Yariva schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:01:
Nou ik ben mij vorige maand ook rot geschrokken van een factuur. Een .tech naampje welke ik wel graag wil behouden was met registratie een euro. Nu zijn we een jaartje verder en ben ik even 80 euro lichter.
Nu snap ik dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is, maar alsnog zit TransIP er met dik 30 euro boven in vergelijking met de laagste aanbieder. Dit in combinatie dat ik langzaam aan het migreren ben van Stack naar Onedrive (1TB zit bij een Microsoft abonnement voor Office a 7 euro per maand) en al gebruik maak van verschillende Proton diensten betekend dat ik denk ik maar afscheid ga nemen van TransIP.
Ik overweeg voor de domeinen een overstap naar mijn.host of eventueel CloudFlare. Ik lees over beide goede berichten, maar eens kijken waarmee ik het goedkoopst uit ben.
Edit: inmiddels afscheid genomen van Stack, scheelt weer 7 euro per maand. Alle sync tasks omgezet naar OneDrive.
Inmiddels even wat verder en een van mijn .nl domeinen moest ik deze maand gaan verlengen. Agenda afspraak op 1-10-2024 gemaakt toen ik dit bericht in april schreef. Met veel blijdschap kan ik melden ik met al mijn actieve domeinen ben omgeschakeld

Dit scheelt mij toch weer zo'n 70 euro op jaarbasis.
Ik maakte al weinig gebruik van de diensten van TransIP. Stack gemigreerd, geen VPS diensten meer etc. Dus bleven de domeinen en DNS records over. Mijn .tech domein heb ik ondergebracht bij Cloudflare. Helaas ondersteunen zijn geen .nl domeinen, anders had ik dit ook wel onder 1 partij gebracht. Dat vind ik ergens toch wel fijn, 1 overzicht met alle namen.
Al mijn .nl domeinen draaien nu bij mijn.host.
De voornaamste drijfveer hierin waren de kosten. De service en producten bij TransIP waren altijd gewoon best wel goed. En 8 jaar geleden was het toch wel een ander beestje. Sterker nog ik heb er een hele 3 weken mogen werken voordat ik de deur destijds werd gewezen

Destijds waren ze best wel innovatief met het uitrollen van diensten / zero deployment en het schalen van infrastructuur. Dat in combinatie met een competitieve prijs maakte het echt voor mij een mooi bedrijf.
Helaas zijn de tijden anders. TransIP valt onder TeamBlue, de prijzen zijn echt veel hoger dan alternatieven, de visie van Ali Niknam aan het roer is voor mij ook een reden om wat minder geld naar de toko te schuiven.
Voor een simpel DNS record heb je vandaag de dag ook weinig om extra in te brengen. Tegenwoordig hebben alle beetje degelijke toko's wel een net configuratie paneel waarin je de nameservers, dnssec, records etc. kan aanpassen. En zodra je dan met 50% boven je concurrentie gaat zitten kan je wat mij betreft ook verwachten dat klanten weg lopen.
So long and thanks for all the fish TransIP!