I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Ik kreeg vandaag een mailtje van TransIP dat ik een Raspberry en een limited edition ÅLI heb gewonnen

Voor iemand die nooit wat wint, kwam dit wel als een verrassing

Wilde ik toch even laten weten.
https://www.transip.nl/nieuws/transipexperience/
https://twitter.com/TransIP/status/1377516082500673537
[Voor 23% gewijzigd door Fairy op 16-04-2021 10:13]

Ik heb er ook een, een Pi 4B 2GB en dus met een ÅLI er bij. Helaas in een bubbelenvelop verstuurd, dus het rack-oortje was afgebroken. Niks wat een beetje bisonkit niet helpt

Hoe je er overigens SSD's in moet krijgen... de SSD die ik hier heb liggen past er net niet in (maar ik heb ook geen SATA HAT, dus dat scheelt).
Wel heel erg blij mee uiteraard en erg leuke actie van ze!
Gaat bij mij HomeAssistent draaien, dat heb ik nu op een Pi1B maar dat is niet vooruit te branden en je kunt er geen ESPHome naast draaien. Dus ja, erg blij mee

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Hacktheplanet.nl
Ik heb een stuk of zes domeinen bij hen gehost en heb een X4 BladeVPS al jaren.
Was eerst een X1 toen geupgrade zonder dat de disk werd geresized, maar toen ik weer terug wilde naar een X1 kon dat niet omdat dan de disk geresized moest worden.
Moet dat wat er op draait nog steeds eens overzetten naar een goedkopere plek, want 24,20 per maand voor 2 statische websites en een weinig bezocht forum is overkill (toendertijd aangeschaft om voor mij zelf te beginnen en alvast hosting te kunnen doen, is het nooit van gekomen).
BladeVPS is erg stabiel verder, maar voor mij dus teveel.
Support is eigenlijk altijd netjes, kundig en snel (die paar keer dat ik ze nodig heb gehad tenminste).
Controlpanel is top en kosten verder duidelijk (doch wat hoog, maar daar krijg je op zich ook wel kwaliteit voor).
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Ik zat vroeger bij TransIP en ben dan overgestapt naar Neostrada. Dat heb ik me beklaagd en nu is het met Neostrada blijkbaar wel klaar. Ze reageren niet op de support e-mails.
Ik vond dat de support van TransIP erop achteruit ging na de fusie met team.blue. Maar vergeleken met Neostrada was het nog redelijk... Ik keek nu naar Combell (populair in België), maar dat is dus team.blue nu.
Iemand ervaring met de service? Ik heb een zaak, dus e-mail moet supergoed werken. 3 websites, en ik overweeg om op 1 een cursusplatform te bouwen met Learndash.
Ik ben bereid het wat prijzige te betalen, als ik daar goede support en stabiliteit voor krijg. Goedekopere providers als Neostrada vroeger, Versio, One.com e.d. vertrouw ik niet meer.
Mailtje of ze mijn contactgegevens door mochten geven aan de domeineigenaar

De policy bij transip is: zodra een factuur naar de incasso moet stoppen we alle diensten. Klinkt redelijk toch? Beetje streng omdat iedereen wel eens, door nalatigheid of een mailbox niet goed te checken of een verlopen creditcard een factuur niet voldoet.
Zal je vertellen wat TransIP dan doen? Dat gooien ze, onherroepelijk, je Stack opslag weg. In mijn geval was het een combinatie van een oud adres (verhuizing) en een mailadres dat geen mail meer kon ontvangen.
Incassokosten? Prima, eigen schuld, dikke bult, daar kan je TransIP niet voor verantwoordelijk houden en je hebt absoluut zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Er zat hooguit 15 jaar aan onvervangbare foto's, boekhouding en andere belangrijke documenten in waarvan ik dacht dat ze wel veilig waren. En dan te bedenken dat ik zonder mopperen of klagen was overgestapt van een gratis Stack naar een betaalde omgeving omdat redelijkheid ook wat waard is.
Geen linkje met: We stoppen uw Stack met 1 TB aan data, hier kunt u alles downloaden en veel plezier bij een andere opslag dienst, u heeft nog 6 maanden en uw account is beperkt tot enkel downloaden.
Gewoon stilletjes verwijderen en je dan niet verder laten komen dan een helpdeskmedewerker die zegt: Ja sorry, lastig, maar weg = weg, kan ik verder nog iets voor je doen?
En ja, dubbele backups zijn belangrijk en ik heb het (verspreid) over oude harde schijven het meeste nog wel staan. Maar de weken uitzoekwerk en alles op 1 centrale plaats hebben die veilig zou moeten zijn.
Dat was gerekend buiten de haat van TransIP tegen mensen die een factuurtje missen.
Dus: is je data je lief? Zoek dan een andere oplossing want bij TransIP gooien ze het net zo graag gewoon in de vuilnisbak.

ALs ik alles van Tutanota verwijder, dan ontvang ik nog steeds niets bij mijn Apple mail.
De gegevens die ik moet invullen:
MX
mx01.mail.icloud.com.
mx02.mail.icloud.com.
TXT
apple-domain=nummernummer
TXT
v=spf1 redirect=icloud.com
CNAME
Host=sig1._domainkey
Value=sig1.dkim.mijndomein.nl.at.icloudmailadmin.com.
Ik zou alles hieronder moeten kunnen invullen...
Naam TTL Type Waarde
Waarschijnlijk doe ik iets heel doms maar ook via https://support.apple.com/nl-nl/HT212524 kom ik er niet uit.
Alles correct ingevoerd bij transip, maar krijg bij de laatste stap (configuratie afronden) een melding dat de mx records niet goed zijn.
Ik dacht dat het aan apple lag, maar als ik jouw post zo lees, kan transip ook wel een vinger in de pap hebben wat dat betreft....
Iemand anders al een bij transip geregistreerd domein toe kunnen voegen in icloud?
streamnl schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:10:
Ik heb toch moeite om het volgende in te voeren bij TransIP. Ik krijg het wel ingesteld dat ik mails kan verzenden via mijn apple mail. Maar ik ontvang niets. Het blijft binnenkomen op mijn ouwe email (bij Tutanota).
ALs ik alles van Tutanota verwijder, dan ontvang ik nog steeds niets bij mijn Apple mail.
De gegevens die ik moet invullen:
MX
mx01.mail.icloud.com
mx02.mail.icloud.com
TXT
apple-domain=nummernummer
TXT
v=spf1 redirect=icloud.com
CNAME
Host=sig1._domainkey
Value=sig1.dkim.mijndomein.nl.at.icloudmailadmin.com.
Ik zou alles hieronder moeten kunnen invullen...
Naam TTL Type Waarde
Waarschijnlijk doe ik iets heel doms maar ook via https://support.apple.com/nl-nl/HT212524 kom ik er niet uit.
Dit heb je uiteraard ook toegepast op je MX-records, anders dan zoals je hierboven vermeldt hebt?zorg ervoor dat punten aan het eind niet wegvallen.

//edit
Verder moet het MX-record er zo uit zien:
1
| 10 mx01.mail.icloud.com. |
Waarbij de 10 de prioriteit is zoals apple deze aangeeft.
(Met BlackMokey overigens, dit hoort eigenlijk in een eigen topic)
[Voor 6% gewijzigd door woest85 op 04-10-2021 15:40]
[Signature]

Het werkt allemaal wel prima denk ik, vroeger was ik wat actiever met subdomeintjes en zelf hosten en dergelijke en dat kon allemaal. Tegenwoordig kijk ik er al jaren niet meer naar om.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Wel net mijn VPS opgezegd omdat ik hem momenteel nauwelijks gebruik en dat spaart 24€ per maand uit. Die besteed ik dan liever met wat experimentjes met Lambda-functies etc in AWS.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Ik heb een uur gewacht. Daarna heb ik mijn ouwe mail weer geactiveerd want ik wil/kan niet langer zonder mail zitten. Komend weekend eens kijken of ik hem langer de tijd kan geven.BlackMonkey schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:22:
@streamnl en @F-X hebben jullie de aanpassingen ook de tijd gegeven om overal opgepakt te worden? Bij DNS records is het belangrijk dat alle partijen ook tijd heeft gehad om zijn cache te vernieuwen. Dit kan best even duren. Maar beide is meer een probleem dan een ervaring met TransIP vermoed ik, dus misschien handig om even een apart topic aan te maken.
Ja, mijn excuses. Bij mij staat er inderdaad een punt erachter.woest85 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:34:
Dit heb je uiteraard ook toegepast op je MX-records, anders dan zoals je hierboven vermeldt hebt?![]()
//edit
Verder moet het MX-record er zo uit zien:
code:
1 10 mx01.mail.icloud.com.
Waarbij de 10 de prioriteit is zoals apple deze aangeeft.
(Met BlackMokey overigens, dit hoort eigenlijk in een eigen topic)
Heel de wereld was al op de hoogte van de verandering, behalve apple (althans het check meganisme)
Had ondertussen de TTL al wel een stuk verlaagt, want blijkbaar houdt de checker zich daar ook netjes aan. ;-)
Fijn dat het is gelukt! Dat is ook een goede voor jou @streamnl, verlaag je TTL nu vast, dan kan je straks sneller testen.F-X schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:08:
Bij mij werkt het nu wel. Het duurde inderdaad gewoon 24 uur!
Heel de wereld was al op de hoogte van de verandering, behalve apple (althans het check meganisme)
Had ondertussen de TTL al wel een stuk verlaagt, want blijkbaar houdt de checker zich daar ook netjes aan. ;-)
Ik kwam er vorige week achter dat transip de DNS doet voor viruswaarheid. Even navraag gedaan maar transip vind dit geen probleem. Ik heb er even over nagedacht maar ik denk dat ik toch op zoek ga naar een andere hoster.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
En je nieuwe hosting host straks een complottheorieën-website? Ga je dan weer verhuizen?Wijnands schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:50:
Ik gebruik stack al een tijdje, nu ook betaald.
Ik kwam er vorige week achter dat transip de DNS doet voor viruswaarheid. Even navraag gedaan maar transip vind dit geen probleem. Ik heb er even over nagedacht maar ik denk dat ik toch op zoek ga naar een andere hoster.
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Wellicht. Deze complottheorieen website is er direct op gericht om Nederlanders te laten omkomen. Ik heb inmiddels genoeg mensen verloren aan covid.AW_Bos schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:52:
[...]
En je nieuwe hosting host straks een complottheorieën-website? Ga je dan weer verhuizen?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Het is een eigen keuze, maar ergens moet je denk ik gewoon een lijn trekken. Ik denk dat elke hosting wel sites host die tegen jouw zere been kunnen stoten. En nee, ik ben ook geen fan van Viruswaarheid, en zie Willempje liefst full-time bezig met zijn dansschool (met Corona QRWijnands schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:53:
[...]
Wellicht. Deze complottheorieen website is er direct op gericht om Nederlanders te laten omkomen. Ik heb inmiddels genoeg mensen verloren aan covid.

Maar als je je echt beter op je plek voelt bij een andere hosting: Ga je gang.
[Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 07-10-2021 22:04]
Ik vind dat juist goed. Vrijheid van meningsuiting enzo. Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Maar beter dan ze sites gaan blokkeren als ze het niet eens zijn met de mening die op die site wordt verkocht.Wijnands schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:50:

Via noVNC kan ik in het TransIP controlepaneel de server ook beheren alsof ik lokaal erachter zit. Handig voor als ik mijzelf per ongeluk buitensluit.
Vandaag even de boel ontdekt en wat extra beveiligd, en over een paar weken de boel in productie draaien.

Ik vind vooral de update van hun DNS systeem halverwege dit jaar erg fijn. Het voorgaande DNS systeem was veel te traag met updates. Dat werkt nu vele malen beter. Wijzigingen in DNS records worden nu volgens mij direct verwerkt terwijl dat voorheen minutenlang kon duren. Een met een lage TTL van bijvoorbeeld 1 of 5 minuten heb je er niks aan als je wijziging zelf al minutenlang duurt.
Anoniem: 57963
En wat dacht je te bereiken met dat 'navragen'? Of was het wellicht meer 'onder de aandacht brengen'..?Wijnands schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:50:
Beetje ridicuul om dat de reden te laten zijn om dan maar naar een andere partij te verkassen. Ik vermoed n.l. dat je dan nergens terecht kunt.
Je doet ook een nogal boute uitspraak met 'is er direct op gericht om Nederlanders te laten omkomen'. Ik vind deze club persoonlijk ook niks, maar die opmerking slaat natuurlijk nergens op.

Dit soort dingen gebeuren. Meestal wordt dit razendsnel opgepakt en heb ik daar niets over te klagen. Sterker nog, dit incident heb ik niet eens opgemerkt dus ik vraag me af in hoeverre het daadwerkelijk betrekking had op mijn VPS.Op dit moment is jouw VPS niet bereikbaar door een probleem met de storageserver waarop deze gehost is. Onze systeembeheerders werken hard aan een oplossing en doen hun uiterste best om jouw VPS zo snel mogelijk weer online te brengen.
Wat ik lastiger vind is de oplossing van dit probleem:
Dat een defecte schijf de hele storageserver onderuit haalt is bijzonder. Maar deze "oplossing" heb ik in mijn looptijd bij TransIP echt al heel vaak voorbij zien komen. Ik heb het aantal keer niet geteld maar van alle problemen met mijn VPS is dit zeker de meest voorkomende. Is dit een zwak punt van het storagesysteem van TransIP? En waarom doen ze daar dan niets aan?Het probleem wordt veroorzaakt door een defecte disk. Normaliter mag één defecte disk geen directe problemen veroorzaken omdat de functionaliteit direct wordt overgenomen door een reservedisk
De disk is echter op zo'n manier defect, dat het lees- en schrijfacties op de storageserver blokkeert.
De disk is om 14:34 verwijderd en wordt nu door onze systeembeheerders on-site handmatig vervangen. Je VPS is weer bereikbaar.
Bijvoorbeeld: Ik had laatst een probleem met een domein welke zojuist verhuist was naar TransIP waarbij de authoritative nameserver (die van TransIP dus) aangaven dat het domein niet bestond. Dit kon ik aantonen via verschillende lookups. Na een half uur werkte het "spontaan" weer en was het domein dus opgenomen in de nameserver. Het antwoord van TransIP -na een uur- was dat het domein een under construction pagina liet zien en of ik even de cache van mijn browser wilde legen

Wisten jullie trouwens dat het contactgedeelte binnen het controlpanel geen chat is? Het ziet eruit als een chat en het reageert als een chat, maar op de achtergrond zit er een ticketsysteem achter die bij iedere reactie jouw ticket onderaan in de lijst zet. Plaats dus vooral geen reacties als "Wanneer gaan jullie reageren" of "Mijn server is nu al een uur down" om de aandacht te trekken want dit werkt dus averechts.