Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Terug naar vandaag ehhh, inmiddels gisteren
Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp
Maart 2021 nog niet voorbij.. nog 17 kWh nodig. Om gelijk te komen met juli 2020 moet ik nog 236 kWh (= 43 kWh/kWp) en dat zou betekenen dat ik gemiddeld per dag 5,37 kWh/kWp zou moete halen… dat gaat hem denk ik niet worden dus ook Q3 2021 komt slecht uit de startblokken.
Los van de tegenvallende opwek bij slecht weer heb ik vanaf nu vakantie… dus het mag van mij wel iets minder wolken zijn
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
er was zon in de vroege ochtend maar nu melk witte lucht .
[ Voor 15% gewijzigd door Misterpc op 24-07-2021 09:29 ]
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
4 Kwh binnen...
Het regent ook niet hard genoeg om de panelen lekker schoon te spoelen.
Maart nog altijd niet voorbij
Scheelt toch veel die langere dage......
Mijn setup: Omvormer 1: 12x330wp 3960wp ZO + 6x330wp 1980WP NW - Omvormer 2: 6x370wp 2220wp ZW Totaal 8160wp Locatie Zuid-Limburg Bunde
Krijg je een cadeautje is het weer niet goed.MatsuMatsu85 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:53:
Helaas de bewolking uit het Zuiden is er al weerAls het prachtig is in het Zuiden duurt het altijd eeuwen voordat in het Noorden de zon komt, gister pas 20:00, maar als dan bewolking uit het Zuiden komt is het als de bliksem in het Noord-Westen...
4 Kwh binnen...
[ Voor 27% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 24-07-2021 14:29 ]
Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp
Dus wat denk je dan, gewoon nog niet hè! #failWilke schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:38:
Net voor de grap eens gekeken, maar ik ben maart nog niet eens voorbij. Morgen misschien.
Linkje: https://pvoutput.org/list.jsp?userid=89401
o wat erg...Wilke schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:38:
[...]
Net voor de grap eens gekeken, maar ik ben maart nog niet eens voorbij. Morgen misschien.
Linkje: https://pvoutput.org/list.jsp?userid=89401
hier nog ca 70 kWh na ook april voorbij
All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1
= gemidddeld 2.897 kWh +/- 151 kWh std. dev. (1130 Wh/Wp) Wh/Wp Omnik
gemiddeld ca. 1140 Wh/Wp vlgs. productie kWh-meter meterkast
jaartarget staat nu op 1135 Wh/Wp
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Alkmaar 10x325 zuid 43 graden hellingshoek
ben nu al enkele weken aan het vergelijken.
het max wat ik per dag haal is 12.95KwH
12 panelen 320WP volledig op het zuiden gericht onder 10 graden.
grafieken ook vaak onregelmatig hier en daar een enkele dag wat echt een mooie regelmatig curve heeft zonder pieken en dalen.
vandaag bijvoorbeeld maar een 2.23KwH gehaald
Huis : 34,12 kWh = 3,61 kWh / kWp964C2 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:25:
[...]
@Quad Mijn thuissetje moet het echt van de ochtend hebben doordat die Oostgericht is
Nou, de ochtenden dit voorjaar en zomer zijn dus meestal RUK![]()
Kantoor is ZZW zonder schaduw en is dus beter vergelijkbaar met jouw set
Kantoor : 52,44 kWh = 3,68 kWh / kWp
@Quad
Vandaag was de ochtend iets minder slecht dan gisteren en dat zie je dan ook direct in de resultaten.
Vanavond spoelbeurt voor de panelen
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Maar het gaat niet hard genoeg. Wel goed voor de plantjes.964C2 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:04:
[...]
Huis : 34,12 kWh = 3,61 kWh / kWp
Kantoor : 52,44 kWh = 3,68 kWh / kWp
@Quad
Vandaag was de ochtend iets minder slecht dan gisteren en dat zie je dan ook direct in de resultaten.
Vanavond spoelbeurt voor de panelen
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Heb sinds een maand een bronpomp op 21 meter diepte met heel veel sproeiers dus de tuin zal hier nooit meer klagen over te weinig water. Voor mij mag de zon gewoon iedere dag volop schijnen om de pomp van stroom te voorzienQuad schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:06:
[...]
Maar het gaat niet hard genoeg. Wel goed voor de plantjes.
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Zeker, het was hier slechter.MatsuMatsu85 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:31:
3,08 kWh/kWp in Heerhugowaard. Kan slechter denk ik zo
Amsterdam ONNO helling 20° -> 2.90 kWh/kWp.
Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)
We vergelijken hier meestal in kWh/kWp, dat is het makkelijkste te vergelijken met de verschillende systeem groottes.Philtjens schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:01:
wat is een normaal gemiddelde opbrengst te noemen per dag ?
grafieken ook vaak onregelmatig hier en daar een enkele dag wat echt een mooie regelmatig curve heeft zonder pieken en dalen.
Als je een zeer regelmatige grafiek hebt met een parabool vorming dan is het een heel goede dag, zonder bewolking. Dat is dan zo ongeveer het maximum wat je systeem kan doen op dit moment. Wat wat dipjes er bij heb je wat meer bewolking. En minder opbrengst.
Of zoals vandaag, alleen maar bewolking en de derde slechtste dag van Juli
Hier in Weteringbrug vandaag een opbrengst van 30,6 kwh - 1,9 kwh/kwp
Midden in de zomer overdag schakelt de meterkast over op grijze stroom zodat ik aan het werk kan blijven. Dat is even afzien hoor
Weteringbrug ZO 9.900Wp — NW 6.270Wp — Totaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)
Tot een uur of 13:00 ging het goed en daarna hebben de wolken weer gewonnen van de zon.
Als je op de dag van maximale opbrengst een mooie curve had en je hebt geen of weinig schaduw dan lijkt me dat erg laag:12x320Wp = 3,84kWp, max opbrengst van 12,95 kWh geeft een kWh/kWp factor van 3,37. Ook je laagste score van 2,23 kWh geeft een factor van 0,58 wat ook onwaarschijnlijk laag is voor juli (maar niet onmogelijk).Philtjens schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:01:
Met een set op zuid zonder al te veel schaduw moet je m.i. op een mooie dag in juli nog een dikke 5 a 6 kunnen halen bij een 'normaal' gedimensioneerde omvormer. Er wordt hier zelfs af en toe een 7 gemeld.
Op de dagen met bewolking is het natuurlijk maar helemaal afhankelijk van de mate van bewolking wat voor kWh/kWp je haalt. In juli was mijn laagste kWh/kWp score een 1,21 (15-7) en de hoogste score een 6,3 (17-7), maar natuurlijk weer helemaal afhankelijk van het weer ter plaatse.
Hoe heb je de opbrengst gemeten? Rechtstreeks vanuit je omvormer, of met een kWh meter op je PV groep? Je hebt verder geen gebruikers op die groep? Ik neem aan dat je niet (alleen) kijkt naar teruglevering aan het net via je slimme meter?
Je hellingshoek van 10 graden is niet ideaal, maar in de zomer periode (relatief dicht bij de langste dag) nog niet zo slecht. Richting de winter zal dat vanwege de lage zonnestand meer (negatieve) invloed hebben.
Wellicht ook interessant je curves eens te posten, wellicht kunnen de ervaringsdeskundigen hier er iets aan aflezen.
[ Voor 13% gewijzigd door Batilan op 24-07-2021 23:33 ]
Ik vond het zelf ook niet zo heel hoog.Batilan schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 23:18:
[...]
Als je op de dag van maximale opbrengst een mooie curve had en je hebt geen of weinig schaduw dan lijkt me dat erg laag:12x320Wp = 3,84kWp, max opbrengst van 12,95 kWh geeft een kWh/kWp factor van 3,37.
Met een set op zuid zonder al te veel schaduw moet je m.i. in juli nog een dikke 5 a 6 kunnen halen bij een 'normaal' gedimensioneerde omvormer. Er wordt hier zelfs af en toe een 7 gemeld.
Op de dagen met bewolking is het natuurlijk maar helemaal afhankelijk van de mate van bewolking wat voor kWh/kWp je haalt. In juli was mijn laagste kWh/kWp score een 1,21 (15-7) en de hoogste score een 6,3 (17-7), maar natuurlijk weer helemaal afhankelijk van het weer ter plaatse.
Hoe heb je de opbrengst gemeten? Rechtstreeks vanuit je omvormer, of met een kWh meter op je PV groep? Je hebt verder geen gebruikers op die groep? Ik neem aan dat je niet (alleen) kijkt naar teruglevering aan het net via je slimme meter?
Je hellingshoek van 10 graden is niet ideaal, maar in de zomer periode (relatief dicht bij de langste dag) nog niet zo slecht. Richting de winter zal dat vanwege de lage zonnestand meer (negatieve) invloed hebben.
Heb er ook niet zoveel kennis van maar volgens de verkoper moet ik op jaarbasis altijd een 4000+ KwH kunnen opwekken.
We hebben nergens schaduw enkel een schoorsteen bijna in het midden van het dak maar daar hebben we rekening mee gehouden met de plaatsing van de panelen zie foto bijlage. (Schoorsteen staat op 2de rij tussen panelen in is niet getekend )
Hebben ook gekozen voor een SMA sunnyboy 3.0 wat ook een relatief goede schadu manegement zou moeten hebben dus denk ook niet dat het probleem hieraan zou kunnen liggen dan ?
Ik heb nog een oude domme analoge meter wat kan terug draaien dus hier houd men geen rekening met eventueel eigen verbruik heb geen KwH meter tussenstaan dus word direct via app doorgestuurd van omvormer
/f/image/ymJmryrulvsldtlVgXPGtFzC.png?f=fotoalbum_large)
is het plaatje van de grafiek niet van 1 string?Philtjens schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 23:34:
[...]
Ik vond het zelf ook niet zo heel hoog.
Heb er ook niet zoveel kennis van maar volgens de verkoper moet ik op jaarbasis altijd een 4000+ KwH kunnen opwekken.
We hebben nergens schaduw enkel een schoorsteen bijna in het midden van het dak maar daar hebben we rekening mee gehouden met de plaatsing van de panelen zie foto bijlage. (Schoorsteen staat op 2de rij tussen panelen in is niet getekend )
Hebben ook gekozen voor een SMA sunnyboy 3.0 wat ook een relatief goede schadu manegement zou moeten hebben dus denk ook niet dat het probleem hieraan zou kunnen liggen dan ?
Ik heb nog een oude domme analoge meter wat kan terug draaien dus hier houd men geen rekening met eventueel eigen verbruik heb geen KwH meter tussenstaan dus word direct via app doorgestuurd van omvormer [Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat zou een goede verklaring kunnen zijn idd: Aangenomen dat er 2 strings van 6 panelen zijn zouden de min/max cijfers mooi overeenkomen met die ik vermeld heb (wat natuurlijk toeval is, maar de ordegrootte van de getallen wordt dan veel waarschijnlijker / normaler).twain4me schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 23:38:
[...]
is het plaatje van de grafiek niet van 1 string?
De panelen liggen hier gericht op ongeveer WZZW, ook onder 10 graden en met alleen schaduw van de schoorsteen. In mei (toen is het aangesloten) was de opbrengst gemiddeld 4,4 kWh/kW, in juni 5,0 en deze maand tot nu toe 4,4. Met panelen pal op het zuiden gericht zou de opbrengst nog wat hoger moeten zijn.Philtjens schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:01:
-dit hangt natuurlijk ook van de locatie af, die is hier ruim 20 km van de Noordzee.
[ Voor 5% gewijzigd door antidote op 25-07-2021 01:25 ]
Gisteren 12.000 kWh = 3.478 kWh/kWp
Prorata voor Juli nu op 95%, vanochtend werd ik nat op de fiets naar het werk dus nog geen zon gezien.
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
Hoe kan ik dit terug vinden of controleren ?twain4me schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 23:38:
[...]
is het plaatje van de grafiek niet van 1 string?
ik heb geen appPhiltjens schreef op zondag 25 juli 2021 @ 08:58:
[...]
Hoe kan ik dit terug vinden of controleren ?
maar als je inlogged op de omvormer kan je het zien aan de stringspanning en het aantal strings
onder de omvormer kan je fisiek kijken of je 1 of 2 strings hebt (2 of 4 solar kabels)
https://00.00.00.00/#/smartView (00.00.00.00 = ip adrs van de omvormer)
Kijk eerst hoeveel snoeren er in je omvormer gaan. Op de foto zie je bij mij dus 2 stringen aangesloten.Philtjens schreef op zondag 25 juli 2021 @ 08:58:
[...]
Hoe kan ik dit terug vinden of controleren ?
Ouddorp ZW 6.175 Wp — NO+ZO 7.825 Wp —Totaal 14.000 Wp
Denk inderdaad dan 2 strings heb ook 4 kabels alleen in de app kan ik nergens iets vinden over strings ?JoKo schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:11:
[...]
Kijk eerst hoeveel snoeren er in je omvormer gaan. Op de foto zie je bij mij dus 2 stringen aangesloten.
[Afbeelding]
Meestal worden ze genoemd als pv1 en pv2,kunt ook afzonderlijk voltage en ampère aflezen van de stringen.Philtjens schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:26:
[...]
Denk inderdaad dan 2 strings heb ook 4 kabels alleen in de app kan ik nergens iets vinden over strings ? [Afbeelding]
Zal me niet verbazen als er bij eentje plus en min verwisseld is met al deze zwarte kabels...
Je grafiek lijkt maar de helft van het vermogen, tenzij je panelen op een noord dak liggen
1 PVoutput . Dongen NB
ik gebruik zelf de app van sunny design hierzelf staat niet veel in heb zelf ook al wat rondgezocht ?reneeke1970 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:54:
[...]
Meestal worden ze genoemd als pv1 en pv2,kunt ook afzonderlijk voltage en ampère aflezen van de stringen.
Zal me niet verbazen als er bij eentje plus en min verwisseld is met al deze zwarte kabels...
Je grafiek lijkt maar de helft van het vermogen, tenzij je panelen op een noord dak liggen
ik moet ook wel zeggen ben er ook niet bekend mee en veel kennis van zonnepanelen heb ik ook totaal niet .
mijn ligging van panelen is latitude 51.0988937
longitude 5.7779731
kan ook nergens wat vinden van 1 string of 2 in de app.
misschien best eens bellen met de installateur misschien hiervoor om te kijken als er ergens wat is misgelopen ?
Heb er niet heel veel verstand vanPhiltjens schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:01:
[...]
ik gebruik zelf de app van sunny design hierzelf staat niet veel in heb zelf ook al wat rondgezocht ?
ik moet ook wel zeggen ben er ook niet bekend mee en veel kennis van zonnepanelen heb ik ook totaal niet .
mijn ligging van panelen is latitude 51.0988937
longitude 5.7779731
kan ook nergens wat vinden van 1 string of 2 in de app.
misschien best eens bellen met de installateur misschien hiervoor om te kijken als er ergens wat is misgelopen ?
https://www.sma-benelux.c...ie-in-sunny-explorer.html
Hebben ze in t oosten geen satellietbeelden?Misterpc schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:17:
Gisteren in Aalten 15.7 KWh = 2.7 KWh/KWp was niet veel , nu schijnt de zon weer voor wat het waard is .
Knalblauw bij jou, de komende uren ook nog.
Hier ist maar matig aan de linkse kant van NL.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Meer panelen lost dat wasmachine probleempje ook op.Misterpc schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:08:
@JoKo de eerste wolken (witte) zijn er alweer , maar het gaat vandaag wel aardig tot nu toe en de wasmachine draait erop itt gisteren want toen was het niet veel ...
Ik heb "het probleempje" opgelost met ca. 10 kWp zonnedelen van de lokale energiecoöperatie.Rol-Co schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:18:
[...]
Meer panelen lost dat wasmachine probleempje ook op.
Zij leggen in ieder geval de komende jaren geen "windeieren".
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Aandelen brengt meer op...dunklefaser schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:23:
[...]
Ik heb "het probleempje" opgelost met ca. 10 kWp zonnedelen van de lokale energiecoöperatie.
1 PVoutput . Dongen NB
Uiteraard! En bitcoin en opties en turbo's etc.
Je moet je (wind)eieren niet in een mandje leggen heb ik gehoord.
Geen grote winsten ook vind ik, dan liever eigen dak vol, zelf regelen, zelf in de hand en kosten het zelfde of minder.dunklefaser schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:23:
[...]
Ik heb "het probleempje" opgelost met ca. 10 kWp zonnedelen van de lokale energiecoöperatie.
Nou ja - in 2018 heb ik in feite € 0,71/Wp betaald voor de eerste 6,37 kWp (ook met dank aan de provincialse aanschafsubsidie van 20%) en verder geen omkijken naar!
De jaarlijkse opbrengst is met dank aan de SDE+ subsidie voor 15 +1 jaar gegarandeerd.
En de reale opbrengst is gelukkig nog een stuk hoger:
Voorbeeld: Voor 2020 een cash-flow van € 600 op een netto investering van € 4500 (6,37 kWp).
De t.v.t. is ca. 7,5 jaar.
De installatie is wel compleet verzekerd en de afnemer van de stroom wil natuurlijk ook een voordeeltje hebben.
Dit kan je idd. niet echt vergelijken met op je eigen dak klimmen, zelf regelen etc.,
maar heel veel mensen betalen voor hun installatie dan ook iets veel meer, tenminste als ik zo naar de offertes hier en in mijn directe omgeving op dit moment kijk. Just my 2cts
Nee is teveel risico, gewoon lage risico aandelen, tien tot 15 procent per jaar is beter dan buitenlandse investeerders sponseren en misschien paar honderd euro opleveren na tien jaar pas, eerder niet terug betaalddunklefaser schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:30:
[...]
Uiteraard! En bitcoin en opties en turbo's etc.
Je moet je (wind)eieren niet in een mandje leggen heb ik gehoord.
1 PVoutput . Dongen NB
Misschien reken ik verkeerd maar bij een bedrag van 1,- per Wp zou je 4500Wp kunnen laten leggen wat 990,- per jaar op brengt voor 10 jaar (levensduur omvormer) is 9900,- .
Geen onderhoud of service kosten, verzekeringen.
Toch 1/3 meer in dat geval.
Je rekent verkeerd, tenminste als het niet je eigen, vaak beperkt, dakoppervlak is.Rol-Co schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:09:
@dunklefaser
Misschien reken ik verkeerd maar bij een bedrag van 1,- per Wp zou je 4500Wp kunnen laten leggen wat 990,- per jaar op brengt voor 10 jaar (levensduur omvormer) is 9900,- .
Geen onderhoud of service kosten, verzekeringen.
Toch 1/3 meer in dat geval.
Ieder voordeel hept z'n nadeel (J.C.)
[ Voor 5% gewijzigd door dunklefaser op 25-07-2021 16:20 ]
Ik stuur wel ff regen en onweer.MatsuMatsu85 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:26:
Tjonge jonge wat is dit dan voor zooi![]()
[Afbeelding]
Ff 12 mm mogen ontvangen daarnet.
Blauwe lucht weer onderweg.
Voor de rest gaat het hier goed in Wijchen op zuid - en ook wij hebben onze ups en downs.
Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)
Wil best ruilen, hier moet het licht aan...ArjoK schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:12:
Ja hoor en dan nu ineens wel wat blauws in de lucht...pfff heb ik yoch niets meer aan 😩
1 PVoutput . Dongen NB
Best goed toch? Ik kom niet verder dan 93% en staat echt niet wild hoog.MatsuMatsu85 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:42:
4 kWh/kWp in Heerhugowaard. Best tevreden mee, uurtje zon van 16:00-17:00 heeft de dag gered. Pro rata 102,56% zal nog wel zakken de komende dagen. Het zal een wonder zijn als het maand target gehaald wordt...
Ah dat intex pompje is geen verbruik kan ik je vertellen, echt slechts een paar watt.MatsuMatsu85 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:53:
@Rol-Co Ja zeker tevreden mee. Die van mij staat wel uitdagend zelfs met schaduw, maar hoop volgend jaar toch echt op beter weer. Nog amper in zwembad gelegen en dat ding maar pompen
Staat hier ook 24/7 aan maar maak me meer zorgen om de filters, die zijn 10x zo duur als die stroomkosten en komen niet van het dak.
Huis : 45,64 kWh = 4,83 kWh / kWp
Kantoor : 82,69 kWh = 5,80 kWh / kWp
[ Voor 5% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 25-07-2021 21:34 ]
Dat is wel heel erg duur. Ik koop in Zuid Frankrijk altijd een 10 liter emmer chloorshock voor iets van € 25 en daar doe je wel 3-4 jaar mee.MatsuMatsu85 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:34:
@Rol-Co Klopt, navul 4 pack chloortabletten is al 25 euro. Elke week 1 dan nog Filter ADat tikt idd harder aan. Maar wel al 2 maanden super helder strak blauw water (om naar te kijken)
Ken je niet iemand die op vakantie gaat naar ' La Douce France' en dat mee kan nemen ?
Is daar veel goedkoper omdat bijna iedereen een zwembad heeft daar aan de Rivièra.
Totdat je er een 3kWh zwembadverwarming tussen zet.Rol-Co schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:27:
Ah dat intex pompje is geen verbruik kan ik je vertellen, echt slechts een paar watt.
Het werkt wel heerlijk trouwens...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
8000WP op Z-W & 1800WP op Z
Vandaag 41,9 kwh - 2,6 kwh/kwp
Pro rata nu de maand op 91%
Weteringbrug ZO 9.900Wp — NW 6.270Wp — Totaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)
Amsterdam ONNO helling 20° -> 3.11 kWh/kWp.
Nope, heb een greenline 5kW wp maar gebruik hem nooit.hoevenpe schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:47:
[...]
Totdat je er een 3kWh zwembadverwarming tussen zet.
Het werkt wel heerlijk trouwens...
@MatsuMatsu85
Tabletten in belgie, hele emmer.
Ontopic
40kWh vandaag, geen topper maar beter dan nog geen 20, die dagen waren er ook in juli.
Matsumatsu heb zoietsSnoekieboe schreef op zondag 25 juli 2021 @ 22:08:
Zouden er al waterpanelen zijn?
JoKo in "Het grote "jouw productie" topic - Deel 7"
Net aan dagtarget op ZW : 28.372kWh 4.595kWh/kW
Totaal 56 kWh.
Heerlijk af en toe die korte uitstapjes in t topic 😆👍
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Totaal 45,2kWh met 8,8kWp panelen
Den Bosch gisteren 25/07: 45,2kWh voor 5,13 kWh/kWp 22x400 ZZO helling 7°
Als het de rest van de maand redelijk zonnig blijft zou ik het maandtarget nog moeten kunnen halen.
[offtopic] Nu eerst het zwembad afvullen met warm water en dan straks lekker plonzen, hier is het weekend[offtopic\]
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
Dit moet wel het slechtste voorjaar en zomer ooit zijn.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
EDIT: Inmiddels april voorbij
[ Voor 33% gewijzigd door Copitano op 26-07-2021 12:15 ]
Komt met bakken uit de lucht, panelen weer brandschoon
[ Voor 81% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 26-07-2021 13:45 ]
Doe je goed, mijn april is 3.99kWh/kWp per dag gemiddeld, juli 3,77kWh/kWp, dus die loopt wel achter..Copitano schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:35:
Gisteren 32,75 kWh of 3,8 kWh/kWp.
EDIT: Inmiddels april voorbij
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Kan wel 2de zwembad opzetten, dies zo gevuld
[ Voor 12% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 26-07-2021 15:09 ]
Net ff lekker geluncht in het zonnetje in EdamMatsuMatsu85 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:24:
Lkr 71W op prime time@Copitano Jij hebt perfect weer zie ik
20km uit elkaar...
Komt met bakken uit de lucht, panelen weer brandschoon
On topic: 30 kWh binnen. 3,5 kWh/kWp. Gaat inderdaad best lekker.
En april was hier niet eens slechtQuad schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:33:
[...]
Doe je goed, mijn april is 3.99kWh/kWp per dag gemiddeld, juli 3,77kWh/kWp, dus die loopt wel achter..
Zat die boven de 100 dan, niks te klagen dan: hier de hele maand nog niet boven de 90% gezien überhaupt! En gisteren eindelijk de opbrengst van maart ingehaald.MatsuMatsu85 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:49:
Poh zit vandaag weer in de hoek waar de klappen vallen non stop onweer en regen, was blijkbaar aan de beurt al weer ff geleden. Pro onder de 100% gezakt zal geen verassing zijn...
Kan wel 2de zwembad opzetten, dies zo gevuld
Ben al dat noodweer wel helemaal beu, elke dag staat het nieuws er vol mee. Mensen in Limburg tot eind van het jaar niet terug in hun huis, wat een ellende allemaal...
[ Voor 29% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 26-07-2021 20:13 ]
Vandaag 11,6 kWh = 3,63 kWh/kWp
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Amsterdam ONNO helling 20° -> 3.95 kWh/kWp.
Kantoor : 76,95 kWh = 5,40 kWh / kWp
Ik ben tevreden
Desondanks een score van 4,63kWh/kWp, prima!
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Helaas goed voorspeld eind juni met 85/95 % in het vooruitzicht.
88,88 % op moment van schrijven.
Uitkijken naar de volgend maand maar weer
Jul 19 903.363kWh 4.719kWh/kW
Jul 20 890.523kWh 4.652kWh/kW
Jul 21 667.297kWh 4.002kWh/kW
Vandaag word nog minder als het zo bewolkt blijft denk ik.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld voor productiemededelingen, ter vergelijk.
Het is geen algemeen PV topic, dat vind je hier: Topicreeks: Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)
/f/image/DMw4fn9L7JI0TiQV8KQSrGW0.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4CDjhBzeyqV7ASY4RveKb7aB.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/uk6BV5qJrAjst0VwJXj1AAkS.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/muTYIni3agTYU8ThQToa3V5x.jpg?f=fotoalbum_large)