Na het eerste weekend de tv te hebben gebruikt, hierbij de eerste bevindingen:
- Beeld is prachtig maar wel erg wennen ten opzichte van het plasma scherm wat ik gewend ben. Ik heb hem ong een 1 jr geleden opnieuw laten calibreren voor 2 modussen. Een voor overdag en een voor de avond. Die laatste is wat gedempter dan overdag. Het OLED scherm heb ik meteen op 'bioscoop'-stand gezet waardoor de kleuren wat rustiger zijn maar het blijft een berg extra licht..
- nog niet echt overdag gekeken met een donkere film dus daar kan ik nog niets van zeggen
- Deze tv is voorzien van google tv; Dat heeft 1 nadeel dat de app ziggo go bij mij niet werkt. In tegenstelling tot normaal casten moet je voor de app echt op het Ziggo netwerk zitten en dat is bij mij niet het geval. Dus gisteren de F1 via de ipad gecast naar de TV. Beeld was erg goed.
- Geluid is goed, kan niet anders zeggen. Bji het afspelen van muziek zenders was ik aangenaam verrast. Dialogen zijn duidelijk te verstaan.
- Probeer geen MTV80 te spelen want los van het feit dat de clips al van beroerde kwaliteit zijn op een 46inch kan ik je vertellen dat het er helemaal niet uitziet op een 55inch

. Dus om te voorkomen dat ik afgeleid wordt door het beeld mik ik de tv uit en speel ik de muziek gewoon af via de receiver (ja dat kan doordat ik een spdif tussen de KPN setupbox en de receiver heb geplaatst).
Update: kom er net achter dat je de Sony afstandbediening kan koppelen aan de kpn setupbox. Dat werkt echt goed. Zelfs de gids wordt opgeroepen
Al met al, erg blij met de aankoop.
[
Voor 5% gewijzigd door
Miss_80 op 06-12-2021 21:52
]