AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ja dat denk ik ookRobinNL schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:50:
[...]
Misschien moet je de gezichten + introductie gewoon zien. Dan ken je er vast meer.
je wordt oudCass Casey schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:12:
[...]
Ik wilde al zeggen: ik vond het vroeger raar dat mijn vader bekende mensen niet kende, maar ik ga zelf ook die kant op. Ik word oud of dit zijn geen bekende mensen. Nou ja. Een paar ken ik wel. Churandy, Estelle, Kim. En dan houdt het langzaam op.
nah, dat hoeft niet gelijk,
maar dat is het wel;
Mensen worden ouder, interesses veranderen, je volgt niet alles meer, times change
In plaats van alle tv en films kijken en alle muziek luisteren, moet je werken en tijd aan je kinderen besteden
Sowieso is er tegenwoordig 100x meer aanbod dan vroeger, dus het wordt steeds moeilijker om alles bij te blijven houden...
anyway,
Ik herken er 15 bij naam.
Lidewij ken ik niet, want ik volg geen hockey. Nu ken ik ze wel. Zo gaat dat.
Kan me er gelijk al een aantal voorstellen die naar mijn idee waarschijnlijk niet ver of juist wel gaan komen.
(Niet: Churandy - te lief; Annick, Duncan - in eerdere programma's niet snugger overgekomen; Julia - te chaotisch)
(Wel: Barry, Estelle - likable; Dimeo, Jan - strategisch; Kim, Lale, Shay - (street-)smart)
Leeg - Sinds 20180907
[ Voor 6% gewijzigd door Laguna op 07-05-2025 23:49 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Vind je? Ik vind er juist arrogant, kortzichtig en dom, onterecht overtuigd van haar eigen genialiteit niet wetende dat ze fouten maakt. Een wijs man weet dat hij niet alles weet, een dwaas denkt alles te weten.Laguna schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:58:
Lale speelt het goed, ik ben benieuwd hoever ze komt. Zou ook fijn zijn als Annick er direct uitvliegt.
Een fatale eigenschap voor de verraders, hoeveel verraders met dergelijke kapsones hebben we er al niet uit zien vliegen? Die 2 wankers van Kris Kross staan me nog vers in het geheugen, man wat vonden die zichzelf geweldig en wat konden ze het niet geloven toen het allemaal toch anders liep, kwaad werden ze zelfs.... maar de tekenen stonden overal op de wand.
Maar ze vergeet: ze heeft geen idee wie de 3 verraders zijn, maar zij weten wel wie zij is en dat ze uitgenodigd is. Haar inzet op Annick is puur geluk, het argument "ze doet mensen na op TV, 99% kan dat niet" is ook een argument om te zeggen dat het juist een slechte verrader zou zijn want te voor de hand liggend. Als ze de aanval op Annick opent loopt ze het risico dat de andere 2 verraders voor Annick opkomen, en ze er zelf uitvliegt. Als ze de ronde tafel wel overleefd en Annick vliegt eruit dan is de band tussen de verraders vanaf dag 1 al verneukt, met gevolg dat ze sneller gaan opvallen of elkaar zelfs aan tafel gaan aanvallen. De "truc" van als verrader een andere verrader onder de bus gooien loopt vrijwel altijd uiteindelijk fout af. Bovendien als Lale Annick eruit speelt kan ze ook verdacht worden: hoe kan jij dat zo zeker weten op dag 1? Ben je niet zelf een verrader? Een cruciale denkfout waardoor menig verrader z'n koffers moest pakken vlak nadat hij of zij een andere verrader met volle overtuiging onder de bus gooide.
Allemaal zaken die je eigenlijk zo laat mogelijk in het seizoen pas wil zien, de verraders moeten zo lang mogelijk in de schaduw blijven, laat de getrouwen uit pure wanhoop elkaar maar opknopen .... de verraders komen vanzelf wel in zicht, met chaos in het begin onderling beperk je alleen maar je eigen kansen. Maarja dat krijg je als je in ep 1 al denkt als verrader wel even in je eentje de finale te kunnen halen.
En om het nog erger te maken: de andere 2 verraders hebben ook al een eerste streepje achter hun naam staan (iets te amicaal in de auto). 1 aflevering voorbij, en alle verraders hebben al iemand gehad die hun naam heeft genoemd. En dan hebben we dankzij "Lale" ook nog de garantie dat vanaf aflevering 2 het vertrouwen bij de verraders onderling helemaal weg is.
Ik voorspel een bloedbad... zin in!
Sowieso wel een sterke 1e aflevering, verraders 2.0 werkt tot nu toe nog beter dan het origineel.
De vraag is wel of de andere verraders zich eroverheen kunnen zetten. Bij Josylvio voorzie ik geen problemen, maar ik verwacht dat Kim er meer moeite mee zal hebben qua vertrouwen.
Ik waardeer haar manier van spelen (qua dapperheid vergelijkbaar met Selma), echt vele malen beter dan dat laffe kuddegedrag om maar niet op te vallen in een poging de dans te ontspringen. Het zal wel nog een uitdaging worden om in de finale te belanden (zoals voor iedere verrader die al in een vroeg stadium verrader wordt, verreweg de meesten halen de eindstreep niet). Het is onder meer een kwestie van tijdig de juiste getrouwe vermoorden (zoals autonome denkers).
Verder onderschat je haar en die vergelijking met die Kriss Kross broertjes is dan ook behoorlijk misplaatst. Typerend ook hoe jij haar gedrag interpreteert, ik zie dat anders (berekenend, zelfverzekerd, moedig).
Immers wij weten dat ze nu een getrouwe is, dat weten de verraders ook, maar de andere getrouwen weten dat niet. Dus stel ze gaat vol in op Annick met overtuiging, dan is er een grote kans dat het een opmerkelijk fel debat gaat worden....dat gebeurd vrij vaak als 2 verraders tegenover elkaar komen te staan (ok eentje is het morgen pas, maar dat hoeft voor de felheid niet uit te maken), zelfs als Annick het verliest en vertrekt, en vrijwel de hele tafel Lale in de armen valt omdat ze hun held is.... dan is er een grote kans dat 1 of 2 getrouwen het toch opvallend zullen vinden. Zeker nu de groep nog zo groot is, zal er altijd wel een twijfelaar tussen zitten die misschien niet meteen in ep 2, maar anders wel in ep 3 of 4 zn mond open trekt. (Zo dat was een opvallend fel debat! en ook zo overtuigd in de 1e ep zonder enige argumenten? Kan het zijn dat Lale vanaf ep 1 een verrader was en direct ruzie had met verrader Annick? Dat zou de felheid verklaren en dat ze zo overtuigd was...)
De ironie is; de conclusie van Lale over Annick is compleet uit de lucht gegrepen, een onzin argument. Maar hierdoor kan Lale ook beschuldigd worden met het onzin argument dat ze op dag 1 een verrader was. En dan zit Lale in de zeer ongemakkelijke positie dat ze WEET dat ze op dag 1 onschuldig was, maar dat ze niet kan zeggen dat ze pas op dag 2 is gerekruteerd.... En omdat Annick allang weg is heeft ze ook geen extra argumenten om haar beslissing destijds te onderbouwen, ze kan alleen: heel fel zichzelf verdedigen, of het argument van haar CV eindeloos herhalen. Zelfs als ze de waarheid spreekt is ze dan op een bepaalde manier toch verdacht, als je de kans hebt wil je dit scenario gewoon voorkomen.
Misschien zijn de andere kandidaten te dom om het door te hebben en komt Lale er prima mee weg. Echter ik vrees van niet, de kans is aanwezig dat het op een of andere manier een staartje krijgt en we hebben al vaak genoeg gezien dat dat vaak slecht afloopt. De geest is moeilijk terug in de fles te krijgen. Mij lijkt het het meest verstandig om zo min mogelijk rimpels te maken om zo de kans minimaal te houden dat men op welke manier dan ook (onzin of met sterke argumenten) bij jou uit kan komen. Het beste wat ze naar mijn idee had kunnen doen is gewoon 1 dagje een beetje kalm aan doen en de kat uit de boom kijken, iets wat 99% van de deelnemers doen. Dat is niet laf, je weet gewoon op dag 1 nog helemaal niks, en het spel is een marathon geen sprint. En op dag 2 heeft ze dan opeens 4x zoveel kennis, informatie en spionnen rondlopen, dán kan het grote plannetjes smeden beginnen.
Maar we gaan het spektakel volgende week zien
De manier van spelen die jij beter acht vind ik inderdaad laf, nogmaals ik zie veel liever kandidaten met ballen zoals Lale dan die laffe mensen die hun kop niet boven het maaiveld durven uit te steken in een poging zo lang mogelijk in het spel te blijven. Natuurlijk neem je daarmee een risico en daar is zij zich ook bewust van, maar zo wil zij het spel spelen en ik zou dat ook doen. Boeiend als je dan de eindstreep uiteindelijk niet haalt dan hou je het wel dichter bij jezelf. Uiteindelijk heeft iedere strategie risico's en kan je onafhankelijk van hoe je speelt verbannen of vermoord worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 11-05-2025 15:37 ]
Nee hoor, het enige wat je nodig hebt is 1 (toekomstige) verrader die een andere verrader aanwijst aan tafel, dat is meestal genoeg voor een flinke ruzie....aan tafel, heb het niet over het torentje. Als 1 van de 2, of beiden, dan ook nog een vurig temperament heeft en ze ook nog eens "elkaar niet liggen" dan is de situatie al helemaal rijp voor een ruzie, en dat kan evt al nu. De boosheid in die ruzie komt meestal ook door de verrassing die er heerst bij de beschuldigde verrader, niet omdat ze elkaar al zo lang kennen.Laguna schreef op zondag 11 mei 2025 @ 15:32:
Het is echt veel te vroeg voor ruzie bij verraders onderling,
Dat het nog niet eerder is gebeurd wil nog niet zeggen dat het niet kan gebeuren. Dat de verraders in de 1e ep een nieuwe verrader mogen kiezen was ook nog niet eerder gebeurd, dus de gevolgen daarvan hebben we ook niet eerder kunnen zien. Voor alles is een eerste keer, en ze schept hier zelf de omstandigheden om zo'n eventueel scenario mogelijk te maken.het is nog nooit gebeurd dat ze elkaar in de eerste aflevering bewust onder de bus gooien.
Het is vaak genoeg gebeurd dat te overtuigd een verrader eruit stemmen icm een flinke ruzie aan tafel als een boomerang terug kwam, ik zie niet in waarom dat nu onmogelijk zou zijn. En of het verwijt terecht is of niet doet er niet toe, het gaat erom dat slechts 1 persoon op het idee hoeft te komen en dat is al een onnodig risico.Heel ongeloofwaardig en het zou me verbazen als het niveau zo laag is dat iemand dat gaat suggereren.
Bovendien: het argument van Lale was ook heel ongeloofwaardig, en kennelijk ligt het niveau idd zo laag dat ze dat direct gebruikt om te suggereren dat iemand vanwege z'n CV een verrader moet zijn. Eigenlijk ligt het niveau altijd zo laag in het begin, immers ze weten niks maar hebben wel vermoedens in hun onderbuik. Ik vind je hier niet zo consequent in.
"blijf je wel dichter bij jezelf" nou joepie de poepie. Hoe vaak ik dat al niet gehoord heb van rancuneuze verliezers die domme fouten hebben gemaakt maar dat dan goed praten met "ik ben wel mezelf gebleven, in tegenstelling tot al die ratten die nog wel in het spel zitten". Het spel draait om tactiek, geduld, vooruit denken, luisteren, beïnvloeden en slimme streken, voor zowel verraders als getrouwe, en het draait niet om de grootste mond of de grootste ballen. Alsof je 20 spionnen bij elkaar zet en die moeten de dubbelspionnen eruit vissen. List en bedrog ligt overal op de loer, kleur bekennen is gevaarlijk, beide partijen moeten slinks en sluw zijn om het einde te halen. "Ja nou dan haal ik de finale maar niet als het zo moet", ik vraag me af of zo'n iemand dan wel aan het juiste spel meedoet. Het spel heet de verraders, niet "de beste meest eerlijke versie van jezelf zijn". Je moet laf niet verwarren met slim zijn.De manier van spelen die jij beter acht vind ik inderdaad laf, nogmaals ik zie veel liever kandidaten met ballen zoals Lale dan die laffe mensen die hun kop niet boven het maaiveld durven uit te steken in een poging zo lang mogelijk in het spel te blijven. Natuurlijk neem je daarmee een risico en daar is zij zich ook bewust van, maar zo wil zij het spel spelen en ik zou dat ook doen. Boeiend als je dan de eindstreep uiteindelijk niet haalt dan hou je het wel dichter bij jezelf. Uiteindelijk heeft iedere strategie risico's en kan je onafhankelijk van hoe je speelt verbannen of vermoord worden.
Niet in de eerste aflevering en zeker niet direct door een medeverrader (ze hebben immers een eed afgelegd).davidov schreef op zondag 11 mei 2025 @ 16:30:
[...]
Nee hoor, het enige wat je nodig hebt is 1 (toekomstige) verrader die een andere verrader aanwijst aan tafel, dat is meestal genoeg voor een flinke ruzie....aan tafel, heb het niet over het torentje. Als 1 van de 2, of beiden, dan ook nog een vurig temperament heeft en ze ook nog eens "elkaar niet liggen" dan is de situatie al helemaal rijp voor een ruzie, en dat kan evt al nu. De boosheid in die ruzie komt meestal ook door de verrassing die er heerst bij de beschuldigde verrader, niet omdat ze elkaar al zo lang kennen.
[...]
Dat het nog niet eerder is gebeurd wil nog niet zeggen dat het niet kan gebeuren. Dat de verraders in de 1e ep een nieuwe verrader mogen kiezen was ook nog niet eerder gebeurd, dus de gevolgen daarvan hebben we ook niet eerder kunnen zien. Voor alles is een eerste keer, en ze schept hier zelf de omstandigheden om zo'n eventueel scenario mogelijk te maken.
Appels en peren.[...]
Het is vaak genoeg gebeurd dat te overtuigd een verrader eruit stemmen icm een flinke ruzie aan tafel als een boomerang terug kwam, ik zie niet in waarom dat nu onmogelijk zou zijn. En of het verwijt terecht is of niet doet er niet toe, het gaat erom dat slechts 1 persoon op het idee hoeft te komen en dat is al een onnodig risico.
Bovendien: het argument van Lale was ook heel ongeloofwaardig, en kennelijk ligt het niveau idd zo laag dat ze dat direct gebruikt om te suggereren dat iemand vanwege z'n CV een verrader moet zijn. Eigenlijk ligt het niveau altijd zo laag in het begin, immers ze weten niks maar hebben wel vermoedens in hun onderbuik. Ik vind je hier niet zo consequent in.
Het is vaak lafheid (mensen conformeren zich immers graag en willen niet opvallen) en je geeft dan de regie uit handen. Er zijn genoeg slimme mensen die op die manier zijn vermoord. De naïeve en beïnvloedbare mensen blijven er over het algemeen langer in, dus ja je kan ook dat type veinzen maar er is simpelweg geen strategie waarmee je gegarandeerd in de finale staat. Wat je ook doet je kan altijd op ieder moment sneuvelen.[...]
"blijf je wel dichter bij jezelf" nou joepie de poepie. Hoe vaak ik dat al niet gehoord heb van rancuneuze verliezers die domme fouten hebben gemaakt maar dat dan goed praten met "ik ben wel mezelf gebleven, in tegenstelling tot al die ratten die nog wel in het spel zitten". Het spel draait om tactiek, geduld, vooruit denken, luisteren, beïnvloeden en slimme streken, voor zowel verraders als getrouwe, en het draait niet om de grootste mond of de grootste ballen. Alsof je 20 spionnen bij elkaar zet en die moeten de dubbelspionnen eruit vissen. List en bedrog ligt overal op de loer, kleur bekennen is gevaarlijk, beide partijen moeten slinks en sluw zijn om het einde te halen. "Ja nou dan haal ik de finale maar niet als het zo moet", ik vraag me af of zo'n iemand dan wel aan het juiste spel meedoet. Het spel heet de verraders, niet "de beste meest eerlijke versie van jezelf zijn". Je moet laf niet verwarren met slim zijn.
Ik weet niet waarom je je gelijk probeert te halen, we zijn het gewoon niet eens.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Sanne stemt sowieso op Vinchenzo en dus volgt er een nieuwe stemronde om te beslissen of Frederik of Vinchenzo verbannen wordt. Indien Frederik dan is Vinchenzo de volgende.
Sanne zal in ieder geval de volgende zijn die vermoord wordt. Het gaat nog lang duren eer er een verrader uitgaat met deze droeftoeters.
@G_Dragon irritant inderdaad, blijkbaar is het nodig om kijkers vast te houden..
Voorheen was de cliffhanger wie er vermoord werd, nu blijkbaar weggestemd. En je ziet geen vooruitblik meer. Daar kon je soms ook aan zien wie er miste. Seizoen scoort nog niet zo goed. Voor mij blijft het zwakste gedeelte van de afleveringen de missies, dat interesseert mij totaal niet.G_Dragon schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:58:
Hier nu ook de eerste aflevering gezien, helaas zien we nog niet hoe de ronde tafel afloopt. Maar wtf why?
Verder eens dat het bloedirritant is dat je niet ziet wie er uitgestemd wordt
Do { Ping } while ( LOL )
Voorheen kon je bij Videoland een aflevering vooruit kijken, maar dat blijkt dit seizoen niet het geval te zijn.Shadow_Agent schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:21:
@Laguna of mensen overhalen om Videoland te nemen? Of staat daar ook nog niets op verder?
Ze hadden het inderdaad gewoon moeten houden bij hoe het was, oftewel ronde tafel afronden en pas bij het torentje afkappen.Verder eens dat het bloedirritant is dat je niet ziet wie er uitgestemd wordt
Dat klopt, maar scheelt een hoop spoilers voor de TV kijkers dus ik snap het wel. Maakt de discussie hier ook makkelijker omdat je niets verklapt voor de TV kijkers.Laguna schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:46:
[...]
Voorheen kon je bij Videoland een aflevering vooruit kijken, maar dat blijkt dit seizoen niet het geval te zijn.
Nee hoor, meestal nietLaguna schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:46:
[...]
Voorheen kon je bij Videoland een aflevering vooruit kijken, maar dat blijkt dit seizoen niet het geval te zijn.
Bij de 'top' RTL - "vrijdagavond/zaterdagavond klappers" (zoals zij het zullen zien tenminste),
kun je op Videoland bijna nooit vooruit kijken, hooguit op de dag zelf ofzo
En als je dan al kan vooruit kan kijken, bijvoorbeeld bij Got Talent, dan kun je de finale/ uitslag pas zien als deze daadwerkelijk op tv is uitgezonden.
Leeg - Sinds 20180907
Het is natuurlijk geen wie is de mol, anders zouden ze er nog voor kunnen kiezen dat verraders een missie moeten laten mislukken en daarmee het zilver voor de verraders is.Deezers schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:02:
[...]
Voorheen was de cliffhanger wie er vermoord werd, nu blijkbaar weggestemd. En je ziet geen vooruitblik meer. Daar kon je soms ook aan zien wie er miste. Seizoen scoort nog niet zo goed. Voor mij blijft het zwakste gedeelte van de afleveringen de missies, dat interesseert mij totaal niet.
Maar iets meer mogelijkheden bieden aan zowel getrouwen als verraders om zo'n missie echt betekenisvol onderdeel van de serie te maken zou ik wel fijn vinden.
Het blijft vaag
Er is geen échte manier om Verraders te ontdekken, anders dan gedrag en vermoedens
Dat blijft toch wel het lastige van het spel/ programma
Leeg - Sinds 20180907
Dat was vorig jaar dus wel zo vandaar. Fijn dat het dit jaar niet is.Chillz schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:10:
[...]
Nee hoor, meestal niet
Bij de 'top' RTL - "vrijdagavond/zaterdagavond klappers" (zoals zij het zullen zien tenminste),
kun je op Videoland bijna nooit vooruit kijken, hooguit op de dag zelf ofzo
Ze hebben je gehoord daar, voor de aflevering van vanavond 😂Deezers schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:02:
[...]
Voorheen was de cliffhanger wie er vermoord werd, nu blijkbaar weggestemd. En je ziet geen vooruitblik meer. Daar kon je soms ook aan zien wie er miste. Seizoen scoort nog niet zo goed. Voor mij blijft het zwakste gedeelte van de afleveringen de missies, dat interesseert mij totaal niet.
Blijft toch wel een interessant seizoen tot op heden. Benieuwd hoelang de verraders elkaar nog blijven steunen. Ik proef toch wat meningsverschillen tussen Aniek/Joost en Kim
Ik gok dat wij vanavond wel weer gaan kijken, de vorige aflevering was een interessante!Shadow_Agent schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:11:
Vanavond weer; wie kijkt er nog?
Blijft toch wel een interessant seizoen tot op heden. Benieuwd hoelang de verraders elkaar nog blijven steunen. Ik proef toch wat meningsverschillen tussen Aniek/Joost en Kim
De verraders doen het echt heel goed dit seizoen en het word hun ergens ook wel makkelijk gemaakt door de getrouwen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De verraders hoeven alleen niets te doen inderdaad. De getrouwen zorgen wel voor genoeg misleiding en intrige zodat de verraders gewoon rustig beetje mee kunnen doen. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de verraders onderling een strijd gaan krijgen en het daarna ineens helemaal uit elkaar valt (:
Ik kijk ook nog iedere week braaf.Shadow_Agent schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:11:
Vanavond weer; wie kijkt er nog?
De getrouwen krijgen nu een beetje hoop en bij de verraders lijkt het langzaam fout te gaan.
Josylvio is sluw maar speelt het heel sterk, heb alleen wel een kritiekpuntje op hem. Want aan het einde in de toren is hij me toch fel tegen Kim, zelfs zo fel dat ik denk kerel laat haar nou eens uitpraten en luister nou even wat Kim heeft te zeggen. Maar hij gaat maar door en valt haar toch dubbel en dwars aan pff.. beetje onnodig
Verder vrees ik dat Kim het niet lang meer volhoudt.
Goede aflevering waarbij je kan zien dat die door sommigen gehate spelletjes toch best wel een flinke impact kunnen hebben. Voor het spel zaten de verraders er nog lekker in, maar na het spel kwamen er toch 2 een beetje in de spotlight. Combineer dat met ook nog eens een verkeerde reactie (ongemakkelijk, onnatuurlijk, anders dan normaal) en krijgen die 2 het direct heet onder de voeten.
En Joysilvio kreeg juist een berg muntjes, je ziet hoe hij direct overmoedig begint te worden en denkt het opperbaasje te zijn (kijk eens hoeveel vrienden ik heb). Vanaf het begin leek hij me al een riskante verrader (arrogant, vind zichzelf heel wat, grote mond) maar hij stelde zich tot nu toe vrij behulpzaam op....Na de uitslag van het spel is dat vrees ik nu voorbij.
Achja, brengt in elk geval weer spanning in het spel want het ging de verraders tot deze ep wel héél goed af.
Zo stellig lijkt Josylvio daarover ook te denken ja. Naïef me dunkt. Hoogmoed komt voor de val, daarom denk ik juist dat er een niet te verwaarlozen kans is dat hij het niet gaat halen. Heb al teveel verraders gezien die zichzelf op dezelfde manier te rijk rekenden, zichzelf al in hun eentje met z'n matties zo direct naar de finale zien cruisen, maar dan blijkt het toch nog een lange weg te gaan. De enkele verrader die het wel zo lukte waren meestal een stuk voorzichtiger en tactischer en lieten zich niet al zo vroeg in de kaarten kijken.Laguna schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:43:
Josylvio gaat het desondanks wel winnen of er moet nog een onverwachte wending plaatsvinden.
Ik bedoel maar: 1 ep terug dachten alle 3 verraders veilig te zijn, 1 spelletje verder (invloed van buiten de spelers om) en alles ligt anders. Ik zie niet in met nog genoeg afleveringen te gaan waarom dat niet nog een keer kan gebeuren, of het nou van buitenaf komt (spelleiding) of vanuit de deelnemers zelf. Het blijft een marathon en geen sprint, het kan echt nog alle kanten op.
Ook niet onbelangrijk: gaan ze nog een nieuwe verrader werven? En zo ja wie? Dat alleen al kan een gigantisch verschil maken in de afloop.
Dat bedacht ik me ook net, dit is inderdaad wel een vrij cruciaal aspect. Een getrouwe halverwege verleiden heeft zelden goed uitgepakt voor de oorspronkelijke verraders. Ze mogen het verleiden uitstellen, maar onbekend hoe lang en indien Kim wordt verbannen dan zal het waarschijnlijk wel moeten. Dan is zijn beste kans Christiaan in de hoop dat hij die rol aankan (met als voorwaarde dat hij tegen die tijd nog niet verdacht wordt).davidov schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:19:
[...]
Ook niet onbelangrijk: gaan ze nog een nieuwe verrader werven? En zo ja wie? Dat alleen al kan een gigantisch verschil maken in de afloop.
Het was wel echt een naaiactie om dat ook als eerste te doen en niet te wachten op iemand anders die die verdenking uitspreekt, maar voor zijn positie zal het waarschijnlijk gunstig zijn.G_Dragon schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:28:
Wat een aflevering!!
spoiler:Dat Joost zo even Kim opoffert was wel een hele heftige actie, maar hierdoor lijkt hij wel meer veilig te zitten. Ben wel blij dat we niet meer naar haar vervelende hoog stemmetje hoeven te luisteren, want wij ergerden ons gigantisch aan haar manier van praten en stem
Ik snap de irritatie, maar ze kan er weinig aan doen. Is het gevolg van haar gedeeltelijke doofheid.

Dit iddLaguna schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:52:
[...]
Ik snap de irritatie, maar ze kan er weinig aan doen. Is het gevolg van haar gedeeltelijke doofheid.
Als @G_Dragon zich echt wil irriteren moet je het jachtseizoen most wanted kijken. Daar zit Diva in, blijkbaar bekend met een kleuter stemmetje.
Barry met een ruggengraat van een banaan is niet veel beter.Shadow_Agent schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:16:
Ik stoor mij mateloos aan Chritaan die echt een schoothondje van Joost is
en dan irriteer je je niet alleen aan de stem...jongetje schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:19:
[...]
Dit idd
Als @G_Dragon zich echt wil irriteren moet je het jachtseizoen most wanted kijken. Daar zit Diva in, blijkbaar bekend met een kleuter stemmetje.
Leeg - Sinds 20180907
Eerlijk gezegd vind ik het allemaal nobuddies die nog over zijnLaguna schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:52:
[...]
Barry met een ruggengraat van een banaan is niet veel beter.

Edit
Eigenlijk een bizarre toevoeging, Joost is nu echt kansloos. Speel je het hele spel uitstekend, vlieg je er door zoiets uit.
Vooral omdat er ook niet gemoord mag worden...
Zwakke actie van de productie die alleen in het voordeel van de getrouwen is

[ Voor 84% gewijzigd door Shadow_Agent op 27-06-2025 23:13 ]
Ja behoorlijke twist.. zoiets vlak voor de finale is wel enorm in het nadeel van de verraders. Enige wat Joost kan doen is na het gesprek met Julia liegen tegen de rest en volhouden dat ie een getrouwe is en erin wordt geluisd door een verrader. Hij hoeft immers alleen Christiaan te overtuigen.Shadow_Agent schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 22:38:
Wat een enorme twist!
Edit
Eigenlijk een bizarre toevoeging, Joost is nu echt kansloos. Speel je het hele spel uitstekend, vlieg je er door zoiets uit.
Het is nu 2 vs 2 en Christiaan zal de beslissende stem hebben. Josylvio hoeft alleen maar te zorgen dat Christiaan hem vertrouwt.Shadow_Agent schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 22:38:
Wat een enorme twist!
Edit

[ Voor 10% gewijzigd door Shadow_Agent op 04-07-2025 21:00 ]
Maar jammer dat het niet echt spannend was.
[ Voor 70% gewijzigd door RobinNL op 04-07-2025 21:23 ]
Had het Joost gegund maar vond ze reactie erg sportief. Ben wel van mening dat ie genaaid is door de regie maar goed. De verraders hadden 0 kans meer.
Dimeo deed erg z'n best om totaal niks te doen. Wat een saaie lul
Verder prima achtergrond tv en bij de ronde tafel het spannends. Die spellen mogen ze er uitknippen.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Einde vond ik trouwens wel beter, met de optie om door te spelen tot het bittere eind. Kan me herrinneren dag vorig seizoen er maar 1 keer voor stoppen of spelen gekozen kon worden en het daarna sowieso klaar was (met nog 3 spelers in het spel volgens mij). Toen keek je het laatste half uur voor niks omdat er een verrader te veel in zat om de getrouwen nog te laten winnen.
Lees verder bijna niks in dit topic want bang voor spoilers haha maar kijkt wel lekker weg nu.
Wat ik apart vind trouwens is dat je de verbanningen nu steeds pas in de volgende aflevering ziet. Volgens mij was dit altijd voorheen gewoon in dezelfde aflevering toch? Heel vervelend kijken vind ik dat
Ja is verandert helaas.Ricmaniac schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:37:
Wat ik apart vind trouwens is dat je de verbanningen nu steeds pas in de volgende aflevering ziet. Volgens mij was dit altijd voorheen gewoon in dezelfde aflevering toch? Heel vervelend kijken vind ik dat
Over dat laatste, dat verschuift binnen het seizoen wel een beetjeRicmaniac schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:37:
Echt het is zoo hilarisch elke keer om elk seizoen maar weer die getrouwe op elkaar te zien gaanEarly game kan je veelal gewoon een beetje stilletjes er bij zitten en ernaar te kijken hoe alles zich ontvouwt.
Lees verder bijna niks in dit topic want bang voor spoilers haha maar kijkt wel lekker weg nu.
Tof dat ze op verschillende wijze het seizoen een beetje anders doen dan gebruikelijk en wat doen de verraders het mega goed (nu t/m epi 4 gezien)
Annick is niet zo heel bijzonder maar vind Kim en Josylvio echt goed spelen, Had vooral van Kim niet verwacht dat ze zo zou kunnen acteren. Modelle wereld is hard natuurlijk dus vast wat ervaring
Nu moet ze alleen niet zo moeilijk gaan doen over Jan in dat torentje imo
Echt een hele domme regel.
Zo goed gespeeld door sommige verraders en om dan zo op deze manier het seizoen te wenden is f*cked up imo
En owja, Joysilvio
Exactly my thoughts. We kunnen alleen maar gissen naar de reden waarom dat niet gebeurd is, maar ik vond Joost overkomen als iemand die zich al bij de nederlaag had neergelegd vooraf aan het gesprekdavidov schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 23:17:
Tja, die wendingen (1e ep, maar ook drankje bijv) zaten al in de UK en US versie van dit jaar, nu zijn ze ook in NL doorgevoerd. Soort wisselwerking, eerder waren nieuwe elementen die eerst in NL waren gebruikt ook later daar geïntroduceerd, nu een keer andersom. Overigens heeft dat voorval in de voorlaatste aflevering nog iets strafs: de verrader kan bij het ontbijt gewoon keihard de bal terugkaatsen en de situatie omdraaien: ik (de verrader) ben onschuldig en heb dat getoond op een briefje, die ander is de verrader want die zegt nu dat ik een verrader ben terwijl ik juist mijn onschuld heb aangetoond. Immers er is geen bewijs: het komt puur aan op het woord van de ene tegen de ander. De vraag is: is de verrader sterk genoeg (of belangrijker: nog geloofwaardig genoeg) om het zo te spelen? Ik heb iig 1 editie gezien waar het de verrader is gelukt; je identiteit weggeven als verrader en er mee wegkomen door de ander verdacht te maken. Dán ben je een verrader met lef en overtuigingskracht.
En owja, Joysilvio
Was een goed seizoen vond ik maar dat einde was gewoon heel erg jammer van dat drankje. Denk echt dat de verraders (in ieder geval josylvio) dan gewonnen hadden.
Maargoed wel tof dat ze veel dingen net wat anders deden. Benieuwd wat er volgend seizoen weer allemaal anders is 😛
Gezien de vier duimpjes op posts van mij hier kan ik bevestigen dat hij dat gedaan heeft