• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-07 23:57
Ik maak op dit moment gebruik van webhosting en mailhosting bij Transip. De website kan offline, dus ik ga de webhosting opzeggen. Ik wil wel mailhosting hebben voor mijn domein.

Als ik overstap naar het gebruik van een aangepast domein voor iCloud Mail, kan ik daarna mijn mailhosting bij Transip opzeggen en mijn e-mailadressen blijven gebruiken via iCloud?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ja, ik ben overgestapt van Gmail naar iCloud Mail.

Je moet wel nog DNS (“hosting”) hebben om je domeinnaam door te wijzen naar iCloud. Normaliter krijg je dat gewoon bij een domein, maar niet overal.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 20:48
_eLMo_ schreef op donderdag 26 december 2024 @ 18:40:

Je moet wel nog DNS (“hosting”) hebben om je domeinnaam door te wijzen naar iCloud. Normaliter krijg je dat gewoon bij een domein, maar niet overal.
Als @GvNL diens domein ook bij TransIP heeft, zit DNS-hosting erbij.

Je moet dan bij het domeinbeheer de 'TransIP-instellingen' uitschakelen en dan de DNS-records voor iCloud instellen. Die vind je hier.

Vergeet niet om de records van de TransIP-email weg te halen.

Zie ook: iCloud+ - Gebruik eigen domeinnaam

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-07 23:57
_eLMo_ schreef op donderdag 26 december 2024 @ 18:40:

Lrrr schreef op zondag 29 december 2024 @ 03:24:
[...]

Als @GvNL diens domein ook bij TransIP heeft, zit DNS-hosting erbij.

Je moet dan bij het domeinbeheer de 'TransIP-instellingen' uitschakelen en dan de DNS-records voor iCloud instellen. Die vind je hier.

Vergeet niet om de records van de TransIP-email weg te halen.

Zie ook: iCloud+ - Gebruik eigen domeinnaam
Bedankt! Ik ben ermee aan de slag gegaan. Ik kan DNS inderdaad nog aanpassen na opzeggen van mijn hostingpakket bij Transip.

Ik krijg nog steeds onderstaande melding, dus ik denk dat ik nog even moet wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZ4txkUC9Oi3que3StVVme-ADKc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/C0AAy9c1uLKfqdfNl9vay5cy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 20:48
GvNL schreef op zondag 29 december 2024 @ 12:06:
[...]

[...]

Bedankt! Ik ben ermee aan de slag gegaan. Ik kan DNS inderdaad nog aanpassen na opzeggen van mijn hostingpakket bij Transip.

Ik krijg nog steeds onderstaande melding, dus ik denk dat ik nog even moet wachten.

[Afbeelding]
En, nog gelukt? :)

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-07 11:54
Ik overweeg mijn Stack onder te brengen naar Hetzner. De 1.25TB cloudopslag (actie destijds) bereikt z'n limiet, en de 5TB Storage Box van Hetzner lijkt functioneel niet onder te doen voor de Stack in mijn use-case.

Op dit moment heb ik mijn Stack gekoppeld aan mijn "backup-PC" via WebDAV (vooralsnog als "NAS" alleen een USB-HDD aan m'n Fritzbox hangen). Maar kan hierdoor grote bulk-acties niet uitvoeren omdat de resterende vrije schijfruimte op mijn OS-partitie beperkt is :-(. Ik zag dat Hetzner ook als netwerkschijf te koppelen is, dus mogelijk lost dat al één probleem op.

Het enige wat ik me vooralsnog afvraag, is hoe eenvoudig het is om data tussen mobiele telefoon(s) (Android) en de cloudopslag te bekijken/backuppen.
Waar ik op mijn mobiel nu de Stack-app heb (met name bekijken), en voorheen wel eens gebruik heb gemaakt van de automatische foto-backup functie van die app (wat vaker niet leek te werken dan wel), wil ik nu graag de overstap maken naar een aanbieder waar dat wél goed/makkelijk geregeld is. Ik wordt hier ook niet helemaal wijs uit in het Hetzner topic: [Hetzner] Ervaringen & Discussie

Ben van plan om (gezien uurtarief-benadering) in ieder geval een korte "demo-periode" te draaien bij Hetzner, maar als er mensen zijn met goede (of juist slechte) ervaringen, eventueel alternatieve/betere aanbieders, dan hoor ik het graag :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

3raser

⚜️ Premium member

@Gydeon Heb je ook gezien dat Hetzner een Nextcloud oplossing biedt voor een kleine meerprijs? Dan kun je op je mobiel de Nextcloud app gebruiken om je bestanden te benaderen en ben je misschien in één keer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydeon
3raser schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:05:
@Gydeon Heb je ook gezien dat Hetzner een Nextcloud oplossing biedt voor een kleine meerprijs? Dan kun je op je mobiel de Nextcloud app gebruiken om je bestanden te benaderen en ben je misschien in één keer klaar.
Ik zal hier eens naar kijken, met het zoeken van de Storage Box hier wel langsaf gebladerd, maar had niet in de gaten dat dit een NextCloud-based oplossing is (wat het inderdaad een stuk gebruiksvriendelijker maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydeon
Gydeon schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:44:
[...]
Ik zal hier eens naar kijken, met het zoeken van de Storage Box hier wel langsaf gebladerd, maar had niet in de gaten dat dit een NextCloud-based oplossing is (wat het inderdaad een stuk gebruiksvriendelijker maakt).
Ik heb er eens naar gekeken, en (als ik het goed begrijp) krijg ik met zo'n Storage Share simpel gezegd "een draaiende Nextcloud-instance in de cloud", en kan bijvoorbeeld ook de onderstaande DuplicateFinder app kan installeren en "event-based" kan laten scannen op duplicaten.
https://docs.hetzner.com/...share/faq/additional-apps (hierin wordt i.i.g. DuplicateFinder niet apart benoemd).
https://apps.nextcloud.com/apps/duplicatefinder

Dit zou o.a. voor organiseren van foto's erg handig zijn, dus dan lijkt het mij de meerwaarde per maand eerder waard. Maar kan me voorstellen dat dit de nodige processing power met zich meebrengt wat in de praktijk minder gunstig uitpakt dan verwacht. Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft (of met apps in een Hetzner Storage Share / Nextcloud in het algemeen, zoals een agenda)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

3raser

⚜️ Premium member

Gydeon schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:09:
[...]

Ik heb er eens naar gekeken, en (als ik het goed begrijp) krijg ik met zo'n Storage Share simpel gezegd "een draaiende Nextcloud-instance in de cloud", en kan bijvoorbeeld ook de onderstaande DuplicateFinder app kan installeren en "event-based" kan laten scannen op duplicaten.
https://docs.hetzner.com/...share/faq/additional-apps (hierin wordt i.i.g. DuplicateFinder niet apart benoemd).
https://apps.nextcloud.com/apps/duplicatefinder

Dit zou o.a. voor organiseren van foto's erg handig zijn, dus dan lijkt het mij de meerwaarde per maand eerder waard. Maar kan me voorstellen dat dit de nodige processing power met zich meebrengt wat in de praktijk minder gunstig uitpakt dan verwacht. Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft (of met apps in een Hetzner Storage Share / Nextcloud in het algemeen, zoals een agenda)?
Zulke specifieke vragen kun je beter hier plaatsen: [Hetzner] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydeon
3raser schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:33:
[...]

Zulke specifieke vragen kun je beter hier plaatsen: [Hetzner] Ervaringen & Discussie
Inderdaad, excuses 8)7
Zal hem naar het juiste topic verhuizen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• triple728
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23-03 06:01
Ik ben dik tevreden met TransIP. 😌 Ik ontdekte gisteren dat ik per ongeluk een whitelabel service had lopen, die ik niet wou. En daar zat dus ook nog een factuur van een maand geleden aan vast. Helemaal mijn eigen fout natuurlijk, maar ze hebben dat supernetjes opgelost — zonder dat ik ervoor hoefde te betalen. Dat heb ik met AL die andere aanbieders nog niet meegemaakt. Dikke 10 voor Transip.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:35
Voor degene die gebruik maken van de doorstuurservice en over willen stappen, let op!
De doorstuurservice moet je apart opzeggen, ook al zie je 'm op het nieuwe control panel niet meer staan en is bij het classic control panel de domeinnaam doorgestreept en de opzegknop achter 4 kliks verstopt.

Ik heb de doorstuurservice 12 jaar gebruikt, maar ben met m'n domeinnamen in december naar mijn.host verhuisd. Heb toen nog even gezocht naar of en hoe ik de doorstuurservice moest opzeggen, maar in beide control panels leek alles opgezegd.

Afgelopen week kreeg ik een factuur van de doorstuurservice voor komend jaar. Vervolgens een berichtje gestuurd met de vraag hoe dat zat en dat gezien ik de domeinnaam verhuisd heb ze de DNS instellingen niet meer kunnen beïnvloeden en ze dus ook de doorstuurservice niet meer kunnen leveren.

Kreeg daarop een redelijk botte reactie dat het mijn eigen verantwoordelijkheid was om op te zeggen en dat ik nu per januari 2026 weer kon opzeggen. Dat motiveerde me om op m'n strepen te gaan staan >:)
5 uur later en 5 uitgebreide berichten van mijn kant met argumentatie over hoe ze de dienst technisch niet meer konden aanbieden en dat ik eventueel juridische stappen zou nemen als ze niet zouden crediteren en nu krijg ik m'n €8,46 terug :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:35
Nog een vervolg op m'n bovenstaande ervaring: de factuur voor terugbetalen van €8,46 laten ze gewoon eindeloos open staan. Intussen ben ik weer aan het mailen of ze nu actie gaan ondernemen, gelukkig gaat het maar om zo'n klein bedrag.

Mochten ze denken dat ik ooit nog een keer terug kom, dit soort dingen zorgt er wel voor dat ik niet snel zal vergeten op welke manier klanten hier worden behandeld...

[ Voor 6% gewijzigd door jbvo op 20-03-2025 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobjeDopje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-07 00:41

RobjeDopje

Daar heb je hém weer

Ik was altijd groot fan, maar ik ben ook alles weg aan het verhuizen... Lijkt alsof het technisch een stuk minder goed geregeld is dan voorheen, en de prijzen worden ook nog eens bizar veel hoger. Even los van alle "productwijzigingen" die ze er door heen vuren.
Pagina: 1 2 Laatste