• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21-09 09:42

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RoadRunnerRik schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:20:
Ging vanzelf, kon niks vinden in het instellingen menu omtrent wifi en automatisch zoeken/verbinden. Waar het hem in zit/zat heb ik dus nog niet kunnen achterhalen.
Nou ja, fijn dat het weer werkt in ieder geval.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Schumi_wk
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 18:17
Mad-Matt schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:35:
Moet je trouwens nog invoerrechten betalen?
(helemaal niet over nagedacht)
Heb hem bij Giztop besteld, de zwarte variant. Bij Giztop zegden dat er geen problemen ging zijn met invoerrechten en BTW wat ik toch ook zeker wilde weten. Is een 50€ duurder maar wilde het niet riskeren. De conculega's van Tradingshenzhen kwamen altijd maar af met invoerrechten.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Schumi_wk schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:56:
[...]

Heb hem bij Giztop besteld, de zwarte variant. Bij Giztop zegden dat er geen problemen ging zijn met invoerrechten en BTW wat ik toch ook zeker wilde weten. Is een 50€ duurder maar wilde het niet riskeren. De conculega's van Tradingshenzhen kwamen altijd maar af met invoerrechten.
Hij is al besteld, we gaan het zien.

D3 Profile D3 XP Ladder

• founz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 00:17
Zijn er nog mensen die de weekly rom draaien zonder problemen?

• SED
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:29
RoadRunnerRik schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:20:
Ging vanzelf, kon niks vinden in het instellingen menu omtrent wifi en automatisch zoeken/verbinden. Waar het hem in zit/zat heb ik dus nog niet kunnen achterhalen.
In MIUI zoek je bij instellingen op wifi. Je hebt daar de optie wifi scannen en je hebt de optie wifi assistant.
Beide opties bepalen hoe je wifi gaat reageren bij een bestaand of nieuw wifi netwerk.
Even nalopen.

Copyright and left by SED...

• san1999der
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21-09 15:01
Mad-Matt schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:35:
Moet je trouwens nog invoerrechten betalen?
(helemaal niet over nagedacht)
Nope gaat via yunexpress naar Nederland en daarna met dhl had nul kosten wel global priority shipping doen ofzo heten het

• san1999der
founz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:16:
Inmiddels ook de bezitter van een Mi 11 Ultra. De unlock is vorige week aangevraagd, nu nog een dagje wachten tot ik de eu.rom erop kan zetten. Welke rom gebruiken jullie, de stable of de weekly?

@Mad-Matt Ik heb geen invoerrechten betaald. Dit regelt TradingShenzen voor je.
Ik heb stable ,weekly blijkt niet met alle apps te werken

• RobbertBink
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik hoop niet dat ik iets aanhaal wat al lang voorbij gekomen is, maar ik heb nog nooit een Xiaomi gehad. Toch lijken ze wel voordelig en goed. Mijn vraag is alleen, hoe zit het met de veiligheid. Als ik zoek op Xiaomi dan kom ik artikelen tegen met: "Xiaomi is een backdoor met een telefoon erbij aldus veiligheidsexperts" en meer van die verhalen. Ik kan niet geloven dat alles zomaar richting China gaat wat data betreft, dan zouden deze toch nooit worden toegelaten op de nederlandse markt?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Geen idee. Ik heb gister ook mijn eerste Xiaomi besteld.
Eigenlijk met de gedachte, als ze in m'n telefoon willen en me willen volgen kunnen ze dat toch wel, zeker met Google apps etc.

En de andere gedachte, Wat heb ik te verbergen? Ik ben niemand bijzonders, heb geen bijzondere baan en leef geen bijzonder leven.

Mogelijk een slechte gedachte gezien alle inbreuken op privacy maar kan me er niet heel druk om maken.

Ik heb echt issues met geduld. Bij bestellen dacht ik "geen haast, huidige gsm doet het nog prima, wat traag, maar prima" en nu heb ik zoiets van SNELLER!!!! IK WIL HEM!

[Voor 16% gewijzigd door Mad-Matt op 25-08-2021 17:45]

D3 Profile D3 XP Ladder

• RobbertBink
Mag ik jouw adres? Graag telefoon klaarleggen en de sleutel van de voordeur. Kom ik een keertje langs, lees ik al je whatsapp berichten, bekijk al je bestellingen en bankafschriften, kopieer ik al je foto's en video's en installeer ik wat verborgen apps op je telefoon zodat ik altijd kan meekijken via de camera. Ik doe er uiteraard niets mee. Maar aangezien je toch niets hebt te verbergen? :)

Ik ben ook niemand bijzonders, maar ik wil toch niet graag dat al mijn communicatie en foto's zijn in te zien voor derden. Ik denk dat je wel een punt hebt, als het bij een Xiaomi kan, dan vast ook bij een Samsung of zelfs een iPhone.

[Voor 35% gewijzigd door RobbertBink op 26-08-2021 12:28]

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:27
RobbertBink schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:24:
Mag ik jouw adres? Graag telefoon klaarleggen en de sleutel van de voordeur. Kom ik een keertje langs, lees ik al je whatsapp berichten, bekijk al je bestellingen en bankafschriften, kopieer ik al je foto's en video's en installeer ik wat verborgen apps op je telefoon zodat ik altijd kan meekijken via de camera. Ik doe er uiteraard niets mee. Maar aangezien je toch niets hebt te verbergen? :)

Ik ben ook niemand bijzonders, maar ik wil toch niet graag dat al mijn communicatie en foto's zijn in te zien voor derden. Ik denk dat je wel een punt hebt, als het bij een Xiaomi kan, dan vast ook bij een Samsung of zelfs een iPhone.
Lees hier nog wel eens mee, deel je zorgen ook. Apple heeft wat dat betreft de boel rondom de beveiliging beter op orde, wil op den duur ook overstappen naar Apple.

Je zorgen echter zul je hebben met vrijwel alle andere telefoons. Niet perse Xiaomi. Het moederbedrijf van OnePlus schijnt ook lijntjes te hebben met financiers vanuit de Chines overheid, Huawei is ook niet onbesproken.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik snap je punt. Maar ik ga het wel zien, internet geeft diverse tips over hoe je bepaalde software kan verwijderen waarmee ze data verzamelen, ga dat gewoon proberen. Anders verkoop ik hem weer.

TradingShenzhen informeert je wel goed. Vannacht een mail gekregen dat ze hem over hebben gedragen aan de transporteur en zojuist een mail met een trackingnummer. Kunnen een hoop bedrijven nog wat van leren.
Helaas DHL, maar goed, ik kan me niet voorstellen dat ze 2 internationale bestelling achter elkaar kwijt raken |:(

Schijnbaar zijn ze wel wat aan de privacy-schendingen aan het doen:
https://www.androidauthor...vacy-cheap-phone-1118444/

[Voor 5% gewijzigd door Mad-Matt op 27-08-2021 11:24]

D3 Profile D3 XP Ladder

• RobbertBink
Ik heb nog wat meer zitten lezen, het is ook goed mogelijk dat dit het gevolg was van de handelsoorlog tussen VS en China toen. Het is natuurlijk slim op je concurrent dan zwart te maken. Natuurlijk doen ze hun best zoveel mogelijk van je te verzamelen, maar dat doen ze allemaal tegenwoordig. Iets waar ik niet blij mee ben, laat me gewoon met rust. Maar dat ze echt direct meekijken en foto's of data van je stelen, dat is nooit aangetoond. Bedankt allemaal, terug weer naar de telefoon :)

• tukker053
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:16
Ik zat te kijken naar een Mi 11 ultra met abo maar kan ze nergens meer vinden. Wat is daarvan de reden eigenlijk want staat nog wel op de Xiaomi site.

• san1999der

tsja apple en Samsung kunnen ook alles door sturen veel verschil is er niet

OnePlus oppo gaven zelfs toe dat het manier van geld verdienen is gegevens voor adverteerders

• san1999der
tukker053 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:05:
Ik zat te kijken naar een Mi 11 ultra met abo maar kan ze nergens meer vinden. Wat is daarvan de reden eigenlijk want staat nog wel op de Xiaomi site.
Europese voorraad is op dat is op meerdere plekken ,

• san1999der
Mad-Matt schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:35:
[...]

Ik snap je punt. Maar ik ga het wel zien, internet geeft diverse tips over hoe je bepaalde software kan verwijderen waarmee ze data verzamelen, ga dat gewoon proberen. Anders verkoop ik hem weer.

TradingShenzhen informeert je wel goed. Vannacht een mail gekregen dat ze hem over hebben gedragen aan de transporteur en zojuist een mail met een trackingnummer. Kunnen een hoop bedrijven nog wat van leren.
Helaas DHL, maar goed, ik kan me niet voorstellen dat ze 2 internationale bestelling achter elkaar kwijt raken |:(

Schijnbaar zijn ze wel wat aan de privacy-schendingen aan het doen:
https://www.androidauthor...vacy-cheap-phone-1118444/
Ging bij mij prima met dhl parcel

• technorabilia
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16:25

technorabilia

(fka kraades)

Vandaag een Xiaomi Mi 11 lite 5G binnen voor mijn vriendin. Ze komt van een Huawei P9 lite dus alles is beter tegenwoordig, maar ik ben positief verrast door de prijs/kwaliteit verhouding.

Erg compleet. Wordt geleverd met oplader en losse USB naar USB-C kabel, 3,5 mm jack / USB-C adapter, screen protector en transparant hoesje.

Ik ga er zelf ook maar eentje bestellen.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

tukker053 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:05:
Wat al gezegd is, geen voorraad meer.
Ik heb woensdag de mijne besteld bij TradingShenzen.
Hopelijk is hij volgende week binnen. (Scheelt ook flink geld trouwens)

D3 Profile D3 XP Ladder

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gaaf vlot vanuit China, alleen de termen op de tracking zijn wat bijzonder:
"Last mile=> Destination country post, number xxxxx"

D3 Profile D3 XP Ladder

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

Klopt het dat ik de Xiaomi Mi 11 lite 5G niet op TradingShenzen kan vinden?

Begrijp ik goed dat je hierna wel de telefoon met een Europese ROM moet flashen?

Verder is de hardware wel identiek?

Excuses dat ik zelf niet goed genoeg in de materie duik. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

technorabilia schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:24:
Klopt het dat ik de Xiaomi Mi 11 lite 5G niet op TradingShenzen kan vinden?

Begrijp ik goed dat je hierna wel de telefoon met een Europese ROM moet flashen?

Verder is de hardware wel identiek?

Excuses dat ik zelf niet goed genoeg in de materie duik. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Klopt, ze hebben alleen de Mi, de Plus en de Ultra.

En ja, je moet hem flashen met een Europese ROM, dat kan je hen ook laten doen, duurt alleen iets langer en kost 25 euro.

Hardware is identiek voor zover ik weet.

@technorabilia Deze komt net voorbij op Facebook: https://www.mi.com/nl/product/mi-11-lite/

[Voor 7% gewijzigd door Mad-Matt op 30-08-2021 13:09]

D3 Profile D3 XP Ladder

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17:58
Goedemorgen, beste medewerkers, ik overweeg een Xiaomi mi 11i aan te schaffen. Wat zijn de plus en minpunten van dit toestel? Wat zijn de ervaringen op camera gebied? Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

• Haasnoot94
  • Laatst online: 00:38
RoadRunnerRik schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:15:
Nice! daar ga je geen spijt van krijgen.

@Haasnoot94 Indien gekocht bij een Nederlandse winkel zou ik het voorleggen bij de betreffende partij. Daarbij zou ik gelijk meerdere foto's verstrekken waarop het stofdeel zichtbaar is, dan sta je wat sterker.
Onderhand ben ik helemaal tevreden met de MI11i. De telefoon is in de winkel direct omgeruild voor een nieuw exemplaar. Prima service. Was eigenlijk bang dat ik hem een tijdje kwijt zou zijn voor reparatie.

Nu lekker genieten van een nieuw vlot toestel :)
zuukie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:30:
Goedemorgen, beste medewerkers, ik overweeg een Xiaomi mi 11i aan te schaffen. Wat zijn de plus en minpunten van dit toestel? Wat zijn de ervaringen op camera gebied? Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
Ik heb gereageerd op je DM!

[Voor 21% gewijzigd door Haasnoot94 op 31-08-2021 12:43]

• chang
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-09 10:28
Met mijn mi 8 kan ik telefoongesprek opnemen. Met de mi 11 lukt het niet. Weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt.

• Headshot_NL
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:15
chang schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:01:
Met mijn mi 8 kan ik telefoongesprek opnemen. Met de mi 11 lukt het niet. Weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt.
Hier liep ik ook tegen aan. Bij de mi 9 ging dat standaard ook maar de 11 dus niet.

Xiaomi gebruikt nu de Google dialer waarmee dit dus niet mogelijk is. Voorheen (dus op je mi 8 en mijn oude mi 9) was het de Xiaomi dialer.
De enige optie voor mij was overschakelen naar de xiaomi.eu rom want daarin zit de Xiaomi dialer. Nu worden bij mij weer alle gesprekken opgenomen.

Corsair Carbide 330R | MSI Z87-G43 | i7 4770K 4,6GHz | MSI GTX970 Gaming | 24GB Kingston HyperX 1600MHz | 2x Intel 520 240GB RAID-0 | Asus Xonar D2 | Seasonic G-650 | Dell UltraSharp U2515H | Denon X2600 & 4x Boston Audio A25 & Bowers & Wilkins asw610

• san1999der
chang schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:01:
Alvast bedankt.
XIAOMI eu rom erop de eu regels laten opnemen niet toe op officieel software smartphones sinds 2020

• ovaal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-09 10:02

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

san1999der schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:37:
[...]

XIAOMI eu rom erop de eu regels laten opnemen niet toe op officieel software smartphones sinds 2020
Er zijn ook verschillende apps die dit mogelijk maken, het is de vraag in hoeverre je deze vertrouwd.
Ik ben nu aan het testen met CubeACR.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• RoadRunnerRik
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:10
CR35 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:44:
Wat mij opvalt bij mijn mi 11 ultra is dat er best een ratel in zit. Lijkt te komen door de camera(en de optische stabilisatie vermoed ik). Mijn OP 6 heeft ook een lichte ratel en vroeger mijn lumia's ook maar allemaal niet zo erg als de Mi 11 ultra. Iemand anders met dezelfde of andere ervaring met de mi 11 ultra?

Camera's, scherpstelling en stabilisatie lijken het wel goed te doen.
Gisteravond trok ik dezelfde conclusie dat er (ineens?!) een ratel/rammel aanwezig is bij de camera opstelling. Na wat onderzoeken (camera uit, 1e camera actief, wide camera actief, zoom camera actief), lijkt bij mij de ratel minder te zijn wanneer de zoom camera aanstaat. Aan de werking van de camera en foto's is niks gewijzigd.

Na wat research op internet is het geen onbekend probleem. Wordt inderdaad veroorzaakt door de OIS. Voelt toch wat minder premium aan wanneer er een rammeltje in een toestel zit.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Oei een rammeltje, hopelijk valt het mee in de praktijk.

De tracking van mijn telefoon is al een week stil, ding zal wel bij de douane liggen en mijn ervaringen zijn dat dat wel even gaat duren. Hopelijk is hij er snel, mn huidige telefoon stoort steeds vaker. (Apps die spontaan uitvallen etc.)

D3 Profile D3 XP Ladder

• Mitchell
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:36

Mitchell

Ondertitel

RoadRunnerRik schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:17:
[...]

Gisteravond trok ik dezelfde conclusie dat er (ineens?!) een ratel/rammel aanwezig is bij de camera opstelling. Na wat onderzoeken (camera uit, 1e camera actief, wide camera actief, zoom camera actief), lijkt bij mij de ratel minder te zijn wanneer de zoom camera aanstaat. Aan de werking van de camera en foto's is niks gewijzigd.

Na wat research op internet is het geen onbekend probleem. Wordt inderdaad veroorzaakt door de OIS. Voelt toch wat minder premium aan wanneer er een rammeltje in een toestel zit.
Ah dat is het dus. Ik heb er zelf ook last van (gewone Mi 11) en ik gokte al op OIS, maar goed om bevestiging te hebben.

Signature

• malinwa001
  • Laatst online: 23:43
Mad-Matt schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:55:
De tracking van mijn telefoon is al een week stil, ...
Mijne is net aangekomen in Brussel, morgen zal wss te vroeg zijn dus verwacht hem ergens volgende week.

Pakketstatus: In transport
Land: China -> België
Bestemming:

Oorsprong:
2021-09-01 22:25 Arrived at AIRPORT of Destination
2021-08-31 22:50 Departed from AIRPORT of Origin
2021-08-27 22:30 CHINA, Arrive at international airport to abroad
2021-08-27 13:30 SHENZHEN, Departed Facility In processing center
2021-08-27 05:08 Departed Facility in SHENZHEN
2021-08-27 00:42 Arrived at Sort Facility SHENZHEN
2021-08-26 15:57 Shipment information received
======================================
Powered by www.17track.net

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

malinwa001 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:54:
[...]

Mijne is net aangekomen in Brussel, morgen zal wss te vroeg zijn dus verwacht hem ergens volgende week.

Land: China -> België
Bestemming:

Oorsprong:
2021-09-01 22:25 Arrived at AIRPORT of Destination
2021-08-31 22:50 Departed from AIRPORT of Origin
2021-08-27 22:30 CHINA, Arrive at international airport to abroad
2021-08-27 13:30 SHENZHEN, Departed Facility In processing center
2021-08-27 05:08 Departed Facility in SHENZHEN
2021-08-27 00:42 Arrived at Sort Facility SHENZHEN
2021-08-26 15:57 Shipment information received
Spannend, we gaan meemaken welke douane er sneller werkt, de mijne ligt er sinds maandag.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Schumi_wk
Mijnen Mi 11 is aangekomen dinsdag na 14 dagen tussen betaling en levering.

Number: YT2123021266050164
Package status: Delivered (13 Days)
Country: China -> Belgium
Destination:

Origin:
2021-08-31 12:00 Deinze, the parcel has been delivered.
2021-08-31 07:19 Deinze, the parcel is expected to be delivered during the day.
2021-08-31 06:47 Deinze, the parcel has reached the parcel center.
2021-08-30 22:07 Hasselt, the parcel has reached the parcel center.
2021-08-30 22:07 Hasselt, the parcel was handed over to gls.
2021-08-30 17:42 delivery to local courier
2021-08-30 16:12 Herstal,BE, Departed from Facility.
2021-08-27 17:57 Herstal,BE, Arrived at Sort Facility.
2021-08-27 16:52 Custom clearance completed
2021-08-26 01:24 Arrived at AIRPORT of Destination
2021-08-25 14:10 Departed from AIRPORT of Origin
2021-08-24 22:43 CHINA, Arrive at international airport to abroad
2021-08-24 13:43 SHENZHEN, Departed Facility In processing center
2021-08-24 01:55 Departed Facility in SHENZHEN
2021-08-19 21:07 Arrived at Sort Facility SHENZHEN
2021-08-18 10:43 Shipment information received

• san1999der
RoadRunnerRik schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:17:
[...]

Dit komt door de grotere sensoren de OnePlus 6 was in verhouding hele kleine sensor;)

• san1999der
Mad-Matt schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:55:
Oei een rammeltje, hopelijk valt het mee in de praktijk.

De tracking van mijn telefoon is al een week stil, ding zal wel bij de douane liggen en mijn ervaringen zijn dat dat wel even gaat duren. Hopelijk is hij er snel, mn huidige telefoon stoort steeds vaker. (Apps die spontaan uitvallen etc.)
Die rammeltjes zijn normale de s21 ultra OnePlus 9 pro huawei p50 pro en meer devices met grote sensoren hebben dit is ook vooral als je telefoon wat harder beweegt en de camera geen stroom gebruik(uit staan)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Schumi_wk schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:30:
Mijnen Mi 11 is aangekomen dinsdag na 14 dagen tussen betaling en levering.

Number: YT2123021266050164
Package status: Delivered (13 Days)
Country: China -> Belgium
Destination:

Origin:
2021-08-31 12:00 Deinze, the parcel has been delivered.
2021-08-31 07:19 Deinze, the parcel is expected to be delivered during the day.
2021-08-31 06:47 Deinze, the parcel has reached the parcel center.
2021-08-30 22:07 Hasselt, the parcel has reached the parcel center.
2021-08-30 22:07 Hasselt, the parcel was handed over to gls.
2021-08-30 17:42 delivery to local courier
2021-08-30 16:12 Herstal,BE, Departed from Facility.
2021-08-27 17:57 Herstal,BE, Arrived at Sort Facility.
2021-08-27 16:52 Custom clearance completed
2021-08-26 01:24 Arrived at AIRPORT of Destination
2021-08-25 14:10 Departed from AIRPORT of Origin
2021-08-24 22:43 CHINA, Arrive at international airport to abroad
2021-08-24 13:43 SHENZHEN, Departed Facility In processing center
2021-08-24 01:55 Departed Facility in SHENZHEN
2021-08-19 21:07 Arrived at Sort Facility SHENZHEN
2021-08-18 10:43 Shipment information received
14 dagen is op zich wel netjes met inklaren erbij.
Ik had de 24e de bestelling gedaan, trackingnummer kwam pas de 28e. de 29e was de tracking actief.
(mijn tracking is alleen veel beperkter qua info)
2021-08-31 22:49 Port of departure - Departure
2021-08-29 23:28Last mile=> Destination country post, number 3SABCM10*******
2021-08-29 18:50 Yanwen facility - Outbound
2021-08-28 21:09 Processing information input
2021-08-28 18:07 Yanwen Pickup scan

Hoe ga jij de EU-rom erop zetten?

D3 Profile D3 XP Ladder

• Schumi_wk
Ik weet nog niet of ik de EU rom zal plaatsen, heb al heel wat bloated software verwijderd, hier vind je redelijk wat info over wat je mag en niet mag verwijderen https://technastic.com/xiaomi-bloatware-list-miui/.
Enkel Signal krijg ik niet werkend, wat ik wel jammer vind. Gebruik al jaren Signal en blijkbaar kun je deze moeilijk werkend krijgen bij MIUI 12.5. Dus vrees ik dat het ook zo zal zijn bij de EU versie.

Edit: Denk dat het gelukt is om Signal aan het werk te krijgen, hoe? settings=>additional settings=>developer options=> en helemaal onderaan Turn on MIUI optimization uitschakelen. Daarna lang klikken op Signal en App info, daar stonden de permissions voor Signal allemaal uit. Deze ingeschakeld en zou (denk ik) nu toch moeten lukken.

Edit 2: toch niet gelukt met de hierboven vermelde toepassing.

Voor de rest een prachtige telefoon met alles erop en eraan. Zou denk ik geen andere willen op dit ogenblik.

[Voor 26% gewijzigd door Schumi_wk op 19-09-2021 11:48]

• chang
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-09 10:28
ovaal schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:05:
[...]

Er zijn ook verschillende apps die dit mogelijk maken, het is de vraag in hoeverre je deze vertrouwd.
Ik ben nu aan het testen met CubeACR.
Mag ik vragen hoe je ervaring is met CubeACR?

• Kosty
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 00:09
Heeft er iemand toevallig al een waardige vervanger gevonden voor de standaard meegeleverde USB-A naar USB-C kabel? Tot nu toe heb ik nog geen enkele andere gevonden waar het maximale vermogen (~55W) van de originele lader mee ondersteund is....

• RoadRunnerRik
Bij ome Ali worden Xiaomi USB A - C kabels verkocht welke de 120watt aan zouden moeten kunnen. Voor een euro of 5, en 2 weken wachten, ben je klaar.

Edit: de 'originele' van Xiaomi blijken geen succes. Ik ga eens een 100w kabel van Baseus proberen. In het verleden wel te spreken geweest over de kwaliteit van Baseus.

[Voor 39% gewijzigd door RoadRunnerRik op 08-09-2021 18:55]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RoadRunnerRik schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:18:
Bij ome Ali worden Xiaomi USB A - C kabels verkocht welke de 120watt aan zouden moeten kunnen. Voor een euro of 5, en 2 weken wachten, ben je klaar.
betwijfel zelf of ze dit echt halen.
Heb je Xiaomi NL al een berichtje gestuurd op facebook ofzo?

D3 Profile D3 XP Ladder

• RoadRunnerRik
Of het werkt met 120watt kan ik niet testen gezien mijn oplader niet verder gaat dan 67watt. Volgens de specs van Xiaomi zou de 120watt wel haalbaar moeten zijn.

• ovaal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-09 10:02

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

chang schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:59:
[...]

Mag ik vragen hoe je ervaring is met CubeACR?
Vragen staat altijd vrij ;)
Tot nu toe ben ik voor wat betreft het opnemen redelijk tevreden. Opnamekwaliteit is redelijk en de gesprekken worden automatisch opgenomen.
Hoe het zit met veiligheid en delen van informatie durf ik niet te zeggen, daar heb ik nog niet naar gekeken. Vroeger gebruikte ik de ingebouwde opname functie van Xiaomi en ik heb hier nog niet verder gekeken.
Ik merkte net wel dat de tijdinstellingen niet goed zijn, alsof ik midden in de nacht aan het bellen ben. Zal wel ergens ingesteld moeten worden.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mijn Mi 11 is eindelijk vrij gegeven door de Douane, nu kijken hoe lang DHL erover doet om hem hier te krijgen.

DHL is vlot, als het goed is komt hij vandaag binnen *O*

[Voor 21% gewijzigd door Mad-Matt op 08-09-2021 08:53]

D3 Profile D3 XP Ladder

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Telefoon is binnen, super vet ding!

Bezig om hem te unlocken, maar als ik hem met de pc verbind in fastboot mode ziet hij hem niet. Enig idee wat ik verkeerd doe? (met de originele kabel?)

[Voor 7% gewijzigd door Mad-Matt op 08-09-2021 17:11]

D3 Profile D3 XP Ladder

• RoadRunnerRik
Vermoed dat er bij je drivers nog iets niet helemaal lekker zit. Heb je de onderstaande post van KaiseRRuby al eens doorgenomen?

KaiseRRuby in "[Xiaomi Mi 11] Ervaringen & Discussie"

[Voor 3% gewijzigd door RoadRunnerRik op 08-09-2021 18:52]

• Eleni
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15-09 21:41
Misschien simpelweg bestandsoverdracht in plaats van opladen aanvinken bij usb-verbinding op de telefoon?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RoadRunnerRik schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:52:
Vermoed dat er bij je drivers nog iets niet helemaal lekker zit. Heb je de onderstaande post van KaiseRRuby al eens doorgenomen?

KaiseRRuby in "[Xiaomi Mi 11] Ervaringen & Discussie"
Bedankt!

Ik heb hem zojuist een berichtje gestuurd, via zijn uitleg lukt het nog steeds niet, windows kan de juiste drivers niet vinden (na downloaden van deze https://www.xiaomidrivers...omi-usb-drivers-official/)

D3 Profile D3 XP Ladder

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22:19
Aangezien er geen Mix 4 topic is plaats ik het even hier, mits het geen probleem is. Onlangs besteld bij Giztop en zij verzenden met Yunexpress nooit van gehoord maar lees redelijk positieve verhalen! Ben dus benieuwd :)

Gisteren trouwens besteld rond 2330. En vandaag al verzonden en al op sorteercentrum. Niet verwacht :) normaal.blijft het altijd wel ff haken op information received.

Sep 9, 2021 11:11
YunExpress
Shipment information received
Sep 9, 2021 19:00
YunExpress
Arrived at Sort Facility
SHENZHEN

[Voor 40% gewijzigd door Pukson op 09-09-2021 13:06]

Add me op Stadia: Gloogle

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Verwacht dat het ook zo'n 2 weken duurt, zo te lezen is dat bij iedereen zo. (Bij mij ook op de kop af 2 weken)

D3 Profile D3 XP Ladder

• Pukson
Mad-Matt schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:30:
Verwacht dat het ook zo'n 2 weken duurt, zo te lezen is dat bij iedereen zo. (Bij mij ook op de kop af 2 weken)
Had jij ook hen als courier of Yanwen?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Pukson schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:26:
[...]

Had jij ook hen als courier of Yanwen?
Yanwen.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik loop vast met het unlocken van mij 11 Ultra.
Windows herkent hem als ik hem regulier aankoppel, maar als ik hem in fastboot mode aan de pc hang herkent hij hem ineens niet meer en ook de drivers die ik gedownload heb (en de goede moeten zijn) herkent hij niet.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gelukt!

Ik kreeg het met geen mogelijkheid voor elkaar en toen vond ik deze video.
Dit heeft geholpen!
YouTube: How to fix Fastboot Driver issue for Xiaomi Mi 11 Ultra or any Xiaom...

Nu moet ik 144 uur wachten voordat hij unlocked is. Ben benieuwd.

D3 Profile D3 XP Ladder

• FSXnoob
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11-09 14:07
Hier ook een 11 Ultra klant sinds day1, niks te klagen verder :)
Alleen hoe in godsnaam verbind ik de telefoon met mijn laptop? Ik krijg nu steeds een usb device niet herkend op windows 10. Met me oude samsungs werden ze direct herkend en kon ik zo er in.

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

Mijn vriendin en ik hebben beide een Mi 11 Lite 5G.

Als ik mijn polaroid zonnebril op heb dan zie ik op haar telefoon het "bekende" fenomeen dat het scherm bij een bepaalde hoek helemaal zwart wordt. Haaks hierop is de telefoon prima te lezen. Hetzelfde als zonder bril. Prima dus.

Op mijn telefoon is met de zonnebril op het scherm eigenlijk niet te lezen. In alle hoeken is er een glanzende schittering en regenboog effect. Ik moet de bril dan echt afzetten wil ik het scherm goed kunnen zien.

De instellingen van het scherm zijn voor zover ik kan zien identiek. Enig idee waardoor dit verschil wordt veroorzaakt?

Edit:
Het scherm van de telefoon van mijn vriendin wordt ook "blauwer" als je er schuin tegenaan kijkt. Mijn scherm blijft gelijk van kleur.

[Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 11-09-2021 20:07]

👉🏻 Blog 👈🏻

• malinwa001
  • Laatst online: 23:43
Mad-Matt schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:31:
Gelukt!

Ik kreeg het met geen mogelijkheid voor elkaar en toen vond ik deze video.
Dit heeft geholpen!
YouTube: How to fix Fastboot Driver issue for Xiaomi Mi 11 Ultra or any Xiaom...

Nu moet ik 144 uur wachten voordat hij unlocked is. Ben benieuwd.
Mijn 168u zijn ook gestart. youtubefilmkes zijn zeer handig, had anders vast gezeten aan de chineese tekens :D

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

malinwa001 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:45:
[...]
Mijn 168u zijn ook gestart. youtubefilmkes zijn zeer handig, had anders vast gezeten aan de chineese tekens :D
Idd, dan had ik echt niet blij geweest. Best bijzondere reclames krijgen ze daar in China.
Snap er niets van, maar de foto's erbij zijn nogal apart...

D3 Profile D3 XP Ladder

• RoadRunnerRik
RoadRunnerRik schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:14:
Of het werkt met 120watt kan ik niet testen gezien mijn oplader niet verder gaat dan 67watt. Volgens de specs van Xiaomi zou de 120watt wel haalbaar moeten zijn.
Voor de geïnteresseerden welke nog opzoek zijn naar extra originele usb Xiaomi 120watt fast charge / data kabel:
https://tradingshenzhen.c...rging-cable-120-w-support

Via EU warenhuis ca 14 euro de stuk en via China ca 6.50 euro.

Usb kabels van AliExpress kan je links laten liggen. Diverse soorten / merken getest van goedkoop tot een 15 euro de kabel. Ze waren het allemaal net niet.

• Pukson
Pukson schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:00:
Aangezien er geen Mix 4 topic is plaats ik het even hier, mits het geen probleem is. Onlangs besteld bij Giztop en zij verzenden met Yunexpress nooit van gehoord maar lees redelijk positieve verhalen! Ben dus benieuwd :)

Gisteren trouwens besteld rond 2330. En vandaag al verzonden en al op sorteercentrum. Niet verwacht :) normaal.blijft het altijd wel ff haken op information received.

Sep 9, 2021 11:11
YunExpress
Shipment information received
Sep 9, 2021 19:00
YunExpress
Arrived at Sort Facility
SHENZHEN
De mijne staat sinds 10 sept op Arrive at international airport to abroad. Ben benieuwd wanneer die nou eens op departed gaat

• Schumi_wk
Heeft bij mij 5 dagen geduurd tegen dat het veranderde, ook rekening mee houden dat 17track toch met een halve tot een volle dag vertraging de wijzigingen doorgeeft.

[Voor 3% gewijzigd door Schumi_wk op 14-09-2021 20:14]

• Dionysiou
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21-09 00:39
Ik heb mijn Mi11i gisteren opgehaald voor een scherpe prijs icm de € 200 cashback. Even een vraag, ik kan de optie voor 'smart lock' niet vinden. Onder het menu 'wachtwoorden en beveiliging' kan ik de optie niet vinden. Heeft iemand een idee?

Dit bedoel ik dus:

• Pukson
Pukson schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:24:
[...]

De mijne staat sinds 10 sept op Arrive at international airport to abroad. Ben benieuwd wanneer die nou eens op departed gaat
Ineens update. Was blijkbaar de 12de al departed en sinds deze ochtend hier ergens op een vliegveld

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nog 20 uur en dan is m'n Mi11 unlocked. Morgen eindelijk de EUrom erop en knallen met dat ding :)

D3 Profile D3 XP Ladder

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

Kleine vraag.

Is het mogelijk om met US taal nog wel de datum in NL formaat te krijgen dus 15 Sep i.p.v. Sep 15.
Ik krijg het op de Mi 11 Lite niet voor elkaar.
Kan mij niet herinneren dat dit op andere telefoons ooit een probleem was...

👉🏻 Blog 👈🏻

• Pukson
In de Chinese uitvoering van de Mi 11 serie, werkt daar Google contact sync of moet ik daarvoor iets downloaden of een installer?

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:59
Ik wil voor dit jaar eens meedoen met een Fisc Free regeling op mijn werk. Zo kan ik een aantal overuren inleveren voor een bon van Belsimpel van 400 euro. Ik verwacht dat mijn oude Mi 9T pro nog zo'n 100 euro opbrengt.
Ik keek naar de Mi 11, maar zie nu ook de Mi 11i en de aangekondigde Mi 11T (pro).
De Mi 11i 256GB kost nu €648,- en je krijgt €200,- cashback terug. Dat is een mooie deal. Maar ik zie door de bomen het bos even niet meer.

Ik vind snelladen niet zo belangrijk. Een goede camera is wel belangrijker (alhoewel ik ook wel redelijk tevreden ben over de camera van mijn 9T Pro).
Volgens mij is de cashbackdeal voor de Mi 11i toch wel dat de Mi 11i de beste prijs/kwaliteitverhouding heeft. Of kan ik toch beter voor een Mi 11 gaan, wat vinden jullie?

• Jotyjo
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 01:08
Binnetie schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:06:
Ik wil voor dit jaar eens meedoen met een Fisc Free regeling op mijn werk. Zo kan ik een aantal overuren inleveren voor een bon van Belsimpel van 400 euro. Ik verwacht dat mijn oude Mi 9T pro nog zo'n 100 euro opbrengt.
Ik keek naar de Mi 11, maar zie nu ook de Mi 11i en de aangekondigde Mi 11T (pro).
De Mi 11i 256GB kost nu €648,- en je krijgt €200,- cashback terug. Dat is een mooie deal. Maar ik zie door de bomen het bos even niet meer.

Ik vind snelladen niet zo belangrijk. Een goede camera is wel belangrijker (alhoewel ik ook wel redelijk tevreden ben over de camera van mijn 9T Pro).
Volgens mij is de cashbackdeal voor de Mi 11i toch wel dat de Mi 11i de beste prijs/kwaliteitverhouding heeft. Of kan ik toch beter voor een Mi 11 gaan, wat vinden jullie?
De Xiaomi Mi 11 heeft betere camera's, betere speakers en een beter scherm dan de Mi 11i. Daarnaast heeft de Mi 11 is in-screen finger print reader en een curved scherm. De Mi 11i heeft natuurlijk een finger print reader aan de zijkant, die sneller is dan de finger print reader van de Mi 11. Het zijn beide erg goede telefoons. De Mi 11i heeft nog steeds een goed scherm en goede camera's

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Pukson schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:48:
In de Chinese uitvoering van de Mi 11 serie, werkt daar Google contact sync of moet ik daarvoor iets downloaden of een installer?
Durf ik niet te zeggen, maar weinig apps van Google werken. Het meest verstandige is om hem een EU-rom te installeren, dan ben je van alle Chinese spul af.

Ik kan dit vanmiddag doen en ben bezig om een korte how to te maken met links naar videos op youtube.

D3 Profile D3 XP Ladder

• zuukie
  • Laatst online: 17:58
Goedemorgen, ff een vraag 🤔Iemand een idee wat de beste gcam voor de Xiaomi Mi 11 is? Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

• Pukson
Mad-Matt schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:51:
[...]

Durf ik niet te zeggen, maar weinig apps van Google werken. Het meest verstandige is om hem een EU-rom te installeren, dan ben je van alle Chinese spul af.

Ik kan dit vanmiddag doen en ben bezig om een korte how to te maken met links naar videos op youtube.
True, gaat er ook op vanaf het moment dat de bootloader unlocked is :). Las zojuist wel dat Mix4 GMS framework geïnstalleerd is en dat het een kwestie is van de Play Store activeren. Ach we gaan het zien.

Nu maar eens hopen dat de status van Arrived at destination airport verspringt naar Customs clearance en dat DHL het pakket in handen heeft.

Hopelijk blijft die daar niet te lang. :)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nou mannen, na wat zweet en stress is het gelukt. De Ultra draait nu op de EU-rom en fijn om geen chinees meer te zien en de reguliere apps weer te kunnen gebruiken.

(Enige wat nog niet lukt is m'n data overzetten van S10 naar de Ultra)

Dit loopt inmiddels ook, Smart Switch van Samsung had er geen zin in, maar Mi Mover draait nu.

[Voor 18% gewijzigd door Mad-Matt op 16-09-2021 13:41]

D3 Profile D3 XP Ladder

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Klein probleempje, ik krijg Google Chrome niet geinstalleerd, ik kan hem wel aanklikken en downloaden doen in de Playstore, maar er gebeurd niets.

D3 Profile D3 XP Ladder

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:20
zuukie schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:19:
Goedemorgen, ff een vraag 🤔Iemand een idee wat de beste gcam voor de Xiaomi Mi 11 is? Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
zou een andere app nu echt andere fotos leveren dan de standaard app?

• Da_Vinz
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17-09 09:04
Mad-Matt schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:08:
Klein probleempje, ik krijg Google Chrome niet geinstalleerd, ik kan hem wel aanklikken en downloaden doen in de Playstore, maar er gebeurd niets.
Herkenbaar, ik pak dan Google Chrome BETA of Brave (is een soort Chrome, maar dan met advertentie blocker erin)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Da_Vinz schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:38:
[...]

Herkenbaar, ik pak dan Google Chrome BETA of Brave (is een soort Chrome, maar dan met advertentie blocker erin)
Thanks, dit werkt.

[Voor 19% gewijzigd door Mad-Matt op 16-09-2021 14:48]

D3 Profile D3 XP Ladder

• Da_Vinz
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17-09 09:04
Mad-Matt schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:46:
[...]

Thanks, dit werkt.

Volgende probleem, mijn Coronacheck herkent de DigiD app niet, dus kan niet verder met de vaccinatiebewijzen toevoegen
Mmmm... dat werkt bij mij wel prima...

@Mad-Matt je opmerking is nu weg... dus opgelost ?

[Voor 8% gewijzigd door Da_Vinz op 16-09-2021 15:14]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Da_Vinz schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:14:
[...]

Mmmm... dat werkt bij mij wel prima...

@Mad-Matt je opmerking is nu weg... dus opgelost ?
Ja, er was geen ondersteuning in de standaard browser, na installeren van Brave was het ineens opgelost.
(Dus maar gelijk even de opmerking weggehaald, dacht niet dat iemand het had gezien)

D3 Profile D3 XP Ladder

• RoadRunnerRik
Da_Vinz schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:38:
[...]

Herkenbaar, hier zelfde situatie meegemaakt. Een week later lukte het ineens wel om de normale Chrome te installeren waarna de Beta weer verwijderd is.

• Schumi_wk
Jammer dat er bij de EU rom nog altijd redelijk wat rommel van Xiaomi opstaat, heb toch nog een 15-tal dingen verwijderd. Dit kan maar de batterij ten goede komen.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Schumi_wk schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:52:
Jammer dat er bij de EU rom nog altijd redelijk wat rommel van Xiaomi opstaat, heb toch nog een 15-tal dingen verwijderd. Dit kan maar de batterij ten goede komen.
Oh netjes, hoe heb je dat gedaan?

D3 Profile D3 XP Ladder

• Pukson
Voor degene die YunExpress hadden, hoelang bleef het bij jullie op arrived at destination airport staan?

Nummer: YT2125221
Land: China -> Nederland
Bestemming:

Oorsprong:
2021-09-15 07:47 Arrived at AIRPORT of Destination
2021-09-13 12:18 Departed from AIRPORT of Origin
2021-09-12 19:15 CHINA, Arrive at international airport to abroad
2021-09-12 10:15 SHENZHEN, Departed Facility In processing center
2021-09-12 06:13 Departed Facility in SHENZHEN
2021-09-09 19:00 Arrived at Sort Facility SHENZHEN
2021-09-09 11:11 Shipment information received