Major_ton schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:42:
[...]
Misschien is het een idee om te beginnen met ons te laten weten welke LG spullen je nu hebt en waarom je zo teleurgesteld bent. Hopelijk kunnen we zo een mogelijke nieuwe teleurstelling voorkomen. Waarschijnlijk gaat het advies hoe dan ook zijn om je Shield te behouden als je die nu zo prettig vindt werken, maar laten we ons eerst op de ergenis van je huidige setup focussen.
Goed punt! En bedankt voor de snelle reactie! :-)
M'n huidige setup:
LG G1 (2021) TV
LG DSP9YA (2021) soundbar aangesloten op TV via eARC
Nvidia SHIELD voor media, welke aangesloten is op de soundbar.
PlayStation 4 (aangesloten op de TV)
Alles is bedraad op m'n Ziggo modem aangesloten,
Voordat ik naar de teleurstellingen ga, is het misschien handig dat ik deel wat ik belangrijk vindt:
- Gebruiksvriendelijkheid van de interface, en smoothe weergave hiervan (ik vind Android TV geweldig)
- HDMI-CEC moet goed werken met randapparatuur, m.a.w. ik wil gewoon de afstandsbediening van de TV voor alles gebruiken, zonder gedoe. Dit is ook de reden dat ik altijd een TV en soundbar van hetzelfde merk heb, want dan heb je het minste gedoe (zou je zeggen)
- Dolby (Atmos) en DTS passthrough (DTS:X hoeft niet persé) van de TV, mocht deze de Plex app gaan dragen.
De teleurstellingen:
- Ik vind de afstandsbediening van de G1 verschrikkelijk: Google Assistant werkt niet in NL (op m'n Shield wel), de knoppen klikken en zijn moeilijk in te drukken, en ze bevatten geen media toetsen voor HDMI-CEC, waardoor ik genoodzaakt ben de Nvidia SHIELD remote erbij te pakken als ik wil Plex-en. Daarnaast vind ik dat Point & Click maar niks. M.a.w. ik wil een 'gewone' afstandsbediening. :-)
- interface van de LG WebOS is log, onduidelijk, traag en zit echt overvol advertenties: overal suggesties voor films van platforms die je niet hebt, zelfs zo nu en dan een pop-upje voor 3 maanden gratis Apple TV. En dan heb je op de afstandsbediening 6 (!!!) 'snelknoppen' voor diensten, waarvan je er maar 1 gebruikt. Zoveel promo, vind ik echt bizar voor een TV die bij launch bijna 2K kostte. M.a.w. de banner bovenin het Android TV homescreen is hier echt niks bij. En een paar snelknoppen vind ik niet erg, maar hou het dan relevant voor de Europese markt (ik bedoel; wat is RakutenTV!?)
- Zowel de soundbar als de TV software zit vol met bugs, vooral in de HDMI-CEC samenwerking. Terwijl je toch zou denken dat ze hun TV's testen met hun eigen soundbars van hetzelfde jaar, n.b.? Ik hoopte dat dit kinderziektes waren, maar nu (een half jaar later) moet ik bijv. nog steeds regelmatig naar de soundbar lopen om 'm handmatig op de juiste input te zetten, omdat ik anders m'n apparaten niet kan bedienen.
Verder ben ik wel tevreden over de beeld- en geluidskwaliteit. Afgezien van de achterspeakers, want die voegen echt weinig toe.
Waarom dan weer Sony?
- Ik heb hiervoor 10 jaar lang Sony TV's (met bijpassende geluidsapparatuur) gehad en heb daar nooit iets over te klagen gehad.
- Ik vind Android TV geweldig, dus het zou mooi zijn als dat lekker werkt op de TV (smoothe interface en playback van 4K HDR content in Plex)
- Dolby Atmos en DTS passthrough bij de A80J en hoger
- Ik heb een PlayStation

)
- Een normale afstandsbediening! Heel belangrijk :-)