FirePuma142 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:16:
[...]
Wist hij dat? Waar blijkt dat dan uit? Heb je je überhaupt laten informeren over de onduidelijkheid die er bestaat over die cijfers en de controles die ze daar op uitvoeren, inclusief het verrijken van de eerdere data? Je zou denken dat als er bewuste manipulatie plaats vindt dat je dan niet in openbare data aantoont dat je bewust aan het manipuleren bent. Of dat je stappen onderneemt om die data te verrijken terwijl de uitkomst dan anders kan zijn. Het RIVM stelt continu de eigen data ter discussie en dus ook de uitkomsten van de gebruikte modellen. Die data is openbaar.
[...]
De wolk is nog steeds donker, ongeacht welke data je gebruikt. Je hebt vast ook kennis van de meest recente besmettingsdata en zult niet alleen bij de data blijft plakken die het beste bij je eigen mening past, toch?
[...]
Je ziet spoken, dat doe ik niet. Maar je lijkt niet te begrijpen dat wanneer je iemand van vals spel beschuldigt je met een hoge bewijslast wordt opgezadeld. Je voelt jezelf door kritiek op je argumenten persoonlijk aangevallen, verplaats jezelf dan eens in Van Dissel met jou als criticaster
In je edit is de voorkennis van Van Dissel een feit en twijfel je ook ineens aan mijn verstandelijke vermogen. Stay classy!
Ik mis kritiek op mijn argument want daar ga je niet op in voor het gemak.
En wederom speel je op de man, maar dat snap ik wel.
Als directeur van het OMT en grote leider van het RIVM, zou je toch verwachten dat hij op de hoogte is van de data die het OMT in haar rapporten deelt. Tijdens het spoedappel was dat namelijk ook waarom hij erbij zat om de cijfers van het rapport van de landsadvocaat te duiden.
Gezien zijn rol denk dat het nog veel zorgelijker is als hij die data niet wist, dan dat hij het bewust buiten het spoedappel hield.
Hij is DE expert die onze volksvertegenwoordigers voorlicht. Als hij geen weet heeft van de data van de VK variant hoe kan hij dan zullen grootse uitspraken daarover doen?
Met betrekking tot je argument over openbaarheid van data en dat dat een reden zou zijn voor misleiding. Ik vind dat een gebrekkige onderbouwing van je standpunt aangezien het jouw persoonlijke visie op zaken betreft (waar je mij op aanvalt).
Die data van de afname van de VK variant was al openbaar voordat de rechter besliste dat de regering onrechtmatig had gehandeld bij het invoeren van de avondklok. Die konden ze dus niet meer doen verdwijnen.
De cijfers van het OMT die ik gebruik om te onderbouwen zijn i.t.t. jouw visie harde data. Net als de uitspraak van de rechter over het onrechtmatig handelen van de regering.
Vervolgens koppel ik aan die uitspraak van de rechter mijn observaties van wat de PVV, SGP en SP initieel aangaven bij de invoering van de avondklok, en wat de RvS daarover terugkoppelde.
Vervolgens kom ik dan tot mijn standpunt (met enige onderbouwing) dat de regering willens en wetens onrechtmatig heeft gehandeld bij de initiële invoering van de avondklok en dat ook bewust niet heeft gerepareerd in de tussentijd.