Iets zegt mij dat die poll gekaapt is, want zo erg worden de meesten ook niet getroffen door een avondklok. Denk dat velen max 1 bezoeker of thuiszittende kinderen vervelender vinden..
In de Tweede Kamer had de grootste partij een echt humoristische onderbouwing. Volgens Van Wijngaarden (VVD) hebben we niet de luxe om een randomized, dubbel blind peer-reviewed onderzoek af te wachten. Dat is best grappig, want dat is juist het argument tegen medicijnen waarmee zijn partij Rob Elens en anderen als "kwakzalvers" heeft neergezet. Maar al kijken we naar zeg ivermectine, vitamine d, broomhexine hcl, en de avondklok, dan ontbreken de onderzoeken juist bij de avondklok. En de VVD, die kiest actief voor de "kwakzalverij" van de avondklok, de optie met het minste bewijs. Mij benieuwen of de rechter hierin mee blijft gaan, als de onderbouwing zo slecht is. Het zou mooi zijn als het EVRM wordt gehanteerd.
En wat zou je er van vinden als de toegankelijk van dat bos wordt beperkt naar de hele dag niet toegankelijk? Want dat is effectief wat er mogelijk gemaakt wordt, terwijl je prima tijden had kunnen opnemen. Verder kent Nederland flatjes zonder tuin of balkon, waar hele gezinnen aan de keukentafel in het lawaai online les moeten zien te krijgen.dangerousp schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:16:
Ik woon naast het bos, hier staat een bord (altijd al) al toegankelijk van zonsopkomst tot zonsondergang.. Betekend dat dat ik het bos nooit meer in mag? Dat mijn complete vrijheid wordt ingeperkt? Je mag nu nog gewoon in de tuin of op het balkon en van half 5 tot 9 uur 's avonds naar buiten.
Er zijn maar weinig mensen die zelf denken te stemmen tegen het landsbelang en/of tegen de mensenrechten of zelf doorhebben dat ze in een tunnelvisie zitten, dat kan vele jaren duren. Het probleem is de proportionaliteit van de maatregel, zoals al vastgesteld door de rechter. Er is voor zover ik weet ook geen wetenschappelijke literatuur die een 24-uurs verbod op verblijf van mensen in de openlucht ondersteunt voor virusbestrijding (integendeel), dus waarom moet dat mogelijk gemaakt worden? Er is ook niet goed onderbouwd waarom er geen andere middelen worden ingezet en de keuze juist op verbieden van vertoeven in de openlucht valt. Onze buurlanden kennen geen algemene avondklok tussen 21:00 en 24:00 en lijken het niet echt slechter te doen, de onderbouwing is beperkt tot 'geen bewijs voor het tegendeel', dat is wel heel laag.De partijen die je noemt nemen verantwoordelijkheid en doen niet aan de keuze die het beste is voor de retoriek, maar voor het landsbelang.
In de Tweede Kamer had de grootste partij een echt humoristische onderbouwing. Volgens Van Wijngaarden (VVD) hebben we niet de luxe om een randomized, dubbel blind peer-reviewed onderzoek af te wachten. Dat is best grappig, want dat is juist het argument tegen medicijnen waarmee zijn partij Rob Elens en anderen als "kwakzalvers" heeft neergezet. Maar al kijken we naar zeg ivermectine, vitamine d, broomhexine hcl, en de avondklok, dan ontbreken de onderzoeken juist bij de avondklok. En de VVD, die kiest actief voor de "kwakzalverij" van de avondklok, de optie met het minste bewijs. Mij benieuwen of de rechter hierin mee blijft gaan, als de onderbouwing zo slecht is. Het zou mooi zijn als het EVRM wordt gehanteerd.
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten