Acties:
  • +3Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Nu online

De POCO F3 is de Europese variant van de Xiaomi Redmi K40 die eerder uitkwam in China. POCO is een dochteronderneming van Xiaomi. De versie die in Nederland verschijnt heeft een Snapdragon 870-soc en een 5G-modem. De soc is een hoger geklokte versie van de Snapdragon 865+ van vorig jaar.

Het toestel heeft een 120Hz-oledscherm met een resolutie van 2400x1080 pixels en een piekhelderheid van 1300cd/m². Er komen uitvoeringen met 6 of 8GB Lpddr5-geheugen en 128 of 256GB UFS 3.1-flashopslag.

De POCO F3-modellen hebben een 4520mAh-accu en kunnen snelladen met 33W via USB-C. De vingerafdrukscanner zit aan de zijkant van de behuizing en het besturingssysteem is MIUI 12, gebaseerd op Android 11. De behuizing is 7,8mm dik en aan de voor- en achterkant afgewerkt met Gorilla Glass 5. Het gewicht is 196 gram.

Aan de achterkant zitten drie camera's. De primaire camera heeft een 48-megapixelresolutie, een 1/2"-sensor en f/1,79-lens. De tweede camera is een 8-megapixelsensor met ultragroothoeklens en de derde camera noemt POCO een 'telemacro'-camera, die heeft een 5-megapixelsensor.

Terug naar Inhoudsopgave

Poco F3 5G specificaties

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur mij dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.023-03-2021Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:48

-tom-562

Oliesjeik

Leuk, ik ga dit topic volgen. Ik ben in de markt voor een nieuwe telefoon, inmiddels al meerdere Samsungs gehad (S2, S5, S7, en mijn huidige S10E) maar wil eens wat anders proberen.
Hoop dat er binnenkort wat reviews komen, want ik ben vooral benieuwd naar de camera. Daar wil ik eigenlijk niet al te veel op achteruit gaan; alhoewel ik niet heel erg te spreken ben over de camera in de S10E, vooral bij minder licht.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tommymeerNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:38
Zou deze graag willen. Alleen de camera maak ik mij zorgen over. 2 jaar oude sensor

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:34
Mooie opvolger van de Mi9, welke ik inmiddels net 2 jaar in m'n bezit heb.
Opslag is voornamelijk cloud en geen gaming, dan moet de 6GB variant met 128GB toch echt wel voldoende zijn?

• DJ Hentai
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:13
Ziet er heel goed uit. Wel nog wat vragen:

Hoe goed is de primaire camera in van de F3 5G? Deze was bij de F2 toch niet zo best? Of kwam dit door de software? Is er optische beeldstabilisatie?

En kan deze wel overweg met 5G in NL?

Ik zat eigenlijk de azen op de S20 FE 5G maar als de camera van de F3 een beetje in de buurt komt dan betaal ik liever 250 minder..

• dutchnltweaker
  • Nu online
DJ Hentai schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:30:
Ziet er heel goed uit. Wel nog wat vragen:

Hoe goed is de primaire camera in van de F3 5G? Deze was bij de F2 toch niet zo best? Of kwam dit door de software? Is er optische beeldstabilisatie?

En kan deze wel overweg met 5G in NL?

Ik zat eigenlijk de azen op de S20 FE 5G maar als de camera van de F3 een beetje in de buurt komt dan betaal ik liever 250 minder..
Kan de bron er zo niet even bij pakken, maar de camera is een beetje hetzelfde als de F2 Pro zoals ik begrepen hebt. Ik weet alleen niet in hoeverre de S20 FE 5G camera te vergelijken is met dit toestel.
Hier wel wat videos:

Ik zie trouwens niet waarom 5G niet ondersteunt zou worden?

• mad-dog
dutchnltweaker schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:42:
[...]

Kan de bron er zo niet even bij pakken, maar de camera is een beetje hetzelfde als de F2 Pro zoals ik begrepen hebt. Ik weet alleen niet in hoeverre de S20 FE 5G camera te vergelijken is met dit toestel.
Hier wel wat videos:
[YouTube: POCO F3 IN-DEPTH Review MASTER OF SPEED 3.0]
[YouTube: Poco F3 vs Poco F2 Pro Detailed Camera Comparison]

Ik zie trouwens niet waarom 5G niet ondersteunt zou worden?
Heb jij toevallig enig idee hoe 5G in Nederland zich verhoudt tot 4G qua latency? Is dat met de huidige staat al vele malen beter of is daar ook pas verbetering zichtbaar als de 3,5GHz band in gebruik is genomen?

Edit:
Nvm, tweakers heeft ook de latency getest, die is maar een fractie beter

[Voor 4% gewijzigd door mad-dog op 24-03-2021 12:51]

• dutchnltweaker
  • Nu online
mad-dog schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:49:
[...]

Heb jij toevallig enig idee hoe 5G in Nederland zich verhoudt tot 4G qua latency? Is dat met de huidige staat al vele malen beter of is daar ook pas verbetering zichtbaar als de 3,5GHz band in gebruik is genomen?
Durf ik niet te zeggen, wat ik wel weet is dat de huidige 5G eigenlijk een soort 4G++, het echte 5G komt pas in 2022. Er is wel een wat lagere latency maar dat verschilt per user case.
Al met al als je er de komende 2 a 3 jaar mee vooruit wilt heb je zeker wat aan een 5G toestel.
Wil je meer informatie kun je dit doorlezen:
[5G - mobiel netwerk] Ervaringen & Discussie

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-03 19:54
Ik kon het niet vinden.
Maar heeft de simtray een aparte plek voor een MicroSD kaart? of is deze gecombineerd met 1 van de 2 nano sim?
Mijn Poco M3 heeft hem wel apart.

Hoewel de Poco M3 echt dagen meegaat, heb ik iets te vaak last van performance problemen.
Mindere batterijduur maar op de koop toe nemen vrees ik.

[Voor 10% gewijzigd door Sinned123 op 24-03-2021 13:15]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Sinned123 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:14:
Ik kon het niet vinden.
Maar heeft de simtray een aparte plek voor een MicroSD kaart? of is deze gecombineerd met 1 van de 2 nano sim?

Hoewel de Poco M3 echt dagen meegaat, heb ik iets te vaak last van performance problemen.
Helaas is de Poco F3 niet uit te breiden micro SD.
Dus zou bij het bestellen kijken wat je nodig hebt.

Ik heb aan het instapmodel voldoende aan 128 GB.

[Voor 9% gewijzigd door Paperbag24 op 24-03-2021 13:24]

• dutchnltweaker
  • Nu online
Sinned123 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:14:
Ik kon het niet vinden.

Website poco:
M3:
Ondersteunt 2+1 kaartsleuf, nano-SIM + nano-SIM + microSD (tot 512GB)
X3 Pro:
SIM 1 + Hybride (SIM of MicroSD)
Uitbreidbare opslag tot 1TB*
F3 5G:
Dual SIM

Dus helaas geen SD card mogelijkheid voor de F3 5G.

Hier een groot verbruiker, maar heb nu een toestel met 128gb en heb tot nu toe geen SD card nodig gehad (kan ook niet omdat ik een huawei heb die alleen haar eigen kaarten ondersteunt).

[Voor 13% gewijzigd door dutchnltweaker op 24-03-2021 13:29]

• Sinned123
  • Laatst online: 28-03 19:54
Ok duidelijk.
Maar even over nadenken of de voordelen(legio) opwegen tegen de nadelen(batterij duur, 3,5mm, geen MicroSD).

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Paperbag24
Sinned123 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:39:
Ok duidelijk.
Maar even over nadenken of de voordelen(legio) opwegen tegen de nadelen(batterij duur, 3,5mm, geen MicroSD).
Zeker ik heb ook getwijfeld over wat te doen.

Ik heb nu een oude iPhone 6s plus en overwoog de Redmi note 10 pro goede accuduur prijs is hetzelfde ongeveer kijkend naar early bird prijs.
Maar langzame soc.
Ik wil er toch 2 jaar mee doen en dan is 5G wel handig.

[Voor 6% gewijzigd door Paperbag24 op 24-03-2021 15:32]

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 18:11
Erg verleidelijk om dit toestel aan te schaffen, zou het het waard zijn om te upgraden vanaf de OP 7T Pro? :?

De OP 9 is het geld eigenlijk niet waard.

• mad-dog
mb1234 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:52:
Erg verleidelijk om dit toestel aan te schaffen, zou het het waard zijn om te upgraden vanaf de OP 7T Pro? :?

De OP 9 is het geld eigenlijk niet waard.
Ik moet dezelfde afweging maken, komende vanaf de Mi9 met ongeveer dezelfde hardware. Ik ga de stap wel maken, zeer tevreden geweest over de Mi9.
De laatste keer dat ik 2 jaar met een toestel heb gedaan is met de iPhone 3G, dat zegt wel wat :)

• Lowroad
  • Laatst online: 26-03 17:46
Same here. Kom van de OP 7 Pro. Vindt de OP 9 al te duur, laat staan de 9 Pro. Zat te denken aan een 8T, maar vindt deze toch ook wel interessant.

Hik enkel een beetje tegen de software kant aan. Vind dat nou juist een van de pluspunten bij oneplus. Kun je deze toestellen rooten enzo? Zijn er eventueel custom roms voor? (of beter gezegd, zijn die te verwachten?)

http://specs.tweak.to/17604

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Lowroad schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 23:16:
Same here. Kom van de OP 7 Pro. Vindt de OP 9 al te duur, laat staan de 9 Pro. Zat te denken aan een 8T, maar vindt deze toch ook wel interessant.

Hik enkel een beetje tegen de software kant aan. Vind dat nou juist een van de pluspunten bij oneplus. Kun je deze toestellen rooten enzo? Zijn er eventueel custom roms voor? (of beter gezegd, zijn die te verwachten?)
Dat denk ik wel, het zal een vrij populair toestel worden met een snapdragon chip, lijkt me wel enige garantie voor custom Roms.

Bij Xiaomi is de bootloader ook te unlocken, en er zijn een paar vrij populaire Roms waaronder de Xiaomi.eu Roms.

Aangezien een Redmi een Xiaomi is, en een poco een redmi zit dat wel snor lijkt me. Dit is vrijwel 1 op 1 een Redmi k40.

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-03 19:24
Zit vol spanning te wachten op aanstaande dinsdag, heb nu de F1 waar ik heel erg tevreden over ben, heeft iemand enig idee of de Gcam app zo ootb gaat werken of moet die herschreven worden voor dit toestel?

https://www.naldotech.com...3-google-camera-gcam-apk/

Zou wel moeten kunnen, ik was erg tevreden over de Gcam op de F1, daar kon ik echt mooie foto's mee maken, neem aan dat de sensor in de F3 toch mistens even mooie plaatjes kan maken?

[Voor 38% gewijzigd door Kapot op 28-03-2021 12:58]

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-01 08:23

shicomm

<***>

Ik twijfel nog heel erg..
Was altijd super happy met m'n F1 en ben eigenlijk te snel op de F2 over gegaan.
Ben niet echt gelukkig met de in screen fingerprint reader en ook de rom support is toch beduidend minder dan de F1.

De early bird prijs is super netjes en in weze is het een aardige upgrade t.o.v de F2.
Net ietsje sneller , meer klassieke FP reader ( die gewoon weer aan de achterkant had moeten zitten maar vooruit ) , 5g support en nog wat kleine dingen.

Breekpunt is voor mij toch of miui er af kan en ik een custom rom kan installen.
Heb vandaag even met een x3 kunnen spelen en alhoewel het een fraai toestel is ( zeker voor het geld ) zit miui mij verschrikkelijk "in de weg"
Aangezien de custom rom community voor de F2 nu pas enigzins op stoom begint te komen ben ik er bang voor dat het nog wel eens akelig lang kan gaan duren voor er customs voor de F3 zijn.
Tegen de tijd dat die een beetje opkomen betekend wel meer betalen voor een relatief kleine upgrade.

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ik zie hier en daar op YouTube toch berichten dat het scherm vrij snel dimt als de telefoon warm wordt. Na een paar keer benchmarken, maar ook bij 4k video opnemen of gamen.

Doet me toch wel twijfelen, de k40 pro heeft hier geen last van en wordt warmer.

Is dit een firmware dingetje denken jullie?

• Paperbag24
Het blijft lastig vandaag heeft Xiaomi weer een hele rij aan toestellen uitgebracht.....Keuzes Keuzes

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Het enige wat mij tegenhoudt is de camera... Ben vooral bang voor het gemis van O.I.S. t.o.v. mijn Galaxy S10E

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Lowroad
Tja met goed licht zijn de foto's prima. In het donker is het idd matig. Maar goed, wil je betere foto's dan ben je gelijk een stuk meer kwijt.

De batterij is ook een min puntje

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 04-03 13:06
Mijn ervaring met de poco series is dat de camera die er in zitten wel goed zijn, zoals de poco M3 heeft een een goede camera set (standaard foto;s), maar wat slecht is dat ze gewoon standaard/slechte camera software leveren.

Ik heb al reeds 3 verschillende poco toestellen getest en elke keer als je bijvoorbeeld GCAM erop zet heb je gewoon veel betere,scherpe foto;s zelf in het donker ziet het er goed uit. Een voorbeeld is de poco M3 de software brengt enorm veel ruis in foto;s en doe je GCAM is het een wereld van verschil. Ik begrijp de opzet, maar kan beter,

Ik weet zeker dat ze dit met opzet doen tov de eigen xiaomi toestellen, maar dat is voor veel geen reden om geen poco te kopen. Als je het niet erg vindt om GCAM te installeren wat laggy kan zijn in gebruik heb je met de poco M3 wel een goed toestel voor dagelijks gebruik en dat is voor de andere poco toestellen ook wel, hoewel ik deze nieuw nog niet kan beoordelen.

Het model en de specs zijn altijd wel mooi van de poco series net zoals dit laatste model. Bucks for money zoals ze dat meestal aangeven :)

[Voor 11% gewijzigd door Noresponse op 31-03-2021 00:37]

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Noresponse schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 00:31:
Mijn ervaring met de poco series is dat de camera die er in zitten wel goed zijn, zoals de poco M3 heeft een een goede camera set (standaard foto;s), maar wat slecht is dat ze gewoon standaard/slechte camera software leveren.

Ik heb al reeds 3 verschillende poco toestellen getest en elke keer als je bijvoorbeeld GCAM erop zet heb je gewoon veel betere,scherpe foto;s zelf in het donker ziet het er goed uit. Een voorbeeld is de poco M3 de software brengt enorm veel ruis in foto;s en doe je GCAM is het een wereld van verschil. Ik begrijp de opzet, maar kan beter,

Ik weet zeker dat ze dit met opzet doen tov de eigen xiaomi toestellen, maar dat is voor veel geen reden om geen poco te kopen. Als je het niet erg vindt om GCAM te installeren wat laggy kan zijn in gebruik heb je met de poco M3 wel een goed toestel voor dagelijks gebruik en dat is voor de andere poco toestellen ook wel, hoewel ik deze nieuw nog niet kan beoordelen.

Het model en de specs zijn altijd wel mooi van de poco series net zoals dit laatste model. Bucks for money zoals ze dat meestal aangeven :)
Kan ook zijn dat het afstellen vd camera tijd en dus geld kost en ze dat bij budget toestellen achterwege laten. De camera interesseert mij niet dus ik vind het wel prima

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 04-03 13:06
jodeltje schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 00:44:
[...]

Kan ook zijn dat het afstellen vd camera tijd en dus geld kost en ze dat bij budget toestellen achterwege laten. De camera interesseert mij niet dus ik vind het wel prima
Inderdaad als ke de camera niet meerekend, dan is het zoals ik al zei zoiezo veel voor weinig en de toestellen doen het gewoon goed ook met games. Zelfs de goedkope poco M3 draait de populaire games zonder issues en is een toestel qua gebruik android goed genoeg voor iedereen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Noresponse schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 00:31:

Ik heb weinig ervaring met b.v. GCAM, wel eens geprobeerd met mijn S10E (met Exynos processor), maar dat was behoorlijk buggy en traag. Maar ik begrijp dat dat bij de Poco-phones dat allemaal wel goed werkt?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb wat berichten verhuisd naar: [Poco F3 5G] Levertijden & Prijzen. Berichten over bestellingen, prijzen en leverbaarheid horen daar thuis.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Android Autohority heeft inmiddels een review geplaatst. Samenvatting: op papier erg goed, maar IRL toch wel buggy qua software..

• jodeltje
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:14:
Android Autohority heeft inmiddels een review geplaatst. Samenvatting: op papier erg goed, maar IRL toch wel buggy qua software..
Dat is eigenlijk ook waarom ik de Poco X3 weer vrij snel verkocht heb, meldingen die willekeurig niet binnenkomen is bijzonder vervelend voor een communicatie apparaat. Hopelijk wordt het snel gefixt

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

jodeltje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:55:
[...]

Dat is eigenlijk ook waarom ik de Poco X3 weer vrij snel verkocht heb, meldingen die willekeurig niet binnenkomen is bijzonder vervelend voor een communicatie apparaat. Hopelijk wordt het snel gefixt
1 van de redenen waarom ik nu twijfel over de F3. Ik heb nu een Galaxy S10E, dit soort dingen heeft Samsung gewoon goed voor elkaar.
Dingen als een iets mindere camera kan ik mij nog wel overheen zetten. Maar alle basic functionaliteiten moeten gewoon direct werken :P

• jodeltje
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:01:
[...]

1 van de redenen waarom ik nu twijfel over de F3. Ik heb nu een Galaxy S10E, dit soort dingen heeft Samsung gewoon goed voor elkaar.
Dingen als een iets mindere camera kan ik mij nog wel overheen zetten. Maar alle basic functionaliteiten moeten gewoon direct werken :P
Dan zou ik even de reacties hier in het topic afwachten voor je er een koopt, ik heb een iPhone voor de degelijkheid dus kan hier een gokje wagen.

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-03 09:06
Ik weet niet maar dit is gewoon een probleem van android wat komt door een vrij agressieve manier van apps in 'doze' mode zetten. Momenteel op mijn mi 10 lite heb ik hetzelfde probleem, maar dat is makkelijk te fixen door bepaalde settings aan/uit te zetten voor de app waarvan je notificaties wil krijgen.

Het probleem doet zich voor op meerdere OS-en, en is vrij irritant als je het niet door hebt, maar uiteindelijk prima mee te leven/te omzeilen.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• vaagisdenaam
  • Niet online
Can confirm. App settings qua energiebeheer maken alle verschil, in elk geval toch op mijn huidige MIUI 12 telefoon.

• jodeltje
  • Niet online
Ja inderdaad de powersettings van alle berichtenapps veranderen en de apps pinnen in het multitaskmenu, dat werkt. Toch jammer dat je er dan na een week achterkomt dat de Berichtenbox app vd overheid (of whatever) je iets probeerde te vertellen.

Edit: ik heb dit probleem alleen bij MIUI, alle andere Android smaken doen het (qua notificaties!) prima.

[Voor 27% gewijzigd door jodeltje op 01-04-2021 23:06]

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-03 03:19
Heb de F3 gisteren genomen bij verlenging van m'n abonnement. Kan kijken of ik na jaren weer een uitgebreide review zal schrijven. :)

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-03 15:49
vaagisdenaam schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:50:
Ik zie hier en daar op YouTube toch berichten dat het scherm vrij snel dimt als de telefoon warm wordt. Na een paar keer benchmarken, maar ook bij 4k video opnemen of gamen.

Doet me toch wel twijfelen, de k40 pro heeft hier geen last van en wordt warmer.

Is dit een firmware dingetje denken jullie?
Dit houd mij ook tegen om het toestel te bestellen twijfel tussen deze en de OnePlus 8T.
Kom van een Oneplus 7 pro.

Huidige Pc

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-03 13:58
Ik snap niet dat fabrikanten zo agressief de batterij saver afstellen. Ik kan hem ook in airplay modus zetten dan gaat ie zeker 2 dagen mee maar dan is het geen smartphone meer.

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-03 23:10
https://www.gsmarena.com/poco_f3-review-2248.php Mooie review. Kan niet wachten op mijn F3!

[Voor 1% gewijzigd door KaleBatzZ op 03-04-2021 19:40. Reden: verkeerde url...]

Ik lust geen rotte appels...

• DrSardjoe
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-04-2021
Vandaag mijn POCO F3 ontvangen van Belsimpel. Telefoon doet het goed en vooral het scherm is erg fijn. Ik vraag mij echter af of de haptic feedback motor naar behoren werkt..

Wanneer ik haptic feedback aan heb staan klinkt het alsof er bij iedere trilling een geluidje door mijn bottom facing speaker geproduceert wordt, een beetje als het geluid wat je zou horen als je een elastiekje gespannen over een object rolt. Wanneer ik de haptic feedback op de maximale stand zet dan klinken er zelfs pops en crackles uit de telefoon.

Ik vroeg mij dus af of dit normaal is of niet. Ik zet mijn haptic feedback voor nu in ieder geval helemaal uit.

• jodeltje
  • Niet online
DrSardjoe schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:48:
Vandaag mijn POCO F3 ontvangen van Belsimpel. Telefoon doet het goed en vooral het scherm is erg fijn. Ik vraag mij echter af of de haptic feedback motor naar behoren werkt..

Wanneer ik haptic feedback aan heb staan klinkt het alsof er bij iedere trilling een geluidje door mijn bottom facing speaker geproduceert wordt, een beetje als het geluid wat je zou horen als je een elastiekje gespannen over een object rolt. Wanneer ik de haptic feedback op de maximale stand zet dan klinken er zelfs pops en crackles uit de telefoon.

Ik vroeg mij dus af of dit normaal is of niet. Ik zet mijn haptic feedback voor nu in ieder geval helemaal uit.
Ik kan me niets voorstellen bij jouw beschrijving (sorry) maar het klinkt niet goed. Ik zou hem omruilen

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:04
Er staat in de review aluminium frame maar hij is toch van plastic?

• jodeltje
  • Niet online
ElMayo schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:42:
[...]

Er staat in de review aluminium frame maar hij is toch van plastic?
Aluminium intern frame, plastic behuizing

• peggman
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-01 12:46
Heb vandaag mijn Poco f3 256GB zwart ontvangen van Belsimpel.

Pluspunten:
Superfijn dat 120Hz. Jammer dat er geen optie in de software is voor 90Hz om een balans tussen accuduur en snelheid te hebben en er geen adaptive refresh rate is. Navigeren door apps en menu's gaat razendsnel. Ook de vingerafdrukscanner is heel snel. Trilmotor voelt fijn maar produceert wel een beetje geluid.

Ik heb nog nooit een telefoon met een IR blaster gehad en dit werkt goed met mijn TV. Niet echt een gimmick dus omdat het wel wat extra biedt.

Minpunten:
Als ik Nova launcher heb ikgesteld en ik gesture navigation aanzet dan werkt geen een gesture meer. Als ik nu dus nova gebruik moet ik soft buttons gebruiken. Jammer van het schermruimte. Daarnaast staat er een icoontje aan de kant van de notificaties als ik DnD aan heb staan. Dit valt niet weg te halen en hierdoor lijkt het alsof ik altijd een notificatie heb. Hopelijk lossen ze beide dingen op in software.

Wat opvalt is dat als ik dark mode aanzet MIUI apps die niet zijn gebouwd voor dark mode ook een theme lijkt te geven. Bij een app zorgde dit ervoor dat ik de tekst niet meer goed kon lezen. Wel is dit per app uit te zetten dus niet heel erg. Verder ben ik uberhaupt niet echt een fan van MIUI dus misschien gooi ik er later lineage OS op ofzo, maar ik ben onzeker hoe lang google pay nog blijft werken onder magisk op een geroot toestel. Tot nu toe geen ads gezien maar ik gebruik wel pihole.

Ik heb nu na een volle lading 4:20 SOT en heb nog 32% over. Niet supergoed maar ook niet slecht.
Over de camera heb ik niet veel te zeggen want dat boeit me allemaal niet zoveel. Zolang hij maar een beetje werkt vind ik het best.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-03 19:19

Ik heb dit even gecheckt op mijn F3, vond het een raar verhaal en had het zelf niet gemerkt, maar verrek, als ik mijn oor erbij houd hoor ik inderdaad het elastiekjesgeluid. Echter heb ik dan weer niet de pops en crackles waar jij het over hebt, en is het geluid bij mijn toestel niet storend, ik moest echt mijn oor erbij houden om het elastiekjesgeluid goed te kunnen horen, op normale afstand hoor je wel een tril, maar dat doet elk toestel wel een beetje. Voor mij klonk het gewoon als een 'gezond' trilgeluid, dat van jou klinkt als ik je verhaal mag geloven iets minder gezond.
peggman schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:24:
Minpunten:
Als ik Nova launcher heb ikgesteld en ik gesture navigation aanzet dan werkt geen een gesture meer. Als ik nu dus nova gebruik moet ik soft buttons gebruiken. Jammer van het schermruimte.
Dat viel mij ook op. Ik kom echter van pre-Android 9 toestellen dus voor mij zijn Gestures uberhaupt nieuw. Als ik in Nova Launcher kijk zie ik dat je d.m.v. Nova Launcher Prime (hun betaalde variant) wel gestures kan instellen, misschien dat het dus aan Nova ligt en niet zozeer aan de telefoon? (Nogmaals, ik heb geen Android 10+ toestel hiervoor gehad dus ik weet niet of de gratis Nova Launcher op andere toestellen wel gewoon gestures ondersteunt)
peggman schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:24:
Ik heb nu na een volle lading 4:20 SOT en heb nog 32% over. Niet supergoed maar ook niet slecht.
Ik had na 4 uur SOT (en 32 min standby) nog 53% over. Dit was de eerste keer dat ik de telefoon opstartte, dus hij is aardig bezig geweest met apps downloaden en installeren, alsook backups terughalen. Viel mij niet tegen.

• Lowroad
Frolow schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:52:

[...]

Dat viel mij ook op. Ik kom echter van pre-Android 9 toestellen dus voor mij zijn Gestures uberhaupt nieuw. Als ik in Nova Launcher kijk zie ik dat je d.m.v. Nova Launcher Prime (hun betaalde variant) wel gestures kan instellen, misschien dat het dus aan Nova ligt en niet zozeer aan de telefoon? (Nogmaals, ik heb geen Android 10+ toestel hiervoor gehad dus ik weet niet of de gratis Nova Launcher op andere toestellen wel gewoon gestures ondersteunt)
Nee dit komt door Miui 12 schijnbaar. Loop er ook tegen aan, erg irritant. Zelf recent apps werkt bij mij niet met nova. Ook niet met die on screen buttons.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Frolow
Dat 'recent apps probleem' had ik ook de eerste keer dat ik Nova als standaard ingesteld had, even terug switchen naar PocoLauncher als standaardlauncher en dan weer naar Nova did the trick voor mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lowroad
Had ik ook geprobeerd, zelfs nova opnieuw geïnstalleerd... Straks nog maar een keer proberen.

Edit, nu werkt het wel! Wat een verademing tov die poco launcher

Iemand nog een tip voor een adblocker waar je geen root voor nodig hebt?

[Voor 17% gewijzigd door Lowroad op 04-04-2021 08:25]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-03 12:39
Lowroad schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:09:
Had ik ook geprobeerd, zelfs nova opnieuw geïnstalleerd... Straks nog maar een keer proberen.

Blokada, of AdGuard :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:48
Lowroad schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:09:

Edit, nu werkt het wel! Wat een verademing tov die poco launcher

Na een reboot met Nova launcher als default werkt het niet meer bij mij. Zelfde gedrag met de Microsoft launcher.

Booten moet met de Poco launcher en dan switchen.

Accu hier liep over night 30% leeg. Geen sim in het toestel en aeroplane mode stond aan. Misschien snapt het battery management system nog niet wat vol en leeg is?

Nee, ik vind het nu nog helemaal niets en blijf mijn OP3T gebruiken. Fijnere kleuren, werkende recent apps en de accuduur zal even droevig zijn ook al is ie ruim 4 jaar oud.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrSardjoe
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-04-2021

Ik heb nu een video gemaakt van het geluid.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Frolow
Bij deze nogmaals de bevestiging dat ik ook het zelfde geluid heb(en dat ik dat geluid als 'normaal' beschouw), maar dan zonder het gekraak. Lijkt bij jou toch iets mis te zijn.

Gisteren mijn F3 van 100-0% leeggezogen, ik kwam tot 6u40 SOT en 2u28 Standby. Daarvan heb ik ruim 2u15 gegamed; 1u45 aan Mario Kart Tour en 30+ min aan Pokémon Go. Helderheid stond op automatisch en bluetooth(want Coronamelder app) stond continu aan. Ook heeft deze telefoon een uur als WiFi hotspot aangestaan. Overige tijd is besteed aan browsen, Facebook scrollen en video's, Instagram stories. Ik ben echt niet ontevreden hierover.

Waar ik wel ontevreden over ben is inderdaad het Launcher probleem. Sinds het opnieuw opstarten met Nova Launcher als standaard startscherm doet niet alleen de 'Recent Apps' knop het niet, maar blijft deze niet werken als ik terugschakel naar de Poco Launcher. Ook het schakelen van On Screen Buttons naar Gestures kan ik wel aanvinken, alleen werken de Gestures vervolgens óók niet onder de Poco Launcher. Hopelijk doet dit het wel weer als ik Poco Launcher instel als standaard Startscherm en dan restart...

Edit: als je de F3 afsluit met de Poco Launcher als standaard startscherm/launcher, doet alles het na restart inderdaad gewoon naar behoren. Ook de gestures. En als je na restart weer switcht naar Nova Launcher(zonder Gestures), werkt de Recent Apps button ook gewoon naar behoren. Je moet dus vooralsnog voor elke keer dat de telefoon uitgaat zorgen dat je geswitcht bent naar de Poco Launcher. Niet erg handig, maar in principe zet ik mijn toestel bij normaal gebruik slechts zelden volledig uit.

Inmiddels ben ik er inderdaad ook achter gekomen dat niet alle meldingen doorkomen, zo blijkt nu wanneer ik Whatsapp opstart en allemaal nieuwe berichten zie... edit: die personen had ik zelf gemute 😅

En als laatste nog even een vraag: iemand enig idee waar ik 'standaardapps' kan instellen? Ik wil Mx Player Pro instellen als standaard video player, maar kan nergens vinden waar ik dat kan doen.

[Voor 100% gewijzigd door Frolow op 04-04-2021 13:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bassbounce
Hoe is het eigenlijk met de helderheid die dimt als het scherm te warm word?
Was onlangs in een review dat het scherm in volle zon dimt tot bijna niet afleesbaar.

Zocht een leuk goedkoop toestel als opvolger van de Oneplus 7 pro, wacht eerst jullie ervaringen af.

[Voor 24% gewijzigd door Bassbounce op 04-04-2021 15:25]

Huidige Pc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 09:43
Bassbounce schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:24:
Hoe is het eigenlijk met de helderheid die dimt als het scherm te warm word?
Was onlangs in een review dat het scherm in volle zon dimt tot bijna niet afleesbaar.

Zocht een leuk goedkoop toestel als opvolger van de Oneplus 7 pro, wacht eerst jullie ervaringen af.
Qua wat ga je er op vooruit TOV de 7 pro? Is wel een nieuwere processor. Maar merk je dat echt? Gewoon een vraag hoor. Ik kijk ook mee en heb nu een iPhone 12 |:( 8)7

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KWM
  • Laatst online: 23-03 22:56
Flipm0de schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:06:
[...]

Qua wat ga je er op vooruit TOV de 7 pro? Is wel een nieuwere processor. Maar merk je dat echt? Gewoon een vraag hoor. Ik kijk ook mee en heb nu een iPhone 12 |:( 8)7
Ik kom ook van de op7pro en switch vanwege 120hz, processor en 5g. Of 5g daadwerkelijk sneller is dan 4g laat ik in het midden. Ik kan er gebruik van maken en dan wil ik ook een toestel die het ondersteunt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bassbounce
Flipm0de schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:06:
[...]

Het gaat mij voornamelijk om de batterij, ik luister de gehele dag Spotify op het werk.
Met wat browsen in de pauzes en dan als ik thuis ben kan de telefoon aan de lader.
Zit nu op een maandbedrag van 43 euro incl recycle deal en die poco zou op 31 euro komen zonder recycle deal.

De nieuwe Oneplus 9 pro vind ik te prijzig.

Oneplus 9 of de Poco F3 zit ik tussen te twijfelen al is de f3 een stuk goedkoper.

[Voor 6% gewijzigd door Bassbounce op 04-04-2021 16:39]

Huidige Pc

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lowroad
Kom zelf van de 7 pro af, en deze f3 is wel rapper, al merk je het niet echt superveel. Vindt platte scherm wel fijn, en het toestel is ook duidelijk lichter.

Het is met name qua software waar je wat in lijkt te leveren, maar tot nu toe voor mij niet onoverkomelijk. Verwacht ook nog wel het eea aan verbeteringen, en anders misschien over een tijdje eens naar de custom roms kijken.

Oh batterij vindt ik best ok ook trouwens

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-03 13:58
"En als laatste nog even een vraag: iemand enig idee waar ik 'standaardapps' kan instellen?"

Apps> manage apps> rechtsboven 3 dot> default app?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bassbounce
Lowroad schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:45:
Kom zelf van de 7 pro af, en deze f3 is wel rapper, al merk je het niet echt superveel. Vindt platte scherm wel fijn, en het toestel is ook duidelijk lichter.

Het is met name qua software waar je wat in lijkt te leveren, maar tot nu toe voor mij niet onoverkomelijk. Verwacht ook nog wel het eea aan verbeteringen, en anders misschien over een tijdje eens naar de custom roms kijken.

Oh batterij vindt ik best ok ook trouwens
Hoe is het geluid en het scherm vergelijk met de Oneplus 7 pro?
En de haptic feedback? :)

Huidige Pc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Melantrix
Frolow schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:32:
Bij deze nogmaals de bevestiging dat ik ook het zelfde geluid heb(en dat ik dat geluid als 'normaal' beschouw), maar dan zonder het gekraak. Lijkt bij jou toch iets mis te zijn.

Gisteren mijn F3 van 100-0% leeggezogen, ik kwam tot 6u40 SOT en 2u28 Standby. Daarvan heb ik ruim 2u15 gegamed; 1u45 aan Mario Kart Tour en 30+ min aan Pokémon Go. Helderheid stond op automatisch en bluetooth(want Coronamelder app) stond continu aan. Ook heeft deze telefoon een uur als WiFi hotspot aangestaan. Overige tijd is besteed aan browsen, Facebook scrollen en video's, Instagram stories. Ik ben echt niet ontevreden hierover.

Waar ik wel ontevreden over ben is inderdaad het Launcher probleem. Sinds het opnieuw opstarten met Nova Launcher als standaard startscherm doet niet alleen de 'Recent Apps' knop het niet, maar blijft deze niet werken als ik terugschakel naar de Poco Launcher. Ook het schakelen van On Screen Buttons naar Gestures kan ik wel aanvinken, alleen werken de Gestures vervolgens óók niet onder de Poco Launcher. Hopelijk doet dit het wel weer als ik Poco Launcher instel als standaard Startscherm en dan restart...

Edit: als je de F3 afsluit met de Poco Launcher als standaard startscherm/launcher, doet alles het na restart inderdaad gewoon naar behoren. Ook de gestures. En als je na restart weer switcht naar Nova Launcher(zonder Gestures), werkt de Recent Apps button ook gewoon naar behoren. Je moet dus vooralsnog voor elke keer dat de telefoon uitgaat zorgen dat je geswitcht bent naar de Poco Launcher. Niet erg handig, maar in principe zet ik mijn toestel bij normaal gebruik slechts zelden volledig uit.

Inmiddels ben ik er inderdaad ook achter gekomen dat niet alle meldingen doorkomen, zo blijkt nu wanneer ik Whatsapp opstart en allemaal nieuwe berichten zie... edit: die personen had ik zelf gemute 😅

En als laatste nog even een vraag: iemand enig idee waar ik 'standaardapps' kan instellen? Ik wil Mx Player Pro instellen als standaard video player, maar kan nergens vinden waar ik dat kan doen.
Afaik is dit een bekende bug van miui 12.5(?) En wordt t gefixt in de volgende versie. Ik weet het niet meer 100% zeker maar dacht t te hebben gelezen. (Dat t een bug is weet ik zeker, dat t gefixt wordt iets minder zeker)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lowroad
Bassbounce schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:56:
[...]

Hoe is het geluid en het scherm vergelijk met de Oneplus 7 pro?
En de haptic feedback? :)
Geluid is prima en de haptic is voor mij ook goed genoeg. Lijkt iets minder krachtig, maar geen klachten

Het scherm is goed, merk niks van die lagere resolutie.

Zoals ik al zei, enkel de software laat nog wat steekjes vallen, maar niks dramatisch so far

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bassbounce
Lowroad schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:40:
[...]

Geluid is prima en de haptic is voor mij ook goed genoeg. Lijkt iets minder krachtig, maar geen klachten

Het scherm is goed, merk niks van die lagere resolutie.

Zoals ik al zei, enkel de software laat nog wat steekjes vallen, maar niks dramatisch so far
Bedankt, ja voor de prijs lijkt het me een goede opvolger.

Huidige Pc

• Twozen
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-05-2021
Al enkele jaren Google Pixel gebruiker hier. Ook de knoop doorgehakt om een Poco F3 te bestellen. Nu nog afwachten tot ie binnen is. De verhouding prijs-specs is gewoon te goed.

Ik ben wel niet bekend binnen de Xiaomi/Poco-scene. Zijn er voldoende devs die custom ROMs voorzien?
Over MIUI lees ik gemengde reacties, hoop op korte termijn PixelExperience ROM te kunnen flashen.

• Bassbounce
Op de k40 aka Poco f3 hebben de panelen veel last van uniformity.
Ben benieuwd na de ervaringen van hier.
Is er wat bekend vanuit Poco over het overmatig dimmen van het scherm tijdens het spelen van een game of tijdens het schieten van een video?

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

[Voor 31% gewijzigd door Bassbounce op 05-04-2021 22:49]

Huidige Pc

• jodeltje
  • Niet online
Ik zag een review die het scherm met de MI10 Pro en de MI11 vergelijkt, het scherm vd F3 was minder helder. Heel apart want ze geven zelf (iets van) 1200 nits aan.

Edit: deze YouTube: POCO F3: EVERYTHING YOU NEED TO KNOW (IN-DEPTH REVIEW)

[Voor 30% gewijzigd door jodeltje op 05-04-2021 23:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frolow
Ik heb nog geen enkele hinder van het scherm gehad. Als je toestellen naast elkaar vergelijkt zie je altijd wel verschil en is het makkelijk zeggen "hogere helderheid=beter", maar het gaat mij om de praktijk en daar is het scherm tot dusver altijd goed af te lezen geweest.

Wel komt regelmatig in reviews terug dat het toestel na een 20-tal minuten Genshin Impact de maximum helderheid omlaag schijnt te gooien. Omdat ik dit spel niet speel kan ik dat niet bevestigen. Met Pokemon Go en Mario Kart Tour heb ik in elk geval geen schermproblemen gehad tot dusver.

Telefoon heeft het vandaag van 0:10 tot 21:20 volgehouden, met 6u8m Screen On Time. Wel viel het me op dat toen ik wakker werd er toch 15% vanaf was gegaan, ik vermoed aan het Always On Display, die ik zoals haar naam betaamd de hele nacht aan heb laten staan. Inmiddels heb ik deze functie uitgeschakeld, benieuwd hoeveel drain ik morgenochtend heb gehad.

[Voor 25% gewijzigd door Frolow op 06-04-2021 01:44]

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:48
Zaterdag binnen en mijn simkaart zit nog steeds in de bejaarde oneplus 3T.

Voor mij geen geschikte opvolger. Jammer, toestel ligt goed in de hand, is lekker vlot en vingerafdrukscanner werkt echt goed.

Maar het scherm, mijn Nova-launcher-issue en de verplichte Miui apps doen m de das om. Geen van de issues is erg genoeg om hier alleen voor verantwoordelijk te zijn maar alles bij elkaar wel.

• KaleBatzZ
Nu een dag in bezit maar wat een beest is deze telefoon! Hij vliegt echt overal doorheen. Heb hem vergeleken met mijn vriendin haar Samsung S20 FE, maar die legt het echt af tegen deze Poco F3.
Verder nog weinig issues gehad. Nova launcher voor nu even vervangen door de poco launcher en om eerlijk te zijn functioneert die voor mij ook prima. Waarschijnlijk zal die nova launcher issue wel met een update verholpen worden.

De batterij gaat wel rap... T.o.v mijn Mi 9T pro haal ik echt wat minder uurtjes SOT. Is weer even wennen. Gelukkig is hij wel snel opgeladen met de Turbo Charge.
Frolow schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 01:34:
Telefoon heeft het vandaag van 0:10 tot 21:20 volgehouden, met 6u8m Screen On Time. Wel viel het me op dat toen ik wakker werd er toch 15% vanaf was gegaan, ik vermoed aan het Always On Display, die ik zoals haar naam betaamd de hele nacht aan heb laten staan. Inmiddels heb ik deze functie uitgeschakeld, benieuwd hoeveel drain ik morgenochtend heb gehad.
Hier zonder AOD ook 16% in de nacht kwijt... :?

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:37
Frolow schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 01:34:
Ik heb nog geen enkele hinder van het scherm gehad. Als je toestellen naast elkaar vergelijkt zie je altijd wel verschil en is het makkelijk zeggen "hogere helderheid=beter", maar het gaat mij om de praktijk en daar is het scherm tot dusver altijd goed af te lezen geweest.

Wel komt regelmatig in reviews terug dat het toestel na een 20-tal minuten Genshin Impact de maximum helderheid omlaag schijnt te gooien. Omdat ik dit spel niet speel kan ik dat niet bevestigen. Met Pokemon Go en Mario Kart Tour heb ik in elk geval geen schermproblemen gehad tot dusver.

Ik moet nog 2 weken wachten op de levering. De accuduur valt mij wel tegen. Ik kom van een Mi9T welke een kleinere accu heeft. Voorheen had die een SOT van volgens mij 10-12uur (nu nog 6) en tijdens slapen met AOD maar 1 of 2% eraf. Ik ben benieuwd.

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-03 08:16
Ik heb hem zaterdag ook ontvangen en een top toestel zeker vergeleken met mij redmi note 7.
ik was eerst bang dat de vingerafdrukscanner aan de zijkant irritant zou zijn maar het is eigenlijk fijner dan aan de achterkant.

Enige punt dat ik heb is dat de recente apps tonen optie het niet doet (vierkantje in android)

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• KaleBatzZ
bokkie11 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:48:
Enige punt dat ik heb is dat de recente apps tonen optie het niet doet (vierkantje in android)
Heb je een andere launcher geïnstalleerd?

[Voor 31% gewijzigd door KaleBatzZ op 06-04-2021 14:59]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Melantrix
Voor de mensen die een third party launcher gebruiken en een issue hebben met de recents apps knop:

https://forum.xda-develop...5795/page-2#post-84518391

TLDR: download een oudere versie van Poco rom, en je kan daarna zonder problemen rebooten. (nee je kan de poco launcher er daarna niet afgooien, dat heb ik al geprobeerd maar dan is ie weer stuk..)

dus:
1. install oudere versie van poco launcher (dus je downgrad hem) -> juiste versie in link hierboven
2. stel je launcher in zoals je wilt
3. profit.

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-03 08:16
Melantrix schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:01:
Voor de mensen die een third party launcher gebruiken en een issue hebben met de recents apps knop:

https://forum.xda-develop...5795/page-2#post-84518391

TLDR: download een oudere versie van Poco rom, en je kan daarna zonder problemen rebooten. (nee je kan de poco launcher er daarna niet afgooien, dat heb ik al geprobeerd maar dan is ie weer stuk..)

dus:
1. install oudere versie van poco launcher (dus je downgrad hem) -> juiste versie in link hierboven
2. stel je launcher in zoals je wilt
3. profit.
Dank je dat heeft geholpen

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• vaagisdenaam
  • Niet online
Op zich onder de indruk van de telefoon, gisteren binnengekregen. Hij is lichter dan verwacht, en de Ads heb ik nog niet gezien. Het lijkt sws een vrij vlot toestel ook.

Groot nadeel is wel dat vanmorgen mijn wekker niet ging, omdat de telefoon uit stond met nog 94pct batterij over :(

• Evius
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:41
vaagisdenaam schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:01:
Op zich onder de indruk van de telefoon, gisteren binnengekregen. Hij is lichter dan verwacht, en de Ads heb ik nog niet gezien. Het lijkt sws een vrij vlot toestel ook.

Groot nadeel is wel dat vanmorgen mijn wekker niet ging, omdat de telefoon uit stond met nog 94pct batterij over :(
Ik had dit gisteren ook. Apart. Ik dacht minstens dat ik hem al slaapwandelend had uitgezet...

Misschien toch een bug ontdekt.
Overigens deed hij het vanochtend wel. Maar even in de gaten houden de komende tijd...

• wieland99
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-03 00:43
Dit probleem had ik vanmorgen ook. Als ik het batterijverbruik bekijk moet hij rond 7u vanmorgen opeens uit zichzelf herstart zijn...

Lijkt me toch een bug te zijn... Nog mensen die dit herkennen?
Evius schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:51:
[...]

Ik had dit gisteren ook. Apart. Ik dacht minstens dat ik hem al slaapwandelend had uitgezet...

Misschien toch een bug ontdekt.
Overigens deed hij het vanochtend wel. Maar even in de gaten houden de komende tijd...

• vaagisdenaam
  • Niet online
2e dag ging overigens wel goed. Geen idee wat voor rare bug dit is.

Nog een leuke: het standaard toetsenbord verdwijnt om de haverklap als ik aan het typen ben :(

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-03 19:12

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Ik heb de F3 nu een paar dagen liggen en nog niet in gebruik als mijn daily driver. Mijn simkaarten zitten nog in mijn F1 en ik twijfel nog steeds of ik zoveel gelukkiger ga worden van de F3.

Het scherm is erg mooi, hij is erg soepel in gebruik en is gewoon erg mooi. Maar ik pak toch steeds mijn vertrouwde F1 als ik iets wil doen of opzoeken en niet mijn nieuwe F3, ook al liggen ze naast elkaar.
5g zal de eerste tijd nog niet het verschil gaan maken, Android 11 ook (nog) niet voor mij.
Ik liep wel aan tegen het missen van een 3,5 mm aansluiting, even snel een teams meeting in op mijn nieuwe telefoon en geen bluetooth headset op grijpafstand. Maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn.

Bugs heb ik nog niet gezien, behalve de Poco Launcher en Nova Launcher bug met de recente apps. Wel heb ik het idee dat de telefoon veel stroom verbruikt als ik deze niet gebruik.

Alleen NFC met Google Pay wat ook voor mijn bank gaat komen is een belangrijk verschil voor de toekomst, pasjes thuis kunnen laten.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Die recent apps bug, is die alleen aanwezig met Nova Launcher? Ik gebruikt zelf Lawnchair. Heb jde F3 besteld, maar nog niet binnen.

• Frolow
Dat is mij niet bekend(ik vermoed van wel), maar zoals hierboven aangeven hoef je alleen deze oudere versie van Poco Launcher te installeren om geen last van de bug te hebben. Als je daarna je alternatieve launcher instelt werkt het als een zonnetje, ook na restart.

Tevens moet ik zeggen dat ik de eerste dagen heel erg gebrand was om negatieve punten/bugs te vinden, maar dat is nu wat weggezakt (mede door bovenstaande fix wat voor mij het meest storend was) en is het, voor mij in elk geval, echt een prima toestel.

[Voor 22% gewijzigd door Frolow op 08-04-2021 14:16]

• Melantrix
J3roen schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:49:
Die recent apps bug, is die alleen aanwezig met Nova Launcher? Ik gebruikt zelf Lawnchair. Heb jde F3 besteld, maar nog niet binnen.
Het is aanwezig in alle third party launchers, dus ook in lawnchair.

Volgens mij (eigen hypothese op basis van dingen die ik heb gezien) komt dat doordat de functionaliteit van de recent apps scherm in de poco launcher is gebakken in plaats van het OS.

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Dank! Fijn dat die truuk werkt met die oudere Poco Launcher. Misschien dan even op niet updaten zetten.

Ik lees net dat die van mij verstuurd is vandaag; ik ben benieuwd. Het enige waar ik op zou kunnen afknappen is de camera denk ik. Ik kom van een Mi 9T (zelfde sensor) dus in principe zou de fotokwaliteit hetzelfde zijn, en daar kan ik mee leven.

• shagie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 21:48
Hoi heeft deze telefoon problemen tijdens het spelen van veeleisende games.
Ik lees dat er nogal wat problemen zijn met de warmte tijdens gamen.

• Bassbounce
shagie schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:00:
Hoi heeft deze telefoon problemen tijdens het spelen van veeleisende games.
Ik lees dat er nogal wat problemen zijn met de warmte tijdens gamen.
Klopt is een probleem, en Poco is hiermee bekend en ze gaan het oplossen.
YouTube: POCO F3 livestream show with Angus, Joshua Vergara and a POCO fan!

Huidige Pc

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:14
Ik heb die van mij inmiddels ook binnen en heb precies hetzelfde. Ben jij er al uit of dit normaal is?

De haptic feedback is op zijn hardst ook erg zacht bij mij. Ik tik dit op mijn 9t en die is veel beter.

[Voor 16% gewijzigd door stutrecht op 09-04-2021 14:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
stutrecht schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:55:
[...]

Ik heb die van mij inmiddels ook binnen en heb precies hetzelfde. Ben jij er al uit of dit normaal is?

De haptic feedback is op zijn hardst ook erg zacht bij mij. Ik tik dit op mijn 9t en die is veel beter.
Ik typ dit nu op de F3 en ik heb de trilmotor juist wat zachter gezet. Ik heb ook dat rare poink geluid heel zacht, maar hij voelt strak en krachtig en er kraakt niks. Prima dus (zeker voor een Android trilmotor).

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-03 15:50

Trebbors

Failure is no option!

Vandaag de F3 ontvangen. Komende vanaf een F1. Ben benieuwd, ziet er veelbelovend uit.

Ik vraag me af hoe ik de vertrouwde lay-out van het toetsenbord terug kan krijgen. Bovenste F3, daaronder F1. Beide Gboard. Dus weer zonder de toetsen als losse blokjes.

Jammer dat er nu een doorzichtig hoesje bij zit en geen donkere.

[Voor 9% gewijzigd door Trebbors op 09-04-2021 21:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Trebbors schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:51:
Vandaag de F3 ontvangen. Komende vanaf een F1. Ben benieuwd, ziet er veelbelovend uit.

Ik vraag me af hoe ik de vertrouwde lay-out van het toetsenbord terug kan krijgen. Bovenste F3, daaronder F1. Beide Gboard. Dus weer zonder de toetsen als losse blokjes.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Jammer dat er nu een doorzichtig hoesje bij zit en geen donkere.
Ik denk dat dat niet kan omdat het de Poco launcher is en niet die van MIUI.

Bij de toetsenbord instellingen\thema\toetsranden

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-03 15:50

Trebbors

Failure is no option!

jodeltje schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:05:
[...]

Ik denk dat dat niet kan omdat het de Poco launcher is en niet die van MIUI.

Bij de toetsenbord instellingen\thema\toetsranden
Lees inderdaad dat de APP Vault verwijderd is.

Thanks, gevonden!

[Voor 8% gewijzigd door Trebbors op 09-04-2021 21:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
De review van Android Authority met zijn conclusie 'leuk toestel, jammer vd software's maakte me een beetje bang, zeker ook omdat software bugs de reden was dat ik de X3 heb weggedaan.

Maar ik merk helemaal niks van bugs? Ik gebruik de Poco launcher (Google feed uitgeschakeld) dus die ene merk ik niet, maar hij zoeft lekker door de interface heen, een verademing tov de X3. Ook blij met de mat witte achterkant, helaas geen wit maar parelmoer, geen vingerafdrukken. Positief verrast :)

Edit: sowieso een flink beter toestel (logisch want 70 duurder), niet zo'n giga unit van een ding en een prachtig (dit keer wel vloeiend) scherm, de upgrade zeker waard.

[Voor 37% gewijzigd door jodeltje op 10-04-2021 01:34]

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:36
Werkt de F3 ook goed met de nieuwe Niagara Launcher? Die werkt erg vloeiend op de F1.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M1 (2020), iPhone 13 Pro (2021), iPad Air (2020) & AirPods Max (2021) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | Q Acoustics 3050i | AudioQuest Dragonfly Cobalt | Meze 99 Classics | LG 55B6V 55" OLED

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik krijg third party launchers niet goed aan de gang. Full screen gestures werken dan niet en ook de recent apps werken niet.

Ook met die specifieke Poco launcher versie van hierboven lukt het niet.

Iemand suggesties, workaround? Geen gestures en geen recent apps zijn wel een deal breaker voor mij.

• Michiele93
  • Laatst online: 16-03 23:02
Toestel ook binnen. Paar vragen:
1. Hoe disablen jullie advertenties snel ?
2. Hoe disablen jullie die bloatware als je het niet kunt verwijderen.

Zoek me rot, en paar jaar geleden was dit eenvoudiger in Android i.m.o.

Verder merk ik op dat er al een velletje op het scherm zit. Is dit temperared glass wat ook helpt bij het vallen? Iemand ervaring hiermee?

[Voor 23% gewijzigd door Michiele93 op 10-04-2021 08:53]

• ovaal

ovaal

Frolow schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:14:
Dat is mij niet bekend(ik vermoed van wel), maar zoals hierboven aangeven hoef je alleen deze oudere versie van Poco Launcher te installeren om geen last van de bug te hebben. Als je daarna je alternatieve launcher instelt werkt het als een zonnetje, ook na restart.

Tevens moet ik zeggen dat ik de eerste dagen heel erg gebrand was om negatieve punten/bugs te vinden, maar dat is nu wat weggezakt (mede door bovenstaande fix wat voor mij het meest storend was) en is het, voor mij in elk geval, echt een prima toestel.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Helaas werkt dat voor mij niet voor het gestures probleem. Bij jou wel?

• ovaal

ovaal

J3roen schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:31:
[...]

Helaas werkt dat voor mij niet voor het gestures probleem. Bij jou wel?
Eerlijk gezegd doe ik niets met gestures, het lost wel mijn recent apps probleem op.

Ik heb vanmorgen wel gemerkt dat ik serieus last heb van battery drain. Vanmorgen om 10 uur nog 20% over van de 60% om 12 uur vannacht. Telefoon niet gebruikt, wifi/gps/bt uit, nog geen sim erin.

Zijn er ook anderen die daar last van hebben?

[Voor 26% gewijzigd door ovaal op 10-04-2021 11:55. Reden: Screenprint toegevoeg]

• Frolow
Met betrekking tot niet werkende wekker issues: als het toestel is uit geweest nadat je die specifieke wekker hebt ingesteld, Lijkt hij deze te vergeten na reboot, waardoor deze niet meer afgaat.

Let wel: de ingebouwde klok-app met wekkerfuncties functioneert wel na reboot. Alleen omdat ik door dat soort basic wekkers heen slaap gebruik ik een andere app(Alarmy), die blijkbaar op deze telefoon tegen issues aanloopt. Hoe dat met andere wekkerapps zit durf ik vooralsnog niet te zeggen. Dus @ degenen die problemen met hun wekkers hadden, welke wekkerapp gebruikten jullie?

[Voor 46% gewijzigd door Frolow op 10-04-2021 12:40]

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

ovaal schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:34:
[...]

Eerlijk gezegd doe ik niets met gestures, het lost wel mijn recent apps probleem op.
Ja dat werkt inderdaad wel wel, maar de gestures helaas niet. Als je eenmaal gestures gewend bent, dan is het lastig om weer naar knoppen te gaan. Voelt echt als terug in de tijd.

Ik kwam dit nog tegen:
code:
1
adb shell cmd overlay enable com.android.internal.systemui.navbar.gestural

Maar helaas werkt dat ook niet. Bij elke reboot gaat hij sowieso weer terug naar knoppen navigatie.

• Evius
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:41
Zoals eerder gepost ging de eerste nacht mijn toestel uit zichzelf " uit". Wekker gemist maar wel lekker geslapen zullen we maar zeggen.

Ik heb dit nog een keer gehad. En zojuist gewoon midden op de dag : toestel staat opeens uit. Geen error niets te vinden. Toestel was volledig idle en ik heb er buiten twee foto's maken de hele dag niets mee gedaan.

Ik ga voor de zekerheid eens een factory reset doen en kijken of dat wat oplost. Ik heb het toestel zelf wat "gedebloat". Dus wie weet heeft het daar gewoon mee te maken.

Ik zal de resultaten later met jullie delen ;)

• jodeltje
  • Niet online
ovaal schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:34:
[...]

Ik heb vanmorgen wel gemerkt dat ik serieus last heb van battery drain. Vanmorgen om 10 uur nog 20% over van de 60% om 12 uur vannacht. Telefoon niet gebruikt, wifi/gps/bt uit, nog geen sim erin.
[Afbeelding]
Zijn er ook anderen die daar last van hebben?
Bij mij ziet het eruit als van 15.00 tot 22.00, maar bij jouw gaat het daarna wel heel hard omlaag

Edit: bij mij zit er een sim in
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Poco F3 5G] Levertijden & Prijzen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee