Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:41
technorabilia schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:07:
[...]

Als je iets vindt dan hoor ik dat graag. Van alles geprobeerd maar WiFi blijft haperen. Ik kan niet vinden waar het nu precies aan ligt. :X
Opgelost (hier tenminste O-)).
Op zolder kon ik het 2.4 GHz kanaal sowieso al zien. Het 5 GHz kanaal stond op 161, nu gewijzigd naar 64 en nu kan ik verbinding maken.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:08
alesandro_46 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:31:
[...]

Opgelost (hier tenminste O-)).
Op zolder kon ik het 2.4 GHz kanaal sowieso al zien. Het 5 GHz kanaal stond op 161, nu gewijzigd naar 64 en nu kan ik verbinding maken.
Bedankt, mooi dat het voor je is opgelost. Maar mijn probleem is anders. Ik kan wel verbinding maken maar bij mij valt continu de verbinding weg. Diverse kanalen geprobeerd.

Ik heb het nu via de app Services & Feedback aan Xiaomi gemeld.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 12:13
Ik heb de Xiaomi 11t Pro nu een week of 2 in gebruik en ben wel tevreden. Wat me wel opvalt is dat het batterijverloop soms vreemd verloopt. Zo had ik 'm gisteren opgeladen aan het eind van de middag en heb toen best een uur op m'n telefoon gekeken naart Youtube, Instagram etc... toen ik vanochtend opstond, stond er nog steeds 100% bij batterij tot mijn verbazing. Maar zonet, zonder veel gebruik van de telefoon, zag ik de batterij binnen een paar minuten van 20% naar 1% vallen.

Vorige week had ik ook al zo'n merkwaardige vrije val vanaf de 20%.

Ik vond net een topic bij reddit, dus dit lijkt een vaker voorkomend probleem.
https://www.reddit.com/r/...nstantly_drains_after_42/

Dit wordt als oplossing aangedragen, maar moet het zelf nog proberen:
  • discharge the battery until the phone turns off
  • with a slow charger (10 / 25w) charge the mobile OFF
  • once it reaches 100% (1-2 hrs) wait another 2 hours.
  • Power up and test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudstra
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-04-2022
Ik heb precies hetzelfde als hierboven beschreven met mijn accu. Na elke herstart van mijn telefoon ( Mi 11 ) is de batterij op 1%. Waarna hij oploopt tot 100 ( zonder hem aan de lader te doen ) om vervolgens na een tijd te zakken uit het niets naar 20%. Ik wordt er onderhand gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:46
sinds de laatste update van de sw, is de auto brightness wel heel agressief en schakelt niet meer terug bij mij, iemand een tip?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
Woudstra schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:58:
Ik heb precies hetzelfde als hierboven beschreven met mijn accu. Na elke herstart van mijn telefoon ( Mi 11 ) is de batterij op 1%. Waarna hij oploopt tot 100 ( zonder hem aan de lader te doen ) om vervolgens na een tijd te zakken uit het niets naar 20%. Ik wordt er onderhand gek van.
Klinkt wel iets anders, maar wellicht zelfde soort bug. Van wat ik in de fora las, moet de accu gekalibreerd worden. Dit werkte bij mij door 'm vanaf vrijwel lege staat, de gehele nacht aan een laagvermogen oplader te leggen. Dus dat 'ie rustig oplaadt en vervolgens nog enkele uren op 100% aan de lader blijft hangen.

Dit was precies het laadscenario wat ik noooit meer toepas sinds ik een telefoon met echte snellaadfunctie heb. (Sinds Oneplus 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Jojakim schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:28:
[...]

Klinkt wel iets anders, maar wellicht zelfde soort bug. Van wat ik in de fora las, moet de accu gekalibreerd worden. Dit werkte bij mij door 'm vanaf vrijwel lege staat, de gehele nacht aan een laagvermogen oplader te leggen. Dus dat 'ie rustig oplaadt en vervolgens nog enkele uren op 100% aan de lader blijft hangen.

Dit was precies het laadscenario wat ik noooit meer toepas sinds ik een telefoon met echte snellaadfunctie heb. (Sinds Oneplus 2).
en werkt dat beetje? ik zie soms nog steeds gekke drops in accu. Ik baal wel beetje van de update naar 13. Daarna begon alle meuk.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
Of het nu helemaal in orde is durf ik op dit moment nog niet te zeggen, maar die idiote vrije val vanaf 20% lading is er gelukkig niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Mijn mi11 wil de hoofd (standaard) camera niet meer goed scherpstellen.
Elke foto is onscherp, zelfs naar wat proberen te focussen door iets aan te toetsen of eerst even je hand voor de camera te doen helpt niet.
Pak ik de groothoek, dan is het direct scherp.

camera settings naar fabrieksinstellingen gezet, helpt niet.
telefoon helemaal uit/aan, helpt niet.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
NL_Scratch schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:03:
Mijn mi11 wil de hoofd (standaard) camera niet meer goed scherpstellen.
Elke foto is onscherp, zelfs naar wat proberen te focussen door iets aan te toetsen of eerst even je hand voor de camera te doen helpt niet.
Pak ik de groothoek, dan is het direct scherp.

camera settings naar fabrieksinstellingen gezet, helpt niet.
telefoon helemaal uit/aan, helpt niet.

Iemand nog suggesties?
Ik zou Gcam proberen om te kijken of de camera app faulty is en anders vermoed ik dat het een hardware issue is.
Heeft deze telefoon OIS? Als een sensor met OIS aan teveel trillingen wordt bloot gesteld dan kan dat falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Jojakim schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:38:
[...]
Of het nu helemaal in orde is durf ik op dit moment nog niet te zeggen, maar die idiote vrije val vanaf 20% lading is er gelukkig niet meer.
hier werkt het niet, irriteer me de blubber. Zn dikke accu en waardeloze prestatie.

kan ik terug naar 12.xx?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:17

migros

Nooit meer een Samsung

alesandro_46 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:06:
[...]

Ik zou Gcam proberen om te kijken of de camera app faulty is en anders vermoed ik dat het een hardware issue is.
Heeft deze telefoon OIS? Als een sensor met OIS aan teveel trillingen wordt bloot gesteld dan kan dat falen.
Iemand een goede versie van Gcam voor de MI 11 Ultra gevonden dan?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
migros schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:17:
[...]

Iemand een goede versie van Gcam voor de MI 11 Ultra gevonden dan?
De oorspronkelijke vraag gaat over de Mi 11, niet de Mi 11 ultra.

Betreft de Mi 11 ultra: ik weet niet wat je verstaaat onder 'een goede versie'. Hier zijn er genoeg Gcam versies te vinden, mogelijk staat de voor jou goede versie er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Martinus schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:26:
[...]

hier werkt het niet, irriteer me de blubber. Zn dikke accu en waardeloze prestatie.

kan ik terug naar 12.xx?
zoeken naar ene oplossing, levert nog meer van deze problemen.. en andere weer niet.
Ik ben van 7 SOT time naar max 3 gegaan... hoe kan SW iets toch zo vern*&ken |:( |:(
Haal mn oude Android maar weer uit de kast...

Nu maar hopen op een snelle tussen release. Helaas is flashen met zn mediatek geen optie, toch?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
alesandro_46 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:06:
[...]

Als ik de telefoon uit mijn zak haal en de camera app open is alles wazig. Geef ik aan de bovenkant van de telefoon (kopse kant) een tik dan is hij scherp. Het lijkt dus alsof die tik de sensor iets verschuift ofzo waardoor die wel scherp is.

Lijkt mij een hardware issue toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Iemand die ook abn google pay gebruikt? Sinds de laatste update voor de Mi11 werkt contactloos betalen hier niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Plugin schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:25:
Iemand die ook abn google pay gebruikt? Sinds de laatste update voor de Mi11 werkt contactloos betalen hier niet meer.
Heb je het al geprobeerd om opnieuw in te stellen?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
freestyler2 schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:53:
[...]

Heb je het al geprobeerd om opnieuw in te stellen?
In de ABN app google pay verwijderd en opnieuw toegevoegd hielp niet. Heb nu de cache van google pay verwijderd en de telefoon opnieuw opgestart dat hielp ook niet. Het was me trouwens 1 keer gelukt na +/- 20 pogingen (omdat ik mijn pasje niet bij me had) maar daarna weer hetzelfde probleem.
In elk geval is het sinds de android 12 update. Google pay werkt wel op de play store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Plugin schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:45:
[...]

In de ABN app google pay verwijderd en opnieuw toegevoegd hielp niet. Heb nu de cache van google pay verwijderd en de telefoon opnieuw opgestart dat hielp ook niet. Het was me trouwens 1 keer gelukt na +/- 20 pogingen (omdat ik mijn pasje niet bij me had) maar daarna weer hetzelfde probleem.
In elk geval is het sinds de android 12 update. Google pay werkt wel op de play store.
Ik kom geen gelijkwaardige problemen tegen icm Xiaomi en al helemaal niet met de 11 serie.

Ik denk dat je vraag beter tot zijn recht komt in het Google Pay topic: Google Pay in Nederland

Afbeeldingslocatie: https://pay.google.com/about/static_kcs/images/logos/google-pay-logo.svg

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
Ik merk in Miui 13 dat mijn achtergrond niet meer mee scrolt als ik naar links of rechts veeg. Gebruik nova launcher op de 11t pro. Nochtans staat dat aangevinkt in nova.
Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Martinus schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:43:
[...]

zoeken naar ene oplossing, levert nog meer van deze problemen.. en andere weer niet.
Ik ben van 7 SOT time naar max 3 gegaan... hoe kan SW iets toch zo vern*&ken |:( |:(
Haal mn oude Android maar weer uit de kast...

Nu maar hopen op een snelle tussen release. Helaas is flashen met zn mediatek geen optie, toch?
Nou, van 120 hz naar 60 hz…. Dan heb je ineens wel weer veeeeel batterij. Toch jammer dat dat niet dynamisch is, en dat dat na de update stuk is. Slaat toch nergers op dat flitsmeister op 120hz draait. Of doe ik iets fout?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
13.0.4.0 beschikbaar hier... mss biedt het een beetje soelaas.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Martinus schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:49:
13.0.4.0 beschikbaar hier... mss biedt het een beetje soelaas.
marginaal , snap niet dat ze met miui 13 de boel zo omzeep geholpen hebben... maar probleem is ook op andere fora niet groot genoeg blijkt.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjjvandenberg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-06 14:07
Mi 11 lite 5g (780G) hier, maandje geleden update gehad en na een paar dagen liep de accu erg snel leeg.
Factory reset gedaan waarna de accu weer helemaal goed was voor een weekje, daarna zelfde probleem met accu, had vroeger een cyclus van 24H met ongeveer 7 uur SOT, nu cyclus van 12H met 3 a 4 uur SOT.

Accu volledig ontladen en met 15 watt lader opgeladen en toen deed deze het weer een paar dagen goed, kan niet aan apps liggen en mijn gebruik blijft ongeveer hetzelfde, hoop echt dat ze dit met een update kunnen oplossen, heb niet veel aan een telefoon die iedere weer ge-reset moet worden en 2 keer per dag op moet laden.

*edit* 5-5

En zomaar doet de telefoon weer normaal op 1 accu lading, weer rond de 24h met 7h SOT, niets veranderd aan het toestel, hoop dat het zo blijft al heb ik er een hard hoofd in.

*edit* 7-5
En weer terug bij af, ruim 40% verlies in een nacht van 8 uur idle. Mijn oude Realme 3 pro maar weer uit de kast gehaald, hoop toch echt dat Xiaomi met een update kan komen binnenkort.

[ Voor 23% gewijzigd door gjjvandenberg op 07-05-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
technorabilia schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:01:
[...]

Bedankt, mooi dat het voor je is opgelost. Maar mijn probleem is anders. Ik kan wel verbinding maken maar bij mij valt continu de verbinding weg. Diverse kanalen geprobeerd.

Ik heb het nu via de app Services & Feedback aan Xiaomi gemeld.
Hier nog steeds de wifi connectie problemen. Ik moet regelmatig op 4G werken anders is het niet te doen.

Ik zie nu de update naar 13.0.5.0 en hoop dat dit soelaas biedt.

Edit:
Helaas niet. Had ik ook niet verwacht op basis van de omschrijving van de update maar ik had nog hoop...

Dit probleem speelt op twee identieke telefoons. Ook als ik mijn router wissel voor een andere dan hebben we hetzelfde probleem.

Heeft niemand anders hier last van?

Iemand nog tips/suggesties?

[ Voor 22% gewijzigd door technorabilia op 08-05-2022 16:01 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
gjjvandenberg schreef op zondag 1 mei 2022 @ 20:12:
Mi 11 lite 5g (780G) hier, maandje geleden update gehad en na een paar dagen liep de accu erg snel leeg.
Factory reset gedaan waarna de accu weer helemaal goed was voor een weekje, daarna zelfde probleem met accu, had vroeger een cyclus van 24H met ongeveer 7 uur SOT, nu cyclus van 12H met 3 a 4 uur SOT.

Accu volledig ontladen en met 15 watt lader opgeladen en toen deed deze het weer een paar dagen goed, kan niet aan apps liggen en mijn gebruik blijft ongeveer hetzelfde, hoop echt dat ze dit met een update kunnen oplossen, heb niet veel aan een telefoon die iedere weer ge-reset moet worden en 2 keer per dag op moet laden.

*edit* 5-5

En zomaar doet de telefoon weer normaal op 1 accu lading, weer rond de 24h met 7h SOT, niets veranderd aan het toestel, hoop dat het zo blijft al heb ik er een hard hoofd in.

*edit* 7-5
En weer terug bij af, ruim 40% verlies in een nacht van 8 uur idle. Mijn oude Realme 3 pro maar weer uit de kast gehaald, hoop toch echt dat Xiaomi met een update kan komen binnenkort.
Heb een Mi 11i en accu sindskort ook erg snel leeg. Heel irritant. Heb jij al voortgang geboekt?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-09 22:27
Kom ik hier ook voor vragen over de Xiaomi 11T? Heeft geen eigen topic zie ik?

Anyway, ik lees veel klachten over de Proximity sensor. kan iemand dit beamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjjvandenberg
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:35:
[...]

Heb een Mi 11i en accu sindskort ook erg snel leeg. Heel irritant. Heb jij al voortgang geboekt?
Heb na de 13.0.5 update een factory reset gedaan en leg hem nu iedere nacht aan een 15 watt lader, nu een paar dagen weer een goede accuduur maar dit was helaas ook zo na de vorige resets. Hou het forum op de hoogte van de ontwikkelingen.

*update 14-5*
En helaas weer terug bij af, zelfde als de vorige keren, accuduur zakt compleet in na een paar dagen na reset.
Breng het toestel terug naar media markt, geen idee of dit iets is wat onder garantie valt.

[ Voor 19% gewijzigd door gjjvandenberg op 14-05-2022 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
freestyler2 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:43:
[...]

Ik kom geen gelijkwaardige problemen tegen icm Xiaomi en al helemaal niet met de 11 serie.

Ik denk dat je vraag beter tot zijn recht komt in het Google Pay topic: Google Pay in Nederland

[Afbeelding]
Werkt overigens weer, waarschijnlijk na een update van de ABN-AMRO app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
gjjvandenberg schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:17:
[...]

Heb na de 13.0.5 update een factory reset gedaan en leg hem nu iedere nacht aan een 15 watt lader, nu een paar dagen weer een goede accuduur maar dit was helaas ook zo na de vorige resets. Hou het forum op de hoogte van de ontwikkelingen.

*update 14-5*
En helaas weer terug bij af, zelfde als de vorige keren, accuduur zakt compleet in na een paar dagen na reset.
Breng het toestel terug naar media markt, geen idee of dit iets is wat onder garantie valt.
hier ook nog steeds same shit, alleen alles op 60hz zetten helpt enorm. Maar jah, daar had ik hem juist net niet voor gekocht. M.i. is de aansturing van het scherm de bottleneck. Toch van de zotte om Flitsmeister op 120hz te renderren, en mn mini race game niet verder dan 60 te laten komen. Of zou het aan de app liggen? Kon recentelijk geen items vinden op hun forum.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:53

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

weet niet of het de plek is om te vragen hier maar heb nu de mi11 ultra en speel met de gedachte om de xiaomi.eu firmware erop te zetten.
Probleem is dat ik nog nooit een telefoon van custom firmeware voorzien heb,
Zou iemand me kunnen helpen ^^;;;?

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjjvandenberg
Martinus schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:27:
[...]

hier ook nog steeds same shit, alleen alles op 60hz zetten helpt enorm. Maar jah, daar had ik hem juist net niet voor gekocht. M.i. is de aansturing van het scherm de bottleneck. Toch van de zotte om Flitsmeister op 120hz te renderren, en mn mini race game niet verder dan 60 te laten komen. Of zou het aan de app liggen? Kon recentelijk geen items vinden op hun forum.
Ik had ook refresh op 60hz staan, always on display uit en auto sync uit, accu cyclus bleef 10 a 12 uur max.
Hoop toch echt dat Xiaomi met een update/patch hiervoor komt want ik had veel plezier van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
gjjvandenberg schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:19:
[...]

Ik had ook refresh op 60hz staan, always on display uit en auto sync uit, accu cyclus bleef 10 a 12 uur max.
Hoop toch echt dat Xiaomi met een update/patch hiervoor komt want ik had veel plezier van het toestel.
nja dat, baal van de update. `Was dik tevreden, nu niet meer.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 17:30
Kabuto_Raiger schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:36:
weet niet of het de plek is om te vragen hier maar heb nu de mi11 ultra en speel met de gedachte om de xiaomi.eu firmware erop te zetten.
Probleem is dat ik nog nooit een telefoon van custom firmeware voorzien heb,
Zou iemand me kunnen helpen ^^;;;?
Zou je toch aanraden om dit nogmaals in het telegram kanaal te herhalen maar dan in het engels :P
Is moeilijk om via een forum zoiets door te geven, Is voor een leek toch even iets moeilijker dan voor iemand die al tig telefoons geflashed heeft.

https://t.me/Mi11ProGlobalOfficial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:53

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

Schumi_wk schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:28:
[...]

Zou je toch aanraden om dit nogmaals in het telegram kanaal te herhalen maar dan in het engels :P
Is moeilijk om via een forum zoiets door te geven, Is voor een leek toch even iets moeilijker dan voor iemand die al tig telefoons geflashed heeft.

https://t.me/Mi11ProGlobalOfficial
haha ok, zal er even naar kijken :P

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjjvandenberg
Martinus schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:16:
[...]

nja dat, baal van de update. `Was dik tevreden, nu niet meer.
Ga jij binnenkort een factory reset doen ? ben benieuwd of jouw toestel het dan ook een aantal dagen goed doet.
Heb die van mij nu weer een reset gegeven en ingesteld zonder google account en alle systeem apps verwijderd voor zover dat kan, heeft nu slechts 8 % verloren in 24H terwijl idle in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3F4n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-09 14:57
Ik was van plan om een Xiaomi 11T Pro aan te schaffen, maar ik ben na het lezen van de laatste paar pagina's toch wat huiverig geworden voor dit toestel. Er lijkt na de MIUI13 update toch flink wat mis te zijn. Vooral het batterijgebruik baart mij dan zorgen, maar ook lees ik problemen met de Wifi, en ook lijkt het casten naar een chromecast niet te werken met alles behalve de youtube app.

Is het nog wel verstandig om dit toestel aan te schaffen? Probeert Xiaomi problemen over het algemeen wel op te lossen of is het tegenwoordig meer een bedrijf dat zoveel mogelijk nieuwe telefoons uit probeert te poepen zonder teveel naar de software te kijken? En als laatste, is het mogelijk om de telefoon, als deze bij aankoop nog op MIUI12 zit, niet up te daten? Of is het een verplichte update oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@St3F4n
Ik heb mijn 11 lite nu ongeveer 9 maanden en sinds de laatste miui update werkt mijn Wifi belabberd. Ook een factory reset helpt niet. Andere router helpt niet. Andere fysieke locatie helpt niet. Ander toestel helpt ook niet. Verder kan ik niks verzinnen...

Persoonlijk voor mij geen Xiaomi meer.

Maar goed, ik hoor er verder weinig over dus waar het nu precies aan ligt?

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 22-05-2022 11:41 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:21
St3F4n schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:23:
Ik was van plan om een Xiaomi 11T Pro aan te schaffen, maar ik ben na het lezen van de laatste paar pagina's toch wat huiverig geworden voor dit toestel. Er lijkt na de MIUI13 update toch flink wat mis te zijn. Vooral het batterijgebruik baart mij dan zorgen, maar ook lees ik problemen met de Wifi, en ook lijkt het casten naar een chromecast niet te werken met alles behalve de youtube app.

Is het nog wel verstandig om dit toestel aan te schaffen? Probeert Xiaomi problemen over het algemeen wel op te lossen of is het tegenwoordig meer een bedrijf dat zoveel mogelijk nieuwe telefoons uit probeert te poepen zonder teveel naar de software te kijken? En als laatste, is het mogelijk om de telefoon, als deze bij aankoop nog op MIUI12 zit, niet up te daten? Of is het een verplichte update oid.
Ik herken de problemen niet. Heb sinds begin dit jaar de 11t pro zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3F4n
Bugs3 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:34:
[...]

Ik herken de problemen niet. Heb sinds begin dit jaar de 11t pro zonder enig probleem.
Goed om met dit toestel ook een positieve ervaring te lezen.

Als je het niet erg vind heb ik nog wel een paar vragen.
Heb je het toestel volledig geüpdatet?
Gebruik je de officiële lader en hoe vaak moet je het toestel opladen?
En hoeveel schermtijd heb je met een volledige lading? Kun je er een hele dag mee of moet je tussendoor opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
gjjvandenberg schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:43:
[...]

Ga jij binnenkort een factory reset doen ?
nou, denkt niet. Ik heb alleen zeik als ik Flitsmeister gebruik en scherm op 120hz. (dus maar oplaadkabel in de auto gelegd)
Voor de rest is de 11T mijn 2 de foon en heb voor de rest weinig problemen. Spelletjes doen het bv prima met de accu.

mss, moet ik eens een test doen met een netflix film, of serie en kijken wat mn OST is.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
St3F4n schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:39:
[...]

Goed om met dit toestel ook een positieve ervaring te lezen.

Als je het niet erg vind heb ik nog wel een paar vragen.
Heb je het toestel volledig geüpdatet?
Gebruik je de officiële lader en hoe vaak moet je het toestel opladen?
En hoeveel schermtijd heb je met een volledige lading? Kun je er een hele dag mee of moet je tussendoor opladen?
Voor zover ik weet heb ik de laatste update: Miui 13.0.9.0 Stabiel
Ik gebruik de officiële lader. 's Ochtends tijdens het douchen laad ik hem circa 20 minuten op en kom ruimschoots de dag door. Vanmorgen had ik nog 41% en mijn schermtijd was 4 uur en 11 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjjvandenberg
Martinus schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:02:
[...]

nou, denkt niet. Ik heb alleen zeik als ik Flitsmeister gebruik en scherm op 120hz. (dus maar oplaadkabel in de auto gelegd)
Voor de rest is de 11T mijn 2 de foon en heb voor de rest weinig problemen. Spelletjes doen het bv prima met de accu.

mss, moet ik eens een test doen met een netflix film, of serie en kijken wat mn OST is.
Ik haalde nadat de problemen begonnen nog gemiddeld 4 uur screen on, standby was belabberd met 11 a 12 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:17

migros

Nooit meer een Samsung

de mi 11 ultra verbruikt ongeveer 4 % over 8 uurtjes nacht. laden binnen 40 minuten en de hele dag pret en nacht pret.

Het enige wat ik weer niet leuk vindt is dat mijn laatste update uit november 2021 is. beveiliging is dus wel een dingetje. verder nooit problemen. Achterscherm is wel iets nutteloos heb ik gemerkt, wel cool om klok tekijken. Iedereen staat je na :+ 8)7

Prachtig toestel, :+ 8)7

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
gjjvandenberg schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:51:
[...]

Ik haalde nadat de problemen begonnen nog gemiddeld 4 uur screen on, standby was belabberd met 11 a 12 uur.
bizar jah, zo slecht heb ik het echt niet.

no comment

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
technorabilia schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:40:
@St3F4n
Ik heb mijn 11 lite nu ongeveer 9 maanden en sinds de laatste miui update werkt mijn Wifi belabberd. Ook een factory reset helpt niet. Andere router helpt niet. Andere fysieke locatie helpt niet. Ander toestel helpt ook niet. Verder kan ik niks verzinnen...

Dat heb ik ook met mijn Mi 11, dit na waarschijnlijk de update naar android 12 maar het viel me niet zo op omdat hij dan gelijk switched naar mobiele data.

Dus vanmorgen via google deze oplossing gevonden die voor mij werkt tot nu toe:

Zet geheugen uitbreiding uit. In settings en dan zoek naar: geheugen dan zie je de setting wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 09:54
Plugin schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:47:
[...]

Dat heb ik ook met mijn Mi 11, dit na waarschijnlijk de update naar android 12 maar het viel me niet zo op omdat hij dan gelijk switched naar mobiele data.

Dus vanmorgen via google deze oplossing gevonden die voor mij werkt tot nu toe:

Zet geheugen uitbreiding uit. In settings en dan zoek naar: geheugen dan zie je de setting wel.
Ik zit hier al 10 dagen in Turkije de WiFi van het hotel te vervloeken, en na deze tip werkt het probleemloos, 😄 bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
stefanmiler schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:36:
[...]

Ik zit hier al 10 dagen in Turkije de WiFi van het hotel te vervloeken, en na deze tip werkt het probleemloos, 😄 bedankt!
mss werkt dat ook wel voor battery drain.. zal eens aus machen jah.. :)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3F4n
Bugs3 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:29:
[...]

Voor zover ik weet heb ik de laatste update: Miui 13.0.9.0 Stabiel
Ik gebruik de officiële lader. 's Ochtends tijdens het douchen laad ik hem circa 20 minuten op en kom ruimschoots de dag door. Vanmorgen had ik nog 41% en mijn schermtijd was 4 uur en 11 minuten.
Oké goed om te horen. Hoe zit het met de temperatuur van de cpu en van de batterij? Wordt deze heel warm tijdens intensief gebruik (YouTube/Netflix/e.d.) en tijdens het opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Plugin
Bedankt. Dagje geprobeerd maar helaas voor mij geen oplossing.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
St3F4n schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:22:
[...]

Oké goed om te horen. Hoe zit het met de temperatuur van de cpu en van de batterij? Wordt deze heel warm tijdens intensief gebruik (YouTube/Netflix/e.d.) en tijdens het opladen?
Met streamen wordt ie niet warm. Alleen na het opladen is ie warmer dan anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3F4n
Bugs3 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:55:
[...]

Met streamen wordt ie niet warm. Alleen na het opladen is ie warmer dan anders.
Gebruik je hem met een case btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Martinus schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:22:
[...]

mss werkt dat ook wel voor battery drain.. zal eens aus machen jah.. :)
maakt geen cud uit. Wat een waardeloze foon zo.
Tja maar eens rondkijken.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
St3F4n schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:22:
[...]

zelfs met test apps valt het mee. bv 3dmark oid.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
St3F4n schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:05:
[...]

Gebruik je hem met een case btw?
In de meegeleverde doorzichtige hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
technorabilia schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:40:
@St3F4n

Uiteindelijk toch maar rigoureus mijn router vervangen door een recent ax / WiFi 6 model. Het lijkt erop dat dit het probleem heeft opgelost. Fingers crossed.

Edit: geen problemen meer gehad.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:33
Welke ROM gebruiken jullie eigenlijk? De EU rom, de EEA Rom of de Global versie.

Ik heb nu de EU versie (13.0.10) maar vraag me af of ik niet 1 van de andere moet proberen. Ik kan sommige spellen niet starten zoals Scythe. Betalen lukt niet en ik kan bijlagen in Gmail niet meer openen en baa daar enorm van. En een weekly vind ik dan ook weer risicovol gezien de mogelijke bugs en onduidelijkheid over die bugs; ik vind die site van xiaomi zo enorm rommelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjjvandenberg
Denk dat ik het probleem met de accuduur heb opgelost, had al een tijdje het idee dat er iets mis ging met de accu optimalisatie na een reset.
Volgende link bevat een uitleg, scroll naar beneden voor de uitleg via ADB, proces duurde bij mij maar een paar minuten, je hebt geen root acces nodig.

https://xiaomiui.net/how-...vices-with-miui-13-26054/

Heb het zondagmiddag gedaan en merkte direct verschil, accuduur lijkt terug op het niveau van voor de Miui 13 update, hoop dat iemand er iets aan heeft succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:12
Ik heb een mi 11i waarbij ik niet de miui 13 update heb gedaan. Zat dus nog op 12.5.6 . Krijg nu een nieuwe update binnen van 12.5.7 RKKEUVF dus nog steeds miui 12.5 enhanced. Maar heeft iemand hier ervaringen met deze update? Staat dat het alleen een beveiliging update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Ashundi schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:02:
Ik heb een mi 11i waarbij ik niet de miui 13 update heb gedaan. Zat dus nog op 12.5.6 . Krijg nu een nieuwe update binnen van 12.5.7 RKKEUVF dus nog steeds miui 12.5 enhanced. Maar heeft iemand hier ervaringen met deze update? Staat dat het alleen een beveiliging update is.
wees blij dat je geen 13 krijgt.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:12
Martinus schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:37:
[...]

wees blij dat je geen 13 krijgt.
Die kreeg ik erna gepresenteerd. Inmiddels dus beide geïnstalleerd en geen problemen mee.
Misschien scheelt het dat mijn telefoon dus blijkbaar de Vodafone versie is. Updates komen dan later omdat ze via Vodafone moeten worden gepusht. Misschien toch een verschil? Haal gewoon 7-8 uur schermtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Ashundi schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:45:
[...]

Die kreeg ik erna gepresenteerd. Inmiddels dus beide geïnstalleerd en geen problemen mee.
Misschien scheelt het dat mijn telefoon dus blijkbaar de Vodafone versie is. Updates komen dan later omdat ze via Vodafone moeten worden gepusht. Misschien toch een verschil? Haal gewoon 7-8 uur schermtijd.
Nou ik, heb dat inmiddels ook gewoon weer. Heb ander theme geinstalleerd en haal zeker weer 7 uur st. Dus heel bizar,niks anders gedaan. Nja, zat op punt te verkopen. Wacht nog wel ff :9

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
update naar 13.0.5.0 .. security may 22, netjes. Ben weer benieuwd.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Voorlopig nog geen klagen over draining battery issues

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansnoek
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb een Mi11, en ben nieuwsgierig of er hier ook gebruikers zijn die de ervaring hebben dat appicoontjes die je op je homescreens hebt geplaatst na verschillende updates ineens verdwijnen. Ik heb regelmatig dat he whatsapp icoontje, edge browser icoontje, en bijv. bankieren app abn amro zomaar ineens is verdwenen. Dit vind ik persoonlijk wel heel irritant. Zijn er meerdere met dezelfde ervaringen? Of weet iemand waardoor dit komt , of wat de oplossing hiervoor is? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkieking
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:45
Ik heb een vaag probleem met mijn Mi11; om .gpx-bestanden te importeren in mijn navigatie-app (Elemnt) zou ik ze vanuit de filemanager moeten openen met Elemnt. Echter, als ik dit probeer staat de Elemnt-app niet bij de apps om het bestand te openen. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar (niet via default apps in het instellingen menu, niet via lang indrukken en dan de 3 puntjes en 'open in andere app'). Heeft iemand een oplossing?

ROM is MIUI Global 13.0.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:30

BPP

Vraagje jongens. In de zon moet ik mijn brightness op max zetten om nog wat te zien en soms zelfs dan is het met moeite. Toch licht die soms enorm fel op uit het niets om vervolgens weer naar zijn 'normale' helderheid te gaan. Een hogere brightness lijkt dus wel mogelijk te zijn. Maar toch staat het schuifje op max. Verder staat auto brightness aan maar dat uitzetten maakt geen verschil. Iemand een oplossing? Kon er op internet niets over vinden. Heb zelf overigens een Mi 11i

[ Voor 3% gewijzigd door BPP op 18-07-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 16:46
Op dit moment is de 11 ultra behoorlijk afgeprijsd bij Tradingshenzhen, aanlokkelijk, maar ik vraag me af of het ontbreken van band 32 bij Vodafone merkbaar is, iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:07
Eleni schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:57:
Op dit moment is de 11 ultra behoorlijk afgeprijsd bij Tradingshenzhen, aanlokkelijk, maar ik vraag me af of het ontbreken van band 32 bij Vodafone merkbaar is, iemand ervaring hiermee?
Dat is altijd een lastige. Net als band 20 bij KPN of T-Mobile (geldt dan voor de 12S Ultra.
https://www.kimovil.com/e.../NL/xiaomi-mi-11-pro-plus hier heb je een aardige indicatie. Alleen daar wordt niets over band 32 geroepen.

Als ik dit lees: https://antennekaart.nl/page/frequencies dan lijkt het of band 32 altijd gebruikt wordt in combinatie met een andere download band (band 32 doet niet uploaden). Wat er dan kan gebeuren is dat je een lagere downloadsnelheid hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Binnetie op 27-07-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Dankjewel, zoiets had ik ook gevonden. Maar nergens een ervaringsdeskundige!
Het ontbreken van band 20 is veel duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:17
Ik gebruik de 11 Ultra met een Vodafone 5G abonnement. Tot heden heb ik in de randstad nog geen complicaties waargenomen door het ontbreken van band 32. Was er zelf ook huiverig voor in het begin maar dat valt dus achteraf reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
BPP schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:45:
Vraagje jongens. In de zon moet ik mijn brightness op max zetten om nog wat te zien en soms zelfs dan is het met moeite. Toch licht die soms enorm fel op uit het niets om vervolgens weer naar zijn 'normale' helderheid te gaan. Een hogere brightness lijkt dus wel mogelijk te zijn. Maar toch staat het schuifje op max. Verder staat auto brightness aan maar dat uitzetten maakt geen verschil. Iemand een oplossing? Kon er op internet niets over vinden. Heb zelf overigens een Mi 11i
Als je autobrightness uitzet, komt er een sunlight modus beschikbaar. Heb je die aan? Daar zit de boost

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd3jcw
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-09 21:42
Sinds gisteren een MI11 met een 'global' ROM, machtig telefoontje maar het ROM verhaal is mij niet helemaal duidelijk,,,;

MIUI Global 13.0.4
Stabiel
13.0.4.0(SKBEUXM)

Nu heb ik mij ingelezen in het fastboot verhaal en de bootloader unlock / TWRP en dat begrijp ik allemaal wel, de unlock timer loopt inmiddels (168 uur) maar ik kan niet duidelijk vinden welke .eu ROM ik nu nodig heb....

Aan de omschrijving 'SKBEUXM' zou ik denken dat ik al een .eu ROM heb maar de tekst 'Global' zou dan weer wijzen op een global ROM. Kan iemand mij wat duidelijkheid geven hierover, ik denk dat mijn denkwijze niet helemaal klopt... ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-09 11:09
pd3jcw schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:06:
Sinds gisteren een MI11 met een 'global' ROM, machtig telefoontje maar het ROM verhaal is mij niet helemaal duidelijk,,,;

MIUI Global 13.0.4
Stabiel
13.0.4.0(SKBEUXM)

Nu heb ik mij ingelezen in het fastboot verhaal en de bootloader unlock / TWRP en dat begrijp ik allemaal wel, de unlock timer loopt inmiddels (168 uur) maar ik kan niet duidelijk vinden welke .eu ROM ik nu nodig heb....

Aan de omschrijving 'SKBEUXM' zou ik denken dat ik al een .eu ROM heb maar de tekst 'Global' zou dan weer wijzen op een global ROM. Kan iemand mij wat duidelijkheid geven hierover, ik denk dat mijn denkwijze niet helemaal klopt... ?!
De global rom is van Xiaomi zelf. Hetzelfde geldt voor de EEA versie, deze is meer toegespitst op Europees gebruik. Xiaomi.eu is een custom rom gebaseerd op de China rom. Deze rom bevat de nieuwste functies en updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd3jcw
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-09 21:42
ah, duidelijk!

Dus voor mijn toestel (MI11 5G 256Gb) zou ik dan de V13.0.6.0 SKBCNXM kunnen flashen als stable .eu version ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-09 11:09
pd3jcw schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:18:
ah, duidelijk!

Dus voor mijn toestel (MI11 5G 256Gb) zou ik dan de V13.0.6.0 SKBCNXM kunnen flashen als stable .eu version ?
Ik ken de rom coderingen uiteraard niet uit mijn hoofd maar je moet die van de mi11 hebben idd. Te vinden op xiaomi.eu
Moet goedkomen, via fastboot is het vrij makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
Dat is de laatste stable inderdaad.

Te downloaden op:
https://androidfilehost.com/?w=files&flid=331502
En dan:
xiaomi.eu_multi_MI11_V13.0.6.0.SKBCNXM_v13-12-fastboot.zip

Dit is voor de Mi11.
Mocht je één van de tich alternatieven hebben (11i, 11lite, ultra, Tpro, etc.) dan heb je uiteraard een andere nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumi_wk
Je kan deze opzoeken op je telefoon:

Mijn apparaat => Alle specificaties => Model, daar staat de code van het toestel tik dit in je zoekmachine plaats er codename achter en je gaat wel iets zien dat je terugvind op xiaomi.eu

Voor mijn is dit: M2102K1G intikken in de zoekmachine en ik kom uit bij Xiaomi mi 11 ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 20:08
Viel me ook op qua prijs.
Gezien de best wel dure 12S Ultra en voorlopig geen uitzocht op een Global versie zat ik ook te spelen met het idee van een 11 Ultra.
Het is aan 1 kant wel een oudje (toch al 1.5 jaar oud nu) en vroeg me af hoe hij daadwerkelijk in de praktijk is.

De verhalen van matige batterylife en heet worden ken ik maar kan me voorstellen dat de vele updates en custom EU Rom kan schelen.

Wat is nu echt het verhaal in de praktijk ??

- is er prima met de accu te leven ?
- voegt het achterscherm inmiddels wel iets toe ?
- Software stabiliteit ?

Wie kan hier nu na ruim 1 jaar echt de balans op maken .... Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik heb inmiddels besloten de 11 ultra niet te kopen daar mijn mobiel komend jaar tijdens mijn werk best veel risico loopt om te vallen: bij muziekles geven staat hij vaak op een lessenaar en met die camerabump en altijd kids in de buurt zie ik hem geen lang leven hebben.
Heb de 11t pro 256gb gekocht bij mi.com, had al behoorlijk wat punten gespaard en er zat zelfs een gratis mi watch bij.
De telefoon is ongetwijfeld van minder superieure kwaliteit dan de 11 ultra, maar tot nu toe ( 1 dag in bezit ;) )
valt hij me zeker niet tegen, laadt in elk geval ongelofelijk snel op met die 120 w lader!
De topfoon komt later wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumi_wk
[b]Bomberman71 in "[Xiaomi Mi 11] Ervaringen & Discussie"Bomberman71 schreef op dinsdag 2 augustus 2022

Viel me ook op qua prijs.
Gezien de best wel dure 12S Ultra en voorlopig geen uitzocht op een Global versie zat ik ook te spelen met het idee van een 11 Ultra.
Het is aan 1 kant wel een oudje (toch al 1.5 jaar oud nu) en vroeg me af hoe hij daadwerkelijk in de praktijk is.

De verhalen van matige batterylife en heet worden ken ik maar kan me voorstellen dat de vele updates en custom EU Rom kan schelen.

Wat is nu echt het verhaal in de praktijk ??

- is er prima met de accu te leven ?
- voegt het achterscherm inmiddels wel iets toe ?
- Software stabiliteit ?

Wie kan hier nu na ruim 1 jaar echt de balans op maken .... Wie het weet mag het zeggen.
Ik heb hier een 11 ultra.

Wat de batterij betreft voldoet deze voor mij, ongeveer 4u SOT bij normaal gebruik, beetje gamen(2u), browsen de rest van de tijd. Heb dan nog genoeg over om de avond door te komen en terug op te laden in de nacht.
Het achterscherm is totaal nutteloos, tenzij je selfies wil maken met een 50mp camera en het risico wil lopen om de sluiter niet te vinden en het mobieltje uit je hand te laten slippen.
Ik ben zeer tevreden van de software, heb de stabiele versie van de Miuimix en mij hoor je niet klagen, ben dan natuurlijk ook niet degene die continu zit te zoeken naar fouten in het systeem.
Ondertussen zijn er al enkele custom roms uitgebracht die iets minder van de batterij vragen, denk gelezen te hebben dat project404 slechts 0.4% in iddle verbruikte. Je hebt dan nog goed onderhouden Evolve en Cherris (nieuw dus kan daar niks van zeggen)
Wat het heet worden betreft valt dit goed mee, als je buiten zit bij 30 graden wordt iedere telefoon heet, maar nog geen problemen gehad waarbij het mobieltje dienst weigerde.

Aan jou om te beslissen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:26
Zouden jullie een Samsung s21fe inruilen voor Xiaomi mi11T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Schumi_wk schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:39:
[...]

Ik heb hier een 11 ultra.

Wat de batterij betreft voldoet deze voor mij, ongeveer 4u SOT bij normaal gebruik, beetje gamen(2u), browsen de rest van de tijd. Heb dan nog genoeg over om de avond door te komen en terug op te laden in de nacht.
Het achterscherm is totaal nutteloos, tenzij je selfies wil maken met een 50mp camera en het risico wil lopen om de sluiter niet te vinden en het mobieltje uit je hand te laten slippen.
Ik ben zeer tevreden van de software, heb de stabiele versie van de Miuimix en mij hoor je niet klagen, ben dan natuurlijk ook niet degene die continu zit te zoeken naar fouten in het systeem.
Ondertussen zijn er al enkele custom roms uitgebracht die iets minder van de batterij vragen, denk gelezen te hebben dat project404 slechts 0.4% in iddle verbruikte. Je hebt dan nog goed onderhouden Evolve en Cherris (nieuw dus kan daar niks van zeggen)
Wat het heet worden betreft valt dit goed mee, als je buiten zit bij 30 graden wordt iedere telefoon heet, maar nog geen problemen gehad waarbij het mobieltje dienst weigerde.

Aan jou om te beslissen >:)
Dank u voor de duidelijke uitleg en jouw ervaringen.
Hoor graag ook van mede 11 ultra eigenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bomberman71 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:06:
[...]

Dank u voor de duidelijke uitleg en jouw ervaringen.
Hoor graag ook van mede 11 ultra eigenaren.
Was je nog niet overtuigd van jezelf?
Bomberman71 in "[Xiaomi 12-serie] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Nee, niet echt nee ...
Je gaat dingen afwegen en echt goed rondkijken en dan moet je de balans opmaken.
De feiten die ik opnoemde staan nog steeds:

- 1.5 jaar oud
- Software support van Xiaomi niet de beste

Daar kan je geen speld tussen krijgen. Echter sindsdien ook gezien dat er een mod community is en dat het meer leeft dan ik ooit had kunnen hopen.
Kijkende naar een dure en tegenvallende 12SU die niet global is en een Vivo X80 die qua software heel vervelend is dan revisit je toch echt weer de andere opties.
En ja het is een compromis, zoals bijna alles in dit leven.

Op dit moment sta ik voor een groenlicht mbt de 11 Ultra, en de prijs helpt daar ook zeker bij net als de 512GB optie) want voor minder doe ik het niet.

Ben je gerustgesteld ?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bomberman71 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:15:
[...]

Nee, niet echt nee ...
Je gaat dingen afwegen en echt goed rondkijken en dan moet je de balans opmaken.
De feiten die ik opnoemde staan nog steeds:

- 1.5 jaar oud
- Software support van Xiaomi niet de beste

Daar kan je geen speld tussen krijgen. Echter sindsdien ook gezien dat er een mod community is en dat het meer leeft dan ik ooit had kunnen hopen.
Kijkende naar een dure en tegenvallende 12SU die niet global is en een Vivo X80 die qua software heel vervelend is dan revisit je toch echt weer de andere opties.
En ja het is een compromis, zoals bijna alles in dit leven.

Op dit moment sta ik voor een groenlicht mbt de 11 Ultra, en de prijs helpt daar ook zeker bij net als de 512GB optie) want voor minder doe ik het niet.

Ben je gerustgesteld ?? :+
Ik ben weer gerust. Je hebt ergens wel gelijk. De 11 Ultra heeft nu een hele mooie prijs. En als je geen games speelt of zware apps gebruikt dan is dit nu een mooi geprijsde telefoon. High-end specs voor een bijna mid-prijs.
Het blijft compromissen maken, ik zelf neig naar een nieuwste van het nieuwste telefoon, maar waarom eigenlijk? Ik gebruik geen zware apps, wel veel apps, maar die zijn niet zwaar. Een goede camera vind ik wel belangrijk. Helemaal met het vastleggen van leuke dingen die m'n dochtertje doet.
Ik heb even naar de Vivo gekeken maar nog 0 aan reviews of ervaringen gelezen, je haalt als goede punten aan.

De modcommunity is ook belangrijk. Ik zie dit voor mijn huidige telefoon ook. Daar heb je veel aan.
Misschien nog even kijken naar de Pixel 7 (pro) of kijken wat de Zenfone 9 doet. Maar goed met die laatst moet ik ook nog grondig onderzoek doen. Volgens mij is de camera weer een stap lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Kan je wel helpen ... Genoeg research gedaan en de Vivo kan je gerust vergeten. Veels te veel software issues en de accu gaat snel leeg.
Heb in het Vivo topic een heel stukje geschreven.
Daarbij is 256GB hier in de EU erg duur betaald voor een toestel van die prijsklasse, had de 512GB versie moeten zijn.

Ik ben ook iemand die na 6 maanden het beu is en wat anders wil. ik zing het doorgaans 2 jaar uit en moet dan wat anders hebben. Heb altijd minstens 2 toestellen op zak de laatste 3 jaar en ik heb het nu vreemd genoeg 2.7 jaar vol gehouden met de ROG2 als main device !
Wereld toestel ware het niet dat een betere camera nu voor mij ook echt weer een pre is.
IP rating is ook fijn en soms mis ik wireless.
Maar ben wel uit gekeken en wil weer eens wat moois in me hand en de 11 ultra knipoogt altijd naar me.
Ik zie het voor die prijs , net als toen met mijn ROG, als een tussen oplossing en wie weet houd ik het weer langer vol dan gedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 19:33
Ik zal dan ook maar even een duit in het zakje van "11 Ultra eigenaar" doen:
  • Software: Tot op heden vind ik de software eerder bij de pluspunten dan de negatieve punten horen. Mijn vriendin heeft een Samsung, en juist hoe dat allemaal is opgebouwd vind ik minder logisch dan MIUI. User Interface is retesnel (tip: zet animaties op 0.5x!) en kan weinig dingen vinden waar ik me aan stoor (en ben best kritisch). Enige minpuntje: apps waarvan je zeker wil dat die op de achtergrond moeten blijven draaien, moet je Batterijbesparing even uitzetten.
    Security updates is ongeveer 1x in de 3 maanden, maar bijvoorbeeld Android 14 zal wel naar deze telefoon komen. En met MIUI ben je meestal best wel zeker dat je een tijd lang nieuwe features krijgt (al dan niet vertraagd). Zit nu op MIUI Global 13.0.7, security 05-2022
  • Batterij: Deze is OK. Gebruik hem redelijk veel, maar dan is hij aan het einde van de dag toch wel leeg. Grote voordeel is wel het 67W laden, even kwartiertje aan de lader en hij gaat weer lang genoeg mee om de eventuele lange nacht door te komen
  • Camera: Zoals alle testen zeggen, deze camera maakt op dit moment een van de mooiste foto's! Er zit wel een maar aan: Het is geen Point&Shoot. Om er echt het beste uit te halen moet je wel een klein beetje moeite doen. Hier zijn Samsung en Apple wel iets beter in.
  • Bouwkwaliteit: Ik ben echt fan van de keramische achterkant. Daardoor is de telefoon wel iets zwaarder dan gemiddeld, maar het geeft zoveel meer uitstraling. Als ik een Samsung S22 vastpak, blijf ik hem altijd te plastic vinden.
Dus al ben ik best tevreden, en zou hem voor dat geld zeker wel aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Pimmeke1989 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:55:
Ik zal dan ook maar even een duit in het zakje van "11 Ultra eigenaar" doen:
  • Software: Tot op heden vind ik de software eerder bij de pluspunten dan de negatieve punten horen. Mijn vriendin heeft een Samsung, en juist hoe dat allemaal is opgebouwd vind ik minder logisch dan MIUI. User Interface is retesnel (tip: zet animaties op 0.5x!) en kan weinig dingen vinden waar ik me aan stoor (en ben best kritisch). Enige minpuntje: apps waarvan je zeker wil dat die op de achtergrond moeten blijven draaien, moet je Batterijbesparing even uitzetten.
    Security updates is ongeveer 1x in de 3 maanden, maar bijvoorbeeld Android 14 zal wel naar deze telefoon komen. En met MIUI ben je meestal best wel zeker dat je een tijd lang nieuwe features krijgt (al dan niet vertraagd). Zit nu op MIUI Global 13.0.7, security 05-2022
  • Batterij: Deze is OK. Gebruik hem redelijk veel, maar dan is hij aan het einde van de dag toch wel leeg. Grote voordeel is wel het 67W laden, even kwartiertje aan de lader en hij gaat weer lang genoeg mee om de eventuele lange nacht door te komen
  • Camera: Zoals alle testen zeggen, deze camera maakt op dit moment een van de mooiste foto's! Er zit wel een maar aan: Het is geen Point&Shoot. Om er echt het beste uit te halen moet je wel een klein beetje moeite doen. Hier zijn Samsung en Apple wel iets beter in.
  • Bouwkwaliteit: Ik ben echt fan van de keramische achterkant. Daardoor is de telefoon wel iets zwaarder dan gemiddeld, maar het geeft zoveel meer uitstraling. Als ik een Samsung S22 vastpak, blijf ik hem altijd te plastic vinden.
Dus al ben ik best tevreden, en zou hem voor dat geld zeker wel aanraden!
Dank voor de feedback. Net als @Bomberman71 lonkt de 11 Ultra al een tijdje. Eigenlijk al meer als een half jaar maar wilde eerst andere telefoons afwachten.
Ik ben wel een meer een point & shoot fotomaker.
Wat voor handelingen doe jij er mee voor je een mooie foto maakt? Op de diverse filmpjes waarin ze foto's van de 11 Ultra vergelijken met andere telefoons is het ook vaak point & shoot.
Als je snel ergens een foto van wilt maken, mis je dat niet het moment of heb je gewoon de instellingen aangepast en vast gezet? Met name bij actie foto's van m'n dochter moet ik er wel regelmatig snel bij zijn.
De accu van m'n huidige telefoon wordt minder maar als je even snel kunt bijladen dan is dat een voordeel. Nu laad ik met 18W op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:41
Hier ook een 11 Ultra eigenaar.

Compleet en alleen gekocht voor de goede camera. Het point en shoot verhaal is voor mij niet helemaal duidelijk, ik gebruik het namelijk alleen maar om snel wat foto's te maken van mijn kids. Werkt als een tierelier! Soms even een klik op het scherm om op een bepaald stuk te focussen en dan heb je een zeer mooi plaatje.

Het enige waar je tegenaan gaat lopen is, als je een foto maakt zie je een voorbeeld op je scherm wat niet het uiteindelijke plaatje word, het echte plaatje is een paar microseconden later pas opgeslagen en verwerkt (heel apart).

Daarnaast gaat de batterij nu al sinds launch mee en gaat ie MAKKELIJK een dag mee met wat Hearthstone, Youtube, emailtjes, muziek luisteren etc. En wat er al gezegd is, bijna leeg, aan de lader en na een kwartier issie alweer half vol.

Als je hem goedkoop kan scoren kan je hier nog zeer lang plezier van hebben. Zeker doen.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Dank u allen !
Dit doet mij (ons) goed en stap nu wat makkelijker in dat bootje zeg maar.

Voor de mensen die nadachten over Vivo raar ik aan het Xda forums te lezen. Het Vivo X80 Pro topic.

Niet trappen in YouTube reviews want die gasten testen vrijwel niks en zeker niet als echte daily en dat voor lange tijd.
Het zijn doorgaans reviews met de diepgang van een pannekoek.
De kleine jongens willen wel soms wat leukers plaatsen maar meestal zijn dat 'after' reviews, en dus een terugblik na 3, 6 of 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 19:33
Binnetie schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:30:
[...]

Dank voor de feedback. Net als @Bomberman71 lonkt de 11 Ultra al een tijdje. Eigenlijk al meer als een half jaar maar wilde eerst andere telefoons afwachten.
Ik ben wel een meer een point & shoot fotomaker.
Wat voor handelingen doe jij er mee voor je een mooie foto maakt? Op de diverse filmpjes waarin ze foto's van de 11 Ultra vergelijken met andere telefoons is het ook vaak point & shoot.
Als je snel ergens een foto van wilt maken, mis je dat niet het moment of heb je gewoon de instellingen aangepast en vast gezet? Met name bij actie foto's van m'n dochter moet ik er wel regelmatig snel bij zijn.
De accu van m'n huidige telefoon wordt minder maar als je even snel kunt bijladen dan is dat een voordeel. Nu laad ik met 18W op.
Ow de point&shoot kan zeker wel hoor! Camera reageert snel, zeker bij goed licht. Zoals hierboven gezegd is, even tikken op wat je scherp wil en je hebt meestal wel een goeie foto!
Ik bedoelde er alleen mee dat als je de beste foto wil maken, en zeker bij wat minder licht, je misschien wat meer foto's moet maken voor de perfecte.
En inderdaad, de post-processing kan even duren, maar maakt de foto vaak wel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

Binnetie schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:14:
[...]

Ik ben weer gerust. Je hebt ergens wel gelijk. De 11 Ultra heeft nu een hele mooie prijs.
Ten opzichte van de originele prijs bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
greatgonzo schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:55:
[...]

Ten opzichte van de originele prijs bedoel je?
Klopt, nu zit hij op 627 euro. Een paar maand terug zat hij nog op 825 (zo uit mijn hoofd) en bij release was hij vast nog duurder.

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 09-08-2022 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Gisteren besteld dus even geduld en houd u op de hoogte.
Wordt mijn eerste Chinese smartphone, erg benieuwd naar de UI beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bomberman71 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:57:
Gisteren besteld dus even geduld en houd u op de hoogte.
Wordt mijn eerste Chinese smartphone, erg benieuwd naar de UI beleving.
Ik ben heel benieuwd. Gekocht bij TradingShenzen? En laat je hem door hun voorzien door EU-rom of ga je dat zelf doen? Standaard is hij Chinees geloof ik maar wel in te stellen in Engels. Je hebt de 512GB besteld toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Binnetie schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:42:
[...]

Ik ben heel benieuwd. Gekocht bij TradingShenzen? En laat je hem door hun voorzien door EU-rom of ga je dat zelf doen? Standaard is hij Chinees geloof ik maar wel in te stellen in Engels. Je hebt de 512GB besteld toch?
Ja, bij Tradingshenzen. En ja laat hun de EU rom erop zetten zodat hij goed unlocked is en ik geen verassingen heb.
Ben zelf niet vies van wat flashen maar als hun dat voor weinig doen en het checken dan doe ik liever dat.
Ik kan straks alle kanten op qua Rom maar het is mij wel duidelijk dat de EU rom the wat to go is. Een Chinese ROM met de nodige mods teneinde de voordelen te behouden en de nodige aanpassingen qua taal en debloathing en natuurlijk de lange lijst aanpassingen.

Op papier klinkt het als de perfecte Rom.

En ja 512GB. Ik ga niet voor minder want dat vind ik zonde van de tijd. Weinig zin data te managen, en wil zoals de afgelopen 2.7 jaar gewoon ongestoord iets kunnen filmen, downloaden, installen zonder ook maar 1x te kijken naar storage.
Alles kleiner als 512GB in mijn ogen is geen Ultra anno 2022, zeker niet met alle data die toeneemt en games die tegenwoordig rustig vele GBs pakken (Genshin 16GB !!).
512 GB zie ik als de sweetspot en 1TB zie ik als ideaal maar dat is extreem zeldzaam.
Vreemd genoeg doet Apple het de afgelopen beter op storage vlak dan eigenlijk alle Android merken .....
Apple is op diverse punten hard aan het inhalen overigens terwijl ik steeds meer regressie zie bij Android merken.

Ik heb geen voorkeur voor Apple vanwege IOS anders want mijn keuze iedere 2 jaar heel simpel geweest.
En ja, ik heb een iPhone 11 die ik nauwelijks gebruik (had een 8 en een SE voor deze).
Zit ook redelijk in het Apple ecosysteem met een iPad Pro en MacBook Air M1 en een oudere Mac mini dus niks fanboyism of wat dan ook.
Ik gebruik datgene wat voor mij werkt voor specifieke taken. Net zoals mijn Galaxy TabS6 in de auto die puur alleen daar dienst doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bomberman71 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:14:
[...]

Ja, bij Tradingshenzen. En ja laat hun de EU rom erop zetten zodat hij goed unlocked is en ik geen verassingen heb.
Ben zelf niet vies van wat flashen maar als hun dat voor weinig doen en het checken dan doe ik liever dat.
Ik kan straks alle kanten op qua Rom maar het is mij wel duidelijk dat de EU rom the wat to go is. Een Chinese ROM met de nodige mods teneinde de voordelen te behouden en de nodige aanpassingen qua taal en debloathing en natuurlijk de lange lijst aanpassingen.

Op papier klinkt het als de perfecte Rom.

En ja 512GB. Ik ga niet voor minder want dat vind ik zonde van de tijd. Weinig zin data te managen, en wil zoals de afgelopen 2.7 jaar gewoon ongestoord iets kunnen filmen, downloaden, installen zonder ook maar 1x te kijken naar storage.
Alles kleiner als 512GB in mijn ogen is geen Ultra anno 2022, zeker niet met alle data die toeneemt en games die tegenwoordig rustig vele GBs pakken (Genshin 16GB !!).
512 GB zie ik als de sweetspot en 1TB zie ik als ideaal maar dat is extreem zeldzaam.
Vreemd genoeg doet Apple het de afgelopen beter op storage vlak dan eigenlijk alle Android merken .....
Apple is op diverse punten hard aan het inhalen overigens terwijl ik steeds meer regressie zie bij Android merken.

Ik heb geen voorkeur voor Apple vanwege IOS anders want mijn keuze iedere 2 jaar heel simpel geweest.
En ja, ik heb een iPhone 11 die ik nauwelijks gebruik (had een 8 en een SE voor deze).
Zit ook redelijk in het Apple ecosysteem met een iPad Pro en MacBook Air M1 en een oudere Mac mini dus niks fanboyism of wat dan ook.
Ik gebruik datgene wat voor mij werkt voor specifieke taken. Net zoals mijn Galaxy TabS6 in de auto die puur alleen daar dienst doet.
Mijn vriendin heeft alles van Apple (had eerst een Xiaomi 9T), maar ze had veel problemen en wilde geen hardreset doen. Nu ze alles van Apple heeft zegt ze dat ze geen reset nodig is. Ik merk dat ik tevreden ben met Xiaomi en dat ik er steeds meer van dat merk gekocht heb de laatste jaren.

Vroeger was ik veel bezig met flashen. Met name na eerst stock gedraaid te hebben. Nooit vanaf het begin. Dat zal in het geval ik de 11 Ultra koop wel het geval zijn. Ik heb gelezen dat er al mensen waren die hem binnen een week ontvingen, geunlocked en voorzien van EU-rom. Op hun site staat dat het 7 dagen langer duurt ivm opvragen van de unlock, maar het kan dus sneller. Mogelijk dat ze een voorraadje geunlockte hebben klaarligge n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Binnetie schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:16:
[...]

Mijn vriendin heeft alles van Apple (had eerst een Xiaomi 9T), maar ze had veel problemen en wilde geen hardreset doen. Nu ze alles van Apple heeft zegt ze dat ze geen reset nodig is. Ik merk dat ik tevreden ben met Xiaomi en dat ik er steeds meer van dat merk gekocht heb de laatste jaren.

Vroeger was ik veel bezig met flashen. Met name na eerst stock gedraaid te hebben. Nooit vanaf het begin. Dat zal in het geval ik de 11 Ultra koop wel het geval zijn. Ik heb gelezen dat er al mensen waren die hem binnen een week ontvingen, geunlocked en voorzien van EU-rom. Op hun site staat dat het 7 dagen langer duurt ivm opvragen van de unlock, maar het kan dus sneller. Mogelijk dat ze een voorraadje geunlockte hebben klaarligge n.
Precies, het zou onlogisch zijn (en niet economisch) om niet een stapel geunlockte te hebben liggen.
Als dat proces voorbij is kunnen ze er alles opgooien.
Ze zullen dat dus met dozijnen tegelijk doen en die week wachttijd 1x hebben voor een hele batch. Daarna kunnen ze de boel modden in no time.

Ik werk met alles door elkaar.
Van Samsung tablets, tot Windows laptop, MacBook, Android en de iPhone meer voor zakelijk gebruik.
Heb wel specifieke voorkeuren voor bepaalde doelen.

Ik ben een fanboy van Tech en zeker niet van een merk.
Ze kunnen allemaal de kolere krijgen als ze falen en ik ben totaal niet loyaal want ik krijg niets cadeau.
Natuurlijk probeer ik bij een goede ervaring het bij dat merk te houden maar als ze niet dat leveren wat ik wil dan zoek ik het ergens anders uit.
Net als Asus, ik was in de Race voor evt een Rog6 maar de prijzen slaan nergens meer op voor exact dezelfde experience die ik al had en nog altijd een matige camera setup.
Hetzelfde met de laatste 4 Gens van de Galaxy en Note series, ik ga niet betalen voor die Exynos B keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@Bomberman71 ik werk zelf ook met van alles door elkaar (Samsung, Apple, Xiaomi), privé ligt de voorkeur bij Xiaomi. Op het werk is het Samsung qua werktelefoons die ik beheer.

Ik heb nog even wat gelezen over de Xiaomi 12S Ultra. Even los van de missende band 20 en China only is het maar een kleine verbetering van de Mi 11 Ultra. Sterker nog kijk je naar de prijzen dan is de Mi 11 Ultra op dit moment enorm in het voordeel: https://m.gsmarena.com/xiaomi_12s_ultra-review-2450p8.php
Competition
The Xiaomi 12S Ultra's key appeal lies in its camera system and the 1" primary unit in particular. And while we'll be quick to admit that we ourselves have a soft spot for it, the phone's limited availability in itself, plus the software peculiarities resulting from that China-only marketing strategy, mean that the 12S Ultra will be on very few short lists of people reading this (we're not all that big in China).

We'd recommend the Mi 11 Ultra instead, in a heartbeat. When it comes to main camera performance, it's nearly as good as the 12. The other two cameras are the same on paper, while they often actually produce marginally better results in practice on the older phone, and the rear display is a nice touch. We can also see how some folks could prefer the ceramic back of the 2021 model to the leather on the 2022 one. And best of all, from a westerner's perspective, at least, is the fully global software build available for the Mi 11 Ultra. Only there's a slight catch - the Mi 11 Ultra is nowhere to be found in retail outlets anymore. Still, if you stumble upon one, don't hesitate.

Then there's the Galaxy S22 Ultra, of course. Samsung latest attempt at creating the ultimate smartphone has even more cameras than the 12S Ultra, but the Xiaomi would still be our pick for image and video quality. Of course, the practicalities of the software package then intervene, and the Galaxy will be a more trouble-free experience, while the S Pen can be a gamechanger for the right person.

Another quad-cam phone, and one that performs remarkably too, the vivo X80 Pro is available both in China and 'globally'. We'd still give the nod to the Xiaomi as a camera, but outside of China, the vivo wins the phone part, we reckon.

A more specific alternative to the 12S Ultra is the ZTE Axon 40 Ultra. Nowhere as good as the Xiaomi in the dark or in video, the Axon isn't as versatile a cameraphone as the 12S Ultra. It does have that unique 35mm main camera that we've been raving about ever since we first saw it. One could say it's a one-trick pony, the Axon, but if that's your kind of trick, go for it.

Verdict
The Xiaomi 12S Ultra has put us in a weird spot. On the one hand, it's easily one of the best cameraphones, and a lot of our excitement does stem from that main unit that you can't get elsewhere. It's a competent smartphone outside of imaging, too, thanks to a wonderful display, class-leading chipset performance, some of the best speakers in a non-gaming flagship, and good battery life as top-tier handsets go. It doesn't hurt that all of this is packaged in a bold-looking yet stylish body.

That said, we found some missteps in the camera system - all of them petty, none of them dealbreakers, and none about the main unit, essentially. And while the whole China-only shadow was always looming over our perception of the phone, the fact that the camera wasn't perfect was enough to downgrade our enthusiasm from 'woohoo, gray-import one and live with the Chinese software' to something more along the lines of 'you know, maybe wait a year'.
De Vivo 80 Pro is ook niet echt een goede keus, veel softwareproblemen (gaf je zelf ook al aan).

Met de EU-rom op de Mi 11 Ultra schijnt dat ze ook nog langer updates kunnen uitbrengen, zolang de ROM makers dit doen natuurlijk.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Xiaomi Mi 11] Levertijden & Prijzen
- Accesoires: [Xiaomi Mi 11] Accessoires~[/]