1e indrukken zijn er al wel zoals van wolf etc. Die hebben tijdje terug een aantal uur mogen spelen, maar game is inderdaad te groot om al volle review te hebben.jellybrah schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:34:
Gek dat reviews pas na release uitkomen.
Denk dat vooral heeft te maken met dat ze de release een maand naar voren hebben gehaald. Anders hadden waarschijnlijk de journalisten nu ook rond deze tijd een review key gekregen gok ik.jellybrah schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:34:
Gek dat reviews pas na release uitkomen.
Ik heb geen review nodig om te weten of ik deze game ga spelen 
Ik heb de game op GoG maar ik overweeg om hem alsnog op Steam te kopen.
Mijn PC gaat als een gek koelen elke keer als ik opstart en het gameprofiel krijg ik niet in mijn lijst (Alienware). Heb dat vaker op GoG met games die een eigen launcher hebben
Bij Steam heb ik daar nooit ptoblemen mee
Mijn PC gaat als een gek koelen elke keer als ik opstart en het gameprofiel krijg ik niet in mijn lijst (Alienware). Heb dat vaker op GoG met games die een eigen launcher hebben
FUMES et CARNES
Ah ja klinkt logisch. Geen early early keys dusSjenker schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:52:
[...]
Denk dat vooral heeft te maken met dat ze de release een maand naar voren hebben gehaald. Anders hadden waarschijnlijk de journalisten nu ook rond deze tijd een review key gekregen gok ik.
Heb precies het zelfde gedaan afgelopen week. Bij het uitkomen in 2020 gekocht via gog en vind de launcher gewoon zoveel minder fijn.Iusedto schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:24:
Ik heb geen review nodig om te weten of ik deze game ga spelen
Je kan spellen die je via GoG gekocht hebt natuurlijk ook zonder de GoG launcher starten, ik vermoed dat als het issue in de BG3 launcher zit dit ook bij steam zal zijn? Want die zal dezelfde launcher gebruiken?stomley schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:46:
[...]
Heb precies het zelfde gedaan afgelopen week. Bij het uitkomen in 2020 gekocht via gog en vind de launcher gewoon zoveel minder fijn.
Ah, ik ben dus niet de enige.stomley schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:46:
[...]
Heb precies het zelfde gedaan afgelopen week. Bij het uitkomen in 2020 gekocht via gog en vind de launcher gewoon zoveel minder fijn.
Ik kan dus echt niet meer wachten zeg. Ben totaal geen pre-order/hype persoon maar deze game heeft wel een verlangen bij me wakker gemaakt zeg.
Heb zelfs morgen vrij genomen

Ga dan nog even wat nieuwe classes proberen in de tutorial (war cleric en necromancer) maar in principe ga ik voor evil Dark Urge Monk playthrough.
War cleric concept spreekt me heel erg aan en ik vermoed dat je met Shadowheart in de groep zeer leuke "gesprekken" krijgt
FUMES et CARNES
Iedereen vanmiddag om 17.00

:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/i3UrTOgO7BKveAEoMGFRXsT6.gif?f=user_large)
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Zooo bijna! ik ben benieuwd wat ze met human / halfelf hebben gedaan om die nog te boosten nu alles +2 / +1 stats lijkt te krijgen.
Hier gaat het een Bard worden (dark urge, zie nog wel of ik goed of slecht of midden ga). Ras ben ik nog niet over uit, denk wood(half)elf / drow. Eerst maar eens een uur in de character creator.
Hier gaat het een Bard worden (dark urge, zie nog wel of ik goed of slecht of midden ga). Ras ben ik nog niet over uit, denk wood(half)elf / drow. Eerst maar eens een uur in de character creator.
[ Voor 43% gewijzigd door Fragadder op 03-08-2023 10:08 ]
Ik ga voor de Druegar Dwarf ranger Gloomstalker of Beastmaster
[ Voor 5% gewijzigd door Gemmeke op 03-08-2023 10:24 ]
Cat linux.txt
Ik heb even zitten zoeken maar kan nergens vinden dat alle classes +2 /+1 krijgen. Zou ik dan toch Dwarf Paladin gaan?Fragadder schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:07:
Zooo bijna! ik ben benieuwd wat ze met human / halfelf hebben gedaan om die nog te boosten nu alles +2 / +1 stats lijkt te krijgen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
stomley schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:46:
[...]
offtopic:
Ik gebruik playnite om al mijn spellen te starten. Je kan Steam, Gog, Epic, etc., etc., erin hangen. Dan heb je al je spellen op één plek (scheelt soms ook zoeken welk spel je waar hebt).
Ook emulatoren en roms als dat je ding is.
Je kan het fijn naar je hand zetten met skins, layouts, etc.
Ik gebruik playnite om al mijn spellen te starten. Je kan Steam, Gog, Epic, etc., etc., erin hangen. Dan heb je al je spellen op één plek (scheelt soms ook zoeken welk spel je waar hebt).
Ook emulatoren en roms als dat je ding is.
Je kan het fijn naar je hand zetten met skins, layouts, etc.
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 03-08-2023 10:55 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Niet alle klassen, maar alle rassen. Nouja, daardoor ook alle klassenSeroczynski schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:52:
[...]
Ik heb even zitten zoeken maar kan nergens vinden dat alle classes +2 /+1 krijgen. Zou ik dan toch Dwarf Paladin gaan?
Daarnaast hebben rassen ook bepaalde andere racial features, maar het is nog niet bekend welke dat allemaal zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 03-08-2023 11:00 ]
Ben benieuwd, voor ik naar huis rij even inloggen op mijn PC thuis en de installatie vast aan zetten.
Dan even in lezen in classes om te bepalen wat ik wil spelen om vervolgens ingame de char creation te spelen, Want moet helaas nog wel even wachten met beginnen want de party van 4 komt pas de 19de bij elkaar.
Wil zo blind mogelijk beginnen op classes na want wil wel iets spelen wat mij leuk lijkt qua speelstijl aangezien ik verder niet bekend ben met DnD classes.
Wellicht dat ik alleen door het vliegende schip heen loopt, gezien ik dat gedeelte al wel gezien heb.
Dan even in lezen in classes om te bepalen wat ik wil spelen om vervolgens ingame de char creation te spelen, Want moet helaas nog wel even wachten met beginnen want de party van 4 komt pas de 19de bij elkaar.
Wil zo blind mogelijk beginnen op classes na want wil wel iets spelen wat mij leuk lijkt qua speelstijl aangezien ik verder niet bekend ben met DnD classes.
Wellicht dat ik alleen door het vliegende schip heen loopt, gezien ik dat gedeelte al wel gezien heb.
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
"BG3 Full Game Note: In the full launch of Baldur's Gate 3, Ability Score Points for Races that were present in Early Access are removed. And instead, Ability Score Points in the full game correspond with the Class players will choose."Seroczynski schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:52:
[...]
Ik heb even zitten zoeken maar kan nergens vinden dat alle classes +2 /+1 krijgen. Zou ik dan toch Dwarf Paladin gaan?
Ik wil het spel kopen, maar op steam kan ik niet zien of het op de Mac speelbaar is. Alles is grijs aangevinkt. I het ready voor de Mac?
Ja, op de PC kan je zowel op Windows als MacOS spelen.SamSid schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:11:
Ik wil het spel kopen, maar op steam kan ik niet zien of het op de Mac speelbaar is. Alles is grijs aangevinkt. I het ready voor de Mac?
Bron: https://larian.com/support/faqs/macos-information_57
[ Voor 9% gewijzigd door Seroczynski op 03-08-2023 12:13 ]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Yep.SamSid schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:11:
Hier zijn de systeem vereisten voor de Mac:
MINIMUM:
Vereist een 64-bitsprocessor en -besturingssysteem
Besturingssysteem: macOS 10.15.6
Processor: 2.6GHz Quad-Core Intel Core i7
Geheugen: 8 GB RAM
Grafische kaart: AMD Radeon460 4GB
Opslagruimte: 150 GB beschikbare ruimte
Aanvullende opmerkingen: Minimum specs can run the game on low to medium settings. To meet minimum specs, you'll need a MacBook Pro 15 inch from 2016 or newer, with the above mentioned GPU. Or, a MacBook Pro 13 inch from 2018 or newer. M1 Chip requirements: MacBook Air, MacBook Pro, or Mac mini with Apple M1 chip and 8GB of RAM. SSD recommended.
AANBEVOLEN:
Vereist een 64-bitsprocessor en -besturingssysteem
Besturingssysteem: macOS 10.15.7
Processor: 2.3GHz 8-Core Intel Core i9
Geheugen: 16 GB RAM
Grafische kaart: AMD Radeon Pro 5500M 8GB
Opslagruimte: 150 GB beschikbare ruimte
Aanvullende opmerkingen: Recommended specs can run the game on high or ultra settings. You'll meet recommended specs if you have a MacBook Pro 15 inch or 16 inch from 2019 and upwith the above mentioned GPU. An iMac from 2017 or newer will also pull it off. M1 Chip requirements: MacBook Air, MacBook Pro, or Mac mini with Apple M1 chip and 16GB of RAM.SSD recommended.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Als ik het goed heb begrepen released de game vandaag nog niet op mac omdat ze nog bezig zijn de port daarvan.
Wie heeft vandaag ook al meermaals gekeken of de " download size" in Steam niet toch stiekem al de full game is ?
Gwindorian schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:29:
[...]
Wie heeft vandaag ook al meermaals gekeken of de " download size" in Steam niet toch stiekem al de full game is ?

Ik ben al een vrij ongeduldig persoon, dit wachten tot 17:00 helpt niet haha. Als er nou iemand even per ongeluk op de knop drukt om hem live te zetten. Had ook al wel een nieuwe Nvidia driver verwacht eigenlijk.
Reviews komen pas na release?
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Reviewers hebben het spel al enkele dagen, maar de NDA is pas vanmiddag om 17uur verlopen.Frez schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:39:
Reviews komen pas na release?
Uhu, ik ben zelfs al op torrents sites aan het kijken of bepaalde reviewers het niet toevallig hebben gelektGwindorian schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:29:
[...]

Kzal anders vlug even naar Gent rijden om vriendelijk te vragen om de game te releasenDaan0s schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:36:
[...]
![]()
Ik ben al een vrij ongeduldig persoon, dit wachten tot 17:00 helpt niet haha. Als er nou iemand even per ongeluk op de knop drukt om hem live te zetten. Had ook al wel een nieuwe Nvidia driver verwacht eigenlijk.
Cat linux.txt
Zou het graag willen doen, maar ik heb geen auto die offroad geschikt is.Gemmeke schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:03:
[...]
Kzal anders vlug even naar Gent rijden om vriendelijk te vragen om de game te releasen
Ik lees net dat BG3 bij launch direct Steam Deck certified zal zijn. Flinke opsteker met de vakantie voor de boeg! Heb echt wel weer zin om me eens goed in een RPG te verliezen; de laatste was Dragon Age...
ik ben benieuwd of de steam servers het straks aankunnen
Zoveel zin in! Laatste keer dat ik het gespeeld was 2 november 2022. Toen was het mij nog wat te buggy, dus besloten te wachten op de echte release..
Eindelijk! Samen met mijn vriendin, net als DOS:1 en 2 in co-op spelen!
Eindelijk! Samen met mijn vriendin, net als DOS:1 en 2 in co-op spelen!
Ik speel via Geforce Now (en ws ook steamdeck), ben benieuwd of GFN gelijk om 17.00 al de juiste versie heeft :-P
Dan zou ik Divinity 2 eens checkenEdmin schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:03:
Ik lees net dat BG3 bij launch direct Steam Deck certified zal zijn. Flinke opsteker met de vakantie voor de boeg! Heb echt wel weer zin om me eens goed in een RPG te verliezen; de laatste was Dragon Age...
RPG's zijn een redelijk kleine niche-markt, dus ik vermoed geen enkel probleemFragadder schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:07:
ik ben benieuwd of de steam servers het straks aankunnen
Hier had ik ook aan gedacht net. Dacht dat de Mac port later wordt uitgebracht. Maar door Geforce Now kan ik het wel op de Mac spelen!Siebsel schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:50:
Ik speel via Geforce Now (en ws ook steamdeck), ben benieuwd of GFN gelijk om 17.00 al de juiste versie heeft :-P
Werk dat Geoforce Now lekker ?
*kijkt op de klok*
Werktijd zit er bijna op en dan een BG3 avond
*kijkt op de klok*
Werktijd zit er bijna op en dan een BG3 avond

FUMES et CARNES
EA 3 jaar geleden heeft steam gecrashed. De shop werkte niet meer naar behorenanandus schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:03:
[...]
RPG's zijn een redelijk kleine niche-markt, dus ik vermoed geen enkel probleem
Mijn vrouw is afgelopen dinsdag met spoed opgenomen in het ziekenhuis.
Een fikse borstontsteking (na kolven) wat heeft geleid tot meerdere abcessen die operatief verwijderd zijn.
Ze maakt het gelukkig goed nu, en ik bewaak met onze twins van 7 weken het fort thuis.
Voor nu dus even geen BG3.
Ik wens jullie allemaal (hopelijk over een dik uur
) heel veel plezier langs de Sword Coast!
May the natural 20 be with you all!
En hopelijk join ik jullie snel!
Want dat betekent dat moeders de vrouw weer hersteld is en de kleintjes het goed maken.
Een fikse borstontsteking (na kolven) wat heeft geleid tot meerdere abcessen die operatief verwijderd zijn.
Ze maakt het gelukkig goed nu, en ik bewaak met onze twins van 7 weken het fort thuis.
Ik wens jullie allemaal (hopelijk over een dik uur
May the natural 20 be with you all!
Want dat betekent dat moeders de vrouw weer hersteld is en de kleintjes het goed maken.
PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV
In de early access sowieso wel. Larian werkt ook samen met nvidia hiervoor (ze adverteren ook met GFN ondersteuning), dus zal er technisch vast eea op elkaar afgestemd zijn. 4K met alles toeters en bellen voluit was geen probleem, strakke 60FPS (wel met de RTX-4080 ultimate-abo). Ik merk met GFN en zulke games eigenlijk nooit dat ik aan het cloud-gamen ben.Werk dat Geoforce Now lekker ?
Heilige poep, de hype is real.
Echt aftellen. Alles afgesloten en af en toe maar kijken of we van 77GB al naar 122GB zijn gegaan
Echt aftellen. Alles afgesloten en af en toe maar kijken of we van 77GB al naar 122GB zijn gegaan
Heel veel sterkte._Slick_Rick_ schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:50:
Gezondheid en familie gaan altijd voor
FUMES et CARNES
Jeetje man, dat klinkt heftig._Slick_Rick_ schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:50:
Ik wens jullie allemaal (hopelijk over een dik uur) heel veel plezier langs de Sword Coast!
May the natural 20 be with you all!![]()
Heel veel sterkte voor haar. Gezondheid gaat altijd voor op welke game dan ook
Sterkte ermee. Gelukkig iets wat goed te behandelen is._Slick_Rick_ schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:50:
Ik wens jullie allemaal (hopelijk over een dik uur) heel veel plezier langs de Sword Coast!
May the natural 20 be with you all!![]()
Aan de anderen. Ik twijfel nog. Gnome of Half elf Bard. Zeggen jullie het maar, ik kan niet kiezen
Ik heb sinds Jan Jansen altijd een zwak voor Gnomes, er is best een kans dat ik dadelijk ook een Gnome Bard heb :-D Afhankelijk van wat voor changes er bij half elves/humans zijn gedaan.LZ86 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:56:
[...]
Sterkte ermee. Gelukkig iets wat goed te behandelen is.
Aan de anderen. Ik twijfel nog. Gnome of Half elf Bard. Zeggen jullie het maar, ik kan niet kiezen
Denk dat de steam servers om 17.00 zullen beginnen met roken
Sterkte @_Slick_Rick_ (en beterschap voor je vrouw)!
Vervelend, maar BG3 is er gelukkig later nog stweds
Vervelend, maar BG3 is er gelukkig later nog stweds
Er is een stream via Steam van Larian maar na een paar seconden knalde die er al uit. Belooft weinig goeds
Wat is er precies gebeurt met de Alignments eigenlijk ? (Lawful good, Chaotic Evil etc)
in de eerdere BG games, kon je die aal aangeven bij de Char Creator, nu is die optie er niet meer.
Is het nu zo dat je alignment "vanzelf" bepaald wordt door alle keuzes die je maakt ?
Als ik op de Larian Discord het berichten tempo de agfelopen dagen een beetje zie gaan, denk ik dat er heel wat mensen over een klein uurtje heel snel op die knop willen drukken !
Edit: Sterke @_Slick_Rick_ !
in de eerdere BG games, kon je die aal aangeven bij de Char Creator, nu is die optie er niet meer.
Is het nu zo dat je alignment "vanzelf" bepaald wordt door alle keuzes die je maakt ?
Als ik op de Larian Discord het berichten tempo de agfelopen dagen een beetje zie gaan, denk ik dat er heel wat mensen over een klein uurtje heel snel op die knop willen drukken !
Edit: Sterke @_Slick_Rick_ !
[ Voor 3% gewijzigd door Gwindorian op 03-08-2023 16:08 ]
Woei, ik zou bijna willen dat ik nog een uurtje moest overwerken! Iedereen zometeen veel plezier toegewenst!
@_Slick_Rick_ Sterkte!
@_Slick_Rick_ Sterkte!

[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 03-08-2023 16:07 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Larian discord 18k mensen online. Valt me nog mee.
Hier ook nog even een reminder wel te checken dat je de goede versie download
De volle game is rond de 122 GB. MAak niet de fout om rond 17.00 op download te drukken en vervolgens de EA weer te downloaden
Hier ook nog even een reminder wel te checken dat je de goede versie download
De volle game is rond de 122 GB. MAak niet de fout om rond 17.00 op download te drukken en vervolgens de EA weer te downloaden
Als de game 122GB is en mijn download speed op Steam is 10MB/S dan als ik het goed uitreken, duurt de download ongeveer 3 uur?
Cat linux.txt
iets meer:Gemmeke schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:22:
Als de game 122GB is en mijn download speed op Steam is 10MB/S dan als ik het goed uitreken, duurt de download ongeveer 3 uur?
122 * 1024 = 124928
/ 10 MB/s = 12492 seconden /60 = 208 minuten /60 = 3,47 uur
Of je kijkt even of je telefoonprovider "Unlimited for a day" (bijv. T-Mobile) heeft en gooit die aan en je sluit je smartphone aan op de PC, om de zoveel tijd even de "gratis" aanvuller gebruiken (T-Mobile om de 2 of 5GB).Gemmeke schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:22:
Natuurlijk wel evne direct via je 4G/5G even een snelheid-check doen!
Zo deed ik het ook altijd toen ik nog op xDSL zat, tot enkele maanden terug
[ Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 03-08-2023 16:33 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Steam comprimeert de game files voor het downloaden, dus na uitpakken is het 122GB maar de download kan goed maar 80 of 90GB zijn. Maar we kunnen niet vooraf de compressie zien of uitrekenen.Gemmeke schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:22:
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren, heb gelukkig een 1gbit contractje
Oeh, ik zie de achievements in beeld op steam !
400/400 glas dus dat zit wel snor, daarnaast zit nog op het werk.
Wachten tot 17:00 dan met Teamviewer connecten op PC thuis en de install aanzetten.
17:15 naar huis, langs de appie en dan bij thuiskomst zal het wel geinstalleerd zijn.
Wachten tot 17:00 dan met Teamviewer connecten op PC thuis en de install aanzetten.
17:15 naar huis, langs de appie en dan bij thuiskomst zal het wel geinstalleerd zijn.
Zo gek dat er bij mij 79,22GB staat XD
Er stond eerst 122GB, toen ik op install klikte ging het naar 97GB
Cat linux.txt
LET'S GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Same.Gemmeke schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:59:
Er stond eerst 122GB, toen ik op install klikte ging het naar 97GB
Nu kijken of ie het kan downloaden
1gb up en dow snelheid abbo en op de speedtest net haalde ik nog 900 mbps
:fill(white):strip_exif()/f/image/xdrXefYUJ7jDg4xH0uqwshjW.png?f=user_large)
Over 3 kwartier zijn we aan de gang. Gelukkig maar 97GB, na het uitpakken en installeren 122.
[ Voor 11% gewijzigd door Frez op 03-08-2023 17:02 ]
Download loopt hier ook, en vooralsnog is de snelheid ongewijzigd, we hebben de servers dus (nog) niet kapot gemaakt.
60 mbps op een 1 gig verbinding......
Beetje jammer dat Steam nooit echt de snelheid uit je verbinding haalt
Even steam volledig afsluiten en terug opstarten, anders ben je de EA aan het binnenhalen.SkyStreaker schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:59:
[...]
Zo gek dat er bij mij 79,22GB staat XD
Bij mij stond er ook eerst 79, en na reboot van steam stond er 100,3GB om te downloaden (125,9 op schijf)
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Bij mij gaat het met 380 Mbps (ik heb 400 van ziggo) .. en dat ook nog met een Steamdeck op wireless.LZ86 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:01:
[ Voor 8% gewijzigd door SunnieNL op 03-08-2023 17:07 ]
Ik zit ook rond die snelheden bij ziggo. Lijkt een beetje een cap op 300 te zittenSunnieNL schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:06:
[...]
Bij mij gaat het met 380 Mbps (ik heb 400 van ziggo) .. en dat ook nog met een Steamdeck op wireless.
ik heb een 300/300 abbo en haal ook tegen de 300 op steam. erg steady ! als dit nog een half uurtje zo blijftachondar schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:08:
[...]
Ik zit ook rond die snelheden bij ziggo. Lijkt een beetje een cap op 300 te zitten
Helaas, "We're currently patching this game. It will be ready to play in a few hours."Siebsel schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:50:
vreemd ik heb 122gb en jij hebt 125gb?Kenny_026 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:09:
[Afbeelding]
Ik zit iets hoger. Maar al het paniekzaaien vooraf lijkt mee te vallen.
Cat linux.txt
Voor degenen die nog niet kunnen spelen vanwege werk of andere verplichtingen, de launch trailer
Het zal aan mijn oudere PC liggen denk ik
De verbinding is steady 900/900 atm
Maar steam gaat niet sneller dan 75 mbps.... Fucking irritant.
Of het ligt aan iets in steam. maar al die throttle opties staan gewoon uit
[ Voor 22% gewijzigd door LZ86 op 03-08-2023 17:17 ]
Download je naar HDD?LZ86 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:14:
Hmm ga over anderhalve week op vakantie. Het kriebelt maar weet dat het niet verstandig is om hem nu te kopen. Misschien ook beter om even te wachten zijn er ook nog wat bugs uit.
Veel plezier ermee allemaal!
Veel plezier ermee allemaal!
Nope, heb ik ook.Kenny_026 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:17:
[...]
Ik heb digital deluxe. Is dat het verschil?
It's party timeGilotto schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:12:
Voor degenen die nog niet kunnen spelen vanwege werk of andere verplichtingen, de launch trailer![]()
[YouTube: Baldur's Gate 3: Launch Trailer]
Behalve dat ik op vakantie ben met de traagste internetverbinding sinds ik dial-up had
Ik zit op GoG nu met een schommelende 8 - 15 MB/s. Twee en een half uur te gaan. Het is wat het is.
Ninety percent of everything is crap.
Nee SSD.
In taakbeheer staat overigens wel 800 MBPS vanuit het netwerk voor steam. Zit ook al op 90%. Het getal in steam zal niet kloppen
Nee, ik heb nu vrij stabiel ~350Mb op een 1Gb-lijn. Denk gewoon dat er knetterveel gedownload wordt.LZ86 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:14:
Toch een klap beter dan 70 mb op een 1Gb lijnSkyStreaker schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:23:
[...]
Nee, ik heb nu vrij stabiel ~350Mb op een 1Gb-lijn. Denk gewoon dat er knetterveel gedownload wordt.
Maar in taakbeheer staat wel een meer aannemelijk getal. Dus het steamgetal zal niet kloppen. Heb het spel inmiddels helemaal binnen!
Veel speelplezier allen!
Hier de Metacritic voor BG3: https://www.metacritic.com/game/pc/baldurs-gate-3
Staat nu nog niets, overigens
Staat nu nog niets, overigens
Hij was net klaar met downloaden/verifyen, en hij haalt direct een update van 2,5gb binnen
Daarom had die ene 125gb ipv 122Remy!!!! schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:30:
Hij was net klaar met downloaden/verifyen, en hij haalt direct een update van 2,5gb binnen
Cat linux.txt
YouTube: Baldur's Gate 3 - Launch Review (After A Full Playthrough)
Tijdens het wachten...
review van Mortismal.
Tijdens het wachten...
getallen in steam kloppen inderdaad niet, vreemd.
Steam geeft aan dat het binnen komt met 10Mb/s terwijl windows aangeeft dat het 100Mb/s is.
Steam geeft aan dat het binnen komt met 10Mb/s terwijl windows aangeeft dat het 100Mb/s is.
Steam kan in mijn ervaring prima meer dan 100 MB/s leveren. Maar let wel op dat je met dat soort snelheden snel tegen bottlenecks aan loopt, niet alleen schrijfsnelheid (veel SSD's kunnen niet lang snel schrijven) maar ook cpu bottlenecks. Daarnaast zijn er verschillende download mirrors.LZ86 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:01:
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
hmm de download is nu toch hard terug gelopen van 300 naar 130mbps in een half uur tijd. Wellicht toch dat steam nu een beetje vol begint te lopen
Bij mij is 'ie 100GB? Misschien ex day1 patch ofzo.
Ga hem nu opstarten! 
Edit: crashed meteen onder Vulkan

[ Voor 47% gewijzigd door SkyStreaker op 03-08-2023 17:44 ]
Bij mij is het nu ook flink terug gelopenachondar schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:36:
hmm de download is nu toch hard terug gelopen van 300 naar 130mbps in een half uur tijd. Wellicht toch dat steam nu een beetje vol begint te lopen
:fill(white):strip_exif()/f/image/Atmz7gtVDKAkfLwRZI1pv2dW.png?f=user_large)
jullie moeten niet klagen
Cat linux.txt
Ik heb de download nu net even gepauzeerd, en weer gestart, het duurde daarna een minuut of 2 en daarna zat ik weer op zo'n 350mbps. Dus mischien heeft dat ook bij jou effect.Fragadder schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:43:
[...]
Bij mij is het nu ook flink terug gelopen
Dat was toch al bekend? Dat was met de early access ook. Op steamdeck moet je hem onder DirectX starten ipv Vulkan omdat die dan ook direct crashed als je dat niet doet.SkyStreaker schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:41:
Ga hem nu opstarten!
[ Voor 10% gewijzigd door SunnieNL op 03-08-2023 17:46 ]
Ik heb de hele tijd vulkan gebruikt? Al wat maanden...SunnieNL schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:45:
[...]
Dat was toch al bekend? Dat was met de early access ook. Op steamdeck moet je hem onder DirectX starten.
Ben nu enigszins bezorgd dat ik alsnog de EA-versie zit te downloaden. Zou dat kunnen? Ik heb een compleet nieuwe rig dus er kan niets 'lokaal' staan van BG3.2dope schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:40:
[...]
Bij mij is 'ie 100GB? Misschien ex day1 patch ofzo.
Speciaal hiervoor "Everything" (VoidTools) gebruikt. Alles met Baldur's Gate 3 en/of Larian weggebonjoured.2dope schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:46:
[...]
Ben nu enigszins bezorgd dat ik alsnog de EA-versie zit te downloaden. Zou dat kunnen? Ik heb een compleet nieuwe rig dus er kan niets 'lokaal' staan van BG3.
Hier blijft ie bij mij nu ook op hangen, na eerst een hele tijd 30 mb/s gedaan te hebben. Ook na pauze helaas niet sneller.
Maar dat is bij uitstek voor het opschonen van lokale data toch? Dit is een pc/SSD die net een week nieuw uit doos is en waar niets van lokaal kan staan m.b.t. de game. De titel was in m'n Steam library ook 'greyed out' alleen ik twijfel nu vanwege dat grootteverschil.SkyStreaker schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:47:
[...]
Speciaal hiervoor "Everything" (VoidTools) gebruikt. Alles met Baldur's Gate 3 en/of Larian weggebonjoured.