I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Ik kreeg vandaag een mailtje van TransIP dat ik een Raspberry en een limited edition ÅLI heb gewonnen
Voor iemand die nooit wat wint, kwam dit wel als een verrassing
Wilde ik toch even laten weten.
https://www.transip.nl/nieuws/transipexperience/
https://twitter.com/TransIP/status/1377516082500673537
[ Voor 23% gewijzigd door Fairy op 16-04-2021 10:13 ]
Ik heb er ook een, een Pi 4B 2GB en dus met een ÅLI er bij. Helaas in een bubbelenvelop verstuurd, dus het rack-oortje was afgebroken. Niks wat een beetje bisonkit niet helpt
Hoe je er overigens SSD's in moet krijgen... de SSD die ik hier heb liggen past er net niet in (maar ik heb ook geen SATA HAT, dus dat scheelt).
Wel heel erg blij mee uiteraard en erg leuke actie van ze!
Gaat bij mij HomeAssistent draaien, dat heb ik nu op een Pi1B maar dat is niet vooruit te branden en je kunt er geen ESPHome naast draaien. Dus ja, erg blij mee
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Ik heb een stuk of zes domeinen bij hen gehost en heb een X4 BladeVPS al jaren.
Was eerst een X1 toen geupgrade zonder dat de disk werd geresized, maar toen ik weer terug wilde naar een X1 kon dat niet omdat dan de disk geresized moest worden.
Moet dat wat er op draait nog steeds eens overzetten naar een goedkopere plek, want 24,20 per maand voor 2 statische websites en een weinig bezocht forum is overkill (toendertijd aangeschaft om voor mij zelf te beginnen en alvast hosting te kunnen doen, is het nooit van gekomen).
BladeVPS is erg stabiel verder, maar voor mij dus teveel.
Support is eigenlijk altijd netjes, kundig en snel (die paar keer dat ik ze nodig heb gehad tenminste).
Controlpanel is top en kosten verder duidelijk (doch wat hoog, maar daar krijg je op zich ook wel kwaliteit voor).
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Ik zat vroeger bij TransIP en ben dan overgestapt naar Neostrada. Dat heb ik me beklaagd en nu is het met Neostrada blijkbaar wel klaar. Ze reageren niet op de support e-mails.
Ik vond dat de support van TransIP erop achteruit ging na de fusie met team.blue. Maar vergeleken met Neostrada was het nog redelijk... Ik keek nu naar Combell (populair in België), maar dat is dus team.blue nu.
Iemand ervaring met de service? Ik heb een zaak, dus e-mail moet supergoed werken. 3 websites, en ik overweeg om op 1 een cursusplatform te bouwen met Learndash.
Ik ben bereid het wat prijzige te betalen, als ik daar goede support en stabiliteit voor krijg. Goedekopere providers als Neostrada vroeger, Versio, One.com e.d. vertrouw ik niet meer.
Mailtje of ze mijn contactgegevens door mochten geven aan de domeineigenaar

De policy bij transip is: zodra een factuur naar de incasso moet stoppen we alle diensten. Klinkt redelijk toch? Beetje streng omdat iedereen wel eens, door nalatigheid of een mailbox niet goed te checken of een verlopen creditcard een factuur niet voldoet.
Zal je vertellen wat TransIP dan doen? Dat gooien ze, onherroepelijk, je Stack opslag weg. In mijn geval was het een combinatie van een oud adres (verhuizing) en een mailadres dat geen mail meer kon ontvangen.
Incassokosten? Prima, eigen schuld, dikke bult, daar kan je TransIP niet voor verantwoordelijk houden en je hebt absoluut zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Er zat hooguit 15 jaar aan onvervangbare foto's, boekhouding en andere belangrijke documenten in waarvan ik dacht dat ze wel veilig waren. En dan te bedenken dat ik zonder mopperen of klagen was overgestapt van een gratis Stack naar een betaalde omgeving omdat redelijkheid ook wat waard is.
Geen linkje met: We stoppen uw Stack met 1 TB aan data, hier kunt u alles downloaden en veel plezier bij een andere opslag dienst, u heeft nog 6 maanden en uw account is beperkt tot enkel downloaden.
Gewoon stilletjes verwijderen en je dan niet verder laten komen dan een helpdeskmedewerker die zegt: Ja sorry, lastig, maar weg = weg, kan ik verder nog iets voor je doen?
En ja, dubbele backups zijn belangrijk en ik heb het (verspreid) over oude harde schijven het meeste nog wel staan. Maar de weken uitzoekwerk en alles op 1 centrale plaats hebben die veilig zou moeten zijn.
Dat was gerekend buiten de haat van TransIP tegen mensen die een factuurtje missen.
Dus: is je data je lief? Zoek dan een andere oplossing want bij TransIP gooien ze het net zo graag gewoon in de vuilnisbak.

ALs ik alles van Tutanota verwijder, dan ontvang ik nog steeds niets bij mijn Apple mail.
De gegevens die ik moet invullen:
MX
mx01.mail.icloud.com.
mx02.mail.icloud.com.
TXT
apple-domain=nummernummer
TXT
v=spf1 redirect=icloud.com
CNAME
Host=sig1._domainkey
Value=sig1.dkim.mijndomein.nl.at.icloudmailadmin.com.
Ik zou alles hieronder moeten kunnen invullen...
Naam TTL Type Waarde
Waarschijnlijk doe ik iets heel doms maar ook via https://support.apple.com/nl-nl/HT212524 kom ik er niet uit.
Alles correct ingevoerd bij transip, maar krijg bij de laatste stap (configuratie afronden) een melding dat de mx records niet goed zijn.
Ik dacht dat het aan apple lag, maar als ik jouw post zo lees, kan transip ook wel een vinger in de pap hebben wat dat betreft....
Iemand anders al een bij transip geregistreerd domein toe kunnen voegen in icloud?
streamnl schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:10:
Ik heb toch moeite om het volgende in te voeren bij TransIP. Ik krijg het wel ingesteld dat ik mails kan verzenden via mijn apple mail. Maar ik ontvang niets. Het blijft binnenkomen op mijn ouwe email (bij Tutanota).
ALs ik alles van Tutanota verwijder, dan ontvang ik nog steeds niets bij mijn Apple mail.
De gegevens die ik moet invullen:
MX
mx01.mail.icloud.com
mx02.mail.icloud.com
TXT
apple-domain=nummernummer
TXT
v=spf1 redirect=icloud.com
CNAME
Host=sig1._domainkey
Value=sig1.dkim.mijndomein.nl.at.icloudmailadmin.com.
Ik zou alles hieronder moeten kunnen invullen...
Naam TTL Type Waarde
Waarschijnlijk doe ik iets heel doms maar ook via https://support.apple.com/nl-nl/HT212524 kom ik er niet uit.
Dit heb je uiteraard ook toegepast op je MX-records, anders dan zoals je hierboven vermeldt hebt?zorg ervoor dat punten aan het eind niet wegvallen.
//edit
Verder moet het MX-record er zo uit zien:
1
| 10 mx01.mail.icloud.com. |
Waarbij de 10 de prioriteit is zoals apple deze aangeeft.
(Met BlackMokey overigens, dit hoort eigenlijk in een eigen topic)
[ Voor 6% gewijzigd door woest85 op 04-10-2021 15:40 ]
[Signature]
Het werkt allemaal wel prima denk ik, vroeger was ik wat actiever met subdomeintjes en zelf hosten en dergelijke en dat kon allemaal. Tegenwoordig kijk ik er al jaren niet meer naar om.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Wel net mijn VPS opgezegd omdat ik hem momenteel nauwelijks gebruik en dat spaart 24€ per maand uit. Die besteed ik dan liever met wat experimentjes met Lambda-functies etc in AWS.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Ik heb een uur gewacht. Daarna heb ik mijn ouwe mail weer geactiveerd want ik wil/kan niet langer zonder mail zitten. Komend weekend eens kijken of ik hem langer de tijd kan geven.BlackMonkey schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:22:
@streamnl en @F-X hebben jullie de aanpassingen ook de tijd gegeven om overal opgepakt te worden? Bij DNS records is het belangrijk dat alle partijen ook tijd heeft gehad om zijn cache te vernieuwen. Dit kan best even duren. Maar beide is meer een probleem dan een ervaring met TransIP vermoed ik, dus misschien handig om even een apart topic aan te maken.
Ja, mijn excuses. Bij mij staat er inderdaad een punt erachter.woest85 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:34:
Dit heb je uiteraard ook toegepast op je MX-records, anders dan zoals je hierboven vermeldt hebt?![]()
//edit
Verder moet het MX-record er zo uit zien:
code:
1 10 mx01.mail.icloud.com.
Waarbij de 10 de prioriteit is zoals apple deze aangeeft.
(Met BlackMokey overigens, dit hoort eigenlijk in een eigen topic)
Heel de wereld was al op de hoogte van de verandering, behalve apple (althans het check meganisme)
Had ondertussen de TTL al wel een stuk verlaagt, want blijkbaar houdt de checker zich daar ook netjes aan. ;-)
Fijn dat het is gelukt! Dat is ook een goede voor jou @streamnl, verlaag je TTL nu vast, dan kan je straks sneller testen.F-X schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:08:
Bij mij werkt het nu wel. Het duurde inderdaad gewoon 24 uur!
Heel de wereld was al op de hoogte van de verandering, behalve apple (althans het check meganisme)
Had ondertussen de TTL al wel een stuk verlaagt, want blijkbaar houdt de checker zich daar ook netjes aan. ;-)
Ik kwam er vorige week achter dat transip de DNS doet voor viruswaarheid. Even navraag gedaan maar transip vind dit geen probleem. Ik heb er even over nagedacht maar ik denk dat ik toch op zoek ga naar een andere hoster.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
En je nieuwe hosting host straks een complottheorieën-website? Ga je dan weer verhuizen?Wijnands schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:50:
Ik gebruik stack al een tijdje, nu ook betaald.
Ik kwam er vorige week achter dat transip de DNS doet voor viruswaarheid. Even navraag gedaan maar transip vind dit geen probleem. Ik heb er even over nagedacht maar ik denk dat ik toch op zoek ga naar een andere hoster.
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Wellicht. Deze complottheorieen website is er direct op gericht om Nederlanders te laten omkomen. Ik heb inmiddels genoeg mensen verloren aan covid.AW_Bos schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:52:
[...]
En je nieuwe hosting host straks een complottheorieën-website? Ga je dan weer verhuizen?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Het is een eigen keuze, maar ergens moet je denk ik gewoon een lijn trekken. Ik denk dat elke hosting wel sites host die tegen jouw zere been kunnen stoten. En nee, ik ben ook geen fan van Viruswaarheid, en zie Willempje liefst full-time bezig met zijn dansschool (met Corona QRWijnands schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:53:
[...]
Wellicht. Deze complottheorieen website is er direct op gericht om Nederlanders te laten omkomen. Ik heb inmiddels genoeg mensen verloren aan covid.
Maar als je je echt beter op je plek voelt bij een andere hosting: Ga je gang.
[ Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 07-10-2021 22:04 ]
Anoniem: 454358
Ik vind dat juist goed. Vrijheid van meningsuiting enzo. Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Maar beter dan ze sites gaan blokkeren als ze het niet eens zijn met de mening die op die site wordt verkocht.Wijnands schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:50:
Via noVNC kan ik in het TransIP controlepaneel de server ook beheren alsof ik lokaal erachter zit. Handig voor als ik mijzelf per ongeluk buitensluit.
Vandaag even de boel ontdekt en wat extra beveiligd, en over een paar weken de boel in productie draaien.
Ik vind vooral de update van hun DNS systeem halverwege dit jaar erg fijn. Het voorgaande DNS systeem was veel te traag met updates. Dat werkt nu vele malen beter. Wijzigingen in DNS records worden nu volgens mij direct verwerkt terwijl dat voorheen minutenlang kon duren. Een met een lage TTL van bijvoorbeeld 1 of 5 minuten heb je er niks aan als je wijziging zelf al minutenlang duurt.
Anoniem: 57963
En wat dacht je te bereiken met dat 'navragen'? Of was het wellicht meer 'onder de aandacht brengen'..?Wijnands schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:50:
Beetje ridicuul om dat de reden te laten zijn om dan maar naar een andere partij te verkassen. Ik vermoed n.l. dat je dan nergens terecht kunt.
Je doet ook een nogal boute uitspraak met 'is er direct op gericht om Nederlanders te laten omkomen'. Ik vind deze club persoonlijk ook niks, maar die opmerking slaat natuurlijk nergens op.
Dit soort dingen gebeuren. Meestal wordt dit razendsnel opgepakt en heb ik daar niets over te klagen. Sterker nog, dit incident heb ik niet eens opgemerkt dus ik vraag me af in hoeverre het daadwerkelijk betrekking had op mijn VPS.Op dit moment is jouw VPS niet bereikbaar door een probleem met de storageserver waarop deze gehost is. Onze systeembeheerders werken hard aan een oplossing en doen hun uiterste best om jouw VPS zo snel mogelijk weer online te brengen.
Wat ik lastiger vind is de oplossing van dit probleem:
Dat een defecte schijf de hele storageserver onderuit haalt is bijzonder. Maar deze "oplossing" heb ik in mijn looptijd bij TransIP echt al heel vaak voorbij zien komen. Ik heb het aantal keer niet geteld maar van alle problemen met mijn VPS is dit zeker de meest voorkomende. Is dit een zwak punt van het storagesysteem van TransIP? En waarom doen ze daar dan niets aan?Het probleem wordt veroorzaakt door een defecte disk. Normaliter mag één defecte disk geen directe problemen veroorzaken omdat de functionaliteit direct wordt overgenomen door een reservedisk
De disk is echter op zo'n manier defect, dat het lees- en schrijfacties op de storageserver blokkeert.
De disk is om 14:34 verwijderd en wordt nu door onze systeembeheerders on-site handmatig vervangen. Je VPS is weer bereikbaar.
Bijvoorbeeld: Ik had laatst een probleem met een domein welke zojuist verhuist was naar TransIP waarbij de authoritative nameserver (die van TransIP dus) aangaven dat het domein niet bestond. Dit kon ik aantonen via verschillende lookups. Na een half uur werkte het "spontaan" weer en was het domein dus opgenomen in de nameserver. Het antwoord van TransIP -na een uur- was dat het domein een under construction pagina liet zien en of ik even de cache van mijn browser wilde legen

Wisten jullie trouwens dat het contactgedeelte binnen het controlpanel geen chat is? Het ziet eruit als een chat en het reageert als een chat, maar op de achtergrond zit er een ticketsysteem achter die bij iedere reactie jouw ticket onderaan in de lijst zet. Plaats dus vooral geen reacties als "Wanneer gaan jullie reageren" of "Mijn server is nu al een uur down" om de aandacht te trekken want dit werkt dus averechts.

Beste klant,
In deze e-mail vind je belangrijke informatie over een aanpassing van onze prijzen. Vanaf 15 december 2023 zullen we prijswijzigingen doorvoeren binnen een groot deel van onze diensten. Deze prijswijziging zie je terug op je eerste factuur in 2024.
Waarom wijzigen jullie de prijzen?
Op dit moment bedraagt de gemiddelde inflatie in Nederland voor het jaar 2023 volgens de prijsindex van het CBS 5%. Een groot aantal leveranciers heeft daarnaast in 2023 hun prijzen aangepast. Door deze prijswijzigingen op een eerlijke manier te verdelen over onze producten houden we onze prijzen gezond en kunnen we blijven investeren in innovatie, support en productverbeteringen.
Daarnaast voeren we ook een aantal pakketwijzigingen door. Dit betekent dat we aan sommige producten bijvoorbeeld extra opslag, meer features of handige tools toevoegen. Je kunt van deze verbeteringen profiteren vanaf 15 december.
Alle details met betrekking tot deze prijs- en pakketwijzigingen kun je vinden op TransIP.nl/prijzen.
Als je vragen hebt over de wijzigingen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via je controlepaneel. We helpen je graag verder!
Met vriendelijke groet,
TransIP
Dezelfde groep.
58% erbij sinds 2021

Ik ben wel klaar met transIP nu, had bijna al mijn spul bij de vorige idiote verhoging al overgezet en had alleen nog wat domeintjes staan.
Daar kun je helaas geen NL domeinen registreren.Hugo! schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:41:
Ik ga mijn domein overzetten, wat een prijzen... Vond ze altijd al duur maar de laatste jaren begint het wel extreem te worden. Toevallig hebben ze gisteren mijn domeinnaam verlengt. Straks maar eens overzetten naar Cloudflare.
Is er een goed alternatief voor domeinregistratie die ook het NL TLD ondersteund? Ik heb gelezen over Open Provider maar ik heb ook wat slechte ervaringen met hun DNS servers gelezen. Dat zijn natuurlijk zaken waar je niet op zit te wachten.
[ Voor 6% gewijzigd door 3raser op 14-11-2023 11:57 ]
Ook TransIP – heb even zelf de verhoging in percentage erbij gezet – schaamteloos:Op dit moment bedraagt de gemiddelde inflatie in Nederland voor het jaar 2023 volgens de prijsindex van het CBS 5%.
/f/image/1METsJdT2DiKJs0G3ylGqict.png?f=fotoalbum_large)
Domeinregistraties hebben 0 extra features, dus het wollige verhaal eronder in die mail geldt daar helemaal niet voor.
En ja tuurlijk gaan je leveranciers in prijzen omhoog, maar dat is onderdeel van die inflatie en komt er niet bovenop.

[ Voor 25% gewijzigd door gertvdijk op 14-11-2023 11:55 ]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
[ Voor 97% gewijzigd door JKP op 11-06-2024 13:11 ]
Wat ze nog steeds doen is de kortingsprijs tonen. Vanaf 1.75€/pm*3raser schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:36:
De prijsverhogingen van sommige BladeVPS servers worden gemaskeerd doordat er tevens een (ongevraagde) upgrade aan vast zit.
* = 1.75 en daarna 7,50€. Ik vind dat echt zulke cheape marketing.
holy shit wat zijn die BladeVPS producten duur geworden.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Ik heb m'n domeinen een tijdje geleden overgezet naar mijn.host. Zij hebben een tool om dit in 1 keer voor je doen, moet je wel even een ticket inschieten. Dus dan zetten ze alles 1-op-1 over (domeinhouder, DNS, etc.). Ging bij mij helemaal goed en merkte eigenlijk niks van de overgang. Van wat ik ervan begreep gebruiken ze hiervoor de API van TransIP.3raser schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:30:
Voor zover ik even snel een conclusie kan trekken zou het eventueel kunnen lonen om alle domeinen bij Open Provider te registreren en om de DNS via een gratis Cloudflare account te hosten. Maar ik zie nu al op tegen de hoeveelheid werk om al die domeinen te gaan verhuizen... Dat kan helaas niet in bulk.
Dank je, mijn.host ziet er goed (en goedkoper) uit. Tijd om ook mijn domeinen weg te halen bij TransIP.dbzokphp schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:37:
[...]
Ik heb m'n domeinen een tijdje geleden overgezet naar mijn.host. Zij hebben een tool om dit in 1 keer voor je doen, moet je wel even een ticket inschieten. Dus dan zetten ze alles 1-op-1 over (domeinhouder, DNS, etc.). Ging bij mij helemaal goed en merkte eigenlijk niks van de overgang. Van wat ik ervan begreep gebruiken ze hiervoor de API van TransIP.
Aha, ik wist dat dit voorheen zo was maar dacht dat dit inmiddels wel ondersteund werd. Al mijn DNS verkeer loopt al wel via Cloudflare, en mijn belangrijkste domein is geen .nl. Ik ga voor .nl maar even een andere zoeken dan.3raser schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:46:
[...]
Daar kun je helaas geen NL domeinen registreren.
Is er een goed alternatief voor domeinregistratie die ook het NL TLD ondersteund? Ik heb gelezen over Open Provider maar ik heb ook wat slechte ervaringen met hun DNS servers gelezen. Dat zijn natuurlijk zaken waar je niet op zit te wachten.
Ik zie nu mijn.host voorbij komen.
Zijn er nog andere alternatieven die betaalbaar zijn?
[ Voor 102% gewijzigd door JKP op 11-06-2024 13:12 ]
Excuses. Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in.JKP schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:07:
[...]
Betaalbaar is natuurlijk een rekbaar begrijp. Ik overweeg om m'n domeinen bij Infomaniak onder te brengen.
Ik heb even voor mijzelf een berekening gemaakt met wat ik momenteel bij TransIP heb staan, en ben toch wel heel erg geschrokken:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| transip nu 9 .com * € 17,50 2 .io * € 56,50 1 .nl * € 9,99 === 278,99 transip na verhoging 9 .com * € 20,99 2 .io * € 64,99 1 .nl * € 11,99 === 330,88 |
En als ik dan bij mijn.host kijk, zou dit worden:
1
2
3
4
5
6
7
| mijn.host 9 .com * € 12 ,99 2 .io * € 52 ,99 1 .nl * € 4 ,99 === 227,88 |
Dat is, na de verhoging, een verschil van pak hem beet 100 Euro... Dan vind ik mijn.host een stuk betaalbaarder dan TransIP. Ik heb alleen met deze dienst geen ervaring.
Wellicht zijn er nog wat alternatieven.
[ Voor 100% gewijzigd door JKP op 11-06-2024 13:12 ]
Bij mij gaat het om 25 domeinnamen, ik ga bijna 60 euro per jaar meer betalen:JohnHeroHD schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:15:
[...]
Excuses. Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in.
Ik heb even voor mijzelf een berekening gemaakt met wat ik momenteel bij TransIP heb staan, en ben toch wel heel erg geschrokken:
code:
1 ...
En als ik dan bij mijn.host kijk, zou dit worden:
code:
1 ...
Dat is, na de verhoging, een verschil van pak hem beet 100 Euro... Dan vind ik mijn.host een stuk betaalbaarder dan TransIP. Ik heb alleen met deze dienst geen ervaring.
Wellicht zijn er nog wat alternatieven.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 17x .nl 169,83 203,83 1x .be 13,99 16,50 1x .me 22,50 25,99 1x .net 18,50 21,50 1x .network 28,50 33,50 2x .one 13,99 16,99 1x .online 49,99 57,50 Totaal 317,30 375,81 Verschil 58,51 |
Daarnaast heb ik 4 VPSen met een aantal add-ons, daarvan lijkt het dat ik €14,14 per maand meer moet gaan betalen. Inclusief mijn DirectAdmin licentie, waarmee je bij TransIP niet meer alle functionaliteiten van DirectAdmin kunt gebruiken omdat ze ooit een lifetime licentie hebben gekocht die door DirectAdmin niet meer volledig wordt ondersteund

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| VPS 1 BladeVPS PureSSD X8 61,99 67,99 1 extra IP 2,50 3 DirectAdmin Licentie 5,99 6,99 Installatron licentie 2,99 3,50 Offsite back-ups 14,694 16,296 VPS 2 BladeVPS PureSSD X1 12,50 14,50 VPS 3 BladeVPS PureSSD X4 24,99 25,99 1 extra IP 2,50 3 1 snapshot 5,99 6,50 VPS 4 BladeVPS PureSSD X2 13,99 14,50 148,13 162,27 |
Ik heb hierin overigens de aanname gedaan dat de extra IPv4-adressen ook met 20% omhoog gaan (zoals de rest), maar die staan helemaal nergens genoemd op hun prijzenpagina.
Ik ga toch ook maar eens kijken naar wat andere opties. Ben altijd voorstander geweest van TransIP omdat ze een erg stabiele en betrouwbare host in Nederland zijn, maar deze prijzen beginnen wel een beetje absurd te worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Oon op 14-11-2023 13:39 ]
Wat bedoel je precies? Het ProPack met functies zoals GitHub, visuele diagnostiek over je server-performance, Wordpress functies etc?Oon schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:38:
Daarnaast heb ik 4 VPSen met een aantal add-ons, daarvan lijkt het dat ik €14,14 per maand meer moet gaan betalen. Inclusief mijn DirectAdmin licentie, waarmee je bij TransIP niet meer alle functionaliteiten van DirectAdmin kunt gebruiken omdat ze ooit een lifetime licentie hebben gekocht die door DirectAdmin niet meer volledig wordt ondersteund
Voor zover ik weet is DA nooit uitgekleed op features, en zijn deze nieuwe features enkel in het Propack beschikbaar die TransIP niet levert. Ik heb er pas eens naar gekeken, maar dan ga je bij deze DA-licentie per aantal aangemaakte domeinen betalen, terwijl de normale Legacy-licentie nog de oude formule heeft.
Ik heb TransIP nog eens gevraagd of ze het propack betaalbaar kunnen aanbieden, en toen waren ze nog bezig met gesprekken.
Het probleem is deels de nieuwe features, maar ook dat het inmiddels een andere codebase is. Ik heb hier recent ook nog een supportticket voor aangemaakt en kreeg hetzelfde antwoord, maar het is wat mij betreft toch wel kwalijk dat we tzt geen updates meer gaan krijgen (en hooguit security fixes). Ik heb ook een ticket aangemaakt bij DirectAdmin met de vraag of deze aanname klopt, en die konden dat bevestigen.AW_Bos schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:55:
[...]
Wat bedoel je precies? Het ProPack met functies zoals GitHub, visuele diagnostiek over je server-performance, Wordpress functies etc?
Voor zover ik weet is DA nooit uitgekleed op features, en zijn deze nieuwe features enkel in het Propack beschikbaar die TransIP niet levert. Ik heb er pas eens naar gekeken, maar dan ga je bij deze DA-licentie per aantal aangemaakte domeinen betalen, terwijl de normale Legacy-licentie nog de oude formule heeft.
Ik heb TransIP nog eens gevraagd of ze het propack betaalbaar kunnen aanbieden, en daar ze toen bezig met gesprekken.
Deze wijziging staat ook vermeld op de supportpagina van DirectAdmin:
Ik weet niet wat TransIP had kunnen doen om dit op te vangen, maar de prijzen verhogen terwijl de voorwaarden verslechteren vind ik geen goede oplossingFurthermore, all datacenter licenses will begin showing a legacy codebase flag in the licensing section of the control panel. This will provide additional clarity to the license-holder about why their license doesn't match the features displayed on our website, changelog, documentation, etc.
Ja dit is inderdaad het geval. Een recent voorbeeld hiervan is de update naar MariaDB 10.11. Deze is niet beschikbaar voor de legacy licenties. Je zal dus blijven hangen op MariaDB 10.6, welke in juli 2026 EOL zal zijn. Voor nu nog prima, maar ik verwacht dat in de toekomst de legacy licenties niet meer interessant zijn.Oon schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:02:
Het probleem is deels de nieuwe features, maar ook dat het inmiddels een andere codebase is. Ik heb hier recent ook nog een supportticket voor aangemaakt en kreeg hetzelfde antwoord, maar het is wat mij betreft toch wel kwalijk dat we tzt geen updates meer gaan krijgen (en hooguit security fixes). Ik heb ook een ticket aangemaakt bij DirectAdmin met de vraag of deze aanname klopt, en die konden dat bevestigen.
Ik denk dat TransIP ook wel de nieuwe licenties kan leveren, maar deze zijn gewoon een stuk duurder. Dus niet alleen bij TransIP maar ik denk bij alle providers.
Van wat de TransIP support mij vertelde zitten ze nu op een lifetime licentie, dus die is nu 'gratis' voor ze, maar DirectAdmin biedt die ook niet meer aan. Ze hebben wel nog bulk licenties, daarbij krijg je met 9-20 licenties 25% korting, en daarboven moet je contact opnemen met support, dus er zal vast nog wel een deal mogelijk zijn. Alleen is 75% van 30 euro nog steeds €22,5, dus dan ben je met de marge die TransIP wil weer snel even veel kwijt als wanneer je direct bij DirectAdmin bestelt.dbzokphp schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:15:
[...]
Ja dit is inderdaad het geval. Een recent voorbeeld hiervan is de update naar MariaDB 10.11. Deze is niet beschikbaar voor de legacy licenties. Je zal dus blijven hangen op MariaDB 10.6, welke in juli 2026 EOL zal zijn. Voor nu nog prima, maar ik verwacht dat in de toekomst de legacy licenties niet meer interessant zijn.
Ik denk dat TransIP ook wel de nieuwe licenties kan leveren, maar deze zijn gewoon een stuk duurder. Dus niet alleen bij TransIP maar ik denk bij alle providers.
Oh, en support kon me ook vertellen dat ik niet gewoon een andere licentie kan aanschaffen maar dan meteen een migratie moet doen, want de DirectAdmin-images zijn alleen compatibel met de licenties van TransIP, je kunt daar niet een gewone DirectAdmin-licentie op zetten. Als ik dan toch een migratie ga doen dan kan ik me net zo goed meteen flink wat kosten besparen..
Als ik DirectAdmin mag geloven zit er geen verschil meer tussen licenties.AW_Bos schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:55:
[...]
Wat bedoel je precies? Het ProPack met functies zoals GitHub, visuele diagnostiek over je server-performance, Wordpress functies etc?
Ik heb TransIP nog eens gevraagd of ze het propack betaalbaar kunnen aanbieden, en toen waren ze nog bezig met gesprekken.
Nouja, tussen nieuw afgegeven licenties. De legacy licenties die nog lopen/bestaan die blijven, er zijn heel veel mensen die ooit voor 250 dollar een lifetime licentie hebben gekocht en daar verandert niks aan.TwArbo schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:31:
[...]
Als ik DirectAdmin mag geloven zit er geen verschil meer tussen licenties.
Probleem is dat ze dus die Pro Packs hebben gemerged naar de gewone codebase, en er nu een losse legacy codebase is die geen nieuwe updates meer krijgt, alleen beperkt onderhoud
Waar ik alleen tegenaan loop is dat TransIP het stukje DNSSEC wel erg makkelijk had gemaakt. Als je dit via Cloudflare wilt regelen zal je altijd bij je registrar een DS record aan moeten maken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Of laten jullie DNSSEC achterwege?
Hoezo dat? Heeft Openprovider een API koppeling met Cloudflare die alles automatisch regelt ofzo?mfkne schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:53:
Dat was bij de combinatie Cloudflare/Openprovider juist heel makkelijk.
Ik weet niet of dit bij Openprovider kan, maar uit ervaring weet ik dat dit werkt wel automatisch werkt bij mijn.host (omdat ik daar mijn domeinen naar toe heb verhuisd). Je moet dan wel DNSSEC eerst activeren in Cloudflare alvorens je de nameservers wijzigt van je domein in hun panel.3raser schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:23:
[...]
Hoezo dat? Heeft Openprovider een API koppeling met Cloudflare die alles automatisch regelt ofzo?
Ik weet niet precies hoe dit werkt (de achterliggende techniek), maar het blijkt te werken. In hun knowledge base kon ik er wel iets korts over vinden:
Is DNSSEC actief op je ingestelde nameservers? Dan haalt ons systeem automatisch de public signing key (DNSKEY) van je nameservers en stelt dit in zodat je domeinnaam direct beveiligd is met DNSSEC.
Goeie tip! Mijn.host lijkt mij een geschikte kandidaat voor de registratie van de domeinen. Dus als het daar automatisch gaat dan scheelt dat veel werk.dbzokphp schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:39:
[...]
Ik weet niet of dit bij Openprovider kan, maar uit ervaring weet ik dat dit werkt wel automatisch werkt bij mijn.host (omdat ik daar mijn domeinen naar toe heb verhuisd). Je moet dan wel DNSSEC eerst activeren in Cloudflare alvorens je de nameservers wijzigt van je domein in hun panel.
Ik weet niet precies hoe dit werkt (de achterliggende techniek), maar het blijkt te werken. In hun knowledge base kon ik er wel iets korts over vinden:
[...]
Nee, dat niet, maar zodra je DNSSEC aanzet in Cloudflare krijg je precies te zien wat voor waardes je in de interface bij Openprovider moet kiezen. Ik vond het heel simpel.3raser schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:23:
[...]
Hoezo dat? Heeft Openprovider een API koppeling met Cloudflare die alles automatisch regelt ofzo?
Het is ook heel simpel. Maar als je het handmatig moet doen voor honderden domeinen is het niet heel handig.mfkne schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:57:
[...]
Nee, dat niet, maar zodra je DNSSEC aanzet in Cloudflare krijg je precies te zien wat voor waardes je in de interface bij Openprovider moet kiezen. Ik vond het heel simpel.
Mijn .nl domein staat nu bij mijn.host en alle andere domeinen bij Cloudflare. Mocht Cloudflare ook ooit .nl gaan ondersteunen gaat hij daar ook naartoe.
Wel heel fijn dat je bij Cloudflare de kostprijs betaald. En het beheerpaneel is ook heel uitgebreid.
Het was een fluitje van een cent om ook DNSSEC weer te activeren. Bij de domeinen die bij Cloudflare staan is het letterlijk 1 druk op de knop, en voor het domein wat bij mijn.host stond even de public key moeten copy-pasten.
[ Voor 0% gewijzigd door JohnHeroHD op 16-11-2023 08:10 . Reden: grammatica ]
Suret.martinali schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:44:
Die verhogingen zijn er om de prijzen van Vimexx laag te kunnen houden ;-)
Mail van Vimexx vandaag, Het start pakket (a €0,45 excl btw per maand) gaat naar €1,99 per maand en krijgt een nieuw naampje en het max aantal domeinen erop schroeven ze terug van onbeperkt naar 50.
445% prijsverhoging. Joh

Ik zit bij deze provider en heb er goede ervaringen. DNS management werkt prima. Je kunt een TTL van 5 minuten instellen eventueel.DBreda schreef op zondag 3 december 2023 @ 18:07:
Ik zit momenteel bij TransIP met 61 domeinnamen en ga waarschijnlijk ook overstappen op mijn.host. Hoe is jullie ervaring met mijn.host? Op 6 domeinen zitten DNS instellingen die verwijzen naar live sites en mail, dus daarvan is het wel belangrijk dat alles snel wordt overgenomen. Al zou ik deze eventueel bij TransIP kunnen houden en de rest parkeren bij een partij als mijn.host.
Ik had ook een aantal domeinen met DNS verwijzingen naar Azure of mail naar Microsoft 365, ging supersnel over, zou geen reden zijn om die bij TransIP te houden.DBreda schreef op zondag 3 december 2023 @ 18:07:
Ik zit momenteel bij TransIP met 61 domeinnamen en ga waarschijnlijk ook overstappen op mijn.host. Hoe is jullie ervaring met mijn.host? Op 6 domeinen zitten DNS instellingen die verwijzen naar live sites en mail, dus daarvan is het wel belangrijk dat alles snel wordt overgenomen. Al zou ik deze eventueel bij TransIP kunnen houden en de rest parkeren bij een partij als mijn.host.
Ik wil een domein verhuizen naar MijnHost met DNS beheer / nameservers van Cloudflare. Voor andere domeinen zonder DNSSEC is dat perfect gegaan (nu met DNSSEC ingeschakeld via Cloudflare), maar weet dus niet zeker of dit problemen gaat opleveren als DNSSEC bij TransIP nog aanstaat? Zodra ik het domein verhuist heb zet ik DNSSEC wel direct weer aan via Cloudflare
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Erulezz schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:57:
Kijk ik er nou overheen of zie ik nergens de optie om DNSSEC uit te schakelen? Lees wat tegenstrijdige berichten dat het verstandig is om DNSSEC eerst uit te schakelen voor het domein te verhuizen / nameservers te wijzigen.
/f/image/vMLdO9nkZeKLIOHPmAiAUi6X.png?f=fotoalbum_large)
Zie de tekst onderaan.
Verhuizen terwijl DNSSEC is ingeschakeld is geen probleem. Heb dit al voor vele domeinen gedaan en het heeft tot nu toe nog niet tot problemen geleid. Precies dezelfde situatie trouwens. Van TransIP naar Mijn.Host met de DNS bij Cloudflare. Houdt er wel rekening mee dat het inschakelen van DNSSEC via Mijn.Host tot wel een uur kan duren voor .nl TLD's.Erulezz schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:57:
Kijk ik er nou overheen of zie ik nergens de optie om DNSSEC uit te schakelen? Lees wat tegenstrijdige berichten dat het verstandig is om DNSSEC eerst uit te schakelen voor het domein te verhuizen / nameservers te wijzigen.
Ik wil een domein verhuizen naar MijnHost met DNS beheer / nameservers van Cloudflare. Voor andere domeinen zonder DNSSEC is dat perfect gegaan (nu met DNSSEC ingeschakeld via Cloudflare), maar weet dus niet zeker of dit problemen gaat opleveren als DNSSEC bij TransIP nog aanstaat? Zodra ik het domein verhuist heb zet ik DNSSEC wel direct weer aan via Cloudflare
Nu snap ik dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is, maar alsnog zit TransIP er met dik 30 euro boven in vergelijking met de laagste aanbieder. Dit in combinatie dat ik langzaam aan het migreren ben van Stack naar Onedrive (1TB zit bij een Microsoft abonnement voor Office a 7 euro per maand) en al gebruik maak van verschillende Proton diensten betekend dat ik denk ik maar afscheid ga nemen van TransIP.
Ik overweeg voor de domeinen een overstap naar mijn.host of eventueel CloudFlare. Ik lees over beide goede berichten, maar eens kijken waarmee ik het goedkoopst uit ben.
Edit: inmiddels afscheid genomen van Stack, scheelt weer 7 euro per maand. Alle sync tasks omgezet naar OneDrive.
[ Voor 6% gewijzigd door Yariva op 14-04-2024 18:02 ]
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Cloudflare klinkt interessant. Ze adverteren dat ze de daadwerkelijke kostprijs als prijs hanteren. Zelf ben ik destijds op o.a. OVH, Namecheap en Google Domains uitgekomen. Die laatste is nu overgenomen door Squarespace.Yariva schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:01:
Nou ik ben mij vorige maand ook rot geschrokken van een factuur. Een .tech naampje welke ik wel graag wil behouden was met registratie een euro. Nu zijn we een jaartje verder en ben ik even 80 euro lichter.
Nu snap ik dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is, maar alsnog zit TransIP er met dik 30 euro boven in vergelijking met de laagste aanbieder. Dit in combinatie dat ik langzaam aan het migreren ben van Stack naar Onedrive (1TB zit bij een Microsoft abonnement voor Office a 7 euro per maand) en al gebruik maak van verschillende Proton diensten betekend dat ik denk ik maar afscheid ga nemen van TransIP.
Ik overweeg voor de domeinen een overstap naar mijn.host of eventueel CloudFlare. Ik lees over beide goede berichten, maar eens kijken waarmee ik het goedkoopst uit ben.
Edit: inmiddels afscheid genomen van Stack, scheelt weer 7 euro per maand. Alle sync tasks omgezet naar OneDrive.
< dit stukje webruimte is te huur >
https://www.transip.nl/webhosting/alle-features/
Zijn bij die pakketten onbeperkt domeinnamen toegestaan? Dus nieuwssite.nl, videoitems.nl, ...
Is er ook sprake van limiet bestanden/ ininodes?
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
RobbyTown schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:50:
Een vraagje over de webhosting pakketten. Ik krijg het niet gevonden
https://www.transip.nl/webhosting/alle-features/
Zijn bij die pakketten onbeperkt domeinnamen toegestaan? Dus nieuwssite.nl, videoitems.nl, ...
Is er ook sprake van limiet bestanden/ ininodes?
https://www.transip.nl/kn...webhostingpakket-koppelenOp dit moment kan er maximaal 1 domeinnaam aan een webhostingpakket gekoppeld worden. Met behulp van een webhostingpakket kun je een website op jouw domeinnaam bereikbaar maken.
Wanneer je andere domeinnamen naar de website op één van je webhostingpakketten wilt richten, raden wij aan om de Doorstuurservice te gebruiken.
Met de Webhosting Pro en Max pakketten heb je toegang tot meer dan één database. Dit houdt in dat je op de subdomeinen van een domeinnaam wel meerdere websites kunt plaatsen. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je bijvoorbeeld WordPress op een subdomein kunt installeren.
Voor mij een reden om hosting elders onder te brengen.
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Inmiddels even wat verder en een van mijn .nl domeinen moest ik deze maand gaan verlengen. Agenda afspraak op 1-10-2024 gemaakt toen ik dit bericht in april schreef. Met veel blijdschap kan ik melden ik met al mijn actieve domeinen ben omgeschakeldYariva schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:01:
Nou ik ben mij vorige maand ook rot geschrokken van een factuur. Een .tech naampje welke ik wel graag wil behouden was met registratie een euro. Nu zijn we een jaartje verder en ben ik even 80 euro lichter.
Ik maakte al weinig gebruik van de diensten van TransIP. Stack gemigreerd, geen VPS diensten meer etc. Dus bleven de domeinen en DNS records over. Mijn .tech domein heb ik ondergebracht bij Cloudflare. Helaas ondersteunen zijn geen .nl domeinen, anders had ik dit ook wel onder 1 partij gebracht. Dat vind ik ergens toch wel fijn, 1 overzicht met alle namen.
Al mijn .nl domeinen draaien nu bij mijn.host.
De voornaamste drijfveer hierin waren de kosten. De service en producten bij TransIP waren altijd gewoon best wel goed. En 8 jaar geleden was het toch wel een ander beestje. Sterker nog ik heb er een hele 3 weken mogen werken voordat ik de deur destijds werd gewezen
Helaas zijn de tijden anders. TransIP valt onder TeamBlue, de prijzen zijn echt veel hoger dan alternatieven, de visie van Ali Niknam aan het roer is voor mij ook een reden om wat minder geld naar de toko te schuiven.
Voor een simpel DNS record heb je vandaag de dag ook weinig om extra in te brengen. Tegenwoordig hebben alle beetje degelijke toko's wel een net configuratie paneel waarin je de nameservers, dnssec, records etc. kan aanpassen. En zodra je dan met 50% boven je concurrentie gaat zitten kan je wat mij betreft ook verwachten dat klanten weg lopen.
So long and thanks for all the fish TransIP!
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Dat vind ik nog tegenvallen. Het DNS controlpanel van TransIP vond ik altijd wel erg fijn. Heb zelf nu alle DNS bij Cloudflare staan maar daar heb je heel wat meer klikken nodig om tot hetzelfde resultaat te komen (in de webinterface). Het grootste voordeel van een losse DNS provider is dat ik mijn domeinen nu kan verhuizen naar een andere partij zonder dat de DNS opnieuw hoeft te worden ingevoerd.Yariva schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:55:
Voor een simpel DNS record heb je vandaag de dag ook weinig om extra in te brengen. Tegenwoordig hebben alle beetje degelijke toko's wel een net configuratie paneel waarin je de nameservers, dnssec, records etc. kan aanpassen.
Een .nl domein ging vorig jaar van 9,99 naar 11,99 en met deze verhoging gaat dat naar 14,99 !!!Beste klant,
In deze e-mail vind je belangrijke informatie over een aanpassing van onze prijzen. Voor nieuwe bestellingen is de aanpassing vanaf vandaag actief. Vanaf 15 december 2024 voeren we de wijzigingen ook door voor bestaande diensten: het effect hiervan zie je terug op je eerste factuur in 2025. Daarnaast voeren we een pakketwijziging door met betrekking tot e-mail in onze e-mail- en hostingproducten per 6 januari 2025.
Alle details van deze prijs- en pakketwijzigingen kun je vinden op transip.nl/prijzen.
Waarom wijzigen de prijzen?
Een flink aantal van onze leveranciers heeft in 2024 hun prijzen aangepast of een prijsverhoging aangekondigd voor 2025. Daarnaast zijn ook andere operationele kosten zoals personeelskosten en kantoorkosten gestegen. Deze kostenstijgingen hebben we verdeeld over onze producten, met als doel de maandelijkse impact voor al onze klanten zoveel mogelijk te beperken.
Door deze prijswijzigingen kunnen we ervoor blijven zorgen dat jij nog steeds de beste service krijgt, we onze producten blijven verbeteren en we je via team.blue steeds breder kunnen ondersteunen.
Als je vragen hebt over de wijzigingen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via je controlepaneel. We helpen je graag verder.
Met vriendelijke groet,
TransIP
/f/image/WxHqvdLfgvtMUOezCTXUsNlH.png?f=fotoalbum_large)
https://www.transip.nl/prijzen/domeinssl/
[ Voor 104% gewijzigd door _eLMo_ op 13-11-2024 11:00 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ja, maar de operationele kosten zoals personeelskosten en kantoorkosten zijn ook gestegen.RobbyTown schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:58:
Bijzondere is, inkoop voor .nl komt maar 10 cent bij, tel uit de winst.

Hoezo "verdeeld"? ALLES is veel duurder geworden! Hoeveel extra kosten kun je maken voor een .nl registratie? Dit is gewoon ordinair binnen harken.Deze kostenstijgingen hebben we verdeeld over onze producten, met als doel de maandelijkse impact voor al onze klanten zoveel mogelijk te beperken.
En vergelijk dat ook nog even met de prijzen van november 2023._eLMo_ schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:58:
Ja, weer 25% verhoging dit jaar #oof
[Afbeelding]
https://www.transip.nl/prijzen/domeinssl/

Sinds november 2023 is een .nl domein nu dus 50% duurder geworden. Allemaal inflatie mensen!
[ Voor 8% gewijzigd door 3raser op 13-11-2024 11:05 ]
kantoorkosten zijn ook gestegen, die zijn inderdaad gestegen maar toch niet zo explosief en ALLES... Kortom zoals je zelf zegt: Dit is gewoon ordinair binnen harken.3raser schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:02:
[...]
Ja, maar de operationele kosten zoals personeelskosten en kantoorkosten zijn ook gestegen.![]()
[...]
Hoezo "verdeeld"? ALLES is veel duurder geworden! Hoeveel extra kosten kun je maken voor een .nl registratie? Dit is gewoon ordinair binnen harken.
Ook bijzonder dat sommige concurrenten de prijzen niet verhogen of minimaal verhogen die zitten dan blijkbaar niet met personeelskosten en kantoorkosten
Verder Transip is/was al niet goedkoop met .nl, daar heb je elders 2x .nl voor met de nieuwe prijs dus 3x .nl
87% verschil, 5 domeinen, dus scheelt me €35/jaar. Niet enorm, maar principes enzo.
[ Voor 22% gewijzigd door _eLMo_ op 13-11-2024 11:12 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Je kunt in dit topic terecht voor alternatieven.poof86 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:40:
Wat zou nu een goed alternatief zijn voor een goede VPS x4 en domeinnaam hosting dienst? Ik vind de verhogingen een beetje flauw worden zo snel achter elkaar.
Ik zag dat bij de verhoging van vorig jaar dat veel mensen hier voor domeinen waren overgestapt naar mijn.host. Jullie nog steeds tevreden? Het gaat me daar €14,50 kosten in plaats van de 60 euro bij TransIP

Huidige kosten voor een .nl domeinregistratie is € 10,00 .
https://www.xxlhosting.nl/domeinnaam/domeinnaam-registreren
Ik heb vier jaar geleden, toen ik signalen kreeg dat Flexwebhosting zou worden overgenomen door Versio en dus voortaan onder TWS zou vallen, meteen mijn biezen gepakt bij Flexwebhosting en ± 30/35 websites van een VPS door XXLHosting naar hun server laten verhuizen. Verliep vlekkeloos, heldere communicatie, snelle reactie op vragen. Daarnaast heeft cPanel mijn voorkeur, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
De tarieven van mijn.host staan hier. € 4,99 per NL domein is zeker niet duur en bij verlengen wijkt de prijs niet veel af.CrashOverDrive schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:19:
Ik zag dat bij de verhoging van vorig jaar dat veel mensen hier voor domeinen waren overgestapt naar mijn.host. Jullie nog steeds tevreden? Het gaat me daar €14,50 kosten in plaats van de 60 euro bij TransIP
Ik denk dat het goed werkt bij mijn.host, website verschijnt vlot. Ze doen ook goed hun best met het ondersteunen van DANE (TLSA records), CAA, NS en DNSSEC (DS records). TTL vanaf 5 minuten. Ze hebben templates voor administratieve gegevens en voor DNS instellingen.
Transip doet ook aan TLSA, CAA, NS en DS en een TTL vanaf 1 minuut. Er zijn nog veel concurrenten die security records niet ondersteunen. Er mag best wel wat gevraagd worden voor goede NS hosting, maar deze prijzen van Transip zijn te hoog naar mijn mening.
Tegenwoordig zie je veel lage eerste jaaraanbiedingen voor domeinen, ook bij Transip. Maar Transip doet zijn best om de tarieven voor verlengen weg te stoppen, daarvoor moet je per tld diep doorklikken. Niet het gedrag dat ik verwacht van een serieuze hoster.
Daarnaast ook qua support steeds een snelle reactie, prima controlepaneel, etc.
Als de prijzen zo blijven dan kun je bij Oxxa bijna 4 .nl domeinnamen registreren voor de prijs van eentje bij TransIP. Die prijzen zich de markt uit, maar hé, kennelijk gaan de zaken goed genoeg om dit elk jaar zo te doen.
Ik ben tevreden over mijn.host maar wij gebruiken niet de DNS aldaar. Dat doen we via Cloudflare. Als je bij mijn.host Cloudflare als je standaard nameserver opgeeft dan is de verhuizing geen probleem en heb je geen downtime. Mijn.host factureert je domein ook pas wanneer deze verloopt en niet bij de verhuizing voor zover ik heb begrepen. Als het echt alleen over domeinregistratie gaat dan is overstappen een no-brainer. DNS elders regelen zou ik wel adviseren, dat maakt overstappen veel eenvoudiger.CrashOverDrive schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:19:
[ Voor 0% gewijzigd door 3raser op 14-11-2024 10:33 . Reden: typo ]
Correctie: deze prijs is exclusief BTW, de prijs inclusief is € 6,04. De BTW selector aan de onderkant van de pagina werkt niet.mrmrmr schreef op donderdag 14 november 2024 @ 01:13:
[...]
De tarieven van mijn.host staan hier. € 4,99 per NL domein is zeker niet duur en bij verlengen wijkt de prijs niet veel af.
Een beetje late reactie maar ja, nog steeds zeer tevreden over mijn.host. Er komt ook weinig aan te pas met een naampje. DNS management is simpel en duidelijk en bij 1 domein heb ik deze doorgezet naar CloudFlare zodat ik daar de nodige DNS aanpassingen kan doorvoeren.CrashOverDrive schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:19:
Het gaat nu met deze verhoging €60,48 (incl btw) worden voor mijn registratie van 2 .eu domeintjes (met externe DNS). Dit heeft echt niets meer met inflatie te maken.
Eenmalig hun helpdesk moeten benaderen i.v.m. verkeerd domein invoeren en met 15 minuten geholpen. Lof voor deze toko.
Storing 20 december
Aangezien het hier vandaag nog niet gemeld staat, de TransIP.nl website lijkt inlog problemen te hebben op dit moment. Customer panel en de support zijn via deze weg onbereikbaar., dus ik heb het gemeld bij storingmelden@transip.nl
Inloggen op transip.nl werkt niet. De website navigeert ook extreem traag.
Invoeren van user+pasw lukt nog met veel geduld, maar de 2FA pagina erna loopt altijd vast en toont meldingen zoals:
Zie ook screenshots, attached."De verbinding is verbroken. Controleer je internetverbinding en probeer opnieuw."
"Service Unavailable"
"Something didn't go as planned. We are on it. Hello, IT. Have you tried turning it off and on again?"
"Bezig met laden"
"De captcha token ontbreekt. Controleer of je browser of een extensie de verbinding met reCAPTCHA blokkeert. (CAPTCHA_MISSING_TOKEN)"
![]() | ![]() |
Ik kan bevestigen dat disablen van ad-blockers, andere browsers, andere apparaten (laptops en ook mobiel) en internet verbindingen hetzelfde probleem geeft. Als je het ook kan bevestigen, geef een duimpje!
Error 304: Please hit any user to continue.
https://allestoringen.nl/storing/transip/Barryke schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:58:
Ik ben ook niet tevreden. Niet over de features, niet over de communicatie, niet over de prijzen.
Storing 20 december
Aangezien het hier vandaag nog niet gemeld staat, de TransIP.nl website lijkt inlog problemen te hebben op dit moment. Customer panel en de support zijn via deze weg onbereikbaar., dus ik heb het gemeld bij storingmelden@transip.nl
Inloggen op transip.nl werkt niet. De website navigeert ook extreem traag.
Invoeren van user+pasw lukt nog met veel geduld, maar de 2FA pagina erna loopt altijd vast en toont meldingen zoals:
[...]
Zie ook screenshots, attached.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik kan bevestigen dat disablen van ad-blockers, andere browsers, andere apparaten (laptops en ook mobiel) en internet verbindingen hetzelfde probleem geeft. Als je het ook kan bevestigen, geef een duimpje!
Ik denk niet dat niemand het verder hoeft te bevestigen.
Ik was overigens al ingelogd en bij mij werkt op dit moment alles prima. Geen trage website en bladeren door het CP werkt ook gewoon.
[ Voor 4% gewijzigd door 3raser op 20-12-2024 15:09 ]