Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:20

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
14 dagen herroeppingsrecht is enkel ongeopende verpakking, wettelijk gezien. Dat winkels open verpakkingen accepteren is een extra service, geen verplichting. Daarom heb ik besloten mijn TV's voor iets meer te kopen bij de bekende partijen zoals Coolblue, waar ik weet dat de service goed geregeld is.

Daar ben je nu niet mee geholpen natuurlijk, maar je kan moeilijk de beste service verwachten voor de laagste prijs. Ook resellers via de verschillende verkoopkanalen moet je mee opletten, want de winkel zelf is er verder niet verantwoordelijk voor, enkel de reseller. Dus de regels kunnen dan geheel anders zijn.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:03
BiG-GuY schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:54:
14 dagen herroeppingsrecht is enkel ongeopende verpakking, wettelijk gezien. Dat winkels open verpakkingen accepteren is een extra service, geen verplichting. Daarom heb ik besloten mijn TV's voor iets meer te kopen bij de bekende partijen zoals Coolblue, waar ik weet dat de service goed geregeld is.

Daar ben je nu niet mee geholpen natuurlijk, maar je kan moeilijk de beste service verwachten voor de laagste prijs. Ook resellers via de verschillende verkoopkanalen moet je mee opletten, want de winkel zelf is er verder niet verantwoordelijk voor, enkel de reseller. Dus de regels kunnen dan geheel anders zijn.
Niet on topic maar wel relevant, herroepingsrecht is zeker niet alleen van toepassing op een ongeopende verpakking. Je hebt namelijk inspectie bevoegdheid, lees hetzelfde als wat je in de winkel kan en mag doen met een product. Waarbij je er secuur mee om moet gaan. Je mag dus officieel het product niet daadwerkelijk in gebruik nemen, maar voor een tv is het heel normaal dat je hem aanzet en de beeldkwaliteit beoordeeld en de menu’s uit probeert. Doe je dat onsecuur dan is de waardevermindering voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
Heb de 77A80J nu een paar dagen in gebruik en bevalt tot op heden erg goed. 77 inch was weer een stapje groter dan de LG van 65, maar went snel.

Enige wat ik wel erg jammer vind, is dat Google TV hier zo slecht gesupport is. Even via een VPN verbinding gemaakt met US en Duitsland en komen binnen een paar seconden 3 extra tabjes bij met "For You", "Movies" en "TV Shows" ipv een Android TV+ launcher.

Na het reverten van de VPN verdwijnen de extra tabs ook helaas weer (itt tot wat op Reddit werd beweerd). Daarnaast ook erg jammer dat de Netflix content niet geindexeerd wordt (ligt meer aan Netflix), nu zie ik alleen Prime + Apple TV.

Ik zag dat Belgie ondertussen ook de Google TV app krijgt, dus heb goede hoop dat het (begin volgend jaar?) binnenkort ook in NL te gebruiken is zonder VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Had besloten voor de 65X94J te gaan vanwege de positieve fimpjes op Youtube, toen hij voor mijn ogen €80,- goedkoper werd, bij Art & Craft.
Wilde eigenlijk een OLED, maar kreeg van verschillende mensen te horen dat die slecht tegen invallend licht konden, hoge prijs en de kans op inbranden .... Ik was moe van het zoeken en vergelijken en aangezien ik hele goede ervaring had met mijn Sony 46NX710, die nog steeds een uitstekend beeld heeft, besloot ik hem meteen te kopen. Volgende dagen was hij al weer €100,- duurder. Mijn oude Sony kan elk formaat uitstekend weergeven, terwijl het een HD tv is. Maar deze "UHD" heeft de grootste moeite er iets van te maken. Dat had ik nooit aan zien komen. De reguliere tv uitzendingen zijn redelijk, maar de wat oudere inhoud is niet om aan te zien. Alleen 4K en 8K is goed te noemen. Gewoon zwaar k*t als Art & Craft blijft weigeren om hem te ruilen. Of, en daar ben ik ook bang voor, een flink stuk van de prijs achterhouden omdat de doos open is geweest.
De tv zelf is niets aan te zien voor een eventuele nieuwe koper. Die reset je gewoon naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doc Quixotic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2024
Hey allen,
Ik ben van plan op korte termijn een 55" LG of Sony OLED te kopen. Mn budget is rekbaar, zolang de prijs/kwaliteit verhouding maar verdedigbaar is. Na uitgebreid ingelezen te hebben voel ik wel wat voor de XR-55A80J (ben geen gamer, acoustic surface en de software spreken me wel aan), maar ik moet zeggen dat ik het prijsverschil wel erg fors vindt voor 2 TV's uit dezelfde 'klasse'.
Is het echt zo'n veel betere TV? Is de LG toch een stuk scherper geprijsd voor wat je krijgt? Of moet ik gewoon ff wachten op een betere deal de komende weken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Doc Quixotic schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:47:
Hey allen,
Ik ben van plan op korte termijn een 55" LG of Sony OLED te kopen. Mn budget is rekbaar, zolang de prijs/kwaliteit verhouding maar verdedigbaar is. Na uitgebreid ingelezen te hebben voel ik wel wat voor de XR-55A80J (ben geen gamer, acoustic surface en de software spreken me wel aan), maar ik moet zeggen dat ik het prijsverschil wel erg fors vindt voor 2 TV's uit dezelfde 'klasse'.
Is het echt zo'n veel betere TV? Is de LG toch een stuk scherper geprijsd voor wat je krijgt? Of moet ik gewoon ff wachten op een betere deal de komende weken?
Heb hiervoor de LG 55C8 en 65C9 gehad. De 77A80J is echt een wereld van verschil. Wat je ook merkt tussen de Sony OLEDs en de LG OLEDs, is dat je bij LG een veel grotere variatie hebt in de kwaliteit van de panelen. Zeker bij de 2020/2021 modellen van LG is het verschil groter geworden. Sowieso is de standaardkalibratie van de Sony's veel dichterbij de norm.

Dat samen met het OS, heeft me doen besluiten om de LG's weg te doen en te vervangen voor de Sony 77A80J en 55A80J. Ik wil zelf geen LG meer.

Ook met veel te korte ondersteuning vanuit LG, TV uit 2019 krijgt geen updates meer, wat voor sommige apps voor problemen kan zorgen. Sony lift mooi mee met GoogleTV/AndroidTV en update daardoor best lang nog.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Bericht van Sony over slechte weergave van SD inhoud op de XR 65X94J;
citaat;

Hallo,

Bedankt voor je bericht.
Het spijt ons te horen dat je problemen ondervindt met jouw Sony TV. Onze technici werken momenteel aan een software-update om dit probleem op te lossen. De software-update zal naar verwachting over een paar weken beschikbaar zijn. Wij verontschuldigen ons voor het ongemak en danken je voor je geduld.

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:27
PCan schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:36:
citaat;

Hallo,

Bedankt voor je bericht.
Het spijt ons te horen dat je problemen ondervindt met jouw Sony TV. Onze technici werken momenteel aan een software-update om dit probleem op te lossen. De software-update zal naar verwachting over een paar weken beschikbaar zijn. Wij verontschuldigen ons voor het ongemak en danken je voor je geduld.

Groeten,
Uhm, dat is wel erg makkelijk. 65 inch zal altijd softer en slechter met SD materiaal omgaan omdat de 4K pixles domweg over een groter oppervlak verspreid worden. Ergo, er zit meer ruimte tussen en upscaling zal
720 x 576 (576i) naar 3840 x 2160 pixels (4K scherm) moeten vertalen. Dat geeft gewoon beperkingen.

Als de wens is om SD te blijven kijken, dan is een kleiner scherm (48 of 55 inch max) een betere oplossing.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@Shocked Behalve als ze, zoals ik hiervoor al eens aangaf, het zichtbare beeld aan de resolutie aanpassen. Dus dat er een kleiner beeld komt bij SD inhoud met zwarte banden erom.
Maar ik heb om een exacte specificatie gevraagd over wat ze precies gaan aanpassen. Even wachten dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
PCan schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:36:
citaat;

Hallo,

Bedankt voor je bericht.

Groeten,
Lees mijn postings eerder; er zit een fout in dit toestel. Ze zijn nu al 3 versies bezig om de firmware goed te krijgen. Ik heb hem via Platte TV (en goede support vanuit de Sony helpdesk) kunnen omruilen voor een A84J. Alle problemen weg en perfect beeld (ook met CI+ module).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@Pepppie Kan alleen vinden dat je problemen had met CI+.
Ik vind dat niet het ergste, had ik ook met mijn oude Sony.
Ik vind het slechte beeld bij oudere, SD, inhoud storender. Krijg je oogpijn van.
Hoeveel inch tv had/heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
PCan schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:37:
@Pepppie Kan alleen vinden dat je problemen had met CI+.
Ik vind dat niet het ergste, had ik ook met mijn oude Sony.
Ik vind het slechte beeld bij oudere, SD, inhoud storender. Krijg je oogpijn van.
Hoeveel inch tv had/heb je?
Met module issues, oude SD-kanalen waren ook slecht zowel blokkering als stotterend. Alleen (zonder CI+ module) HD 1, 2, 3 en 14 (Ziggo) deden het goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCan
Krijg zojuist bericht dat Art&Craft het toestel toch eind vd week om komen ruilen voor de 55A80J.:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
PCan schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:15:
@Shocked Behalve als ze, zoals ik hiervoor al eens aangaf, het zichtbare beeld aan de resolutie aanpassen. Dus dat er een kleiner beeld komt bij SD inhoud met zwarte banden erom.
Maar ik heb om een exacte specificatie gevraagd over wat ze precies gaan aanpassen. Even wachten dus...
Dus je bedoelt dat je een vierkantje krijgt ter grootte van PAL*. Dat wordt dan wel een erg klein beeldje, vraag me af of je dan nog uberhaupt wat kunt opmaken uit het beeld?

Afbeeldingslocatie: https://displaygeeks.com/wp-content/uploads/2018/03/Screen-Resolution-1024x540.jpg?ezimgfmt=rs:1024x540/rscb20/ng:webp/ngcb20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@JEROENrgfgf Neen. Mijn vorige Sony 46NX710 (46" dus 1920x1080 HD) kan elk formaat perfect weergeven. Dus op een 65" scherm of groter een window van 50" of zoiets moet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:57

Funky22

Guild invite

PCan schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:45:
Krijg zojuist bericht dat Art&Craft het toestel toch eind vd week om komen ruilen voor de 55A80J.:-)
Zo snel mogelijk doen en als de nieuwe tv is aangekomen direct aanmelden voor retour en geld terug vragen en een tv in Nl kopen,

Je hebt in Nl ook een veel betere garantie regeling doordat je afhankelijk van de prijs van de tv je ang verhaal kan halen bij de verkoper moest er iets kapot gaan..

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@Funky22 Raad eens waar Bol.com hem vandaan haalt?
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=pdl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Bij zaken als Mm, Art craft, Bol, vandenborre en toestanden moet je geen tv kopen, (Bol is trouwens de grootse dozen schuiver ) als je in Nl oa Tvsmits, Apollo, kamera express en platte tv hebt, Tv specialiten in Belgie is ook top maar door de garantie regeling in Nl zal ik enkel nog daar een tv kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Mensen, graag terug on-topic. Garantie gerelateerde zaken kunnen jullie uitgebreid bespreken in Shopping Forum. Als je een mening over een bepaalde winkel wil geven, plaats vooral een shopreview in https://tweakers.net/shopreview/. Dergelijke zaken horen hier verder niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@Shocked @Verwijderd
Sony gaat alleen iets doen aan de CI+ problemen.

Citaat;
Wij willen je graag informeren dat onze Sony ingenieurs momenteel druk bezig zijn met het verhelpen van het CI+ module probleem.
Helaas hebben wij momenteel geen informatie over wanneer deze update beschikbaar zal zijn.
Je kan daarom het beste even onze website in de gaten houden.

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
@PCan Zover ik heb gelezen wordt de tv omgeruild? De Sony A80J kent geen CI+ problemen. Dus dan zou dat al getackeld moeten zijn. Slechte weergave van SD op een 65" TV is een algemeen bekend fenomeen. Tenzij je er erg ver vanaf zit....

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Eindelijk de knoop doorgehakt, mooie deal weten te krijgen voor een Sony 77A80J.

Lang getwijfeld om voor een 85" te gaan, ben nogal fan van groot (heb nog op 3m20 kijk afstand 265breed geprojecteerd en was prima voor me) maar had toch het gevoel dat 85" net wat te veel van het goede was als tv, er gaan ook veel reguliere tv uitzendingen op gekeken worden en die kwaliteit gaat enkel maar achteruit hoe groter je gaat.

Ook de beslissing om er volgende maand een Projector bij te zetten voor films en actie/sf series heeft geleid tot de keuze van 77" ,in Pq ga ik er ongelofelijk op vooruit tov de huidige 75" Tcl en de maat is toch ook weer iets groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Funky22 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:18:
Eindelijk de knoop doorgehakt, mooie deal weten te krijgen voor een Sony 77A80J.

Lang getwijfeld om voor een 85" te gaan, ben nogal fan van groot (heb nog op 3m20 kijk afstand 265breed geprojecteerd en was prima voor me) maar had toch het gevoel dat 85" net wat te veel van het goede was als tv, er gaan ook veel reguliere tv uitzendingen op gekeken worden en die kwaliteit gaat enkel maar achteruit hoe groter je gaat.

Ook de beslissing om er volgende maand een Projector bij te zetten voor films en actie/sf series heeft geleid tot de keuze van 77" ,in Pq ga ik er ongelofelijk op vooruit tov de huidige 75" Tcl en de maat is toch ook weer iets groter
Nice! Veel plezier ermee!
Ik worstel er nog een beetje mee :-) wil de 77A80j maar blijf het een bak met geld vinden.
Wat heb jij uit eindelijk gekregen als deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

€2799 incl levering aan huis (ben van Belgie) waar nog €300 cashback afgaat en €100 Playstation account tegoed.

Dit is Tv smits:
https://www.marktplaats.n...-garantie?previousPage=lr

[ Voor 45% gewijzigd door Funky22 op 20-10-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
PCan schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:52:
@Shocked @Verwijderd
Sony gaat alleen iets doen aan de CI+ problemen.

Citaat;
Wij willen je graag informeren dat onze Sony ingenieurs momenteel druk bezig zijn met het verhelpen van het CI+ module probleem.
Helaas hebben wij momenteel geen informatie over wanneer deze update beschikbaar zal zijn.
Je kan daarom het beste even onze website in de gaten houden.

Groeten,
Dat zeggen ze al sinds begin juni (ik had de X94J op 6 juni). Update na update en ze krijgen het niet gefixt. Wees verstandig en ruil hem om voor die A (voor zover je het nog niet definitief had gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@Pepppie Heb nog eens diepgaand onderzoek gedaan. Het heeft er alle schijn van dat ik een te oude CI+ module heb. Zie afbeelding van versie 1.2.

Heb inmiddels bij Ziggo een nieuwe Module met SmartCard besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hndDkMTa1SN5VjLtTgvHlZPe_B8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KiPI1S3f548bm6MdM0jMlNOX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
PCan schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:10:
@Pepppie Heb nog eens diepgaand onderzoek gedaan. Het heeft er alle schijn van dat ik een te oude CI+ module heb. Zie afbeelding van versie 1.2.

Heb inmiddels bij Ziggo een nieuwe Module met SmartCard besteld.

[Afbeelding]
Geen idee waarom je dat aan mij richt, want je moet sowieso een nieuwere versie hebben. Echter met de nieuwe versie doet hij het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:31
Ik heb mijn 55A90J voor de gein eens aan een Shelly Plug gehangen om het stroomverbruik te bekijken. Nu blijkt dat ding constant zo'n 23-24W te gebruiken als hij UIT staat. Ben alle settings al tig keer door geweest maar heb geen idee hoe ik dit op moet lossen. Iemand nog een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Overspark schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:44:
Ik heb mijn 55A90J voor de gein eens aan een Shelly Plug gehangen om het stroomverbruik te bekijken. Nu blijkt dat ding constant zo'n 23-24W te gebruiken als hij UIT staat. Ben alle settings al tig keer door geweest maar heb geen idee hoe ik dit op moet lossen. Iemand nog een gouden tip?
Lees even terug naar 6 oktober, zijn een aantal Posts over geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:46
makooy schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:58:
[...]

Wordt dus een 65" of een 77".

Panelen komen bij LG vandaan naar wat ik heb kunnen vinden, de beeldprocessor maakt Sony zelf en schijnt beter de zijn dan die van LG.
ook in de markt voor beide.
LG "schijnt" de game TV te zijn van 2021, de Sony de beste beeld en helderheid. Game amper meer, dus zal een Sony worden.
iemand een onderbuik gevoel of Blackfriday beter word dan de cashbacks van nu?

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Martinus schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:27:
[...]
LG "schijnt" de game TV te zijn van 2021, de Sony de beste beeld en helderheid. Game amper meer, dus zal een Sony worden.
Heb €2799 betaald voor mijn Sony 77A80J gaat nog €300 cashback af + €100-Playstation credit
Verjaar 23/11 dus was ideaal om Bf af te wachten maar vermoed dat het dit jaar oa door de schaarste wel eens gene vette kan zijn.

Kon een Sony 85X95J krijgen voor €2719 na aftrek cashback enzo, denk niet dat die prijs met Bf nog haalbaar is.

Edit: Sony mag dan wel Lg panelen gebruiken maar hun controle is wel een pak beter, zie je ook aan het feit dat er minder Sony Oled tv's last hebben van banding + Sony is toch beter in de app ondersteuning als je leest dat bij Lg tv's van 2019 sommige apps al geen update meer krijgen geef mij dan maar Android

[ Voor 18% gewijzigd door Funky22 op 22-10-2021 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiampp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-08 15:23
Na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk de 65A84J besteld ipv de 55"waar ik eerst voor zat te kijken.
In vergelijkingsfilmpjes tussen de LG G/C serie en deze Sony was de Sony in mijn ogen toch steeds even mooier. Ook het geluid zou beter zijn. Op game gebied iets minder maar gamen doe ik toch op de pc en niet de tv.
1850 euro bij fransdesmet met 5 jaar garantie en een cashback van 150 euro die er nog afgaat.
Bij de Nederlandse winkels was Tvsmits de goedkoopste maar toch nog 130 euro duurder en geen 5 jaar garantie.
Hiervoor had ik nog een 12 jaar oude tv van 36" die mijn ex nu heeft meegenomen dus dit zal een hele verbetering worden. Moet alleen nog even wachten tot woensdag tot hij arriveert 😑

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Omdat we in onze nieuwe woning toch wel een heel hoog sluipverbruik hadden ontdekt met de HomeWizard P1, hebben we ook hun plug gehaald om dit inzichtelijk te krijgen. De 77A80J en 2x 55A80J trekken vrolijk 24-25W in 'standby' per stuk. Na wat onderzoek online blijkt dit een ding te zijn met alle Android TV's. Ze gaan nooit in volwaardige deep sleep om de 0,5W te halen die ze adverteren. Het wordt veroorzaakt door 3 services van Google zelf, daar kan Sony dus niks aan veranderen ;w . Ook dingen als Remote Start/Casting control e.d. uitzetten lost het niet op. Geheel zonder netwerk heb ik niks aan de TV, gebruik de interne apps 99% van de tijd, een externe media player gaat niet zuiniger zijn per TV...

Bijkomend probleem van dat hij niet uitschakelt, is dat mijn via HDMI ARC verbonden Soundbar ook altijd weer aangaat, kort nadat je de TV uitzet. Met de hele set die ik heb trekt dat nog eens 54W constant als die aanstaat. Dat tikt wel aan met de huidige tarieven 8)7 .

Ga er voor nu maar slimme schakelaars opzetten die ik met m'n Philips Hue Hub verbind. Dan kan ik ze elke nacht automatisch uitzetten (minimaal uur nadat ze aangestaan hebben) en de TV's boven hebben we sporadisch aan, dus die laten we standaard dan uit. Met een uur na aanstaan moet de TV genoeg tijd hebben gehad om z'n eventuele anti burn in technieken toe te passen.

Ben nog steeds erg blij met mijn aanschaf van de Sony OLED 2021 modellen. Bovenstaande issue is dus niet Sony specifiek, dit geldt voor alle Android TV's ongeacht merk en formaat en probleem bestaat dus al sinds 2015...

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 22-10-2021 16:03 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Behalve de stroom eraf (...), werkt ook het "uitzetten" van de LAN (of wifi eruit).
Je moet dus het internet afsnijden, dan is het gedaan met wakker worden. Je kan daar wel wat op verzinnen door fysiek hubje automatisch te schakelen.

Toevallig kan ik de LAN via de B&O soundbar laten lopen, die bij het uitzetten de LAN naar de Sony 55 A90J afsnijdt bij het uitzetten. Maar wel een dure oplossing, als je daar specifiek deze soundbar voor moet kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 21:45
Shocked schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:35:
[...]

Behalve de stroom eraf (...), werkt ook het "uitzetten" van de LAN (of wifi eruit).
Je moet dus het internet afsnijden, dan is het gedaan met wakker worden. Je kan daar wel wat op verzinnen door fysiek hubje automatisch te schakelen.

Toevallig kan ik de LAN via de B&O soundbar laten lopen, die bij het uitzetten de LAN naar de Sony 55 A90J afsnijdt bij het uitzetten. Maar wel een dure oplossing, als je daar specifiek deze soundbar voor moet kopen :P
Ik vraag me af of ik niet gewoon op mijn Asus router een kinderslot kan instellen op IP met iets als geen internet tussen 01:00 en 09:00. Zou in principe hetzelfde effect moeten geven als LAN poort uitgeschakeld denk ik. Moet ik alleen herinneren dat dat ingesteld staat als ik laat in de nacht iets wil gaan kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Elazz op 22-10-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@Elazz Hou me op te hoogte, kan ik het ook doen. :-).
Zit te denken dat ik nog ergens een 100Mbit switch heb liggen, die zou ik er tussen kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Hier een Zigbee switch er tussen met power meter en inderdaad, maar liefst 29watt in standby. Zal ook maar een rule aanmaken in Openhab om de TV een uur na shutdown volledig uit te zetten. Een uur zou genoeg moeten zijn? Iemand een idee hoe de Sony anti burn-in techniek precies werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:31
Bedankt voor alle antwoorden voor mijn stroomprobleem!
@ExiZTeNcE Had ik er bij moeten zeggen, die posts had ik inderdaad al gezien maar boden voor mij geen oplossing helaas.
@BiG-GuY en @Shocked Zo'n paardenmiddel kan inderdaad wel. Zoals gezegd hangt hij nu aan een Shelly Plug, dus ik kan de TV sowieso vanuit Home Assistant aan en uit zetten. 's Nachts als het alarm aan staat uitzetten kan sowieso, maar ik moet er nog maar eens over nadenken wanneer ik hem dan weer aan wil zetten... In ieder geval lijkt de consensus te zijn dat je het niet met instellingen in de TV zelf op kunt lossen, wat natuurlijk behoorlijk jammer is, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiampp
Had nog niet gehoord dat het internet uitschakelen ook het standby stroomprobleem kan verhelpen. Ik had al meerdere topics erover gelezen maar nog niemand had dat geopperd. Helaas heb ik geen stroommeter om het zometeen te testen, maar in de Ziggo connectbox is het volgens mij ook goed te doen om daar het mac address van de tv te blokkeren tussen bepaalde uren.
Hopelijk is er iemand anders die kan proberen en dan zou dat een goede 'oplossing' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Heb het ook geprobeerd met al het internet disconnected en ook de USB LAN adapter los. Hele nacht 23-24W ipv 26-27W. Dus scheelt iets, maar nooit die 0,5W helaas. Wifi, BT uit en LAN los dus.

En vraag me wel af hoe Sony de anti burn in doet. Want het stroomverbruik na uitzetten is dus constant... bij LG heb je iets van 15-60min na aanstaan dat je hem hoort klikken intern en dan pas volledig in standby gaat. Dit bij de Sony nooit gemerkt uiteraard...

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
Dus eigenlijk overtreden alle fabrikanten met AndroidTV de Europese regels: https://ec.europa.eu/info...-and-networked-standby_en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
BiG-GuY schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:37:
Heb het ook geprobeerd met al het internet disconnected en ook de USB LAN adapter los. Hele nacht 23-24W ipv 26-27W. Dus scheelt iets, maar nooit die 0,5W helaas. Wifi, BT uit en LAN los dus.
Hee, dat is vreemd. Ik heb het gemeten en ook in een duits forum idem. Ik ga vandaag nog een keer de meter ertussen hangen en zal het gaan volgen. Daarnaast heb ik Samba gedeactiveerd alsmede een aantal services met aanbevelingen etc. Ook moet “benaderen op afstand” uitgezet worden.
Als ik de LAN erin laat zitten, dan wordt hij af en toe wakker voor een check, vaker met alle standaard (benaderen op afstand, bloatware etc.). Een continue 24 Watt heb ik niet gezien.
Wordt vervolgd.

Edit: het was even zoeken maar Wattmeter zit er sinds vanmiddag tussen.

[ Voor 4% gewijzigd door Shocked op 25-10-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@Elazz @BiG-GuY Afhankelijk van je systeem, kan je bij HDMI2.1 ook internet via je HDMI kabel hebben. Als je AVR internet heeft kan er verkeer tussen je AVR en je TV zijn. Mits AVR op stand-by staat en in Stand-by netwerkfuncties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Martinus schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:27:
[...]

niet meer in de markt.. vanmiddag komt mn 77A80J met de ptt. *O* *O* *O*

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Shocked schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:28:
[...]
Hee, dat is vreemd. Ik heb het gemeten en ook in een duits forum idem. Ik ga vandaag nog een keer de meter ertussen hangen en zal het gaan volgen. Daarnaast heb ik Samba gedeactiveerd alsmede een aantal services met aanbevelingen etc. Ook moet “benaderen op afstand” uitgezet worden.
Als ik de LAN erin laat zitten, dan wordt hij af en toe wakker voor een check, vaker met alle standaard (benaderen op afstand, bloatware etc.). Een continue 24 Watt heb ik niet gezien.
Wordt vervolgd.
Ben benieuwd naar het vervolg. Zou je daarbij ook meer precies kunnen aangeven wat je hebt gedeactiveerd, zodat het resultaat voor anderen te repliceren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:40
November is nog niet begonnen en de 55" X90J zakt al naar een nieuwe laagste prijs. Nu is het inderdaad de vraag of BF nog betere prijzen gaat opleveren.

Ik heb de X90J al eventjes op het oog om mijn W705B te vervangen, uitsluitend voor gebruik met een PS5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:20
Martinus schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:14:
[...]

niet meer in de markt.. vanmiddag komt mn 77A80J met de ptt. *O* *O* *O*
Van wie ? Je hebt de BF prijs al te pakken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

PCan schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:25:
@Elazz @BiG-GuY Afhankelijk van je systeem, kan je bij HDMI2.1 ook internet via je HDMI kabel hebben. Als je AVR internet heeft kan er verkeer tussen je AVR en je TV zijn. Mits AVR op stand-by staat en in Stand-by netwerkfuncties heeft.
Nope helaas. Enkel een Harman Kardon Citation Bar en een Nintendo Switch OLED. Beide apparaten hebben eigen Wifi.

Op de TV's boven hebben we verschillende consoles aangesloten, die allemaal eigen LAN gebruiken.
Shocked schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:28:
[...]

Wordt vervolgd.

Edit: het was even zoeken maar Wattmeter zit er sinds vanmiddag tussen.
Dit was de meting vanuit mijn HomeWizard Energy Socket:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISkYYWzwi6QitpxpHd8ecQ38WCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aeXJf3hbvFTIfvUlo7C2s5A6.png?f=fotoalbum_large
In de ochtend had ik de Socket maar alsnog uitgezet.
Vraag me ook af wat er om 6:00 gebeurd is :O

[ Voor 51% gewijzigd door BiG-GuY op 25-10-2021 20:30 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben toch best geschrokken van dat stand-by verbruik. 50 euro (of met de huidige prijzen het dubbele) per jaar betalen om simpelweg je tv te hebben staan vind ik echt wel gortig.

Ik ben dan ook heel benieuwd of er een workaround is

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shocked
BiG-GuY schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:22:

Dit was de meting vanuit mijn HomeWizard Energy Socket:
[Afbeelding]
In de ochtend had ik de Socket maar alsnog uitgezet.
Hier de eerste meting van Sony xr 55 A90J. Ik begon even aan mezelf te twijfelen dat ik destijds verkeerd had gemeten.
Gisterenavond om circa 23.00 de tv uit gedaan en de meter op start gezet voor een 1e idee wat hij 's nachts zoal verbruikt.

Note : de LAN-verbinding is verbroken! Dus zonder internet. Ik heb wel gezien dat hij de eerste minuten 54 Watt trok, wellicht een opschoningscyclus. Dat heb ik verder niet gevolgd. Foto maken was k*t maar hier zijn er twee van vanohtend 8.30 uur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dV4hL1g7f-lBNqRv1AANv-EQ3r8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/taNXTDUCwwTtoEpDdUy0pDqh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5JqblvVOwuTEkBWgagHCZjIt930=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y7jGKzssprWFVfGqHfKzpiOk.jpg?f=user_large

Dus hij is nu naar 0 Watt (!) en heeft in die 9.27 uur uur 0,06 kW = 60 Watt verbruikt = 6,47 Watt gemiddeld per uur.

Na het werk (circa 17.30 uur) zal ik nog een update geven in deze post, hopelijk zit niemand aan de tv en heb ik een schone meting.

Edit: helaas was de familie mij voor en had de tv al aangezet voordat ik kon aflezen. Morgen verder.

[ Voor 3% gewijzigd door Shocked op 26-10-2021 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Heb je de TV aangesloten op een AVR?
- Zet HDMI doorvoeren op AVR UIT. (Voorkomt dat er interactie is tijdens stand-by TV en AVR.
Waar hebben jullie Digitale Audio Uitvoer op staan? Auto1, Auto2 of PCM?
Ik heb hem op Auto2 staan en krijg goed Atmos geluid.
Heeft eARC AAN nut bij aansluiting op een AVR met 2.0 (a of b) aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
Sinds een paar weken blije eigenaar van de 55a90j. Na wat onderhandelen voor 2299 op kunnen halen bij Plattetv, plus nog 250 cashback en 100 sony ps tegoed. Netto dus onder de 2k. Geen spijt van de aankoop, super tv.

Heb er wel een vraag over waar ik zo snel in de instellingen niks over kan vinden. Altijd als ik de tv aan doe begin je in de google tv interface, is er een mogelijkheid om de tv altijd te starten op 1 van de externe ingangen, bv ziggo of playstation?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
@Sander H Ja. Je kunt hem ook instellen zodat hij start waar je hem uit zette.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Sander H schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:30:
Sinds een paar weken blije eigenaar van de 55a90j. Na wat onderhandelen voor 2299 op kunnen halen bij Plattetv, plus nog 250 cashback en 100 sony ps tegoed. Netto dus onder de 2k. Geen spijt van de aankoop, super tv.

Heb er wel een vraag over waar ik zo snel in de instellingen niks over kan vinden. Altijd als ik de tv aan doe begin je in de google tv interface, is er een mogelijkheid om de tv altijd te starten op 1 van de externe ingangen, bv ziggo of playstation?
https://www.sony.nl/elect...-55a90j/articles/00257833

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Net de Sony 65A84J besteld ben benieuwd hoe deze zal bevallen de eerste Oled hier in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
@runner83 Ben van de 65X94J naar de 55A80J gegaan. Een wereld van verschil. Prachtig beeld en alles werkt zoals het moet.

Stoor me alleen aan die logo's van tv-programma's als Een Vandaag. Die blijven op dezelfde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Shocked schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:08:
[...]

Hier de eerste meting van Sony xr 55 A90J. Ik begon even aan mezelf te twijfelen dat ik destijds verkeerd had gemeten.
Gisterenavond om circa 23.00 de tv uit gedaan en de meter op start gezet voor een 1e idee wat hij 's nachts zoal verbruikt.

Note : de LAN-verbinding is verbroken! Dus zonder internet. Ik heb wel gezien dat hij de eerste minuten 54 Watt trok, wellicht een opschoningscyclus. Dat heb ik verder niet gevolgd. Foto maken was k*t maar hier zijn er twee van vanohtend 8.30 uur:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dus hij is nu naar 0 Watt (!) en heeft in die 9.27 uur uur 0,06 kW = 60 Watt verbruikt = 6,47 Watt gemiddeld per uur.

Na het werk (circa 17.30 uur) zal ik nog een update geven in deze post, hopelijk zit niemand aan de tv en heb ik een schone meting.

Edit: helaas was de familie mij voor en had de tv al aangezet voordat ik kon aflezen. Morgen verder.
Ik had dus ook de netwerkkabel uit de TV, wifi en BT uit. Dus de TV kon echt niks via internet doen. Ik kan het vanavond testen met de Coax kabel eruit. Kijken of dat nog een verschil maakt.

Gallery V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shocked
BiG-GuY schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:15:
[...]

Ik had dus ook de netwerkkabel uit de TV, wifi en BT uit. Dus de TV kon echt niks via internet doen. Ik kan het vanavond testen met de Coax kabel eruit. Kijken of dat nog een verschil maakt.
Verder heb ik deze instellingen:
1. Starten op afstand : uit. (Instellingen>Netwerk en internet>Starten op afstand)
2. Privacy: locatie uit (Instellingen>Privacy>Locatiestatus uit en Scannen altijd beschikbaar ook uit)
3. Privacy>Gebruik en diagnostische gegevens : uit
4. Privacy: Google assistant alles uit
5. Privacy: App-rechten >geen enkel recht (0) op alle mogelijkheden, behalve bij opslagruimte > Google Play Store heeft wel rechten anders werkt ie niet natuurlijk
6. Instellingen>Speciale app-toegang>weergeven voor andere apps>Samba Services Manager uitzetten
7. Instellingen>Systeem>Samba Interactieve TV uitzetten (!!!)

Bluetooth heb ik overigens actief.
Vannacht meet ik nog een keer, ik kan de LAN er wel weer aanhangen. Kijken of dat wat uitmaakt nu. Wifi is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiampp
Shocked schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:27:
[...]

1. Starten op afstand : uit. (Instellingen>Netwerk en internet>Starten op afstand)
2. Privacy: locatie uit (Instellingen>Privacy>Locatiestatus uit en Scannen altijd beschikbaar ook uit)
5. Privacy: App-rechten >geen enkel recht (0) op alle mogelijkheden, behalve bij opslagruimte > Google Play Store heeft wel rechten anders werkt ie niet natuurlijk
6. Instellingen>Speciale app-toegang>weergeven voor andere apps>Samba Services Manager uitzetten

Vannacht meet ik nog een keer, ik kan de LAN er wel weer aanhangen. Kijken of dat wat uitmaakt nu. Wifi is uit.
Bedankt voor de settings en de test. Ben benieuwd of LAN aangesloten nog wat uitmaakt met je komende test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Shocked schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:27:
[...]

Al deze stappen gedaan en ook LAN los, wifi en bt uit en zelfs Coax eruit. Exact zelfde gedrag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ydl-emXyuJ4XONA9wnyptP5H5Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q0rXLh8tl50GtNSzpnBfwS2E.png?f=fotoalbum_large

Ik ga het vanavond nog proberen met ook de HDMI kabels eruit...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
PCan schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:36:
@runner83 Ben van de 65X94J naar de 55A80J gegaan. Een wereld van verschil. Prachtig beeld en alles werkt zoals het moet.

Stoor me alleen aan die logo's van tv-programma's als Een Vandaag. Die blijven op dezelfde plek.
Als het goed is wordt hij zometeen verzonden vanuit fransdesmet. Hoop dat hij misschien vandaag nog binnenkomt maar verwacht morgen.
Ben zeer benieuwd naar het beeld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
Kiampp schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:07:
[...]
Bedankt voor de settings en de test. Ben benieuwd of LAN aangesloten nog wat uitmaakt met je komende test.
Nou, een kleine verrassing.
- gisteren was ik te laat thuis om een hele dag standby af te lezen (tv was al aan)
- ik heb wel even naar het gemiddeld verbruik gekeken en de 55 A90J verbruikte circa 90 Watt per uur.
- ik heb de meter "getest' en aan een 7 Watt ledlamp gehangen en een 10 Watt spaarlamp om te kijken of hij dat enigszins nauwkeurig aangaf en ook kleine wattages goed oppikt. Dat deed de Voltcraft 3000 (Tolerantie 1% 1 Watt voor metingen tot 2500 Watt) prima dus ik ga ervan uit dat hij redelijk nauwkeurig is en geen rare cijfers produceert
- De LAN heb ik er weer ingeprikt en deze meting is dus met internet
- De instellingen: zoals hierboven beschreven in andere posting
- er is circa 6 uur tv gekeken gisteren (familie thuis door herfstvakantie) en dus is er naar alle waarschijnlijkheid ook een opschoningscyclus doorlopen (per 4 uur kijktijd), dat verbruik zit ook in de meting

De results :P

Actueel verbruik op afleesmoment vanmorgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxKLm77p5tm8dASziXC2jrnN_uk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/98UWsmAOdrZHdxmfto223Kba.jpg?f=user_large

Verbruik in de nacht :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgeWVIIkZN6RNmPU1cPPRefcAiI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HE6nGScJczSdIcrt2orHDYDT.jpg?f=user_large

Zoals je kan zien gaat de tv echt in rust met volgens de meter 0 Watt maar dat kan ook 0,5 of 1 Watt zijn (tolerantie meter circa 1%).

Het verbruik in 9.41 uur is 0,03 kW = 30 Watt wat gemiddeld 3,19 Watt/uur is....

Zo wordt het steeds interessanter, ik hoop dat ik vanmiddag de tv uit aantreft en nog een keer kan aflezen om het meetmoment te verlengen. Vanwege dit verrassende resultaat (minder dan de 1e meting van 6 Watt/uur), ga ik het een aantal dagen nog volgen. Voorlopig vind ik het standby-verbruik meevallen.

Edit:
De tv was al weer aan..morgen verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCan
@runner83 Pas op! op de onderste rand, over de led's en microfoon, zit een haast onzichtbare plastic beschermingstape. Die moet je weghalen zo gauw als je weet dat je de tv gaat houden, maar liever meteen.
In de rechter onder hoek zie je een klein rood vierkantje, dat is het begin van de tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

PCan schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:25:
@runner83 Pas op! op de onderste rand, over de led's en microfoon, zit een haast onzichtbare plastic beschermingstape. Die moet je weghalen zo gauw als je weet dat je de tv gaat houden, maar liever meteen.
In de rechter onder hoek zie je een klein rood vierkantje, dat is het begin van de tape.
Bij mij was het een blauw vierkantje wel 77" A80J, zit er op de A80J nog ergens plastic?

Net de pc eens op de Oled aangesloten, wat een beeld: haarscherp.

[ Voor 10% gewijzigd door Funky22 op 27-10-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

werkt motionflow en filmmode ook als ik een 24p film kijk via mijn HTPC die op 4k60Hz ingesteld staat? of is het absoluut noodzakelijk dat de source's refresh rate op 24hz staat?

(in kodi 'adjust display refresh rate' aanzetten is voldoende hiervoor veronderstel ik)

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nevermind, ik had blijkbaar een pagina overgeslagen

[ Voor 83% gewijzigd door PaT op 27-10-2021 13:52 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Shocked schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:25:
[...]

Nou, een kleine verrassing.
- gisteren was ik te laat thuis om een hele dag standby af te lezen (tv was al aan)
- ik heb wel even naar het gemiddeld verbruik gekeken en de 55 A90J verbruikte circa 90 Watt per uur.
- ik heb de meter "getest' en aan een 7 Watt ledlamp gehangen en een 10 Watt spaarlamp om te kijken of hij dat enigszins nauwkeurig aangaf en ook kleine wattages goed oppikt. Dat deed de Voltcraft 3000 (Tolerantie 1% 1 Watt voor metingen tot 2500 Watt) prima dus ik ga ervan uit dat hij redelijk nauwkeurig is en geen rare cijfers produceert
- De LAN heb ik er weer ingeprikt en deze meting is dus met internet
- De instellingen: zoals hierboven beschreven in andere posting
- er is circa 6 uur tv gekeken gisteren (familie thuis door herfstvakantie) en dus is er naar alle waarschijnlijkheid ook een opschoningscyclus doorlopen (per 4 uur kijktijd), dat verbruik zit ook in de meting

De results :P

Actueel verbruik op afleesmoment vanmorgen:

[Afbeelding]

Verbruik in de nacht :

[Afbeelding]

Zoals je kan zien gaat de tv echt in rust met volgens de meter 0 Watt maar dat kan ook 0,5 of 1 Watt zijn (tolerantie meter circa 1%).

Het verbruik in 9.41 uur is 0,03 kW = 30 Watt wat gemiddeld 3,19 Watt/uur is....

Zo wordt het steeds interessanter, ik hoop dat ik vanmiddag de tv uit aantreft en nog een keer kan aflezen om het meetmoment te verlengen. Vanwege dit verrassende resultaat (minder dan de 1e meting van 6 Watt/uur), ga ik het een aantal dagen nog volgen. Voorlopig vind ik het standby-verbruik meevallen.

Edit:
De tv was al weer aan..morgen verder.
Lijkt toch iets van een app te zijn wat het bij mij veroorzaakt dan 8)7 . Ik wilde het proberen te voorkomen, maar ga mijn TV maar volledig wipen vanavond en wil hem als test als 'dom display' inzetten, dus zonder de Google TV mode. Ben benieuwd wat het stroomverbruik doet dan.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• period!
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09:40
Over dat energie verbruik,
ik heb weliswaar een lg oled, maar die doet als hij uit staat een soort pixelrefresh programma.
Heeft de sony wellicht ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
BiG-GuY schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:25:
[...]

Lijkt toch iets van een app te zijn wat het bij mij veroorzaakt dan 8)7 . Ik wilde het proberen te voorkomen, maar ga mijn TV maar volledig wipen vanavond en wil hem als test als 'dom display' inzetten, dus zonder de Google TV mode. Ben benieuwd wat het stroomverbruik doet dan.
Het vreemde van jouw meting is eigenlijk de strakke lijn. Alle metingen die ik heb gezien, hebben veel pieken omdat de tv steeds wakker wordt en dan even voor een paar minuten naar 25 Watt ofzo klimt.
Hier nog een interessante link: https://www.test.de/Fernseher-im-Test-1629201-5335754/

Daar staat ook een heul verhaal maar de conclusie is dat het wel meevalt (2,4 Watt standby-verbruik maar wel een forse inslaaptijd, wat ik ook vannacht had gemeten, de circa 3 Watt standby bij mij) en dat ze de functie WoL (Wake on Lan) verfoeien. Ik moet dat ff uitzoeken maar lwellicht is dat “benaderen op afstand” : dan blijft de tv (eigenlijk Google Home/Chromecast) actief luisteren.

Succes en ik ben benieuwd :)B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulheering
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-12-2022
Hallo, ik ben Paul, en nieuw op dit forum. Volg met veel interesse deze reacties. Ik heb sinds 2 weken de xr-55a90j. Fantastisch toestel.
Ik lees in de handleiding dat deze tv 0.5 watt in stand-by verbruikt, tenzij de stand voor het bijwerken van de software en de EPG bijwerken in stand-by is geactiveerd. Dan gebruikt het toestel 26 watt. Ik heb dus de automatische software update van het toestel uitgeschakeld. Mede het automatisch EPG vernieuwen in stand-by uitgeschakeld. (Te vinden bij instellingen- zenders -voorkeuren kanalen).
Ik heb geen electra meter.. weet dus niet of het dan ook echt helpt.
Ook staat in de handleiding dat de schermvernieuwing na het uitzetten van het toestel ongeveer een uur in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:49
Vandaag kwam ik er tot mijn verrassing achter dat op mijn XR-77A80J internet via LAN (ca 100 Mbps) veel trager is dan via Wifi (ca 330 Mbps). Kan iemand met dezelfde tv dat eens testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

realphoenikx schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:44:
Vandaag kwam ik er tot mijn verrassing achter dat op mijn XR-77A80J internet via LAN (ca 100 Mbps) veel trager is dan via Wifi (ca 330 Mbps). Kan iemand met dezelfde tv dat eens testen?
Alle TV's momenteel in de markt hebben fysiek een 100Mbps poort, omdat deze intern via USB2 aan de SoC is aangesloten. Dus dat klopt inderdaad. De interne Wifi ook overigens, waardoor je grofweg 300-350Mbps kan halen max.

Er zijn wel USB3 LAN-adapters die via de USB3 poort praktisch volledige 1000Mbps kunnen halen.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Shocked schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:57:
[...]

Het vreemde van jouw meting is eigenlijk de strakke lijn. Alle metingen die ik heb gezien, hebben veel pieken omdat de tv steeds wakker wordt en dan even voor een paar minuten naar 25 Watt ofzo klimt.
Hier nog een interessante link: https://www.test.de/Fernseher-im-Test-1629201-5335754/

Daar staat ook een heul verhaal maar de conclusie is dat het wel meevalt (2,4 Watt standby-verbruik maar wel een forse inslaaptijd, wat ik ook vannacht had gemeten, de circa 3 Watt standby bij mij) en dat ze de functie WoL (Wake on Lan) verfoeien. Ik moet dat ff uitzoeken maar lwellicht is dat “benaderen op afstand” : dan blijft de tv (eigenlijk Google Home/Chromecast) actief luisteren.

Succes en ik ben benieuwd :)B
Ok, update.

Heb de TV gewiped, opgestart als Basic TV.
Samba niet toegestaan
Locatie niet toegestaan
Diagnostische gegevens niet toegestaan
Wel verbonden met wifi
Wel Ziggo coax ingesteld
Coax EPG update in standby uitgezet

Resultaat direct na uitzetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-KVe7NukYcSG0us1Puk5D8UzyQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ob6S9Lwp6GpfWrts5RuBUPMZ.png?f=fotoalbum_large

Grofweg 10min later:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6w9-ipflOA2v2-VmfPjDZJyRGY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KKQkkavVT0nGUpRJGbnXGYrP.png?f=fotoalbum_large

Dus hiermee lijkt het opgelost. Echter, is de TV nu heel Basic en kan je o.a. geen apps installeren. Je hebt enkel de Streaming apps die op de buttons staan. Dus YouTube, Netflix, Disney+ en Prime Video. Ben nu weer aan inloggen in Google TV en doe hem daarna weer uit.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Update:
Nu dus Google TV wel ingelogd en doorgestart. Meeste streaming apps die ik gebruik staan er vanzelf weer op. Omdat die die uit m'n account heeft gehaald. Opgelet dat locatie en diagnostics uitblijven in de wizards van instellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnEPfva4UpSWqNDCRGA09yJ4Xu8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J5w8f93796LoqiCse5nSXl9k.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9tcRcSQ5HCxVPzrq6gBOylmu7Tw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mhGGJlGqLaXqPjQ6JIOc3AkC.png?f=fotoalbum_large
😁 Probleem lijkt opgelost. Om 3:00 ging de plug nog uit, want had ik nog ingeprogrammeerd staan.

Dat betekent dus wel dat simpelweg die dingen uitzetten, als ze al aangestaan hebben, dus niet werkte bij mij. Met de full reset heb ik opgelet dat al die functies niet aan gingen...

[ Voor 16% gewijzigd door BiG-GuY op 28-10-2021 08:10 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Heb net ook ff gekeken met mijn Brennerstuhl.
In stand-by schommelt de XR-55A80J tussen de 0,1 en 0,3 Watt.
Gisteren had ik wel een keer 53 Watt. Maar dat was dus tijdelijk.

p.s. En ik heb werkelijk alles aan staan, qua instellingen en diensten.

[ Voor 17% gewijzigd door PCan op 28-10-2021 09:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shocked
BiG-GuY schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:08:
Update:
Dat betekent dus wel dat simpelweg die dingen uitzetten, als ze al aangestaan hebben, dus niet werkte bij mij. Met de full reset heb ik opgelet dat al die functies niet aan gingen...
Wel slim bedacht van je.
Ik weet wel dat ik bij installatie al oplet om alles te weigeren en wellicht heb ik dan stom geluk gehad en verklaart het wat. Wel sneaky dat achteraf uitzetten kennelijk niet echt uit is.

Ik heb behalve het bekende rijtje ook nu afgelopen meting als extra "Ziggo EPg bijwerken in standby" uitgezet. Die had ik nog niet en stond aan.
Dank voor het idee @Paulheering

@PCan Hmmm, dat is dan weer verwarrend. Ik zal ook nog eens alles aanzetten wat eigenlijk niet zou moeten.

Maar met de wijziging Ziggo EPG bijwerken uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g6EKziP2UALaKJf5aPsP3QVRmQg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wghvjdbVkHYWSP78jL7zSoJB.jpg?f=user_large

In 10.06 uur slechts 16 Watt!! Dat is 1,59 Watt / uur gemiddeld. _/-\o_ Daar doe ik het ook wel voor.

Update:
Om 17.34 uur het volgende gemeten:
17 Watt in 17.41 uur = 0,98 Watt per uur *O*

Maar in 17.41 - 10.06 = 7,35 uur en 1 Watt verbruik… dat is 1 : 7,35 = 0,14 Watt/uur gedurende de laatste uren.
Top that d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Shocked op 28-10-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEfSvx9YjpLWZkoH4r3d9QIO2tI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Cs1VQfAeAaMbUPc5xFDxIdxN.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ok, heel vreemd. Heb toch als test weer Samba, Location, Diagnostics weer aangezet. En resultaat is nog steeds goed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bFDxB0W5gFSJjXFbj1h-m6qzUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kZi7N4ralNBjoEXPlXE8zLp4.png?f=fotoalbum_large

Heb wel iets gevonden in de handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XC1XGOMDhzAik7DZ77B1yajLcI4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lHBoRleTlh4dLvsNn7HB3QRh.png?f=user_large

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:15
Hebben jullie ook dat het verder kijken van Netflix titels op het google home screen niet wordt weergegeven? Heb de Netflix app hier wel toestemming voor gegeven. Bij andere apps werkt het wel. Zoals bijvoorbeeld Disney+, Apple tv en zelfs Ziggo go tv. Alleen Netflix niet. De tv al een keer fabrieksreset gegeven en alles opnieuw geinstallerd(Apps). Gaat om een XR-65A83J.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Heel vreemd. Heb nu zelfs 'Network Standby' aangezet. En zelfs dan gaat hij na 10-11min naar 0,5W Deep Sleep...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyZYaBiRYEVRgB8b_trY3li6klc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gYW2zWbwzWQl3ULGyZpkldSk.png?f=fotoalbum_large

Enige wat ik me nog kan bedenken. Ik heb gisteren ook in m'n Synology wat dingen uitgezet, wat ik op andere fora tegengekomen was. Het SSDP-protocol wat ervoor zorgt dat de NAS te vinden is door (Windows) apparaten op het netwerk. Nu is dit protocol alleen nuttig om aan te hebben, als je geen vast IP hebt toegekend en de mijne krijgt altijd hetzelfde IP-adres uit de router...

Het lijkt erop dat dat protocol ervoor zorgde dat de TV om de zoveel tijd uit de Deep Sleep ontwaakt want anders kan ik nu niet verklaren waarom hij nu niet naar die 29W springt steeds.

Ik heb nu dus enkel die EPG-update uitgelaten, aangezien me dat toch niet boeit dat die geüpdate wordt wanneer de TV uit is. Alle andere dingen staan wel gewoon aan.

edit:
Update na nacht

En nu nacht na alles aan (behalve EPG-update) in de TV:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qElbOXWl1WiVRk5FhVTR6PXQ6dY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/22i8QoF8tFKuwF15OPykzW93.png?f=fotoalbum_large
Dat resulteert in 0,005kWh tussen 0:00-8:00 vandaag...

[ Voor 18% gewijzigd door BiG-GuY op 29-10-2021 08:07 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
hornbach ding? zo ja koop ik ook een, ben wel benieuwd :)

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Martinus schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:01:
[...]

hornbach ding? zo ja koop ik ook een, ben wel benieuwd :)
Ik gebruik zelf deze: https://www.homewizard.nl/shop/energy/wifi-energy-socket
Deze heeft een eigen app en kan je ook simpel koppelen met dingen als Home Assistant.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Helaas nog geen TV:( GLS is geen succes…omdat ze gisteren niet geleverd hebben wat de bedoeling was, hebben ze het volgende met de status gedaan: Status is gisteravond 21:00 naar in van gegaan en daarna om 21:01 naar geleverd. Zometeen maar eens bellen of ze vandaag komen en hoelaat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@Martinus
pricewatch: Brennenstuhl PM 231 E
Maar eh, als je iets meer te besteden hebt, zou ik een andere kopen. Deze komt goed uit de test, maar is erg moeilijk af te lezen. Je moet hem echt recht voor je neus hebben en/of met een zaklamp/loep kijken wat hij nou aan het meten is. (Volt, Ampère, Watt, kWh)

Iets anders.
Alleen de Ziggo CI+ module met SmartCard (interne tuner tv) veroorzaakt via HDMI3 (Denon X2400H) een lip sync audiovertraging van 13 milliseconden. De Ziggo Next (Arris DCX960) helemaal niet. Deze is aangesloten op HDMI2 en wordt bediend met de AB van de TV. (Zie instellingen kabeltuner op modelnummer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
PCan schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:33:
@Martinus
pricewatch: Brennenstuhl PM 231 E
Maar eh, als je iets meer te besteden hebt, zou ik een andere kopen. Deze komt goed uit de test, maar is erg moeilijk af te lezen. Je moet hem echt recht voor je neus hebben en/of met een zaklamp/loep kijken wat hij nou aan het meten is. (Volt, Ampère, Watt, kWh)

Iets anders.
Alleen de Ziggo CI+ module met SmartCard (interne tuner tv) veroorzaakt via HDMI3 (Denon X2400H) een lip sync audiovertraging van 13 milliseconden. De Ziggo Next (Arris DCX960) helemaal niet. Deze is aangesloten op HDMI2 en wordt bediend met de AB van de TV. (Zie instellingen kabeltuner op modelnummer.)
ach net een bult uitgegeven aan een dikke OLED *O* ... kan heus nog wel. Die smart die werd geprezen, lijkt me ook wel wat.

welke CI module bedoel je? Smits? of Quantis?
merk bv zelf dat de vertraging er niet is bij Netflix, npo + en heeeel mss wel bij een reguliere tv uitzending. Al heb ik alle sync uitgezet en lijkt goed te zijn.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Hallo Mensen :)

Ik ben momenteel een eigenaar van een 77AG9 maar ben niet helemaal tevreden over de helderheid tov mijn vorige 75X940E. Ja ik weet het kan je niet verwachten als je van LCD naar OLED gaat zeker hoe vel die 940E kon. Maar die was helaas defect kon geen andere meer krijgen en geen LCD op dat moment kwam in de buurt van de 940E qua het aantal Dimming zones of was veel te duur. Dus voor de AG9 gegaan.

Momenteel zijn de prijzen van de 83A90J best interessant met de cacheback actie en eventueel nog een kleine korting op het aankoop bedrag kom je rond de 5800 uit (want een PS heb ik niet dus tel dat toegoed even niet mee).

Nu is mijn vraag zijn er hier mensen die van een AG9 A8H of eerdere Sony OLED/LG naar een A90 zijn gegaan? Merken jullie dat het scherm ook echt feller is met SDR en ook HDR in films als Madmax (high APL content) ook de A90J zou niet in de buurt van een LCD komen maar zou toch wel 20-25% feller moeten zijn dan andere OLED's. En de AG9 had ook redelijk agressieve ABL dus was sowieso niet super fel een C9 kon net wat feller. De enige goede manier om het te ervaren is het toestel thuis proberen maar goed zo'n ding bestel je niet even en breng je dan niet even terug als hij niet aan de verwachtingen voldoet. En in een showroom geeft gewoon totaal geen goed beeld.

Het is namelijk wel heel dure aankoop. En het is zeker een betere, Grotere TV die feller kan en ook een betere Processor heeft + optie voor 120FPS gaming (VRR en Dolby vision werken nog niet lekker maar wie weet komt dat ooit nog). Maar is het verschil wel echt duidelijk merkbaar? In de showroom zie je wel dat hij feller is maar het zijn vooral demo filmpjes en niet in Cinema mode. Ik hoop gewoon een scherm te vinden waar ik 5-6 jaar happy mee kan zijn tot MicroLED betaalbaar is en TV's geeft die 2000 Nits kunnen met 500+ full white.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 29-10-2021 12:19 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
https://www.ziggo.nl/klan...it-interactieve-ci-module
Ik heb de luxe van 3 mogelijkheden.
1 Ziggo Next (Arris) met alle interactieve functies, maar iets minder 4K beeld. (HDMI2.0a HDCP2.2).

2 Ziggo Smitt module wel interactief maar opnemen op eigen SSD. Haarscherp beeld, traag geluid.

3 Ziggo GO App (via de nVidia Shield). Geen Guide, crosshair zenderzoeken. (verticaal zenders en horizontaal programma's op die zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
@Martinus

Iets anders.
Ik zal vanavond mijn instellingen even posten. Lipsync via Smartcard is wel op te lossen maar dan moet je de audio instellingen op de tv goed zetten. Anders krijg je naar een extern apparaat (soundbar of receiver) rare dingen zoals geen lipsync, soms wel lipsync, altijd bij 1 bepaald programma, bij een film etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Astennu schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:50:
Hallo Mensen :)

Momenteel zijn de prijzen van de 83A90J best interessant met de cacheback actie en eventueel nog een kleine korting op het aankoop bedrag kom je rond de 5800 uit (want een PS heb ik niet dus tel dat toegoed even niet mee).
Dit is Tvsmits https://www.marktplaats.n...-garantie?previousPage=lr

Heb zelf lang getwijfeld voor de 83", vermits ik nog een projector er ga bij zetten uiteindelijk voor de 77"A80J gekozen is men eerste oled kan niks verkeerd zeggen en is zeker niet te fel of te donker met de juiste instellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
blueface schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:20:
Hebben jullie ook dat het verder kijken van Netflix titels op het google home screen niet wordt weergegeven? Heb de Netflix app hier wel toestemming voor gegeven. Bij andere apps werkt het wel. Zoals bijvoorbeeld Disney+, Apple tv en zelfs Ziggo go tv. Alleen Netflix niet. De tv al een keer fabrieksreset gegeven en alles opnieuw geinstallerd(Apps). Gaat om een XR-65A83J.
Klopt, Netflix is niet supported op het homescreen. Ligt aan Netflix en niet aan Google TV/Sony. Heb dit ook geprobeerd via een VPN naar Amerika, dan krijg je een veel uitgebreider homescreen, maar nog steeds geen Netflix helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Funky22 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:22:
[...]
Dit is Tvsmits https://www.marktplaats.n...-garantie?previousPage=lr

Heb zelf lang getwijfeld voor de 83", vermits ik nog een projector er ga bij zetten uiteindelijk voor de 77"A80J gekozen is men eerste oled kan niks verkeerd zeggen en is zeker niet te fel of te donker met de juiste instellingen
Ja dunno vertrouw dat soort dingen niet echt meer.
Met TVReus ook gedonder gehad met de garantie bij hun en Sony want ze zijn geen officiële NL leverancier halen de toestellen uit het buitenland dus als er dan wat is hang je. Heeft al twee keer eerder veel gezeik opgeleverd.

Dus als ze geen officiele Dealer zijn is het vaak niet aan te raden als je kritisch bent met uniformiteit en zo. En wil graag 5 jaar garantie op zo'n duur toestel wat er bij Hifi Klubben dan bij zit.

De A80J is iets feller dan een AG9 maar niet zo veel. Dus dat zou voor mij geen goed upgrade zijn verschil is dan te klein.
En als je geen felle TV gewend bent zal een OLED wel fel genoeg zijn. De 940E was in dat opzicht gewoon erg goed met z'n 1200 nits. De X95J enz beginnen dat soort helderheid nu pas te halen. Dus heeft lang geduurd voor dat naar een meer betaalbare prijsclasse kwam. De meeste mensen hadden TV's die toch niet veel feller dan 700-800 nits haalde en full screen dan eerder 300-400.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:15
thecompany schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:23:
[...]

Klopt, Netflix is niet supported op het homescreen. Ligt aan Netflix en niet aan Google TV/Sony. Heb dit ook geprobeerd via een VPN naar Amerika, dan krijg je een veel uitgebreider homescreen, maar nog steeds geen Netflix helaas.
Bedankt voor je snelle antwoord. Heb ook nog een chromecast google tv en daar werkt het dus wel op. Dacht dat Sony hetzelfde software gebruikte. Hoop dat ze het nog wel gaan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Astennu schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:44:
[...]
Ja dunno vertrouw dat soort dingen niet echt meer.
Met TVReus ook gedonder gehad met de garantie bij hun en Sony want ze zijn geen officiële NL leverancier halen de toestellen uit het buitenland dus als er dan wat is hang je. Heeft al twee keer eerder veel gezeik opgeleverd.
Tv smits is verre van een Tvreus, Tv smits kan je gewoon vertrouwen hoor daar moet je geen schrik voor hebben verkopen ook enkel Benelux toestellen en zijn officiële dealer .

En die 5 jaar garantie van Hifi klubben is totaal iets anders dan de 6 jaar waar je met zo een toestel recht op hebt, van die leuzen we geven 2+3 jaar garantie is eigenlijk allemaal zever want Nederland hanteert andere garantie regels, voor tv's van > €1000 is de gebruiksduur verwachting 6 jaar dus als in die 6 jaar de tv stuk gaat buiten je wil om heb je recht op een gratis herstelling, een gelijkwaardig vervangtoestel tot zelf een verbreking van de verkoopovereenkomst met recht op het aankoop bedrag als de winkel niet wil mee werken.

Ik als Belg koop nooit nog een tv in Belgie met de Nl garantie regels :)

[ Voor 35% gewijzigd door Funky22 op 29-10-2021 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Funky22 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:06:
[...]
Tv smits is verre van een Tvreus, Tv smits kan je gewoon vertrouwen hoor daar moet je geen schrik ,voor hebben verkopen ook enkel Benelux toestellen en zijn officiële dealer .
Ik zal ze anders wel even een belletje geven :) In ieder geval bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Alleen de Ziggo CI+ module met SmartCard (interne tuner tv) veroorzaakt via HDMI3 (Denon X2400H) een lip sync audiovertraging van 13 milliseconden.
Dan hierzo wat ik moet doen om lipsync naar mijn soundbar (b&o stage) te vermijden:
Instellingen>Weergave en geluid>Audio-uitgang

Synchronisatie Geluid Modus: uit
A/V-synchronisatie : uit
(E-arc modus: uit)
Digitale audio-uitgang : Auto 1
Dolby Digital Plus-uitvoer : Dolby Digital
(Doorvoermodus: uit)

De grote boosdoeners zijn bij mij A/V-synchronisatie (verloopt soms of verschilt per programma) en DD plus die echt naar gewoon DD moet.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
blueface schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:55:
[...]

Bedankt voor je snelle antwoord. Heb ook nog een chromecast google tv en daar werkt het dus wel op. Dacht dat Sony hetzelfde software gebruikte. Hoop dat ze het nog wel gaan fixen.
Dat is wel bijzonder, had verwacht dat het op een Google TV Chromecast ook niet zou werken. Wellicht dat Sony nog een update gaat doorvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@Shocked Heel raar, maar nu is de vertraging ineens weg.

Blijkbaar een storing geweest of zoiets.
Enige wat ik vandaag veranderd heb is de Next (Arris) op ingang 2 aangesloten en de bediening ervan gekloond naar de Sony AB. De CI+ heb ik niets aan veranderd. Enige wat ik kan bedenken is dat er nu minder verkeer is via de eARC kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Zijn hier toevallig sonos gebruikers icm met de a80j of 90j waarbij de sonos sound bar alleen aangestuurd kan worden via de remote als de Bluetooth functie uitstaat op de tv ?

Daarnaast tv hangt nu aan de muur een wat een beeldje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Funky22 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:06:
[...]
Tv smits is verre van een Tvreus, Tv smits kan je gewoon vertrouwen hoor daar moet je geen schrik voor hebben verkopen ook enkel Benelux toestellen en zijn officiële dealer .

En die 5 jaar garantie van Hifi klubben is totaal iets anders dan de 6 jaar waar je met zo een toestel recht op hebt, van die leuzen we geven 2+3 jaar garantie is eigenlijk allemaal zever want Nederland hanteert andere garantie regels, voor tv's van > €1000 is de gebruiksduur verwachting 6 jaar dus als in die 6 jaar de tv stuk gaat buiten je wil om heb je recht op een gratis herstelling, een gelijkwaardig vervangtoestel tot zelf een verbreking van de verkoopovereenkomst met recht op het aankoop bedrag als de winkel niet wil mee werken.

Ik als Belg koop nooit nog een tv in Belgie met de Nl garantie regels :)
Nja en daar ging het dus mis met mijn 940E
ze boden toen een X900H aan en die was in hun ogen beter want het was een H serie dus 2 jaar nieuwer nieuwere processor.
Dat hij maar een fractie van de local dimming zones en helderheid had deed er niet toe. Want die specs stonden niet op de site van Sony dus ja ze hebben aan hun plicht voldaan. Dus toen was ik de sjaak en heb ik na heel veel geklooi en vaak bellen met heel veel moeite voor elkaar gekregen dat ik mocht bijbetalen voor een AG9.

Maar goed dat ter zijde heb ik eens op de website gekeken ik denk dat het over dit toestel gaat:
https://www.smitsarnhem.nl/xr-83a90j-1

Dit is een 2e kans en dus al gebruikt. Een nieuwe kost daar gewoon 8K. Ik heb niet echt zin in een gebruikt toestel en wellicht heeft die dus al een imperfectie waarom hij terug gestuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Astennu schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 03:32:
[...]
Maar goed dat ter zijde heb ik eens op de website gekeken ik denk dat het over dit toestel gaat:
https://www.smitsarnhem.nl/xr-83a90j-1

Dit is een 2e kans en dus al gebruikt. Een nieuwe kost daar gewoon 8K. Ik heb niet echt zin in een gebruikt toestel en wellicht heeft die dus al een imperfectie waarom hij terug gestuurd is.
Nee dat is geen 2de kans die Tv smits aanbied op Mp voor €4549 dit zijn wel degelijk nieuwe toestellen
ze hebben hier vorige week met hun eigen busje een 77A80J afgeleverd voor €2799 marktplaats adv prijs op hun site staat die ook veel duurder, voor zulke prijzen moet je mailen of hun via mp contacteren niet via tel

Tv smits heeft niet voor niks een goede naam op dit en andere forums

[ Voor 17% gewijzigd door Funky22 op 30-10-2021 06:50 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste