Edt: gevonden
[Voor 156% gewijzigd door golfgti5 op 11-02-2022 15:12]
[Voor 156% gewijzigd door golfgti5 op 11-02-2022 15:12]
[Voor 100% gewijzigd door golfgti5 op 12-02-2022 22:10]
Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Ik heb de 65A84J pas 2 dagen, vanmorgen startte hij op met een zwart scherm, zwaar balen, nu al???MAGDATTT schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:31:
Goedemorgen allemaal. Ik heb vorige week een Sony 65A84J aangeschaft en loop tegen een probleem aan waarvan ik hoop dat er een eenvoudige oplossing is. De TV geeft eens per zoveel keer aanzetten dat er geen TV signaal is wanneer er gewoon tv aangezet wordt (via CI+ module).
Wanneer ik de Ziggo box (Next) aanzet is er normaal signaal/beeld. Het enige wat helpt is even de stekker euit en weer in waarna de TV opnieuw opstart waarna alles weeer werkt. Maar dit wil ik niet blijven doen tot in lengte der dagen.
Zijn er meer mensen die dit hebben ondervonden?
Klopt. Zelf in de running voor een 55” tv. Komende maanden eens in de gaten houden wat reviews zeggen etc. Kan bijna niet wachten…..Major_ton schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:56:
Aangezien er nog geen 2022 topic is, drop ik de info hier maar even. De oplettende volger van de TV-markt weet het misschien al, maar de prijzen zijn gelekt van Sony's QD-OLED TV's;
55 A95K - $ 3,000,-
65 A95K - $ 4,000,-
Dat is exact de helft van wat ik had verwacht. Voor een eerste generatie product zag ik dit niet aankomen, zeker niet met de prijzen van de vroege LG OLED TV's in het achterhoofd. Dat kan de komende jaren nog een interessante strijd worden tussen QD-OLED en WOLED.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Zag ook al iets over die prijzen naar boven komen. Is zeker wel netjes en ben benieuwd naar de eerste reviews. Als ze sustained 10 a 20% boven de A90J kunnen zitten dan zal de ervaring er een groot stuk op vooruit gaan.Major_ton schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:56:
Aangezien er nog geen 2022 topic is, drop ik de info hier maar even. De oplettende volger van de TV-markt weet het misschien al, maar de prijzen zijn gelekt van Sony's QD-OLED TV's;
55 A95K - $ 3,000,-
65 A95K - $ 4,000,-
Dat is exact de helft van wat ik had verwacht. Voor een eerste generatie product zag ik dit niet aankomen, zeker niet met de prijzen van de vroege LG OLED TV's in het achterhoofd. Dat kan de komende jaren nog een interessante strijd worden tussen QD-OLED en WOLED.
Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl
Persoonlijk zou ik nog niet te vroeg juichen, er is nog zoveel onbekend en voorzichtig komen er wat berichtgevingen binnen dat de verschillen 'subtiel' zijn tov de A90J.Elazz schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:53:
[...]
Zag ook al iets over die prijzen naar boven komen. Is zeker wel netjes en ben benieuwd naar de eerste reviews. Als ze sustained 10 a 20% boven de A90J kunnen zitten dan zal de ervaring er een groot stuk op vooruit gaan.
Als niemand eerder doet zal ik tegen volgend weekend een 2022 topic aanmaken op basis van deze template nu dat er steeds meer nieuws naar buiten komt.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Druk de rode knop op de afstandsbediening en zie het. De NPO zenders hebben de interactieve DVB modus onder de rode knop zitten.golfgti5 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:44:
Ik zie elke keer rechts onder in beeld een rode stip met er naast “AAN” staan, iemand enig idee wat dat betekend?
TV is in ieder geval niks aan het opnemen.
Thanks!BiG-GuY schreef op zondag 13 februari 2022 @ 14:12:
[...]
Druk de rode knop op de afstandsbediening en zie het. De NPO zenders hebben de interactieve DVB modus onder de rode knop zitten.
De functie heet HbbTV, heb deze in de menu’s voorbij zien komen, weet niet zeker of het uit kan, vermoed het wel.golfgti5 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 14:19:
[...]
Thanks!
Kan ik dit uitschakelen?
Teletekst werkt hierdoor denk ik ook steeds niet
24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler
De aan en uit knop op je afstandbediening ingedrukt houden en dan opnieuw opstarten helpt ook. Hoef je iig niet naar stekker te lopen die wellicht op lastige plek zit.golfgti5 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:30:
[...]
Ik heb de 65A84J pas 2 dagen, vanmorgen startte hij op met een zwart scherm, zwaar balen, nu al???
Stekker er maar uit gehaald en daarna startte de tv wel op zoals jij al aan gaf.
Komt of is er hier al een oplossing voor?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik weet niet of dit is wat je bedoeld maar dit zit in de komende update:BiG-GuY schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:24:
ALLM wordt al ondersteund. VRR nog niet, maar gaat wel komen. De vraag is niet of, maar wanneer.
Grote kans dat het gaat komen voor/tijdens de launch van de 2022 series, die hebben zelfde SoC en zouden lanceren met VRR.
Ze hebben ook de beloofde update voor de serie LED TV's uit 2020 nog uitgebracht afgelopen jaar.
24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler
Staat de audio uitvoer over HDMI van "het kastje" op Bitstream of LPCM? Staat de audio uitvoer vanuit de TV naar je Sonos apparaat op Bitstream of LPCM? Is de audiostream van de content op "het kastje" wel 5.1 of misschien gewoon 2.0?golfgti5 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:42:
Als ik een digitaal kastje aansluit op de A84j dan geeft mijn Sonos slechts 2.0 audio aan.
De HDMI kabel van het digitale kastje zit in poort 3.
Zou graag 5.1 geluid willen hebben met het digitale kastje, iemand een idee wat ik moet aanpassen?
Interactieve Amino kastje van CaiwayPierre schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:49:
Onze glazen bol is helaas stuk gevallen, wat voor "kastje" bedoel je.
Bij de geluidsettings kan je ook de eARC modus instellen. Kijk daar eens bij.golfgti5 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:42:
Als ik een digitaal kastje aansluit op de A84j dan geeft mijn Sonos slechts 2.0 audio aan.
De HDMI kabel van het digitale kastje zit in poort 3.
Zou graag 5.1 geluid willen hebben met het digitale kastje, iemand een idee wat ik moet aanpassen?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
[Voor 6% gewijzigd door De-Hamster op 19-02-2022 15:11]
Dat is het 2020 model, welke in 2021 opnieuw is uitgebracht met nieuw energielabels. De X90J is de vernieuwde 2021 versie en de X90K is de 2022 versie.De-Hamster schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:10:
Heeft iemand ervaringen met de Sony XH9005/P?
https://www.artencraft.nl/nl/sony-55xh90p-596398.html
https://www.artencraft.nl/nl/sony-65xh90p-596399.html
Ik ben een tijdje aan het zoeken en ik zie dat deze in prijs gedaald zijn bij Art en Craft. Twijfel of dit een goed moment is, aangezien die alles heeft wat ik wens (100hz, Android TV, FALD), maar ik koop wel een TV voor minimaal 5 jaar.
Maakt dit verder iets uit?BiG-GuY schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:13:
[...]
Dat is het 2020 model, welke in 2021 opnieuw is uitgebracht met nieuw energielabels. De X90J is de vernieuwde 2021 versie en de X90K is de 2022 versie.
De nieuwere versies zijn beter, tussen 2020-2021 zie je vooral betere helderheid, beter geluid en Google TV ipv Android TV.
Bij welke specifieke content zie je ruis?golfgti5 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:28:
Welke instelling gebruiken jullie om je tv, mijne is een 65a84j, minder korrelig te laten zijn.
Van een afstand is het beeld top, dichtbij erg korrelig, ik weet dat je ook afhankelijk bent van het aangeleverde signaal, maar volgens mij valt er ook zat bij te stellen, welke instelling is dat, contrast, scherpte?
Rondom personen en om voetbalspelers bij gewoon tv kijken via de coaxkabelMajor_ton schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:53:
[...]
Bij welke specifieke content zie je ruis?
[Voor 8% gewijzigd door golfgti5 op 19-02-2022 21:51]
Dat zijn prima tvs hoor. Zeker voor dat geld.De-Hamster schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:10:
Ik ben een tijdje aan het zoeken en ik zie dat deze in prijs gedaald zijn bij Art en Craft. Twijfel of dit een goed moment is, aangezien die alles heeft wat ik wens (100hz, Android TV, FALD), maar ik koop wel een TV voor minimaal 5 jaar.
Zet alle motion flow opties eens uit en beoordeel het dan nog eens.golfgti5 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:50:
[...]
Rondom personen en om voetbalspelers bij gewoon tv kijken via de coaxkabel
Heb zelf het 75 inch model en ben redelijk tevreden. 4k120 heeft momenteel een bug (mogelijk nooit opgelost) waarbij de verticale resolutie gehalveerd wordt. Nu zie je dat met 75 inch niet vanaf 3.5M kijkafstand is mijn ervaring, plus beperking menselijke retina. Als je echter het als pc monitor wilt gebruiken dichtbij dan kan het storen. Panasonic, Philips en Hisense hebben exact dezelfde chipset en bug echter hebben genoemde merken dit opgelost.De-Hamster schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:10:
Staat de lichtsensor aan?brtkpr schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:48:
ik heb soms last dat mijn beeld fluctureert en dan met name in donkere delen. als voorbeeld kijken we nu de serie Ozark en daar zien we steeds dat het beeld zichzelf aanpast, tenminste zo omschrijf ik het maar even. Ik gebruik de standaard settings voor Dolby Vision donker.
iemand een idee wat dit wordt veroorzaakt? is zowel op de Atv als op de interne Netflix app
Klopt, hier ook dat probleem.marcel68 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 07:58:
Sinds gisteren de a84j in huis, aangesloten op Ziggo medianext en Apple tv. Beeld is super, stand gebruiker en peak luminance naar laag en hij staat al aardig goed. We gebruiken een Sonos playbar via optical kabel.
Enige probleem is dat ik met de afstandsbediening alles kan bedienen, ook Ziggo en Apple tv, maar niet het geluid. Dat lukt alleen als ik bluetooth uitzet. Maar dan kan ik de next box niet bedienen. Lijkt erop dat de afstandsbediening niet bluetooth en Ir tegelijk kan doen. Of zie ik iets over het hoofd?
Op de playbar zit geen arc. Hebben hem 10 jaar geleden gekocht en is inmiddels best ouderwets. Allen optical en alleen dolby digital.Appelsap schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:43:
Ik heb de ziggo next doos op HDMI 4 gezet, werkt prima op 4K.
@marcel68 Dat probleem herken ik dan weer niet. Kan liggen aan de optische kabel, heb je (e)ARC al geprobeerd?
Waar ik last van heb is dat ik de Sony AB wel kan instellen om ook de Ziggo Next doos te bedienen, maar dat dat na een aantal dagen niet meer goed werkt. Soms helpt de batterijen verwijderen in de Sony AB, soms moet ik hem opnieuw koppelen in het instellingenmenu. Van Sony een nieuwe AB gekregen, maar dat lost het probleem niet op. Best irritant. Nu de originele AB van Ziggo er maar weer bij gepakt.
Wat noem je dichterbij de TV? En wat voor bron kijk je naar.golfgti5 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:28:
Ik heb het beeld van de 65a84j nog niet helemaal naar wens, ik heb als je wat dichterbij de tv komt veel last van korrelig beeld rondom personen en text.
Iemand nog wat instel tips?
Zaken als motionflow heb ik al uitgezet
Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS
F1TV Pro ga je niet en de PlayStore vinden van AndroidTV. Je kan de APK downloaden van het net en op een USB stick zetten en die in je TV pluggen. Daarna de APK installeren via FileManager en je kan inloggen en kijken! Is hier ook gelukt op een XF9005 uit 2018.Tacoos schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:07:
Het formule-1 seizoen nadert; ik ga dit jaar via F1 TV kijken, want de kosten van Via Play lijken me de moeite niet waard.
Wij hebben een KD-65XH9505, dus nou dacht ik: geen probleem: android TV, dus ik kan de app downloaden en gaan!
Maar helaas kan ik de app niet in de app store vinden op de TV, is er een manier om deze via slinkse wijze toch te downloaden, of ben ik veroordeeld tot streamen vanaf mijn (Sony) telefoon over chromecast?
ik heb overigens geen zin om 'alternatieve' android tv versies op de TV te gaan gebruiken
Tot en met installeren en inloggen lukt op die manier, maar als ik de app verlaat issie ook van de tv verdwenenMajor_ton schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:59:
[...]
F1TV Pro ga je niet en de PlayStore vinden van AndroidTV. Je kan de APK downloaden van het net en op een USB stick zetten en die in je TV pluggen. Daarna de APK installeren via FileManager en je kan inloggen en kijken! Is hier ook gelukt op een XF9005 uit 2018.
Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS
Contact gehad met mijn provider Caiway, die leveren alleen maar 2.0.Major_ton schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:30:
[...]
Staat de audio uitvoer over HDMI van "het kastje" op Bitstream of LPCM? Staat de audio uitvoer vanuit de TV naar je Sonos apparaat op Bitstream of LPCM? Is de audiostream van de content op "het kastje" wel 5.1 of misschien gewoon 2.0?
Dacht dat Caiway nog steeds DVB-C deed, daar bieden ze enkel stereo op aan? Dat is wel apart, aangezien de DVB-C streams van de HD-zenders normaal gewoon Dolby Digital 5.1 hebben in NL. Bij Ziggo krijg je bij de HD zenders wel 5.1 . IPTV is een ander verhaal, meeste IPTV partijen leveren hooguit 2.0 . Ook met NLZiet het geval.golfgti5 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:57:
[...]
Contact gehad met mijn provider Caiway, die leveren alleen maar 2.0.
Slecht, zit je dan met een 5.1 systeem.
Dat klopt volgens mij niet hoor, zie max247 in "[Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders"golfgti5 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:57:
[...]
Contact gehad met mijn provider Caiway, die leveren alleen maar 2.0.
Slecht, zit je dan met een 5.1 systeem.
Klopt, via de coax DVB-C wel 5.1.BiG-GuY schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:16:
[...]
Dacht dat Caiway nog steeds DVB-C deed, daar bieden ze enkel stereo op aan? Dat is wel apart, aangezien de DVB-C streams van de HD-zenders normaal gewoon Dolby Digital 5.1 hebben in NL. Bij Ziggo krijg je bij de HD zenders wel 5.1 . IPTV is een ander verhaal, meeste IPTV partijen leveren hooguit 2.0 . Ook met NLZiet het geval.
Met een degelijke 5.1 set kan je overigens wel goed upsamplen, mijn Harman Kardon Citation set doet dat best prima. Veel op NL TV is toch 'fake' 5.1 , is in de studio geüpsampled niet daadwerkelijk in 5.1 gefilmd.
IPTV bij caiway is helaas 2.0, zie hun eigen bericht aan mij;PaT schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:20:
[...]
Dat klopt volgens mij niet hoor, zie max247 in "[Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders"
Volgens mij niet, en is niet alleen per bron maar ook voor sdr,hdr en dv... Is ff klusjegolfgti5 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:16:
Vraagje over de a84j, als ik via de coax kijk en dan naar een bron schakel die op de HDMI zit, dan zijn de beeldinstellingen anders en moet ik die (eenmalig) bijstellen.
Is er ook een optie zoals bij Samung als je het beeld instel dat je dan “alle bronnen” in kan schakelen zodat elke bron dezelfde beeld instelling aanhoud?
De beeld instellingen als gebruiker instellen.golfgti5 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:16:
Vraagje over de a84j, als ik via de coax kijk en dan naar een bron schakel die op de HDMI zit, dan zijn de beeldinstellingen anders en moet ik die (eenmalig) bijstellen.
Is er ook een optie zoals bij Samung als je het beeld instel dat je dan “alle bronnen” in kan schakelen zodat elke bron dezelfde beeld instelling aanhoud?
[Voor 19% gewijzigd door Elazz op 27-02-2022 09:55]
In de tijd dat je dat bericht typte, had je sneller de afstandsbediening op Google kunnen vinden…MAGDATTT schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:24:
Weet iemand waar ik de afstrandsbediening van de Sony A90J los kan kopen? Een artikel nummer of direct linkje zou top zijn.
Ik heb hier een A84J en ik erger me aan de AB als het donker in de kamer is. Die van A90J heeft auto verlichting als je um oppakt volgens mij.
Waarom wil je een link van Sony? Je hebt het idee dat ze alleen daar Sony remotes kunnen leveren?MAGDATTT schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:14:
Klopt, deze had ik ook zelf gevonden.
Ik hoopte eigenlijk op een linkje bij bijvoorbeeld Sony.
Dank voor je link
MAGDATTT schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:23:
Dan weet ik iig dat ik een originele AB heb.
[Voor 13% gewijzigd door Pepppie op 01-03-2022 15:37]
Wellicht een domme vraag (hoop het niet), maar wat is VRR?Pepppie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:53:
[...]
![]()
Anyway, voor diegene die zitten te wachten op de VRR-update; Sony gaat deze maand de nieuwe update uitrollen met daarin de VRR-ondersteuning voor de A80J, A90J en andere 2021-modellen welke deze feature zouden hebben.
Ben erg benieuwd wat het in de praktijk oplevert, dus los van metingen etc. Persoonlijk hoop ik vooral dat deze update meer stabiliteit gaat bieden voor met name televisie kijken via de CI+ module.
Geen domme vraag, wel ontzettend weinig moeite doen om kennis te vergaren. Typ even ‘Sony VRR’ in op Google..golfgti5 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:42:
[...]
Wellicht een domme vraag (hoop het niet), maar wat is VRR?
Redelijk goed uitgelegd. Jammer dat de vertaling niet helmaal goed gaat.Pepppie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:15:
[...]
Geen domme vraag, wel ontzettend weinig moeite doen om kennis te vergaren. Typ even ‘Sony VRR’ in op Google..
Gelijk maar even gedownload, op USB stick geplaatst en de TV voorzien van nieuwe firmwarePepppie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:53:
[...]
![]()
Anyway, voor diegene die zitten te wachten op de VRR-update; Sony gaat deze maand de nieuwe update uitrollen met daarin de VRR-ondersteuning voor de A80J, A90J en andere 2021-modellen welke deze feature zouden hebben.
Ben erg benieuwd wat het in de praktijk oplevert, dus los van metingen etc. Persoonlijk hoop ik vooral dat deze update meer stabiliteit gaat bieden voor met name televisie kijken via de CI+ module.
edit: nu ook een artikel op Tweakers-frontpage; nieuws: Sony brengt VRR-update uit voor Bravia XR-tv's van 2021
OTA update is nu ook beschikbaar (a80j).Pepppie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:46:
Voor degene die niet wil wachten tot hij gepusht wordt naar de televisie; firmware-update naar v6.5660.
Voordelen en verbeteringenMet name het laatste puntje zou voor iedereen met een X8xJ of een X9xJ na lang wachten heel fijn zijn..
- Voegt variabele vernieuwingsfrequentie (VRR) toe (A90J/X9*J/Z9J/A8*J)
- Voegt de ingebouwde microfoongevoeligheid toe in System Settings (Systeeminstellingen) (voor tv's met ingebouwde microfoon)
- Voegt 4K-mirroring en Dolby Atmos-ondersteuning toe voor Apple AirPlay™
- Hiermee voegt u een QR-code toe aan het Help-scherm om naar de content van de mobiele helpgids te gaan
- Hiermee voegt u het overschakelen naar Bluetooth-audio-uitvoer toe aan het menu Quick Settings (Snelle instellingen)
- Hiermee voegt u de instelling voor energiebesparing toe in het menu Quick Settings (Snelle instellingen)
- Verbetert de gebruikersinterface voor het uitschakelen van de tv
- Verbetert de gebruikersinterface van de functie Timers & Clock (Timers en klok)
- Oplossing voor een probleem waarbij macro-blokkering (pixelbeeld) optreedt bij het kijken naar televisie via een CAM-module
En het werkt! Hoera! Ik had er weinig vertrouwen in dat het enkel met een software update op te lossen ging zijn, maar een paar minuten kijken na de update en ik had geen macro blocking meer.Pepppie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:46:
Voor degene die niet wil wachten tot hij gepusht wordt naar de televisie; firmware-update naar v6.5660.
Voordelen en verbeteringen
- Oplossing voor een probleem waarbij macro-blokkering (pixelbeeld) optreedt bij het kijken naar televisie via een CAM-module
Gebeurt een paar keer per jaar. Het blijft feitelijk een (Android)computer. Niet te druk over makenSander H schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:51:
Ik heb sinds oktober de 55 inch a90j, heel blij mee maar ook een irritant issue wat nu 3/4 keer voorgekomen is. De tv gaat namelijk niet meer aan, pas als ik het netsnoer eruit haal en er weer in doe gaat ie aan (met het google tv logo als opstart wat dus lijkt alsof hij echt restart) en dan doet hij het weer.
Kan hier weinig over vinden.. alleen op reddit een zelfde geval waar als oplossing wordt gegeven een factory reset te doen. Heb ik een paar weken geleden gedaan maar nu gebeurde het weer.
Iemand hier die er ook last van heeft (gehad)?
Wat ik zeg; het is net een computer. Succes met het zoeken naar een computer die nooit een freeze heeft / een reboot nodig heeftSander H schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:41:
Ok, thanks. Wel een beetje jammer voor een tv uit deze prijsklasse. Het is dat ie voor de rest perfect is maar als ik dit van te voren wist weet ik niet of ik deze keus gemaakt had.
En je verwacht dat het bij andere merken beter is?Sander H schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:41:
Ok, thanks. Wel een beetje jammer voor een tv uit deze prijsklasse. Het is dat ie voor de rest perfect is maar als ik dit van te voren wist weet ik niet of ik deze keus gemaakt had.
Er zijn zeer veel dingen die je pas gaat merken na maanden van Dag dagelijks gebruik. Tijdens een review waar een persoon een paar dagen bezig is met het controleren en benchmarken van de features komt dat niet of nauwelijks naar boven.Sander H schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:18:
Bedankt voor de reacties. Ik had geen idee dat dit soort dingen bij tv's van tegenwoordig vaker gebeuren, heb er in reviews ook eigenlijk niets over gehoord/gelezen. Met andere "slimme" apparaten heb ik geen problemen mee. Ben in ieder geval blij dat er niks met de tv mis is
De A84j heeft toch ook een lichtgevende AB?MAGDATTT schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:24:
Weet iemand waar ik de afstrandsbediening van de Sony A90J los kan kopen? Een artikel nummer of direct linkje zou top zijn.
Ik heb hier een A84J en ik erger me aan de AB als het donker in de kamer is. Die van A90J heeft auto verlichting als je um oppakt volgens mij.
Oh, Bij mij komt hij vandaag binnen, maar zonder lichtgevende AB annuleer ik hem
Haha was ook een beetje een grapje van me.BiG-GuY schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:07:
Alleen de Master Series hebben de verlichte AB inbegrepen, in de J (2021) generatie is dat de A90J, X95J en Z9J. Nu kan je de remote los kopen voor €50-€60 als je daar zoveel waarde aan hecht.
Die van m’n 77A80J ligt in de kast, sinds we de Apple TV gebruiken heb ik die andere praktisch niet gebruikt.
En een of ander kleurenfilter waarvan niemand het verschil ziet. Dus enige noemenswaardige is inderdaad de ingebouwde microfoon in de A83J/A84J tegenover de A80J. Boeide ons niet dus wij zijn voor de A80J gegaan.Gutanoth schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:20:
[...]
Haha was ook een beetje een grapje van me.
Ik heb het idee dat dus het enige verschil tussen de 80J en 84J de microfoon in de TV is?
Ah ja, ik ben voor de 84 gegaan omdat hij nu voor 1800 in de aanbieding wasBiG-GuY schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:19:
[...]
En een of ander kleurenfilter waarvan niemand het verschil ziet. Dus enige noemenswaardige is inderdaad de ingebouwde microfoon in de A83J/A84J tegenover de A80J. Boeide ons niet dus wij zijn voor de A80J gegaan.
Coating op het scherm is anders tussen de 55"/65" en 77" modellen. De 77" is meer glossy.groentetuin schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:58:
Heb 77 A80j en 65 A84j naast elkaar gezien, de A84j was iets lichter, heb het idee dat het wel een evo panel zou kunnen
Ik weet niet of dat native kan maar een snelle google search en ik kom dit tegen: https://play.google.com/s...tails?id=flar2.homebuttonPaT schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:54:
Ik ben er van overtuigd dat ik ooit de optie voor mijn A80J heb gezien dat ik een andere app kan koppelen aan bijvoorbeeld de gesponsorde Prime knop op de afstandsbediening. Maar die optie kan ik nu het relevant is geworden niet meer vinden.
Vergis ik mij nu compleet en kan dat helemaal niet of zit hij zo goed verstopt dat ik er overheen kijk?
Ik zou je vraag hier stellen Viaplay in Nederlandgolfgti5 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:33:
HLlo,
Wij hebben de 65a84j, is het mogelijk om een shortcut te maken naar een app?
Hebben nu bijvoorbeeld viaplay, maar moet best wat handelingen doen om bij die app te komen.
Er staan wat standaard apps ingesteld als ik maar Home en dan apps gaat, maar viaplay staat daar niet tussen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Volgens mij kan dat hiermee: https://play.google.com/s...r2.homebutton&hl=nl&gl=USgolfgti5 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:33:
HLlo,
Wij hebben de 65a84j, is het mogelijk om een shortcut te maken naar een app?
Hebben nu bijvoorbeeld viaplay, maar moet best wat handelingen doen om bij die app te komen.
Er staan wat standaard apps ingesteld als ik maar Home en dan apps gaat, maar viaplay staat daar niet tussen.
òÓ - MHI SRK-35-ZSX
Start weergave na aanzetten heet die optie, zit bij mij als ik op het instellingen knopje druk en dan helemaal naar rechts onder in de balkben1303 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:55:
Ik heb de Sony a90j alsminnde tv aan doet gaat hij niet gelijk naar het beeld maar naar het home menu.
Kan dat ook anders?
Hoor graag jullie tips
Wat zit er op HDMI1 aangesloten?ben1303 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:18:
Nu weer het volgende
Ik heb een Xbox x aangesloten op HDMI 4 als ik hem start geen probleem.
Maar als ik even naar instellingen naar van de tv gaat en terug wil start hij automatisch HDMI 1 op
En krijg ik hem niet meer naar HDMI 4.
Hoe kan dit en wat gaat er niet goed
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details