• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:10

Laguna

Connaisseur

Klopt, in het voorstukje zag je al een theaterstukje van Maria. Hopelijk wordt ze komende aflevering verbannen. Ik had niet verwacht dat Chahid uiteindelijk de persoon zou zijn die een verrader gaat ontmaskeren. Slim om een naam te laten vallen en te kijken wat er gebeurd, al kan het idee ook van Jan zelf zijn gekomen. Die verdachtmaking richting Jan van Nathan sloeg natuurlijk nergens op. Ik vermoed dat Ferry vermoord wordt, al zou Thomas een betere keuze zijn.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ruzie tussen de verraders =) mooi dat Sander nu voor zichzelf opkomt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

cverkooyen schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:46:
Ruzie tussen de verraders =) mooi dat Sander nu voor zichzelf opkomt
Inderdaad goeie actie van hem en heerlijk dat Maria exit is, alles wat ze deed was verschrikkelijk om naar te kijken. Hopelijk is Katinka de volgende. Als de getrouwen slim zijn houden ze nu de mensen in de gaten die op Selma hebben gestemd, in dit geval Jan, Jesse en Katinka.

Jan is door het aanbod eigenlijk al ten dode opgeschreven. Als Sander slim is gaat hij mee met Selma in haar verdenking op Jan, ongeacht of Jan het aanbod accepteert en daarna Katinka. Dan wordt het nog knap lastig de laatste verrader eruit te spelen. Sander zit momenteel in de beste positie en kan het alleen zelf verneuken (al zou een slimme getrouwe kunnen bedenken dat de felle manier waarop Sander bij Maria reageerde eigenlijk alleen het gevolg kan zijn van hoogverraad, maar ik denk niet dat iemand dat zal beseffen).

[Voor 37% gewijzigd door Laguna op 31-03-2023 23:36]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:15
Ik snap ook niet dat Katinka zo boos deed tegen Sander, had ze zitten slapen tijdens de ronde tafel dan?

Sander had gewoon gelijk. Ja hij was eerder door hen gered. Maar voor deze stemronde, het merendeel zat al op Maria, dan is het niet erg om daaraan te conformeren. En als zij dan ook nog zijn naam ineens uit het niks roept, dan was dit in het perfecte verweer.

Het had juist heel vreemd geweest als hij dan had gezegd, oh ik hoor je directe beschuldiging naar mij, Maria, maar ik ga nu toch op Selma stemmen…
Dat had veel meer vragen opgeleverd
Laguna schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 23:05:
Als de getrouwen slim zijn houden ze nu de mensen in de gaten die op Selma hebben gestemd, in dit geval Jan, Jesse en Katinka.
Precies. Katinka valt nu hierdoor veel meer op dan Sander. Had zij beter eerst even over nagedacht

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Chillz schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 00:29:
Ik snap ook niet dat Katinka zo boos deed tegen Sander, had ze zitten slapen tijdens de ronde tafel dan?
Katinka heeft nooit wat met Sander gehad, die wou met Maria door. Zodra de kans zich wederom aandiende hadden ze hem zonder aarzelen geloosd. Ze was dus pissed omdat het niet is gegaan zoals zij voor ogen had en projecteerde dat op Sander (terwijl zijn stem irrelevant was).
[...]

Precies. Katinka valt nu hierdoor veel meer op dan Sander. Had zij beter eerst even over nagedacht
Katinka was blijkbaar in de veronderstelling dat ze nog kans maakten om Selma te verbannen en ze zou pas op Maria hebben gestemd als het niet anders kon.

• Chillz
Mijn vriendin is toevallig vandaag pas begonnen met kijken van dit seizoen.
Ze was daarstraks al aan het klagen dat Sander na het aanwijzen als verrader eigenlijk zo opvallend was…

Ik dacht, wacht maar tot je bij bent met uitzendingen 😊 Nog genoeg te gebeuren

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Chillz schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 00:29:
Dit. Ze heeft echt niet lopen opletten wat er gebeurde. En precies @Laguna zegt, denk dat ze haar teleurstelling/boosheid projecteerde op Sander. Zijn stem maakte niets meer uit, en als ze beetje had lopen opletten had ze precies hetzelfde gedaan.

Overigens vind ik het wel heel dom dat ze Jan nu uitgekozen hebben. Ze hadden beter Selma kunnen kiezen. Iedereen denkt dat zij een getrouwe is nu. Of ze hadden gewoon haar moeten vermoorden in de nacht. En dan was de dag erna Jan vermoord aan de ronde tafel.

Alleen doordat Katinka een bord voor haar hoofd heeft en direct ruzie liep te zoeken met Sander, terwijl het gewoon 100% terecht was wat hij deed hebben ze nu niet de beste uitgangspositie als verraders zijnde.

Jan kan het beste nu gewoon nee zeggen en in de dag vertellen dat de verraders hem een berricht hebben gestuurd om hem te verleiden...

Alleen als Jan nee zegt, mogen de verraders dan nog een 'actie' doen, alsnog iemand vermoorden of iets dergelijks?

[Voor 5% gewijzigd door Chip. op 02-04-2023 13:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Chip. schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:04:
[...]

Zijn stem maakte niets meer uit, en als ze beetje had lopen opletten had ze precies hetzelfde gedaan.
De meeste mensen hadden zich niet uitgesproken aan de ronde tafel of hadden eerder gezegd zogenaamd mee te gaan op Selma, dus het was vooraf niet duidelijk dat Maria de meeste stemmen ging krijgen.
Overigens vind ik het wel heel dom dat ze Jan nu uitgekozen hebben. Ze hadden beter Selma kunnen kiezen. Iedereen denkt dat zij een getrouwe is nu. Of ze hadden gewoon haar moeten vermoorden in de nacht. En dan was de dag erna Jan vermoord aan de ronde tafel.
Dat was uiteindelijk allemaal de keuze van Katinka. Zij wil Sander eruit werken en met Jan verder. Alleen overschat ze zichzelf, want ik zie haar dit niet ombuigen vooral niet samen met Jan (naast Jesse de enige personen die op Selma stemden ipv Maria).
Alleen als Jan nee zegt, mogen de verraders dan nog een 'actie' doen, alsnog iemand vermoorden of iets dergelijks?
Nee, pas bij het volgende beraad mogen ze weer iemand vermoorden. Indien Jan nee zegt en het eerlijk opbiecht tegen de groep, wie gaat dat geloven? Om twijfels weg te nemen en bij gebrek aan een duidelijk alternatief zullen ze hem alsnog verbannen. Indien Jan ja zegt dan wordt het interessant wie de verraders daarna gaan vermoorden. Selma ligt dan natuurlijk voor de hand, maar dat zal alleen gebeuren indien Selma de resterende verraders niet openlijk verdenkt anders maken ze zichzelf verdacht (volgens mij verdacht Selma al Katinka) of zouden ze dan direct weer de mogelijkheid krijgen om een getrouwe te misleiden?

• Chillz
Chip. schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:04:
[...]
Ze hadden beter Selma kunnen kiezen. Iedereen denkt dat zij een getrouwe is nu.
Ja, maar ik denk dat Selma té veel getrouwe is om nu verrader te worden.
Als ze haar zouden vragen, of ze zegt nee (en gaat vol in de aanval) of ze zegt ja, maar dan denk ik dat het voor haar te moeilijk zal zijn om van rol te switchen

Selma is voor de verraders lastig. Want ze speelt het goed. Haar lokken om verrader te worden zal niet lukken. Maar haar vermoorden gaat op dit moment eigenlijk ook niet, want dan gaan alle verdenkingen nu direct op degenen die aan de ronde tafel op haar hebben gestemd...

[Voor 24% gewijzigd door Chillz op 03-04-2023 09:13]

Leeg - Sinds 20180907

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Selma zou nooit overstappen naar de verraders inderdaad. Maar ik had haar wel vermoord eigenlijk.

Ze is zo sterk in het bepalen van de richting dat de groep het moeilijk zou kunnen krijgen als zij wegvalt. Het duurt dan misschien even voordat iemand anders het voortouw durft te nemen. En die tijd kunnen de verraders dan weer gebruiken.

Maar goed, de verraders maken er dit seizoen sowieso een puinhoop van, dus de getrouwen hebben de beste kans om deze strijd te winnen.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 11:00

MrMonkE

★ Adblocker or bust ★

Shadow_Agent schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:47:
BN'ers zitten er in voor de naamsbekendheid. Dat prijzengeld is peanuts. Dus het doel is zo lang mogelijk in het spel blijven.
Krijgen ze niet gewoon geld voor hun deelname?

★ Elongated, edible fruit ★

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:25
Ik vond de laatste aflevering één van de mooiste afleveringen tot nu toe. Prachtig om te zien hoe Sander zich zelf opkomt, had niet verwacht dat dit in hem zat.
Het lijkt me ook nog een optie dat naast Jan (er vanuit gaande dat hij geen verrader wordt) nóg iemand zegt; ik heb een aanbod gekregen om verrader te worden.

• Deezers
  • Laatst online: 21:43
MrMonkE schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:35:
[...]

Jawel. Maar vooral de nog wat onbekenden hopen natuurlijk echt door te breken dus dat prijzen/deelnamegeld zal niet het doel van het programma voor ze zijn. Selma bijvoorbeeld is nu voor altijd bekend als die irritante persoon.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

GrasshopperNL schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:19:
Het lijkt me ook nog een optie dat naast Jan (er vanuit gaande dat hij geen verrader wordt) nóg iemand zegt; ik heb een aanbod gekregen om verrader te worden.
Indien iemand dat doet is dat wel een domme actie. Immers mensen zullen dan gaan twijfelen of die persoon dat aanbod wel of niet heeft geaccepteerd en het zekere voor het onzekere nemen en dan lig je er vervolgens uit.
Deezers schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:29:
[...]

Selma bijvoorbeeld is nu voor altijd bekend als die irritante persoon.
Ik vind Selma wel meevallen. Ze is intens, maar wel eerlijk en oprecht. Daarentegen was de irritatiefactor bij Maria enorm en in iets mindere mate bij Katinka (in mijn optiek dan). Ook geen fan van Jesse, die er enkel zit vanwege transgender.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:55
Ik vond Selma in het begin vreselijk irritant (noem het intens, noem het heftig), maar vind het wel heel mooi dat ze zichzelf daarvan bewust is. Juist dat stukje zelfreflectie zorgt ervoor dat ik haar nu wel kan pruimen.

Ik begrijp echt werkelijk waar niet waarom Katinka en/of Sander er een derde verraarder erbij zouden willen hebben. Ze zitten met z'n 2-en al totaal niet op één lijn. Dan ga je een derde mening erbij halen? Zorg eerst dat je onderling weer door één deur kan.

De enige juiste keuze was Selma vermoorden. Iedereen had begrepen dat zij te gevaarlijk wordt gevonden. Het zou daarom echt niemand verdacht maken.

• GrasshopperNL
Laguna schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:40:
[...]

Indien iemand dat doet is dat wel een domme actie. Immers mensen zullen dan gaan twijfelen of die persoon dat aanbod wel of niet heeft geaccepteerd en het zekere voor het onzekere nemen en dan lig je er vervolgens uit.

[...]
Als je beter dan de ander kunt onderbouwen waarom jij dat aanbod gehad hebt, en de ander niet kun je daarmee de andere super verdacht maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
scrappy.doo schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:00:
De enige juiste keuze was Selma vermoorden. Iedereen had begrepen dat zij te gevaarlijk wordt gevonden. Het zou daarom echt niemand verdacht maken.
En die verdenking is er toch al door de stemmen op Selma. Dus geen reden haar niet te vermoorden.

Selma richt haar pijlen nu op Jan en had eerder Katinka al in het vizier. Ik denk dat Jessie wel geloofd wordt in haar rol als naïeve volgeling, dus zij wordt dan later eventueel geslachtofferd.

• Gormenghast
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 07:39
Interessante aflevering. Ik was niet zeker of ik dit seizoen verder wilde gaan kijken. Te veel afgrijselijke mensen met Selma voorop. Ik heb een forse allergie voor borderliners zoals haar, ik moet er ook niet aan denken om zo iemand in mijn nabije omgeving te hebben.

Maar goed, Jessie wint wel aan sympathie en ook Sander heeft eindelijk zijn ruggengraat terug gevonden. En tijdens de ronde tafel waren er gelukkig ook nog een paar die wel redelijk en rustig bleven.

Maria heeft van een winnende situatie (beste mattie vermoord) heel knap een verliezende situatie weten te maken. Als ze zich tijdens het ontbijt niet volkomen belachelijk had gemaakt was Selma nu exit, hadden ze een moord kunnen plegen, de volgende dag Jan er uit kunnen wippen en hadden ze op rozen gezet voor de finale. Katinka heeft met haar nogal ondoordachte aanval op Sander zichzelf ook voor gek gezet en van een vriend een voorzichtige vijand gemaakt.

Goede raad is duur en je weet nooit precies wat er gaat gebeuren maar als Jan slim is weigert hij en maakt hij het bekend bij een klein groepje. Iedereen weet dat er iemand is uitgenodigd om verrader te worden aangezien er niemand is vermoord. Hij kan het prima verkopen dat ze hem waarschijnlijk onder de bus willen gooien. Gewoon de dag afwachten wie gaat lobby'en om hem er uit te wippen en onthouden wie de dag daarvoor op Selma heeft gestemd. Als Katinka een fout maakt vliegt ze er uit. En op hulp van Sander hoeft ze m.i. niet meer te rekenen. Die gaat het liever alleen doen.De enige die daar roet in het eten kan gooien voor hem is Selma en dat is wel een ongeleid projectiel dus hoe hij haar moet benaderen/behandelen is moeilijk in te schatten.

Overigens denk ik dat ze Selma hadden moeten vermoorden. Die had nu de pijlen al op Jan gericht en het was denk ik niet moeilijk om de groep zodanig te sturen dat Jan er uit zou worden gewipt.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Gormenghast schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:42:

Overigens denk ik dat ze Selma hadden moeten vermoorden. Die had nu de pijlen al op Jan gericht en het was denk ik niet moeilijk om de groep zodanig te sturen dat Jan er uit zou worden gewipt.
Er waren maar 4 mensen die op Selma stemden, waaronder 2 verraders. Haar nu vermoorden zou de resterende 3 juist verdacht maken, oftewel Katinka zal daar niet mee akkoord gaan. Kan Jan wel eerst gaan, maar dan is de kans groot dat zij de volgende is.

• Chip.
  • Niet online
MrMonkE schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:35:
[...]

Mag hopen van niet zeg, wat een onzin om daar geld voor te krijgen. Beter doen ze sowieso gewoon met onbekende. Veel leuker naar mijn mening. Zelfde verhaals als met Wie-Is-De-Mol. Eerste paar seizoenen waren keigoed met normale mensen. Toen kwamen de BN-ers. Niet voor niets dat de Belgische editie veel beter is.
GrasshopperNL schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:19:
De getrouwe weten niet wanneer de verraders zo'n aanbod doen. Dus ik zou enkel de eerste persoon die dat zou zeggen geloven en alle mensen daarna niet meer.
Gormenghast schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:42:
Iedereen weet dat er iemand is uitgenodigd om verrader te worden aangezien er niemand is vermoord.
Dat weten ze dus helemaal niet.

[Voor 42% gewijzigd door Chip. op 03-04-2023 14:48]

• Gormenghast
Laguna schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:10:
[...]

Er waren maar 4 mensen die op Selma stemden, waaronder 2 verraders. Haar nu vermoorden zou de resterende 3 juist verdacht maken, oftewel Katinka zal daar niet mee akkoord gaan. Kan Jan wel eerst gaan, maar dan is de kans groot dat zij de volgende is.
Twee verraders waarvan één nu weg is. Het is niet een heel gekke gedachte om de verraders in eerste instantie onder dat groepje te gaan zoeken. Met de wetenschap dat het niet klip en klaar was in den beginne dat Maria er uit zou vliegen. De kans dat Katinka er op korte termijn uitvliegt is na die stemronde best een stuk groter geworden. Selma hadden ze al een tijd geleden moeten lozen maar ook nu kun je haar er niet bij hebben. Ze is te gevaarlijk om er in te laten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gormenghast
Chip. schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:41:

Jawel, dat weten ze wel. Kijk het eind van de aflevering nog maar eens. Dan hebben ze het er over.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Chip. schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:41:
[...]
De eerste avond was er ook niemand vermoord, maar toen was er een dodenlijst opgesteld. Indien Tijl geen dodenlijst bekend maakt blijven er 2 opties over: diegene die de verraders wilden vermoorden had een schild (zeer onwaarschijnlijk) of de verraders hebben geprobeerd een getrouwe te verleiden (zeer waarschijnlijk).

• Chip.
  • Niet online
Gormenghast schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:46:
[...]

Jawel, dat weten ze wel. Kijk het eind van de aflevering nog maar eens. Dan hebben ze het er over.
Oh dat heb ik gemist dan.

Hoop niet dat Tijl dat dan weer in de ochtend verteld, net zoals met de dodelijst. Vind dat de deelnemers daar gewoon zelf achter moeten komen en niet dat Tijl dat in de ochtend moet gaan staan verkondigden. Geeft veel te veel weg aan de kandidaten.

• Boesjke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 15:19

Boesjke

Excellent!!

Ah leuk, een topic over de verraders, hoe kan ik dit nu over het hoofd hebben gezien. Wij volgen dit hier thuis ook vanaf het eerste seizoen en dit seizoen is het leukste tot nu toe vinden we.

Het enige wat ik persoonlijk niet snap (heb even teruggelezen in dit topic maar kon het niet vinden). Hoe kunnen de verraders nu onopvallend 's nachts door het huis heen lopen? De buren in de naastgelegen kamers horen dan toch de kamerdeuren open gaan en iemand over de gang heen wandelen? Zeker in de eerste twee seizoenen was het huis vrij krakkemikkig...

Dit geldt ook voor degene die vermoord wordt, dat gebeurt ook niet op een te laat tijdstip want die persoon is dan altijd nog volledig aangekleed...

(Ik weet dat dit volkomen losstaat van het spel maar ik vraag het me toch af :P ). Iemand hier een theorie over of een verklaring voor?

Neen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chillz
Boesjke schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:01:
Ah leuk, een topic over de verraders, hoe kan ik dit nu over het hoofd hebben gezien. Wij volgen dit hier thuis ook vanaf het eerste seizoen en dit seizoen is het leukste tot nu toe vinden we.

Het enige wat ik persoonlijk niet snap (heb even teruggelezen in dit topic maar kon het niet vinden). Hoe kunnen de verraders nu onopvallend 's nachts door het huis heen lopen? De buren in de naastgelegen kamers horen dan toch de kamerdeuren open gaan en iemand over de gang heen wandelen? Zeker in de eerste twee seizoenen was het huis vrij krakkemikkig...

Dit geldt ook voor degene die vermoord wordt, dat gebeurt ook niet op een te laat tijdstip want die persoon is dan altijd nog volledig aangekleed...

(Ik weet dat dit volkomen losstaat van het spel maar ik vraag het me toch af :P ). Iemand hier een theorie over of een verklaring voor?
Ik heb daar wel eens iets over gelezen of gezien, maar kan me zo snel niet herinneren waar dat was.

Een oud kandidaat vertelde daarbij in ieder geval dat er 's nachts, als 'bepaalde' deuren open zouden moeten, de crew heel veel geluid ging maken. Als in harde muziek afspelen, voeten stampen en met allemaal deuren klapperen. Zeker dat laatste helpt zodat de kandidaten dan niet meer goed kunnen bepalen of een deur die ze horen van een specifieke kamer komt of gewoon een klapperende deur is...

Sowieso moeten al die 'biecht'-filmpjes (waarin een kandidaat in mn eentje voor de camera zit) ook opgenomen worden. Dat kost een hoop tijd en moet tussen de andere opnamen door. Dus daardoor zal er ook nog een hoop heen en weer gelopen worden.

Edit:
Hier is al een stukje:
https://www.redactie24.be...ensen-niet-snappen-135745
:)

[Voor 4% gewijzigd door Chillz op 04-04-2023 09:24]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gormenghast
Dit is inderdaad ook iets wat ik me heb afgevraagd. Mogelijk dat de crew ook gewoon de kamers heeft tussen de deelnemers en dat er op die manier voor de nodige afleiding wordt gezorgd?

Ik heb even gezocht. En hier de verklaring: https://www.destentor.nl/...e-de-verraders~a27b3b793/

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:08
zat even te denken over Jan's aanbod.

waarom zou je dit eigenlijk niet aannemen?

of je het nu doet of niet er veranderd niets in het verweer wat hij zal moeten doen. door verrader te worden wordt je sterker met meer macht snachts en voor de rest kun je gewoon door gaan met wat je al deed.

Selma zal voor hem gaan zonder specifieke reden (zijn reden om haar te verdenken was valide. een sterke speler die niet vermoord wordt is gek) Ze heeft eigenlijk nog niet zo veel tegen hem verder behalve de confrontatie aan gaan en hij hoorde bij de groep die haar er uit wilde stemmen.

Ik zie Sander verder ook wel een mes in de rug steken van Katinka. nu een zaadje planten bij wat anderen en haar verbannen en je bent golden als verrader want je helpt mee aan een verrader verbannen wat je credibility geeft.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Crysania tja Jan zit in een lastige positie. Hij werd al verdacht en zie die verdenkingen dan maar van je af te krijgen. Dat gaat alleen lukken als iemand anders zich verdachter maakt. Sander had in het begin echt geluk gehad dat ze van hem zijn afgestapt. Jan heeft er overigens niet bij stilgestaan dat Selma niet is vermoord omdat ze de juiste persoon verdacht en die geen verdenkingen op zich wilde hebben. Indien Jan ja zegt kan Sander zijn positie versterken door met Selma mee te gaan. Ik ben vooral benieuwd naar de wanhopige pogingen van Katinka om Jan erin te houden en Sander eruit te spelen.

• Chillz
Laguna schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:37:
... Ik ben vooral benieuwd naar de wanhopige pogingen van Katinka om Jan erin te houden en Sander eruit te spelen.
nog een leuke; Sander die inzet (bij Selma) om Katinka eruit te krijgen en daarna samen met Jan doorspeelt 8)

Leeg - Sinds 20180907

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:05
Hopen dat ze die walgelijke Katinka eruit gooien samen, Sander en de getrouwen *O*

Hoi :)

• Chillz
Ze lijkt me dan weer wel zo'n flauwe om Sander er nog even snel bij te naaien op het moment dat ze de deur uit gestuurd wordt....

Leeg - Sinds 20180907

• Gormenghast
Chillz schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:53:
Ze lijkt me dan weer wel zo'n flauwe om Sander er nog even snel bij te naaien op het moment dat ze de deur uit gestuurd wordt....
Yup. Maar indien je verraden wordt als verrader door je verraders dan zou ik ook de ander meenemen. En dan bedoel ik niet met verraden dat ze op je stemmen om zichzelf te redden maar een mes in je rug zoals Maria nog even deed en zoals ze allebei volgens mij wel van plan zijn.

Een nieuwe regel is dat degene met de minste collega's in de finale sowieso niet wint. Dus bij twee getrouwen en een verrader wint er sowieso een getrouwe.

In principe maakt het sowieso al niet veel uit of alle verraders er in drie rondes uitgespeeld worden. Uiteindelijk moeten er drie naar de finale en of iemand vermoord danwel weggestemd wordt maakt niet zo veel uit m.i. behoudens dat het in het laatste geval mogelijk een stuk persoonlijker wordt.

• scrappy.doo
Gormenghast schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:16:
[...]

Een nieuwe regel is dat degene met de minste collega's in de finale sowieso niet wint. Dus bij twee getrouwen en een verrader wint er sowieso een getrouwe.
Serieuze vraag: waar heb je die informatie vandaan?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Gormenghast schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:16:
[...]

Yup. Maar indien je verraden wordt als verrader door je verraders dan zou ik ook de ander meenemen.
Enkel als er geen valide reden voor was.

In principe maakt het sowieso al niet veel uit of alle verraders er in drie rondes uitgespeeld worden. Uiteindelijk moeten er drie naar de finale en of iemand vermoord danwel weggestemd wordt maakt niet zo veel uit m.i. behoudens dat het in het laatste geval mogelijk een stuk persoonlijker wordt.
Het finalespel is meermaals aangepast. Er hoeft nu maar 1 verrader in de finale te komen waardoor al het zilver naar de verrader gaat. Ook goed dat dit aangepast is, zo voorkom je immers dat getrouwen bondjes gaan sluiten met verraders. De getrouwen winnen dus alleen indien er geen verrader in de finale terechtkomt.

• scrappy.doo
Laguna schreef op woensdag 5 april 2023 @ 00:29:
[...]

Het finalespel is meermaals aangepast. Er hoeft nu maar 1 verrader in de finale te komen waardoor al het zilver naar de verrader gaat. Ook goed dat dit aangepast is, zo voorkom je immers dat getrouwen bondjes gaan sluiten met verraders. De getrouwen winnen dus alleen indien er geen verrader in de finale terechtkomt.
Waar staat beschreven hoe de finale werkt?

• Gormenghast
scrappy.doo schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:43:
[...]

Serieuze vraag: waar heb je die informatie vandaan?
https://www.rtl.nl/rubrie...tl-programma-de-verraders

Ik neem dat maar voor waar aan. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

scrappy.doo schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:16:
[...]

Waar staat beschreven hoe de finale werkt?
Dat staat momenteel nergens correct beschreven.
Dat klopt niet. Tijl heeft de spelregels van dit seizoen in aflevering 1 uitgelegd en die zijn zoals ik hierboven beschreef.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 22:16
Zoals hierboven is aangegeven, zijn deze regels niet meer van toepassing. Het artikel is op 12 oktober 2021 geplaatst en ging over het tweede seizoen van De Verraders of over het Videoland seizoen wat er toen aankwam.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Gelukkig waren de makers bereid om de spelregels aan te passen na de rampzalige finale van het eerste seizoen met Samantha en haar vriendinnetjes Chatilla en Loiza.

• scrappy.doo
Kan iemand even ELI5 de finale regels uitleggen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

scrappy.doo schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:10:
Kan iemand even ELI5 de finale regels uitleggen?
Indien er een verrader of meerdere verraders in de finale zit(ten) gaat het zilver naar de verrader(s). Indien er enkel getrouwen in de finale belanden gaat het zilver naar de getrouwen. Alleen de onderlinge verdeling is mij niet bekend daar kan nog een twist zitten.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Wij hebben nu net de tweede ronde tafel gehad bij de verraders, ja ik weet dat we er niet zo snel doorheen gaan haha :). Voor de tweede keer een getrouwe eruit gegooid en het volgende zaadje is al gepland door de getrouwe, het gaat zo wel heel makkelijk voor de verraders haha :P

Ben benieuwd wat er allemaal nog gaat komen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• RobinNL
Tijl heeft blijkbaar in de laatste aflevering moeten ingrijpen bij het rondetafelgesprek, maar is niet uitgezonden. Bron: https://www.ad.nl/show/rt...oeten-uitzenden~adb1a269/

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
RobinNL schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:02:
Tijl heeft blijkbaar in de laatste aflevering moeten ingrijpen bij het rondetafelgesprek, maar is niet uitgezonden. Bron: https://www.ad.nl/show/rt...oeten-uitzenden~adb1a269/
Wow! Dit beloofd niet veel goeds voor de komende afleveringen, want zo ernstig lijkt het allemaal na de 2e ronde tafel nog niet :D.

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Gormenghast
Uit het artikel:
Na navraag bij Tijl Beckand bleek dat hij niet lijdzaam had toegezien, bij het heftige rondetafelgesprek, maar wél had ingegrepen. Conclusie: ,,RTL had de ingreep van Tijl Beckand in De verraders moeten uitzenden.”

Er staat volgens mij niet dat het de laatste aflevering betreft. Dus mogelijk hebben we het over de één van de afgelopen ronde tafel gesprekken.

Dit is wel wat je krijgt wanneer iemand met een instelling: "Ik ben nou eenmaal zo, deal with it".. in een positie zet waarin er verbaal aangevallen en/of verdedigt moet worden.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Suf dat ze de beelden niet alsnog vrijgeven of vertellen wanneer, waarom en bij wie hij had ingegrepen. Dit nu niet doen leidt enkel tot onzinnige speculatie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobinNL
Heerlijke rondetafelgesprek was dit zeg haha. En Selma blijft echt heel gevaarlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shadow_Agent
RobinNL schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:34:
Heerlijke rondetafelgesprek was dit zeg haha. En Selma blijft echt heel gevaarlijk.
Heerlijk hoe
spoiler:
Katinka
eruit vloog!

De badjastheorie >:)

[Voor 3% gewijzigd door Shadow_Agent op 07-04-2023 22:45]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobinNL
Shadow_Agent schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 22:10:
[...]

spoiler:
Heerlijk hoe Katinka eruit vloog!

De badjastheorie >:)
Misschien nog even in spoiler tags zetten? Sommigen hebben de aflevering nog niet gezien, maar volgen het topic wel ;)

Maar wel heerlijk hoe het terugkaatste

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Laguna schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:37:
Ik ben vooral benieuwd naar de wanhopige pogingen van Katinka om Jan erin te houden en Sander eruit te spelen.
Katinka heeft Sander onderschat en Sander heeft mij positief verrast, wordt het toch nog een leuk seizoen.

[Voor 5% gewijzigd door Laguna op 07-04-2023 23:09]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Katinka is echt een eng mens met een bord voor haar hoofd. Totaal blind. En 0 emphatie.

Blij dat zij eruit ligt. Nu Selma de 'influencer' nog, ook een heel naar persoon. Slechtse van generatie Y.

[Voor 39% gewijzigd door Chip. op 08-04-2023 12:06]

• Chillz
Sander en Jan moeten nu wel kijken dat zij niet te veel gaan opvallen.

Sander die onderweg in de auto ineens met allemaal doordachte theorieen komt - terwijl hij dat eerder allemaal niet leek te doen, meer meeloopgedrag. Kan gaan opvallen bij de rest, zeker als het dan ook nog blijkt te kloppen achteraf.

Zo ook voor Jan, met een theorie (waarvan sommigen zeggen Mwah, ik weet het niet zo) waarvan hij zegt 99,99% zeker te zijn... Ook wel weer over de top
(hij moest wel, want het was of Katinka of hij, maar dit was misschien net te overdreven)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gormenghast
Chip. schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:02:
Katinka is echt een eng mens met een bord voor haar hoofd. Totaal blind. En 0 emphatie.

Blij dat zij eruit ligt. Nu Selma de 'influencer' nog, ook een heel naar persoon. Slechtse van generatie Y.
Ik krijg sterk de indruk dat Selma de nacht niet gaat overleven. Ik heb er eerlijk gezegd ook een hard hoofd in dat Jan de volgende stemronde overleefd maar dan heeft zijn verraderschap hem toch nog een extra dag opgeleverd.

Als ik de statistieken er eens op nasla dan is het verraderschap overigens niet heel goed voor je kansen om de finale te halen. Een 'originele" verrader is het alleen gelukt tijdens de videoland special om de finale te halen. En dat was waarschijnlijk te wijten aan het kleine aantal deelnemers.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-06 15:50

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Meer mensen die echt ooraids krijgen van de manier waarop Selma praat? Ik kan echt zo slecht tegen zulke overdreven typen. Belgie laat duidelijk zien dat zulke programma's (bijv. De Mol) prima hoge kijkcijfers en kwaliteit kunnen leveren met onbekende mensen. Waarom moet bij ons altijd en alles tegenwoordig met 'vips' en 'bn'ers?' ?

Professioneel Heftruck Syndroom

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
NeFoRcE schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:35:
Meer mensen die echt ooraids krijgen van de manier waarop Selma praat? Ik kan echt zo slecht tegen zulke overdreven typen. Belgie laat duidelijk zien dat zulke programma's (bijv. De Mol) prima hoge kijkcijfers en kwaliteit kunnen leveren met onbekende mensen. Waarom moet bij ons altijd en alles tegenwoordig met 'vips' en 'bn'ers?' ?
Ik vind het wel mooie tv zo, een mooie mengelmoes van mensen. Zorgt voor spektakel :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:58
NeFoRcE schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:35:
Meer mensen die echt ooraids krijgen van de manier waarop Selma praat? Ik kan echt zo slecht tegen zulke overdreven typen.
De manier van praten is niet prettig, maar wat ik erger vind is het totaal gebrek aan respect voor andere mensen. Zelf eist ze het vollop, eist ze dat mensen luisteren en haar uit laten praten. Ondertussen onderbreekt ze continu een ander, zowel met lichaamstaal als met er doorheen roepen.

Dat is geen 'heftige persoonlijkheid', dat is een gebrek aan opvoeding.

• Crysania
Gormenghast schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:27:
[...]

Ik krijg sterk de indruk dat Selma de nacht niet gaat overleven. Ik heb er eerlijk gezegd ook een hard hoofd in dat Jan de volgende stemronde overleefd maar dan heeft zijn verraderschap hem toch nog een extra dag opgeleverd.

Als ik de statistieken er eens op nasla dan is het verraderschap overigens niet heel goed voor je kansen om de finale te halen. Een 'originele" verrader is het alleen gelukt tijdens de videoland special om de finale te halen. En dat was waarschijnlijk te wijten aan het kleine aantal deelnemers.
ik denk er hetzelfde over.

Jans gedrag is inderdaad aardig veranderd maar dat mag ook wel van de ene kant door de beschuldigingen van Selma. De beschuldigingen blijven als Selma er nog steeds is dus die zal dood moeten.

Jan was eigenlijk al ten dode opgeschreven of hij nu verrader ging zijn of niet. Die Katinka was gewoon super dom om Jan er bij te trekken omdat dat een vriendje "was" in haar ogen. Waarom niet gewoon getrouwe laten dan hoef je zelf niets te doen. Had je beter iemand anders kunnen vragen (wie dan ook bijna).

gezien de beschuldigingen op Jan er al lagen weet je dat zo iemand ook gekke sprongen moet maken.

Sander moet niet TE veel doen om Jan te beschermen als hij niet ook het haasje wil zijn. ik zou zeggen nu Selma vermoorden en dan de volgende nacht wie dan ook verleiden.

gelukkig naaide Katinka de rest er niet aan. Had dat nog wel verwacht eigenlijk.

• Muse
  • Niet online
Mijn verwachting voor komende afleveringen: Selma wordt vermoord, Jan wordt verbannen, Sander verleidt zijn broer.

Als het echt zo uitpakt, denk ik dat de twee broers niet gehaaid genoeg zijn en makkelijk gepakt worden door de getrouwen.

• Gormenghast
Wanneer je tot het einde der tijden een verrader er bij mag kiezen wanneer er één weg gestemd wordt dan blijven er weinig getrouwen over. Ik heb het niet gelezen maar ik neem aan dat daar wel een einde aan komt tzt?

Als Sander zijn broer er bij haalt is het denk ik ook snel gedaan. Ze lijken me best aardig (en dat is uitendelijk wel het belangrijkst) maar niet de grootste lichten. Ik kan me nog steeds de briljante opmerking van Sander herinneren over een spel: "Petanque! Dat is Frans voor Jeu de Boules".... Oh dear..

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Muse schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:25:
Mijn verwachting voor komende afleveringen: Selma wordt vermoord, Jan wordt verbannen, Sander verleidt zijn broer.
Dat verwacht ik ook.
Als het echt zo uitpakt, denk ik dat de twee broers niet gehaaid genoeg zijn en makkelijk gepakt worden door de getrouwen.
Sander zit momenteel safe al moet hij niet overmoedig worden en zal zich terughoudend moeten opstellen bij het beschermen van Jan. Z'n broer erbij betrekken is riskant, ik betwijfel namelijk of Jordy dat kan zonder gedragsverandering te vertonen. Het zou wel een prestatie zijn als 1 van de 2 in de finale belandt.

Het is mij ook niet bekend tot welke fase in het spel er verleid mag worden. Volgens mij wordt dit wel het eerste seizoen waarbij er meer dan 1x verleid wordt.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Crysania schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:06:
[...]
gelukkig naaide Katinka de rest er niet aan. Had dat nog wel verwacht eigenlijk.
Ik hoorde Katinka alleen zeggen "ik mag jullie feliciteren". Ze zei verder niets, of er is geknipt. :)

• RobinNL
Beetje offtopic, maar :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Noor die gewoon alles door heeft, die zag ik niet aankomen. Ik begrijp de keuze van Sander, maar het is een te voor de hand liggende keuze en dat werd direct al duidelijk. Het moet wel heel gek lopen wil er nu nog een verrader in de finale belanden.

• Shadow_Agent
Mooie exit van Jan: " ik was een getrouwe maar ben een verrader". Daarmee de laatste overgebleven verrader een mes(je) in de rug steken. Voor de getrouwen nu 100% duidelijk dat Jan verleid is en er dus nog één originele verrader is.

Die Noor haarfijn eruit gepikt heeft! Mooi!

Hele domme keuze om Jordy erbij te vragen verder.... Noor en Billy weten dat nu. Chahid en Ferri sluiten daarbij zeker aan en ook Betty Glas (totaal onzichtbaar verder) ook

Sander/Jordy uiteraard niet

Pernille en Jessi zijn vraagtekens of ze op Sander gaan. Net als Nathan

De enige twist kan nog komen van de dolken die nog in het spel zijn . Anders lijkt het mij praktisch onmogelijk dat de verraders dit gaan winnen.

• Shadow_Agent
Oh ja Pernille O+ <3 :$

• Chillz
Laguna schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:54:
Noor die gewoon alles door heeft, die zag ik niet aankomen.
Nee he...

Maar dat wij het niet aan zien komen, kan ook goed betekenen dat de rest van de groep daar het niet mee krijgt. Ze komt nl niet echt over als het verstand van de groep. Dus dan is de vraag, als ze het aan iemand aangeeft, wie gaat er in mee?

naja, inderdaad, bij Billy/ Chahid/ Ferry gaan de gedachten nu ook wel de goede richting uit,
dus die kunnen wel voor een goede meerderheid gaan zorgen

Leeg - Sinds 20180907

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Chillz schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:57:
[...]

Maar dat wij het niet aan zien komen, kan ook goed betekenen dat de rest van de groep daar het niet mee krijgt. Ze komt nl niet echt over als het verstand van de groep. Dus dan is de vraag, als ze het aan iemand aangeeft, wie gaat er in mee?
Noor is geen Jessie ;)

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:46
Gormenghast schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:43:
Wanneer je tot het einde der tijden een verrader er bij mag kiezen wanneer er één weg gestemd wordt dan blijven er weinig getrouwen over. Ik heb het niet gelezen maar ik neem aan dat daar wel een einde aan komt tzt?

Als Sander zijn broer er bij haalt is het denk ik ook snel gedaan. Ze lijken me best aardig (en dat is uitendelijk wel het belangrijkst) maar niet de grootste lichten. Ik kan me nog steeds de briljante opmerking van Sander herinneren over een spel: "Petanque! Dat is Frans voor Jeu de Boules".... Oh dear..
Tijl gaf uiteindelijk aan dat dit de laatste mogelijkheid was om er een verrader bij te nemen.

Dat laatste was toch trouwens een grap? :P Ben het met je eens dat Sander niet het helderste licht is (en dat z'n broer erbij trekken geen goede zet is), maar de toon waarop ie het zei klonk mij in de oren alsof ie het als grap bedoelde. Het is ook iets wat ik gezegd zou kunnen hebben, want ik vind dat best grappig, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn bizarre humor liggen :+

Overigens heb ik van het weekend seizoen 1 van de Videoland-editie gezien, die vond ik toch een stuk leuker dan dit tv-seizoen. Spoiler over de afloop incoming.
spoiler:
Illias ook een prima Verrader daar. Britt wellicht iets minder, maar ze hebben het samen erg goed gespeeld.

Heb tevens de UK-versie gekeken. Die vond ik ook erg goed, met onbekende mensen is het sowieso een pre. Nogmaals spoiler voor de afloop.
spoiler:
Ik vond het einde van het spel van de Traitors veel beter en logischer dan bij ons. Je bent een team, om elkaar dan aan het einde nog zo te kunnen naaien om al het geld weg te pakken vind ik best apart en dat kan in de Traitors dus niet.
Vind er dus ook wel wat van als Verraders elkaar niet backen, maar richting het einde van het spel kan ik daar wel wat meer in komen

• Piet_Piraat7
Leuke aflevering :) geen shock dat Jan er uit ging. Alleen een domme keuze om zijn broer mede-verrader te maken.. ik denk dat dit de eerste finale wordt zonder verraders, als dat kan tenminste.

• Gormenghast
Vld1989 schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:21:
[...]

Dat laatste was toch trouwens een grap? :P Ben het met je eens dat Sander niet het helderste licht is (en dat z'n broer erbij trekken geen goede zet is), maar de toon waarop ie het zei klonk mij in de oren alsof ie het als grap bedoelde. Het is ook iets wat ik gezegd zou kunnen hebben, want ik vind dat best grappig, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn bizarre humor liggen :+
Ik hoop het maar die indruk kreeg ik in elk geval niet. Maar ja, ik heb dan ook een chronisch gebrek aan humor. :P

• Gormenghast
Piet_Piraat7 schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:43:
Leuke aflevering :) geen shock dat Jan er uit ging. Alleen een domme keuze om zijn broer mede-verrader te maken.. ik denk dat dit de eerste finale wordt zonder verraders, als dat kan tenminste.
Zeker niet de eerste finale. Er zit vaker niet dan wel een verrader in de finale. En ja, zowel Jordy als Sander gaan allebei er uit vliegen voor de finale.

• Piet_Piraat7
Gormenghast schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:07:
[...]
Zeker niet de eerste finale. Er zit vaker niet dan wel een verrader in de finale. En ja, zowel Jordy als Sander gaan allebei er uit vliegen voor de finale.
Oh dat wist ik niet :) maakt het wel leuker vind ik

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Gisteren is bij ons de eerste verrader weggegaan, mijn favoriete ook nog! :-(

spoiler:
Maria

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobinNL
G_Dragon schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:53:

spoiler:
Maria
Dan staat dit topic vol met spoilers voor jou haha

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
RobinNL schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:18:
[...]

Dan staat dit topic vol met spoilers voor jou haha
Dan plaats ik ook alleen maar iets zonder het door te lezen :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

G_Dragon schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:53:

spoiler:
Maria
Favoriete? Dan behoor je tot de minderheid hier, wat een irritante verschijning was dat. Heel blij dat ze eruit lag :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22
Zo, we zijn gisteren bij de twist aangekomen en dat was ook meteen de aflevering waarbij ik denk dat Tijl ingesprongen is. Je ziet hem namelijk in een shot een beweging maken om naar voren te stappen vanachter de camera vandaan zeg maar.

spoiler:
Ik vind dat Sander een goede zet heeft gemaakt om vol op Maria te gaan, haar grootste fout was ook op dat moment om hem er bij te proberen te naaien en dat voor de tweede keer. Dat Katinka dan blijkbaar de noodzaak voelt om 's nachts even hem aan te spreken. Nee, dat had ze bij mij dan ook niet hoeven doen. Dan heeft ze gewoon niet op zitten letten wat er gebeurde.
Ik verwacht wel dat als Maria niet Sander erbij had proberen te naaien, dat het die avond Selma was die er uit had gelegen. Dan had ze meer mensen met haar mee kunnen krijgen.

• Gormenghast
Sander en broerlief vliegen er de volgende stemronde uit en er wordt dus nog één speler vermoord.

Hierbij mijn voorspelling voor de laatste vier:
Nathan (ligt goed, iedereen mag hem wel, niet gevaarlijk),
Billy (waait met alle winden mee),
Noor (blijft lekker op de achtergrond) en
Betty (aardig en ongevaarlijk).

Dit seizoen gaat als een nachtkaars uit waarbij de meest enerverende scenes tevens door de meest irritante figuren van de show werden geleverd.

Wat mij betreft valt er nog wel het één en ander te verbeteren aan het concept. De schilden doen weinig. De dolken zijn onzichtbaar. De verraders zouden eigenlijk van tevoren bekend moeten zijn zodat ze zich kunnen voorbereiden. De bekende Nederlanders voegen ook weinig toe. Wat dat betreft voorspelt het volgende seizoen al iets, Tijl is nu al de aankondiging aan het doen voor spelers voor volgens seizoen.

[Voor 6% gewijzigd door Gormenghast op 18-04-2023 13:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobinNL
Gormenghast schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:49:
Wat mij betreft valt er nog wel het één en ander te verbeteren aan het concept. De schilden doen weinig. De dolken zijn onzichtbaar. De verraders zouden eigenlijk van tevoren bekend moeten zijn zodat ze zich kunnen voorbereiden. De bekende Nederlanders voegen ook weinig toe. Wat dat betreft voorspelt het volgende seizoen al iets, Tijl is nu al de aankondiging aan het doen voor spelers voor volgens seizoen.
Ik denk echt dat het per seizoen kan verschillen of schilden wel iets doen of totaal niets. In dit seizoen kon je merken dat de verraders zelf ook een strijd hadden, wat ook al niet meewerkte voor hun. Ook denk ik niet dat ze van tevoren bekend gemaakt moeten worden om zich te kunnen voorbereiden. Tijdens de vorige seizoenen ging het toch ook wel vrij goed?

• Gormenghast
Ik zou iedereen bij de start één of twee schilden en één of twee dolken willen geven. Die mogen ze inzetten wanneer en hoe ze willen (dus ook weggeven). Daarmee wordt het vermoorden en verbannen een stuk onvoorspelbaarder. Daarnaast zou een éénmalige immuniteit (in te zetten voor de vergadering) het verbannen ook heel tricky maken.

I.P.V. drie verraders denk ik dat vier de verraders een iets grotere kans geeft om de finale te halen. Ook het verleiden/chanteren kan M.I. verbeterd worden. Volgens mij heeft nog nooit iemand "Nee" gezegd. Niemand vermoord? Dus een verrader erbij. Daar wordt door veel spelers te makkelijk doorheen geprikt.

En zo zijn er nog wel wat ideetjes die boel wat "verraderlijker" maken.

• Arunia
Dit jaar de vete onder de verraders kwam bij de vrouwen vandaan.
Ze zagen dat Sander al getarget werd door zijn gedrag. Hij kon zich in het begin niet goed houden en dat was goed zichtbaar. Zonde, maar vind dat hij zichzelf wel herpakt heeft.
De naaistreek naar hem toe van beide dames was ook de doodsteek voor hen. Hij heeft daarop gereageerd omdat hij niet anders kon.
Hoe hij de laatste aflevering te werk ging was logisch. Hij kon niet vertrouwen op zijn mede verrader, dus de keuze voor de andere was dan logisch.
Zijn keuze in de nu laatste aflevering was gewoon dom. Waarom zijn broer? Hij had Noor moeten kiezen, alhoewel je dan een Samantha herhaling had kunnen krijgen. Dan is daardoor zijn broer kiezen weer logischer. Maar goed. Ik denk dat er echt heel lang aan het concept voor de Verraders gesleuteld moet worden.

Dit was voor mij in ieder geval wel een spannend seizoen om te kijken.

De schilden doen weinig omdat er eigenlijk vanuit de verraders geen gok wordt genomen om in de wapenkamer groep te roeren zullen we maar zeggen.
De dolk zou eigenlijk verplicht gebruikt moeten worden de eerst volgende ronde tafel. Nu heb ik vaak genoeg mensen hem niet zien gebruiken. Wat gebeurd er daarna mee? Later wordt hij ook niet gebruikt? Dus dan lijkt het erop dat als je hem niet gebruikt, je hem kwijt bent.
Het ligt denk ik ook vooral aan de groep hoe het seizoen loopt.

Daarnaast de opmerking met niemand vermoord, een verrader erbij. Wellicht moeten ze als ze de optie aangeboden krijgen iemand erbij te halen meteen ook niet de optie om iemand te vermoorden krijgen. Dan maakt het het al moeilijk voor de getrouwen of er uberhaupt wel iemand gevraagd is. Maar dan kan het programma wel te lang duren. Of wel iemand vermoorden, maar ook iemand verleiden.

• GrasshopperNL
Weten we hoeveel dolken er nog in het spel zijn?
Heb zomaar het vermoeden dat dit bij de volgende ronde tafel voor vuurwerk kan zorgen.

• Chillz
GrasshopperNL schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:19:
Weten we hoeveel dolken er nog in het spel zijn?
Heb zomaar het vermoeden dat dit bij de volgende ronde tafel voor vuurwerk kan zorgen.
Ik dacht zelf eigenlijk 1...

Die ene uit de wapenkamer. Die kan je inzetten tijdens de eerstvolgende ronde tafel. Daarna gaat hij terug de wapenkamer voor de volgende ronde
Gewoon net als het schild. Je hebt er 1 nacht wat aan, daarna gaat de kans naar de volgende vinder.

Of zouden er wel meerdere dolken in roulatie zijn inderdaad...?
Dat ze die kunnen bijhouden en inzetten wanneer ze zelf willen

Leeg - Sinds 20180907

• Muse
  • Niet online
Chillz schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:56:
[...]

Ik dacht zelf eigenlijk 1...

Die ene uit de wapenkamer. Die kan je inzetten tijdens de eerstvolgende ronde tafel. Daarna gaat hij terug de wapenkamer voor de volgende ronde
Gewoon net als het schild. Je hebt er 1 nacht wat aan, daarna gaat de kans naar de volgende vinder.

Of zouden er wel meerdere dolken in roulatie zijn inderdaad...?
Dat ze die kunnen bijhouden en inzetten wanneer ze zelf willen
Uit de opmerking van de laatste die de dolk had (was dat Pernille?), begreep ik een beetje dat deze weer ingeleverd moest worden.

• Gormenghast
Muse schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:10:
[...]

Uit de opmerking van de laatste die de dolk had (was dat Pernille?), begreep ik een beetje dat deze weer ingeleverd moest worden.
Dat is jammer want dat maakt hem nagenoeg nutteloos gedurende een groot deel van het spel. Die ene extra stem maakt niet zo heel veel uit. Als er gewoon net zo veel zouden zijn als er zijn gewonnen en ze zouden door gegeven kunnen worden dan zou je zo maar een echte verrassing kunnen krijgen.

• RobinNL
Net een voorstukje gezien van komende vrijdag. Vergeet de spoiler tag niet als je gaat reageren ;)
spoiler:
Jordy wordt al verdacht als verrader in de komende aflevering. Volgens mij zaten twee getrouwen met elkaar te overleggen en werden de namen Sander en Jordy genoemd.

• Chillz
Kleine afdwaling van het 2023 NL seizoen...

Maar ik zag gisteren op Videoland dat ze daar nu ook De Verraders Seizoen 1 uit Vlaanderen hebben toegevoegd.

Heb deze zelf ten tijde van uitzenden gewoon via VTM gezien. Ook leuk!
Dit is met BV's (Bekende Vlamingen), maar voor de gemiddelde Nederlandse kijker zullen het waarschijnlijk allemaal onbekenden zijn. :)
Hier zag je voor de eerste keer dat er een stel tussen de kandidaten zat (wat ze daarna in UK hebben gedaan, en nu in NL een beetje met 2 broers).

Veel van de spellen komen wel overeen met die uit S2 van Nederland. Het is ook in hetzelfde kasteel opgenomen. Dus daar moet je misschien even doorheen kijken.

Leeg - Sinds 20180907

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
Nieuwste aflevering gekeken. Ik snap die Noor niet…
9 spelers. + dolk = 10 stemmen.
Noor, Billy, dolk = 3.
Chahid zegt duidelijk dat hij weet dat Jesse een getrouwe is. = 4.
Nathan zegt dat hij denkt dat J&C allebei getrouwen zijn. = 5.
Dan ben je er toch? Ik heb het gevoel dat ze het niet heeft geprobeerd. En nu vliegt Noor er uit omdat ze wordt vermoord, dus niks kunnen doen.
Als ze zo zeker is van haar zaak, dan hebben ze er een verrader uit, is er nog 1 over.. Tsja, dan gaat die verrader Noor vermoorden misschien, maar die kans is er toch elke nacht. Heb je in ieder geval het spel verder geholpen en er voor gegaan.
Trouwens, als Noor volle bak op sander was gegaan, hem er uit had gekregen, was het echt wel verdacht geweest als Jordy haar vannacht had vermoord als wraak. En dan was Billy er nog om Jordy aan te pakken aan de ronde tafel.

Wel een leuke aflevering!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@ChrisM ja ze speelt heel terughoudend, bang om vermoord te worden en uit het spel te liggen. Je kan het zo spelen in de hoop dat je niet opvalt en dus niet vermoord wordt, maar ik vind het een vrij laffe manier van spelen. Totaal gebrek aan zelfvertrouwen dat ze genoeg mensen met zich mee krijgt.

Wat ik me wel af vroeg is, wat er was gebeurd als er weer een verrader was verbannen. Zou er dan weer een getrouwe gechanteerd worden? Immers als dat niet gebeurd dan zouden er nu nog 7 getrouwen zijn en 1 verrader. Dan wordt er nog 1 getrouwe vermoord en indien er dan weer een verrader wordt verbannen zijn er enkel nog 6 getrouwen over en wat dan? Enige optie om dat scenario te voorkomen is wederom een getrouwe chanteren.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:38
Je wil als getrouwe de finale halen, dus je moet eigenlijk de andere getrouwen als gevaar laten lijken voor de verraders en er zo weinig mogelijk over houden voor de finale / de laatste verrader op het laatst mogelijke moment wegspelen

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Oftewel andere getrouwen bewust naaien om in de finale te komen. Als er op die manier gespeeld wordt zijn het uiteindelijk allemaal verraders in de finale. Tevens merk je dat bepaalde deelnemers zich hier niet goed bij voelen, zoals Chahid en Noor (al had Chahid geen keus). Ik zou als getrouwe altijd voor verraders gaan bij het verbannen, dan maar worden vermoord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crysania
Laguna schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:44:
Oftewel andere getrouwen bewust naaien om in de finale te komen. Als er op die manier gespeeld wordt zijn het uiteindelijk allemaal verraders in de finale. Tevens merk je dat bepaalde deelnemers zich hier niet goed bij voelen, zoals Chahid en Noor (al had Chahid geen keus). Ik zou als getrouwe altijd voor verraders gaan bij het verbannen, dan maar worden vermoord.
Ik snap het ook niet. Chahid moest zich verdedigen dus Billy en Noor hadden op hem in moeten praten om voor Sander te gaan. Dan had chahid het woord kunnen nemen en waren Billy/Noor nog semi veilig.

Ook had je kunnen zien wie er dan toch niet in mee ging om te kijken wie een verrader is

Nu is Noor weg denk ik (al hadden ze het ervoor over de 2 andere dames die volgens mij juist geen clue hebben en ook geen sterke stem in de groep dus zou dat heel dom vinden.

Zowiezo vond ik je broer chanteren erg dom. Hij speelt nu ook veel actiever dan toen hij getrouwe was

• Gormenghast
Laguna schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:34:
@ChrisM
Wat ik me wel af vroeg is, wat er was gebeurd als er weer een verrader was verbannen. Zou er dan weer een getrouwe gechanteerd worden? Immers als dat niet gebeurd dan zouden er nu nog 7 getrouwen zijn en 1 verrader. Dan wordt er nog 1 getrouwe vermoord en indien er dan weer een verrader wordt verbannen zijn er enkel nog 6 getrouwen over en wat dan? Enige optie om dat scenario te voorkomen is wederom een getrouwe chanteren.
Volgens mij heeft Tijl aangegeven voor de chantage van Jordy dat dit de laatste keer is.

Leuke aflevering en hoe veranderlijk kan het zijn. Je doet iets doms en ipv dat het je in je kont bijt heb je alle geluk van de wereld. Over geluk mag Sander sowieso al niet klagen. Tjemig de pemig.

En Noor en Billy spelen zo laf dat er met een beetje pech gewoon een verrader naar de finale gaat. Daar gaat mijn voorspelling. :)

Ik snap ook niet waarom ze niet volle bak op Sander zijn gegaan. Negen spelers. Met zijn vieren op Sander, die gaat er uit en één van de vier wordt vermoord. De laatste verrader de volgende ronde er uit en klaar is Kees. Je gaat met zes getrouwen naar de finale. En nu moet je het maar zien. Nog één foute verbanning en het is volgens mij over en uit voor de getrouwen. Dan heb je niet meer genoeg verbanningen om ze allebei er uit te krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
Ik vond Noor ook echt vrij zwak. Ze heeft het helemaal door, maar even lef tonen om er vol voor te gaan met Billy, totaal niet.
Genoeg mensen die het niet eens waren met beide getrouwen. Dus genoeg animo om daar vol op in te zetten. Of in ieder geval de pijlen te richten op zowel Sander als Jordy. Maar goed, dan ga je er zelf uit.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:15

Vuvuzela

My spire is forming

Crysania schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:02:
[...]
Zowiezo vond ik je broer chanteren erg dom. Hij speelt nu ook veel actiever dan toen hij getrouwe was
Voor m'n gevoel was hij eerder nooit pratend in beeld. Behalve bij het stemmen dan. Vind dat wel jammer want hij leek deze aflevering vrij onrustig maar misschien was hij altijd al zo. 0 referentie.

Matig seizoen is het eigenlijk,, slappe kandidaten en vreemde verraders.

[Voor 8% gewijzigd door Vuvuzela op 25-04-2023 10:43]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shadow_Agent
Arunia schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:54:
Maar goed, dan ga je er zelf uit.
ja klopt, misschien, Maar voor hetzelfde geld vlieg je er 's nachts uit zoals nu (mogelijk) gaat gebeuren en sta je als getrouwe Noor ook met lege handen.

Dus inderdaad met je eens: Noor speelt het spel zwak. Als je "het" weet en je hebt Chahid en Jessy en zeker Billy mee: waarom er dan niet voor gaan?

Ben trouwens ook de UK versie aan het kijken: erg leuk! Mooie WIDM achtige opdrachten ook :) Aanrader

• Chillz
Shadow_Agent schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:43:
Ben trouwens ook de UK versie aan het kijken: erg leuk! Mooie WIDM achtige opdrachten ook :) Aanrader
Yup
Ik zag op Videoland ook een trailer waarin ze de USA versie aankondigen voor binnenkort.
Het lijkt wel of die in UK is opgenomen. Zelfde (/vergelijkbaar) kasteel en opdrachten. Alleen andere host.

Deze ook nog even extra quoten:
Chillz schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:07:
Kleine afdwaling van het 2023 NL seizoen...

Maar ik zag gisteren op Videoland dat ze daar nu ook De Verraders Seizoen 1 uit Vlaanderen hebben toegevoegd.

Heb deze zelf ten tijde van uitzenden gewoon via VTM gezien. Ook leuk!
Dit is met BV's (Bekende Vlamingen), maar voor de gemiddelde Nederlandse kijker zullen het waarschijnlijk allemaal onbekenden zijn. :)
Hier zag je voor de eerste keer dat er een stel tussen de kandidaten zat (wat ze daarna in UK hebben gedaan, en nu in NL een beetje met 2 broers).

Veel van de spellen komen wel overeen met die uit S2 van Nederland. Het is ook in hetzelfde kasteel opgenomen. Dus daar moet je misschien even doorheen kijken.

Leeg - Sinds 20180907

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:15

Vuvuzela

My spire is forming

Chillz schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:55:
[...]

Yup
Ik zag op Videoland ook een trailer waarin ze de USA versie aankondigen voor binnenkort.
Het lijkt wel of die in UK is opgenomen. Zelfde (/vergelijkbaar) kasteel en opdrachten. Alleen andere host.
[...]
Vanaf 6 mei. Mooi! Ik was er al ooit aan begonnen maar had toen net de UK versie gezien en het is idd gewoon dezelfde serie/locatie/spellen dus ben toen de Australische versie gaan kijken.

Las ook ergens dat de Amerikanen in een hotel zaten op een uur afstand van dat kasteel.

I served in a company of heroes.

• Chillz
Vuvuzela schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:37:

Las ook ergens dat de Amerikanen in een hotel zaten op een uur afstand van dat kasteel.
Dat idee had ik bij UK al
Ze kwamen altijd met de auto aanrijden. Je zag ze nooit op kasteel-locatie naar een kamer gaan of eruit komen

beetje jammer... feit dat het juist allemaal op/om het kasteel afspeelt geeft het juist een deel van de sfeer

[Voor 14% gewijzigd door Chillz op 25-04-2023 13:58]

Leeg - Sinds 20180907

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee