Binnetie schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:42:
[...]
Ik ben heel benieuwd. Gekocht bij TradingShenzen? En laat je hem door hun voorzien door EU-rom of ga je dat zelf doen? Standaard is hij Chinees geloof ik maar wel in te stellen in Engels. Je hebt de 512GB besteld toch?
Ja, bij Tradingshenzen. En ja laat hun de EU rom erop zetten zodat hij goed unlocked is en ik geen verassingen heb.
Ben zelf niet vies van wat flashen maar als hun dat voor weinig doen en het checken dan doe ik liever dat.
Ik kan straks alle kanten op qua Rom maar het is mij wel duidelijk dat de EU rom the wat to go is. Een Chinese ROM met de nodige mods teneinde de voordelen te behouden en de nodige aanpassingen qua taal en debloathing en natuurlijk de lange lijst aanpassingen.
Op papier klinkt het als de perfecte Rom.
En ja 512GB. Ik ga niet voor minder want dat vind ik zonde van de tijd. Weinig zin data te managen, en wil zoals de afgelopen 2.7 jaar gewoon ongestoord iets kunnen filmen, downloaden, installen zonder ook maar 1x te kijken naar storage.
Alles kleiner als 512GB in mijn ogen is geen Ultra anno 2022, zeker niet met alle data die toeneemt en games die tegenwoordig rustig vele GBs pakken (Genshin 16GB !!).
512 GB zie ik als de sweetspot en 1TB zie ik als ideaal maar dat is extreem zeldzaam.
Vreemd genoeg doet Apple het de afgelopen beter op storage vlak dan eigenlijk alle Android merken .....
Apple is op diverse punten hard aan het inhalen overigens terwijl ik steeds meer regressie zie bij Android merken.
Ik heb geen voorkeur voor Apple vanwege IOS anders want mijn keuze iedere 2 jaar heel simpel geweest.
En ja, ik heb een iPhone 11 die ik nauwelijks gebruik (had een 8 en een SE voor deze).
Zit ook redelijk in het Apple ecosysteem met een iPad Pro en MacBook Air M1 en een oudere Mac mini dus niks fanboyism of wat dan ook.
Ik gebruik datgene wat voor mij werkt voor specifieke taken. Net zoals mijn Galaxy TabS6 in de auto die puur alleen daar dienst doet.