Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Hackus schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:39:
ga geen geld uitgeven aan meters, je leverancier is te duur. Wil je gas besparen, ga dan minder lang douchen, en pak niet voor elke scheet heet water. Warm water tappen duurt lang voor je echt warm water krijgt, en dat verstookt wel gas.telkens als je de warm waterkraan open draait. Je zegt nog tot Jan. vast te zitten aan je leverancier, ga alvast eens kijken wat je elders kwijt bent (had ik al gepost dacht ik) E20,- uitgeven om E20,- elektra te besparen bespaart dus niets ;)

het gaat om de prijs per kWh, en m3 gas, niet je voorschot.(dat kun je zelf weer hoger of lager zetten)
met de kans op bijbetalen, of geld terugkrijgen
Waarom zou je geen €20,- uitgeven om in je eerste jaar €20,- te besparen? Daarna is het winst en ik denk dat meten, weten is. Daarnaast je sluipverbruik terugdringen al dan niet geautomatiseerd kan zeker lonen. En waarom zou je wel onnodig electra verbruiken als het niet nodig is.

Bij mij thuis schommelt het in de nacht tussen 40-60Watt. Lager lukt me niet. Ik weet dat het bij bv buren/vrienden/kennissen veel hoger ligt. En er is niemand die het in de nacht actief gebruikt. Gewoon zonde.

Wel eens dat je goed naar je energieleverancier moet kijken qua prijzen en neem een jaarcontract die je afneemt op je verbruik. Voorschot zegt niks. Energieleveranciers spelen graag voor bank en met bv een P1 meter weet je wat je afneemt en kan je je contract/voorschot op afstemmen.

[ Voor 10% gewijzigd door stuffer op 08-08-2021 16:56 ]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

stuffer schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:53:
[...]

Waarom zou je geen €20,- uitgeven om in je eerste jaar €20,- te besparen? Daarna is het winst en ik denk dat meten, weten is. Daarnaast je sluipverbruik terugdringen al dan niet geautomatiseerd kan zeker lonen. En waarom zou je wel onnodig electra verbruiken als het niet nodig is.

Bij mij thuis schommelt het in de nacht tussen 40-60Watt. Lager lukt me niet. Ik weet dat het bij bv buren/vrienden/kennissen veel hoger ligt. En er is niemand die het in de nacht actief gebruikt. Gewoon zonde.
Elektra is niet zo duur als gas, en als je leverancier teveel vraagt.....

Zijn verbruik is niet extreem, alleen moet hij teveel betalen voor het geleverde

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Hackus schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:55:
[...]

Elektra is niet zo duur als gas, en als je leverancier teveel vraagt.....

Zijn verbruik is niet extreem, alleen moet hij teveel betalen voor het geleverde
Zie m'n edit.

Dan kan er dus dubbel bespaart worden.

[ Voor 6% gewijzigd door stuffer op 08-08-2021 16:57 ]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 17:40
HollowGamer schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:04:
***members only***

Dat is een flink bedrag. :|

Ik ga maar eens een slimme meter kopen, al is het gasverbruik ook meer geweest omdat iemand de verwarming verkeerd had aangesloten (hij lekte ook als hij was dichtgedraaid). Heeft dat zin om dit ergens terug te vragen, bijvoorbeeld aan de verhuurder (die dat weer verhaald) of is dat eigen risico?

Mijn NAS ga ik zuiniger maken, maar weet niet of bijvoorbeeld het gaan van een 400W (gold) => 300W (gold) PSU enorm veel verschil maakt? Misschien moet ik maar helemaal overstappen naar iets als Synology? Mijn desktop staat vrijwel ook de hele dag aan - terwijl ik daar vrijwel nooit meer op game.

Weten jullie goede slimme meters? Ik wil op diverse plekken gaan controleren. Als het goed is heb ik nog één meter (~12 jaar oud), maar weet niet of de meest recente modellen beter zijn?

Mijn termijnbedrag was wel vrij laag, misschien moet ik deze ook standaard maar verhogen?

Alvast bedankt.
Je NAS is een PC als ik het goed begrijp.
En deze heb je indien mogelijk 24/7 aaan staan.
Je zou er eens een WATT/UUR meter tussen moeten zetten om te zien wat ie nou echt verbruikt in 24 uur.
Een voeding van 1000 WATT, betekend namelijk niet automatisch dat ie 1000 WATT verbruikt.
Zelfde voor 450W of 300W voeding.

Ander ding wat je goed in je achterhoofd moet houden.

1WATT aan stroomverbruik, 24 maal 7 en dat 365 dagen in het hele jaar, kost je ongeveer 2 Euro.
Dus een gloeilamp van 60W een heel jaar laten branden, kost je dan 120 Euro gemiddeld.

Ik heb zelf ooit een PC als NAS gehad, die IDLE (opgestart en alle services zijn geladen en doet verder niks) 118W verbruikte.
Op jaarbasis bij continue aan is dat 236 Euro.
Ik heb toen een Synology DS411J gekocht met 4x2TB disken voor 600-700 euro.
PC NAS uitgezet en volgens mijn berekening zou ik deze nieuwe NAS met een jaartje of 3-4 helemaal terug hebben verdiend.

Zo zou je naar al jouw apparaten moeten kijken.
Met zo'n Watt meter ertussen.
Je krijgt dan een goed beeld, van wat al je apparaten verbruiken en waar je de meeste winst uit haalt.

Andere inzicht die ik toen heb gekregen was:

Mijn TV hoek met versterker, speakers, Xbox, TV ontvanger, en nog wat apparaten verbruikte toen 60W in standby.
Ik heb er toen een Klik Aan, Klik Uit tussen gezet.
(Idee was... Je slaapt 8 uur, je werkt 8 uur, dus die hoek hoeft maximaal 8 uur aan te staan.)
Zo bespaarde ik 60W aan standby sluipverbruik ; niet 24/7, maar 16/7/365.
Dat soort zaken verdien je snel terug.

En al je lampen gewoon vervangen door LED lampen.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik kom er net achter dat mijn RGBW LED strip 20-25W gebruikt, in idle vrijwel niets. Is dat normaal?

Mijn PC zit op 120W in idle, maar dat komt denk ik ook door het scherm. Speakers gebruiken 5-10W in idle.
Al deze apparaten zitten aan een aan/uit schakelaar, het scheelt als ik daar in de avond een knop op zou zetten, maar dat LED zoveel was verbaasd mij enorm. :/

Beetje jammer ook, in deze hoek is het ook vrij donker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:40
HollowGamer schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:15:
Ik kom er net achter dat mijn RGBW LED strip 20-25W gebruikt, in idle vrijwel niets. Is dat normaal?

Mijn PC zit op 120W in idle, maar dat komt denk ik ook door het scherm. Speakers gebruiken 5-10W in idle.
Al deze apparaten zitten aan een aan/uit schakelaar, het scheelt als ik daar in de avond een knop op zou zetten, maar dat LED zoveel was verbaasd mij enorm. :/

Ja dat is normaal. Ledstrips verbruiken een hoop stroom. Ook niet gek, want in een meter gaan een hoop van die felle leds. Maar mensen denken, het is LED dus energiezuinig. Het is efficiënter om een 10W led lamp aan te zetten.
Ledstrips zie ik vooral als decoratie/sfeerverlichting en niet als primaire lichtbron. Tenzij het een bewuste keuze is natuurlijk, maar dan weet je dat je extra betaald voor de looks van een goed geplaatste ledstrip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
chrisborst schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:44:
[...]

Ja dat is normaal. Ledstrips verbruiken een hoop stroom. Ook niet gek, want in een meter gaan een hoop van die felle leds. Maar mensen denken, het is LED dus energiezuinig. Het is efficiënter om een 10W led lamp aan te zetten.
Ledstrips zie ik vooral als decoratie/sfeerverlichting en niet als primaire lichtbron. Tenzij het een bewuste keuze is natuurlijk, maar dan weet je dat je extra betaald voor de looks van een goed geplaatste ledstrip.
Tel mij maar bij die mensen. :9
Ik dacht echt goed bezig te zijn en flink te besparen op mijn energie.

Dan is wellicht het toch beter om te kijken naar één LED lamp als vervanger.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat denk je in kWh, en geld te gaan besparen door dit evt. aan te passen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37

Is het dan niet veel logischer om je PC en scherm gewoon echt uit te zetten in plaats van op idle te laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een stekkerdoos met schakelaar kost 3,50 bij Action en heeft helemaal geen standbyverbruik.

Je kan nog veel besparen als je echt wil :) Ik heb ook een ledstrip achter mijn tv maar doe doe die wel bewust aan (meestal staat die uit).

Je kan ook een 5Watt lampje gebruiken om de donkere hoek te verlichten (en als je er niet bent is ook dat niet nodig) en de ledstrip bewaren voor als je een film gaat kijken en het iets vind toevoegen.

[ Voor 58% gewijzigd door Marzman op 18-08-2021 07:12 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Marzman schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 07:07:
[...]

Een stekkerdoos met schakelaar kost 3,50 bij Action en heeft helemaal geen standbyverbruik.
Ik kan trouwens nergens terugvinden wat het sluipverbruik van een draadloze schakelaar is. Ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Rubbergrover1 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 07:29:
[...]

Ik kan trouwens nergens terugvinden wat het sluipverbruik van een draadloze schakelaar is. Ben ik wel benieuwd naar.
Dat zal ook niet voor elke schakelaar hetzelfde zijn denk ik.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
[...]

Dan heeft je Google Fu je even in de steek gelaten. :+
https://myintelligenthous...use-a-lot-of-electricity/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Dank je! Google liet mij inderdaad in de steek, omdat ik bij het zoeken naar (sluip) verbruik en draadloze stekkers alleen resultaten kreeg over hoe deze stekkers het sluipverbruik van andere apparaten verminderen. Niet over het eigen sluipverbruik. En bij de specificaties zie ik het ook nooit staan.

Maar dit verbruik valt dus reuze mee. Vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat valt inderdaad wel mee. Persoonlijk vind ik het echter niet heel nodig. Zigbee lijkt minder dan wifi in verbruik, maar daar moet je dan wel ook nog het verbruik van de hub bij optellen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Die draadloze schakelaars die ik heb gebruiken waarschijnlijk ook minder dan 1 Watt, aangezien ik er een verbruiksmeter tussen heb gehad die geen verbruik aangaf omdat hij minimaal maar 1 Watt aangeeft.
En in de keuken heb ik een LED strip van 6 meter van de action en die verbruikt gemiddeld 10 Watt als ze aan staan.

[ Voor 22% gewijzigd door HereIsTom op 18-08-2021 10:47 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Marzman schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:30:
Dat valt inderdaad wel mee. Persoonlijk vind ik het echter niet heel nodig. Zigbee lijkt minder dan wifi in verbruik, maar daar moet je dan wel ook nog het verbruik van de hub bij optellen.
Ach die is ook verwaarloosbaar. Een Ikea Tradfri hub vereist 5v 1A, Dus wat is 5 watt. Zelf heb ik die lange tijd op een USB 2.0 poort gevoed (5v 0.5A)... En een zoekactie verder vind ik dat die 150mA trekt vanaf de power supply. Dan hebben we het dus over 5v*0,15A=0.75Watt

Maar uiteindelijk is het allemaal gerommel in de marge. Dat hoge verbruik zit hem niet in een paar standby-apparaten die 1 watt gebruiken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:48:
[...]

Wauw, hoe dan? Wij zitten met 2 personen op 3600 kWh.
Ik snap dit ook niet: 2 personen, overal led lampen, zeker geen gamers en ook geen 24/7 nas, maar wel ong. 3600 kwh per jaar. oka; we koken op inductie, maar je moet ergens op koken, anders verbruik je gewoon meer gas. PC e.d. zit op een stekkerblok, uit = uit.
Uiteraard verstoken wassen en droger (en vaatwasser) het nodige. Ik denk dat Phusebox eerder een uitzondering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:33:
[...]

Jacuzzi, droger elke dag aan of extreem onzuinige apparatuur?

Met 2 personen kun je prima rond de 1000kWh (zuinig) of 1500kWh (onzuiniger) uitkomen.
3600kWh voor een 2-persoons huishouden is absurd. Dan moet je het echt gaan zoeken in gekke dingen. Beamer elke avond aan voor een filmpje?
Koken met dubbele oven, inductie etc aan?

Met 3600kWh zou ik mijn gehele huishouden dubbel kunnen uitvoeren (twee OLED's elke avond aan, twee vriezers, twee koelkasten, 4 desktops aan, twee maaltijden bereiden elke avond) en dan nog zou ik het verbruik niet halen. 8)7
Echt niet ... 1500 kwh .. was het maar waar. Ik heb geen beamer, een enkele oven .. wel een inductie kookplaat, maar je moet toch koken ?
1 vriezer, 1 koelvries combi, tsja . .2 maaltijden bereiden ? dat doen wij elke dag. Geen idee hoe je aan deze verbruikscijfers komt: ik zou het best willen weten. Maar ik mis wel de vaatwasser, de wasmachine, de droger, de CV pomp, de mechanische ventilatie e.d. Ik denk dat je woonsituatie heel anders is dan de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:59:
[...]

Ik snap dit ook niet: 2 personen, overal led lampen, zeker geen gamers en ook geen 24/7 nas, maar wel ong. 3600 kwh per jaar. oka; we koken op inductie, maar je moet ergens op koken, anders verbruik je gewoon meer gas. PC e.d. zit op een stekkerblok, uit = uit.
Uiteraard verstoken wassen en droger (en vaatwasser) het nodige. Ik denk dat Phusebox eerder een uitzondering is.
Ik snap niet helemaal wat je nu zegt; je verbruikt ook 3600 kWh of niet? En bedoel je dan dus dat ik een uitzondering ben met dat verbruik, of juist weer niet?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Hier ~3600kwh ook toen we nog met zijn tweeën waren. Maar wel op gas koken. En wel een beamer trouwens.
Gemiddelde voor 2 personen is 2800kwh trouwens.

Schoonvader gebruik 3600kwh ook... met leuk detail dat daar de zonnepanelen met 1400kwh opwekking al vanaf is. Die verbruiken dus 5000kWh.... en doen verder alles op gas. :+ Daar zal ik binnenkort eens kijken wat er zoveel stroom verbruikt :D

Kwa aanbiedingen van je eigen energiemaatschappij: Die cashback betaal je altijd zelf als je blijft. :+
Schoonvader kreeg een nieuwe aanbieding voor stroom en gas. Stroom was heel goedkoop (20ct/kwh, wat nu echt goedkoop is). Voor gas was het echter 1,12 per m3 :+
Maar hij kreeg wel 300 euro cashback, voor een 3 jarig(!) contract.

[ Voor 38% gewijzigd door Waah op 18-08-2021 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
@HollowGamer Zou je eens je tarieven willen opzoeken in de portal van GC?

Want op de publieke tarieven kom ik hier uit: https://www.greenchoice.nl/tarieven/
Stroom: 25,24 eurocent (€ 0,2524 / KWh
Gas: 89,74 eurocent ( € 0,8974) / m3

Dat is echt stevig te noemen -- Dat kost meer dan 150 euro per jaar die extra terug krijgt.
Overstappen zou lonend kunnen zijn (en val dan ajb niet voor z'n cashback verhaal)

Aanvul: Kanonnen, de prijzen zijn echt idioot gestegen...

[ Voor 6% gewijzigd door D_Jeff op 18-08-2021 11:20 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:12:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je nu zegt; je verbruikt ook 3600 kWh of niet? En bedoel je dan dus dat ik een uitzondering ben met dat verbruik, of juist weer niet?
ik verbruik ong. 3600 kwh per jaar En ik denk dat jij een uitzondering bent, omdat ik heel wat apparaten mis, en in je commentaar allemaal apparaten aantref die ik niet heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

D_Jeff schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:15:
@HollowGamer Zou je eens je tarieven willen opzoeken in de portal van GC?

Want op de publieke tarieven kom ik hier uit: https://www.greenchoice.nl/tarieven/
Stroom: 25,24 eurocent (€ 0,2524 / KWh
Gas: 89,74 eurocent ( € 0,8974) / m3

Dat is echt stevig te noemen -- Dat kost meer dan 150 euro per jaar die extra terug krijgt.
Overstappen zou lonend kunnen zijn (en val dan ajb niet voor z'n cashback verhaal)

Aanvul: Kanonnen, de prijzen zijn echt idioot gestegen...
He, he !
Dat roep ik al het hele topic. je kunt wel 100kWh besparen, maar als de kosten van gas het duurst zijn. bespaar je over een jaar aan geld nagenoeg niets. Maar TS zit vast zegt ie tot januari aan Gc

En ja, de prijzen zijn flink gestegen vanaf +- mei.
62ct gas per m3 is nergens meer te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 11:50

Als je LED-strip niet aan staat dan zou je in beginsel alleen te maken moeten hebben met het onbelaste gebruik van de voeding. Normaal is < 0,5 Watt. Wanneer je er een afstandsbediening bij hebt die bijvoorbeeld via WiFi is gekoppeld dan zou het zomaar kunnen dat je een gebruik van 5 Watt registreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 11:50
[...]

De meesten geven het niet op. Dan weet je eigenlijk al dat het mogelijk 1 Watt of meer is. Degenen die het wel opgeven zullen waarschijnlijk < 0,5 Watt of < 0,1 Watt specificeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Nu online
@Hackus Credits gaan in deze ook naar jou.
Het triggerde mij om even naar de tarieven te kijken.

Conclusie:
Wie afgelopen april is overgestapt voor 1 jaar: Zet dit heel snel om in 3 of 5 jaar.

Ik betaal nu :
gem. 22 eurocent per KWh, maar als ik nu kijk wordt dat 26 eurocent per KWh (OUCH)
gem 84 eurocent per m3, maar als ik nu kijk wordt dat 89,5 eurocent per m3 (OUCH)

Prijzen zijn echt hard gestegen.... Waarmee ik dus ook vrees dat @HollowGamer er niet heel veel meer aan kan doen, behalve elke maand vergelijken (3e werkdag van de maand zijn de nieuwe tarieven bekend)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Echt niet ... 1500 kwh .. was het maar waar. Ik heb geen beamer, een enkele oven .. wel een inductie kookplaat, maar je moet toch koken ?
1 vriezer, 1 koelvries combi, tsja . .2 maaltijden bereiden ? dat doen wij elke dag. Geen idee hoe je aan deze verbruikscijfers komt: ik zou het best willen weten. Maar ik mis wel de vaatwasser, de wasmachine, de droger, de CV pomp, de mechanische ventilatie e.d. Ik denk dat je woonsituatie heel anders is dan de mijne.
Denk dat het wel meevalt. Stadswarmte, dus ook een vloerpomp. Ook een vaatwasser, wasmachine, oven, koelkast, vriezer. Inductieplaat. Mechanische ventilatie.

Gaat prima met 1500kWh. Iedere avond de TV aan (55"), de hele werkdag één desktop en een laptop aan.

Zou niet weten wat we missen omdat we op 1500kWh zitten. Fratsen zoals een jacuzzi, of de wasmachine volladen na een dag doen we dan weer niet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

D_Jeff schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:41:

Conclusie:
Wie afgelopen april is overgestapt voor 1 jaar: Zet dit heel snel om in 3 of 5 jaar.

Ik betaal nu :
gem. 22 eurocent per KWh, maar als ik nu kijk wordt dat 26 eurocent per KWH (OUCH)
gem 84 eurocent per m3, maar als ik nu kijk wordt dat 89,5 eurocent per KWH (OUCH)

Prijzen zijn echt hard gestegen.... Waarmee ik dus ook vrees dat @HollowGamer er niet heel veel meer aan kan doen, behalve elke maand vergelijken (3e werkdag van de maand zijn de nieuwe tarieven bekend)
eo evt. voordeel halen uit welkomstvoordeel/premie. wat een aantal leveranciers doet(na 1j op de jaarrekening)
(19ct dal, 20ct normaal elektra en 62ct gas is niet meer helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah

Conclusie:

Ik betaal nu :
gem. 22 eurocent per KWh, maar als ik nu kijk wordt dat 26 eurocent per KWh (OUCH)
gem 84 eurocent per m3, maar als ik nu kijk wordt dat 89,5 eurocent per m3 (OUCH)

kan je achteraf dan nog omzetten naar een langer contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waah schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Nee, dan krijg je nieuwe tarieven. Het had vorig jaar best geloond een contract voor 3 jaar af te sluiten, momenteel zou ik dat niet doen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Marzman schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:57:
[...]

Nee, dan krijg je nieuwe tarieven. Het had vorig jaar best geloond een contract voor 3 jaar af te sluiten, momenteel zou ik dat niet doen :)
Vond het al vreemd :+

Valt me wel op dat, vorig jaar, je voor een 3 jarig-contract méér betaalde dan voor 1 jaar.
Momenteel is dat andersom: Bij een 3 jarig contract betaal je minder voor gas/electra.

Dus de energiebedrijven lijken te verwachten dat dit een tijdelijke stijging is in de kosten... O-)

Ik mag eind september weer. zal prijzig worden.... Maar vooral de gasstijging dan. (22% duurder, electra 19% duurder). Nu toch maar eens werk maken van die lucht/lucht warmtepomp :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Waah schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:51:
[...]
Maar uiteindelijk is het allemaal gerommel in de marge. Dat hoge verbruik zit hem niet in een paar standby-apparaten die 1 watt gebruiken O-)
Maar dan moet je dus wel weten of dat apparaat standby 1 Watt gebruikt of veel meer... Dat was eerst nog niet zo duidelijk. Als dat per draadloze stekker bv 5 of 10 Watt zou zijn geweest, dan zou zo'n stekker niet bepaald besparend werken. Zelfde bij je eigen apparatuur, sommige apparaten verbruiken nauwelijks wat, anderen zien op tientallen Watts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Rubbergrover1 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:01:
[...]

Maar dan moet je dus wel weten of dat apparaat standby 1 Watt gebruikt of veel meer... Dat was eerst nog niet zo duidelijk. Als dat per draadloze stekker bv 5 of 10 Watt zou zijn geweest, dan zou zo'n stekker niet bepaald besparend werken. Zelfde bij je eigen apparatuur, sommige apparaten verbruiken nauwelijks wat, anderen zien op tientallen Watts.
Dat is natuurlijk simpel te meten. Ook zonder continu-slimme meters O-)

Vooral de wasmachine/droger zijn de grootste stroomvreters hier. óók met A+++ -50% apparatuur. 1x minder wassen kun je heel wat apparaten stand-by voor laten staan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Nu online
Waah schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

In April kon ik mijn contract laten omzetten van 3 naar 4 of 5 jaar , met 1% korting op de tarieven - zonder boete.
Achteraf gezien was het wellicht verstandiger geweest om de overstapboete wel te pakken; Maarja - achteraf praten is altijd makkelijk :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah

Conclusie:
Dit leest toch wel heel erg als: "Als je in april bent overgestapt, kan je dit nu nog omzetten snel naar 3 of 5 jarig contract". Vond het al vreemd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Nu online
in sommige gevallen kan het (ben "irritant belmiepje" geweest in m'n studententijd) ; maar wat terecht wordt opgemerkt: Je krijgt dan wel een nieuw contract met een nieuwe looptijd

• biepo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 03:40
Gsync monitor toevallig? Er was onlangs toevallig een video over gedaan. Pure toeval dat ze door hadden dat Gsync meer stroom verbruikt in idle.

Ergens halverwege komen ze erachter.
Jayztwocents

YouTube: Will California Ban Gaming Monitors? Explaining the New Monitor Law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kijk maar eens naar de gasprijzen, die flink aan het stijgen zijn.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hackus schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:53:
Kijk maar eens naar de gasprijzen, die flink aan het stijgen zijn.

Bron
Ik denk dat dit een (over)correctie is op de lage prijzen van afgelopen jaar. Hoop ik toch (dit jaar een nieuwe cv laten zetten :p )

/▌

Pagina: 1 2 3 Laatste