De komende dagen/weken moet het wel echt gaan gebeuren, anders kunnen we het huidige punt waarschijnlijk aanmerken als einde en top van deze run:
Als je wat afstand neemt zie je bijv. deze 2 opties:
Ik vermoed dat als het Bitcoin de komende weken niet lukt om in de bovenste driehoek te komen én blijven, dat eerst de onderkant van de huidige driehoek weer wordt opgezocht: De blauwe regionen.
Het kan dus ook prima zo zijn dat de volgende bearmarket niet lager gaat dan 58-84k om daarna alsnog die bovenste driehoek op te zoeken. Daarmee is de 6xk ATH van de vorige run nogmaals getest, support geworden en kan Bitcoin doorknallen naar hogere regionen. En laten we wel wezen: Hoeveel mensen zouden graag op 58-75k bijkopen om daarna mogelijk >200k te zien? Dat effect blijft en zorgt natuurlijk dat de cycles in tact blijven. Je went aan de prijzen en koopt graag voor 60k bij, ondanks dat je op 4k twijfelde of je op 2k bij moest kopen.
Ik hoor ook steeds meer mensen die aan DCA/VCA doen, ook in aandelen, waardoor er standaard iedere dag/week/maand meer kopers zijn dan enkele jaren geleden. Zelfs mijn kids doen dat tegenwoordig, maar op de werkvloer hoor ik het ook. De dalen voor BTC zullen daardoor mogelijk niet meer zo laag worden, voor shitcoins uiteraard wel en dat is ook goed, de lucht moet er af en toe even uit om daarna weer een leg up the kunnen maken.
Op de yearly zie ik dan ook gewoon een dikke bullflag/pennant of ascending triangle - ja, ook evt. een bearish rising wedge, maar ik hou hier nu een positief en opzwepend verhaal, dus die optie negeren we even, ok?:
Alleen moet het de komende weken hier wel gebeuren:
Onder de 75k is deze run over, tenzij het een range wordt van 75-115k die sideways gaat totdat de onderkant gelijk loopt met de blauwe lijn, we een echte bearmarket overslaan en vanaf daar weer een nieuwe bullmarkt starten, zoiets:
Persoonlijk verwacht ik niet dat deze run al voorbij is, er zit nog wel meer in het vat en de altcoins hebben Bitcoin nog niet leeggetrokken. Verder geven volgens mij ook weinig indicatoren een top signaal af, niet dat dat een vereiste is, maar we voelen allemaal wel aan dat als Bitcoin even een sprintje trekt we over 2 weken bijv. op 128k kunnen staan.
Afijn, neemt tijdig uw winsten, maar wees niet bang dat Bitcoin wederom dood gaat, we weten allemaal waar de bodem ligt en doe er uw voordeel mee. Op naar hogere regionen, en als dat niet de komende maanden is, dan wel weer binnen anderhalf jaar.
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen