Omg hebben ze Noor er in gelaten 🤯. Echt slechtste verraders ever
De keuze van Billy... Hij verdenkt de broers, maar noemt Betty bij de ronde tafel. Je wil toch juist nu een verrader eruit krijgen (aangezien volgende week de finale is)?
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik snap alle deelnemers niet meer. Billy en Noor grootste watjes ever.
Waardeloos mede door waardeloze verradersCrysania schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:14:
Bah!
Hoi :)
Realiteit is helaas wel dat hun lafheid beloond lijkt te worden. Vermoedelijk wordt Nathan nu vermoord en dat kan je vervolgens als verrader aangrijpen om het te verdraaien, als in: "door Nathan te vermoorden proberen ze mij verdacht te maken".Crysania schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:14:
Verder is het afwachten hoe de finale nu gespeeld gaat worden met 3 tegen 2. Ik hoop wel dat er nu een verrader in de finale belandt als afstraffing voor het laffe spel.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Echt een aflevering waar iedereen zich van de stomste kant vertoond.
Noor en billy die met de staart tussen de benen spelen.
Jordy die een dolk keihard verspilt.
Enige die ik aan de grote tafel kon waarderen was sander. Die weet dat iedereen het weet en spreekt ook Al wat meer in die taal hahah
Noor en billy die met de staart tussen de benen spelen.
Enige die ik aan de grote tafel kon waarderen was sander. Die weet dat iedereen het weet en spreekt ook Al wat meer in die taal hahah
De dolk moet je net als het schild weer inleveren, van verspilling is dus geen sprake.7Sins schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 00:10:
Mwah hij heeft Noor en Billy ook nog niet door, doordat ze hun kaarten angstvallig tegen hun borst houden.Enige die ik aan de grote tafel kon waarderen was sander. Die weet dat iedereen het weet en spreekt ook Al wat meer in die taal hahah
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik vind met name het gebrek aan inzicht in de regels frustrerend. Noor en Billy spelen het "tactisch" door de broers niet te verbannen, maar hoezo kan hun dit een voordeel op leveren dan? Het hele idee van het spel is toch verraders ontmaskeren en verbannen?
Misschien moeten ze ook nog wat verder sleutelen aan het format, want in het begin van het spel heeft het in ieder geval geen nut om een verrader eruit te werken aangezien je er dan net zo snel een nieuwe voor terug krijgt.
Misschien moeten ze ook nog wat verder sleutelen aan het format, want in het begin van het spel heeft het in ieder geval geen nut om een verrader eruit te werken aangezien je er dan net zo snel een nieuwe voor terug krijgt.
Als ze niet weten dat ze hun verdenken is dat toch juist logisch. De verraders kijken niet bij het conclaaf de aflevering van die dag eerst terug.Crysania schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:46:
Omg hebben ze Noor er in gelaten 🤯. Echt slechtste verraders ever
Je ziet als kijker ook maar 1uur van de 24uur die ze bij elkaar zitten...(En daar een deel van omdat er meerdere gesprekken gelijktijdig zijn).
Naja je zag dat ze er een vrouw uit haalden. Uiteindelijk bleek dit Pernille te zijn. Die zat juist aardig in de tas van Sander dus snap niet dat ze die er uit haalde ipv Noor (gezien ze dus een vrouw hadden gekozen)jongetje schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:43:
[...]
Als ze niet weten dat ze hun verdenken is dat toch juist logisch. De verraders kijken niet bij het conclaaf de aflevering van die dag eerst terug.
Je ziet als kijker ook maar 1uur van de 24uur die ze bij elkaar zitten...(En daar een deel van omdat er meerdere gesprekken gelijktijdig zijn).
Verder hadden ze inderdaad beter iemand met harde stem moeten pakken als Billy. Je ziet echt wel dat die bondjes maakt ook al heb je niet door dat ze op jou zitten
Eens. Het is ook onduidelijk wat er nu gaat gebeuren. In aflevering 1 had Tijl namelijk het volgende gemeld over de finale:scrappy.doo schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 07:38:
Ik vind met name het gebrek aan inzicht in de regels frustrerend. Noor en Billy spelen het "tactisch" door de broers niet te verbannen, maar hoezo kan hun dit een voordeel op leveren dan? Het hele idee van het spel is toch verraders ontmaskeren en verbannen?
In de aflevering van gisteren zei hij dat de overgebleven spelers de finale hadden bereikt op 1 na, de persoon die nog vermoord wordt. Dan zou het dus al klaar zijn en gaat het zilver sowieso naar de verraders. Indien Tijl halve finale had gezegd was het logischer geweest, dan was er blijkbaar nog een kans geweest voor de getrouwen om één of meerdere verraders eruit te gooien (wat ook het geval blijkt te zijn gezien de vooruitblik). Voorheen was de finale ook altijd met 3 spelers, dus het lijkt wel of ze met de regels aan het freestylen zijn.Laguna schreef op woensdag 5 april 2023 @ 00:29:
[...]
Er hoeft nu maar 1 verrader in de finale te komen waardoor al het zilver naar de verrader gaat. Ook goed dat dit aangepast is, zo voorkom je immers dat getrouwen bondjes gaan sluiten met verraders. De getrouwen winnen dus alleen indien er geen verrader in de finale terechtkomt.
Moeten ze volgende week niet nog iemand verbannen, ergens middenin de aflevering? Ik dacht dat dit zo was met vorige seizoenen.Laguna schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:07:
[...]
Eens. Het is ook onduidelijk wat er nu gaat gebeuren. In aflevering 1 had Tijl namelijk het volgende gemeld over de finale:
[...]
In de aflevering van gisteren zei hij dat de overgebleven spelers de finale hadden bereikt op 1 na, de persoon die nog vermoord wordt. Dan zou het dus al klaar zijn en gaat het zilver sowieso naar de verraders. Indien Tijl halve finale had gezegd was het logischer geweest, dan was er blijkbaar nog een kans geweest voor de getrouwen om één of meerdere verraders eruit te gooien (wat ook het geval blijkt te zijn gezien de vooruitblik). Voorheen was de finale ook altijd met 3 spelers, dus het lijkt wel of ze met de regels aan het freestylen zijn.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Dan nog er zijn 2 verraders dus dan is er altijd nog 1 overRobinNL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:28:
[...]
Moeten ze volgende week niet nog iemand verbannen, ergens middenin de aflevering? Ik dacht dat dit zo was met vorige seizoenen.
Dat gaf ik al aan in mijn bericht. Het gaat mij om de regels en wat Tijl daarover zei. Wat wordt er nu verstaan onder de finale, dat hoort gewoon duidelijk te zijn. Het klopt nu niet met wat er gezegd wordt.RobinNL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:28:
[...]
Moeten ze volgende week niet nog iemand verbannen, ergens middenin de aflevering? Ik dacht dat dit zo was met vorige seizoenen.
Daarbij in het seizoen van vorig jaar met Stefano waren er in de laatste aflevering nog 5 spelers over, waarbij er in die aflevering nog 1 werd vermoord en 1 werd verbannen, waarna de resterende 3 het zilver konden delen. Nu zijn er nog 6 spelers over, waarvan er nog 1 wordt vermoord. Dat is dus 1 teveel om na verbanning met 3 over te blijven. Er wordt geloof ik ook geen moord meer gepleegd, dus wat gaat er nu gebeuren om tot 3 te komen? Simpelweg nog 2 mensen laten verbannen zou wel echt een bedroevend einde zijn.
[Voor 38% gewijzigd door Laguna op 29-04-2023 21:01]
Gisteren weer een aflevering gekeken en daar is na streak van 3 verraders, helaas weer een getrouwde weggestemd.
spoiler:
Sander heeft er na onze mening goed aan gedaan om zijn broer over te halen, wel een knullige fout om Ferri te vermoorden terwijl ze wisten dat hij in de wapenkamer was geweest. Wat met veel geluk er toch nog voor zorgt dat er een geweldige draai komt tussen de getrouwen en er daardoor een getrouwe word weggestemd en Jessie het veld mag verlaten.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
@Laguna goed punt, allicht had de regie door dat zowel Sander als Jordi erg verdacht zijn (eigenlijk zou iedereen bij een ronde tafel na het aanhoren van de argumenten) wel voor de broers gestemd hebben en heeft de regie besloten om dit oz te doen? Anders zou nu Jordy vermoord zijn en volgende aflevering Sander en hadden de getrouwen sowieso al gewonnen.
Vind het ook vreemd hoor.
Verder blijft dit programma echt leuk tot de laatste twee/drie afleveringen vind ik. Meestal zijn de verraders wel bekend bij de getouwen maar tonen ze het nog niet om niet vermoord te worden 's nachts. Ik weet ook niet hoe het anders kan eerlijk gezegd.
Maar zo'n Nathan bijvoorbeeld, die is nu echt kansloos terwijl hij wel "eerlijk" speelt. Dat doen Noor en Dans ook wel maar heb ik toch wat meer moeite mee
Vind het ook vreemd hoor.
Verder blijft dit programma echt leuk tot de laatste twee/drie afleveringen vind ik. Meestal zijn de verraders wel bekend bij de getouwen maar tonen ze het nog niet om niet vermoord te worden 's nachts. Ik weet ook niet hoe het anders kan eerlijk gezegd.
Maar zo'n Nathan bijvoorbeeld, die is nu echt kansloos terwijl hij wel "eerlijk" speelt. Dat doen Noor en Dans ook wel maar heb ik toch wat meer moeite mee

Slecht seizoen. Alles is nu ook al gespeeld, er werd nog iets gezegd over een dolk van volgende week.. ik denk dat dat een poging is van de regie om het spannend te maken?
Maar het enige wat mogelijk is is dat het 3-3 wordt.. Noor, Billy en Chahid gaan voor de broers. En niemand gaat zijn stem veranderen want (terecht) overtuigd van eigen gelijk.. dus dan zou het vast lopen.
Ik denk dat het voor de kijkers spannend gemaakt gaat worden wie de dolk krijgt maar dat die maar naar 1 partij mag gaan van de regie..
Ik kijk al uit naar de borstklopperij van Billy..

Maar het enige wat mogelijk is is dat het 3-3 wordt.. Noor, Billy en Chahid gaan voor de broers. En niemand gaat zijn stem veranderen want (terecht) overtuigd van eigen gelijk.. dus dan zou het vast lopen.
Ik denk dat het voor de kijkers spannend gemaakt gaat worden wie de dolk krijgt maar dat die maar naar 1 partij mag gaan van de regie..
Ik kijk al uit naar de borstklopperij van Billy..

[Voor 5% gewijzigd door Vuvuzela op 01-05-2023 12:09]
I served in a company of heroes.
Uiteraard is dat een bewuste keuze, maar ze hebben bij die eetopdracht niet echt hun best gedaan om de ingrediënten correct te bereiden. Ik heb een groot deel van die dingen ook wel eens gegeten en meestal met veel plezier. Maar niet zoals het daar op tafel kwam natuurlijk.
@Lapa Ze maken het gewoon zo onappetijtelijk mogelijk, anders zal iedereen wel nee zeggen op het eten.
Extra dolken ook nog....
Eitje voor de verraders zo
Hoop toch op de getrouwen
Eitje voor de verraders zo

Het zou beide kanten op kunnen. Het ligt er maar net aan wat ze hebben onthouden.Shadow_Agent schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:46:
Extra dolken ook nog....
Eitje voor de verraders zo![]()
Die verkeerde kant op geeft je wel een verrader op een presenteerblaadje. Heeft wel alleen Khalid wat aan de rest gaat niets meer veranderen.Shadow_Agent schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:46:
Extra dolken ook nog....
Eitje voor de verraders zo![]()
Moet zeggen is eerste seizoen dat ik kijk maar ook de laatste. Wil nu ff weten hoe het afloopt maar de afleveringen zouden ook in 15 minuten kunnen. Die spellen kan mij echt aan mn reet roesten en duurt allemaal veel te lang
[Voor 24% gewijzigd door Crysania op 05-05-2023 20:50]
Wat een kutseizoen dreigt dit te worden zeg...
Man man man, die Chahid nu ineens op Noor?
[Voor 3% gewijzigd door Shadow_Agent op 05-05-2023 21:45]
Niet te vroeg roepen he, wat je van tevoren ziet hoeft niet altijd zo te zijnShadow_Agent schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:09:

De regie spoilt nooit het echte.. dat heb ik ondertussen ook wel door 😅Shadow_Agent schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:09:
Ik verwacht 3-1.Crysania schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:30:
Wat nu als het 2-2 is?
Opnieuw onderhandelen? Geen idee eigenlijk.
Maar tussen 21:45 en 21:50u begint het volgende programma, dus de kans is klein denk ik.
LoL Jordy had het al opgegeven door op Khalid te stemmen 😅RobinNL schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:37:
[...]
Opnieuw onderhandelen? Geen idee eigenlijk.
Maar tussen 21:45 en 21:50u begint het volgende programma, dus de kans is klein denk ik.
Jordy
wat een bizarre actie
Maar super dat ze gewonnen hebben!

Shadow_Agent schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:09:
Wat een contrast zeg hahaShadow_Agent schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:44:
Jordywat een bizarre actie
![]()

Schraal seizoen en wat zijn die Noor en Billy stelletje zwakke droeftoeters. Weken geleden hadden ze al verraders kunnen wippen maar nee hoor lekker met de massa mee en 0 ruggengraat.
Aflevering Afgezet.
Jmmr dat grijze muizen winnen. Moeten ze toch maar wat meer sleutelen aan format.
Aflevering Afgezet.
Jmmr dat grijze muizen winnen. Moeten ze toch maar wat meer sleutelen aan format.
[Voor 23% gewijzigd door Henvar op 05-05-2023 22:08]
Dit is helaas werkelijkheid geworden. Wat een teleurstellend voorspelbaar einde is het nu geworden. Ik had graag gezien dat het zwakke spel (bewust andere getrouwen verbannen) van de resterende getrouwen zou worden afgestraft. Dat ze nu alsnog 2 kansen kregen om de verraders eruit te spelen was echt een enorme domper.Laguna schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:49:
Simpelweg nog 2 mensen laten verbannen zou wel echt een bedroevend einde zijn.
Laf spel is nu onterecht beloond.
[Voor 3% gewijzigd door Laguna op 05-05-2023 22:48]
Eens, de finale was echt zwak. Komt ook door de zwakke verraders. Die maakten 0 kans doordat sowieso twee getrouwen al een paar dagen wisten dat de broers verraders waren.
Vond vooral Jordy enorm vervelend eerlijk gezegd. Sander vanaf het begin ook al, maar door zn actie om Katinka eruit te krijgen kreeg hij enig respect en waardering.
Al met al vind het spel de laatste twee afleveringen niets aan eigenlijk. Weet ook niet hoe het beter kan eerlijk gezegd. De kans dat verraders winnen is erg klein
Vond vooral Jordy enorm vervelend eerlijk gezegd. Sander vanaf het begin ook al, maar door zn actie om Katinka eruit te krijgen kreeg hij enig respect en waardering.
Al met al vind het spel de laatste twee afleveringen niets aan eigenlijk. Weet ook niet hoe het beter kan eerlijk gezegd. De kans dat verraders winnen is erg klein
Waaat?!!! Noor en Billy zijn de enige die het spel slim spelen (zie Ferri en Nathan). Het is een teleurstellend seizoen vanwege de zeer zwakke en voorspelbare Sander. Hij kreeg het in zijn bol na de verbanning van Maria en Katinka.Henvar schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 22:07:
Schraal seizoen en wat zijn die Noor en Billy stelletje zwakke droeftoeters. Weken geleden hadden ze al verraders kunnen wippen maar nee hoor lekker met de massa mee en 0 ruggengraat.
Klopt ja, zwakke verraders en laffe getrouwen.Shadow_Agent schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 23:07:
Eens, de finale was echt zwak. Komt ook door de zwakke verraders. Die maakten 0 kans doordat sowieso twee getrouwen al een paar dagen wisten dat de broers verraders waren.
Het kan beter door de spelregels beter uit te werken en ze consequent na te leven. Nu is het iedere keer weer anders en lijkt het wel alsof ze tijdens het verloop van het spel improviseren.
Jij ziet het als slim ik zie het als laf, immers ze hadden makkelijk andere getrouwen kunnen meekrijgen en dan hadden ze al eerder een verrader kunnen verbannen ipv een getrouwe. Enkel Chahid heeft het van de 3 winnaars vrij eervol gespeeld.Mog schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 23:37:
[...]
Waaat?!!! Noor en Billy zijn de enige die het spel slim spelen (zie Ferri en Nathan). Het is een teleurstellend seizoen vanwege de zeer zwakke en voorspelbare Sander. Hij kreeg het in zijn bol na de verbanning van Maria en Katinka.
Ook al was Sander geen bijster goeie verrader, ik ben hem nog steeds dankbaar voor het elimineren van Maria en Katinka, onuitstaanbare figuren.
[Voor 33% gewijzigd door Laguna op 06-05-2023 00:23]
Eens al had ik echt een hekel aan die Katinka dus blij dat hij haar wipte.Mog schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 23:37:
[...]
Waaat?!!! Noor en Billy zijn de enige die het spel slim spelen (zie Ferri en Nathan). Het is een teleurstellend seizoen vanwege de zeer zwakke en voorspelbare Sander. Hij kreeg het in zijn bol na de verbanning van Maria en Katinka.
Je broer mede verrader maken is gewoon dom. Je moet dan juist afspreken om elkaar niet te spreken als verrader en zo 2 groepen creëren die niet verraders vs getrouwen is.
Billy en Noor speelde het richting finale slim voor hun al hadden ze ook 1 eerder alvast kunnen verbannen (al heeft dat risico om vermoord te worden). Dit soort gedrag zorgt er wel voor dat toekomstige seizoenen niet beter worden. Waarom verraders verbannen? Er komen toch nieuwe. Je kunt ze beter in je bondje hebben richting finale
Noor en Billy speelde niet slim. Ze speelde helemaal niet en pas aan eind kreeg Noor praatjes. En die Billy zat elke keer te roepen “ongelofelijk dat ik niet vermoord bent” hoewel hij zelf 0 keer is genoemd aan tafel. Die maakte zichzelf ook maar wat wijs dat hij zo goed bezig was.Mog schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 23:37:
[...]
Dus ja “leuk” dat zij het zilver hebben, maar slim? Nee gewoon makke, laffe schapen.
Hopelijk volgend seizoen met onbekende mensen meer vuurwerk want met BN’ers blijft het vooral een imago issue en lekker vriendjes met elkaar blijven

Blijkbaar is niet spelen dus slim spelen. Te veel aandacht vragen is risico op vermoorden snachts.Henvar schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 12:11:
[...]
Noor en Billy speelde niet slim. Ze speelde helemaal niet en pas aan eind kreeg Noor praatjes. En die Billy zat elke keer te roepen “ongelofelijk dat ik niet vermoord bent” hoewel hij zelf 0 keer is genoemd aan tafel. Die maakte zichzelf ook maar wat wijs dat hij zo goed bezig was.
Dus ja “leuk” dat zij het zilver hebben, maar slim? Nee gewoon makke, laffe schapen.
Hopelijk volgend seizoen met onbekende mensen meer vuurwerk want met BN’ers blijft het vooral een imago issue en lekker vriendjes met elkaar blijven
Je kunt natuurlijk wel mensen proberen te manipuleren zodat die het voortouw voor jou nemen dat hebben ze ook niet veel gedaan.
Uiteindelijk hebben ze wel geluk gehad. De dolk was 100% de doorslag anders hadden ze de verraders gewonnen
Dolk was helemaal niet doorslaggevend
Jordy Noor 2x
Sander Noor
Chahid Sander
Noor Sander
Billy Sander (2x)
4-3
Zonder dolk was het 3-2 geweest
Dus je kunt doen dolk wegstrepen.
Vraag mij trouwens af wat er gebeurd zou zijn bij een gelijkspel?
Sowieso een dolk in de finale sloeg nergens op
Edit: ik snap wat je bedoelt nu
dolk voor de getrouwen was dat idd 
Jordy Noor 2x
Sander Noor
Chahid Sander
Noor Sander
Billy Sander (2x)
4-3
Zonder dolk was het 3-2 geweest
Dus je kunt doen dolk wegstrepen.
Vraag mij trouwens af wat er gebeurd zou zijn bij een gelijkspel?
Sowieso een dolk in de finale sloeg nergens op

Edit: ik snap wat je bedoelt nu

[Voor 10% gewijzigd door Shadow_Agent op 06-05-2023 12:35]
Finale UK
Niet lezen als je nog gaat kijken!!
spoiler:
WAT EEN FINALE!
Dit willen we zien! Echt fucking goed! Wilf die zn medeverrader voor de bus gooit maar die vervolgens bij zn pleidooi/afscheid nog even wat hints dropt. Hannah en Aaron helemaal flabbergasted achterlatend en dan Wilf helemaal uit z'n emotionele plaat

Dit willen we zien! Echt fucking goed! Wilf die zn medeverrader voor de bus gooit maar die vervolgens bij zn pleidooi/afscheid nog even wat hints dropt. Hannah en Aaron helemaal flabbergasted achterlatend en dan Wilf helemaal uit z'n emotionele plaat

[Voor 5% gewijzigd door Shadow_Agent op 06-05-2023 13:28]
Zoals Noor in de aflevering zijn "soms is je mond houden het spel spelen". Zij hebben (als enige) de messen geslepen en rustig afgewacht. Het is niet het spectaculairst, dat ben ik met je eens. Maar het doel van het spel is het zilver winnen, en dat hebben ze goed gedaan.Henvar schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 12:11:
Noor en Billy speelde niet slim. Ze speelde helemaal niet en pas aan eind kreeg Noor praatjes. En die Billy zat elke keer te roepen “ongelofelijk dat ik niet vermoord bent” hoewel hij zelf 0 keer is genoemd aan tafel. Die maakte zichzelf ook maar wat wijs dat hij zo goed bezig was.
Verder is het gewoon een zeer matig seizoen. Dat er liefst 5 verraders zijn verbannen zegt alles over de kwaliteit. Het liefst zie ik dit spel ook met onbekende mensen.
Door het slechte presteren van de verraders leek het alsof de regie zich te veel met het spel ging bemoeien. Meer dolken en rare montage (verzwijgen dat Billy ook een dolk had, de volgorde van de ronde tafel, een Chahid die opeens begint te twijfelen etc.) om het kunstmatig spannend te houden.
[Voor 15% gewijzigd door Mog op 06-05-2023 13:47]
Shadow_Agent schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 12:52:
Finale UK
spoiler:WAT EEN FINALE!
![]()
spoiler:
Persoonlijk vond ik dat wel echt een trieste actie van Kieran, dat zou ook niet moeten mogen vanuit het regelement. Wat heeft die Kieran nou voor nuttigs bijgedragen aan dat hele seizoen..
Wat een k..finale. Twee dolken... Het gaat ook geen drol helpen om het te spelen met onbekende Nederlanders. De format klopt gewoon niet. Er zal nog aardig wat playtesting moeten plaatsvinden om de boel interessanter te maken. Daarnaast zal de screening wat mij betreft nog wel even wat beter mogen kijken naar wie er meedoen. Wat een brandhout dit seizoen...
darkdesign schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 23:18:
[...]
spoiler:Persoonlijk vond ik dat wel echt een trieste actie van Kieran, dat zou ook niet moeten mogen vanuit het regelement. Wat heeft die Kieran nou voor nuttigs bijgedragen aan dat hele seizoen..
spoiler:
ik snap je punt en deels mee eens ook wel. Ik was ook geen fan van Kieran eerlijk gezegd. Maar goed, Wilfred gooide ook twee medeverraders onder de bus voor eigen gewin. Hij wilde ook Kieran opofferen voor het zilver ondanks hun afspraak. Dus ja, dat kan natuurlijk back fireren.
Eens wel met kritiek op het format. Het eerste deel is altijd super vind ik. Gekonkel, onduidelijkheid, meelopers. Na grofweg de helft van het seizoen zijn de eerste verraders bekend bij de eerste bondgenoten maar die zeggen niets want anders ben je weg. Vervolgens vliegt er een verrader uit en wordt er een getrouwe gerecruteerd die negen van de tien snel ontmaskert wordt. Er worden nog wat verraders weggewerkt naar de laatste aflevering toe om daarna de getrouwen te laten winnen..Gormenghast schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:24:
Wat een k..finale. Twee dolken... Het gaat ook geen drol helpen om het te spelen met onbekende Nederlanders. De format klopt gewoon niet. Er zal nog aardig wat playtesting moeten plaatsvinden om de boel interessanter te maken. Daarnaast zal de screening wat mij betreft nog wel even wat beter mogen kijken naar wie er meedoen. Wat een brandhout dit seizoen...
Ik kreeg sterk het idee dat de regie dit seizoen extra zn best deed om Sander en Jordy nog een kans te geven door twee dolken te introduceren in de laatste aflevering maar helaas voor de programmamakers pakte ook Billy een dolk.
Ik weet ook niet hoe het format verbeterd kan worden. De laatste twee afleveringen zijn vaak de slechtste en meest anti climax IMO.
Het is gewoon zo dat er zoveel kandidaten inzitten dat het gewoon (te) lang duurt. Ook is het in tegenstelling tot De Mol gewoon wat tijd vulling om die spelletjes te doen.Shadow_Agent schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:40:
[...]
Ik weet ook niet hoe het format verbeterd kan worden. De laatste twee afleveringen zijn vaak de slechtste en meest anti climax IMO.
Daarbij noemde iemand hier al dat als de verraders meteen ontmaskerd worden dat er eindeloos nieuwe verraders worden gekozen omdat het anders na 3 afleveringen is afgelopen.
Wat een finale! Wat hebben de getrouwen het ontzettend goed gedaan, Noor was heel scherp en slim dat ze zolang onder de radar bleef.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
(FTFY)Crysania schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:38:
LoL Jordy had het al opgegeven door op Khalid Chahid te stemmen 😅

Hier bij de laatste ronde tafel had Jordy nog een poging kunnen doen om zichtzelf te redden;
Hij zich namelijk tegen Sander uit kunnen spreken,
Zeggen dat Sander elke keer blijkbaar zijn mede-verraders eruit had gestemd om zelf over te blijven. Daarbij te melden dat Sander in de vorige ronde (een-na-laatste ronde tafel) aangaf 99,99% zeker te zijn van Noor als verrader. Dus Sander daar wellicht het plan had om mede-verrader Noor er nog net uit te werken, daarmee iets van goodwill te kweken en toch nog als enige verrader over te blijven...
Had nog een laatste optie geweest voor Jordy,
maar ik had 'm al zo slim niet meer ingeschat om dat te bedenken (zeker niet op dat moment nog)

Toch mee eens hoor...G_Dragon schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:26:
Wat een finale! Wat hebben de getrouwen het ontzettend goed gedaan, Noor was heel scherp en slim dat ze zolang onder de radar bleef.
Winnen = winnen
en als je dat doet door wellicht wat minder hard te roepen en meer onder de radar te blijven, dan heb je alsnog gewoon gewonnen... en het goed gedaan!
[Voor 19% gewijzigd door Chillz op 08-05-2023 09:57]
Leeg - Sinds 20180907
De verraders moeten een betere kans krijgen.
Ik denk dat de verraders ten eerste niet bekend gemaakt moeten worden tijdens de eerste raadsvergadering. Of in elk geval even een moment moeten krijgen om zich te herpakken. Dit seizoen zag je dat Sander er bijna direct aan onderdoor ging omdat iedereen tegelijk weer de ogen op deed.
Wat mogelijk een interessant optie zou zijn is om twee groepjes verraders van twee spelers te maken die alleen bij de verrader van het eigen groepje bekend zijn. Het aantal spelers omhoog naar twintig en twee moorden per dag (ieder clubje één) en één verbanning. In principe verlies je daarmee drie spelers per dag gedurende minstens twee dagen maar waarschijnlijk een dag of drie vier.
Voor de kijkers is één clubje verraders bekend maar het andere clubje is onbekend. Hiermee kan de kijker zich identificeren met de verraders maar zit er ook nog een onbekende factor in. En op die manier kan ook een verrader worden vermoord. Daarnaast wordt het daardoor onvoorspelbaar. Als er maar één persoon wordt vermoord. Is één groepje verraders al helemaal weg? Is er een schild gebruikt? Hebben ze dezelfde persoon vermoord?
Dat gedoe met die wapenkamer voegt op dit moment ook niets toe. De dolk is niet één keer belangrijk geweest. Wat mij betreft krijgt iedereen één dolk en één schild die ze voorafgaand aan de vergadering aan de staf moeten overhandigen. Op die manier kan tijdens een vergadering tijdens het stemmen plotseling meerdere dolken tevoorschijn komen waarmee de stemronde flink beïnvloed kan worden. Het schild moet voor de nacht (in het geheim) worden gebruikt. Zowel schild als dolk mag aan een andere speler worden overhandigt.
De wapenkamer wordt niet een wapenkamer maar de kluis. Hier kan de beste speler (van een spel) één zilverstaaf veilig stellen voor hem/haar. Daarnaast kan er gestemd worden na de verbanning voor een speler die ook één staaf veilig mag stellen. Hiermee loont het tenminste de moeite om je actief op te stellen tijdens spellen en vergaderingen.
Goed, een paar ideetjes, zo maar even opkomende.. En zo zijn er vast nog wel een paar goede ideeën te vinden die de format interessanter kunnen maken. Want ondank mijn kritiek vind ik het idee achter het programma wel tof en zou ik het graag tot een succes zien uitgroeien.
Ik denk dat de verraders ten eerste niet bekend gemaakt moeten worden tijdens de eerste raadsvergadering. Of in elk geval even een moment moeten krijgen om zich te herpakken. Dit seizoen zag je dat Sander er bijna direct aan onderdoor ging omdat iedereen tegelijk weer de ogen op deed.
Wat mogelijk een interessant optie zou zijn is om twee groepjes verraders van twee spelers te maken die alleen bij de verrader van het eigen groepje bekend zijn. Het aantal spelers omhoog naar twintig en twee moorden per dag (ieder clubje één) en één verbanning. In principe verlies je daarmee drie spelers per dag gedurende minstens twee dagen maar waarschijnlijk een dag of drie vier.
Voor de kijkers is één clubje verraders bekend maar het andere clubje is onbekend. Hiermee kan de kijker zich identificeren met de verraders maar zit er ook nog een onbekende factor in. En op die manier kan ook een verrader worden vermoord. Daarnaast wordt het daardoor onvoorspelbaar. Als er maar één persoon wordt vermoord. Is één groepje verraders al helemaal weg? Is er een schild gebruikt? Hebben ze dezelfde persoon vermoord?
Dat gedoe met die wapenkamer voegt op dit moment ook niets toe. De dolk is niet één keer belangrijk geweest. Wat mij betreft krijgt iedereen één dolk en één schild die ze voorafgaand aan de vergadering aan de staf moeten overhandigen. Op die manier kan tijdens een vergadering tijdens het stemmen plotseling meerdere dolken tevoorschijn komen waarmee de stemronde flink beïnvloed kan worden. Het schild moet voor de nacht (in het geheim) worden gebruikt. Zowel schild als dolk mag aan een andere speler worden overhandigt.
De wapenkamer wordt niet een wapenkamer maar de kluis. Hier kan de beste speler (van een spel) één zilverstaaf veilig stellen voor hem/haar. Daarnaast kan er gestemd worden na de verbanning voor een speler die ook één staaf veilig mag stellen. Hiermee loont het tenminste de moeite om je actief op te stellen tijdens spellen en vergaderingen.
Goed, een paar ideetjes, zo maar even opkomende.. En zo zijn er vast nog wel een paar goede ideeën te vinden die de format interessanter kunnen maken. Want ondank mijn kritiek vind ik het idee achter het programma wel tof en zou ik het graag tot een succes zien uitgroeien.
Maar dan moet je ook voordat de stemmen bekend zijn gemaakt aangeven of je de dolk wilt inzetten wat mij betreft. Nu kun je kijken hoe de stem ronde gaat en als je als een van de laatste bent kunt je alsnog de dolk wel of niet inzetten afhankelijk hoe het loopt. Zeker omdat de regie het "spannend" wilt maken en die met de dolk nu pas achteraan zet met bekend maken van de stemmen.
Inmiddels ook Traitors USA op Videoland. Zelfde locatie én opdrachten als de UK versie, maar dan met plastic fantastic Americans!
Dat was een optie geweest, maar dan had Jordy in de ronde ervoor al anders moeten reageren toen Sander bekend maakte dat hij een verrader was. Sander had het immers altijd ontkend tegen hem. Nu was het gewoon heel duidelijk dat ze als verraders samenspeelden.Chillz schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:55:
[...]
Hier bij de laatste ronde tafel had Jordy nog een poging kunnen doen om zichtzelf te redden;
Hij zich namelijk tegen Sander uit kunnen spreken,
Zeggen dat Sander elke keer blijkbaar zijn mede-verraders eruit had gestemd om zelf over te blijven. Daarbij te melden dat Sander in de vorige ronde (een-na-laatste ronde tafel) aangaf 99,99% zeker te zijn van Noor als verrader. Dus Sander daar wellicht het plan had om mede-verrader Noor er nog net uit te werken, daarmee iets van goodwill te kweken en toch nog als enige verrader over te blijven...
Had nog een laatste optie geweest voor Jordy,
maar ik had 'm al zo slim niet meer ingeschat om dat te bedenken (zeker niet op dat moment nog)
Mijn vrouw kijkt de Verraders en ik kijk regelmatig mee. Ik ben het er mee eens dat het format niet klopt en verbetert moet worden. Wat ideeën:
Haal nog nadrukkelijker inspiratie uit Weerwolven van Wakkerdam en voeg meer rollen toe om het interessant te maken.
Zorg dat de spellen overdag er (meer) toe doen. Haal hier inspiratie uit WIDM waar de verraders een iets andere opdracht of beloning krijgen zodat daar ook informatie uit te halen is.
Ten slotte, een probleem wat Weerwolven van Wakkerdam ook heeft is dat opvallen betekent dat je uit het spel gaat en niet wint. Introduceer een incentive voor spelers om zich te openen en aan te vallen.
Haal nog nadrukkelijker inspiratie uit Weerwolven van Wakkerdam en voeg meer rollen toe om het interessant te maken.
Zorg dat de spellen overdag er (meer) toe doen. Haal hier inspiratie uit WIDM waar de verraders een iets andere opdracht of beloning krijgen zodat daar ook informatie uit te halen is.
Ten slotte, een probleem wat Weerwolven van Wakkerdam ook heeft is dat opvallen betekent dat je uit het spel gaat en niet wint. Introduceer een incentive voor spelers om zich te openen en aan te vallen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Interview van 10 min met Billy, Jordy en Sander
https://www.rtlboulevard....ns-zilver-realitea-zilver
Best wel interessant voor diegene die dit programma hebben gevolgd. Schept ook wel ander licht op een aantal zaken. Aantal punten:
- Bondje tussen Sander, Noor, Jordy, Billy en Nathan was al ontstaan vóórdat er verraders gekozen waren, maar is door de productie zolang mogelijk verborgen gehouden
- Kiezen van de verraders door Tijl duurde misschien wel een half uur. Sander werd als laatste gekozen en iets van 10 seconden later gingen de blinddoeken af. Sander had dus als enige weinig tijd om het even te verwerken, wat zijn meer zenuwachtige gedrag misschien kan verklaren
- Zoals iedereen vermoedde: Jordy had het inderdaad direct door dat Sander verrader was. Hij kon het echter sowieso niet over zijn hart krijgen om direct in de eerste ronde tegen zijn broer te stemmen.
- Nadat Jan het veld had geruimd, had Jordy tegen zijn broer gezegd dat hij erbij moest, terwijl het op tv leek alsof hij er door werd overvallen toen hij ‘gechanteerd’ werd
- Finale was niet alleen maar geknetter, maar de positieve teksten zijn er (grotendeels) uitgeknipt
- Ruzie tussen Sander en Katinka was dusdanig dat het eigenlijk pas twee dagen voor de eerste uitzending is bijgelegd
- Het prijzengeld is verdeeld onder alle (halve?) finalisten.
https://www.rtlboulevard....ns-zilver-realitea-zilver
Best wel interessant voor diegene die dit programma hebben gevolgd. Schept ook wel ander licht op een aantal zaken. Aantal punten:
- Bondje tussen Sander, Noor, Jordy, Billy en Nathan was al ontstaan vóórdat er verraders gekozen waren, maar is door de productie zolang mogelijk verborgen gehouden
- Kiezen van de verraders door Tijl duurde misschien wel een half uur. Sander werd als laatste gekozen en iets van 10 seconden later gingen de blinddoeken af. Sander had dus als enige weinig tijd om het even te verwerken, wat zijn meer zenuwachtige gedrag misschien kan verklaren
- Zoals iedereen vermoedde: Jordy had het inderdaad direct door dat Sander verrader was. Hij kon het echter sowieso niet over zijn hart krijgen om direct in de eerste ronde tegen zijn broer te stemmen.
- Nadat Jan het veld had geruimd, had Jordy tegen zijn broer gezegd dat hij erbij moest, terwijl het op tv leek alsof hij er door werd overvallen toen hij ‘gechanteerd’ werd
- Finale was niet alleen maar geknetter, maar de positieve teksten zijn er (grotendeels) uitgeknipt
- Ruzie tussen Sander en Katinka was dusdanig dat het eigenlijk pas twee dagen voor de eerste uitzending is bijgelegd
- Het prijzengeld is verdeeld onder alle (halve?) finalisten.
twee broers uitnodigen en dan verwachten dat ze elkaar niet gaan helpen EN dan ook nog één verrader maken... heel slim! Niet echt dus. Jordy vond ik sowieso een enorm irritant mannetje en Sander eerlijk gezegd ook maar krijgt enig krediet voor z'n aanval en verbanning voor Katinka.
Jordy en Sander hebben gewoon het hele seizoen onder één hoedje gespeeld en vanaf het begin stond vast: wij gaan gezamelijk naar de finale. De medeverraders moeten hoe dan ook het veld ruimen. Ook als Sander wel goed met z'n medeverraders op zou kunnen schieten ben ik ervan overtuigd dat hij hun uiteindelijk ook onder bus gegooid zou hebben.
Dat ze het geld delen nadien vind ik opzich niet zo'n ramp zolang maar wel gespeeld wordt om de overwinning. Met BN'ers en "influencers" heb ik daar altijd bedenkingen bij omdat voor hun zo lang mogelijk in het spel zijn en dus zo lang en veel mogelijk op TV zijn het allerbelangrijkste is.
Daarom liever ook met totaal onbekenden.
Jordy en Sander hebben gewoon het hele seizoen onder één hoedje gespeeld en vanaf het begin stond vast: wij gaan gezamelijk naar de finale. De medeverraders moeten hoe dan ook het veld ruimen. Ook als Sander wel goed met z'n medeverraders op zou kunnen schieten ben ik ervan overtuigd dat hij hun uiteindelijk ook onder bus gegooid zou hebben.
Dat ze het geld delen nadien vind ik opzich niet zo'n ramp zolang maar wel gespeeld wordt om de overwinning. Met BN'ers en "influencers" heb ik daar altijd bedenkingen bij omdat voor hun zo lang mogelijk in het spel zijn en dus zo lang en veel mogelijk op TV zijn het allerbelangrijkste is.
Daarom liever ook met totaal onbekenden.
Overigens onlangs ook Verrraders Belgie gekeken. Voor degene die nog gaan kijken even in een spoiler.
Oh ja en Hannelore

spoiler:
Opzich leuk seizoen. Jammer dat alle spellen hetzelfde waren als in NL. De eerste aflevering boeide mij echt niets.
Zaten een paar totaal oninteressante figuren bij zoals Ward en Bart.
Vond het pact van wagon 1 in het begin wel slim gevonden, snapte ook niet waarom JaimyLee dit zonodig wilde doen laten ontploffen aangezien ze daarmee misschien wel hadden kunnen winnen. Maar goed, dat terzijde, sterk collectief verraders. Na de verbaning van Walter de advocaat en de clash tussen JaimyLee en Loic nam het seizoen een absoluut bizarre wending doordat Loic openlijk aan tafel zegt "ik ben een verrader".
Bizar! Voor JL geen enkele kans meer om te winnen. Lekker dan... Dus ja, wederom een nachtkaars seizoen. Begin fantastisch, einde een sof. w.m.b. HET manco van het spelconcept. Aan het einde is wel bekend wie wie is maar houdt men dit op de achtergrond om er niet uitgespeeld te worden.
Hannelore bijvoorbeeld wist dat het JL, Walter en Loic waren. Verder wel prima seizoen en op Videoland in een weekje gekeken. Ben nu wel even verraders moe

Zaten een paar totaal oninteressante figuren bij zoals Ward en Bart.
Vond het pact van wagon 1 in het begin wel slim gevonden, snapte ook niet waarom JaimyLee dit zonodig wilde doen laten ontploffen aangezien ze daarmee misschien wel hadden kunnen winnen. Maar goed, dat terzijde, sterk collectief verraders. Na de verbaning van Walter de advocaat en de clash tussen JaimyLee en Loic nam het seizoen een absoluut bizarre wending doordat Loic openlijk aan tafel zegt "ik ben een verrader".
Bizar! Voor JL geen enkele kans meer om te winnen. Lekker dan... Dus ja, wederom een nachtkaars seizoen. Begin fantastisch, einde een sof. w.m.b. HET manco van het spelconcept. Aan het einde is wel bekend wie wie is maar houdt men dit op de achtergrond om er niet uitgespeeld te worden.
Hannelore bijvoorbeeld wist dat het JL, Walter en Loic waren. Verder wel prima seizoen en op Videoland in een weekje gekeken. Ben nu wel even verraders moe

Oh ja en Hannelore