Lekker aan het minen?
Ik lag vannacht eens te denken. Stel nou dat Bitcoin hard crasht en de altcoins gaan daar kort achterna ook naar beneden. Een hoop sell orders zullen worden uitgevoerd, waarschijnlijk naar fiat, en een hoop anderen zullen volgen door hun crypto te verkopen. Hoe zorgt een exchange nou dat ze voldoende hierop in kunnen spelen en dat iedereen z'n Euro's/ Dollars eruit kan halen?
Ik kan me voorstellen met hard crashende coins in combinatie met kleine latency en grote hoeveelheden transacties, dat een exhange best wel eens moeite kan hebben de orders goed af te handelen. Hoe is zoiets vastgelegd dat je toch jouw order uitgevoerd krijgt en je geld eruit kan halen? Is daar regelgeving voor of heeft bijv Bitfavo of Binance daar een document voor? Kon het zo gauw niet vinden maar ik weet ook precies waar ik op moet zoeken.
Ik kan me voorstellen met hard crashende coins in combinatie met kleine latency en grote hoeveelheden transacties, dat een exhange best wel eens moeite kan hebben de orders goed af te handelen. Hoe is zoiets vastgelegd dat je toch jouw order uitgevoerd krijgt en je geld eruit kan halen? Is daar regelgeving voor of heeft bijv Bitfavo of Binance daar een document voor? Kon het zo gauw niet vinden maar ik weet ook precies waar ik op moet zoeken.
Alleen denken als de zon schijnt.theHoff schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:27:
Ik lag vannacht eens te denken. Stel nou dat Bitcoin hard crasht en de altcoins gaan daar kort achterna ook naar beneden. Een hoop sell orders zullen worden uitgevoerd, waarschijnlijk naar fiat, en een hoop anderen zullen volgen door hun crypto te verkopen. Hoe zorgt een exchange nou dat ze voldoende hierop in kunnen spelen en dat iedereen z'n Euro's/ Dollars eruit kan halen?
https://opensea.io/seaart
Voor elke verkoper móet een koper zijn (een exchange is geen broker).theHoff schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:27:
Of doel je specifiek op de foutgevoeligheid bij hoge volatiliteit?
[ Voor 3% gewijzigd door Stokstaart op 15-04-2021 08:32 ]
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Slimme keuze!streamnl schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:15:
@MicroWhale
@Gelukszoekr
@Hou-m-nat
Bedankt voor de reactie.
Ik ga ook niets kopen de komende weken/maanden. Inderdaad eerst alles lezen en mijzelf verdiepen in de materie.
Vandaar ook mijn vragen.
Het is geld wat ik kan “missen” maar het blijft geld.
Wat ik zo kan bedenken:
- Begin gewoon eens met uitvogelen hoe 'traden' in elkaar zit. Jij koopt van iemand die verkoopt. Klinkt simpel, maar kan verwarrend werken.
- Hoe het werkt met fees voor het kopen/verkopen/versturen van crypto (is bij kleine bedragen heel zinvol om weinig transacties te doen!).
- Als je bij Binance zit: Dat je je fees met BNB kan betalen, zodat het gekochte aantal ook daadwerkelijk op je saldo komt te staan.
- Vogel uit wat Stablecoins zijn en hoe die werken. Zoek 10 stablecoins op en zoek uit waar ze bijhoren.
- Bekijk de verschillende ecosystemen binnen crypto (ERC20, TRC20, etc...) Munten kunnen verschillende oorsprong hebben. Dat is belangrijk als je ze in een wallet wilt zetten. Ook het verschil tussen een coin en een token is dan belangrijk.
- zoek goed uit wanneer je moet kopen (niet na een groene candle dus). Je koopt potentie.
- Ga goed na welke crypto je wilt kopen. Altijd veilig: BTC. Daarna iets voorzichtig uit de top 10. Stort je niet op beloften van de andere 8000 coins.
- Vertrouw niemand behalve jezelf, dan slaap je het beste.
- Markt is er een van schaarste: Zoek uit wat de max supply van munten zijn en hoe die in relatie staan met de prijs van die munt. Veel muntjes => lage prijs, weinig muntjes => hoge prijs?
[ Voor 8% gewijzigd door MicroWhale op 15-04-2021 08:33 ]
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
BIj de laatste grote crash ging BTC -40% en de rest -60%. Alle stop-losses gaan af. Heb je die niet, dan ben je te laat om te vekopen. Ik denk dat minstens de helft trade met een BTC-alt paring dus dan heb je nog geen fiat. En als het al naar fiat ging dat ging er een groot deel naar een stablecoin.theHoff schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:27:
Maar los hiervan zijn er geen berichten geweest van liquiditeitsproblemen bij de exchanges. De kans op een grote "crypto-run" wordt ook steeds kleiner hoe meer mensen in deze space zitten. Voor elke verkoper is er wel weer een koper die een kans ziet
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Ik neem aan dat bij een stijging USDT dan ook meegaat?0108daniel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:17:
Als bitcoin vandaag geen roet in het eten ga gooien kan deze ook heel mooi worden.
Het is FIO/BTC.
[Afbeelding]
Raakt keurig de opwaartse steun aan en vervolgd zijn weg naar boven.
Indicatoren op de lagere tijdsframe staan er goed voor.
Heb deze nu even op de dag grafiek gezet om duidelijk de steunpunten te laten zien.
Omdat het op de dag grafiek staat zie je ook duidelijk dat de indicatoren achter lopen.
Wil je liever veilig kopen?
Wacht dan tot de blauwe lijn van de MACD de oranje doorkruist.
Hetzelfde zal dan gebeuren met de CCI indicator.
De blauwe lijn moet dan de rode lijn doorkruisen.
Succes!
Hij heeft igsteren om 20:00 ook al een aardige sprong gehad zag ik
Er is ergens een tabje "favourites" waar je je eigen paren kan neerzetten.THxZ0NE schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:16:
Ik ben een gigantische noob in crypto (niet in de aandelenmarkt) maar toch maar een Binance account geopend. Ik zie telkens een conversie van bv BTC/BNB, BTC naar de Binance munt. Hoe kan ik dit veranderen naar BTC/USB of BTC/EUR. Dat is toch veel logischer? Als BNB ook volatiel is dan kan ik hier echt niets mee qua vastigheid, iemand een wijsheid?
Tnx, found it! vervolgens gewoon onder Fiat markets.knakworst schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:33:
[...]
Er is ergens een tabje "favourites" waar je je eigen paren kan neerzetten.
Ik handel niet in USDT.Jelmer93 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:33:
[...]
Ik neem aan dat bij een stijging USDT dan ook meegaat?
Hij heeft igsteren om 20:00 ook al een aardige sprong gehad zag ik
Tevens is USDT een stablecoin.
[ Voor 5% gewijzigd door 0108daniel op 15-04-2021 08:41 ]
De VTHO raket is vetrokken. wie nog mee wil moet een ladder pakken.
Niet iedereen. Ik ook niet0108daniel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:37:
[...]
Ik handel niet in USDT.
Die ga ik niet achterna hoorhager1 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:40:
Ik bedoelde natuurlijk, Wanneer FIO/BTC stijgt dat FIO/USDT dan meegaat. Ik gebruik USDT omdat ik eerst wat wil oefenen voordat ik BTC handel ga doen0108daniel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:37:
[...]
Ik handel niet in USDT.
Ik vind dat best verwarrend. Als USDT vrij stabiel is is dat toch prettiger? Ik bedoel als BV RXP omhoog gaat, je hebt zelf BTC, BTC gaat omlaag en je verkoopt, dan kun je uiteindelijk toch nog verlies hebben?Jelmer93 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:46:
[...]
Ik bedoelde natuurlijk, Wanneer FIO/BTC stijgt dat FIO/USDT dan meegaat. Ik gebruik USDT omdat ik eerst wat wil oefenen voordat ik BTC handel ga doen
Bij USDT of EUR heb je wat inflatie
Daar ben ik ook benieuwd naar. Dit soort extremen zorgen ervoor dat ik steeds terughoudender wordt met een SL. Met een korte uitschietervan soms zelfs 15 - 20% verdampt m'n winst in 1 keer of leidt dit tot een verlies.enomiss schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:40:
Kan mij iemand uitleggen hoe dit soort uitschieters ontstaan? Iemand die een typefout heeft gemaakt?
Ik zie het regelmatig gebeuren en zet soms extreme orders in de hoop op zo een spike. Zo heb ik nu ETH op 2000 euro gekocht om 8:15.
[Afbeelding]
Mijn vermoeden is dat een whale een flinke order plaatst, waardoor er heel kort een piek onstaat en een hoop limits / stop limits worden getriggered om vervolgens een stuk lager alles terug te kopen.
Ik zie het regelmatig bij meerdere tokens tegelijk, dus zal vast aan een traiding pair gerelateerd zijn.
Btw. Even wat anders.
Wie heeft er hier nog meer FTT?
Met alle aandacht op met name BNB en BTC, merk ik dat hier weinig aandacht voor is.
Maar het is wel een fantastische underdog. Op een paar bescheiden dips na, stijgt deze token al sinds november gestaag, maar toch best stevig.
FTX zou ook doorlopend tokens terugkopen en burnen om dit op peil te houden.
Check even andere netwerken zoals Bitfinex en Binance of dat daar ook het geval is. Waarschijnlijk een bug in de data op een specifieke netwerk waar jij naar kijkt.enomiss schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:40:
Kan mij iemand uitleggen hoe dit soort uitschieters ontstaan? Iemand die een typefout heeft gemaakt?
Ik zie het regelmatig gebeuren en zet soms extreme orders in de hoop op zo een spike. Zo heb ik nu ETH op 2000 euro gekocht om 8:15.
[Afbeelding]
Gebeurt ook af en toe bij sommige data aanbieders bij aandelen.
Dit is eigenlijk gewoon een bijzonder goede tip!enomiss schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:29:
Alleen denken als de zon schijnt.
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Zou niet snel op de VTHO-trein springen, kunt dan beter op de VET-trein springen en gratis VTHO ontvangen in de wallet ofwel in Binance flexible savingshager1 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:40:
Ja dat is waar, ik heb nog geen gebruik gemaakt van Bitvavo aangezien ik al een tijdje niets meer heb gekocht.The Redman schreef op donderdag 15 april 2021 @ 00:26:
[...]
Een broker met een exchange vergelijken is natuurlijk het zoals appels met peren.
P.s. Binance 0.05% als je BNB gebruikt.
Binance heb ik dan weer geen account bij, wel nog 4 andere
Dat is eigenlijk wel waarschijnlijker zijn.Qunix schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:55:
[...]
Check even andere netwerken zoals Bitfinex en Binance of dat daar ook het geval is. Waarschijnlijk een bug in de data op een specifieke netwerk waar jij naar kijkt.
Gebeurt ook af en toe bij sommige data aanbieders bij aandelen.
Maar zou het dan echt een bug zijn, of kan en zou zoiets ook bewust gedaan worden?
Dit vroeg ik me al eens eerder af, omdat dit soort 'bugs'/'disrupties' vaker simultaan plaatsvinden bij verschillende tokens.
Misschien teveel een conspirancy theory, maar hierdoor worden natuurlijk wel een hoop orders getriggerd, wat een behoorlijk bedrag aan fees oplevert. Dat zou een stevig verdienmodel kunnen zijn.
Dan heb je te weinig 2017 hypecoins in je PF zitten,Pelox schreef op donderdag 15 april 2021 @ 07:54:
[...]
Neo is na bnb mijn best presterende munt met een bedroevende 71% de afgelopen maand. Geen enkele munt in mijn pf komt ook maar in de buurt.. ik gooi alles er maar uit denk ik..
De helft begint net een beetje te komen.
De andere helft heeft 300%-1600% gedaan.
Het voelt wel vreemd om crypto te verkopen trouwens

Op Balancer. Ken de exchange zelf niet.Mooody schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:53:
[...]
Waar kunnen we die kopen?
Logo is niet helemaal mijn smaak.
Heel goed punt. Ik was vergeten te vermelden dat naast dat dit potentiële kansen zijn om te kopen, het ook een risico is voor je stop-loss._NooT_ schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:51:
[...]
Daar ben ik ook benieuwd naar. Dit soort extremen zorgen ervoor dat ik steeds terughoudender wordt met een SL. Met een korte uitschietervan soms zelfs 15 - 20% verdampt m'n winst in 1 keer of leidt dit tot een verlies.
Mijn vermoeden is dat een whale een flinke order plaatst, waardoor er heel kort een piek onstaat en een hoop limits / stop limits worden getriggered om vervolgens een stuk lager alles terug te kopen.
Ik zie het regelmatig bij meerdere tokens tegelijk, dus zal vast aan een traiding pair gerelateerd zijn.
Btw. Even wat anders.
Wie heeft er hier nog meer FTT?
Met alle aandacht op met name BNB en BTC, merk ik dat hier weinig aandacht voor is.
Maar het is wel een fantastische underdog. Op een paar bescheiden dips na, stijgt deze token al sinds november gestaag, maar toch best stevig.
FTX zou ook doorlopend tokens terugkopen en burnen om dit op peil te houden.
Hierdoor plaats ik dus ook bijna nooit stop-losses, behalve tijdens een trade waarbij ik deze constant omhoog schuif, samen met de buy order. Zodat ik altijd winst pak.
@Qunix
Dit was bij Bitvavo. Ik heb er nog niet op gelet of het bij Binance of Kraken ook gebeurt. Heb daar nog geen onderscheid in gemaakt in mijn herinneringen.
Maar als dit door een data fout komt vind ik het wel zorgelijk... Een exchange neemt waarschijnlijk geen enkele verantwoordelijkheid...
Ik verwacht een Nickchange naar Taro Jr.0108daniel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 07:55:
[...]
[Afbeelding]
Heeft goed uitgepakt![]()
Gefeliciteerd voor degene die deze hebben meegepakt!
Hoe laat tikt hij deze aan? Dan kan ik daar even rekening mee houdenGelukszoekr schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:14:
Donderdag BTC @72.5k
Helaas, alweer voorbij0108daniel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:17:
Als bitcoin vandaag geen roet in het eten ga gooien kan deze ook heel mooi worden.
Het is FIO/BTC.
[Afbeelding]
Heb deze nu even op de dag grafiek gezet om duidelijk de steunpunten te laten zien.
Omdat het op de dag grafiek staat zie je ook duidelijk dat de indicatoren achter lopen.
Succes!

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
12:15FSC_87 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:10:
[...]
Hoe laat tikt hij deze aan? Dan kan ik daar even rekening mee houden
Maar niet deze donderdag hè. Laat je niks wijsmaken
Dat zijn er tegenwoordig ruim 9000MicroWhale schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:31:
[...]
- Ga goed na welke crypto je wilt kopen. Altijd veilig: BTC. Daarna iets voorzichtig uit de top 10. Stort je niet op beloften van de andere 8000 coins.

Mogge jongens!
Even in navolging van een eerder post; 3 dagen geleden fiat overgemaakt via ideal naar Kucoin om extra KCS bij te kopen, na maximaal 48 uur moet het verwerkt zijn maar nee hoor, payment failed. Contact opgenomen met bankxa oid, een derde partij die betalingen verwerkt en die geven aan dat het van een ander account kwam dan mijn eerste betaling. Euhhh ja nou en?
Ik wou extra KCS kopen omdat ik hoopte op een BNB verhaal maar fuck dat, als die knakentoko niet eens kan zorgen dat een ideal betaling direct, of iig sneller verwerkt is..
Even in navolging van een eerder post; 3 dagen geleden fiat overgemaakt via ideal naar Kucoin om extra KCS bij te kopen, na maximaal 48 uur moet het verwerkt zijn maar nee hoor, payment failed. Contact opgenomen met bankxa oid, een derde partij die betalingen verwerkt en die geven aan dat het van een ander account kwam dan mijn eerste betaling. Euhhh ja nou en?
Ik wou extra KCS kopen omdat ik hoopte op een BNB verhaal maar fuck dat, als die knakentoko niet eens kan zorgen dat een ideal betaling direct, of iig sneller verwerkt is..
Ik heb het enkel over de afgelopen maand heelektriekert schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:08:
[...]
Dan heb je te weinig 2017 hypecoins in je PF zitten,
De helft begint net een beetje te komen.
De andere helft heeft 300%-1600% gedaan.
Het voelt wel vreemd om crypto te verkopen trouwens![]()
Bijna alles in mijn pf is x10 gegaan inmiddels.
Zero.
@_NooT_ @enomiss
Valt mee hoor... Je orders gaan niet af als je onderaan de streep iets geplaatst had. De data is alleen maar visueel. Soms kan het zijn dat data onvolledig binnenkomt door weet ik wat. Staat ook vrijwel zeker in de voorwaarden dat dit kan gebeuren.
Vandaar dat je op andere netwerken moet vergelijken of het ook daar heeft plaatsgevonden. Dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn. Als dat wel zo is, dan is de prijs daadwerkelijk zo laag geweest voor een seconden. Ook dat is dan te verklaren door de bots die snel handelen: YouTube: The Wall Street Code (Marije Meerman, VPRO) (docu hierover door de VPRO op de aandelenmarkt).
Valt mee hoor... Je orders gaan niet af als je onderaan de streep iets geplaatst had. De data is alleen maar visueel. Soms kan het zijn dat data onvolledig binnenkomt door weet ik wat. Staat ook vrijwel zeker in de voorwaarden dat dit kan gebeuren.
Vandaar dat je op andere netwerken moet vergelijken of het ook daar heeft plaatsgevonden. Dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn. Als dat wel zo is, dan is de prijs daadwerkelijk zo laag geweest voor een seconden. Ook dat is dan te verklaren door de bots die snel handelen: YouTube: The Wall Street Code (Marije Meerman, VPRO) (docu hierover door de VPRO op de aandelenmarkt).
Ik zie amper een grote sell wall voor VET, dit kan hopelijk nog wel even doorgaan zo! Steady
[ Voor 13% gewijzigd door keanu_ op 15-04-2021 09:18 ]
Lege orderboeken of gebrek aan liquiditeit. Iemand doet een grote market sell, en de order schiet door de orderboeken. Tot er een arbitrage bot langskomt die het weer recht trekt, of een liquidity partner die het bijsteld.enomiss schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:09:
[...]
Heel goed punt. Ik was vergeten te vermelden dat naast dat dit potentiële kansen zijn om te kopen, het ook een risico is voor je stop-loss.
Hierdoor plaats ik dus ook bijna nooit stop-losses, behalve tijdens een trade waarbij ik deze constant omhoog schuif, samen met de buy order. Zodat ik altijd winst pak.
@Qunix
Dit was bij Bitvavo. Ik heb er nog niet op gelet of het bij Binance of Kraken ook gebeurt. Heb daar nog geen onderscheid in gemaakt in mijn herinneringen.
Maar als dit door een data fout komt vind ik het wel zorgelijk... Een exchange neemt waarschijnlijk geen enkele verantwoordelijkheid...
Ik durf niethager1 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:40:
Moest meteen denken aan de post van @Gelukszoekr een paar dagen terug.streamnl schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:15:
@MicroWhale
@Gelukszoekr
@Hou-m-nat
Bedankt voor de reactie.
Ik ga ook niets kopen de komende weken/maanden. Inderdaad eerst alles lezen en mijzelf verdiepen in de materie.
Vandaar ook mijn vragen.
Het is geld wat ik kan “missen” maar het blijft geld.
(Over de collega die onlangs aan hem vroeg waar hij in moest stappen, waarop Roellie zei: “nu niet meer, nu ben je te laat”)
Als je nu instapt kan je wellicht nog lekker mee stijgen hoor, maar als je nieuw bent herken je waarschijnlijk de bearmarket nog niet of te laat en dan is je winst al verloren.
Mezelf: stapte halverwege 2017 in, (markt zat al ff in de lift)
Hele PF 10x gedaan, toen begin 2018 begon het te zakken waarbij ik dacht: “klein dipje”.
Dat klein dipje werd -40% en voor ik het wist (na een dead cat bounce) ging mijn hele PF -85%.
Gelukkig had ik met mezelf afgesproken om het maar te laten staan en in de jaren erna te DCA-en.
Dat heeft nu toch weer een vakantie opgeleverd

Wat ik wil zeggen is dat je heel erg moet oppassen met crypto. Zodra je die winsten ziet begint hebzucht het overnemen, door emoties ga je fouten maken.
Succes!
Wtf?! Holy moly....sOid schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:11:
[...]
Dat zijn er tegenwoordig ruim 9000Bizar hoeveel meuk er de afgelopen maanden bij is gekomen.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Heb ook KuCoin voor wat shitcoins, beetje aparte exchange. Ik moest ook 2x KYC doen, 1x voor die partij Banxa en 1x voor KuCoin zelf.StevenzeN schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:14:
Mogge jongens!

Holo gaat ook lekker mee met VET. Gelukkig bijna op het punt dat ik er weer wat winst op ga kunnen pakken
Same here. Heb mijn geld daar overigens wel gelijk heen kunnen sturen en ontvangen.Louw Post schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:23:
[...]
Heb ook KuCoin voor wat shitcoins, beetje aparte exchange. Ik moest ook 2x KYC doen, 1x voor die partij Banxa en 1x voor KuCoin zelf.
Had beter jouw probleem kunnen hebben gezien de koerst van KCS afgelopen 5 dagen
5-minute candles is ook een vrij klein tijdframe natuurlijk, ik ben geen trader maar de meeste raden half uur of hoger aan. 5-minute is te choppyenomiss schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:40:
[Afbeelding]
Haha ja same.Louw Post schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:23:
[...]
Heb ook KuCoin voor wat shitcoins, beetje aparte exchange. Ik moest ook 2x KYC doen, 1x voor die partij Banxa en 1x voor KuCoin zelf.
Welke app gebruik je hiervoor? Want ik kan de indicator CCI + EMA by perrito niet vinden.0108daniel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:17:
Het is FIO/BTC.
[Afbeelding]
Succes!
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Minen idd. 6700xt doet het lekkerbrick5492 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:23:
[...]
Lekker aan het minen?Of aan het staken. Moet zelf m'n ETH echt eens op de Ledger zetten...
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dit stukje snap ik niet. Mijn buy order ging dus wel af bij 2000. Dan zou een stop loss bij 2000 toch ook zijn afgegaan?Qunix schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:17:
@_NooT_ @enomiss
Ja klinkt logisch, maar die bots zijn er altijd, dan moet er ook een verklaring zijn dat zo een spike enkel sporadisch gebeurt. Vaak zie je dat een whale dump niet binnen 1 minuut herstelt.wouterwouter2 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:18:
[...]
Lege orderboeken of gebrek aan liquiditeit. Iemand doet een grote market sell, en de order schiet door de orderboeken. Tot er een arbitrage bot langskomt die het weer recht trekt, of een liquidity partner die het bijsteld.
Ik heb bij Binance en Kraken gekeken en daar is deze spike niet te zien, dus het lijkt enkel bij Bitvavo te zijn gebeurd.
Dus het is een van deze 3:
- Een data fout bij Bitvavo.
- Grote sell order in het Bitvavo ETHEUR paar + herstel via bots.
- Sell order met typefout of vanuit liefdadigheid.
Ik ga toch eens vanuit nieuwsgierig bij Bitvavo support deze vraag stellen.
Deze spike zie je ook op de 2u grafiek hoorelektriekert schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:28:
[...]
5-minute candles is ook een vrij klein tijdframe natuurlijk, ik ben geen trader maar de meeste raden half uur of hoger aan. 5-minute is te choppy
[ Voor 198% gewijzigd door enomiss op 15-04-2021 09:44 ]
Lekker!!!Pelox schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:16:
[...]
Ik heb het enkel over de afgelopen maand he![]()
Bijna alles in mijn pf is x10 gegaan inmiddels.
En ik maar denken dat je samen met @Slux onder een brug leeft

BNB staat nu ook al dagen mooi rond de 550$. Ik hoop dat we vandaag de uitbraak naar boven zullen zien. De BNB token burn zou toch ook een dezer dagen zijn?
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Hahaha ja ik heb daar een paar maanden in 2018 gelogeerd.elektriekert schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:38:
[...]
Lekker!!!
En ik maar denken dat je samen met @Slux onder een brug leeft
Zero.
Ik geloof best dat het soms daar onvolledige of vertraagde data komt, maar ik heb al meerdere keren meegemaakt dat een SL hierdoor getriggerd wordt.Qunix schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:17:
@_NooT_ @enomiss
Als die burn gebeurd is volgt er dan historisch een dump? Of heeft dat niet veel effectzwembroek schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:39:
BNB staat nu ook al dagen mooi rond de 550$. Ik hoop dat we vandaag de uitbraak naar boven zullen zien. De BNB token burn zou toch ook een dezer dagen zijn?
De BNB tokenburn heeft historisch geen effect gehad. Naar nu met alle fomo boys gaat het misschen wel een selffulfilling prophecy worden
De prijs gaat normaal gesproken omhoog omdat er na de burn minder tokens in omloop zijn. Dus dan worden de BNB tokens die je bezit meer waard. Of is dit te kort door de bocht???freshprince schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:42:
[...]
Als die burn gebeurd is volgt er dan historisch een dump? Of heeft dat niet veel effect
[ Voor 4% gewijzigd door zwembroek op 15-04-2021 09:45 ]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
BNB token burn heeft 0 effect, deze houdt het ecosysteem stabiel.
Het niet meer periodiek uitvoeren van een token burn zou wél een effect hebben.
Het niet meer periodiek uitvoeren van een token burn zou wél een effect hebben.
Nu krijg ik wel weer een FOMO om dan toch al BNB in mijn pf toe te voegen.
Pfff...
Pfff...
Dit ga ik opslaan en goed uitzoeken wat je bedoeld met enkele regels.MicroWhale schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:31:
[...]
Slimme keuze!
Wat ik zo kan bedenken:
- Begin gewoon eens met uitvogelen hoe 'traden' in elkaar zit. Jij koopt van iemand die verkoopt. Klinkt simpel, maar kan verwarrend werken.
- Hoe het werkt met fees voor het kopen/verkopen/versturen van crypto (is bij kleine bedragen heel zinvol om weinig transacties te doen!).
- Als je bij Binance zit: Dat je je fees met BNB kan betalen, zodat het gekochte aantal ook daadwerkelijk op je saldo komt te staan.
- Vogel uit wat Stablecoins zijn en hoe die werken. Zoek 10 stablecoins op en zoek uit waar ze bijhoren.
- Bekijk de verschillende ecosystemen binnen crypto (ERC20, TRC20, etc...) Munten kunnen verschillende oorsprong hebben. Dat is belangrijk als je ze in een wallet wilt zetten. Ook het verschil tussen een coin en een token is dan belangrijk.
- zoek goed uit wanneer je moet kopen (niet na een groene candle dus). Je koopt potentie.
- Vertrouw niemand behalve jezelf, dan slaap je het beste.
- Markt is er een van schaarste: Zoek uit wat de max supply van munten zijn en hoe die in relatie staan met de prijs van die munt. Veel muntjes => lage prijs, weinig muntjes => hoge prijs?
Thanks.
Ik zie dit hetzelfde als de Staatsloterij. Ik koop 2X per jaar een lot. De kans dat ik win is heel klein, maar het idee (!!!!) dat ik kan winnen... dat maakt voor mij juist zo leuk.elektriekert schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:21:
[...]
Moest meteen denken aan de post van @Gelukszoekr een paar dagen terug.
(Over de collega die onlangs aan hem vroeg waar hij in moest stappen, waarop Roellie zei: “nu niet meer, nu ben je te laat”)
Als je nu instapt kan je wellicht nog lekker mee stijgen hoor, maar als je nieuw bent herken je waarschijnlijk de bearmarket nog niet of te laat en dan is je winst al verloren.
Mezelf: stapte halverwege 2017 in, (markt zat al ff in de lift)
Hele PF 10x gedaan, toen begin 2018 begon het te zakken waarbij ik dacht: “klein dipje”.
Dat klein dipje werd -40% en voor ik het wist (na een dead cat bounce) ging mijn hele PF -85%.
Gelukkig had ik met mezelf afgesproken om het maar te laten staan en in de jaren erna te DCA-en.
Dat heeft nu toch weer een vakantie opgeleverd![]()
Wat ik wil zeggen is dat je heel erg moet oppassen met crypto. Zodra je die winsten ziet begint hebzucht het overnemen, door emoties ga je fouten maken.
Succes!
Wat je eigenlijk moet doen. Maar dat is nogal boring voor nu. Is stoppen met de Staatsloterij, dat geld apart zetten. Wachten op een dikke crash van Bitcoin (wat naar alle waarschijnlijkheid nog zo 9-15 maand zal duren). En daarna shoppen als een malle. Dan, over 3-4 jaar kan je cashen.streamnl schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:54:
[...]
Ik zie dit hetzelfde als de Staatsloterij. Ik koop 2X per jaar een lot. De kans dat ik win is heel klein, maar het idee (!!!!) dat ik kan winnen... dat maakt voor mij juist zo leuk.
Over de afgelopen 10 jaar was dit altijd het winnende scenario
Heel goed,streamnl schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:54:
[...]
Dit ga ik opslaan en goed uitzoeken wat je bedoeld met enkele regels.
Thanks.![]()
[...]
Ik zie dit hetzelfde als de Staatsloterij. Ik koop 2X per jaar een lot. De kans dat ik win is heel klein, maar het idee (!!!!) dat ik kan winnen... dat maakt voor mij juist zo leuk.
Ik denk dat het beste advies voor iemand die niet kan traden is dat je moet gaan inkopen als de hele wereld zegt dat een bepaald aandeel of Crypto naar 0 gaat terwijl de fundamentals heel erg goed zijn.
Ideal via kucoin is klote inderdaad. Ik heb via Binance USDT naar Kucoin gestuurd met 1 USDT fee. Scheelt in ieder geval de KYC en deze ellende.StevenzeN schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:14:
Mogge jongens!
Hmm... Voor de aandelenmarkt werkt het dat market makers je order uitvoeren en zij bepalen dus de prijs en weten het orderboek en doen het handelen. De data wat dan te zien is, hoeft niet precies hetzelfde te zijn. De market makers hebben ook veel snellere verbinding en computers. Ik verwacht dit ook bij bekende crypto's zoals ETH en BTC.enomiss schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:34:
[...]
Dit stukje snap ik niet. Mijn buy order ging dus wel af bij 2000. Dan zou een stop loss bij 2000 toch ook zijn afgegaan?
Ik ben erg benieuwd wat Bitvavo zal zeggen. Please let me know.enomiss schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:34:
[...]
Ja klinkt logisch, maar die bots zijn er altijd, dan moet er ook een verklaring zijn dat zo een spike enkel sporadisch gebeurt. Vaak zie je dat een whale dump niet binnen 1 minuut herstelt.
Ik heb bij Binance en Kraken gekeken en daar is deze spike niet te zien, dus het lijkt enkel bij Bitvavo te zijn gebeurd.
Dus het is een van deze 3:
- Een data fout bij Bitvavo.
- Grote sell order in het Bitvavo ETHEUR paar + herstel via bots.
- Sell order met typefout of vanuit liefdadigheid.
Ik ga toch eens vanuit nieuwsgierig bij Bitvavo support deze vraag stellen.
Vergeet Bitcoin
Safemoon is weer vertrokken!
https://dex.guru/token/0x...2037f31ff0093eeb8c8add8d3
[ Voor 43% gewijzigd door _Gast_ op 15-04-2021 10:04 ]
Niet bij te houden hier... Dit kan beter "Fast-Chat" heten 
Anyhow: Nu een dagje met de 3Commas bot van @Remy!!!! bezig.
Volgens de app moet ik gaan betalen voor de bot als mijn Pro trial is afgelopen, maar dat gaan we straks wel zien.
Heb het aantal active trades van 90 naar 10 terug gezet, want ik kreeg heel veel failed trades ivm insufficient funds (kleine speler he
).
De "Daily Summary Profit" chart is misleidend, want dat is een cumulatieve profit, geen daily profit.
Tot nu toe aan profits:
14-4 - $2.29
15-4 - $1.27
Ik ga er van uit dat dit hoger gaat zijn als er meer trades zijn, maar goed, wie het kleine niet eert, enzo...
Wel een aantal deals nu open die al wat langer staan, dus
Anyhow: Nu een dagje met de 3Commas bot van @Remy!!!! bezig.
Volgens de app moet ik gaan betalen voor de bot als mijn Pro trial is afgelopen, maar dat gaan we straks wel zien.
Heb het aantal active trades van 90 naar 10 terug gezet, want ik kreeg heel veel failed trades ivm insufficient funds (kleine speler he
De "Daily Summary Profit" chart is misleidend, want dat is een cumulatieve profit, geen daily profit.
Tot nu toe aan profits:
14-4 - $2.29
15-4 - $1.27
Ik ga er van uit dat dit hoger gaat zijn als er meer trades zijn, maar goed, wie het kleine niet eert, enzo...
Wel een aantal deals nu open die al wat langer staan, dus
Leuk dat je dat zegt. Mijn DCA/VA spreadsheet vertelt me vandaag voor het eerst dat ik even niks meer in BTC moet stoppen. Spaanond!Gelukszoekr schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:58:
[...]
Wat je eigenlijk moet doen. Maar dat is nogal boring voor nu. Is stoppen met de Staatsloterij, dat geld apart zetten. Wachten op een dikke crash van Bitcoin (wat naar alle waarschijnlijkheid nog zo 9-15 maand zal duren). En daarna shoppen als een malle. Dan, over 3-4 jaar kan je cashen.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
nevermind_Gast_ schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:02:
Vergeet Bitcoin
[ Voor 10% gewijzigd door keepitfrosty op 15-04-2021 10:08 ]
Op basis waarvan? Je inzet van vorige periode is verdubbeld waardoor je het voor deze maand nu niet hoeft te doen oid?resusaapje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:07:
[...]
Leuk dat je dat zegt. Mijn DCA/VA spreadsheet vertelt me vandaag voor het eerst dat ik even niks meer in BTC moet stoppen. Spaanond!
Niet ingestapt. Zag je post(s) te laat maar wederom had je het goed gezien!0108daniel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:17:
Het is FIO/BTC.
[Afbeelding]
Succes!
Chapeau hoor!
Mooi dat je ze blijft delen. Blijft natuurlijk op eigen risico maar zou onderhand al blind instappen op jouw calls.
(Nee jonge lezertjes, dat mag je natuurlijk nooit doen. Altijd DYOR)
Thx iig voor het delen!
Totdat safemoon op .01 staat ga ik er niet meer naar kijken_Gast_ schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:02:
Vergeet Bitcoin
Mooi gister weer wat ingestoken, ben overigens wel benieuwd welke 2 exchanges er binnenkort aangekondigd gaan worden_Gast_ schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:02:
Vergeet Bitcoin
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Bensimpel
Positieve meneer
Ben maar all in op doge gegaan 
Die gaat echt enorm lekker. En volgende week is het 20 april, weed day. Men denkt dat daarom ook de prijs omhoog zal moonen. Het blijft doge he haha.
Die gaat echt enorm lekker. En volgende week is het 20 april, weed day. Men denkt dat daarom ook de prijs omhoog zal moonen. Het blijft doge he haha.
😆 - Denk ook eens om ;)
Welke exchange is op dit moment eigenlijk het makkelijkste/voordeligste voor Safemoon?DutchCrownNL schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:14:
[...]
Mooi gister weer wat ingestoken, ben overigens wel benieuwd welke 2 exchanges er binnenkort aangekondigd gaan worden
Destijds was het alleen mogelijk met Pancake
Zelf dacht ik aan een maand of 6, wat ik al lang vind voor de stijging.Gelukszoekr schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:58:
[...]
Wat je eigenlijk moet doen. Maar dat is nogal boring voor nu. Is stoppen met de Staatsloterij, dat geld apart zetten. Wachten op een dikke crash van Bitcoin (wat naar alle waarschijnlijkheid nog zo 9-15 maand zal duren). En daarna shoppen als een malle. Dan, over 3-4 jaar kan je cashen.
Maar meer is altijd beter, stroomt dan goed naar de alts natuurlijk.
3 maal raak scheepsrecht?0108daniel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:17:
Het is FIO/BTC.
[Afbeelding]
Succes!
Fundamentals 101!Bensimpel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:15:
poewww jij durft! Zou daar mijn vingers nu niet aan willen branden.Bensimpel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:15:
[ Voor 7% gewijzigd door Prutzertje op 15-04-2021 10:19 ]
Risky move all-in op een coin die de laatste 7 dagen +140% heeft gedaanBensimpel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:15:
Is nogal afhankelijk van de waarde van zijn all-inmohaa51 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:20:
[...]
Risky move all-in op een coin die de laatste 7 dagen +140% heeft gedaan
Ik gebruik alleen Pancakeswap, dat is op dit moment de enigste manier dat je coins bijgeschreven krijgt van de transacties, maar ze zijn bezig met hun eigen exchange dus wie weet._Gast_ schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:16:
[...]
Welke exchange is op dit moment eigenlijk het makkelijkste/voordeligste voor Safemoon?
Destijds was het alleen mogelijk met Pancake
Vraagje.. die eth berlin fork van vandaag.. moet je daar nog iets mee met je eth op een ledger bijvoorbeeld?
Zero.
Ja, al je coins doorsturen naar het ETH adres dat ik je in PM zal toesturen...Pelox schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:22:
Vraagje.. die eth berlin fork van vandaag.. moet je daar nog iets mee met je eth op een ledger bijvoorbeeld?
Bensimpel
Positieve meneer
Ik heb alles verkocht, woon nu onder een brug in een tentje, best wel gezellig met zo'n kampvuur.Gelukszoekr schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:21:
[...]
Is nogal afhankelijk van de waarde van zijn all-in
Het is alles of niets.
spoiler:
nah 200 euro erin gezet, er zit nog genoeg potentie in
😆 - Denk ook eens om ;)
If you use an exchange (such as Coinbase, Kraken, or Binance), a web wallet service (such as Metamask, MyCrypto, or MyEtherWallet), a mobile wallet service (such as Coinbase Wallet, Status.im, or Trust Wallet), or a hardware wallet (such as Ledger, Trezor, or KeepKey) you do not need to do anything unless you are informed to take additional steps by your exchange or wallet service.Pelox schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:22:
Ah ok thanks. Ze zijn wel goed bezig zo te horen. Dat belooft wat...DutchCrownNL schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:22:
[...]
Ik gebruik alleen Pancakeswap, dat is op dit moment de enigste manier dat je coins bijgeschreven krijgt van de transacties, maar ze zijn bezig met hun eigen exchange dus wie weet.
Met een naam zoals SAFEMOON kan je gewoon niet slecht bezig zijn_Gast_ schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:25:
[...]
Ah ok thanks. Ze zijn wel goed bezig zo te horen. Dat belooft wat...
Haha dit is op basis van SA, toch? Gisteren van alles gelezen over Sentimental Analysis en dit past er ook onder. Wat een shitshow is het toch met crypto.Bensimpel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:15:
Als dat zo is, trakteer ik op gebak_Animal schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:11:
[...]
Totdat safemoon op .01 staat ga ik er niet meer naar kijken
(gaat dus niet gebeuren)
Stel je eens voor dat die ETH Berlin upgrade fout gaat.
Vraag mij oprecht af wat er dan gebeurd in cryptoland
Zoiets jasOid schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:10:
[...]
Op basis waarvan? Je inzet van vorige periode is verdubbeld waardoor je het voor deze maand nu niet hoeft te doen oid?

Haha, dan trakteer ik op Lambo's want dan sta ik hoog in de Quote 500 denk ikWaah schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:27:
[...]
Als dat zo is, trakteer ik op gebakwant dan ben ik miljonair
(gaat dus niet gebeuren)

Ben blij dat ik mijn inleg er 2x uit heb en die als cakes staat te vermeerderen. Hoop dat Safemoon doorschiet, want deze ga ik wel hodlen to the end denk ik
Was best sceptisch in het begin, zeker omdat er tientallen van dit soort projecten plots online komen, maar SF is vrij transparant in de AMA's en laat ook het team bijv zien. Heb daarom wat meer vertrouwen in SF dan andere projecten._Gast_ schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:25:
[...]
Ah ok thanks. Ze zijn wel goed bezig zo te horen. Dat belooft wat...
Bensimpel
Positieve meneer
Dan gaat eth kapot, maar de rest zal niet meegaan. Misschien even een klein dipje. Eth is geen bitcoin ofzo dat alles mee trekt. BNB, ADA zal dan misschien wel stijgen. Die gaan in tegenovergestelde richting.freshprince schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:29:
😆 - Denk ook eens om ;)
Klopt!freshprince schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:26:
[...]
Met een naam zoals SAFEMOON kan je gewoon niet slecht bezig zijn
Ik ben op het verkeerde moment ingestaptDaWayne schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:30:
[...]
Haha, dan trakteer ik op Lambo's want dan sta ik hoog in de Quote 500 denk ik![]()
Ben blij dat ik mijn inleg er 2x uit heb en die als cakes staat te vermeerderen. Hoop dat Safemoon doorschiet, want deze ga ik wel hodlen to the end denk ik
Maar ach, heb geen haast bij deze. heb hem gehide in mijn wallet
Same here. Je ziet er idd tientallen van voorbij komen. En Safemoon steekt er zeker weten bovenuit!DutchCrownNL schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:30:
[...]
Was best sceptisch in het begin, zeker omdat er tientallen van dit soort projecten plots online komen, maar SF is vrij transparant in de AMA's en laat ook het team bijv zien. Heb daarom wat meer vertrouwen in SF dan andere projecten.
Heeft iemand KSM op zijn Ledger weten te krijgen?
Krijg het maar niet voor elkaar
Krijg het maar niet voor elkaar
Nou ja, er zijn al meerdere updates gedaan en deze update draait ook al een tijdje op de testnets. De meeste (alle?) coins hebben continu dit soort updates.freshprince schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:29:
BNB $10000, Cake $500freshprince schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:29:
Ja? Waarom dan? Volgens mij roep jij de hele dag maar wat._Gast_ schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:33:
[...]
Same here. Je ziet er idd tientallen van voorbij komen. En Safemoon steekt er zeker weten bovenuit!
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!