Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BiG-GuY schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:19:
[...]

Nope, Android TV ondersteund maar 1 audio output tegelijk. Heeft je Receiver geen Bluetooth out misschien?
Jeemig, wat slecht eigenlijk. Receiver zal ik eens nakijken, daar heb ik nooit aan gedacht.
En anders wordt het toch het 'dock' van de neklus met een optische kabel aansluiten.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 08:40
Goedemorgen allemaal. Ik heb vorige week een Sony 65A84J aangeschaft en loop tegen een probleem aan waarvan ik hoop dat er een eenvoudige oplossing is. De TV geeft eens per zoveel keer aanzetten dat er geen TV signaal is wanneer er gewoon tv aangezet wordt (via CI+ module).

Wanneer ik de Ziggo box (Next) aanzet is er normaal signaal/beeld. Het enige wat helpt is even de stekker euit en weer in waarna de TV opnieuw opstart waarna alles weeer werkt. Maar dit wil ik niet blijven doen tot in lengte der dagen.

Zijn er meer mensen die dit hebben ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:35
MAGDATTT schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:31:
Goedemorgen allemaal. Ik heb vorige week een Sony 65A84J aangeschaft en loop tegen een probleem aan waarvan ik hoop dat er een eenvoudige oplossing is. De TV geeft eens per zoveel keer aanzetten dat er geen TV signaal is wanneer er gewoon tv aangezet wordt (via CI+ module).

Wanneer ik de Ziggo box (Next) aanzet is er normaal signaal/beeld. Het enige wat helpt is even de stekker euit en weer in waarna de TV opnieuw opstart waarna alles weeer werkt. Maar dit wil ik niet blijven doen tot in lengte der dagen.

Komt me bekend voor. Is een bug in de software. Ik heb er last van als ik de satelliettuner van de tv heb gebruikt. Ik heb dat gehad bij een A90J en nu ook bij de X95J. Het gaat dan o.a. om RTL 4 en kanaal 13 en 14 van Ziggo. Inderdaad opnieuw starten is de enige manier om de zenders allemaal weer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Ik heb hier de A90J gehad. Vervelende vond ik het dimmen van het beeld door de logo detectie. Vervolgens een X95J laten komen. Beide Tv's naast elkaar gezet en vergeleken met TV signaal, Netflix en Youtube. Ik was aangenaam verrast door de X95J. Sowieso bij TV kijken geeft de X95J een helderder beeld. Geen last van de dimming. Dan Netflix en Youtube. Qua helderheid waren ze vergelijkbaar. Maar ook qua beeld zoals zwart/wit waarden zag ik eigenlijk weinig verschil. Scherpte van de beide Tv's was eveneens vergelijkbaar. Nog een derde partij laten meekijken. Ook die kwam tot dezelfde conclusie. Uiteindelijk besloten de A90J te vervangen voor de X95J. Ook nog even gekeken naar de Chicago Fire. Iemand schreef in dit forum dat deze serie op zijn X95J er blurry uitzag. Het beeld was prima scherp. Ik zag er geen afwijkingen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
mavical schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:42:
[...]

Komt me bekend voor. Is een bug in de software. Ik heb er last van als ik de satelliettuner van de tv heb gebruikt. Ik heb dat gehad bij een A90J en nu ook bij de X95J. Het gaat dan o.a. om RTL 4 en kanaal 13 en 14 van Ziggo. Inderdaad opnieuw starten is de enige manier om de zenders allemaal weer te krijgen.
Hier doet niet 1 net het meer totdat ik "reset" met stekker

Hopen dat er een software update komt dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-05-2024
Ook ik heb een lg oled65cx en wil ook voor een Sony OLED a80j gaan,nu lees ik toch dat de lg beter beeld geef als de Sony.
Terwijl ik het in reviews andersom had verwacht.
Dus graag Noor ik meer ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 21:45
ben1303 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:18:
Ook ik heb een lg oled65cx en wil ook voor een Sony OLED a80j gaan,nu lees ik toch dat de lg beter beeld geef als de Sony.
Ik vraag me af waar je dat hebt gehoord want beeldkwaliteit is vergelijkbaar en de meeste reviews geven een tikkeltje de voorkeur aan Sony motion en natuurgetrouwe kleuren. Nu zie ik verder niet in waarom je CX vervangen moet worden. Is nog steeds een goede televisie tenzij je natuurlijk een maatje groter wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben1303
Hallo Ellazz

Je geeft het antwoord al inderdaad hij mag een beetje groter maar ik kijk ook hier op tweakers en ook houd ik FWD in de gaten met zijn reviews.
En ga ook uit van bevindingen van de mede tweakers.
Dus vandaar de vraag.
En het klopt je heb gelijk de lg cd is ook zeker niks mis mee.
Het hoeft niet alle minuut maar orienteer me wel even híer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik had vanmorgen dat mijn A80J ineens de receiver aanzette. Er klonk heel even geluid, een soort 'boink'. De receiver bleef nog even aan staan. Er was geen beeld te zien oid.

Heeft dit te maken met het 'onderhoud' dat de tv periodiek uitvoert?

[ Voor 24% gewijzigd door PaT op 04-12-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:19

Funky22

Guild invite

ben1303 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:18:
Grote voordeel van de Lg is dat je hem 3D lut kan laten calibreren en dan zal die indd beter beeld geven dan de Sony, heb je daar geen interesse in en is het overwegend voor film/series zou ik gewoon voor de Sony gaan.

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 12:32
ben1303 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 01:01:
Hallo Ellazz

Je geeft het antwoord al inderdaad hij mag een beetje groter maar ik kijk ook hier op tweakers en ook houd ik FWD in de gaten met zijn reviews.
En ga ook uit van bevindingen van de mede tweakers.
Dus vandaar de vraag.
En het klopt je heb gelijk de lg cd is ook zeker niks mis mee.
Het hoeft niet alle minuut maar orienteer me wel even híer.
Normale stervelingen gaan geen verschil zien tussen beide tv's. Helemaal niet als je ze niet naast elkaar hebt staan. Het gaat er meer om hoe je hem gaat gebruiken, veel gamen of veel series ?
Zelf ben ik voor de a80j gegaan omdat ik graag Google tv wilde en bijna nooit game.

Maar hier een onafhankelijke review over de twee tv's naast elkaar.

YouTube: LG C1 vs Sony A80J OLED TV Comparison: Gaming, Motion, Brightness + ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik heb vandaag de 55a84j geleverd gekregen en net aan de muur opgehangen. Nu loop ik tegen iets irritants aan..... Het netsnoer is te kort voor mijn setup thuis. Met mijn vorige tv (plasma Pana) heb ik de stekker uiteindelijk doorgeknipt en verlengt, maar omdat die van Sony er netjes af kan dacht ik dat ik misschien een langere kon aanschaffen. Ik kan alleen nergens achterhalen what voor type netsnoer het is. Dat zoekt wat makkelijker. Bij allekabels kon ik niet de juiste versie vinden op basis van de plaatjes. Iemand hier die mij kan vertellen wat voor type stekker het is? En anders wordt het gewoon weer hetzelfde trucje als de vorige keer 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Miss_80 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:03:
Ik heb vandaag de 55a84j geleverd gekregen en net aan de muur opgehangen. Nu loop ik tegen iets irritants aan..... Het netsnoer is te kort voor mijn setup thuis. Met mijn vorige tv (plasma Pana) heb ik de stekker uiteindelijk doorgeknipt en verlengt, maar omdat die van Sony er netjes af kan dacht ik dat ik misschien een langere kon aanschaffen. Ik kan alleen nergens achterhalen what voor type netsnoer het is. Dat zoekt wat makkelijker. Bij allekabels kon ik niet de juiste versie vinden op basis van de plaatjes. Iemand hier die mij kan vertellen wat voor type stekker het is? En anders wordt het gewoon weer hetzelfde trucje als de vorige keer 😬
Beetje zoeken.. is gewoon een haakse C7 / eurostekker. O.a. bij onlinekabelshop te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 13:52
enne? eerste indruk?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus

same here met a80. Helemaal stekker is niet nodig, softreset is prima. (ofwel lang de pwr button indrukken, en bij schema restart, restart drukken duh ;) ) soms is aan uit voldoen, maar herstart vind ik makkelijker.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Pepppie schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:09:
[...]

Beetje zoeken.. is gewoon een haakse C7 / eurostekker. O.a. bij onlinekabelshop te koop.
De stekker die ik zie als ik op de link klik is hem niet helaas. Mijn stekker heeft 2 streepjes ipv twee ronde ingangen, maar ik ga verder op de website kijken

[ Voor 10% gewijzigd door Miss_80 op 04-12-2021 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Miss_80 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:40:
[...]

De stekker die ik zie als ik op de link klik is hem niet helaas. Mijn stekker heeft 2 streepjes ipv twee ronde ingangen, maar ik ga verder op de website kijken
Interessant.. ik heb die kabel voor mijn 65A84J gekocht en die past erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:51
Miss_80 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:40:
[...]

Bedoel je deze? Dat is namelijk een buitenlandse stekker.

Afbeeldingslocatie: https://www.worldstandards.eu/wp-content/uploads/electricity-tiles-type-A.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door JSTPS op 05-12-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:08
ik denk zomaar dat je deze nodig hebt:
https://www.allekabels.nl/230_volt/apparaatsnoer/c7.html

Ik heb de TV zelf niet, ben er wel voor aan het kijken.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQS07oEFLjFAt7A30S1G1ExQRRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLiizsISwO67tEIUXhShRQGb.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is het snoer dat ik er bij heb gekregen (1x met een smalle stekker en 1x met een brede ronde stekker).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:08
Miss_80 schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:29:
[Afbeelding]

Dit is het snoer dat ik er bij heb gekregen (1x met een smalle stekker en 1x met een brede ronde stekker).
Dat lijkt op een zogenoemde Euro-stekker maar mist middelste stukje, volgens mij voor aarde.

Zie https://www.allekabels.nl/230_volt/apparaatsnoer/c13.html

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Het is gewoon C13 zonder de aardepin. Dus een normale C13 kabel gaat werken.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miss_80
Na het eerste weekend de tv te hebben gebruikt, hierbij de eerste bevindingen:
- Beeld is prachtig maar wel erg wennen ten opzichte van het plasma scherm wat ik gewend ben. Ik heb hem ong een 1 jr geleden opnieuw laten calibreren voor 2 modussen. Een voor overdag en een voor de avond. Die laatste is wat gedempter dan overdag. Het OLED scherm heb ik meteen op 'bioscoop'-stand gezet waardoor de kleuren wat rustiger zijn maar het blijft een berg extra licht..
- nog niet echt overdag gekeken met een donkere film dus daar kan ik nog niets van zeggen
- Deze tv is voorzien van google tv; Dat heeft 1 nadeel dat de app ziggo go bij mij niet werkt. In tegenstelling tot normaal casten moet je voor de app echt op het Ziggo netwerk zitten en dat is bij mij niet het geval. Dus gisteren de F1 via de ipad gecast naar de TV. Beeld was erg goed.
- Geluid is goed, kan niet anders zeggen. Bji het afspelen van muziek zenders was ik aangenaam verrast. Dialogen zijn duidelijk te verstaan.
- Probeer geen MTV80 te spelen want los van het feit dat de clips al van beroerde kwaliteit zijn op een 46inch kan ik je vertellen dat het er helemaal niet uitziet op een 55inch :+ . Dus om te voorkomen dat ik afgeleid wordt door het beeld mik ik de tv uit en speel ik de muziek gewoon af via de receiver (ja dat kan doordat ik een spdif tussen de KPN setupbox en de receiver heb geplaatst).

Update: kom er net achter dat je de Sony afstandbediening kan koppelen aan de kpn setupbox. Dat werkt echt goed. Zelfs de gids wordt opgeroepen

Al met al, erg blij met de aankoop.

[ Voor 5% gewijzigd door Miss_80 op 06-12-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Dank je wel Martinus. Dan laat ik het voor wat het is. Ik heb geen zin om weer een andere TV te gaan regelen en te gaan hosselen over prijs etc etc.

Ik hoop wel dat er ooit een oplossing voor komt.

[ Voor 27% gewijzigd door MAGDATTT op 06-12-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Een ander vraagje. Welke app gebruiken jullie om films af te spelen met 5.1 geluid. Ik krijg alleen maar stereo geluid met bv VLC player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

MAGDATTT schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:44:
Een ander vraagje. Welke app gebruiken jullie om films af te spelen met 5.1 geluid. Ik krijg alleen maar stereo geluid met bv VLC player.
PLEX en MrMC (Kodi based) werken goed. Wel Passthrough aanzetten in de verschillende apps, anders krijg je idd enkel Stereo.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
MAGDATTT schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:44:
waarom niet de standaard app? dan loop ik 5.1 naar mn receiver.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Aan deze zijde wordt alles in stereo afgespeeld. En ik heb niet de instelling kunnen vinden waar ik geluids formaat kan aanpassen. Dat was eigenlijk de rede dat ik voor VLC koos daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Hoe heet de standaard app dan? Ik zie nergens iets met Sony staan bij de video apps (zal wel weer niet goed kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wat doet deze funcie in jip en janneke taal?

YouTube: Sony Technology Day|Stimulate creator’s creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Sony maakt ook Crystal Led televisies. B2B of als rijke consument kun je die bestellen.
Volgensmij zijn dat micro led televisies waarvan je panelen kan stacken om als het een ware een grote tv of zelfs muur te maken.

Zo'n muur kun je gebruiken als virtuele omgeving in plaats van green screen. Ziet er realistischer uit en de acteurs hebben meer referentie. "next gen" film making met minder groene scherm en "virtuele" omgevingen. De nieuwe Star Wars series maken daar gebruik van bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
MAGDATTT schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:27:
Hoe heet de standaard app dan? Ik zie nergens iets met Sony staan bij de video apps (zal wel weer niet goed kijken).
media player geloof ik, zit in het extra menu met alle apps, dus niet tussen de shortcuts.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
MAGDATTT schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:42:
Dank je wel Martinus. Dan laat ik het voor wat het is. Ik heb geen zin om weer een andere TV te gaan regelen en te gaan hosselen over prijs etc etc.

Ik hoop wel dat er ooit een oplossing voor komt.
van de week was het weer raak, zelfs mn reset werkte niet.

Wat ik merk dat de ci module de boosdoener lijkt te zijn. Toen ik deze er uit haalde, ff ziggo kaart eruit, en toen de hele bende er weer in, toen deed alles het zomaar weer. Ik merk nl dat als deze error komt, de rest van de tv nog prima functioneert, zoals apps of streaming.

Ik heb overigens de kanalen nu via een een andere set up geprogrammeerd. Dus niet via het ziggo profiel. De juiste gegevens van ziggo invullen en laten zoeken, werkt perfect.
knocks on wood, gaat voorlopig weer ff goed.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
OK, zal ik checken dan of ik die kan vinden.

Klopt wat je zegt. Apps blijven werken. Alleen TV kijken lukt niet dan.

Bij de volgende error kan ik dat ook proberen. Moet je daarvoor alles weer opnieuw instelen (reset naar fabrieks instellingen), of kan je dit los van de rest regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
MAGDATTT schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:15:
OK, zal ik checken dan of ik die kan vinden.

Klopt wat je zegt. Apps blijven werken. Alleen TV kijken lukt niet dan.

Bij de volgende error kan ik dat ook proberen. Moet je daarvoor alles weer opnieuw instelen (reset naar fabrieks instellingen), of kan je dit los van de rest regelen?
nee, heb voor nu alleen de kanalen opnieuw ingesteld via het menu, in het extra menu, de rest de boel gelaten. Op het moment dat dat moet, gaat er een belletje naar Sony, ben ik er klaar mee.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:38

Welk merk CI+ module heb je?
Er zijn meerdere varianten in omloop, waarvan de ene wél en de andere géén problemen geeft.
Hier een A90J i.c.m. een (blauwe) Smit CI+ module en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Masimo schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:51:
[...]

Er zijn meerdere varianten in omloop, waarvan de ene wél en de andere géén problemen geeft.
had heb zowel bij de Smits, als quantis (neomotion)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankleef
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 16:04
Wij zijn verhuisd en zitten nu wat verder de tv. Hebben nu een 65XE8599 van Sony. 4 jaar oud en tevreden over. Zitten op 5 meter exact tussen ogen en het beeld. We denken aan 75 inch.
Is dat zinvol en zitten we er dan niet te dicht op?
Budget is 2000 dus OLED zal niet lukken. Ergens kom ik zelf steeds op de 75X94j uit maar ben niet met Sony getrouwd.
Mijn vragen: Blijft alles op een 75inch scherp en welk model is jullie advies gezien budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Masimo schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:51:
[...]

blauw of oranje nog een verschil dan? van Smits? had oranje

blauw is toch 1.2 v? en oranje 1.3?

@MAGDATTT welke CI heb je?

@Masimo welke heb je? v1.2 of 1.3?

[ Voor 11% gewijzigd door Martinus op 08-12-2021 21:39 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:38
@MAGDATTT @Martinus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgAOrEnDOfECmGV3i5m6MuIhtFo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/osxPwR7G3ILmHnnSXV1GgCeT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwInZdal0G6jVfk6_I4hNODspVs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/16cRO6kVtyfCCUjNahkibKtl.jpg?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door Masimo op 08-12-2021 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Wel bizar, das een van de oudere versies. Toch stom van Sony dat ze de allermodernste niet goed ondersteunen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Ben misschien erg ongeduldig, maar heb 29 oktober cashback claim ingediend die 1 november is bevestigd, en enige wat ik weet is dat de factuur is goedgekeurd. Voor de rest nog niets gekregen van Sony. Hoe lang duurde het bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Martinus schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:27:
[...]

blauw of oranje nog een verschil dan? van Smits? had oranje

blauw is toch 1.2 v? en oranje 1.3?

@MAGDATTT welke CI heb je?

@Masimo welke heb je? v1.2 of 1.3?
Ik vermoed deze
https://www.plattetv.nl/product/quantis-ziggo-ci-module-1-3

Dit is de enige CI+ module welke PlatteTV in haar assortiment heeft. En daar komt de TV en module vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
@Martinus @Masimo @MAGDATTT
Ik heb via Twitter een nieuwe CI+ module met kaart V1.3 aangevraagd en in de TV gezet. Toen nog de 65X94J. Kost je €2,- per maand. Maar werd er niet veel beter op. Heb nu de A80J, geen problemen meer.
Echter, ik gebruik sinds kort weer volledig de Next. Omdat de Guide via de Sony AB waardeloos is. De Next is 100x sneller, heeft veel meer functies en is beter bij het kiezen en zappen. Het beeld is via de CI+ ietsje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

PCan schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:25:
Ben misschien erg ongeduldig, maar heb 29 oktober cashback claim ingediend die 1 november is bevestigd, en enige wat ik weet is dat de factuur is goedgekeurd. Voor de rest nog niets gekregen van Sony. Hoe lang duurde het bij jullie?
Heeft bij mij ook een tijdje geduurd. Ze namen de inzending toen pas in behandeling zodra de actie klaar was. Dit was de eerste cashback actie van de 2021 modellen bij de mijne.

21-06 bevestiging van registreren
23-06 akkoord op ingezonden factuur
13-07 bevestigd
02-09 op rekening

[ Voor 11% gewijzigd door BiG-GuY op 10-12-2021 13:11 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
PCan schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:17:
@Martinus @Masimo @MAGDATTT
Ik heb via Twitter een nieuwe CI+ module met kaart V1.3 aangevraagd en in de TV gezet. Toen nog de 65X94J. Kost je €2,- per maand. Maar werd er niet veel beter op. Heb nu de A80J, geen problemen meer.
Echter, ik gebruik sinds kort weer volledig de Next. Omdat de Guide via de Sony AB waardeloos is. De Next is 100x sneller, heeft veel meer functies en is beter bij het kiezen en zappen. Het beeld is via de CI+ ietsje beter.
ja dat kan, koop liever het juiste model 2de hands nooit meer extra factuur van Ziggo. Dus eerst ff verder vogelen.

@MAGDATTT das id een quantis. Die heb ik in de 1.4 versie.
Smits 1.3 gaf iets minder problemen.

Heb je trouwens al geprobeerd wat ik voorstelde? (knock on wood, nog geen problemen weer gehad)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Martinus schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:44:
[...]

ja dat kan, koop liever het juiste model 2de hands nooit meer extra factuur van Ziggo. Dus eerst ff verder vogelen.

@MAGDATTT das id een quantis. Die heb ik in de 1.4 versie.
Smits 1.3 gaf iets minder problemen.

Heb je trouwens al geprobeerd wat ik voorstelde? (knock on wood, nog geen problemen weer gehad)
Nee, nog geen tijd gehad om hier even rustig naar te kijken. Wel al weer moeten resetten om weer beeld te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb na lang puzzelen en hier veel lezen de knoop doorgehakt en een 75X95J voor de woonkamer, en een 55A90J voor in de slaapkamer besteld. Worden volgende week geleverd. In de woonkamer is de anti spiegeling echt belangrijk, en heb inmiddels ook een oplossing gevonden om beeld wat kleiner weer te geven door een av mixer tussen de receiver en tv te hangen op 2e output, zodat ik kan kiezen. Ik weet t, is beetje apart, maar t werkt :)

@Masimo @MAGDATTT @Martinus In de a90j wil ik de ci+ kaart die ik al heb gebruiken, volgens mij is dat de quantis v1.3. Hoop dat dat werkt, laat het hier wel weten zodra de tv binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Appelsap schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:47:
Heb na lang puzzelen en hier veel lezen de knoop doorgehakt en een 75X95J voor de woonkamer, en een 55A90J voor in de slaapkamer besteld. Worden volgende week geleverd. In de woonkamer is de anti spiegeling echt belangrijk, en heb inmiddels ook een oplossing gevonden om beeld wat kleiner weer te geven door een av mixer tussen de receiver en tv te hangen op 2e output, zodat ik kan kiezen. Ik weet t, is beetje apart, maar t werkt :)

@Masimo @MAGDATTT @Martinus In de a90j wil ik de ci+ kaart die ik al heb gebruiken, volgens mij is dat de quantis v1.3. Hoop dat dat werkt, laat het hier wel weten zodra de tv binnen is.
NOICE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
PCan schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:25:
23-10 ingediend
26-10 goedgekeurd
26-11 op mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:43
vankleef schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:27:
Wij zijn verhuisd en zitten nu wat verder de tv. Hebben nu een 65XE8599 van Sony. 4 jaar oud en tevreden over. Zitten op 5 meter exact tussen ogen en het beeld. We denken aan 75 inch.
Is dat zinvol en zitten we er dan niet te dicht op?
Budget is 2000 dus OLED zal niet lukken. Ergens kom ik zelf steeds op de 75X94j uit maar ben niet met Sony getrouwd.
Mijn vragen: Blijft alles op een 75inch scherp en welk model is jullie advies gezien budget?
De vraag welk formaat goed zou zijn komt geregeld voorbij, maar het antwoord kan alleen jij geven. Het is namelijk een persoonlijk dingetje! Wij zitten op 4,5mtr afstand naar een 75" TV te kijken en van mij mag het ook gerust 120" zijn >:) Ik zou kijken of je een goede deal kan maken voor een 75X95J. Dan maak je niet alleen een stap in formaat, maar ook een mega stap in beeldkwaliteit.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
hier nog geen centen, damn it...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:19

Funky22

Guild invite

04/11 85X95J gekocht
11/11 geleverd
20/11 cashback ingediend + de voucher voor PlayStation Store
24/11 bevestiging van Sony gekregen dat beide zijn goedgekeurd

Ps store voucher gekregen €500 nog niet, krijg je een mail van Sony als ze de €500 hebben gestort?

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Funky22 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:45:
04/11 85X95J gekocht
11/11 geleverd
20/11 cashback ingediend + de voucher voor PlayStation Store
24/11 bevestiging van Sony gekregen dat beide zijn goedgekeurd

Ps store voucher gekregen €500 nog niet, krijg je een mail van Sony als ze de €500 hebben gestort?
Klopt, althans kreeg 26-11 het geld en 1-12 een mail met we hebben het geld gestort mocht je het nog niet hebben etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiampp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-08 15:23
Cashback
3-11 aangevraagd
5-11 goedgekeurd
Nog geen uitbetaling gehad

PS voucher
6-11 aangevraagd
10-11 ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben1303
Ik heb de Sony xr 65a90j weet iemand of er ook een folie op de tv zit aan de voorkant
En heeft iemand ook goede beeld instellingen,

Ik kom zelf van een lg cx65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben1303
Als ik mijn Xbox x serie aan heb staan op HDMI 4 en ik gaat naar instelling van de tv om iets aan te passen gaat de tv ineens naar de tv decoder op HDMI 2
En ook zag ik dat je niet kan gamen in 120hz 4k
Dacht dat mijne nieuwe Sony xr65a90j dit wel zou kunnen.
Dus dan gaat hij terug.
Jammer van deze tv dat het nog niet compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentetuin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-09 10:11
Wil in service menu van a80j komen, heb display toets op afstandsbediening nodig, weet niet waar die zit, weet iemand waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
ben1303 schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:35:
Als ik mijn Xbox x serie aan heb staan op HDMI 4 en ik gaat naar instelling van de tv om iets aan te passen gaat de tv ineens naar de tv decoder op HDMI 2
Dus dan gaat hij terug.
Dat klinkt vreemd. De A90J kan gewoon in 4K120hz afspelen maar vermoedelijk moet je de HDMI instellingen aanpassen. https://www.sony.com/electronics/support/articles/00254067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
ben1303 schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:48:
Ik heb de Sony xr 65a90j weet iemand of er ook een folie op de tv zit aan de voorkant
En heeft iemand ook goede beeld instellingen,

Ik kom zelf van een lg cx65
Ik gebruik deze als basis, vooral HDR settings, is lekker vel en scherp.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
In User Menu

SDR - day and night, ~175nits (203nits peak white) 2.2 gamma

Picture Mode - Custom

Auto Picture Mode - Off
Light Sensor - Off

Brightness - 42
Contrast - 90
Gamma - 0
Black Level - 49
Black Adjust - Off
Adv. Contrast Enhancer - Off
Peak Luminance - Low

Color - 50
Hue - 0
Color Temperature - Expert 1
Live Color - Off

Sharpness - 50
Reality Creation - Auto
Random Noise Reduction - Auto
Digital Noise Reduction - Auto
Smooth Gradation - Low

Smoothness - 1
Clearness - 1
CineMotion - Depends on source, generally low is safe, or Off. High may cause frame skips with certain content or sources.

Video Signal - All Auto

Adv. Color Temperature Basic - Default
Adv. Color Temperature Multi Point 20pt - Default (or get calibration)
Per Color Adjustment - Default (or get calibration)

HDR - day and night (HDR brightness should not be adjusted)

Picture Mode - Custom For Pro 1

Auto Picture Mode - Off
Light Sensor - Off

Brightness - Max
Contrast - 90
Gamma - 0
HDR Tone Mapping - Gradation Preferred
Black Level - 50
Black Adjust - Off
Peak Luminance - High

Color - 50
Hue - 0
Live Color - Off

Sharpness - 50
Reality Creation - Auto
Random Noise Reduction - Auto
Digital Noise Reduction - Auto
Smooth Gradation - Low

Smoothness - 1
Clearness - Min
CineMotion - Depends on source, generally low is safe, or Off. High may cause frame skips with certain content or sources.

Video Signal - All Auto

Dolby Vision - day and night (DV brightness should not be adjusted) (read note above about DV)

Picture Mode - Dolby Vision Bright

Auto Picture Mode - Off
Light Sensor - Off

Brightness - Max
Contrast - Max
Gamma - 0
HDR Tone Mapping - Gradation Preferred
Black Level - 50
Black Adjust - Off
Peak Luminance - High

Color - 50
Hue - 0
Live Color - Off

Sharpness - 50
Reality Creation - Auto
Random Noise Reduction - Off
Digital Noise Reduction - Off
Smooth Gradation - Off

Smoothness - 1
Clearness - Min

Video Signal - All Auto

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ben1303 schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:35:
Dus dan gaat hij terug.
Dan heb je de poort niet goed ingesteld:
YouTube: How To Enable 4K at 120hz On Your Sony TV With HDMI 2.1 and Android ...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben1303
dankje wel martinus

nog even een andere vraag als ik op de menu knop druk springt deze niet naar menu maar naar een home screen
dit heb ik ook met mijn xbox serie als ik op hdmi 4 de xbox aan doet en naar het menu wil gaan springt hij over naar de hdmi 2 ziggo decoder en kan niet meer terug naar hdmi 4
en de xbox geeft aan dat hij geen 120hz ondersteund ook niet als ik in het menu van de tv hem op hdmi dolby vision zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben1303
ik ga het straks proberen big-guy ik had hem dus op dolby vision staan in de hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ben1303 schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:16:
dankje wel martinus

nog even een andere vraag als ik op de menu knop druk springt deze niet naar menu maar naar een home screen
dit heb ik ook met mijn xbox serie als ik op hdmi 4 de xbox aan doet en naar het menu wil gaan springt hij over naar de hdmi 2 ziggo decoder en kan niet meer terug naar hdmi 4
en de xbox geeft aan dat hij geen 120hz ondersteund ook niet als ik in het menu van de tv hem op hdmi dolby vision zet.
De TV kan geen 120hz + Dolby Vision. Je dient dus te kiezen voor Enhanced format, niet voor Enhanced format (Dolby Vision). Nu heeft de TV ook geen Game modus voor Dolby Vision, dus kan je het beste kiezen voor Enhanced Format als je gamed. Enhanced Format zet ook de optie open voor Auto Low Latency.

Nu mis ik Dolby Vision met gaming niet, aangezien er nog geen games zijn die echt Dolby Vision zijn. Alle games die momenteel werken met Dolby Vision op Xbox, worden door de Xbox upscaled, de Tone Mapping kan de Sony TV zelf beter dus voedt je hem het liefst een HDR10 signaal.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben1303
dan heb ik nog 2 dingen
als ik op de instelling knop druk dus tandwieltje,waarom hij naar het home screen gaat.

en als hij op hdmi 4 staat en ik daar naar het menu wil deze ineens naar hdmi 2 gaat.
en dan kan ik hem niet meer op hdmi 4 krijgen wat ik ook doet.
dan moet ik mijn xbox dus handmatig uitschakelen.
dat lijk me niet de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Watvoor apparaat heb je op HDMI2 aangesloten? Lijkt op een HDMI CEC issue. En heb je de TV al een keer geherstart om te kijken of het probleem dan weg is?

Google TV heeft helaas weleens rare dingen in het OS, dan wordt het probleem opgelost door de TV te herstarten. Gebeurd bij mij misschien eens per maand dat ik dat moet doen, vanwege een software fout.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:43
Wie heeft een tip voor de vier VESA-schroeven die standaard in mijn Sony 55A84 zitten? Ik krijg ze met geen mogelijkheid losgedraaid :$

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ze zitten best vast, maar met een goede handschroevendraaier krijg je ze toch wel los? (55A80J hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben1303
Ik heb de Ziggo next op de HDMI 2 zitten en als ik gestart bén ik dan alles kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiampp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-08 15:23
Vandaag de cashback ontvangen. Heeft dus een kleine 6 weken geduurd.
Kiampp schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:23:
Cashback
3-11 aangevraagd
5-11 goedgekeurd
Nog geen uitbetaling gehad

PS voucher
6-11 aangevraagd
10-11 ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Heeft er iemand trouwens een werkende Android remote Control app gevonden voor de A80J? Ik heb er nog geen 1 die kan werken via WiFi of Bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

PaT schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:06:
Heeft er iemand trouwens een werkende Android remote Control app gevonden voor de A80J? Ik heb er nog geen 1 die kan werken via WiFi of Bluetooth.
Video & TV Sideview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben1303
Alle problemen die ik had zijn opgelost thanks allen hier
Maar nog een vraagje over de voetjes onder de a90j kan je ze nou op 2 of 3 manieren plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Als ik daarop zoek krijg ik geen directe hits... Android 11 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:27
PaT schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:31:

Dit is de betreffende app, helaas heeft Sony de ondersteuning per oktober 2019 gestaakt voor IOS in de App Store. Ik verwacht dat dit ook het geval is m.b.t. de Play Store.

Ik kan de app nog wel in 'mijn aankopen' terugvinden en downloaden, maar koppelen met de tv lukt niet meer. Sony heeft een maand geleden nog een update uitgebracht, het betreft dus om een regionale staking van deze dienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:54
PaT schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:06:
Bovenaan in de drawer is er een icoontje "Tv-afstandsbediening" bijgekomen bij m'n S20 5G met android 11. Hier komen alle toestellen met android/google tv tevoorschijn om te bedienen, ook mijn A80J.
Dit zit nu dus standaard in android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Gisteren de 75X95J uitgepakt en neergezet. Ik zal nog wat foto's maken en hier posten, vooral om de vergelijking met de 77A80J die ik eerder had staan te kunnen maken. Heb ook meteen een 55A90J voor op de slaapkamer besteld. Die zit nog in de doos, slaapkamerverbouwing is nog niet klaar.

Eerst impressie is heel erg goed. Scherm is aardig uniform, ik ga de vlekken niet zoeken want als ik ze een keer gezien heb blijf ik ze zien, dus zo lang ik ze niet zie is er geen probleem. :) Beeld is echt mooi scherp, die beeldverwerking van Sony is super. Merk dat de menu's wat minder contrast hebben dan alle andere beelden doordat local dimming dan uit lijkt te staan, mij stoort dat eerlijk gezegd niet. Ik heb liever dat alle rekenkracht bij de menu's naar de soepelheid daarvan gaat en bij het kijken naar TV & streams naar de beeldkwaliteit. Mijn aanname is dat de local dimming daarom uitstaat bij de menu's, zou ik een logische keuze vinden. Google TV instellen met je smartphone vanaf de bank is zalig, alleen Disney+ pakte het account niet in één keer goed op waardoor ik de accountgegevens alsnog met de AB moest invoeren, voor alle andere apps ging het naadloos.

Nu eens kijken of ik de programmagids van de Ziggo doos met de AB van de Sony kan oproepen, zou ook weer schelen, maar vermoed dat dat lastig gaat worden. Als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

tweak_master schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:59:
[...]

Bovenaan in de drawer is er een icoontje "Tv-afstandsbediening" bijgekomen bij m'n S20 5G met android 11. Hier komen alle toestellen met android/google tv tevoorschijn om te bedienen, ook mijn A80J.
Dit zit nu dus standaard in android.
Ik vermoed dat dat een Samsung ding is, want op mijn Xiaomi Mi 9T kan ik dat niet terug vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 17:01
Appelsap schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:01:
...

Nu eens kijken of ik de programmagids van de Ziggo doos met de AB van de Sony kan oproepen, zou ook weer schelen, maar vermoed dat dat lastig gaat worden. Als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen :)
Wanneer je de Next van Ziggo hebt gekoppeld aan je TV kun je 'm bedienen met je Sony afstandsbediening. Je moet de Sony AB dan richten op de Next om 'm te besturen. Als de Next eenmaal aanstaat springt hij bij mij direct naar de live tv, druk je nog eens op de TV knop op je Sony AB dan kun je in het on-screen control navigeren naar de gids en dergelijke. Zelfs good 'ol Teletekst doet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

PaT schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:31:
[...]

Google is toch onze vriend?

De laatste nieuwe, deze wordt hier ook gebruikt op de tablet: https://quick-remotetv-sideview-sony.en.uptodown.com/android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
bartsled schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:32:
[...]
Wanneer je de Next van Ziggo hebt gekoppeld aan je TV kun je 'm bedienen met je Sony afstandsbediening. <...knip...>
Hm, ok, klinkt veelbelovend, dank! Loop tegen een klein probleem aan: krijg wel een menuutje maar geen enkele knop ervan doet t. Ik denk dat het euvel is dat mijn Ziggo next via de receiver aangesloten zit, en niet direct op de tv. Klopt het dat jij die Ziggo doos wel direct op de tv hebt zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartsled
Appelsap schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:48:
[...]

Hm, ok, klinkt veelbelovend, dank! Loop tegen een klein probleem aan: krijg wel een menuutje maar geen enkele knop ervan doet t. Ik denk dat het euvel is dat mijn Ziggo next via de receiver aangesloten zit, en niet direct op de tv. Klopt het dat jij die Ziggo doos wel direct op de tv hebt zitten?
Bij mij zit 'ie inderdaad direct op de TV. Je moet ook tijdens het OSD menu ook op de Next blijven mikken overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Check. Ziggo doos op een aparte HDMI ingang van de tv gezet, via instelling in de tv de ab gekoppeld en het werkt inderdaad. Helaas werkt t maar even, na een minuut wordt het beeld zwart en moet ik de HDMI kabel uit de Ziggo doos trekken en opnieuw aansluiten om weer beeld te krijgen... :/

Edit: na drie keer de Ziggo doos resetten lijkt het nu opgelost. Hoop ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Appelsap op 15-12-2021 19:47 ]

• mavical
Gisteren de 75X95J uitgepakt en neergezet. Ik zal nog wat foto's maken en hier posten, vooral om de vergelijking met de 77A80J die ik eerder had staan te kunnen maken. Heb ook meteen een 55A90J voor op de slaapkamer besteld. Die zit nog in de doos, slaapkamerverbouwing is nog niet klaar.

Eerst impressie is heel erg goed. Scherm is aardig uniform, ik ga de vlekken niet zoeken want als ik ze een keer gezien heb blijf ik ze zien, dus zo lang ik ze niet zie is er geen probleem. :) Beeld is echt mooi scherp, die beeldverwerking van Sony is super. Merk dat de menu's wat minder contrast hebben dan alle andere beelden doordat local dimming dan uit lijkt te staan, mij stoort dat eerlijk gezegd niet. Ik heb liever dat alle rekenkracht bij de menu's naar de soepelheid daarvan gaat en bij het kijken naar TV & streams naar de beeldkwaliteit. Mijn aanname is dat de local dimming daarom uitstaat bij de menu's, zou ik een logische keuze vinden. Google TV instellen met je smartphone vanaf de bank is zalig, alleen Disney+ pakte het account niet in één keer goed op waardoor ik de accountgegevens alsnog met de AB moest invoeren, voor alle andere apps ging het naadloos.

Ik had eerst een 65 inch A90J hier staan. Daarnaast de x95j besteld en er naast gezet. Beide toestellen simultaan laren lopen. De x95j deed totaal niet onder voor de oled versie qua scherpte, wit en zwart waardes. Ben het helemaal mee eens dat Sony het beeld zo een stuk verbeterd dan bijvoorbeeld bij de Samsung qn95. Het geeft veel meer detail weer. Ook een sd kanaal weet de Sony behoorlijk te upscalen. Ziet er bijna uit als HD. Ik ben zeer tevreden met de x95j en zou best nog wel een maat groter willen. Echter het thuisfront denkt daar toch anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:03
Vandaag toevallig even wat gespeeld met Amazon Prime op ATV e TV. Viel mij op dat bepaalde films en series wel worden aangegeven als UHD en HDR maar vervolgens als SDR zonder HDR worden afgespeeld. Als voorbeeld pakte ik Jurassic Park. Enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben1303
dat heb ik ook met netflix op mijn a90j de ene keer geeft hij wel dolby vision door en de andere keer niet en dat terwijl het word aangegeven dat het in dolby vision word afgespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
ben1303 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:41:
dat heb ik ook met netflix op mijn a90j de ene keer geeft hij wel dolby vision door en de andere keer niet en dat terwijl het word aangegeven dat het in dolby vision word afgespeeld
Vage hier is dat het allemaal goed werkt met Netflix, zowel ATV als TV, alleen de Prime app geeft issues.

Misschien ergens een foutieve instelling gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

brtkpr schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:35:
[...]

Vage hier is dat het allemaal goed werkt met Netflix, zowel ATV als TV, alleen de Prime app geeft issues.

Misschien ergens een foutieve instelling gezet.
Op Amazon Prime is helaas vaak enkel de SDR versie inbegrepen in PrimeVideo. De UHD/HDR versie kan je los kopen/huren. Dat ligt niet aan Android TV, is op LG WebOS net zo.

Bij de Prime Originals die in UHD/HDR zijn gemaakt, zijn ze wel altijd beschikbaar in UHD/HDR. Prime heeft helaas weinig content met Dolby Vision, dus meeste HDR is gewoon HDR10. Al doet de Sony dat ook gewoon goed natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door BiG-GuY op 17-12-2021 14:31 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Voor wie nog twijfelt: ik ben super enthousiast over de X95J (75"). Na de A80J hier te hebben gehad (77") had ik zo mijn twijfels. Alleen met alle helderheidsinstellingen op max kreeg ik daar een redelijk beeld uit in onze lichte huiskamer. En dan nog vond ik het scherm te spiegelend, zeker als die uit stond was het net alsof er een grote spiegel voor me stond. Nu met de X95J totaal geen last meer van. Scherm is echt goed mat, heel weinig reflecties, en de helderheid is prima, ruimschoots genoeg (eerder too much zelfs).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KdiUqRNb7PeHU_xMfRAwL9OnWBs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FvGbBxBoG33qhSHb8Bv7r3vb.jpg?f=user_largeAls het beeld uit staat zie je zelfs weinig van het raam achter de bank.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XM5fHHx8rHos3bMUxCVb3eOb_L4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWAKneV2ao74OCaS79MSLZSa.jpg?f=fotoalbum_largeReflecties van de A80J met scherm op volle helderheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRmlW2dHfzBBybejbid8y8V_8r4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1BOR3IvtyMzuo8WlWQTDFwn.jpg?f=fotoalbum_largeHeel weinig reflecties op de X95J met scherm op 40% helderheid.

Kleuren zijn geweldig, beeld is haarscherp en local dimming werkt ontzettend goed. Bij vuurwerk e.d. zie ik geen blooming, dwz als je redelijk recht voor het scherm zit tenminste. Onder een flinke hoek wordt die wel heel licht zichtbaar, maar daar zit ik doorgaans niet :) Het goed koppelen van de versterker en ziggo doos was wel een klus, maar is uiteindelijk ook gelukt. Kortom, erg blij mee, deze blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
BiG-GuY schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:27:
[...]

Op Amazon Prime is helaas vaak enkel de SDR versie inbegrepen in PrimeVideo. De UHD/HDR versie kan je los kopen/huren. Dat ligt niet aan Android TV, is op LG WebOS net zo.

Bij de Prime Originals die in UHD/HDR zijn gemaakt, zijn ze wel altijd beschikbaar in UHD/HDR. Prime heeft helaas weinig content met Dolby Vision, dus meeste HDR is gewoon HDR10. Al doet de Sony dat ook gewoon goed natuurlijk.
Dus ondanks dat je een Prime abonnement hebt en er uhd en hdr bij staat moet je dan die film kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

brtkpr schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:53:
[...]
Dus ondanks dat je een Prime abonnement hebt en er uhd en hdr bij staat moet je dan die film kopen?
Jup. Prime is niet voor niks veel goedkoper dan de concurrenten. Voordat ze de optie aan hadden gezet dat je ook series/films kon huren/kopen in NL. Hadden al die films geen UHD/HDR logo’s.

Met Prime zijn die eenmalige kosten wel lager dan als je geen Prime had gehad.
Gebruik het zelf vooral voor de original content en de andere Prime benefits, zoals Free Shipping.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 08:40
Ik wil mijn 85” x95j factory resetten, maar de tv vraagt een pin code. Ik herinner mij niet dat ik bij de installatie een pin code moest ingeven. Is dit een soort standaard pin code? In de handleiding vind ik niets …

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
spoonman schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:37:
Ik wil mijn 85” x95j factory resetten, maar de tv vraagt een pin code. Ik herinner mij niet dat ik bij de installatie een pin code moest ingeven. Is dit een soort standaard pin code? In de handleiding vind ik niets …
0000 al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
spoonman schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:37:
Ik heb tijdens de setup wel een code op moeten geven, 0000 was geen geldige code.
Ik kon dit ook niet skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

brtkpr schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:05:
[...]

Ik heb tijdens de setup wel een code op moeten geven, 0000 was geen geldige code.
Klopt, dit kan ik mij ook herinneren. Vooral die tekst dat 0000 geen geldige code was...

Eigenlijk best overdreven dat dat met een pincode beveiligd is. Hoe vaak zal men nu per ongeluk een factory reset uitvoeren?

[ Voor 16% gewijzigd door PaT op 19-12-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Bij de fabrikant zoeken op 'ziggo', en bij het model zoeken op 'mediabox next'

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 00:11

Fordman

Fordman

Lijkt me ook handig, waar is dat in te stellen?
HereIsTom schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:36:
[...]

Bij de fabrikant zoeken op 'ziggo', en bij het model zoeken op 'mediabox next'

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
brtkpr schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:05:
[...]

De setup vraagt idd een pin code. Hebben de jongens van plattetv.nl mij vergeten zeggen blijkbaar :)
Er is een mastercode die je kan gebruiken om de pin code te resetten: 9999

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
Ik denk dat mijn X95J al aan het sterven is ...

Het gebeurt regelmatig als ik hem opzet, dat hij niet wil starten: er begint dan een rood licht te knipperen onder het sony logo en er gebeurt verder niks meer. Als ik hem dan afzet en terug opzet start hij wel, maar android tv doet dan een cold boot. Ik heb dus de indruk dat het os gecrashed is. Mijn vorige xh90 heeft zoiets nooit gedaan ...

Verder gebeurt het soms ook dat hij bij het opstarten niet met wifi kan verbinden, nochtans hebben wij hier een wifi netwerk waar we nooit problemen mee hebben (dure asus router). De netflix app crashed dikwijls ook bij de initieel starten.

De factory reset heeft dit niet verholpen ...

[ Voor 5% gewijzigd door spoonman op 20-12-2021 08:20 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste