• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-02 01:37
Binnetie schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:59:
@Bomberman71 ik werk zelf ook met van alles door elkaar (Samsung, Apple, Xiaomi), privé ligt de voorkeur bij Poco. Op het werk is het Samsung qua werktelefoons die ik beheer.

Ik heb nog even wat gelezen over de Xiaomi 12S Ultra. Even los van de missende band 20 en China only is het maar een kleine verbetering van de Mi 11 Ultra. Sterker nog kijk je naar de prijzen dan is de Mi 11 Ultra op dit moment enorm in het voordeel: https://m.gsmarena.com/xiaomi_12s_ultra-review-2450p8.php

[...]

De Vivo 80 Pro is ook niet echt een goede keus, veel softwareproblemen (gaf je zelf ook al aan).

Met de EU-rom op de Mi 11 Ultra schijnt dat ze ook nog langer updates kunnen uitbrengen, zolang de ROM makers dit doen natuurlijk.
Dank u ... Ik heb ook flink wat research gedaan en zaken afgewogen.
Ik heb geen enkele moeite om 1300 euro uit te geven voor een topper maar dan moet het ook echt goed zijn en jaren mee kunnen.
De 12S Ultra bied dat op dit moment niet. Nadelen poets ik weg als de prijs in verhouding is en als ik nu 1300 euro moet betalen dan moet alles kloppen.
Band 20 is er 1 maar ik zag dat er meer banden niet helemaal optimaal waren volgens de checker van TZ zelf.
Ik kom nogal over de gehele wereld en heb geen zin in verbinding issues hier in NL of daar buiten. Van de 11U weet ik dat het snor zit gezien de users over de gehele wereld en geen bizarre negatieve voorbeelden.

Ja, die .EU rom community is prima en ik denk ook dat we even vooruit kunnen qua support. Voor mij is 2 jaar meer dan zat wat het is nu al een 1.5 jaar oud toestel en tegen die tijd kijk ik echt wel naar iets anders. Een kleine 400 euro per jaar afschrijven vind ik acceptabel en ik schuif mijn toestellen altijd door binnen het gezin/familie.

Had zelf hoge verwachtingen van de 12S Ultra maar tot nu toe moet ik de eerste review nog zien die hem next level noemt. Het is op vele vlakken net niet en idd de verschillen zijn minimaal.De 8+gen1 lijkt mij de mooiste op dit moment en het design vind ikzelf ook mooi, zeker met die faux lederen achterkant.
De nadelen lijst is veel langer en die heb ik reeds aangehaald.
Maakt gewoon NIET de hype waar en je ziet het ook goed online, het is nu alweer oud nieuws en men is nu meer bezig met de nieuwe fold/flip 4 en de komende iphone 14 serie.

Wellicht gaan we verbeteringen zien de komende 12 maanden en ook een dedicated .EU rom. Die prijs zal sowieso zakken en dan is voor velen de aankoop opeens heel anders.
De 11U staat er over het algemeen nu ook beter voor dan net na release toen de opties, zeker qua software, niet optimaal waren. Meen me nog te herinneren dat de 11U uitkwam en je het zou moeten hebben van MiUI 12.5 maar ten tijde van de release was het slechts 12 en moest men nog zeker 3 maanden wachten op de final 12.5 versie.

Samsung One UI bevalt mij prima, ik heb het op mijn Fold 2 en mijn Samsung Tablets. Erg over te spreken en tot op heden 1 van de betere skins naar mijn mening. Ook ZenUI van Asus bevalt me erg goed maar hun update beleid is stukken minder daar waar Samsung zelfs Google op zijn plaats zet.
MiUI wordt voor mij compleet nieuw en laat me verassen.

Oppo wilde ik ook echt een kans geven, zeker met die prachtige X5 Pro !
Maar wat moet je met een matige 256GB en minimale zoom voor die idiote prijs van 1300 euro ..... Dan ben ik weer snel klaar.
Heel apart want de X2 Pro kwam wel met 512GB en was ook destijds met die configuratie goed in de markt gezet qua prijs.

Dat is het voordeel met Android, qua hardware is er mega veel keuze.
En toch als je het beste van het beste wilt dan valt het toch vaak weer tegen, tenminste als je alles in 1 package wilt en zo min mogelijk water bij de wijn wilt doen.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:46
Bomberman71 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:21:
[...]

Dank u ... Ik heb ook flink wat research gedaan en zaken afgewogen.
Ik heb geen enkele moeite om 1300 euro uit te geven voor een topper maar dan moet het ook echt goed zijn en jaren mee kunnen.
De 12S Ultra bied dat op dit moment niet. Nadelen poets ik weg als de prijs in verhouding is en als ik nu 1300 euro moet betalen dan moet alles kloppen.
Band 20 is er 1 maar ik zag dat er meer banden niet helemaal optimaal waren volgens de checker van TZ zelf.
Ik kom nogal over de gehele wereld en heb geen zin in verbinding issues hier in NL of daar buiten. Van de 11U weet ik dat het snor zit gezien de users over de gehele wereld en geen bizarre negatieve voorbeelden.

Ja, die .EU rom community is prima en ik denk ook dat we even vooruit kunnen qua support. Voor mij is 2 jaar meer dan zat wat het is nu al een 1.5 jaar oud toestel en tegen die tijd kijk ik echt wel naar iets anders. Een kleine 400 euro per jaar afschrijven vind ik acceptabel en ik schuif mijn toestellen altijd door binnen het gezin/familie.

Had zelf hoge verwachtingen van de 12S Ultra maar tot nu toe moet ik de eerste review nog zien die hem next level noemt. Het is op vele vlakken net niet en idd de verschillen zijn minimaal.De 8+gen1 lijkt mij de mooiste op dit moment en het design vind ikzelf ook mooi, zeker met die faux lederen achterkant.
De nadelen lijst is veel langer en die heb ik reeds aangehaald.
Maakt gewoon NIET de hype waar en je ziet het ook goed online, het is nu alweer oud nieuws en men is nu meer bezig met de nieuwe fold/flip 4 en de komende iphone 14 serie.

Wellicht gaan we verbeteringen zien de komende 12 maanden en ook een dedicated .EU rom. Die prijs zal sowieso zakken en dan is voor velen de aankoop opeens heel anders.
De 11U staat er over het algemeen nu ook beter voor dan net na release toen de opties, zeker qua software, niet optimaal waren. Meen me nog te herinneren dat de 11U uitkwam en je het zou moeten hebben van MiUI 12.5 maar ten tijde van de release was het slechts 12 en moest men nog zeker 3 maanden wachten op de final 12.5 versie.

Samsung One UI bevalt mij prima, ik heb het op mijn Fold 2 en mijn Samsung Tablets. Erg over te spreken en tot op heden 1 van de betere skins naar mijn mening. Ook ZenUI van Asus bevalt me erg goed maar hun update beleid is stukken minder daar waar Samsung zelfs Google op zijn plaats zet.
MiUI wordt voor mij compleet nieuw en laat me verassen.

Oppo wilde ik ook echt een kans geven, zeker met die prachtige X5 Pro !
Maar wat moet je met een matige 256GB en minimale zoom voor die idiote prijs van 1300 euro ..... Dan ben ik weer snel klaar.
Heel apart want de X2 Pro kwam wel met 512GB en was ook destijds met die configuratie goed in de markt gezet qua prijs.

Dat is het voordeel met Android, qua hardware is er mega veel keuze.
En toch als je het beste van het beste wilt dan valt het toch vaak weer tegen, tenminste als je alles in 1 package wilt en zo min mogelijk water bij de wijn wilt doen.
Excuses, ik zei dat privé de voorkeur ligt bij Poco maar dat moet Xiaomi zijn.
Oppo X5 Pro heb ik in de hand gehad. En voelde bijvoorbeeld een stuk beter dan de S22 Ultra (die is erg breed).

Verder precies wat je zegt. De 12S komt met een uiteindelijk prijsverlaging ook in het vizier mits er een Global variant komt, de leren achterkant vind ik heel luxe. De 11 Ultra had wat kinderziektes maar ik lees toch goede verhalen over stabiele telefoons met de EU-rom.

Ik ben heel erg benieuwd wat je van MIUI gaat vinden. Ik heb een tijdje met de Nova Launcher gewerkt. Tot de MIUI 12.5 kwam voor mijn telefoon en Nova niet meer werkte. Even wennen aan 12.5 maar het werkt voor mij goed.

De Xiaomi Mi Fold 2 vind ik ook interessant, maar totaal geen ervaring met foldables. Het is gewoon de nieuwsgierigheid naar iets nieuws en dat Xiaomi een hele mooie Fold 2 uitbrengt met een mooie prijs. Maar wat ik eerder zei: de prijs voor de 11 Ultra geeft voor nu denk ik de beste bang for the buck.

• Bomberman71
Ja, las het dat sommige launchers issues hebben maar mij boeit dat niet zo.
Heb destijds Nova gekocht maar uiteindelijk vond ik het niet echt wat extra brengen en iedere keer dan zo'n launcher verdween en je hem weer moest opstarten vond ik niks.

Ik kies er steeds voor om zoveel mogelijk mijn voorkeuren in te stellen en verder me te onderwerpen aan het OS.
ZenUI vond ik klote de eerste 3 dagen (komende van een Samsung Note 8) en daarna wende ik en leerde ik het waarderen. Tot op heden de beste en snelste ervaring tot op heden !
Met MiUI ga ik hetzelfde doen, kijken wat de instellingen zijn en sta ook open voor nieuwe navigatie manieren net zoals destijds met swipe gestures (zou niet anders meer willen nu).

Ik heb zelf een Samsung Fold 2 en vind het een top ding. Is niet mijn main device omdat hij niet altijd ideaal is in iedere omgeving. Ook het lopen met 2 grote en vooral zware devices is niet altijd handig.
Is dus een Luxe device die vooral thuis erg fijn is en het gat opvult tussen de Tablet en de smartphone met alle functionaliteiten van een smartphone die tablets vaak niet hebben.
Vooral als je wat ouder wordt is een groter display toch wel fijn :)
Is het een must ? NEE ... Wil ik het er graag bij ? JA

Kocht de mijnes een klein half jaar na release voor 900 euro nieuw en dan is het leuk om te proberen. Heb nu ook niet de behoefte aan een andere terwijl we wel 2 generaties nu verder zijn.
Voldoet prima, laad best rap op voor een Samsung, speakers zijn top (zelfs tov de ROG2), gewoon een top device.
Enige nadeel is dat klote Gorilla Victus ... Waardeloos en krast enorm snel !
Dan bedoel ik het harde display aan de buitenkant, de binnenkant is zacht en gevoelig en vreemd genoeg heb ik daar 0 krasjes terwijl de buitenkant meerdere flinke krassen heeft.
Iets waar meer mensen last van hebben maar je zelden hoort bij reviewers omdat die toestellen niet echt intensief testen en 95% nooit langer als een week of 2 gebruikt.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:47

Pierre

Van nature lui!

Mijn vriendin krijgt morgen een Xiaomi 11T Pro (via Belsimpel) ik heb geen idee of er een EU rom op staat.
Is dat simpel om te checken en zo niet is dat gemakkelijk om een EU rom er op te flashen, bij dat flashen is dan het toestel ook geroot?
Of is het voldoende om de bloatware er af te halen (en is dat gemakkelijk) en werken apps zoals ING en Android Auto gewoon.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-03 23:47
Pierre schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:44:
Mijn vriendin krijgt morgen een Xiaomi 11T Pro (via Belsimpel) ik heb geen idee of er een EU rom op staat.
Is dat simpel om te checken en zo niet is dat gemakkelijk om een EU rom er op te flashen, bij dat flashen is dan het toestel ook geroot?
Of is het voldoende om de bloatware er af te halen (en is dat gemakkelijk) en werken apps zoals ING en Android Auto gewoon.
Dit is echt al zo vaak voorgekauwd..

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-03 12:08
Niet nodig, gewoon in Nederland gekocht bij reguliere winkel: opladen en klaar!

• Bomberman71
Binnetie schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:16:
[...]

Mijn vriendin heeft alles van Apple (had eerst een Xiaomi 9T), maar ze had veel problemen en wilde geen hardreset doen. Nu ze alles van Apple heeft zegt ze dat ze geen reset nodig is. Ik merk dat ik tevreden ben met Xiaomi en dat ik er steeds meer van dat merk gekocht heb de laatste jaren.

Vroeger was ik veel bezig met flashen. Met name na eerst stock gedraaid te hebben. Nooit vanaf het begin. Dat zal in het geval ik de 11 Ultra koop wel het geval zijn. Ik heb gelezen dat er al mensen waren die hem binnen een week ontvingen, geunlocked en voorzien van EU-rom. Op hun site staat dat het 7 dagen langer duurt ivm opvragen van de unlock, maar het kan dus sneller. Mogelijk dat ze een voorraadje geunlockte hebben klaarligge n.
Ik denk dat ik iets te voorbarig was met de logica mbt de toestellen unlocked te hebben want we zijn nu een week verder en hij is nog niet verzonden dus het zal wel weer zo zijn dat het hele proces doorlopen zal worden en dat kost dus tijd.
Gaat nog wel even duren vermoed ik zo.

• Binnetie
Bomberman71 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:52:
[...]

Ik denk dat ik iets te voorbarig was met de logica mbt de toestellen unlocked te hebben want we zijn nu een week verder en hij is nog niet verzonden dus het zal wel weer zo zijn dat het hele proces doorlopen zal worden en dat kost dus tijd.
Gaat nog wel even duren vermoed ik zo.
Nou de logica klonk heel logisch :). Je gaat toch niet na een bestelling het toestel uit het magazijn halen, open maken, uitpakken, unlock aanvragen en dan weer 7 dagen naast je neerleggen. Dan heb je een stapeltje liggen.
Ik zou dan vooruit werken. 10 toestellen unlocken en wachten tot er een order komt. Dan direct versturen.
Ik heb gisteren nog een long term review gelezen en daar waren ze nog steeds super te spreken over het toestel (na 7 maand gebruik). Nadelen waren dat de Mi 11 Ultra zonder hoesje best glad is. En dat er inmiddels betere alternatieven zijn als mens kijkt naar de prijs (Pixel 6 Pro), maar dat komt dat hun van een bedrag van 1200 dollar uitgaan en de Pixel 6 Pro goedkoper is. Via TradingShenzen betaal je bijna de helft. Maar bij reviews zie je ze vaak praten over de officiële verkoopkanalen.

• Bomberman71
Binnetie schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:06:
[...]

Nou de logica klonk heel logisch :). Je gaat toch niet na een bestelling het toestel uit het magazijn halen, open maken, uitpakken, unlock aanvragen en dan weer 7 dagen naast je neerleggen. Dan heb je een stapeltje liggen.
Ik zou dan vooruit werken. 10 toestellen unlocken en wachten tot er een order komt. Dan direct versturen.
Ik heb gisteren nog een long term review gelezen en daar waren ze nog steeds super te spreken over het toestel (na 7 maand gebruik). Nadelen waren dat de Mi 11 Ultra zonder hoesje best glad is. En dat er inmiddels betere alternatieven zijn als mens kijkt naar de prijs (Pixel 6 Pro), maar dat komt dat hun van een bedrag van 1200 dollar uitgaan en de Pixel 6 Pro goedkoper is. Via TradingShenzen betaal je bijna de helft. Maar bij reviews zie je ze vaak praten over de officiële verkoopkanalen.
Ja precies, recente prijzen zijn altijd onderhevig aan de tijd.
Een Pixel gaat het sowieso nooit worden, geen fan van.
Als ik een flagship wil moet het een flagship zijn en de pixel is dat in mijn ogen zeker niet, veels te veel haken en ogen.

Ik denk dat ik geduldig moet zijn.
Heb inmiddels al een hoesje binnen die voor grip moet zorgen en dat geeft me het gevoel dat ik al deels wat nieuws heb (hoe triest ...).
We gaan het zien.

• mrpisthebest
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09-2022
Net een nieuwe 11Tpro in huis. Mooi apparaat. Hij komt alleen zeer frequent met de melding in beeld "controleer je internetverbinding". Dit doet hij zowel op Wi-Fi als op 4G. De melding is maar een heel kort te zien en op dat moment is er geen probleem met de verbinding. Iemand enig idee of de melding is uit te zetten of dat er een technisch probleem met de telefoon is?

• Binnetie
mrpisthebest schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:16:
Net een nieuwe 11Tpro in huis. Mooi apparaat. Hij komt alleen zeer frequent met de melding in beeld "controleer je internetverbinding". Dit doet hij zowel op Wi-Fi als op 4G. De melding is maar een heel kort te zien en op dat moment is er geen probleem met de verbinding. Iemand enig idee of de melding is uit te zetten of dat er een technisch probleem met de telefoon is?
Ik heb dit op mijn 9T Pro ook wel eens gezien. Ik dacht dat het dan de maken had met m'n VPN verbinding of Blokkada (om advertenties etc te blokkeren). Wat nog zou kunnen is dat er ergens een optie aan staat dat je telefoon zowel wifi al 4G tegelijkertijd mag gebruiken. Ik weet zo niet hoe die optie heet uit m'n hoofd.

• Binnetie
Bomberman71 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:52:
[...]

Ja precies, recente prijzen zijn altijd onderhevig aan de tijd.
Een Pixel gaat het sowieso nooit worden, geen fan van.
Als ik een flagship wil moet het een flagship zijn en de pixel is dat in mijn ogen zeker niet, veels te veel haken en ogen.

Ik denk dat ik geduldig moet zijn.
Heb inmiddels al een hoesje binnen die voor grip moet zorgen en dat geeft me het gevoel dat ik al deels wat nieuws heb (hoe triest ...).
We gaan het zien.
Ach het kijken naar het hoesje verzacht de pijn van het wachten vast een beetje. Welk hoesje heb je besteld?
Het grote voordeel is toch de prijs. Voor 657 euro heb je hem unlocked en met EU-rom in huis. Begin dit jaar zat hij nog op 850 euro en vorig jaar zonder op ruim 1000 euro. De specs zijn nog prima bij de tijd. Ben heel erg benieuwd wat je vind van de Mi 11 Ultra.

• Bomberman71
Binnetie schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:54:
[...]

Ach het kijken naar het hoesje verzacht de pijn van het wachten vast een beetje. Welk hoesje heb je besteld?
Het grote voordeel is toch de prijs. Voor 657 euro heb je hem unlocked en met EU-rom in huis. Begin dit jaar zat hij nog op 850 euro en vorig jaar zonder op ruim 1000 euro. De specs zijn nog prima bij de tijd. Ben heel erg benieuwd wat je vind van de Mi 11 Ultra.
Vanochtend verzonden !
Dus, het riekt ernaar dat ze toch die week wachttijd in acht nemen ... Oh well ...
Heb een Nillkin hoesje. Erg populair en was in China alleen nog in in het zwart te krijgen. Vind ik saai en wilde een witte of rode en wat denk je, hier in NL volop te koop. 13 euro incl verzenden en niet eens duur.
Ze hebben denk ik ooit ingekocht en dat zijn modellen die hier niet populair zijn en blijven liggen en dus op voorraad.

Zag ook mooie lederen hoesjes maar eerst maar eens dat ding ontvangen, installen en mijn eigen maken en dan zien we wel verder.

• Binnetie
Spannend, dan zou hij er met een week moeten zijn. De Nillkin hoesjes gebruik ik ook om de huidige heen. Prima hoezen die perfect zitten.
Laatst een magneethouder gekocht voor in de auto en dan doe je een platte magneet in het hoesje. Dat werkt super goed. Enige nadeel is dat het hoesje bij de volumeknoppen 1mm afsteekt.

Hopelijk heeft de Mi 11 ultra een betere NFC chip. De chip in de Mi 9T Pro werkt niet met contactloos betalen. Maar wel weer met het openen van een deur van het huisje op het vakantiepark.

• Bomberman71
Gisteren ontvangen, alles goed gegaan.
Ga dit weekend alles doornemen en de zaak installen en vanaf de komende week echt als main device draaien.
Tot nu toe erg positieve indruk, nog niks dat tegenvalt of minder mooi is als verwacht.
Zal vast wel minpuntjes vinden maar dat kan je pas roepen na 1 week als main device.

Opvallend: zeer goed speakers en dat komende van de ROG2 zegt wel wat.
Laad idd zeer snel op maar dat wisten we al.
Extreem snelle face unlock en de fingerprint sensor is erg snel en beduidend beter als de ROG2.
Icons vind ik tot nu toe meh als ik iets negatiefs moet noemen.
Erg fijn de vele zaken die ik kan aanpassen en hoe snel ik een aan het OS. De stap qua werken en het thuis voelen in het OS is erg klein.
Ander minpuntje is batterij percentage in een accu icon, gewoon slecht te zien vind ik maar dat is echt zoeken naar iets dat minder is.

Volgt ........

• Binnetie
@Bomberman71, dat klinkt heel positief. Veel dingen zijn wel aan te passen. Bij mij zie ik het accupercentage wel goed. Omdat deze transparant is, maar ik heb nog Miui 12.5 op m'n oude telefoon.

Heb je eerdere ervaring met Xiaomi en Miui gehad?

• Bomberman71
Binnetie schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:07:
@Bomberman71, dat klinkt heel positief. Veel dingen zijn wel aan te passen. Bij mij zie ik het accupercentage wel goed. Omdat deze transparant is, maar ik heb nog Miui 12.5 op m'n oude telefoon.

Heb je eerdere ervaring met Xiaomi en Miui gehad?
Nee, eerste ervaring ..
Ook nooit op iemand anders device gezeten ofzo. Dus ben echt groen wat dat betreft.

• Binnetie
Bomberman71 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:12:
[...]

Nee, eerste ervaring ..
Ook nooit op iemand anders device gezeten ofzo. Dus ben echt groen wat dat betreft.
Klinkt goed. Je komt over als een kritische gebruiker met best wat ervaring van diverse merken. Daarom klinkt het erg interessant dat het tot nu toe bevalt.
Ik had altijd het gevoel dat Xiaomi toch vaak ondergewaardeerd wordt, terwijl ik zelf erg content ben met de Mi 9T Pro die bijna 3 jaar is. Het model is inmiddels al wel 3 jaar op de markt. Mensen zijn vaak negatief over Miui, Tweakers vind het ook een nadeel in de best buy's.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-03 12:58

greatgonzo

schit-te-rend!

Draai je toch gewoon nova of een andere launcher

• Bomberman71
Binnetie schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:24:
[...]

Klinkt goed. Je komt over als een kritische gebruiker met best wat ervaring van diverse merken. Daarom klinkt het erg interessant dat het tot nu toe bevalt.
Ik had altijd het gevoel dat Xiaomi toch vaak ondergewaardeerd wordt, terwijl ik zelf erg content ben met de Mi 9T Pro die bijna 3 jaar is. Het model is inmiddels al wel 3 jaar op de markt. Mensen zijn vaak negatief over Miui, Tweakers vind het ook een nadeel in de best buy's.
Ben zeker kritisch en velen vinden een zeikerd. Vind dat helemaal prima.
Ik zit in alles en dus niet in 1 ecosysteem en ben zeker niet loyaal aan 1 merk.
Ik gebruik dat wat voor mij op dat moment werkt en natuurlijk kijk ik ook naar de bang for the buck.

Op dit moment draaien er hier nu 4 smartphones, de Rog2 (die binnenkort naar mijnnvader gaat), Galaxy Fold 2, iPhone 11 en nu de 11 Ultra.

Heb een rijke Samsung geschiedenis en de 11 Ultra is nu mijn eerste echte Chinees zeg maar.

Ben de afgelopen 2 maanden niet over 1 nacht ijs gegaan en heb wel 12x van gedachte gewisseld. Van Rog6, Vivo X80P, 12S Ultra, S22ULTRA, tot de Redmagic 7S Pro.
De 11 Ultra stond lang niet op de list maar is het wel geworden.

Nogmaals, ik ga het zeggen zoals ik het straks ervaar en ben niemand wat verschuldigd. Objectiever gaat het niet worden.

• Bomberman71
greatgonzo schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:32:
Draai je toch gewoon nova of een andere launcher
Ja is een optie maar ben niet zo gek op Launchers.
Heb er weinig ervaring mee, dat zeg ik je eerlijk maar de paar keren dat ik het gebruikte zag ik weinig voordeel en verkoos steeds weer om mezelf aan te passen aan het systeem.

Op dit moment is van het aanpassen qua gestures en habbita vrijwel geen sprake en spring ik heel makkelijk van de ROG2 op de 11 Ultra en de Fold 2.
Misschien moet ik wennen aan de icons en zie het straks niet meer.
Mind you, de grote migratie heeft nog niet plaats gevonden en heb 0 apps gedownload en heb dus 0 herkenning van vertrouwde apps.

Ik ben altijd eerst 1 dag bezig met alle ins en outs, instellingen, camera deep dive, etc.
Kan prima want er draaien hier 3 andere toestellen en mis dus nog niks.
Morgen ga ik migreren van de Rog2.
De iPhone en Fold2 zullen altijd sidekicks blijven.

• Binnetie
@Bomberman71 ik lees graag je bevindingen.
Ben ook heel erg benieuwd naar je ervaringen tussen de iPhone 11 en de Mi 11 Ultra. Mijn vriendin heeft een iPhone 11 en soms zegt ze wel eens gekscherend dat ze terug wil naar Android. Haar Xiaomi ervaring was niet zo denderend. Maar volgens mij had ze veel kunnen oplossen door een hardreset te doen.

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
@Bomberman71, het uiterlijk van de icoontjes kan je ook aanpassen d.m.v. een thema. (Instellingen, achtergrond en personalisatie, themes)

Overigens nog een leuke video om én wat features van je telefoon te leren kennen én Spaans te leren :+ (gelukkig zit er Engelse ondertiteling bij):

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Bomberman71
alesandro_46 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 20:15:
@Bomberman71, het uiterlijk van de icoontjes kan je ook aanpassen d.m.v. een thema. (Instellingen, achtergrond en personalisatie, themes)

Overigens nog een leuke video om én wat features van je telefoon te leren kennen én Spaans te leren :+ (gelukkig zit er Engelse ondertiteling bij):
[YouTube: 42 TRUCOS para tu XIAOMI / REDMI / POCO]
Dank je voor de tips !
Ik ga die video zeker kijken en gelijkertijd aan mijn Spaans werken.

Muchas gracias.

• Binnetie
Erg goede tips zitten erin. Een paar heb ik echt wat aan.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-03 12:58

greatgonzo

schit-te-rend!

Trading shenzen heeft nu de ultra in het EU warehouse

Wel een best prijsverschil:
Uit China (zwart, inclusief EU rom, en 67w charger: €652
Uit de EU: €807 (en €22 voor de charger)

Ik vind een prijsverschil van €177 best wel veel. Uit China is toch ook al inclusief douane/inklaringskosten e.d. Als je voor global delivary kiest?

• Binnetie
greatgonzo schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:58:
Trading shenzen heeft nu de ultra in het EU warehouse

Wel een best prijsverschil:
Uit China (zwart, inclusief EU rom, en 67w charger: €652
Uit de EU: €807 (en €22 voor de charger)

Ik vind een prijsverschil van €177 best wel veel. Uit China is toch ook al inclusief douane/inklaringskosten e.d. Als je voor global delivary kiest?
Klopt. Het verzenden duurt dan alleen iets langer dan wanneer hij vanuit Europa verzonden wordt. Vanuit China is doorgaans 7-10 dagen. Ik zou niet voor een EU variant kiezen. Sommige mensen zijn gevoelig voor het woord EU en pakken hun 'verlies' (en ik denk TradingShenzen hun extra winst).

• Eleni
Als je hem uit het European warehouse laat komen zit de oplader er nog niet bij, scheelt nog meer.

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-03 13:53
Ben momenteel in Italië en een elektronica winkel in de buurt heeft sale. Ze hebben een 11t Pro 256gb grey voor 399€. Scheelt aardig wat met Nederland.

Is er buiten het garantie aspect iets waar ik rekening mee moet houden? Lees op internet iets over bands maar lijkt mij toch meer sim gericht? Kun je aan de doos ook zien welke rom de telefoon heeft?

• Binnetie
PostalDude schreef op zondag 4 september 2022 @ 21:25:
Ben momenteel in Italië en een elektronica winkel in de buurt heeft sale. Ze hebben een 11t Pro 256gb grey voor 399€. Scheelt aardig wat met Nederland.

Is er buiten het garantie aspect iets waar ik rekening mee moet houden? Lees op internet iets over bands maar lijkt mij toch meer sim gericht? Kun je aan de doos ook zien welke rom de telefoon heeft?
Qua garantie gaat het vaak op serienummer en maakt het niet uit waar hij vandaan komt. Mijn Mi 9T Pro komt uit Amerika maar is uiteindelijk in Polen gerepareerd. Als hij in Europa verkocht wordt lijkt het me dat het een EU versie of Global versie is. Tenzij grijze China versie import.

Band ondersteuning zit in de hardware van het toestel, niet de simkaart.
Ik weet zo niet waar je op de verpakking op moet letten. Maar zoek even naar woordjes als Global of EU. Is er een demo toestel aanwezig in de winkel? Dan zou je via Instellingen - Over deze telefoon wat moeten zien (maar dan in het Italiaans).

Je zou dit ook nog kunnen doen: https://m.gearbest.com/bl...entic-global-version-9648 maar dan moet je het inei even checken op een andere telefoon.

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-03 13:53
Bedankt. Zo te zien zijn de bands in Italië gelijk dus dat moet geen probleem zijn.
Nu nog eens kijken of ik kan zien aan de doos welke ROM erop zit.

Het is een soort Italiaanse MediaMarkt dus officiële retailer dus grijze import lijkt mij niet direct logisch.

Update; toch vanaf gezien. Ben Mi 9T Pro gebruiker en zoals in dat topic al gemeld beetje klaar met het update beleid (en dan vooral gebrek aan) van Xiaomi. Zie het ook niet gelijk zitten om er weer paar honderd euro tegenaan te gooien om over 2 jaar weer zonder updates te zitten. En ja weet van hun beloftes maar die uitspraken hebben ze voor de 9T ook gedaan en toch is die opeens EOL.

[Voor 42% gewijzigd door PostalDude op 05-09-2022 17:19]

• Binnetie
PostalDude schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:30:
Bedankt. Zo te zien zijn de bands in Italië gelijk dus dat moet geen probleem zijn.
Nu nog eens kijken of ik kan zien aan de doos welke ROM erop zit.

Het is een soort Italiaanse MediaMarkt dus officiële retailer dus grijze import lijkt mij niet direct logisch.
Dan kun je er gerust van uitgaan dat het een EU-rom is.

• Binnetie
Bomberman71 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:39:
Gisteren ontvangen, alles goed gegaan.
Ga dit weekend alles doornemen en de zaak installen en vanaf de komende week echt als main device draaien.
Tot nu toe erg positieve indruk, nog niks dat tegenvalt of minder mooi is als verwacht.
Zal vast wel minpuntjes vinden maar dat kan je pas roepen na 1 week als main device.

Opvallend: zeer goed speakers en dat komende van de ROG2 zegt wel wat.
Laad idd zeer snel op maar dat wisten we al.
Extreem snelle face unlock en de fingerprint sensor is erg snel en beduidend beter als de ROG2.
Icons vind ik tot nu toe meh als ik iets negatiefs moet noemen.
Erg fijn de vele zaken die ik kan aanpassen en hoe snel ik een aan het OS. De stap qua werken en het thuis voelen in het OS is erg klein.
Ander minpuntje is batterij percentage in een accu icon, gewoon slecht te zien vind ik maar dat is echt zoeken naar iets dat minder is.

Volgt ........
@Bomberman71 hoe bevalt de Mi 11 Ultra tot nu toe? Heb je wat aan de Miui tips uit het YouTube filmpje gehad?

• Bomberman71
Binnetie schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:36:
[...]

@Bomberman71 hoe bevalt de Mi 11 Ultra tot nu toe? Heb je wat aan de Miui tips uit het YouTube filmpje gehad?
De video is goud waard.
Sinds vandaag ben ik compleet over en heb nu mijn eerste dag op dual sim achter de rug.
Gaat erg goed met hier en daar wat kleine dingetjes maar de ervaring is tot nu toe erg positief, hier en daar beter dan ik dacht.

Kom zeer uitgebreid terug maar vind dat ik een paar dagen helemaal stand alone draaien voor ik de echte balans op moet maken.
Je komt namelijk dan pas alles tegen en kan je ook wat zinnigs roepen over de accuduur.

Tot later !

• Bomberman71
Okay, ik ga de balans op maken tot nu toe.
Een short term gebruikers ervaring waarbij ik hem vergelijk tot alles wat ik toe nu toe gebruikt heb, kijkende naar hardware en software.
Ben geen fijnbesnaarde Tweaker en zal me dus ook niet inhouden mbt kritiek.

Design:

Als eerste is het een prachtig toestel. Ik vond dat blok als camera eiland altijd al mooi, zeker met die opstaande rand. Vind de combi wit met zwart mooi, Panda style.
Minder mooi vind ik de Xiaomi branding achterop met die overbodige CE merken en dat soort zaken, puur een merknaam is meer dan zat.

Ceramische achterkant ? Tja, ik merk 0 verschil met andere devices met gewoon glas.
Het is enorm glad en glimt als een hondelul in de maneschijn. Dus een case is eigenlijk nodig en is inclusief.
Heb zelf een witte kwaliteits case gekocht en het geheel is nu weer in style, eindelijk grip en je hebt wat bescherming.

Display:

Mooi scherm maar het is niet mijn eerste curved display dus je bent het zo weer gewend. Knappe screenprotector die erop zit en niet vervelend is dus voor het eerst laat ik hem voorlopig zitten.
Opvallend hoe die protector fingerprints redelijk goed afweert. Knappe coating die ze gebruikt hebben.
Ben GEEN screenprotector fan, heb ze nog NOOIT gebruikt maar ik weet dat Gorilla Victus RUK is vwb krassen ... Aangezien deze protector niet merkbaar is laat ik hem zitten tot hij slecht wordt.

Refreshrates en QWHD ben ik wel gewend. Gewoon goed, niks bijzonders
Brightness valt me een beetje tegen. Had meer verwacht na al die reviews. Wellicht ben ik wat verwend na de ROG2 en de Fold2.

Speakers:
Erg goed, zeker voor een candybar style non gaming device. Echt tevreden.
Net niet op het niveau van de ROG maar dat is gewoon niet te realiseren zonder front firing speakers maar nogmaals, erg goed en zeker in de topklasse mbt non gaming phones.

Accu:

Tot nu toe verbazend goed. Was een zwak punt als ik de reviews moet geloven maar ik denk dat de EU.rom tweaks veel schelen.
Ook de MiUI13 software zelf met hun app management zal schelen.
Het snel laden is geweldig, MAAR dat werkt alleen met hun lader en dat is erg jammer.
Heb hier zat 65W, 100W en zelfs een 120W lader liggen en daarmee kom je gewoon niet in die hyper charge modus.
Mind you, met de gewone snellaad modus op mijn 65W universeel lader gaat het ook erg rap hoor, maar je zit niet in die indrukwekkende (ook grafisch gezien) laadmodus.

Ik durf te beweren dat door het snelle laden de accu beter af is.
Waarom ? Ik laad nu regelmatig 'snachts niet meer helemaal op en na het opstaan gaat hij aan de lader en laad ik in 15 minuten gewoon bij en haal ik hem eraf op 85-90%.
Mocht je gedurende de dag tot laag komen dan kan je in korte tijd veel makkelijker snel bijladen en omdat het zo snel gaat doe je dat wellicht ook wat eerder.
Ik blijf nu veel meer tussen de 35-85% hangen ipv de volle laadcycli van 15%-100% dagelijks.

Ik draai 2x sim (en dus 2 verschillende netwerken actief), NFC, Wifi aan, QWHD, 120hz, Always on Display, brightness bijna vol.
Nu na bijna 5 dagen gebruik best tevreden met de accuduur.

ROG2 niveau ? Dat denk ik niet maar zeker boven verwachting. Een echt oordeel kan ik pas na 4 weken geven.

Wat vind ik Geweldig ?

- Software bevalt me enorm ! Ik ben een tweaker en kan veel keuzes en opties aan. Dit is wellicht niets voor Iphone fans maar voor iemand zo als ik kan je je echt uitleven.
Al een aantal keren zaken gehad die ik niet handig vond en die kon ik steeds aanpassen. (Mooi voorbeeld: accu percentage in de accu icon > Accuduur naast de icon en voor mij dus beter zichtbaar).
Ben ook gewend geraakt aan de dual notification/Settings swipe die ik na het uitzetten toch weer terug heb gezet.
Soms moet je wennen aan iets en kan je het pas na een paar dagen waarderen.
Swipes zijn zoals ik gewend was en geen probleem.
Het geheel werkt erg snel maar dat geld eigenlijk voor alles de afgelopen 2 jaar.

Opvallend vind ik het File management systeem dat ik tot op heden de beste vind die ik gezien heb.
Het is geen Total/Windows Commander maar wel de beste die ik tot op heden heb gezien op Android.
Ik ben iemand die alles bewaard en dus zaken beheerd in mappen en dus dagen bezig is om alles over te zetten, te sorteren, copieren, etc en dan zie je de verschillen.

AOD notification icons zijn full colour en extreem duidelijk. Beste in the game tot op heden. Geld niet voor het gehele AOD systeem (volgt).

Face Unlock is bizar snel. Werkt dus erg goed, ook vanuit hoeken waarvan je het niet verwacht.
Vermoed wel dat hij minder kritisch is want met mijn ROG unlockt hij niet als niet beiden ogen open zijn en deze wel.
Kortom, super snel en handig maar als je een 'Snowden' bent dan is deze optie mischien niet aan te raden.

Fingerprint reader is erg goed. Veel beter als de ROG en vergelijkbaar als een traditionele fingerprint reader.
Gewoon een erg fijne in display reader

Animaties van Dynamische wallpapers, laadmodus, fingerunlock, etc doen ze erg mooi. Toch net even dat beetje extra en geeft een premium gevoel en maakt het geheel wat minder snel 'gewoontjes'.
Laat het duidelijk zijn dat na 3 a 4 weken is een honeymoon met eigenlijk iedere toestel wel voorbij en is het doorgaans allemaal wat gewoontjes omdat je snel aan bepaalde zaken gewend raakt.

Notificaties zijn ERG goed ! Heb er nu veel meer dan ik ooit had en je kan alles aanpassen.
Dit is juist een issue met Chineze devices zoals die van Vivo en Oppo die dan niet altijd alles doorgeven, ook niet na het aanpassen van energie settings.
Op dit toestel met MIUI13 EU rom mis je niks en kun je meldingen uitzetten als het je teveel wordt.

Valt me op dat privacy settings erg goed zijn doorgevoerd, heel veel keuze en opties.

Call recording optie, zonder gedoe, geroot en weet ik wat. Iets dat wel vaker standaard is op Chineze toestellen.

0 Bloathware met de EU rom ... Minder als welk merk dan ook dat ik gezien heb (Samsung, Asus, Poco). Natuurlijk wel wat functionele Xiaomi/MI tools.

IR blaster. Kan de TV en andere apparaten zoals een airco bedienen na het inleren. Handige app en snel toegangbaar.
In een sportschool met verplichte kanalen op schermen kan dat weleens handig zijn ;)
Iets dat je vroeger wel vaker zag op smartphones maar zoals met vele zaken steeds vaker weg bezuinigd is.

Icons van het systeem zelf vond ik matig. Nu vallen die niet meer op dankzij alle 3rd party app icons die gewoon weer vertrouwd zijn en de rest wegvalt of ergens in een map staan en dus zelfden gebruik.
Natuurlijk bied het veranderen van icon packs een optie net zoals we zien met de thema's.

Overwegend tevreden met de camera. Weer een zeer goede allround camera en selfies (zeker met een gezelschap) is zo veel makkelijker en beter met de main camera in combo met de 2nd display.

Valt me op dat hij gedurende de nacht veel minder % verliest als dat ik gewend was.
Komt denk door betere software die meer zaken suspenden en een AOD dat ook op zwart gaat na verloop van tijd.

Wat vind ik minder ?

Camera zoom valt me tegen. Kwaliteit wisselt enorm. Soms bereik je een beter resultaat door verder in te zoomen (en dus steeds waziger) en dan terug naar de mindere zoom en dan heb je soms een scherpere foto.
Soms is het ingezoomd (bijv. 10x ) wat donker en dan zoom ik terug naar bijv 3.5x en dan terug naar 10x en dan is het soms beter.
Je ziet ook duidelijk een grens vwb helderheid die in 1keer om kan slaan boven een bepaalde waarde.

Geef de zoom een 7/10
Had er meer van verwacht.

Na het nemen van de foto is er soms wat processing en kost een seconde eer je die foto naar het overzicht verdwijnen.
Geen issue voor mij maar niet de snelste point and shooter na het nemen van een foto.

AOD is puur voor de tijddisplay wat minder uitgebreid als die van bijv Samsung.
Moet daar wellicht wat meer mee spelen.

Face Unlock lijkt niet heel kritisch te zijn > minder secure dan die van Asus of andere merken

Max brightness meer van verwacht

Toevoegen van lege pagina's, gaat niet voor zover ik weet. Het is een beetje Apple achtig.
Op andere Androids gaat dat wel.
Mischien een optie gemist.

slechts 3 icons naast elkaar in een map, wederom mischien een gemiste optie ? Zeer waarschijnlijk heb ik iets gemist.

Grootste Hekelpunt:

Rear display wordt SLECHT gebruikt.
Prachtige tijddisplay, echt functioneel met selfies met de rear camera en je kunt prima je muziek/video bedienen terwijl die speelt.

MAAR, dat display gaat steeds uit. Waardeloos !
Je kunt veel instellen maar max 30 seconden en dat is waardeloos.
Kost energie, sure maar dat is een keuze die de gebruiker zelf moet maken (of dus niet).

Waarom geen app launch zoals een Zaklamp na 4x snelle tap ?
Er is zoveel mogelijk maar hebben dat display de das om gedaan door 0 functionaliteit verder toe te voegen of om te luisteren naar de gebruikers en dus dat display AAN te laten middels een optie mbt de tijd.

Dit is het eigenlijk wel zo'n beetje nu na 1 week waarvan ruim 4 dagen echt gebruik (simcards in actie en echt als main device functioneren).

• Binnetie
Het klinkt allemaal positief op een paar puntjes na. Maar dat hou je altijd.
Ik dacht met name dat het kleine schermpje inmiddels wel wat meer aan te passen was. Grootste voordeel is dat je de main camera kunt gebruiken voor goede selfies.
Miui zelf ken ik wel, maar met 13 nog geen ervaringen. Je kunt zoveel aanpassen, maar ik merk dat ik hem vrij out of the box gebruik. Moet er eens goed voor zitten om de opties te bekijken.
Wel heb ik alles kleiner gezet zodat ik 5 app iconen heb in het app overzicht.

Weet je ook of NFC goed werkt? Bij mij werkte het wel voor toegang naar niet om te betalen. Heel apart. Maar goed dat is met een ander model telefoon dan de Mi 11 Ultra.

Hoe vind je hem qua gebruik met een flagship Samsung? De S21 ultra heb je gehad toch? Of hoe vind je hem met een iPhone vergeleken?

De 3 icoontjes in een groep is inderdaad ook wat mij opviel. Ik wilde daar ook meer van hebben.

Heb je geen last van missende notificaties? Dat heb ik wel eens. Heel af en toe maar goed dan stel ik weer in dat de app niet gekilled moet worden door Miui.

Ik gebruik zelf Notify Buddy om een notificatieled na te bootsen. Maar je kunt ook instellen dat je het icoontje van de app ziet. Veel opties zijn er in in te stellen. Ik gebruik het heel veel om te zien of ik ergens een notificatie van een app heb waar ik dat van wil zien op m'n scherm

• Bomberman71
Binnetie schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:37:
Het klinkt allemaal positief op een paar puntjes na. Maar dat hou je altijd.
Ik dacht met name dat het kleine schermpje inmiddels wel wat meer aan te passen was. Grootste voordeel is dat je de main camera kunt gebruiken voor goede selfies.
Miui zelf ken ik wel, maar met 13 nog geen ervaringen. Je kunt zoveel aanpassen, maar ik merk dat ik hem vrij out of the box gebruik. Moet er eens goed voor zitten om de opties te bekijken.
Wel heb ik alles kleiner gezet zodat ik 5 app iconen heb in het app overzicht.

Weet je ook of NFC goed werkt? Bij mij werkte het wel voor toegang naar niet om te betalen. Heel apart. Maar goed dat is met een ander model telefoon dan de Mi 11 Ultra.

Hoe vind je hem qua gebruik met een flagship Samsung? De S21 ultra heb je gehad toch? Of hoe vind je hem met een iPhone vergeleken?

De 3 icoontjes in een groep is inderdaad ook wat mij opviel. Ik wilde daar ook meer van hebben.

Heb je geen last van missende notificaties? Dat heb ik wel eens. Heel af en toe maar goed dan stel ik weer in dat de app niet gekilled moet worden door Miui.

Ik gebruik zelf Notify Buddy om een notificatieled na te bootsen. Maar je kunt ook instellen dat je het icoontje van de app ziet. Veel opties zijn er in in te stellen. Ik gebruik het heel veel om te zien of ik ergens een notificatie van een app heb waar ik dat van wil zien op m'n scherm
NFC werkt prima ... Betaal ermee via Gpay en dat werkt gewoon goed. Gebruik mijn Pinpas niet meer.
Had wel dat hij het deed, en toen opeens niet meer, en heb toen HCE wallet als optie aangezet en het werkt al weer een tijdje zonder issues met ondertussen een dozijn betalingen.

Hetzelfde geld voor streaming enzo, geen beperkingen of rare issues.

Heb icons wat kleiner staan, zoals ik op andere Androids ook doe teneinde meer icons op een page te hebben maar blijf het raar vinden dat ik max 3 naast elkaar heb in een groep.
Op de normale pages heb ik er 6 naast elkaar.

Naast een Samsung flagship werkt het prima. Sowieso veel sneller met face unlock en de fingerprint bevalt mij ook beter.
De restkan je eingelijk hetzelfde opzetten maar met iets meer opties. Mind you, One UI is enorm goed geworden dus de verschillen en voorkeuren zullen echt persoonlijk zijn.

Ik heb niets van missende notificaties gemerkt. Ik heb nu meer notificaties dan ooit.
Mind you, ik ben vanaf de grond op begonnen en niks nada met een Google backup ofzo. Stuk voor stuk de apps geselecteerd die ik wilde downloaden en liet dus ook genoeg liggen en dat scheelt storage en overzicht.
Heb een notificatie led op de ROG en heb hem geen seconde gemist.
De ROG had een zeer matig AOD met alleen de tijd en batterij % en natuurlijk de LED.
Nu heb ik detailed (full color) app notificaties dus ik zie direct dat ik een email heb, whatsapp bericht of een notificatie van een app.
kortom, naar mijn weten geen missing notificaties.

• Eleni
Fraaie review Bomberman! Wel vreemd dat je geen pagina's kunt toevoegen, dat heb ik nog met geen enkele Xiaomi meegemaakt.
Zolang je schermindeling niet op gelocked staat is het altijd op de meest rechtse pagina een icoontje pakken en nog verder naar rechts schuiven zodat er een nieuwe pagina ontstaat. Zou best vervelend zijn als dat niet kan.

[Voor 6% gewijzigd door Eleni op 10-09-2022 10:40]

• Binnetie
Eleni schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:39:
Fraaie review Bomberman! Wel vreemd dat je geen pagina's kunt toevoegen, dat heb ik nog met geen enkele Xiaomi meegemaakt.
Zolang je schermindeling niet op gelocked staat is het altijd op de meest rechtse pagina een icoontje pakken en nog verder naar rechts schuiven zodat er een nieuwe pagina ontstaat. Zou best vervelend zijn als dat niet kan.
Ik denk dat hij lege paginas bedoeld. Als in een lege pagina tussen andere paginas in.

• Eleni
Binnetie schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:42:
[...]

Ik denk dat hij lege paginas bedoeld. Als in een lege pagina tussen andere paginas in.
Dat zou mooi zijn, is mij nooit gelukt.

• PhaNTaQ
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 24-09-2022
Heb een Xiaomi Mi 11Pro met bootloader unlocked , nu gisteren PixelExperience eropgezet 12plus ; alles ging goed bij het erop tezetten , alles met adb gedaan en met sideload de rom gelfashed , kon opstarten in Fastboot en had er ook een recovery opstaan zodoende dat ik via de recovery aan adb kon en met sideload de rom flashen. , Na deze klaar was via de recovery laten rebooten en nu is mijn batterij continu leeg , kan niet opstarten in Fastboot of recovery , enige wat ik krijg is het MI teken dat nu langs de rechterkant van men scherm staat , waarna ik het symbooltjekrijg van een lege batterij die als hij in de lader steektaf en toe een pinkend tekentje van elektriciteit geeft , dat is dus nog het enigste wat hij doet , aan pc hangen doet ook niets want pc herkent niets , flashen via xiaomi toolgaat dus ook niet want vind gsm niet , dus eigenlijkkan ik totaal niets meer doen en allemaal vanwege Pixel Experience erop te zetten. Weet iemand hoe ik mijn gsm mss toch terug uit deze loop of wat het ook is krijg??

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:52

13art

Moderator Mobile
Je kunnen kijken of je hier nog iets mee kan bereiken: https://www.xiaomitool.com/V2/

BTW, welke handleiding heb je gebruikt om te flashen en waar heb je de rom vandaan? Zoals je het beschrijft klinkt het of je stappen gemist hebt, de verkeerde stappen hebt gedaan of een verkeerde rom versie te pakken hebt gehad. Iets in die rchting.

[Voor 60% gewijzigd door 13art op 23-09-2022 09:16]

Enjoy the silence

• PhaNTaQ

• PhaNTaQ
dit heb ik ook al gedaan

LadyX1987, [23/09/2022 13:14]
[Antwoord op Rubén LB]
I left it all night in the charger in the hope that it would charcge even a little so that i can hook ik up too my laptop and flash it with the xiaomi flash tool , but if i keep it on the chageer it keeps looping butnot charging. i even openend up the back of the MI 11 and disconnected the battery en even the flatbet cable from the main board in the hopeit would reset itself and start charging but sadly nope

LadyX1987, [23/09/2022 13:15]
/get notes

• Binnetie
Bomberman71 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:28:
Okay, ik ga de balans op maken tot nu toe.
Een short term gebruikers ervaring waarbij ik hem vergelijk tot alles wat ik toe nu toe gebruikt heb, kijkende naar hardware en software.
Ben geen fijnbesnaarde Tweaker en zal me dus ook niet inhouden mbt kritiek.

Design:

Als eerste is het een prachtig toestel. Ik vond dat blok als camera eiland altijd al mooi, zeker met die opstaande rand. Vind de combi wit met zwart mooi, Panda style.
Minder mooi vind ik de Xiaomi branding achterop met die overbodige CE merken en dat soort zaken, puur een merknaam is meer dan zat.

Ceramische achterkant ? Tja, ik merk 0 verschil met andere devices met gewoon glas.
Het is enorm glad en glimt als een hondelul in de maneschijn. Dus een case is eigenlijk nodig en is inclusief.
Heb zelf een witte kwaliteits case gekocht en het geheel is nu weer in style, eindelijk grip en je hebt wat bescherming.

Display:

Mooi scherm maar het is niet mijn eerste curved display dus je bent het zo weer gewend. Knappe screenprotector die erop zit en niet vervelend is dus voor het eerst laat ik hem voorlopig zitten.
Opvallend hoe die protector fingerprints redelijk goed afweert. Knappe coating die ze gebruikt hebben.
Ben GEEN screenprotector fan, heb ze nog NOOIT gebruikt maar ik weet dat Gorilla Victus RUK is vwb krassen ... Aangezien deze protector niet merkbaar is laat ik hem zitten tot hij slecht wordt.

Refreshrates en QWHD ben ik wel gewend. Gewoon goed, niks bijzonders
Brightness valt me een beetje tegen. Had meer verwacht na al die reviews. Wellicht ben ik wat verwend na de ROG2 en de Fold2.

Speakers:
Erg goed, zeker voor een candybar style non gaming device. Echt tevreden.
Net niet op het niveau van de ROG maar dat is gewoon niet te realiseren zonder front firing speakers maar nogmaals, erg goed en zeker in de topklasse mbt non gaming phones.

Accu:

Tot nu toe verbazend goed. Was een zwak punt als ik de reviews moet geloven maar ik denk dat de EU.rom tweaks veel schelen.
Ook de MiUI13 software zelf met hun app management zal schelen.
Het snel laden is geweldig, MAAR dat werkt alleen met hun lader en dat is erg jammer.
Heb hier zat 65W, 100W en zelfs een 120W lader liggen en daarmee kom je gewoon niet in die hyper charge modus.
Mind you, met de gewone snellaad modus op mijn 65W universeel lader gaat het ook erg rap hoor, maar je zit niet in die indrukwekkende (ook grafisch gezien) laadmodus.

Ik durf te beweren dat door het snelle laden de accu beter af is.
Waarom ? Ik laad nu regelmatig 'snachts niet meer helemaal op en na het opstaan gaat hij aan de lader en laad ik in 15 minuten gewoon bij en haal ik hem eraf op 85-90%.
Mocht je gedurende de dag tot laag komen dan kan je in korte tijd veel makkelijker snel bijladen en omdat het zo snel gaat doe je dat wellicht ook wat eerder.
Ik blijf nu veel meer tussen de 35-85% hangen ipv de volle laadcycli van 15%-100% dagelijks.

Ik draai 2x sim (en dus 2 verschillende netwerken actief), NFC, Wifi aan, QWHD, 120hz, Always on Display, brightness bijna vol.
Nu na bijna 5 dagen gebruik best tevreden met de accuduur.

ROG2 niveau ? Dat denk ik niet maar zeker boven verwachting. Een echt oordeel kan ik pas na 4 weken geven.

Wat vind ik Geweldig ?

- Software bevalt me enorm ! Ik ben een tweaker en kan veel keuzes en opties aan. Dit is wellicht niets voor Iphone fans maar voor iemand zo als ik kan je je echt uitleven.
Al een aantal keren zaken gehad die ik niet handig vond en die kon ik steeds aanpassen. (Mooi voorbeeld: accu percentage in de accu icon > Accuduur naast de icon en voor mij dus beter zichtbaar).
Ben ook gewend geraakt aan de dual notification/Settings swipe die ik na het uitzetten toch weer terug heb gezet.
Soms moet je wennen aan iets en kan je het pas na een paar dagen waarderen.
Swipes zijn zoals ik gewend was en geen probleem.
Het geheel werkt erg snel maar dat geld eigenlijk voor alles de afgelopen 2 jaar.

Opvallend vind ik het File management systeem dat ik tot op heden de beste vind die ik gezien heb.
Het is geen Total/Windows Commander maar wel de beste die ik tot op heden heb gezien op Android.
Ik ben iemand die alles bewaard en dus zaken beheerd in mappen en dus dagen bezig is om alles over te zetten, te sorteren, copieren, etc en dan zie je de verschillen.

AOD notification icons zijn full colour en extreem duidelijk. Beste in the game tot op heden. Geld niet voor het gehele AOD systeem (volgt).

Face Unlock is bizar snel. Werkt dus erg goed, ook vanuit hoeken waarvan je het niet verwacht.
Vermoed wel dat hij minder kritisch is want met mijn ROG unlockt hij niet als niet beiden ogen open zijn en deze wel.
Kortom, super snel en handig maar als je een 'Snowden' bent dan is deze optie mischien niet aan te raden.

Fingerprint reader is erg goed. Veel beter als de ROG en vergelijkbaar als een traditionele fingerprint reader.
Gewoon een erg fijne in display reader

Animaties van Dynamische wallpapers, laadmodus, fingerunlock, etc doen ze erg mooi. Toch net even dat beetje extra en geeft een premium gevoel en maakt het geheel wat minder snel 'gewoontjes'.
Laat het duidelijk zijn dat na 3 a 4 weken is een honeymoon met eigenlijk iedere toestel wel voorbij en is het doorgaans allemaal wat gewoontjes omdat je snel aan bepaalde zaken gewend raakt.

Notificaties zijn ERG goed ! Heb er nu veel meer dan ik ooit had en je kan alles aanpassen.
Dit is juist een issue met Chineze devices zoals die van Vivo en Oppo die dan niet altijd alles doorgeven, ook niet na het aanpassen van energie settings.
Op dit toestel met MIUI13 EU rom mis je niks en kun je meldingen uitzetten als het je teveel wordt.

Valt me op dat privacy settings erg goed zijn doorgevoerd, heel veel keuze en opties.

Call recording optie, zonder gedoe, geroot en weet ik wat. Iets dat wel vaker standaard is op Chineze toestellen.

0 Bloathware met de EU rom ... Minder als welk merk dan ook dat ik gezien heb (Samsung, Asus, Poco). Natuurlijk wel wat functionele Xiaomi/MI tools.

IR blaster. Kan de TV en andere apparaten zoals een airco bedienen na het inleren. Handige app en snel toegangbaar.
In een sportschool met verplichte kanalen op schermen kan dat weleens handig zijn ;)
Iets dat je vroeger wel vaker zag op smartphones maar zoals met vele zaken steeds vaker weg bezuinigd is.

Icons van het systeem zelf vond ik matig. Nu vallen die niet meer op dankzij alle 3rd party app icons die gewoon weer vertrouwd zijn en de rest wegvalt of ergens in een map staan en dus zelfden gebruik.
Natuurlijk bied het veranderen van icon packs een optie net zoals we zien met de thema's.

Overwegend tevreden met de camera. Weer een zeer goede allround camera en selfies (zeker met een gezelschap) is zo veel makkelijker en beter met de main camera in combo met de 2nd display.

Valt me op dat hij gedurende de nacht veel minder % verliest als dat ik gewend was.
Komt denk door betere software die meer zaken suspenden en een AOD dat ook op zwart gaat na verloop van tijd.

Wat vind ik minder ?

Camera zoom valt me tegen. Kwaliteit wisselt enorm. Soms bereik je een beter resultaat door verder in te zoomen (en dus steeds waziger) en dan terug naar de mindere zoom en dan heb je soms een scherpere foto.
Soms is het ingezoomd (bijv. 10x ) wat donker en dan zoom ik terug naar bijv 3.5x en dan terug naar 10x en dan is het soms beter.
Je ziet ook duidelijk een grens vwb helderheid die in 1keer om kan slaan boven een bepaalde waarde.

Geef de zoom een 7/10
Had er meer van verwacht.

Na het nemen van de foto is er soms wat processing en kost een seconde eer je die foto naar het overzicht verdwijnen.
Geen issue voor mij maar niet de snelste point and shooter na het nemen van een foto.

AOD is puur voor de tijddisplay wat minder uitgebreid als die van bijv Samsung.
Moet daar wellicht wat meer mee spelen.

Face Unlock lijkt niet heel kritisch te zijn > minder secure dan die van Asus of andere merken

Max brightness meer van verwacht

Toevoegen van lege pagina's, gaat niet voor zover ik weet. Het is een beetje Apple achtig.
Op andere Androids gaat dat wel.
Mischien een optie gemist.

slechts 3 icons naast elkaar in een map, wederom mischien een gemiste optie ? Zeer waarschijnlijk heb ik iets gemist.

Grootste Hekelpunt:

Rear display wordt SLECHT gebruikt.
Prachtige tijddisplay, echt functioneel met selfies met de rear camera en je kunt prima je muziek/video bedienen terwijl die speelt.

MAAR, dat display gaat steeds uit. Waardeloos !
Je kunt veel instellen maar max 30 seconden en dat is waardeloos.
Kost energie, sure maar dat is een keuze die de gebruiker zelf moet maken (of dus niet).

Waarom geen app launch zoals een Zaklamp na 4x snelle tap ?
Er is zoveel mogelijk maar hebben dat display de das om gedaan door 0 functionaliteit verder toe te voegen of om te luisteren naar de gebruikers en dus dat display AAN te laten middels een optie mbt de tijd.

Dit is het eigenlijk wel zo'n beetje nu na 1 week waarvan ruim 4 dagen echt gebruik (simcards in actie en echt als main device functioneren).
@Bomberman71 hoe bevalt je ultra nu we een maandje verder zijn?

• Bomberman71
Binnetie schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:00:
[...]

@Bomberman71 hoe bevalt je ultra nu we een maandje verder zijn?
Bevalt nog erg goed, zeker geen spijt.
Nu na meer als een maand kan ik het volgende zeggen.

- Zeer stabiel qua software, fijne schil, veel opties
- 0 chineze verassingen of rare vertaal dingen, er is veel aandacht aan besteed.
- Laad erg snel op, erg fijn als je nog even 15 minuten de tijd hebt voor je vertrekt.
- Notificatie systeem is het beste, je mist niks meer
- Blijft een mooi toestel, vooral zonder hoesje
- Goede speakers, net niet op ROG niveau maar wel zeer goed voor een reguliere non gaming phone
- NFC, betalingen enzo werken perfect. Zelfs beter qua range als wat ik gewend was.
- Zeer goede camera setup
- Zeer fijne file browser en secret file modus
- extreem snelle face Unlock, sneller dan wat dan ook (zelfs FaceID van de Iphone komt niet in de buurt)
- Handige IR blaster om TV's en airco's te bedienen
- Snel en vooral vloeiend

Erg positief dus. Maar wat vind ik minder ?

- Widgets hier en daar wat beperkt
- Accuduur is goed maar niet geweldig. Het is als poweruser, net zoals ALLE Android telefoons muv de ROG series gewoon geen echte ALL long-day phone.
- Camera doet mooie dingen maar foto's nemen duurt wat langer als bijv. met een Iphone of een moderne Samsung
- Super zoom had ik iets meer van verwacht.
- Extreem glad zonder case. Bloedmooi toestel met die ceramic behuizing maar gaat geheid uit je handen glippen.
- Brightness had ik iets meer van verwacht, wellicht dat de fabrieks screenprotector verwijderen iets zal schelen.
- Back display is geweldig maar wordt zelden gebruikt , echt doodzonde en op die manier een beetje een gimmick. Het staat zo mooi en erg interessant.
- Geen makkelijke en snelle OTA updates. Je download de Updates wel gewoon op het toestel als een normale OTA update maar je moet via een computer dat erop zetten. Geen ramp maar natuurlijk niet zo makkelijk als een update bij bijv. een Samsung. Kan een echt nadeel zijn voor sommigen.

Kortom, weinig anders als mijn eerste impressie met dien verstanden dat ik nu wel echt de accuduur getest heb en zoals verwacht is die okay tot goed maar een echte All Day device zoals een ROGgame phone of een Iphone Pro Max is het niet. Voor de gemiddelde gebruikers is het meer dan voldoende.
Ik ben zelf een echte poweruser en ben niet conservatief en verplaats veel, dual sim 5G en dus veel wisselen van zendmasten.

Erg gecharmeerd van Xiaomi tot nu toe.

[Voor 5% gewijzigd door Bomberman71 op 13-10-2022 12:35]

• Bomberman71
Binnetie schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:42:
[...]

Ja precies. Is waardeloos vind ik.
De workaround is zoals hierboven beschreven maar kost enorm veel tijd en ik vind dat een OS met een miljard opties en customisations wel een betere manier zou moeten hebben.
Eigenlijk de enige smet op de MiUI skin.

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:01
Bomberman71 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 00:47:
- Geen makkelijke en snelle OTA updates. Je download de Updates wel gewoon op het toestel als een normale OTA update maar je moet via een computer dat erop zetten. Geen ramp maar natuurlijk niet zo makkelijk als een update bij bijv. een Samsung. Kan een echt nadeel zijn voor sommigen.
Ik ben even nieuwsgierig. Flash jij de rom via Fastboot of via TWRP? Via TWRP herken ik deze opmerking niet echt. Je download via Update de rom. Start je telefoon op in Recovery om in TWRP menu te komen en via dat menu flash je de nieuwe update van de rom. In mijn geval komt hier geen PC bij kijken.

In geval van flashen via Fastboot heb je wel een punt, hiervoor heb je een PC nodig en is inderdaad een extra handeling. Sinds de update xiaomi.eu rom 13.0.13 (Mi 11 Ultra) is flashen met TWRP gelukkig weer mogelijk.

• Bomberman71
RoadRunnerRik schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:32:
[...]

Ik ben even nieuwsgierig. Flash jij de rom via Fastboot of via TWRP? Via TWRP herken ik deze opmerking niet echt. Je download via Update de rom. Start je telefoon op in Recovery om in TWRP menu te komen en via dat menu flash je de nieuwe update van de rom. In mijn geval komt hier geen PC bij kijken.

In geval van flashen via Fastboot heb je wel een punt, hiervoor heb je een PC nodig en is inderdaad een extra handeling. Sinds de update xiaomi.eu rom 13.0.13 (Mi 11 Ultra) is flashen met TWRP gelukkig weer mogelijk.
Ik heb nog geen update gedaan tot nu toe.
Heb wel even gezien hoe het zit maar nog niks verder gedaan.
Zag dat de package in de root werd gezet en als ik koos voor een update dan kwam ik na een restart in een onleesbaar menu terecht. De opties (vertaald) zeiden me weinig dus zag er even vanaf.

Via de PC of Mac vind ik een gedoe en moet daar dan eens de tijd voor nemen.

Hoe zou ik Twrp op het toestel kunnen herkennen ?
Heb weleens geprobeerd Twrp op te starten door de knoppen combinatie maar ik starte niks bijzonders of heb het niet goed gedaan.

Blijf het omslachtig vinden en zie het als een duidelijk nadeel tot nu toe.

• Binnetie
Bomberman71 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:46:
[...]

Ik heb nog geen update gedaan tot nu toe.
Heb wel even gezien hoe het zit maar nog niks verder gedaan.
Zag dat de package in de root werd gezet en als ik koos voor een update dan kwam ik na een restart in een onleesbaar menu terecht. De opties (vertaald) zeiden me weinig dus zag er even vanaf.

Via de PC of Mac vind ik een gedoe en moet daar dan eens de tijd voor nemen.

Hoe zou ik Twrp op het toestel kunnen herkennen ?
Heb weleens geprobeerd Twrp op te starten door de knoppen combinatie maar ik starte niks bijzonders of heb het niet goed gedaan.

Blijf het omslachtig vinden en zie het als een duidelijk nadeel tot nu toe.
Volgens mij kun je deze app installeren en dan detecteert hij of je toestel voldoet aan de eisen (of je TWRP recovery hebt): https://twrp.me/app/
Bij Trading Shenzen gebruiken ze beide manieren blijkbaar: https://tradingshenzhen.c...-between-xiaomi-roms.html

• RoadRunnerRik
@Bomberman71 , welke rom draai jij? Mijn toestel draait op een Xiaomi.eu rom (https://xiaomi.eu/communi...-13-stable-release.64441/)

Zag het onleesbare menu er als onderstaand uit? Zo ja, dan zat je TWRP menu van waaruit je een nieuwe versie kan flashen mits je bij dezelfde rom maker blijft. Stap je over naar een andere maker dan dien je ook nog wat zaken te 'wipen'.

http://rootunroot.com/wp-content/uploads/2018/06/change-twrp-language-to-english.gif

Meer info om de taal in TWRP om te zetten van Chinees naar Engels:
  • Now boot your phone in TWRP mode.
  • Once your phone is booted in recovery choose the 6th big button from dashboard.
  • Now choose the 5th menu icon from main menu.
  • Now a list of language option will appeared tap on option English and tap on button visible at the bottom right side of the page and it’s DONE!.
Bron: http://rootunroot.com/blo...-language-to-english.html

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-03 23:47
Verschilt per Xiaomi toestel. Sommige werken alleen met fastboot omdat er bijv. Geen twrp beschikbaar is. Anderen hebben weer wel twrp en dan kan je dus wel ota updaten. Op xiaomi.eu kan je vinden of jouw telefoon via twrp of fastboot geupdate kan worden.

• Bomberman71
RoadRunnerRik schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:51:
@Bomberman71 , welke rom draai jij? Mijn toestel draait op een Xiaomi.eu rom (https://xiaomi.eu/communi...-13-stable-release.64441/)

Zag het onleesbare menu er als onderstaand uit? Zo ja, dan zat je TWRP menu van waaruit je een nieuwe versie kan flashen mits je bij dezelfde rom maker blijft. Stap je over naar een andere maker dan dien je ook nog wat zaken te 'wipen'.

[Afbeelding]

Meer info om de taal in TWRP om te zetten van Chinees naar Engels:
  • Now boot your phone in TWRP mode.
  • Once your phone is booted in recovery choose the 6th big button from dashboard.
  • Now choose the 5th menu icon from main menu.
  • Now a list of language option will appeared tap on option English and tap on button visible at the bottom right side of the page and it’s DONE!.
Bron: http://rootunroot.com/blo...-language-to-english.html
Ik draai nu versie:

MIUI 13.0 V13.0.12.0.SKACNXM (stable)

Er is een V13.0.13.0 versie beschikbaar en staat op de device (gedownload als een OTA door device zelf, erg handig).
Na checksum controle geeft hij instructie dat ik in TWRP Slot A moet kiezen enzo. (Your device supports seamless System Updates, select "slot A" when prompted in TWRP)
Bij de reboot kom ik in MUI Recovery 5.0

Ziet er erg basic uit en geheel chinees. Met vertaling (Google translate via andere device) zie ik geen herkenbare opties en haak dan af.

Official TWRP App gedownload maar kan er niks mee. Device selected (Mi 11 Ultra Star) en dan moet ik de installer kiezen en de images, heb van beiden keuzes uit 4 stuks.
Ook hier haak ik af. Weinig zin in een fout maken en dan een Wipe.

Vind dit zeker wel een minpunt. PC gedoe vind ik vervelend maar dat zal uiteindelijk dan mijn keuze moeten zijn vrees ik.

• RoadRunnerRik
Ik snap je wel met de gedachten 'weinig zin om een fout te maken'. Ik heb afgelopen week de guts verzameld om te upgraden van fastboot 13.0.12 naar recovery rom 13.0.13. Moet zeggen, achteraf is het 'oooh was dit het maar.'.

Onderstaande link had ik gebruikt bij de 'overstap' van Fastboot naar Recovery.
https://xiaomi.eu/communi...all-recovery-image.66211/

Via met ABD de TWRP erop geflashed (deze versie:https://dl.akr-developers.com/?dir=skkk/TWRP/A12/v6.2_A12, de nieuwste werkte niet op mijn Mi 11 Ultra) en vanuit TWRP de update rom geflashed.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:56

technorabilia

(fka kraades)

Xiaomi 11 5G Lite.

Mijn vriendin had een paar weken terug dat de telefoon steeds "spontaan" uitging. Vanalles geprobeerd tot aan factory reset toe met daarna weinig apps geïnstalleerd. Helaas zonder soelaas. Daarna van armoede maar een Samsung gekocht...

Nu heb ik "ineens" hetzelfde probleem! Iemand nog een idee wat het kan zijn? Iemand er ook last van?

Edit:
De batterij lijkt op dat moment wat warmer te worden. Batterij info geen weinig bijzonders.

[Voor 12% gewijzigd door technorabilia op 15-10-2022 13:14]

👉🏻 Blog 👈🏻

• machlo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:27
Update: inmiddels 13.0.16.0 global gevonden die hij wél kon bijwerken.

Weet er iemand of er al een officiële OTA Miui 13 vrijgegeven is voor de 11T pro? Heb de Europese versie, als ik zoek naar de update via telefoongegevens dan geeft hij aan dat die er nog niet is.
Heb al geprobeerd om via de Miui downloader een recente ROM te downloaden en installeren, maar geen enkele ROM wordt herkend of de installatie wordt afgebroken.

Hier draait hij nu op:
MIUI Global

12.5.19

MIUI-versie

Stabiel 12.5.19.0(RKDEU

XM)

[Voor 19% gewijzigd door machlo op 11-11-2022 15:31]

• alesandro_46
  • Nu online
machlo schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:33:
Weet er iemand of er al een officiële OTA Miui 13 vrijgegeven is voor de 11T pro? Heb de Europese versie, als ik zoek naar de update via telefoongegevens dan geeft hij aan dat die er nog niet is.
Heb al geprobeerd om via de Miui downloader een recente ROM te downloaden en installeren, maar geen enkele ROM wordt herkend of de installatie wordt afgebroken.

Hier draait hij nu op:
MIUI Global

12.5.19

MIUI-versie

Stabiel 12.5.19.0(RKDEU

XM)
Wat bedoel je met officiele OTA? De Global ROM?

Als ik op Xiaomi.eu, stabiele releases kijk dan zie ik dat MIUI 13 beschikbaar is voor de 11T pro:
hier (zoeken op: xiaomi.eu_multi_XM11TPro_V13.0.7.0.SKDMIXM_v13-12.zip)

• machlo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:27
alesandro_46 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:29:
[...]

Als ik op Xiaomi.eu, stabiele releases kijk dan zie ik dat MIUI 13 beschikbaar is voor de 11T pro:
Thnx.... Inmiddels gelukt, heb een 13.0. 16.0 global gevonden die m'n telefoon wél heeft bijgewerkt.

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-03 21:21
machlo schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:33:
Update: inmiddels 13.0.16.0 global gevonden die hij wél kon bijwerken.

Hier draait hij nu op:
MIUI Global

12.5.19

MIUI-versie

Stabiel 12.5.19.0(RKDEU

XM)
Ik had een tijdje met mijn 11T Pro dat die geen nieuwe update kon vinden. Uiteindelijk hielp het om de regio (bijvoorbeeld Duitsland) te veranderen in instellingen. Nadat die geüpdatet was, heb ik de regio weer op Nederland gezet en geen problemen meer gehad.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:56

technorabilia

(fka kraades)

alesandro_46 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:29:
[...]

Weet je misschien welke rom ik uit het lijstje moet hebben voor de Mi 11 Lite 5G?

Ik vermoed deze maar hoe weet ik dat zeker?
xiaomi.eu_multi_MI11Lite5G_V13.0.12.0.SKICNXM_v13-12-fastboot.zip

Ik word namelijk gek van het probleem die ik een paar posts hierboven beschrijf en wil maar eens een andere rom proberen...

Dank.

👉🏻 Blog 👈🏻

• alesandro_46
  • Nu online
technorabilia schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:18:
[...]

Weet je misschien welke rom ik uit het lijstje moet hebben voor de Mi 11 Lite 5G?

Ik vermoed deze maar hoe weet ik dat zeker?
xiaomi.eu_multi_MI11Lite5G_V13.0.12.0.SKICNXM_v13-12-fastboot.zip

Ik word namelijk gek van het probleem die ik een paar posts hierboven beschrijf en wil maar eens een andere rom proberen...

Dank.
De bestandsnaam komt overeen met jouw toestel, die moet je inderdaad hebben.

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-03 19:00
Zojuist komt hier de update naar Miui 14 binnen op de Xiaomi 11 Lite 5G NE. Iemand ervaring mee?

U vraagt, wij WebMaken

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:05

migros

Nooit meer een Samsung

Hier sinds september niets meer gezien. Toch wel slecht die updateservice. Notabene 1.100,- euro betaald voor de MI 11 Ultra en dan maar sporadisch updates of gewoon helemaal niets.

Leuk man gatheren

• Jotyjo
migros schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:38:
Hier sinds september niets meer gezien. Toch wel slecht die updateservice. Notabene 1.100,- euro betaald voor de MI 11 Ultra en dan maar sporadisch updates of gewoon helemaal niets.
Ik zie als ik op XDA kijk, dat in oktober de laatste EEA update was voor de Mi 11 Utra. Gelukkig zie ik dat in China er al een Android 13 update beschikbaar is dus hopelijk krijg je die snel.

Ik heb zelf een 11T Pro en de laatste EEA update was van november

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:37
Ik heb de xiaomi mi 11 en zit op de eu rom. Heb al drie weken miui 14 en draait zonder problemen, En de beveiligings update van januari.

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:58
Beste allemaal, ik heb niet de Mi 11, maar de T11 pro, maar mogelijk herkent iemand van jullie het probleem en kan mij helpen.

Sinds gisteren begint mijn scherm af en toe te flikkeren. Dat gebeurt niet wanneer ik bijvoorbeeld foto's kijk of een filmpje op YouTube, dus het scherm lijkt me niet kapot. Het is net of andere beelden (bijvoorbeeld reclames maar ook beelden vanuit de telefoon zelf) niet goed gepositioneerd worden en proberen er doorheen te komen. De telefoon is up-to-date, niet geroot oid.
Opnieuw opstarten had geen effect. Ook de refresh rate van 120 naar 60 zetten geeft geen ander resultaat

Weet iemand wat dit kan zijn?

Hier heb ik even twee filmpjes geüpload. Het is niet constant zo heftig, maar geeft een beeld.

YouTube: 3 februari 2023

YouTube: 3 februari 2023

• Jotyjo
MIUI 14 (Android 13) update ontvangen voor de Xiaomi 11T Pro. Dit is een update van de Mi Pilot Tester Program.

[Voor 5% gewijzigd door Jotyjo op 10-02-2023 16:01]

• Eleni
En, merk je veel verschil?

• Jotyjo
Ik heb wel het idee dat m'n telefoon iets meer responsive voelt en dat apps iets sneller laden. De instellingen zien er iets anders uit. Het enige wat redelijk verandert is, is het controlecentrum.

Tot nu toe heb ik twee bugs ontdekt. Ik kan de Google Play System Update niet updaten zonder dat die crasht/reboot. Daarnaast werkt de AOD niet helemaal lekker. De tijd, datum en batterijpercentage worden wel weergeven, maar niet de super wallpaper zelf

• Eleni
Dat wordt als het goed is dan wel hersteld in de stable versie, kan niet zo lang meer duren.

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:05

migros

Nooit meer een Samsung

Ik krijg met geen mogelijkheid bestanden/foto's gedownload op mijn tweede whatsapp op de Mi11 Ultra. Alle video's op Youtube en allerlei websites met uitleg ten spijt. Zelfs herinstalleren helpt niet. Ik krijg alleen de mededeling kan niet downloaden probeer het later nog een keer, geen meldingen van ga naar instellingen. Iemand hier ook last van?

Leuk man gatheren

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-03 16:35

HackingDutchman

Scientia potestas est

Heeft iemand ervaring met het kopen van een nieuwe batterij?

Mijn scherm lag in diggelen na een val en ik wacht momenteel op een vervangend exemplaar. De telefoon ging gelukkig vrij makkelijk open. Nu de telefoon toch uit elkaar ligt, dacht ik dat het wel de moeite waard zou zijn om ook de accu preventief te vervangen na 2 jaren dienst, maar ik kan nergens een échte originele Xiaomi BM55 accu vinden.
Op ome AliE staan een legio aan ''originals'' waar in de reviews te lezen is dat ze nog niet eens de helft van de beloofde capaciteit bevatten. Ik ben wel iets tegengekomen van het merk ''Nohon'' waar de reviews zeggen dat er rond de 4500mAh van de 4900mAh in zit, wat mij wel goed klinkt, maar weet niet of er iets ''beters'' is dan dat. Volgens verscheidene reviews van batterijen van AliExpress en dergelijke is het altijd slechter dan origineel, met vaak wel de betere exemplaren afkomstig van verkopers die een ''eigen'' merk verkopen en géén ''origineel'' aanbieden.

123accu verkoopt een eigen merk BM55 accu voor 60 euro en Subtel.nl een van Cellonic voor 23 euro, maar met beide heb ik geen ervaring en weet ik niet wat ik kan verwachten. De ''Nohon'' kost 25 euro.

Is het het überhaupt waard om de batterij preventief te vervangen na twee jaren gebruik, of is het in dit geval gewoon beter om te wachten tot de degradatie wel heel merkbaar wordt in dagelijks gebruik? Want als er nergens fatsoenlijke vervangende exemplaren te krijgen zijn moet ik straks om het half jaar de batterij gaan vervangen... om nog maar te zwijgen over de risico's van slechte accu's.

--update 1--
Het scherm inclusief het frame van AliExpress gehaald en vervangen. Het enige wat ik hoefde te doen was de interne componenten deels overplaatsen, al het kleine grut zat er al in. Het is zeer eenvoudig zelf te doen. Let wel op dat je zelf voor nieuwe koelpasta en de tape moet zorgen om de achterzijde weer netjes dicht te maken. Ik heb een paar ''adhesive back door cover'' stickers gehaald en ik had nog koelpasta van Noctua liggen. Scherm lijkt origineel en presteert net zo goed qua respons, helderheid, contrast, HDR en verversingssnelheid, het lijkt zelf iets beter, maar dat kan ook komen doordat ik een aantal maanden tegen een gebarsten scherm aan zat te staren.
De batterij uitgelezen via ADB shell commando op de computer en er lijkt nog maar 3900mAh in te zitten van de originele 4900mAh. Toch een Nohon BM55 exemplaar gehaald, omdat hier op het internet meerdere positieve reacties over te vinden waren. Deze laatste moet ik nog binnenkrijgen.

[Voor 23% gewijzigd door HackingDutchman op 12-03-2023 15:10. Reden: nieuwe ervaring]

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Meer mensen die problemen hebben met het laden via USB?
Mijn mi 11 laad bijna niet meer via de usb kabel, draadloos gelukkig nog wel. Via de originele lader laad hij met een beetje geluk nog wel, maar dan ook geen fast charge meer. Andere laders reageert hij totaal niet meer op.

Heb ook het idee dat de usb kabels er niet meer goed in vast zitten.
Helaas komt de mi 13 over 2 week pas uit, dus moet nog even wachten voordat ik kan verlengen

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Jotyjo schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:31:
MIUI 14 (Android 13) update ontvangen voor de Xiaomi 11T Pro. Dit is een update van de Mi Pilot Tester Program.

[Afbeelding]
Hier op vier 11T toestellen nu de update ook als OTA. Draait erg smooth moet ik zeggen. Toestel voelt sneller aan! :)

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:10
Vier keer zonder factory reset en vier keer probleemloos (tot nu toe)?

• Jotyjo
LuPo schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:48:
[...]

Hier op vier 11T toestellen nu de update ook als OTA. Draait erg smooth moet ik zeggen. Toestel voelt sneller aan! :)
Goed om te horen dat MIUI 14 nu ook beschikbaar is als OTA update voor de Xiaomi 11T en dat het een goede update is :)!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
4tune schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:46:
Vier keer zonder factory reset en vier keer probleemloos (tot nu toe)?
Ja, geen factory reset hoeven doen. Probleemloos update kunnen doen. Mijn ouders hebben dit toestel allebei, en mijn vrouw en ik ook. Vandaar 4 stuks :)

[Voor 5% gewijzigd door LuPo op 02-03-2023 22:29]

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-03 18:39
G.Scholtens schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:05:
Meer mensen die problemen hebben met het laden via USB?
Mijn mi 11 laad bijna niet meer via de usb kabel, draadloos gelukkig nog wel. Via de originele lader laad hij met een beetje geluk nog wel, maar dan ook geen fast charge meer. Andere laders reageert hij totaal niet meer op.

Heb ook het idee dat de usb kabels er niet meer goed in vast zitten.
Helaas komt de mi 13 over 2 week pas uit, dus moet nog even wachten voordat ik kan verlengen
Even alle stof uit de connector halen met een tandenstoker en het werkt weer als een nieuwe 😉

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Bugs3 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:56:
[...]

Even alle stof uit de connector halen met een tandenstoker en het werkt weer als een nieuwe 😉
Al schoon geblazen en met borsteltje gedaan, maar zonder effect helaas.

• Eleni
Xiaomi 11t pro heeft ook miui 14 gekregen, ben benieuwd wanneer de Android update gaat binnenlopen!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-03 20:09
Iemand in het bezit van een Xiaomi Mi 11 pro? Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van de camera en batterijduur?

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:47

Pierre

Van nature lui!

Eleni schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:09:
Xiaomi 11t pro heeft ook miui 14 gekregen, ben benieuwd wanneer de Android update gaat binnenlopen!
Ben wel benieuwd wanneer ik de update krijg.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Eleni
zuukie schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:47:
Iemand in het bezit van een Xiaomi Mi 11 pro? Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van de camera en batterijduur?
Ik heb er een, batterij gaat echt wel meer dan een dag mee en ik ben een heavy user, gebruik hem ook op mijn werk tijdens muzieklessen met muziekbestanden afspelen en YouTube gebruik. Soms doe ik er voor de nacht een extra lading power in, en dat is heerlijk: even tandenpoetsen en hij is weer vol!
De foto's bevallen me ook, ben blij met de macro camera.
Er zijn ongetwijfeld apparaten met mooiere plaatjes maar met veel minder mooie prijzen.

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-03 00:19
Ik zit er aan te denken om de Mi 11 te kopen bij Rebuy. Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit toestel is inmiddels ruim 2 jaar oud. Hoelang zal deze nog updates krijgen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:10
Rubiks schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:30:
Ik zit er aan te denken om de Mi 11 te kopen bij Rebuy. Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit toestel is inmiddels ruim 2 jaar oud. Hoelang zal deze nog updates krijgen?
Als duur van updates een grote rol spelen in je beslissing zou ik deze lekker laten voor wat het is en kiezen voor een Samsung Galaxy a52s of een Google pixel 6a om maar eens wat te noemen.
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Xiaomi Mi 11] Levertijden & Prijzen
- Accesoires: [Xiaomi Mi 11] Accessoires[/]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee