Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Lightning89 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:25:
[...]

Die kan je ook verwijderen met Xiaomi ADB Fastboot tool. Dan heb je geen root of unlockcode nodig https://github.com/Szaki/XiaomiADBFastbootTools
Dat werkt heel goed.

Totdat je de tweede ruimte opzoekt, dan zie je dat alles toch nog aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:32
Trebbors schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:36:
[...]

Dat werkt heel goed.

Totdat je de tweede ruimte opzoekt, dan zie je dat alles toch nog aanwezig is.
De tweede ruimte? Wat bedoel je hier mee? Is het niet verwijderd maar niet zichtbaar en draaien de processen nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Lightning89 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:37:
[...]

De tweede ruimte? Wat bedoel je hier mee? Is het niet verwijderd maar niet zichtbaar en draaien de processen nog?
Speciale functies / tweede ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:32
Trebbors schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:39:
[...]

Speciale functies / tweede ruimte.
Ik snap het nu, mijn telefoon staat op engels "Special features -> Second Space". Ik wist niet dat dit bestond. Aangezet en ik zie inderdaad zaken zoals Mi Video.

Weet iemand hoe dit werkt? Wordt die second space neit vanuit een image geladen. Zijn de zaken dus niet verwijderd?

Het is wel grappig dat wallpapers in Second Space wél werken en ik met een zwarte achtergrond zit op m'n primary.

[ Voor 11% gewijzigd door Lightning89 op 19-10-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 01:01
Ik weet niet precies hoe dat allemaal werkt met die second space, maar verwijderen met ADB zou wel genoeg moeten zijn om de apps echt weg te houden, zelfs na een update. Je kunt namelijk ook dingen kapot maken door verkeerde dingen te verwijderen (maar de dingen in de lijst van de eerder gelinkte tool zouden veilig moeten zijn).
Ik gok dat zolang je second space niet gebruikt, de bloatware ook niet draait (en sowieso niet op je 'main space').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
GtrCraft schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:59:
Iemand op 12.5.6 die kan testen of VOLTE nu wel goed werkt?
Vooral of binnenkomende telefoontjes nog steeds altijd "onbekend" zijn?
dual sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 21:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

Ik heb er twee Vodafone sims inzitten en heb dat probleem niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Foutje.

[ Voor 93% gewijzigd door J3roen op 21-10-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
red bull schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:47:
[...]

Ik heb er twee Vodafone sims inzitten en heb dat probleem niet..
Sorry ik had specifieker moeten zijn, het speelt bij kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
GtrCraft schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:07:
[...]

Sorry ik had specifieker moeten zijn, het speelt bij kpn
en als je sim 1 en met sim 2 omwisseld, speelt het dan ook?

Ik ben bang dat ik er ook last van ga krijgen (nieuw werk met zakelijke simkaart)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GtrCraft
Blekkienl schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:44:
[...]

en als je sim 1 en met sim 2 omwisseld, speelt het dan ook?

Ik ben bang dat ik er ook last van ga krijgen (nieuw werk met zakelijke simkaart)
Mijne beide sims zijn kpn, en het maakt niet uit of ik er 1 of 2 heb welke sim slot dan ook.
Inkomende oproepen via volte zijn altijd onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
Ik heb hier eerder gepost dat mijn batterij snel leeg ging 's nachts, en ik heb denk ik eindelijk een oplossing gevonden die jullie misschien ook interessant vinden.
Ik was er al achter dat het iets met de verbinding met de telefoonmasten te maken kon hebben. Mijn telefoon switcht namelijk regelmatig even naar een mast 1.5km+ weg ipv de mast die naast mijn huis staat op misschien 200 meter afstand. Zelfs in de kamer met de meeste ramen en een letterlijke 'line of sight' naar de toren vond mijn telefoon het blijkbaar nodig om te gaan zoeken naar iets beters.

De oplossing? Chinese firmware (de baseband/modem firmware specifiek, niet miui).
Dit verklaart ook waarom mijn vorige telefoon (mi mix 2s) hetzelfde soort problematiek vertoonde. De europese modellen zijn vanwege gezeik van vooral de fransen beperkt in hun zendkracht. De Mix 2s heeft hier toen zelfs een firmware update voor moeten krijgen van de Fransen. Maar dan zit je dus met een telefoon die geen verbinding kan vasthouden met één toren (in ieder geval in mijn specifieke omstandigheden) en dus wellicht zelfs meer straling uitzendt (hij gebruikt immers meer stroom). De chinese firmware lijkt dus dit probleem opgelost te hebben, mogelijk doordat die beperking eraf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:51
koffieprutser schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:46:
Ik heb hier eerder gepost dat mijn batterij snel leeg ging 's nachts, en ik heb denk ik eindelijk een oplossing gevonden die jullie misschien ook interessant vinden.
Ik was er al achter dat het iets met de verbinding met de telefoonmasten te maken kon hebben. Mijn telefoon switcht namelijk regelmatig even naar een mast 1.5km+ weg ipv de mast die naast mijn huis staat op misschien 200 meter afstand. Zelfs in de kamer met de meeste ramen en een letterlijke 'line of sight' naar de toren vond mijn telefoon het blijkbaar nodig om te gaan zoeken naar iets beters.

De oplossing? Chinese firmware (de baseband/modem firmware specifiek, niet miui).
Dit verklaart ook waarom mijn vorige telefoon (mi mix 2s) hetzelfde soort problematiek vertoonde. De europese modellen zijn vanwege gezeik van vooral de fransen beperkt in hun zendkracht. De Mix 2s heeft hier toen zelfs een firmware update voor moeten krijgen van de Fransen. Maar dan zit je dus met een telefoon die geen verbinding kan vasthouden met één toren (in ieder geval in mijn specifieke omstandigheden) en dus wellicht zelfs meer straling uitzendt (hij gebruikt immers meer stroom). De chinese firmware lijkt dus dit probleem opgelost te hebben, mogelijk doordat die beperking eraf is.
Ik ben dan wel benieuwd hoe je dit opgelost hebt.. je noemt de firmware, maar waar haal je die en installeer je die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koffieprutser
mathman schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:42:
[...]

Ik ben dan wel benieuwd hoe je dit opgelost hebt.. je noemt de firmware, maar waar haal je die en installeer je die?
https://xiaomifirmwareupdater.com/firmware/alioth/

Je moet wel je bootloader eerst unlocken. Ik ging er vanuit dat deze firmwares veel mensen hier wel bekend waren. Waarschijnlijk heb je deze firmware al als je de xiaomi.eu rom gebruikt.

Je kan in de settings checken wat je baseband version is. Toen ik last had van deze problemen had ik een baseband met 00266_0829 erin, nu is dat 00266_0908. Het zou dus ook gewoon ergens een bugfix kunnen zijn (die nummers zijn waarchijnlijk mmdd) en niets met die begrenzing, maar goed, het lijkt te werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
Ik draai Xiaomi.eu en die heeft inderdaad 00266_0908.
De China Weekly firmware van 29-10 is gebaseerd op Android 12 zie ik, dus dat zit er binnenkort ook aan te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:20
Android 12 is er al. Ik heb hem al een paar dagen draaien. Werkt prima maar door de xiaomi schil zie ik eigenlijk niet zoveel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een klokje op het always on display en het viel me al vaker op dat deze soms achterloopt. En dan geen minuut ofzo, nee 20 minuten, soms wel een uur. Het lijkt net alsof dit soms gewoon niet geupdate wordt. Hebben anderen daar ook last van? Of weet iemand een oplossing?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aikon schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:34:
Bedankt, de meeste bloatware heb ik verwijderd en ik heb idd even snel een guide gevolgd. Over paar daagjes toch LineageOS, dat was ik sowieso van plan.
Ik heb inmiddels LineageOS probleemloos draaien, echt een heel fijn OS. Veel opties en geen bloatware. Ook geen problemen met safetynet nadat ik dit heb gevolgd: https://forum.xda-develop...18-1-for-redmi-7.4310221/

Mocht iemand nog twijfelen, het is echt een verbetering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleytjuh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05 15:29
Ik heb zojuist een Poco F3 besteld. Ik moet wel zeggen dat het me zorgen baart dat de laatste update voor dit model in april 2023 verschijnt - nog ruim anderhalf jaar dus. Weet iemand of het nog zin heeft om een toestel ná de laatste beveiligingsupdate te gebruiken en hoe je er dan voor zorgt dat je telefoon geen extra risico loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
Marleytjuh schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:16:
Ik heb zojuist een Poco F3 besteld. Ik moet wel zeggen dat het me zorgen baart dat de laatste update voor dit model in april 2023 verschijnt - nog ruim anderhalf jaar dus. Weet iemand of het nog zin heeft om een toestel ná de laatste beveiligingsupdate te gebruiken en hoe je er dan voor zorgt dat je telefoon geen extra risico loopt?
JE KRIJGT METEEN TELEFOONSCHURFT IN MEI 2023 PAS OP! :+

Nah in de praktijk zal er waarschijnlijk weinig gebeuren. Dingen als chrome (en de webview) worden up to date gehouden via Google Play. Dat lijkt me één van de grotere eerste entrypoints voor een virus/trojan of whatever. Verder zou je op dat moment wellicht nog wat meer security patches ontvangen als je overstapt op LineageOS of iets dergelijks. Technisch gezien mis je dan waarschijnlijk wat patches voor bijvoorbeeld een driver die niet open source is, maar de kans dat dat een reëel risico oplevert is klein zou ik zeggen.

Een groot deel van security is gewoon geen shady apps installeren, adblock gebruiken en weten dat een hele grote groep mensen nog op Oreo zit en weinig problemen lijkt te hebben :+

En met MIUI's geheugenmanagement heeft malware simpelweg geen kans! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:12

slaay

Natuurbeleven.com

Marleytjuh schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:16:
Waar heb je deze informatie gezien?
Want hier zie ik dat niet staan: https://www.mi.com/global...rt/security-update-1.html

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik heb sinds vandaag allemaal strepen door m'n camera. Bij foto's verdwijnen die maar bij filmpjes zie ik ze nog. Zowel bij de normale cam en een Gcam apk... Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Laatst online: 08-09 15:35
Even een vraag. Ik overweeg een Poco F3 aan te schaffen. Wat vinden jullie van de camera kwaliteit? Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:49
zuukie schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 00:49:
Even een vraag. Ik overweeg een Poco F3 aan te schaffen. Wat vinden jullie van de camera kwaliteit? Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt.
Dat is heel persoonlijk. Sommige mensen vinden de flagship telefoons van Samsung of Apple nog niet genoeg, anderen doen het met een instapper. Persoonlijk vind ik de fotokwaliteit van de F3 prima.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EYheMXYGhv4N_eNt0hU2BoHvZGs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8qqCOjhVkvPavFtT2lQqGprw.jpg?f=user_large

Niet slecht toch?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 22:26
Omdat ik er toch regelmatig last van heb, toch maar eens vragen: hebben meer mensen (met stock ROM) er last van dat het mobiele internetsignaal regelmatig wegvalt voor een paar seconden? Gaat in mijn geval om een dual sim setup waarbij ik alleen op de eerste sim gebruik maak van (5G)internet (T-Mobile). Dit overkomt mij dagelijks een keer of 10 wanneer ik op mijn telefoon bezig ben. Vaak is het signaal met een seconde of twee weer terug, maar irritant is het wel.

Verder blijf ik het vrij storend vinden dat de Gmailnotificaties niet doorkomen tenzij ik mijn telefoon elke dag aan/uit zet(in de loop van dag 2 krijg ik dan doorgaans geen notificatie meer), maar hier heb ik al jaren last van, ook met eerdere Samsung telefoons.

Verder heeft de MIUI Global 12.5.6 firmware een irritante bug die er na een tijdje voor zorgt dat een game zoals Pokémon Go bij het opstarten een persistent zwart scherm vertoont. Dan moet je alle gegevens clearen en dan doet 'ie het weer, maar dan ben je al je lokaal opgeslagen teams kwijt wat ook behoorlijk irritant is. Dit gebeurt voor je gevoel vrij willekeurig: soms zitten er enkele dagen tussen de zwarte schermen, soms heb ik er meerdere per dag.

Deze dingen doen me toch nadenken over het installeren van een andere ROM, maar wat is nu de 'beste'? Ik zoek dus vooral eentje met weinig bugs en met een ingebouwd 'duplicate app' systeem, zodat ik meerdere instanties van Whatsapp en Pokémon Go tegelijkertijd kan draaien. Ook zou ik graag willen dat mijn ABN Bankapp het doet, hier lees ik soms horrorverhalen over maar gezien ik al jaren niks met custom ROMS heb gedaan weet ik niet in hoeverre dit tegenwoordig nog een issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 11:11
Frolow schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:48:
Omdat ik er toch regelmatig last van heb, toch maar eens vragen: hebben meer mensen (met stock ROM) er last van dat het mobiele internetsignaal regelmatig wegvalt voor een paar seconden? Gaat in mijn geval om een dual sim setup waarbij ik alleen op de eerste sim gebruik maak van (5G)internet (T-Mobile). Dit overkomt mij dagelijks een keer of 10 wanneer ik op mijn telefoon bezig ben. Vaak is het signaal met een seconde of twee weer terug, maar irritant is het wel.

Verder blijf ik het vrij storend vinden dat de Gmailnotificaties niet doorkomen tenzij ik mijn telefoon elke dag aan/uit zet(in de loop van dag 2 krijg ik dan doorgaans geen notificatie meer), maar hier heb ik al jaren last van, ook met eerdere Samsung telefoons.

Verder heeft de MIUI Global 12.5.6 firmware een irritante bug die er na een tijdje voor zorgt dat een game zoals Pokémon Go bij het opstarten een persistent zwart scherm vertoont. Dan moet je alle gegevens clearen en dan doet 'ie het weer, maar dan ben je al je lokaal opgeslagen teams kwijt wat ook behoorlijk irritant is. Dit gebeurt voor je gevoel vrij willekeurig: soms zitten er enkele dagen tussen de zwarte schermen, soms heb ik er meerdere per dag.

Deze dingen doen me toch nadenken over het installeren van een andere ROM, maar wat is nu de 'beste'? Ik zoek dus vooral eentje met weinig bugs en met een ingebouwd 'duplicate app' systeem, zodat ik meerdere instanties van Whatsapp en Pokémon Go tegelijkertijd kan draaien. Ook zou ik graag willen dat mijn ABN Bankapp het doet, hier lees ik soms horrorverhalen over maar gezien ik al jaren niks met custom ROMS heb gedaan weet ik niet in hoeverre dit tegenwoordig nog een issue is.
Ik maak zelf gebruik van de xiaomi.eu rom. Feitelijk een custom rom gebaseerd op de officiële.

Persoonlijk heb ik er weinig problemen mee, maar je eerste punt herken ik ook. Ik woon in Frankrijk en heb een dual-sim opzet met als sim1 een kaart van Orange (nu met 5g, maar dit probleem speelde voor mij ook al met 4g) en mijn oude prepaid kaart van KPN om mijn Nederlandse nummer te behouden. Vreemd genoeg speelt dit probleem voor mij alleen als ik mijn verbinding niet actief houdt: als ik bijvoorbeeld op de achtergrond iets download, of een online game open zet blijft de verbinding perfect werken. Heb ik echter netwerkactiviteit dan komt het voor dat het 5 seconden duurt voordat er een poging ondernomen wordt om data te laden als ik bijvoorbeeld een webpagina open, of probeer reddit te browsen. Ik heb hier nog steeds geen oplossing voor (ik had de hoop dat dit op termijn met een update verholpen zou worden, maar dat valt tot zover tegen).

Punt 2 en 3 herken ik niet, het zwarte scherm bij PoGo herken ik wel, maar begon bij mij bij een specifieke update van de app en kwam slechts af en toe voor. Bij mij verdween het probleem vanzelf door de app een paar keer te herstarten of een paar minuten dat zwarte scherm open te houden.

Mocht je een oplossing voor je data probleem vinden dan hoor ik het graag. Het is behoorlijk irritant imo.

Edit: ik heb het volgende gevonden maar voor mij veranderen de stappen niets: https://forum.xda-develop...s-there-any-cure.4299121/
Dit lijkt te impliceren dat het probleem eigenlijk tussen de telefoon en de provider ligt, wat zou kunnen verklaren waarom ik weinig informatie over het probleem kan vinden. Ik heb inmiddels tests gedaan met combinaties van de volgende aanpassingen:
  1. 4G of 5G forceren
  2. VOLTE aan of VOLTE uit voor beide simkaarten
  3. Calls over wifi aan of uit voor beide simkaarten
  4. Volte carrier check aan of uit (*#*#86583*#*# in dialer, deze stap zou eigenlijk hoger op de lijst moeten staan, de VOLTE setting die eerder genoemd wordt is namelijk alleen zichtbaar als ik deze code gebruik in de dialer)
  5. [i]In security app: onder Battery optimization settings: "Turn off mobile data when device is locked" op "Never"[/i]
  6. In developer options: "Always keep mobile data on"
Die laatste op de lijst test ik nu, de andere aanpassingen, in allerlei verschillende combinaties hebben nog geen oplossing geboden.

Nog te testen:
  • In de security app is een setting voor batterijbesparing bij 5G verbindingen, die functie staat momenteel aan
Edit 2:
De combinatie "Always keep mobile data on" in de developer options en het uitschakelen van de 5G batterijbesparing in de security app (ook beschikbaar via "Battery") lijkt te werken, maar ik verwacht dat m'n telefoon nu niet meer slaapt, wat dus nogal wat gevolgen gaat hebben voor de batterij...

Toch niet, wellicht eens na gaan denken over het vervangen van MIUI want ik word er langszaamaan gek van.

[ Voor 20% gewijzigd door MrMaxedTank op 09-11-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:51
Kan iemand bevestigen dat voWiFi werkt met de Poco F3 i.c.m. een Vodafone simkaart? Mijn vrouw zoekt ewn andere telefoon (heeft nu een Oneplus 6t), maar voWiFi is wel een must omdat we in een buitengebied wonen en het mobiel bereik slecht is.

Ook kan ik de specificaties niet vinden hoeveel antennes de F3 heeft. De Oneplus 6t geeft vaak de melding dat er geen signaal is en ik wou de specificaties qua anttennes met elkaar vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 07:06
_Uploader_ schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:05:
Kan iemand bevestigen dat voWiFi werkt met de Poco F3 i.c.m. een Vodafone simkaart? Mijn vrouw zoekt ewn andere telefoon (heeft nu een Oneplus 6t), maar voWiFi is wel een must omdat we in een buitengebied wonen en het mobiel bereik slecht is.

Ook kan ik de specificaties niet vinden hoeveel antennes de F3 heeft. De Oneplus 6t geeft vaak de melding dat er geen signaal is en ik wou de specificaties qua anttennes met elkaar vergelijken.
Heb je hier wat aan?
Bron gsmarena.com
voWIFI werkt hier wel, alleen heb ik KPN.. :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UueLWoYmCkYfyVIhQ9X6pnYJHaE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SAkQGNnjZm6Ay4CMAhN6FZjj.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koffieprutser
_Uploader_ schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:05:

https://community.vodafon...-VoLTE-VoWiFi/ba-p/124334

Hier is een oude lijst, maar iig zou het voor alle abonnementen moeten werken en ik zie wel wat xiaomi toestellen erbij staan. Ik denk ook niet dat ze een whitelist ofzo hebben. Op T-Mobile werkt het prima voor mij, en zij verkopen het ding zelf ook niet voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
revengeyo schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:30:
[...]

Heb je hier wat aan?
Bron gsmarena.com
voWIFI werkt hier wel, alleen heb ik KPN.. :'(

[Afbeelding]
koffieprutser schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:55:
[...]

https://community.vodafon...-VoLTE-VoWiFi/ba-p/124334

Hier is een oude lijst, maar iig zou het voor alle abonnementen moeten werken en ik zie wel wat xiaomi toestellen erbij staan. Ik denk ook niet dat ze een whitelist ofzo hebben. Op T-Mobile werkt het prima voor mij, en zij verkopen het ding zelf ook niet voor zover ik weet.
Bedankt voor de informatie! Het liefst zou ik ook de bevestiging willen hebben van iemand met een Vodafone simkaart voordat we de F3 gaan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

_Uploader_ schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:31:
[...]

[...]

Bedankt voor de informatie! Het liefst zou ik ook de bevestiging willen hebben van iemand met een Vodafone simkaart voordat we de F3 gaan kopen.
Hier net even getest en het werkt niet ondanks dat het aan staat. Ik draai echter een custom rom dus dat zou het ook kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:12
@_Uploader_ hier Vodafone en erg slecht bereik in huis, ondanks in Rotterdam.

Ik kan bevestigen dat het werkt, bel eigenlijk altijd hiermee automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
madmaxf1 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:53:
@_Uploader_ hier Vodafone en erg slecht bereik in huis, ondanks in Rotterdam.

Ik kan bevestigen dat het werkt, bel eigenlijk altijd hiermee automatisch.
Ah super, dat is goed nieuws! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
GtrCraft schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

Mijne beide sims zijn kpn, en het maakt niet uit of ik er 1 of 2 heb welke sim slot dan ook.
Inkomende oproepen via volte zijn altijd onbekend.
Ik heb hier ook last van. Clear cache en het werkt weer. Niet de bedoeling uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjojo13
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 27-08 12:44
Ik hoor/lees veel gemopper over de camera.
Ik ben nu enkele jaren een tevreden gebruiker van de F1.
Hoe is de camera van de F3 ten opzichte van de F1?

De reden voor het aanschaffen van de F3 zou zijn omdat de accu van de F1 snel leeg is,
of is het advies om de batterij te laten vernieuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
mrjojo13 schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:01:
Ik hoor/lees veel gemopper over de camera.
Ik ben nu enkele jaren een tevreden gebruiker van de F1.
Hoe is de camera van de F3 ten opzichte van de F1?

De reden voor het aanschaffen van de F3 zou zijn omdat de accu van de F1 snel leeg is,
of is het advies om de batterij te laten vernieuwen?
De camera is in ieder geval geen achteruitgang ten opzichte van die van de F1, dat durf ik wel te zeggen. Zelf mis ik t.o.v. mijn vorige telefoon (geen F1) de OIS wel een beetje, maar verder is het zeker acceptabel.

De batterij van de F1 is relatief makkelijk te vervangen (er hoeft geen glazen achterkant te worden gelijmd en zo, dit kost best wat bij reparateurs). Het lijkt me dus zeker het overwegen waard. Kan je toch mooi voor minder dan 50 euro (geen idee, maar dat moet wel kunnen) weer even vooruit met je telefoon als je nog tevreden bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
De camera schiet prachtige foto's overdag.
Als het wat donkerder is is het een drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 10:47
Wat is nu een mooie rom als Daily driver? Ik begin me langzaam rot te ergeren aan de hoeveelheid reclame en popups. Heb in het verleden op andere telefoons wel LineageOS gehad. Dit was wel ok. Ben op zoek naar iets waar ook mijn ABN app, Digid enz in gaat werken zonder te veel gerotzooi.

[ Voor 42% gewijzigd door ShockWave_Omega op 16-11-2021 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:55
ShockWave_Omega schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:40:
Wat is nu een mooie rom als Daily driver? Ik begin me langzaam rot te ergeren aan de hoeveelheid reclame en popups. Heb in het verleden op andere telefoons wel LineageOS gehad. Dit was wel ok. Ben op zoek naar iets waar ook mijn ABN app, Digid enz in gaat werken zonder te veel gerotzooi.
Wat draai je nu dan? Ik heb zelf de stock rom maar geen last van popups of reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
stutrecht schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:08:
[...]

Wat draai je nu dan? Ik heb zelf de stock rom maar geen last van popups of reclame.
Stock Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

ShockWave_Omega schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:40:
Ik draai Pixel Experience Plus. Heel tevreden mee. Alles apps werken zonder aanpassingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Waar zie jij reclame dan? Ik heb in de stock ROM nog nergens reclame gezien. Ik gebruik wel een andere launcher dan de stock launcher.

/edit: Ik heb wel regelmatig dat de telefoon reboot in de nacht. Dan moet ik 's morgens weer mijn SIM pin code intypen. Ik heb auto updates uitstaan, dus het zou geen update moeten zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door zonoskar op 16-11-2021 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revengeyo
Bij mij draait de Miui als een zonnetje.
Ik zie absoluut geen reden om een stock rom erop te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
revengeyo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:35:
Bij mij draait de Miui als een zonnetje.
Ik zie absoluut geen reden om een stock rom erop te zetten.
Hier hetzelfde! Gewoon de advertenties deactiveren en via adb apps die je niet kan verwijderen alsnog weggooien. Binnen no-time ben je klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
Mja heb hier de overstap gemaakt naar HentaiOS/HelluvaOS. Heb wel het idee alsof ie toch een factor of wat sneller is nu. Tot nu toe geen klachten. De Google Camera aan de gang krijgen was nog een 5 minuten zoeken maar draait nu ook gewoon goed. Al met al tevreden met de overstap. Android 12 op Pixel 6 Pro snelheden :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

HentaiOS? Ik zal maar niet vragen een screenshot te delen...

Anyweays, ik draai overigens ook MIUI, ik dacht dat dat de stock ROM was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
zonoskar schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:31:
HentaiOS? Ik zal maar niet vragen een screenshot te delen...

Anyweays, ik draai overigens ook MIUI, ik dacht dat dat de stock ROM was.
Valt niet veel aan te zien. Is meer een Pixel UI ROM. Geen hitsige plaatjes in zicht (zonder dat je die er zelf op zet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0077
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-12-2021
Verkeerd

[ Voor 95% gewijzigd door Wessel0077 op 17-11-2021 15:18 . Reden: Verkeerde topic ]

• Aikon
  • Niet online
Fuck... telefoon laten vallen en scherm gebroken. Ik lees dat je eenmalig een gratis reparatie krijgt:

https://www.po.co/nl/serv...cof3-premium-service.html

Heeft iemand hier weleens gebruik van gemaakt? Is LineageOS een probleem of moet ik eerst terugflashen?

• kootje70
  • Laatst online: 13-09 19:58
Aikon schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:03:
Fuck... telefoon laten vallen en scherm gebroken. Ik lees dat je eenmalig een gratis reparatie krijgt:

https://www.po.co/nl/serv...cof3-premium-service.html

Heeft iemand hier weleens gebruik van gemaakt? Is LineageOS een probleem of moet ik eerst terugflashen?
Geen ervaring.
Maar er staat niet bij, dat de originele software erop moet staan. Wel als de breuk door ongeauthoriseerde software veroorzaakt wordt. Alleen zij weten hoe ver ze dat doortrekken en interpreteren…
Ik zou het proces gewoon ingaan.

• Aikon
  • Niet online
V. Het defect is het gevolg van eigen of niet-geautoriseerde reparatie/manipulatie door de Consument, of het gebruik van niet-geautoriseerde of niet-originele reserveonderdelen, software of onderdelen.
Aan de andere kant zal die toch wel gereset worden gok ik, dus kan e.e.a. maar beter gewoon terugzetten.

• koffieprutser
Mhhh is die garantie nou voor mensen die het via de xiaomi- dan wel poco- website hebben gekocht of gewoon iedereen die in Nederland via een legitieme verkoper (zeg Coolblue)?

Dat over schade door software of onderdelen etc. gaat trouwens om iets dat de schade zou kunnen hebben veroorzaken. Dus bijvoorbeeld een flip case met een baksteen eraan in het geval van het scherm zou je uitsluiten van deze garantie. De software kan bijna onmogelijk schade aan het glas veroorzaken. Desondanks is het wel classy om ff het ding terug naar de Xiaomi firmware te flashen als het even kan. Is ook je privé data er alvast af. Ze kunnen nog weleens moeilijk doen als ze niet hun eigen testprocedure kunnen doorlopen met jouw obscure rom.

• Timmy
Aikon schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:03:
Voldoe je aan de voorwaarden? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik begreep dat er niet naar de rom wordt gekeken.
Consumenten die tussen 30 maart 2021 en 30 juni 2022 een POCO F3 ("Product") kopen via een officieel verkoopkanaal (online of offline) van Xiaomi of POCO in Nederland ("Gebied") en de smartphone binnen het Gebied activeert, komen in aanmerking voor een eenmalige (1) gratis reparatieservice bij het lokale Xiaomi of POCO Service Center gedurende de eerste zes (6) maanden na de aankoop, indien het scherm van de hierboven genoemde Producten is beschadigd of defect is geraakt door een niet-opzettelijke handeling van de Consument (d.w.z. zoals het niet-opzettelijk vallen van het Product).

• Aikon
  • Niet online
@Timmy Ik heb hem via Belsimpel gekocht, ik heb het nog niet gecontroleerd, maar lijkt me een officieel verkoopkanaal. Aan de rest voldoe ik.

Van wie begreep je dat van die rom?

[ Voor 8% gewijzigd door Aikon op 18-11-2021 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Aikon schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:56:
@Timmy Ik heb hem via Belsimpel gekocht, ik heb het nog niet gecontroleerd, maar lijkt me een officieel verkoopkanaal. Aan de rest voldoe ik.

Lijkt mij ook dat dat een officieel verkoopkanaal is. Ze hebben bijna alle Mi (en gerelateerde merken) te koop.
Een kennis had zijn telefoon gebricked tijdens het flashen. Was geen probleem en hij werd snel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
Ik vind dat het geluid door mijn Sennheiser Momentum true wireless best zacht is als de Poco op zijn hardst staat. Ik lijster via Spotify of Youtube Music.
Vergeleken met mijn draagbare Hi-Res speler die gewoon op standje gehoorbeschadiging kan.

Staat er een instelling uit of juist aan waarom het zo zacht is? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Arrived op 24-11-2021 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-06 19:14
Ik zit al een tijdje te overwegen om er ook een custom ROM op mijn F3 te gooien. Maar ik twijfel hoe dat zit met apps die kunnen checken of de telefoon geroot is? 2 jaar geleden had ik destijds mijn Galaxy S8 geroot en daarna werkten onder andere mijn banking app (Sanatander) en Netflix niet meer. Ik probeerde het via Magisk werkend te krijgen, maar het lukte alsnog niet. Zou nu graag LineageOS op mijn F3 willen gooien, maar ben wel terughoudend vanwege mijn ervaringen in het verleden. Wat zijn jullie ervaringen met deze ROM? Ik ben MIUI inmiddels wel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Barfi schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:44:
Ik zit al een tijdje te overwegen om er ook een custom ROM op mijn F3 te gooien. Maar ik twijfel hoe dat zit met apps die kunnen checken of de telefoon geroot is? 2 jaar geleden had ik destijds mijn Galaxy S8 geroot en daarna werkten onder andere mijn banking app (Sanatander) en Netflix niet meer. Ik probeerde het via Magisk werkend te krijgen, maar het lukte alsnog niet. Zou nu graag LineageOS op mijn F3 willen gooien, maar ben wel terughoudend vanwege mijn ervaringen in het verleden. Wat zijn jullie ervaringen met deze ROM? Ik ben MIUI inmiddels wel zat.
Er zit een verschil tussen rooten en unlocken. Wil je alleen een custom rom installeren dan dien je de telefoon te unlocken. Rooten kun je ook nog doen maar is geen vereiste om een custom rom te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-06 19:14
slaay schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:04:
[...]

Er zit een verschil tussen rooten en unlocken. Wil je alleen een custom rom installeren dan dien je de telefoon te unlocken. Rooten kun je ook nog doen maar is geen vereiste om een custom rom te installeren.
Dankje voor de uitleg; ik wist niet dat er verschillen waren. Werken na het unlocken en het flashen van een custom rom alle apps (bijv. Netflix of bepaalde banking apps)?

[ Voor 4% gewijzigd door Barfi op 28-11-2021 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Barfi schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:19:
[...]

Dankje voor de uitleg; ik wist niet dat er verschillen waren. Werken na het unlocken en het flashen van een custom rom alle apps (bijv. Netflix of bepaalde banking apps)?
Dat is afhankelijk of SafetyNet (https://developer.android.com/training/safetynet) nog werkt met de custom rom die je installeert.
Want Netflix controleert daar blijkbaar op: https://krispitech.com/netflix-install/
Mogelijk controleert je bank app ook SafetyNet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Laatst online: 08-09 15:35
Ik overweeg een Poco F3 aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen wat de plus en minpunten van het toestel zijn?Wat is de camera kwaliteit? Ik hoor het graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 15:34
zuukie schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:02:
Ik overweeg een Poco F3 aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen wat de plus en minpunten van het toestel zijn?Wat is de camera kwaliteit? Ik hoor het graag.
Even zoeken in dit topic? Er is al erg veel over gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
zuukie schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:02:
...of kijk wat reviews op Youtube. Er is zoveel informatie beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevzi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 11:25
Ik heb sinds een paar dagen de Poco F3 8gb/256gb. Ik merk sinds het begin al een probleempje met het geluid. Ik hoor een zacht piepend/zoemend geluid als ik Dolby Atmos aan heb staan en het geluid laag heb staan (bijv in YouTube). Via de koptelefoon is er niks aan de hand, alleen via de boxen van de telefoon zelf.

Ik heb op Reddit een paar artikelen gevonden en het komt soms voor bij "Europese" telefoons. Het lijkt een softwarematige probleem.

Heeft iemand hier last van en heeft iemand wellicht een oplossing gevonden? Ik heb niet zo'n zin om m'n telefoon op te sturen naar Poco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Tijd geleden dat ik zo zit te schelden achter m'n pc, Poco wordt maar niet herkend in Windows 10.

Xiaomi drivers met flashtool geïnstalleerd, drivers handmatig geïnstalleerd met al het "unsigned drivers" gedoe in Windows erbij, Qualcomm HS-USB QDLoader Driver pack geprobeerd, universele ADB drivers geïnstalleerd, alle oude meuk van m'n vorige LG telefoon en Huawei tablet eraf gehaald, andere kabel, andere usb poort, firewall uit... ik weet niks meer. USB debugging staat aan. Bestand overdracht gaat wel gewoon goed.

Weet niet eens een gerichte vraag te bedenken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:58
Ken het, had hetzelfde probleem met m'n Poco F3, uiteindelijk lag het aan de USB kabel, gewisseld en toen werkte het....
Nog een andere kabel liggen die je kunt proberen?

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
4tune schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:28:
Tijd geleden dat ik zo zit te schelden achter m'n pc, Poco wordt maar niet herkend in Windows 10.

Xiaomi drivers met flashtool geïnstalleerd, drivers handmatig geïnstalleerd met al het "unsigned drivers" gedoe in Windows erbij, Qualcomm HS-USB QDLoader Driver pack geprobeerd, universele ADB drivers geïnstalleerd, alle oude meuk van m'n vorige LG telefoon en Huawei tablet eraf gehaald, andere kabel, andere usb poort, firewall uit... ik weet niks meer. USB debugging staat aan. Bestand overdracht gaat wel gewoon goed.

Weet niet eens een gerichte vraag te bedenken ;(
https://forum.xda-develop...-ryzen-based-pcs.4186321/

Als je ryzen hebt, kan er iets raars zijn met de usb driver. Je kunt deze sketchy bat gebruiken of nog even verder lezen door 'fastboot ryzen' te googelen. Die bat heeft mij verder geen problemen gegeven, volgens mij doet ie gewoon enkele registry changes die ook op andere plekken worden aangeraden. Het kan uiteraard geen kwaad om dat zelf te checken.

[ Voor 43% gewijzigd door koffieprutser op 06-12-2021 10:50 . Reden: verkeerde quote :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trafico
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-08 13:38
Puntje van kritiek vind ik toch wel het updatebeleid. Nu nog steeds een beveiligingsupdate van 1 augustus. We zijn inmiddels 4 maanden verder...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Grappig, ik lees je bericht en er staat een update klaar, MIUI 12.5.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

zonoskar schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:14:
Grappig, ik lees je bericht en er staat een update klaar, MIUI 12.5.7
Security update november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
Na de update krijg ik een melding “nieuw bestand gevonden”. Het is “miui-blockota-alioth….zip” van 319mb.
Is dit de update die geïnstalleerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
kootje70 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:04:
Na de update krijg ik een melding “nieuw bestand gevonden”. Het is “miui-blockota-alioth….zip” van 319mb.
Is dit de update die geïnstalleerd is?
Ja. Aloith is de codenaam van de F3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
Via Google nieuws werd ik de volgende site geattendeerd:
https://www.rmupdate.com/...uncher-2-0-latest-update/
Maar bij system-app updater en "over deze telefoon" ziet hij geen update.
Of is dit voor chinese/aziatische typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje12
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb een issue dat de Poco F3 5G niet automatisch omschakelt naar het sterkste wifinetwerk in huis, terwijl die optie wel in ingeschakeld in het menu 'select best networks automatically'.
Heb 3 verschillende routers in huis met 3 verschillende SSID's.

Mijn oude telefoon Mi A2 Lite doet dit wel netjes en schakelt zelf naar beste/sterkste netwerk.

Nu gebeurd het dus dat ik nog heel zwak verbonden blijf met het SSID van boven zodra ik naar beneden loop, terwijl de Mi A2 Lite dan het SSID van beneden direct oppakt.

Is dit een bekend issue van de Poco F3 5G en is er een oplossing/fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nakata24
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 03:56
Mij digid geeft continu time out aan, hebben jullie dit probleem ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
nakata24 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:44:
Nee, werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
tweakje12 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 10:59:
Ik heb een issue dat de Poco F3 5G niet automatisch omschakelt naar het sterkste wifinetwerk in huis, terwijl die optie wel in ingeschakeld in het menu 'select best networks automatically'.

Mijn oude telefoon Mi A2 Lite doet dit wel netjes en schakelt zelf naar beste/sterkste netwerk.

Nu gebeurd het dus dat ik nog heel zwak verbonden blijf met het SSID van boven zodra ik naar beneden loop, terwijl de Mi A2 Lite dan het SSID van beneden direct oppakt.

Umm waarom is het niet hetzelfde SSID? Hoe moet je telefoon ruiken dat dat eigenlijk hetzelfde netwerk is? Lijkt me gewoon normaal gedrag.
nakata24 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:44:
Dat is een bekend probleem van digid, zet hem even op 4g ipv wifi of probeer het later nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
tweakje12 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 10:59:

Je wifi punten dezelfde naam geven?

Die optie gaat over het wisselen naar mobiele data bij een slecht wifi netwerk, dus dat gaat ook geen verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje12
  • Laatst online: 18-12-2024
dutchgio schreef op zondag 2 januari 2022 @ 01:16:
[...]

Je wifi punten dezelfde naam geven?

Die optie gaat over het wisselen naar mobiele data bij een slecht wifi netwerk, dus dat gaat ook geen verschil maken.
De Mi A2 Lite schakelt wel automatisch naar het sterkste SSID, daarvoor hoef ik de SSID's niet dezelfde naam te geven. Ik zal eens testen door iedere accesspoint dezelfde naam te geven. Zijn wel verschillende merken routers die ik als accesspoint heb ingesteld, gaat het onderling overschakelen dan wel goed? Want omdat ze allemaal dan dezelfde naam hebben, zie ik niet met welke van de 3 accesspoints ik verbonden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Hoi allemaal, na deze topic eens even goed doorgespit te hebben vroeg me ik toch nog steeds af of het de moeite waard is om deze telefoon te kopen. Ik zit zelf nog met een F1 met een custom rom waar ik erg tevreden mee ben, kwa snelheid kom ik niks te kort maar heb de telefoon al bijna sinds launch en wil toch ook eens zo een fijne 120hz oled scherm meemaken. Kan iemand een klein lijstje maken met de pro's en con's van deze telefoon? De softwarebugs schrikken me goed af, ik heb mijn bestelling tot nu toe dan ook uitgesteld.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
@m4rtyr
Als je alles gelezen hebt, dan weet je wel wat de pro’s en con’s zijn.
Ook kan het van meerdere factoren afhangen.
Weet wel, dat mensen met ongenoegen eerder aan de bel trekken, dan mensen waarbij het allemaal goed werkt.
Zelf heb ik een F3 van het eerste uur. Ik ben er erg tevreden mee. Ja, er zijn wel dingen die niet helemaal gaan zoals het moet. Maar dat lees ik bij een toptoestel van een ander merk ook.
Qua prijs/kwaliteit is het nog steeds een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Ik heb sinds kort dat de refresh rate automatisch teruggezet wordt naar 60hz.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
kootje70 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:04:
@m4rtyr

Weet wel, dat mensen met ongenoegen eerder aan de bel trekken, dan mensen waarbij het allemaal goed werkt.
Precies dit! Wanneer dit een waardeloze telefoon zou zijn zou dit topic wel meer dan de nu 28 pagina's bevatten. Mensen komen eerder de topic's bevuilen met negatieve ervaringen dan het vermelden van de positieve kanten.

Wat betreft mijn ervaring met de F3, hij voldoet voor mij echt meer dan prima! Ik had zelf geen zin om veel geld uit te geven aan een high end telefoon, maar ervaar wel de prestaties van een high end telefoon. Camera is gewoon oke voor social media, niet meer niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

m4rtyr schreef op maandag 3 januari 2022 @ 04:27:
Hoi allemaal, na deze topic eens even goed doorgespit te hebben vroeg me ik toch nog steeds af of het de moeite waard is om deze telefoon te kopen. Ik zit zelf nog met een F1 met een custom rom waar ik erg tevreden mee ben, kwa snelheid kom ik niks te kort maar heb de telefoon al bijna sinds launch en wil toch ook eens zo een fijne 120hz oled scherm meemaken. Kan iemand een klein lijstje maken met de pro's en con's van deze telefoon? De softwarebugs schrikken me goed af, ik heb mijn bestelling tot nu toe dan ook uitgesteld.

Groet
Pros: 120 Hz
Cons: ik merk niks van 120 Hz.

Dus ik zou even in de winkel kijken of het je de upgrade waard is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
zonoskar schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:30:
[...]

Pros: 120 Hz
Cons: ik merk niks van 120 Hz.

Dus ik zou even in de winkel kijken of het je de upgrade waard is 8)
Ik merk dat wel degelijk.
Mijn zoon heeft ook een f3 en laatst moest ik wat op zijn telefoon doen en ik denk, wat voelt dat ding traag aan.
Bleek dus het sherm op 60Hz te staan.
Scrollen gaat dan lang niet zo vloeiend als op 120Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
@kootje70 heb ongeveer de helft gelezen. was voornamelijk benieuwd of er bepaalde bugs zijn opgelost met de nieuwe updates.

Na een youtube video gezien te hebben dat sommige animaties "stuttery" zijn in simpele taken zoals naar je recente apps swipen schrok ik daar toch even van, hoop dat dat opgelost is met een rom update?

Bedankt iig voor de reacties

[ Voor 39% gewijzigd door m4rtyr op 03-01-2022 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Eh, naast dat 2 weken na aankoop er een barst verscheen in het glas van het camera eiland werkt nu ook de oplaadpoort halfbakken. Ik kan geen muziek meer luisteren want ik wordt dood gespammed met een of ander access ding die vraagt of je access wilt geven aan de usb c adapter.

Ik heb veel apparaten van xiaomi, maar ik benover deze aankoop toch wel erg teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-09 05:58
Aikon schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:56:

Helaas zit ik in het zelfde schuitje. Na nog nooit eerder een gebroken scherm gehad te hebben is mijn Poco vandaag ook gebarsten na een zeer ongelukkige val. Ik ben benieuwd of jij je scherm gratis hebt kunnen repareren @Aikon ? Morgen POCO eens bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
jppilot schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:48:
[...]

Helaas zit ik in het zelfde schuitje. Na nog nooit eerder een gebroken scherm gehad te hebben is mijn Poco vandaag ook gebarsten na een zeer ongelukkige val. Ik ben benieuwd of jij je scherm gratis hebt kunnen repareren @Aikon ? Morgen POCO eens bellen.
Jazeker, 2 daagjes geleden terug gekregen met gratis nieuw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThronVM
  • Laatst online: 07-09 16:02
Ik heb een issue met mijn F3 en Android auto.
Het lukt me niet om een Whatsapp bericht te dicteren. Het systeem reageert wel op de spraak opdracht ' hey Google, Whatsapp (naam)' maar daarna kan ik niets inspreken, het lijkt alsof de microfoon dan niets meer registreert.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trafico
Is de oplaadanimatie die je ziet direct nadat je de F3 aan de lader hangt ook langer te zien dan een paar seconden? Ik bedoel dus de animatie waarbij met 2 cijfers achter de komma de accu status te zien is. Vind 'm gewoon leuk en zou het langer of zelfs continue in beeld willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Trafico schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:02:
Is de oplaadanimatie die je ziet direct nadat je de F3 aan de lader hangt ook langer te zien dan een paar seconden? Ik bedoel dus de animatie waarbij met 2 cijfers achter de komma de accu status te zien is. Vind 'm gewoon leuk en zou het langer of zelfs continue in beeld willen hebben.
Je kan sowieso kiezen voor het 'altijd-aan-display' en daarin kiezen voor het scherm waarin naast de tijd ook het batterijpercentage te zien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trafico
slaay schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:50:
[...]

Je kan sowieso kiezen voor het 'altijd-aan-display' en daarin kiezen voor het scherm waarin naast de tijd ook het batterijpercentage te zien is.
Yep, heb ik ook. Maar ik vind die animatie die je ziet direct na aansluiten vd oplader gewoon nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

...

[ Voor 100% gewijzigd door J3roen op 25-01-2022 20:48 . Reden: Broekzak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
Enige wat ik nog steeds jammer vind is dat er ana een update ergens de niet storen/stil functie gepland is aangepast, waardoor je nu geen verschillende planningen meer kan maken voor stil en niet storen.

Ik kreeg ook op een gegeven moment vaak meldingen dat ik geen netwerk connectie had...heel irritant, want alles was in orde. Die melding bleef dan echter constant in beeld komen. Nu kwam ik er laatst achter na wat googlen dat toast source apps scant die in gebruik zijn. Bleek de..emlsing dus van een app te komen waar verminderde toestemmingen aanwezig waren.

Nu die melding weg is ben ik alleen maar een blije poco F3 gebruiker, wat gedwongende opvolger was van mijn mi9t die ook nog steeds een apart plekje in mijn hart heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Op mijn Poco F4 doet de rand van het touchscreen het niet goed. Long press werkt vrijwel niet, en een gewone aanraking heel slecht. Heeft iemand dit ook?

Ik heb er wel LineageOS op, dus het zou daaraan kunnen liggen. Of misschien de screen protector die er standaard op zit. Of gewoon toch het scherm. Ik heb niet echt heel veel zin om weer met ROM's te gaan knoeien, of om het screen protector eraf te trekken als ik niet weet of dat de reden is. Als het screen protector wel de reden is, trek ik hem er net zo lief af, maar als ik dat doe en het blijkt dat het het probleem niet was, vind ik dat wel zonder als het nou juist zo netjes erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:10

ronalddus

Buffalo77

Beste tweakers,

Sinds 2 weken ben ik de eigenaar van de Poco F3.
Nu heb ik een suffe vraag, maar ik kan het echt niet vinden 8)7 :

Bestaat er de mogelijk om een datalimiet in te stellen?

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
@Amanoo Je zult de F3 bedoelen. Breng hem eerst maar naar fabrieksinstellingen.

@ronalddus Zoek in instellingen op "datalimiet". Ga dan naar Data Roaming. Daar kun je de limiet instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door kootje70 op 07-02-2022 13:01 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Poco F3 5G] Levertijden & Prijzen