• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Rare jongens, die Smits, waar de 2e kans 65A84J duurder is dan de gewone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:25
Volgens Smits Arnhem komt er vandaag een cashback actie van Sony online. Ik heb nog niks gevonden maar ben misschien wat vroeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Rox92 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 07:04:
Volgens Smits Arnhem komt er vandaag een cashback actie van Sony online. Ik heb nog niks gevonden maar ben misschien wat vroeg :P
https://www.sony.nl/deals...URO_FOOTER_PROMOTIONSPAGE

Ik zag ook nog niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:57

Funky22

Guild invite

€2799 voor de 85X95J na aftrek cashback en wanneer die komt maakt niet zoveel uit, factuur wordt gewoon op die datum gezet, cashback zou tot 11/11 lopen maar verwacht van Bf niet te veel, tv's zijn schaars momenteel, cashback geldt ook maar voor bepaalde modellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Funky22 op 04-10-2021 10:25 ]

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

@Funky22, hoe kom je precies aan die info?
Bij Smits staat nu inderdaad € 500 cashback, maar ik kan niet vinden hoe dat precies werkt.
Ik kom ook op een ander bedrag uit: €3,759-€500=€3,259. Of mis ik wat?

In the window.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Mail ze: dit is wel een afhaalprijs, cashback wordt pas vanaf 07 bekend gemaakt door Sony

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Thanks! Gemaild!

Edit:
Ik denk dat jij beter kan onderhandelen, haha. €3.150 (met cashback) als ik 'm zelf kom ophalen.

[ Voor 80% gewijzigd door TomONeill op 04-10-2021 16:57 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

TomONeill schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:59:
Thanks! Gemaild!

Edit:
Ik denk dat jij beter kan onderhandelen, haha. €3.150 (met cashback) als ik 'm zelf kom ophalen.
Bij Stevens in Budel €3500 min de cashback €3000, die aanbieding van 2799 na cashback stond op mp tot deze middag.

Verwacht ze bij Bf ook niet lager ze zijn nu al schaar en de cashback loopt tot 11/11.

[ Voor 17% gewijzigd door Funky22 op 04-10-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Ja, was met cashback eraf idd. 3650 zei ie en dan nog cashback is 3150.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Contact gehad met Frans de smet en die kan me een hele mooie deal aanbieden.
Maar iemand die weet hoe een cashback gaat als ik als Nederlander bij een Belgische winkel koop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:03
Rox92 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:36:
Contact gehad met Frans de smet en die kan me een hele mooie deal aanbieden.
Maar iemand die weet hoe een cashback gaat als ik als Nederlander bij een Belgische winkel koop?
Als ik kijk naar de actievoorwaarden van de vorige cashback zou dat geen probleem moeten zijn. Alleen claimen bij sony.be. Anders even navragen bij Sony zelf?
https://campaign.odw.sony..._terms_and_conditions.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door ExiZTeNcE op 05-10-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
ExiZTeNcE schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

Als ik kijk naar de actievoorwaarden van de vorige cashback zou dat geen probleem moeten zijn. Alleen claimen bij sony.be. Anders even navragen bij Sony zelf?
https://campaign.odw.sony..._terms_and_conditions.pdf
Top! Deze kon ik niet vinden. Hier staat er in ieder geval niks over in. Als de actie online staat zal ik Sony eens contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-09 20:38
Heeft iemand ervaring met een Sony OLED uit Duitsland en eventuele garantieafhandeling? Ik kan eigenlijk nergens iets vinden over ervaringen met Sony, wel over bijvoorbeeld LG.

Aanleiding: Prijsverschil van ruim € 1.000,- op de 65A90J tussen MM in NL en DE en bijna € 500,- met de laagste in de PW, waardoor er zelfs na brandstofkosten nog wel voordeel over schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Voor de liefhebbers; update v6.6048 voor de 2021-modellen:
https://www.sony.nl/elect...-55a80j/software/00266985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

DjoeC schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:17:
Heeft iemand ervaring met een Sony OLED uit Duitsland en eventuele garantieafhandeling? Ik kan eigenlijk nergens iets vinden over ervaringen met Sony, wel over bijvoorbeeld LG.

Aanleiding: Prijsverschil van ruim € 1.000,- op de 65A90J tussen MM in NL en DE en bijna € 500,- met de laagste in de PW, waardoor er zelfs na brandstofkosten nog wel voordeel over schiet.
Wil je echt zo een tv bij een winkel als MM kopen? Contacteer via mail eens wat Nl winkels zoals Tv smits, Platte tv , Kamera expres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evmmb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 14:57
Ik wil een 55A90J gaan kopen, en ik twijfel tussen een CI+ module of de Mediabox Next van Ziggo.

Ik heb nu nog een oude Humax en de reden dat ik wat anders wil:
- 1 afstandsbediening
- sneller opstarten en zappen (de Humax is verschrikkelijk xD )

- CI+ Ik lees gemengde reviews, en dat het zappen niet altijd sneller is dan een apart kastje.
- Mediabox Next, reviews zijn positief en ik neig naar deze keuze. Echter wil ik alleen de afstandbediening van Sony gebruiken.

Weten jullie of je met de afstandbediening van de 55A90J ook de Mediabox Next kan opstarten, afsluiten en zappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 21:45
evmmb schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:16:
Ik wil een 55A90J gaan kopen, en ik twijfel tussen een CI+ module of de Mediabox Next van Ziggo.

Ik heb nu nog een oude Humax en de reden dat ik wat anders wil:
- 1 afstandsbediening
- sneller opstarten en zappen (de Humax is verschrikkelijk xD )

- CI+ Ik lees gemengde reviews, en dat het zappen niet altijd sneller is dan een apart kastje.
- Mediabox Next, reviews zijn positief en ik neig naar deze keuze. Echter wil ik alleen de afstandbediening van Sony gebruiken.

Weten jullie of je met de afstandbediening van de 55A90J ook de Mediabox Next kan opstarten, afsluiten en zappen?
Ik heb de Telenet TV Box wat volgensmij 99% hetzelfde is als de Ziggo Next box en gebruik enkel mijn TV afstandsbediening. Dat in combinatie met een Sony X950H. Bij het instellen van de televisie kun je ook de Sony afstandsbediening instellen met je decoder. Dit doe je door via een lijst de juiste te kiezen. Volgensmij moest ik de originele fabrikant en typenummer zoeken en toen ging het wel. In principe zijn alle knoppen gelijk. Enkel om naar het interactief menu te gaan van de decoder zelf gaat met een omweg. Als je op de TV knopt klikt krijg je een shortcut menu met virtuele toetsen. Daarin kun je vervolgens menu selecteren.

Tv gids, opnemen, zappen, doorspoelen werkt direct vanop de afstandsbediening. Als je de tv aandoet en je hebt de juiste HDMI poort ingesteld wordt er gevraagd krijg je een prompt om je decoder te activeren. Naargelang de standby energie instellingen van de decoder duurt dit enkele seconden tot zo'n 10 seconden.

Enige wat me nog niet is gelukt is de Telenet TV box mee te laten uitschakelen wanneer de TV uitgaat. Om één of andere redenen pakt die dat niet met HDMI CEC precies. Ben dat nog aan het uitzoeken. Manueel of gewoon zo laten tot die zelf in standby gaat is niet een ideale oplossing maar misschien dat het met de Ziggo firmware geen issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Laatst online: 11-09 20:38
Funky22 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Wil je echt zo een tv bij een winkel als MM kopen? Contacteer via mail eens wat Nl winkels zoals Tv smits, Platte tv , Kamera expres
MM slechts als prijsvergelijk, Idealo geeft wsch ook betere winkels aan. Het gaat me om de Sony garantieafhandeling in DL, niet die van MM persee. En ja, Smits is mij bekend vanwege goede prijzen - garantie daar nog nooit nodig gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door DjoeC op 06-10-2021 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de garantie afhandeling in DL woon er niet ver vanaf

[ Voor 76% gewijzigd door Funky22 op 06-10-2021 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
@Pepppie Ik heb de Sony X94J sinds gisteren. Problemen met de Smartcard. Hij herkent de kaart niet.

Heb de mijn Ziggo App op mijn Smartphone gezet. Daar kan je via Producten, je geregistreerde zien. Als je op "meer info" tikt en daarna op "details", zie je het nummer dat op je card staat. Dan weet je dat je de juiste hebt. Dan geef je die een naam bij Locatie. Dan ga je terug en tikt op "Hulp bij televisie". en "Zenders opnieuw ophalen".
Kaartjes die een tijd niet gebruikt zijn, worden soms niet meer herkend. Na ongeveer 5 minuten komen de zenders weer terug.
Anders tik je op foutcode zoeken en dan krijg je meer instructies.
Helaas waren ze vanavond weer weg en hielp de zenders opnieuw ophalen niet. Ik heb volgens de uitleg met een droge doek de chip schoongemaakt. Nu zijn de zenders weer terug. (Voor zolang het duurt).
Had dit probleem bij mijn vorige Sony tv (2013) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
PCan schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:50:
@Pepppie Ik heb de Sony X94J sinds gisteren. Problemen met de Smartcard. Hij herkent de kaart niet.

Heb de mijn Ziggo App op mijn Smartphone gezet. Daar kan je via Producten, je geregistreerde zien. Als je op "meer info" tikt en daarna op "details", zie je het nummer dat op je card staat. Dan weet je dat je de juiste hebt. Dan geef je die een naam bij Locatie. Dan ga je terug en tikt op "Hulp bij televisie". en "Zenders opnieuw ophalen".
Kaartjes die een tijd niet gebruikt zijn, worden soms niet meer herkend. Na ongeveer 5 minuten komen de zenders weer terug.
Anders tik je op foutcode zoeken en dan krijg je meer instructies.
Helaas waren ze vanavond weer weg en hielp de zenders opnieuw ophalen niet. Ik heb volgens de uitleg met een droge doek de chip schoongemaakt. Nu zijn de zenders weer terug. (Voor zolang het duurt).
Had dit probleem bij mijn vorige Sony tv (2013) ook.
Oké.. had je een vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@Pepppie Ja, hoe gaat het nu met je zenders? Blijven ze of heb je nog steeds problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:19
Toevallig kwam ik er vandaag achter dat mijn nieuwe Sony tv (X85J) maar liefst 11 watt gebruikt in standby. Met de huidige stroomprijzen komt dat uit op 30 euro per jaar alleen maar om standby te staan. Ze zetten zelf in de specificaties dat het standby verbruik 0.5 watt is maar dan vertellen ze er niet bij dat je dan Google TV dus niet moet installeren.

Als ik de tv terugzet naar fabrieksinstellingen en dan geen Google TV installeer en geen netwerk verbinding in stel dan gaat het standby verbruik wel naar een acceptabele <0.5 watt. Maar dat is natuurlijk geen werkbare situatie.

Ben benieuwd of iemand anders ook al het standby verbruik van zijn Sony 2021 tv heeft gecheckt. En of die ook heel erg hoog is.

[ Voor 7% gewijzigd door Jesp_J op 06-10-2021 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:09
@Jesp_J
Ook Samba uitgeschakeld?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Jesp_J schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:33:
Toevallig kwam ik er vandaag achter dat mijn nieuwe Sony tv (X85J) maar liefst 11 watt gebruikt in standby. Met de huidige stroomprijzen komt dat uit op 30 euro per jaar alleen maar om standby te staan. Ze zetten zelf in de specificaties dat het standby verbruik 0.5 watt is maar dan vertellen ze er niet bij dat je dan Google TV dus niet moet installeren.

Als ik de tv terugzet naar fabrieksinstellingen en dan geen Google TV installeer en bij de verbinding opties de optie voor verbinden op afstand uit zet dan gaat het standby verbruik wel naar een acceptabele <0.5 watt.

Ben benieuwd of iemand anders ook al het standby verbruik van zijn Sony 2021 tv heeft gecheckt. En of die ook heel erg hoog is.
Heb er eigenlijk nooit over nagedacht. Updates van apps en bepaalde syncs kunnen tijdens standby actief uitgevoerd worden maar heb eventjes verder gezocht en hier iemand met een X900H die het wel op 0.5 watt standby heeft gekregen na een bepaalde aanpassing: https://www.reddit.com/r/...pq6r/x900h_standby_power/

Ben nu wel nieuwsgierig hoeveel de mijne verbruikt maar ligt dus waarschijnlijk aan wat er op de achtergrond gebeurt. Dit ver naar beneden krijgen is met wat uitzoeken dus mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Elazz op 06-10-2021 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Ja die staat ook uit.

Ik had trouwens te vroeg gezegd dat met het niet instellen van Google TV en het uitschakelen van tv inschakelen op afstand het standby verbruik wel laag was want kwam er net achter dat die dan nog steeds 12 watt is. Ga mijn vorige post even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

De VRR update voor het model van vorig jaar (XH90) lijkt uitgerold te worden:
YouTube: Sony Begins Rollout of VRR & ALLM Firmware Update for X900H HDMI 2.1 TV

Hopelijk betekent dat dit ook snel voor de 2021 modellen gaat komen!

Edit:
De cashbackactie van Sony komt trouwens morgen!

[ Voor 9% gewijzigd door TomONeill op 06-10-2021 22:12 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Elazz schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:50:
[...]

Heb er eigenlijk nooit over nagedacht. Updates van apps en bepaalde syncs kunnen tijdens standby actief uitgevoerd worden maar heb eventjes verder gezocht en hier iemand met een X900H die het wel op 0.5 watt standby heeft gekregen na een bepaalde aanpassing: https://www.reddit.com/r/...pq6r/x900h_standby_power/

Ben nu wel nieuwsgierig hoeveel de mijne verbruikt maar ligt dus waarschijnlijk aan wat er op de achtergrond gebeurt. Dit ver naar beneden krijgen is met wat uitzoeken dus mogelijk.
Dit heb ik net ook geprobeerd maar tot nu toe nog geen goed resultaat. Standby verbruik is nog steeds hoog.

Mijn LG CX heeft gewoon een verbruik van 0.2/0.3 watt in standby (net gemeten). En dit is ook iets wat ik verwacht voor een nieuwe tv.

Ik verwacht eigenlijk dat ik niet de enige ben met dit probleem maar dat veel mensen het gewoon niet weten. Wie meet nou het verbruik van zijn tv in standby :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
PCan schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:22:
@Pepppie Ja, hoe gaat het nu met je zenders? Blijven ze of heb je nog steeds problemen?
Nooit problemen met zenders / geheugen gehad. Ik had last van macro blocking met de X94J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikashi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 14:47
[b]Pepppie in "[LCD/OLED] Sony 2021 Line-up"Ik had last van macro blocking met de X94J.
Dat heb ik ook (met een Telenet CI+ kaartje). Heb je het opgelost gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
kikashi schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:15:
[...]

Dat heb ik ook (met een Telenet CI+ kaartje). Heb je het opgelost gekregen?
Lees even in dit topic, heb het uitgebreid beschreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Rox92 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:39:
[...]

Top! Deze kon ik niet vinden. Hier staat er in ieder geval niks over in. Als de actie online staat zal ik Sony eens contacten.
Om hier op terug te komen. Sony heeft bevestigd dat dit gewoon kan. Dus kan in België gewoon bestellen en gebruik maken van de cashback. Nu moet die actie alleen nog even online komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

De cashback actie is niet enkel €500 cashback maar ook nog een Playstation voucher ter waarde van €100

Nog een weekje en dan is men nieuwe tv er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Volledige lijst met cashbacks hierrrrrrr.
https://www.artencraft.nl...playstation-voucher-2021/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikashi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 14:47
Pepppie schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

Lees even in dit topic, heb het uitgebreid beschreven ;)
Even gegraven. Je hebt uiteindelijk je tv vervangen. Iek, dat was niet de oplossing waar ik op hoopte. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Jesp_J schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:19:
[...]

Ik verwacht eigenlijk dat ik niet de enige ben met dit probleem maar dat veel mensen het gewoon niet weten. Wie meet nou het verbruik van zijn tv in standby :+
Ik ooit.
Maar het viel me mee na wat geprutst met uitzetten van diverse zaken.
- Samba TV
- uitzetten " benaderen op afstand" etc.
- verwijderen onnodige apps etc.
In mijn herinnering ging ie (Sony 48a9) naar circa 4 Watt/h gemiddeld over een nacht meten.

Wel is het zo dat als je de internet (LAN en wifi) toegang killed, de tv echt in slaapstand gaat (0,5 Watt/h). Ik heb altijd het vemoeden gehad dat Netflix vaak naar huis wil bellen.

Ik heb nu de Sony XR-55A90J staan en zal van het weekend eens kijken wat die in rust verbruikt.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
kikashi schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:07:
[...]

Even gegraven. Je hebt uiteindelijk je tv vervangen. Iek, dat was niet de oplossing waar ik op hoopte. :'(
Leverancier i.o.m. Sony heeft dit geregeld. Was een van de eerste met deze TV en 3 updates verder was het probleem er nog steeds. Is sinds gisteren de 6048-update, maar die deed bij mij (als beta) niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Beetje ongerelateerd, maar wat betekent "wordt vastgehouden" bij Smits?

Edit: nagevraagd. Betekent gewoon dat ie in behandeling is.

[ Voor 30% gewijzigd door TomONeill op 08-10-2021 15:51 ]

In the window.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
Heb hem bestelt. Eindelijk na een half jaar wachten tot de prijs acceptabel voor me was *O*

pricewatch: Sony Bravia XR-65A84J Zwart
Waar:https://www.fransdesmet.be//sony/sony-led-tv/xr65a84j.html
Normale prijs:€ 2199
Aanbiedingsprijs:€ 1850
Extra informatie:incl 5 jaar garantie + verzending (excl. 150 euro cashback en 100 euro PlayStation store tegoed
Voorraad:Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Jesp_J schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:33:

Als ik de tv terugzet naar fabrieksinstellingen en dan geen Google TV installeer en geen netwerk verbinding in stel dan gaat het standby verbruik wel naar een acceptabele <0.5 watt. Maar dat is natuurlijk geen werkbare situatie.

Hier verbruiken de Sony’s uit 2020 ook allebei zo’n 11 Watt in standby met soms een piek maar 25 Watt, heb ook alle trucs geprobeerd die ik had gevonden zonder resultaat.
Ik heb heb ze nu gewoon in een stekkerdoos met schakelaar (draadloos) zodat ze geheel van de stroom gaan.
Met alle andere a/v apparatuur daarbij scheelt dat ruim 50 Watt sluipverbruik

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
HereIsTom schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:07:
[...]

Hier verbruiken de Sony’s uit 2020 ook allebei zo’n 11 Watt in standby met soms een piek maar 25 Watt, heb ook alle trucs geprobeerd die ik had gevonden zonder resultaat.
Ik heb heb ze nu gewoon in een stekkerdoos met schakelaar (draadloos) zodat ze geheel van de stroom gaan.
Met alle andere a/v apparatuur daarbij scheelt dat ruim 50 Watt sluipverbruik
Je hebt hopelijk geen OLED tv? Het schijnt dat het niet zo heel goed voor ze is om ze van het stroom af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evmmb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 14:57
Elazz schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:27:
[...]

Ik heb de Telenet TV Box wat volgensmij 99% hetzelfde is als de Ziggo Next box en gebruik enkel mijn TV afstandsbediening. Dat in combinatie met een Sony X950H. Bij het instellen van de televisie kun je ook de Sony afstandsbediening instellen met je decoder. Dit doe je door via een lijst de juiste te kiezen. Volgensmij moest ik de originele fabrikant en typenummer zoeken en toen ging het wel. In principe zijn alle knoppen gelijk. Enkel om naar het interactief menu te gaan van de decoder zelf gaat met een omweg. Als je op de TV knopt klikt krijg je een shortcut menu met virtuele toetsen. Daarin kun je vervolgens menu selecteren.

Tv gids, opnemen, zappen, doorspoelen werkt direct vanop de afstandsbediening. Als je de tv aandoet en je hebt de juiste HDMI poort ingesteld wordt er gevraagd krijg je een prompt om je decoder te activeren. Naargelang de standby energie instellingen van de decoder duurt dit enkele seconden tot zo'n 10 seconden.

Enige wat me nog niet is gelukt is de Telenet TV box mee te laten uitschakelen wanneer de TV uitgaat. Om één of andere redenen pakt die dat niet met HDMI CEC precies. Ben dat nog aan het uitzoeken. Manueel of gewoon zo laten tot die zelf in standby gaat is niet een ideale oplossing maar misschien dat het met de Ziggo firmware geen issue is.
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Gisteren heb ik de TV gehaald (mooie korting + cashback), en wat blijkt, ik kan zelfs dat oude Humax kastje aansturen met de Sony afstandsbediening. Geluid is prima genoeg voor in een appartement, dus van 3 naar 1 afstandsbediening. Voor nu helemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Rox92 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:57:
[...]

Je hebt hopelijk geen OLED tv? Het schijnt dat het niet zo heel goed voor ze is om ze van het stroom af te halen.
Ik heb een OLED TV, en waarom zou het niet goed zijn om die van de stroom te halen, denk dat het beter is dan dat ze continue onder stroom staan.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
HereIsTom schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:59:
[...]

Ik heb een OLED TV, en waarom zou het niet goed zijn om die van de stroom te halen, denk dat het beter is dan dat ze continue onder stroom staan.
Weet niet precies hoe het werkt met Sony TV's maar LG OLEDs draaien automatisch een pixel refresher wanneer de tv uitgeschakeld wordt na 4 uur continu aan te hebben gestaan. Wanneer je de stroom eraf haalt wordt dit proces dus onderbroken en heb je meer kans op inbranden. Bij de LG's duurt tussen de 7 en 10 minuten maar bij Sony weet ik niet hoe ze dit hebben geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milton1
  • Laatst online: 29-08 19:40
HereIsTom schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:59:
[...]

Zoals hierboven gezegd: OLED haal je niet van de stroom IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:35

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Jup, als je je OLED elke keer van stroom haalt, kan hij nooit zijn pixelrefresher laten lopen. Kans op inbranden is dan veel groter.

In principe heeft elk merk met OLED een andere implementatie, maar LG en Philips doen ook die refreshes nadat ze aangestaan hebben. Bij Philips mag je hem niet eens langer dan een x aantal uren aan hebben staan, dan MOET de TV uit om te refreshen. Een van de redenen waarom ik geen Philips heb gekocht, maar de A80J heb gekozen. Heb nog geen hinder ondervonden aan hoe Sony de pixelrefresh doet.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katwijck1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 13:52

Katwijck1

So little time to spend

Rox92 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:37:
Heb hem bestelt. Eindelijk na een half jaar wachten tot de prijs acceptabel voor me was *O*

pricewatch: Sony Bravia XR-65A84J Zwart
Waar:https://www.fransdesmet.be//sony/sony-led-tv/xr65a84j.html
Normale prijs:€ 2199
Aanbiedingsprijs:€ 1850
Extra informatie:incl 5 jaar garantie + verzending (excl. 150 euro cashback en 100 euro PlayStation store tegoed
Voorraad:Ja
Heb ook van deze deal gebruik gemaakt :)

Exploring the island of Tsushima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
65X94J.
Ik heb de CI+ module uit het toestel gehaald en het netwerk ID van Ziggo veranderd van 05555 naar 04444, zoals aangegeven op de Ziggo website. De digitale kabel zenders opnieuw gescand. Ik heb nu minder zenders (144). Beeldkwaliteit is zelfde als via de Next (Ziggo ontvanger). Maar die hoeft nu dus niet aan.

Overige zenders en interactief kan ik, indien nodig, via de Next kijken.
Krijg vanmiddag een nieuwe HDMI2.1 4K kabel, de Oehlbach Black Magic Evolution MKII 48 Gbps.
Hopelijk dan van dat korrelige beeld af. Kans is groot dat de lange coaxkabels de oorzaak zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door PCan op 09-10-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

PCan schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:40:
65X94J.
Krijg vanmiddag een nieuwe HDMI2.1 4K kabel, de Oehlbach Black Magic Evolution MKII 48 Gbps.
De kabel al getest en hoe bevalt die?
Heb nu 3 Oehlbach Magic Hdmi kabels waar ik zeer tevreden van ben die ik ga vervangen door een 2.1 versie als de nieuwe tv volgende week komt (wou voor de Flex Evolution gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@Funky22
Voor het beeld maakte het weinig verschil. Ik heb grote moeite dit toestel goed in te regelen.

Inmiddels met wat tips van YouTube: Sony X90J Setup And Best Settings For Day Night SDR HDR Dolby Vision...
lijkt het beter te gaan. Maar kan ook komen omdat het inmiddels donker is geworden.

Mijn vorige toestel KDL-46NX70 uit 2013, van Sony, HD, heeft een veel mooier beeld.

Mensen hebben gladde gezichten en het beeld is vaak korrelig. Vooral bij weergave van "oude" beelden<HD resolutie, maar ook 4K maakt weinig indruk.

Dit noemt hij 4K!?
EDIT
WOW!, het Atmos geluid vanaf de nVidia Shield is nu wel ineens 10x beter. En nu wél Dolby Vision HDR op de Shield. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4acTwHbIt1v1bKfAuS2WO4HeDjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBIbhtLtCC6oajcsh9Sg0nx1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door PCan op 09-10-2021 20:01 . Reden: Nieuwe ontdekking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Dan maakt de kabel voor beeld dan toch precies uit :)
(weet het een goedkopere kabel is ook goed maar de Oehlbach's vind ik zeer degelijk en top afgebouwd + van prijs nog aanvaardbaar, is eerder een gemoed dingetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:58
NPO Start app crasht: De NPO Start app crasht op mijn a80j zodra ik de app start en naar het tweede tabje ga (live). Hebben meer mensen deze ervaring?

[ Voor 3% gewijzigd door Not_Disclosed op 10-10-2021 17:31 ]

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 17:54
Not_Disclosed schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:31:
NPO Start app crasht: De NPO Start app crasht op mijn a80j zodra ik de app start en naar het tweede tabje ga (live). Hebben meer mensen deze ervaring?
Ik heb het ook op mijn A90J. Ik denk zelf dat het komt omdat de tv's op Google TV draaien. Overigens werkt casten vanaf je telefoon wel gewoon vanuit de NPO app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Not_Disclosed schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:31:
Jup. Heb exact hetzelfde. Overigens is die bug er ook op een ShieldTV, die nog Android 9 draait, dus niet perse een Google TV ding. Maar als je ernaar zoekt, zeggen de ontwikkelaars dat ze nog geen officiële Google TV support hebben... bug is er al een jaar.

Mocht je wel een Ziggo DVB-C signaal hebben, als je op NPO1/2/3 op de rode knop van je afstandsbediening drukt, opent de NPO app via DVB-C/HbbTV. Hierin werkt NPO wel zonder problemen...

Casten vanaf telefoon werkt ook inderdaad.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Even terugkomen op het zenders scannen (Ziggo) zonder CI+ module.
Dan heb je dus alleen NPO1,2 en 3 in HD (1080i), de rest is SD (576i) en niet om aan te zien.
Je hebt dus maar enkele HD/UHD zenders.
Heb de CI+ module er weer ingezet en op netwerk ID 05555 opnieuw gescand.
Ook RTL is nu in HD. Helaas hapert dit en valt RTL4 telkens weg.
Heb nog een oude, niet interactieve smartcard. Weet niet of dat verschil maakt in de stabiliteit?

Overige beeldkwaliteit nog steeds niet geweldig (TV), maar wel iets beter.
Er zat een brakke antennekabel vanaf mijn WCD naar de Denon AVR (Radio), die heb ik vervangen.

En hij weigert om Dolby Atmos door te geven naar mijn AVR als ik mijn Samsung T7 op de USB poort aansluit en een Demo via de mediaspeler of vlc player afspeel. Wel mooi geluid en beeld, maar geen Atmos.

[ Voor 14% gewijzigd door PCan op 11-10-2021 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

TrueHD Atmos kan geen enkele TV intern decoden om via ARC over te dragen. Dit omdat de interne apps van de TVs op de ARC bus zijn aangesloten en dus geen gebruik kunnen maken van eARC.

Max kwaliteit via ARC is DD+ 5.1/Atmos, DTS5.1 of LPCM2.0 .

Als je gebruikt maakt van PLEX kan hij met Android/Google TV wel de TrueHD omzetten in DD+7.1 on the fly met behoud van beeldkwaliteit.

Enige andere oplossing is een externe mediaplayer zoals de ShieldTV. Deze kan wel volwaardige TrueHD Atmos doorgeven aan de TV en de TV kan dan via eARC naar je Receiver.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@BiG-GuY Streamingdiensten zitten toch ook op de TV zelf, die kunnen het wel. (Disney+, Netflix).
Dus heeft voor mijn gevoel geen nut om SSD op de TV aan te sluiten via USB.

Heb de T7 weer op mijn Nvidia Shield 2019 terug gezet. Dankzij mij nieuwe Oehlbach kabel (30 jaar garantie) kan ik daarmee elk formaat zowel audio als video, bekijken.

Ik heb alle beeldmodus instellingen gereset naar fabrieksinstellingen, behalve <Gebruiker>.
TV kijk ik alleen nog via de externe Ziggo Next op HDMI4. De interne digitale tuner geeft alleen maar problemen. Met of zonder CI+ module. Dit valt me wel zwaar tegen van Sony.

UHD Beeld via streamingdiensten, met name 8K video's op Youtube, is geweldig.
Alleen als ik die met de vogels op zet, kan de kat niet van mijn TV afblijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

PCan schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:16:
@BiG-GuY Streamingdiensten zitten toch ook op de TV zelf, die kunnen het wel. (Disney+, Netflix).
Dus heeft voor mijn gevoel geen nut om SSD op de TV aan te sluiten via USB.

Heb de T7 weer op mijn Nvidia Shield 2019 terug gezet. Dankzij mij nieuwe Oehlbach kabel (30 jaar garantie) kan ik daarmee elk formaat zowel audio als video, bekijken.

Ik heb alle beeldmodus instellingen gereset naar fabrieksinstellingen, behalve <Gebruiker>.
TV kijk ik alleen nog via de externe Ziggo Next op HDMI4. De interne digitale tuner geeft alleen maar problemen. Met of zonder CI+ module. Dit valt me wel zwaar tegen van Sony.

UHD Beeld via streamingdiensten, met name 8K video's op Youtube, is geweldig.
Alleen als ik die met de vogels op zet, kan de kat niet van mijn TV afblijven.
Streamingdiensten maken gebruik van DD+ Atmos. Deze heeft een max bitrate van 1536Kbps, wat ook de limiet is van ARC. Meeste streaming providers zitten tussen de 256-768Kbps voor de audio stream.

BluRay (Rips) hebben altijd de TrueHD versie van Atmos, als ze Atmos gebruiken. Dat zijn streams van 6000-18000Kbps, dus teveel voor de ARC bus. Dus helaas echt externe player nodig daarvoor.

De Ziggo Next box heeft geen HDMI2.1, dus zou op elke HDMI poort van je TV hetzelfde moeten presteren. Het merk kabel maakt niet uit, gaat erom of de kabel de volle bandbreedte kan leveren. Die Ziggo Next is HDMI2.0b dus een kabel die 18Gbps kan leveren heb je genoeg aan. Nu zijn er helaas kabels in de handel die verkocht worden als X terwijl ze de snelheid niet halen, dat heb je met een A-merk niet.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@BiG-GuY
Ik gebruik de Dolby Atmos demo's van https://www.demolandia.ne...lby-demo-trailers-hd.html
Ook op mijn Sony Blue-ray speler UBP-X800M2 werken die slecht. Als ik een demo vanaf het begin (via Samsung T7 SSD aangesloten op USB ingang), afspeel dan doet hij het even goed, maar na aantal seconden gaat hij stotteren en loopt vast. Speel ik hetzelfde bestand (Horizon) af via het netwerk (max. 1 Gbps), vanaf mijn PC op de UBP, dan doet hij het wel prima. Is hier de USB poort de bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

PCan schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:20:
@BiG-GuY
Ik gebruik de Dolby Atmos demo's van https://www.demolandia.ne...lby-demo-trailers-hd.html
Ook op mijn Sony Blue-ray speler UBP-X800M2 werken die slecht. Als ik een demo vanaf het begin (via Samsung T7 SSD aangesloten op USB ingang), afspeel dan doet hij het even goed, maar na aantal seconden gaat hij stotteren en loopt vast. Speel ik hetzelfde bestand (Horizon) af via het netwerk (max. 1 Gbps), vanaf mijn PC op de UBP, dan doet hij het wel prima. Is hier de USB poort de bottleneck?
Bij die demo's zie je duidelijk staan of het TrueHD of Dolby Digital/Dolby Digital Plus is. Alle Atmos demo's zijn voorzover ik zie TrueHD Atmos en Dolby Digital 5.1. Die bestanden hebben dus twee audio tracks.
Als je het via de TV afspeelt zou de Dolby Digital 5.1 track wel werken, waarschijnlijk negeert hij de TrueHD Atmos track dan.

Heb geen ervaring met die Sony Blu-Ray speler, om te weten watvoor beperkingen die heeft. Maar zelfs USB2 zou snel genoeg moeten zijn voor de test files, aangezien een goede USB2 stick ook 30MB/s (240Mbps) haalt.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
Ik ben me ook maar eens aan het orienteren op een nieuwe TV en daarom lurk ik al een tijdje mee.

Waar ik nog naar op zoek ben qua informatie is, welke TV is nu eigenlijk lekker snel en soepel door alle menus en bij het schakelen tussen apps? (Netflix,Prime enzo)
Welke specs zou ik me op kunnen focussen om hier een oordeel over te kunnen vellen?

Personeelslid bij de Mediamarkt gaf aan dat normaal gesproken 100hz modellen betere processoren moeten hebben voor de beeldverwerking, en dat dit ook een positief effect heeft op het navigeren in de menus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Na lang twijfelen, Tv, Projector, Ust

Ging het uiteindelijk tussen de Sony 85X95J en de LG Oled83C14LA
Beide vandaag nog eens uitvoerig mogen bekijken en het is dan toch de
Sony geworden voor mij doet dit scherm verre van onder voor de Oled

Stevig onderhandeld met een aantal winkels, de winkel waar ik het minst moeite heb moeten doen voor een leuke deal daar verliep het contact zeer vlot.

€3319 incl levering - €500 cashback = €2819 wat toch een zeer goede prijs is + nog eens extra €100 tegoed voor de Playstation store, benieuwd wat Bf zal geven.

Nog een weekje wachten voor levering (woonkamer is bijna klaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diehardje22
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-06 15:53
Funky22 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:05:
Na lang twijfelen, Tv, Projector, Ust

Ging het uiteindelijk tussen de Sony 85X95J en de LG Oled83C14LA
Beide vandaag nog eens uitvoerig mogen bekijken en het is dan toch de
Sony geworden voor mij doet dit scherm verre van onder voor de Oled

Stevig onderhandeld met een aantal winkels, de winkel waar ik het minst moeite heb moeten doen voor een leuke deal daar verliep het contact zeer vlot.

€3319 incl levering - €500 cashback = €2819 wat toch een zeer goede prijs is + nog eens extra €100 tegoed voor de Playstation store, benieuwd wat Bf zal geven.

Nog een weekje wachten voor levering (woonkamer is bijna klaar)
Ben benieuwd naar je ervaring, ik zit ook te twijfelen tussen beide tv,s.

Enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

De Lg83" Oled is voor €3999 na aftrek cashback een top deal, ik heb de Oled, Sony en Samsung Qn95 meer dan 3 uur mogen uittesten, zag geen enkele reden om niet voor de Sony te gaan.

De Samsung wel een dikke pluim voor zijn kijkhoek die is fenomenaal maar vond het beeld vaak te.

Oled zwart is zeker top al waren er momenten dat het beeld zeker in donkere passages te donker was voor me, Sony vond ik daarin een heel stuk beter, goed wetend dat een Isf kalibiratie de Sony nog beter gaat maken dan was voor €1280 minder de keuze op het eind snel gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:05
gustaveau schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:31:
Ik ben me ook maar eens aan het orienteren op een nieuwe TV en daarom lurk ik al een tijdje mee.

Waar ik nog naar op zoek ben qua informatie is, welke TV is nu eigenlijk lekker snel en soepel door alle menus en bij het schakelen tussen apps? (Netflix,Prime enzo)
Welke specs zou ik me op kunnen focussen om hier een oordeel over te kunnen vellen?

Personeelslid bij de Mediamarkt gaf aan dat normaal gesproken 100hz modellen betere processoren moeten hebben voor de beeldverwerking, en dat dit ook een positief effect heeft op het navigeren in de menus?
Dat is onjuist. De soc kan wel invloed hebben op de beeldkwaliteit maar de beeldprocessor heeft geen invloed op hoe soepel het besturingssysteem werkt.

De high end 2021 modellen van Sony hebben een relatief krachtige soc, deze is qua performance vergelijkbaar met een Nvidia Shield (2019 versie). Daarnaast kun je Google TV tweaken/ onnodige zaken uitzetten, dit zorgt voor een nog vloeiendere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Dankje,

Zijn er bepaalde series van Sony die ik nog moet mijden als ik hierop let?
Ik ben nu aan het kijken naar de sony-ke-75xh9096, ik neem aan dat het daar ook wel snor zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:05
gustaveau schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:51:
Dankje,

Zijn er bepaalde series van Sony die ik nog moet mijden als ik hierop let?
Ik ben nu aan het kijken naar de sony-ke-75xh9096, ik neem aan dat het daar ook wel snor zit?
Graag gedaan.

De XH90 is van vorig jaar maar heeft dezelfde soc als de high end modellen van dit jaar. Wanneer HDMI 2.1 geen must is kun je beter met het geringe prijsverschil de 75XH95 kopen, de algehele beeldkwaliteit is een stuk beter op de XH95 serie. De soc is minder krachtig maar nog steeds vlot.

Vanaf de XH80/ X80J en erboven heb je de snellere processors, voor een betere beeldkwaliteit/ HDR moet je vanaf de XH90/ X90J gaan shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Ik heb de XH 90 en 75XH95 even in de vergelijker gegooid, maar ik kan zo niet zien wat de verschillen zijn die een prijsverschil van (minstens) 500 euro veroorzaken?

En HDMI 2.1 is inmiddels gepatched toch, want ik ben wel van plan om nog een nieuwe spelcomputer aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
gustaveau schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:04:
Ik heb de XH 90 en 75XH95 even in de vergelijker gegooid, maar ik kan zo niet zien wat de verschillen zijn die een prijsverschil van (minstens) 500 euro veroorzaken?

En HDMI 2.1 is inmiddels gepatched toch, want ik ben wel van plan om nog een nieuwe spelcomputer aan te schaffen?
Zoek ff terug in dit topic, staat links en rechts een hoop over geschreven.
Korte versie, de XH95 heeft een betere beeld kwaliteit maar geen hdmi 2.1, de xh90 precies andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Ok, de boel even doorgelezen en snap het nu wat beter. Helderheid is vooral een stuk beter.

Dan is in mijn situatie de 95 waarschijnlijk een betere om in de gaten te houden, zeker omdat de woonkamer vrij ligt is.
Ook zie ik een iets mooiere afstandsbediening erbij, t.o.v. de 90?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
gustaveau schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:32:
Ok, de boel even doorgelezen en snap het nu wat beter. Helderheid is vooral een stuk beter.

Dan is in mijn situatie de 95 waarschijnlijk een betere om in de gaten te houden, zeker omdat de woonkamer vrij ligt is.
Ook zie ik een iets mooiere afstandsbediening erbij, t.o.v. de 90?
Wacht niet te lang want de 2020-serie zal niet lang meer beschikbaar zijn. De 95 is met oog op de toekomst ook beter. Veel content wordt HDR en in de meeste gevallen ook geforceerd doorgegeven. De 95-serie zal dat met minder beeldproblemen weergeven. Je krijgt verder een aparte beeldprocessor, de vereiste HDR helderheid, meer dimming zones, effectiever reflectiefilter, bredere kijkhoeken, meer kleuren en een luxere remote/bezel/design. Vraag Smits naar de beschikbaarheid, PlatteTV/Apollo om te matchen of naar hun beste prijs.

HDMI 2.1 kan niet gepatched worden. Enkel wat features zoals eARC of VRR. eARC heeft 'ie maar VRR en 4K120 niet. Je moet het dus doen met 4K60, maar dat is geen ramp, ook niet volgens Sony. Wil je extra fps bij wat games ten koste van algehele beeldkwaliteit dan moet je kijken naar de XH90/X90J. Of juist kijken welke deal je voor de X95J inc. cashback kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Veel dank, dit helpt absoluut!

Aan het begin van mijn zoektocht zat ik ook te kijken naar vergelijkbare 75 inch "Philips" TV's vanwege de ambilight, maar ik ben een paar winkels afgegaan en de beeldkwaliteit van deze TV's valt me toch erg tegen. Alles ziet er zo flets uit, eigenlijk t.o.v. alle andere merken (LG/Samsung/Sony)
Is dat iets dat jullie ook opgemerkt hebben, of heb ik gewoon pech gehad met die TV's?

Ik zie trouwens dat we geen specifiek LCD aanbiedings/kortings topic hebben, slechts OLED?

Dus behalve regelmatig checken in de pricewatch en bij de genoemde winkels, hebben jullie nog andere aanbevelingen?

[ Voor 20% gewijzigd door gustaveau op 13-10-2021 17:27 . Reden: stukje erbij getypt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Waar ik nieuwsgierig naar ben is waarom sommigen voor de A90J kiezen (behoudens het grootste formaat dat er niet is in de A80J)

Als ik alle reviews lees is de A90J serie zeker wel beter dan de A80J, maar is het verschil met de A80J dusdanig klein dat het prijsverschil niet te rechtvaardigen is. Ik heb beide toestellen nog niet in levende lijve gezien, dus ik kan mij enkel baseren op de reviews.

Daar lees is vooral dat de iets hogere helderheid leuk is, maar niet noemenswaardig. In de specs zie ik dat de speakers wat krachtiger zijn, maar dat is het wel zo'n beetje. Waarom dan toch een A90J kopen?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

gustaveau schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:09:
Dus behalve regelmatig checken in de pricewatch en bij de genoemde winkels, hebben jullie nog andere aanbevelingen?
Mailen, mailen en nog eens mailen naar de winkels met de laagste prijs die je ziet, en zeker ook verder kijken dan de pricewatch van Tweakers.

Tvsmits adverteert ook op Mp via die adv de tv die ik wou en heb besteld uiteindelijk €130 goedkoper kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

PaT schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:05:
Waar ik nieuwsgierig naar ben is waarom sommigen voor de A90J kiezen (behoudens het grootste formaat dat er niet is in de A80J)

Als ik alle reviews lees is de A90J serie zeker wel beter dan de A80J, maar is het verschil met de A80J dusdanig klein dat het prijsverschil niet te rechtvaardigen is. Ik heb beide toestellen nog niet in levende lijve gezien, dus ik kan mij enkel baseren op de reviews.

Daar lees is vooral dat de iets hogere helderheid leuk is, maar niet noemenswaardig. In de specs zie ik dat de speakers wat krachtiger zijn, maar dat is het wel zo'n beetje. Waarom dan toch een A90J kopen?
Sommigen willen simpelweg 'het beste' hebben.

Ik vond het zelf het prijsverschil niet waard. Daarbij wilde ik in de woonkamer de 77" die er niet is in de A90J serie, 83" werd toch iets te (ook qua prijs).

Overigens is het geluid van de A80J serie ook al erg goed en wordt er in reviews vaker gezegd dat de A80J beter geluid heeft dan de A90J serie, ookal heeft de A90J sterkere speakers.

Verder heeft de A90J de optie om al Center speaker te fungeren met een losse Receiver, wat voor sommigen een nuttige functie is.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BiG-GuY schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:12:
[...]

Sommigen willen simpelweg 'het beste' hebben.

Ik vond het zelf het prijsverschil niet waard. Daarbij wilde ik in de woonkamer de 77" die er niet is in de A90J serie, 83" werd toch iets te (ook qua prijs).

Overigens is het geluid van de A80J serie ook al erg goed en wordt er in reviews vaker gezegd dat de A80J beter geluid heeft dan de A90J serie, ookal heeft de A90J sterkere speakers.

Verder heeft de A90J de optie om al Center speaker te fungeren met een losse Receiver, wat voor sommigen een nuttige functie is.
Ahh, dat van die centerspeaker had ik nog niet gezien. Maar om heel eerlijk te zijn zal mijn receiver dat denk ik niet snappen (2.1 versterker), tenzij dat volledig via de tv geregeld wordt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

PaT schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:19:
[...]

Ahh, dat van die centerspeaker had ik nog niet gezien. Maar om heel eerlijk te zijn zal mijn receiver dat denk ik niet snappen (2.1 versterker), tenzij dat volledig via de tv geregeld wordt.
Er zit een analoge speaker input op de A90J. Gewoon speaker terminals zwart/rood. Dus je kan hem daadwerkelijk als Center speaker aansluiten.

De A80J heeft enkel de S-Center (3.5mm) aansluiting voor selecte Sony Soundbars.

[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 14-10-2021 19:32 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
Wat zijn de verwachtingen hier omtrent BF sales op Bravia TVs? Ben zelf in de markt voor een 55A80J en wil toehappen zodra de prijs rond de €1.200 uitkomt.

Vanuit mijn eigen observatie van vorig jaar daalden de prijzen al redelijk vroeg in november en gingen deze niet veel lager meer richting BF. Voornaamste vraag, loont het om toe te slaan als de prijzen begin november dalen of is het beter te wachten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
J.Gronkjaer schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:25:
Wat zijn de verwachtingen hier omtrent BF sales op Bravia TVs? Ben zelf in de markt voor een 55A80J en wil toehappen zodra de prijs rond de €1.200 uitkomt.

Vanuit mijn eigen observatie van vorig jaar daalden de prijzen al redelijk vroeg in november en gingen deze niet veel lager meer richting BF. Voornaamste vraag, loont het om toe te slaan als de prijzen begin november dalen of is het beter te wachten?
Ik heb geen glazen bol, maar ik verwacht zelf niet te veel van BF. TVs zijn best gewild op het moment.
Vwb je verwachte prijs, ik gok dat als je nu gaat mailen en handelt met Kamera Express, Smits Arnhem, plattetv of Hofma bijvoorbeeld je met de 100 euro cashback al rond die prijs uit gaat komen. Wellicht dat je begin november wat meer vergelijkbare prijzen bij de grote winkels gaat zien, maar veel eronder gaan denk ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Vergeet Apollo tv niet, bij hun nog eens €130 eraf gekregen op de 85", vermoed dat ik die prijs bij Bf niet meer ga krijgen met de huidige cashback, het is ook niet dat er nog een grote overstock van tv's is.

[ Voor 13% gewijzigd door Funky22 op 15-10-2021 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
Ik heb er na wat heen en weer mailen bij plattetv 400 euro afgekregen en het 5 jaar garantie pakket voor 250 bijgekocht (ipv 300). Daarnaast nog de 300 euro cashback en dan heb ik voor 3150 de 77A80J kunnen bemachtigen.
Geen idee of dit op BF nog goedkoper kan maar aangezien ik al een week tegen een kapotte LG C8 aan zit te kijken, vond ik het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Je hebt sowieso al 5 jaar garantie dus ervoor extra betalen is onzin.

Tv Smits bied de 77A80J trouwens aan voor €2499 (na aftrek cashback) met die prijs had je er bij andere miss nog wat kunnen afkrijgen

[ Voor 50% gewijzigd door Funky22 op 15-10-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Funky22 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:51:
Je hebt sowieso al 5 jaar garantie dus ervoor extra betalen is onzin.

Tv Smits bied de 77A80J trouwens aan voor €2499 (na aftrek cashback) met die prijs had je er bij andere miss nog wat kunnen afkrijgen
Recht hebben op en krijgen is heel iets anders. Heb geen zin in 20 keer heen en weer mailen tussen fabrikant en webshop. Check het shopping forum maar, staan tig voorbeelden. Ook de ervaring nu met m'n LG heeft ervoor gezorgd dat ik graag een kleine 10 procent extra betaal.

Edit: Weet je zeker dat dit niet de tweede kans is? Heb Smits deze week gebeld (namen niet op) en vervolgens gemaild (nog geen reactie) dus heb gekozen voor plattetv die binnen 2 uur reageerden.

[ Voor 14% gewijzigd door thecompany op 15-10-2021 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

thecompany schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

Recht hebben op en krijgen is heel iets anders. Heb geen zin in 20 keer heen en weer mailen tussen fabrikant en webshop. Check het shopping forum maar, staan tig voorbeelden. Ook de ervaring nu met m'n LG heeft ervoor gezorgd dat ik graag een kleine 10 procent extra betaal.
Van Platte tv vind je inderdaad veel na service klachten, komt uiteindelijk wel allemaal in orde na tig mails en telefoontjes ondanks de extra betaalde A-Z service.

Ik heb het een beetje gehad met hun deden tijdens bet gesprek ook niks anders dan andere winkels in een slecht dag licht stellen en prezen hun eigen aan als de beste shop dit terwijl oa Tvsmits, Apollo en andere toch gekend staan voor hun uitstekende naam qua na service

En als je op iets recht hebt dan krijg je dit ook je moet wel om je strepen staan uiteraard.

[ Voor 5% gewijzigd door Funky22 op 15-10-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Funky22 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:12:
[...]

Van Platte tv vind je inderdaad veel na service klachten, komt uiteindelijk wel allemaal in orde na tig mails en telefoontjes ondanks de extra betaalde A-Z service.

Ik heb het een beetje gehad met hun deden tijdens bet gesprek ook niks anders dan andere winkels in een slecht dag licht stellen en prezen hun eigen aan als de beste shop dit terwijl oa Tvsmits, Apollo en andere toch gekend staan voor hun uitstekende naam qua na service

En als je op iets recht hebt dan krijg je dit ook je moet wel om je strepen staan uiteraard.
Heb uiteraard even de reviews gelezen maar zowel Trustpilot, Tweakers en Kieskeurig geven > 9 als review. Maar goed, ik hoop deze keer iets langer met m'n tv te doen en geen service nodig te hebben. En nu maar weer ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

thecompany schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:08:
[...]
Edit: Weet je zeker dat dit niet de tweede kans is? Heb Smits deze week gebeld (namen niet op) en vervolgens gemaild (nog geen reactie) dus heb gekozen voor plattetv die binnen 2 uur reageerden.
Smits en andere winkels geven zulke prijzen nooit aan de tel die prijzen daarvoor moet je mailen of bij Smits hun via Mp contacteren

Dit is Tvsmits op Mp
https://www.marktplaats.n...-garantie?previousPage=lr

[ Voor 32% gewijzigd door Funky22 op 15-10-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Is er toevallig nog iemand die de Bravia XR 65X94J heeft? (90J of 93J of 92J mag ook).
Wat vindt je van het beeld bij TV kijken, met name bij wat oudere series of films?

Ik twijfel heel erg. Vergeleken bij mijn "oude" IPS Bravia 49NX710 (HD) is het beeld veel slechter bij TV kijken. De meeste zenders doen het goed, maar zowel via de Ziggo Next (4K over HDMI) als via de interne tuner zijn met name tv zenders met bijvoorbeeld 576i formaat nauwelijks om aan te zien. NPO politiek is zo'n zender, maar ook FOX (Will & Grace bijvoorbeeld in 1080i) niet scherp te krijgen. Alle beeldmodussen en instellingen al geprobeerd. Ook bepaalde series op Disney+, zoals Wizards of Waverlyplace (4:3 foto) zijn niet scherp te krijgen. 4K (Youtube) is prima.

Hebben jullie dat ook of ligt het aan mijn toestel?

Ik heb alle kabels nog eens opnieuw geïnstalleerd en gecontroleerd. Alles is Hirschmann 4K geschikt en 4G afgeschermd. TV en DATA heb ik al vanaf het AOP (meterkast) gescheiden met RTD 03 verdeler. Ik heb de kabel op de rechter uitgang van de versterker gezet en krijg een signaalkwaliteit 100/100 en signaalniveau 93/100. Frequentie 386,000 MHz.

Gisteren had ik films en Atmos demo's gekeken via de nVidia Shield. Toen ik die uit schakelde deed het geluid van de TV het helemaal niet meer. Niet intern en niet via HDMI. Pas na resetten via aan/uit knop lang indrukken deed hij het pas weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVzFySelzutsIjH69r6sPMWqDFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NSspmr9y0HHYpUCDqdgU0qGc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
PCan schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:51:
Is er toevallig nog iemand die de Bravia XR 65X94J heeft? (90J of 93J of 92J mag ook).
Wat vindt je van het beeld bij TV kijken, met name bij wat oudere series of films?

Ik twijfel heel erg. Vergeleken bij mijn "oude" IPS Bravia 49NX710 (HD) is het beeld veel slechter bij TV kijken. De meeste zenders doen het goed, maar zowel via de Ziggo Next (4K over HDMI) als via de interne tuner zijn met name tv zenders met bijvoorbeeld 576i formaat nauwelijks om aan te zien. NPO politiek is zo'n zender.
…..

4K (Youtube) is prima.

Hebben jullie dat ook of ligt het aan mijn toestel?
Je geeft zelf het antwoord al. SD (576i) kwaliteit is voor 65 inch tv’s niet echt geschikt: je zal moeten accepteren dat je in kwaliteit inboet domweg door het grotere formaat en een 4K scherm.
Ik heb alle formaten wel ergens in huis of op werk en hou dit ongeveer aan:
Panasonic 42gt60 (1080 plasma) : prima voor SD
Sony 48A9 oled 4K : prima voor SD
Sony 55 A90J : op de grens voor SD
Sony 65 A90J : SD belabberd en soft

Meer 4k kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@Shocked Schiet ik iets op met ruilen voor een Sony Bravia OLED XR-55A80J?
Hier krijg ik oogpijn van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
PCan schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:01:
Denk dat 55" dan inderdaad beter is. Sowieso ga je veel betere hdr weergave zien. Perfect zwart en veel betere kleuren. En SD TV gaat er beter uitzien.

Was van een 46EX720 uit 2011 gegaan naar een 55 Xe9305 en merkte al een verschil met standaard tv maar het was inderdaad nog te doen. Nu heb ik een 65xh9505 en is SD TV niet zo goed. Gelukkig is 720p upscaling best goed maar sommige programma's zijn al van kage kwaliteit dat de tv niet veel kan doen. Zal dus nog veel erger zijn met 576i..wil daar niet aan denken :p
Natuurlijk 4K HDR van streaming diensten, 4k blu ray en ps5 is een veel mooiere ervaring op 65" dan op 55" voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@Elazz Hoe is NPO Politiek bij jou op je 65"? Vooral bij vergaderingen in de kleine zalen zijn op afstand gefilmd alle gezichten vaal. Close Up gaat nog wel. Ik heb met de Ziggo next ook geprobeerd om op alle formaten, maar maakt weinig verschil.

Wat ik me afvraag, waarom is er geen keuzemogelijkheid om het beeldformaat aan de resolutie aan te passen? Dus gewoon tijdelijke zwartranden en zichtbaar beeld niet uitrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
PCan schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:28:
Wat ik me afvraag, waarom is er geen keuzemogelijkheid om het beeldformaat aan de resolutie aan te passen? Dus gewoon tijdelijke zwartranden en zichtbaar beeld niet uitrekken.
Dat dus. Moet niet zo moeilijk zijn. Ik ben van een 65" Samsung LCD naar een 75" A80J gegaan, maar vond het tv beeld echt te groot en niet mooi, dus ben voor nu weer even terug gegaan naar mijn oude tv. Als ik nou het tv beeld van de Ziggo next box kleiner zou kunnen weergeven zou ik alsnog een 75" overwegen. Films lekker op volle grootte via streaming apps, tv en sd materiaal mag kleiner. Maar als alles naar het grote paneel wordt geschaald blijf ik daar moeite mee hebben. Best jammer eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
PCan schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:01:
Ja, dat denk ik wel.
Zoals hierboven ook al gezegd wordt, maakt het diepere zwart een scherper contrast wat al wat bijdraagt aan een iets scherper totaal beeld.

De grootste vooruitgang zie je bij 576i, die er acceptabel gaat uitzien domweg omdat het beeld kleiner is (55 inch dan he) en de 4K pixels dichter op elkaar staan. Bij een 65 inch staan de pixels verder uit elkaar wat altijd een softer beeld oplevert - ook in vergelijking met een 55 inch tv met een 4K signaal.

Ik heb net wat 576i tv bekeken (omroep Gelderland) op een Sony 55A90J en vond het acceptabel: softer dan een HD zender natuurlijk maar wel degelijk prima te kijken.
Ik denk dan ook dat jij in jouw situatie met 55 inch best of both worlds hebt met een acceptabel compromis naar 576i tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
Zit nog te twijfelen tussen de 55A80J en de LG G1. Maar die laatste heeft zo'n domme AB, zonder mediatoetsen. .....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:18
Play/pause is klikken op het scrollwieltje, spoelen met de buttons direct links en rechts ervan, werkt super makkelijk hoor... m.i. wellicht zelfs een "slimmere" oplossing dan dedicated buttons die de AB voller en drukker maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Hmm. Ik heb gisteren een uitgebreide email gestuurd naar Art&Craft waarin ik de situatie omschrijf.
Vanmorgen heb ik een retour/ruil verzoek ingediend via de website waarin ik hen verzoek de 65X94J om te komen ruilen aan mijn deur, voor de 55A80J. Geheel volgens de instructies op hun website klantenservice.

Enige response tot nu is een automatisch gegenereerde email waarin staat dat ik een reparatieverzoek moet indienen bij Sony. Dat gaat ik dus niet doen. Afwachten hoe dit verder gaat lopen. Officieel is de winkel vandaag gesloten.

Wat ik nou aan mijn fiets heb hangen. Art & Craft komt met allerlei onzin en weigert de tv om te ruilen :(
"Een nieuwe tv gaat het probleem niet oplossen". Smoesjes. Ga ze morgen helemaal plat bellen.

[ Voor 16% gewijzigd door PCan op 18-10-2021 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
PCan schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:38:
Zit nog te twijfelen tussen de 55A80J en de LG G1. Maar die laatste heeft zo'n domme AB, zonder mediatoetsen. .....
Hier hetzelfde. De Sony heeft bij mij een streep voor door z'n betere beeldkwaliteit en smart platform. Daarnaast geeft het feit dat de VRR update eindelijk is uitgekomen voor de x900h ook voldoende vertrouwen dat deze er ook gaat komen voor toestellen van dit jaar. Wellicht dat een goede C1 deal er nog verandering in kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Dit is de allerlaatste keer dat ik iets buiten Nederland heb gekocht. Geef je een flink bedrag uit, zit je met een tv opgescheept waar je niet blij mee bent. Hopelijk kan ik Art en Craft morgen nog op andere gedachten brengen. Zo niet zal ik een review moeten gaan schrijven waar ze waarschijnlijk niet blij mee gaan wezen.
Ik heb me nog nooit zo bedrogen gevoeld. Heb toch echt binnen 2 weken de koop ontbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
PCan schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:19:
Dit is de allerlaatste keer dat ik iets buiten Nederland heb gekocht. Geef je een flink bedrag uit, zit je met een tv opgescheept waar je niet blij mee bent. Hopelijk kan ik Art en Craft morgen nog op andere gedachten brengen. Zo niet zal ik een review moeten gaan schrijven waar ze waarschijnlijk niet blij mee gaan wezen.
Ik heb me nog nooit zo bedrogen gevoeld. Heb toch echt binnen 2 weken de koop ontbonden.
Denk niet dat iets aankopen in België of Nederland zo'n verschil gaat zijn. Ook in Nederland kan de service belabberd zijn. En naargelang waar je woont is BE soms dichterbij om fysiek naar toe te gaan.

Als ik dit even lees heb je een herroepingsrecht van 14 dagen van moment van ontvangst. Vervolgens moet die binnen 14 dagen teruggezonden zijn. https://economie.fgov.be/...rroepingsrecht-uitoefenen

Maar dat is misschien te veel off topic hier. Hopelijk komt het alsnog allemaal goed en krijg je de tv die je wilt.

[ Voor 5% gewijzigd door Elazz op 18-10-2021 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@Elazz Klopt. Maar hoever je daarmee komt in België weet ik niet. Ik heb een officiële brief opgestuurd via email waarin ik de koop ontbonden heb. Ik wacht morgen nog af, dan is de winkel ook open en kan ik ze bellen. Ik heb de tv op 5 oktober ontvangen, dus het was op het randje. Maar ja, bij Coolblue heb ik nooit gezeik als ik iets terugstuur of wil ruilen tot aan 30 dagen na aankoop toe. Als er iets aan de verpakking is, zetten ze het gewoon op de site als 2e kans.
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste