Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:02
spoonman schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:18:
Ik denk dat mijn X95J al aan het sterven is ...

Het gebeurt regelmatig als ik hem opzet, dat hij niet wil starten: er begint dan een rood licht te knipperen onder het sony logo en er gebeurt verder niks meer. Als ik hem dan afzet en terug opzet start hij wel, maar android tv doet dan een cold boot. Ik heb dus de indruk dat het os gecrashed is. Mijn vorige xh90 heeft zoiets nooit gedaan ...

Verder gebeurt het soms ook dat hij bij het opstarten niet met wifi kan verbinden, nochtans hebben wij hier een wifi netwerk waar we nooit problemen mee hebben (dure asus router). De netflix app crashed dikwijls ook bij de initieel starten.

De factory reset heeft dit niet verholpen ...
Dat is geen leuk nieuws :( Ik herken overigens het probleem met wifi wel. Vrijwel om de 2 dagen geeft de TV bij het opstarten aan dat de wifi niet verbonden is, maar na ongeveer 1 minuut gebeurt dat alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 14:38
brtkpr schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:22:
[...]

Dat is geen leuk nieuws :( Ik herken overigens het probleem met wifi wel. Vrijwel om de 2 dagen geeft de TV bij het opstarten aan dat de wifi niet verbonden is, maar na ongeveer 1 minuut gebeurt dat alsnog.
En het crashes van de netflix app, herken je dat?

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
spoonman schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:22:
[...]

Nee dat herken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
spoonman schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:22:
[...]

Laatste firmware heeft sowieso last van crashende apps of, als je van een app terugschakelt naar de televisie, dat hij geen signaal ontvangt. Enige optie is dan rebooten, dan werkt alles weer.

Is met een CI+ module uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Pepppie schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:58:
[...]

Laatste firmware heeft sowieso last van crashende apps of, als je van een app terugschakelt naar de televisie, dat hij geen signaal ontvangt. Enige optie is dan rebooten, dan werkt alles weer.

De fout dat de TV 'geen signaal' geeft heb ik ook sinds kort, gebruik zelf geen CI+, enkel de ongecodeerde zenders. Voor mij helpt het om terug naar Home te gaan en weer op de TV knop te drukken.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
BiG-GuY schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:14:
[...]

De fout dat de TV 'geen signaal' geeft heb ik ook sinds kort, gebruik zelf geen CI+, enkel de ongecodeerde zenders. Voor mij helpt het om terug naar Home te gaan en weer op de TV knop te drukken.
Wat de workaround ook is; helemaal ruk van Sony. Met de 2021-modellen loopt het nog niet zoals ik gewend was met Sony..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Pepppie schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:29:
[...]

Wat de workaround ook is; helemaal ruk van Sony. Met de 2021-modellen loopt het nog niet zoals ik gewend was met Sony..
Vraag me af of het aan Sony ligt, of aan Google TV zelf. Best Buy heeft bijvoorbeeld de hele Google TV gebaseerde line-up van TCL teruggetrokken, omdat er teveel fouten mee waren.
Philips is al jaren instabiel qua OS/software.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 14:38
BiG-GuY schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:44:
[...]

Vraag me af of het aan Sony ligt, of aan Android/Google TV zelf.
Mijn xh90 is rock solid met android tv, heeft nu overlaatst de upgrade gekregen naar google tv en is nog even stabiel (wel iets trager had ik de indruk). Heb die tv verkocht aan een vriendin, dus als er daar problemen mee zijn zou ik het wel horen :)

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 14:15
ik ook niet. dan van TV wel.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Pepppie schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:58:
[...]

heb je dat op het Ziggo profiel geïnstalleerd?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online

Funky22

Guild invite

Hier geen problemen met men X95J ik heb wel bewust de laatste update niet geïnstalleerd bij men Tcl zijn toen ook de problemen begonnen na de eerste update en bij de Sony update zat niks bij wat ik belangrijk vond.

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
brtkpr schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:22:
[...]

bij mij heeft wifi ook altijd ff nodig, mss is dat wel het laatste wat die checked bij opstarten.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Martinus schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:46:
[...]

bij mij heeft wifi ook altijd ff nodig, mss is dat wel het laatste wat die checked bij opstarten.
Ook geen melding dat er geen wifi verbonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
brtkpr schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:48:
[...]

Ook geen melding dat er geen wifi verbonden is?
wel, maar dan is dat vaak in no time, ben weer verbonden

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Fordman schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:48:
Lijkt me ook handig, waar is dat in te stellen?

[...]
Om nog even terug te komen op het bedienen van de Ziggo box Next met de AB van de Sony TV heb ik de volgende beschrijving;

Zoeken bij Zenders & Ingangen > Externe ingangen > Kabel/satelietreceiver op 'Ziggo' en model 'Next'. Kies 'MediaboxNext' of 'Next'. Mediabox eerst gereset, en TV ook (10 sec uitgeschakeld) .

In beide gevallen kan de Sony AB via infrarood(!) de Mediabox Next (Arris DCX960-STB-ZG-CO) bedienen: kanalen, ziggogo, replay, etc lopen via infrarood van de Mediabox, geluidregeling loopt rechtstreeks via de Sony AB met de TV (bluetooth of infrarood), aan en uitschakelen ook via de Sony AB (is wel wat geduld nodig, want opstarten van de Mediabox duurt even). Dus met de Sony AB kan je nu alles bedienen. De signalen gaan niet via de TV en HDMI naar de Mediabox, de infrarood sensor op de Mediabox moet zichtbaar zijn voor de Sony AB.

ps. De QuickSet server voor Google/Android smart TVs is niet altijd bereikbaar. Als fabrikant 'Ziggo' niet wordt gevonden, later nog eens proberen. Als je fabrikant 'Arris' kiest (producent van deze Ziggo Mediabox), krijg je melding dat de receiver niet ondersteund wordt. Ook de Ziggo AB werkt nog: rechtstreeks met de Mediabox, maar geluidregeling loopt dan via infrarood van de TV.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-02 19:53
Als ik kijk op mijn netwerk app, valt mij op dat de SONY TV eiegenlijk altijd verbonden is.

Dit lijkt mij niet handig inzake het stroomverbruik. Is het ergens in te stellen dat dit uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
MAGDATTT schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:26:
Als ik kijk op mijn netwerk app, valt mij op dat de SONY TV eiegenlijk altijd verbonden is.

Dit lijkt mij niet handig inzake het stroomverbruik. Is het ergens in te stellen dat dit uitstaat?
staan al je besparingszaken wel goed aan? of bv updaten van zaken op de achtergrond, zoals apps. dan pakt die altijd je wiefie :)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Alles staat hier uit op de TV, toch is het sluipverbruik van de TV zo’n 25W.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

HereIsTom schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:49:
Alles staat hier uit op de TV, toch is het sluipverbruik van de TV zo’n 25W.
Toevallig HomeKit aangezet en 'toestaan' gekozen bij de pop-up of je het altijd wilt kunnen bedienen?

Ik had de mijne naar het normal 0,5W sluipverbruik kunnen krijgen, tot ik HomeKit aangezet had, was het weer constant 25W. Gelukkig kan je dit daarna via HomeKit nog een keer triggeren en dan weigeren kiezen in de TV.

Al vermoed ik dat het eerste probleem wat ik had met mijn NAS te maken had. Sinds het SSDP-protocol uitstaat, gaat de TV niet meer vanzelf uit power saving standby. De TV is ook niet bereikbaar voor HomeKit of Google Home wanneer hij in standby is.

Wanneer dit wel kan, weet je dat een van de 'Remote Start' functies aanstaat.

Gallery V&A

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 08:39
Ik krijg TrueHD maar niet aan de praat met de combi a80j/sonos arc/kodi. Aan onderstaand topic te zien ben ik niet de enige. Hier al iemand tegenaan gelopen?

https://ca.community.sony...built-in-apps?language=es

• BiG-GuY

BiG-GuY

Fred_Perry schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:15:
Ik krijg TrueHD maar niet aan de praat met de combi a80j/sonos arc/kodi. Aan onderstaand topic te zien ben ik niet de enige. Hier al iemand tegenaan gelopen?

https://ca.community.sony...built-in-apps?language=es
Zonder externe mediaplayer niet mogelijk.

De interne apps zijn verbonden met de ARC bus, niet eARC. Dus max 1,5Mbps bandbreedte. Helaas het geval bij alle TVs momenteel op de markt. Max DD+ Atmos dus.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
BiG-GuY schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:36:
[...]

Zonder externe mediaplayer niet mogelijk.

De interne apps zijn verbonden met de ARC bus, niet eARC. Dus max 1,5Mbps bandbreedte. Helaas het geval bij alle TVs momenteel op de markt. Max DD+ Atmos dus.
Sony geeft net het volgende antwoord:
“ I have checked my resources and see that Truehd will work with the apps as well when connected through eARC.”

Misschien dat Kodi een probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Fred_Perry schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:47:
[...]

Sony geeft net het volgende antwoord:
“ I have checked my resources and see that Truehd will work with the apps as well when connected through eARC.”

Misschien dat Kodi een probleem heeft?
TrueHD kan enkel met een externe HDMI bron. Daarop ondersteund de TV het wel inclusief passthrough naar eARC. Zoals gezegd geld dit voor alle TVs momenteel op de markt. Ook LG en Samsung met heel andere SoCs.
Why doesn't TrueHD or DTS-HD audio output work from the internal apps? Both my TV and my soundbar/receiver support eARC and its enabled.

It doesn't work because on Sony TV's the internal apps only output audio to an external device via HDMI ARC or Optical, eARC support is only used for external devices connected to the TV's HDMI ports.

If connected to your soundbar or receiver via HDMI cable the internal apps will support output of the following audio formats.
  • Dolby Digital (up to 5.1)
  • Dolby Digital Plus (up to 7.1 or Atmos)
  • DTS (up to 6.1)
  • PCM (mono or stereo only)
https://libredd.it/r/brav..._on_rbravia_for_sony_tvs/

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:21
Sinds vanmiddag doet mijn afstandsbediening niks meer .i.c.m. een kpn Arris box.... Iemand enig idee of er een update van iets is geweest ? Ook opnieuw instellen doet helemaal niks. Rete irritant...

Edit: doet het ineens weer. Het zal wel 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Rox92 op 25-12-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-03 20:12
Ik heb een 55A90 via EArc aangesloten op een Denon receiver. Als ik de tv box aanzet, aangesloten op tv, dan gaat de tv automatisch aan en ook de receiver.

Dat de receiver automatisch aanspringt als de tv aan gaat wil ik niet. Allerlei instellingen geprobeerd maar ik krijg het niet veranderd. Iemand die me het goede pad aan kan geven?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Rox92 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:54:
Sinds vanmiddag doet mijn afstandsbediening niks meer .i.c.m. een kpn Arris box.... Iemand enig idee of er een update van iets is geweest ? Ook opnieuw instellen doet helemaal niks. Rete irritant...
TV en Arris al geherstart?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

johoo schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:23:
Ik heb een 55A90 via EArc aangesloten op een Denon receiver. Als ik de tv box aanzet, aangesloten op tv, dan gaat de tv automatisch aan en ook de receiver.

Dat de receiver automatisch aanspringt als de tv aan gaat wil ik niet. Allerlei instellingen geprobeerd maar ik krijg het niet veranderd. Iemand die me het goede pad aan kan geven?
Voor eARC heb je CEC nodig. Om te krijgen wat jij wilt moet je CEC uitzetten. Dus helaas niet mogelijk. Misschien dat je binnen je Receiver nog iets kan aanpassen hierin, hoe die met CEC omgaat. De TV kan enkel CEC aan of uit.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
BiG-GuY schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:57:
[...]

TV en Arris al geherstart?
Nu doet hij het ineens weer. Verder niks herstart of iets. Het zal wel haha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 13:33

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Hoe verhoudt de 65A83 zich t.o.v. de LG G1 65”
Twijfel tussen deze modellen en naar wat ik begreep heeft de LG een beter paneel en beter voor gamen en de Sony beter geluid (we hebben een Sony HT-ST5000 soundbar) en glimt het scherm meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:27
HDTVtest:

Als je geen spelletjes speelt zou ik zeker de Sony overwegen: betere beeldverwerking maar ook meer lag...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-05-2024
Dit filmpje is interessanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

4 januari om 16:00 uur is er een spannende product aankondiging. Mis het niet!

https://www.sony.nl/electronics/nieuwebravia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
pa3eia schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:51:
4 januari om 16:00 uur is er een spannende product aankondiging. Mis het niet!

https://www.sony.nl/electronics/nieuwebravia?
Ja wat zal het worden?

YouTube: New BRAVIA XR TV Announcement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-05 16:20
Elk jaar wordt er spannend gedaan door één of meerdere merken wat er gaat komen. Iedereen (lees: TV liefhebbers) hypen zichzelf helemaal op dat er een TV gaat komen met OLED zwartwaardes, Plasma motion en LED helderheid en dan ook nog zonder burn-in, maar uiteindelijk is het altijd zoiets teleurstellends als een nieuwe feature in de vorm van 'onze nieuwe AI processor begrijpt nu ook wanneer uw peuter Peppa Pig wilt kijken'. Ik heb niet teveel hoop, maar ik laat mij graag verrassen!

Voorlopig heb ik de 77A80J in het vizier om de 75XF9005 op te volgen. Jammer dat je voor 83" meteen naar de A90J moet gaan. Ik wacht sowieso de 2022 aankondigingen nog even af.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blockchain
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 31-01 12:03
Major_ton schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:55:
maar uiteindelijk is het altijd zoiets teleurstellends als een nieuwe feature in de vorm van 'onze nieuwe AI processor begrijpt nu ook wanneer uw peuter Peppa Pig wilt kijken'. Ik heb niet teveel hoop, maar ik laat mij graag verrassen!
Mijn hoop is een iets snellere SoC en wellicht iets kleinere bezels. En als het dan toch tegenvalt, dan hoop ik dat de A90J serie iets zakt in prijs vanwege de nieuwe reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Major_ton Ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn 55A89, dus hoef voorlopig nog geen nieuw model.
Maar wel leuk om te zien welke kleine aanpassingen ze nu weer hebben gedaan om de verkoop te stimuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-05 21:28
Ben benieuwd. Dacht voor een 65 inch QLED te gaan als vervanging voor mijn LG 55 C7, alleen zijn de verhalen over HDR van de A90j zo positief, dat ik wel om ben. Nu hopen op een price drop na volgende week :P

[ Voor 4% gewijzigd door Silversin op 29-12-2021 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blockchain
Wat is eigenlijk een goede manier om de A90J te bestellen? Ik zie enorme prijsverschillen. pricewatch: Sony Bravia XR A90J 65" Titanium, Zwart hier vraagt zo te zien iedereen de adviesprijs, behalve een enkele winkel via Bol.com plaza.

Als ik vergelijk met bijvoorbeeld Duitsland, daar zijn de prijzen een stuk lager. Een mooi voorbeeld is Coolblue, die op de Duitse en Nederlandse productpagina een prijsverschil hebben van 940 euro. En in België zelfs nog 100 euro duurder.

https://www.coolblue.de/p...-oled-xr-65a90j-2021.html - 2.559,- euro
https://www.coolblue.nl/p...-oled-xr-65a90j-2021.html - 3.499,- euro
https://www.coolblue.be/n...-oled-xr-65a90j-2021.html - 3.599,- euro

Kan ik hem in Duitsland bestellen? Moet ik contact opnemen voor een betere deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het viel mij sowieso op dat de tv's bij Coolblue sinds Black friday weer aardig omhoog gegaan zijn. De 55A80J is doodleuk weer 200 euro duurder.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:08
Blockchain schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:00:
[...]

Mijn hoop is een iets snellere SoC en wellicht iets kleinere bezels. En als het dan toch tegenvalt, dan hoop ik dat de A90J serie iets zakt in prijs vanwege de nieuwe reeks.
Ik hoop dat de nieuwe TV's idd een sterkere chip gaan krijgen. Er was er onlangs 1 aangekondigd door MediaTek.
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1637563697

Sony kennende zullen ze die wel weer alleen uitrollen voor hun allerduurste modellen waar ik geen ruimte voor heb.

CES is toch altijd wel even een leuk jaarlijks iets om te volgen.

Ik merk bij mezelf ook wel een jaarlijks terugkerende vicieuze cirkel. Tegen een einde van het jaar met de aanbiedingen denk ik aan een eventuele uitbreiding van TV's in mijn huis en dan besluit ik toch om niks te kopen en op CES te wachten.

Ik ben ook wel benieuwd naar die nieuwe QD Oleds die waarschijnlijk worden gepresenteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Om wat meer serieus op de geruchten in te gaan valt het volgende te speculeren;

Het gerucht gaat dat Sony van Samsung QD OLED panelen in wilt kopen, maar of dat komend jaar al gaat gebeuren? Zo ja, dan kan dat betekenen dat Sony een model boven de A90J in de markt gaat zetten en dat we dat gaan zien tijdens de CES.

Een nieuwe MediaTek SoC is absoluut gewenst, maar ik vermoed niet dat Sony doorvaar een teaser uit zou brengen. Alle aandacht gaat altijd uit naar hun custom beeldprocessor (X1, X1 Extreme, X1 Ultimate, XR etc...), dus ik hoop zeker dat ze een nieuwe SoC gaan gebruiken, maar ik verwacht hier geen marketing omheen.

Een LCD TV met meer local dimming zones zou ook geen kwaad kunnen. Op dit moment hebben ze de X90J met 32 zones, de X95J met 60 zones en dan de heel erg prijzige 8K Z9J met ik geloof 288 zones voor de 75" en iets van 436 zones voor de 85" versie. Dat is overigens een flinke stap terug na ZD9 uit 2016 welke wordt gezien als de laatste echte High End topper van Sony. Sinds het toepassen van Sony's X-wide angle filter op de duurdere modellen is het native constrast van de VA panelen flink naar beneden gegaan van minimaal 5000:1 naar zo'n 2000:1. Als het aantaal local dimming zones daarbij laag is zet dat de deur open voor behoorlijk zichtbare blooming en een contrastloos beeld in veeleisende HDR scènes.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Blockchain schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:38:
Wat is eigenlijk een goede manier om de A90J te bestellen? Ik zie enorme prijsverschillen. pricewatch: Sony Bravia XR A90J 65" Titanium, Zwart hier vraagt zo te zien iedereen de adviesprijs, behalve een enkele winkel via Bol.com plaza.

Als ik vergelijk met bijvoorbeeld Duitsland, daar zijn de prijzen een stuk lager. Een mooi voorbeeld is Coolblue, die op de Duitse en Nederlandse productpagina een prijsverschil hebben van 940 euro. En in België zelfs nog 100 euro duurder.

https://www.coolblue.de/p...-oled-xr-65a90j-2021.html - 2.559,- euro
https://www.coolblue.nl/p...-oled-xr-65a90j-2021.html - 3.499,- euro
https://www.coolblue.be/n...-oled-xr-65a90j-2021.html - 3.599,- euro

Kan ik hem in Duitsland bestellen? Moet ik contact opnemen voor een betere deal?
Ik zou eerst beginnen met allerlei verschillende zaken te mailen wat hun beste prijs is. Denk dan aan kamera express, platte tv, Smits Arnhem, Hofma etc etc. Misschien dat je ze ook nog tegen elkaar kan uitspelen. ;)
Het schijnt wel dat Nederland voordeligere voorwaarden heeft m.b.t. garantie. Al heb ik hem zelf ook in België gekocht. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Major_ton schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:09:
Om wat meer serieus op de geruchten in te gaan valt het volgende te speculeren;

Het gerucht gaat dat Sony van Samsung QD OLED panelen in wilt kopen, maar of dat komend jaar al gaat gebeuren? Zo ja, dan kan dat betekenen dat Sony een model boven de A90J in de markt gaat zetten en dat we dat gaan zien tijdens de CES.

Een nieuwe MediaTek SoC is absoluut gewenst, maar ik vermoed niet dat Sony doorvaar een teaser uit zou brengen. Alle aandacht gaat altijd uit naar hun custom beeldprocessor (X1, X1 Extreme, X1 Ultimate, XR etc...), dus ik hoop zeker dat ze een nieuwe SoC gaan gebruiken, maar ik verwacht hier geen marketing omheen.

Een LCD TV met meer local dimming zones zou ook geen kwaad kunnen. Op dit moment hebben ze de X90J met 32 zones, de X95J met 60 zones en dan de heel erg prijzige 8K Z9J met ik geloof 288 zones voor de 75" en iets van 436 zones voor de 85" versie. Dat is overigens een flinke stap terug na ZD9 uit 2016 welke wordt gezien als de laatste echte High End topper van Sony. Sinds het toepassen van Sony's X-wide angle filter op de duurdere modellen is het native constrast van de VA panelen flink naar beneden gegaan van minimaal 5000:1 naar zo'n 2000:1. Als het aantaal local dimming zones daarbij laag is zet dat de deur open voor behoorlijk zichtbare blooming en een contrastloos beeld in veeleisende HDR scènes.
Volgens mij laat Sony juist zien dat met minder zones nog steeds erg goede resultaten geboekt worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
brtkpr schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:16:
[...]

Volgens mij laat Sony juist zien dat met minder zones nog steeds erg goede resultaten geboekt worden toch?
Minder zones betekent over het algemeen minder DSE (schoner paneel) en naar verhouding doet Sony het heel erg goed met weinig zones inderdaad, maar absoluut bekeken kan er echt nog veel gewonnen worden. Zeker in combinatie met het lagere contrast dankzij het X-wide angle filter. Dan valt het eerder op wanneer een dimming zone meer licht geeft dan omliggende zones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-05 10:35
Nieuwe aankondigingen binnenkort. Als het de volledige 2022 line up wordt dan krijgen we inderdaad een model boven de a90j. De a95K werd namelijk geregistreerd en krijgt waarschijnlijk een qd oled paneel.

Voor de rest hoop ik op de nieuwe mediatek soc. Sneller dan een shield en ingebakken 4K120, VRR, ALLM.

Voor OLED hoop ik op het nog langer vasthouden van hogere helderheden. Voor LCD zit er echt maar 1 ding op voor Sony om zoveel beter te presteren. Zelfde kwaliteit local dimming algoritme maar dan dubbel of meer zones.

[ Voor 26% gewijzigd door Elazz op 30-12-2021 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Vandaag eens de settings van Rtings vervangen door KeepitclassyTech (zie youtube) voor mijn SDR settings. Moet bekennen dat ik het beeld toch scherper en fijner vind.

Uiteraard persoonlijke, maar dacht deel wel even voor diegeen een X95J hebben aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Nu online

Funky22

Guild invite

Rthings hou ik al lang geen rekening meer mee, hun metingen zitten er ook met regelmaat langs

@Major_ton Je gaat meer plezier hebben aan de 85X95J dan aan de 77A80J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 19:38

The Chosen One

Zie signature!

Wat is nu het exacte verschil tussen de xr-65x90j & xr-65x94j? Prijzen liggen ook redelijk dicht bij elkaar.

Ik lees op de ene plek dat het alleen de pootjes betreft maar op bijv. de Sony website staat bij de x94j bij de specs "Verbeterde functie voor rijke kleuren". Foutje op de website?

@Elazz Meer is altijd* beter maar heb je persoonlijk ervaring met de huidige of vorige generatie Sony LCD/dimming/schermen? Met de reviews die ik tot nu gezien/gelezen van de huidige/bovenstaande modellen zijn de reviews er redelijk/goed over te spreken. (en tuurlijk nieuwere en duurdere modellen zullen meestal beter zijn)

De x94j is ieg bij plattetv in de winkel (relatief in de buurt) te bekijken. Maar eerst kijken welke ik wil bekijken. :+

[ Voor 10% gewijzigd door The Chosen One op 01-01-2022 20:56 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
The Chosen One schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:40:
Wat is nu het exacte verschil tussen de xr-65x90j & xr-65x94j? Prijzen liggen ook redelijk dicht bij elkaar.

Ik lees op de ene plek dat het alleen de pootjes betreft maar op bijv. de Sony website staat bij de x94j bij de specs "Verbeterde functie voor rijke kleuren". Foutje op de website?

@Elazz Meer is altijd* beter maar heb je persoonlijk ervaring met de huidige of vorige generatie Sony LCD/dimming/schermen? Met de reviews die ik tot nu gezien/gelezen van de huidige/bovenstaande modellen zijn de reviews er redelijk/goed over te spreken.

De x94j is ieg bij plattetv in de winkel (relatief in de buurt) te bekijken. Maar eerst kijken welke ik wil bekijken. :+
Ik heb een Xe9305 gehad en nu een 65XH9505. Die eerste heeft geen wide angle filter net zoals de x94j. Als je recht tegenover de tv zit zie je overdag nauwelijks blooming. In de avond zie je het soms doorsijpelen bij ondertiteling of in de zwarte balken of bij echt donkere scenes met een paar lichtbronnen. Onder een hoek is dat meer.

Bij de 95 reeks is dat iets beter en ook onder een lichte hoek valt het mee. Bij 16:9 of imax enhanced content is blooming nog minder omdat je de zwarte balken niet hebt. Ik heb het opgelost met Philips hue light strip achter de tv voor wat bias lighting in de avond. Dat doet ook wonderen.

Het algoritme werkt uitstekend maar na 4 jaar ofzo geen verschil in aantal zones te zien (en de z8j veel te duur voor mij) zou ik graag een 4k tv zien van Sony met meer zones in de prijscategorie van de huidige 90/95 reeks.

Maar als OLED helderheden echt zoveel beter zijn met een volgende generatie panelen heeft het misschien geen zin meer om voor een LCD te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Funky22 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:24:
Rthings hou ik al lang geen rekening meer mee, hun metingen zitten er ook met regelmaat langs

@Major_ton Je gaat meer plezier hebben aan de 85X95J dan aan de 77A80J.
Ik wacht nog wel even totdat de winkels weer opengaan. Hopelijk is er een winkel waar ik een X95J in het donker kan bekijken, maar aan de hand van de specs, video's online en gebruikerservaringen heb ik er weinig hoop op dat het een verbetering gaat zijn ten aanzien van mijn XF9005. De X95J heeft een native contrast dat 2,5 keer zo laag is en ook het kleurbereik is minder. Dat maakt het geen slechte TV, allerminst, maar het is ook geen upgrade (behalve het formaat als ik voor 85" zou gaan).

En ik ben nog altijd héél blij met de XF9005. Overdag is de helderheid top en kleuren blijven perfect gesatureerd en films of series kijken in SDR is in een totaal verduisterde ruimte is gewoon waanzinnig mooi. Daar is geen OLED TV voor nodig. Tel daar de fijne processing, goede motion handling en zorgeloos gamen (geen burn-in risico) bij op en je hebt bijna de perfecte TV. Bijna, want HDR content blijft een tweeledig onderwerp. Veel shots zien er adembenemend mooi uit, maar er zijn ook genoeg scènes die de tekortkomingen van een LCD TV pijnlijk laten zien. Het contrast stort dan in als een kaartenhuis en van de zwartwaardes blijft er ook niks over. Een beetje bias light doet dan inderdaad wonderen, maar dat heeft 2 nadelen. 1, het haalt de beleving van het kijken in het donker weg. 2, het lijkt ineens alsof ik naar een 65" scherm kijk ipv een 75" scherm. En op die momenten verlang ik echt weer naar OLED TV in de woonkamer! Heel af toe kijk ik op de slaapkamer een serie of film op de 65" OLED TV en zelfs nadat ik dat ding al 5 jaar heb, blijft dat toch iets speciaals.

En het is overigens helemaal nog niet zeker dat ik voor de 77A80J ga. De LG 83C1 en inderdaad 85X95J staan ook nog op de nominatielijst. Het zorgeloos kijken/gamen wat burn-in betreft en in de zomer de helderheid op MAX te zetten en bijvoorbeeld Formule1 te kijken zondsr ABL is iets wat zwaar meeweegt. Vandaag nog heb ik een paar uurtjes met mijn dochter Spyro 2 gespeelt op de PS5 en dat te kunnen doen zonder de TV te hoeven pamperen is wel zo fijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
BiG-GuY schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:55:
[...]

TrueHD kan enkel met een externe HDMI bron. Daarop ondersteund de TV het wel inclusief passthrough naar eARC. Zoals gezegd geld dit voor alle TVs momenteel op de markt. Ook LG en Samsung met heel andere SoCs.

[...]

https://libredd.it/r/brav..._on_rbravia_for_sony_tvs/
Bedankt voor de link. Ik heb ondertussen een shield pro in bestelling staan, maar ik kan geen officiele bron vinden waarom het (technisch) niet zou werken.

Gezien de specs mag ik aannemen dat het werkt en als dat niet zo is dan moet men dat apart vermelden. Meer een principekwestie nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Major_ton schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:33:
[...]

Ik wacht nog wel even totdat de winkels weer opengaan. Hopelijk is er een winkel waar ik een X95J in het donker kan bekijken, maar aan de hand van de specs, video's online en gebruikerservaringen heb ik er weinig hoop op dat het een verbetering gaat zijn ten aanzien van mijn XF9005. De X95J heeft een native contrast dat 2,5 keer zo laag is en ook het kleurbereik is minder. Dat maakt het geen slechte TV, allerminst, maar het is ook geen upgrade (behalve het formaat als ik voor 85" zou gaan).

En ik ben nog altijd héél blij met de XF9005. Overdag is de helderheid top en kleuren blijven perfect gesatureerd en films of series kijken in SDR is in een totaal verduisterde ruimte is gewoon waanzinnig mooi. Daar is geen OLED TV voor nodig. Tel daar de fijne processing, goede motion handling en zorgeloos gamen (geen burn-in risico) bij op en je hebt bijna de perfecte TV. Bijna, want HDR content blijft een tweeledig onderwerp. Veel shots zien er adembenemend mooi uit, maar er zijn ook genoeg scènes die de tekortkomingen van een LCD TV pijnlijk laten zien. Het contrast stort dan in als een kaartenhuis en van de zwartwaardes blijft er ook niks over. Een beetje bias light doet dan inderdaad wonderen, maar dat heeft 2 nadelen. 1, het haalt de beleving van het kijken in het donker weg. 2, het lijkt ineens alsof ik naar een 65" scherm kijk ipv een 75" scherm. En op die momenten verlang ik echt weer naar OLED TV in de woonkamer! Heel af toe kijk ik op de slaapkamer een serie of film op de 65" OLED TV en zelfs nadat ik dat ding al 5 jaar heb, blijft dat toch iets speciaals.

En het is overigens helemaal nog niet zeker dat ik voor de 77A80J ga. De LG 83C1 en inderdaad 85X95J staan ook nog op de nominatielijst. Het zorgeloos kijken/gamen wat burn-in betreft en in de zomer de helderheid op MAX te zetten en bijvoorbeeld Formule1 te kijken zondsr ABL is iets wat zwaar meeweegt. Vandaag nog heb ik een paar uurtjes met mijn dochter Spyro 2 gespeelt op de PS5 en dat te kunnen doen zonder de TV te hoeven pamperen is wel zo fijn natuurlijk.
Een weekje of wat terug keek ik een film bij een maatje die de 65xf9005 heeft. Zijn huiskamer was redelijk donker en dus het zogenaamde bioscoop gevoel.

De film had ik hier thuis ook gekeken, maar zag toch echt een enorm verschil. Met name de helderheid en blooming was een duidelijk verschil.
Kleuren en motion dat was nagenoeg het zelfde.

Toch snap ik je punt wel, in dat opzicht zal een oled altijd beter zijn op de hoge helderheid wellicht na.
Ook onze oled (Philips 935) levert super mooie beelden en uiteraard nagenoeg perfect contrast.
Alleen van de Philips vind ik de motion weer 2x niets.

Keuzes, keuzes ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
brtkpr schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:38:
[...]

Een weekje of wat terug keek ik een film bij een maatje die de 65xf9005 heeft. Zijn huiskamer was redelijk donker en dus het zogenaamde bioscoop gevoel.

De film had ik hier thuis ook gekeken, maar zag toch echt een enorm verschil. Met name de helderheid en blooming was een duidelijk verschil.
Kleuren en motion dat was nagenoeg het zelfde.

Toch snap ik je punt wel, in dat opzicht zal een oled altijd beter zijn op de hoge helderheid wellicht na.
Ook onze oled (Philips 935) levert super mooie beelden en uiteraard nagenoeg perfect contrast.
Alleen van de Philips vind ik de motion weer 2x niets.

Keuzes, keuzes ...
Ach ja, het is natuurlijk bijna dé definitie van een luxeprobleem. En ik ga ook pas kiezen als ik zelf de TV's op mijn lijstje heb kunnen bekijken. Alle ervaringen van andere gebruikers zijn handig, maar kunnen ook een vertekend beeld geven als je de exacte instellingen van een ander niet weet. Zo heb ik voor SDR kijken 3 presets met elk een verschillende helderheid.

- Cinema Pro met helderheid op 1 voor kijken in het donker en met alle lichten uit.
- Cinema Home met helderheid op 10 voor kijken met ambient licht of somber daglicht.
- Custom met helderheid op 50 (max) voor kijken overdag met veel omgevingslicht.

Voor HDR10 heb in een custom preset die het maximale uit het paneel perst als het gaat om helderheid, maar wel met behoudt van de juiste kleuren (het kan nog helderder als je naar koudere kleuren gaat) en voor Dolby Vision geldt hetzelfde.

Local dimming staat in alle gevallen op High aangezien dat het diepste zwart en de meest spetterende highlights geeft. Voor HDR content is de High setting gewoon een must en voor SDR content zou Medium ook kunnen, al zou ik echt niet weten waarom iemand dat verkiest boven High.

Het fijne van LCD TV's is dat het natuurlijk helemaal niks uitmaakt hoe fel je ze aanstuurt. Een hele dag kijken of gamen op maximale helderheid laat niet de pixels sneller slijten en er is ook geen hoger risico op burn-in. Toen de OLED TV nog in de woonkamer stond en ik met mijn dochtertje Mario Odyssey speelde, zette ik tussendoor regelmatig even wat anders op om de HUD weer even 'weg te spoelen' die als retentie zichtbaar was. Als we langere tijd NPO zaten te kijken zette ik het beeldformaat tussendoor op een andere stand waardoor dat vervloekte oranje logo op een andere plek in beeld kwam te staan. Ook zette ik de eerste 10 minuten en de laatste 10 minuten altijd iets aan waar 0,0 statische content in te zien was. Dat pamperen heeft ervoor gezorgd dat ik na 5 jaar een 2016 model OLED TV heb die helemaal vrij is van burn-in. Maar daar moet je dus wel wat voor doen of soms wat voor laten.

Maar dat perfecte zwart van OLED is zó verleidelijk, dat ik toch nog twijfel om daarvoor te kiezen, zeker nu HDR content een steeds groter aandeel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Nu online

Funky22

Guild invite

Perfect zwart van Oled?

Film scene op de oled 8 mensen in een donkere gang op de lcd zag je ze alle 8 op de Oled zag je 3 mensen goed de rest zag je amper en viel weg door het zwart van oled.

Het enige perfecte aan oled zijn zwart vond ik dat de balken bij 2:35:1 diep zwart zijn en je niks van blooming hebt, maar voor de rest in beeld is de kleur zwart bij Oled toch vaak onrealistisch, Hdr vind ik ook geen meerwaarde Dv daarintegen.

[ Voor 39% gewijzigd door Funky22 op 02-01-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Funky22 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:26:
Perfect zwart van Oled?

Film scene op de oled 8 mensen in een donkere gang op de lcd zag je ze alle 8 op de Oled zag je 3 mensen goed de rest zag je amper en viel weg door het zwart van oled.

Het enige perfecte aan oled zijn zwart vond ik dat de balken bij 2:35:1 diep zwart zijn en je niks van blooming hebt, maar voor de rest in beeld is de kleur zwart bij Oled toch vaak onrealistisch, Hdr vind ik ook geen meerwaarde Dv daarintegen.
Zeker wel perfect zwart! Alleen net boven zwart valt er nog wel wat te winnen. Een beetje flauw van mij en ik snap wat je bedoelt ermee. Maar de manier waarop schaduw details te zien zijn hangt ook erg van de instellingen én de content af. En het is natuurlijk ook persoonlijke voorkeur, want een compromis is het altijd. Ik lever op mijn beurt liever wat schaduw detail in dan dat ik inlever op contrast en er als bonus ook nog blooming bij krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Kan zelf heel slecht tegen blooming of local dimming. Wanneer ik bij een vriend ben met een prima Sony LCD van paar jaar oud, word ik gek als we een donkerdere film kijken.

Kan heel slecht tegen de constant veranderende helderheid door de local dimming en zonder local dimming is het contrast om te janken, ook al heeft die TV een native contrast ratio van 6000:1. Leuk dat de helderheid hoger is, maar zodra je die hogere helderheid gebruikt, is er al helemaal geen contrast over.

Nu moet ik wel zeggen, dat ik over het algemeen in een verduisterde ruimte TV kijk en zo nooit directe zon op mijn TV heb. Voor ik over was gestapt op OLED 2jaar geleden heb ik 10+ jaar Panasonic plasma's gehad, omdat ik me altijd irriteerde aan de LCD-techniek qua contrast en kijkhoek. Heb overigens nog niet meegemaakt dat ik iets wat zichtbaar hoort te zijn in de schaduw niet goed zichtbaar was, juist met local dimming LCD's heb ik moeite om in donkerdere scenes nog iets duidelijk te zien.

Op monitor geen enkel probleem mee, maar met TV is in mijn ogen een LCD niet goed genoeg.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blockchain
BiG-GuY schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:21:
Kan zelf heel slecht tegen blooming of local dimming. Wanneer ik bij een vriend ben met een prima Sony LCD van paar jaar oud, word ik gek als we een donkerdere film kijken.

Kan heel slecht tegen de constant veranderende helderheid door de local dimming en zonder local dimming is het contrast om te janken, ook al heeft die TV een native contrast ratio van 6000:1. Leuk dat de helderheid hoger is, maar zodra je die hogere helderheid gebruikt, is er al helemaal geen contrast over.
Helemaal mee eens. En dat zie je niet met het demo materiaal in de winkel, want dat is er natuurlijk op aangepast, dan lijken de LCD televisies van Samsung van de muur te spatten. En met gewoon overdag televisie kijken maakt het ook niet zoveel uit. Maar als je dan vervolgens in de avond bij kaarslicht een goede film erop zet dan is het beeld van een LCD met blooming en local dimming om te janken. Wat is OLED een fantastische doorbraak voor de liefhebbers van films en series.
Je moet jezelf niet irriteren joh >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Nu online

Funky22

Guild invite

Sommige hebben duidelijk nog nooit de 85X95J zien spelen in een donkere kamer, ik mis niks van men vorige 77A80J Oled tov mijn huidige 85X95J.

Qua local Dimming en Blooming is de 85X95J toch een buitenbeentje tov de rest van de Lcd's ik zou eerlijk hem niet willen ruilen voor een 83A90J (heb de mogelijkheid gehad) beviel de 85X95J niet dan ging die naar mijn schoonouder en had ik de 83Oled gekocht maar de 85X95J is dus gebleven en men schoonouders hebben deze nu ook, die kijken al een paar weken de ogen uit hunne kop komende van een oude 720p 50 inch :)

[ Voor 29% gewijzigd door Funky22 op 03-01-2022 12:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silversin
Voor de geïnteresseerden, live stream nieuwe Bravia TV’s:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Silversin schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:00:
Voor de geïnteresseerden, live stream nieuwe Bravia TV’s:

Een X95K en Z9K met miniLED backlight dus. Even afwachten in hoeveel zones ze dat gaan verdelen én vooral wat het doet met de uniformiteit van de panelen. Bij andere merken zoals Samsung heeft het nou niet echt goed uitgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Hehe Sony is gaan shoppen bij Samsung kijkt het. Wel vreemde keuzes bij OLED. De A90K komt alleen in 42 en 48 inch? En de A80k in grotere maten. Dus als we van de 2021 modellen uitgaan, hebben de 90 modellen een heatsink?

Ah HDTVTest legt het uit, alleen de A95K (topmodel krijgt een heatsink). En nu wachten op de eerste pricedrop van de 65 A90j.

[ Voor 46% gewijzigd door Silversin op 04-01-2022 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Haha, had ik nu de X95J maar overgeslagen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 13:33

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

https://www.avforums.com/...-mini-led-flagships.19428

Staan de verschillen mooi uitgelegd. Ben benieuwd naar de prijzen zometeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 21:42
Ik ben medio maart/april in de markt voor een nieuwe 48". Deze high end van Sony heeft zeker potentie. Weet iemand wanneer we ze (ongeveer) kunnen verwachten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
outlandos schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:19:
Ik ben medio maart/april in de markt voor een nieuwe 48". Deze high end van Sony heeft zeker potentie. Weet iemand wanneer we ze (ongeveer) kunnen verwachten?
Nieuwe modellen komen meestal eind april, begin mei in de winkels. Je betaalt dan wel de volle mep!
brtkpr schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:35:
Haha, had ik nu de X95J maar overgeslagen :-)
Dan had je weer tot november/december moeten wachten voor een goede deal en je moet nog maar afwachten hoe goed de MiniLED implementatie van Sony gaat zijn. Kleinere zones zorgen vaak voor meer uniformiteitsproblemen en een meer irritante vorm van blooming. Helemaal als de trend wordt voorgezet met de X-Wide angle coating die het contrast nog eens verlagen. Ik zou lekker genieten van je X95J!!

[ Voor 42% gewijzigd door Major_ton op 04-01-2022 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
VRR staat op de Sony site nog steeds als een toekomstige update bij de 2022 modellen..

Ben wel benieuwd wat Sony met die Mini Led technologie kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Ik heb het idee overigens dat Tweakers de modellen en maten niet helemaal juist in de tabel hebben gezet.

De Z9K komt in 85" en 75" (niet 77").
De X95K komt in 85", 75" en 65" (85" mist).
De A95K komt in 65" en 55" (klopt).

En dan wordt het helemaal raar met de A90K en A80K. Naar mijn idee komen de volgende maten:

A90K komt in 83", 65" en 55".
A80K komt in 77", 65", 55", 48" en 42"
.

Het wordt dus toch:

A90K - 48" en 42".
A80K - 77", 65" en 55".

Voor zover ik weet kunnen de 48" en 42" geen EVO paneel krijgen omdat de pixels te klein zijn en te dicht op elkaar zitten. Ik kan het fout hebben, maar de nieuwe LG C2 krijgen allemaal een EVO paneel, behalve de 48" en 42" modellen, dus het zou logisch zijn als Sony daarin volgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Major_ton op 04-01-2022 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
A90k komt alleen in 42 en 48.

Geen evo panel idd en ook geen heatsink.

A80K in 77, 65 en 55.

Ik kan alleen in de specs niet het verschil tussen de twee types zien.
die A90 Master series voelt meer als een marketing term aan.

" he A95K is only available in 65-inch and 55-inch sizes, but Sony does have a solution for those people looking for a smaller OLED TV in the form of the A90K, which comes in 42-inch and 48-inch versions.

This is a standard OLED model rather than a QD-OLED, but it otherwise boasts many of the same features as the A95K, including the XR Cognitive Processor, Acoustic Surface Audio+ and support for advanced gaming features such as 4K/120, VRR and ALLM. Sony seems to be pitching this one fairly heavily at gamers, even going so far as giving it an optional raised stand position that apparently works well on a desk.

Below the A95K and A90K is the A80K OLED, which replaces the Award-winning A80J. This model will be available in 77-inch, 65-inch and 55-inch sizes and is again a standard OLED rather than a QD-OLED. It apparently boasts better contrast than its predecessor, thanks to the new XR OLED Contrast Pro feature, and the XR processor also improves colour reproduction. It has a more advanced sound system, too, with an extra actuator that takes the total to three and apparently improves vocal positioning."

[ Voor 70% gewijzigd door Mick3112 op 04-01-2022 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Major_ton schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:08:
Ik heb het idee overigens dat Tweakers de modellen en maten niet helemaal juist in de tabel hebben gezet.

De Z9K komt in 85" en 75" (niet 77").
De X95K komt in 85", 75" en 65" (85" mist).
De A95K komt in 65" en 55" (klopt).

En dan wordt het helemaal raar met de A90K en A80K. Naar mijn idee komen de volgende maten:

A90K komt in 83", 65" en 55".
A80K komt in 77", 65", 55", 48" en 42".

Voor zover ik weet kunnen de 48" en 42" geen EVO paneel krijgen omdat de pixels te klein zijn en te dicht op elkaar zitten. Ik kan het fout hebben, maar de nieuwe LG C2 krijgen allemaal een EVO paneel, behalve de 48" en 42" modellen, dus het zou logisch zijn als Sony daarin volgt.
De A90 komt weldegelijk in 42 en 48, zie:

YouTube: Sony 2022 OLED TV Lineup (A90K vs A80K vs A95K): New 42-inch, But No...

Maar die komen dus met een oled panel die al 2 jaar wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
outlandos schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:27:
[...]

De A90 komt weldegelijk in 42 en 48, zie:

YouTube: Sony 2022 OLED TV Lineup (A90K vs A80K vs A95K): New 42-inch, But No...

Maar die komen dus met een oled panel die al 2 jaar wordt gebruikt?
Heel raar dan deze lineup. Dan hebben ze dus geen 83" model meer en gaat de Master Series OLED 'maar' tot 65" waarmee een 77" Master Series ook ontbreekt (maar die hadden ze toch al niet). Zal dat zijn omdat anders de prijzen onlogisch worden en daarmee de QD-OLED modellen minder op zullen vallen? Met de verwachte prijzen voor de A95K modellen zou het zomaar zo kunnen dan een 83" A90K net zoveel, of zelfs minder zou gaan kosten als een 65A95K.

@Mick3112 Dus dan toch alleen een 42" en 48" A90K. Heel raar, maar dan kan het niet anders dan dat het 2021 non-EVO panelen zijn met Sony's 2022 chipset erachter. Ik snap echt geen hol van deze lineup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Blij dat ik een tweedekans prijs voor een nieuwe x950h kon krijgen een half jaar geleden (1150eur voor 65"). Was flink aan het twijfelen voor de x95j maar vond het geen echte grote upgrade. De A95K is echter heel interessant als je OLED niet lust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Sony houdt de 55", 65" en 83" A90J in de 2022 lineup. Dat verklaart het alleen de 42" en 48" A90K zijn toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
Major_ton schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:57:
[...]

Heel raar dan deze lineup. Dan hebben ze dus geen 83" model meer en gaat de Master Series OLED 'maar' tot 65" waarmee een 77" Master Series ook ontbreekt (maar die hadden ze toch al niet). Zal dat zijn omdat anders de prijzen onlogisch worden en daarmee de QD-OLED modellen minder op zullen vallen? Met de verwachte prijzen voor de A95K modellen zou het zomaar zo kunnen dan een 83" A90K net zoveel, of zelfs minder zou gaan kosten als een 65A95K.

@Mick3112 Dus dan toch alleen een 42" en 48" A90K. Heel raar, maar dan kan het niet anders dan dat het 2021 non-EVO panelen zijn met Sony's 2022 chipset erachter. Ik snap echt geen hol van deze lineup.
Eigenlijk is de A90J die al uit is nog steeds het topmodel van de reguliere "evo" panelen.

Voor de A90j eigenaren wel een leuke bijkomstigheid dat hun topmodel niet na een jaartje meteen voorbijgestreefd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Mick3112 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:00:
[...]

Eigenlijk is de A90J die al uit is nog steeds het topmodel van de reguliere "evo" panelen.

Voor de A90j eigenaren wel een leuke bijkomstigheid dat hun topmodel niet na een jaartje meteen voorbijgestreefd wordt.
Precies dat is voor Z9J eigenaren wel anders :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Kijkende naar alle specs/limitaties zit er in 2022 exact dezelfde SoC in. Ben blij met m’n 77A80J en 55A80J. Kijk wel in de 2023-2024 lineup op z’n vroegst voor ik een switch overweeg.

Ben wel erg benieuwd naar de QD OLED, maar 65” is no go nu ik 77” gewend ben haha.

PQ verschil tussen A80J en A80K zal minimaal zijn.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
BiG-GuY schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:09:
Kijkende naar alle specs/limitaties zit er in 2022 exact dezelfde SoC in. Ben blij met m’n 77A80J en 55A80J. Kijk wel in de 2023-2024 lineup op z’n vroegst voor ik een switch overweeg.

Ben wel erg benieuwd naar de QD OLED, maar 65” is no go nu ik 77” gewend ben haha.

PQ verschil tussen A80J en A80K zal minimaal zijn.
En weer 2 HDMI 2.1 poorten op de 80 en 90 reeks (muv de QD-Oled). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blockchain
Grappig, de afstandsbediening heeft geen nummers meer :) Ik zou alleen liever van die reclame op de afstandsbediening af zijn. Persoonlijk vind ik een Netflix knop wel handig, maar zoals nu met Netflix, YouTube, Disney+ en Prime, naast de Google Assistant knop, het wordt wel echt een reclame kerstboom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22
  • Nu online

Funky22

Guild invite

Zonet de €500 cashback op mijn rekening gekregen van de 85X95J (20/11 aangevraagd)

[ Voor 16% gewijzigd door Funky22 op 04-01-2022 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
Blockchain schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:15:
Grappig, de afstandsbediening heeft geen nummers meer :) Ik zou alleen liever van die reclame op de afstandsbediening af zijn. Persoonlijk vind ik een Netflix knop wel handig, maar zoals nu met Netflix, YouTube, Disney+ en Prime, naast de Google Assistant knop, het wordt wel echt een reclame kerstboom.
Ben erg gecharmeerd van de 2022 afstandsbediening. Is er een kans dat deze gaat werken op de de modellen van afgelopen jaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NVqFTh2JUvfWUFEn_S5JnPZeCI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E5GNx2KViJa5C8KeT9zwtuAj.jpg?f=user_large

Interessant om te zien dat de premium afstandsbediening een Bravia Core knop heeft in plaats een YouTube knop. Wellicht dat Sony toch nog iets van plan is met deze service.

[ Voor 26% gewijzigd door J.Gronkjaer op 05-01-2022 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 19:38

The Chosen One

Zie signature!

J.Gronkjaer schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:55:
[...]

Ben erg gecharmeerd van de 2022 afstandsbediening. Is er een kans dat deze gaat werken op de de modellen van afgelopen jaar?
Wel sleek zo ja. En geen rakuten erbij. :P
Heb zelf ook geen tv box meer dus channelsurfen doe ik al lang niet meer.

-

Als de winkels weer los gaan ga ik nog voor een ouder model kijken. Wil toch liever iets richting de €1000,- hebben. De XR-65X94J & 65X95J waren ook ~1900 en ~2500 op release.
En dan zien we later wel hoe en waar de miniled/microled of X oled zich bevinden.

ps. Je kunt in de winkel soms je eigen beeldmateriaal meenemen (nou weet ik niet of dvd's/blu-rays mogelijk zijn maar een USB stick moet mogelijk zijn) nog ideeen voor beelden/scenes of youtube footage om goed mee te vergelijken?

[ Voor 4% gewijzigd door The Chosen One op 04-01-2022 23:18 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blockchain
Linus Tech Tips heeft schijnbaar al soort van mogen spelen met een QD-OLED scherm. Het is wel gesponsord door Samsung en de één op één vergelijking is dan ook met een door Samsung gekalibreerd LG scherm. Alles bij elkaar dus met een korreltje zout nemen.

YouTube: Samsung just made everything else OBSOLETE

Verder opvallend dat ze het hebben over een 27% greater luminance dan een LG G1. Maar volgens RTINGS levert de XR A90J ook al 10% tot 20% meer piek luminantie dan de LG G1. Dus zo heel groot is het verschil met de QD-OLED dan ook weer niet? En QD-OLED heeft nog lang niet de brightness die LCD televisies leveren.

De QD-OLED televisie in het filmpje van Linus lijkt mij sowieso niet de Sony televisie. Het zal dus een Samsung referentie toestel zijn. Als ik dan kijk naar de scene hier YouTube: Samsung just made everything else OBSOLETE dan lijkt die Samsung wel erg gesatureerd en ziet de WOLED van LG er eigenlijk een stuk beter uit.

Dus alles bij elkaar komt het neer op de prijs en de algehele kwaliteit. Als de prijs klopt (gerucht) van zo'n 7500,- euro voor de 65A95K dan vind ik dat persoonlijk het geld niet waard. Dan ga ik persoonlijk ook denk ik nu liever voor de 65A90J en wacht ik gerust nog een paar jaar op de tweede generatie QD-OLED televisies.

Ik ben heel benieuwd naar de echte reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Silversin schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:12:
[...]

En weer 2 HDMI 2.1 poorten op de 80 en 90 reeks (muv de QD-Oled). 8)7
Ook de A95K heeft enkel 2x HDMI2.1 . Enkel de 8K TV’s hebben 3x HDMI2.1. Zoals ik zei zelfde SoC als de 2021 modellen, dan valt er niks aan te veranderen.

Technisch gezien zijn nu alle poorten HDMI2.1, maar niet met volle bandbreedte, vanwege een wijziging in hoe HDMI de standaard beoordeeld…

Als je naar het verleden kijkt, doet Sony idd meestal 2 of meer generaties met dezelfde SoC in hun TV’s. Dus pas de 2023 lineup op zijn vroegst gaat nieuwe chips hebben.

Ook de Panasonic OLEDs van 2022 hebben dezelfde limitaties qua poorten, dus zal ook met de rest van de 2022 modellen spelen. M.u.v. Samsung en LG die eigen SoCs maken, die ook gelimiteerd zijn, afhankelijk van type.

[ Voor 25% gewijzigd door BiG-GuY op 05-01-2022 08:21 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:08

flanger

That Guy

Voor het 94J model is er een mogelijkheid om de standaard op twee verschillende manieren te monteren:

https://pimcore.plattetv..../Sony%20XR-55X94J-1_1.png

https://pimcore.plattetv....t/Sony%20XR-55X94J-12.png

Is er een substantieel voordeel (bvb naar stabiliteit toe) om 1 manier boven de andere te verkiezen?

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Voorzichtig druppelt er wat meer informatie binnen over de 2022 modellen. Zo zou de Z9K minimaal 3.000 Nits halen gekalibreerd en de X95K rond de 2.000 nits gekalibreerd en met zeer minimale blooming zichtbaar. Als dat laatste waar is, dan is de 85X95K voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-05 21:51
never mind :)

[ Voor 97% gewijzigd door realphoenikx op 05-01-2022 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Vraagje; ik zag vandaag per toeval dat bij externe ingangen bij hdmi ingang 4 stond "enhanced for dolby vision" en enhanced.

Bij de overige 3 hdmi zag ik wel standaard of enhanced, maar dus geen Dolby Vision.

Nu hangt mijn Apple TV aan hdmi 2, en wanner Dolby Vision materiaal verschijnt, dan kiest de TV dit ook automatisch.

Is er nog een voordeel te behalen als ik de AppleTV op ingang 4 zet met enhanced voor Dolby Vision?

Wat mij trouwens ook nog op viel is dat wanneer Netflix Dolby Vision materiaal afspeelt op de TV of op de Apple TV anders omgaat met blooming. Het lijkt alsof via de Apple TV minder blooming is?

[ Voor 18% gewijzigd door brtkpr op 05-01-2022 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
brtkpr schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:20:
Vraagje; ik zag vandaag per toeval dat bij externe ingangen bij hdmi ingang 4 stond "enhanced for dolby vision" en enhanced.

Bij de overige 3 hdmi zag ik wel standaard of enhanced, maar dus geen Dolby Vision.

Nu hangt mijn Apple TV aan hdmi 2, en wanner Dolby Vision materiaal verschijnt, dan kiest de TV dit ook automatisch.

Is er nog een voordeel te behalen als ik de AppleTV op ingang 4 zet met enhanced voor Dolby Vision?

Wat mij trouwens ook nog op viel is dat wanneer Netflix Dolby Vision materiaal afspeelt op de TV of op de Apple TV anders omgaat met blooming. Het lijkt alsof via de Apple TV minder blooming is?
Enhanced houdt in dat HDMI 4 een signaal van 4K @ 120Hz kan accepteren, maar zonder Dolby Vision.
Dolby Vision Enhanced houdt in dat HDMI 4 een signaal kan ontvangen van maximaal 4K @ 60Hz mét Dolby Vision.
De chipset is niet krachtig genoeg om 4K @ 120Hz met Dolby Vision tegelijk weer te geven. Dat kan een beperking zijn voor X-Box One X gebruikers met games die een 120Hz mode hebben én Dolby Vision gaming ondersteunen. Ik het geval van je ATV moet je gewoon Enhanced for Dolby Vision kiezen en klaar ben je.

Wat betreft het verschil tussen Dolby Vision via Netflix of via ATV, zal dat te maken hebben dat je TV player led Dolby Vision ondersteunt en een andere tone mapping gebruikt via Netflix als wanneer je een ATV gebruikt wat player led Dolby Vision is. Zie hier voor meer uitleg: YouTube: Dolby Vision TV-Led vs Player-Led Comparison: Which is Better?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
Major_ton schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:49:
[...]

Enhanced houdt in dat HDMI 4 een signaal van 4K @ 120Hz kan accepteren, maar zonder Dolby Vision.
Dolby Vision Enhanced houdt in dat HDMI 4 een signaal kan ontvangen van maximaal 4K @ 60Hz mét Dolby Vision.
De chipset is niet krachtig genoeg om 4K @ 120Hz met Dolby Vision tegelijk weer te geven. Dat kan een beperking zijn voor X-Box One X gebruikers met games die een 120Hz mode hebben én Dolby Vision gaming ondersteunen. Ik het geval van je ATV moet je gewoon Enhanced for Dolby Vision kiezen en klaar ben je.

Wat betreft het verschil tussen Dolby Vision via Netflix of via ATV, zal dat te maken hebben dat je TV player led Dolby Vision ondersteunt en een andere tone mapping gebruikt via Netflix als wanneer je een ATV gebruikt wat player led Dolby Vision is. Zie hier voor meer uitleg: YouTube: Dolby Vision TV-Led vs Player-Led Comparison: Which is Better?
Hij staat nu op poort 2, die heeft alleen Enhanced, geen DV.
Ik zal hem dan binnenkort aansluiten op poort 4.

De video's en andere fora zeggen dat de player-led eigenlijk minder goed is dan de builtin apps met tv-led.
Toch kies ik voortaan voor de player-led, voor mij persoonlijk toch echt betere auto local dimming.

[ Voor 10% gewijzigd door brtkpr op 06-01-2022 07:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
brtkpr schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:08:
[...]

Hij staat nu op poort 2, die heeft alleen Enhanced, geen DV.
Ik zal hem dan binnenkort aansluiten op poort 4.

De video's en andere fora zeggen dat de player-led eigenlijk minder goed is dan de builtin apps met tv-led.
Toch kies ik voortaan voor de player-led, voor mij persoonlijk toch echt betere auto local dimming.
Je kan je ATV gewoon op HDMI 2 laten zitten, ik had verkeerd gelezen en dacht dat die op HDMI 4 zat aangesloten. De keuze bij HDMI 4 is puur tussen 4K @ 120 Hz zonder Dolby Vision of maximaal 4K @ 60Hz met Dolby Vision.

En uiteraard moet je kijken naar wat jij het mooiste vindt. Heb je de video instellingen exact gelijk staan voor Netflix en HDMI 2? En niet alleen de settings, maar ook de presets. Wanneer je bijvoorbeeld Cinema Home en Custom helemaal gelijk instelt, zie je nog steeds verschillen in met name de helderheid. En de mate van helderheid heeft de grootste invloed op de zichtbaarheid van blooming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
Major_ton schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:34:
[...]

Je kan je ATV gewoon op HDMI 2 laten zitten, ik had verkeerd gelezen en dacht dat die op HDMI 4 zat aangesloten. De keuze bij HDMI 4 is puur tussen 4K @ 120 Hz zonder Dolby Vision of maximaal 4K @ 60Hz met Dolby Vision.

En uiteraard moet je kijken naar wat jij het mooiste vindt. Heb je de video instellingen exact gelijk staan voor Netflix en HDMI 2? En niet alleen de settings, maar ook de presets. Wanneer je bijvoorbeeld Cinema Home en Custom helemaal gelijk instelt, zie je nog steeds verschillen in met name de helderheid. En de mate van helderheid heeft de grootste invloed op de zichtbaarheid van blooming.
Ik ga vanavond even aan de slag met vergelijking van presets (kies altijd dv donker) en de bijbehorende instellingen :)

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:50
Mick3112 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:05:
VRR staat op de Sony site nog steeds als een toekomstige update bij de 2022 modellen..

Ben wel benieuwd wat Sony met die Mini Led technologie kan doen.
Is het voor de 2021 modellen ondertussen wel beschikbaar?

Het is onderhand tijd mijn eerste generatie Sony Bravia Android Tv te vervangen. Maar ik weet uit ervaring dat die beloftes van Sony weleens jaren op zich laten wachten... Momenteel is voor mij een pricewatch: Sony Bravia XR-65A80J Zwart wel interessant. In theorie Oled, 120 Hz, VRR, en toch AndroidTv.

edit:
Benefits and Improvements:
- Adds support for VRR (only for X85J_X86J_X89J series)
Lijkt erop dat VRR nog niet werkt op de A80J.

[ Voor 49% gewijzigd door sdk1985 op 07-01-2022 18:58 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
sdk1985 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:52:
[...]
Lijkt erop dat VRR nog niet werkt op de A80J.
Kan ik bevestigen; dat werkt nog niet. Ook voor de 2022-modellen wordt het als een future feature opgegeven, dus ik vermoed dat het ook nog wel een tijdje duurt voordat het komt (als het überhaupt gaat komen..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Pepppie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:07:
[...]

Kan ik bevestigen; dat werkt nog niet. Ook voor de 2022-modellen wordt het als een future feature opgegeven, dus ik vermoed dat het ook nog wel een tijdje duurt voordat het komt (als het überhaupt gaat komen..).
Het is al meerdere malen bevestigd dat VRR bij launch zal werken op de 2022 modellen. Voor de 2021 modellen is nog niks bekend gemaakt, maar ik gok op een update samen met die van de PS5 ergens in april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Pepppie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:07:
[...]

Hmm jammer. De vraag is ook altijd even hoé het gaat werken. Voor hetzelfde geld is er sprake van flickering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

sdk1985 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:14:
[...]

Hmm jammer. De vraag is ook altijd even hoé het gaat werken. Voor hetzelfde geld is er sprake van flickering.
Tot zover heb ik geen FreeSync/VRR implementatie gezien zonder flikkering. Of het nou OLED of LCD is.

Op papier is het een interessante techniek, maar uiteindelijk had ik minder last van tearing dan van de flikkeringen. Verschilde wel enorm per game hoe erg het was.
Dit was op de LG 65C9, High end Samsung QLED LCD monitor en High End Alienware 27” monitor.
De Alienware heeft zelfs GSync Ultimate en ook die uitgezet vanwege random issues in willekeurige games.

Het is leuk als Sony het toevoegt, maar vraag me af of het een betere ervaring gaat zijn dan zonder.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Major_ton schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:18:
[...]

Het is al meerdere malen bevestigd dat VRR bij launch zal werken op de 2022 modellen. Voor de 2021 modellen is nog niks bekend gemaakt, maar ik gok op een update samen met die van de PS5 ergens in april.
Voor de LED-modellen; ja.
Echter gaat het hier over een OLED-scherm. Daar is, voor zover ik heb gelezen, nog nergens bevestigd dat dit bij launch beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hmm twijfel als de nieuwe modellen uitkomen om voor de nieuwe 48'' te gaan (maar dan waarschijnlijk tegen adviesprijs) of voor de 55'''A90J die dan waarschijnlijk in de aanbieding gaat... Probleem is meer de afstand van bank tot tv, dat is ongeveer 2,25m. Ben bang dat 55'' dan te veel van het goede is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
outlandos schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:00:
Hmm twijfel als de nieuwe modellen uitkomen om voor de nieuwe 48'' te gaan (maar dan waarschijnlijk tegen adviesprijs) of voor de 55'''A90J die dan waarschijnlijk in de aanbieding gaat... Probleem is meer de afstand van bank tot tv, dat is ongeveer 2,25m. Ben bang dat 55'' dan te veel van het goede is
Afhankelijk van wie je het vraagt kan 55" perfect op 2,25 mtr. Ik zit op die afstand graag voor mijn 75" TV oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
BiG-GuY schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:25:
[...]

Tot zover heb ik geen FreeSync/VRR implementatie gezien zonder flikkering. Of het nou OLED of LCD is.

Op papier is het een interessante techniek, maar uiteindelijk had ik minder last van tearing dan van de flikkeringen. Verschilde wel enorm per game hoe erg het was.
Dit was op de LG 65C9, High end Samsung QLED LCD monitor en High End Alienware 27” monitor.
De Alienware heeft zelfs GSync Ultimate en ook die uitgezet vanwege random issues in willekeurige games.

Het is leuk als Sony het toevoegt, maar vraag me af of het een betere ervaring gaat zijn dan zonder.
Op mijn Acer X34 werkt g-sync tot heden vlekkeloos. Nog nooit een flickering gezien. Maar goed, dat is geen tv.

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste