Daar zit de next tv decoder ziggo
Dan wordt de HDMI CEC door die decoder getriggered om een of andere reden. Een apparaat op HDMI4 kan de TV niet naar HDMI1 doen schakelen. Test de Xbox eens zonder de decoder aangesloten.ben1303 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 01:01:
Daar zit de next tv decoder ziggo
Als je de app hebt geinstalleerd staat deze helemaal onderaan. Selecteer de app en houdt de OK knop langer ingedrukt. Je krijgt dan de optie om de app te verplaatsen in je menu.golfgti5 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:33:
HLlo,
Wij hebben de 65a84j, is het mogelijk om een shortcut te maken naar een app?
Hebben nu bijvoorbeeld viaplay, maar moet best wat handelingen doen om bij die app te komen.
Er staan wat standaard apps ingesteld als ik maar Home en dan apps gaat, maar viaplay staat daar niet tussen.
Hoop dat dit helpt.
Helemaal gelukt, thanks!magdatt schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:27:
[...]
Als je de app hebt geinstalleerd staat deze helemaal onderaan. Selecteer de app en houdt de OK knop langer ingedrukt. Je krijgt dan de optie om de app te verplaatsen in je menu.
Hoop dat dit helpt.
Dat kan wel degelijk (!)BiG-GuY schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 09:26:
[...]
Dan wordt de HDMI CEC door die decoder getriggered om een of andere reden. Een apparaat op HDMI4 kan de TV niet naar HDMI1 doen schakelen. Test de Xbox eens zonder de decoder aangesloten.
De HDMI-CEC specificatie staat het niet toe, meen ik. Maar het kan vaak wel. Ik herinner me in een oude opstelling bij mij in de slaapkamer dat ik op CoreElec een script had waarmee ik de TV kon switchen naar een andere HDMI-input.
Heb de 85X95J nu een 6 tal maanden kan er niksnegatief over zeggen, heb daar toch wel een koop mee gedaan in oktober vorig jaar net voor Bf.
[ Voor 14% gewijzigd door Funky22 op 19-03-2022 11:17 ]
https://discord.gg/x8uWt9
In de referentiegids van de Sony 55A84J staat het volgende:
Bij de behandeling of montage van de televisie, mag u de televisie niet plat neerleggen.
Is het echt een probleem om een OLED tv plat te leggen? Ik dacht dat dit alleen problemen opleverde bij plasma televisies. Het lijkt mij namelijk makkelijker om bij installatie van een muurbeugel de televisie even plat te leggen.
Bij de behandeling of montage van de televisie, mag u de televisie niet plat neerleggen.
Is het echt een probleem om een OLED tv plat te leggen? Ik dacht dat dit alleen problemen opleverde bij plasma televisies. Het lijkt mij namelijk makkelijker om bij installatie van een muurbeugel de televisie even plat te leggen.
Ik heb hem idd ook gewoon neer gelegd tijdens de montage van de beugel, is gewoon makkelijker en ook met uitmeten van de hoogte.hemdd schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:54:
In de referentiegids van de Sony 55A84J staat het volgende:
Nooit geweten dat dat niet mocht
Wat nog sneller is, is om de app aan 1 van de input slots te assignen. Dus op de input button klikken, links boven de navigatie toetsen en dan op edit, helemaal rechts. Dan kan je naast de reguliere HDMI ingangen ook apps toevoegen. Heb hier bijvoorbeeld Ziggo, F1 en Kodi staan, naast m'n HDMI Shield ingang.
F1 app zeg je?thecompany schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 22:42:
[...]
Wat nog sneller is, is om de app aan 1 van de input slots te assignen. Dus op de input button klikken, links boven de navigatie toetsen en dan op edit, helemaal rechts. Dan kan je naast de reguliere HDMI ingangen ook apps toevoegen. Heb hier bijvoorbeeld Ziggo, F1 en Kodi staan, naast m'n HDMI Shield ingang.
Via de normale manier is de F1TV app nog niet in de Play Store verschenen is het wel?
Heb je m via een apk side load? Any best practices?
Heb um inderdaad gesideload via APKPure en vervolgens Send Files to TV. Werkt perfect, scheelt weer m'n Shield aanslingeren.HansHillen schreef op zondag 20 maart 2022 @ 01:16:
[...]
F1 app zeg je?
Via de normale manier is de F1TV app nog niet in de Play Store verschenen is het wel?
Heb je m via een apk side load? Any best practices?
Hallo,
Ik heb de 65a84j, als ik een 4K uitzending kijk op de beeld instelling “Standaard” dan is deze donkerder van kleur als dat ik dezelfde uitzending in Full HD kijk.
Lichtsensor etc staan uit, maar in 4K is de uitzending dus donkerder, iemand enig idee?
Ik heb de 65a84j, als ik een 4K uitzending kijk op de beeld instelling “Standaard” dan is deze donkerder van kleur als dat ik dezelfde uitzending in Full HD kijk.
Lichtsensor etc staan uit, maar in 4K is de uitzending dus donkerder, iemand enig idee?
Full hd waar kijk je dat, dit is een 4 k tv, alle beelden worden opgeschaald naar 4k.
Mischien een andere preset?
Ik heb 2 ziggosport kanalen die het zelfde uitzenden, de ene doet dat in Full HD (staat er onder in beeld), de ander doet dat in 4k.groentetuin schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:09:
Full hd waar kijk je dat, dit is een 4 k tv, alle beelden worden opgeschaald naar 4k.
Het verschil in beeld is groot
Het fijne weet ik er niet van, kanaal 14 is meer van het echte 4k, kanaal 401 is de opgeschaalde versie.
Als je op de i+ knop drukt, wat zegt hij dan qua resolutie?groentetuin schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:23:
Het fijne weet ik er niet van, kanaal 14 is meer van het echte 4k, kanaal 401 is de opgeschaalde versie.
Bij mijn weten werd alleen F1 vorig jaar in 4K uitgezonden op kanaal 14 bij Ziggo. Net gekeken, nu zijn alleen kanaal 400 en 425 UHD kanalen. Net gecheckt, espn (425) zit niet in mijn pakket, maar sport UHD (400) is inderdaad 2160p, terwijl kanaal 14 op 1080i wordt uitgezonden. Ik zie geen verschil in contrast, er is er geen donkerder.
Misschien dat @golfgti5 bedoelt dat hij via de Mediabox next kijkt en de HDMI input anders instelt? Dat zou het wel kunnen verklaren, in 4k stand met hdr zou dit wellicht zichtbaar kunnen zijn. Zou alleen niet weten waarom je de Mediabox niet op een UHD input zou zetten...
Misschien dat @golfgti5 bedoelt dat hij via de Mediabox next kijkt en de HDMI input anders instelt? Dat zou het wel kunnen verklaren, in 4k stand met hdr zou dit wellicht zichtbaar kunnen zijn. Zou alleen niet weten waarom je de Mediabox niet op een UHD input zou zetten...
Wat GOLFGTI beschrijft heb ik ook ervaren. ESPN zond dezelfde wedstrijd uit op twee kanalen. 1 normaal op wat ik vermoed Full HD is, en de andere op Ultra HD (stond rechts boven in beeld door ESPN zelf). Het kanaal op Ultra HD was idd veel donkerder.Appelsap schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:50:
Bij mijn weten werd alleen F1 vorig jaar in 4K uitgezonden op kanaal 14 bij Ziggo. Net gekeken, nu zijn alleen kanaal 400 en 425 UHD kanalen. Net gecheckt, espn (425) zit niet in mijn pakket, maar sport UHD (400) is inderdaad 2160p, terwijl kanaal 14 op 1080i wordt uitgezonden. Ik zie geen verschil in contrast, er is er geen donkerder.
Het schijnt dat veel TVs niet goed omgaan met het HLG signaal. Klacht is vooral dat het beeld flets is, weet niet of dat gelijk is aan wat jullie donker noemen. Voor Sony TV's zou HLG een compleet losse modus triggeren, net als met Dolby Vision content. Dus niet meeliften met een normaal SDR/HDR10 profiel.
Heb nog geen HLG media gekeken op m’n Sony TVs, op m’n vorige LG C9 werkte HLG wel prima, in ieder geval via PLEX. Heb geen CI+/decoder van Ziggo, dus kan de 4K zenders niet ontvangen om het te testen.
Heb nog geen HLG media gekeken op m’n Sony TVs, op m’n vorige LG C9 werkte HLG wel prima, in ieder geval via PLEX. Heb geen CI+/decoder van Ziggo, dus kan de 4K zenders niet ontvangen om het te testen.
[ Voor 16% gewijzigd door BiG-GuY op 24-03-2022 14:16 ]
Correct!MAGDATTT schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:41:
[...]
Wat GOLFGTI beschrijft heb ik ook ervaren. ESPN zond dezelfde wedstrijd uit op twee kanalen. 1 normaal op wat ik vermoed Full HD is, en de andere op Ultra HD (stond rechts boven in beeld door ESPN zelf). Het kanaal op Ultra HD was idd veel donkerder.
Idd, en ik snap ook niet hoe dat kan.
Voordeel aan HLG is overigens, dat de stream ook een volwaardig SDR-signaal bevat, die zou qua helderheid gelijk moeten zijn aan het 1080i kanaal.
Heeft een van jullie al geprobeerd om HLG uit te zetten in de instellingen wanneer je op dat UHD-kanaal kijkt? Bij Sony kan je dat instellen onderaan de beeldinstellingen.
Heeft een van jullie al geprobeerd om HLG uit te zetten in de instellingen wanneer je op dat UHD-kanaal kijkt? Bij Sony kan je dat instellen onderaan de beeldinstellingen.
[ Voor 11% gewijzigd door BiG-GuY op 25-03-2022 11:14 ]
Nee nog niet. Als ik er aan denk zondag.BiG-GuY schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:13:
Voordeel aan HLG is overigens, dat de stream ook een volwaardig SDR-signaal bevat, die zou qua helderheid gelijk moeten zijn aan het 1080i kanaal.
Iemand anders die weet hoe het kan dat de TV vaak even aan gaat (en ook mijn receiver aanzet) en dan weer uit? En ook vaak dat gele lampje brand?
Best wel vaag namelijk.
Hoe het precies kan weet ik niet. Ik heb op een gegeven moment het automatisch updaten van apps enz allemaal uitgezet en sindsdien heb ik het niet meer gemerkt.MAGDATTT schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:25:
[...]
Nee nog niet. Als ik er aan denk zondag.
Iemand anders die weet hoe het kan dat de TV vaak even aan gaat (en ook mijn receiver aanzet) en dan weer uit? En ook vaak dat gele lampje brand?
Best wel vaag namelijk.
Was bij mij echt even een plopje uit de receiver. Het beeld zelf zag ik niet aan gaan.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Wat is HLG?BiG-GuY schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:13:
Ik kan het ff zo snel niet vinden
De HDR standaard die voor TV uitzendingen gebruikt wordt. Het voordeel van HLG tegenover HDR10 is dat er ook een volwaardig SDR signaal in zit. Dus in de beeldinstellingen van de Sony TVs kan je HLG uitzetten, dan hoor je SDR beeld te krijgen.golfgti5 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:24:
[...]
Wat is HLG?
Ik kan het ff zo snel niet vinden
Precies dat heb ik ook. Af en toe, als ik de TV net uitgezet heb, gaat een paar minuten later de versterker even aan, minuutje of zo, en dan weer uit. TV blijft uit. Kennelijk gooit de TV iets over de HDMI kabel waardoor de versterker even aangaat.PaT schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:56:
[...]
Hoe het precies kan weet ik niet. Ik heb op een gegeven moment het automatisch updaten van apps enz allemaal uitgezet en sindsdien heb ik het niet meer gemerkt.
Was bij mij echt even een plopje uit de receiver. Het beeld zelf zag ik niet aan gaan.
Heb ook alle auto updates en zo uitgezet, maar dit is bij mij nog niet weg. Niet heel veel last van, apart vind ik het wel.
Weet iemand hoe ik met mijn AMD RX 6800 videokaart en Sony XR-X93J
VRR kan activeren ?
In de AMD Radeon driver (updated naar nieuwste versie) staat bij de Display optie (AMD Freesync / Variable Refresh Rate VRR) NOT supported...
terwijl ik op mijn Sony TV VRR aangezet heb op mijn HDMI kabel in de correcte ingang HDMI 4.
Ik ben al 4 weken bezig, maar het lukt me niet. Het ligt waarschijnlijk aan een instelling van de Radeon software....
Ik heb mijn Sony TV ook geupdated met de laatste VRR firmware update.
Iemand die mij hierbij kan helpen ?
Mijn Systeem draait trouwens op Windows 10 64bit.
VRR kan activeren ?
In de AMD Radeon driver (updated naar nieuwste versie) staat bij de Display optie (AMD Freesync / Variable Refresh Rate VRR) NOT supported...
terwijl ik op mijn Sony TV VRR aangezet heb op mijn HDMI kabel in de correcte ingang HDMI 4.
Ik ben al 4 weken bezig, maar het lukt me niet. Het ligt waarschijnlijk aan een instelling van de Radeon software....
Ik heb mijn Sony TV ook geupdated met de laatste VRR firmware update.
Iemand die mij hierbij kan helpen ?
Mijn Systeem draait trouwens op Windows 10 64bit.
Ik wil de 43X85J gaan kopen maar weet iemand of als je de 3.5mm uitgang gebruikt de audio permanent uit is of dat je met de afstandsbediening nog wel kan schakelen?
Wil hem namelijk aan mijn receiver aansluiten voor flims maar voor normale series etc gebruik ik die niet.
Las ook dat er problemen zijn met het aansluiten op de pc op 4k/120hz/vrr, is dit inmiddels verholpen met een update?
Wil hem namelijk aan mijn receiver aansluiten voor flims maar voor normale series etc gebruik ik die niet.
Las ook dat er problemen zijn met het aansluiten op de pc op 4k/120hz/vrr, is dit inmiddels verholpen met een update?
[ Voor 17% gewijzigd door kadooosh op 25-04-2022 10:39 ]
Bij Sony tv's kan je heel makkelijk kiezen voor tv speaker of externe luidsprekers via quick settings menu (tandwieltje)kadooosh schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:34:
Ik wil de 43X85J gaan kopen maar weet iemand of als je de 3.5mm uitgang gebruikt de audio permanent uit is of dat je met de afstandsbediening nog wel kan schakelen?
Overigens is de s/pdif dan wel te verkiezen boven de analoge aansluiting, mits je versterker daar mee over weg kan.
[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Freeze op 25-04-2022 11:00 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Ah oke goed om te weten, helaas heeft de versterker alleen analoog.Mr. Freeze schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:58:
[...]
Bij Sony tv's kan je heel makkelijk kiezen voor tv speaker of externe luidsprekers via quick settings menu (tandwieltje)
Overigens is de s/pdif dan wel te verkiezen boven de analoge aansluiting, mits je versterker daar mee over weg kan.
Verschil tussen de x85j en x89j is er niet behalve de stand toch?
Berichten zijn dat het met de laatste firmware goed werkt. Ik gebruik het niet, dus kan het niet checken voor je.kadooosh schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:34:
Ik heb de tv inmiddels maar lijkt er toch op dat ik het niet kan wisselen.Mr. Freeze schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:58:
[...]
Bij Sony tv's kan je heel makkelijk kiezen voor tv speaker of externe luidsprekers via quick settings menu (tandwieltje)
Hij blijft op hoofdtelefoon staan. In het menu kan ik bij audio-uitvoer kiezen tussen tv speaker of audiosysteem maar dat zal dan wel alleen zijn voor de digitale uitgangen.
120hz+4k op pc werkt zonder problemen overigens. Geen enkele blur.
[ Voor 5% gewijzigd door kadooosh op 02-05-2022 11:19 ]
Ik vrees dat de tv meer high tech is dan jouw oplossing vraagt. Als je nu geen geld wilt uitgeven aan dure nieuwe versterkers cq soundbars, wat ik goed kan snappen, zou ik iets uitzoeken dat de HDMI ARC gebruikt om naar stereo output te gaan, genoeg te vinden op AliExpress of Amazon. Zoiets bijvoorbeeld.kadooosh schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:04:
[...]
Ik heb de tv inmiddels maar lijkt er toch op dat ik het niet kan wisselen.
Hij blijft op hoofdtelefoon staan. In het menu kan ik bij audio-uitvoer kiezen tussen tv speaker of audiosysteem maar dat zal dan wel alleen zijn voor de digitale uitgangen.
Of optisch naar analoog, die kan je denk ik goedkoper vinden. De 3,5mm is bedoeld voor koptelefoon gebruik, niet een versterker. Zodra ARC een handshake heeft, kan je ARC niet uitzetten qua output, dus zodra hij ARC herkent pusht de TV de audio naar ARC.
[ Voor 32% gewijzigd door BiG-GuY op 03-05-2022 09:35 ]
Klopt, behalve dat je in het snelmenu gewoon kan wisselen van output, dus heel makkelijk de ARC kan uitzetten en geluid via de tv laten lopen.BiG-GuY schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:33:
Of optisch naar analoog, die kan je denk ik goedkoper vinden. De 3,5mm is bedoeld voor koptelefoon gebruik, niet een versterker. Zodra ARC een handshake heeft, kan je ARC niet uitzetten qua output, dus zodra hij ARC herkent pusht de TV de audio naar ARC.
Technisch kan het ja, toch schakelt hij bij mij elke keer vanzelf weer terug naar ARC, doordat hij via CEC herkent dat er een apparaat aan zit. Alleen als ik de stroom van de Bar afhaal blijft hij op de interne speakers werken. Optisch heeft geen handshake, dus kan je ongeacht van wat hij herkend altijd schakelen.Appelsap schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:44:
[...]
Klopt, behalve dat je in het snelmenu gewoon kan wisselen van output, dus heel makkelijk de ARC kan uitzetten en geluid via de tv laten lopen.
Jammer dat je op Disney plus niet kan downvoten of geen intéressé klikken. Op Netflix zijn mijn suggesties al iets beter daardoor.Skaffa Juice schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:22:
[Afbeelding] gezellige Disney adv. Op de gezinstelevisie.
kan je geen standaard kids account draaien?Skaffa Juice schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:22:
[Afbeelding] gezellige Disney adv. Op de gezinstelevisie.
no comment
zie weer eens een update op mn 77A80j, iemand een idee wat?
no comment
Maakt niet blijft gewoon getoond als add. Jullie geen last van,Martinus schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:58:
[...]
kan je geen standaard kids account draaien?
Ik kriig wandavision solar opposites en sex appeal als Disney add op de a84j
ja, zie die achtergrond wel, maar geef er geen aandacht aan. Had eerst prima, daar doek ik zwz niks mee. dus die app verwijderd.Skaffa Juice schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 00:00:
[...]
Maakt niet blijft gewoon getoond als add. Jullie geen last van,
Ik kriig wandavision solar opposites en sex appeal als Disney add op de a84j
no comment
Die tweede zender is HDR. Via het HLG protocol. In principe staat je tv dan direct op full brightness echter door de diepte van de kleuren (wit is super fel, rest van de kleuren vervagen meer zodat je meer contrast hebt) ervaar je het minder fel en dat is het ook.golfgti5 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:08:
[...]
Correct!
Idd, en ik snap ook niet hoe dat kan.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Die van mij verbruikt ook 20-25W in standby. Echt om te huilen.Jesp_J schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:33:
Toevallig kwam ik er vandaag achter dat mijn nieuwe Sony tv (X85J) maar liefst 11 watt gebruikt in standby. Met de huidige stroomprijzen komt dat uit op 30 euro per jaar alleen maar om standby te staan. Ze zetten zelf in de specificaties dat het standby verbruik 0.5 watt is maar dan vertellen ze er niet bij dat je dan Google TV dus niet moet installeren.
Als ik de tv terugzet naar fabrieksinstellingen en dan geen Google TV installeer en geen netwerk verbinding in stel dan gaat het standby verbruik wel naar een acceptabele <0.5 watt. Maar dat is natuurlijk geen werkbare situatie.
Ben benieuwd of iemand anders ook al het standby verbruik van zijn Sony 2021 tv heeft gecheckt. En of die ook heel erg hoog is.
Ik overweeg nu om hem maar altijd uit te schakelen met een slimme stekker. Hoewel ik geen Oled heb vraag ik me alsnog af of dat op lange termijn nog gevolgen heeft.
Is al eerder voorbij gekomen in dit topic. Heb ook de fix gepost toen.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69207724
Als je hem eerst als Basic TV doorstart en later Google TV activeert lijkt het goed te gaan. Zolang je Remote Start niet activeert voor Google of Apple.
Als je hem eerst als Basic TV doorstart en later Google TV activeert lijkt het goed te gaan. Zolang je Remote Start niet activeert voor Google of Apple.
Ja is echt belachelijke dat standby gebruik van de Sony tvs. Ik kan ervoor zorgen dat ie 0.5 watt ofzo in standby gebruikt maar dan moet ik helemaal niks instellen en hen niet aan internet hangen. Onze tv in de speelkamer wordt niet heel veel gebruikt dus ik heb er maar een slimme stekker tussen gehangen en die gaat elke nacht om 12 uur uit en pas weer aan als je het commando geeft. Dat scheelt iig al aanzienlijk in het stroomverbruik.banaliteit schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 23:15:
[...]
Die van mij verbruikt ook 20-25W in standby. Echt om te huilen.
Ik overweeg nu om hem maar altijd uit te schakelen met een slimme stekker. Hoewel ik geen Oled heb vraag ik me alsnog af of dat op lange termijn nog gevolgen heeft.
Onze LG tvs doen gewoon <0.5 watt in standby. Voor ons wordt het geen Sony meer puur alleen omdat ze teveel gebruiken in standby.
Ik zal dit ook nog eens proberen voor onze XJ85 maar het is belachelijke dat dit zo precies komt. Voor het gros van de huishoudens betekent dit dat ze per jaar 30 euro extra verbruiken zonder dat ze het zelf weten. Ik vind eigenlijk dat zo'n tv's niet goedgekeurd zouden moeten worden voor de Nederlandse markt.BiG-GuY schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 00:01:
Is al eerder voorbij gekomen in dit topic. Heb ook de fix gepost toen.
De tv geeft wel zo'n irritante melding dat het stroomverbruik omhoog gaat als je een andere beeldsetting pakt. Maar ivm het standby valt het wel mee op jaarbasis
Bij de instellingen die het hoge standby verbruik veroorzaken krijg je wel de melding dat het verbruik van de TV omhooggaat. Het is overigens niet Sony's schuld, maar geld voor alle Android TV/Google TV, dus eigenlijk moet je daar je klacht neerleggen
.
Overigens heb ik bij LG hetzelfde gedrag gezien, toen ik aan had dat hij via de app aangezet kon worden. En heel veel andere apparaten hebben dit helaas ook. Xbox en Playstation die je via app aan kan zetten qua power mode trekken ook constant veel watt voor alleen die Active Standby functie. Microsoft heeft dat bij de Series console flink teruggebracht.
Helaas zijn er alleen regels omtrent de passive standby, en die is met alles gewoon onder die 0,5-1W, ook bij Sony TV's.
Overigens heb ik bij LG hetzelfde gedrag gezien, toen ik aan had dat hij via de app aangezet kon worden. En heel veel andere apparaten hebben dit helaas ook. Xbox en Playstation die je via app aan kan zetten qua power mode trekken ook constant veel watt voor alleen die Active Standby functie. Microsoft heeft dat bij de Series console flink teruggebracht.
Helaas zijn er alleen regels omtrent de passive standby, en die is met alles gewoon onder die 0,5-1W, ook bij Sony TV's.
Ik heb de tv weer helemaal opnieuw geïnstalleerd en alle functies uitgeschakeld. Daarna weer gekoppeld met mijn Google account (want anders heb je ook niks aan een Android tv want dan kun je geen apps installeren). En het ging 1 dag goed en nu is het verbruik weer 10 watt in standby.BiG-GuY schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:57:
Bij de instellingen die het hoge standby verbruik veroorzaken krijg je wel de melding dat het verbruik van de TV omhooggaat. Het is overigens niet Sony's schuld, maar geld voor alle Android TV/Google TV, dus eigenlijk moet je daar je klacht neerleggen.
Ik heb hier 2 LG tvs hangen en ik heb eerder een andere LG tv gehad en die tv's hebben alle 3 altijd een standby verbruik van <0.5 watt.
Ik zie dit maar als een leer aankoop. Ik wilde eens een keer een Android tv proberen en wilde in de speelkamer geen OLED tv ivm kinderen die de switch heel lang op hetzelfde scherm laten staan. Maar ik vind het LG webos toch een stuk prettiger werken dan android tv.
Volgende tv wordt weer gewoon een LG met een normaal standby verbruik
Ik heb de volgende instellingen. Voornamelijk "benaderen op afstand" moet uit aangezien de tv blijft luisteren of er een signaal komt.Jesp_J schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:57:
[...]
Ik heb de tv weer helemaal opnieuw geïnstalleerd en alle functies uitgeschakeld. Daarna weer gekoppeld met mijn Google account (want anders heb je ook niks aan een Android tv want dan kun je geen apps installeren). En het ging 1 dag goed en nu is het verbruik weer 10 watt in standby.
Uit een oude eerdere post:
Verder heb ik deze instellingen:
1. Starten op afstand : uit. (Instellingen>Netwerk en internet>Starten op afstand)
2. Privacy: locatie uit (Instellingen>Privacy>Locatiestatus uit en Scannen altijd beschikbaar ook uit)
3. Privacy>Gebruik en diagnostische gegevens : uit
4. Privacy: Google assistant alles uit
5. Privacy: App-rechten >geen enkel recht (0) op alle mogelijkheden, behalve bij opslagruimte > Google Play Store heeft wel rechten anders werkt ie niet natuurlijk
6. Instellingen>Speciale app-toegang>weergeven voor andere apps>Samba Services Manager uitzetten
7. Instellingen>Systeem>Samba Interactieve TV uitzetten (!!!)
In eerste instantie kan de tv even een hoger standby geven maar dat zakt naar <2 Watt. Ik heb dagen gemeten en het was zo rond de 1,5 Watt/uur gemiddeld bij mij. Ik zal van de week nog eens de meter eraan hangen (Sony 55a90j)
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Ik was van plan de 65A80/4 te bestellen, echter kan ik nergens terugvinden welk versie van Google/Android TV deze momenteel draait. Kan iemand van jullie mij vertellen welke het is?
Android 10. Er zijn nog geen TV's op de markt met Android 11 of 12.Dimiz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:26:
Ik was van plan de 65A80/4 te bestellen, echter kan ik nergens terugvinden welk versie van Google/Android TV deze momenteel draait. Kan iemand van jullie mij vertellen welke het is?
Iemand het volgende wel eens aan de hand gehad?
Gisteren had mij 55A80J ineens besloten om de zendervolgorde door elkaar te gooien. Aanvankelijk dacht ik dat Caiway wat gewijzigd had, maar een andere tv had wel gewoon de ingestelde zendervolgorde.
Ik vind in de A80J wel wat glitches zitten (zoals het willekeurig aan- en direct weer uit gaan of het niet goed reageren op de aan/uit knop)
Zijn dit herkenbare dingen?
Gisteren had mij 55A80J ineens besloten om de zendervolgorde door elkaar te gooien. Aanvankelijk dacht ik dat Caiway wat gewijzigd had, maar een andere tv had wel gewoon de ingestelde zendervolgorde.
Ik vind in de A80J wel wat glitches zitten (zoals het willekeurig aan- en direct weer uit gaan of het niet goed reageren op de aan/uit knop)
Zijn dit herkenbare dingen?
Worden deze tv's wel (beter) ondersteund in updates? Krijgen tv's uit 2021 Android 11 of 12 in de toekomst?BiG-GuY schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:54:
[...]
Android 10. Er zijn nog geen TV's op de markt met Android 11 of 12.
Als voorbeeld: Samsung tv's blijven op de Tizen versie bij release en krijgen nooit een update....
Sony zelf blijft nog een tijd updaten qua OS, wat alleen een probleem is, is dat ze van Mediatek afhankelijk zijn voor de drivers. Dus zodra Mediatek die vrijgeeft, kunnen ze updaten naar Android 11 en/of 12. Andere merken met Android TV hebben zelfde afhankelijkheid…mannetje19 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:34:
[...]
Worden deze tv's wel (beter) ondersteund in updates? Krijgen tv's uit 2021 Android 11 of 12 in de toekomst?
Als voorbeeld: Samsung tv's blijven op de Tizen versie bij release en krijgen nooit een update....
De 2022 modellen hebben zelfde SoC en dus ook Android 10. Voordeel is wel dat de kans daardoor groter is dat Android 11 en 12 ook naar de 2021 modellen komen.
Sony TVs uit 2019 zijn nog ge-update naar Android 9, niet 10 omdat de SoC daarin te traag is voor Android 10. Van de 2020 modellen heeft alleen de X900H een modern genoege SoC (zelfde als 2021/2022 modellen), waardoor die ook naar Android 10 is geüpdatet, rest niet.
Stel ik bovenstaande in op de tv of ergens in mijn google account?Shocked schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:14:
[...]
Ik heb de volgende instellingen. Voornamelijk "benaderen op afstand" moet uit aangezien de tv blijft luisteren of er een signaal komt.
Uit een oude eerdere post:
Verder heb ik deze instellingen:
1. Starten op afstand : uit. (Instellingen>Netwerk en internet>Starten op afstand)
2. Privacy: locatie uit (Instellingen>Privacy>Locatiestatus uit en Scannen altijd beschikbaar ook uit)
3. Privacy>Gebruik en diagnostische gegevens : uit
4. Privacy: Google assistant alles uit
5. Privacy: App-rechten >geen enkel recht (0) op alle mogelijkheden, behalve bij opslagruimte > Google Play Store heeft wel rechten anders werkt ie niet natuurlijk
6. Instellingen>Speciale app-toegang>weergeven voor andere apps>Samba Services Manager uitzetten
7. Instellingen>Systeem>Samba Interactieve TV uitzetten (!!!)
In eerste instantie kan de tv even een hoger standby geven maar dat zakt naar <2 Watt. Ik heb dagen gemeten en het was zo rond de 1,5 Watt/uur gemiddeld bij mij. Ik zal van de week nog eens de meter eraan hangen (Sony 55a90j)
De Sony X90J schijnt volgens Rtings 120 hz refresh rate te hebben maar volgens PlatteTV heeft ie maar 100 hz?
https://www.plattetv.nl/p...rm=Sony+Bravia+XR-55X90J+–+4K+Full+Array+LED+(2021)&ad_id=513191352464&gclid=EAIaIQobChMIhsCpypGc-AIVGYjVCh3dCAF0EAQYASABEgJ7e_D_BwE
https://www.plattetv.nl/p...rm=Sony+Bravia+XR-55X90J+–+4K+Full+Array+LED+(2021)&ad_id=513191352464&gclid=EAIaIQobChMIhsCpypGc-AIVGYjVCh3dCAF0EAQYASABEgJ7e_D_BwE
Op de tv.golfgti5 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:36:
[...]
Stel ik bovenstaande in op de tv of ergens in mijn google account?
Via instellingen (Home knop op je afstandsbediening, helemaal naar links, grijze wieltje, en daar verschijnt instellingen voor het geval je dat wellicht niet wist etc.)
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
De informatie die PlatteTV verschaft is hetzelfde als hun service; wisselvallig. De native refresh rate is 120Hz, maar voor Europese opnames die 25p, 50i of 50p zijn schakelt de TV naar 100Hz. Zo kan alles van 24, 30, 60 en 120Hz, maar ook 25 en 50Hz judder vrij worden weergegeven.Ibriboy schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:06:
De Sony X90J schijnt volgens Rtings 120 hz refresh rate te hebben maar volgens PlatteTV heeft ie maar 100 hz?
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Met Europese opnames bedoel je kabel tv of?Major_ton schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:52:
[...]
De informatie die PlatteTV verschaft is hetzelfde als hun service; wisselvallig. De native refresh rate is 120Hz, maar voor Europese opnames die 25p, 50i of 50p zijn schakelt de TV naar 100Hz. Zo kan alles van 24, 30, 60 en 120Hz, maar ook 25 en 50Hz judder vrij worden weergegeven.
Maar de TV kan 120Hz i.c.m. de PS5 gewoon aan?
Hoofdzakelijk kabel TV inderdaad en 120Hz voor de PS5 kan de X90J gewoon aan. De informatie van Rtings is juist.Ibriboy schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:55:
[...]
Met Europese opnames bedoel je kabel tv of?
Maar de TV kan 120Hz i.c.m. de PS5 gewoon aan?
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Ik lees wel dat de kijkhoeken een probleem zijn. Vanaf hoeveel graden is dit een probleem? De TV komt recht tegenover mijn bank in de slaapkamer op de muur.Major_ton schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 00:33:
[...]
Hoofdzakelijk kabel TV inderdaad en 120Hz voor de PS5 kan de X90J gewoon aan. De informatie van Rtings is juist.
Bij MM ook trouwens 100 Hz in de specs. https://www.mediamarkt.nl...-50x90j-2021-1691866.html
[ Voor 197% gewijzigd door Ibriboy op 08-06-2022 05:29 ]
Specs van MM en PlatteTV zou ik niet vertrouwen, je kan het beste gewoon bij Sony zelf kijken of in de Tweakers pricewatch. De X85J en hoger hebben allemaal een 120hz paneel.Ibriboy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 05:28:
Bij MM ook trouwens 100 Hz in de specs. https://www.mediamarkt.nl...-50x90j-2021-1691866.html
pricewatch: Sony Bravia XR X90J 55" Zwart
Sony maakt gebruik van VA panelen, het betere contrast maar mindere kijkhoeken gaan hand in hand en geld voor alle TVs met zo’n paneel. Enige alternatief is een IPS achting paneel, die hebben goede kijkhoeken maar een slecht contrast.
Daarom ben ik voor OLED A80J gegaan, perfect contrast en kijkhoeken.
[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 08-06-2022 08:24 ]
Gisteren waren op mijn A80J ineens weer een paar zenders van plek gewisseld 
Dit heb ik nog nooit meegemaakt met een tv. Er was echter ook een firmware update, hopelijk doet die wat
Dit heb ik nog nooit meegemaakt met een tv. Er was echter ook een firmware update, hopelijk doet die wat
100Hz TV's bestaan niet meer. Het is of 50Hz/60Hz of 100Hz/120Hz. Duik ook eens in de geschiedenis van PAL (Europa) en NTSC (USA) en waarom dat nu grotendeels niet meer van belang is als je hierover meer wilt weten. 120Hz voor de PS5 is in ieder geval gewoon mogelijk op de X90J.Ibriboy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 05:28:
De kijkhoeken zijn inderdaad minder goed bij TV's met een VA paneel zoals de X90J heeft, maar ga eens kijken in een winkel of je je daaraan stoort. Ik niet, maar ik zit voor kritisch kijken ook nooit ver off angle.
Thanks voor je reactie.Major_ton schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:29:
[...]
100Hz TV's bestaan niet meer. Het is of 50Hz/60Hz of 100Hz/120Hz. Duik ook eens in de geschiedenis van PAL (Europa) en NTSC (USA) en waarom dat nu grotendeels niet meer van belang is als je hierover meer wilt weten. 120Hz voor de PS5 is in ieder geval gewoon mogelijk op de X90J.
De kijkhoeken zijn inderdaad minder goed bij TV's met een VA paneel zoals de X90J heeft, maar ga eens kijken in een winkel of je je daaraan stoort. Ik niet, maar ik zit voor kritisch kijken ook nooit ver off angle.
Zijn de X90J en X92J modellen hetzelfde? De verkoper zei alleen de voet is anders.
Zou de review van de X90J van RTings dan ook gelden voor de X92J?
Ik heb zojuist met een watt meter even mijn Sony Bravia XR-X93J van 2021 gecheckt.
Verbruik in slaap mode is 25 watt ! vind ik nogal veel eerlijk gezegt.
Mijn Windows 10 PC + monitor in sleep mode verbruiken 0 watt.....
De XR-X93J zit op de laatste firmware waar de VRR functie bij zit.
Kan het op de lange duur kwaad, als ik de TV dus gewoon uit het stopcontact haal bij geen gebruik ?
ivm de Google TV/Android software....
Kan het op de lange duur kwaad, als ik de TV dus gewoon uit het stopcontact haal bij geen gebruik ?
[ Voor 32% gewijzigd door WinterMute2025 op 15-06-2022 15:33 ]
Dit is al vaker voorbij gekomen, zoek even in topic op mijn naam met wat tips wat je moet uitzetten in de TV zodat hij volledig kan slapen. Mijn stand-by verbruik is gewoon 0,3-0,5W. Dit is niet uniek aan Google TV.WinterMute2025 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:31:
Ik heb zojuist met een watt meter even mijn Sony Bravia XR-X93J van 2021 gecheckt.
Overigens is het met een LCD niet zo’n probleem als je het stroom eraf haalt, wel handig om eerst uit te zetten en dan de plug uit te doen.
Al vanaf het begin werkt mijn sony bravia xr-65a84j niet zo lekker met mijn Sonos Playbar.
Soms staat het geluid op 25 om wat te horen, maar ook wel eens op nul en dan hoor ik nog geluid, heel vreemd, ik moet dat de - toets van het geluid vast houden tot het geluid helemaal weg is en dan werkt het geluid wel goed als ik naar bijvoorbeeld volume 3 ga.
Bij uitzetten van de tv loopt het geluid ook (wat harder) door.
Iemand bekent met dit?
Werkt een Sonos Arc wellicht beter?
Soms staat het geluid op 25 om wat te horen, maar ook wel eens op nul en dan hoor ik nog geluid, heel vreemd, ik moet dat de - toets van het geluid vast houden tot het geluid helemaal weg is en dan werkt het geluid wel goed als ik naar bijvoorbeeld volume 3 ga.
Bij uitzetten van de tv loopt het geluid ook (wat harder) door.
Iemand bekent met dit?
Werkt een Sonos Arc wellicht beter?
Er is voor de KD-55AG8 een software update maar op de website staat dat er geen nieuwe update beschikbaar is, vreemd maar denk meld het wel voor de mensen die op een update zitten wachten vanwege problemen.
Want zie foto van de update:
![]() |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Welke versie geeft hij aan dat dit is?G_Dragon schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:26:
Er is voor de KD-55AG8 een software update maar op de website staat dat er geen nieuwe update beschikbaar is, vreemd maar denk meld het wel voor de mensen die op een update zitten wachten vanwege problemen.
[Afbeelding]
PKG6.7205.0362EUA
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Maar dat is exact de versie (v6.7205) waar je naartoe verwijst op hun website (die van 18-05). Hij is alleen eerder te downloaden dan dat hij naar de tv's wordt gepusht.
https://www.sony.nl/elect...d-55ag8/software/00262498
Dan snap ik er ook niks meer van want die update op de website heb ik vanaf de release dag al draaien. Kan het ermee te maken hebben dat ik me tv van Engels naar NL heb gezet in taal?Pepppie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:24:
[...]
Maar dat is exact de versie (v6.7205) waar je naartoe verwijst op hun website (die van 18-05). Hij is alleen eerder te downloaden dan dat hij naar de tv's wordt gepusht.
https://www.sony.nl/elect...d-55ag8/software/00262498
GB heeft wel een andere software, maar volgens mij zou een andere taal instellen geen trigger moeten zijn om software uit een andere regio binnen te halen.G_Dragon schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:35:
[...]
Dan snap ik er ook niks meer van want die update op de website heb ik vanaf de release dag al draaien. Kan het ermee te maken hebben dat ik me tv van Engels naar NL heb gezet in taal?
Review van de Sony A95K van Vincent Teoh laat wel erg lang op zich wachten.....
Dank je voor de informatie! Dan maar verder met wachten op een nieuwe update..Pepppie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:06:
[...]
GB heeft wel een andere software, maar volgens mij zou een andere taal instellen geen trigger moeten zijn om software uit een andere regio binnen te halen.

Weet iemand hoe ik de geinstalleerde Apps kan updaten op mijn Sony XR55X94J die Google TV als besturingssysteem heeft.
Ik heb al vanalles geprobeerd (oa Google Playstore, maar ik zie nergens een lijstje met de apps en update optie)
Of doet Google TV dit "automatisch" voor alle geinstalleerde apps (ook als ze externe als APK geinstalleerd zijn)
Ik heb al vanalles geprobeerd (oa Google Playstore, maar ik zie nergens een lijstje met de apps en update optie)
Of doet Google TV dit "automatisch" voor alle geinstalleerde apps (ook als ze externe als APK geinstalleerd zijn)
Apps die je via side loading hebt geïnstalleerd moet je gewoon verwijderen en de nieuwste versie weer installeren via de file manager. Native apps updaten zich vanzelf.
Als je APK's installeert, zal Google dit nooit vanzelf updaten, ook niet op een Android telefoon. Dus ben bang dat je met APK met de hand moet updaten. De standaard/Play Store apps updaten vanzelf.WinterMute2025 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:52:
Weet iemand hoe ik de geinstalleerde Apps kan updaten op mijn Sony XR55X94J die Google TV als besturingssysteem heeft.
Een handige alternatieve app store voor Android TV is: https://tv.aptoide.com/
Via deze kan je ook je APK's installeren en updaten.
Het update proces op de Google TV doet dit automatisch.WinterMute2025 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:52:
Als je twijfelt : Instellingen - Apps - Alle apps bekijken - Systeem-apps weergeven - Google Play Store openen
suc6 ermee
Dank je pa3eia. Je tip werkt ! Wel een omslachtig dat het op deze manier moet op mijn Sony TV, maar evengoed.
Het werkt !
Thanks
Het werkt !
Thanks
Hallo, zijn er hier nog meer die wat issiue’s hebben tussen de sony bravia xr-65a84j en de Sonos Playbar?
Ene moment staat het geluid op 14 om wat te horen, andere moment op nul en hoor je nog geluid, moet dan de volume min knop langer indrukken voor het geluid helemaal weg is
Ene moment staat het geluid op 14 om wat te horen, andere moment op nul en hoor je nog geluid, moet dan de volume min knop langer indrukken voor het geluid helemaal weg is
Ik ga wellicht een hele domme vraag stellen, maar jullie zijn de ervaringsdeskundigen. Ik heb nu een jaar of 6 de pricewatch: Panasonic Viera TX-55CS630 Zilver een prima tv. Vooral toen we um kochten. Maar het wordt tijd voor een upgrade. Ik heb de 65A90J op het oog. Ik heb deze even in de winkel bekeken, maar vind het lastig om veel verschil te zien met de Panasonic omdat ze niet naast elkaar zijn.
Waar ik me aan erger op de Panasonic is dat in cinema-modues alles vrij donker is. Dus ik hoop met de A90J dat het contrast tussen zwart en kleur beter is. Ik ben ook wel benieuwd of ik veel ga merken van de full-hd naar 4k switch (ik zit op ~3 meter van de tv). Zijn dit dingen waar ik veel verbetering in ga merken als ik van tv switch?
Waar ik me aan erger op de Panasonic is dat in cinema-modues alles vrij donker is. Dus ik hoop met de A90J dat het contrast tussen zwart en kleur beter is. Ik ben ook wel benieuwd of ik veel ga merken van de full-hd naar 4k switch (ik zit op ~3 meter van de tv). Zijn dit dingen waar ik veel verbetering in ga merken als ik van tv switch?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Op dit moment hebben de LG C2 en G2 de allerbeste near black handling. De A90J is duidelijk te licht in donkere scenes dankzij een te lage gamma in de donkerste tonen. Ook heeft de A90J nogal last van near black chrominance overshoot waar de C2 en G2 zo goed als vanaf zijn. En nu LG de processing ook naar een hoger niveau getild heeft is de G2 objectief de beste WOLED die je op het moment kan kopen.MrVegeta schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:40:
Ik ga wellicht een hele domme vraag stellen, maar jullie zijn de ervaringsdeskundigen. Ik heb nu een jaar of 6 de pricewatch: Panasonic Viera TX-55CS630 Zilver een prima tv. Vooral toen we um kochten. Maar het wordt tijd voor een upgrade. Ik heb de 65A90J op het oog. Ik heb deze even in de winkel bekeken, maar vind het lastig om veel verschil te zien met de Panasonic omdat ze niet naast elkaar zijn.
Oef, dat valt tegen. Was al aardig set op de A90J. Wij hebben thuis geen dedicated soundsystem, en ook weinig interesse in om te kopen. Het geluid van de A90J leek me nog een flinke upgrade, het is een lastige vraag maar denk je dat de verbeterde geluidservaring van die A90J het verschil tussen panel kan rechttrekken of is die meerwaarde niet zo groot? Ik neem ook nog het design van de Sony mee, ik hoef de tv niet aan de muur te hangen, dus dan is de Sony toch net wat mooier dan de LG C2. Lastige keuze.Major_ton schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:03:
[...]
Op dit moment hebben de LG C2 en G2 de allerbeste near black handling. De A90J is duidelijk te licht in donkere scenes dankzij een te lage gamma in de donkerste tonen. Ook heeft de A90J nogal last van near black chrominance overshoot waar de C2 en G2 zo goed als vanaf zijn. En nu LG de processing ook naar een hoger niveau getild heeft is de G2 objectief de beste WOLED die je op het moment kan kopen.
[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 05-07-2022 15:44 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Alleen al vanwege het OS en de bijkomende problemen op softwaregebied weerhouden mij ervan ooit weer een LG te kopen. Constant ARC/eARC issues, ongeacht welk merk audiosysteem. WebOS is imho een draak vergeleken met Android/Google TV. En de pointer die niet uit te zetten is, irriteerde ons mateloos. Heb 1,5jaar een LG 65C9 gebruikt tot we gingen verhuizen en ik naar een grotere TV keek voor de woonkamer.MrVegeta schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:38:
[...]
Oef, dat valt tegen. Was al aardig set op de A90J. Wij hebben thuis geen dedicated soundsystem, en ook weinig interesse in om te kopen. Het geluid van de A90J leek me nog een flinke upgrade, het is een lastige vraag maar denk je dat de verbeterde geluidservaring van die A90J het verschil tussen panel kan rechttrekken of is die meerwaarde niet zo groot? Ik neem ook nog het design van de Sony mee, ik hoef de tv niet aan de muur te hangen, dus dan is de Sony toch net wat mooier dan de LG C2. Lastige keuze.
Voor mij niks anders dan Sony meer. Ben erg tevreden met de 77A80J die in de extremen ook iets minder is dan de A90J, maar als je vanaf die oude LCD komt, gaat elke OLED van nu er echt wel beter uit zien. Die LCD van je kan niet eens iets weergeven in die <5% black levels. Ben ook best tevreden met de ingebouwde audio van de 55A80J die we boven gebruiken, heb daar geen losse audio bij nodig.
[ Voor 43% gewijzigd door BiG-GuY op 05-07-2022 16:18 ]
Ik gebruik een Nvidia Shield als OS voor de TV. Ik heb het idee dat ik eigenlijk de https://www.sony.nl/electronics/televisies/a95k-series A95K nodig heb
Maar die is 2k duurder dan de A90J...
Dat je een Shield als mediaplayer gebruikt, betekent niet dat je niet afhankelijk bent van hoe de TV bepaalde signalen afhandeltMrVegeta schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:34:
Ik gebruik een Nvidia Shield als OS voor de TV. Ik heb het idee dat ik eigenlijk de https://www.sony.nl/electronics/televisies/a95k-series A95K nodig hebMaar die is 2k duurder dan de A90J...
De 65A95K is wel een heel andere TV qua paneel. Qua beeld is die wel nog stap vooruit ja, omdat die op QD OLED is gebaseerd, geen WOLED. Het is dat ik een 77" nodig heb, dus ik wacht nog op toekomstige grotere modellen met QD OLED.
OS en SoC zijn verder gelijk, dus het is echt alleen het paneel wat beter is.
[ Voor 27% gewijzigd door BiG-GuY op 05-07-2022 17:20 ]
Ik kan het niet verantwoorden om meer dan 2500 euro voor een tv te betalen en wil wel naar 65". Bij de tijd dat die 65A95K rond die prijs zit is er weer een nieuwe tv/panel die beter is... ik ga kijken bij de winkel of ik de LG C2 kan bekijken, maar vind het erg moeilijk om daar een verschil te kunnen zien.
[ Voor 24% gewijzigd door MrVegeta op 05-07-2022 17:45 ]
Zoals Major_ton al aangeeft heeft de C2/ G2 flinke stappen gezet op het gebied van near black handling en biedt een weergave dat, vergeleken met de C1 en A90J, dichterbij reference is maar dit is niet waar jij op doelt.MrVegeta schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:40:
Schaduw details zijn op OLED tv's een stuk beter zichtbaar dan op LCD tv's, daar ga je dus sowieso al flink mee op vooruit. Tel daar de hogere helderheid, bredere kleurenbereik en veel betere contrast bij op en het is een wereld van verschil. HD ziet er ook scherper uit op een 4K OLED tv, deels door de upscaling maar ook deels doordat OLED er sowieso scheper uitziet.
De Acoustic Surface+ speakers klinken (relatief) erg goed, en zijn te vergelijken met een midrange soundbar met geïntegreerde subwoofer. Room kalibratie functie werkt ook aardig.
Wanneer je geen haast heb kun je imo beter even nog een aantal maanden wachten en de 65A8xK voor een mooie prijs op de kop tikken, dan heb je de nieuwe WOLED paneel die een stuk zuiniger is en een hogere helderheid kan behalen (vergelijkbaar met de A90J), verbeterde Acoustic Surface+, en een aantal verbeteringen m.b.t. de XR processor. Of voor een zacht prijsje nu je slag slaan met de A8xJ
Tot nu lijkt het er aan alle kanten op dat de A80K een (milde) downgrade is tav de A80J, laat staan de A90J. Sony heeft dit jaar een hele rare line-up.Freshouttheoven schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:30:
[...]
Zoals Major_ton al aangeeft heeft de C2/ G2 flinke stappen gezet op het gebied van near black handling en biedt een weergave dat, vergeleken met de C1 en A90J, dichterbij reference is maar dit is niet waar jij op doelt.
Schaduw details zijn op OLED tv's een stuk beter zichtbaar dan op LCD tv's, daar ga je dus sowieso al flink mee op vooruit. Tel daar de hogere helderheid, bredere kleurenbereik en veel betere contrast bij op en het is een wereld van verschil. HD ziet er ook scherper uit op een 4K OLED tv, deels door de upscaling maar ook deels doordat OLED er sowieso scheper uitziet.
De Acoustic Surface+ speakers klinken (relatief) erg goed, en zijn te vergelijken met een midrange soundbar met geïntegreerde subwoofer. Room kalibratie functie werkt ook aardig.
Wanneer je geen haast heb kun je imo beter even nog een aantal maanden wachten en de 65A8xK voor een mooie prijs op de kop tikken, dan heb je de nieuwe WOLED paneel die een stuk zuiniger is en een hogere helderheid kan behalen (vergelijkbaar met de A90J), verbeterde Acoustic Surface+, en een aantal verbeteringen m.b.t. de XR processor. Of voor een zacht prijsje nu je slag slaan met de A8xJ.
@BiG-GuY Ik kan jouw ervaring met WebOS niet goedpraten, maar bij mij werkt het perfect. Eerst op de 2016 65B6 en nu ook weer op de 77G2. AndroidTV vind ook prima, maar draait wel wel klap meer laggy op de Sony 75XF9005. En bij mij is het dan weer juist die Sony TV die met regelmaat ARC problemen geeft. ARC staat sowieso synoniem voor problemen, maar de G2 doet het tot nu toe volkomen foutloos.
@MrVegeta De A90J is absoluut een van de beste TV's tot nu toe. Period. De ontwikkelingen gaan echter snel en de G2 pakt nu onderaan de streep de kroon, al hebben beide modellen punten waar ze in uitblinken. Het geluid is zeker erg goed in de A90J, maar verwacht nou ook weer geen wonderen. Het is en blijft een dunne TV en de natuurwetten laten maar zoveel toe. Maar het geluid is absoluut beter dan bij de G2.
Zijn er meer mensen die last hebben van ruis op de A80J?
Kan dat komen omdat ik de helderheid op max heb en voor levendige kleuren heb gekozen?
Heb het idee dat het bij de "dimmere" profielen minder (zichtbaar) is. Misschien omdat de helderheid terug is geschroefd, maar dat vind ik niet mooi.
Ik krijg deze ruis niet weg met en zonder de ruisreductie. Ingebouwde Netflix app of Apple TV maken ook geen verschil.
(Mijn iPhone heeft het wel heel overdreven gemaakt op de foto. )
Kan dat komen omdat ik de helderheid op max heb en voor levendige kleuren heb gekozen?
Heb het idee dat het bij de "dimmere" profielen minder (zichtbaar) is. Misschien omdat de helderheid terug is geschroefd, maar dat vind ik niet mooi.
Ik krijg deze ruis niet weg met en zonder de ruisreductie. Ingebouwde Netflix app of Apple TV maken ook geen verschil.
/f/image/aWAVSAJGKrj6EplZL3wQyBgf.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Skylevel op 05-07-2022 20:23 ]
Sony zou ik persoonlijk ook niet hebben gekocht voor de 2021 lineup. De SoC in de 2020 en eerdere modellen was veel trager en daardoor geen goede ervaring. Daarin zag je dat LG en Samsung in die generaties veel sneller waren. De C9 was qua snelheid dan ook een betere ervaring dan een Sony uit 2019. Was voor mij toen reden om voor de LG C9 te kiezen, samen met HDMI2.1 die daar al in zat.Major_ton schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:28:
[...]
Tot nu lijkt het er aan alle kanten op dat de A80K een (milde) downgrade is tav de A80J, laat staan de A90J. Sony heeft dit jaar een hele rare line-up.
@BiG-GuY Ik kan jouw ervaring met WebOS niet goedpraten, maar bij mij werkt het perfect. Eerst op de 2016 65B6 en nu ook weer op de 77G2. AndroidTV vind ook prima, maar draait wel wel klap meer laggy op de Sony 75XF9005. En bij mij is het dan weer juist die Sony TV die met regelmaat ARC problemen geeft. ARC staat sowieso synoniem voor problemen, maar de G2 doet het tot nu toe volkomen foutloos.
@MrVegeta De A90J is absoluut een van de beste TV's tot nu toe. Period. De ontwikkelingen gaan echter snel en de G2 pakt nu onderaan de streep de kroon, al hebben beide modellen punten waar ze in uitblinken. Het geluid is zeker erg goed in de A90J, maar verwacht nou ook weer geen wonderen. Het is en blijft een dunne TV en de natuurwetten laten maar zoveel toe. Maar het geluid is absoluut beter dan bij de G2.
Was alleen ook niet tevreden met LG’s motion handling, zeker toen ik vanaf een Panasonic Plasma kwam. De Sony is qua Motion veel natuurgetrouwer. En heb wel gezien dat LG dat elk jaar verbeterd heeft, de C9 was veel beter dan de C8 daarin, dus verwacht dat dat ook stuk beter is geworden met de 2022 generatie. Sony heeft dat al wat langer goed geregeld.
Overigens zou ik als ik nu een nieuwe TV nodig had ook de A80J nemen, de A80K lijkt in meeste dingen juist niet beter te zijn dan de A80J…
Is dat niet gewoon de bron? Meer ruis = meer details, als er genoeg bandbreedte is. Anders heb je dat het blokkerig en smudgy kan worden.Skylevel schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:22:
Zijn er meer mensen die last hebben van ruis op de A80J?
[Afbeelding]