Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 17:25
theduke1989 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:04:
[...]

kan ik ook de antenne aan de hoek van de dak aansluiten_? want onze dak is hoog, als ik wat moet doen wordt dat spelen met de dood eigenlijk.
Hij moet vrij uitzicht naar boven in alle richtingen hebben dus boven de nok van het dak uitkomen. Enige manier om hem lager te monteren is op een mast waabij je de mastbeugels lager kan monteren. Maar dat ziet er een stuk minder mooi uit.

Ik heb de foto gezien, ik zou daar onder geen voorwaarde op een ladder gaan werken. Dat wordt een steiger of een hoogwerker huren, of iets anders verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28
wat kan er mis gaan eingelijk, wil me incalculeren want dan zou ik hem ook aan de andere kant van de dak kunnen plaatsen, maar dan is het wel zo dat ik er niet vaak bij moet. we willen de schotelantenne voor de lokale znders ook aan de andere lkant van het dak plaatsen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lecenten
Als hij eenmaal gemonteerd is hoef je er niet meer bij (tenzij hij kapot gaat en vervangen moet worden). Het maakt verder niet uit aan welke kant je hem monteert zolang de schotel maar boven de nok uitkomt en vrij uitzicht heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oW8QMQi44CRcml28Lfbi_L_BNbw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ghOgbGmt6CwbL16pxde1XMCt.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:30
Ik zag dit bericht van Starlink tegen ...

STARLINK BEAM SWITCHING
As a Starlink terminal communicates with satellites overhead, it continuously builds a real-time obstruction map, allowing Starlink to dynamically understand its environment. With this information, it can proactively select the best and most stable connection. These proactive satellite switches are imperceptible to the user and occur many times per minute – with Starlink’s low-Earth-orbiting satellites rapidly transiting the sky, it’s a natural part of the system. For dynamic obstructions, such as are encountered by mobile terminals, the system reactively switches in less than 1/10th of a second, allowing a connection to remain stable. The dynamic nature of Starlink combined with the many paths for the system to route traffic provide a high degree of resiliency in obstructed and changing environments.
Maar dat werkt blijkbaar nog niet helemaal goed hier in het noorden van Australië. Hier is mijn Obstruction map:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPCKC9ZO0Uaw3pgvYwwehPeisdY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r1wgG9x909nqwxkbLQoIhz0A.png?f=fotoalbum_large

Maar toch nog steeds onderbrekingen in de verbinding ... En ook geen korte, maar soms wel 20sec lang geen verbinding. Ik heb vanochtend nog een nieuwe firmware gekregen voor de mini.

Hebben andere hier al wel wat van gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Bij mij is de obstruction map gereset bij de storing van vorige week, ik denk bij jou ook of de Starlink staat nog niet lang op deze plaats.

In ieder geval, alles wat zwart is op de map is nog onbekend voor de Starlink dus daar zal hij het gaan proberen en het wordt dan rood als het niet lukt. Pas als het obstructed gedeelte helemaal rood is ingevuld kan hij het vermijden. Ik denk dat het nog beter wordt, hoewel je met deze mate van obstuctions waarschijnlijk nog wel korte onderbrekingen houdt. Tenzij het nieuwe algoritme dat kan voorkomen, dat moet nog blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-09 13:51
Ik overweeg om weer Starlink te gebruiken wegens de vele storingen bij Odido, was benieuwd wat tegenwoordig de upload snelheid is met starlink.

Het ging rond dat vermogen de dish omhoog mocht wat zorgt voor hogere upload snelheid

[ Voor 24% gewijzigd door ikbenjoeri op 02-08-2025 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Lecenten schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:49:
Bij mij is de obstruction map gereset bij de storing van vorige week, ik denk bij jou ook of de Starlink staat nog niet lang op deze plaats.

In ieder geval, alles wat zwart is op de map is nog onbekend voor de Starlink dus daar zal hij het gaan proberen en het wordt dan rood als het niet lukt. Pas als het obstructed gedeelte helemaal rood is ingevuld kan hij het vermijden. Ik denk dat het nog beter wordt, hoewel je met deze mate van obstuctions waarschijnlijk nog wel korte onderbrekingen houdt. Tenzij het nieuwe algoritme dat kan voorkomen, dat moet nog blijken.
Hij staat er sinds mijn 14u .. (nu 21u) .. en ik doe altijd een volledige reset van de obstructie map elke keer als ik weer ergens aan kom. En ik heb nog nooit een effen rood gebied gehad .. er zitten altijd wel gaten in .. zelfs als alles wat blauw is mooi egaal is (behalve de randen). Maar de vraag is dus .. werkt die beam switching al zoals het zou moeten .. ik merk het nog niet nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
ikbenjoeri schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:10:
Ik overweeg om weer Starlink te gebruiken wegens de vele storingen bij Odido, was benieuwd wat tegenwoordig de upload snelheid is met starlink.

Het ging rond dat vermogen de dish omhoog mocht wat zorgt voor hogere upload snelheid
Hier (Nederland, Residential) gemiddeld 300/20 Mbps down/up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
duvekot schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:10:
[...]

Hij staat er sinds mijn 14u .. (nu 21u) .. en ik doe altijd een volledige reset van de obstructie map elke keer als ik weer ergens aan kom. En ik heb nog nooit een effen rood gebied gehad .. er zitten altijd wel gaten in .. zelfs als alles wat blauw is mooi egaal is (behalve de randen). Maar de vraag is dus .. werkt die beam switching al zoals het zou moeten .. ik merk het nog niet nml.
Volgens mij kan het nieuwe algoritme, net als het oude, pas goed werken als de map ingevuld is en precies bekend is welke deel obstructed is.

[ Voor 56% gewijzigd door Lecenten op 02-08-2025 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Lecenten schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:17:
[...]
Volgens mij kan het nieuwe algoritme, net als het oude, pas goed werken als de map ingevuld is en precies bekend is welke deel obstructed is.
In dat artikel staat:
For dynamic obstructions, such as are encountered by mobile terminals, the system reactively switches in less than 1/10th of a second, allowing a connection to remain stable.
Dus daar lees ik .. "zodra er een obstructie gezien wordt .. zal binnen 1 tiende seconden de verbinding omgezet worden naar een andere sateliet die wel verbinding heeft"

Ik vermoed dat het nog niet wereldwijd is uitgerold ...
Wat anders werkt het alleen bij statische belemmeringen .. die allemaal een keertje geprobeerd moeten zijn ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Dat direct overschakelen is inderdaad nieuw. Ik heb al ruim een week geen update gehad dus hier werkt dat sowieso nog niet, ik ben benieuwd. Overigens heb ik met ongeveer 2,5% obstructed toch al geen merkbare onderbrekingen (geen gamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:47
Laatste (ok, 1 kleintje nog :9 ) stap in de one-plug setup (ok 2 >:) ) voor de Startlink op de camping :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7E_bP-u6d8reRukvGnow4vkGKk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GolrvJf6zKrHWMXJUhtyS1I.jpg?f=fotoalbum_large
waterdichte connector geplaatst...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-AR--1WL-izWvJE0-ML_FRAcG-k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luEhnHgTVjx3aqmXzncXror9.jpg?f=fotoalbum_large
kabel weggewerkt... (ja, moet nog en kapje verzinnen voor over de connector)

Met de eerdere setup (eigen router, power via PoE) is het nu een kwestie van kabel in de antenne en neerzetten, kabel in bovenstaande connector en binnen de power aanzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UVIVBMPmgjNRt_M2ok6_dIhosg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUYfYmckWS7mormdl0hEAlFa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rb_bSwJxBAIK8BPxDM3TMGj2Kak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UwbYpI2dJHw9lxjC3i4lqRPR.jpg?f=fotoalbum_large

Tjah, ga je op vakantie.. wifi is poep, mobiele data non existent en werk heeft je toch even nodig. Paar dagen gezocht naar een Starlink dish, abo eraan en.. shit.. ik zit in een bos.

Maar, hiermee ben je 70-85% van de tijd online wat voor veel dingen best aardig werkt zolang het niet realtime is.

Heb nu dakzuignappen en een auto stekker besteld om daar eens mee te spelen. Voorbereidend op een roadtrip. Tis een Starlink mini dus niet per se bedoeld voor mobiel gebruik, maar lees dat het best prima werkt.

Nb; mast was een gevonden bamboo stok :7

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

@NiGeLaToR doe eens eigenwijs en richt em van de bomen weg. Kan soms best schelen merkte ik vorig jaar toen ik met een mini op pad was. Ook helemaal plat op een j opener plek met een 220v verlengsnoer helpt soms. Wifi reikt best ver in een open plek.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
NiGeLaToR schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:11:

Tjah, ga je op vakantie.. wifi is poep, mobiele data non existent en werk heeft je toch even nodig. Paar dagen gezocht naar een Starlink dish, abo eraan en.. shit.. ik zit in een bos.

Maar, hiermee ben je 70-85% van de tijd online wat voor veel dingen best aardig werkt zolang het niet realtime is.

Heb nu dakzuignappen en een auto stekker besteld om daar eens mee te spelen. Voorbereidend op een roadtrip. Tis een Starlink mini dus niet per se bedoeld voor mobiel gebruik, maar lees dat het best prima werkt.

Nb; mast was een gevonden bamboo stok :7
De Mini werkt perfect tijdens het rijden vind ik ... Wij hebben de Mini tijdens het rijden met de camper op het bed liggen (plat .. horizontaal .. dus niet in een hoek) en wij kunnen in de middle of nowhere in de Kimberley gewoon radio 538 streamen >:) . Maar VoWiFi bellen werkt ook tijdens het rijden. Google Maps doet het ook prima zo.

Dus de mini is prima geschikt voor mobiel gebruik. Het hefdak van onze camper is van fiberglas dus dat is transparant voor Starlink signaal. Soms is het signaal even weg, zeker als je bijvoorbeeld een afslag naar links of rechts neemt is me opgevallen, maar overall werkt het gewoon. Ik hoop met die nieuwe aanpassingen dat het alleen maar beter gaat worden.

Wij hebben in de camper nu een 12v naar 24v converter geïnstalleerd waar de standaard Starlink Mini kabel van 15m gewoon ingeplugd kan worden. Deze wordt wel warm, maar werkt prima en geen conversie van 12v naar 230v in de Victron Multiplus om er daarna 30v van te maken met de standaard adapter. En voor tijdens het rijden een korte Starlink Mini kabel van 3m gekocht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
franssie schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:29:
@NiGeLaToR doe eens eigenwijs en richt em van de bomen weg. Kan soms best schelen merkte ik vorig jaar toen ik met een mini op pad was. Ook helemaal plat op een j opener plek met een 220v verlengsnoer helpt soms. Wifi reikt best ver in een open plek.
Thanks! We zijn inmiddels thuis maar ga nog wel experimenteren. Heb wat je zegt niet gedaan inderdaad. Goeie tip.

Stond op camping en om hem nu op andersmans plek te zetten..

@duvekot goed om te horen, voeding is morgen geregeld dan ga ik proberen. Heb glazen dak en lees dat dit ook prima werkt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:00
Ik zit er ook over te denken om starlink te nemen voor onze chalet.
Helaas werkt odido hier nauwelijk, max 10Mbit dus dat werkt niet lekker.
Als ik nu kijk krijg ik een standaard router er gratis bij waardoor ik alleen de abbo kosten hoef te betalen.
Kan ik op deze router een andere firewall aansluiten of moet ik dan nog een extra kabel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Dromer schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:32:
Als ik nu kijk krijg ik een standaard router er gratis bij waardoor ik alleen de abbo kosten hoef te betalen.
Kan ik op deze router een andere firewall aansluiten of moet ik dan nog een extra kabel hebben?
Je moet een starlink ethernet plug hebben die de connector waterdicht afsluit, daarna kan je het router gedeelte in bypass mode zetten en dan je eigen router er op aansluiten.

Een normale kabel werkt ook alleen zou ik die niet gebruiken in een permanente opstelling ivm vocht.

https://www.starlink.com/...32-f1ea-e73c-8c1be3008e57

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 05-08-2025 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
NiGeLaToR schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:04:
[...]

Thanks! We zijn inmiddels thuis maar ga nog wel experimenteren. Heb wat je zegt niet gedaan inderdaad. Goeie tip.

Stond op camping en om hem nu op andersmans plek te zetten..

@duvekot goed om te horen, voeding is morgen geregeld dan ga ik proberen. Heb glazen dak en lees dat dit ook prima werkt.
Ik heb ook een usb-c kabel en een sterkte powerbank gekocht, als het moet kan ik de Mini 4 uur van stroom voorzien, tijd zat om van alles te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
GrooV schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:44:
[...]

Ik heb ook een usb-c kabel en een sterkte powerbank gekocht, als het moet kan ik de Mini 4 uur van stroom voorzien, tijd zat om van alles te downloaden
Net de glazendak bevestiging en 12v auto aansluiting getest. Werkt super! Althans, hij kan door het dak 0 satellieten vinden, dus dat werkt.. niet.

Andere auto nog even proberen, valt op dat bij deze Smart #3 er een blauwe waas op het glas zit. Bij het glazen dak van de RAV4 zie ik wel donkerder glas, maar geen metallic coating dus wie weet werkt dat wel.

En anders wordt het voor ons avontuur een roofrack bevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:19
NiGeLaToR schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:04:
[...]

Net de glazendak bevestiging en 12v auto aansluiting getest. Werkt super! Althans, hij kan door het dak 0 satellieten vinden, dus dat werkt.. niet.

Andere auto nog even proberen, valt op dat bij deze Smart #3 er een blauwe waas op het glas zit. Bij het glazen dak van de RAV4 zie ik wel donkerder glas, maar geen metallic coating dus wie weet werkt dat wel.

En anders wordt het voor ons avontuur een roofrack bevestiging.
Met zuignappen op het dak van de Model Y werkt het wel. :) Apart dat het ander glas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
slijkie schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 12:46:
[...]

Met zuignappen op het dak van de Model Y werkt het wel. :) Apart dat het ander glas is.
Ga nog wel even testen. Na 30 min rondrijden geen enkele satelliet nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:56
Dromer schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:32:
er is ook een buiten 5g router (NR5307) geeft tot 5x beter bereik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lecenten
Volgens https://satellitemap.space/# is er een Starlink grondstation in Hoofddorp. Zo te zien aan de typische 9 stuks radomes klopt dat ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWQvl7UaYmBdY9_O62_yNt3XAXE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xe4fKIk48pw9HkoMk6sAT6h7.png?f=user_large

Volgens mij is dit nieuw en het lijkt ook nog niet in gebruik, mijn POP zit nog steeds in Frankfurt. Zodra het werkt zou in ieder geval de ping (nog) beter moeten worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@slijkie in de RAV4 geen probleem! Meteen online.

Wel onhandiger met monteren door het zonnescherm en de twee ramen (eentje kan helemaal open), maar dit werkt ook. Alleen van zonnescherm afblijven nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0nqKHIF-KII-KGsgtJnJR9hHXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M60UHBI5yZ7qBgt1gP6btYIQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Mijn one-plug setup is in de praktijk ook gefaald. Tenminste, met de PoE en eigen router heb ik een doorvoer van hooguit af en toe 8Mbit :(
Drama met online TV kijken.

Geen belemeringen, geen uitval >2sec.
PoE er tussenuit, eigen router eraf conversie teug naar Starlink router op de UTP.... En +160Mbit...

Ga op de camping verder niet troubleshooten, maar is dan ws. of mijn oude router of toch iets met de stroomvoorziening ? Hoewel, hij richt uit, komt online, vindt satellieten etc... :?

Otoh, op deze manier werkt het ook, misschien laat ik het wel zo... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Lecenten schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:27:
Volgens https://satellitemap.space/# is er een Starlink grondstation in Hoofddorp. Zo te zien aan de typische 9 stuks radomes klopt dat ook.

[Afbeelding]

Volgens mij is dit nieuw en het lijkt ook nog niet in gebruik, mijn POP zit nog steeds in Frankfurt. Zodra het werkt zou in ieder geval de ping (nog) beter moeten worden.
Sinds 2022 staan ze er al. Misschien is het iets anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlMUH4kOUlnuAfATsSXOgZpNqrE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/k1DAN2SErFCQlCKRWDDUEeNx.png?f=user_large

In 2021 in opbouw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfatMzjoOqZe4SRJFybM_nDJyYY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UKO3YZid9p6MLtnRd99gOLc5.png?f=user_large

In 2020 was er nog niks
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZrzTokTY1-w0Zz3Uz4a-zgAJyI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NMmIjQYoOC9NaOEZVLP5CUIV.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door ikbenjoeri op 07-08-2025 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Jpiek schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:21:
Mijn one-plug setup is in de praktijk ook gefaald. Tenminste, met de PoE en eigen router heb ik een doorvoer van hooguit af en toe 8Mbit :(

PoE er tussenuit, eigen router eraf conversie teug naar Starlink router op de UTP.... En +160Mbit...

Ga op de camping verder niet troubleshooten, maar is dan ws. of mijn oude router of toch iets met de stroomvoorziening ? Hoewel, hij richt uit, komt online, vindt satellieten etc... :?

Dat is jammer .. wat als je slechts 1 ding aanpast? Dus bijvoorbeeld de standaard router in Bypass Mode zet .. maar er wel tussen laat staan? Kan je iig kijken of je eigen router wel doet wat het doen moet. Werkt je ethernet doorvoer wel? Want die kan je beide setups tocht gewoon gebruiken?

Als je nog wel eea wil nakijken .. steeds maar 1 ding tegelijkertijd aanpassen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lecenten
ikbenjoeri schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:53:
[...]

Sinds 2022 staan ze er al. Misschien is het iets anders?
Die bepaalde opstelling van 9 radomes is typisch voor een Starlink grondstation

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aoOz3j-ZiCj9SexjFyXoWoVsLJ0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/ZEz2H7FQbwiKKl6wrbe7GkU9.webp?f=user_large

https://www.starlinkinfo.com/starlink-ground-stations

Dit grondstation wordt behalve op de website die ik aanhaalde ook op andere plaatsen genoemd:

https://starlinkinsider.com/starlink-gateway-locations/

Misschien hebben ze de vergunning om te mogen zenden nog niet rond, dat zou een reden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Jpiek schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:21:

Dat is een bekend probleem, of eigenlijk twee bekende problemen namelijk traag door de POE en door de eigen router (ook zonder POE):
https://www.google.com/se...eed+site%3Awww.reddit.com

Meest waarschijnlijk lijkt dat er ergens iets in de bekabeling zit waardoor de Starlink of de router auto-negotiation 10 Mbps oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
duvekot schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:16:
[...]

Dat is jammer .. wat als je slechts 1 ding aanpast? Dus bijvoorbeeld de standaard router in Bypass Mode zet .. maar er wel tussen laat staan? Kan je iig kijken of je eigen router wel doet wat het doen moet. Werkt je ethernet doorvoer wel? Want die kan je beide setups tocht gewoon gebruiken?

Als je nog wel eea wil nakijken .. steeds maar 1 ding tegelijkertijd aanpassen..
Ga ik idd. wel testen, maar niet op de camping. Conversie naar/van ethernet werkt nu ook inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Lecenten schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:59:
[...]
Meest waarschijnlijk lijkt dat er ergens iets in de bekabeling zit waardoor de Starlink of de router auto-negotiation 10 Mbps oplevert.
Drommels, niet aan gedacht maar klinkt heel logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:28
Ik heb vandaag mijn Mini geïnstalleerd en hij doet het prima. Alleen knippert/pulseert het blauwe ledje onderop de Mini, maar ik kan nergens vinden wat het betekent...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:41
Hier vandaag ook mini binnen gehad. Binnen 5 min helemaal up and running in de achtertuin. Ben benieuwd voor op de camping :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Supervedette
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:54
Afgelopen voorjaar de Starlink standaard Gen 3 aangeschaft toen deze in de aanbieding was bij Coolblue voor gebruik op de camping. Ik maakte altijd gebruik van een router met Vodafone prepaid kaart maar deze is sinds dit jaar niet meer onbeperkt in het buitenland dus niet voldoende voor mijn dataslurpertjes.

Ben nu een week onderweg en de Starlink in 3 landen gebruikt (Duitsland, Oostenrijk en Italie). Overal stekker erin en eigenlijk binnen 1 minuut online.

Ik sta nu op de camping bij het Gardameer en praktisch onder de bomen (zie foto’s) en zelfs hier haal ik voor ons gebruik prima snelheden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uw7Wa274O6drgWTUkxR2QuXkdc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mrl7pBvXnDa7szPONnPSQNGf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRqjadp2qzHbu57Mi-5OyDNhUWY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mo8DCNvy76QQ4SyL7W8oX3DA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fH5kn890Uu-HOVr75oy42xWDteM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onQ3zEyTPUMnD4YjgJpf9ruP.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 26% gewijzigd door Supervedette op 09-08-2025 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxertall
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 10:09
Supervedette schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:13:
Afgelopen voorjaar de Starlink standaard Gen 3 aangeschaft toen deze in de aanbieding was bij Coolblue voor gebruik op de camping. Ik maakte altijd gebruik van een router met Vodafone prepaid kaart maar deze is sinds dit jaar niet meer onbeperkt in het buitenland dus niet voldoende voor mijn dataslurpertjes.

Ben nu een week onderweg en de Starlink in 3 landen gebruikt (Duitsland, Oostenrijk en Italie). Overal stekker erin en eigenlijk binnen 1 minuut online.

Ik sta nu op de camping bij het Gardameer en praktisch onder de bomen (zie foto’s) en zelfs hier haal ik voor ons gebruik prima snelheden.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Mooie voet is dat op de eerste foto, heb je meer info waar die vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Boxertall schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 08:41:
[...]
Ziet er uit als een zuignap ?

@Supervedette : wat zegt he belemmeringsoverzicht ?
Kan me haast niet voorstellen dat die mooi blauw is met al die bomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boxertall
Jpiek schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 10:00:
[...]

Ja, maar ook nog iets wat in de rail van de hut grijpt. Ziet er mooi uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supervedette
Boxertall schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 08:41:
[...]

Die heb ik hier vandaan (ook voor andere merken caravans)

https://www.4-camper.de/s...ohnwagen-wohnmobil-camper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supervedette
Jpiek schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 10:00:
[...]

@Supervedette : wat zegt he belemmeringsoverzicht ?
Kan me haast niet voorstellen dat die mooi blauw is met al die bomen...
Het is een 3d print met inderdaad een zuignap eraan.

Mijn belemmeringen staan er zo bij…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmkSCxndOdcwJLfUSIx1EuwtVTM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gKq9sMwyV4sxOstW4UhZdz21.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Heb je dan ondanks mooie doorvoer niet vaak uitval ?
Bij zo'n overzicht kon/kan ik geen online TV kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxertall
Ach realiseer mij nu pas dat het voor mij niet gaat werken: zijwand is niet glad zoals bij jouw caravan, maar zo'n bobbel plaat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supervedette
Jpiek schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 17:51:
Heb je dan ondanks mooie doorvoer niet vaak uitval ?
Bij zo'n overzicht kon/kan ik geen online TV kijken...
Youtube en Netflix op zowel iPad als TV (met app) nog geen problemen ondervonden. Vanmiddag even voetbal gekeken op de iPad met Ziggo app die heb ik 1x moeten “verversen”.

Dit is de speedtest van zojuist…prima cijfers volgens mij…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bimE1NeJQdZzvyFFB1i_wpueKZ4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqUeyPzsKng2TjV4lD5tkgum.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 38% gewijzigd door Supervedette op 10-08-2025 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Hier ook een nieuwe gebruiker. *D Internet op onze vakantieplek was zo dramatisch dat we maar een starlinkset hebben gekocht. Met de standaardkabel helaas nog wel wat opstructie dus morgen maar eens experimenteren met een verlengsnoer en testen wat een fijne plek is. Maar zelfs met obstructie al zoooveel beter dan we hadden. Grote blij. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CboiHdf-9z-GkJM7ZSn-QjWM6mY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Gj3RaeipiPKLNE7q92en6FIW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Obstructiemap is nog verre van compleet.. heeft die de hele nacht aangestaan?

Mijn ervaring : de lucht in scheelt enorm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Het is een vakantieplekje dus de lucht in dat gaat niet. Maar de resultaten verbeteren wel door een beetje herpositioneren en experimenteren. Ik denk dat ik tzt nog een 150ft kabel ga kopen.

Dit was vanochtend in de 'verlengde' opstelling. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6zWBsLgfQgZjg65ZGhT4bGd2Yo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R4L91l3cHvdzwlhylDiPDlWZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbnnP1gf3Q0-BuMV16-RCwouhko=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LFrbUCLNN6ECPJAYvppNcrxq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:32
Je kan ook eens kijken of je een beter resultaat hebt als je hem de andere kant op "richt".

Mijn camper ervaring is: open lucht / geen obstakels is veel belangrijker dan de zichting.

(en ach het is maar net afh van wat je doet hoe vervelend een obstructie is, met streamen merk je het eigenlijk niet)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Mattie112 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:39:
Je kan ook eens kijken of je een beter resultaat hebt als je hem de andere kant op "richt".

Mijn camper ervaring is: open lucht / geen obstakels is veel belangrijker dan de zichting.

(en ach het is maar net afh van wat je doet hoe vervelend een obstructie is, met streamen merk je het eigenlijk niet)
Dat ligt er heel erg aan waar je bent ... Hier in het noorden van West Australië heb je eigenlijk alleen maar satellieten naar het zuiden toe. Omdat we redelijk in de buurt van de evenaar zitten (16 graden ten zuiden van de evenaar) worden de satellieten aan de noordkant niet meer aangestraald.
Dus als ik de antenne naar het noorden zou richten dan heb ik stukken minder ontvangst .. zelfs met bomen naar het zuiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
Dit is een beetje de lokale uitdaging. Ik klaag verder niet hoor, het is hier heerlijk en ik neem de verstoringen voor lief. 100x beter dan een streepje 4G. ;-) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFfYw8kuuqHj2ny0pAR3VX1T3H8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJ7RaWppuGmrwMcV8pChPFmS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7EvIcQsnSmPK8D5cGGgAMbEstI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enHIGCFIhITaOkhxPE8b4pxI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
zeef schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:27:
Het is een vakantieplekje dus de lucht in dat gaat niet.
Dat gaat prima, ik heb daar een statief voor gekocht, het scheelt echt de wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Jpiek schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:54:
[...]

Dat gaat prima, ik heb daar een statief voor gekocht, het scheelt echt de wereld...
Welke heb je gekocht als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Innox speakerstand heavy duty. O.a bij de Baxshop maar ook bij anderen.

Wel een passende polemount erbij zoeken natuurlijk...

[ Voor 28% gewijzigd door Jpiek op 12-08-2025 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Top, dankjewel! Ik heb al iets gevonden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:53

evol

hello world

zeef schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:15:
Top, dankjewel! Ik heb al iets gevonden. O-)
Tot morgen ;)

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Hier ook de mini op de camping getest.
Adapter geprint voor op tripot van mijn camera. Daardoor kon je prima uitrichten.
Had hem op goede 75cm van de grond af aan tussen wat caravans in.

Prima snelheid naar mijn idee voor op de mini. Je ziet 1 streepje bereik voor Odido. Dat houdt niet echt over.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XyBwlfmF66f6KgkMaFcfLEzBJ1E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tjXeEA2lSKdqJVDhEdzHTYVY.png?f=user_large

Ook mooi meeneem koffertje/tas besteld.

[ Voor 34% gewijzigd door The Fatal op 12-08-2025 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
The Fatal schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:09:
Welke tas/koffer heb je besteld? Ik zag er een op Teslaunch maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

[ Voor 17% gewijzigd door zeef op 13-08-2025 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
The Fatal schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:09:
Hier ook de mini op de camping getest.
[...]
Hier reist de Starlink Mini al tijden gewoon in de kartonnen doos waar hij in geleverd werd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@The Fatal Welke STL heb je gevonden/gemaakt? Ik had er eentje maar die past niet op mijn tripods. (rollei reis tripod of monfrotto tripod).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lecenten
Nieuwe optie om Starlink te pauzeren. Het pauzeren van Starlink Residential service in Nederland kost €5 per maand onder de nieuwe Standby Mode.

In deze modus blijf je verbonden met onbeperkte lage-snelheidsdata (ongeveer 1 Mbps download en 0,5 Mbps upload), geschikt voor basisgebruik zoals bellen, sms'en en noodreactivatie. In Europa, inclusief Nederland, krijg je ook 5 GB aan hoge-snelheidsdata voordat de snelheid wordt verlaagd.

Standby Mode is een recente upgrade van de pauzefunctie en geldt voor Residential, Roam en Priority-plannen. Het is niet meer gratis mogelijk om te pauzeren; in plaats daarvan betaal je deze maandelijkse fee. Bij reactivatie van Residential is er geen garantie op dezelfde service als het gebied capaciteitsproblemen heeft, waardoor je mogelijk moet wachten of overstappen op een ander plan.

https://www.starlink.com/...ich-plans-support-pausing

[ Voor 4% gewijzigd door Lecenten op 13-08-2025 17:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
Lecenten schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:23:
Nieuwe optie om Starlink te pauzeren. Het pauzeren van Starlink Residential service in Nederland kost €5 per maand onder de nieuwe Standby Mode.

In deze modus blijf je verbonden met onbeperkte lage-snelheidsdata (ongeveer 1 Mbps download en 0,5 Mbps upload), geschikt voor basisgebruik zoals bellen, sms'en en noodreactivatie. In Europa, inclusief Nederland, krijg je ook 5 GB aan hoge-snelheidsdata voordat de snelheid wordt verlaagd.

Standby Mode is een recente upgrade van de pauzefunctie en geldt voor Residential, Roam en Priority-plannen. Het is niet meer gratis mogelijk om te pauzeren; in plaats daarvan betaal je deze maandelijkse fee. Bij reactivatie van Residential is er geen garantie op dezelfde service als het gebied capaciteitsproblemen heeft, waardoor je mogelijk moet wachten of overstappen op een ander plan.

Dat is mooi, dit is nu hoe ik mijn Mini heb staan in WAN2. Puur voor redundancy. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
franssie schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:21:
@The Fatal Welke STL heb je gevonden/gemaakt? Ik had er eentje maar die past niet op mijn tripods. (rollei reis tripod of monfrotto tripod).
Heb hier de ronde van gebruikt. De grote met camera mount werkt inderdaad niet

https://makerworld.com/models/1187667

Je kan dus niet meer stop zetten en moet blijven betalen als ik het zo lees.

[ Voor 65% gewijzigd door The Fatal op 13-08-2025 18:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
slijkie schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:47:
[...]

Dat is mooi, dit is nu hoe ik mijn Mini heb staan in WAN2. Puur voor redundancy. :)
Eens, dit is waar wij ook aan denken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOLiWtJcuvtSeVEZ9JaIamrpSD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OPTZFSG3jaZM8A7jD3fsI2kR.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukt *D Ben benieuwd naar het (verbeterde) resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
[...]
Met verplicht online denk ik dat ik hem ook ga inzetten voor redundantie.

Moet ff kijken of dat icm een KPN Experiabox wel kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
The Fatal schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:55:

Je kan dus niet meer stop zetten en moet blijven betalen als ik het zo lees.
Stop zetten (annuleren) kan nog steeds en de manier waarop dat werkt is niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:05
Hoe gaat dit samen met de aanbieding waar je een gratis set krijgt bij een jaarabonnement Residential? Dan wordt het wel heel aantrekkelijk om het te proberen.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lecenten
Na afloop van die 12 maanden kan dat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:05
Lecenten schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:19:
Na afloop van die 12 maanden kan dat prima :)
Ah wacht eens even, het 'pauzeren' van het abonnement (voor die 5 euro) is natuurlijk het stopzetten van het abonnement. Daarmee vervalt de kortingsprijs. Die had ik even niet scherp. 8)7

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Best wel een slecht verhaal van Starlink. Als ik die voorwaarden lees is het ook compleet onduidelijk wat nu wanneer waarvoor gefactureerd gaat worden.
Roaming is daardoor nu al 180 euro voor een paar weken vakantie tenzij die precies in je facturatie maand valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Als u uw service opnieuw start vóór uw volgende factureringscyclus, worden uw gebruikelijke maandelijkse kosten in rekening gebracht.
Ik heb dit nou 5 keer gelezen, maar ik snap echt niet wat hier nou staat. Mijn factureringscyclus start op de 7e van de maand, dus als ik hem van de pauzeknop af haal op de 5e, dan betaal ik voor 2 dagen een maandbedrag? Dat is dan weer in tegenspraak met:
Bij het hervatten worden de maandelijkse abonnementskosten onmiddellijk in rekening gebracht, op pro rata-basis.

[ Voor 18% gewijzigd door Polyphemus op 13-08-2025 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
[...]

Maar als je hem dan een keertje aanzet omdat je primaire internetverbinding eruit ligt, dan betaal je wel een maandbedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
Polyphemus schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:25:
[...]

Maar als je hem dan een keertje aanzet omdat je primaire internetverbinding eruit ligt, dan betaal je wel een maandbedrag.
Onjuist, het is en blijft de €5 backup lijn.

• Polyphemus
slijkie schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:29:
[...]

Onjuist, het is en blijft de €5 backup lijn.
Daarom vind ik die voorwaarden lastig te lezen. Je blijft 5 euro per maand betalen als je genoegen blijft nemen met 0,5 Mbps up en down. Lijkt me wat krap als backuplijn. Als je volledige snelheid wil, moet je hem van standby afhalen en betaal je je dan geldende maandbedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boxertall
franssie schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 20:36:
[...]

Best wel een slecht verhaal van Starlink. Als ik die voorwaarden lees is het ook compleet onduidelijk wat nu wanneer waarvoor gefactureerd gaat worden.
Roaming is daardoor nu al 180 euro voor een paar weken vakantie tenzij die precies in je facturatie maand valt.
Even een beetje omdenken: je kunt de set verkopen, moet je 'm vrij geven, de koper zal geen last hebben van jouw contract periode.
Dus 2e account opzetten en aan je eigen 2e account "verkopen"?

Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
Polyphemus schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:52:
[...]

Daarom vind ik die voorwaarden lastig te lezen. Je blijft 5 euro per maand betalen als je genoegen blijft nemen met 0,5 Mbps up en down. Lijkt me wat krap als backuplijn. Als je volledige snelheid wil, moet je hem van standby afhalen en betaal je je dan geldende maandbedrag.
Je hebt eerst 5GB, dit is voldoende om alles draaiende te houden, daarna is het puur voor communicatie. Als ik een hogere snelheid wil omdat de outage langer duurt dan een paar uur/dag dan upgrade ik hem wel voor een maand indien nodig.

• Polyphemus
slijkie schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:18:
[...]

Je hebt eerst 5GB, dit is voldoende om alles draaiende te houden, daarna is het puur voor communicatie. Als ik een hogere snelheid wil omdat de outage langer duurt dan een paar uur/dag dan upgrade ik hem wel voor een maand indien nodig.
Dank :) Die 5GB kan ik nog niet terugvinden, maar ik zoek nog even verder ;)

• Mattie112
Ik vind het wel een beetje vreemde mail.

De subject is al "actie verzocht", dan staat er "We hebben een stand-bymodus aan de pauzefunctie toegevoegd, zodat u verbonden kunt blijven..." -> ok dus dat klinkt als een extra feature.

En dan verderop:
"Om u aan te melden, klikt u op Stand-bymodus bevestigen en volgt u de onderstaande stappen vóór 13/09/2025. Als u geen actie onderneemt, wordt uw gepauzeerde servicelijn geannuleerd."

Dus je moet wel iets doen anders ben je je abo kwijt.

Maar: hij wordt hier gebruikt voor op vakantie met een Roam abo. Verder geen kortingsprijs ofzo dus wat zou het nadeel zijn om hem te 'stoppen'. Misschien meer werk om te activeren? Zou zelfs bijna zeggen dat stoppen beter is omdat je dan (neem ik aan) niet aan je periode vast zit maar weer een nieuwe start de volgende keer?

En als ik dan op de website kijk staat er
" en eenvoudige reactivering in dode zones."

Dus na deze change (als je niet betaald) moet je een andere internet verbinding hebben om Starlink te activeren? Jammer dat dat zo moet hoewel ik voor ons niet verwacht dat dat een issue is. Zullen hem toch altijd 2 dagen van te voren activeren verwacht ik zo.

(Ben wel steeds negatiever zo, of misschien hebben wij pech, Starlink bij 1 vakantie gebruikt. 3 weken na bestellen was hij met korting te krijgen, naja ok. Nog in de eerste maand "we verhogen de prijs" en dan nu dit. Het is dat er niet echt een alternatief is....)

En natuurlijk: voor de mensen die hem als backup gebruiken of alleen een email sturen is dit natuurlijk wel perfect voor €5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
Polyphemus schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:40:
[...]

Dank :) Die 5GB kan ik nog niet terugvinden, maar ik zoek nog even verder ;)
https://www.starlink.com/...e1-b29b-2d7d-a7ffd0541988

Hier staat:
U kunt de service pauzeren en hervatten met de Stand-bymodus (meer informatie hier).
Helaas is de "hier" link niet juist en kom je er niet. Ik heb ook de mail nog een tijd terug in Noorwegen, voor 55 NOK per maand krijg ik 5 GB data en daarna onbegrensd trage data.

• Jpiek
Polyphemus schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:52:
[...]
In Europa krijg je eerst nog 5 gig op hoge snelheid ? Lijkt me zat tov een dagje dat je gewone lijn plat ligt...

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 12:52
Ik heb gisteren mijn gepauzeerde Mini op Stanby modus gezet vanuit een gepauzeerd abbo echter maar 0.4/0.5 mbit snelheid.
Geen 5 GB op hoge snelheid.

Ik heb nog een Starlink gen 3 als Back-up voor de normale internet verbinding. Daar zit het 10GB abbo nog op echter daar zijn ze ook mee gestopt volgensmij want ik kon die niet meer voor de mini selecteren wat in mei nog wel kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lecenten
Polyphemus schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:21:
[...]

Ik heb dit nou 5 keer gelezen, maar ik snap echt niet wat hier nou staat. Mijn factureringscyclus start op de 7e van de maand, dus als ik hem van de pauzeknop af haal op de 5e, dan betaal ik voor 2 dagen een maandbedrag? Dat is dan weer in tegenspraak met:

[...]
De nieuwe pauze optie voor 5 euro is een extra optie. Opzeggen en opnieuw activeren werkt nog net zo als vroeger. In jouw geval inderdaad 2 dagen betalen als je op de 5e activeert, dus 2/30e van het maandbedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
therobber schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:29:
Ik heb gisteren mijn gepauzeerde Mini op Stanby modus gezet vanuit een gepauzeerd abbo echter maar 0.4/0.5 mbit snelheid.
Geen 5 GB op hoge snelheid.

Ik heb nog een Starlink gen 3 als Back-up voor de normale internet verbinding. Daar zit het 10GB abbo nog op echter daar zijn ze ook mee gestopt volgensmij want ik kon die niet meer voor de mini selecteren wat in mei nog wel kon.
Je krijgt die 5 GB pas in de nieuwe cyclus, wellicht daarom? Hier wel 5 GB.

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 12:52
slijkie schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:23:
[...]

Je krijgt die 5 GB pas in de nieuwe cyclus, wellicht daarom? Hier wel 5 GB.
ah vandaar. De nieuwe cyclus start 1 sept dus nog even wachten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zeef
zeef schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:11:

[Afbeelding]

Gelukt *D Ben benieuwd naar het (verbeterde) resultaat.
Een paar dagen verder en het is inderdaad een wereld van verschil. De 'beste' plek gevonden en waar ik aanvankelijk dacht op het open veld bleek dat gewoon naast het huis te zijn. Had al bijna de 45 meter kabel besteld maar bleek achteraf niet nodig. Gelukkig maar. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-JkJrw-vOkx39mS-z2oUAUfUAQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jWOIaH0m9mg9HPUA7cSsZlv5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycDKchHCu8elqtIPKIidEI2tWbs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eAa3INwGrmnNTik71AoS9irh.jpg?f=fotoalbum_large

Dank voor alle tips, ga nog veel plezier hebben van de setup. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
zeef schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 07:36:
[...]

Welke tas/koffer heb je besteld? Ik zag er een op Teslaunch maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Heb de meest simpele van een bekende Chinese webshop gehaald. Denk dat deze gewoon voldoet voor de 14 euro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6kuXROJj07q5CTYAFfXCAMZhk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YBLpAQR88mDybivHpCPZvtQh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FvaMcosGC4uTYQMQdlZiN8Iknoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pThzXSuQx884HTnWb8Oe8mxP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:43

Rio

Ik heb al een boek

Ik kan heineken.com/nl niet bereiken als ik op mijn door Starlink gevoerde wifi zit; ik wordt dan doorgelust naar de USA website van Heineken, heel apart. Via mobiel netwerk kom ik gewoon op de NL website.

Als ik via whatismyip.com kijk plaatst die site me gewoon (vrij exact) op de juiste lokatie (in Nederland dus). Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dit enorme probleem 😜 oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Probeer eens je DNS server aan te passen ? Heb de mijne op 1.1.1.1 en 1.0.0.1 staan werkt imho ook sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Ga ik meteen proberen!

Edit: heb de door jou voorgestelde dns servers in mijn (niet Starlink) router gezet, geen verschil helaas; kom nog steeds op USA Heineken website, ook na wissen browser cache

[ Voor 80% gewijzigd door Rio op 29-08-2025 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Rio schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:42:
Ga ik meteen proberen!

Edit: heb de door jou voorgestelde dns servers in mijn (niet Starlink) router gezet, geen verschil helaas; kom nog steeds op USA Heineken website, ook na wissen browser cache
Als je de DNS aanpast wordt deze pas toegepast op je device na de DHCP lease vervallen is (vaak 12-24 uur). Misschien even op je device lokaal de DNS aanpassen of het merkbaar is of het helpt dan weet je dat morgen goed zou moeten zijn voor de rest.

Mocht dat niet helpen welke land staat er bij je IP vermeld?

https://www.ip2location.com/
https://www.maxmind.com/en/locate-my-ip-address

Dit zijn een van de grote GEO providers die websites "soms" gebruiken om te bepalen welke taal/locatie er gebruikt moet worden voor op de website.

[ Voor 4% gewijzigd door ikbenjoeri op 29-08-2025 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

ikbenjoeri schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:53:
[...]

Als je de DNS aanpast wordt deze pas toegepast op je device na de DHCP lease vervallen is (vaak 12-24 uur). Misschien even op je device lokaal de DNS aanpassen of het merkbaar is of het helpt dan weet je dat morgen goed zou moeten zijn voor de rest.

--> OK kijk ik morgen nogmaals, thanks.

Mocht dat niet helpen welke land staat er bij je IP vermeld?

https://www.ip2location.com/
https://www.maxmind.com/en/locate-my-ip-address

--> Via beide sites (Amsterdam, North Holland,) The Netherlands (NL), Europe

Dit zijn een van de grote GEO providers die websites "soms" gebruiken om te bepalen welke taal/locatie er gebruikt moet worden voor op de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lecenten
Hier hetzelfde probleem, Starlink Residential locatie NL. Het is wel de enige website waarbij ik dit probleem ooit heb gehad dus het ligt echt aan Heineken.

Is op te lossen door deze URL te openen en dan NL te kiezen:
https://www.heineken.com/...turnurl=%2fglobal%2fen%2f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Lecenten schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:00:
Hier hetzelfde probleem, Starlink Residential locatie NL. Het is wel de enige website waarbij ik dit probleem ooit heb gehad dus het ligt echt aan Heineken.

Is op te lossen door deze URL te openen en dan NL te kiezen:
https://www.heineken.com/...turnurl=%2fglobal%2fen%2f
Apart he? Ik heb dit zelf ook op geen enkele andere site behalve deze.
Zou dat nou in de site van Heineken zitten of aan Starlink liggen? (Ik heb daar geen verstand van, maar leek me een leuke vraag om aan mijn medetweakers te stellen)

[ Voor 4% gewijzigd door Rio op 29-08-2025 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Rio schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:52:
[...]

Zou dat nou in de site van Heineken zitten of aan Starlink liggen? (Ik heb daar geen verstand van, maar leek me een leuke vraag om aan mijn medetweakers te stellen)
Volgens mij zitten we bij Starlink achter CGNAT; misschien kom je via een Amerikaans IP op het Starlink 'aardse' netwerk naar buiten? Verklaart niet waarom het alleen dan bij Heineken gebeurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Hoe is jullie dish eigenlijk uitgelijnd? Ik lees namelijk dat als je op het noordelijk halfrond woont, de dish naar het noorden wijst en op het zuidelijk halfrond naar het zuiden. Ik heb de app gebruikt om uit te lijnen, en mijn Mini wijst naar het zuiden/is gekanteld naar het zuiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
Polyphemus schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:59:
Hoe is jullie dish eigenlijk uitgelijnd? Ik lees namelijk dat als je op het noordelijk halfrond woont, de dish naar het noorden wijst en op het zuidelijk halfrond naar het zuiden. Ik heb de app gebruikt om uit te lijnen, en mijn Mini wijst naar het zuiden/is gekanteld naar het zuiden.
Hier in zuid-Noorwegen staat hij richting het zuiden gericht een paar graadjes naar west.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:48
Hier ZZW aan de kust in de randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
slijkie schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:11:
[...]

Hier in zuid-Noorwegen staat hij richting het zuiden gericht een paar graadjes naar west.
De mijne staat hier in Utrecht ook richting het zuiden en een beetje naar het westen. Dat lijkt me ook het meest logisch, want de meeste satellieten bevinden zich hoe meer noordelijk op het noordelijk halfrond ten zuiden van je positie, denk ik dan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Hetzelfde als de rest. Leiden, in de achtertuin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0l2xGZLWYtc2BPIqC7SJ2DB66HA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1fl9ghQzWVLfUjHnbEzNw4FS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik vind ze wel hardnekkig met het hele "stand-by modus" verhaal. Al minimaal 3 mails plus push notificaties gehad. Nee ik hoef het niet, ik ga geen €5 per maand betalen terwijl de starlink op de plank ligt. Maar nee dat kan je niet aangeven in de mail.

Ja ik snap dat je graag extra geld wil starlink maar nu ben je gewoon aan het pushen in de hoop dat mensen klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lecenten
Rio schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:52:
[...]

Het ligt aan de site van Heineken want dat is de enige die dit probleem heeft.

https://www.whatismyip.com/ip-whois-lookup/

Nederlandse gebruikers gaan via Frankfurt het internet op, maar de IP range is correct als NL geregistreerd. Het admin adres is wel Amerikaans, misschien dat Heineken daar de mist in gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lecenten
De dish naar het noorden laten wijzen zou in Nederland geen goed idee zijn want daar zijn bijna geen satellieten. Het overgrote deel gaat in Nederland van west naar oost of boven je hoofd of ten zuiden van je:

https://satellitemap.space/constellation/starlink#

Deze is ook leuk (met rechter muistoets je locatie aanwijzen):

https://starlink.sx/
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste