Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp
Werkt niet helaas.Rol-Co schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:43:
[...]
Wat bedoel je? Dat het busje van de zonnepanelenboer voor de deur staat om er nog een paar op te leggen?
Vandaag met 8 panelen extra het toch al niet bijster ambitieuze 'record' van donderdag (net) niet kunnen evenaren.
22.4kWh - 3.2kWh/kWp te Obdam.
SE5K begint bij 5.25kW af te toppen... dat dan wel getest... voor een paar seconden
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Oh jeeee aftopping!! Wel gelijk een grotere bestellen toch?Ronald schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:53:
[...]
Werkt niet helaas.
Vandaag met 8 panelen extra het toch al niet bijster ambitieuze 'record' van donderdag (net) niet kunnen evenaren.
22.4kWh - 3.2kWh/kWp te Obdam.
SE5K begint bij 5.25kW af te toppen... dat dan wel getest... voor een paar seconden
Hier vandaag 45,8 kwh - 2,8 kwh/kwp - 85% target! Kon slechter.
Weteringbrug ZO 9.900Wp — NW 6.270Wp — Totaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)
Paniek in de tent ja ;-)Gerco-M schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:01:
[...]
Oh jeeee aftopping!! Wel gelijk een grotere bestellen toch?![]()
![]()
Had "echt niet" gezien dat SE designer riep dat de max DC 6.5kW kon zijn.
Maar nee, gewoon genieten van 3x bijna 1800W het net in pompen.
Vlak na regenbui brak de zon even lekker door... Iets met koude panelen. Is het percentage boven de nominale string spanning de aftop bij SE? (Piek van 425V tegen 375V nominaal bij dit model van de SE5K)
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Alkmaar 10x325 zuid 43 graden hellingshoek
Kantoor : 48,46 kWh = 3,40 kWh / kWp
Valse start in Augustus
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Het is een begin, morgwn verwacht ik beter.
Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)
maar toch nog 50 seconden aftopping gezien vandaag
Copitano schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:29:
[...]
Kom in Hoorn niet verder dan 82% dagtarget
Dit is aftoppenGerco-M schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:01:
[...]
Oh jeeee aftopping!! Wel gelijk een grotere bestellen toch?![]()
![]()
https://pvoutput.org/intr...0855&dt=20200507&gs=3&m=0
En nee, niet zo gelaten.
https://pvoutput.org/intr...0855&dt=20200526&gs=3&m=0
[ Voor 12% gewijzigd door Rol-Co op 01-08-2021 23:09 ]
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
Over slechte maanden gesproken. Ondanks de vele regen van juli, toch maar 10 kw minder dan vorig jaar.
Professioneel Heftruck Syndroom
Eindstand 4,8 kWh/kWp in Heerhugowaard. Bij @JoKo was het nog iets beter, maar al met al goeie dag
[ Voor 43% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 02-08-2021 21:02 ]
Kantoor : 70,97 kWh = 4,98 kWh / kWp
Toch nog redelijk goede dag ondanks zaagtandgrafiek
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
Prima dagje.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Amsterdam ONNO helling 20° -> 4.00 kWh/kWp.
Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)
Zou een spiegel aan de (bakstenen) schoorsteen naast een van de panelen werken voor meer opbrengst
Dat lijkt er meer op vandaag. Maar dat zal wel niet zo blijven.
Ja, heb ik met een raam.... scheelt zeker 30WRonald schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:50:
Obdam 30kWh: 4.3kWh/kWp
Zou een spiegel aan de (bakstenen) schoorsteen naast een van de panelen werken voor meer opbrengst?
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
Laat de zon maar schijnen!
Totaal opgewekt 6444kWh
Geoffreerd obv SMA design 6088
Target behaald met 105%
Mijn jaarafrekening stemde mij ook blij met een bedrag van -180€
[ Voor 8% gewijzigd door Bo0bz op 03-08-2021 07:05 ]
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW
hmmmm , het was vanochtend even iets zonnig , nu egaal grijze deken
[ Voor 36% gewijzigd door Misterpc op 03-08-2021 10:39 ]
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
3,5 Kwh binnen en productie in de kelder zoals @Misterpc altijd zegt
Blijft glazenbol werk - we gaan het zien.
12,6 kWh binnen en in de pocket sofar voor vandaag
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |
Ik zit te googelen op muurbewolking: bestaat alleen bij de tweakersMatsuMatsu85 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:46:
@AUijtdehaag Is jullie gegund, ik sta ook bovenaan als je hem anders sorteert![]()
Tja wordt iig de slechste dag van augustus hier, met muurbewolking is er geen beginnen aan.
https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8
Welke soort is het nou?
Atm steeds meer wolken die noordelijk van mij ontstaan en bezoek brengen aan Ouddorp.
Opbrengst op ZW vrijwel gelijk aan gisteren om 15 uur, maar toen werd het zonnig. Dus die opbrengst evenaren we niet.
Ouddorp ZW 6.175 Wp — NO+ZO 7.825 Wp —Totaal 14.000 Wp
JoKo schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:58:
[...]
Ik zit te googelen op muurbewolking: bestaat alleen bij de tweakers![]()
Welke soort is het nou?https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/wolken
Atm steeds meer wolken die noordelijk van mij ontstaan en bezoek brengen aan Ouddorp.
Opbrengst op ZW vrijwel gelijk aan gisteren om 15 uur, maar toen werd het zonnig. Dus die opbrengst evenaren we niet.
Nu snap ik het, wij in Twente kunnen het gewoon nooit winnenJoKo schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:58:
[...]
Ik zit te googelen op muurbewolking: bestaat alleen bij de tweakers![]()
Welke soort is het nou?https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/wolken
Uren zonneschijn
Gemiddeld ontvangt het binnenland minder zonnestraling dan de kust. Aan de westkust en op de westelijke waddeneilanden schijnt de zon het meest. Mei is de zonnigste maand. In De Bilt schijnt de zon in mei gemiddeld 218 uur. Dat is 45 procent van de maximale daglengte.
In het voorjaar en in de zomer is het langs de kust aanmerkelijk zonniger dan in het oosten. Het relatief koude zeewater onderdrukt dan de wolkenvorming. Bij minder bewolking meten we meer globale straking en daaruit berekenen we meer uren zonneschijn.
Is mei is er tussen het noordwesten en zuidoosten van het land een vrij groot verschil in het aantal zonuren. De Waddeneilanden hebben dan zo'n 43 uur meer zon dan Zuid-Limburg. In de winter heeft het zuiden de meeste uren zonneschijn. Dit hangt samen met de maxinaal mogelijke instraling en de hoogte van de zon.
Maar jullie hebben GrolschGrolsch schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:54:
[...]
Nu snap ik het, wij in Twente kunnen het gewoon nooit winnen
Uren zonneschijn
Gemiddeld ontvangt het binnenland minder zonnestraling dan de kust. Aan de westkust en op de westelijke waddeneilanden schijnt de zon het meest. Mei is de zonnigste maand. In De Bilt schijnt de zon in mei gemiddeld 218 uur. Dat is 45 procent van de maximale daglengte.
In het voorjaar en in de zomer is het langs de kust aanmerkelijk zonniger dan in het oosten. Het relatief koude zeewater onderdrukt dan de wolkenvorming. Bij minder bewolking meten we meer globale straking en daaruit berekenen we meer uren zonneschijn.
Is mei is er tussen het noordwesten en zuidoosten van het land een vrij groot verschil in het aantal zonuren. De Waddeneilanden hebben dan zo'n 43 uur meer zon dan Zuid-Limburg. In de winter heeft het zuiden de meeste uren zonneschijn. Dit hangt samen met de maxinaal mogelijke instraling en de hoogte van de zon.
Gelukkig wel, als we daar genoeg van drinken gaat de zon vanzelf (een keer) schijnen
En zie je het verschil niet meer als je er genoeg op hebGrolsch schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:03:
[...]
Gelukkig wel, als we daar genoeg van drinken gaat de zon vanzelf (een keer) schijnen
https://pvoutput.org/comp...&sid=52772&sid1=59535&t=m
Dat is gelukkig niet alleen bewolking verschil, maar ook hellingshoek en schaduwJoKo schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:05:
[...]
En zie je het verschil niet meer als je er genoeg op heb![]()
https://pvoutput.org/comp...&sid=52772&sid1=59535&t=m
Kantoor : 43,89 kWh = 3,08 kWh / kWp
Hele matige dag
Ik zie 2 gele strepen op pagina 1 staan bij mij
1 ervan is ZW: bijna 33 kWh, wat dan 5,3 Wh/Wp is.
Totaal vandaag 68,5 kWh.
Leeuwarden : 20,8 kWh / 5,25 kwp = 4Wh/Wp
[ Voor 10% gewijzigd door frissie op 03-08-2021 21:18 ]
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
@MatsuMatsu85 lag de hele dag als een sluwe vos op de loer, wetende dat hij een sterke eindsprint heeft... Helaas hield de muurbewolking te lang stand en kon @MatsuMatsu85 de achterstand op @Ronald niet meer inlopen.
3.5kWh/kWp - 24.4kWh... Valt nog mee.
En het begon vanochtend nog wel zo aardig... alleen was daar om 9.30 weer de bowolking, heb nog twee momentjes gezien dat de zon er even kort doorheen prikte.
Weteringbrug ZO 9.900Wp — NW 6.270Wp — Totaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)
In totaal zo'n 10 minuten en 50 seconden aftopping (met een resolutie van 10 sec)
Toch nog even mijn "natte vinger schatting" van minder dan 1 kWh / maand aftopping per paneel over 1 maand uitgezocht: ik zag over juli in totaal 10,41 uur aftopping. Lastig om de precieze hoeveelheid aftopping in kWh te bepalen omdat je niet weet hoe veel je kwijt raakt op ieder moment. Als ik de afgeplatte curve tussen de oogharen door extrapoleer dan kom ik uit op zo'n maximaal 20 tot 60W / paneel (met name afhankelijk van de temperatuur en wind), als ik dan een gemiddelde aanneem van 40 watt (lijkt ruim omdat de 20-60 watt het maximum is van de curve) dan kom ik uit op zo'n 0,417 kWh/paneel, ofwel zo'n 9 cent per paneel per maand (voor de maand juli, mits je mag salderen).
Overigens zie je die aftopping in juli dus alleen op de koelere dagen waarbij er wisselende bewolking is. Op de volledig zonnige dagen is er dus geen aftopping vanwege de hogere paneel temperaturen. Hoewel het verlies dus niet geheel is te verwaarlozen beschouw ik een verlies van minder dan 1% in een maand als juli niet als een mismatch tussen paneel vermogen (365 Wp) en max inverter vermogen (300 W). Wellicht laat april meer verontrustende cijfers zien, we gaan het beleven
Disclaimer: dit is natuurlijk geen algemene conclusie, maar van toepassing op mijn systeem met oriëntatie zoals aangegeven in mijn signature en voor de omstandigheden over juli
[ Voor 8% gewijzigd door Batilan op 03-08-2021 23:44 ]
Als je één paneel voorziet van een zwaardere micro dan ben je pas echt aan het testen....Batilan schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:28:
Emmeloord vandaag 2,90 Wh/Wp, niet zo interessant dus.
In totaal zo'n 10 minuten en 50 seconden aftopping (met een resolutie van 10 sec)
Toch nog even mijn "natte vinger schatting" van minder dan 1 kWh / maand aftopping per paneel over 1 maand uitgezocht: ik zag over juli in totaal 10,41 uur aftopping. Lastig om de precieze hoeveelheid aftopping in kWh te bepalen omdat je niet weet hoe veel je kwijt raakt op ieder moment. Als ik de afgeplatte curve tussen de oogharen door extrapoleer dan kom ik uit op zo'n maximaal 20 tot 60W / paneel (met name afhankelijk van de temperatuur en wind), als ik dan een gemiddelde aanneem van 40 watt (lijkt ruim omdat de 20-60 watt het maximum is van de curve) dan kom ik uit op zo'n 0,417 kWh/paneel, ofwel zo'n 9 cent per paneel per maand (voor de maand juli, mits je mag salderen).
Overigens zie je die aftopping in juli dus alleen op de koelere dagen waarbij er wisselende bewolking is. Op de volledig zonnige dagen is er dus geen aftopping vanwege de hogere paneel temperaturen. Hoewel het verlies dus niet geheel is te verwaarlozen beschouw ik een verlies van minder dan 1% in een maand als juli niet als een mismatch tussen paneel vermogen (365 Wp) en max inverter vermogen (300 W). Wellicht laat april meer verontrustende cijfers zien, we gaan het beleven![]()
Disclaimer: dit is natuurlijk geen algemene conclusie, maar van toepassing op mijn systeem met oriëntatie zoals aangegeven in mijn signature en voor de omstandigheden over juli
1 PVoutput . Dongen NB
Ik overwoog inderdaad ook nog een Enphase iq7a. Alleen bederft dan de benodigde Envoy de prijs. Ik kan nu ook al een hoop 'testen', maar zoals @Rol-Co ook al schreef, zijn het meest bevindingen die je ook al "uit de boekjes" kunt halen. Er kan echter niets op tegen praktijkervaringen, dat blijft toch het beste hangen.reneeke1970 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:48:
[...]
Als je één paneel voorziet van een zwaardere micro dan ben je pas echt aan het testen....
Simpel kWh meter tussen beide omvormers en je weet het.Batilan schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:19:
[...]
Ik overwoog inderdaad ook nog een Enphase iq7a. Alleen bederft dan de benodigde Envoy de prijs. Ik kan nu ook al een hoop 'testen', maar zoals @Rol-Co ook al schreef, zijn het meest bevindingen die je ook al "uit de boekjes" kunt halen. Er kan echter niets op tegen praktijkervaringen, dat blijft toch het beste hangen.
Wat je in boekjes kunt vinden en wat ze hier roepen komt niet van data waarbij panelen of liever systemen naast elkaar liggen op hetzelfde dak.
Ik heb geen zuid panelen anders deed ik het....
1 PVoutput . Dongen NB
Da's waar. Die kWh meter heb ik al. Misschien toch maar eens een iq7a aanschaffen dan. Alleen jammer dat die ook maar tot 340W gaat 🤨Ik mis dan wel de I-dc, V-dc en T . Maar dat is allemaal bijzaak en vooral leuk voor de grafieken 🙂 hoewel ik wel wat onverklaarde inzakkers van V-dc zie met ong. 1/3 zonder schaduw op de panelen 🤔reneeke1970 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:23:
[...]
Simpel kWh meter tussen beide omvormers en je weet het.
Wat je in boekjes kunt vinden en wat ze hier roepen komt niet van data waarbij panelen of liever systemen naast elkaar liggen op hetzelfde dak.
Ik heb geen zuid panelen anders deed ik het....
[ Voor 3% gewijzigd door Batilan op 04-08-2021 08:35 ]
Zie ik ook wel eens, meestal met laag vermogen.Batilan schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:33:
[...]
Da's waar. Die kWh meter heb ik al. Misschien toch maar eens een iq7a aanschaffen dan. Ik mis dan wel de I-dc, V-dc en T . Maar dat is allemaal bijzaak en vooral leuk voor de grafieken 🙂 hoewel ik wel wat onverklaarde inzakkers van V-dc zie met ong. 1/3 zonder schaduw op de panelen 🤔
Mppt foutje denk...
1 PVoutput . Dongen NB
https://www.meteo.be/nl/info/weerwoorden/convectie
5 km verderop hebben ze er last van. https://pvoutput.org/comp...35&sid1=69284&dt=20210804
Plopperdeplop.....de wolken schieten als paddestoelen omhoog en plaatselijk veel neerslag.
En dan merk je dat het extra vervelend is dat ik nog geen Noord-Oost set heb, vanochtend was het nog vrij helder
[ Voor 25% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 04-08-2021 12:54 ]
De gemiste top is slechts een deel van het verhaal. Je compenseerd doorgaans ook nog een deel van het verlies door een omvormer die efficienter werkt. maarja meten is wetenBatilan schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:28:
Emmeloord vandaag 2,90 Wh/Wp, niet zo interessant dus.
Overigens zie je die aftopping in juli dus alleen op de koelere dagen waarbij er wisselende bewolking is. Op de volledig zonnige dagen is er dus geen aftopping vanwege de hogere paneel temperaturen. Hoewel het verlies dus niet geheel is te verwaarlozen beschouw ik een verlies van minder dan 1% in een maand als juli niet als een mismatch tussen paneel vermogen (365 Wp) en max inverter vermogen (300 W). Wellicht laat april meer verontrustende cijfers zien, we gaan het beleven![]()
Tja, waar liggen de prio’s. De geldboom is al gebruikt voor een airco bij jou. Misschien kun je moeders de vrouw nu overtuigen.....geen buitenlandse vakantie.....dus NO volleggen.MatsuMatsu85 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:39:
@JoKo Nou hier ontstaat toch langzaamaan echt weer muurbewolking elke stukje blauw wordt langzaam opgevuld, gaat weer lastig worden. Afwachten maar weer, verwacht er weinig van...
En dan merk je dat het extra vervelend is dat ik nog geen Noord-Oost set heb, vanochtend was het nog vrij helder
Ieder jaar dat ze eerder liggen profiteer je nog van de salderingsregeling. En je kunt s’ochtends al bijverwarmen met de airco met je zelf opgewekte stroom. Win win.
Ben blij dat ik 2 jaar geleden het roer omgegooid heb en all electric ben gegaan. Kost een paar centen, 14 kWp, inductie, warmtepomp en warmtepompboiler maar nu lach ik wel. 800/900 euro per jaar terug van Greenchoice zolang de saldering aanhoudt en spaar momenteel 2150 euro uit aan energiekosten. Nog 3-4 jaar en break-even. De gasprijs zal harder stijgen dan de stroomprijs. Gas kost al 88 cent.
Nu de waf nog.....
Ontopic......nog steeds strakblauw...en 24.074kWh - 3.077kWh/kW binnen op NO
Plopperplop hier
[ Voor 13% gewijzigd door JoKo op 04-08-2021 19:01 ]
2,3 kWh/kWp binnen...
[ Voor 39% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 04-08-2021 14:54 ]
Momenteel bijna 20 kWh binnen en pro rata op 110% voor de maand.... maar de maand is ook nog lang!
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |
Plop bewolking dus
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
ZW bleef wel achter met 90 %.
Maar gelukkig hebben we panelen die ook de andere kant uit kijken.
https://pvoutput.org/comp...35&sid1=64899&dt=20210804
Totaal vandaag 58.468kWh 4.176kWh/kW
ZO: 32.043kWh - 5.563kWh/kWp
NO: 13.983kWh - 3.641kWh/kWp
Helaas komt inmiddels weer meer schaduw op mijn NO set door het huis van de buren.
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Totaal. 39.222kWh 4.609kWh/kW
PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....
4.25kWh/kWp vandaag... net geen 30kWh in totaal...
Amsterdam ONNO helling 20° -> 4.29 kWh/kWp.
Tot 11:30 onbewolkt, daarna wat wisselende bewolking waardoor de aftopping begon,in totaal 38 minuten, helaas was dat afgelopen vanaf 14:30 toen de "muurbewolking" het echt overnam
(spel-checker ziet liever muurbewerking, moet toch echt eens in de van Dale
Binnenkort ook maar eens targets gaan stellen, nog een item erbij om me druk over te maken
Kijk nu al uit naar de tweede meter in januari..
1 PVoutput . Dongen NB
Kantoor : 74,39 kWh = 5,22 kWh / kWp
Mooie dag.
Helaas van 12-14 uur een heel dik wolkendek waardoor parabool een enorme deuk kreeg
Plus dat jaar aan stroomkosten vermeden, dat is ook een xxx bedrag.reneeke1970 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:47:
Ondanks het slechte jaar heeft de eerste meter alvast 1172 euro in het laadje gebracht voor de eerste 8000+ kWh terug levering....
Kijk nu al uit naar de tweede meter in januari..
Goede dag, 4kWh meer dan gisteren 4,11 kWh/kWp.
[ Voor 6% gewijzigd door Rol-Co op 04-08-2021 22:00 ]
19,94kWh= 5,54kWh/kWp en in de top 50 van Tweakers team.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ja ongeveer 1900 euro met voormalig gas erbij wat nu elektrische is gewordenRol-Co schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:57:
[...]
Plus dat jaar aan stroomkosten vermeden, dat is ook een xxx bedrag.
Goede dag, 4kWh meer dan gisteren 4,11 kWh/kWp.
1 PVoutput . Dongen NB
productie loopt momenteel maar zo zo met deze dagen.
[ Voor 83% gewijzigd door pietervh op 04-08-2021 22:34 ]
Alhoewel een paar mooiere dagen wel lekker is om een buffertje te hebben.
Zowaar ligt de maand op target voor met 104%!
Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld voor productiemededelingen, ter vergelijk.
Het is geen algemeen PV topic, dat vind je hier: Topicreeks: Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)
/f/image/DNtQEXUWaFe4rEFK96JVOGaU.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VZBusKffHSv4bfQuFFqVOf3V.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/WOfYzHFkddk9RnrL8Lr9K46G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X9NaDREo2N1vS454YhMgpqgd.jpg?f=fotoalbum_large)