Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic #2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 31 Laatste
Acties:
  • 178.095 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:46
Taro schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:32:
[...]

Die kans is aanzienlijk :)
[Afbeelding]

[...]

Yup! Ik gun het niemand wat betreft mogelijk verlies, maar ik hoop persoonlijk rond 40-41k weer in te kunnen kopen, anders rond 43k-44k. Net eerder vandaag het instapmoment gemist op een paar honderd USD.

Op de 4H ziet het er slecht uit:
[Afbeelding]

Op de 1D ziet het er goed uit, mooi gebounced op de MA25:
[Afbeelding]

En op de 1W is er ruimte tot de 40k:
[Afbeelding]

Op basis van bovenstaande is het denk ik wel duidelijk waarom ik rond 43k-44k / 40k-41k hoop te kunnen instappen.
Je hebt gelijk! ;)
Deze experts zeggen dat de bodem op $44k ligt.
https://www.cryptoglobe.c...ve-44000-crypto-ceo-says/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4-
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 12:28
AMARONE schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:46:
[...]

Klopt, met vorige week wat gokjes met leuke winsten.

Btc
Ada
Inj
Htn
Uni
Eth
Ada
Xlm

Daar bestaat mijn huidige pf uit. Ik ga nu niet schuiven naar andere cryptos of is dat juist wel verstandig om ergens uit te stappen met de verwachting dat het herstel groter is bij btc bijvoorbeeld?
Geen idee om welke redenen je bepaalde tokens hebt gekocht. Ik doe niet per se mee voor winst, maar vooral omdat ik geloof/ wil dat bepaalde blockchain technieken geadopteerd worden :D

Dat gezegd hebbende is het financieel gezien natuurlijk verstandig om niet al je eieren in één mand te leggen (ook al zeg ik dit als ADA stake pool operator :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Klopt. Ik heb ook mn PF gespreid over meerdere valuta. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:57

-Sander-

///M Powerrrrrr

Deze is wel het kijken waard, de reden waarom we nu in deze situatie zitten. Hodl allemaal!

[ Voor 20% gewijzigd door -Sander- op 23-02-2021 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Taro schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:52:
[...]

Daarom plaats ik vaak meerdere kleinere orders ipv een alles of niets order. Je kunt het nooit perfect timen.

Voorbeeld:

- 170 Euro - 10%
- 165 Euro - 15%
- 160 Euro - 20%
- 155 Euro - 25%
- 140 Euro - 30%

Des te verder de koers daalt, des te meer je inkoopt om de gemiddelde inkooprijs te verlagen.

Die laatste is dan een vaak té lage order, die wel een glimlach op je gezicht tovert als die wordt geraakt om daarna de koers te zien stijgen. Omdat die groter is dan de andere orders zit je veel sneller weer boven de gemiddelde inkoopprijs, mits de koers weer stijgt uiteraard. Mocht je die laatste order missen, stap ik vaak weer met een market buy in.
Meerdere buy orders zat ik ook al aan te denken. Maar het strategie dat je percentages zo toepast van hoe lager hoe meer is verdomt slim! Nooit aan gedacht. Bedankt voor het delen van de tip. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
-Sander- schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:06:
Deze is wel het kijken waard, de reden waarom we nu in deze situatie zitten. Hodl allemaal!

[YouTube: GOTCHA!!! FOUND THE SOURCE OF THE BITCOIN AND ETHEREUM FLASH CRASH!!!]
Er staan op YT te veel vids van mensen die preken voor eigen parochie, of desinformatie verspreiden, etc, etc. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten. :z

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeL schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:09:
[...]

Er staan op YT te veel vids van mensen die preken voor eigen parochie, of desinformatie verspreiden, etc, etc. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten. :z
Combineer dat met een clickbait all caps duizend uitroepteken titel en we hebben een winnaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:17
Iedereen hier doodgebloed of hebben jullie allemaal er lak aan?

Ik heb ff mijn PF -20% zien doen.
Gevoel erbij: :O

2017 was spannender.
Net alsof je voor de tweede keer in een achtbaan stapt, nooit zo spannend als de eerste keer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:36
Taro schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:52:
[...]

Daarom plaats ik vaak meerdere kleinere orders ipv een alles of niets order. Je kunt het nooit perfect timen.

Voorbeeld:

- 170 Euro - 10%
- 165 Euro - 15%
- 160 Euro - 20%
- 155 Euro - 25%
- 140 Euro - 30%

Des te verder de koers daalt, des te meer je inkoopt om de gemiddelde inkooprijs te verlagen.

Die laatste is dan een vaak té lage order, die wel een glimlach op je gezicht tovert als die wordt geraakt om daarna de koers te zien stijgen. Omdat die groter is dan de andere orders zit je veel sneller weer boven de gemiddelde inkoopprijs, mits de koers weer stijgt uiteraard. Mocht je die laatste order missen, stap ik vaak weer met een market buy in.
Doe hetzelfde, maar wel met iets minder orders en sommige alts hodl ik gewoon. Had je bijna gevolgd zaterdag met fiat. Maar te eigenwijs 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4-
elektriekert schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:18:

2017 was spannender.
Net alsof je voor de tweede keer in een achtbaan stapt, nooit zo spannend als de eerste keer :P
Ik verwacht dat het de komende tijd wel vaker zal gebeuren. Politiek bemoeit zich steeds meer met crypto, er zijn meer schandalen, algemene adoptie stijgt, de battle om de altcoins, noem het maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-09 23:21
Oli4- schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:20:
[...]

Ik verwacht dat het de komende tijd wel vaker zal gebeuren. Politiek bemoeit zich steeds meer met crypto, er zijn meer schandalen, algemene adoptie stijgt, de battle om de altcoins, noem het maar op.
En misschien ook whales die laag willen inkopen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
HoppyF schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:55:
[...]

Je hebt gelijk! ;)
Maar ja, ze weten het ook niet he...

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swiss2018
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-11-2023
Heeft hier iemand enig idee van een prijsindicatie voor ADA? Zodra de EPOCH van start gaat morgen, zal vast een hoop veranderen tussen 1 - 14 maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• locmorto
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-01-2022
HoppyF schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:55:
[...]

Je hebt gelijk! ;)
De bodem is 0 :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

DirtyBird

Praktiserend denker

2017 was spannender.
Ik heb de afgelopen 3 weken een short op eth opgebouwd, dus ik ben hier wel blij mee

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4-
Swiss2018 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:27:
Heeft hier iemand enig idee van een prijsindicatie voor ADA? Zodra de EPOCH van start gaat morgen, zal vast een hoop veranderen tussen 1 - 14 maart.
Niemand heeft een glazen bol helaas.

1 maart gaat Goguen live op Cardano. Ook heeft Charles Hoskinson gezegd meerdere grote updates te delen deze week. Gaat dat de prijs beinvloeden? Wie weet...

EDIT: als je wel een glazen bol hebt (eentje die werkt) pm me dan even :+

[ Voor 7% gewijzigd door Oli4- op 23-02-2021 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRDutchfreakNL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-04-2024

2017 was spannender.
Doodgebloed is een groot woord :9 Overal nog steeds dik in het groen alleen sinds deze week in de min maar wel een erg dubbel gevoel. We riepen al zeker 2 a 3 weken dat het er aan zat te komen. Vervolgens zijn we allemaal verbaasd en geloof je dat het na 10% wel klaar is als je de laatste tijd een beetje bekijkt.

Dat je daarna tot 2 keer toe bijkoopt en het weer flink verder zakt is dan wel zuur. Over een paar weken hopelijk blij met deze aankopen maar voor nu even zuur. Daarom maar besloten de aangekochte BTC van de afgelopen 2 dagen maar op de Long term pot te schuiven en me trades met verlies accepteren zodat ik hopelijk long term nog wat aan kan verdienen. Anders gaan we gewoon dubbel rekt haha.

Nu vooral erg spannend wat de koers gaat doen. Tussen nu en de 44K toch wel belangrijk. Ik wil alleen steeds bijkopen als ik de chart bekijk dus ik ga vanavond proberen even te gamen en geen crypto te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:46
Tjsa.....
Ik bedoel uiteraard de bodem zoals deze nu verwacht wordt niet de absolute bodem.
Bij 0 is er niets meer over dus dat is heel vreemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 22:52
Nu net weer 2991 BTC naar Gemini exchange gevloeit, dit is nog niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFFVvW2A7oRcqpvTpKUdhThZVX0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EcXcVfOaPrB5QCgklOe97jAB.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:03
Palindrome schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:35:
Nu net weer 2991 BTC naar Gemini exchange gevloeit, dit is nog niet over.
En wat betekend dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 22:52
Mogelijk miners of een wale die wil verkopen.. waarom zou je anders het naar een exchange verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRDutchfreakNL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-04-2024
Wat het is? Zie post hier boven. Gewoon een overzicht van grote volumes die worden verhandeld. Dit kan van alles betekenen.

Er zijn meerdere sites om dit te volgen. Zie bijvoorbeeld: https://whale-alert.io/
Of via hun twitter: https://twitter.com/whale_alert

[ Voor 3% gewijzigd door MRDutchfreakNL op 23-02-2021 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:01
Oli4- schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:30:
[...]

1 maart gaat Goguen live op Cardano. Ook heeft Charles Hoskinson gezegd meerdere grote updates te delen deze week. Gaat dat de prijs beinvloeden? Wie weet...
dat is toch goed nieuws meestal toch? dan lijkt mij dat het zal gaan stijgen :)

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oli4-
Kol Nedra schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:48:
[...]

[...]

dat is toch goed nieuws meestal toch? dan lijkt mij dat het zal gaan stijgen :)
Dat is echt heel goed nieuws. Zelfs dan weet ik nog niet of de prijs gaat stijgen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rogier2012
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-04 07:13
AMARONE schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:14:
Ik fomode gisteravond gewoon even ene mooie fluf geld in btc en Ada. Die fluf is gehalveerd en ik voel me rekt. Crypto is helemaal niet leuk. Het is een pure marteling en het bloed gutst uit al mijn gaten eruit.
keileuk dat crypto. Try the get rich quick scheme, stay poor.

Mooi momentje om wat dingen te gaan leren over de tech, of als t is interesseert over traden.
Tip: de tech is een stuk leuker/interessanter dan de kunst om lijntjes te tekenen.

Ik hoop dat je iig genoten hebt van de memes en wat vrienden in je korte tripje hebt gemaakt voorlopig :)

Ondanks dat ik hierboven ongewijfeld als een botte lul overkom is t totaal niet zo bedoeld. T is vooral bedoeld als een trigger voor je om jezelf in te lezen over wat je daadwerkelijk doet of waarin je daadwerkelijk investeert. Er zijn weinig markten waarin longterm hetgeen je koopt niet meer waard wordt in fiat. T is vooral fiat dat minder waard wordt.

Letterlijk investeren in oud ijzer en dat over 10 jaar verkopen geeft nog n winst. Met vers brood zal dat vast iets anders zijn, maar you get the point :)

[ Voor 27% gewijzigd door rogier2012 op 23-02-2021 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:10
rogier2012 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:57:
[...]

keileuk dat crypto. Try the get rich quick scheme, stay poor.

Mooi momentje om wat dingen te gaan leren over de tech, of als t is interesseert over traden.
Tip: de tech is een stuk leuker/interessanter dan de kunst om lijntjes te tekenen.

Ik hoop dat je iig genoten hebt van de memes en wat vrienden in je korte tripje hebt gemaakt voorlopig :)

Ondanks dat ik hierboven ongewijfeld als een botte lul overkom is t totaal niet zo bedoeld. T is vooral bedoeld als een trigger voor je om jezelf in te lezen over wat je daadwerkelijk doet of waarin je daadwerkelijk investeert. Er zijn weinig markten waarin longterm hetgeen je koopt niet meer waard wordt in fiat. T is vooral fiat dat minder waard wordt.

Letterlijk investeren in oud ijzer en dat over 10 jaar verkopen geeft nog n winst. Met vers brood zal dat vast iets anders zijn, maar you get the point :)
die lijnen geven inderdaad 0 interesse, daarom ook rekt. Maar geen zorgen ik hodl gewoon nu. En het volgende flufje staat al klaar om erin te stoppen.

Ga toch niets anders kopen nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogier2012
AMARONE schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:07:
[...]
die lijnen geven inderdaad 0 interesse, daarom ook rekt. Maar geen zorgen ik hodl gewoon nu. En het volgende flufje staat al klaar om erin te stoppen.

Ga toch niets anders kopen nu.
klinkt alsof je een plan hebt. Goed bezig, zolang je maar van te voren een exitstrategie hebt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben_Beton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 08:59
Wat zijn zijn de plannen voor vannacht? Gaan we gelukkig worden met alles te laten staan, of wordt het omzetten naar fiat?

*Mocht iemand mijn glazen bol vragen, ik vermoed dat hij stuk is aangezien mijn buys en sells alle trends lijken te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:12
Vraagje voor de kenners.. Ik kom er echt niet uit!

Hoe kan ik crypto uitbetalen in Binance? Volgens mij moet je het eerst omzetten in fiat, maar hoe en wat.. Geen idee :)

Ik heb het aan mijn collega gevraagd welke ook in de crypto zit en hij gebruikt Litebit hiervoor. Maar daar moest er aardig wat betaald worden voor het uitbetalen.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:32
dropkikker schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:25:

Hoe kan ik crypto uitbetalen in Binance? Volgens mij moet je het eerst omzetten in fiat, maar hoe en wat.. Geen idee :)

Ik heb het aan mijn collega gevraagd welke ook in de crypto zit en hij gebruikt Litebit hiervoor. Maar daar moest er aardig wat betaald worden voor het uitbetalen.

Bedankt!
Nvm.

[ Voor 12% gewijzigd door Antifon op 23-02-2021 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:52
Antifon schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:27:
[...]

Munten verkopen voor een EUR-pair en dan uitbetalen. Mocht je munt geen EUR-pair hebben, dan eerst verkopen voor een munt die dat wel heeft.
En daarna in je spot wallet de euro's selecteren en withdrawal.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:18
Ben_Beton schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:24:
Wat zijn zijn de plannen voor vannacht? Gaan we gelukkig worden met alles te laten staan, of wordt het omzetten naar fiat?

*Mocht iemand mijn glazen bol vragen, ik vermoed dat hij stuk is aangezien mijn buys en sells alle trends lijken te stoppen.
Ik volg Taro deze keer...:P

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dropkikker schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:25:

Bedankt!
Niet doen wat hierboven staat, gebruik in plaats daarvan de "Convert" functie. Zo kan je ook converteren als er geen direct trading pair is en verlies je geen fee.

Daarna heb je EUR in je wallet, klik op "withdraw" achter EUR en volg de instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat ging Taro doen? Ik weet niet hoeveel pagina's terug dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:19

Woohooo

Smilie, James Smilie

Hij zal em wel weer eens bij het rechte eind hebben volgende week, exacly as i predicted ;)

-31% breekt overigens wel z'n parabolisch curve waar hij dan weer niks over zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
ADA aan het battlen!

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:12
En als ik niet kan converteren naar Euro, dan moet ik USDT hebben dacht ik of niet?
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:30:
[...]

Niet doen wat hierboven staat, gebruik in plaats daarvan de "Convert" functie. Zo kan je ook converteren als er geen direct trading pair is en verlies je geen fee.

Daarna heb je EUR in je wallet, klik op "withdraw" achter EUR en volg de instructies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
Ik heb CAKE en BAKE maar weggezet bij Beefy om te staken. Wel jammer dat BAKE niet z'n hoge APY heeft. Ik unstake het wel weer als de koersen hopelijk weer hoger staan.

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Ik hoop dat CZ hier een verklaring voor kan geven :')

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eun5pHeWgAITjo6?format=jpg&name=large

4,5x minder visits, maar wel 80% meer volume....okee dan 8)7 (fake volume, wash trading)
Centralized exchange hebben de toekomst! :+

[ Voor 33% gewijzigd door Mooody op 23-02-2021 20:41 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 11:48
Mooooody schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:38:
Ik hoop dat CZ hier een verklaring voor kan geven :')

[Afbeelding]
Wat moet er verklaard worden dan? waarom uniswappers zo vaak F5en?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 15:16
Prijsindicatie? Dat is heel moeilijk te zeggen, want nogal afhankelijk van BTC.

De komst van Goguen is wel heel goed (en lang verwacht) nieuws voor Cardano. Het gaat ervoor zorgen dat er ook smart contracts in werking gesteld kunnen worden op het netwerk en dat zorgt weer voor meer aanwas van projecten en mogelijkheden. Zo ga ik zelf zodra het kan ADA staken en hiermee LQ tokens farmen (https://liqwid.finance

Dus zeker voor de langere termijn voorzie ik een leuke groei voor Cardano. Ik ben wel een beetje biased, aangezien ik er zelf al sinds 2017 in zit.

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
ADA daalt nu wel, reden voor lager inspringen? of daalt het omdat BTC nu ook daalt?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-09 16:34
WiseGuy! schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:41:
[...]

De komst van Goguen is wel heel goed (en lang verwacht) nieuws voor Cardano. Het gaat ervoor zorgen dat er ook smart contracts in werking gesteld kunnen worden op het netwerk en dat zorgt weer voor meer aanwas van projecten en mogelijkheden. Zo ga ik zelf zodra het kan ADA staken en hiermee LQ tokens farmen (https://liqwid.finance

Dus zeker voor de langere termijn voorzie ik een leuke groei voor Cardano. Ik ben wel een beetje biased, aangezien ik er zelf al sinds 2017 in zit.
Wat moet je dan juist doen om LQ te staken? Ik vind dit nergens terug.
Nu zit ik gewoon in een stake pool mijn met ADA en krijg ik dus ADA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
WiseGuy! schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:41:
[...]

Wat voor soort projecten verwacht je zelf ervan? Want dit soort white papers en ideeën lees ik al jaren, ook met Nep en de dapps en tot nu toe kan ik zelf vrij weinig verzinnen at daadwerkelijk dit soort zaken benut. Geen steek onder water maar wel erg benieuwd wat die mogelijke projecten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:45
Kol Nedra schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:45:
ADA daalt nu wel, reden voor lager inspringen? of daalt het omdat BTC nu ook daalt?
Ik sla ADA in op dit moment, lees teveel goede berichten over ADA.
Heb Polkadot verkocht (Steeds het gevoel dat 1 van de 2 een "Winnaar" zal worden. Voel mij toch fijner bij ADA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

veertje schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:41:
[...]

Wat moet er verklaard worden dan? waarom uniswappers zo vaak F5en?
Een goede vraag zou zijn waarom ze aan wash trading doen.
Waarom willen ze hun volume beter voordoen dan het werkelijk is?

En dan ondertussen deze tweet eruit gooien....

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/p0pgCvt/Schermafbeelding-2021-02-23-om-20-44-47.png

Als je niet beter weet, denk je echt dat Binance de nieuwe Ethereum gaat worden.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4-
RisingSun schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:46:
[...]

Heb Polkadot verkocht (Steeds het gevoel dat 1 van de 2 een "Winnaar" zal worden. Voel mij toch fijner bij ADA
Mocht je hulp nodig hebben bij iets geef dan maar een gil. Als je nog een pool zoekt dan houd ik me ook aanbevolen O-) (excuses voor de shameless plug :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
als je goed kijkt op binance dan loopt ongeveer elke coin in de grafiek gelijk aan wat BTC doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valar Morghulis
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-05-2022
Toch maar een accountje gemaakt na maanden lang volgen. Dankzij wat goede tips hier er lekker ingerold. Bijzondere dagen toch wel, op de een of andere manier geeft me dit meer rust dan de enorme stijgingen. Niet meer continue de koers volgen maar accepteren dat het kut is en afwachten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4-
freshprince schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:45:
[...]

Voor zover ik weet is dit ook nog niet bekend. Wel is al bekend dat Daedalus meer functies gaat krijgen zodat het andere tokens/ functies gaat ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wouter schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:11:
SRM houdt toch mooi in z'n eentje m'n portfolio nog wat minder laag 😅 Is plotseling m'n #2 asset geworden. Misschien toch even uitstappen nu ik nog op flinke winst sta daarmee 🤔
Ik heb dit natuurlijk weer niet gedaan en nu is die ook 20% naar beneden sinds deze post. Ik ben echt de slechtste trader ooit. Ik hodl grote winsten net zolang tot ze er niet meer zijn ;( Ik heb zovaak laag verkocht en weer hoger teruggekocht dat ik m'n intuïtie niet meer vertrouw. Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Now way, die is gereserveerd voor Wilhelmina '08 uit Weert, vlaaienstad van Limburg! ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Cardano bedenkt (i.t.t. Binance) de prijs van haar token gelukkig niet zelf.
Van $0.30 tot $1.00 zit heel veel lucht in de prijs van ADA. Die lucht kan het ook snel weer uitlopen als Bitcoin even dipt.

Niet iets kopen dat in 1 maand 350% is gestegen, klinkt logisch bij normale aandelen maar ook bij crypto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier2012
[...]

ik heb al een tijdje wat bets op SamCoins (FTT SRM SOL).Geloof ik hierin? Ja, voor nu werkt solana prima .

T probleem wat ik een beetje heb met platforms is dat er volgend jaar altijd een nieuwer beter platform is met hippere tech. De ratrace die je nu hebt tussen ADA DOT ETH was er 3 jaar geleden tussen ETH en NEO (ik neem hier ADA bewust niet in mee want er was (en is) toen nog geen mainnet) en kan je volgend jaar nog s overdoen met je nieuwe coolere hypeplatformcoins

[ Voor 3% gewijzigd door rogier2012 op 23-02-2021 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseGuy!
mannowlahn schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:46:
[...]

Wat voor soort projecten verwacht je zelf ervan? Want dit soort white papers en ideeën lees ik al jaren, ook met Nep en de dapps en tot nu toe kan ik zelf vrij weinig verzinnen at daadwerkelijk dit soort zaken benut. Geen steek onder water maar wel erg benieuwd wat die mogelijke projecten zijn.
Nou ja, met dApps zijn er natuurlijk legio mogelijkheden en dat was op Cardano nog niet mogelijk. Bij ETH moet je om een native token te implementeren custom code schrijven. Bij Cardano zal dat met Plutus niet nodig zijn en kan elke dev dus in z'n eigen taal aan de slag. Dat is interessant en zorgt dus potentieel voor meer gebruik van het netwerk. Zorgt voor meer vraag... nou ja, you get the point.

Qua usecases kan je dan denken aan van alles. Van track and trace, medische dossiers tot identiteitsbewijzen, stemmen (voting), P2P betalingen en meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseGuy!
freshprince schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:45:
[...]

Dat is nu nog niet mogelijk. Als Goguen live is en Liqwid klaar is met de implantatie van front- en backend zal het mogelijk zijn om je ADA vanuit je wallet te staken (liquiditeit verschaffen) en als beloning (yield) daarvoor krijg je LQ tokens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
  • Laatst online: 14-09 13:25
Kan iemand duiden waarom transactie fees zo enorm zijn gestegen? Zojuist ruim 200 euro betaald voor een transactie tussen Binance en Ledger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

[...]

Beide hebben prima kans om te overleven hoor. Ford hoopte ook dat zij het enige automerk zouden blijven, is niet gebeurd :)

Ik schat persoonlijk Polkadot veel hoger in. Die hebben al een ecosysteem staan van enkele tientallen miljarden aan projectwaarde.

https://coinmarketcap.com/polkadot/

Daarbij is Polkadot een ondersteuning van Ethereum, waar Cardano het systeem opnieuw wil uitvinden.
Dat kan, maar dat gaat niet zo snel. Je kan imo beter zitten waar er nu wordt gebouwd en niet waar er over 2 jaar wordt gebouwd. Tijd genoeg om over te stappen als dat nodig is.

....of gewoon op beide paarden gokken omdat ze beide simpelweg over een paar jaar nog zullen bestaan. (zit teveel geld in)

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 23-02-2021 20:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WiseGuy!
Geen idee, wil je ermee traden of wil je het hodlen. Beste was natuurlijk instappen vorig jaar op $0.03 ofzo. :+

Maar zelf zit ik nu zo rond een gemiddelde inkooprijs van $ 0.20 over de jaren heen. De verwachtingen qua prijs long-term lopen uiteen van $ 2 tot $ 10. Geen idee of dat uitkomt, daar zal een flinke marketcap voor nodig zijn. Maar als er idd veel vanuit ETH naar ADA gaat stromen is dat zeker geen onmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
jonatw schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:56:
Kan iemand duiden waarom transactie fees zo enorm zijn gestegen? Zojuist ruim 200 euro betaald voor een transactie tussen Binance en Ledger!
Nooit de maximale fee hoogte kiezen, had waarschijnlijk ook voor 33% ervan gekund als je 1-2 uurtjes had willen wachten. En het ETH netwerk is erg duur/druk op het moment, dus vermoed een ERC-20/ETH token?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
jonatw schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:56:
Ja zeg niks meer, mijn 0,3 ETH wordt ook te duur om weg te halen. Maar 200 euro aan ETH, lol :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oli4-
Mooooody schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:56:
[...]

Beide hebben prima kans om te overleven hoor. Ford hoopte ook dat zij het enige automerk zouden blijven, is niet gebeurd :)

Ik schat persoonlijk Polkadot veel hoger in. Die hebben al een ecosysteem staan van enkele tientallen miljarden aan projectwaarde.

https://coinmarketcap.com/polkadot/

Daarbij Polkadot een ondersteuning van Ethereum, waar Cardano het systeem opnieuw wil uitvinden.
Dat kan, maar dat gaat niet zo snel. Je kan imo beter zitten waar er nu wordt gebouwd en niet waar er over 2 jaar wordt gebouwd. Tijd genoeg om over te stappen als dat nodig is.

....of gewoon op beide paarden gokken omdat ze beide simpelweg over een paar jaar nog zullen bestaan. (zit teveel geld in)
Dat is lastig. Je zou ook juist kunnen zeggen dat een compleet nieuw ontwerp wel zou kunnen helpen als je kijkt naar hun voorgangers. Zodra een blockchain loopt kun je er moeilijk aan sleutelen (als je niet hebt nagedacht over hoe zoiets zou moeten werken i.i.g.). Kijk maar naar ETH 2.0

Persoonlijk denk ik dat zowel Polkadot als Cardano veel kans van slagen hebben. Polkadot is iets meer hands on (en als ik het goed heb ook gebaseerd op Ouroboros). Cardano wil het inderdaad wat grondiger aanpakken (lastiger, maar uiteindelijk wel beter denk ik). Ook ben ik niet helemaal fan van hoe Polkadot het staken aanpakt. Dat is namelijk niet zo decentraal/ slim/ eerlijk als ze het graag willen laten lijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Oli4- op 23-02-2021 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
Taro schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:58:
[...]

Nooit de maximale fee hoogte kiezen, had waarschijnlijk ook voor 33% ervan gekund als je 1-2 uurtjes had willen wachten. En het ETH netwerk is erg duur/druk op het moment, dus vermoed een ERC-20/ETH token?
Tx Taro, het gaat om BTC, via BTC chain. Waar kan ik dat instellen? In Binance stond de fee op 23 euro. Ook fors, maar van de fee die nu op de transactie staat ... https://blockstream.info/...cfee4073b517ae7ea4?expand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2023

Aarebe1

Maxi

Taro schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:58:
[...]

Dit vind ik toch wel een aardige smet op het ETH-netwerk hoor.
Altijd maar BTC bashen mbt snelheid en fees.. Ondertussen.

Ik zou op dit moment firstcoiner af raden om in ETH te stappen.
Normaal gesproken een hoeksteen. BTC? Ofcourse. ETH? Yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:46:
[...]
Een goede vraag zou zijn waarom ze aan wash trading doen.
Waarom willen ze hun volume beter voordoen dan het werkelijk is?
Een paar jaar terug deed vrijwel iedere exchange aan washtrading. Is toen ook onderzoek naar gedaan en Binance was zo'n beetje de enige die het niet deed.

Verder zoeken mensen natuurlijk altijd volume omdat je dan een betere prijs krijgt met meer stabiliteit in de prijzen. Daarom doen exchanges aan washtrading, om beter er uit te zien dan dat ze zijn. Als je kan kiezen voor een exchange met 5 miljard volume of 5 miljoen en dat klopt dan ben je gek als je voor 5 miljoen kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:58

Chaes

#HODL

Nou, we mogen wel weer omhoog van mij hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Oli4- schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:58:
[...]

Dat is lastig. Je zou ook juist kunnen zeggen dat een compleet nieuw ontwerp wel zou kunnen helpen als je kijkt naar hun voorgangers. Zodra een blockchain loopt kun je er moeilijk aan sleutelen (als je niet hebt nagedacht over hoe zoiets zou moeten werken i.i.g.). Kijk maar naar ETH 2.0
Polkadot is nu al verder dan ETH 2.0 gaat zijn over 2 jaar. Dat is ook een volledig nieuwe architectuur. (parachains)

Het grote voordeel van investeren in Polkadot is dat het voorziet in een brug tussen Ethereum. Je merkt nu al dat de projecten bij bosjes worden gelanceerd op Polkadot en dat gaat nog exponentieel groeien de komende tijd.

Gokken op Polkadot is imo niet zo spannend. Daar kun je op meegroeien, omdat Ethereum in een transisitiefase zit. Gokken op Cardano is wat risicovoller, omdat ze simpelweg nog niets op de markt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4-
Mooooody schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:02:
[...]

Polkadot is nu al verder dan ETH 2.0 gaat zijn over 2 jaar. Dat is ook een volledig nieuwe architectuur. (parachains)

Het grote voordeel van investeren in Polkadot is dat het voorziet in een brug tussen Ethereum. Je merkt nu al dat de projecten bij bosjes worden gelanceerd op Polkadot en dat gaat nog exponentieel groeien de komende tijd.

Gokken op Polkadot is imo niet zo spannend. Daar kun je op meegroeien, omdat Ethereum in een transisitiefase zit. Gokken op Cardano is wat risicovoller, omdat ze simpelweg nog niets op de markt hebben.
Dat klopt. Hopelijk brengt Goguen daar binnenkort verandering in. Zou wel mooi zijn om de chain eens aan het werk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
jonatw schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:00:
[...]

Tx Taro, het gaat om BTC, via BTC chain. Waar kan ik dat instellen? In Binance stond de fee op 23 euro. Ook fors, maar van de fee die nu op de transactie staat ... https://blockstream.info/...cfee4073b517ae7ea4?expand
In Ledger Live kan je bij het goedkeuren van de transactie ook de sat/byte hoogte kiezen, die kan je vaak redelijk ver naar beneden bijstellen. Er zijn ook wel websites beschikbaar waarop je kunt zien hoeveel je moet betalen voor een bepaalde transactie tijd.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
WiseGuy! schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:52:
[...]

Nou ja, met dApps zijn er natuurlijk legio mogelijkheden en dat was op Cardano nog niet mogelijk. Bij ETH moet je om een native token te implementeren custom code schrijven. Bij Cardano zal dat met Plutus niet nodig zijn en kan elke dev dus in z'n eigen taal aan de slag. Dat is interessant en zorgt dus potentieel voor meer gebruik van het netwerk. Zorgt voor meer vraag... nou ja, you get the point.

Qua usecases kan je dan denken aan van alles. Van track and trace, medische dossiers tot identiteitsbewijzen, stemmen (voting), P2P betalingen en meer.
Dat klinkt exact als VeChain waar ik in 2018 diep ingedoken ben. Fantastisch concept maar in the end weinig van gekomen. Er was toen ook nog een token, iets met food, tefood? Soortgelijk iets maar volgens mij uiteindelijk was er ook niet echt een markt voor.

Maar misschien dat de tijd nu wel rijp is voor cordano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:54
Wat zijn die down tokens toch vage shit. Ik had een stapeltje SXPDOWN gekocht die vanochtend echt x3 gingen. Niet verkocht natuurlijk want ik had verwacht dat alles naar 6 cent zou gaan. Er waren echter meer slimmeriken met hetzelfde idee die bij het opveren al die down tokens opgekocht hebben, waardoor er nu gigantische sell walls staan. Kortom, de koers gaat naar beneden, maar die down tokens is geen beweging in te krijgen.

Kortom, ze staan eigenlijk totaal los van de koers. Als je niet oplet ga je x5 rekt, en nu let je wel op en profiteer je maar x1.3 ofzo. Op deze manier compenseert het natuurlijk niet de rest van m'n PF dus weer een rode dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:47
3e keer vandaag dat ie op de 45laag afketst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
Taro schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:04:
[...]

In Ledger Live kan je bij het goedkeuren van de transactie ook de sat/byte hoogte kiezen, die kan je vaak redelijk ver naar beneden bijstellen. Er zijn ook wel websites beschikbaar waarop je kunt zien hoeveel je moet betalen voor een bepaalde transactie tijd.
Dat wist ik dus niet, ga ik uitzoeken. Dank Taro, had al aardig gegoogled maar uiteindelijk weer hier het antwoord gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

PilatuS schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:02:
[...]

Een paar jaar terug deed vrijwel iedere exchange aan washtrading. Is toen ook onderzoek naar gedaan en Binance was zo'n beetje de enige die het niet deed.

Verder zoeken mensen natuurlijk altijd volume omdat je dan een betere prijs krijgt met meer stabiliteit in de prijzen. Daarom doen exchanges aan washtrading, om beter er uit te zien dan dat ze zijn. Als je kan kiezen voor een exchange met 5 miljard volume of 5 miljoen en dat klopt dan ben je gek als je voor 5 miljoen kiest.
Klopt en daarom zijn DEX's natuurlijk wel de uitkomst voor wie trustless wil handelen.

Binance trekt een paar dagen geleden ook net zo leuk tijdelijk de stekker uit het traden met Ethereum en alle ERC-20 tokens. Resultaat: BNB stijgt flink in prijs. De Robinhood van de crypto en ze komen er prima mee weg :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Aarebe1 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:01:
[...]

Dit vind ik toch wel een aardige smet op het ETH-netwerk hoor.
Altijd maar BTC bashen mbt snelheid en fees.. Ondertussen.

Ik zou op dit moment firstcoiner af raden om in ETH te stappen.
Normaal gesproken een hoeksteen. BTC? Ofcourse. ETH? Yes.
Toevallig enkele pagina's geleden hier ook over gehad. In principe is dit inderdaad nadelig voor Ethereum en andere ERC-20 tokens. Waarschijnlijk ook een reden dat BSC en bijbehorende coins het zo goed doen op het moment. Anderzijds is ETH naast BTC de enige coin die mainstream geadopteerd is en in het portfolio zit van partijen als Grayscale, die ze waarschijnlijk marketen als het kleine broertje van BTC maar dan met werkende applicaties c.q. functionaliteiten. Met andere woorden, de grote massa interesseert het niet heel veel wat de fees zijn, denk ik.

Neemt niet weg dat het goed is om een newbie een dergelijk advies te geven :P

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:07:
[...]
Binance trekt een paar dagen geleden ook net zo leuk tijdelijk de stekker uit het traden met Ethereum en alle ERC-20 tokens. Resultaat: BNB stijgt flink in prijs. De Robinhood van de crypto en ze komen er prima mee weg :r
Er was wel iets meer aan de hand toen want ook andere exchanges hadden problemen. Verder was BNB al enorm aan het stijgen. Als een exchange iets naars doet dan dan is dat zo, maar in dit geval ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WiseGuy!
mannowlahn schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:05:
[...]

Dat klinkt exact als VeChain waar ik in 2018 diep ingedoken ben. Fantastisch concept maar in the end weinig van gekomen. Er was toen ook nog een token, iets met food, tefood? Soortgelijk iets maar volgens mij uiteindelijk was er ook niet echt een markt voor.

Ja, dat zou kunnen. Ik weet van VeChain niet wat er aan organisatie achter zit. Van Cardano weet ik dat wel en dat zorgt ervoor dat ik er vertrouwen in heb dat dit goed gaat komen. Ze werken echt vanuit een holistische visie met daarbij in hoge mate een academische insteek. In deze video wordt het hele ecosysteem en de organisatie/gedachte daarbij mooi aangestipt. Is hier weleens eerder voorbijgekomen (volgens mij door @Uncle_Charles ). Maar deze is het bekijken zeker waard:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2023

Aarebe1

Maxi

Ypuh schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:05:
Wat zijn die down tokens toch vage shit. Ik had een stapeltje SXPDOWN gekocht die vanochtend echt x3 gingen. Niet verkocht natuurlijk want ik had verwacht dat alles naar 6 cent zou gaan. Er waren echter meer slimmeriken met hetzelfde idee die bij het opveren al die down tokens opgekocht hebben, waardoor er nu gigantische sell walls staan. Kortom, de koers gaat naar beneden, maar die down tokens is geen beweging in te krijgen.

Kortom, ze staan eigenlijk totaal los van de koers. Als je niet oplet ga je x5 rekt, en nu let je wel op en profiteer je maar x1.3 ofzo. Op deze manier compenseert het natuurlijk niet de rest van m'n PF dus weer een rode dag.
Ik heb ook 1x geexperimenteerd met die dingen.
Ging 2 minuten goed, x2.5 zo''n beetje. Na die twee minuten ging het hard.
Naar beneden. Terwijl de koers van de original coin bleef zakken.

Of ik begrijp ze nog niet helemaal of ze werken voor geen meter.. (Of wellicht voor max een paar minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 15:05
Aws storing was dat een paar dagen geleden. Maar gebeurt genoeg 'vuil spel'.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 16:07

Persoonlijk blijf ik ver weg van short en margin producten. Als je heel bewust bent wat je precies aan het doen bent is het OK maar anders zit er teveel risico aan. Tenminste, volgens mij zijn die "DOWN" producten een soort van short posities toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Mooooody schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:07:
[...]

Klopt en daarom zijn DEX's natuurlijk wel de uitkomst voor wie trustless wil handelen.

Waarom zou BNB daardoor stijgen? Het hele ETH netwerk was toch overbelast, of is dat inmiddels al technisch verlegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jyskal
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09-2021

Heb ik ook al gemerkt! Absoluut geen correlatie met de effectieve trend van de main coin. Gisteren ging ETH keihard omlaag en ETHDOWN bewoog gewoon niet. Wegblijven van de handel zou ik zeggen.

Lijkt me gewoon een extra manier om meer trade fees binnen te halen voor Binance.

[ Voor 4% gewijzigd door Jyskal op 23-02-2021 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
mannowlahn schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:05:
[...]

Tip, als je VeChain interessant vindt: OriginTrail (TRAC) is een vergelijkbaar concept met reeds werkende use cases en interessante partnerships. Heb er voor de lange termijn wat in gestoken, kijk er het komende jaar niet meer naar :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewwit
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09 09:36

Zijn die sell walls niet soort van bescherming te voorkoming dat het te ver daalt juist? Je hebt altijd de mogelijkheid om ze te verzilveren. Als er teveel verschil zitten tussen de daadwerkelijke waarde en de NAV zou je anders makkelijk geld kunnen verdienen lijkt mij.

Ik maak in deze tijd juist gebruik van deze tokens. Als iets te hard stijgt koop ik down tokens. Nu daalt alles soms te hard en dan koop ik up tokens. Goede winst mee te halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:54
Bumpy_NL schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:14:
[...]

Persoonlijk blijf ik ver weg van short en margin producten. Als je heel bewust bent wat je precies aan het doen bent is het OK maar anders zit er teveel risico aan. Tenminste, volgens mij zijn die "DOWN" producten een soort van short posities toch?
Klopt. Het is een soort short positie verwerkt in de koers van een token (dus ook geen coin). Doordat de leverage max x3 is, zit er een bepaalde rebalance aan vast, maar anderzijds gedraagt het zich dus ook gewoon als een coin die je koopt en verkoopt tegen een bepaalde prijs.

Hoe dan ook, ben er al een paar keer nat op gegaan, maar dat was doordat ik tegen de koers in liep te traden en het met een factor 3 gaat en er geen enkele weerstand was (wie bet er in een bull markt nou tegen BNB of BTC?)

Nu doe ik het een keer wél goed, maar krijg ik bij lange na niet de winst die ik hoor te krijgen (of niet in relatie staat met het verlies wat ik afgelopen week maakte bij een scherpe stijging), simpelweg doordat 'iedereen' nu in deze down tokens zit.

Lang verhaal kort, doe het niet (zoals iedere post afsluit die over DOWN tokens gaat). Ik hoop dat iemand dit leest als wanneer ze de search gebruiken :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 23-02-2021 21:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Gewwit schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:19:
[...]
Als er teveel verschil zitten tussen de daadwerkelijke waarde en de NAV zou je anders makkelijk geld kunnen verdienen lijkt mij.
De waarde van de Up en Down tokens staat vaak genoeg compleet los van de achterliggende coin.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfPFxGOTCf2zJZ6e3rT88W1Qb3M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OahSy0CKQ1JY5UCkLz1DmHw4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyVvsHxUP_fGUB_kZDeDXGDuKLY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xNlk2EMDICpsLPx3MZ2Nu3an.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewwit
PilatuS schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:21:
[...]

De waarde van de Up en Down tokens staat vaak genoeg compleet los van de achterliggende coin.
Maar dan zou je toch een bot kunnen bouwen en daarop kunnen inspelen? Je hebt de mogelijkheid om ze te verzilveren. Het klopt wat je zegt hoor. Ik zie dat het soms ook scheef loopt. Als je dit weet kan je er goed gebruik van maken, want dit gebeurt bij extreem situaties en daarna consolideer het.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:38

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Wouter schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:49:
[...]

Ik heb dit natuurlijk weer niet gedaan en nu is die ook 20% naar beneden sinds deze post. Ik ben echt de slechtste trader ooit. Ik hodl grote winsten net zolang tot ze er niet meer zijn ;( Ik heb zovaak laag verkocht en weer hoger teruggekocht dat ik m'n intuïtie niet meer vertrouw. Meh.
Je bent niets kwijt zolang je niet verkoopt, onthoud dat. Suc6!!

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
WiseGuy! schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:11:
[...]

Ja, dat zou kunnen. Ik weet van VeChain niet wat er aan organisatie achter zit. Van Cardano weet ik dat wel en dat zorgt ervoor dat ik er vertrouwen in heb dat dit goed gaat komen. Ze werken echt vanuit een holistische visie met daarbij in hoge mate een academische insteek. In deze video wordt het hele ecosysteem en de organisatie/gedachte daarbij mooi aangestipt. Is hier weleens eerder voorbijgekomen (volgens mij door @Uncle_Charles ). Maar deze is het bekijken zeker waard:

[YouTube: The Island, The Ocean and the Pond (Soon)]
Thanks zal hem eens bekijken. Maar dat uncle Charles, is dat een koosnaam vanuit de community of is dat een naam die hij zelf aandraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Gewwit schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:24:
[...]
Maar dan zou je toch een bot kunnen bouwen en daarop kunnen inspelen? Je hebt de mogelijkheid om ze te verzilveren. Het klopt wat je zegt hoor. Ik zie dat het soms ook schreef loopt. Als je dit weet kan je er goed gebruik van maken, want dit gebeurt bij extreem situaties en daarna consolideer het.
Het probleem is dat ze scheef lopen omdat ze hun eigen vraag en aanbod hebben. Dus hoever ze scheef lopen is heel lastig inschatten.

Edit: Tijdens consolidatie verlies je sowieso geld. Dat is hoe ze zijn ontworpen.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 23-02-2021 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseGuy!
mannowlahn schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:26:
[...]

Thanks zal hem eens bekijken. Maar dat uncle Charles, is dat een koosnaam vanuit de community of is dat een naam die hij zelf aandraagt?
Dat is een user hier, met dus die username.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

PilatuS schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:10:
[...]

Er was wel iets meer aan de hand toen want ook andere exchanges hadden problemen. Verder was BNB al enorm aan het stijgen. Als een exchange iets naars doet dan dan is dat zo, maar in dit geval ?
Welke andere exchange legde handelen in ETH en alle ETH-coins tijdelijk stil dan? :?

Van congestion was helemaal geen sprake als ik andere bronnen mag geloven. Binance wil graag dat er congestion was, zodat ze meer mensen naar BSC kunnen lokken. How convenient :)

Ik ben misschien iets te sceptisch bij momenten, maar jij gelooft toch ook niet alles wat je krijgt voorgeschoteld mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewwit
PilatuS schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:26:
[...]

Het probleem is dat ze scheef lopen omdat ze hun eigen vraag en aanbod hebben. Dus hoever ze scheef lopen is heel lastig inschatten.
Als je in Binance op de hefboom gaat staan met je muis krijg je te zien wat de prijs zou moeten zijn. Probleem wat ook speelt is dat de hefboom regelmatig veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:28:
[...]

Welke andere exchange legde handelen in ETH en alle ETH-coins tijdelijk stil dan? :?

Van congestion was helemaal geen sprake als ik andere bronnen mag geloven. Binance wil graag dat er congestion was, zodat ze meer mensen naar BSC kunnen lokken.

Ik ben misschien iets te sceptisch bij momenten, maar jij gelooft toch ook niet alles wat je krijgt voorgeschoteld mag ik hopen?
Binance verdient achterlijk veel geld. Proberen nog iets meer geld te verdienen en dan je hele bedrijf kapot te maken als het uitkomt zou heel erg dom zijn. Ik weet niet precies hoe het met ETH zit, maar daar iets mee doen om BNB te laten stijgen die toch al 500% had gedaan, ik geloof er niet in.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
juggle schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:24:
[...]

Je bent niets kwijt zolang je niet verkoopt, onthoud dat. Suc6!!
Jawel, want er is geen garantie dat de oude prijs ooit weer wordt gehaald en daarnaast kan de koers nog verder dalen en mogelijk nooit meer opklimmen. Natuurlijk is de kans prima aanwezig dat je aankoopprijs weer wordt gehaald, maar garanties heb je niet, wel een kans om bagholder te worden.

Ik neem zeer regelmatig verlies. Liever wat geld verliezen, dan bijv. 4-5 jaar lang wachten op een 99% stijging om het verschil weer goed te maken omdat je te lang bent blijven zitten.

Ps. Ik zeg niet dat je dus nu wél moet verkopen, maar de discussie over wanneer je op verlies staat (vs verlies neemt) komt erg vaak langs.

[ Voor 25% gewijzigd door Taro op 23-02-2021 21:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-08 14:53
Ik vind ADA toch wel een interessant verhaal, maar ook het sentiment eromheen. Alles recent is (zeer) positief en mensen hebben hogen verwachtingen. Ga je een jaar of twee terug en toen was het sentiment echt anders, veel kritiek over niet gehaalde roadmaps of beloften die niet klopten. Daarnaast is de ATH van 2018 in USD nog net niet gehaald en ook vergeleken met BTC pair zijn er veel betere tijden geweest. Mis ik zelf hier iets?
Pagina: 1 ... 26 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het topic verzandt na verloop van tijd toch weer regelmatig in een slowchat, maar voor de goede orde, slowchat is hier niet gewenst. Daarom:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom. Voegt je post niets toe voor anderen? Post dan niet, het is hier geen persoonlijk dagboek.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, of vragen om invites.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!