• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Voor accessoires en levertijden & prijzen hebben we vanaf nu losse topics. Graag daar verder over deze onderwerpen.

- Levertijden & Prijzen: [Xiaomi Mi 11] Levertijden & Prijzen
- Accesoires: [Xiaomi Mi 11] Accessoires

• Bartje147
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 29-11 12:07
Voor de geintresseerden die 12.5.6.0 RKAEUXM hebben. De update naar 12.5.8.0 is uit voor de 11 Ultra.

Download hier:

https://bigota.d.miui.com...AEUXM_65d4d2bc59_11.0.zip

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Vivec0 schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:06:
Bij feesten merk ik dat video-opnames ontzettend slecht geluid hebben (gister bv op een groot feest in België). Opnames zijn een groot gekraak, waar ik videos van anderen met vele oudere of goedkopere telefoons zag die 100x betere geluidskwaliteit opnamen. Mijn vorige telefoons (Samsug S9, S8 en daarvoor OnePlus) hadden daar hier ook geen last van.
Natuurlijk verwacht ik geen loepzuiver geluid in zulke settings, maar de Mi11 lijkt hier totaal niet mee kunnen omgaan. Ik las ergens dat Mi11 videos de audio in max 96kbps audio opslaan, in tegenstelling tot 320 bij voorgangers. Wellicht zit het in deze hoek, al verwacht ik dat hier meer aan de hand is.

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?
En heeft iemand hier tips voor? Of zit er dan niks anders op dan switchen naar een ander merk, aangezien dit belangrijk voor mij is?
Rooten en media_profiles.xml aanpassen of andere camera pp gebruiken en daar de audio instellingen op unprocessed zetten....

• tleegwater
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:58
Ik heb 'n Mi 11 Lite 5G, die ik wil unlocken. Ik ben bijna zover, en aangezien ik nu een week van huis ga, dacht ik mooi de telefoon weg te kunnen leggen, en volgende week de EU rom er op te gooien. Maar nu bregrijp ik dat de SIM er al die tijd in moet bijven? Klopt het dat ik dus beter kan unlocken met een ander nummer?

• JustName
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 26-11 17:12
Zijn er meer mensen met een Mi 11 die zo nu en dan langzaam oplaad?
Ik gebruik gewoon de originele oplader met kabel. De ene keer komt er na een uur laden amper 30% bij. De andere keer is hij gewoon volledig vol.

usb c oplaadpunt is verder gewoon schoon en vrij van stof.

Met de app Ampere zie ik het aantal mA steeds lager dalen en schommelt het een beetje.

Iemand een idee hoe dit kan?

• aygul12345
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 25-11 10:53
Heren,

Ik heb zojuist een Mi 11 Pro - China variant / Factory China ROM.
Heb de bootloader kunnen unlocken, vervolgens naar de GLOBAL variant gelashed.

Alleen hij faalt over de Safetynet. Natuurlijk is dat logisch omdat mijn bootloader unlockt is.
Kan ik mijn bootloader locken op de Global ROM variant?

• Schumi_wk
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 01-12 18:38
Als je een chinese variant hebt en je plaatst de global rom erop nooit je bootloader locken. Dit zal eindigen in een bricked telefoon waar je niks meer mee kunt doen.

Dit mag je enkel doen als je een chinese rom op een chinese telefoon of global rom op global telefoon.

[Voor 15% gewijzigd door Schumi_wk op 27-09-2021 18:43]

• Kosty
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 29-11 16:27
JustName schreef op maandag 27 september 2021 @ 01:48:
Zijn er meer mensen met een Mi 11 die zo nu en dan langzaam oplaad?
Ik gebruik gewoon de originele oplader met kabel. De ene keer komt er na een uur laden amper 30% bij. De andere keer is hij gewoon volledig vol.

usb c oplaadpunt is verder gewoon schoon en vrij van stof.

Met de app Ampere zie ik het aantal mA steeds lager dalen en schommelt het een beetje.

Iemand een idee hoe dit kan?
Geen idee waarom, maar ik heb dit fenomeen ook een aantal keer vastgesteld.
Het enige dat hielp was de telefoon herstarten waarna het allemaal weer werkt naar behoren...

• Plugin
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 16:08
Mi 11 is sinds de 17e en t/m morgen voor €599 bij https://www.mi.com/nl/index.html
Heb 'm daar besteld, komende van een Mi 8. Ben benieuwd, Mi 8 altijd probleemloos geweest en nog als nieuw (voor mij een wonder).

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik loop even vast met het automatisch aanvullen van woorden.
Bij de instellingen heb ik alles uitgezet, alleen hij blijft suggesties doen en woorden corrigeren. Enig idee wat ik over het hoofd zie? (Ultra)

D3 Profile D3 XP Ladder

• fender89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:56
Hallo beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje in de markt voor een nieuwe telefoon. Momenteel bezit ik een Samsung Galaxy S8. (An sich nog helemaal prima. Maar de batterij is niet meer 100% en ik wil weer eens wat anders :-)

Gezien de vaak gunstige prijs/spec verhouding, al een tijdje naar Xaiomi aan het kijken.

De Mi11-i 256gb is momenteel bij belsimpel te verkrijgen voor 539 EU. Daar gaat nog 200EU cashback vanaf en ik heb nog een 50eu-belsimpel voucher die ik moet (..kan..) gebruiken voor uiterlijk november a.s.
Lijkt me dat ik dan voor een zeer nette prijs, een mooie upgrade voor mijn huidige toestel kan verkrijgen.

Tweede optie zou een Samsung Galaxy s20FE 4G (..wel met de snapdragon soc..) zijn. Die zou ik momenteel voor 400eu kunnen kopen. In vergelijking met de Mi11-i blijft het dan nog een aardig prijsverschil, voor nagenoeg dezelfde specs..

Mag ik er vanuit gaan, dat de Xaiomi toestellen die binnen Nederland verkocht worden, ook voorzien zijn van de Global ROM ? Dus dat ik deze telefoon ook zonder problemen kan gebruiken met bijvoorbeeld bankieren-apps, google playstore e.d. ?

Aan de andere kant... Black Friday zit er ook weer aan te komen en wie weet welke aanbiedingen er dan voorbij komen.. twijfel twijfel :-)

Wat zouden jullie aanraden om te doen ? :-)

• Merlijn_merlin
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

fender89 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:15:
Hallo beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje in de markt voor een nieuwe telefoon. Momenteel bezit ik een Samsung Galaxy S8. (An sich nog helemaal prima. Maar de batterij is niet meer 100% en ik wil weer eens wat anders :-)

Gezien de vaak gunstige prijs/spec verhouding, al een tijdje naar Xaiomi aan het kijken.

De Mi11-i 256gb is momenteel bij belsimpel te verkrijgen voor 539 EU. Daar gaat nog 200EU cashback vanaf en ik heb nog een 50eu-belsimpel voucher die ik moet (..kan..) gebruiken voor uiterlijk november a.s.
Lijkt me dat ik dan voor een zeer nette prijs, een mooie upgrade voor mijn huidige toestel kan verkrijgen.

Tweede optie zou een Samsung Galaxy s20FE 4G (..wel met de snapdragon soc..) zijn. Die zou ik momenteel voor 400eu kunnen kopen. In vergelijking met de Mi11-i blijft het dan nog een aardig prijsverschil, voor nagenoeg dezelfde specs..

Mag ik er vanuit gaan, dat de Xaiomi toestellen die binnen Nederland verkocht worden, ook voorzien zijn van de Global ROM ? Dus dat ik deze telefoon ook zonder problemen kan gebruiken met bijvoorbeeld bankieren-apps, google playstore e.d. ?

Aan de andere kant... Black Friday zit er ook weer aan te komen en wie weet welke aanbiedingen er dan voorbij komen.. twijfel twijfel :-)

Wat zouden jullie aanraden om te doen ? :-)
Die Mi-11-i lijkt me met de cashback van 200 euro (klopt dat echt??? zie niks hierover op belsimpel) een no-brainer!

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• fender89
@Merlijn_merlin ,

Ja, 200 EU cashback op de m11-i en 100 EU op de m11-lite 5G

• ovaal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 01-12 18:08

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Merlijn_merlin schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:50:
[...]

Die Mi-11-i lijkt me met de cashback van 200 euro (klopt dat echt??? zie niks hierover op belsimpel) een no-brainer!
Vorige week maandag heb ik mijn Mi11i ontvangen (van Mobiel.nl), meteen de cashback ingediend en nu mijn 200 euro al op mijn rekening!
Had hiervoor ook even een Poco F3, die had toen scherm dimming issues. Bij deze MI11i (eigenlijk ook een Redmi K40, maar dan de Pro+ uitvoering) heb ik nog geen issues gehad gelukkig!!

Ik moest wel even wennen aan het gewicht na een paar maanden met de MI11 Lite 5g gebeld te hebben. Die is misschien wel wat lekkerder van formaat en gewicht.....
Maar mijn zoon is daar nu ook erg tevreden mee als upgrade van zijn P20Lite van 3 jaar oud.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• Jedi_Pimp
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 15:43
Voor mensen met de Mi 11i of de Mi 11 Lite 5G, wat is jullie ervaring met 1) de camera en 2) battery life?

Ik ben op zoek naar een nieuwe mid-range mobiel en ik ben geïnteresseerd in de Mi 11i en de Mi 11 Lite 5G. Via de cashback actie op Belsimpel kosten ze 330 en 268 euro respectievelijk. Ik snap dat de 11i betere specs heeft, alleen ben ik vooral op zoek naar een toestel met een goede batterij en een redelijke camera. Ik lees uit diverse reviews dat de batterijduur van de Mi 11 Lite 5G tegenvalt.

Alvast bedankt!

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:00
Ik keek gisteren voor een collega, want zijn huidige Xiaomi heeft een kapot scherm en vertelde van de 200 euro cashback.. maar ik kan hem niet meer vinden: https://www.belsimpel.nl/xiaomi-mi-11i
De prijs was vorige week 649 (zo uit mijn hoofd) met 200 euro cashback er nog overheen. Nu kost hij 539 euro bij belsimpel, maar geen cashback meer.

Waar zien jullie hem we met die cashback?

• Jedi_Pimp
Binnetie schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:39:
Ik keek gisteren voor een collega, want zijn huidige Xiaomi heeft een kapot scherm en vertelde van de 200 euro cashback.. maar ik kan hem niet meer vinden: https://www.belsimpel.nl/xiaomi-mi-11i
De prijs was vorige week 649 (zo uit mijn hoofd) met 200 euro cashback er nog overheen. Nu kost hij 539 euro bij belsimpel, maar geen cashback meer.

Waar zien jullie hem we met die cashback?
Hier zie ik de cashback/actie: https://xiaomi.myactions.eu/actions/60

Volgens mij maakt het dan niet uit dat je bij Belsimpel geen "waarschuwing" ziet bij de pagina van de 11i, waar je dat bij de 11 Lite 5G wel ziet.

Wellicht goed als iemand dit kan bevestigen die reeds van de actie gebruik heeft gemaakt.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Binnetie
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:07:
[...]

Hier zie ik de cashback/actie: https://xiaomi.myactions.eu/actions/60

Volgens mij maakt het dan niet uit dat je bij Belsimpel geen "waarschuwing" ziet bij de pagina van de 11i, waar je dat bij de 11 Lite 5G wel ziet.

Wellicht goed als iemand dit kan bevestigen die reeds van de actie gebruik heeft gemaakt.
Er stond eerste specifiek bij dat je dan 200 euro cashback kreeg en nu niet. Ik vermoed dat de telefoons die Belsimpel nu heeft buiten de actie vallen.

• Jedi_Pimp
Binnetie schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:09:
[...]

Er stond eerste specifiek bij dat je dan 200 euro cashback kreeg en nu niet. Ik vermoed dat de telefoons die Belsimpel nu heeft buiten de actie vallen.
Hmm, maar ik kan wel Belsimpel als "Aankooppunt" kiezen op de site van de actie. Gek.

• Binnetie
Ik hang al in de wacht bij ze. Want je kunt gewoon een telefoon bestellen, de cashback innen en weer retour sturen lijkt het wel.

Edit: iemand gesproken en heeft het nagevraagd. Hij durft niet te zeggen of de cashback geldt op de toestellen en adviseert om als je zekerheid wilt het toestel bij een concurrent te bestellen...
Ik wil wel graag Belsimpel omdat ik daar mijn bon van 400 euro voor kan gebruiken. Dan wordt de deal wel heel erg mooi namelijk.
Helaas dus geen duidelijkheid. Hij ging het intern wel doorzetten dat vorige week nog een labeltje bij het toestel stond met 200 euro cashback.

[Voor 64% gewijzigd door Binnetie op 28-09-2021 19:37]

• fender89
Update van mijn eigen post van eerder vandaag. :)

Heb de Mi11-i inmiddels besteld, en zal morgen de cashback aanvragen.

Zal hier laten weten of het gelukt is.
Ik ga er in elk geval wel vanuit. Ze staan gewoon genoemd als valide verkooppunt in de actievoorwaarden.

Mocht de cashback afgewezen worden, dan gaat het toestel ook retour naar belsimpel. (31 dagen retourtermijn)

• Maardiweb
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13:57
Zojuist de 11T Pro besteld via een goede deal op Amazon.it namelijk voor 500,-
Ben ernstig benieuwd, wordt mijn eerste Xiaomi nadat ik van een OnePlus 6 kom.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Binnetie
fender89 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:29:

Ik ga er in elk geval wel vanuit. Ze staan gewoon genoemd als valide verkooppunt in de actievoorwaarden.

Mocht de cashback afgewezen worden, dan gaat het toestel ook retour naar belsimpel. (31 dagen retourtermijn)
Ik heb vanochtend opnieuw gebeld (20 minuten in de wacht gestaan). Medewerker gaf aan dat hij voor het andere toestel wel geldt (Mi 11 Lite 5G), maar niet voor de M11i. Ik vroeg of ik iemand kon spreken die wel wat meer kon zeggen erover omdat hij vorige week wel met de cashback op de website stond, maar voor een veel hogere prijs. Maar dat was helaas niet mogelijk. Misschien dat er een lichtje gaat branden als er meer mensen over bellen.

• Jedi_Pimp
Binnetie schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:51:
[...]

Ik heb vanochtend opnieuw gebeld (20 minuten in de wacht gestaan). Medewerker gaf aan dat hij voor het andere toestel wel geldt (Mi 11 Lite 5G), maar niet voor de M11i. Ik vroeg of ik iemand kon spreken die wel wat meer kon zeggen erover omdat hij vorige week wel met de cashback op de website stond, maar voor een veel hogere prijs. Maar dat was helaas niet mogelijk. Misschien dat er een lichtje gaat branden als er meer mensen over bellen.
Ik heb net als @fender89 de 11i besteld en meteen het cashback formulier ingevuld. Ik doe gewoon net alsof ik nergens van weet. Ben benieuwd.

Edit:

Wellicht goed om hier verder te gaan
[Xiaomi Mi 11] Levertijden & Prijzen

[Voor 7% gewijzigd door Jedi_Pimp op 29-09-2021 12:24]

• Plugin
  • Laatst online: 16:08
Mooier/beter en sneller dan ik dacht, alles lijkt perfect met mijn mi 11. Zeker een mooie upgrade van mijn oude mi 8! Dacht zal wel iets te groot zijn maar valt erg mee en het gewicht is goed, zelfs iets lichter dan mijn mi 8 (niet volgens de specs online maar zelf gewogen).

En leuke superachtergronden, gebruikte ik al met mijn mi 8 maar hier nog een aantal meer.

MIUI 12.5.4 werkt perfect.

[Voor 13% gewijzigd door Plugin op 29-09-2021 12:44]

• Binnetie
Ik zit een beetje met de camera van de Mi 11i. Deze scoort op DXOmark 111 punten: https://www.dxomark.com/xiaomi-mi-11i-camera-review/

Maar als ik mijn huidige telefoon opzoek, 9T Pro dan scoort deze 102 punten: https://www.dxomark.com/xiaomi-redmi-k20-pro-camera-review/

De Mi 11 scoort 120 punten: https://www.dxomark.com/x...review-an-eye-for-detail/

Dat ligt niet heel ver bij elkaar vandaan.

Vergelijk ik dan de Mi 11i, Mi 11T Pro en de Mi 11 met elkaar dan zie ik ook niet echt grote verschillen qua camera: https://www.gsmarena.com/...one2=11100&idPhone3=10656
De Mi 11 heeft OIS en de andere 2 niet en de Mi 11 heeft een 13MP ultrawide camera en de andere 2 een 8MP.
Dit dan even puur op specs. Voor Nederlands is nog geen prijs bekend voor de 11T Pro. Verschil tussen de Mi11 en de M11i is 161 euro (via Belsimpel, beide 256GB).

Ik vind het lastig kiezen wat ik nu het beste kan nemen.

[Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 29-09-2021 13:29]

• Jedi_Pimp
Binnetie schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:27:
Ik zit een beetje met de camera van de Mi 11i. Deze scoort op DXOmark 111 punten: https://www.dxomark.com/xiaomi-mi-11i-camera-review/

Maar als ik mijn huidige telefoon opzoek, 9T Pro dan scoort deze 102 punten: https://www.dxomark.com/xiaomi-redmi-k20-pro-camera-review/

De Mi 11 scoort 120 punten: https://www.dxomark.com/x...review-an-eye-for-detail/

Vergelijk ik dan de Mi 11i, Mi 11T Pro en de Mi 11 met elkaar dan zie ik ook niet echt grote verschillen qua camera: https://www.gsmarena.com/...one2=11100&idPhone3=10656
De Mi 11 heeft OIS en de andere 2 niet en de Mi 11 heeft een 13MP ultrawide camera en de andere 2 een 8MP.
Dit dan even puur op specs. Voor Nederlands is nog geen prijs bekend voor de 11T Pro. Verschil tussen de Mi11 en de M11i is 161 euro (via Belsimpel, beide 256GB).

Ik heb vergelijkingsfilmpjes op YouTube gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat de 11 iets betere foto's maakt dan de 11i, vooral in het donker. Maar veel maakt het (volgens mij) niet uit.
Schumi_wk schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:15:
Ik weet nog niet of ik de EU rom zal plaatsen, heb al heel wat bloated software verwijderd, hier vind je redelijk wat info over wat je mag en niet mag verwijderen https://technastic.com/xiaomi-bloatware-list-miui/.
Enkel Signal krijg ik niet werkend, wat ik wel jammer vind. Gebruik al jaren Signal en blijkbaar kun je deze moeilijk werkend krijgen bij MIUI 12.5. Dus vrees ik dat het ook zo zal zijn bij de EU versie.

Edit: Denk dat het gelukt is om Signal aan het werk te krijgen, hoe? settings=>additional settings=>developer options=> en helemaal onderaan Turn on MIUI optimization uitschakelen. Daarna lang klikken op Signal en App info, daar stonden de permissions voor Signal allemaal uit. Deze ingeschakeld en zou (denk ik) nu toch moeten lukken.

Edit 2: toch niet gelukt met de hierboven vermelde toepassing.

Voor de rest een prachtige telefoon met alles erop en eraan. Zou denk ik geen andere willen op dit ogenblik.
Ziet er vrij ingewikkeld uit. Is dit de enige manier om bloatware te verwijderen?

[Voor 31% gewijzigd door Jedi_Pimp op 29-09-2021 19:32]

• Jedi_Pimp
excuus, dubbel

[Voor 98% gewijzigd door Jedi_Pimp op 29-09-2021 19:33]

• Binnetie
Jedi_Pimp schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:04:
Ik heb vergelijkingsfilmpjes op YouTube gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat de 11 iets betere foto's maakt dan de 11i, vooral in het donker. Maar veel maakt het (volgens mij) niet uit.
Dat ben ik met je eens. De camera is iets beter, vooral in het donker. Nu maak ik vrijwel geen foto's in het donker. Volgens mij gaat GCam installeren ook een hoop verbeteren, mits deze voor de Mi 11i beschikbaar is.

• Schumi_wk
@Jedi_Pimp nee zijn nog manieren om bloatware te verwijderen, zoals via magisk. Valt allemaal wel goed mee. Als je de xiaomi.eu versie installeert is die al redelijk gedebloat maar ge kunt er nog wel het een en het ander afhalen. Hangt allemaal een beetje ervan af wat je wil en niet wil.

• Jedi_Pimp
Schumi_wk schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:15:
@Jedi_Pimp nee zijn nog manieren om bloatware te verwijderen, zoals via magisk. Valt allemaal wel goed mee. Als je de xiaomi.eu versie installeert is die al redelijk gedebloat maar ge kunt er nog wel het een en het ander afhalen. Hangt allemaal een beetje ervan af wat je wil en niet wil.
Thanks! Ik ga het onderzoeken.

Is er een mogelijkheid om de grootte van de notificaties aan te passen? Die blokken zijn echt huge. Via Google vooralsnog geen passend antwoord gevonden.

• Maardiweb
Binnetie schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:27:

Volgens mij hebben de Mi11i, de 11T en 11T Pro exact dezelfde camera's achter. De selfiecamera van de Mi11i is wel beter volgens verschillende websites (vooral omdat de 16MP van de 11T en 11T Pro gewoon al wat ouder is).

Verder zijn er tussen 11i en 11T (Pro) bizar weinig verschillen in mijn optiek.

• Binnetie
Maardiweb schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:39:
[...]

Volgens mij hebben de Mi11i, de 11T en 11T Pro exact dezelfde camera's achter. De selfiecamera van de Mi11i is wel beter volgens verschillende websites (vooral omdat de 16MP van de 11T en 11T Pro gewoon al wat ouder is).

Verder zijn er tussen 11i en 11T (Pro) bizar weinig verschillen in mijn optiek.
Daar lijkt het inderdaad op dat ze dezelfde camera hebben. En de overige verschillen erg klein zijn. Processor is hetzelfde enzo.
Inmiddels heb ik een Mi11i via de Pepper deal binnen.

Mijn broertje wil graag de Ultra aanschaffen. Ook een mooi toestel maar voor mij veel te duur.
Ook niet in Nederland te verkrijgen.

Ik lees hier weinig ervaring met de Mi 11 Ultra. Voor degenen die hem hebben, hoe bevalt hij?
Via TradingShenzen kun je hem tegen meerprijs kopen met EU ROM, is een update makkelijk te installeren? Ik begreep dat dit niet via Ota gaat maar handmatig? Werkt een handmatige installatie dan net zo als een OTA update, zonder dat je gegevens verlies hebt?
Waar moet hij nog meer rekening mee houden?

• ovaal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 01-12 18:08

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

fender89 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:29:

Ik heb ook nog de vraag gesteld aan Belsimpel, bij de aanbieding voor 539 is de cashback actie niet meer van toepassing was het antwoord.
Anders had ik mijn telefoon meteen retour gestuurd (binnen 30 dagen) en deze dan voor 339 ipv 449 gehad.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• fender89
@ovaal,

Ik had reeds een update gegeven in het andere topic :
Binnetie in "[Xiaomi Mi 11-Serie] Levertijden & Prijzen"

Cashback is gewoon goedgekeurd en geld staat al op mijn rekening. (Binnen 1 dag)

• Marty12345
  • Laatst online: 28-11 20:13
Ik heb iets raars met Android auto. Ben het nu aan het uitzoeken omdat het begint te irriteren. Ik lees het nu ook op meerdere plekken.
Het volgende doet zich voor. Ik zeg hey google, app die persoon...... Dan zegt google.. wat is het bericht... Vervolgens lijkt het of de mic wordt uitgeschakeld want ik kan zeggen wat ik wil maar er gebeurd niets. Google blijft ook maar herhalen, wat is het bericht....?

Ook werkt soms "hey google" niet. Of als ik de vraag stel iemand te bellen zegt google "ik kan die persoon niet vinden"

Kortom, android auto werkt niet lekker. Iemand een oplossing of een idee? De andere fora leveren niks op tot nu toe.

• Binnetie
Bomberman71 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:14:
[...]

En dit soort zaken weerhouden mij van een aanschaf.
Mijn tijd van bootloaders, jailbreaken, custom roms, XDA en dat soort grappen ligt achter me.
Ik wil een toestel dat direct werkt en ik hem alleen maar naar mijn hand hoeft te zetten qua layout, thema, etc.
Een bassale app zoals Google Chrome moet gewoon werken zonder enig gedoe.
En dan te bedenken dat de 11 Ultra niet eens goedkoop is.
Al die grappen willen ze bij TradingShenzen wel doen voor je. Misschien laat ik het ook wel door hun doen voor de Ultra van m'n broertje.

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15:52
Dionysiou schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:13:
Ik heb mijn Mi11i gisteren opgehaald voor een scherpe prijs icm de € 200 cashback. Even een vraag, ik kan de optie voor 'smart lock' niet vinden. Onder het menu 'wachtwoorden en beveiliging' kan ik de optie niet vinden. Heeft iemand een idee?

Dit bedoel ik dus:
[Afbeelding]
Deze is volgend mij nog niet beantwoord; Trusted devices / smart lock werkt helaas niet bij Xiaomi telefoons.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• vuurtjih
  • Laatst online: 16:31
alesandro_46 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:32:
[...]

Deze is volgend mij nog niet beantwoord; Trusted devices / smart lock werkt helaas niet bij Xiaomi telefoons.
Zit gewoon ingebouwd in MIUI -> Wachtwoorden en beveiliging -> ontgrendel met bluetooth apparaat.

Xiaomi Mi 10 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• alesandro_46
vuurtjih schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 13:00:
[...]

Zit gewoon ingebouwd in MIUI -> Wachtwoorden en beveiliging -> ontgrendel met bluetooth apparaat.
Klopt. En wat is je ervaring daar mee?

Mijn ervaring is dat dat alleen werkt met een bepaald aantal wearables van Xiaomi zelf (mi band, etc.). Het werkt bijvoorbeeld niet met bluetooth oordopjes of een bluetooth carkit, wat wel werkt met smart lock.

• vuurtjih
  • Laatst online: 16:31
alesandro_46 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 13:11:
[...]

Klopt. En wat is je ervaring daar mee?

Mijn ervaring is dat dat alleen werkt met een bepaald aantal wearables van Xiaomi zelf (mi band, etc.). Het werkt bijvoorbeeld niet met bluetooth oordopjes of een bluetooth carkit, wat wel werkt met smart lock.
Geen ervaring mee, maar het werkt dus wel alleen niet met alles :+

Vingerafdruk scanner is hier snel genoeg, dus zie er ook weinig toegevoegde waarde in eigenlijk.

Xiaomi Mi 10 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• technorabilia
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 09:14

technorabilia

(fka kraades)

Xiaomi Mi 11 Lite 5G.

Ik heb regelmatig dat websites niet of pas na 5-10 seconden laden zoals bijvoorbeeld Tweakers.

Mijn oude telefoon heeft dat niet.

Ik snap dat dit aan van alles en nog wat kan liggen, maar heeft iemand misschien een hint?

Chrome storage heb ik al volledig geschoond.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 30-11 18:26
Ik heb ook een mi11 lite 5g, websites laden gewoon snel. Maak wel gebruik van de eu rom.

• technorabilia
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 09:14

technorabilia

(fka kraades)

mlguys schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:18:
Ik heb ook een mi11 lite 5g, websites laden gewoon snel. Maak wel gebruik van de eu rom.
Bedankt, mijn router stond op smart select tussen 2.4 en 5 GHz. Dit heb ik nu uitgezet en mijn telefoon maar even op 2.4 GHz verbonden zoals mijn oude telefoon. Kijken hoe dat werkt.

Heeft dus bij nader inzien niks met de telefoon te maken vermoed ik...

👉🏻 Blog 👈🏻

• Bartje147
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 29-11 12:07
Zonet een update binnengekregen.

• DJT
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01-12 20:52
Hier draait de 12.5.4.0 al, heb de telefoon gewoon in NL gekocht.

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik gebruik net mijn timer voor het eerst. Hoe zet ik dat in hemelsnaam uit??

Mijn timer verliep, maar ik kreeg nergens de optie om hem uit te zetten en hij stopte ook gewoon niet. wtf...

D3 Profile D3 XP Ladder

• SASQUATXH
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 27-11 23:16
Mijn vraag gaat eigenlijk over de Mi 11 Lite 5G (MIUI 12.5.5).

Sinds ik de telefoon heb, heb ik 4 entries voor elk contact in het adresboek.
In Google Contacts komen ze als enkele entries voor;
Ik heb de contact sync uitgezet met Mi Cloud.

Ik kan nergens een optie vinden die de dubbele contacten kan mergen/verwijderen. Heeft iemand nog een tip?

• migros
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01-12 21:41

migros

Nooit meer een Samsung

Ter aanvulling van bovenstaande: in mijn contacten kom ik alle contacten met een emailadres zonder telefoonnummer tegen. Hoe filter ik dit? Bij de Samsung kon je dit wel filteren.

Leuk man gatheren

• HouseOfCards
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 21-10 21:36
Hallo,

Ik lees heel veel verschillende dingen in deze topic, waarvan ik duizelig word😅 aangezien ik niet heel technisch aangelegd ben.

Ik heb belang bij een mi 11 pro 12gb ivm een spel waarbij het spel 24/7 online gespeeld word.

Nu weet ik dat je dit model alleen uit China kan halen zoals tradingsshenzhen

Als ik de Xiaomi.eu software laat installeren voor een paar centen extra, is dan in principe alles klaar voor gebruik in Nederland? Of moet ik dan nog ergens rekening mee houden zoals met updates of dergelijke?

Hoop op wat uitleg, bvd!

• Binnetie
HouseOfCards schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:13:
Hallo,

Ik lees heel veel verschillende dingen in deze topic, waarvan ik duizelig word😅 aangezien ik niet heel technisch aangelegd ben.

Ik heb belang bij een mi 11 pro 12gb ivm een spel waarbij het spel 24/7 online gespeeld word.

Nu weet ik dat je dit model alleen uit China kan halen zoals tradingsshenzhen

Als ik de Xiaomi.eu software laat installeren voor een paar centen extra, is dan in principe alles klaar voor gebruik in Nederland? Of moet ik dan nog ergens rekening mee houden zoals met updates of dergelijke?

Hoop op wat uitleg, bvd!
In principe wel ja.
Voor mijn broertje kijk ik naar de Mi 11 Ultra. Wat is voor jou de reden om voor de Pro te gaan in plaats van de gewone Mi 11 of de Mi 11 Ultra?

• HouseOfCards
Fijn, dankje wel!
Ik denk dat ik er maar op ga wagen.
Vanwege de batterij, werkgeheugen en ietsje betere camera. De specs spreken mij iets meer aan ondanks de kleine verschillen.
Wou ook wel een ultra vanwege de camera, maar vraag me af of die verschillen merkbaar zijn.

• Ashundi
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 01-12 15:33
SASQUATXH schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:51:
Mijn vraag gaat eigenlijk over de Mi 11 Lite 5G (MIUI 12.5.5).

Sinds ik de telefoon heb, heb ik 4 entries voor elk contact in het adresboek.
In Google Contacts komen ze als enkele entries voor;
Ik heb de contact sync uitgezet met Mi Cloud.

Ik kan nergens een optie vinden die de dubbele contacten kan mergen/verwijderen. Heeft iemand nog een tip?
migros schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:00:
Ter aanvulling van bovenstaande: in mijn contacten kom ik alle contacten met een emailadres zonder telefoonnummer tegen. Hoe filter ik dit? Bij de Samsung kon je dit wel filteren.
Geen idee of jullie nou twee personen met hetzelfde probleem zijn of één met twee accounts maar;
In het menu linksboven is er een optie om duplicaten op te lossen.
Heb je daarna nog steeds duplicaten dan kun je het handmatig doen.

Lang drukken op een contact zodat hij geselecteert wordt.
Dan de dubbele van die contact erbij aanklikken.
Daarna op de puntjes rechtsboven klikken en op contacten samenvoegen.

[Voor 6% gewijzigd door Ashundi op 06-10-2021 08:55]

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Ashundi schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:52:
[...]

[...]

Geen idee of jullie nou twee personen met hetzelfde probleem zijn of één met twee accounts maar;
Allebei verschillende gebruikers de mijne is een Mi 11 Ultra en heb nog steeds geen oplossing. :+

Leuk man gatheren

• Ashundi
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 01-12 15:33
migros schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:33:
[...]

Allebei verschillende gebruikers de mijne is een Mi 11 Ultra en heb nog steeds geen oplossing. :+
Sorry ik las het verkeerd dacht dat je een contact met email aan een contact met een telefoon nummer wou koppelen :+

Ik zie niet zo even een simpel knopje maar je kunt wel met labels gaan werken (menu linksboven). Een voor email adres en een voor met telefoonnummer . Daarna de weergave aanpassen (stipjes rechtsboven) en het label voor email uit en telefoonnummers aan.

[Voor 16% gewijzigd door Ashundi op 06-10-2021 22:38]

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:01
Ik heb de Mi 11 sinds een tijdje, ik ben erg benieuwd of Gcam nog verbetering kan gaan geven.
Heb wel wat tutorials gevonden, maar ik kom nog niet echt een recente tegen.
Heet iemand een linkje naar een recentje Gcam port voor de mi11?

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

NL_Scratch schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:17:
Ik heb de Mi 11 sinds een tijdje, ik ben erg benieuwd of Gcam nog verbetering kan gaan geven.
Heb wel wat tutorials gevonden, maar ik kom nog niet echt een recente tegen.
Heet iemand een linkje naar een recentje Gcam port voor de mi11?
Ik zou die Gcam gewoon links laten liggen. Je kan niet meer dan 10 x zoomen en de beeldkwaliteit is beduidend minder dan de ingebouwde camera-app. Ik had de app geïnstalleerd en de Pixels 6 gekozen om een beetje gelijkwaardige camerasetting te hebben. Maar de gemaakte foto's, vooral de ingezoomde, zijn echt niet mooi. Veel te computerachtig.

Leuk man gatheren

• HaseMike
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Net aageschaft hier (de Mi 11) maar een groot probleem met de scherm helderheid, bij buiten gebruik wordt de telefoon nogal heet binnen een aantal minuten en dan gaat de scherm helderheid dermante naar beneden dat het er nog minder goed uitziet dan op mijn oude lcd telefoon.

De redmi note 10 pro van de aanhang is zeker 2x helderder bij buitenlicht dan deze phone.
Iemand ervaring hiermee, overigens woon ik in een tropisch klimaat waar het bijna altijd boven de 30c is.

• MaXeRs
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 15:12
Zijn of komen er nog een speciale korting of extra's bij de aanschaf van bijvoorbeeld een Xiaomi 11T Pro?

• Maardiweb
MaXeRs schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:45:
Zijn of komen er nog een speciale korting of extra's bij de aanschaf van bijvoorbeeld een Xiaomi 11T Pro?
Yes nu o.a. bij Media Markt een 43" Mi TV er gratis bij. De actie is 150,- cashback of de TV.

• MaXeRs
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 15:12
Toch vind ik het vrij opvallend hoe weinig er hier over deze high end telefoons wordt gesproken. Xiaomi 11T Pro of de 11T

Zeker gezien de hoge specs en het prijs punt en dat is nog voor de directe cashback van 150 euro.
499,- incl 6 maanden scherm garantie.
Dat doet niemand ze na.

• Binnetie
MaXeRs schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 07:24:
Toch vind ik het vrij opvallend hoe weinig er hier over de deze high end telefoons wordt gesproken. Xiaomi 11T Pro of de 11T

Zeker gezien de hoge specs en het prijs punt en dat is nog voor de directe cashback van 150 euro.
Dat doet niemand ze na.
Ben ik met je eens. Valt mij ook op. Zelfs het verkopen van een tweedehands Xiaomi gaat moeizaam, bijv de Mi 11i.
Er zijn veel modellen en daar verdwalen mensen in. Mogelijk dat het bij Samsung wat duidelijker is qua naamgeving.

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:29

13art

Moderator Mobile
Binnetie schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:57:
[...]

Ben ik met je eens. Valt mij ook op. Zelfs het verkopen van een tweedehands Xiaomi gaat moeizaam, bijv de Mi 11i.
Er zijn veel modellen en daar verdwalen mensen in. Mogelijk dat het bij Samsung wat duidelijker is qua naamgeving.
En vergeet Miui ook niet. Lang niet door iedereen geliefd. Ook maakt Xiaomi in Nederland nou niet bepaald veel reclame. Dus een groot gedeelte van het volk zal Xiaomi ook niet echt kennen, in tegenstelling tot Apple en Samsung.

...

• floorcleaner
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 29-11 22:00
Hallo iedereen,

Ik kocht onlangs een Mi 11 en ben daar zeer tevreden over. Enkel zou ik hem graag, vanwege mijn werk beter willen beschermen aan de schermkant.

Uiteraard een screen protector dus, maar daar loop ik meteen tegen het probleem aan, dat bij het plaatsen daarvan in veel gevallen de " fingerprint unlock " niet meer werkt. Dit is niet altijd duidelijk overal vermeld, maar komt meestal bij het lezen van de gebruikers reviews naar boven.... Reeds uren google gezocht dus...

Zijn er hier " ervarings-deskundigen " of mensen die er een gevonden hebben bij wie dit wel werkt ?
Andere tips / oplossingen zijn uiteraard ook welkom.

• Marty12345
Tijdje terug een post gedaan over android auto. Niemand hier die problemen heeft met de spraakopdrachten? Als ik een Whatsapp wil sturen bijvoorbeeld, google vraagt wat is het bericht, ik geef antwoord en dan zegt google weer dat ze het niet heeft verstaan. Het lijkt wel of de mic wordt gemute.

• Headshot_NL
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12:20
Marty12345 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:33:
Tijdje terug een post gedaan over android auto. Niemand hier die problemen heeft met de spraakopdrachten? Als ik een Whatsapp wil sturen bijvoorbeeld, google vraagt wat is het bericht, ik geef antwoord en dan zegt google weer dat ze het niet heeft verstaan. Het lijkt wel of de mic wordt gemute.
Ik heb dit probleem ook. Met de Mi 11 met de Xiaomi.eu rom. Nog geen tijd gehad om het verder uit te zoeken maar je kunt inderdaad niet reageren op een Whatsapp bericht.

Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | 4350Wp Oost/West | LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp

• Pimmeke1989
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:13
Yes, hier ook hetzelfde probleem. Een enkel commando geven lukt wel ("Navigeer naar Werk"), maar zodra Google een vraag terug stelt, lijkt wel of hij niet meer luistert.
Blijken meer mensen last van te hebben, zie:
https://c.mi.com/thread-3786389-1-1.html
https://forum.xda-develop...omi-eu-rom.4270681/page-2
Hier in combinatie met Peugeot e-2008 (ingebouwd dus) trouwens.

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16:37
Dit probleem heb ik ook. Het heeft wel even gewerkt, en opeens niet meer. Ik ben wel naar SwiftKey geswitch van toetsenbord, dacht dat het daar aan lag.

• Maardiweb
Toch vind ik het vrij opvallend hoe weinig er hier over deze high end telefoons wordt gesproken. Xiaomi 11T Pro of de 11T

Dat doet niemand ze na.
Eens! Heb hem net 3 dagen binnen en ben er wel tevreden mee. Sommige dingen zijn wel wennen t.o.v. mijn OP6 en ik snap dat MIUI niet bij iedereen in de smaak valt. Ben er zelf vooral ernstig ontstemd over dat ik geen gestures voor navigatie kan gebruiken met een 3rd party launcher.

• bob-nwk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 01-12 20:24
Maardiweb schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:38:
[...]
Ben er zelf vooral ernstig ontstemd over dat ik geen gestures voor navigatie kan gebruiken met een 3rd party launcher.
FNG al geprobeerd?
https://play.google.com/s...=com.fb.fluid&hl=nl&gl=US

• Binnetie
Maardiweb schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:38:
[...]

Eens! Heb hem net 3 dagen binnen en ben er wel tevreden mee. Sommige dingen zijn wel wennen t.o.v. mijn OP6 en ik snap dat MIUI niet bij iedereen in de smaak valt. Ben er zelf vooral ernstig ontstemd over dat ik geen gestures voor navigatie kan gebruiken met een 3rd party launcher.
Dit lees ik wel vaker. Dat mensen gebruik maken van gestures. Ik doe daar zelf nooit wat mee, maar ben wel nieuwsgierig geworden. Wat voor gesture heb je voor navigatie in gedachten en heb je nog meer voorbeelden?
Misschien dat ik er ook eens naar moet gaan kijken.

[Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 19-10-2021 13:07]

• Maardiweb
Yep, maar werkte niet lekker. Kon ook de navigatiebalk niet verbergen dus het loste niet echt iets op.
Binnetie schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:06:
[...]

Dit lees ik wel vaker. Dat mensen gebruik maken van gestures. Ik doe daar zelf nooit wat mee, maar ben wel nieuwsgierig geworden. Wat voor gesture heb je voor navigatie in gedachten en heb je nog meer voorbeelden?
Misschien dat ik er ook eens naar moet gaan kijken.
Gewoon de standaard gestures van Android: zie hier https://cdn.vox-cdn.com/u...t/file/16217483/nav.0.gif

• alesandro_46
Maardiweb schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:17:
[...]

Yep, maar werkte niet lekker. Kon ook de navigatiebalk niet verbergen dus het loste niet echt iets op.

[...]

Gewoon de standaard gestures van Android: zie hier https://cdn.vox-cdn.com/u...t/file/16217483/nav.0.gif
De navigatiebalk kan je verbergen door onderstaand commando via de ADB shell:
adb shell
settings put global force_fsg_nav_bar 1

* Make sure that both "USB debugging" and "USB debugging (Security settings)" are enabled.
source
Na een reboot vervalt deze instelling (dus weer opnieuw uitvoeren :(). Via Tasker (betaalde app) zou dit opgelost kunnen worden:
You create a profile in Tasker that on event of "device boot" executes a task with an action "Custom setting" that changes a Global setting force_fsg_nav_bar to value of 1.
source
Dit heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Een derde optie lijkt aanpassing van de build.prop in TWRP (recovery):

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 30-11 18:10

Dat doet niemand ze na.
Veel mensen kennen het gewoon niet. Het is Chinees en de software is ook niet alles waarbij de vele toestellen die uitkomen het er ook niet duidelijk op maken. Je hebt Mi en Redmi’s en dan nog allerlei bijvoegsels waardoor je niet weet welke beter is.

Ik heb drie Xiaomi’s in huis voor de kinderen en prijs kwaliteit is goed maar software vind ik wel een dingetje eerlijk gezegd. Veel reclame ondanks dat ik dat uitgezet heb. Moet vaak zoeken in het onlogische instellingen menu. Soms werkt het gewoon niet lijkt het wel zoals een mobiel dataplan/limiet instellen. Updates moet je maar afwachten.

Mijn vrouw heeft een Galaxy A50 maar krijgt regelmatig updates en alles werkt gewoon eenvoudig. Komt ook omdat ik Samsung gewend ben dus dat zal ook meespelen.

Maar met de hardware heb ik nooit problemen mee gehad. De Mi11 lite is een prachtig toestel.

• Maardiweb
alesandro_46 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:31:
[...]

De navigatiebalk kan je verbergen door onderstaand commando via de ADB shell:

[...]
source
Na een reboot vervalt deze instelling (dus weer opnieuw uitvoeren :(). Via Tasker (betaalde app) zou dit opgelost kunnen worden:

[...]

source
Dit heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Een derde optie lijkt aanpassing van de build.prop in TWRP (recovery):
Yes had ik ook gelezen, maar is me wel wat teveel gedoe om elke keer mijn telefoon weer aan de laptop te hangen na een reboot. Zeker omdat die FNG niet echt goed lijkt te werken.

• HouseOfCards
Zijn er ook mensen waarbij de spraakopdrachten het wel goed doen via WhatsApp?

• Marty12345
HouseOfCards schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:36:
Zijn er ook mensen waarbij de spraakopdrachten het wel goed doen via WhatsApp?
Nope, icm android auto is het ellende en nog geen oplossing gevonden. Ik hou diverse fora in de gaten.

• G.Scholtens
  • Laatst online: 14:49
Heb sinds dit weekend een nieuwe screenprotector op mijn Mi11, maar vind scherm niet echt lekker reageren sindsdien. Vooral de knoppen onderaan, kan ik mijn scherm opnieuw kalibreren?

• pieterbas99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 30-11 12:55
Sinds vanmiddag mijn 11T ultra in gebruik. Bevalt opzich prima, maar ik heb één groot probleem. De batterij indicator blijft op 100% staan. Vanmiddag was dit nog niet zo, maar ik vermoed dat het te maken heeft met het updaten van de OS naar de nieuwste (in de instellingen) beschikbare versie. Eerst dacht ik wow hij blijft lang op 100%, goede batterij! Maar nu denk ik eigenlijk meer "Hoe moet ik nou weten hoe lang ik nog kan!?"..

Mensen met hetzelfde probleem? Ik kan er online niets over vinden

• bob-nwk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 01-12 20:24
pieterbas99 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:07:
Sinds vanmiddag mijn 11T ultra in gebruik. Bevalt opzich prima, maar ik heb één groot probleem. De batterij indicator blijft op 100% staan. Vanmiddag was dit nog niet zo, maar ik vermoed dat het te maken heeft met het updaten van de OS naar de nieuwste (in de instellingen) beschikbare versie. Eerst dacht ik wow hij blijft lang op 100%, goede batterij! Maar nu denk ik eigenlijk meer "Hoe moet ik nou weten hoe lang ik nog kan!?"..

Wellicht een overbodige vraag maar al een reboot gedaan?

• Maardiweb
Hier nu een ruime week de 11T pro in gebruik. Opzich tevreden mee, afkomstig van een OnePlus 6. Merk dat MIUI opzich goed werkt maar ervaar wel wat bugs waar ik ook weinig over kan vinden als ik er op internet naar zoek.
2 voorbeelden waar ik last van heb:

- Het notificatiegeluid per app kan ik niet aanpassen. Bij sommige apps word ik naar de het meldingen menu van Android gestuurd en vanuit daar weer terug naar de instellingen van de app. Bij andere apps kom ik wel in de 'sound picker' maar wordt het gekozen geluid niet doorgevoerd.
- Als ik een headset verbonden heb wordt de Caller ID niet voorgelezen (instelling staat wel aan, in google Dialer) en (veel irritanter) de caller ID verschijnt ook niet op het scherm! Ik krijg dus eigenlijk een zwart scherm met alleen een schuifknop om op te nemen, en die knop lijkt ook niet te functioneren. Mis hierdoor vaak een oproep als ik met mn headset verbonden ben.

Iemand die deze problemen herkent?
Sinds vanmiddag mijn 11T ultra in gebruik.
11T Ultra bestaat niet toch? Je bedoelt de Mi11 Ultra denk ik?

[Voor 10% gewijzigd door Maardiweb op 28-10-2021 09:26]

• marqvds
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 09:24

Nu een week de 11T pro in gebruik en heb dit inderdaad ook een paar keer gehad. Na het opladen blijft hij 'te lang' op 100% staan naar mijn idee. Zelf met 8K video filmen etc. Pas na enkele uren schiet het percentage omlaag waarna het naar mijn idee verder wel weer goed gaat. Ik ben tot op heden zeer tevreden met de accuduur. Stukken beter dan mijn MI9 maar die was dan ook alweer 2 jaar oud.

• pieterbas99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 30-11 12:55
Maardiweb schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:25:

11T Ultra bestaat niet toch? Je bedoelt de Mi11 Ultra denk ik?
Sorry, moest pro zijn.
marqvds schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:31:
[...]

Nu een week de 11T pro in gebruik en heb dit inderdaad ook een paar keer gehad. Na het opladen blijft hij 'te lang' op 100% staan naar mijn idee. Zelf met 8K video filmen etc. Pas na enkele uren schiet het percentage omlaag waarna het naar mijn idee verder wel weer goed gaat. Ik ben tot op heden zeer tevreden met de accuduur. Stukken beter dan mijn MI9 maar die was dan ook alweer 2 jaar oud.
Ah ja, uiteindelijk ging hij wel naar beneden. Toch kan het niet kloppen dat dat pas na 3/4 uur gebruik is haha.

• RoadRunnerRik
  • Laatst online: 29-11 13:16
Gister de Mi 11 Ultra geupdate van 12.5.15.0 naar 12.5.17.0. Eerste keer kan even wennen zijn gezien je wel de update kan downloaden via het instellingen menu maar via recovery -> TPWR de update pas kan installeren. Proces verliep prima en na 10 min was ik weer up and running.

Stappenplan:

Installation via TWRP:
- Download zip to internal storage
- Updater - Menu (...) - Reboot to Recovery
- Install - Select zip
- Reboot
- Done

Bron: https://xiaomi.eu/communi...2-5-stable-release.56191/

• Shivan_20
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:13
Daarstraks de update binnengekregen voor de Mi 11i RKKEUVF (Vodafone rom?)

Loopt behoorlijk uit de pas met de Mi 11 Ultra versienummers :+

Edit: na de update staat onder het versienummer zoals op het screenshot ipv alleen MIUI 12.5 nu ook een subscipt met 'Enhanced'

[Voor 11% gewijzigd door Shivan_20 op 29-10-2021 11:16]

• Jotyjo
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 08:15
Net een nieuwe update voor de 11T Pro binnen.

Moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben met m'n 11T Pro. Het enige nadeel is dat de camera's een downgrade zijn ten opzichte van de voorganger 10T Pro. Die had wel een 108mp camera met OIS en een 13mp ultrawide camera

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Nog helemaal niets ontvangen voor de Mi 11 Ultra. Ik zit nog op 12.5.8.

Wordt toch maar weer eens bevestigd dat Xiaomi geen Samsung of Apple is wat betreft updates.

Leuk man gatheren

• malinwa001
  • Laatst online: 17-11 21:19
migros schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:53:
Nog helemaal niets ontvangen voor de Mi 11 Ultra. Ik zit nog op 12.5.8.

Wordt toch maar weer eens bevestigd dat Xiaomi geen Samsung of Apple is wat betreft updates.
Dan moet je eens kijken bij je updates. Zit hier aan V12.5.20.0

• Yamy_Daffy
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:21
Zijn er meer mensen hier die mee doen of hebben gedaan met de actie van https://xiaomi.myactions.eu/ ?

Ben benieuwd hoe snel ze zijn met het leveren?

Nu de overstap gemaakt van een Oneplus 7t pro naar de 11t Pro.

Wel even wennen aan de Miui skin.
Maar toestel bevalt prima!

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• Maardiweb
Nog mensen last van verdwijnende caller ID's op de 11T Pro?

Ik heb dit probleem vooral als ik oortjes aangesloten heb, maar een heel enkele keer ook zonder BT connectie.

[Voor 3% gewijzigd door Maardiweb op 08-11-2021 17:40]

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

malinwa001 schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:37:
[...]

Dan moet je eens kijken bij je updates. Zit hier aan V12.5.20.0
IK heb de Global versie en zit toch nog steeds op 12.5.8. Nieuwe updates zijn er niet. Moet ik daarvoor naar een bepaalde site toe?

Leuk man gatheren

• Schumi_wk
De global rom wordt zeer weinig geüpdate.

De versie 12.5.20 is waarschijnlijk de xiaomi.eu versie die gebaseerd is op de chinese versie. Deze wordt vaker geüpdate omdat het een..... chinese versie is, de devs van xiaomi.eu maken daar dan een soort van globale versie van zodat deze ook beschikbaar is in andere talen en safetynet zonder probleem passeert.

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 29-11 13:26

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

Schumi_wk schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:25:
De global rom wordt zeer weinig geüpdate.

De versie 12.5.20 is waarschijnlijk de xiaomi.eu versie die gebaseerd is op de chinese versie. Deze wordt vaker geüpdate omdat het een..... chinese versie is, de devs van xiaomi.eu maken daar dan een soort van globale versie van zodat deze ook beschikbaar is in andere talen en safetynet zonder probleem passeert.
huh
12.5.20?
heb nog geen update gezien hier
gebruik zelf de full chinese rom op mijn mi11 ultra en zit op 12.5.17

heeft iemand anders het probleem wat ik hier heb.
soms krijg ik me whatsapp notificaties niet
en als ik mijn whatsapp open, dan krijg ik ze letterlijk met tientallen tegelijk binnen.

Dance Dance Revolution

• RoadRunnerRik
  • Laatst online: 29-11 13:16
Het achterblijven van whatsapp berichten zou te maken kunnen hebben met de (agressieve) energiebesparingsmodus van het OS. Via instellingen -> apps -> apps beheren -> betreffende app kan je uitzonderingen maken bij verschillende apps onder batterijbesparing opties.

P.s. hier inmiddels ook op 12.5.20 (Mi 11 Ultra).

• Schumi_wk
Kabuto_Raiger schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:05:
[...]

huh
12.5.20?
heb nog geen update gezien hier
gebruik zelf de full chinese rom op mijn mi11 ultra en zit op 12.5.17

heeft iemand anders het probleem wat ik hier heb.
soms krijg ik me whatsapp notificaties niet
en als ik mijn whatsapp open, dan krijg ik ze letterlijk met tientallen tegelijk binnen.
Zou je aanraden om naar de xiaomi.eu rom te gaan, had vroeger ook problemen met de berichten die niet doorkwamen op Signal maar dit alles is opgelost met de rom van xiaomi.eu

• mb1234
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 15-11 11:44
Zijn er hier mensen die de Spigen Rugged Armor case gebruiken?

Ik wou hem zelf ook aanschaffen, maar zie in de reviews dat de binnenkant een markering achterlaat op het toestel.

Ervaren jullie dit ook?

• Cmdr_Satan
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01-12 12:23

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Ik ben aan het zoeken en zoeken. Maar is de Mi 11 Utra inmiddels niet ergens in Nederland nieuw te verkrijgen?

System specs

• freestyler2
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Cmdr_Satan schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:49:
Ik ben aan het zoeken en zoeken. Maar is de Mi 11 Utra inmiddels niet ergens in Nederland nieuw te verkrijgen?
Bijzonder inderdaad, dit was mij ook opgevallen.

De hierna beste xiaomi mi11 is de 11t pro 12gb, echter is deze ook niet te verkrijgen in Nederland 🤔

Blijkbaar nemen wij Nederlanders genoeg met mindere specs (of juist de lagere prijzen :+)

Ik vermoed ook dat eea te maken heeft met de toekomstige bekendmaking van de mi12

[Voor 8% gewijzigd door freestyler2 op 25-11-2021 21:56]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Cmdr_Satan schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:49:
Ik heb 1 van de laatste toen op de kop getikt bij GSMWEB. Daarna niet meer in NL tegengekomen. Sinds juli niet meer verkrijgbaar.

Leuk man gatheren

• Haasnoot94
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
Vandaag kreeg ik update 12.5.7.0 (RKKEUXM) binnen. Ik hoopte dat deze update het probleem met spotify notificaties op zou lossen. Deze doen het echter nog steeds niet. Hebben andere gebruikers van de MI 11i het probleem dat spotify geen notificatie toont?

Edit: Oplossing gevonden op reddit - "Go to settings > notifications and control center > lock screen > format > show notifications but hide content". Had al eerder naar een oplossing gezocht, maar deze work-around was ik nog niet tegengekomen.

[Voor 32% gewijzigd door Haasnoot94 op 29-11-2021 10:02]

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee