Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik heb de laatste tijd vaak het probleem dat bepaalde elementen "zwart" blijven. met name mijn asset lijst aan de rechterkant. Ctrl-F5 lost het vaak weer op. Heel vreemd.Palindrome schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:27:
iemand ander problemen met tradingview?
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Lower lows, lower highs tot nu toe. Niet echt bullish.YES schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 07:13:
Daily gewoon geen closes buiten de range, mooie bounce:
[Afbeelding]
Klopt, al liggen de laatste lows dicht bij elkaar. Vond het gezien de dump nog knap/verrassend dat de close binnen de range viel. Veel zal de komende periode afhangen van ontwikkelingen in de wereld met de tarrifs en conflicten denk ik.Mr.Joker schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:06:
[...]
Lower lows, lower highs tot nu toe. Niet echt bullish.
Markten doen uiteindelijk wat markten doen, ongeacht het nieuws. We willen altijd redenen koppelen aan bepaalde prijsbewegingen. Waren het geen tariffs, dan was het wel iets anders wat de markten nu omlaag zou brengen. Vergeet niet dat markten ook vooruit kijken, de prijzen die we nu zien vertellen je eigenlijk wat er op termijn gaat gebeuren..YES schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:08:
[...]
Klopt, al liggen de laatste lows dicht bij elkaar. Vond het gezien de dump nog knap/verrassend dat de close binnen de range viel. Veel zal de komende periode afhangen van ontwikkelingen in de wereld met de tarrifs en conflicten denk ik.
Deze markten zijn vergeleken met voorgaande cycli ook veel heftiger met het opzoeken van liquiditeit en het liquideren van zowel longs en short, ook over veel langere periode (voorgaande cycli waren prijsstijgingen en correcties van kortere duur gedurende het laatste jaar van de bull).
Veel stijgingen omhoog zoals vorige week pretenderen een gevoel van veiligheid te geven aan traders, er wordt liquiditeit opgebouwd in die prijsregionen en een week of twee later worden die posities gewassen.
Denk ergens dat we de previous bull market top (69k'ish) zullen opzoeken.
Deze prijsrange is een beetje niemandsland. Of we sluiten htf boven 84k het liefst of we gaan omlaag en zoeken sub 70k op. Ik zou hier in ieder geval geen longs openen.
Nu we ook meer gekoppeld zijn aan tradFi zullen macro en geopolitiek ook een rol spelen. Dat is helaas hoe het spelletje is.
De meesten hier zullen in alts zitten of willen alts kopen. Dat zou ik pas doen als we BTC.D rond de 67-72% zien. Zolang BTC.D niet hard naar beneden breekt is er gewoon een stuk minder vertrouwen in de algehele crypto markt.
[ Voor 16% gewijzigd door Mr.Joker op 08-04-2025 10:18 ]
Ik snap dit niet helemaal. Markten doen wat ze doen, ongeacht het nieuws? Dat klopt toch niet, markten reageren overduidelijk op nieuws. Ze proberen er ook vooraf op te anticiperen en prijsactie kan wat zeggen over wat de markt verwacht, maar je stelt het hier wel heel extreem voor mijn gevoel.Mr.Joker schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:13:
[...]
Markten doen uiteindelijk wat markten doen, ongeacht het nieuws. We willen altijd redenen koppelen aan bepaalde prijsbewegingen. Waren het geen tariffs, dan was het wel iets anders wat de markten nu omlaag zou brengen. Vergeet niet dat markten ook vooruit kijken, de prijzen die we nu zien vertellen je eigenlijk wat er op termijn gaat gebeuren..
Ik hoop dat je er naast zit, mijn gevoel zegt dat meer mensen hier op BTC gefocust zijn. Ik lees nog maar weinig mensen die echt veel in alts zitten of willen zitten. Zeker na de afgelopen periodeDe meesten hier zullen in alts zitten of willen alts kopen. Dat zou ik pas doen als we BTC.D rond de 67-72% zien. Zolang BTC.D niet hard naar beneden breekt is er gewoon een stuk minder vertrouwen in de algehele crypto markt.
Laat ik het zo stellen, nieuws is niet bepalend voor een trend. BTC zat al in een neerwaartse trend sinds jan/feb. De importheffingen kwamen pas later.YES schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:26:
[...]
Ik snap dit niet helemaal. Markten doen wat ze doen, ongeacht het nieuws? Dat klopt toch niet, markten reageren overduidelijk op nieuws. Ze proberen er ook vooraf op te anticiperen en prijsactie kan wat zeggen over wat de markt verwacht, maar je stelt het hier wel heel extreem voor mijn gevoel.
[...]
Ik hoop dat je er naast zit, mijn gevoel zegt dat meer mensen hier op BTC gefocust zijn. Ik lees nog maar weinig mensen die echt veel in alts zitten of willen zitten. Zeker na de afgelopen periode
Als je 10k in BTC hebt zitten en BTC gaat weer richting 100k, heb je 3k winst. De winsten die er vroeger te maken waren met BTC zijn er niet meer met BTC, dan moet je echt richting de alts. Of je moet heel goed in traden zijn met hefboom, maar dat is voor 98% van de mensen niet weggelegd imo
[ Voor 15% gewijzigd door Mr.Joker op 08-04-2025 12:14 ]
Nieuws en de gevolgen ervan kunnen natuurlijk wel een trend doen doorbreken. Is nu inderdaad niet gebeurd en zal waarschijnlijk ook minder vaak voorkomen inderdaad.Mr.Joker schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:13:
[...]
Laat ik het zo stellen, nieuws is niet bepalend voor een trend. BTC zat al in een neerwaartse trend sinds jan/feb. De importheffingen kwamen pas later.
Maar dat zegt niets over je oorspronkelijke punt, namelijk dat de meesten hier in alts zitten of ze willen kopen. Daarbij, als je 2,5 jaar geleden ingestapt was en de top verkocht had, had je ruim x7 kunnen pakken op BTC. Nu zal vrijwel niemand het zo goed kunnen timen en precies de top verkopen, maar een x5 was niet irreëel geweest. Je vergelijkt nu ook een veel korter tijdsbestek, voor BTC gold in ieder geval tot nu toe ook wel duidelijk dat het rendement vooral over meerdere jaren aantrekkelijker is.Als je 10k in BTC hebt zitten en BTC gaat weer richting 100k, heb je 3k winst. De winsten die er vroeger te maken waren met BTC zijn er niet meer met BTC, dan moet je echt richting de alts. Of je moet heel goed in traden zijn met hefboom, maar dat is voor 98% van de mensen niet weggelegd imo
Alts kunnen harder stijgen in korte tijd, maar als je een beetje verder kijkt dan je neus lang is kom je er ook snel achter dat ze nog veel harder kunnen dalen in korte tijd, dan BTC doorgaans doet.
Ook voor alts geld eigenlijk dat als je er op korte termijn veel mee wilt winnen, je goed moet handelen, verkopen wanneer je target bereikt is en niet voor eeuwig erop blijven zitten.
Ik denk (en hoop) dat de mensen die interesse hebben in crypto en hier meelezen of actief zijn, zich daar terdege van bewust zijn.
Slecht nieuws volgt eigenlijk de downtrend van BTC 😉Mr.Joker schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:13:
[...]
Laat ik het zo stellen, nieuws is niet bepalend voor een trend. BTC zat al in een neerwaartse trend sinds jan/feb. De importheffingen kwamen pas later.
Als je 10k in BTC hebt zitten en BTC gaat weer richting 100k, heb je 3k winst. De winsten die er vroeger te maken waren met BTC zijn er niet meer met BTC, dan moet je echt richting de alts. Of je moet heel goed in traden zijn met hefboom, maar dat is voor 98% van de mensen niet weggelegd imo
'Show me the charts and I'll show you the news'Deman23 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:28:
[...]
Slecht nieuws volgt eigenlijk de downtrend van BTC 😉
:gifsicle():strip_exif()/f/image/9DemOIF4nWghpFg8S2RRCcmo.gif?f=user_large)
De extra tarrifs van Trump richting China zullen nog wel een extra neerwaarts zetje geven.
[ Voor 20% gewijzigd door Palindrome op 08-04-2025 21:09 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik hoop en verwacht een bounce op 70k en heb sell orders geplaatst tussen 85k en 95k. Verkoop dan de resterende 70% die ik nog heb.
Zakken we door de 70k grens heen, staat daar eveneens een sell order. Dat voelt als verliezen, maar is uiteindelijk nog steeds een mooi rendement.
Eens. Denk dat de hoop nu is op een vergelijkbaar scenario met vorige bullrun, toen ook flinke drop na een eerste piek. Maar verwacht nog wel een stevige bounce, relief rally. Rate cuts en money printer on the horizon.JJ1984 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:37:
Het ziet er niet goed uit. Het testen van de 70k grens lijkt er aan te komen. Zakken we door die grens, is deze bull run voorbij. Dat is zo’n belangrijk punt in deze market structure. Als het als support dient, zullen we een alsnog een all time high moeten krijgen. Maar met die bearish divergence in de RSI zal dat een hele opgave zijn en is dat niet waarschijnlijk.
Ik hoop en verwacht een bounce op 70k en heb sell orders geplaatst tussen 85k en 95k. Verkoop dan de resterende 70% die ik nog heb.
Zakken we door de 70k grens heen, staat daar eveneens een sell order. Dat voelt als verliezen, maar is uiteindelijk nog steeds een mooi rendement.
[ Voor 5% gewijzigd door DarkShadow op 09-04-2025 16:21 ]
En nu is de beurs net zo'n pump and dump plek geworden als crypto. Voor het laten weten wat je gaat doen met tarieven even een 10x long plaatsen waarmee je van ieder miljoen gelijk 10 miljoen maakt. Er zijn heel veel mensen heel rijk geworden vandaag. Helaas heeft de beurs in de VS nu wel ieder beetje vertrouwen dat er nog was verloren. En natuurlijk komen er geen gevolgen voor de manipulatie.Palindrome schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:50:
Pfff Trump...
/f/image/W773Z2NKK9hk8GREiPPStsaZ.png?f=fotoalbum_large)
Structuur is overigens nog steeds intact, downtrend. Trendlijn hangt er boven, volatiliteit neemt toe. Geef het nog even en laat Trump nog een keer iets geks doen en er gaat met nog meer geweld richting gekozen worden denk ik. Als die trendlijn eraan gaat hoop ik wel met zoveel geweld dat het ook een higher high kan neerzetten ipv weer een lower high, want dan zou de trendlijn doorbroken zijn maar de trend zelf nog niet.
Hoewel de redenen nogal twijfelachtig zijn (malle jongen in Amerika die gekke dingen doet), zijn het wel reuze interessante tijden.
Onderaan speelt nog dat orderblock, dus de prijs zou daar weleens interessant kunnen reageren als we opnieuw lager gaan.
Maar eigenlijk is er niet heel veel te plannen, aangezien iemand in het Witte Huis de markten manipuleert. Ik ben nu factor tien voorzichtiger geworden bij mijn aan- en verkopen. Daarom denk ik dat we ook weer zullen rangen, tot er weer iets getweet wordt. De markten wachten af… en BTC doet mee door het institutionele kapitaal.
/f/image/HMXJtT2D6M9qZfqhTcgVcR8B.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door kazzzdafke op 11-04-2025 09:28 ]
Never ever financial advice...
Op de charts vind ik nu de btc/euro koers achterblijven op btc/dollar koers. Hoe spelen jullie hierop in?
Mijn doel is meer sats verzamelen. Vrijwel alle koersen (stocks, crypto en de rest) worden primair in Dollars besproken, geanalyseerd en verhandeld. Dan ga ik daarin mee. Meer volume, meer informatie en door het hogere volume wat mij betreft ook betrouwbaarder te analyseren.Palindrome schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 19:52:
Traden jullie alleen maar in dollars?
Op de charts vind ik nu de btc/euro koers achterblijven op btc/dollar koers. Hoe spelen jullie hierop in?
Reject is vooralsnog niet zo heftig als eerdere pogingen, BTC hangt er nog kort onder. Kans op een nieuwe poging op niet al te lange termijn is wat mij betreft wel aanwezig. Al kan er natuurlijk nog wel een flinke reject komen..
Forcefeed meself : this time is different
Sluiten met een 4h candle of 1d candle boven de 84k is de eerste horde. Als we die nemen kunnen we beginnen hopen op een kentering van deze maandenlange neerwaartse trend.
En dan moet de Trump-dump Xi-pingpong show nog beginnen.
[ Voor 34% gewijzigd door Beug op 12-04-2025 11:59 ]
Trend kan natuurlijk ook doorbroken worden om vervolgens sideways of slowbleedend richting einde zomer te kruipen.Beug schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:53:
Downtrend is al gestart in januari. Binnenkort naderen we mei. Het narratief daar is toch "Sell in may and go away"? Dan zitten we in de summer lull en kijken we naar september, traditioneel dipmaand. Komen we aan in Q4 waar we de top van deze cycle verwachten.
Forcefeed meself : this time is different
Sluiten met een 4h candle of 1d candle boven de 84k is de eerste horde. Als we die nemen kunnen we beginnen hopen op een kentering van deze maandenlange neerwaartse trend.
Jep, die is wat mij betreft het saaiste, maar misschien nog wel het meest waarschijnlijke scenario dat op tafel ligt.YES schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:01:
[...]
Trend kan natuurlijk ook doorbroken worden om vervolgens sideways of slowbleedend richting einde zomer te kruipen.
Kan dus best een hete zomer worden, als BTC wat immuun raakt voor die US toestanden. Hij houdt zich deze periode echt sterk tov de beurzen vind ik, dat is m.i. een goed teken van vertrouwen. Enfin, ik hodl lekker, daar ben ik goed in en zie wel of mij targets dit jaar nog gehaald gaan worden.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Wordt dit eigenlijk wel eens meegenomen inTA? Een soort verschaling van alle MA's o.b.v. DXY? Dan komen belangrijke levels heel anders te liggen namelijk..ScuL schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:55:
Wat belangrijk is om op te letten is de DXY. Dollar is nu onder de 100.... BTC prijs extreem laag in verhouding
Wat mij betreft schept die eerder het klimaat. Ik bekijk ze apart, maar wel met in het achterhoofd de relatie ten opzichte van elkaar.almightyarjen schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:31:
[...]
Wordt dit eigenlijk wel eens meegenomen inTA? Een soort verschaling van alle MA's o.b.v. DXY? Dan komen belangrijke levels heel anders te liggen namelijk..
Maar er zitten hier mensen die daar veel meer verstand van hebben, misschien kunnen zij een ander licht laten schijnen.
Interessante vraag. Ik leer graag bij.
[ Voor 4% gewijzigd door Beug op 12-04-2025 18:50 ]
Er is een CME gap op 84k.YES schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 21:05:
Push it! Dit is wel een hele mooie, duidelijke trendlijn met super nette wicks er precies tegenaan.
[Afbeelding]
Benieuwd wat er gebeurd als ie geraakt wordt. Ik denk dat ik een deel van mijn trade pot dan verkoop, of er moet echt met veel geweld doorheen gebeukt worden.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
/f/image/6tAGs6pUN1e468pcyd48cr2L.png?f=fotoalbum_large)
staat ie wel op log?YES schreef op zondag 13 april 2025 @ 00:01:
Aangetikt, nog niet er door maar ook niet echt teruggevallen. Echt een mooie touch op de Daily zo trouwens, toont duidelijk de relevantie van deze trendlijn. Hopelijk snel irrelevant doordat BTC er dwars doorheen walst
[Afbeelding]
Afgezien daarvan heb ik de daily candle bodies gepakt en zit ie er nu echt wel boven met een close. De wicks pakken is imo niet echt een goede hier
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
/f/image/R8iMighUTl70AbvmceZxTVby.png?f=fotoalbum_large)
Vannacht 86100 en daarmee de onderkant van de bmsb misschien al wel aangetikt als ik de lijn door trek. In dat geval een eerste afwijzing, maar lijkt zich op te maken voor een nieuwe poging.
[ Voor 18% gewijzigd door Beug op 13-04-2025 09:59 ]
heatmap zegt exact 84 idd. lets goBeug schreef op zondag 13 april 2025 @ 09:56:
So far so good. Terugtestje op de 84k en dan de 200dma en bmsb opzoeken?
[Afbeelding]
Vannacht 86100 en daarmee de onderkant van de bmsb misschien al wel aangetikt als ik de lijn door trek. In dat geval een eerste afwijzing, maar lijkt zich op te maken voor een nieuwe poging.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
De Giro heb ik maar mstY staat er niet tussen? MstR wel.VHware schreef op zondag 13 april 2025 @ 10:54:
@el frikandel DeGiro, Interactive Brokers, IG (ig.com) bieden dat aan onder andere.
Msty: https://stockanalysis.com/etf/msty/dividend/
[ Voor 5% gewijzigd door el frikandel op 13-04-2025 11:14 ]
Waar staat PWopen/close voor?kazzzdafke schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:07:
Persoonlijk ben ik precies wat minder bullish dan de meeste hier
Ik zie nog een lange weg te gaan voor we echt bullish kunnen worden..
[Afbeelding]
They who buy the dip, deserves the rip.
Wat mij nu vooral opvalt is dat de long/short ratio in evenwicht is. Durft men geen longs/ shorts meer te openen?
:strip_exif()/f/image/8iekqlgqLg9MJ8JKYbUOD568.jpg?f=fotoalbum_large)
Trust me when I say this is only the beginning.
Staat gewoon op log ja.anti elppa schreef op zondag 13 april 2025 @ 07:41:
[...]
staat ie wel op log?
Afgezien daarvan heb ik de daily candle bodies gepakt en zit ie er nu echt wel boven met een close. De wicks pakken is imo niet echt een goede hier
Ik vind dat de wicks hier zo mooi op de trendlijn vielen dat ik die beter vind passen. Maar sowieso zijn trendlijnen wel verraderlijk omdat je ze dus op 1000 verschillende manieren kan trekken en als dat over een langere tijdsperiode is wordt de marge tussen de ene en de andere trendlijn ook steeds groter.
PW staat voor Previous Week — dus de open en close prijs van de vorige week.
Deze niveaus geven op lagere timeframes (zoals daily of hourly) een goed referentiepunt. Ze helpen om te zien hoe de huidige prijsactie zich verhoudt tot de vorige week. Bevindt de prijs zich erboven of eronder? Reageert ze op die niveaus? Dit kan nuttige inzichten geven over marktstructuur en potentiële support/resistance zones.
Zag dat em ligt verschoven was, wss door te swipen op phone
/f/image/rS0TBS0s0WfMfuzPpy54YJqt.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 71% gewijzigd door kazzzdafke op 13-04-2025 15:17 ]
Heb je nog een update van deze lijnBeug schreef op maandag 14 april 2025 @ 07:24:
[Afbeelding]
Mooie terugtest op 84, de dalende trendlijn.
en aans löpt wa vast
Ik had je al een duimpje gegeven als blijk van waardering.kazzzdafke schreef op zondag 13 april 2025 @ 15:13:
[...]
PW staat voor Previous Week — dus de open en close prijs van de vorige week.
Deze niveaus geven op lagere timeframes (zoals daily of hourly) een goed referentiepunt. Ze helpen om te zien hoe de huidige prijsactie zich verhoudt tot de vorige week. Bevindt de prijs zich erboven of eronder? Reageert ze op die niveaus? Dit kan nuttige inzichten geven over marktstructuur en potentiële support/resistance zones.
Zag dat em ligt verschoven was, wss door te swipen op phone
[Afbeelding]
Maar ik wilde ook nog ff delen hoe relevant de weekly close is gebleken deze week. De daily candle body's zitten er (nagenoeg) allemaal op aan de onderkant. En op de 4h/1h veel interactie deze week.
Thx!
They who buy the dip, deserves the rip.
Volgens mij zijn er twee opties:
- Ofwel staat er iets te gebeuren, vandaag of morgen
- Of we gaan verder in het huidige ‘nieuwe’ kanaal (lichtgrijs)
De bullflag, ik ben daar niet zo een fan van om trades op te enten.
Ik acht nog steeds de kans groter dat we naar beneden gaan, onder andere door de langzame stijging en het afnemende volume.
/f/image/ZuQd6iKYn6edKLpOlcorRHFq.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door kazzzdafke op 17-04-2025 15:47 ]
Eens, denk dat er wel een higher low aan zou kunnen komen. Daily Cycle low over een paar weekjes. Maar met een lower high krijg je een mooi w patroon.kazzzdafke schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:46:
Toch netjes om te zien hoe de VWAP en de trendlijn, samen met de PW en de daily, gerespecteerd blijven.
Ik acht nog steeds de kans groter dat we naar beneden gaan, onder andere door de langzame stijging en het afnemende volume.
[Afbeelding]
Afijn, kan natuurlijk ook gemakkelijk lower low worden en dan een bearish downtrend. Met de huidige omstandigheden is echt bullish zijn moeilijk, desalniettemin is een top zonder ook maar een top signaal (behalve dan de memecoin lancering van trump 😂) ook moeilijk te geloven.
De weekly:
/f/image/cEHCBuyWCJYhgTkTdRcot1eI.png?f=fotoalbum_large)
De monthly, wordt het de onderste of de bovenste optie?
/f/image/alCbf1PGSnp7vYRgRrZyNown.png?f=fotoalbum_large)
En weer eens tijd voor de yearly om het allemaal even in perspectief te plaatsen:
/f/image/LfPUKWQdaNo8wcttYLnI2A8M.png?f=fotoalbum_large)
Nog 2 weken dan is het mei. Als ik nu alles op zwart of rood, of rood of groen moest zetten, dan zou ik zeggen: Richting september de 68k-74k opzoeken, daarna nog even 120-148k neerzetten en dan bearmarket starten. Maar ik heb ondertussen de tradepot voor dit weekend wel weer in BTC zitten, heb SOL bijgekocht en een BTC long lopen... Dus bearish ben ik niet per se, voor dit weekend nog wel positief, maar verder moet ik het de komende weken wel echt zien gebeuren. Anders heb ik pas vanaf september weer iets interesse voor de max van 3-6 maanden om daarna 1 jaar te wachten op bearmarket lows.
Net zoals hiervoor, stilstand alleen op een lagere trede dankzij Trump. Alles lijkt wel in afwachten daarvan.tomtom901 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 07:35:
[Afbeelding]
Ik ben ook niet bearish, maar de kracht is er wel een beetje uit. We zitten feitelijk gevangen tussen een support en een resistance, ik zou toch wel een move op dat 89k level willen zien op korte termijn.
Weekly:
/f/image/ZC7WRsWeBt0CEkkBJ9I5vKdS.png?f=fotoalbum_large)
Monthly:
/f/image/85noHLJ8mupj93oDTrimw9CJ.png?f=fotoalbum_large)
De long zoals hierboven aangegeven loopt nog, SL in profit, hopelijk gaat die de 102k en hoger ook meemaken. Het huidige punt kan echter ook weer een keerpunt in de stijgende trend worden, we gaan het zien, ik blijf bullish, maar je weet maar nooit.
De 200dma en BMSB blijven vooralsnog weerstand. Gezien de feestdag ben ik toch voorzichtig. Morgen eens kijken waar we staan als de markten terug openen.Taro schreef op maandag 21 april 2025 @ 09:44:
De 102k (M) en 104k (W) tops van de hoogste candlebodies liggen nog "maar" 15-17k hoger dan het huidige punt, dat kan rap gaan... Eerst maar eens even door de BMSB heen komen, waar Bitcoin zich nu in bevindt.
Weekly:
[Afbeelding]
Monthly:
[Afbeelding]
De long zoals hierboven aangegeven loopt nog, SL in profit, hopelijk gaat die de 102k en hoger ook meemaken. Het huidige punt kan echter ook weer een keerpunt in de stijgende trend worden, we gaan het zien, ik blijf bullish, maar je weet maar nooit.
De markten in de VS zijn gewoon openBeug schreef op maandag 21 april 2025 @ 16:50:
[...]
Morgen eens kijken waar we staan als de markten terug openen.
Waarom volledig?Palindrome schreef op maandag 21 april 2025 @ 19:10:
Ik ben rond 83,5k volledig uitgestapt ik kijk het nog wel even aan.
Trump, de economie, oorlogssituatie etc.
To the dollartomtom901 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 07:35:
[Afbeelding]
Ik ben ook niet bearish, maar de kracht is er wel een beetje uit. We zitten feitelijk gevangen tussen een support en een resistance, ik zou toch wel een move op dat 89k level willen zien op korte termijn.
/f/image/yQ9GKdVFpo7YQ8V3qRQM1vER.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RQzQ8twUE089BxdUUbiczvgc.png?f=fotoalbum_large)
Daarom vroeg ik dus, waarom volledig uitstappen.
Ik hodel altijd voor langetermijn. Ik wacht wel op de crash. De recovery en stijging van nu zie ik niet als iets langetermijns en dat we nu ineens een nieuw top gaan krijgen.tomtom901 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:21:
[...]
Daarom vroeg ik dus, waarom volledig uitstappen.
Fair enoughPalindrome schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:14:
[...]
Ik hodel altijd voor langetermijn. Ik wacht wel op de crash. De recovery en stijging van nu zie ik niet als iets langetermijns en dat we nu ineens een nieuw top gaan krijgen.
Erop en erover. Mooie PA.Taro schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 23:56:
Bovenkant bullmarket support band aangetikt, heel benieuwd naar hoe het er morgenochtend voor staat:
[Afbeelding]
/f/image/5U4flGOcGl6lCtqz6OHSjiFB.png?f=fotoalbum_large)
Ik verwacht nog wel wat terugtests. Kijken waar we staan op de weekly en monthly. Als de structuur bevestigd wordt op de hogere timeframes en dat de geopolitieke storm wat gaat liggen dan staat er voor de rest van het jaar nog gewoon bullmarkt op de menu.
[ Voor 11% gewijzigd door Beug op 23-04-2025 11:14 ]
:strip_exif()/f/image/kyrZEXqkELAZQEuGZQJmeJAk.jpg?f=fotoalbum_large)
Trust me when I say this is only the beginning.
Eens, denk dat er wel een higher low aan zou kunnen komen. Daily Cycle low over een paar weekjes. Maar met een lower high krijg je een mooi w patroon.kazzzdafke schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:46:
Toch netjes om te zien hoe de VWAP en de trendlijn, samen met de PW en de daily, gerespecteerd blijven.
[Afbeelding]
Afijn, kan natuurlijk ook gemakkelijk lower low worden en dan een bearish downtrend. Met de huidige omstandigheden is echt bullish zijn moeilijk, desalniettemin is een top zonder ook maar een top signaal (behalve dan de memecoin lancering van trump 😂) ook moeilijk te geloven.
Ja klopt, dat zei u twee weken geleden ook alDarkShadow schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:01:
[...]
Eens, denk dat er wel een higher low aan zou kunnen komen. Daily Cycle low over een paar weekjes. Maar met een lower high krijg je een mooi w patroon.
DarkShadow schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:42:
[...]
Eens, denk dat er wel een higher low aan zou kunnen komen. Daily Cycle low over een paar weekjes. Maar met een lower high krijg je een mooi w patroon.
Glitch in the matrix? Of een bug?
[ Voor 32% gewijzigd door DarkShadow op 30-04-2025 19:17 ]
/f/image/b6bqOfo0Fuvk58Zf6VX158oE.png?f=fotoalbum_large)
Op de langere termijn ziet het er nog steeds prima uit:
/f/image/9VYPaMwizkfEjpNOsNh0qMn3.png?f=fotoalbum_large)
Voor wie ooit LINK heeft gestaked: je kan recht hebben op een enorme dosis SXT
Ik heb een bizar zware zak gekregen. Meteen omgezet in ETH, want ik heb slechts een beetje geleerd van afgelopen halfjaarChainlink Rewards Season Genesis Claims Now Live
We’re excited to announce that Chainlink Rewards Season Genesis, in collaboration with Space and Time, is now live.
Chainlink ecosystem participants, including eligible LINK Stakers, can now claim their portion of the 100,000,000 SXT tokens made available in Season Genesis. Claims are open for 90 days.
The first batch of SXT tokens, consisting of 100,000,000 SXT, is claimable during Season Genesis by eligible LINK Stakers. The remaining 100,000,000 SXT, as well as any unclaimed SXT from the 90-day Season Genesis claim period is planned to be made available in the future of the Chainlink Rewards program.
For a full breakdown of the Chainlink Rewards program, read our announcement blog post: Introducing Chainlink Rewards: Season Genesis
Succes!
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Geldt niet voor staking via derde partijen als NEXO zeker?resusaapje schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:30:
Hola,
Voor wie ooit LINK heeft gestaked: je kan recht hebben op een enorme dosis SXT
[...]
Ik heb een bizar zware zak gekregen. Meteen omgezet in ETH, want ik heb slechts een beetje geleerd van afgelopen halfjaar
Succes!
Die strijkt nexo lekker zelf op.Chaes schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:14:
[...]
Geldt niet voor staking via derde partijen als NEXO zeker?
Eind mei 150k aantikken, daar stabiliseren en sideways gaan tot na de zomer, dan rond september nog een ritje met blow off top 250k
Hopium? De chart laat het duidelijk zien 👍🏼
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Kan nog steeds toch?almightyarjen schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 01:19:
Wat is er met "leave in May but remember to come back in September" gebeurd?
Dat zit wel Schnorr.
Niet "before may" maar "in may". Dus deze maand ergens.almightyarjen schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 01:19:
Waar? Dat weet niemand

dat is een uitspraak waarmee je iets minder dan de helft van de keren flinke gains had gemist. Ik vind dat echt onzin om op basis van zon uitspraak uit te stappen.almightyarjen schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 01:19:
Met stocks klopt het al helemaal niet.
Maar vorig jaar had je er goed aan gedaan! Nu zou ik het bijzonder risky vinden, als de 4 year cycle een beetje is zoals de vorige keren dan zijn de komende 5 maanden degene met de grootste gains.
Maar geen garanties natuurlijk.
Klopt niet helemaal, in bulljaar 2021 kon je het beste ook uitstappen in mei rond de Elon piek destijds.. daarna correctie in de zomer om vervolgens weer een ATH op 69k neer te zetten rond november.DarkShadow schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:29:
[...]
dat is een uitspraak waarmee je iets minder dan de helft van de keren flinke gains had gemist. Ik vind dat echt onzin om op basis van zon uitspraak uit te stappen.
Met stocks klopt het al helemaal niet.
Maar vorig jaar had je er goed aan gedaan! Nu zou ik het bijzonder risky vinden, als de 4 year cycle een beetje is zoals de vorige keren dan zijn de komende 5 maanden degene met de grootste gains.
Maar geen garanties natuurlijk.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Precies, des te meer reden om te denken dat je nu de grootste gains gaat krijgen. Kan natuurlijk ook allemaal tegenvallen, maar dan is dat sowieso voor BTC en crypto een heel slecht teken. Denk dat BTC zich nu wel moet bewijzen als asset class, wil het iets van de positie van echt digitaal goud innemen.sh4d0wman schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:39:
@Vis het verschil is wel dat in '21 de maanden er voor zo goed gingen dat we al in oranje zaten. We hebben deze run geel nog niet eens geraakt: https://charts.bitbo.io/rainbow/
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!