:
De maximale helderheid is op handmatige stand lager dan op de automatische stand. Dat is pas vreemd. Goed te merken in de zon.

En ik gebruik de automatische stand nooit graag want dat is voor mij vaak te donker.
Dit is zo bij de meeste smartphones naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archangel1994
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06 17:24
bartned schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:37:
[...]

Dit is zo bij de meeste smartphones naar mijn weten.
Dit is volgens mij bij alle smartphones zo tegenwoordig. Kan ik zeker ook anecdotaal bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Heb sinds een weekje ook een F3, maar was toch niet heel erg onder de indruk van de batterij. Met name 's nachts liep 'ie gewoon net zo rap leeg als overdag, zo'n 15% tot 20% zelfs na de update waarin dit benoemd werd als gefixt.

Nu las ik gisteren deze post op reddit, dus meteen ff zelf ook die Xiaomi framework services uninstalled en what do you know, vannacht slechts 3% batterij weg. Verder werkt alles nog gewoon perfect (gebruik geen Xiaomi services zoals cloud etc), dus wellicht nuttig voor mensen die hier ook last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Ik heb met het wisselen van de sim in het verkeerde gaatje geprikt, rechts van de USB connector. Nergens kan ik een view vinden of daar hardware achter zit die nu wellicht defect is. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Ik heb met het wisselen van de sim in het verkeerde gaatje geprikt, rechts van de USB connector. Nergens kan ik een view vinden of daar hardware achter zit die nu wellicht defect is. ;(

Alles werkt voor alsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Trebbors schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:14:

Alles werkt voor alsnog.
Dat zal de microfoon zijn. Meestal ram je niet direct de microfoon kapot, dat zou dan veel te vaak gebeuren:
https://nl.ifixit.com/New...ort-with-a-sim-eject-tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Worstkaas schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:25:

Hoe kom jij aan TWRP? Ik kan hem nergens vinden voor de k40/f3

Of kan je hem direct via fastboot flashen?

[ Voor 4% gewijzigd door Lodo op 03-05-2021 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worstkaas
Lodo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:54:
[...]

Hoe kom jij aan TWRP? Ik kan hem nergens vinden voor de k40/f3

Of kan je hem direct via fastboot flashen?
Ik draai nog de originele rom. Geen EU rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo

Heb jij hem bij mi.com gekocht? Ik heb hem ook al retour gestuurd week geleden maar hij ligt nog steeds in sorteer centrum -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

ElMayo schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:18:
[...]

Heb jij hem bij mi.com gekocht? Ik heb hem ook al retour gestuurd week geleden maar hij ligt nog steeds in sorteer centrum -.-
Ik had 'm bij Belsimpel gekocht, de introductie actie. Intussen al het geld retour, heel netjes! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:37
Even een ander geluid: mijn vrouw heeft de Poco F3 nu enkele weken en is er juist dolblij mee. Nu is ze natuurlijk een ander soort gebruiker dan wij Tweakers. Zaken als mindere accuduur of slechte afleesbaarheid in de zon zijn haar tot nu toe nog niet opgevallen. Het enige dat ze tegen vond vallen was de slechte camera performance bij weinig licht (dat had ik haar van tevoren al voor gewaarschuwd). Voor de rest juist erg blij met het toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kootje70
MitchellHearth schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:41:
Even een ander geluid: mijn vrouw heeft de Poco F3 nu enkele weken en is er juist dolblij mee. Nu is ze natuurlijk een ander soort gebruiker dan wij Tweakers. Zaken als mindere accuduur of slechte afleesbaarheid in de zon zijn haar tot nu toe nog niet opgevallen. Het enige dat ze tegen vond vallen was de slechte camera performance bij weinig licht (dat had ik haar van tevoren al voor gewaarschuwd). Voor de rest juist erg blij met het toestel.
Ik ben ook erg tevreden. Dat cameraprobleem had ik ook. Nu met GoogleCam maak ik betere foto’s (heb ik het idee).
Tijdens bellen ervaar ik wel dat het scherm aangaat. Als ik de telefoon dan opnieuw aan mijn oor zet, gaat het scherm weer uit. Maar ik ga ervan uit, dat dat in een toekomstige update verholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 18:00
kootje70 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:22:
[...]

Ik ben ook erg tevreden. Dat cameraprobleem had ik ook. Nu met GoogleCam maak ik betere foto’s (heb ik het idee).
Tijdens bellen ervaar ik wel dat het scherm aangaat. Als ik de telefoon dan opnieuw aan mijn oor zet, gaat het scherm weer uit. Maar ik ga ervan uit, dat dat in een toekomstige update verholpen wordt.
Welke cam app is dat precies? Kun je de link delen?

Ik heb zaterdag de F3 via mi.com besteld. Dinsdag kon ik m ophalen.
Had hiervoor een F1. Tot dusver dik tevreden. Scherm met 120Hz is een flinke vooruitgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kootje70
LinkinTED schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 07:48:
[...]

Welke cam app is dat precies? Kun je de link delen?
Ik heb hem van hier:
https://www.naldotech.com...3-google-camera-gcam-apk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Laatst online: 03-07 13:41
Nog meer specifiek heb ik hem ook van deze pagina en dan: 'BSG GCam', laatste versie (nu 'MGC_8.1.101_A9_GVv (BSG, 2021-05-05)'), en daarvan 'MGC_8.1.101_A9_GVv_ENG.apk'

Ongelofelijk hoeveel versies er hier wel niet staan, moest echt even zoeken. De Arnova8G2 versie werkt bij mij niet goed om één of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:41
scrappy.doo schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:00:
[...]

Nog meer specifiek heb ik hem ook van deze pagina en dan: 'BSG GCam', laatste versie (nu 'MGC_8.1.101_A9_GVv (BSG, 2021-05-05)'), en daarvan 'MGC_8.1.101_A9_GVv_ENG.apk'

Ongelofelijk hoeveel versies er hier wel niet staan, moest echt even zoeken. De Arnova8G2 versie werkt bij mij niet goed om één of andere reden.
Hm, bij mij crasht de Gallery als ik die vanuit deze Gcam versie probeer te openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Laatst online: 03-07 13:41
MrMaxedTank schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:19:
[...]

Hm, bij mij crasht de Gallery als ik die vanuit deze Gcam versie probeer te openen
Dat gebeurt bij mij ook merk ik nu :-(

De Arnova8G2 versie lijkt hier überhaupt geen toegang tot de camera te krijgen (ook al zet ik die permissies handmatig).

Iemand nog een specifieke versie die helemaal werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
scrappy.doo schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:44:
[...]

Dat gebeurt bij mij ook merk ik nu :-(

De Arnova8G2 versie lijkt hier überhaupt geen toegang tot de camera te krijgen (ook al zet ik die permissies handmatig).

Iemand nog een specifieke versie die helemaal werkt?
Ik heb zelf MGC_8.1.101_A9_GVr_ENG draaien, werkt bij mij naar behoren. Het enige wat ik heb gemerkt is dat de groothoek telelens alleen macro foto's kan maken en niet normale groothoek tele foto's zoals de meegeleverde camera wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Vandaag mijn sim weer in m'n iPhone 12 Mini gedaan, het blijft tenslotte mijn 'daily driver'. 60Hz is echt wel ff wennen, snel de sim weer in de F3 gedaan.

Ik ben tot nog toe zeer tevreden over de F3, ook mijn dure koptelefoon klinkt hoorbaar beter met AptX-HD tov AAC. wat ik wel echt een groot nadeel vind van Apple telefoons, die alleen AAC ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 14:23
Ik zit eraan te denken omvoer mijn vriendin een F3 te kopen, maar lees hier dat er toch best wel wat issues zijn met dit toestel. Gezien ik doordeweeks weinig thuis ben en mijn vriendin echt niet handig genoeg is met smartphones om problemen op te lossen vraag ik mij af of de F3 dan wel zo verstandig is om aan te schaffen. Ze zal het toestel vooral gaan gebruiken voor het internetten, mailen, app’n, en filmpjes kijken. Dit doet ze heel wat uurtjes per dag. Ik weet niet of hierbij problemen zijn te verwachten? Het probleem wat ik hier lees mbt hitte dzv de zon zal bij haar wel meevallen gezien ze vooral binnen zit. Ik ben nieuwsgierig hoe stabiel het toestel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
cassiekai schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:50:
Ik zit eraan te denken omvoer mijn vriendin een F3 te kopen, maar lees hier dat er toch best wel wat issues zijn met dit toestel. Gezien ik doordeweeks weinig thuis ben en mijn vriendin echt niet handig genoeg is met smartphones om problemen op te lossen vraag ik mij af of de F3 dan wel zo verstandig is om aan te schaffen. Ze zal het toestel vooral gaan gebruiken voor het internetten, mailen, app’n, en filmpjes kijken. Dit doet ze heel wat uurtjes per dag. Ik weet niet of hierbij problemen zijn te verwachten? Het probleem wat ik hier lees mbt hitte dzv de zon zal bij haar wel meevallen gezien ze vooral binnen zit. Ik ben nieuwsgierig hoe stabiel het toestel is?
Als alles eenmaal ingesteld is gaat het hier eigenlijk prima, die launcher bug (oplossing in dit topic) was vreemd, maar na de fix werkt het prima, het leeglopen van de batterij ‘s nachts gebeurt ook bijna nooit meer.
Toch heb ik een vriendin een Samsung Galaxy A52 aangeraden omdat die software toch degelijker is, en zij niet per se de snelste SoC of 120Hz scherm nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Ik draai nu de EU rom 12.0.8.
Batterij verbruik is toch aanzienlijk beter dan de globale rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Worstkaas schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:46:
Ik draai nu de EU rom 12.0.8.
Batterij verbruik is toch aanzienlijk beter dan de globale rom.
Hoe ben je op de EU Tom gekomen? Is dat via unlock van de bootloader of kan je gewoon zonder unlock omschakelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Worstkaas
Melantrix schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:56:
[...]

Hoe ben je op de EU Tom gekomen? Is dat via unlock van de bootloader of kan je gewoon zonder unlock omschakelen?
Ik heb de Poco wel unlocked. Maar je zou denken dat je ook gelocked zou kunnen flashen.

Flashen via je pc met een batchfile. Telefoon in de fastboot stand.

Geen twrp nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lodo
Jammer genoeg werkt het voor geen ene meter, dat is wel weer een teleurstelling.

Ik kan hem in fastboot booten wat ik wil maar hij heeft er bijzonder veel moeite mee. Ik heb het zowel op windows als op linux geprobeerd. Hij blijft zeuren over dat ie gelocked is, maar als je hem dan wilt unlocken kan die dat niet.

Het lukt ze niet eens om je device te unlocken, deze verschijnt nooit in hun 'handige' unlock tool. Nogal armoedig.

[ Voor 13% gewijzigd door Lodo op 17-05-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Lodo schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:24:
Jammer genoeg werkt het voor geen ene meter, dat is wel weer een teleurstelling.

Ik kan hem in fastboot booten wat ik wil maar hij heeft er bijzonder veel moeite mee. Ik heb het zowel op windows als op linux geprobeerd. Hij blijft zeuren over dat ie gelocked is, maar als je hem dan wilt unlocken kan die dat niet.

Het lukt ze niet eens om je device te unlocken, deze verschijnt nooit in hun 'handige' unlock tool. Nogal armoedig.
Ik heb het na een uur frustratie ook maar opgegeven. Hij wordt niet herkend door de unlock tool :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
jodeltje schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:35:
[...]

Ik heb het na een uur frustratie ook maar opgegeven. Hij wordt niet herkend door de unlock tool :(
Ligt schijnbaar aan de kabel die je gebruikt en de USB poort..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Lodo schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:36:
[...]

Ligt schijnbaar aan de kabel die je gebruikt en de USB poort..
Daar kwam ik achter inderdaad, maar ik krijg de driver vd F3 niet geïnstalleerd ofzo, in apparaatbeheer blijft hij ‘Android’ met uitroepteken aangeven. Ondanks dat ik op een aantal manieren geprobeerd heb die te installeren.

Bij mij was de kabel combinatie: usbA naar usbC kabel in een usb2 poort 8)7 daarvoor zei hij telkens ‘apparaat niet herkend’

Ik heb overigens een flink aantal telefoons geflashed in het verleden, alleen dat is al een decennium geleden..

[ Voor 22% gewijzigd door jodeltje op 17-05-2021 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
jodeltje schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:39:
[...]

Daar kwam ik achter inderdaad, maar ik krijg de driver vd F3 niet geïnstalleerd ofzo, in apparaatbeheer blijft hij ‘Android’ met uitroepteken aangeven. Ondanks dat ik op een aantal manieren geprobeerd heb die te installeren.

Bij mij was de kabel combinatie: usbA naar usbC kabel in een usb2 poort 8)7 daarvoor zei hij telkens ‘apparaat niet herkend’

Ik heb overigens een flink aantal telefoons geflashed in het verleden, alleen dat is al een decennium geleden..
Ja raar verhaal dit, ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd maar niks.

EDIT: Ik ben erachter wat het is. De download hier, https://en.miui.com/unlock/download_en.html is versie 5.5, maar die mist de driver. Die zit wel in versie 4.5 http://miuirom.xiaomi.com..._unlock-en-4.5.813.51.zip

Als je de driver installeert van 4.5 kun je daarna de batch tool van 5.5 gebruiken om hem te unlocken, de tool van 4.5 zelf is namelijk stuk.

Gelukkig krijg je dan uiteindelijk de error dat je 168 uur moet wachten tot je je bootloader kan unlocken, maar dan ben ik bang dat zij hem al retour hebben mogen ontvangen van mij.

Wat een ontzettende pauper bende, ben echt enorm teleurgesteld in xiaomi.

[ Voor 32% gewijzigd door Lodo op 17-05-2021 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Lodo schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:24:

Als je deze handelingen volgt moet het unlocken lukken

https://fossbytes.com/how...ces-using-mi-unlock-tool/
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Poco F3 5G] Levertijden & Prijzen