iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
/f/image/q8bSpViYHM8TtwlKzy7mYRT7.png?f=fotoalbum_large)
Bij de 3e test van een MA in dergelijke korte tijd neemt de kans flink toe dat die het niet gaat houden.
Als de 1D MA7 het wel houdt, dan is dat een succesvolle terugtest en kan dat een springplank zijn naar hogere regionen. Morgen zullen we het weten.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
4H:
/f/image/gdhzUW36XBERQFrMZKbLj7bR.png?f=fotoalbum_large)
1D:
/f/image/m1uaO1tvL53igCIJfDAVYNh8.png?f=fotoalbum_large)
Bounce op de weekly ook nog niet echt overtuigend:
/f/image/MQzAargNmUCYOpJItNFlz2mt.png?f=fotoalbum_large)
Vermoed dat de 1W MA100, nu bovenin de 84k USD, nog wel een keer gaat worden aangetikt.
3 kanshebbers:
- Bounce op de 1D MA7 @ 91.2k en alsnog door de weerstand icm een mooie higher low neer te zetten
- Toch weer lagere regionen opzoeken zoals bijv. 1W MA100 rond 85k met evt. wick naar onderste lijn op 82k, daarna bounce. Is op HF ook een higher low als het vlot gaat en de candles mooi sluiten
- Bearish scenario: Door de onderste lijn heen, dat kan natuurlijk gebeuren, maar ik vermoed dat het daar nog iets te vroeg voor is. Dan volgen er vast eerst nog wat meer pogingen en fake-outs
zou je, met fed vandaag, dan de eerste 1d candle (die van vandaag dus) als maat nemen, of vrijdag met de close van donderdag opnieuw je analyse doen? Kan me voorstellen dat zowel up als down we de nodige prijsactie krijgen vanavond, en dat je TA op basis van de candles aan het einde van die acties niet representatief blijkenTaro schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:11:
Én weer afgeketst op de bovenste lijn/weerstand.
3 kanshebbers:[Afbeelding]
- Bounce op de 1D MA7 @ 91.2k en alsnog door de weerstand icm een mooie higher low neer te zetten
- Toch weer lagere regionen opzoeken zoals bijv. 1W MA100 rond 85k met evt. wick naar onderste lijn op 82k, daarna bounce. Is op HF ook een higher low als het vlot gaat en de candles mooi sluiten
- Bearish scenario: Door de onderste lijn heen, dat kan natuurlijk gebeuren, maar ik vermoed dat het daar nog iets te vroeg voor is. Dan volgen er vast eerst nog wat meer pogingen en fake-outs
Thanks voor je analyses en ik lees ze met plezier! Een paar post had je het over 'Bij de 3e test van een MA in dergelijke korte tijd neemt de kans flink toe dat die het niet gaat houden' Dit ging toen om de MA aan de onderkant. 84k-isch.. nu gaat het om 3x aan de bovenkant. Is er dan iets te zeggen over welke kant het op gaat of is dit nu echt een 50/50 moment?Taro schreef op donderdag 11 december 2025 @ 23:25:
Mooie bounce, maar wederom afgeketst:
[Afbeelding]
Morgenochtend een flinke candle?
Never ever financial advice...
50/50. Is gewoon gekloot in een range nu. Kan zo nog dagen, in extreem geval weken duren. Zeker als we hier nog hangen tijdens de feestdagen. Volume is er dan niet, en dan zijn het de daytraders die lekker die swings traden.Egeau schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:24:
[...]
Thanks voor je analyses en ik lees ze met plezier! Een paar post had je het over 'Bij de 3e test van een MA in dergelijke korte tijd neemt de kans flink toe dat die het niet gaat houden' Dit ging toen om de MA aan de onderkant. 84k-isch.. nu gaat het om 3x aan de bovenkant. Is er dan iets te zeggen over welke kant het op gaat of is dit nu echt een 50/50 moment?
Prima ook, stel het duurt idd tot in januari, dan lopen de MA's een stuk naar de koers toe
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Hah ja eens maar het was meer van: interpreteer ik het correct en zijn er evt. nog andere indicatoren die in zo'n geval iets van duiding geven. Als ik het zo lees is het dus echt afwachtenkazzzdafke schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:27:
Je hebt zelf het antwoord geschreven denk ik?
Maar alles hangt af van je tradingprofiel natuurlijk, zoals @anti elppa ook al aangaf.
Maar laten we zeggen dat voor de swingtraders en de spottraders er momenteel geen richting is, en het dus beter is om af te wachten op confirmatie van de richting.
Geldt idd ook voor naar boven toe, maar hangt ook van de trend af. Is de trend bearish en wordt de bodem 3x getest, dan zal die de 3e of 4e keer doorgaans bezwijken. Is de trend bullish, dan geldt hetzelfde voor de bovenkant van de range.Egeau schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:24:
[...]
Thanks voor je analyses en ik lees ze met plezier! Een paar post had je het over 'Bij de 3e test van een MA in dergelijke korte tijd neemt de kans flink toe dat die het niet gaat houden' Dit ging toen om de MA aan de onderkant. 84k-isch.. nu gaat het om 3x aan de bovenkant. Is er dan iets te zeggen over welke kant het op gaat of is dit nu echt een 50/50 moment?
Probleem is nu echter dat een groot deel van de markt bearish en een groot deel bullish is, daarom kan dit zoals @anti elppa ook al zegt nog weken zo doorgaan. Of in theorie zelfs tot oktober/november 2026 wanneer we deze groene box aangetikt zien worden vanaf waar ik verwacht dat de volgende bullrun zal starten. Dat is immers exact 4 jaar na de vorige cycle low:
/f/image/mHUZOC6wXsQnEgvZAhOp00Ng.png?f=fotoalbum_large)
De 1D MA7 ligt boven de huidige Bitcoin koers. Dit is echt een no trade zone voor mij, vermoedelijk wordt de 1D MA7 nog wel even opgezocht en verwacht dan een rejection om eerst de 1W MA100 alsnog aan te tikken. Benieuwd of donderdag weer een dipdag wordt. Rondom de kerst is het doorgaans niet heel veel soeps, maar dat duurt nog even.
Saai....
/f/image/2gHunGm3H9LyuyMoivxi2PRI.png?f=fotoalbum_large)
Nu heel benieuwd of er een nieuwe poging volgt richting bovenkant range, of toch 1W MA100 opnieuw testen, wat wel een vervolg in de uptrend kan betekenen omdat die MA stijgende is.
Ha Taro, speelt het rente besluit in Japa daar nog een rol in? Bedankt voor de info. Net een mooie trade short kunnen doen.Taro schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:44:
Bitcoin heeft zojuist inderdaad de 1D MA7 aangetikt, maar zoals verwacht daarbij/daarna wel rejected:
[Afbeelding]
Nu heel benieuwd of er een nieuwe poging volgt richting bovenkant range, of toch 1W MA100 opnieuw testen, wat wel een vervolg in de uptrend kan betekenen omdat die MA stijgende is.
Geen idee, ik ben daar persoonlijk nooit mee bezig. Anders gaat vervolgens een nieuw kruispunt in Monaco ook al invloed op de koers hebben. Bitcoin heeft een whitepaper, persoonlijk ben ik van mening dat vervolgens de invloed van werkloosheidscijfers, economie X, oorlog Z, rente Q, de stand van de maan, shitcoin R, economische cycles, de cijfers van NVidia, tarriffs, etc. allemaal redenen zijn voor mensen om keuzes te kunnen maken maar wat mij betreft de koers nooit zouden mogen en moeten beïnvloeden, omdat Bitcoin gewoon een eigen koers moet varen.Liripriscon schreef op woensdag 17 december 2025 @ 17:37:
[...]
Ha Taro, speelt het rente besluit in Japa daar nog een rol in? Bedankt voor de info. Net een mooie trade short kunnen doen.
Nieuws volgt TA, conform TA had ik dit verwacht en vervolgens heeft men in Japan een besluit over het rentetarief genomen dat de TA bevestigt.
Ik ben het met je eens dat dit eigenlijk niet zou moeten. Het idee achter Bitcoin is onveranderd, maar de markt is dat in mijn optiek niet. Door institutionele instroom wordt de prijs mede bepaald door kapitaalstromen die reageren op macro, rente en liquiditeit. Inmiddels is Bitcoin denk ik ook sterk verweven met het (traditionele) financiële systeem - precies dát systeem waarvan Bitcoin oorspronkelijk een alternatief voor wilde zijn.Taro schreef op woensdag 17 december 2025 @ 17:43:
[...]
wat mij betreft de koers nooit zouden mogen en moeten beïnvloeden, omdat Bitcoin gewoon een eigen koers moet varen.
Ik ben zelf geen TA-man en ik kan me niet voorstellen dat TA altijd leidend is; het lijkt me te kort door de bocht. Technische patronen moeten toch ook in een bredere context worden gezien? Overigens vind ik jouw technische inzichten vaak heel treffend, waardoor ik je posts altijd met aandacht volg. Dus misschien heb je ook gewoon gelijk.
Helaas klopt dat inderdaad.Heyoka schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:15:
[...]
Ik ben het met je eens dat dit eigenlijk niet zou moeten. Het idee achter Bitcoin is onveranderd, maar de markt is dat in mijn optiek niet. Door institutionele instroom wordt de prijs mede bepaald door kapitaalstromen die reageren op macro, rente en liquiditeit. Inmiddels is Bitcoin denk ik ook sterk verweven met het (traditionele) financiële systeem - precies dát systeem waarvan Bitcoin oorspronkelijk een alternatief voor wilde zijn.
Was als geintje bedoeld. In bijv. het SC topic komen na een grote daling regelmatig mensen binnen die vragen: Welk nieuws heeft hiervoor gezorgd?!?! Terwijl je hier dan bijv. al 1-2 weken aan het uitleggen bent dat een uitbraak aanstaande is en de richting waarschijnlijk naar beneden zal zijn.Ik ben zelf geen TA-man en ik kan me niet voorstellen dat TA altijd leidend is; het lijkt me te kort door de bocht. Technische patronen moeten toch ook in een bredere context worden gezien? Overigens vind ik jouw technische inzichten vaak heel treffend, waardoor ik je posts altijd met aandacht volg. Dus misschien heb je ook gewoon gelijk.
Om dan van dat gedoe af te zijn hebben we in het verleden weleens vaker gezegd dat nieuws TA volgt en niet andersom
/f/image/cZgBHRYHO30Nijggi75JciWo.png?f=fotoalbum_large)
Nu zijn er 2 opties:
- Alsnog onderkant range aantikken rond 81.8k
- Weer naar de bovenkant van de range
/f/image/gPkAMjW7Jc7DgnCLUFdsjZZ0.png?f=fotoalbum_large)
Als ik nu verplicht een uitspraak zou moeten doen: 81.8k als eerste.
Ondertussen wel lekker ontkoppeld van de rest, die doen het weer allemaal goed...
Maar ik ben bang dat BTC weer goed gaat aanhaken op het moment dat bij de rest de bubble knapt, helaas wel de verkeerde kant op aanhaken
Maar we zullen het zien, ik ben altijd goed geweest in bodems kopen, maar toppen verkopen is niet mijn sterkste kant, ondanks alle voornemens om dit jaar dat wel te doen
/f/image/qr42ZOns8ptmoGHfO4UFEojU.png?f=fotoalbum_large)
78k t/m bijv. 69k kunnen dan maar zo snel volgen:
/f/image/oH2fQdKDYxGIXrO0cmhDAHvK.png?f=fotoalbum_large)
Maar uiteindelijk verandert dat niets aan het totale plaatje:
/f/image/IEwUGOzDb8oSrdlEmZoReePC.png?f=fotoalbum_large)
85.5k nogmaals testen icm 1W MA100? Dat zie ik niet als positief, een 4e keer mag je wel verwachten dat ie bezwijkt...
/f/image/H7hYrmr5AANNGhjTZ0e6o2JB.png?f=fotoalbum_large)
En niet getreurd, áls de 4 jaars cycle in tact blijft en de bearmarkt nu is gestart zitten we eind volgend jaar alweer in de volgende bullrun
/f/image/v71TNuSDqaW0mY9ZN3oQ2D37.png?f=fotoalbum_large)
Op een mooi 2026 allen
:strip_exif()/f/image/b7LYTcrnWo0OcdT0pDYRl88l.jpg?f=fotoalbum_large)
@Taro Bij een uitbraak naar boven + bevestiging kan het wel heel hard gaan geloof ik, ziet er naar uit dat we naar boven gaan uitbreken, wat denk jij ?
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Dat is ook waar @Taro naar verwijst met zijn opmerking over compressie, denk ik. Compressie neemt toe, bewegingsruimte wordt steeds kleiner en een uitbraak kan dan hard gaat. Als je daarna nog even kijkt naar horizontale resistance (bij een uitbraak naar boven), kom ik op een zone die ligt rond 91.5k tot 93.5k uit:Q_7 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:38:
[Afbeelding]
@Taro Bij een uitbraak naar boven + bevestiging kan het wel heel hard gaan geloof ik, ziet er naar uit dat we naar boven gaan uitbreken, wat denk jij ?
Kan idd zo op 93k staan. Maar juist op dit punt mag je ook verwachten dat de bovenkant van de driehoek wordt aangetikt en dus dalen logischer is. Dit is voor veel mensen een punt om te verkopen of een short te openen ipv long te gaan.Q_7 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:38:
[Afbeelding]
Als ik de candles zo zie verwacht je eerder een verdere stijging dan nu een daling, maar eerst bevestiging zien:
Wel raar dat jullie de weerstandlijn bovenaan laten dalen en de onderste als een vlakke.
Ik zie het net andersom
/f/image/TDRp9ux7eAboN4NzKa0pA9lO.png?f=fotoalbum_large)
Verder zie ik gewoon heel veel weerstand bovenaan, dus mijn vermoeden gaat uit dat we opnieuw op 1 van de 2 levels een tik krijgen, en dan lagere regionen gaan opzoeken.
Mijn plan blijft nog hetzelfde.
EDIT: misschien nog iets genuanceerder: ik verwacht geen ATH vooraleer we lager opgezocht hebben. Daarmee bedoel ik dat prijs ook naar 100k of zelfs 108k kan, al acht ik de kans klein. Maar we zien geen +126k vooraleer we 80k of lager gehad hebben.
[ Voor 32% gewijzigd door kazzzdafke op 02-01-2026 11:15 ]
/f/image/qAvv0L4U87ltlkKmJe8Z7OkM.png?f=fotoalbum_large)
Mede door de higher lows en succesvolle test van de 1W MA100 kan dit nu weleens positief uitpakken waardoor de range verlaten wordt en 100k next is:
https://siliconangle.com/...hird-party-global-e-hack/
“Ledger was made aware of an incident at Global-e, an e-commerce partner for global brands and retailers, including Ledger,” the company told CoinDesk. “This incident consisted of unauthorized access to order data in Global-e information systems. Some of the data accessed as part of this incident pertained to customers who made a purchase on Ledger.com using Global-e as a Merchant of Record.”
Waarom gebruiken die Fransen dan ook geen Adyen
Vandaag nog een E-mail gehad dat Ledger en Trezor gaan migreren!knakworst schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:13:
Je vberwacht het niet.
“Ledger was made aware of an incident at Global-e, an e-commerce partner for global brands and retailers, including Ledger,” the company told CoinDesk. “This incident consisted of unauthorized access to order data in Global-e information systems. Some of the data accessed as part of this incident pertained to customers who made a purchase on Ledger.com using Global-e as a Merchant of Record.”
Of ik via een link de Trezor interface will gaan gebruiken
Jammer dat er altijd weer mensen zijn die hun seed graag invullen op een trojan horse infected applicatie. En niet gewoon totale kennislozen, nee mensen die een hardware wallet gekocht hebben.elektriekert schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:16:
[...]
Vandaag nog een E-mail gehad dat Ledger en Trezor gaan migreren!![]()
Hier niets gehad van Ledger..elektriekert schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:16:
[...]
Vandaag nog een E-mail gehad dat Ledger en Trezor gaan migreren!![]()
Ik wil wel een phishing mail voor je maken, maar ik denk dat je niets mist aan wat er verzonden was
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!
Het was ook cynisch bedoeld, en blijkbaar zit ik toch niet in "die" phishing mailinggroep (die mss van die hack komt).
Zolang er maar geen huis adres gegevens zijn buitgemaakt, dat lijkt me veel erger. Maar dat zullen ze waarschijnlijk niet openbaar maken.knakworst schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:13:
Je vberwacht het niet.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Dat is een paar jaar geleden al gebeurd by een 3rd party icm hun Shopify integratie. Krijg paar keer per jaar netjes een brief op de mat van Ledger om met spoed de bijgesloten QR code te scannen en mijn Ledger ff te koppelenVis schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:07:
[...]
Zolang er maar geen huis adres gegevens zijn buitgemaakt, dat lijkt me veel erger. Maar dat zullen ze waarschijnlijk niet openbaar maken.
En die kl**tzakken van HEX gebruiken die datadump dus ook om regelmatig fysieke spam te sturen.
Scheelt dat het Ledger zelf niet was, maar een behulpzame derde partij
/f/image/BNG9yOXvvwBnlGSNxArl4UhE.png?f=fotoalbum_large)
Verwacht sowieso een poging voor de Bullmarket Support Band, alleen kan dat natuurlijk ook een Bearmarket Resistance Band worden. De komende weken zal blijken of we de bullrun doorzetten of dat we al aan de bear zijn begonnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 18-01-2026 14:31 ]
zolang de 50dma en de trentlijnen die allemaal rond de 90k lopen het houden zal dat niet gebeuren. Hebben tot nog toe aardig support geboden. Ik zie een 30% voorlopig echt niet gebeuren. Dat zou ons naar 63 brengen. Dat is gewoon idioot. Sowieso zit er extreem dikke support tussen de 70 en 75. En zelfs daar verwacht ik dat we helemaal niet gaan komen aankomende 12 maandenIntelcore schreef op maandag 19 januari 2026 @ 23:18:
Lijkt veel op patroon van april 2022. Dus ik gok dat er een +- 30% daling aankomt op de korte - mid termijn
al 4 maal of slechts 2 maal ?Taro schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 22:03:
Mooie test van & bounce op wederom de 1W MA100:
[Afbeelding]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
die laatste vraag gaat het idd om. Alles verkopen is gewoon niet slim. Elke dag, week, maand verder is meer bevestiging dat de 4 jarige cycle dood is. Geen garanties, maar om dan 100% uit te stappen is niet slim.sh4d0wman schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 03:30:
@JJ1984 mooi dat het rust geeft en hopelijk alles met winst verkocht. Ik verkoop weer wat als we het huidige kanaal uit vallen wat sinds oktober in play is. Mocht de US inderdaad Iran onder vuur nemen dan verwacht ik wel een daling. Wat doe je als dit wel de bodem bleek te zijn en we uiteindelijk weer gestaag naar boven gaan dit jaar?
Dat geeft alleen maar extra fomo straks als we ineens in een week 20k hoger staan. Dan kopen er een hoop terug.
Gewoon deels erin, of deels eruit
Of je hebt de bodem verkocht en BTC knalt door naar 180k, weg rust hallo stress. Bitcoin houdt je vast, die verkoop je niet lol daar heb je al die shitcoins voor zodat je meer sats kunt verzamelenJJ1984 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 22:14:
Ik heb zojuist mijn laatste BTC verkocht. Het geeft me eindelijk rust en ik ben volledig klaar voor de ‘echte’ bear market.
Dan heb ik simpelweg pech. Ik heb zelf veel ingekocht rond 20k-30k, dus een prima rendement. Ik geloof dat we sinds oktober in een bear market zitten en dat we dit jaar nog veel verder gaan zakken. DCA start dan vanaf een bepaalt punt ook weer.sh4d0wman schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 03:30:
@JJ1984 mooi dat het rust geeft en hopelijk alles met winst verkocht. Ik verkoop weer wat als we het huidige kanaal uit vallen wat sinds oktober in play is. Mocht de US inderdaad Iran onder vuur nemen dan verwacht ik wel een daling. Wat doe je als dit wel de bodem bleek te zijn en we uiteindelijk weer gestaag naar boven gaan dit jaar?
Die rust is wel heel belangrijk merk ik. Dat mogelijke beetje extra rendement woog niet meer op tegen de onrust en tijd die ik er in stak.
Dat is precies wat we nodig hebben om hoger te geraken: FOMO kopers die bereid zijn een hogere prijs te betalen dan de huidige supplyzone.anti elppa schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 07:59:
[...]
die laatste vraag gaat het idd om. Alles verkopen is gewoon niet slim. Elke dag, week, maand verder is meer bevestiging dat de 4 jarige cycle dood is. Geen garanties, maar om dan 100% uit te stappen is niet slim.
Dat geeft alleen maar extra fomo straks als we ineens in een week 20k hoger staan. Dan kopen er een hoop terug.
Gewoon deels erin, of deels eruit
Haha true true. En ze zullen er ook wel weer in grote getallen zijn.kazzzdafke schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 10:58:
[...]
Dat is precies wat we nodig hebben om hoger te geraken: FOMO kopers die bereid zijn een hogere prijs te betalen dan de huidige supplyzone.
Dit herken ik heel erg, en heb ik vaker meegemaaktJJ1984 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 22:14:
Ik heb zojuist mijn laatste BTC verkocht. Het geeft me eindelijk rust en ik ben volledig klaar voor de ‘echte’ bear market.
Helemaal eruit gestapt en een leuk bedrag op de rekening. Dat voelt heerlijk.
Maar als je niet direct een bestemming hebt voor dit geld, en het staat te niksen op de bank, dan zal het op een gegeven moment toch weer gaan kriebelen. Het blijft een feit dat fiat constant minder waard wordt. En of de prijs van bitcoin nou omhoog gaat of omlaag, in beide gevallen wil je de boot niet missen. Ben dus benieuwd hoelang je dit vol gaat houden!
Het is aannemelijk dat de koers nog (flink) gaat zakken. Ik geloof nog streeds in de cycle en dus dat vorig jaar oktober de top is geweest. Ik snap ook niet zo goed op grond waarvan menigeen denkt dat het anders zal zijn. Er staan heel veel signalen op rood.Mr. Jinx schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 18:35:
[...]
Dit herken ik heel erg, en heb ik vaker meegemaaktZelf ook wel eens gedaan.
Helemaal eruit gestapt en een leuk bedrag op de rekening. Dat voelt heerlijk.
Maar als je niet direct een bestemming hebt voor dit geld, en het staat te niksen op de bank, dan zal het op een gegeven moment toch weer gaan kriebelen. Het blijft een feit dat fiat constant minder waard wordt. En of de prijs van bitcoin nou omhoog gaat of omlaag, in beide gevallen wil je de boot niet missen. Ben dus benieuwd hoelang je dit vol gaat houden!
Ja maar dat was mijn punt ook niet. Maar goed, laten we hopen dat al die signalen kloppen dan voor jou.JJ1984 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 19:12:
[...]
Het is aannemelijk dat de koers nog (flink) gaat zakken. Ik geloof nog streeds in de cycle en dus dat vorig jaar oktober de top is geweest. Ik snap ook niet zo goed op grond waarvan menigeen denkt dat het anders zal zijn. Er staan heel veel signalen op rood.
"geloof" daar gaat het al misJJ1984 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 19:12:
[...]
Het is aannemelijk dat de koers nog (flink) gaat zakken. Ik geloof nog streeds in de cycle en dus dat vorig jaar oktober de top is geweest. Ik snap ook niet zo goed op grond waarvan menigeen denkt dat het anders zal zijn. Er staan heel veel signalen op rood.
maar de 4 jaars cycle is geen natuurwet he
/f/image/7pu53USpYBFV2s0ydujlqzE1.png?f=fotoalbum_large)
Alts zoals ZEC zitten nu ook op belangrijke punten, dit level verliezen = bearmarkt voor de betreffende crypto:
Er gaat helemaal niks mis. Dat ‘geloof’ is natuurlijk ergens op gebaseerd. Jij gelooft ergens in, gebaseerd op wat? Vooralsnog is er geen enkele reden om aan te nemen dat de cyclus zich niet gaat herhalen. Daarnaast is duidelijk dat we in downtrend zitten, dat valt moeilijk te ontkennen. Dé vraag is vooral tot hoe ver we zakken.Palindrome schreef op zondag 25 januari 2026 @ 03:15:
[...]
"geloof" daar gaat het al mis
maar de 4 jaars cycle is geen natuurwet heer is veel veranderd wat betreft het type investeerder door de jaren heen. Ik acht de kans juist klein dat de 4 jaar cycle een vast fenomeen is.
Je punt is duidelijk, mijne ook. Er valt redelijkerwijs aan te nemen dat later dit jaar voor minder geld meer BTC gekocht kan worden, dus dat is de bestemming voor mijn geld.Mr. Jinx schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:05:
[...]
Ja maar dat was mijn punt ook niet. Maar goed, laten we hopen dat al die signalen kloppen dan voor jou.
De cryptowereld is op dit moment hevig verdeeld in een soort tweesplitsing.JJ1984 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 21:37:
[...]
Je punt is duidelijk, mijne ook. Er valt redelijkerwijs aan te nemen dat later dit jaar voor minder geld meer BTC gekocht kan worden, dus dat is de bestemming voor mijn geld.
1) Aan de ene kant mensen die verwachten dat de 4 jaren cycle stand blijft houden en dat 127k het hoogtepunt (ATH) voor deze cycle was en we nu in een bearmarket zitten die waarschijnlijk richting de 40~50k gaat.
2) Aan de andere kant mensen die geloven dat de cyclestructuur is gebroken (door o.a. institutionele en politieke inmenging) en dat we dit jaar nog een ATH gaan zien.
Als Bitcoin inderdaad in de voetsporen treedt van zilver en goud dan is optie 2 vrij plausibel.
Alle mensen die op optie 1 inzetten vissen dan flink achter het net. Ik zit persoonlijk in kamp 2.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Als dat nog eens een beetje gaat corrigeren, dan kan bitcoin er misschien wel van profiteren. Er is geld zat blijkbaar, het vloeit momenteel gewoon naar edelmetalen of aandelen in plaats van naar BTC.
Het lijkt mij ook sterk dat we dit jaar niet een nieuwe ath gaan zien.
Daarom heb ik nog steeds een deel van totale crypto budget van mijn PF in Bitcoin, hoewel een veel groter deel in fiat momenteel. Echter fiat is ook niet alles met het huidige politieke klimaat en de hoge inflatie.ScuL schreef op maandag 26 januari 2026 @ 03:43:
[...]
De cryptowereld is op dit moment hevig verdeeld in een soort tweesplitsing.
1) Aan de ene kant mensen die verwachten dat de 4 jaren cycle stand blijft houden en dat 127k het hoogtepunt (ATH) voor deze cycle was en we nu in een bearmarket zitten die waarschijnlijk richting de 40~50k gaat.
2) Aan de andere kant mensen die geloven dat de cyclestructuur is gebroken (door o.a. institutionele en politieke inmenging) en dat we dit jaar nog een ATH gaan zien.
Als Bitcoin inderdaad in de voetsporen treedt van zilver en goud dan is optie 2 vrij plausibel.
Alle mensen die op optie 1 inzetten vissen dan flink achter het net. Ik zit persoonlijk in kamp 2.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Je draait de bewijslast nogal makkelijk om zo. Kom anders eens met de onderbouwing van jouw geloof waarom de cycle zich wél zou moeten blijven herhalen?JJ1984 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 21:34:
Er gaat helemaal niks mis. Dat ‘geloof’ is natuurlijk ergens op gebaseerd. Jij gelooft ergens in, gebaseerd op wat? Vooralsnog is er geen enkele reden om aan te nemen dat de cyclus zich niet gaat herhalen.
[ Voor 4% gewijzigd door assje op 26-01-2026 15:43 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Als tweede:
/f/image/aQpAFslOgrTSJvPV5JxDYwWP.png?f=fotoalbum_large)
Motivatie: we zitten nog lang niet in een echte berenmarkt. Ook op de log-versie niet. This time it's actually different.
Waarmee ik niet wil zeggen dat je nu naar de Bruna moet rennen om Bitcoinen in te slaan, maar je moet toegeven dat het er nu nog niet uitziet zoals in 2021. Net zoals de stijging voor deze cycle ook erg vreemd liep en nergens de stijgingen gaf die we tot nu toe gewend zijn geweest.
Dat zit wel Schnorr.
Geloof in een 4 jarige cyclus is het enige dat een 4 jarige cyclus nu nog in stand zou houdenStukfruit schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:02:
Ten eerste: we doen hier niet aan geloof.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ik kan uiteraard niks bewijzen, maar dat is verder ook niet zo relevant. De focus is nu ook wat te veel op die cycle komen te liggen. Waar het mij met name om gaat is dat gelet op prijsactie en een aantal indicatoren het mijns inziens reeel is dat we voorlopig geen nieuwe all time high gaan zien en ook nog wel wat verder zullen zakken.assje schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:42:
[...]
Je draait de bewijslast nogal makkelijk om zo. Kom anders eens met de onderbouwing van jouw geloof waarom de cycle zich wél zou moeten blijven herhalen?
De stippellijn duidt voor mij de huidige prijsstructuur aan. Bovenaan de LH, onderaan de LL.
Binnen die structuur kan de prijs doen wat ze wil, dus consolideren. Voor mij betekent dit dat pas bij een break boven 107k, gevolgd door een duidelijke retest, de downtrend mogelijk gebroken is. Binnen deze range zijn prijsstructuren op zich weinig relevant, omdat ze HH’s en LL’s kunnen vormen zonder duidelijke richting.
Overigens was dit een mooie 0.618 retest en een ideale short opportuniteit.
Binnen deze range zien we bovendien een bear flag die netjes is teruggetest en afgewezen. Daarom verwacht ik logischerwijs een vervolg richting 80k, waar we ofwel de downtrend verderzetten, of een bounce krijgen op de demandzone.
Dat is voor mij momenteel het grotere plaatje.
Opmerkingen?
/f/image/4hw8cdGH0VM4y6Ylc9dq1umL.png?f=fotoalbum_large)
Om daarna weer naar de bovenste groene lijn te stijgen die dan rond de 150-165k ligt én mogelijk een uitbraak uit deze driehoek:
/f/image/v9GbC0fnCY3rrGI0aNNzBhvO.png?f=fotoalbum_large)
Mijn mening: De gele stijgende lijn was de bullrun support, toen die bezweek ben ik in bearmarket mode gegaan en daar sta ik nog steeds achter. Natuurlijk wel altijd beide opties openhouden, er kan prima een nieuwe ATH volgen binnen een paar weken, maar die kans acht ik klein.
[ Voor 23% gewijzigd door Taro op 30-01-2026 10:30 ]
/f/image/46zwUs08KCnJcINAnUhGbzYA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/O7OodEQ1XWaWgrGEmfl0NuAC.png?f=fotoalbum_large)
Edit: Inmiddels 78k geraakt en daarmee ook die blauwe lijn. Wel mooie bounce tot >79k, maar eerst maar zien dat ie houdt.
[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 31-01-2026 18:15 ]
Veel korter dan 12 maanden zelfsanti elppa schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 07:09:
[...]
zolang de 50dma en de trentlijnen die allemaal rond de 90k lopen het houden zal dat niet gebeuren. Hebben tot nog toe aardig support geboden. Ik zie een 30% voorlopig echt niet gebeuren. Dat zou ons naar 63 brengen. Dat is gewoon idioot. Sowieso zit er extreem dikke support tussen de 70 en 75. En zelfs daar verwacht ik dat we helemaal niet gaan komen aankomende 12 maanden
yep klopt. Kan nu 2 kanten op. dit was het. Snel herstel aankomende maand en einde 4 year cycle. Of we kloten zo door, en bodem is er ergens in september oktober. In dat laatste geval zal het zeker wel ergens tussen de 55 en 60k gaan komen. Zit nu op 50/50 tussen beide opties
69k kunnen we ook nog wel halen in dit tempo. Als je een echte dip, zoals rond covid, wil dan kijk je naar +- 30k a 40k. De oranje munt heeft inmiddels wel een deukje opgelopen dus afwachten hoe de ETF meute daar mee om gaat.
* sh4d0wman is weer in bear hodl mode
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Zoals je ook kan zien op de grafiek van @Taro is 69k een belangrijk niveau, met 74k daar net boven als bijkomende weerstand. We zitten daar momenteel niet ver meer vanaf. Als we die zones gaan opzoeken, hou ik rekening met een paar mogelijke uitkomsten:
- Een stevige bounce, met een beweging richting nieuwe ATH’s. Dat kan veroorzaakt worden door oud/gerealloceerd kapitaal dat opnieuw instapt, gecombineerd met FOMO van mensen die denken de bodem gemist te hebben, waardoor de prijs verder wordt opgejaagd.
- De onzekerheid blijft in de markt en het spotvolume stelt voorlopig weinig voor. In dat geval kunnen we maanden blijven rangen. Ik verwacht dan wel een brede range, omdat dit voor whales zeer lucratief is, tot de liquiditeit geleidelijk opdroogt.
- Een ander logisch scenario is dat we verder zakken en de demand zones in de lage 60k regio gaan opzoeken.
Zoals altijd hangt alles af van de reacties en het volume op deze cruciale niveaus.
EDIT:
Toch nog een toevoeging, want ik snap dat sommigen deze tekst zullen lezen en denken: ja, zo kan ik het ook. Omhoog, omlaag of zijwaarts.
Maar zo werkt het nu eenmaal. Het verschil is dat ik een aantal duidelijke levels heb waar ik de prijsactie en het volume nauw opvolg, en vooral kijk naar de reactie van de markt op die punten. Op basis daarvan neem ik trades.
De trend is nog steeds neerwaarts, maar een reversal is mogelijk. Daarom zou ik nu ook niet blindelings in een short springen omdat iedereen 50k roept. Kan het naar 50k? Ja, dat kan. Maar dan wil ik daar eerst bevestiging van zien in de prijsactie.
[ Voor 23% gewijzigd door kazzzdafke op 01-02-2026 17:25 ]
Zelfde hier. Misschien nog wel zwaarder naar bear markt. Onder 74 is dat gewoon objectief zo, maar kan het einde ook alweer dichterbij zijn.anti elppa schreef op zondag 1 februari 2026 @ 07:53:
[...]
yep klopt. Kan nu 2 kanten op. dit was het. Snel herstel aankomende maand en einde 4 year cycle. Of we kloten zo door, en bodem is er ergens in september oktober. In dat laatste geval zal het zeker wel ergens tussen de 55 en 60k gaan komen. Zit nu op 50/50 tussen beide opties
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
/f/image/8pUjQGDuZkBmw0tuRy6tZDPC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fRTs9ewPtA8LanMFCDXjpQ22.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/THD69f6VCE68Tyok5AubIQu2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cPHiYPOmbW8SM593kCyhbpPd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cY3xcZhwxxxwEn4Zyi0Pox5d.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3tlkhBGa1JJ0ophRRhWfysV3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/M47nXNNOtqhv0fTt1wrA7DSA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Xel9jV8dKJEmPqQtOwE2u7z8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/91gr7fujEB4Y6JMYSLZ6F3Ui.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7lb754aQzNyTLnx4VSXZNGIQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1u00olYKR4hV5oUoltG4Rwzt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lvczCXPTmXW6rVzXTy57pN66.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1YUKJhjGqHemGAKErxsNKVdR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/67dyW2jUatWRv1eycnpn57d3.png?f=fotoalbum_large)