[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 97 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:26

Vis

DarkShadow schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:46:
[...]

Precies, des te meer reden om te denken dat je nu de grootste gains gaat krijgen. Kan natuurlijk ook allemaal tegenvallen, maar dan is dat sowieso voor BTC en crypto een heel slecht teken. Denk dat BTC zich nu wel moet bewijzen als asset class, wil het iets van de positie van echt digitaal goud innemen.
Oja, volledig eens met deze stelling

Do or Die voor Bitcoin dit jaar.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:40
Vis schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 23:38:
[...]

Eind mei 150k aantikken, daar stabiliseren en sideways gaan tot na de zomer, dan rond september nog een ritje met blow off top 250k

Hopium? De chart laat het duidelijk zien 👍🏼
Misschien dat ik de chart verkeerd bekijk, maar die 150K staat eerder op het menu voor in september. 240k is zelfs nog geen sprake van op die chart.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Op 18 april weer een stapel SOL teruggekocht op 117 Euro (ja sorry, Bitvavo), maar nu is de vraag: Wanneer doen we ze weer de deur uit? Er is natuurlijk een kans op een flinke run de komende maanden met mooie nieuwe ATH's. Of niet. En met beide moet je rekening houden.

Op zowel 180, 200/205 als 250 liggen belangrijke levels. Vermoedelijk wordt die rond 205 USD erg lastig en daar schaal ik sowieso een stuk uit. Dan mogelijk op 180 weer een deel terugkopen, mits het er op dat moment voor Bitcoin ook positief uit ziet. Daarna is 250 een belangrijk punt richting wel/niet een nieuwe ATH. Daar kunnen we alleen iets over zeggen als Bitcoin tegen die tijd nog mee doet. Het gezegde over may -> september is er niet voor niets, maar dat betekent niet dat het geen mooie crypto maanden kunnen worden. Tijd dat Bitcoin gewoon zijn eigen koers gaat varen en SOL in haar kielzog meeneemt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JS6R6XE9-XDSoepxgWVSsYolIlc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HgKw9gkFVL609g4ZbRicWvET.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Wat mij betreft echt een heel belangrijk punt voor Bitcoin. Voor zowel de komende weken als de komende jaren. Of we blijven in de onderste driehoek en dan is het huidige punt ongeveer de top voor deze run. OF Bitcoin maakt een uitstapje naar de bovenste driehoek en dan is de sky the limit. Volgens de theorie Sell in May, but remember to come back in September zouden we de komende 2 weken een mooie top, iets hogere ATH kunnen verwachten en moet je dan verkopen. Maar Bitcoin hoeft zich natuurlijk niet aan theorieën of spelregels te houden en moet bewijzen dat de afnemende returns tot het verleden horen om weer extra enthousiastelingen te creëren. Voor veel mensen is de fut er wel een beetje uit, maar dan gaan we nog een enorme parabolische periode tegemoet. Persoonlijk heb ik daar wel zin in :)

Ik hou rekening met de volgende scenario's:
  1. +-119k aantikken, wickje net in de bovenste driehoek én nieuwe ATH -> Dat was het, richting de onderste diagonale blauwe lijn ivm bearmarket. Kans van slagen: 60%
  2. Naar bijv. 128-148k, daarna bearmarket. Kans van slagen: 20%
  3. Richting de bovenkant van de bovenste driehoek, misschien wel 300-500k. Kans van slagen: <5%.
En natuurlijk is de optie er ook dat de fut er nu al uit is, sluit de tent maar, bearmarket start (15%). Wederom: Bodem ergens op de diagonale blauwe lijn onderin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FrXj56e9uffZwpcWP_vPkojxpA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pHMV9vmiq0Q9PUPYTex61owV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z20-g6vrm7JNOFUy_80ZpUaptgo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vxEIWrQH7ddU9bZrpdc6hZc2.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Belangrijk punt voor ETH vs BTC. Hierna weer verder down of het begin van een grotere uptrend?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7ZgNTdvNuwRCfuOsllUsI6x0Uo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6nvaEHrg8WG4lEEvIfh2nIK0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Nieuwe week, nieuwe update. Bitcoin heeft een flinke stap gemaakt en we zitten daardoor weer boven het 1,618 Fibonacci niveau. Alle indicatoren staan in het groen en hebben veel ruimte naar boven voordat ze oververhit raken. Ondanks dit niveau laat het model van InvestAnswers (waar 21 verschillende on-chain indicatoren in zitten verwerkt) bijvoorbeeld ook geel als indicatiekleur zien. Na geel komt bij zijn model nog oranje, donker oranje en rood. Vooralsnog ziet het er zonnig uit.

Eén ding wat mij wel opvalt, misschien dat @anti elppa of iemand anders dat kan helpen verduidelijken, is dat de long/ short ratio negatief is. Dat zou betekenen dat er meer mensen short dan long gaan. Dat kan nog interessant worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYrxh-3uFlW3nWEUOtUlHTcws3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vBBwOmKWrrN6de88SFRn62jt.jpg?f=fotoalbum_large

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:11
Numbers schreef op zondag 11 mei 2025 @ 11:31:
Nieuwe week, nieuwe update. Bitcoin heeft een flinke stap gemaakt en we zitten daardoor weer boven het 1,618 Fibonacci niveau. Alle indicatoren staan in het groen en hebben veel ruimte naar boven voordat ze oververhit raken. Ondanks dit niveau laat het model van InvestAnswers (waar 21 verschillende on-chain indicatoren in zitten verwerkt) bijvoorbeeld ook geel als indicatiekleur zien. Na geel komt bij zijn model nog oranje, donker oranje en rood. Vooralsnog ziet het er zonnig uit.

Eén ding wat mij wel opvalt, misschien dat @anti elppa of iemand anders dat kan helpen verduidelijken, is dat de long/ short ratio negatief is. Dat zou betekenen dat er meer mensen short dan long gaan. Dat kan nog interessant worden.

[Afbeelding]
zie je vaker vlak voor een nieuwe ATH. Zijn altijd mensen die denken dat ie er nooit meer door komt. Of iig een rejection 1 of 2 keer. AL zou ik dan niet nu al short gaan.
Je ziet idd een funding rate onder neutraal. Ik zie dit alleen maar als positief en extra brandstof voor een mooie move up

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:34
Taro schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:36:Volgens de theorie Sell in May, but remember to come back in September
Halloween effect voor Bitcoin heb ik eens uitgezocht: zie 2024.

Maktub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
el frikandel schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:04:
[...]

De Giro heb ik maar mstY staat er niet tussen? MstR wel.

Msty: https://stockanalysis.com/etf/msty/dividend/
Heb je inmiddels al MSTY gekocht? Zo ja, hoe? Ik zie hem bij De Giro ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:43
Mijn gedachtengang voor de komende BTC-periode, en ik ga em hier even neerpennen:

- Eerst mogelijk nog een liquidity grab richting 106k, die is vanochtend net mislukt
- Daarna een pullback naar 102k en eventueel de hogere 96k-range
- Vervolgens verwacht ik een V-shape recovery, waarbij ik rekening houd met een nieuwe ATH

Dus voor mij geen geleidelijke of snelle ATH zonder eerst een pullback, en ook geen directe bear market zonder eerst een nieuwe ATH.

Nog mensen die hun analyse willen delen of andere indicatoren zien en dus eventueel een totaal ander plan hebben of kijken naar dezelfde setup als mij?

Interesting times...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anti elppa
kazzzdafke schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:47:
Mijn gedachtengang voor de komende BTC-periode, en ik ga em hier even neerpennen:

- Eerst mogelijk nog een liquidity grab richting 106k, die is vanochtend net mislukt
- Vervolgens verwacht ik een V-shape recovery, waarbij ik rekening houd met een nieuwe ATH

Dus voor mij geen geleidelijke of snelle ATH zonder eerst een pullback, en ook geen directe bear market zonder eerst een nieuwe ATH.

Nog mensen die hun analyse willen delen of andere indicatoren zien en dus eventueel een totaal ander plan hebben of kijken naar dezelfde setup als mij?
Ik gok vanmiddag gewoon knetters hard door de 106 zonder verder pullback (die hadden we net namelijk al). Zit ook nu niet veel liquidity.
Als het dan op marcro nieuws rustig blijft gaan we wel een aanval op de ath zien deze week. Dan wellicht een pullback tot 105 106 regio om die terug te testen. Daarna price discovery.
96k zie ik niet snel gebeuren. Tenzij macro nieuws fud

TP 3 net gehad paar dagen terug. TP 4 staat in dollars rond de 115k. Daarna nog ff een rits zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
:)

Ik probeer de markt te analyseren..

Koers wordt wel gesteund, maar zonder agressieve kopers, wil zeggen een verdere zijwaartse actie of lichte retrace logisch.

Ik bekijk dit adhv de indicatoren:

- Volume steeg even bij de laatste push (vandaag), maar is direct teruggevallen. Geen follow-through op de spike = zwakke breakout

- Fundings: Markt is bullish, maar niet oververhit en dus ruimte voor een gezonde pullback zonder paniek.

- OI stijgt terwijl prijs zijwaarts gaat = bouw van posities (longs én shorts). Geen OI-dump = nog geen massale liquidaties.
Markt is geladen voor een breakout of shakeout. Als prijs zakt, kan dit OI snel “flushen”.

- CVD: De huidige push is meer gedreven door derivaten dan spot en dus vatbaar voor snelle correctie bij funding reversal of OI-drop.

Interessant om te horen of ik ergens iets mis of de mist inga.. Beide kunnen lijkt me, maar de mogelijkheid voor een snelle dump en pump lijkt me hoger te zijn dan een rechtstreekse raket naar nieuwe ATH.

Feit is wel dat we op een kantelpunt zitten momenteel.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:39
kazzzdafke schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:47:

Bedankt voor je analyse. Ik ben er zelf niet zo bedreven in, maar heb wel een vraag voor je. Over welke periode heb je het hier?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anti elppa
kazzzdafke schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:16:
[...]

:)

Ik probeer de markt te analyseren..

Koers wordt wel gesteund, maar zonder agressieve kopers, wil zeggen een verdere zijwaartse actie of lichte retrace logisch.

Ik bekijk dit adhv de indicatoren:

- Volume steeg even bij de laatste push (vandaag), maar is direct teruggevallen. Geen follow-through op de spike = zwakke breakout

- Fundings: Markt is bullish, maar niet oververhit en dus ruimte voor een gezonde pullback zonder paniek.

- OI stijgt terwijl prijs zijwaarts gaat = bouw van posities (longs én shorts). Geen OI-dump = nog geen massale liquidaties.
Markt is geladen voor een breakout of shakeout. Als prijs zakt, kan dit OI snel “flushen”.

- CVD: De huidige push is meer gedreven door derivaten dan spot en dus vatbaar voor snelle correctie bij funding reversal of OI-drop.

Interessant om te horen of ik ergens iets mis of de mist inga.. Beide kunnen lijkt me, maar de mogelijkheid voor een snelle dump en pump lijkt me hoger te zijn dan een rechtstreekse raket naar nieuwe ATH.

Feit is wel dat we op een kantelpunt zitten momenteel.
Ik schrijjf ik gok omdat anders de post als waarheid gelezen gaat worden. Mijn post is uiteraard ook gebaseerd op wat ik in de charts zie. Prijs actie, depth charts, liquidity maps, funding rate etc.

Maar even ingaan op wat je schrijft:

USA is nog dicht, volume dus heel normaal voor tijdstip. Als het er zo na 15.30 uitziet ben ik het eens. Nu niet

Funding is neutraal. Is zeer bullish gezien de prijsactie van afgelopen 2 weken. Extreem veel ruimte omhoog. Pullback ga je hier dus juist niet uithalen imo

OI is zo hoog nog niet voor zover ik kan zien. Heel de periode nov tot eind feb een stuk hoger. Dat hij nu weer oploopt is niet raar dicht bij de ATH

Welke push? Zitten al sinds vrijdag avond in een kanaal die ik in het SC topic al aanhaalde. is amper een push geweest afgelopen 48h. Eens dat dat komt door short term traders, je kan op short term liquidity heat map prima scalpen. Tot het volume komt om 15.30. Op basis van de heat map zie ik alleen nog een pullback tot 103k gebeuren voor we vanmiddag echt los gaan. Alleen zit die 103 ruim onder het kanaal. Kans acht ik minder dan 50%

[ Voor 33% gewijzigd door anti elppa op 12-05-2025 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
GekkeRipper schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:19:
[...]

Bedankt voor je analyse. Ik ben er zelf niet zo bedreven in, maar heb wel een vraag voor je. Over welke periode heb je het hier?
Ik zit te kijken over een periode van 2 weken, dus begin mei..

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
anti elppa schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:26:
[...]

Ik schrijjf ik gok omdat anders de post als waarheid gelezen gaat worden. Mijn post is uiteraard ook gebaseerd op wat ik in de charts zie. Prijs actie, depth charts, liquidity maps, funding rate etc.

Maar even ingaan op wat je schrijft:

knip
Thanks, even wat laten bezinken en bekijken..

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:33
kazzzdafke schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:39:
[...]

Ik zit te kijken over een periode van 2 weken, dus begin mei.. Juni
FTFY

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• anti elppa
kazzzdafke schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:40:
[...]

Thanks, even wat laten bezinken en bekijken..
yes, sowieso een interresante tijd.

iig nu net onderkant kanaal aangetikt. Eens zien of we nu nog ff een wickje maken en heatmap schoonvegen of dat we nu bouncen naar boven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79NgQ1vkRiFByXZA9yNl3K9ymY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u1glPghuCfWTAXtkducGPmEn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VapbH6GuKcDYUxugEivZpUDuIo4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j1CrYSDYpWRQLNt8Ud594v0I.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
anti elppa schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:10:
[...]

yes, sowieso een interresante tijd.
Ik denk deels dat onze analyse verschilt door de timeframe. Ik heb gekeken naar de laatste 2 weken, jij kijkt naar YTD.

Ik persoonlijk ga er ook vanuit dat het momentum bullish is, en dat de naar nieuwe ATH gaan. Maar op korte termijn neig ik meer naar eerst een retrace.
Als ik naar de YTD kijk kom ik inderdaad tot jou conclusie, en is mijn visie slecht een kleine rimpel. Desalniettemin hebben we wel hetzelfde "einddoel" in zicht, maar ga ik uit van een extra short en long entry tov jouw visie.

Ik denk dat dat een heldere samenvatting is :)

Interesting times...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
kazzzdafke schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:32:
[...]

Ik denk deels dat onze analyse verschilt door de timeframe. Ik heb gekeken naar de laatste 2 weken, jij kijkt naar YTD.

Ik persoonlijk ga er ook vanuit dat het momentum bullish is, en dat de naar nieuwe ATH gaan. Maar op korte termijn neig ik meer naar eerst een retrace.
Als ik naar de YTD kijk kom ik inderdaad tot jou conclusie, en is mijn visie slecht een kleine rimpel. Desalniettemin hebben we wel hetzelfde "einddoel" in zicht, maar ga ik uit van een extra short en long entry tov jouw visie.

Ik denk dat dat een heldere samenvatting is :)
ah ja zeker, dat maakt veel uit ja.

iig toch nog de alle liquiditeit gepakt op de korte timeframe. Volledig schoon nu naar onder. Nu belangrijk dat de bounce doorzet

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Rejected door de groene opgaande trendlijn die tijdens het eerdere deel van deze run support gaf. Er volgt vast nog wel een nieuwe poging.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QppmVD-g4zOxP_XmVEnvsGyOrDA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VuLASnE048uCGQF7iZAjw0Sj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 14:56
AVAX en Link zien eruit alsof er nog wat rek in zit omdat ze relatief gezien wat minder zijn gestegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36
Intelcore schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:48:
AVAX en Link zien eruit alsof er nog wat rek in zit omdat ze relatief gezien wat minder zijn gestegen?
Zo zijn er nog wel meer alts, maar dit soort reacties zijn niet perse NK gerelateerd?

[ Voor 10% gewijzigd door Pinsa op 13-05-2025 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:34
-verkeerde topic-

[ Voor 96% gewijzigd door MrMrq op 14-05-2025 08:55 ]

Maktub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
@Taro Zou dit een diamant continuation pattern kunnen zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sO0lV2cHk6Lae20elTfDPXy-cu8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1VlHEk3IIVyXsbKOHF0qK1Yb.jpg?f=fotoalbum_large
Ik denk dan aan zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83LunRaOV6e0x8e7og9pLKZkjP0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/S8HUZE6wzBY2F0gzfcoAVU2N.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Moiety op 15-05-2025 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Moiety schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:03:
[Afbeelding]
Ik denk dan aan zoiets:
[Afbeelding]
Om eerlijk te zijn doe ik daar helemaal niets mee. Ik hou voornamelijk rekening met:
  • MA's
  • Levels
  • Bull-/bearflags
De rest is zo afhankelijk van timeframes, of vaag zoals bijv. Wyckoff gedoe, etc. dat ik er persoonlijk geen waarde aan toeken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:38

YES

Moderator General Chat
Moiety schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:03:
[Afbeelding]
Ik denk dan aan zoiets:
[Afbeelding]
Volgens mij is een diamond pattern eigenlijk gewoon een bullflag of bullish pennant waarbij de hoogte van de vlaggenmast even wat langer op zich heeft laten wachten met wat geleidelijkere highs. Mijn gevoel zegt dat één of andere fancy crypto dude hier een mooie nieuwe term/patroon in gezien heeft en dat is gaan gebruiken of zo.

Overigens is het in de basis wat mij betreft gewoon een bullish patroon, compressie onder de vorige high met steeds minder diepe rejects, alleen net wat minder voorspelbaar dan een échte bullglag of pennant. En zelfs die vind ik al niet super betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Dit kan je letterlijk bijna in elke range/consolidatiezone trekken, op verschillende timeframes, zonder enige betekenis.

Interesting times...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin zit op een punt waarbij:
  1. Het vervolg een nieuwe ATH en waarschijnlijk meer is
  2. De Bullmarket Support Band teruggetest moet worden voor nieuwe highs
  3. Het is klaar voor deze run, bearmarket start
  4. Of Bitcoin rommelt wat in de marge en de alts nemen het over, zie bijv. ook ETH en SOL die weer lekker meedoen
De weekly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P72VGv_rOq8wX2yP9zyY1TPTWzk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k9weXsFlWTp23pmLtlsh9IVM.png?f=fotoalbum_large

Iets uitzoomen naar de montly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baQJ6VdpF-xp_PKpihJYF93cr4M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lXBG18Fb1Rw7CpXFUepOqMS1.png?f=fotoalbum_large

Persoonlijk gok ik op een combinatie van een nieuwe ATH (120k?) + een beetje extra + startend altseason met een Bitcoin die daarna wat zal rommelen, sideways, alts pumpen en dan start de bearmarket.

Mogelijk een goed punt om wat stop losses te plaatsen. En mogelijk ook om wat Bitcoin om te zetten in goede alts ivm een mogelijk altseason mits Bitcoin geen duikeling maakt. En het mooie is natuurlijk dat die snoekduik naar lage regionen vanzelf plaatsvindt als iedereen Bitcoin voor alts verkoopt, dus altseason is eigenlijk altijd een selffulfilling prophecy voor het einde van de run.

Ik heb op dit moment: 75% BTC, 20% SOL, 5% ETH en eerder deze run al wat fiat eruit gehaald. Vermoed dat deze run nog niet over is en BTC nog wel even een sprintje trekt, maar dat alts het dan overnemen en we geen 150+k zullen zien. Wel is de volgende move gegarandeerd een grote gezien het huidige punt in de chart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
Taro schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:25:
Bitcoin zit op een punt waarbij:
  1. Het vervolg een nieuwe ATH en waarschijnlijk meer is
  2. De Bullmarket Support Band teruggetest moet worden voor nieuwe highs
  3. Het is klaar voor deze run, bearmarket start
  4. Of Bitcoin rommelt wat in de marge en de alts nemen het over, zie bijv. ook ETH en SOL die weer lekker meedoen
De weekly:
[Afbeelding]

Iets uitzoomen naar de montly:
[Afbeelding]

Persoonlijk gok ik op een combinatie van een nieuwe ATH (120k?) + een beetje extra + startend altseason met een Bitcoin die daarna wat zal rommelen, sideways, alts pumpen en dan start de bearmarket.

Mogelijk een goed punt om wat stop losses te plaatsen. En mogelijk ook om wat Bitcoin om te zetten in goede alts ivm een mogelijk altseason mits Bitcoin geen duikeling maakt. En het mooie is natuurlijk dat die snoekduik naar lage regionen vanzelf plaatsvindt als iedereen Bitcoin voor alts verkoopt, dus altseason is eigenlijk altijd een selffulfilling prophecy voor het einde van de run.

Ik heb op dit moment: 75% BTC, 20% SOL, 5% ETH en eerder deze run al wat fiat eruit gehaald. Vermoed dat deze run nog niet over is en BTC nog wel even een sprintje trekt, maar dat alts het dan overnemen en we geen 150+k zullen zien. Wel is de volgende move gegarandeerd een grote gezien het huidige punt in de chart.
Met betrekking tot een mogelijke altseason en start bearmarkt erna wordt het dan ook goed de bitcoin dominance in de gaten houden. Onder de 55% was het meen ik wel einde oefening.

De indicators van @Numbers waren vooralsnog positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
elektriekert schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 23:09:
[...]

Met betrekking tot een mogelijke altseason en start bearmarkt erna wordt het dan ook goed de bitcoin dominance in de gaten houden. Onder de 55% was het meen ik wel einde oefening.

De indicators van @Numbers waren vooralsnog positief.
vorige cycle vond btc-d support op de 40% ongeveer. 55% is helemaal nog niet zo laag. Wat ik wel denk is dat btc deze cycle sterker is dan vorige cycle. Ik zou zelf graag de btc-d niet onder de 50% willen zien

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37

tomtom901

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/co3OjYslxUAlXWOy7LMMe2YUjZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qxskPCQZshFmP8Poattv6KXf.png?f=fotoalbum_large

High level loopt BTC continue tegen een flinke muur aan. Rond de 104.5k-105k zit een sterke weerstand die gesteund wordt door volume. Met het volume profiel bevindt zich hier ook de value area high.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnjZN-MlpBn7PUrxWIN37Ha4qQw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yvA6uQsb9Tm2ZKoBti7sOvBS.png?f=fotoalbum_large

Ik denk dat we nog wel een gooi op 105k kunnen doen, maar doorbreken wordt nu steeds belangrijker, anders is de kans groter dat we een level lager gaan testen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anti elppa
tomtom901 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 07:40:
[Afbeelding]

High level loopt BTC continue tegen een flinke muur aan. Rond de 104.5k-105k zit een sterke weerstand die gesteund wordt door volume. Met het volume profiel bevindt zich hier ook de value area high.

[Afbeelding]

Ik denk dat we nog wel een gooi op 105k kunnen doen, maar doorbreken wordt nu steeds belangrijker, anders is de kans groter dat we een level lager gaan testen.
Grote voordeel van deze range en de tijd die we erin zitten is dat de boel volledig neutraal is. Na die run up vanaf 74k waren we klein beetje overbought. Nu is alles weer afgekoeld en is er veel meer ruimte up dan 1 a 2 weken terug. Kans op een grote pullback word ook met de dag kleiner.
Wel benieuwd nu of we in 1x door de ATH klappen of dat er eerst nog een dikke naald terug komt. Kwa sell walls is het niet heel dik meer tot 110k

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:48:
[...]

Grote voordeel van deze range en de tijd die we erin zitten is dat de boel volledig neutraal is. Na die run up vanaf 74k waren we klein beetje overbought. Nu is alles weer afgekoeld en is er veel meer ruimte up dan 1 a 2 weken terug. Kans op een grote pullback word ook met de dag kleiner.
Wel benieuwd nu of we in 1x door de ATH klappen of dat er eerst nog een dikke naald terug komt. Kwa sell walls is het niet heel dik meer tot 110k
Opzich eens, maar ik denk niet dat we in 1x door de ATH komen. Ik hoop het wel, maar ik denk het niet. Verwacht nog 1x wat lager, en dan up.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anti elppa
tomtom901 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:37:
[...]

Opzich eens, maar ik denk niet dat we in 1x door de ATH komen. Ik hoop het wel, maar ik denk het niet. Verwacht nog 1x wat lager, en dan up.
Ook eens. Ik ga het iig niet traden. Heb een deel tp op mijn long staan net onder ath. Rest laat ik iig lopen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:40
Waardevolle posts, bedankt daarvoor!

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Beetje saaie boodschap deze week, maar alles is groen. De indicatoren stabiliseren of zakken minimaal terug wat op zichzelf positief is.

Ik ben wel benieuwd naar jullie visie over het volgende. Statistisch onderbouwen gaat niet, want we hebben nog maar weinig datapunten, maar ik verwacht, als de geschiedenis een lijdraad mag zijn, dat we nu de laatste fase van de bullrun ingaan. Het euforische gedeelte dat we voor mijn gevoel nog niet hebben gehad.

Halving juli 2016 > top december 2017
Halving mei 2020 > top november 2021
Halving april 2024 > top oktober 2025 ?

Oktober 2025 past ook binnen de weekly cycle gedachte en de te verwachtte kruising van de Pi cycle top indicator rond half september. Je kunt het uitleggen als cherry picking, maar aan de andere kant is nog geen enkele indicator oversold en is er daarmee nog voldoende upside. Het volume loopt ook nog helemaal niet op wat normaal gesproken ook een indicatie is. Dus ja, ben wel benieuwd naar andere gedachten en of onderbouwingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bss49dyQ_8t7ed4RAlQDX4ncaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sw32XRAX0VPBpSEQHHwWz8hD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:33
Ik vind het lastig en spannend momenteel. Zijn we nu bezig met het vormen van een double top? Of kloppen we op de deur van de all time high en is dit het begin van een verdere rally?

Ik snap dat niemand het antwoord weet, maar we lijken wel op een heel belangrijk punt terecht te zijn gekomen.

[ Voor 23% gewijzigd door JJ1984 op 18-05-2025 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:59
JJ1984 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 21:06:
Ik vind het lastig en spannend momenteel. Zijn we nu bezig met het vormen van een double top? Of kloppen we op de deur van de all time high en is dit het begin van een verdere rally?

Ik snap dat niemand het antwoord weet, maar we lijken wel op een heel belangrijk punt terecht te zijn gekomen.
Ja, een van die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 13:52
Numbers schreef op zondag 18 mei 2025 @ 13:38:
Beetje saaie boodschap deze week, maar alles is groen. De indicatoren stabiliseren of zakken minimaal terug wat op zichzelf positief is.

Ik ben wel benieuwd naar jullie visie over het volgende. Statistisch onderbouwen gaat niet, want we hebben nog maar weinig datapunten, maar ik verwacht, als de geschiedenis een lijdraad mag zijn, dat we nu de laatste fase van de bullrun ingaan. Het euforische gedeelte dat we voor mijn gevoel nog niet hebben gehad.

Halving juli 2016 > top december 2017
Halving mei 2020 > top november 2021
Halving april 2024 > top oktober 2025 ?

Oktober 2025 past ook binnen de weekly cycle gedachte en de te verwachtte kruising van de Pi cycle top indicator rond half september. Je kunt het uitleggen als cherry picking, maar aan de andere kant is nog geen enkele indicator oversold en is er daarmee nog voldoende upside. Het volume loopt ook nog helemaal niet op wat normaal gesproken ook een indicatie is. Dus ja, ben wel benieuwd naar andere gedachten en of onderbouwingen.

[Afbeelding]
Lastig. In hoeverre moeten we het wereldwijde economisch klimaat hierin meenemen? Momenteel is dat een stuk negatiever dan in 2016/2015 en 2020/2021 (ook al hadden we toen COVID).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Moon soon? Of inderdaad weer een double top?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVIyuLIHbgnAjs6cI6y9LW_6FiM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qMMFxgBEa8WvyTwetm8VWZYi.png?f=fotoalbum_large

Persoonlijk verwacht ik nog wel een nieuwe ATH te zien, daarna een flinke wick en dan is het afwachten welke kant er gekozen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:14

Coldcat

HODL

Taro schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:10:
Moon soon? Of inderdaad weer een double top?
[Afbeelding]

Persoonlijk verwacht ik nog wel een nieuwe ATH te zien, daarna een flinke wick en dan is het afwachten welke kant er gekozen wordt.
Als je die grafiek zo bekijkt mist er nog een parabolisch deel. Het zou te vlak zijn als die er niet is. Echter zegt dat helemaal niets.

Kan ook een $69k scenario worden. Al was de hype toen veel groter dan nu.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Coldcat schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:13:
[...]

Als je die grafiek zo bekijkt mist er nog een parabolisch deel. Het zou te vlak zijn als die er niet is. Echter zegt dat helemaal niets.
Dan wordt het toch de 500k optie bij die bovenste groene lijn als ie nu uitbreekt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fC5fmJPXrvjvj-6YgnRuVxiVB3A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hHAIIlpCfdVgGq1fND51XiB6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:12
Taro schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 22:18:
[...]

Dan wordt het toch de 500k optie bij die bovenste groene lijn als ie nu uitbreekt :)
[Afbeelding]
Vorige run was het 69.... dus volgens de memes wordt het dan 420K natuurlijk. ( en de volgende run 1337)

Maar dat zou wel een hele grote stijging zijn lijkt me? Vorige run gingen we van 5K naar 65k. Een 13x
Deze run zou dan van 25k naar 500k? 20x? Lijkt me vrij optimistisch.

Aan de andere kant: als we hier blijven rondhangen deze run is het een 4x. Dat voelt dan wel erg laag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56
Waah schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 22:28:
[...]

Vorige run was het 69.... dus volgens de memes wordt het dan 420K natuurlijk. ( en de volgende run 1337)

Maar dat zou wel een hele grote stijging zijn lijkt me? Vorige run gingen we van 5K naar 65k. Een 13x
Deze run zou dan van 25k naar 500k? 20x? Lijkt me vrij optimistisch.

Aan de andere kant: als we hier blijven rondhangen deze run is het een 4x. Dat voelt dan wel erg laag....
Laagste was 15k.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:31
Altseason komt er aan en ETH geeft het startschot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2kmjCUT7X2vj17bbrG7YNeTd-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4D6rGhaL7xU2oqU1Ywf0QNxf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/llqYCIqRo1SG6_lFagQPkztBKMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57HuHb6ZxtNvenBcxBP7TNXD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6A98bUW1dXVu-iDfEfTKknd9Zg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8oIOYe8aoNL3BqfiU33aa2d.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door ScuL op 21-05-2025 03:30 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-05 09:24
Dus niemand die nog een run ziet eind Q3 begin Q4?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:47

almightyarjen

When does the hurting stop?

ScuL schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 02:43:
Altseason komt er aan en ETH geeft het startschot

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ETH op uitbreken staat lijkt los te staan of BTC aan het einde van zijn run is. ETH is relatief ver verwijderd van zijn ATH t.o.v. BTC. Dat ETH even een inhaalrace maakt hoeft niet het einde van de bullrun van BTC te betekenen.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
Ik heb ook nergens gezegd dat het einde bullrun is :) Echter dat er een altseason op komst is. Sowieso moeten de meeste alts nog echt een forse inhaalrace maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:47

almightyarjen

When does the hurting stop?

ScuL schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:43:
Ik heb ook nergens gezegd dat het einde bullrun is :) Echter dat er een altseason op komst is. Sowieso moeten de meeste alts nog echt een forse inhaalrace maken.
Ah, ik dacht dat alt season altijd na de bullrun komt, maar dat kan dus ook op andere momenten?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScuL
Er is niet echt een glasharde definitie voor, maar als Bitcoin de eindsprint trekt dan begint het altseason te borrelen. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Op een gegeven moment gaan de alts zo mal doen dat geld uit bitcoin wordt getrokken wat dan uiteindelijk resulteert in de bekende "blow off top"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 31-05 10:38
Btc/eur paar blijft achter, is dit vaker zo?

[ Voor 25% gewijzigd door Palindrome op 21-05-2025 19:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:26
Palindrome schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:31:
Btc/eur paar blijft achter, is dit vaker zo?
Ik haal altijd de wisselkoersen door elkaar, maar volgens mij komt het doordat de dollar sinds januari ongeveer 10% aan waarde heeft verloren ten opzichte van de euro. Daarom hebben we nog lang geen nieuwe ATH van BTC in euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:22
ik had de vraag al ergens anders gesteld maar aangezien ik niet echt een serieus antwoord krijg, stel ik hem hier opnieuw.

Ik heb ooit iets met cryptos gedaan 10 jaar terug en kwam bij toeval op mijn oude poloniex account terecht en daar staan nog wat BTC op. klein bedrag van 800 euro maar toch leuk en die wil ik wel gaan innen.

nu staat er een fee om het over te boeken en vraag mij af of dit klopt, zie afbeelding.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Na2nchBOZyPxOgD5ZUP2JlEAKA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6mebX6kZe0ZA59ExzIUJfPtS.png?f=fotoalbum_large

klopt die fee van 0.001 BTC of $110, ik vind het wat veel.
En waar kan ik dit het beste heen sturen om het in euros om te zetten?
iemand die mij hier verder mee kan helpen?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
gielie schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 17:21:
ik had de vraag al ergens anders gesteld maar aangezien ik niet echt een serieus antwoord krijg, stel ik hem hier opnieuw.
Ik vond de reactie van @knakworst anders wel serieus genoeg en mijn reactie was goedbedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 10:02
gielie schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 17:21:

Ik heb ooit iets met cryptos gedaan 10 jaar terug en kwam bij toeval op mijn oude poloniex account terecht en daar staan nog wat BTC op. klein bedrag van 800 euro maar toch leuk en die wil ik wel gaan innen.

nu staat er een fee om het over te boeken en vraag mij af of dit klopt, zie afbeelding.[Afbeelding]

klopt die fee van 0.001 BTC of $110, ik vind het wat veel.
En waar kan ik dit het beste heen sturen om het in euros om te zetten?
iemand die mij hier verder mee kan helpen?
Indd wat knakworst zegt:
omzetten naar bijv. USDT (of andere asset die via het netwerk snel en goedkoop zijn te versturen, account aanmaken op Bitvavo (controleer of die asset daar te verhandelen is en dat ze het netwerk accepteren!), asset omzetten naar Euro en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:22
Wispe schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 17:27:
[...]

Ik vond de reactie van @knakworst anders wel serieus genoeg en mijn reactie was goedbedoeld.
Maar ik lees dat usdt in Europa verboden is en niet ondersteund wordt door nl Exchanges, dacht daarom dat het een grap was. @SeeS bitvavo ondersteund geen USDT meer. En wat betreft het advies van @Wispe goed bedoelt maar ik wil het niet laten staan ik wil er euro’s voor hebben.

Iemand anders nog tips hoe ik er euro’s van kan maken.

[ Voor 24% gewijzigd door gielie op 22-05-2025 18:40 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
gielie schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:36:
[...]

Maar ik lees dat usdt in Europa verboden is en niet ondersteund wordt door nl Exchanges, dacht daarom dat het een grap was. @SeeS bitvavo ondersteund geen USDT meer. En wat betreft het advies van @Wispe goed bedoelt maar ik wil het niet laten staan ik wil er euro’s voor hebben.

Bybit doet wel aan USDT, heeft ook een licentie oid in Nederland (opereert legaal met Nederlandse klanten) en daar kan je, je USDT omzetten in euro's en volgens mij op opnemen naar je bankrekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:02
gielie schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:36:
[...]

Je kan het ook omzetten in TRX en naar bitvavo sturen. Het TRX netwerk is bijna gratis om te gebruiken.
De TRX verkoop je vervolgens op bitvavo en accepteert daar dan de fee van die bitvavo daar wellicht voor vraagt.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De komende dagen/weken moet het wel echt gaan gebeuren, anders kunnen we het huidige punt waarschijnlijk aanmerken als einde en top van deze run:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pD8dN529oIYHVPdf-u-fLnYKIrQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BSlTzzmWR31grqtAsHm4Pk53.png?f=fotoalbum_large

Als je wat afstand neemt zie je bijv. deze 2 opties:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6Mb45q-1h_uAeYPT15rfHt_FaA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JUP1bhlkDgmBZcTnwrh0aDCH.png?f=fotoalbum_large

Ik vermoed dat als het Bitcoin de komende weken niet lukt om in de bovenste driehoek te komen én blijven, dat eerst de onderkant van de huidige driehoek weer wordt opgezocht: De blauwe regionen.

Het kan dus ook prima zo zijn dat de volgende bearmarket niet lager gaat dan 58-84k om daarna alsnog die bovenste driehoek op te zoeken. Daarmee is de 6xk ATH van de vorige run nogmaals getest, support geworden en kan Bitcoin doorknallen naar hogere regionen. En laten we wel wezen: Hoeveel mensen zouden graag op 58-75k bijkopen om daarna mogelijk >200k te zien? Dat effect blijft en zorgt natuurlijk dat de cycles in tact blijven. Je went aan de prijzen en koopt graag voor 60k bij, ondanks dat je op 4k twijfelde of je op 2k bij moest kopen.

Ik hoor ook steeds meer mensen die aan DCA/VCA doen, ook in aandelen, waardoor er standaard iedere dag/week/maand meer kopers zijn dan enkele jaren geleden. Zelfs mijn kids doen dat tegenwoordig, maar op de werkvloer hoor ik het ook. De dalen voor BTC zullen daardoor mogelijk niet meer zo laag worden, voor shitcoins uiteraard wel en dat is ook goed, de lucht moet er af en toe even uit om daarna weer een leg up the kunnen maken.

Op de yearly zie ik dan ook gewoon een dikke bullflag/pennant of ascending triangle - ja, ook evt. een bearish rising wedge, maar ik hou hier nu een positief en opzwepend verhaal, dus die optie negeren we even, ok?:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aih0CI40pUzSeDe9AZespKlyas0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zxeThYcsaFBplkMG8V1cB8N7.png?f=fotoalbum_large

Alleen moet het de komende weken hier wel gebeuren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUqlCGhu5fyhfjQmIbICizbI1T8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bbVkqjj592JYOocmXDe3fG0r.png?f=fotoalbum_large

Onder de 75k is deze run over, tenzij het een range wordt van 75-115k die sideways gaat totdat de onderkant gelijk loopt met de blauwe lijn, we een echte bearmarket overslaan en vanaf daar weer een nieuwe bullmarkt starten, zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHi_FwG4h9t1jRZNHBgAf8SUhRo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9pcJAye0wBzMPjmr7ElNpuZR.png?f=fotoalbum_large

Persoonlijk verwacht ik niet dat deze run al voorbij is, er zit nog wel meer in het vat en de altcoins hebben Bitcoin nog niet leeggetrokken. Verder geven volgens mij ook weinig indicatoren een top signaal af, niet dat dat een vereiste is, maar we voelen allemaal wel aan dat als Bitcoin even een sprintje trekt we over 2 weken bijv. op 128k kunnen staan.

Afijn, neemt tijdig uw winsten, maar wees niet bang dat Bitcoin wederom dood gaat, we weten allemaal waar de bodem ligt en doe er uw voordeel mee. Op naar hogere regionen, en als dat niet de komende maanden is, dan wel weer binnen anderhalf jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:33
Mooie schets van mogelijke scenario’s Taro. We zijn inmiddels bezig aan de zevende groene wekelijkse candle en de huidige wekelijkse candle zou -zeker als we vandaag nog iets verder zakken- wel eens een lelijke kunnen worden. Het scenario van een double top vind ik dan ook echt wel reeel. Reden voor mij geweest om op 110k een behoorlijk deel van mijn BTC te verkopen.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Nieuwe week, nieuwe update, alles groen en nog voldoende upside. De ETF's hadden weer een flinke inflow afgelopen week en geven vooralsnog geen tekenen van zwakte of afbouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfxRLG6WL8BUtlnK-N2nHt68NZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqbWTXyBiGzqToiSBwx4vd77.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Wat mij wel opvalt is dat de huidige Bitcoin cycle echt super stabiel lijkt te verlopen. Ik zit altijd wat verder uitgezoomd in vergelijking tot de traders, maar dit ziet er toch gewoon keurig uit? Nog geen enkele trendbreuk of indicatie voor een top?

De Bitcoin dominance zit sinds de Bitcoin bodem in prijs in een keurige uptrend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYoCeWfk7YkWJiT_PjYTn3yrVjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lX7uzw5tsFWjz5grq1xLhvWX.jpg?f=fotoalbum_large

En de Bitcoin koers zelf ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9JHIkNlCR1hsZCx5Ek_0Lys_al0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V09dVwEnog1lwCTzw8KXwImr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• anti elppa
Numbers schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:36:
Wat mij wel opvalt is dat de huidige Bitcoin cycle echt super stabiel lijkt te verlopen. Ik zit altijd wat verder uitgezoomd in vergelijking tot de traders, maar dit ziet er toch gewoon keurig uit? Nog geen enkele trendbreuk of indicatie voor een top?

De Bitcoin dominance zit sinds de Bitcoin bodem in prijs in een keurige uptrend.

[Afbeelding]

En de Bitcoin koers zelf ook.
[Afbeelding]
ja ik deel die mening volledig. schreef het toevallig paar dagen terug nog in het sc topic. Voor mij nog 0 indicatie dat de top in is (tenminste ivm vorige cycles in tijd, funding rate, prijsactie en al de indicators die jij hier weekelijks post)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
Numbers schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:36:
Wat mij wel opvalt is dat de huidige Bitcoin cycle echt super stabiel lijkt te verlopen.
Een verklaring zou kunnen zijn dat veel meer instituten zijn ingestapt dan retailers?
Die laatsten, waarvan de grote massa altijd maar gokt op de halving, massaal naar YouTubers luistert en denkt dat het zover is, drijven zo zelf de prijs omlaag?

Interesting times...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Een verse groene weekly, lukt het om de 8e ook groen te houden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WPRtyVkpoQRKuEewO7ZXr4W90I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JEXrAffcjl6hLeDWOT6kat1y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik kijk naar een iets korter timeframe, en...

We komen netjes uit op de fib 0.6 en de VAH van de laatste ATH naar de low, dus een korte retrace of bounce op de VWAP samen met POC en PW close lijkt plausibel voor een lancering richting een nieuwe ATH.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCwMxlYmTK4kZQslts-kRqIisWY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/54QAbVl2ZU7Nk05C6qun8DVT.png?f=fotoalbum_large

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
kazzzdafke schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:10:
Ik kijk naar een iets korter timeframe, en...

We komen netjes uit op de fib 0.6 en de VAH van de laatste ATH naar de low, dus een korte retrace of bounce op de VWAP samen met POC en PW close lijkt plausibel voor een lancering richting een nieuwe ATH.
Ik zie je punt. Waar komt de 1.618 uit in deze analyse?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazzzdafke
ScuL schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:46:
[...]

Ik zie je punt. Waar komt de 1.618 uit in deze analyse?
115.3k

Interesting times...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ScuL
Op basis van de huidige liquidity chart zit er een flinke pocket rond 111/112k. Daarboven is het luchtledig. Dus dat niveau is zeker haalbaar. 115k zou zeer fijn zijn :) Support op 108.5k dus het kan zijn dat we tussen 108 en 111k blijven rangen totdat we uitbreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:16
Taro schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:49:
Een verse groene weekly, lukt het om de 8e ook groen te houden?
[Afbeelding]
Zat ik gisteren ook al naar te kijken....
8 groene weeklies zie je maar weinig

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kazzzdafke
Zouden we “vandaag” zoiets kunnen krijgen?

Nu al een aantal keer serieuze tikken gekregen aan de ATH, dus even wat posities laten sluiten rond 106k om dan de brandstof te hebben om in een goeie streep naar een nieuwe ATH (115k - 118k) te knallen?

Tenzij NVDA roet in het eten gooit :)

EDIT: even duidelijkere screenshot geplaatst

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igXCQynIphS9eqwTqEJQXuolb88=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3a7wcAOwDSQcissFPxARXsF5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door kazzzdafke op 28-05-2025 10:18 ]

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
Over 6u is er weer wat info van de Fed. Op basis van de liquiditeitschart zeg ik 111k.
We zitten trouwens ook in een mooie driehoek ie op 20 mei is begonnen met compressie en een breakout vóór de 31e.

BTC.D is nu aan het zakken waardoor de alts weer opkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:12
ScuL schreef op 28 mei 2025 @ 14:12:

BTC.D is nu aan het zakken waardoor de alts weer opkomen
ben een noob dus stel de vraag maar gewoon:
Is het niet zo dat de BTC.D(ominance) zakt omdat de alts weer opkomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Waah schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:46:
[...]

ben een noob dus stel de vraag maar gewoon:
Is het niet zo dat de BTC.D(ominance) zakt omdat de alts weer opkomen?
BTC blijft een beetje op hetzelfde niveau en BTC.D zakt betekent inderdaad dat er meer geld naar alts gaat en BTC aardig in balans is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Tot nu toe houdt support op en onder 107k het nog mooi. Zou er overigens nog prima door kunnen zakken zonder dat het meteen dramatisch is naar mijn mening. Iets verder omlaag gaan i.p.v. met moeite een higher low maken kan ook leiden tot een bullish patroon; een bullflag. Houden we wel een higher low dan zou je er een bullish pennant in kunnen zien, ook niet verkeerd.
Patronen zijn echter een gevolg van, in mijn ogen, belangrijkere TA indicatoren. Higher lows en lower highs (horizontale levels) resulteren in compressie en als dit volgt op een push omhoog tekent zich een pennant. Dat patroon is leuk maar alleen dat patroon is niet zoveel waard, of support het houdt of resistance gebroken wordt zegt meer over trend en koersrichting.
Wat ik hierbij dan ook graag wil toevoegen is dat de RSI daalt tijdens deze compressie (die een downtrend kan worden bij verdere daling, vooralsnog is de trend van de lows nog up). Dalende RSI met stijgende koers is een signaal van kracht, BTC raakt minder overbought terwijl de trend nog positief is.

Dus, ik zeg nog ff consolideren, of toch iets meer dalen met een sterker dalende RSI is om de raketten bij te tanken voor een volgende aanval op de ATH:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LIO0WVKYmEEqxAT-maet1jzF5M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w3lh1TEhvcrpbbZrjfKUu56u.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door YES op 28-05-2025 20:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazzzdafke
Eigenlijk heb jij een andere analyse als mij, andere indicatoren, andere timefraame, maar de uitkomst is hetzelfde.

Leuk!

[ Voor 45% gewijzigd door kazzzdafke op 28-05-2025 20:48 ]

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
kazzzdafke schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:45:
Eigenlijk heb jij een andere analyse als mij, andere indicatoren, andere timefraame, maar de uitkomst is hetzelfde.

Leuk!
Ah ja, klopt inderdaad, haha. Die demand zone heb ik dan weer niet, heb in die regionen gewoon een zone die veel interactie laat zien. Supply en demand zones zijn niet mijn sterkste kant wat betreft TA. Misschien maar eens meer op inlezen en oefenen :)

[ Voor 7% gewijzigd door YES op 28-05-2025 20:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScuL
kazzzdafke schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:47:
Zouden we “vandaag” zoiets kunnen krijgen?

Nu al een aantal keer serieuze tikken gekregen aan de ATH, dus even wat posities laten sluiten rond 106k om dan de brandstof te hebben om in een goeie streep naar een nieuwe ATH (115k - 118k) te knallen?
Je had gelijk en mijn patroon is gebroken. 106.5k heeft al eerder als support gespeeld dus er is nog steeds niets aan de hand tenzij we daar doorheen zouden zakken. Ik ben enigszins verbaasd over de sterkte van ETH op het moment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeUKt95p1zyC0Wspw8VPVi-3THs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FnZGwVmhfPpFLKHlfMngdF3e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Nog niet helemaal, ik had graag nog een tik lager gezien, om daar die liquiditeit te pakken.
Maar het kan nog…

EDIT: paar uur later en.. bijna :)

[ Voor 14% gewijzigd door kazzzdafke op 29-05-2025 16:24 ]

Interesting times...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
104k next, met waarschijnlijk nog wel een wick er onder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmGud9v3ay7AbO82kuNVBF88SCI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MpLksBaciFRN8zLoxATYjALA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bijna....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PBRfUE73AhzO0Lvy8ruj9-0oHI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hVdPsS6smTtoJJpSFUi9sFTb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Beide punten waar ik naar keek geraakt, vermoed dat dat nog een keer gaat gebeuren en mogelijk ook iets lager:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6INjHTE-QZxkXLjR-tAzXnxVSMI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iQEGu3kv3NO9zbuIzusP25DS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-05 15:40
Taro schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 09:44:
Beide punten waar ik naar keek geraakt, vermoed dat dat nog een keer gaat gebeuren en mogelijk ook iets lager:
[Afbeelding]
Is die blauwe MA lijn (+/-102,7k) de volgende als we hier niet houden? Of is die MA geen logische support line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
brothermaynard schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:24:
[...]

Is die blauwe MA lijn (+/-102,7k) de volgende als we hier niet houden? Of is die MA geen logische support line?
Dat betreft de 4H EMA200, die staat er niet voor niets in, dus grote kans dat die daarna next is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Buy order gehit, hopelijk blijft het hierbij, eerst even opveren, dan verkopen, daarna mogelijk weer verder omlaag. Maar eerst ff de alts pumpen dit weekend....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51O5aFEKgLAzQl03bkoGc2HtZrE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8YXZgNAvX60K0hgwFoGvkFEx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02
@Taro Kijk jij puur naar je trend lines icm EMA levels? Of heb je in dit geval nog meer in overweging genomen?

Ik had hem zo, en de buy order dus net wat te laag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OW1EJOmldeK35E27b2wkFbo4frg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x5gv1VOENYBWpNEXb5T6S2Qv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-05 15:40
gebruikershaes schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 20:48:
@Taro Kijk jij puur naar je trend lines icm EMA levels? Of heb je in dit geval nog meer in overweging genomen?

[Afbeelding]
Wat bepaald precies die demand zone? De liquiditeit zie je op de heatmaps neem ik aan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gebruikershaes
brothermaynard schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 20:53:
[...]

Wat bepaald precies die demand zone? De liquiditeit zie je op de heatmaps neem ik aan
Die lange groene candle zorgt voor break of structure (BOS). Hij sluit boven de wick (hoogste punt) van de structure ervoor. De rode candle net voor de lange groene is waar de desicions zijn gemaakt voor een break out. Dus in dit geval de demand zone. Liquidity grab is de wick die erna volgt onder de demand zone. De candle sluit daar niet, maar wickt er onder om liquidity te pakken om vervolgens weer up te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
gebruikershaes schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 21:05:
[...]

Die lange groene candle zorgt voor break of structure (BOS). Hij sluit boven de wick (hoogste punt) van de structure ervoor. De rode candle net voor de lange groene is waar de desicions zijn gemaakt voor een break out. Dus in dit geval de demand zone. Liquidity grab is de wick die erna volgt onder de demand zone. De candle sluit daar niet, maar wickt er onder om liquidity te pakken om vervolgens weer up te gaan.
Die rode candle tussen die 2 groene is is ook demand en die heb je gemist, die is gemitigeerd met de wick van vandaag en daarom werd je gefrontrunned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
tomtom901 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 21:39:
[...]

Die rode candle tussen die 2 groene is is ook demand en die heb je gemist, die is gemitigeerd met de wick van vandaag en daarom werd je gefrontrunned
Ha, ik zat nog te twijfelen om die mee te nemen, maar dan werd m’n order block te groot en daarmee de RR bijna 1:1. Dus besloten om lager proberen te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
gebruikershaes schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 21:52:
[...]

Ha, ik zat nog te twijfelen om die mee te nemen, maar dan werd m’n order block te groot en daarmee de RR bijna 1:1. Dus besloten om lager proberen te pakken.
Lagere timeframe pakken dan, SL strakker en zo blijft je R op orde

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik neem meer mee, incl. altijd een lagere of hogere koers dan je verwacht. Als een MA op bijv. 100k ligt, dan mag je vaak een wick tot bijv. 98.872 USD verwachten.

In dit geval 100% weer ingestapt én een long geopend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIIRKMsYWH7-0akKl4mX_jHUW3M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uYpYAW0TWbkgeMyVr65Bh8dj.png?f=user_large

Ga nu echter wel iets afschalen, want zoals gezegd: 102k kan ook maar zo op de loer liggen en nu sta ik nog in de plus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Taro schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:28:
[...]

Ik neem meer mee, incl. altijd een lagere of hogere koers dan je verwacht. Als een MA op bijv. 100k ligt, dan mag je vaak een wick tot bijv. 98.872 USD verwachten.

In dit geval 100% weer ingestapt én een long geopend:
[Afbeelding]

Ga nu echter wel iets afschalen, want zoals gezegd: 102k kan ook maar zo op de loer liggen en nu sta ik nog in de plus :)
Heh dat is wel een heel specifiek getal, 98.872.
Ja idd de prijs is aan het struggelen. Voorspelt weinig soeps.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
gebruikershaes schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 23:00:
[...]

Heh dat is wel een heel specifiek getal, 98.872.
Dat wist ik al toen ik dat typte en heb de uitleg daarover weggehaald :)

Maar het is geen specifiek getal, hanteer ik vaak. Risico is wel dat je gefrontrunned wordt door mensen die op 100.050, 99.975 etc. al kopen. Maar je kunt je orders natuurlijk ook prima spreiden: 10% op 100.250, 10% op 100.050, 10% op 99.975, 10% op 99.750, etc. t/m 20% op 98.872. Lager meer inkopen doet je smilen als de koers nóg net iets verder daalt en verlaagt ook je GAK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes

[Afbeelding]
Was toch niet zo’n gekke analyse. Zou net de wick gepakt hebben met m’n buy als ik hem had laten staan. Kijken of de upward beweging stand houdt. Best wat resistance op 104.5.
Pagina: 1 ... 97 98 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!